De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:43:
[...]

Oei, dat is een sociaal iets, daar ben ik als echte ICT bang voor ;)

Ik kom eigenlijk alleen in de coffee corner van de devschuur, in andere topics kom ik alleen als ze in de active topics staan :P Kan me overigens ook niet herinneren dat het in dit topic is genoemd...

Maar koffie is een goed plan :+
Wel paar genoemd hier hoor :). Misschien heb je er overheen gelezen toen je eindelijk een keer aan het werk was >:) ?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:16:
[...]

Wel paar genoemd hier hoor :). Misschien heb je er overheen gelezen toen je eindelijk een keer aan het werk was >:) ?
;( Werk ik een keer, mis ik meteen interessante dingen... :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Net een upgrade naar ReSharper 6.0 gekocht O+

Nu nog even wachten tot ik de serial per mail krijg -O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:31:

Reshaper 6 is nice :). Vorige week ook een licentie gekregen en vind hem echt heerlijk werken ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:31:

Ik heb hier ook meegelopen met de trail voor 6 (hebben allemaal keys voor versie 5). Nu is die verlopen en wachten we met smart tot de 'ja' van management, want van 6 terug naar 5 is niet leuk!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:44:
[...]

Reshaper 6 is nice :). Vorige week ook een licentie gekregen en vind hem echt heerlijk werken ;).
Vroegah had ik een Visual Assist X, volgens mij is dit ongeveer hetzelfde (of zelfs beter)? Als ik sommige hier over hoor lijkt het wel de heilige graal. :P Ziet er in ieder geval behoorlijk goed uit :) Hoe is de performance? Ik merk nu ik een aantal plugins in VS 2010 heb hangen hij zo traag als dikke stront is :( Zeker bij het maken van WPF applicaties is de IDE soms niet vooruit te branden :(

Als je een eenmanszaak hebt mag je dan voor de Personal License gaan? Of moet je dan voor de commercial gaan?

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:55:
[...]
Als je een eenmanszaak hebt mag je dan voor de Personal License gaan? Of moet je dan voor de commercial gaan?
Je kan volgens mij gewoon de personal license nemen. Volgens mij is het enige verschil dat hij echt op naam staat, en dus niet overdraagbaar is ( En volgens mij staat in de licentievoorwaarden ook dat de licentie niet door je werkgever betaald mag worden )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoe ik het begrijp: personal is persoonsgebonden, commercial is per seat. Personal mag je gewoon meenemen naar andere bedrijven enzo, commercial niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

So personal it is :) Kan hem ook mooi aftrekken van mijn ZZP verdiensten. Tel daar de lage dollarprijs bij op en hij is niet zo duur :)

Alleen als ik mijn eigen werkgever ben, mag ik hem dan ook niet kopen :? Wil hem namelijk wel op naam van de zaak zodat ik hem kan aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

Vroegah had ik een Visual Assist X, volgens mij is dit ongeveer hetzelfde (of zelfs beter)? Als ik sommige hier over hoor lijkt het wel de heilige graal. :P Ziet er in ieder geval behoorlijk goed uit :) Hoe is de performance? Ik merk nu ik een aantal plugins in VS 2010 heb hangen hij zo traag als dikke stront is :( Zeker bij het maken van WPF applicaties is de IDE soms niet vooruit te branden :(

Visual Assist X is top voor C++ maar voor .NET talen (vb of C#) is Resharper beter. Je moet er in het begin wel aan wennen iig maar dat had je waarschijnlijk ook met VAX ;). De enige keer dat ik resharper langzaam vind is als ik voor het eerst een solution opstart met veel LOCs en als dan solution wide scanning aan staat ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:08:
Alleen als ik mijn eigen werkgever ben, mag ik hem dan ook niet kopen :? Wil hem namelijk wel op naam van de zaak zodat ik hem kan aftrekken.
Op de naam van de zaak zetten kan/mag dus niet, maar als je hem op je eigen naam zet kun je hem toch ook wel gewoon aftrekken. ( Ik heb ook gewoon een personal die wel door mijn werkgever vergoed is, Strikt gezien mag dag niet, maar als ik hier weg ga, neem ik ook mijn licentie gewoon mee, dus ik zie het probleem niet zo )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

Op de naam van de zaak zetten kan/mag dus niet, maar als je hem op je eigen naam zet kun je hem toch ook wel gewoon aftrekken. ( Ik heb ook gewoon een personal die wel door mijn werkgever vergoed is, Strikt gezien mag dag niet, maar als ik hier weg ga, neem ik ook mijn licentie gewoon mee, dus ik zie het probleem niet zo )
Nah er is ook niet echt een probleem. Het is netter om je bedrijfsnaam op de factuur te hebben, maar het is geen verplichting :)

Sommige bedrijven zijn zo slordig dat ze sowieso de bedrijfsnaam niet vermelden op de factuur, ook al vul je deze in (BCC :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met dubbele epresso nummer 3.
Nu verder met het coden van een EK Poule als school opdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zit nu zonder ReSharper te werken (in afwachting van mijn license)... wat een stap terug is dat, ik maak constant fouten m.b.t. capitalisation. someTextBox.text ipv .Text enzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:59:
Ik zit nu zonder ReSharper te werken (in afwachting van mijn license)... wat een stap terug is dat, ik maak constant fouten m.b.t. capitalisation. someTextBox.text ipv .Text enzo ;(
Dat doet de standaard intellisense toch ook...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:01:
[...]

Dat doet de standaard intellisense toch ook...
Niet als je te snel bent :) Of je ontwikkelbak te traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Blijkbaar had ik vanochtend naar de NS gemoeten voor een vergadering, :p. Oeps. Moeten ze me dat soort afspraken maar niet op een zondagmiddag via de mail versturen (bellen, je weet). Ok, ik zat gisteren dan in de kerk en in een grot, maar da's geen excuus :p.

En blijkbaar hebben we vanavond MTG-avond op het werk. :p Oeps. Moeten ze dat soort dingen maar niet op een vrijdag in de namiddag versturen via mail.

* YopY begint een aversie voor mail te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met een Core i7 is het in ieder geval niet het geval dat mijn ontwikkelbak te traag is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als die bak te traag is zal toevoegen van een addin het vast verbeteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ontvangen net een link naar testversie van een site waar wij alleen het ontwerp voor hebben gedaan. Dit soort code kan toch echt niet meer. Zulke bedrijven zouden een html/css verbod moeten krijgen. :'( |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/jw3kBSLC6EIjj.png

[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 10-10-2011 10:11 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Yay, ReSharper 6-license *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 10-10-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
OkkE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:11:
Ontvangen net een link naar testversie van een site waar wij alleen het ontwerp voor hebben gedaan. Dit soort code kan toch echt niet meer. Zulke bedrijven zouden een html/css verbod moeten krijgen. :'( |:(
"Ja maar we gebruiken toch ook div's?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

"Ja maar we gebruiken toch ook div's?"
class=leftHoekje

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
utilsDiv1 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

En dan ook nog eens door heel de pagina heen <script>'s, o.a. voor de navigatie en het zoekform. Dus zonder Javascript werkt de halve website niet...

Of dan deze, geen idee of dat ASP.Net eigen is, of hun prutswerk...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!-- Start_Module -->
<div id="dnn_ctr456_ModuleContent" class="DNNModuleContent ModArticlesC">
    <script type="text/javascript">var skinVar = document.getElementById('skinVar').innerHTML;</script>
    <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lblMessage"></span>
    <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles" style="display:inline-block;width:100%;">
        <span>
            <div class="agendaItem">
                <table class="agenda_date">
                    <tr>
                        <td class="agenda_date_top">
                            <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_lblPublishDate">02</span>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td class="agenda_date_bottom">
                            <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_lblPublishDate2">06-11</span>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                <div class="agendaTitle">
                    <a id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_titleLink" 
                       onclick="javascript:if(this.href!='') {this.href=this.href+'?SkinSrc=[G]Skins%2f'+skinVar};">Titel</a>
                </div>
            </div>
        </span>
    </span>
</div>
<!-- End_Module -->

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
OkkE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:03:
En dan ook nog eens door heel de pagina heen <script>'s, o.a. voor de navigatie en het zoekform. Dus zonder Javascript werkt de halve website niet...

Of dan deze, geen idee of dat ASP.Net eigen is, of hun prutswerk...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!-- Start_Module -->
<div id="dnn_ctr456_ModuleContent" class="DNNModuleContent ModArticlesC">
    <script type="text/javascript">var skinVar = document.getElementById('skinVar').innerHTML;</script>
    <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lblMessage"></span>
    <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles" style="display:inline-block;width:100%;">
        <span>
            <div class="agendaItem">
                <table class="agenda_date">
                    <tr>
                        <td class="agenda_date_top">
                            <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_lblPublishDate">02</span>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td class="agenda_date_bottom">
                            <span id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_lblPublishDate2">06-11</span>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                <div class="agendaTitle">
                    <a id="dnn_ctr456_ArticleList_ctl00_lstArticles_ctl00_titleLink" 
                       onclick="javascript:if(this.href!='') {this.href=this.href+'?SkinSrc=[G]Skins%2f'+skinVar};">Titel</a>
                </div>
            </div>
        </span>
    </span>
</div>
<!-- End_Module -->
Ah DotNetNuke. Tjah je kunt van een CMS niet verwachten dat die perfecte HTML uitspuugt.. imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

D-Raven schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Ah DotNetNuke. Tjah je kunt van een CMS niet verwachten dat die perfecte HTML uitspuugt.. imho
DotNetNuke inderdaad. Nee, misschien geen perfecte HTML, maar dit slaat echt alles. Een div in een span, inline CSS, tables, inline javascript, een onclick, hun gekozen classes (leftHoekje, utilsDiv1)... In 1990 kon dit nog; nu echt niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 10-10-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

DotNetNuke inderdaad. Nee, misschien geen perfecte HTML, maar dit slaat echt alles. Een div in een span, inline CSS, tables, inline javascript, een onclick, ... In 1990 kon dit nog; nu echt niet meer.
Helemaal schitterend wat ze in de onclick doen :S Passen ze daar voordat de browser de link oppakt nog even de href aan :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
OkkE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

DotNetNuke inderdaad. Nee, misschien geen perfecte HTML, maar dit slaat echt alles. Een div in een span, inline CSS, tables, inline javascript, een onclick, hun gekozen classes (leftHoekje, utilsDiv1)... In 1990 kon dit nog; nu echt niet meer.
Ach inline CSS is not that bad als het maar een uitzondering is :P. Maar de rest is wel een beetje jammer. Ik werk nu ook aan een project dat al 8 jaar loopt en daar vind je ook nog weleens code zoals table in een table in een table D:.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

Kom net deze tweet tegen:
@debasishg: "The type system is unsound, due to the covariance of generic types. This is a deliberate choice" - ch 13 of #Dart lang spec
:'(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
GoT staat vol met topics waar mensen pics posten van hun home cinema / game setup, maar een soortgelijk topic voor devs heb ik nog niet gezien. Laten mijn Google skills me in de steek, of bestaat zo'n topic nog niet? Ik ben wel benieuwd naar mooie multi monitor setups en overdreven cleane / rommelige bureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Intru schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:54:
GoT staat vol met topics waar mensen pics posten van hun home cinema / game setup, maar een soortgelijk topic voor devs heb ik nog niet gezien. Laten mijn Google skills me in de steek, of bestaat zo'n topic nog niet? Ik ben wel benieuwd naar mooie multi monitor setups en overdreven cleane / rommelige bureaus.
En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18

Pizzalucht

Snotneus.

Ik ben vandaag bezig mijn Android app(Androidgemist.nl) te fixen voor Honeycomb, zonder een Honeycomb tablet... Handig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Intru schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Dat zal het zijn ja, geen HK toegang.
Dan weet je wat je moet doen :) aan de slag dus om HK access te regelen *zweepslag*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Intru schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Dat zal het zijn ja, geen HK toegang.
Nee dat is alleen desktop (bureaublad). De links van OkkE zou wel passen ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Rutix schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:38:
[...]

Nee dat is alleen desktop (bureaublad). De links van OkkE zou wel passen ;).
Helaas niet, ben er ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

GRRRRR! ReSharper stop met kutten! :(

Ik krijg dat ding niet geconfigd zoals ik wil, echt rete irritant.
[/rant]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Dan weet je wat je moet doen :) aan de slag dus om HK access te regelen *zweepslag*
Ja best handig!, ik develop voor android zonder een android-foon :)

offtopic:
psst AVD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 21:10
Het probleem met AVD krijg je als je voor tablets (dus > 3.0) wilt emuleren, op een oude processor zoals de e8400 is het dan niet vooruit te branden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-Storm schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:08:
Het probleem met AVD krijg je als je voor tablets (dus > 3.0) wilt emuleren, op een oude processor zoals de e8400 is het dan niet vooruit te branden helaas :(
Is dat het probleem van de AVD of van jouw processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
MTWZZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:45:
GRRRRR! ReSharper stop met kutten! :(

Ik krijg dat ding niet geconfigd zoals ik wil, echt rete irritant.
[/rant]
Wat lukt er niet dan?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Nerdfeit van de dag: Ik heb vanmiddag een werkende S-expressie interpreter geschreven in php. Nadat ik de basics aan de praat had werkte recursieve functies in een keer zonder aanpassingen :) Beetje jammer dat mn faculteit functie ca 100x langzamer is dan PHP, maargoed zeker wel leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Ik ben bezig geweest om MySQL (InnoDB) / de SQL queries op zo'n manier te optimaliseren dat hij wél fatsoenlijk een paar miljoen records kan tellen, sorteren en filteren.

Ook wel eens leuk (en leerzaam) om te doen :)

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het sorteren sneller kan maken... Een index helpt niet echt. Het tellen van de resultaten heb ik via een workaround gedaan door een cache tabel te maken die bijhoudt hoeveel rijen de grootste tabellen hebben, met een trigger en stored procedure die de cache bewerken bij het invoeren/verwijderen van een nieuwe row.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ik schijn maar niet af te komen van het automatisch accolades/haakjes toevoegen als ik een nieuwe method maak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Wat is / blijft IE toch een waardeloze browser als het gaat om interpreteren van padding en margin :/

Nu maar een manier vinden om alleen in IE de padding-top op 0 te krijgen :'(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je een testcase? Zal vast niet anders op te lossen zijn :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

BtM909 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:17:
Heb je een testcase? Zal vast niet anders op te lossen zijn :P
Jazeker: http://www.beta.vvviola.nl/

Het gaat om de slideshow rechtsboven;
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.top {
    color: #fff;
    width: 450px;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0; /* goed in IE 9 */
    padding: 20px 0 0 0; /* goed in FF 7 en Chrome 15 */
    margin: 0 0 0 500px;
    z-index: 1;
}

Hij staat OF te ver omlaag bij IE, waardoor hij over het menu heen valt OF te hoog in FF en Chrome (top tegen bovenkant banner aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Matis schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:20:
[...]

Jazeker: http://www.beta.vvviola.nl/

Het gaat om de slideshow rechtsboven;
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.top {
    padding: 0 0 0 0; /* goed in IE 9 */
    padding: 20px 0 0 0; /* goed in FF 7 en Chrome 15 */
}

Hij staat OF te ver omlaag bij IE, waardoor hij over het menu heen valt OF te hoog in FF en Chrome (top tegen bovenkant banner aan).
Je #header is relative dus waarom 'float' je dan de .top? Gewoon de .top een position 'absolute' geven en de 'right' en 'top' op 0 zetten. Dan hoeft je alleen nog de 'width' van .top naar '400px' aan te passen en zou het 'goed' moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 10:22
Avalaxy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:30:
Ik ben bezig geweest om MySQL (InnoDB) / de SQL queries op zo'n manier te optimaliseren dat hij wél fatsoenlijk een paar miljoen records kan tellen, sorteren en filteren.

Ook wel eens leuk (en leerzaam) om te doen :)

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het sorteren sneller kan maken... Een index helpt niet echt. Het tellen van de resultaten heb ik via een workaround gedaan door een cache tabel te maken die bijhoudt hoeveel rijen de grootste tabellen hebben, met een trigger en stored procedure die de cache bewerken bij het invoeren/verwijderen van een nieuwe row.
Is de "estimate" die MySQL in zijn information_schema heeft niet precies genoeg? Zelf zit ik meer in de MSSQL hoek en daar kan je dat soort dingen dus gewoon standaard uit de meta data halen :)

Kijk er trouwens wel voor uit dat je trigger (en stored procedure) meerdere veranderingen in 1 keer kan hanteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat een trigger gemaakt is om 1 veranderen/rij per keer aan te kunnen en dat er dan opeens een "replace into" of "insert into .. on duplicate key..." komt en je foute data krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
st0p schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:25:
Nerdfeit van de dag: Ik heb vanmiddag een werkende S-expressie interpreter geschreven in php. Nadat ik de basics aan de praat had werkte recursieve functies in een keer zonder aanpassingen :) Beetje jammer dat mn faculteit functie ca 100x langzamer is dan PHP, maargoed zeker wel leerzaam!
Ik las dit als Expresso interpreter :<. Ik dacht van WTF
MTWZZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:58:
[...]

Ik schijn maar niet af te komen van het automatisch accolades/haakjes toevoegen als ik een nieuwe method maak oid.
Waarom zou je dat willen? En is dat niet gewoon een VS feature :P?

[ Voor 25% gewijzigd door Rutix op 10-10-2011 21:01 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

console schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:33:
Je #header is relative dus waarom 'float' je dan de .top? Gewoon de .top een position 'absolute' geven en de 'right' en 'top' op 0 zetten. Dan hoeft je alleen nog de 'width' van .top naar '400px' aan te passen en zou het 'goed' moeten zijn :+
Not bad at all :D

Ik heb nu dit
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.top {
    position: absolute;
    padding: 20px 0 0 0;
}

Dat lijkt iig voor de drie browsers die ik hiervoor aangaf te werken. Ik snap overigens niet waarom ik de width naar 400px zou moeten brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
DamadmOO schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Is de "estimate" die MySQL in zijn information_schema heeft niet precies genoeg? Zelf zit ik meer in de MSSQL hoek en daar kan je dat soort dingen dus gewoon standaard uit de meta data halen :)
Je kunt uit de EXPLAIN SELECT een ruwe schatting halen, maar verder is er geen approximate count of iets dergelijks in MySQL. Heb het wel even geprobeerd met EXPLAIN (is ook razendsnel), alleen loopt m'n paging (het gaat om een data table) dan niet meer goed aangezien die er ook van af hangt :)
Kijk er trouwens wel voor uit dat je trigger (en stored procedure) meerdere veranderingen in 1 keer kan hanteren. Het zal niet de eerste keer zijn dat een trigger gemaakt is om 1 veranderen/rij per keer aan te kunnen en dat er dan opeens een "replace into" of "insert into .. on duplicate key..." komt en je foute data krijgt.
Hmm, die snap ik niet helemaal. Met ON DUPLICATE KEY krijg je alsnog sowieso een nieuwe row toch? Dan klopt de rowcount die ik bijhoud toch nog gewoon als ik AFTER INSERT gebruik :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 10:22
Avalaxy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:00:
Hmm, die snap ik niet helemaal. Met ON DUPLICATE KEY krijg je alsnog sowieso een nieuwe row toch? Dan klopt de rowcount die ik bijhoud toch nog gewoon als ik AFTER INSERT gebruik :$ ?
MySQL:
1
2
3
INSERT INTO table1 (key, col1, col2)
VALUES (1,2,3)
ON DUPLICATE KEY UPDATE col1=2, col2=3

Als er reeds een rij in table1 zit met key=1, dan krijg je een update ook al gebruik je een insert statement. Of je insert trigger dan ook afgaat weet ik niet zeker (en ik heb op het moment geen MySQL bij de hand), maar dat kan je vrij makkelijk testen.

Kijk ook goed uit wat er gebeurd als je meerdere rijen in 1 keer toevoegt. Bijvoorbeeld:
[code=mysql]
INSERT INTO table1 (key, col1, col2)
VALUES (1,2,3),(2,3,4),(3,4,5)
[/code]
Dat je insert trigger afgaat hoeft niet te betekenen dat er maar 1 rij is toegevoegd.

Nvm: was vergeten dat de MySQL trigger altijd als een "FOR EACH ROW" wordt gedeclareerd. Iets wat in MSSQL dus niet zo is :)

[ Voor 6% gewijzigd door DamadmOO op 10-10-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah ok, nu snap ik hem. Ik ga het morgen even testen, thanks voor de heads-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Rutix schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Ik dacht als projectnaam aan Sexy, maar Expresso is ook een goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Zijn er hier trouwens ook mensen die juist midden in de nacht productief zijn?
En dan heb ik het over productief zijn, geen code schrijven die je de volgende dag weggooit.

Ikzelf heb heel erg vaak dat ik 's nachts werk, en juist 's middags & dat ik 's ochtends dus uitslaap. Als student kan dat soms wel (gewoon veel lessen missen), maar de meeste bedrijven hebben volgens mij toch nog steeds 9 tot 5 mentaliteit; of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben @ nacht wel productief ja.. voornamelijk omdat er dan geen afleiding is, lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
GoTCoast schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:10:
En dan heb ik het over productief zijn, geen code schrijven die je de volgende dag weggooit.

Ikzelf heb heel erg vaak dat ik 's nachts werk, en juist 's middags & dat ik 's ochtends dus uitslaap. Als student kan dat soms wel (gewoon veel lessen missen), maar de meeste bedrijven hebben volgens mij toch nog steeds 9 tot 5 mentaliteit; of heb ik dat mis?
voor jezelf gaan werken :+

en ik heb het ook wel eens hoor. 's avonds/nachts is de afleiding minimaal en kan ik beter in 'The Zone' raken :) Deze week 3 practica en een design document inleveren.. En dat terwijl ik maar 2 vakken volg :o (Wel de 2 leukste vakken tot nu toe, wat mij betreft; Functioneel Programmeren en Interactie Technologie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
's Nachts werken vind ik ook altijd wel fijn, inderdaad weinig afleiding. Toch ben ik overdag op stage minstens even productief, maar dat is een compleet andere omgeving. Werken met andere collega's stimuleert in mijn ogen sowieso meer tot werken, als je thuis werkt zonder collega's om je heen ben je toch sneller geneigd even wat leuks te gaan doen :+

Gewoon je (privé) mail niet lezen en al je chatprogramma's verwijderen werkt overigens ook gigantisch goed voor den concentratie. Nu moeten ze GoT nog eventjes offline halen tijdens de uren dat ik werk, scheelt een stuk :P

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 10-10-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ben bezig met eigen bedrijf op te richten, maar toch; als dat niet slaagt moet ik toch maar voor een baas gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

text to speech is cool :)

android for the win

Desire S met 2.3.3!

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 10-10-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog andere opties dan 's nachts werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:42:
Zijn er nog andere opties dan 's nachts werken?
's nachts slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Rutix schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

[...]

Waarom zou je dat willen? En is dat niet gewoon een VS feature :P?
Het is geen VS feature. En waarom ik het wil:
Stel je hebt een functiecall:
C#:
1
GetSomeValueFromSource();

en dit ding zou wel eens een exception kunnen gaan gooien of ik wil er een if omheen hebben.
Wat ik dan doe is:
C#:
1
2
if(foo)

op het moment dat ik dan { intik krijg ik direct de } en dat is nou net niet wat ik wil.
Ok bij een nieuwe class, method whatever is het misschien handig maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
MTWZZ schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:20:
[...]

Het is geen VS feature. En waarom ik het wil:
Stel je hebt een functiecall:
C#:
1

en dit ding zou wel eens een exception kunnen gaan gooien of ik wil er een if omheen hebben.
Wat ik dan doe is:
C#:
1
2
if(foo)

op het moment dat ik dan { intik krijg ik direct de } en dat is nou net niet wat ik wil.
Ok bij een nieuwe class, method whatever is het misschien handig maar hier niet.
Dan doe je toch gewoon:
1) Selecteer GetSomeValueFromSource()
2) CTRL+E, U (Dit is de shortcut voor surround with template :P)
3) Druk op 1
4) Profit!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:10:

Sommige bedrijven hanteren wat ruimere regels (ik "werk" ;) 7:00 tot 15:00), maar in principe zit je wel aan die tijden vast als je bij een bedrijf gaat werken. Of je moet op een support-desk werken met 24uur support, dan kun je misschien in ploegen werken, maar dat is ook niet optimaal.

Die nachtelijke productiviteit slijt er wel uit hoor. Vroeger was ik ook vooral een avondmens en was ik in de ochtend niet te genieten. Nu ben ik zowel in de ochtend en de avond niet te genieten ;) Je zult op een gegeven moment wel moeten wennen aan die werktijden, zeker ook als er reistijden bij komen (ik ben +/- 11 uur van huis).
d:)b Hoewel je daar ook een ritme moet scheppen. Een vrouw/vriendin + sociaal leven zorgen er toch wel een beetje voor dat je richting de 9-5 mentaliteit moet werken (zeker als je partner ook een 9-5 baan heeft).
Dat is net als thee: voor mietjes :+ Slapen.... Pffft, dat kan ook nog als je met pensioen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:31:
[...]
[...]

Dat is net als thee: voor mietjes :+ Slapen.... Pffft, dat kan ook nog als je met pensioen bent :P
Lol, true :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Rutix schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:30:
[...]

Dan doe je toch gewoon:
1) Selecteer GetSomeValueFromSource()
2) CTRL+E, U (Dit is de shortcut voor surround with template :P)
3) Druk op 1
4) Profit!
U meneer, bent een kunstenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of je zet de cursor voor "GetSomeValueFromSource()", drukt op {, en hij zet de } op de eerst mogelijke plek. Misschien niet altijd wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh, heel de dag bezig geweest om wat te fiksen gisteren. Moest ik uiteindelijk drie (ja, drie!) regels verplaatsen naar een andere klasse. Mompelt iets over Dependency Injection etc. Ben vast de enigste die zulke dagen heeft?

offtopic:
BTW, het is niet 9-5 maar 8-5 mentaliteit hoor. Stelletje luilakken daar in Nederland. Ik moet lekker tot half 7 werken (begon om negen uur)

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 11-10-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nee hoor :)
Vorige week hele week gespendeerd aan het zoeken naar een hele vreemde bug. Oplossing: een register van 0 naar 8 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:39:
Sjonguh, heel de dag bezig geweest om wat te fiksen gisteren. Moest ik uiteindelijk drie (ja, drie!) regels verplaatsen naar een andere klasse. Mompelt iets over Dependency Injection etc. Ben vast de enigste die zulke dagen heeft?

offtopic:
BTW, het is niet 9-5 maar 8-5 mentaliteit hoor. Stelletje luilakken daar in Nederland. Ik woon lekker to half 7 werken (begon om negen uur)
Natuurlijk ben je de enige. Wij hebben alleen consequent reproduceerbare bugs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:39:

offtopic:
BTW, het is niet 9-5 maar 8-5 mentaliteit hoor. Stelletje luilakken daar in Nederland. Ik moet lekker tot half 7 werken (begon om negen uur)
Die dagen heb ik veel te vaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Nou ja, het was consequent te reproduceren dat was het probleem niet :+
De oplossing vinden in de third-party library was het probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SharePoint 2010 search wil soms de querystring argumenten in een specifieke volgorde.... -O- (Scope en Keywords of Keywords en dan Scope is het verschil tussen dikke foutmelding of functionaliteit zoals verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:31:
[...]
Ah, jij bent nog zo naïef om te denken dat je ooit met pensioen mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Woy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:09:
[...]

Pensioen, da's toch eens soort van belasting die betaald moet worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
MTWZZ schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:39:
[...]

U meneer, bent een kunstenaar!
Your welcome :). Ik heb precies hetzelfde gehad dus daarom wist ik het :). Ik gebruik resharper de laatste tijd best intensief :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:27:
[...]
Pensioen, da's toch eens soort van belasting die betaald moet worden? :P
-O- ow ja... gelukkig hebben we nog niet genoeg premies en belastingen

/bodemlozeput :P
Woy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
Ik ga per 1 december ZZP-en, is ook een soort pensioen (woorden van mijn vrouw). Zo als het er nu voor staat ga ik weer werken voor mijn plezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je vrouw dat zegt, ga er dan maar vanuit dat je meer klusjes krijgt thuis :P

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rhapsody schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:46:
Als je vrouw dat zegt, ga er dan maar vanuit dat je meer klusjes krijgt thuis :P
Daar was ik ook al bang voor... Voortaan ben ik denk ik verantwoordelijk voor het eten :P Was ik nu ook al geregeld, dat is het nadeel als je om half 5 thuis komt vanwege fileontwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:48:
[...]

Daar was ik ook al bang voor... Voortaan ben ik denk ik verantwoordelijk voor het eten :P Was ik nu ook al geregeld, dat is het nadeel als je om half 5 thuis komt vanwege fileontwijken...
Half 4 thuis, en ik kook ook. Maar dat heeft voordelen, je kan maken wat je wilt, en koken is best leuk. (beter als badkamer poetsen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Half 4 thuis, en ik kook ook. Maar dat heeft voordelen, je kan maken wat je wilt, en koken is best leuk. (beter als badkamer poetsen ofzo)
Half 4 :9 Dat is voor mij meestal wel het einde van mijn werktijd, maar dan ben ik nog lang niet thuis... 125km rit van werk naar huis -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:51:
[...]

Half 4 :9 Dat is voor mij meestal wel het einde van mijn werktijd, maar dan ben ik nog lang niet thuis... 125km rit van werk naar huis -O-
Half 7 tot 3 ongeveer :) 20 min rijden naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:30:
[...]

Is dat het probleem van de AVD of van jouw processor?
Ik gok meer dat mijn processor een oudje is geworden, teminste als ik kijk naar de cpu verbruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat Stack Overflow de laatste tijd wordt overspoeld met vragen. Ik zie veel vragen waar geen of een zeer slecht antwoord op is gegeven. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:51:
[...]

125km!? ICT gerelateerd werk moet toch wel dichter in de omgeving te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-DarkShadow- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:17:
Ik heb het idee dat Stack Overflow de laatste tijd wordt overspoeld met vragen. Ik zie veel vragen waar geen of een zeer slecht antwoord op is gegeven. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Heb ik al een tijdje geleden gezien. Denk dat dat ook komt omdat vraagstellers de goede antwoorden niet raten. Heb zelf de hoop ook opgegeven, niet dat ik score-geil ben, maar als ik een goed antwoord geeft zou ik het fijn vinden toch iets van feedback te zien. In het begin zag je redelijk wat upvotes, maar inmiddels is het bijna triest te noemen... :-( Vroeger kreeg een antwoord behoorlijk wat upvotes, maar tegenwoordig zijn antwoorden met 10 upvotes al bijna zeldzaam te noemen.

Als ik na lang zoeken op internet via SO een oplossing tegenkom vote ik deze gewoon up. En wanneer de gene die de vraag stelde nooit meer heeft gereageerd laat ik ook een reactie achter richting de gene die het antwoord heeft gegeven (even een tekstuele thumbs-up). Door alleen je vraag neer te plempen, een antwoord over te nemen en weer te vertrekken help je een community naar de kl*ten... Maar helaas werken veel mensen wel op die manier :(

Zelfde geldt voor programmers.stackexchange... Beetje jammer, vond SO best leuk in het begin, maar inmiddels is het niet echt leuk meer. Sowieso worden er vragen gesteld welke men zelf kon beantwoorden/googlen en staan er tegenwoordig meer en meer vragen in zeer slecht Engels... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat idee heb ik ook inderdaad; veel vragen die men zelf veel sneller had kunnen beantwoorden door even te zoeken.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

125km!? ICT gerelateerd werk moet toch wel dichter in de omgeving te vinden zijn?
(Specialistische) detachering... Het kan erger we hebben ook klanten in Friesland en Limburg. Heb zelf ook wel genoeg van de reistijden. Gelukkig hebben we gedurende de afgelopen tijd de opdracht afgebouwd (helaas was thuiswerken geen optie) en kan ik voor andere klanten vanaf het hoofdkantoor (60km) of thuis werken.

Maar straks is het helemaal geen probleem meer als ik ZZP-er ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

(Specialistische) detachering... Het kan erger we hebben ook klanten in Friesland en Limburg. Heb zelf ook wel genoeg van de reistijden. Gelukkig hebben we gedurende de afgelopen tijd de opdracht afgebouwd (helaas was thuiswerken geen optie) en kan ik voor andere klanten vanaf het hoofdkantoor (60km) of thuis werken.

Maar straks is het helemaal geen probleem meer als ik ZZP-er ben :P
Hmmja, het grootste nadeel aan detachering.. Maatje zit inderdaad ook in de detachering, gevolg: vaak een ontzettend groot deel van zijn dag bezig met reizen, onbetaalde reistijd :N

Doe mij maar lekker op kantoor development inclusief de mogelijkheid om thuis te werken. De variatie is misschien een stuk lager, maar je weet wel waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Precies, detachering is leuk voor je ervaring, maar ik wil gewoon echt niet langer dan een uur onderweg zijn, ik háát reizen, en geen enkele detacheerder kan garanderen dat ik altijd klussen in de buurt van m'n woonplaats krijg.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@.Gertjan.
Ga jij vanaf 1 december fulltime ZZPen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Hmmja, het grootste nadeel aan detachering.. Maatje zit inderdaad ook in de detachering, gevolg: vaak een ontzettend groot deel van zijn dag bezig met reizen, onbetaalde reistijd :N

Doe mij maar lekker op kantoor development inclusief de mogelijkheid om thuis te werken. De variatie is misschien een stuk lager, maar je weet wel waar je aan toe bent.
Het nadeel van veel on-site ontwikkelbanen is dat thuiswerken niet mogelijk is. Tenminste toen ik nog "in die wereld" zat was dat gewoon een no-go. Ook toen was mijn reistijd richting 3 kwartier (stom OV), maar wist je wel waar je naartoe moest :) Een ander nadeel van werken on-site is dat je reiskostenvergoeding om te janken is... Je solliciteert in hun ogen zelf naar een baan ver weg en daarom moet je het doen met een slechte vergoeding. Ah well, elk voordeel heb zn nadeel :)
CodeCaster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:36:
Precies, detachering is leuk voor je ervaring, maar ik wil gewoon echt niet langer dan een uur onderweg zijn, ik háát reizen, en geen enkele detacheerder kan garanderen dat ik altijd klussen in de buurt van m'n woonplaats krijg.
Ik vind het ook geen leuke bezigheid. Ik moet om 6:00 in de auto springen om te voorkomen dat ik 2 uur over mijn reis doe (rotstuk tussen Arnhem en Nijmegen :( ). Als mijn reistijden echter uit de klauwen lopen krijg ik wel tijd-voor-tijd of kan ik in een hotel gaat zitten. Maar goed, met veel reistijd kom je brak aan op je klus en als ik thuis een huis+vrouw heb waarom zou ik in een hotel gaan zitten. Dat is tevens ook de reden waarom ik uit de detachering vertrek.

Het grootste voordeel van de detachering is wat mij betreft de verschillende klanten en projecten die je kunt doen. Een bedrijf met on-site developers heeft vaak een slechts 1 doelgroep en methodiek. Nu zetten veel detacheerders/consultancy toko's je graag langdurig in waardoor mijn argument ook niet helemaal realistisch is, maar het is wel de reden waarom ik daar in ben gestroomd.

edit:
GoTCoast schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:44:
@.Gertjan.
Ga jij vanaf 1 december fulltime ZZPen?
Yeps :) Al een tijdje trekken diverse mensen aan me of ik ze niet kan assisteren (advies en ontwikkeling). Inmiddels heb ik behoorlijk wat zekerheid kunnen kweken waardoor ik de stap aandurf. Het is eng, maar heb er wel zin in :) *O*

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 11-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Dat Siri in de nieuwe iPhone ziet er toch wel indrukwekkend uit eigenlijk:
YouTube: Apple iPhone 4S Siri demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 15:09
Zow, net een opdracht gekregen (ZPP) :). Enige nadeel: de requirements zijn een half A4'tje wat niet bepaald duidelijk is. Toch maar even een vragenlijst maken vooraleer ik eraan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zit as we speak bij een klant in Amsterdam, ik woon in Breda. Gelukkig hebben we tegenwoordig de Fyra die me in 65 minuten van station tot station brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:31:
Ik zit as we speak bij een klant in Amsterdam, ik woon in Breda. Gelukkig hebben we tegenwoordig de Fyra die me in 65 minuten van station tot station brengt.
ik vind 65 minuten best meevallen :P maar rijd die Fyra nog een beetje lekker of is het vaak druk?

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 6 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.