We moeten samenwerken met een 'derde partij' en sinds deze week zijn we aan 't compliancy-testen. De hele week al 'failen' we voor test 1 (van ...), laat staan de rest.
Na de 15 documenten(!) tellende specificaties tot in de puntjes uitgewerkt te hebben ben ik er vrij zeker van dat 't niet aan mij ligt. Ik heb ze al op een punt of 10 gewezen die problemen gaan geven, ambigu zijn in de specs, technisch compleet onmogelijk zijn en ga zo maar door. Maar goed, dan maar even niet de edge-cases testen maar gewoon eens bij het begin beginnen; een simpele test met de meest basic bericht-inhoud die straks, in productie, aan de orde van de dag zal zijn; surely
that will pass, right?
Nope. Dus, weer twijfel je of je in die 15 documenten iets over het hoofd hebt gezien, weer bellen naar de andere partij... en na wat puzzelen komt 't verlossende antwoord:
...
De testomgeving kan niet overweg met de formattering van de xml berichten van julliered, die zijn uitgelijnd en bevatten cr/lf. Dit is toegestaan in xml, echter blijkt de testomgeving hier niet mee om te kunnen gaan.

quote: new_kids_voice:
Zeg, wie is hier nou wie aan 't testen?
cl/lf, indenting verwijderd en hoppa. Pass. Nu de andere testcases nog zien door te worstelen en dan de edge-cases nog maar eens erachteraan gooien for-the-fun-of-it.

Ben toe aan vakantie...
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij