De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.486 views

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:31
Haha, steam is opeens een update voor portal 2 binnen aan het halen. Dat is de langverwachte custom maps editor ;) Heb zelf toen het net uitkwam met een aangepaste versie van hammer zitten werken (halflife stuff vervangen voor portal (de officiele modtools waren nog niet uit)). Had toen als allereerste modder een scriptje aangepast waardoor ik custom video's kan afspelen over die elevator screens ;)

Dat heeft toen voor veel afleiding gezorgd. Heb volgens mij 2 maanden mijn programmeer projectjes stilgelegd ;P

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
Geniaal :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Stretch de browser over 2 monitoren! Alsof je baas je in je gezicht mept omdat je onproductief bent! :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-05 16:52
Net Bancha ontdekt opensource CMS opbasis van codeIgniter. Eerste indrukken: lekker snel, simpel, makkelijk in gebruik. Ik denk dat ik het ga gebruiken voor mijn nog te bouwen website. Beetje jammer dat er nog niet zoveel modules voor zijn maar daar kan verandering in komen/gebracht worden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zo; dit zit er al een heel stuk beter uit voor VS11 :D

NU MS NOG ZO VER KRIJGEN DAT ZE DE CAPS UIT DE MENUBALK HALEN EN DAN IS ROBBIE WEER HELEMAAL HAPPY!

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 08-05-2012 22:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
RobIII schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:36:
Ja inderdaad. Behalve dan dat MENU NOG STEEDS IN HOOFDLETTERS IS!!!!!! Maar dit is zeker wel eeen beter design. Lijkt een beetje op dit design: Window UI concept

Nothing to see here!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:10

DeluxZ

Livin' the good life

Die ALL CAPS is inderdaad VERSCHRIKKELIJK!! Bah.

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:36:

NU MS NOG ZO VER KRIJGEN DAT ZE DE CAPS UIT DE MENUBALK HALEN EN DAN IS ROBBIE WEER HELEMAAL HAPPY!
Ik vind het er goed uitzien - afgezien van de CAPS dan - al heb ik er nog niet mee gewerkt.
Ben benieuwd!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:50:
[...]

Ik vind het er goed uitzien - afgezien van de CAPS dan - al heb ik er nog niet mee gewerkt.
Ben benieuwd!
De CAPS is al een heel stuk verminderd; waarom ze 't nu "overal" uit gesloopt hebben om 't vervolgens juist weer in 't menu te laten terugkomen is mij een raadsel. Met wat mazzel bedenken ze zich nog voor RTM :P

Ze hebben iig. wel geluisterd naar de feedback, en de feedback die ik nu voornamelijk zie in de comments is nog WAAROM DE CAPS IN DE MENU'S dus ik hoop dat ze dan nog meepikken.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 08-05-2012 22:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Caelorum
Mja, ziet er leuk uit die CAPS maar is totaal onleesbaar geworden voor mij. Moet gewoon moeite doen om die menu items te lezen en dat is wel het laatste wat ik wil tijdens het devven. Tijd moeten besteden aan zaken buiten het daadwerkelijk devven om.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Wat lopen jullie te zeuren zeg, zijn jullie schermen zo klein dat dat opvalt?

On an unrelated side note: que the fuck... SQL Server loopt met krap 900 threads query's uit te voeren voor 20 client-threads. :?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:41
Bringing more energy into the view vind ik goed gelukt. Maar die hoofdletters voor toplevelmenus zijn nog steeds een WTF. Mijn moeder ziet zelfs nog dat dat niet matcht als overal direct om die menu's heen gewoon normale casing gebruikt is.

• Styxxy
  • Laatst online: 19-05 22:01
Korben schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:01:
Wat lopen jullie te zeuren zeg, zijn jullie schermen zo klein dat dat opvalt?
Als je heel de dag naar jouw scherm(en :+) zit te kijken, merk je dat echt wel. Ik selecteer ook vaak icons op basis van kleur, ik weet ze direct te vinden. Wanneer alles grijs is, moet je je gaan concentreren op de vorm (ewk, niet fijn).

De updates zijn echt een verbetering, wauw. Zo te zien luisteren ze echt wel naar de community (of toch gedeeltelijk :+ ).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou liever meer Aero zien dan meer Metro.

Metro ;(
Aero O+

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 08-05-2012 23:18 ]

We are shaping the future

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:18:
Ik zou liever meer Aero zien dan meer Metro.

Metro ;(
Aero O+
Bij Metro heb ik een beetje een alles of niets gevoel. Ik wil geen Metro interface die opeens weer verspringt naar een traditioneel venster als een programma het niet ondersteunt. Het lijkt er dus op dat ik moet wachten op Windows 9. :P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik maar zoeken en zoeken waarom ik, na het doen van een request naar Facebook, ineens m'n applicatie niet meer kan debuggen... Blijkt dat visual studio de port van mn project heeft gewijzigd en facebook nog naar de oude port returnde, waardoor breakpoints niet meer wilde hitten.

Heb ik echt 2 uur op lopen zoeken + een hele post over geschreven op stackoverflow :P :( Nu een fixed port ingesteld, weer iets geleerd.

• Alex)
Daarom: debuggen met IIS en hostnames, of IIS Express. :)

• Alex)
Was dit prachtige online ordering-systeem hier al voorbijgekomen trouwens?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Haha gaan ze dus ineens CAPS introduceren waar het eerst geen probleem was.
Krijg een beetje Missing Missy gevoel erbij.
Kan nog lang gaan duren :P

Lekker op de bank

• Caelorum
WTF? RDP?

@Missing Missy: Geniaal! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 08-05-2012 23:55 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Wie durft het aan om te verbinden ermee? :D

Verwijderd

Leuk. Ik kan de parser van powershell laten crashen:

code:
1
2
$foo = "{0}`
" -f ("bar"),

De IDE crasht al voordat het script wordt uitgevoerd. Het werkt alleen in powershell ISE, en alleen als het script is opgeslagen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:07:
Leuk. Ik kan de parser van powershell laten crashen
Dat ligt dan toch aan je PC / ISE whatever want hier crashen zowel de x64 en x86 versies niet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6763s4jq39IPjy74D4pTsFj5/full.png

Over mij

Verwijderd

Ik zie een sterretje achter je bestandsnaam.. Het werkt alleen als het scrript is opgeslagen.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zie ik daar een mede-tweaker? :+
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/337710/rdp_wtf.png

• Alex)
Nog wat gevonden: de website van de leverancier. 1994 belde zojuist. :')

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Guestbook gevonden!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Aloys schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:26:
[...]

Zie ik daar een mede-tweaker? :+
[afbeelding]
Zullen we 't wel netjes houden op andermans sites? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:22:
Ik zie een sterretje achter je bestandsnaam.. Het werkt alleen als het scrript is opgeslagen.
Ik kan 't, ook opgeslagen, niet reproduceren op x86/x64:?

[ Voor 106% gewijzigd door RobIII op 09-05-2012 00:45 ]

Over mij

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Mensen die Structure and Interpretation of Computer Programs een 1 als waardering geven omdat ze het boek te moeilijk vinden :')

• Styxxy
Iemand heeft TDWTF gelezen :P.

• azerty
Blijkbaar wel ^^

Sowieso is het een echte WTF :p

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:39:
Ik kan 't, ook opgeslagen, niet reproduceren op x86/x64:?
bij mij gaat hij toch echt neer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nsIFD2SJ3L1BDW8LnURwU0qx/full.png

Wat raar is, als ik het script weer copy-paste dan heb ik dat probleem niet. Even zoeken..

Ahh. De 'new' versie crasht niet. Zoek de verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o6pr1QyI7MgBBuFuz9MjWMGM/full.png

Hoe krijg je dat voor elkaar? Als je die ` (tide) typt, en je hebt dead keys aan staan, dan wacht hij op de volgende key input. Typ je een spatie, dan komt er een CRLF te staan. Gebruik je echter enter om de key sequence te voltooien, dan plaatst hij enkel een CR.

krijg je vervolgens een bepaalde parse error op die volgende regel, dan crasht powershell. Zo kan je hem ook neerhalen met:
code:
1
2
$foo = "{0}`
.

(die 2e regel is vereist, maar dan zonder de .) De parse error zit hem dan in het ontbreken van de afsluitende "

..vaag ding.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 01:58 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 01:40:
Ahh. De 'new' versie crasht niet. Zoek de verschillen:
[afbeelding]
Even de LF eruit gesloopt en het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdw4Qc4iSQ0WbJlRByLR8pEX/medium.png

Badabing, badaboom :P :D

Een $x=" is al voldoende om boem te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 09-05-2012 02:31 ]

Over mij

• Styxxy
Bugreportje maken hé :).

Ik zit nu tijdelijk in een ander lokaal, met zalige schermen (24" full hd) en met zalige toetsenborden. Aah, wat een zaligheid. Laptop full hd + 24" full hd == veel ruimte. En dan een toetsenbord (van Dell) met super zachte toetsen.

Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/005/742/sweetjesus.jpg

• Rutix
Styxxy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:04:
Bugreportje maken hé :).

Ik zit nu tijdelijk in een ander lokaal, met zalige schermen (24" full hd) en met zalige toetsenborden. Aah, wat een zaligheid. Laptop full hd + 24" full hd == veel ruimte. En dan een toetsenbord (van Dell) met super zachte toetsen.

[afbeelding]
Welk toetsenbord is dat :D? Ik zoek namelijk nog een goede vervanging voor me ultrax (nog steeds niet gevonden).

Nothing to see here!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Soultaker schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Volgens mij ben je met cycle detection in een DAG snel klaar. :P
Uiteindelijk wel ja, maar dat maakt het niet minder leuk om eens te doen. :) Het is niet vaak dat ik projecten heb waarbij ik dit soort dingen überhaupt nodig heb :P

• Styxxy
Rutix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:05:
[...]
Welk toetsenbord is dat :D? Ik zoek namelijk nog een goede vervanging voor me ultrax (nog steeds niet gevonden).
Dell Keyboard KB212-B (zijn van die dunnere toetsen, wat ik zalig vind) : http://accessories.dell.c...s&l=en&s=gen&sku=331-2249 .

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een lekker weertje buiten XD Best wel nat eigenlijk ... :o

Blikje aan het drinken, Grooveshark openen en weer deurdonderen! :P

• Rutix
Het is hier nu even droog maar toen ik op me werk kwam om 7 uur kwam het met bakken uit de hemel >.> .

Nothing to see here!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Ik besloot een half uurtje te wachten en te wachten tot de boel was overgewaaid, dan maar een klein half uurtje later naar huis.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Hoe wordt het weer komend weekend? Ik kom over om mijn verjaardag te vieren... Hier in Zwitserland wordt het 27 graden. Puff.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Styxxy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Dell Keyboard KB212-B (zijn van die dunnere toetsen, wat ik zalig vind) : http://accessories.dell.c...s&l=en&s=gen&sku=331-2249 .
Zijn dat die toetsenborden die je standaard bij nieuwe servers en workstations krijgt, daarvan gaan de toetsen nogal snel los hier...

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 23:38

Hoogie2004

Whohooooo

Wij konden met de hele afdeling niet eens binnen vanochtend :+
Deur was stuk / gesloten / whatever. Nouja, we zijn nu in ieder geval binnen :)

My iRacing profile | Strava

• PeterSelie
Hoogie2004 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:54:
Wij konden met de hele afdeling niet eens binnen vanochtend :+
Deur was stuk / gesloten / whatever. Nouja, we zijn nu in ieder geval binnen :)
En doorweekt? Of valt dat nog mee? :X

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat toetsenborden betreft, heb er al eens naar zitten kijken en vaak kom je bij de 'curved' toetsenborden zoals als de pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 uit.

Zijn mechanische toetsenborden niet ideaal voor programmeren?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 23:38

Hoogie2004

Whohooooo

SoaDmaggot schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:55:
[...]

En doorweekt? Of valt dat nog mee? :X
Het was gelukkig droog hier in Eindhoven :)

My iRacing profile | Strava

• PeterSelie
Curved toetsenborden kan ik dus echt totaal niet aan wennen. Mevrouw van de administratie hier heeft er één, regelmatig krijgt ze het voor elkaar het e.e.a. te slopen dus mag er iemand van development die kant op. Iedereen neemt altijd het eigen toetsenbord die kant op :)
Hoogie2004 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:56:
[...]

Het was gelukkig droog hier in Eindhoven :)
:|

[ Voor 24% gewijzigd door PeterSelie op 09-05-2012 09:57 ]

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40
Rutix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Ik vind de Microsoft Wired 600 ook echt een heerlijk plankje om op te rammen.

Verwijderd

Dat is niet nodig. Ik heb het even getest in powershell V3 op windows 8, en daar crasht hij niet.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
SoaDmaggot schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:57:
Curved toetsenborden kan ik dus echt totaal niet aan wennen. Mevrouw van de administratie hier heeft er één, regelmatig krijgt ze het voor elkaar het e.e.a. te slopen dus mag er iemand van development die kant op. Iedereen neemt altijd het eigen toetsenbord die kant op :)

[...]

:|
Het is een kwestie van wennen. Ik wilde er ook nooit aan geloven. Ik ben er toch maar een keer aan begonnen en nu wil ik niet anders meer :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Maar waarom wil je niet anders meer? Wat is de echte 'benefit' van zo'n curved toetsenbord? Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Ja, het is ergonomischer, maar waarom dan? Wat merk je er in het dagelijks gebruik nou echt van?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:55:
Wat toetsenborden betreft, heb er al eens naar zitten kijken en vaak kom je bij de 'curved' toetsenborden zoals als de pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 uit.

Ik ben van zo'n Natural keyboard overgestapt naar een Corsair K60 en ik ben erg blij met de keuze! Als ik een nieuw toetsenbord zou kopen zou ik voor brown Cherry MX switches gaan ipv deze red switches in verband met het geluid.

Mijn collega heeft Das Keyboard en die is echt beduidend stiller.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:16:
[...]

Ik ben van zo'n Natural keyboard overgestapt naar een Corsair K60 en ik ben erg blij met de keuze! Als ik een nieuw toetsenbord zou kopen zou ik voor brown Cherry MX switches gaan ipv deze red switches in verband met het geluid.

Mijn collega heeft Das Keyboard en die is echt beduidend stiller.
Heb al eens eerder naar dergelijke toetsenborden gekeken, maar ze zijn zo duur :+ De enige betaalbare was de Steelseries 6Gv2, maar die heeft black cherry switches.

Edit: Wel leuk om voor te sparen trouwens! :D

Edit 2: Hier een overzicht van de verschillende typen Cherry MX Switches http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 09-05-2012 10:32 ]

• Styxxy
Megamind schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:52:
[...]
Zijn dat die toetsenborden die je standaard bij nieuwe servers en workstations krijgt, daarvan gaan de toetsen nogal snel los hier...
Jup. Nu ja, nog geen last van gehad, maar ze zijn dan ook nog maar een maand oud en amper gebruikt :P (ik zit nu in een trainingslokaal aangezien het lokaal waar ik normaal zit, in het weekend een beetje ondergelopen was).

• Rutix
TheNephilim schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:55:

Bij mij werken die ergo toetsenbord niet omdat ik een handicap aan me handen heb. :P Mechanische toetsenborden zijn wel vet maar ik vond die zachtere toetsen van de UltraX veel lekkerder. Maar het is moeilijk om een fatsoenlijke vervanging daarvoor te vinden.

Nothing to see here!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

/me begrijpt nog steeds niet waarom ze de UltraX uit de handel hebben genomen :(

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
Ik tik hier op een Key Tronic KT2001, het ziet er totaal niet uit maar het tikt wel lekker fijn :-).

Afbeeldingslocatie: http://mickeholmgren.se/wp-content/uploads/2011/09/KT2001.png

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
armageddon_2k1 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:16:
Maar waarom wil je niet anders meer? Wat is de echte 'benefit' van zo'n curved toetsenbord? Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Ja, het is ergonomischer, maar waarom dan? Wat merk je er in het dagelijks gebruik nou echt van?
Ik had eerst nogal vaak last van mn pink omdat ik die in een krampachtige houding moest houden voor het indrukken van de shift. Met dit toetsenbord heb ik daar geen last meer van.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Hier fijn aan het tikken op een emachines keyboard :+ bevalt heel goed eigenlijk (na een apple en rapoo keyboardje geprobeerd te hebben).

Afbeeldingslocatie: http://www8.pcmag.com/media/images/195199-emachines-el-1200-keyboard.jpg

Mijn Afbeeldingslocatie: http://b2b.sampro.rs/upload/2666_ultra%20x%20prem.jpg heb ik al tijden niet meer gebruikt 8)7

Verders nog een G11 v1 in gebruik, maar dit emachines keyboard typt het fijnst imho 8)7

:w Solopher

[ Voor 39% gewijzigd door woest85 op 09-05-2012 11:13 ]

[Signature]

• Styxxy
Solopher schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:59:
Ik tik hier op een Key Tronic KT2001, het ziet er totaal niet uit maar het tikt wel lekker fijn :-).

[afbeelding]
Jakkes. Ik vind van die hoge toetsen echt niet aangenaam om te typen.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:22
woest85 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:05:
Hier fijn aan het tikken op een emachines keyboard :+
Same here, maar echt bijzonder vind ik het niet. Ik vind het een beetje goedkoop aanvoelen.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 11:31
Thuis op de lage toetsen van het Apple wireless keyboard en op kantoor momenteel weer op m'n antieke Microsoft Natural Elite.
Heerlijk toetsenbord maar een groot nadeel is dat het ding zo'n herrie maakt.
Afbeeldingslocatie: http://evanscomputers.com/wp-content/uploads/2011/07/Elite.jpg
Oh, en de pijltjestoetsen zitten raar 8)7

• .oisyn
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah, weer een van mijn terugkomende pet peeves: keyboards. Op naar mijn volgende terugkomende pet peeve: PHP :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
woest85 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:05:
Hier fijn aan het tikken op een emachines keyboard :+ bevalt heel goed eigenlijk (na een apple en rapoo keyboardje geprobeerd te hebben).

[afbeelding]

:w Solopher
Ik kan het niet helemaal goed zien maar heeft die emachines ook zwarte toetsen (soort laptop achtige toetsen) of heeft die van die normale?

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

;( al weer een 3 kwartier aan het kloten met een paar divjes die met geen mogelijkheid willen clearen 8)7

Onvoorstelbaar, wat een gekloot... divje wil met geen mogelijkheid op z'n eigen plek gaan staan XD

Verwijderd

Al eens geprobeert er voor een <div style="clear:both;"></div> voor te gooien?
Werkt 99 keer van de 100 bij mij

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 11:42 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:41:
Al eens geprobeert er voor een voor te gooien?
Werkt 99 keer van de 100 bij mij
Ik heb overal al clear divjes voorgezet ... het wil op de ene pagina wel... en de andere niet. Goed... er zit verschil in, maar zoveel nou ook weer niet.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

RubenJ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:32:
Thuis op de lage toetsen van het Apple wireless keyboard en op kantoor momenteel weer op m'n antieke Microsoft Natural Elite.
[afbeelding]
Oh, en de pijltjestoetsen zitten raar 8)7
Heb heel lang de originele Natural gebruikt, waar de pijltjes nog normaal zaten.

Nu ben ik meer van de Curve, die typt een stuk lichter ook. Kromming is wel iets minder, maar nog steeds zijn de toetsen goed naar je handen gericht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/microsoft_comfort_curve_keyboard_2000.jpg

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:35:
Ah, weer een van mijn terugkomende pet peeves: keyboards. Op naar mijn volgende terugkomende pet peeve: PHP :+
Welk toetsenbord gebruik jij .oisyn? :+

• .oisyn
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://b2b.sampro.rs/upload/2666_ultra%20x%20prem.jpg

O+

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2012 12:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Bosmonster schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Nu ben ik meer van de Curve, die typt een stuk lichter ook. Kromming is wel iets minder, maar nog steeds zijn de toetsen goed naar je handen gericht :)

[afbeelding]
O+

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
apple keyboard + trackpad <3

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:41
Apple keyboard kan ik niet op werken. De spatiebalk werkt daar niet helemaal lekker. Lijkt wel alsof je die exact in het midden in moet rammen terwijl ik meer naast het midden zit. Vaak zat dat ie niet reageert dan :X

• Korben

Korben

() => {};

Solopher schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:59:

[afbeelding]
Oh, jij bent zo iemand waarbij de politie regelmatig aan de deur staat vanwege geluidsoverlast? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:46
Maar weinig reacties van mensen die op zo'n toetsenbord typen met mechanische switches. Laten die toetsenborden jullie koud, of zijn er gewoon redenen waarom je ze niet gebruikt (prijs onder andere?). Ik ben er zelf nog wel eens benieuwd naar, het schijnt nogal het neusje van de zalm te zijn op tikgebied :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30
Struikrover schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:51:
Maar weinig reacties van mensen die op zo'n toetsenbord typen met mechanische switches. Laten die toetsenborden jullie koud, of zijn er gewoon redenen waarom je ze niet gebruikt (prijs onder andere?). Ik ben er zelf nog wel eens benieuwd naar, het schijnt nogal het neusje van de zalm te zijn op tikgebied :P
Ik zie de hele toegevoegde waarde niet van zo'n mechanisch toetsenbord. Doe mij maar lekker een zo standaard mogelijk ramplankje, behalve die van Apple dan :P

• Korben

Korben

() => {};

Struikrover schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:51:
Mijn associatie bij een toetsenbord met mechanische switches:

Afbeeldingslocatie: http://www.wooldridges.com.au/pictures/orig/9332881005463.jpg

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 08:31
Ik gebruik nu al 6 jaar lang het toetsenbord wat bij een of andere oude medionpc erbij zat (toetsenbord is volgens mij merkloos). Het maakt een beetje geluid, maar daar stoor ik me niet aan. Het typt lekker en doordat ik er al een mee werk heb ik moeite om te wennen aan ieder ander toetsenbord :p

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
Haha, ik gebruik mijn Keytronic alleen op het werk, en het produceert inderdaad wel wat geluid. Maar aangezien ik toch fijn een koptelefoon met muziek op heb hoor ik daar helemaal niets van :).

Over koptelefoons gesproken:
AKG K701
Afbeeldingslocatie: http://breakthenetwork.com/wp-content/uploads/2011/02/k701-full.jpg

:w woest85

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat is toch altijd het probleem? Mechanisch trekt me best, maar ik ben toch een beetje huiverig voor het lawaai dat die dingen (kunnen) maken. Bovendien heb ik niet het idee dat er iets mis is met mijn huidige toetsenbord. Sterkernog, het is vooral mijn gadgetverslaving die aan de mechanische ramplank wil _O-

• curvemod
  • Laatst online: 17-05 06:11
RubenJ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:32:
Ik heb een opvolger van het toetsenbord, de Microsft Ergonomic Keyboard 4000, echt een aanrader. Het is even wennen met typen, maar daarna kan je niet meer zonder :) Maar dit gaat verder niet echt een constructieve discussie opleveren inderdaad ;-)

Verwijderd

Ben ik nu de enige bij wie het niet echt uitmaakt wat voor toetsenbord ik gebruik? Ik switch tussen 3 verschillende toetsenborden met verschillende layouts (azerty/qwerty)

pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1231784765.jpg

Dell SK-8135
Afbeeldingslocatie: http://img.aha.vn/products/65565_43728.jpg

Tobo in laptop
(geen foto van momenteel)

En binnenkort denk ik mijn Logitech G15 in te ruilen voor een Apple Keyboard
Afbeeldingslocatie: http://groopi.es/uploads/products/164_13c4406838ad42c80e84d8712a0e6a15_original.jpg

• curvemod
  • Laatst online: 17-05 06:11
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:37:
Ben ik nu de enige bij wie het niet echt uitmaakt wat voor toetsenbord ik gebruik? Ik switch tussen 3 verschillende toetsenborden met verschillende layouts (azerty/qwerty)
Ik vind het wel degelijk verschil maken, zeker als je een hele dag moet werken op een toetsenbord. Ik kan persoonlijk bijvoorbeeld geen hele dag op een apple toetsenbord typen :) Ik neem aan dat je daarin toch wel verschilt merkt na een hele dag typen?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:37:

pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard
[afbeelding]
Hey! Die heb ik thuis, wel fijn hoor die toetsenverlichting :o

Verwijderd

jhuiting schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:41:
[...]

Ik vind het wel degelijk verschil maken, zeker als je een hele dag moet werken op een toetsenbord. Ik kan persoonlijk bijvoorbeeld geen hele dag op een apple toetsenbord typen :) Ik neem aan dat je daarin toch wel verschilt merkt na een hele dag typen?
Een Apple Keyboard zou ik inderdaad ook niet echt willen om elke dag van 's ochtends tot 's avonds op te typen. De andere toetsenborden daarentegen doen allebei wat van ze verwacht worden. De ene met wat meer functies als de andere...

Edit:
test test test

Verwijderd

Hmm, waar is die ene zin naartoe die normaal zegt wanneer (en voor hoeveel %) ik mijn bericht heb geëdit? :p

edit:

test2 test2 test2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:56 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Een Apple Keyboard zou ik inderdaad ook niet echt willen om elke dag van 's ochtends tot 's avonds op te typen. De andere toetsenborden daarentegen doen allebei wat van ze verwacht worden. De ene met wat meer functies als de andere...

Edit:
test test test
Ik gebruik wel een apple keyboard, voor op werk dan. Gewoon op windows, een paar toetsen remappen en alles werkt prima. Geen last van een spatiebalk die niet werkt, en ik vind het over het algemeen gewoon fijn typen.

Freelance Unity3D developer

• azerty
Ik gebruik afwisselend:

- ingebouwd toetsenbord laptop (school), wat niet overdreven goed is
- G110 als ik terug op kot ben (leve de verlichting :D)
- G11 thuis in het weekend

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TJHeuvel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik wel een apple keyboard, voor op werk dan. Gewoon op windows, een paar toetsen remappen en alles werkt prima. Geen last van een spatiebalk die niet werkt, en ik vind het over het algemeen gewoon fijn typen.
100% mee eens, heb 'm op m'n werk en thuis, geen ander typt beter!

Professioneel Heftruck Syndroom

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:10

DeluxZ

Livin' the good life

Rutix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:46:
Het is hier nu even droog maar toen ik op me werk kwam om 7 uur kwam het met bakken uit de hemel >.> .
Beetje zoals dit ? Niet in Nederland maar het valt wel onder het Nederlands Koninkrijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kaV9Q.jpg

Verwijderd

wsitedesign schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:25:
Ik gebruik afwisselend:

- ingebouwd toetsenbord laptop (school), wat niet overdreven goed is
- G110 als ik terug op kot ben (leve de verlichting :D)
- G11 thuis in het weekend
Die toetsenbordverlichting is voor mij niet echt een must. Het kan wel handig zijn maar als je blind kan typen is het eigenlijk niet echt nodig ...

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
DeluxZ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:53:
Beetje zoals dit ? Niet in Nederland maar het valt wel onder het Nederlands Koninkrijk :)
[afbeelding]
Nee, Rutix' situatie is duidelijk ernstiger. Op die foto regent het niet eens!

• Hipska
  • Laatst online: 19-05 11:47
@Soultaker: lol :D

@devjes: Waar blijft de like of +1 knop voor forum berichten? (Iets zoals bij YouTube comments)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, een website die we gemaakt hebben blijkt gehacked (Wordpress). Worden we gebeld door de hoster, doet net alsof wij de schuldige zijn.

Volgens mij is het ftp wachtwoord of wat gewoon buitgemaakt en ligt het niet aan de website die we gemaakt hebben voor de klant.

dir /temp met daarin links.db -> user 'ftp' als owner, dus sowieso ftp password compromised
file /inbex.php die geinclude word in index.php

Ben nu maar even Wordpress opnieuw aan het installeren. Stond versie 3.3.1 op, volgens mij geen lekken bekend in die versie.

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 09-05-2012 15:15 ]

• RayNbow
  • Laatst online: 15:11

RayNbow

Kirika <3

Bah... het is zo vervelend als je iets bekends op internet wilt zoeken, maar het niet kan vinden omdat je de juiste keywords niet weet... :(

* RayNbow probeert een embedded DSL te vinden die je in staat stelde om iets als hieronder rechtstreeks in C/C++ code te tikken...
C++:
1
2
3
4
a = (o-------------o
     |             |
     |             |
     o-------------o).area();

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hipska schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:08:
@devjes: Waar blijft de like of +1 knop voor forum berichten? (Iets zoals bij YouTube comments)
Dat vraag ik me ook al een tijdje af. Ik lees enorm vaak posts waarvan ik denk: 'LOL'. Ja, ik denk vaak in afkortingen. Maar dan wil ik geen reactie plaatsen, want aan enkel 'LOL' heeft niemand iets. Een +1 (of Like) (en dan ook het tegenovergestelde niet vergeten) zou dan erg op z'n plaats zijn, zodat de poster in ieder geval beloond wordt voor z'n werk. :P

Edit: maar zoiets is onderweg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 09-05-2012 16:00 ]

• TJHeuvel
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:14:
Bah... het is zo vervelend als je iets bekends op internet wilt zoeken, maar het niet kan vinden omdat je de juiste keywords niet weet... :(

* RayNbow probeert een embedded DSL te vinden die je in staat stelde om iets als hieronder rechtstreeks in C/C++ code te tikken...
C++:
1
2
3
4
a = (o-------------o
     |             |
     |             |
     o-------------o).area();
Waarom zou je het ooit zo willen 8)7
Waarschijnlijk is het personal preference, maar geef mij maar:

code:
1
a = new Rectangle(13,4).area();

Als ik iets wil visualiseren pak ik wel gewoon pen en papier.

[ Voor 4% gewijzigd door TJHeuvel op 09-05-2012 15:17 ]

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:14:

C++:
1
2
3
4
a = (o-------------o
     |             |
     |             |
     o-------------o).area();
Bedoel je zoiets?

• RayNbow
  • Laatst online: 15:11

RayNbow

Kirika <3

TJHeuvel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Waarom zou je het ooit zo willen 8)7
Omdat het kan. Het was slechts een demonstratie van wat er mogelijk was.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dank, dat was 'm. :)

[ Voor 35% gewijzigd door RayNbow op 09-05-2012 15:24 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Hipska schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:08:
@Soultaker: lol :D

Zal geen tijd voor zijn. Momenteel zijn ze bezig met de nieuwe layout (Tweakers 7). Dat ze maar eerst een fatsoenlijk mobile GoT maken ;)
Pagina: 1 ... 89 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.