De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mooie dochter hoor ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:D Ik zie een .oisyn! _O_ Nice work jochie!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GoTCoast schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Hoe gaat het qua slapen? :) Al helemaal uitgeput?
Het valt op zich best mee. We hebben wat zware nachten gehad, vooral de eerste 2 in het ziekenhuis (ze is bevallen middels een keizersnede dus m'n vrouw moest daar 3 dagen blijven), en de eerste dat we weer thuis zijn (donderdag op vrijdag), maar verder gaat het eigenlijk voorbeeldig. Vooral nu we een beetje handig worden in het ritme van voeren, verschonen en slapen. En het scheelt enorm dat de melkproductie van mijn vrouw nu ook goed op gang is (ze heeft t/m vrijdag ook kunstvoeding gehad, dat is echt een gedoe).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

En ze lacht al leuk naar de camera ;) Dat wordt een model zo te zien :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55

Haan

dotnetter

Ah, net terug van vakantie en ik zie dat ik .oisyn kan feliciteren!
Gefeliciteerd man d:)b

* Haan gaat anderhalve week aan e-mails afhandelen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Hah, ik zie n gelijkenis :D Gefliciteerd oisyn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:54
Zo weer een lekker begin van de maandag, Visual Studio is al 3 keer gecrasht na een update van de Visual Studio achievements plugin :(

Nu maar even werken in Safemode.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 01-10 14:14
D-Raven schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:20:
Hah, ik zie n gelijkenis :D Gefliciteerd oisyn :)
Gerelateerd: http://www.scientificamer...bies-paternal-resemblance :+ .

Proficiat .oisyn! De baby lijkt wel erg happy op die foto, toevallig niets gegeven :+ :+ .
DeluxZ
Jouw avatar wordt geblokkeerd door mijn proxy (werk). Daarom blijft de pagina ook ontiegelijk lang laden :O .

[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 12-03-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik moet zeggen dat het lekker was! Overheerlijke Belgische bieren en dat speciale bier dat je een half jaar van te voren moet bestellen ofzo :+ Jammie. Alleen wordt je zo ladderzat van die 6%+ biertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Styxxy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:30:
Jouw avatar wordt geblokkeerd door mijn proxy (werk). Daarom blijft de pagina ook ontiegelijk lang laden :O .
Volgens mij is imageload.org gewoon kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Haha gratz, ze lacht je nu al uit :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
Steffannnn schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:40:
[...]

Inderdaad, hij laad ook niet bij mij.

OT: nachtje geprogrammeerd, wat je als student niet allemaal kunt doen ;)

Enige nadeel nu: :z en heb straks les :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
alienfruit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:36:
[...]
Ja, ik moet zeggen dat het lekker was! Overheerlijke Belgische bieren en dat speciale bier dat je een half jaar van te voren moet bestellen ofzo :+ Jammie. Alleen wordt je zo ladderzat van die 6%+ biertjes.
Dan ben je nog niet begonnen aan de bieren van 10%+ (zoals Chimay Blue (yummy)) :+ .
Steffannnn schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:40:
[...]
Dat kan ook, maar ik krijg een error van onze proxy :D. (Hmm, next time beter lezen, de proxy error is die van een service timeout. De error lijkt zo hard op die van restricted access :+ .)
whoami schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:53:
* whoami vraagt zich af of .oisyn's dochter eerder C++ gaat kunnen dan dat ze NL zal kunnen praten ...
Kwestie van trainen :+ :+ .

[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 12-03-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
* whoami vraagt zich af of .oisyn's dochter eerder C++ gaat kunnen dan dat ze NL zal kunnen praten ...
ze is bevallen middels een keizersnede dus m'n vrouw moest daar 3 dagen blijven
Da's ook niet veel ... In Belgie verblijf je bij een 'gewone' bevalling 5 dagen in 't ziekenhuis; bij een keizersnede nog wat langer. 3 dagen vind ik toch wat kort.

[ Voor 54% gewijzigd door whoami op 12-03-2012 09:54 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
[...]
Da's ook niet veel ... In Belgie verblijf je bij een 'gewone' bevalling 5 dagen in 't ziekenhuis; bij een keizersnede nog wat langer. 3 dagen vind ik toch wat kort.
Als er wat is kan je toch altijd weer terug? 5 dagen ziekenhuis is zo duur vergeleken met 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Whut? Met wat geluk beval je in NL 's ochtends en ben je 's avonds alweer thuis (mits alles goed is natuurlijk).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik in een van mijn voorgaande posts al zei wil ik in de paasvakantie RoR leren. Nu heb ik geen ervaring met Ruby en was ik wat aan het rondkijken voor goede boeken (heb er al een paar dankzij onze goede vriend GoTCoast).

Ik vraag me af als het mogelijk is om direct met RoR te beginnen zonder ik ervaring heb met Ruby. Raden jullie mij aan om eerst een paar boeken over Ruby alleen te lezen of denk je dat het wel zal lukken als ik boeken zoals Agile Web Development With Rails en Head First: Rails lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

RobIII schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Whut? Met wat geluk beval je in NL 's ochtends en ben je 's avonds alweer thuis (mits alles goed is natuurlijk).
Of gewoon thuis.

* Creepy mompelt iets over de relatief hoge aantal babysterftes in NL t.o.v. zo'n beetje heel Europa....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

.oysin's juniorette heeft iig nu al meer haar dan d'r vader ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
RobIII schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Eigenlijk vind ik dat niet slecht hoor; die 5 dagen kliniek. Geeft je als moeder tijd om wat bij te komen, en -zeker bij een eerste- heb je niet het gevoel dat je direct in 't diepe geworpen wordt.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 19:33

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

whoami schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Eigenlijk vind ik dat niet slecht hoor; die 5 dagen kliniek. Geeft je als moeder tijd om wat bij te komen, en -zeker bij een eerste- heb je niet het gevoel dat je direct in 't diepe geworpen wordt.
Die tijd om bij te komen krijg je in NL ook wel hoor. We hebben hier kraamzorg aan huis.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:05:
Zoals ik in een van mijn voorgaande posts al zei wil ik in de paasvakantie RoR leren. Nu heb ik geen ervaring met Ruby en was ik wat aan het rondkijken voor goede boeken (heb er al een paar dankzij onze goede vriend GoTCoast).

Ik vraag me af als het mogelijk is om direct met RoR te beginnen zonder ik ervaring heb met Ruby. Raden jullie mij aan om eerst een paar boeken over Ruby alleen te lezen of denk je dat het wel zal lukken als ik boeken zoals Agile Web Development With Rails en Head First: Rails lees?
Ik zou eerst een basiscursus Ruby volgen (d'r zijn genoeg op het internet te vinden), dan heb je minder het idee dat je gewoon code zit over te tikken en weet je meer wat je nu eigenlijk aan het doen bent.

(ja ik spreek uit ervaring :+ )

Grr .p12 bestand lezen uit een .jar. Blijkbaar krijg je daar een vage inputstream uit terug waar bepaalde functionaliteit niet goed bij werkt ofzo. Workaround: Kopieer het bestand uit de .jar naar een temp directory en lees het van daaruit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NetForce1 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:21:
[...]

Die tijd om bij te komen krijg je in NL ook wel hoor. We hebben hier kraamzorg aan huis.
Wat mij ook een stuk fijner lijkt dan dat je alles in het ziekenhuis "leert". Weet je tenminste zeker dat je ook gewoon alles in huis hebt. En ze helpt bij het huishouden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Geniaal die big smile! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen échte lach natuurlijk, dat duurt nog een paar weken. Meer een random samentrekking van de gezichtsspieren :). Ben blij dat ze het zo lang volhield zodat ik de tijd had om even de camera erbij te pakken :D

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Geweldig, gefeliciteerd .oisyn.

Hoe jullie baby lekker slaapt terwijl jullie de handen volhebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

urk_forever schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:55:
Zo weer een lekker begin van de maandag, Visual Studio is al 3 keer gecrasht na een update van de Visual Studio achievements plugin :(

Nu maar even werken in Safemode.
Heb je ook een achievement gekregen voor het 3x laten crashen? :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:50:
Geen échte lach natuurlijk, dat duurt nog een paar weken. Meer een random samentrekking van de gezichtsspieren :). Ben blij dat ze het zo lang volhield zodat ik de tijd had om even de camera erbij te pakken :D
Ik kan zien van wie ze de looks (niet) heeft :P
Schattig meisje hoor :*

Hoe voel je je nu?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen examen dataorganisatie en ik heb zo het gevoel dat ik er veel te weinig voor moet doen. Ben naar alle lessen geweest en ik snap de leerstof, heb alle oefeningen opnieuw gemaakt maar ben er in totaal maar een goede 6 uur mee bezig geweest (verspreid over zaterdag, zondag en vandaag).

Dat geeft me zo'n slecht gevoel. Terwijl de rest zich zit kapot te blokken zit ik me hier te vervelen ... zijn er nog mensen die dat probleem al gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Oh; don't get me wrong: ik zeg ook niet dat "ons" systeem beter is; van mij mag 't ook wel wat rustiger aan na zo'n bevalling hoor ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, weer zo'n hoster die php safe-mode aan heeft staan op de webserver... >_< Dat schiet weer echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:05:

Haha, dankje. Wordt er verlegen van :+

Ikzelf ben gewoon begonnen met Agile Web Development With Rails (en nu nog steeds mee bezig, tijdje geen tijd gehad).
Wordt de Ruby-taal ook super goed in uitgelegd (vooral de eerste paar hoofdstukken zijn 'kaal' Ruby & daarna pas Rails). Wat ik ook een voordeel vind van het boek is dat eigenlijk direct al wordt 'verplicht' om Git te gebruiken voor je projecten; niet dat je zelf moet zorgen dat het onder VCS komt.

Head First Rails moet ik nog bestellen, ik ben wel weg van de HF serie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:02:
Morgen examen dataorganisatie en ik heb zo het gevoel dat ik er veel te weinig voor moet doen. Ben naar alle lessen geweest en ik snap de leerstof, heb alle oefeningen opnieuw gemaakt maar ben er in totaal maar een goede 6 uur mee bezig geweest (verspreid over zaterdag, zondag en vandaag).

Dat geeft me zo'n slecht gevoel. Terwijl de rest zich zit kapot te blokken zit ik me hier te vervelen ... zijn er nog mensen die dat probleem al gehad hebben?
Jup, examen "programmastructuren" van het eerste sem.

Voorbeeld examen gemaakt, misschien 5 uur aan besteed, is het examen een letterlijke (op paar andere cijftertjes na) kopie van het voobeeldexamen... :+ Ingediend na 20 minuten (op een tijdsduur van 2 uur :Y )

Resultaat: 17/20 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:02:

☑ Geschikt
☐ Ongeschikt

:) het geeft alleen aan dat jij het inzicht hebt in de materie die de anderen niet of minder hebben. Dat had ik ook; ik zie het zelf gewoon dat bij programmeren moet je dingen gewoon kunnen zien en snappen, ipv dat je er hard op studeert. Zo kon ik uit m'n hoofd een recursieve functie schrijven (die iets deed met een linked list of een boomstructuur) en daar goeie cijfers ophalen - ik snapte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

TheNephilim schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:05:
Omg, weer zo'n hoster die php safe-mode aan heeft staan op de webserver... >_< Dat schiet weer echt niet op.
Aah, onze standaard hoster heeft dat ook aan staan. Moet je ze mailen zodat ze voor jouw de boel uitschakelen. Goede hoster \o/ Wel jammer dat ik heel de morgen bezig ben geweest met het fiksen van problemen omdat er dns resolution probleem was op de webserver en een oud-collega de exceptions niet opving dus heel de site plat :X Gelukkig kan ik de hoster in het Engels mailen ipv. alleen Duits/Frans :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:23:
Aah, onze standaard hoster heeft dat ook aan staan. Moet je ze mailen zodat ze voor jouw de boel uitschakelen. Goede hoster \o/ Wel jammer dat ik heel de morgen bezig ben geweest met het fiksen van problemen omdat er dns resolution probleem was op de webserver en een oud-collega de exceptions niet opving dus heel de site plat :X Gelukkig kan ik de hoster in het Engels mailen ipv. alleen Duits/Frans :) :)
Nou deze hoster verzorgd hosting voor meerdere websites van een klant van ons. Vaker dan nodig zou moeten zijn is weer eens iets niet in orde. Gelukkig kon ik de problemen oplossen door in Plesk Panel op php als FastCGI te kiezen ipv php als Apache module :p Het lijkt me handig, dat alle websites standaard op FastCGI staan, maar dat is punt twee.

Website is inmiddels done, het was ook maar een kleintje. Slechts wat info en een inschrijfformulier en dat alles in Wordpress :+ Ook wel eens fijn zo'n simpele website, gewoon even alles lekker strak aanpakken en lekker neerknallen met overzichtelijke structuur.

w00t, binnenkort maar eens een review over m'n Samsung Galaxy Nexus schrijven, dat moet ondertussen wel eens kunnen. Hij bevalt er goed in ieder geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, zulke sites maken wij normaal gesproken in Contao :+ Lekker makkelijk en gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:23:
[...]

Aah, onze standaard hoster heeft dat ook aan staan. Moet je ze mailen zodat ze voor jouw de boel uitschakelen. Goede hoster \o/
Dat is dus slecht eigenlijk als ze t steeds verkeerd opleveren ;) Onze vaste hostingpartner heeft gewoon een image voor ons met de instellingen zoals wij die willen, da's pas relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, voornamelijk komt dit voor als de klant al dingen heeft lopen bij de hoster. Dat gaat het soms wel fout.

Puff, volgens de weerwidget wordt het komende vrijdag 21 graden :o

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 13-03-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn doel is om onze Wordpress hosting te verplaatsen naar http://vps.net/ Dan kunnen we uptime gaan garanderen en makkelijk schalen als er meer servers nodig zijn.

Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt; 1 node beschikt over:

- DEDICATED CPU 0.6GHz
- DEDICATED RAM 376MB
- DISK SPACE 10GB
- NETWORK TRANSFER 1TB

Maar als je dan 10 nodes aan schaft, zul je vast kunnen zeggen... 5 nodes = 1 MySQL server en 5 nodes = 1 webserver. Of iets dergelijks in ieder geval. Het leek me handig om dan 1 MySQL server te maken en 1 webserver. Als je dan meer MySQL power nodig hebt, knal je daar 1 node bij... maar zoals gezegd, ik weet niet of het zo werkt, dat moet ik nog even vragen.

Ze hebben meer dan 100 images met, dus dat moet allemaal goed komen zou je zeggen.

Edit: Blijkbaar kan dat, het zelf groeperen van resources:
Jon L [agent]
Hello, yes you can definitely do that

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 13-03-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Denk er wel aan dat je mogelijk je app moet aanpassen voor het schalen. Als je sessies gebruikt bijv. dat iedere user op dezelfde node uitkomt of dat je de sessies centraal gaat opslaan. Zomaar even een voorbeeld, er zijn er natuurlijk wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Mag ik even zeggen dat ik de vierde propertie "validateAllProperties" van de methode System.ComponentModel.DataAnnotations.Validator.TryValidateObject erg ambigue vind. Blijkbaar slaat "validateAllProperties" op alle validation annotations dat je hebt toegevoegd. Ik was in de veronderstelling dat dit betekende dat hij alle properties van de klasse valideert zelfs wanneer hij een validatiefout tegen komt. Ach, daar heb ik maar een half uurtje over gedaan om erachter te komen. Time well spent :+.

En plots had ik 23/35 groene lichtjes in plaats van 10 groene lichtjes in mijn Unit Tests :D.

[ Voor 9% gewijzigd door Styxxy op 13-03-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ze hebben ervaring met Wordpress en bieden er zelfs een image voor aan, dus ik ga er vanuit dat dat wel goed komt.

Maar inderdaad, er zullen vast wat problemen om de hoek kijken, maar die zijn er om opgelost te worden :P

Het idee is straks een Webserver omgeving, een MySQL omgeving en een Memcached omgeving. Laatstgenoemde zal als laatste aan de beurt zijn, maar met de caching API in Wordpress moeten we het soepel kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Styxxy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:09:
Mag ik even zeggen dat ik de vierde propertie "validateAllProperties" van de methode System.ComponentModel.DataAnnotations.Validator.TryValidateObject erg ambigue vind. Blijkbaar slaat "validateAllProperties" op alle validation annotations dat je hebt toegevoegd. Ik was in de veronderstelling dat dit betekende dat hij alle properties van de klasse valideert zelfs wanneer hij een validatiefout tegen komt. Ach, daar heb ik maar een half uurtje over gedaan om erachter te komen. Time well spent :+.

En plots had ik 23/35 groene lichtjes in plaats van 10 groene lichtjes in mijn Unit Tests :D.
Validate ALL THE PROPERTIES!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Naar goed PHP gebruik: ValidateRealAllProperties :+

[edit]
Correctie: validate_real_ALL_properties :P

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 13-03-2012 13:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:32:
Naar goed PHP gebruik: ValidateRealAllProperties :+

[edit]
Correctie: validate_real_ALL_properties :P
Niet eens magic_validate_real_ALL_properties :?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Woy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:36:
[...]

* D-Raven heeft spontaan magical trevor song in zn hoofd zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Of in Win32 API terminologie: ValidateAllPropertiesEx2.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Woy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:36:
[...]

Java:
1
2
MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder = MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.createMagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilderInstance(MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.MODE_VALIDATE_ALL_PROPERTIES_MAGICALLY)
MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactory magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactory = magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.build()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

In RoR worden alle properties standaard al gevalideerd. Als je dat niet wil dan moet je attr_validatable gebruiken :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
D-Raven schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:28:
[...]
Validate ALL THE PROPERTIES!! :Y)
kenneth schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:24:
In RoR worden alle properties standaard al gevalideerd. Als je dat niet wil dan moet je attr_validatable gebruiken :7
Hun punt is dat de naam properties niet gaat over de properties van de klasse dat je wilt valideren, maar over de DataAnnotations die je hebt toegevoegd (ik vermoed dat het intern iets van ValidationProperties ofzo genoemd wordt). :) Vandaar dat de ik de naam nogal ambigue vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ambigu! Ambigue is net zoiets als continue, 'iets wat continu is'.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
YopY schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:13:
[...]

Java:
1
2
MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder = MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.createMagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilderInstance(MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.MODE_VALIDATE_ALL_PROPERTIES_MAGICALLY)
MagicRealAllPropertiesValidatorServiceFactory magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactory = magicRealAllPropertiesValidatorServiceFactoryBuilder.build()
:+ das een hoop magie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Styxxy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:38:
[...]

[...]

Hun punt is dat de naam properties niet gaat over de properties van de klasse dat je wilt valideren, maar over de DataAnnotations die je hebt toegevoegd (ik vermoed dat het intern iets van ValidationProperties ofzo genoemd wordt). :) Vandaar dat de ik de naam nogal ambigue vind.
Het was een garpje ;(

En: Ambigu! AmbiGU! :*

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 30-09 14:33
Zijn er nog meer mensen die bij het ontvangen van HTML mails in Hotmail de volgende melding krijgen?
Dit bericht wordt niet vertrouwd door onze SmartScreen-filters.
Mail komt gewoon in de inbox, afbeeldingen die moeten worden meegestuurd worden verstuurd als inline attachments. Echt, ik word hier helemaal kriegel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooi voorbeeld van overengineering vs. simpel denken:
http://javlaskitsystem.se...with-the-computer-screen/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha waar is de Like knop! ^^ Erg goed voorbeeld van developers vs. users! :D Jammer dat het vaak zo gaat natuurlijk, maar gebruikers interfaces is dan ook een vak apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Belgische taalmishandeling (soms verfransen we woorden), sorry :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Nu online
Ik vind dat niet zozeer "overengineering" maar slechte afstemming van de features van het programma op de wensen van de gebruiker. Lijkt me dat je met een touchscreen toch iets soortgelijks moet kunnen bereiken, en dan heb je teninste een trace van welke wijzigingen er op een avond doorgevoerd worden (wat handig is om later je planning beter af te stemmen).

Zoals ze het nu gebruiken kunnen ze het schema beter aan het begin van de avond uitprinten, want als er tijdens de avond wijzigingen doorgevoerd worden in de computer kloppen de annotaties ook niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 13-03-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wait WHAT?!?
De # 1 backup applicatie voor Android. Beveilig uw gegevens met MyBackup Pro.

MyBackup Pro zal werken op alle Android mobiele apparaten, ongeacht of ze over root-toegang of niet.

Gebruikers die een geworteld zijn telefoon: U kunt een backup apk + gegevens, alsook op marktverwachtingen links!

LET OP: Data / instelling van toepassingen kunnen alleen worden ondersteund als je een geworteld telefoon, of indien de aanvraag integreert met ons.
:')

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ja, lol, Engelse tekst -> online vertaaltool -> bagger.

Check dit pareltje uit Babelfish:
Data / setup of applications can only be supported if you have a rooted phone
wordt
De gegevens/de opstelling van toepassingen kunnen slechts worden gesteund als u een wortel geschoten telefoon hebt
Overigens heb ik geen enkele vertaaltool kunnen vinden die dit zo raar vertaalt. Google Translate doet het al een stuk beter.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zowieso rammelt de volledige tekst al

Google doet het vaak beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is gewoon de lokalisatie van Android Market Google Play bij die app :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
BtM909 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:53:
Dit is gewoon de lokalisatie van Android Market Google Play bij die app :')
Aww, ze zouden beter hun translate zelf gebruiken dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Nu online
Wel jammer dat "root-toegang" niet als "worteltoegang" vertaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:52:
[...]

Zowieso rammelt de volledige tekst al

Google doet het vaak beter :p
Bijna, nog 1 Z teveel en 1 S te weinig!

[/spellingsnazimodus]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
Soultaker schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:47:
Wel jammer dat "root-toegang" niet als "worteltoegang" vertaald wordt.
Bedoel je niet "root-access" ;)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:01:
[...]

Bijna, nog 1 Z teveel en 1 S te weinig!

[/spellingsnazimodus]
zal proberen om zsowieso volgende keer juist te schrijven! Zou toch mogen veranderen imho, je spreekt het met "z" uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:12:
[...]

zal proberen om zsowieso volgende keer juist te schrijven! Zou toch mogen veranderen imho, je spreekt het met "z" uit O-)
Dat is jouw mening, je hoort het toch echt als 's' uit te spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:57:
[...]

Dat is jouw mening, je hoort het toch echt als 's' uit te spreken ;)
In het Duits spreek je de s als een Nederlandse z uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Nu online
Nee, in het artikel staat echt root-toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
Yey, net eindelijk mijn code voor de Team Foundation Service Preview ontvangen :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Brrr.... TFS.

*vlucht terug naar Git*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 30-09 14:33
dev10 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:44:
Zijn er nog meer mensen die bij het ontvangen van HTML mails in Hotmail de volgende melding krijgen?

[...]

Mail komt gewoon in de inbox, afbeeldingen die moeten worden meegestuurd worden verstuurd als inline attachments. Echt, ik word hier helemaal kriegel van.
Inmiddels ben ik er achter gekomen waar het in zit. Zodra je link plaatst naar een ander domein als waar de mail vandaan verstuurd wordt (Facebook en Twitter) vindt Hotmail de inhoud verdacht. Twee redirects die doorverwijzen naar Facebook en Twitter op je eigen domein werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
wsitedesign schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:12:
[...]

Iicht eraan waar juh vandaan kompt, :p. In Amsterdam is het al gouw 'sjowiesjow'.

[/opzettelukkuh spelfauten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Wtf, het marketingteam van Microsoft is een beetje de weg kwijt. IE9 is allang uit, IE10 ligt om de hoek, maar ik krijg in Chrome Dev Channel de volgende ad:

IE8 "Upgrade"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chrome is een pauperbrowser, maar dat mogen ze niet zeggen :+

En ja, IE8 rockt het hardst, waarom zou je hoger willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

BtM909 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:27:
En ja, IE8 rockt het hardst, waarom zou je hoger willen :+
Hehe ja, Windows 8? Neh, blijf maar lekker met Vista werken, beste klant, dat werkt ook prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Meh... zit ziek thuis. -O- Ziek zwak en misselijk en moet een antibioticakuur gaan doen ... naja... if it doesn't kill you ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:24:
Wtf, het marketingteam van Microsoft is een beetje de weg kwijt. IE9 is allang uit, IE10 ligt om de hoek, maar ik krijg in Chrome Dev Channel de volgende ad:

[afbeelding]
Dat is best wel zonde van het geld zou je zeggen :P Maarja... veel mensen zitten nog op XP en daar gaat IE9 niet werken natuurlijk :o

Trouwens, ik heb nog niet veel van IE10 gezien. Hopelijk eindelijk eens iets om vrolijk van te worden als devs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seems legit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JX3en.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Dat is best wel zonde van het geld zou je zeggen :P Maarja... veel mensen zitten nog op XP en daar gaat IE9 niet werken natuurlijk :o

Trouwens, ik heb nog niet veel van IE10 gezien. Hopelijk eindelijk eens iets om vrolijk van te worden als devs...
Mwoh, de meeste mensen op XP zijn naar mijn idee mensen die op hun werk door een BAFH worden gedwongen daarmee te werken.

IE10 is... onopmerkelijk, en dat is positief, want alles lijkt gewoon al te werken, in tegenstelling tot IE9, wat iedereen publiekelijk heeft zien leren kruipen, lopen, vallen en opstaan. IE10 in Metro is ook best wel prettig om mee te werken (maar wel ff wennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Korben schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
[...]

Mwoh, de meeste mensen op XP zijn naar mijn idee mensen die op hun werk door een BAFH worden gedwongen daarmee te werken.
Als alles meezit ga ik --als laatste persoon in de organisatie-- deze week over van XP naar Win7 :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom ben jij de laatste? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

Rhapsody

In Metal We Trust

kenneth schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Als alles meezit ga ik --als laatste persoon in de organisatie-- deze week over van XP naar Win7 :X :D
Hier gaan we over van Win 2k3 server (don't ask) naar Win7...

Althans dat is de bedoeling... duurt nog wel ff vrees ik. Ik zal waarschijnlijk wel de eerste zijn, maar ja...

[ Voor 7% gewijzigd door Rhapsody op 14-03-2012 12:00 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het had al gemoeten maar er stond zoveel tijdsdruk op twee uitgelopen uit de hand gelopen projecten dat ik heb gekozen voor the evil I know. Op de computer die ik ga gebruiken (de mijne is brak) om Win7 op te draaien stond heel veel belangrijke informatie (:X :X) die pas deze week veilig is gesteld. Vandaag release, morgen nazorg en dan eindelijk Win7 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/edJ/s-586a7581de29

Dit soort assembly dependency diagrammen maakt mij altijd heel erg gelukkig.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:46
Alex) schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:48:
[afbeelding]
Ach, meer werk voor jou! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Alex) schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:48:
[afbeelding]

'Netjes een diagram gemaakt', dat was al heel wat denk ik, voor de maker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:07:
[...]

'Netjes een diagram gemaakt', dat was al heel wat denk ik, voor de maker :+
Dit is gewoon gegenereerd door Visual Studio ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Alex) schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:15:
[...]

Dit is gewoon gegenereerd door Visual Studio ;(
Damn :X ... daar heb je dan ook niet veel aan :o

Heerlijk trouwens, Google Webfonts! :o Moet eens even zien hoe die 'echte' API werkt, dan kan ik die mooi integreren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:23:
[...]

Damn :X ... daar heb je dan ook niet veel aan :o
Nou, dat valt wel mee. Je kunt inzoomen, nodes in- en uitklappen, anders sorteren. Het is best nuttig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mwah, dat is waar. Je zult het alleen even zelf moeten sorteren en indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Een kritieke bug ontdekken een dag voor de release is niet goed voor je stressniveau :P Gelukkig heb ik hem plat kunnen stampen, maar dat was even een aparte ochtend.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, nog altijd beter dan een conceptueel probleem hebben op de dag van de release :X
Net mooi een Nederlandse ticket aangemeld bij een opensource project die ik straks als enige Nederlander mag gaan fiksen :+

[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 14-03-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Korben schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
Mwoh, de meeste mensen op XP Windows zijn naar mijn idee mensen die op hun werk door een BAFH worden gedwongen daarmee te werken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, want die mensen smeken eigenlijk allemaal om Foobuntu of Bar OS X :Y :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
kenneth schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:58:
Nog niet, maar wacht maar tot Foobuntu de wereld heeft veroverd. Ha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kenneth schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:58:
Nou inderdaad!

Leuk alle OS'en die de plek van Windows proberen te veroveren, maar de gemiddelde consument heeft er niks aan. Op kantoor waar een computer voor één of slechts enkele vaste taken dient, werkt het prima. Een consument echter wil eens dit of dat installeren en ja, dan moet je niet bij Ubuntu (bijv.) zijn. Mac OS X doet het al best leuk, maar als een programma weer eens niet beschikbaar is voor de Mac, dan klaagt de consument al weer. Als de kinderen Sims willen spelen moet je al weer met Crossover aan de slag en dergelijke...

Hmmmm.... webpagina's -> vaste chat/console in beeld. Zijn er nog elegante manieren om dat te doen? De enige bij mij bekend is met een iframe...

Pagina met Chat bevat een IFRAME waarin de eigenlijke website word geladen. Ongeacht welke pagina je opent, de chat blijft altijd in beeld.

Check dit trouwens: http://www.facebook.com/n...-performance/389414033919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
TheNephilim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:18:
Als de kinderen Sims willen spelen moet je al weer met Crossover aan de slag en dergelijke...
No you don't: http://store.apple.com/nl...8Z/A/The-Sims-3-Mac-Games.

Interessante methode dat BigPipe, heb alleen niet echt een site waar ik dit nuttig kan implementeren. :(

[ Voor 15% gewijzigd door deCube op 14-03-2012 17:40 ]

Work hard & be brave.

Pagina: 1 ... 63 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.