De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56
Vandaag wordt een rustig dagje hier. Om 8u toegekomen, en rond 8u30 al problemen met het netwerk: geen email, geen JIRA, geen databank, ... Blijkt dat er een probleem is met het datacentrum: de koeling is defect. Oplossing: de deuren openzetten bij een temperatuur van -10 :)
Zonet bericht gekregen dat de databanken niet meer vandaag terug werkend zullen zijn. Ik zal me dus een beetje moeten bezig houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

alienfruit schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:02:
Uur zitten klooien met een floating element. Bleek de element voor de non-floating element moest en voila toen werkt het!!! Ik zoek eigenlijk een boek of site die zulke regels lekker makkelijk opsomt :+ Als iemand een goed boek weet...
Dat verschilt helaas ook nog eens per browser (IE7 heeft hier nog wat bugs in bijvoorbeeld).

Probeer floats gewoon zoveel mogelijk te vermijden. In veel gevallen is position:relative/absolute een betere en stabielere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:11:
[...]
Een comment is gewoon onlosmakend (is dit wel een woord? Vandale.nl kent hem niet) verbonden aan het blogitem.
Bedoel je onlosmakelijk? :+
Vandaar dat ik hierbij zoiets heb van, posters (lees users) gooi je wel weer in een aparte "tabel" om redundantie te voorkomen.
Mja, maar redundantie is niet erg. Stel dat je een user-document 'Users/Foo' hebt:

JSON:
1
2
3
4
5
6
{
  "Name": "Foo X. Bar",
  "Email": "foo@bar.net",
  "PasswordHash": "RYK3w5yuYZeyuMpgwaE3Lthla+SfdQFEerBzm4o7Md5uA/NnXBxmNMxS6hvefzQoCkqvJUgKi8BkZWW7jhMBoQ==",
  "PasswordSalt": "hDUnea1Di3kntoAPMW3c3A=="
}

En een blogpost:

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "DateTime": "2012-02-07T10:18:00",
  "Title": "Hello, world",
  "Comments": [
    {
      "User": "Users/Foo",
      "Body": "Hello back"
    }
  ]
}

Wil je bij een comment de naam van de user vermelden, zul je voor elke user ook het user-record op moeten halen. Als je echter gewoon bij elke comment de naam van de user vermeldt hoef je slechts één request te doen. Dan heb je wel dubbele data, maar dat is minder erg dan dat je ontzettend veel requests moet doen.
Naar mijn mening dus geen Comment "tabel", maar dat gewoon aan het blog-item document hangen, maar wel een verwijzing naar een Users "tabel".
Psst... Stop eens met denken in 'tabellen'. Je hebt in Raven wel 'collections', maar dat zijn groeperingen op basis van de naam van een document, en geen fysieke entiteiten.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:40

alienfruit

the alien you never expected

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:13:
Dat verschilt helaas ook nog eens per browser (IE7 heeft hier nog wat bugs in bijvoorbeeld).

Probeer floats gewoon zoveel mogelijk te vermijden. In veel gevallen is position:relative/absolute een betere en stabielere oplossing.
Aah, okay. Ik heb zelf de layout niet gemaakt maar een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Zei ik dat niet? O-) *edit, en toch vind ik onlosmakend mooier :+

Verwijzen met username ipv met userid is wel een goede ja. Maar dan blijf je problemen houden met avatars, onderschriften, etc. Kan ook in de comment natuurlijk, maar wat als de user zijn onderschrift wijzigt. Zeg je dan, ik update alles? Of laat je dan de oude posts ongewijzigd? Dat laatste zou betekenen dat een name-change gewoon onmogelijk is. (tenzij je dan wel alles gaat updaten).

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk hoor. Blijft een lastig iets om over te stappen op het NoSQL, en dan de keuze maken tussen wat wel en wat niet in je document.
Psst... Stop eens met denken in 'tabellen'. Je hebt in Raven wel 'collections', maar dat zijn groeperingen op basis van de naam van een document, en geen fysieke entiteiten.
Jaja, tabellen / collections.. Heb 't toch netjes tussen die mooie aanhalingstekens gezet :> Vervang het woordje "tabel" even voor "collection" en het klopt weer. Ik dacht, laten we het even eenvoudig houden, maar vergeet daarmee dat ik hier met deskundigen communiceer |:(

Ik heb er ooit aan gedacht om voor µSpotted (spotnet app) ook een NoSQL (RavenDB destijds) database te gebruiken. Als ik er nu zo over denk had het prima gekund. Ik keek alleen op tegen het memory gebruik door het inserten van de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:01:
[...]
Verwijzen met username ipv met userid is wel een goede ja. Maar dan blijf je problemen houden met avatars, onderschriften, etc. Kan ook in de comment natuurlijk, maar wat als de user zijn onderschrift wijzigt. Zeg je dan, ik update alles? Of laat je dan de oude posts ongewijzigd? Dat laatste zou betekenen dat een name-change gewoon onmogelijk is. (tenzij je dan wel alles gaat updaten).
Zoals ik al eerder in het topic heb gezegd; daar heb je PATCH-requests voor. Alleen de naam van de user was slechts een voorbeeld; als je ook een avatar toont bij commentaar, dan zet je de informatie daarvoor óók in een comment. Het gaat er om dat je zoveel mogelijk informatie in één request weet te duwen, met de wetenschap dat het niet zo erg is als je 'stale data' voorschotelt. Voor het updaten van bijvoorbeeld de naam van een gebruiker kun je een PATCH-request doen; dat kan zowel onmiddellijk als batched.
Ik heb er ooit aan gedacht om voor µSpotted (spotnet app) ook een NoSQL (RavenDB destijds) database te gebruiken. Als ik er nu zo over denk had het prima gekund. Ik keek alleen op tegen het memory gebruik door het inserten van de comments.
Ook comments kun je inserten door een PATCH-request, en als je je druk maakt om de hoeveelheid geheugen die het maken van een insert kost; hoe groot denk je dat een item + commentaar in geheugen is? Enkele megabytes? Dan moet je toch wel een godsgruwelijke hoeveelheid commentaar hebben. En zelfs als dat al zo is, wat dan nog? Hoe veel geheugen zouden de respectievelijke caches en indexen innemen wanneer je het in een RDBMS zou doen? Hoe veel geheugen denk je dat het inneemt als je honderden pages van een index moet inladen om een commentaar te inserten in een conventionele tabel?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-09 11:50

D-rez

dexels

WOOT forum post 1337. Waar is de tijd dat dat nog koel was om te zeggen. Maar om de ze post niet volledig als schaamteloze post pump over te laten komen hier een interessante links ter inspriatie. (en om meteen wat meer graphics tussen de code te krijgen.)

http://www.fxguide.com/fe...-super-bowl-spots-part-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar is de tijd dat dat nog koel was om te zeggen
Ik zal je vertellen waar die tijd is. 10 jaar geleden!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

D-rez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:11:
WOOT forum post 1337. Waar is de tijd dat dat nog koel was om te zeggen.
Die tijd was 8953 post geleden :+
Maar om de ze post niet volledig als schaamteloze post pump over te laten komen hier een interessante links ter inspriatie. (en om meteen wat meer graphics tussen de code te krijgen.)

http://www.fxguide.com/fe...-super-bowl-spots-part-1/
Interessante link.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Stomme vraag, maar hoe noem een foreign key constraints die je tussen twee tabellen in aparte databases wil maken? Of is dit niet mogelijk in Postgres of MySQL?

Hmm, USE database1; lijkt te werken 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 07-02-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

In MySQL is dit niet mogelijk. In PostgreSQL zou je het waarschijnlijk met een trigger kunnen doen.
Dus wel.

[ Voor 7% gewijzigd door CoolGamer op 07-02-2012 11:25 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

.oisyn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Ik zal je vertellen waar die tijd is. 10 jaar geleden!
we worden oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 13:49

Priet

To boldly do what no one has..

1337, komt dat niet uit dezelfde tijd als SOAP en WSDL? Wat een drama is dat zeg |:(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:13:
[...]

Als je gaat floaten op de container "overflow: auto;" gooien en op het gefloate element "display: inline;" dat laatste zorgt er voor dat de double margin bug van IE niet getriggerd wordt en de eerdere dat de container mooi meerekt in elke browser.

Gebruik zelf vrij vaak floats op die manier, en krijg het meestal wel goed in elke browser.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, we hebben eigenlijk altijd overflow: hidden voor IE :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

ZpAz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Als je gaat floaten op de container "overflow: auto;" gooien en op het gefloate element "display: inline;" dat laatste zorgt er voor dat de double margin bug van IE niet getriggerd wordt en de eerdere dat de container mooi meerekt in elke browser.

Gebruik zelf vrij vaak floats op die manier, en krijg het meestal wel goed in elke browser.
Ik denk niet dat je Bosmonster tips hoeft te geven over front-end. ;)

Overigens is dat leuk, maar je wil lang niet altijd een overflow:auto op de container en al helemaal niet altijd display:inline op de elementen die je float. Het verschilt gewoon ontzettend wat je gebruikt in welke situatie. Daar is geen standaard regeltje voor.
alienfruit schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:50:
Aah, we hebben eigenlijk altijd overflow: hidden voor IE :X
Oppassen daar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 07-02-2012 12:35 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
OkkE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Ik denk niet dat je Bosmonster tips hoeft te geven over font-end. ;)
Iedereen kan altijd wat nieuws leren.
Overigens is dat leuk, maar je wil lang niet altijd een overflow:auto op de container en al helemaal niet altijd display:inline op de elementen die je float. Het verschilt gewoon ontzettend wat je gebruikt in welke situatie. Daar is geen standaard regeltje voor.

[...]

Oppassen daar mee.
Display inline op een gefloat element heeft helemaal geen invloed in geen één browser behalfe IE welke dan niet meer de double margin bug heeft. Maar sinds IE7 is dat probleem zo en zo opgelost in IE.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 07-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat een gezeur over IE.

Gewoon kappen met ondersteunen, uitfaseren, op de brandstapel. Hell Browser!

En zeg niet dat je het er niet mee eens bent (A)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Priet schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:31:
1337, komt dat niet uit dezelfde tijd als SOAP en WSDL? Wat een drama is dat zeg |:(
Hoezo is dat een drama?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
IE9 is best te pruimen imho, tenzij je echt nieuwe features gaat toepassen, maar daarin maakt IE10 een beste inhaalslag. IE8 valt er net onder, en de rest.. mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
NeFoRcE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:02:
En zeg niet dat je het er niet mee eens bent (A)
Bij deze: afgezien van de standaard bekende bugs heb ik als front-end developer nou nóóit echt de overdreven 'ik schroef een design in elkaar, check enkel in chrome, en na afronding klopt er _totaal_ niets van in IE' problemen meegekregen.. Van tevoren goed gaan verzinnen hoe je een design in elkaar vrot is meer dan het halve werk w.b. IE problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

SoaDmaggot schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:04:
[...]

Bij deze: afgezien van de standaard bekende bugs heb ik als front-end developer nou nóóit echt de overdreven 'ik schroef een design in elkaar, check enkel in chrome, en na afronding klopt er _totaal_ niets van in IE' problemen meegekregen.. Van tevoren goed gaan verzinnen hoe je een design in elkaar vrot is meer dan het halve werk w.b. IE problemen..
Dan ben jij waarschijnlijk nog niet zo heel erg lang frontend developer óf de PSDs die je aangeleverd krijgt zijn niet zo bijzonder complex... een hoop andere frontend devs krijgen na de magische woorden "Internet Explorer 6" bijvoorbeeld spontaan moordneigingen. (en pas nu in IE9 lijkt Trident eindelijk een beetje normaal volgens specs te functioneren)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Korben schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:09:
Hoe veel geheugen zouden de respectievelijke caches en indexen innemen wanneer je het in een RDBMS zou doen? Hoe veel geheugen denk je dat het inneemt als je honderden pages van een index moet inladen om een commentaar te inserten in een conventionele tabel?
Afhankelijk van de database: niet of nauwelijks geheugen tot heel veel geheugen. Ik heb nog niks met NoSQL gedaan, maar wat ik veelal zie (zo ook in het voorbeeld wat hier aan bod komt) lijken vooral geforceerde pogingen om een NoSQL te gebruiken waar de structuur - IMHO - juist beter in een RDBMS zou passen.
GateKeaper schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:46:
Is dat niet wat tegen het principe van NoSQL ingaat? Zo ben je wederom relaties aan het leggen. Er is mij juist verteld dat dit niet de bedoeling is van het NoSQL gebeuren.
Het 'relational' (en bijbehorende relation) in relational database heeft niks met foreign key constraints te maken (wat jij hier 'relaties' lijkt te noemen), maar alles met het wiskundige begrip 'relatie': een verzameling gegevens die aan bepaalde eigenschappen en beperkingen (foreign key, unique constraints ed) voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Double margin bug is IE6. Daar hou is sowieso geen rekening meer mee.
ZpAz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:59:
[...]

Display inline op een gefloat element heeft helemaal geen invloed in geen één browser behalfe IE welke dan niet meer de double margin bug heeft. Maar sinds IE7 is dat probleem zo en zo opgelost in IE.
Het ging om de overflow: hidden. Dat kan wat nadelige gevolgen hebben, maar goed.. ook een van de redenen om floats zoveel mogelijk te mijden tenzij echt noodzakelijk. Scheelt je ook weer eindeloos clearen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:09:
[...]

Dan ben jij waarschijnlijk nog niet zo heel erg lang frontend developer óf de PSDs die je aangeleverd krijgt zijn niet zo bijzonder complex... een hoop andere frontend devs krijgen na de magische woorden "Internet Explorer 6" bijvoorbeeld spontaan moordneigingen. (en pas nu in IE9 lijkt Trident eindelijk een beetje normaal volgens specs te functioneren)
Mwah.. de meeste IE7 quirks heb ik ook wel in mijn hoofd zitten en dat is 90% van mijn fix-tijd ongeveer. Tijdens het developen weet je dan al vaak dat een bepaalde oplossing wel of niet gaat werken en kun je problemen vaak al voorkomen.

Het kan dus ook juist betekenen dat ie heel veel ervaring heeft ipv weinig ;)

Trouwens.. ander onderwerp: Zien nog meer de trend om over te stappen op Fireworks ipv Photoshop? Hier is dat ook al aan de orde en hoor het van veel designers en bedrijven... Op zich heb ik er niet zo'n probleem mee, al is Fireworks wat beperkt in het custom creeren van losse pixel-based assets. Maar misschien komt het wel doordat ik al bijna 14 jaar met Photoshop werk en wat vastgeroest zit...

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:09:
[...]

Wanneer je heel veel problemen hebt met Internet Explorer heb je of te weinig ervaring in front-end development of je bent nog volgens het (in mijn ogen) achterhaalde principe van "overal pixel precies" aan het werken. ;)

Neemt niet weg dat IE soms inderdaad wat eigenaardigheden heeft en het sowieso een makkelijk doelwit voor agressie is. Het is denk ik meer het napraten van de algemene mening over IE dan daadwerkelijk echte grote problemen.
Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:24:
Trouwens.. ander onderwerp: Zien nog meer de trend om over te stappen op Fireworks ipv Photoshop? Hier is dat ook al aan de orde en hoor het van veel designers en bedrijven... Op zich heb ik er niet zo'n probleem mee, al is Fireworks wat beperkt in het custom creeren van losse pixel-based assets. Maar misschien komt het wel doordat ik al bijna 14 jaar met Photoshop werk en wat vastgeroest zit...
Ik hoor/lees het inderdaad ook steeds vaker, dat mensen overstappen op Fireworks. Ik ben, net als jij, redelijk vastgeroest in Photoshop door dat ik het al zo lang gebruik; nog weinig ervaring met Fireworks.

Ik gebruik sowieso Photoshop (of Fireworks) steeds minder; de PSD is een indicatie. De helft (of meer) van de tijd heb ik alleen een JPG open waar ik met colorpicker de kleur uit haal en witruimte opmeet. Pas als de basis layout staat open ik Photoshop voor het toevoegen van icoontjes/textures/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:20:
[...]

Double margin bug is IE6. Daar hou is sowieso geen rekening meer mee.

[...]
Afbeeldingslocatie: http://c.static.memegenerator.net/cache/instances/500x/13/13842/14175071.jpg
Het ging om de overflow: hidden. Dat kan wat nadelige gevolgen hebben, maar goed.. ook een van de redenen om floats zoveel mogelijk te mijden tenzij echt noodzakelijk. Scheelt je ook weer eindeloos clearen.
Overflow hidden / auto werkt imho meestal juist vrij effectief. En de ene keer dat het problemen oplevert gooi je er een <br style="clear: both;" /> (of evt clear both op een bestaand volgend element) bij ipv de overflow.
achterhaalde principe van "overal pixel precies" aan het werken.
En waarom is dit achterhaalt? Gracefull degration is leuk, maar het moet wel in grote lijnen identiek zijn als wat er in de PSD is aangeleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 07-02-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:24:
Fireworks is al eigenlijk vanaf dag één bedoeld voor het maken van assets voor het web, en Photoshop voor algemene beeldbewerking dus dat iedereen nu pas massaal aan het switchen is, is best raar eigenlijk. Wellicht heeft dat inderdaad wel wat met vastgeroest zijn te maken :p

Voor Adobe is het wat minder fijn though, want een hoop dingen die je voor vormgeving nodig hebt en waar je voorheen Photoshop én Illustrator voor nodig had kun je prima doen met Fireworks.
OkkE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:48:
of je bent nog volgens het (in mijn ogen) achterhaalde principe van "overal pixel precies" aan het werken. ;)
Mwah, meer klanten die eisen dat het aangeleverde ontwerp er in alle browsers hetzelfde uitziet. Gelukkig komen we die niet echt vaak meer tegen (*knock on wood*) en zo ja, dan proberen we ze tegenwoordig op te voeden overtuigen van het feit dat die eis niet heel erg zinvol is in deze tijd; daar waren we "vroeger" wat minder hard in :p

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 07-02-2012 14:02 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Korben schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:21:
Mja, maar redundantie is niet erg.
[...]
Wil je bij een comment de naam van de user vermelden, zul je voor elke user ook het user-record op moeten halen. Als je echter gewoon bij elke comment de naam van de user vermeldt hoef je slechts één request te doen. Dan heb je wel dubbele data, maar dat is minder erg dan dat je ontzettend veel requests moet doen.
Redundantie in je datamodel is in beginsel slecht, onafhankelijk van de technologie dat je gebruikt. Redundantie in de database, redundantie in je datastructuren, redundantie in je XML, allemaal een pot nat. Uitroeien!

Het is alleen in beginsel slecht omdat er best goede redenen kunnen zijn om wel redundantie te hebben. Bijvoorbeeld vanwege technische beperkingen. Echter, hopelijk lost de technologie die je gebruikt dat voor je op (databases met indices, replicatie van databases, de cache op je processor, backupsoftware, enz). Vraag maar aan Google of Facebook hoe moeilijk het is om met de onvermijdelijke redundantie in data die ze hebben om te gaan.

Overigens is redundantie een subtiel begrip. Als je een programma ziet als een pijpleiding van data-transformaties, dan zijn er dus een heleboel data modelletjes, waarbij er continue stukjes data gedupliceerd worden. Bijvoorbeeld geheugen dat op de stack komt te staan, of als je bijvoorbeeld een document naar de client stuurt waarin de gebruikersnaam i.p.v. het userid staat. Of dit redundant is, hangt er vanaf wat er later in de pijplijn nog met de desbetreffende data gebeurd.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Infinitive schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:56:
[...]
Redundantie in je datamodel is in beginsel slecht, onafhankelijk van de technologie dat je gebruikt. Redundantie in de database, redundantie in je datastructuren, redundantie in je XML, allemaal een pot nat. Uitroeien!
Quatsch man, les 1 in datamodellering is 'geen redundantie'. Les 2 is 'behalve als het niet anders kan voor je performance'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zegt 'ie toch ook. ;) in beginsel.

Het kan inderdaad voor het genoemde comments-voorbeeld prima werken, omdat je waarschijnlijk het userId al bij de comment opslaat (je wil misschien linken naar het profiel van de gebruiker, waarbij het ID handig is). Een extra kolom met de gebruikersnaam bij de comment is dan prima te verdedigen vanuit performanceoogpunt, zeker als gebruikers hun naam niet kunnen wijzigen (de data is dan wel redundant maar blijft consistent), en zelfs als dat wel kan dan is dat met één update-statement opgelost.

Indices en caches zijn inderdaad handige hulpstukken om dergelijke noodgrepen te voorkomen, en voor het gros van de toepassingen is (met het oog op gereduceerde complexiteit) normalisatie dan ook handiger.

[ Voor 89% gewijzigd door CodeCaster op 07-02-2012 14:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:04:
Dat zegt 'ie toch ook. ;) in beginsel.

Het kan inderdaad voor het genoemde comments-voorbeeld prima werken, omdat je waarschijnlijk het userId al bij de comment opslaat (je wil misschien linken naar het profiel van de gebruiker, waarbij het ID handig is). Een extra kolom met de gebruikersnaam bij de comment is dan prima te verdedigen vanuit performanceoogpunt, zeker als gebruikers hun naam niet kunnen wijzigen, en zelfs als dat wel kan dan is dat met één update-statement opgelost.

Indices en caches zijn inderdaad handige hulpstukken om dergelijke noodgrepen te voorkomen, en voor het gros van de toepassingen is (met het oog op gereduceerde complexiteit) normalisatie dan ook handiger.
Ja, klopt, maar z'n post komt er in het geheel op neer (zoals ik 'm lees, in ieder geval), dat redundantie in je data hoe dan ook fout is; dat moet je DBMS maar voor je oplossen:
[...] Echter, hopelijk lost de technologie die je gebruikt dat voor je op (databases met indices, replicatie van databases, de cache op je processor, backupsoftware, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=hopelijk&lang=nn

Redundantie zou in een perfecte wereld door je DBMS geregeld moeten worden: vertel je DBMS welke data 'ie redundant moet opslaan en wanneer dat geüpdatet moet worden.

Het is vergelijkbaar met optimalisaties in je code: in een perfecte wereld zou je compiler die allemaal voor je toepassen, maar soms moet je helaas je code minder leesbaar maken om betere prestaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ah, excuses, Infinitive, voor het naar de keel schieten; mijn hart leest weer eens sneller dan de hersenen, om het zo uit te drukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:54:
[...]

Fireworks is al eigenlijk vanaf dag één bedoeld voor het maken van assets voor het web, en Photoshop voor algemene beeldbewerking dus dat iedereen nu pas massaal aan het switchen is, is best raar eigenlijk. Wellicht heeft dat inderdaad wel wat met vastgeroest zijn te maken :p
Maar stom genoeg vind ik Fireworks er minder geschikt voor. Je kunt bijna niet pixelen, wat voor het web wel vaak nodig is. Maar ook de export functionaliteit is redelijk crap. PNG's uit FW zijn ongeveer 10-20% groter dan dezelfde PNG uit Save for web...

Voor design snap ik het, daar is FW gewoon een stuk fijner en sneller werken. Voor front-end developers, die niet designen, maar eigenlijk alleen maar bezig zijn met analyse en creeren van assets, vind ik het maar wat onhandig.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:26:
[...]
Maar ook de export functionaliteit is redelijk crap. PNG's uit FW zijn ongeveer 10-20% groter dan dezelfde PNG uit Save for web...
Daar heb je dus PNG compressors/optimizers voor :p (pngquant, smushit, ...)

[ Voor 35% gewijzigd door mindcrash op 07-02-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:30:
[...]

Daar heb je dus PNG compressors/optimizers voor :p (pngquant, smushit, ...)
Tuurlijk, maar dat is weer een extra actie, die met PS praktisch niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:32:
[...]

Tuurlijk, maar dat is weer een extra actie, die met PS praktisch niet nodig was.
Jawel hoor, want Photoshop kan zover ik weet geen 8bit PNG images maken met Alpha transparantie bijvoorbeeld (iets wat Fireworks trouwens OOTB wel kan). Wil je bijvoorbeeld van PNG-24 (wat Photoshop wel kan) naar PNG-8 dan is zoiets als pngquant erg handig :) (tenzij je geld uit wil geven voor... guess what... Fireworks :p)

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 07-02-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Jawel hoor, want Photoshop kan zover ik weet geen 8bit PNG images maken met Alpha transparantie bijvoorbeeld (iets wat Fireworks trouwens OOTB wel kan). Wil je bijvoorbeeld van PNG-24 (wat Photoshop wel kan) naar PNG-8 dan is zoiets als pngquant erg handig :) (tenzij je geld uit wil geven voor... guess what... Fireworks :p)
Nee, maar je zou toch verwachten dat met de merge van producten dat ze de best of both worlds principe zouden toepassen :S ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

BtM909 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:05:
[...]

Nee, maar je zou toch verwachten dat met de merge van producten dat ze de best of both worlds principe zouden toepassen :S ;)
Natuurlijk niet; het Photoshop-team is veel te trots op hun eigen product. Het Fireworks-team komt aanzetten met 'Oh, wij kunnen PNG zus en zo opslaan, dus als we even dit en dat in jullie PNG-code mogen wijzigen...', waarop de PM van Photoshop zegt 'Zeg, hoe is 't, bende helemaal van de pot gerukt?'. Vrij normaal gedrag; als je leest hoe het Excel-team binnen de Office-divisie van MS zich gedraagt lijkt dat redelijk hier op, maar het resultaat is wel dat Excel ontzettend snel en stabiel is en relatief weinig dependencies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mindcrash schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Een 8bit PNG met alpha? Wat is dat dan, een 16bit PNG? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
[...]

Een 8bit PNG met alpha? Wat is dat dan, een 16bit PNG? :P
Nee, een PNG met indexed colors (een kleurenpalet dus), waarbij één of meer van de kleuren van het palet een alpha-waarde heeft. Zie ook hier.

In de comments staat dat Microsoft Expression Design het ook kan. Eat that, Photoshop!

[ Voor 16% gewijzigd door Korben op 07-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Volgens mij zit het ook onder save for web bij Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

ZpAz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:27:
Volgens mij zit het ook onder save for web bij Photoshop?
Daar zit wel transparantie in, maar à la GIF: één kleur is aangewezen als volledig transparant. Met deze PNG8-techniek kun je ook half-transparante kleuren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Nee, een PNG met indexed colors (een kleurenpalet dus), waarbij één of meer van de kleuren van het palet een alpha-waarde heeft. Zie ook hier.

In de comments staat dat Microsoft Expression Design het ook kan. Eat that, Photoshop!
Hij slaat het blijkbaar op in de meta-data (chunk). Dan kan het wel zijn dat png-optimizers het eruitknikkeren natuurlijk.

En Photoshop kan ze niet eens meer lezen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Korben schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Daar zit wel transparantie in, maar à la GIF: één kleur is aangewezen als volledig transparant. Met deze PNG8-techniek kun je ook half-transparante kleuren maken.
Bij save for web kan je png8 kiezen met een kleurenpallet. Zit nu niet achter een pc dus kan niet zeggen of transparantie ook tot de mogelijkheden behoort maar volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Bij save for web kan je png8 kiezen met een kleurenpallet. Zit nu niet achter een pc dus kan niet zeggen of transparantie ook tot de mogelijkheden behoort maar volgens mij wel.
(1bit) transparantie wel, maar geen (fake) alpha (8bit transparantie dus).

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Hij slaat het blijkbaar op in de meta-data (chunk). Dan kan het wel zijn dat png-optimizers het eruitknikkeren natuurlijk.

En Photoshop kan ze niet eens meer lezen :X
Slechte optimizers dan, en waardeloos van Photoshop, want de 'ancilliary chunk' tRNS zit al sinds 1997 in de spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Slechte optimizers dan, en waardeloos van Photoshop, want de 'ancilliary chunk' tRNS zit al sinds 1997 in de spec.
Volgens mij is het gedrag met 8bit + alpha niet echt gedocumenteerd, maar kan het fout hebben. Het is leuk dat het (beperkt) werkt, maar heel veel schiet je er niet mee op in de praktijk.

Je kiest PNG voor 32bit en alpha, dus ik vind het raar om voor een paar bytes anno 2012 terug te grijpen naar 8bit. Daarnaast werk je tegenwoordig vaak met sprites, waar 8bit ook aardig in de weg kan zitten (ouderwetse problemen met palettes dus..)

Ik kies liever voor maximale kwaliteit en sla assets standaard op in PNG32. Die paar K gaat het verschil niet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 07-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:44:
[...]
Volgens mij is het gedrag met 8bit + alpha niet echt gedocumenteerd, maar kan het fout hebben.
You are wrong. RFC 2083: Paragraaf 4.2.9: tRNS Transparency
Je kiest PNG voor 32bit en alpha, dus ik vind het raar om voor een paar bytes anno 2012 terug te grijpen naar 8bit. Daarnaast werk je tegenwoordig vaak met sprites, waar 8bit ook aardig in de weg kan zitten (ouderwetse problemen met palettes dus..)
Ik kies PNG voornamelijk voor lossless compressie. Wellicht heeft het inderdaad beperkte inzetbaarheid, maar dan nog, het is wel vrij waardeloos dat de 'God-applicatie' op het gebied van raster-imaging geen ondersteuning biedt voor een 15 jaar oude open standaard.

Overigens gaat het niet om 'een paar bytes'; hier gaat het om het verschil tussen 6 en 18 kB. Als je dat nog classificeert onder 'een paar bytes', why bother, gebruik dan BMP tenzij je partial transparency hebt. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Korben op 07-02-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Interesting. Dacht altijd dat een soort meta-abuse was.
Ik kies PNG voornamelijk voor lossless compressie. Wellicht heeft het inderdaad beperkte inzetbaarheid, maar dan nog, het is wel vrij waardeloos dat de 'God-applicatie' op het gebied van raster-imaging geen ondersteuning biedt voor een 15 jaar oude open standaard.
Dat is een feit natuurlijk. Bizar dat het niet in Save for Web zit. Maar eigenlijk nog bizarder dat Photoshop ze niet eens fatsoenlijk kan lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

FFS! Na een half uur debuggen kom ik er achter dat Chrome geen a:hover transitions meer doet wanneer je die link bezocht hebt: bug. Aaarrrggghhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJaY
  • Niet online
Klopt inderdaad ik zou even hiernaar kijken als ik jou was voor een quick fix.

The case of the Chrome's transition hover bug :)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:35
Coffee needed, maar ben nog anderhalf uur onderweg naar mijn werk :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 11:56

Hoogie2004

Whohooooo

Net pas de 2e koffie gehaald, ik lig achter op schema. Te druk bezig geweest het eerste uur.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

eJaY schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:37:
Klopt inderdaad ik zou even hiernaar kijken als ik jou was voor een quick fix.

The case of the Chrome's transition hover bug :)
Dat is voor background inderdaad een workaround, helaas voor color niet; de transition daar van wordt nog steeds genegeerd. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 07:01:
Coffee needed, maar ben nog anderhalf uur onderweg naar mijn werk :(.
Heb nu mijn tweede bakje voor me staan. Toch heerlijk als je reistijd niet meer dan enkele seconden bedraagt :D

Afgelopen week voor het eerst eens serieus bezig geweest met Unit Tests. Heb voor een projectje besloten eens te kijken naar (een vorm van) Test Driven Development. Moet zeggen dat het best aardig werkt. Je kunt behoorlijk snel bepaalde scenario's testen door je tests te draaien waar je voorheen eerst moest compilen -> runnen -> inloggen -> pagina openen -> gedrag triggeren -> resultaat beoordelen -> eventueel herhalen. Maar op de een of andere manier voelt het niet echt productief aan. Het scoren van groene bolletjes op je tests is leuk, maar je kunt nog weinig aan de klant laten zien. Inmiddels heb ik behoorlijk wat testen gemaakt en staat er een ruwe versie van het applicatie framework inclusief validatie, maar toch voelt het niet helemaal goed. Hebben meer mensen hier last van gehad toen ze net begonnen met TDD? Overigens is het wel tof om ook codecoverage mee te laten lopen, zie je meteen of alles is geraakt :) Momenteel 99% :P

Overigens moet ik wel oppassen dat ik niet teveel ga testen. Stel dat de maxsize van een veld 100 is moet je eigenlijk testen op 99 (moet lukken), 100 (moet ook lukken) en 101 (zou een error moeten geven). Maar als je tig velden hebt in je objecten dan krijg je behoorlijk wat tests. En eigenlijk zou je ook moeten testen wat er gebeurt als je validatie een fout maakt en het object toch per ongeluk naar de DB wordt geschreven, wordt dat bijvoorbeeld correct afgevangen). Blijft lastig om een balans te vinden. :/ zeker als je perfectionistisch bent :D

Dus aan de ene kant ben ik behoorlijk positief, maar aan de andere kant heb ik het idee tijd te verliezen in mijn testen. Iemand die me moed kan inspreken? ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

[humormode]
coding coding coding.
all day long.
[/humormode]
Ben hier op het werk nu momenteel bezig met 2 projecten. 1 ervan is voor custom digital signage software. De meeste freeware software heeft namelijk geen ondersteuning voor video. We zijn nu zelf wat aan het ontwikkelen voor digital signage met ondersteuning voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.Gertjan. schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:35:
[...]
Heb nu mijn tweede bakje voor me staan. Toch heerlijk als je reistijd niet meer dan enkele seconden bedraagt :D
Zodadelijk ook mijn tweede bakkie gaan halen. Net alle e-mails enzo afgehandeld tijdens het opslurpen van het eerste bakkie. Ook al werk ik hier nog maar twee dagen, toch al verschillende e-mails. Geen paniek, de meeste waren van mezelf aan mezelf :+ hehe. Zaken waar je aan denkt wanneer je op de trein zit, dan stuur ik mezelf snel een e-mail zodat ik het niet vergeet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nadat ik uit mijn bed gerold ben heb ik voor 3 Mokken (=ca. 6kopjes) koffie binnen gewerkt. Kwestie van genoeg cafeïne in mijn lijf te hebben om een dag deca te overleven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:02:
[...]

Zodadelijk ook mijn tweede bakkie gaan halen.
Enjoy :9

Ik kreeg pas een opmerking dat ik wel stevig koffie drink. Als ik een "goede" dag heb tik ik een bakje of 8 a 10 naar binnen... Zit eigenlijk wel iets in, volgens mij ben ik behoorlijk mijn lichaam aan het vergiftigen door zoveel koffie te drinken. Maar op de een of andere manier is het een gewoonte geworden. Vind het niet eens echt lekker meer en soms zijn er ook dagen dat ik het niet eens kan verdragen en noodgedwongen aan de thee moet.
Net alle e-mails enzo afgehandeld tijdens het opslurpen van het eerste bakkie. Ook al werk ik hier nog maar twee dagen, toch al verschillende e-mails. Geen paniek, de meeste waren van mezelf aan mezelf :+ hehe. Zaken waar je aan denkt wanneer je op de trein zit, dan stuur ik mezelf snel een e-mail zodat ik het niet vergeet te doen.
Mails naar jezelf sturen :| ;) Ik krijg al genoeg mail, dus ik hoef mijn eigen box niet vol te spammen.
Maar ik ken je probleem, als ik een idee heb knal ik het meestal op een briefje, maar die domme dingen raak ik altijd kwijt. Ben lang op zoek geweest naar een tooltje om notities op mijn telefoon te maken en deze te syncen met mijn PC, maar nooit iets gevonden wat lekker werkte (en gratis was :+ ).

Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op OneNote, gebruik het nu een tijdje op mijn laptop en moet zeggen dat het best lekker werkt (lekker ongestructureerd spul dumpen). Ik hoop binnenkort een WP 7.5 phone aan te schaffen en daar schijnt onenote ook op te zitten. Dan kan ik dat soort notities direct in mijn OneNote knallen :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.Gertjan. schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op OneNote, gebruik het nu een tijdje op mijn laptop en moet zeggen dat het best lekker werkt (lekker ongestructureerd spul dumpen). Ik hoop binnenkort een WP 7.5 phone aan te schaffen en daar schijnt onenote ook op te zitten. Dan kan ik dat soort notities direct in mijn OneNote knallen :)
Dat klopt (ik heb een Lumia 800), standaard zit er OneNote op om notities te maken en je kan ook Excel en Word bestanden aanmaken. Ik gebruik het echter niet omdat ik het anders alsnog vergeet :P :+ . Ik moet zulke items (voornamelijk van "zet dit in document X" en "config dit even") op mijn mailbox krijgen. Wat ik wel heb gedaan is die in het subject veld prefixen zodat die in een aparte map terecht komen in Outlook (Exchange hé :+ ). Dan komen die items niet tussen de overige e-mails.

WP7 heeft ook een toffe app, niet van Microsoft, om taken (in projecten etc) te beheren. Deze heeft de originele naam Tasks (klikkerdeklik). Werkt ook best wel prettig (en je kan die ook syncen met "tasks" op jouw Exchange account etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57
[...]

Mails naar jezelf sturen :| ;) Ik krijg al genoeg mail, dus ik hoef mijn eigen box niet vol te spammen.
Maar ik ken je probleem, als ik een idee heb knal ik het meestal op een briefje, maar die domme dingen raak ik altijd kwijt. Ben lang op zoek geweest naar een tooltje om notities op mijn telefoon te maken en deze te syncen met mijn PC, maar nooit iets gevonden wat lekker werkte (en gratis was :+ ).

Ik gebruik daarvoor Evernote, werkt op alle pc's en mijn smartphone. Voor dingen die een reminder nodig hebben gebruik ik toodledo met GSyncit, items die ik op mijn smartphone aanmaak in de map 'Werk' komen dan als taken (met reminders) in Outlook terecht.

[ Voor 17% gewijzigd door Pino op 08-02-2012 10:10 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Hoppa, systeem voor het eerst in productie / een daadwerkelijke situatie gebruikt, 320,000 berichten verstuurd naar evenzoveel koukleumende iPhone gebruikers binnen 12 seconden. Dat kan overigens nog sneller door logging uit te schakelen, het te versturen bericht te cachen en evt. door meerdere connecties met Apple te openen / het geheel nog meer te parallelliseren (meer actors spawnen) Is dat nodig? Neen. Kan het? Ja :p.

+1 props voor mij omdat een ander bedrijf aangaf dat de klant eigenlijk een cluster nodig had die exponentieel groter wordt om al die 320,000 clients van push notificaties te voorzien... :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

[...]
Ben lang op zoek geweest naar een tooltje om notities op mijn telefoon te maken en deze te syncen met mijn PC, maar nooit iets gevonden wat lekker werkte (en gratis was :+ ).
Probeer Wunderlist eens! Gratis en voor diverse platforms verkrijgbaar.

Vannacht blijkbaar niet goed gelegen; pijn in m'n rechterschouder, merkbaar bij elke beweging... Zal met een uurtje of twee wel over zijn, maar tot die tijd toch irritant :P

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Of, als je een windows phone hebt, OneNote van MS, zit er standaard op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Of de OneNote-applicatie voor iOS, die synct met SkyDrive

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Het is dood, maar wil het wel delen.
Ons werk op Crysis Wars SSM (serversidemods)

Veel plezier ermee LUA Devs :) :

http://banbutton.com/Downloads/

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 08-02-2012 10:51 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ram0n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:37:
[...]
Probeer Wunderlist eens! Gratis en voor diverse platforms verkrijgbaar.
Wunderlist fails at IE7 :-(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P8m4zl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ram0n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:37:
Vannacht blijkbaar niet goed gelegen; pijn in m'n rechterschouder, merkbaar bij elke beweging...
Right... Verkeerd gelegen... :Y)

Ik bedoel dat het waarschijnlijk gewoon een muisarm is :+

Bij gebrek aan programmeer zin vandaag maar een aan het kijken naar Dynamics CRM. Klant beloofd dat ik me zou verdiepen in Workflows/Processen binnen CRM. Moet zeggen dat het lastiger is dan verwacht... Sowieso helpt het niet dat de tool in het Nederlands is, maar ook is het weer net iets anders dan de andere Dynamics pakketten... Het daadwerkelijk uitvoeren van een task on create of on change is geen probleem, maar nu nog middels een background task laten lopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Dus? Gebruik je toch gewoon een fatsoenlijke IE-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 11:56

Hoogie2004

Whohooooo

Korben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:06:
[...]

Das onmogelijk :+
Het wordt op zijn best 'redelijk'

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-02-2012 11:07 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hoogie2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Das onmogelijk :+
Het wordt op zijn best 'redelijk'
Relatief tot IE7 is IE9 meer dan fatsoenlijk te noemen. Aan de andere kant kan dat ook worden gezegd van een baksteen of een koeienvlaai. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.Gertjan. schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:00:
[...]
Uiteraard, wat had je anders in gedachte? :+ :Y)

Bluh, user stories ben ik beu aan het geraken. Ach, overmorgen een afspraak om alles eens te evalueren en om te zien of we niet al verdere analyse kunnen doen en de feature-list definitief vast te leggen. Oké, dit is niet 100% scrum, maar we werken wel met iteraties van 2 weken, waarbij de eerste "sprint" het vastleggen van de initiële features is. Daarna sprints om deze features verder te analyseren en te implementeren (per sprint te bepalen features).

Al een geluk is mijn eerste project een tamelijk stabiel project, waarbij de requirements niet al te veel gaan schommelen (intern project om het leven van de HR mensen te vergemakkelijken).

[ Voor 12% gewijzigd door Styxxy op 08-02-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

BM

Moderator Spielerij
Pfoei, Expression/Func geneuzel in C#. Leuk spul hoor, dat Generics, maar icm Reflection is het knap lastig :D

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
nvm

[ Voor 107% gewijzigd door XRayXI op 08-02-2012 22:33 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

BM schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:12:
Pfoei, Expression/Func geneuzel in C#. Leuk spul hoor, dat Generics, maar icm Reflection is het knap lastig :D
Maar wel cool, zelf expression trees bouwen (tenminste, ik neem aan dat dat is wat je aan het doen bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:06:
[...]
Euhmz.. geloof me, het gebruik van deze browser is niet bepaald op vrijwillige basis. Voorheen kon ik nog gebruik maken van een portable firefox setup, maar ook deze is geblokkeerd. Enkel met de eerder genoemde browser komen we hier nog in aanraking met het beperkte (lees zeer streng gefilterde) internet hier.

Kom geregeld pagina's tegen die worden geblokkeerd onder de noemer van "Games" en soms andere vage categorieën. En nee, dit zijn dan geen game sites, maar sites die ik serieus nodig heb, of waar ik terecht kom na wat Google speurwerk.

Evernote heb ik een half jaar terug ook op mijn pc geïnstalleerd "gekregen", was wat gekloot maar ik kreeg het voor elkaar. Sinds een tijdje werkt ook die synchronisatie niet meer. Java applet? Sorry, gaat niet. Via servicedesk kan je aangeven dat je hem ECHT nodig hebt voor je werk. En dan kunnen ze die specifieke url vrijgeven in de proxy. Heb je een dag later een andere applet nodig. Tjah, jammer. .weer bellen met servicedesk. Na akkoord van de managers, wordt hij binnen 7 werkdagen vrijgegeven.

Zucht.. doorgeslagen ITérs hier :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:21:
[...]
Euhmz.. geloof me, het gebruik van deze browser is niet bepaald op vrijwillige basis. Voorheen kon ik nog gebruik maken van een portable firefox setup, maar ook deze is geblokkeerd. Enkel met de eerder genoemde browser komen we hier nog in aanraking met het beperkte (lees zeer streng gefilterde) internet hier.
Ik heb daar godzijdank geen last meer van. In eerste instantie waren we hier 'gewone' gebruikers, en dat was al vervelend genoeg, maar toen systeembeheer met een verplichte virusscanner kwam aanzetten, was dat de druppel die de emmer deed overlopen. Sindsdien zijn we heer en meester op eigen systeem. De enige juiste manier om te werken als developer, imo. Nog af en toe wel te maken met een internetfilter, maar ook daar valt omheen te werken (remote desktop-toegang tot servers for teh win) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Jezelf met concurrent.futures forkbomben is nooit leuk.

Het uiteindelijk implementeren en er dan pas achterkomen dat je bottleneck de harde schijf is is ook nooit leuk (maar ook vooral dom van mezelf ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:23:
[...]
Ik heb daar godzijdank geen last meer van...
Remotewattes? Je denkt toch niet dat dat hier werkt hé? Ooit werkte Teamview nog, nu ook niet meer. Putty heeft hier ook gewerkt, heb daarmee wel eens een ssh tunnel opgezet naar huis. Lukt niet meer.

Ik had ook een tooltje gemaakt die in mijn systray draaide. Dubbelklikken, naam in typen, enter rammen en zijn/haar telefoonnummer stond voor mijn neus. Dit werkte door het interne netwerkboek te scrapen (intranet). Zelfs dat werkt niet meer.

Nee... echt een ramp hier met de group policies en proxy bende.

DVD-brander in m'n pc? Disabled. data op een cd'tje branden voor een klant zit er niet meer in. Heb ooit ook toegang gekregen voor het FTP protocol. Dit omdat ik data moest uploaden naar de server van een klant. Omdat de rest het (nog) niet kon. Werd mij wel eens gevraagd of ik voor anderen dan ook "even wat kon uploaden".

Je raad het al.. Sinds een maand of twee heb ik enkel nog toegang tot de FTP server die ik destijds vermeld heb bij mijn aanvraag tot ftp toegang (change request aldus servicedesk). Alle andere servers zijn weer geblokkeerd. Kwam ik achter toen ik een telefoontje kreeg van een collega. Of ik "vandaag" (op een vrijdag) even wat data kon uploaden. Ivm automatische processing _moest_ het "vandaag" nog geupload worden.

Tuurlijk doe ik dat! Komt helemaal goed.. geef me een kwartiertje... tot je er achter komt dat de bende niet meer werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Is https geblokkeerd? Zo nee: krijg je daadwerkelijk de goede certificaten voor je neus (iaw: snifft je baas niet? Google.com hoort thumbprint=c1 95 6d c8 a7 df b2 a5 a5 69 34 da 09 77 8e 3a 11 02 33 58 te hebben).

Zo ja: zet je ssh-server op poort 443 en PROFIT. ;-)

Of sla klaag bij je baas, als je een iets minder technische en wellicht meer permanente oplossing wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door ValHallASW op 08-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

.Gertjan. schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:00:
[...]
Right... Verkeerd gelegen... :Y)

:D Begrijpelijk om daar aan te denken, maar het zat bovenaan aan de achterkant (en is alweer weg). Een tijdje terug had ik hetzelfde gevoel aan de linkerkant na een moeizame nacht.

Net even m'n iTunes-indeling aangepast om af te stappen van het gebruik van markeringen. Mijn bibliotheek past bij lange niet op m'n iPhone en ik gebruikte markeringen (de checkboxen) om aan te geven wat ik wel en niet wilde synchroniseren, maar het gevolg is dat iTunes ongemarkeerde nummers vervolg niet meer wil afspelen 8)7 Je kan er gerust eentje aanzetten, maar na het einde van dat nummer springt hij door naar het eerstvolgende gemarkeerde nummer.

Doorgaans kan ik iTunes prima waarderen, maar dit slaat echt nérgens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

BM

Moderator Spielerij
Korben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Maar wel cool, zelf expression trees bouwen (tenminste, ik neem aan dat dat is wat je aan het doen bent).
Geen idee wat de officiele naam is. Heb in een class een Func gedefinieerd (mapping tussen een property in die class, en een andere class), en wil die nu in een andere class evalueren en de daadwerkelijke waardes ophalen. Lukt nog niet echt, maar we klussen vrolijk verder :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GateKeaper schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Kom geregeld pagina's tegen die worden geblokkeerd onder de noemer van "Games" en soms andere vage categorieën. En nee, dit zijn dan geen game sites, maar sites die ik serieus nodig heb, of waar ik terecht kom na wat Google speurwerk.

Evernote heb ik een half jaar terug ook op mijn pc geïnstalleerd "gekregen", was wat gekloot maar ik kreeg het voor elkaar. Sinds een tijdje werkt ook die synchronisatie niet meer. Java applet? Sorry, gaat niet. Via servicedesk kan je aangeven dat je hem ECHT nodig hebt voor je werk. En dan kunnen ze die specifieke url vrijgeven in de proxy. Heb je een dag later een andere applet nodig. Tjah, jammer. .weer bellen met servicedesk. Na akkoord van de managers, wordt hij binnen 7 werkdagen vrijgegeven.

Zucht.. doorgeslagen ITérs hier :(.
Koop een iPad en neem die mee naar je werk. Ben je van dat geneuzel op je PC af.

(even er vanuitgaande dat er wel fatsoenlijk wifi is :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ram0n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:40:
[...]

:D Begrijpelijk om daar aan te denken, maar het zat bovenaan aan de achterkant (en is alweer weg). Een tijdje terug had ik hetzelfde gevoel aan de linkerkant na een moeizame nacht.

Net even m'n iTunes-indeling aangepast om af te stappen van het gebruik van markeringen. Mijn bibliotheek past bij lange niet op m'n iPhone en ik gebruikte markeringen (de checkboxen) om aan te geven wat ik wel en niet wilde synchroniseren, maar het gevolg is dat iTunes ongemarkeerde nummers vervolg niet meer wil afspelen 8)7 Je kan er gerust eentje aanzetten, maar na het einde van dat nummer springt hij door naar het eerstvolgende gemarkeerde nummer.

Doorgaans kan ik iTunes prima waarderen, maar dit slaat echt nérgens op.
Het uitchecken is dan ook "speel deze niet af bij shuffle" en je hebt bij een iPod / iPhone sync de mogelijkheid om te kiezen: "Sync niet de liedjes die niet bij het shuffelen afgespeelt wil hebben (als in, deze vind je waarschijnlijk minder mooi dus hoef je ze niet bij je te hebben.)

Je kan er ook voor kiezen om bepaalde artiesten / genres / albums te syncroniseren of je maakt een losse playlist "iPod" en synct alleen die
Koop een iPad en neem die mee naar je werk. Ben je van dat geneuzel op je PC af.

(even er vanuitgaande dat er wel fatsoenlijk wifi is )
Ik neem aan dat al het web verkeer via een proxy moet gaan binnen het bedrijfsnetwerk, dezelfde sites zullen dan ook op de iPad geblokkeerd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 08-02-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:49:
[...]

Ik neem aan dat al het web verkeer via een proxy moet gaan binnen het bedrijfsnetwerk, dezelfde sites zullen dan ook op de iPad geblokkeerd zijn.
Wunderlist doet het blijkbaar wel. Ging meer om de browser en apps die die graag wil gebruiken.

En anders, externe proxy :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 08-02-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Het uitchecken is dan ook "speel deze niet af bij shuffle" en je hebt bij een iPod / iPhone sync de mogelijkheid om te kiezen: "Sync niet de liedjes die niet bij het shuffelen afgespeelt wil hebben (als in, deze vind je waarschijnlijk minder mooi dus hoef je ze niet bij je te hebben.)
Dat was vroeger de hoofdzakelijke reden, maar nu staan de kruisjes meer los van het shuffle-verhaal. De optie bij de iPhone is simpelweg "Alleen aangekruiste nummers en video's synchroniseren", wat dus precies is wat ik ermee wil bereiken.

De bibliotheek wil ik echter gewoon kunnen afspelen, ook dat staat los van shufflen (dat staat namelijk niet aan).
Je kan er ook voor kiezen om bepaalde artiesten / genres / albums te syncroniseren of je maakt een losse playlist "iPod" en synct alleen die
Zo heb ik het nu inderdaad, een extra playlist met daarin alle nummers die ik op de iPhone wil hebben. Dat is echter een stuk minder overzichtelijk. Bovendien werkt dit niet goed met podcasts. Zeker daar was het markeren ideaal.

Ach ja, zo moet het ook wel lukken :) Mijn verdere beklag doe ik eventueel wel in het Apple-hoekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

ValHallASW schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:39:
Is https geblokkeerd?....Of sla klaag bij je baas....
Zelfde fingerprint.. Ga eens kijken of ik hem over 443 weer werkend krijg :-) Klagen heeft geen zin. Bedrijf van 13.000 man, 350 op dit kantoor. Uitzonderingen op IT beleid worden niet gemaakt.
Bosmonster schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:47:
[...]

(even er vanuitgaande dat er wel fatsoenlijk wifi is :X)
Galaxy Tab 10.1 ook goed? Tot een tijd geleden verliep dat vlekkeloos (week of 2 terug). Helaas hebben ze ook het wifi om één of andere vage reden beperkt. Dacht eerst dat het een foutje was. Dus de servicedesk gebeld. Ging ongeveer als volgt:

Servicedesk: Blabla.. waar kan ik u mee helpen?
Ikke: Hebben jullie afgelopen weekend aan de proxy zitten sleutelen?
Servicedesk: nee meneer, niks veranderd.
Ikke: Ow, kunt u mij dan uitleggen waarom ik nog wel verbinding met het wifi kan maken, maar via geen enkele mogelijke app verbinding krijg met het internet?
Servicedesk: Ik lees nu net dat we het proxybeleid inderdaad hebben aangescherpt.Ze hebben mij al vaker aan de telefoon gehad, en weten inmiddels dat ontkennen geen zin heeft
Servicedesk: Wat is uw CI-nummer meneer? (CI-nummer is uniek identificatiecode van elk apparaat binnen 't bedrijf).
Ikke: Euhmz, het gaat niet om mijn pc. Andere apparatuur zoals mijn laptop, mijn telefoon en mijn tab.
Servicedesk: Ik zie geen mobiele apparatuur op uw naam staan, zijn dit privé toestellen?
Ikke: Ja, maar daar gaat het niet om, vrijdag werkte het nog!
Servicedesk: Sorry meneer, die apparaten worden niet door ons ondersteund. Fijne dag verder.

Bij collega's werkt het internet ook niet meer op de mobiel. Fijn dus weer. Ow en nee, niet overal in het gebouw is de 3g ontvangst acceptabel te noemen.
Gaan we weer proberen :-) Router thuis weer even instellen als proxy-server en over poort 443 proberen met Firefox portable.

[ Voor 9% gewijzigd door GateKeaper op 08-02-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tijd voor een nieuwe werkgever dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Heb jij d'r nog één voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera, en dan turbo modus aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ja, ik heb een goed idee, laten we een optie maken die we $table_prefix noemen, en die gaan we overal gebruiken, behalfe bij data in de database die naar een andere tabel verwijst, daar doen we het lekker hardcoded, zodat als je de prefix bij de instellingen aanpast je allemaal vreemde errors krijgt!

Ja, goed gedaan Wordpress... geez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat voor functie heb je dan!? Als je iets met developen doet dan zou ik echt daar niet kunnen werken ....... . Klinkt echt als een bedrijf waar ik me elke 5 minuten aan zou ergeren 8)7

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

GateKeaper. Haha en ik zit te zeiken dat ik geen radio mag luisteren op mijn werk :+ (doe ik stiekem toch daar niet van)

Statistieken gemaakt. Ik ben echt belabberd:
Productive (external hours): 37.70% (compared to team: 54.55%)
Non-productive (internal hours): 62.30% (compared to team: 45.45%)

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 08-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Rutix schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:25:
[...]
Wat voor functie heb je dan!?
Technisch specialist @ ingenieursbureau. Ik ontwikkel hier ook een hoop software, voor zowel intern als extern. Businessmanager is er niet happy mee onder het mom van "Wij zijn geen software bedrijf", maar projectmanager is happy want die haalt er dikke winsten op binnen.

Intern gebruik maakt de businessmanager wel happy, want het maakt zijn leven een stuk makkelijker. Sofware ontwikkelen op de pc hier gaat niet, dus dat deed ik altijd op mijn privé laptop. Echter wordt me dat nu dus onmogelijk gemaakt doordat het wifi gewoon zo gelimiteerd wordt.

Ik heb wel eens een carrière-switch geprobeerd te maken, maar bij gebrek aan diploma's kom je nergens aan de bak. Dat je meer ervaring hebt dan de gemiddelde schoolverlater maakt daarbij niets uit. Ben nu naast de 40 urige baan en hbo opleiding in de avond uren, dan ook nog maar eens voor mezelf begonnen. Eerste succesvolle product lijkt er aan te komen :-) Heeft nog een paar uurtjes sleutelen nodig, maar de eerste kwijlende klanten staan al klaar.

Achja.. my rant :P

*edit, @ hieronder.. noted :) Gaan we vanavond eens mee bezig.

/me hoopt dat hij hier nog wel welkom is, nu iedereen weet dat ie geen "pro-developer" is.

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 08-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Gatekeaper, SSH server op poort 443. Squid proxy op de SSH server en dan met corkscrew de boel over de ssh tunnel gooien :-). Werkte bij mij uitstekend toen ik het nodig had ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alienfruit schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:36:
GateKeaper. Haha en ik zit te zeiken dat ik geen radio mag luisteren op mijn werk :+ (doe ik stiekem toch daar niet van)

Statistieken gemaakt. Ik ben echt belabberd:
Productive (external hours): 37.70% (compared to team: 54.55%)
Non-productive (internal hours): 62.30% (compared to team: 45.45%)
Damn, ik moet minimaal 80% decla halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je jezelf niet ver-zzp-en en dan in laten huren door het bedrijf? :)
/me hoopt dat hij hier nog wel welkom is, nu iedereen weet dat ie geen "pro-developer" is.
Nee, de Devschuur Coffee Corner is voor iedereen die iets met devschuur te maken heeft, dus ook de niet developers ;)

On a side-note µSpotted is van jou? Op de site staat
Snel, efficiënt en gratis. µSpotted is de meest populaire spotnet client.., en niet zonder reden.

Ervaar het!
Maar er staat niet wat die redenen zijn. Om je een idee te geven: ik weet nu niet waarom ik perse jouw software zou moeten gebruiken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

GateKeaper schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:46:
Ik heb wel eens een carrière-switch geprobeerd te maken, maar bij gebrek aan diploma's kom je nergens aan de bak. Dat je meer ervaring hebt dan de gemiddelde schoolverlater maakt daarbij niets uit.
Dan solliciteer jij echt bij de verkeerde bedrijven denk ik :p Er is een groot gebrek aan goede devs; of je een diploma hebt of niet, als je aantoonbaar maakt c.q. kunt maken dat je verstand van zaken hebt zijn er zeker bedrijven waar je zo aan de slag kunt, diploma of niet.

De reden waarom er in principe allerlei (onhaalbare) eisen worden gesteld is om principe het "die nemen me dus toch nooit aan" volk buiten de deur te houden, want mensen met die "kan niet" attitude wil je eigenlijk zowiezo niet in dienst hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door mindcrash op 08-02-2012 15:00 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.