SoaDmaggot schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:30:
[...]
Hmmja, het grootste nadeel aan detachering.. Maatje zit inderdaad ook in de detachering, gevolg: vaak een ontzettend groot deel van zijn dag bezig met reizen, onbetaalde reistijd
Doe mij maar lekker op kantoor development inclusief de mogelijkheid om thuis te werken. De variatie is misschien een stuk lager, maar je weet wel waar je aan toe bent.
Het nadeel van veel on-site ontwikkelbanen is dat thuiswerken niet mogelijk is. Tenminste toen ik nog "in die wereld" zat was dat gewoon een no-go. Ook toen was mijn reistijd richting 3 kwartier (stom OV), maar wist je wel waar je naartoe moest

Een ander nadeel van werken on-site is dat je reiskostenvergoeding om te janken is... Je solliciteert in hun ogen zelf naar een baan ver weg en daarom moet je het doen met een slechte vergoeding. Ah well, elk voordeel heb zn nadeel

CodeCaster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:36:
Precies, detachering is leuk voor je ervaring, maar ik wil gewoon echt niet langer dan een uur onderweg zijn, ik háát reizen, en geen enkele detacheerder kan garanderen dat ik altijd klussen in de buurt van m'n woonplaats krijg.
Ik vind het ook geen leuke bezigheid. Ik moet om 6:00 in de auto springen om te voorkomen dat ik 2 uur over mijn reis doe (rotstuk tussen Arnhem en Nijmegen

). Als mijn reistijden echter uit de klauwen lopen krijg ik wel tijd-voor-tijd of kan ik in een hotel gaat zitten. Maar goed, met veel reistijd kom je brak aan op je klus en als ik thuis een huis+vrouw heb waarom zou ik in een hotel gaan zitten. Dat is tevens ook de reden waarom ik uit de detachering vertrek.
Het grootste voordeel van de detachering is wat mij betreft de verschillende klanten en projecten die je kunt doen. Een bedrijf met on-site developers heeft vaak een slechts 1 doelgroep en methodiek. Nu zetten veel detacheerders/consultancy toko's je graag langdurig in waardoor mijn argument ook niet helemaal realistisch is, maar het is wel de reden waarom ik daar in ben gestroomd.
edit:
Yeps

Al een tijdje trekken diverse mensen aan me of ik ze niet kan assisteren (advies en ontwikkeling). Inmiddels heb ik behoorlijk wat zekerheid kunnen kweken waardoor ik de stap aandurf. Het is eng, maar heb er wel zin in
[
Voor 8% gewijzigd door
.Gertjan. op 11-10-2011 12:48
]