De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:18:
[...]

Hmmmm.... webpagina's -> vaste chat/console in beeld. Zijn er nog elegante manieren om dat te doen? De enige bij mij bekend is met een iframe...
position: fixed; :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:07
Wat een gigantische retards in die reacties er onder :')
Lisa Smith: the contact button fix it plzzzzzz
Sardar Khidhir: I need information or books about disadvantage of concrete water tanks and advantage of stainles steel water tanks for drinking water
Aslan Ege: Please help me make a mistake, I'm sorry but my other address has been canceled for this very upset and we apologize to our other address, activate the I beg the people making the same mistakes I promise to help the thanks
Amre Muse: URGENT!!!! Pls come up with a means to help the Gulf of Mexico...perhaps with a FB raffle to raise $10 million toward the restoration by FB users. Grand Prize: Ipod or trip to FB headquarters, or some other eye candy.....
Woody Turner: You people are MORONS...do you hear me? MORONS How do you run a website that connects people WHEN YOU CAN'T KEEP THE CONNECTION GOING ? 'Friends drop off for days and weeks at a time...do your programmers no nothing about 'refreshing'?

And speaking of connections...I had to bring a friend over to my house to figure out a way to 'friend' each other...your search engine couldn't do it...and your site all but refused to do it as well...it took us 20 minutes - both in front of the same computer - trying to figure out a way to 'friend' each other !
Really? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik moet toch wel een klein beetje lachen om bepaalde reacties :D. Je had dit natuurlijk kunnen verwacht :')

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:18:
Nou inderdaad!

Leuk alle OS'en die de plek van Windows proberen te veroveren, maar de gemiddelde consument heeft er niks aan.
De "gemiddelde consument" schijnt vrij goed met een appstore/market om te kunnen gaan inmiddels, iets dat Linux al sinds jaar en dag heeft.
Als Android/iOS het op een smartphone kunnen zie ik niet in waarom dat ze op een desktop niet zou kunnen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is niet wat je suggereert met die quote, je suggereert dat die mensen Windows tegen hun zin gebruiken. Dat zal reuze meevallen. Dat ze open kunnen staan voor een alternatief zou ik wel geloven maar voor veel mensen is Windows een prettig OS of in het slechtste geval the evil they know.

Ik hoef in ieder geval niets anders dan Windows, terwijl ik vijftien jaar ervaring heb met talloze besturingssystemen. Ik kan overal mee overweg maar Windows is m.i. meer dan goed genoeg.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
farlane schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:17:
[...]

De "gemiddelde consument" schijnt vrij goed met een appstore/market om te kunnen gaan inmiddels, iets dat Linux al sinds jaar en dag heeft.
Als Android/iOS het op een smartphone kunnen zie ik niet in waarom dat ze op een desktop niet zou kunnen.
behalve dan dat de linux "appstore/market" heel lang niet echt gebruiksvriendelijk was. Je was al heel gauw de pineut als iets fout ging want dat moest je dan weer oplossen in de terminal en veel mensen vinden de terminal eng. Zowiezo zie ik de meerwaarde van Linux in het dagelijks gebruik echt niet maar dat is mijn mening.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
kenneth schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:30:
Dat is niet wat je suggereert met die quote, je suggereert dat die mensen Windows tegen hun zin gebruiken. Dat zal reuze meevallen. Dat ze open kunnen staan voor een alternatief zou ik wel geloven maar voor veel mensen is Windows een prettig OS of in het slechtste geval the evil they know.

Ik hoef in ieder geval niets anders dan Windows, terwijl ik vijftien jaar ervaring heb met talloze besturingssystemen. Ik kan overal mee overweg maar Windows is m.i. meer dan goed genoeg.
Ga ik volledig akkoord mee.

Pfff, 2 uur php lessen... formuliertjes maken op dit moment :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Wtf? Php lessen? Al het noemenswaardige heb je toch in 1 les uitgelegd? Of gaan ze alle functies uitleggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
kenneth schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:30:
De quote is inderdaad wat slecht geplaatst, het ging meer over de regels daaronder:
Een consument echter wil eens dit of dat installeren en ja, dan moet je niet bij Ubuntu (bijv.) zijn. Mac OS X doet het al best leuk, maar als een programma weer eens niet beschikbaar is voor de Mac, dan klaagt de consument al weer.
Overigens denk ik inderdaad niet dat mensen Windows tegen hun zin gebruiken: men krijgt simpelweg geen alternatieven aangeboden dus men is zich er niet van bewust dat er een keus gemaakt kan worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 23:10
:D PHP !!!

daar heb ik ooit nog een ongelofelijk falende cursus voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:35
Caelorum schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:55:
Wtf? Php lessen? Al het noemenswaardige heb je toch in 1 les uitgelegd? Of gaan ze alle functies uitleggen ofzo?
Nou ja, je hebt wel meer dan een uur nodig om alle quirks van het casten uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Caelorum schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:55:
4u/week, aan slakkentempo... Zeker als je de basis al kent -_-

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kRsb

En ik ben er overigens zeker van dat er 0,0% aandacht besteed zal worden aan SQL injectie, noch aan andere beveiliging*... ;)

* Voor formulieren heeft ze nu juist javascript validatie gedaan *kuch* en gezegd dat je het eventueel ook nog op de server kunt doen 8)7

Edit: oh ja, "Server-side scripting (PHP) en MySQL (4 studiepunten)", module van 6 SP :p

[ Voor 6% gewijzigd door azerty op 15-03-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin er volgend trimester ook mee. 4u / week en ongeveer dezelfde inhoud denk ik. Aan SQL-injecties wordt inderdaad zo goed als geen aandacht besteed, dat geldt voor de meeste vakken hier. Over XSS wordt al helemaal niets gezegd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:21:
Ik begin er volgend trimester ook mee. 4u / week en ongeveer dezelfde inhoud denk ik. Aan SQL-injecties wordt inderdaad zo goed als geen aandacht besteed, dat geldt voor de meeste vakken hier. Over XSS wordt al helemaal niets gezegd ...
Leuke vraag om dan te stellen aan de leraar: 'hoe kun je je in PHP beschermen tegen CSRF?' :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké toevallig is die verkrijgbaar voor Mac, maar je snapt het probleem :+ Overigens zou het voor mij geen probleem zijn, laat ze maar StarCraft 2 spelen, een echte game (a)
deCube schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:36:
Interessante methode dat BigPipe, heb alleen niet echt een site waar ik dit nuttig kan implementeren. :(
Ik heb wel een site waar het nuttig zou zijn, slechts de kennis niet om het te kunnen implementeren. Het lijkt erop dat Facebook de eerste is, dus niemand heeft dat blijkbaar nog gedaan. Ik kan ook nergens voorbeelden vinden of iets dergelijks. OOk vermoed ik dat de backend hier een grote rol speelt en het zullen geen simpele webservers zijn. Je content splitten per onderdeel terwijl je toch normale links aanroept, best netjes!
Ik ben bekend met CSS, het plaatsten van het ding is het probleem niet. De persistentie wel! Je zult namelijk de hele pagina opnieuw moeten laden en daardoor ook de chat. Je verliest de connectie met de comet-server en je hebt bij elke klik een leeg chatvenster. Met een iframe gebeurd dat niet en hou je de bovenste laag als in het iframe browsed.
Avalaxy schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:11:
Wat een gigantische retards in die reacties er onder :')
Haha ja geniaal hè, mensen die het bericht zien, niet weten waar het over gaat, maar wel door hebben dat het iets met 'development' te maken heeft. Dus dan maar alle features die ze nog missen even opnoemen :+ Overigens reageer ik nooit als er al 1000+ reacties zijn... :o

w00t! Vandaag weer eens 1337 proberen te zijn en echt hard te werken, een blikje drinken, hier nog even wat lezen en goan! :P

Je zou kunnen zeggen dat tweakers.net onder werktijd slechts is, maar ik heb er al heel wat oplossingen vandaan. Nou ben ik nog niet zolang echt een actief lid, ik las altijd al wel mee. Binnenkort maar eens een review plaatsen of iets dergelijks XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheNephilim schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:34:
Ik heb wel een site waar het nuttig zou zijn, slechts de kennis niet om het te kunnen implementeren. Het lijkt erop dat Facebook de eerste is, dus niemand heeft dat blijkbaar nog gedaan. Ik kan ook nergens voorbeelden vinden of iets dergelijks. OOk vermoed ik dat de backend hier een grote rol speelt en het zullen geen simpele webservers zijn. Je content splitten per onderdeel terwijl je toch normale links aanroept, best netjes!
Ze geven het een naampje, maar dit is niet nieuw hoor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Ze geven het een naampje, maar dit is niet nieuw hoor :)
Dat is misschien waar, maar ik heb er nog nooit wat van gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 15-03-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datatables is iets compleet anders. Datatables is gewoon een JS-scriptje waarmee je data uit een tabel kan filteren en sorteren enzo ;) Iets helemaal anders dan die Big Pipe

edit:

[quote]TheNephilim wijzigde dit bericht 15-03-2012 11:03 (11%)[/quote]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:04:
Datatables is iets compleet anders. Datatables is gewoon een JS-scriptje waarmee je data uit een tabel kan filteren en sorteren enzo ;) Iets helemaal anders dan die Big Pipe
Dat lees ik inderdaad net :p Jammer zoiets XD

Het nadeel van dat BigPipe verhaal is dat er voor crawlers weinig te crawlen is gok ik zo. Al zou je dat kunnen opvangen met XML sitemaps natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
[...]

Oké toevallig is die verkrijgbaar voor Mac, maar je snapt het probleem :+ Overigens zou het voor mij geen probleem zijn, laat ze maar StarCraft 2 spelen, een echte game (a)

[...]

Op GitHub staan er wat voorbeelden / interpretaties, zie: https://github.com/search...ype=Everything&language=.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:04
[...]

No problemo O-)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

wsitedesign schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:31:
[...]

4u/week, aan slakkentempo... Zeker als je de basis al kent -_-

[afbeelding]

En ik ben er overigens zeker van dat er 0,0% aandacht besteed zal worden aan SQL injectie, noch aan andere beveiliging*... ;)

* Voor formulieren heeft ze nu juist javascript validatie gedaan *kuch* en gezegd dat je het eventueel ook nog op de server kunt doen 8)7

Edit: oh ja, "Server-side scripting (PHP) en MySQL (4 studiepunten)", module van 6 SP :p
Dat wordt makkelijk binnenhengelen dan. Ga alleen even je docent(e) er heel snel op wijzen dat het juist andersom moet. Validatie doe je altijd aan de serverkant en eventueel ook aan de cliëntkant :X

Als het hier al fout gaat, dan kun je er inderdaad vanop aan dat SQL-injectie niet meegenomen wordt. Jammer dat er zo iemand voor de klas gezet wordt. Zulke mensen gaan nog een keer gigantisch tegen de lamp lopen. En dan komen ze aan met "ja, maar zo heb ik het geleerd!" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Kan je niet gewoon een vrijstelling vragen als je toch al die kennis hebt? Lijkt me nutteloos om er bij te gaan zitten.

Zo had ik dat ooit met HTML en Photoshop les..... :+ Tijdens de les de leraar les geven, kan je lachen. :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deCube schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:18:
Kan je niet gewoon een vrijstelling vragen als je toch al die kennis hebt? Lijkt me nutteloos om er bij te gaan zitten.

Zo had ik dat ooit met HTML en Photoshop les..... :+ Tijdens de les de leraar les geven, kan je lachen. :P
Ik heb zoiets ook gevraagd toen ik in het 1e jaar binnenkwam. Ik had in het middelbaar voldoende informatica gehad om het eerste jaar probleemloos door te komen maar ik kreeg geen vrijstellingen. Spijtig, want uiteindelijk verlies je zo wel een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Overigens reageer ik nooit als er al 1000+ reacties zijn... :o
Doe je anders hier wel! :o

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47

Ik betwijfel het, ik doe nu laatste jaar MBO niveau 4 applicatie ontwikkelaar (lees: php + mysql) en het niveau is zo bedroevig laag dat je je afvraagt hoe sommigen in vredig aan een baan in programmeer gebied moeten krijgen.

Validatie? Heb ik ze hier nog nooit wat over horen zeggen, client of server side. De afgelopen 3 jaar bestond uit: "maak een formulier -> zet de input in een database -> op een andere pagina haal de informatie er weer uit".
Javascript, jQuery, Object Georienteerd? Daar heb ik nooit officieel les in gekregen, Google is onze grote vriend werd verteld bij vragen over zulke onderwerpen, (php overigens ook als het verder ging dan het opvragen van een $_POST of $_GET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Weet ik, daarom juist... geen probleem SC2 doet het prima op Mac, laat ze dat maar spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Ik betwijfel het, ik doe nu laatste jaar MBO niveau 4 applicatie ontwikkelaar (lees: php + mysql) en het niveau is zo bedroevig laag dat je je afvraagt hoe sommigen in vredig aan een baan in programmeer gebied moeten krijgen.

Validatie? Heb ik ze hier nog nooit wat over horen zeggen, client of server side. De afgelopen 3 jaar bestond uit: "maak een formulier -> zet de input in een database -> op een andere pagina haal de informatie er weer uit".
Javascript, jQuery, Object Georienteerd? Daar heb ik nooit officieel les in gekregen, Google is onze grote vriend werd verteld bij vragen over zulke onderwerpen, (php overigens ook als het verder ging dan het opvragen van een $_POST of $_GET)
Over OO hebben wij wel gewoon les gekregen. Ben benieuwd hoe het zal zijn met PHP volgend trimester maar aan validatie wordt sowieso nooit veel aandacht besteed. De gebruiker moet toch gewoon altijd juiste waarden invullen, dan is er geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty

Vrijstelling krijg je nooit voor kennis die je zelf opgedaan hebt, alleen als je er bijv. ergens een diploma voor kunt bemachtigen ofzo -_- Nu ja, programmeer op men gemak aan eigen projecten door in de les :p
Bee.nl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Dat wordt makkelijk binnenhengelen dan. Ga alleen even je docent(e) er heel snel op wijzen dat het juist andersom moet. Validatie doe je altijd aan de serverkant en eventueel ook aan de cliëntkant :X

Als het hier al fout gaat, dan kun je er inderdaad vanop aan dat SQL-injectie niet meegenomen wordt. Jammer dat er zo iemand voor de klas gezet wordt. Zulke mensen gaan nog een keer gigantisch tegen de lamp lopen. En dan komen ze aan met "ja, maar zo heb ik het geleerd!" ;(
Tjah, het is inderdaad al een iets oudere persoon, en natuurlijk klopt het dat validatie server-side moet gebeuren, maar in hoeveel boeken komt dit voor? Het enige wat ze nog gedaan heeft is controleren of de variabele niet leeg was, omdat je anders een notice kreeg ;( Als we straks met mysql gaan werken gaat dit waarschijnlijk leuke dingen opleveren |:(
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Over OO hebben wij wel gewoon les gekregen. Ben benieuwd hoe het zal zijn met PHP volgend trimester maar aan validatie wordt sowieso nooit veel aandacht besteed. De gebruiker moet toch gewoon altijd juiste waarden invullen, dan is er geen probleem :+
OO zien we in C#, volgend jaar in java, maar PHP... Nah, gewoon lekker je html en php door elkaar smijten. Ben voor mijn eigen project wel de scheiding aan het maken, is gewoon netter.

Opleiding is trouwens Toegepaste Informatica aan de Howest in Vlaanderen.

[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 15-03-2012 11:59 . Reden: extra quote ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:54:
[...]

Vrijstelling krijg je nooit voor kennis die je zelf opgedaan hebt, alleen als je er bijv. ergens een diploma voor kunt bemachtigen ofzo -_- Nu ja, programmeer op men gemak aan eigen projecten door in de les :p
True. Het zou fijn zijn als je de mogelijkheid kreeg om bvb met de herexamens van een bepaalde richting mee te doen en zo je vrijstellingen te kunnen halen. Maar helaas, dat gaat zomaar niet :(.
[...]

Tjah, het is inderdaad al een iets oudere persoon, en natuurlijk klopt het dat validatie server-side moet gebeuren, maar in hoeveel boeken komt dit voor? Het enige wat ze nog gedaan heeft is controleren of de variabele niet leeg was, omdat je anders een notice kreeg ;( Als we straks met mysql gaan werken gaat dit waarschijnlijk leuke dingen opleveren |:(
Klinkt bekend. Het probleem met dat soort leerkrachten is dat ze vaak amper weten waarover ze spreken. Neem hun slides af en ze kunnen niets meer. Dit trimester hebben we zo les gekregen van een vrouw die moeilijkheden had om bepaalde zaken uit te leggen. Als je dan een vraag stelde klapte ze helemaal dicht. Spijtig dat zo'n mensen dan moeten zorgen dat wij succesvol afstuderen.

Gelukkig hou ik me buiten school ook redelijk veel bezig met allerhande development. Daar leer ik dan weer het meeste van bij (Google and Tweakers are my friends :p)
[...]

OO zien we in C#, volgend jaar in java, maar PHP... Nah, gewoon lekker je html en php door elkaar smijten. Ben voor mijn eigen project wel de scheiding aan het maken, is gewoon netter.

Opleiding is trouwens Toegepaste Informatica aan de Howest in Vlaanderen.
In het hoeveelste jaar zit je nu?
Ik volg nu mijn 2e jaar Toegepaste Informatica in de Xios Diepenbeek (Hasselt)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:59:
Klinkt bekend. Het probleem met dat soort leerkrachten is dat ze vaak amper weten waarover ze spreken. Neem hun slides af en ze kunnen niets meer. Dit trimester hebben we zo les gekregen van een vrouw die moeilijkheden had om bepaalde zaken uit te leggen. Als je dan een vraag stelde klapte ze helemaal dicht. Spijtig dat zo'n mensen dan moeten zorgen dat wij succesvol afstuderen.
Het probleem bij mij is dat ze langs 1 kant elke les aanwezigheden neemt, je in de les moet opletten (dus is soms vervelend, wil af en toe wel eens gamen O-) ), maar langs de andere kant zegt ze dan van "als het te traag gaat of je niet akkoord bent met manier van lesgeven moet je niet meer afkomen"... Ze weet niet wat ze wilt m.a.w.

Verder hebben we als cursus word documentjes die ze getypt heeft (1 pagina fzo per hoofdstuk 8)7 ) en boek ter referentie (Kassenaar P., Basiscursus PHP 5, Academic Service), zegt genoeg denk ik ;)
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:59:
In het hoeveelste jaar zit je nu?
Ik volg nu mijn 2e jaar Toegepaste Informatica in de Xios Diepenbeek (Hasselt)
1e jaar, deed vorig jaar bachelor Informatica aan KULAK, maar wiskunde was te zwaar (heeft me vorig semester paar vrijstellingen opgeleverd, volgend jaar opnieuw)

[ Voor 16% gewijzigd door azerty op 15-03-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50
m19 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Zeker weten dat je geen $HTTP_GET_VARS / $HTTP_POST_VARS moet gebruiken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Woei, ben net gefilmd voor één of andere promo voor TV tijdens het werken op locatie in Amsterdam. :P Ik post het wel zodra het online staat. :+

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Het probleem bij mij is dat ze langs 1 kant elke les aanwezigheden neemt, je in de les moet opletten (dus is soms vervelend, wil af en toe wel eens gamen O-) ), maar langs de andere kant zegt ze dan van "als het te traag gaat of je niet akkoord bent met manier van lesgeven moet je niet meer afkomen"... Ze weet niet wat ze wilt m.a.w.
Dat ken ik. Als je je met iets anders bezig houdt komen ze klagen dat je niet aan het opletten bent. Die aanwezigheden worden hier ook in bijna elke les opgenomen. Op zich geen probleem want ik ben zo goed als elke les aanwezig (behalve op vrijdagochtend).
Verder hebben we als cursus word documentjes die ze getypt heeft (1 pagina fzo per hoofdstuk 8)7 ) en boek ter referentie (Kassenaar P., Basiscursus PHP 5, Academic Service), zegt genoeg denk ik ;)
Dat boek hebben we in het middelbaar ook gekregen voor PHP. Vond het een gemakkelijk boek om uit te leren maar er wordt - voor zover ik me kan herinneren - inderdaad maar weinig gezegd over validatie :(.
[...]

1e jaar, deed vorig jaar bachelor Informatica aan KULAK, maar wiskunde was te zwaar (heeft me vorig semester paar vrijstellingen opgeleverd, volgend jaar opnieuw)
Ik ben van plan om na deze 3 jaar mijn master te gaan doen in de KUL maar ik vrees dat de wiskunde inderdaad wat zwaar zal zijn. Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest, maar ik kan het maar proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Wat je ook kunt doen is gewoon zwaar vervelende vragen aan de docent stellen. Dan komen ze er vanzelf wel op terug. :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Manuel schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Zeker weten dat je geen $HTTP_GET_VARS / $HTTP_POST_VARS moet gebruiken? :+
Het "boek" (pdfje dat ik in het eerste jaar, twee jaar geleden, kreeg) is gelukkig wel voor php5, dus nee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:22:
Ik ben van plan om na deze 3 jaar mijn master te gaan doen in de KUL maar ik vrees dat de wiskunde inderdaad wat zwaar zal zijn. Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest, maar ik kan het maar proberen ;)
Master is op niveau burgerlijk ingenieur (wat ik dus niet wist voor ik vorig jaar begon), dus wiskunde is redelijk zwaar. Je zult zowieso een schakeljaar moeten volgen, met ongeveer alle wiskunde vakken die je in de eerste 2 jaar bachelor inf. krijgt ;w Het is wel mogelijk waarschijnlijk om te doen, maar zal waarschijnlijk niet voor mij meer zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat moet via een schakeljaar. Volgend jaar moeten we kiezen tussen "Internationale en Economische aspecten" of "Theoretische benadering van de lineaire algebra". Ik denk dat ik voor het laatste ga kiezen om er mij zo goed mogelijk op voor te bereiden. We zien wel wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:30:
Inderdaad, dat moet via een schakeljaar. Volgend jaar moeten we kiezen tussen "Internationale en Economische aspecten" of "Theoretische benadering van de lineaire algebra". Ik denk dat ik voor het laatste ga kiezen om er mij zo goed mogelijk op voor te bereiden. We zien wel wat het geeft.
Success!

Van mij zijn er geen keuzevakken, heb in het begin wel moeten kiezen tussen Software Engineering en Computer & Cyber Crime Professional.

Het is het laatste geworden, daar leren we tenminste WEL hoe je dingen moet beveiligen ^^ (en omzeilen }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai, kan je dat al kiezen vanaf het eerste jaar? Ik moet volgend jaar (in het 3e dus) pas een keuze maken tussen Netwerken en Applicatieontwikkeling. Ik ga sowieso voor het laatste, netwerken is niets voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:05:
Amai, kan je dat al kiezen vanaf het eerste jaar? Ik moet volgend jaar (in het 3e dus) pas een keuze maken tussen Netwerken en Applicatieontwikkeling. Ik ga sowieso voor het laatste, netwerken is niets voor mij :D
Jup, dit semester is er al 1 vak dat verschilt van de system & software development richting: zij hebben webdesign (nu ja, hoorcolleges over html5 en jquery :p) en wij hebben penetration testing d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
>>> max(ap1000.statsdiff*4000)
0.002076197097851605
>>> max(ap1000.statsdiff)
0.002076197097851605
>>> max(array(ap1000.statsdiff)*4000)
8.3047883914064204

raaaaaaaaaaaaaaaaah. Verder is numpy wel lief hoor, maar het intermixen van standaardpython met numpy faalt soms :+

[ Voor 21% gewijzigd door ValHallASW op 15-03-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hier zijn er wel meer van dat soort docenten... enorm teleurstellend.

PHP hebben de studenten hier elkaar moeten aanleren... dat is enorm goed verlopen (not). De enige beveiliging die hier ooit is besproken, is SQL-injectie. En dan heb je van die studenten dat redeneren dat beveiliging niet belangrijk is voor webapplicaties waar ingelogd voor moet worden (omdat slechts een paar mensen toegang hebben) 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Bv202 op 15-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar studeer jij als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 01-10 14:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:32:
En waar studeer jij als ik het vragen mag?
Zelfde school waar ik nu afstudeer :+ (Antwerpen, België; naam van de school hoeft niet gepost te worden). Ik ken het probleem van Bv202, maar gelukkig heb ik daar nooit deel aan moeten nemen (vrijstellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:34
pff morgen opweg naar Kraków voor 2 weken studie in het kader van DIMA. beetje lastig koffer inpakken met broeken van 1KG en een limiet van 15kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ealanrian schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:58:
pff morgen opweg naar Kraków voor 2 weken studie in het kader van DIMA. beetje lastig koffer inpakken met broeken van 1KG en een limiet van 15kg...
Dubbele laag kleding aandoen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ealanrian schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:58:
15? Met welke vliegtuigmaatschappij ga je wel? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En broeken van 1KG ga je toch wel meerdere dagen aandoen? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
BtM909 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:28:
En broeken van 1KG ga je toch wel meerdere dagen aandoen? :P
Sowieso is het er overdag warm genoeg rond deze tijd dat je er maar eentje mee hoeft te nemen voor 's avonds, mocht het uberhaupt al nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Nou hier wordt het 20+ graden. Maar ja, ik zit wel heel de dag binnen :|
Hoe is het weer in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis hier nu nog bewolkt, maar het schijnt wel warm te worden vandaag... BBQ-een :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Laatst online: 29-09 08:40
Byebye Compaq 6710b, hello ProBook 6560b!

* Evilbee heeft een nieuwe werk-laptop!

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, vanavond is hier Museumnacht in Bern dus daar ga ik mooi naar toe. Nou hier geen wolkje te zien hoor :)
http://www.gurtenpark.ch/index/webcam.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:49:
Aah, vanavond is hier Museumnacht in Bern dus daar ga ik mooi naar toe. Nou hier geen wolkje te zien hoor :)
http://www.gurtenpark.ch/index/webcam.htm
Klein beetje jaloers... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vervelend zeg die sites die de plus-teken niet ondersteunen in emailadressen :(
Straks maar eens kijken of de lokale Apple reseller de iPad 3 in voorraad heeft O-)

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 16-03-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Vandaag pakken we het iphone project bij de lurven en slopen we alle 'generieke' code eruit (dwz models, utilities, API call dingen, etc) om die onder te brengen in een apart project. Git filter-branch, kom maar op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:00:
Straks maar eens kijken of de lokale Apple reseller de iPad 3 in voorraad heeft O-)
Ook vervelend dat de validatie zegt dat een minus (-) teken in de domeinnaam niet valide is...

In voorraad? Dan zou hij wel een week te vroeg zijn, is toch pas vanaf de 23e?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nee hoor, hier in Zwitserland wordt ie vanaf vandaag al verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:00:
Heh, waarschijnlijk [a-z0-9\.]+@[a-z0-9\.]+ als regex ofzo. Dan wordt hello...world@lol.net een geldig e-mailadres, terwijl het dat eigenlijk niet is (volgens RFC 2822) :+

Dus... GoT vindt dat ook een geldig e-mailadres. Beetje fail.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Uit een ander topic:
ValHallASW schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:03:
[...]

De RFC is relevant voor mailservers die mails zonder de te manglen door moeten sturen. De RFC is in het geheel niet relevant voor wat een /site/ doet: dat is gewoon een beleidsbeslissing (hoeveel klanten raak je er mee kwijt? en hoeveel klanten behoud je ermee doordat je ze, als ze per ongeluk een spatie in hebben getikt, een waarschuwing geeft?).

[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 16-03-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Tja, als het goed is heeft elke potentiële klant een daadwerkelijk geldig e-mailadres, dus als je correct valideert voorkom je dat de user input per abuis ongeldig is (mensen maken wel eens typfouten, schockingly), en dat als gevolg daarvan een mailtje niet aankomt en de potentiële klant gefrustreerd weggaat "... omdat het toch niet werkt. Kutsite." De validatie kan natuurlijk simpeler:

code:
1
^[^\s]+@(?:[a-z0-9](?:[a-z0-9-]*[a-z0-9])?\.)+(?:[a-z]{2}|asia|com|org|net|gov|mil|biz|info|mobi|name|aero|jobs|museum|travel)$

Wat je voor de @ typt boeit niet zoveel, zolang het maar geen spatie bevat, en de domeinnaam moet enigszins geloofwaardig zijn. De validatie is niet zo zeer "stomme user, je hebt een fout gemaakt, dat e-mailadres kan niet bestaan" maar meer "eh, weet je zeker dat dat klopt?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Korben schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:42:
[...]

Tja, als het goed is heeft elke potentiële klant een daadwerkelijk geldig e-mailadres, dus als je correct valideert voorkom je dat de user input per abuis ongeldig is (mensen maken wel eens typfouten, schockingly), en dat als gevolg daarvan een mailtje niet aankomt en de potentiële klant gefrustreerd weggaat "... omdat het toch niet werkt. Kutsite." De validatie kan natuurlijk simpeler:

code:
1
^[^\s]+@(?:[a-z0-9](?:[a-z0-9-]*[a-z0-9])?\.)+(?:[a-z]{2}|asia|com|org|net|gov|mil|biz|info|mobi|name|aero|jobs|museum|travel)$

Wat je voor de @ typt boeit niet zoveel, zolang het maar geen spatie bevat, en de domeinnaam moet enigszins geloofwaardig zijn. De validatie is niet zo zeer "stomme user, je hebt een fout gemaakt, dat e-mailadres kan niet bestaan" maar meer "eh, weet je zeker dat dat klopt?".
Ik gebruik altijd de functie van http://isemail.info/about, die valideert heeeeel goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:09:
[...]
Ik gebruik altijd de functie van http://isemail.info/about, die valideert heeeeel goed _/-\o_
Interessante tip, eens even kijken hoe dat in elkaar gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb echt een 50-hertz-allergie. :(

Ik kreeg vroeger al koppijn van een piepende CRT (al heeft dat natuurlijk weinig met 50, maar eerder 15000 Hz te maken), maar ook het flikkerende beeld voelde niet goed. Toen ik een auto had (;() had ik ook al last van sommige LED-remlichten, als ik die zag, zag ik een grote veeg van rood licht.

En nu heb ik een telefoon naast me staan met een display van 15x20 centimeter dat de godganse dag staat te knipperen. Ik heb 't ding maar achterstevoren gedraaid. Nu kan ik alleen niet zien wie er belt. :P

[/offtopic-uitlaatklep]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ugh bezig met een nieuw exhibit, is al het programmeer werk klaar. Ga ik testen op de test PC, heb ik 2x VGA nodig, geen probleem er zit 1x VGA op en 1x DVI, dus ik pak een DVI->VGA connector uit de kast. Past deze niet. Na een hoop pielen kom ik er achter dat er 5 verschillende niet pin compatible DVI aansluitingen zijn :/

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/images/stories/koopgids/dvi_connector_types.gif

Blijkt dat alle DVI->VGA converters die ik heb van het type DVI-A zijn, op bijna alle PCs gaat dit goed (past op alle linker varianten) maar juist deze PC heeft alleen een DVI-D Dual Link aansluiting :/. Nu kan ik alle computer winkels af om half vaag te beschrijven wat voor kabel/converter ik nodig heb :(.

Edit: gewoon wegknippen wat in de weg zat werkt blijkbaar niet en wat hier niet goed te zien is is dat het liggende streepje bij DVI-D minder breed is als bij DVI-A :/.

[ Voor 12% gewijzigd door roy-t op 16-03-2012 11:34 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DVI-D heeft geen Analoge uitgang, dus je kunt er ook geen "vga" (sub-D) op aansluiten, dus je zal ook geen converter gaan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
CodeCaster schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:34:
DVI-D heeft geen Analoge uitgang, dus je kunt er ook geen "vga" (sub-D) op aansluiten, dus je zal ook geen converter gaan vinden.
I beg to differ:

http://www.google.nl/prod...aOrKOwYgI&ved=0CFYQ8wIwAA

Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/public/V53gX0f8lm5S_3YOFnILA9Bs9bK0HXuClsD59O91aKPTKWPTUH2-4ApsArniufuwerMgM8fQDGQ5k82u1erwppnxjncM1NBcKTW_RGH-616EyZJ221ozGCBQNdngPQY

@Bosmonster:

Tsja dat is leuk, maar deze picobeamers hebben echt alleen maar VGA :)

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 16-03-2012 11:36 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Wat een geneuzel allemaal. Gewoon displayport en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

roy-t schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:35:
[...]

I beg to differ:

[afbeelding]

@Bosmonster:

Eh, ja, dat is dus om op een VGA-videokaart aan te sluiten om daar vervolgens een DVI-stekker in te kunnen prikken. Male/female is bij die stekker tegenovergesteld aan wat jij zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
CodeCaster schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Eh, ja, dat is dus om op een VGA-videokaart aan te sluiten om daar vervolgens een DVI-stekker in te kunnen prikken. Male/female is bij die stekker tegenovergesteld aan wat jij zoekt. :)
Oeps klopt.

@Korben

Damn, dat zou wel shit zijn. Dit is een speciaal soort PC dus daar kan niet zomaar een andere videokaart in. Dan maar even wat PCs wisselen :/.

[ Voor 48% gewijzigd door roy-t op 16-03-2012 11:42 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

roy-t schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:35:
[...]

I beg to differ:

[afbeelding]

@Bosmonster:

Leuk, maar dat schemaatje klopt niet met de foto. Op de foto staat gewoon een DVI-I female. Het is ook te goedkoop om een actieve DVI-VGA-converter te zijn. Het is waarschijnlijk goedkoper om gewoon een nieuwe grafische kaart te kopen met een DVI-I-aansluiting.
Ehm...
"Sluit uw VGA-beeldscherm aan op een DVI-I-bron."
Er zijn geen passieve DVI-D-naar-VGA-converters. Dat kan per definitie niet, en de actieve zijn groot en relatief duur.

[ Voor 30% gewijzigd door Korben op 16-03-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Please Note: This product is intended for connections between DVI-I and VGA devices. If your device uses a DVI-D connector, please refer StarTech.com's DVI to VGA Converter DVI2VGACON
$179.99 USD
Punt is gewoon dat jouw videokaart alleen een digitaal signaal uitpoept, dus een (per definitie) analoge VGA-monitor kan daar zonder actieve converter nooit chocola van maken.

Ik heb nog wel een PCI ATI Rage 8 MB VGA-kaart liggen, hebben? :P

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
:| ik zag het net elf ook (ninja edit, maar net te laat). Damn damn damn.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
roy-t schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:44:
:| ik zag het net elf ook (ninja edit, maar net te laat). Damn damn damn.
Is dit voor een knutselproject in de BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Intru schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Is dit voor een knutselproject in de BB?
It is indeed :). Eind volgende week ziet het er hopelijk niet meer uit als een knutselproject maar als een tijdelijke expositie. Je zult me er vandaag vast nog wel zien knutselen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Yay, nog 2 uur les en dan weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Nog 1,5 uur *O*

En dan vanavond handboogschieten en een feestje, morgen om 06:00 opstaan voor de Formule 1 te kijken, zondag ook om 06:00 uur opstaan voor de Formule 1. Wordt een slapeloos weekend :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, misschien kan ik een opdracht voor het ontwikkelen van een App! Nieuw terrein voor mij tot op zekere hoogte. Heb al eens ervaring op gedaan met jQuery Mobile (http://jquerymobile.com/), inmiddels een volwassen project. Ook Adobe Air is misschien een goed idee, dan kun je echt een App uitbrengen ipv een mobile website.

Bijna weekend mensen! ^^
Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:49:
[...] En dan vanavond handboogschieten [...]
Vet! Dat wil ik ook nog eens gaan doen met m'n vriendin. Heb al eens een beetje gekeken op internet, maar nog niks in de buurt gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door TheNephilim op 16-03-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:49:
Nog 1,5 uur *O*

En dan vanavond handboogschieten en een feestje, morgen om 06:00 opstaan voor de Formule 1 te kijken, zondag ook om 06:00 uur opstaan voor de Formule 1. Wordt een slapeloos weekend :+
Wat is er morgen om 6u te zien? Kwalificaties fzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ja, kwalificatie (en hij is om 07:00 zie ik net, scheelt weer een uur :) )

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 18:26
Zo,

Zojuist even certificaat binnengetikt voor Microsoft 70-561 ADO.NET Application Development. Niet zo heel spannend, maar voor mij weer een stapje dichterbij MCPD certificering.

(Goede voornemen van dit jaar: meer aan certificering doen - laatste 2 jaar niets van terecht gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
Ja, kwalificatie (en hij is om 07:00 zie ik net, scheelt weer een uur :) )
Die sla ik over, maar zondag ga ik mijzelf waarschijnlijk ook uit bed hijsen dan voor de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Weekend!!!!!! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Heb jij elke dag zo vroeg gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Weekend! *oh wacht.. Nee toch niet, te veel te doen nog :P (maar wel leuke dingen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Bv202 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:39:
[...]
Heb jij elke dag zo vroeg gedaan? :P
Enkel op vrijdag, andere dagen een uur later (ik begin dan ook vroeg hé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Styxxy schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Enkel op vrijdag, andere dagen een uur later (ik begin dan ook vroeg hé).
Ah, daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Is er eigenlijk een plek waar je goed online (live of achteraf) F1 kan kijken, ik heb zelf geen TV namelijk.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee hoe je het bedrag noemt dat subtotaal + belastingen is maar nog geen btw bevat? Blijkbaar zijn er belastingen die niet meetellen voor de BTW...

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 16-03-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
Evilbee schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:48:
Byebye Compaq 6710b, hello ProBook 6560b!
Die 6710b zijn gemaakt voor de eeuwigheid zo lijkt het, hier is er nog eentje. Wel met Linux Mint, maar werkt verder nog als een zonnetje (zonder batterij, dat is het enige mankement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 17:21
roy-t schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:35:
Is er eigenlijk een plek waar je goed online (live of achteraf) F1 kan kijken, ik heb zelf geen TV namelijk.
Hmm.. wij hebben thuis dan wel TV, maar mijn ouders hebben hem constant ingepikt.
Ik gebruik dus eigenlijk altijd de Ziggo-TVapp voor mijn iPad. Bevalt perfect!
(Maar moet je dus wel Ziggo pakket hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Pff, nou gelukt hoor (het splitsen van een iphone app in een 'library' en een frontend), maar wat een werk :/. Met Git bestanden verplaatsen, build configuratie aanpassen zodat de library een static library uitpoept... Ben nog niet helemaal klaar, ik moet de verschillende onderdelen in de library nog configureerbaar maken zodat je hem per app andere instellingen kunt geven. En ik zit nog met dependencies op 3rd party libraries; dat moet gewoon goed gaan als ze een static library opleveren, maar veel iphone libraries hebben zoiets van 'JaH, copy-feest de classes gewoon maar naar je projectje'. Dat gaat dus niet als je twee projecten hebt die bij elkaar in een app gepleurd worden, duplicate symbols enso :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 17:21
YopY schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:04:
Pff, nou gelukt hoor (het splitsen van een iphone app in een 'library' en een frontend), maar wat een werk :/.
Moet ik eigenlijk ook doen, maar door zulke verhalen raak ik bang of het de tijd wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:57:
Iemand enig idee hoe je het bedrag noemt dat subtotaal + belastingen is maar nog geen btw bevat? Blijkbaar zijn er belastingen die niet meetellen voor de BTW...
Bij een product zou ik zeggen kostprijs, maar neem aan dat dit daar niet over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:57:
EBIT misschien?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die DVI-adapters betreft: heb hetzelfde meegemaakt met mijn Mac Mini: Verwijderd in "[Mac mini] Ervaringen en Discussie, deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Laatst online: 29-09 08:40
Vandaag maar eens Visual Studio 2011 geinstalleerd, wat is de layout een veranderd! Ik ben er nog niet over uit of dit nu positief of negatief is. Iemand al een idee of dit ook de definitieve layout wordt?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Evilbee schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:04:
Vandaag maar eens Visual Studio 2011 geinstalleerd, wat is de layout een veranderd! Ik ben er nog niet over uit of dit nu positief of negatief is. Iemand al een idee of dit ook de definitieve layout wordt?
Nouja ze kunnen nog veranderen gebaseerd op feedback maar dit is wel een beetje hoe het uiteindelijke layout eruit komt te zien.

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 64 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.