De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Andurin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:23:
Weer een dag tegen html5, iframes, cachemanifests en web requests aanschoppen... Dit kost allemaal veel te veel tijd...
Voor mijn gevoel past iframes niet helemaal in het rijtje thuis. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
OkkE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:29:
[...]

Voor mijn gevoel past iframes niet helemaal in het rijtje thuis. :)
Als je met "progressbar" wilt uploaden zonder flash is het vzwiw de enige oplossing :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Hangt er vanaf welke browsers je wil/moet supporten. :) http://robertnyman.com/ht...pload/fileapi-upload.html

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:36:
[...]

Als je met "progressbar" wilt uploaden zonder flash is het vzwiw de enige oplossing :)
Als je Safari/Chrome niet per se hoeft te ondersteunen, dan kan het ook zonder iframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
We zouden het in gewone frames doen, tot we er gisteren achter kwamen dat het deprecated is in html5, dus zijn we op zoek naar iets anders. We moeten eigenlijk iets hebben dat met de server blijft communiceren, en daarbij ook rekening houden dat de verbinding weg kan vallen (kan gebruikt worden in diepe kelders e.d.).

Volgens mij is html nog steeds niet de goede oplossing, maargoed, dat zou dit prototype wel uit moeten wijzen :D *wacht liever op windows 8 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Welke browsers moet/wil je allemaal ondersteunen? Want er zijn best wel wat aardige API's in HTML5 waar je misschien iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
OkkE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:55:
Welke browsers moet/wil je allemaal ondersteunen? Want er zijn best wel wat aardige API's in HTML5 waar je misschien iets aan hebt.
Uh, 1 van de desktop browers, en eigenlijk alles wat maar smartphone / tablet te verzinnen is (android, ios, blackberry en eventueel ook windows mobile pda's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Andurin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Uh, 1 van de desktop browers, en eigenlijk alles wat maar smartphone / tablet te verzinnen is (android, ios, blackberry en eventueel ook windows mobile pda's)
Je zou zeggen dat daar wel een Javascript oplossing voor is, die kan prima een verbinding openhouden en zo nodig opnieuw verbinding maken als de verbinding tijdelijk verbroken was. Kan zo niet op een scriptje komen, heb er wel eens mee te doen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
TheNephilim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:03:
[...]

Je zou zeggen dat daar wel een Javascript oplossing voor is, die kan prima een verbinding openhouden en zo nodig opnieuw verbinding maken als de verbinding tijdelijk verbroken was. Kan zo niet op een scriptje komen, heb er wel eens mee te doen gehad.
Klopt, dat is inderdaad niet zo`n probleem. Als je daarbij alleen ook de application cache gaat toepassen zodat ze zonder verbinding verder werken kan je tegen hele leuke dingetjes aanlopen ;) ( iframe pagina 1 cachen + iframe pagina 2 niet cachen = geen enkele webrequest mogelijkheid vanuit beide iframes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
whoami schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:14:
[...]

Bovenstaande is helemaal niet 2x hetzelfde hoor ....
TurnMeOn kan je overal in je class gaan initializeren of setten; tadaa kan je slechts op één plaats initializeren (de constructor), en verder nooit meer wijzigen.
Dat klopt. Maar dat heb ik dan ook nooit gezegd :)
Het ging er meer om dat je hetzelfde kunt creëren met.
Het 2de voorbeeld (met tadaa) wordt officieel een read only property genoemd. Zoals ook aangehaald door Caelorum. Zie ook hier.
A property without a set accessor is considered read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alwinuzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 04:30:
[afbeelding]

oisyn heb je niet een beetje last van dit?
Ik heb daar geen last van, nee. Anderen misschien wel, maar ik niet >:)
(Het is wel grappig om te lezen, maar het lijkt me zo nutteloos en frustrerend...)
Nutteloos zeker, frustrerend is het alleen als je er iets van aantrekt :)
Korben schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:40:
Wat ik niet snap is waarom .oisyn er zo veel tijd aan besteed. Don't feed the trolls, etc.
King of troll needs to feed his minions.
Rutix schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:18:
[...]

Nah dat is het niet denk ik. Hij zegt juist dat ps3 exclusieve games beter op de ps3 zijn dan multiplatform games. En daar heeft die wel gelijk in maar de argumenten en redenen waren niet correct en dat wil die gewoon niet toegeven.
Zijn punt is inmiddels uitgedund tot iets waar iedereen het wel mee eens is, maar het begon er eigenlijk mee dat hij mensen zat af te blaffen die zeiden dat de PS3 een gescheiden memory model had van 256MB main mem en 256MB video mem. Je kon ze allebei gebruiken dus feitelijk boeide het niet volgens hem. Reacties dat je niet zonder meer vanuit elke context van/naar elk soort geheugen kan lezen/schrijven vond ie maar leugens. Dat de GPU er pas laat in het ontwikkeltraject van de PS3 is toegevoegd wilde hij ook niet aannemen, "de RSX [de GPU dus] is immers gebaseerd op de cell architectuur". Verder beweerde hij dat de meeste cross platform games 360 en PC minded zijn en dat dat met name kwam omdat Microsoft nogal een grote vinger in de pap heeft. Geen van die stellingen kon hij natuurlijk onderbouwen met argumenten of bronvermeldingen, maar dat lost ie handig op door gewoon te zeggen "dat is een feit".

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 10-01-2012 11:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik moet zo naar een klant die een probleem heeft met de communicatie van MSSQL via OPC Datahub en Kepware OPC server naar een PLC. Dat wordt weer een middagje lekker debuggen :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 07:54
en toen werd er geklaagd omdat de functie ontbreekt die errors weergeeft als er iets fout gaat...
helaas werd het niet gelooft toen ik probeerde te verkondigen dat er gewoon niets fout gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Als je om open research geeft moet je eigenlijk dit lezen (ook al ben je geen Amerikaan) http://www.realtimerender...d-to-protect-open-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Andurin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Hmm, ook BlackBerry en (oude) Windows Phones... Dan ben ik bang dat je inderdaad niets hebt aan al die mooie nieuwe HTML5 APIs, maar inderdaad ben aangewezen op iframe 'hacks'. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Hah, de baas is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Quickly, act busy!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:28

Hoogie2004

Whohooooo

Past je avatar mooi bij, bij die opmerking :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Past je avatar mooi bij, bij die opmerking :+
Meeste bazen kunnen het niet echt waarderen als je op je toetsenbord gaat lopen rammen als het niet lukt :+

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lxjegjB2Vt1qmeau2.jpg

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik ben altijd druk bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

BoAC

Memento mori

Omdat je baas er altijd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
en toch heb je tijd om hier te posten ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

BoAC

Memento mori

Hm.. posten is ook druk zijn voor hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Hij is druk bezig, hij zegt niet waarmee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
haha, in dat geval ben ik ook druk bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MBV

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/compiling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Timmynator0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:58:
en toch heb je tijd om hier te posten ? >:)
Professionele ontwikkeling? Hoeveel uren surfen ik daar al niet onder heb kunnen plaatsen ;)

> Wat doe je?
< Zelfstudie!

En anders: "Compiling!", die werk ook goed :P

Heb ooit op een project gezeten waar echt geen klap meer te doen was, maar de klant werd door mijn baas onder druk gezet om steeds te verlengen (er zouden zoveel projecten zijn waar ze mij konden plaatsen, als ik daar weg ging kregen ze me volgens mijn baas niet meer terug (terwijl een groot deel van het personeelsbestand op de bank zat... Right :{ ) dus bleven ze me maar verlengen) en ik dus zonder werk daar behoorlijk wat tijd moest doorbrengen (zaten te wachten op servers voor livegang). Toen heb ik gewoon dagen lang Channel9 filmpjes zitten kijken :P
Gaat overigens ook vervelen hoor... Uiteindelijk heb ik de grote consultancy wereld maar vaarwel gezegd, dit soort zaken was voor mij best wel de druppel...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
dat is helaas op de mini stukjes software die we hier aan het maken zijn niet echt van toepassing, kun je hooguit een rondje draaien op je bureaustoel voordat het gecompileerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
HuHu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:42:
[...]

Als je Safari/Chrome niet per se hoeft te ondersteunen, dan kan het ook zonder iframe.
Welke methode is het dan? Safari en Chrome zijn juist vaak "cutting edge" qua ondersteuning voor nieuwe features. Dus ik ben wel benieuwd welke ondersteuning IE, Opera en FF hebben welke Webkit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
ZpAz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Welke methode is het dan? Safari en Chrome zijn juist vaak "cutting edge" qua ondersteuning voor nieuwe features. Dus ik ben wel benieuwd welke ondersteuning IE, Opera en FF hebben welke Webkit niet heeft.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Toen heb ik gewoon dagen lang Channel9 filmpjes zitten kijken :P
klinkt als hier op school 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Omdat er niks te doen is? of omdat je geen zin hebt om je school werk te doen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
eeehhhmmmm,,,,,,,,,, optie C: al het bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://simplyzesty.com/wp-content/uploads//2011/08/procrastination-fortune-cookie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
haha, nee, ik ga nu weer iets doen. dat is, als visual studio wil opstarten.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Timmynator0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:14:
haha, nee, ik ga nu weer iets doen. dat is, als visual studio wil opstarten....:Z
Notepad.exe en MinGW FTW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
.oisyn schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 02:29:
Wheehehe, strrrrike. Al is het wel in zijn aard om de boel gewoon alsnog keihard te ontkennen :)
Ik weet het niet: ik krijg een beetje het gevoel dat het een troll is die wel geniet van jullie aandacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54
Eindelijk merk ik nu eens het nut van indexen.. Query op een tabel met verschillende joins loopt nu al meer dan 10 min en is nog niet klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
icm met windhoos phone lijkt me dat niet echt gemakkelijk, ik vind sleur en pleur xaml zo fijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

defcon84

Multipass?

hispka gewoon die sql server tuning advisory laten runnen en je bent weer klaar met je optimalisatie :p
(als je sql server gebruikt dan toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Remus schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:16:
[...]

Ik weet het niet: ik krijg een beetje het gevoel dat het een troll is die wel geniet van jullie aandacht...
Nee, daarvoor reageert ie veel te serieus. Een goede troll is intelligent, dat is ook helemaal niet het gevoel dat ik bij 'm krijg (zeker gezien z'n taalgebruik 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54
@Defcon84: Nee het is een MySQL DB van een live applicatie. Een index toevoegen op die tabel duurt ook enkele minuten en ondertussen kunnen dan geen nieuwe records toegevoegd worden. Dus wachten dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

jammer :) Sql Server werkt wel leuk op dat vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:38:
[...]

Hmm, ook BlackBerry en (oude) Windows Phones... Dan ben ik bang dat je inderdaad niets hebt aan al die mooie nieuwe HTML5 APIs, maar inderdaad ben aangewezen op iframe 'hacks'. Succes.
Je hebt ook plugins (oké, echt lightweight zijn ze niet te noemen), die werken met XmlHttpRequest file uploads (html5 File API) en als fallback iframes kunnen toepassen: click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hipska schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:23:
@Defcon84: Nee het is een MySQL DB van een live applicatie. Een index toevoegen op die tabel duurt ook enkele minuten en ondertussen kunnen dan geen nieuwe records toegevoegd worden. Dus wachten dan maar ;-)
Oei, ja dan heb je wel een probleem :P Zolang je niets met de data doet is er natuurlijk niks aan de hand en kun je gewoon INSERT'en, maar als je er wat mee wil zul je toch indexes nodig hebben. Gewoon even in de nachtelijke uurtjes de indexes toevoegen, dan is het vast rustig XD

Net even wat bugs in één van onze websites opgelost. Zo weer even met Wordpress aan de gang en m'n blikje Blue Bastard opdrinken :D

@mithras: Jammer is dat altijd hè, het grote aantal devices en de besturingssystemen en browsers die de verscheidenheid groot maken. In die situatie moet je gaan inventariseren welke combinaties er zijn en welke plugins/hacks/scripts ze nodig hebben om de boel werkend te krijgen.
Ik ben blij als HTML5 eenmaal gemeengoed is, al blijf je natuurlijk constant nieuwe ontwikkelingen houden waar je langzamerhand weer afhankelijk van word.

[ Voor 23% gewijzigd door TheNephilim op 10-01-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmynator0
WAT ?! ben je een smurf aan het drinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmynator0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:31:
WAT ?! ben je een smurf aan het drinken ?
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeee ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
TheNephilim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:27:
[...]

@mithras: Jammer is dat altijd hè, het grote aantal devices en de besturingssystemen en browsers die de verscheidenheid groot maken. In die situatie moet je gaan inventariseren welke combinaties er zijn en welke plugins/hacks/scripts ze nodig hebben om de boel werkend te krijgen.
Ik ben blij als HTML5 eenmaal gemeengoed is, al blijf je natuurlijk constant nieuwe ontwikkelingen houden waar je langzamerhand weer afhankelijk van word.
Het lastige blijft dat html5 geen verlosser voor de problemen is. Het is leuk om een keertje <section> te gebruiken, maar je kan er nog steeds niet vanuit gaan dat over x jaar elke browser de file api, touch api, notifications api, web sockets api, vibration api en offline storage api is geïmplementeerd (en nog vele andere drafts).

Kortom: als webdeveloper blijft je bezig met progressive enhancements en wanneer dat niet genoeg is met de fallbacks voor specifieke browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:49:
[...]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeee ;w
Haha, nee ik heb het over:

Afbeeldingslocatie: http://www.deepsonic.ch/deep/pix_energy/blue_bastard.jpg

De lekkerste energy drink die er bestaat! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
TheNephilim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:28:
[...]
Ze zijn allemaal vies :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

+1, zoete troep :r
Ieder zijn ding hoor, maar heb ooit een collega gehad die om 8:00 al het eerste blikje open trok, het spijt me maar die ranzige kauwgumballen lucht kan ik dan nog niet verdragen...

Zojuist wees een collega me op een mooi stukje techniek:
http://code.google.com/ap...visualization#combo_chart (Google Charts)
Momenteel werkt het project wat we aan het renoveren zijn nog met het windowsform component om een grafiek te maken en deze te tonen op een website, maar dit is natuurlijk een stuk mooier en kan eventueel ook op de achtergrond zijn data ophalen.

*O* *O*
Ja ook een ZZP-er kan collega's hebben :) Hoef gelukkig niet al mijn projecten alleen te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

TheNephilim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Haha, nee ik heb het over:

[afbeelding]

:9 Die dronk ik altijd tijdens het studeren. Sinds afstuderen eigenlijk ook nooit meer dat spul gedronken, binnenkort nog maar eens wat blikjes halen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Zojuist wees een collega me op een mooi stukje techniek:
http://code.google.com/ap...visualization#combo_chart (Google Charts)
Google Charts is inderdaad wel een leuk stukje software. Echter een stuk minder handig wanneer je desktop applicaties er gebruik van maken (denk aan wegvallen van internet verbinding). Voor integratie op websites werkt het wel perfect.

Voor desktop apps heb ik een andere oplossing gevonden. Ik render simpelweg een WebBrowser Control en gooi daar een html pagina'tje in die jQuery en Flot in zich heeft zitten :)

Zie hier wat voorbeeldjes van Flot. Waarom dan Flot en niet standaard .net graphs? Just because of the looks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Google Charts is inderdaad wel een leuk stukje software. Echter een stuk minder handig wanneer je desktop applicaties er gebruik van maken (denk aan wegvallen van internet verbinding). Voor integratie op websites werkt het wel perfect.
Dat nadeel kwamen we ook achter, je mag hem namelijk niet op je eigen site hosten :( Daarnaast is het ook niet altijd even praktisch als je een intranet app bouwt. Je legt dan een verplichting neer van een internetverbinding naar buiten.
Voor desktop apps heb ik een andere oplossing gevonden. Ik render simpelweg een WebBrowser Control en gooi daar een html pagina'tje in die jQuery en Flot in zich heeft zitten :)
Na even wat zoeken (free web charting) kwamen we deze inderdaad ook tegen, ziet er ook behoorlijk goed uit.
Zie hier wat voorbeeldjes van Flot. Waarom dan Flot en niet standaard .net graphs? Just because of the looks :)
Daarnaast kan een clientside render wat sneller switchen tussen data views en kun je via een achtergrond request de data inladen (beide alleen van toepassing op webapplicaties), je hebt dan al snel een scherm aan de gebruiker getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik gebruik nog steeds de mscharts control ^_^
goed genoeg voor wat grafiekjes in de admin secties van onze websites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
defcon84 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:17:
ik gebruik nog steeds de mscharts control ^_^
goed genoeg voor wat grafiekjes in de admin secties van onze websites :)
Ja inderdaad. :) werkt prima voor dat.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

juist :)

en we gaan weer naar huis!
vanavond zelf ijs maken, met het Philips-sorbet ding dat in men kerstpakket zat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MBV

Ah, zo'n kerstpakket-cadeau dat volgende week naar een hoog keukenkastje gaat, dan na een half jaar op zolder achter een kast verdwijnt, en over 5 jaar voor 3 euro op de rommelmarkt wordt verkocht?

Mijn vader heeft ooit bij Siemens gewerkt, en er was een jaar dat iedereen een foeilelijk halogeenlampje kreeg, omdat Siemens die aan de straatstenen niet kwijt kon. Niet iedereen kon dat waarderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
:D hahha nee dat snap ik :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 18:52
Argh een opdrachtgever laat maar niks van zich horen terwijl ik toch echt het contract moet hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:49:
Argh een opdrachtgever laat maar niks van zich horen terwijl ik toch echt het contract moet hebben....
Waarschijnlijk hoor je pas 1 dag voor de deadline (de de opdrachtgever meestal zelf even vaststelt) pas een reactie met de vriendelijke mededeling dat het zo spoedig mogelijk moet af zijn :z

Heb ook zo'n figuur gehad (loondienst toen nog). Liet lang niets van zich horen, keurde plannen van aanpak nooit op tijd goed en deed maar beetje zijn eigen ding. Tot het moment dat hij ineens haast kreeg en kwam met het verhaal: "hoe snel kun je de eerste versie af hebben? Over een paar weken begint hier een nieuwe medewerker en die moet met de tool aan de slag" :F Was voor een project waar behoorlijk wat tijd was afgegeven als schatting en in een periode dat mijn baas me al voor lange tijd had uitgeleend :+ Ehm, tja, ik stuur deze vraag even door naar mijn manager... Doei :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 18:52
Gelukkig is het geen project met een deadline maar een uren standby project voor eventueel onderhoud zolang de daadwerkelijke klant nog een oud pakket gebruikt aangezien de migratie naar een nieuw pakket een maand of wat bezig houd. Maar aangezien het mijn bijverdienst is naast mijn studie is het wel fijn om dat contract te hebben en hoe eerder ik begin hoe meer tijd ik er voor moet reserveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hier hebben we ook máánden moeten wachten op bepaalde (essentiële) informatie van een klant, en als we het dan eindelijk krijgen moeten wij het natuurlijk binnen enkele weken afmaken...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Zo herkenbaar... en dan lukt het om binnen hele korte tijd dat af te maken, stuur je het terug om te testen hoor je weer maanden niets. Dan ineens testresultaten die binnen 2 weken opgelost moeten worden.. nou ik dacht het niet ...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Haha, heel herkenbaar. Volgens mij gebeurd dat heel (veel te) vaak in onze branch. Wij hebben het iig ook al een aantal keer meegemaakt. Gewoon afspreken dat als een klant zijn deadline (aanleveren, contact, beslissingen, ...) niet haalt, jij ook je deadline zal uitstellen indien nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik denk niet dat dat iets branche specifieks is. Vrijwel bij elk bedrijf dat zaken doet met andere ondernemingen loopt tegen dat probleem aan.

Bij mijn vorige werkgever kon ik het heel eenvoudig voorkomen; wanneer ik documenten (/gegevens) nodig had, stuurde ik de opdrachtgever altijd een mail ter bevestiging dat ik die data voor een bepaalde datum nodig heb (was voorafgaand vaak al telefonisch contact), hierbij melde ik gelijk dat bij het niet leveren voor die specifieke datum de opdrachtgever een nieuwe planning van mij ontvangt.

Geen gezeur dus met "u bent 3 dagen te laat, dus opleverdatum verschuift 3 dagen". Nee, gewoon een nieuwe planning! Wij moeten de tijd opnieuw inpassen, dus het kan best zijn dat die 3 dagen te laat betekend dat er de oplevering pas 2 weken later kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wat "half" gerelateerd is aan dit is het volgende punt (imho). Je maakt een offerte, de klant _weet_ dus de prijs. Je maakt het project (aka daar heb je even de tijd voor), dan is het klaar en goedgekeurd en dan stuur je de factuur... en dan wordt er 30 dagen ofzo gewacht met betalen. Waarom, voordat er aan het project begonnen wordt weet je de prijs toch al, houd het geld dan vast apart ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, dertig dagen valt nog mee. De meeste klanten (vodafone, t-mobile etc.) toen ik freelancer was die wachten gewoon 90 dagen voordat ze het laatste deel van de factuur betalen. Gewoon 30% factureren voordat je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37
ZpAz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:43:
Wat "half" gerelateerd is aan dit is het volgende punt (imho). Je maakt een offerte, de klant _weet_ dus de prijs. Je maakt het project (aka daar heb je even de tijd voor), dan is het klaar en goedgekeurd en dan stuur je de factuur... en dan wordt er 30 dagen ofzo gewacht met betalen. Waarom, voordat er aan het project begonnen wordt weet je de prijs toch al, houd het geld dan vast apart ofzo :/
Dit is gewoon om het geld langer vast te houden. Heeft volgens mij ook te maken met rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat ook. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel de wettelijke rente betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:05:
Ja, dat ook. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel de wettelijke rente betalen ;)
Niet als je onderling een betaaltermijn afspreekt :) Dan geldt dat verhaal niet. Wel als ze te laat betalen, maar als ze binnen de afgesproken termijn betalen geldt de rente niet :)

Als ondernemer is dat iets wat je onderhandelt, je spreekt een tarief af en daarnaast per wanneer er betaald moet worden. Zulke dingen neem je gewoon op in je contracten of in je algemene voorwaarden.

Zelf hanteer ik 14 dagen, wil een klant iets anders dan wordt daar over onderhandeld. Sommige hanteren liever 30 dagen of langer. Bij kleine klanten kun je nog wel eens wat handje-klap doen om de betaaltermijn te onderhandelen, maar grote bedrijven zeggen gewoon: "wij betalen pas na x dagen, graag of niet!". Tja dan ben je snel uitgeluld :P Hoorde van freelancers die bij een grote electronica boer hetzelfde. Sommige werden ingehuurd via een ander bureau, deze wilde meestal wachten tot de electronica boer betaald had en wilde daarna pas na x dagen de freelancer betalen. Daar waren betaaltermijnen van 90+ dagen normaal...

Voor lange projecten heb ik overigens de afspraak gemaakt tussendoor per mile-stone te mogen factureren. Als je anders een project aanneemt van 5 maanden krijg je 5 maanden niets betaald. Dan is het risico ook te groot als de klant besluit helemaal niet te betalen... :)

Ik zit nu ook te wachten op goedkeuring van een project... Heb afgesproken dat ik pas factureer als het project is goedgekeurd, maar dan is het wat minder netjes als men met goedkeuren besluit lang te wachten. Heb wel in mijn contracten staan dat na oplevering binnen 5 werkdagen een akkoord moet worden gegeven. Zo kan ik tenminste mijn projecten ook snel afhandelen en factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou normaal onderhandelt de klant niet over de betalingstermijn hoor die betalen gewoon later... Dat deden T-Mobile, Vodafone, EY en PWC iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:36:
Nou normaal onderhandelt de klant niet over de betalingstermijn hoor die betalen gewoon later... Dat deden T-Mobile, Vodafone, EY en PWC iig...
Dat is dan wel mooi beroerd. Meestal stel je toch iets van een overeenkomst op? Als daar een betaaltermijn in staat en ze ondertekenen hem en besluiten vervolgens hun eigen betaaltermijn te hanteren dan komen ze toch de afspraken niet na...

Sowieso zijn dergelijke bedrijven sneller geneigd om zelf een contract op te stellen welke de opdrachtnemer ondertekent in plaats van anders om :) Dan heb je inderdaad weinig te vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, als je paar ton per jaar verdient door zo'n grote bedrijf als kleine ondernemer. Dan maak je er ook minder snel een zaak van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Op aanraden van mensen hier dus maar begonnen met Objective-C lectures van Stanford. Erg leuk om weer eens een nieuwe taal te leren. Vooral de syntax van Objective-C is wel apart. Functienamen opsplitsen met argumenten bijvoorbeeld.

Daarnaast werkt XCode ook wel prima so out-of-the-box.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat was ook mijn ingeving enkele dagen geleden, ik wilde eigenlijk eens naar Python gaan kijken, maar een andere taal is ook welkom. Eigenlijk ben ik op zoek naar een taal waarin ik design patterns (MVC, factory, etc) goed kan/moet leren. Op dit moment heb ik alleen kennis van PHP en ik wil graag iets nieuws leren, iemand nog tips?

Edit: Misschien handig dat webdevelopment mijn bezigheid is in het dagelijks leven :P

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 11-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

iemand nog tips?
C# ? ( / ASP.NET )

*edit, overigens leer je naar mijn idee patterns zoals MVC niet door het veranderen van programmeertaal, maar het veranderen van je denkwijze. Ook in PHP kan je prima het gebruik van MVC toepassen.

[ Voor 59% gewijzigd door GateKeaper op 11-01-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:11:
[...]

C# ? ( / ASP.NET )

*edit, overigens leer je naar mijn idee patterns zoals MVC niet door het veranderen van programmeertaal, maar het veranderen van je denkwijze. Ook in PHP kan je prima het gebruik van MVC toepassen.
In sommige talen gaat het natuurlijk wel iets makkelijker dan anderen. Nou geldt dat niet zo direct by MVC, maar wel degelijk bij OO design e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:11:
[...]

C# ? ( / ASP.NET )

Klopt, hier heb ik al eens een poging toe gedaan, maar ik heb altijd begrepen dat je in andere talen niet zonder OO kan in tegenstelling tot PHP. Mijn laatste poging was in Kohana (framework), maar dat liep op niets uit. Geen voorbeelden genoeg en voor mij niet duidelijk waar ik wat moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
armageddon_2k1 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:59:
Op aanraden van mensen hier dus maar begonnen met Objective-C lectures van Stanford. Erg leuk om weer eens een nieuwe taal te leren. Vooral de syntax van Objective-C is wel apart. Functienamen opsplitsen met argumenten bijvoorbeeld.

Daarnaast werkt XCode ook wel prima so out-of-the-box.
Named arguments idd :) Vindt het wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:45:
[...]

Dat is dan wel mooi beroerd. Meestal stel je toch iets van een overeenkomst op? Als daar een betaaltermijn in staat en ze ondertekenen hem en besluiten vervolgens hun eigen betaaltermijn te hanteren dan komen ze toch de afspraken niet na...
Die bedrijven controleren meestal wel erg goed de overeenkomsten die ze tekenen, vooral als het op betalen aankomt. Veel van die grote bedrijven zeggen 'leuk, dat jij voorwaarden hebt waar in staat dat we binnen 30 dagen moeten betalen, maar wij betalen na 90 dagen; take it or leave it'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:15:
[...]In dat je in andere talen niet zonder OO kan in tegenstelling tot PHP.
Zoals ik zei, het is meer een manier van programmeren. Ook in C# kan je bijvoorbeeld gewoon hele lange functies in je main method gaan schrijven. Daar is dan niks OO aan.

Maar gebruik de taal op de juiste manier, en dan ook nog met een library als Caliburn.Micro en je krijgt toch een hele andere manier van programmeren.

Vandaar dat ik zei, je moet je denkwijze veranderen. Met alleen wisselen van programmeertaal ben je er niet.

Maar hier ga ik het bij laten. Dit is voer voor hele lange discussies waarvan er (wat mij betreft) al teveel op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:40:
[...]
Maar gebruik de taal op de juiste manier, en dan ook nog met een library als Caliburn.Micro en je krijgt toch een hele andere manier van programmeren.
Interessante link, we gebruiken nu zelf MVVMLight in onze projecten, maar dit klinkt als een flinke uitbreiding op diens functionaliteiten, en nog meer interessante patroontjes.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Die bedrijven controleren meestal wel erg goed de overeenkomsten die ze tekenen, vooral als het op betalen aankomt. Veel van die grote bedrijven zeggen 'leuk, dat jij voorwaarden hebt waar in staat dat we binnen 30 dagen moeten betalen, maar wij betalen na 90 dagen; take it or leave it'.
True, dan moet je inderdaad de voorwaarden aanpassen :) Maar dit ging over het geval dat je 30 dagen zou afspreken en de opdrachtgever toch pas na 90 dagen betaald.

Maar goed, als de klant goed betaalt zou ik ook niet dwars gaan liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

/me heeft geen zin meer

*edit, lol.. Google had de oplossing :D
Ads door Google
Verse bonen koffie
Eindelijk lekkere koffie op werk! Voor een vaste prijs per kop.

[ Voor 78% gewijzigd door GateKeaper op 11-01-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:08:
/me heeft geen zin meer

*edit, lol.. Google had de oplossing :D

[...]
Die van mij geeft aan:
Ads door Google
Hunkemöller Winter Sale
De Specialist in Lingerie. Nu tot wel 70% korting tijdens onze Sale!
:9 Misschien de laptop niet meer uitlenen aan het vrouwtje :+

Heb nu ook wel weer zin, maar niet om te werken :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.Gertjan. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:55:
[...]

M'n vriendin zegt altijd dat mannen die het woord' vrouwtje' in de mond nemen omgekeerd aan hun z*k aan de hoogste boom geknoopt moeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja joh zegt je vrouwtje dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

.Gertjan. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:55:
[...]
[...]
jaja.. gewoon zelf staan googlen op lingerie! :p O-)

mijne zegt:
Ads door Google
Masterclass incl. iPad
IT Risicomanagement in de praktijk 12 & 13 maart Utrecht
en ik haat Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nee..?

edit: oh wacht, lees er zelf overheen :D

[ Voor 14% gewijzigd door EddoH op 11-01-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

EddoH schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:58:
[...]

M'n vriendin zegt altijd dat mannen die het woord' vrouwtje' in de mond nemen omgekeerd aan hun z*k aan de hoogste boom geknoopt moeten worden :+
Vind "mijn vrouw" meteen weer zo oud klinken... Ben nog niet eens 30, dus wil nog niet als een ouwe zak klinken :+

Maar nog erger zijn vrouwen die hun man hun "hubbie" noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Daar ken ik er ook nog wel een aantal van, ja.. :X

Overigens wel beter dan de vrouwen die hun man vrouwtje noemen.

Afbeeldingslocatie: http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2009/1/13/128763845613246685.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.Gertjan. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Vind "mijn vrouw" meteen weer zo oud klinken... Ben nog niet eens 30, dus wil nog niet als een ouwe zak klinken :+

Eensch.

Maar wie gaat er dan ook trouwen voor zijn 30ste :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

EddoH schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:28:
[...]

fixed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Eensch.

Mijn vrouwtje en ik :+
Na al die jaren vond ze het wel eens tijd worden... :P
:+ Ghehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
Als je getrouwd bent mag je je vrouwtje ongestraft "vrouwtje" noemen, moet ze maar niet willen trouwen. :+

[edit]
Tenzij gestraft worden en aan je z*k hangen je ding is, dan kun je beter niet gaan trouwen. Ehm ..

[ Voor 16% gewijzigd door farlane op 11-01-2012 16:35 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
farlane schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:34:
[...]

Als je getrouwd bent mag je je vrouwtje ongestraft "vrouwtje" noemen, moet ze maar niet willen trouwen. :+
Jij bent duidelijk nog niet getrouwd ;) Ik denk dat ik ook op een scheiding dan wel geheelonthouding zou afkoersen als ik over mijn 'vrouwtje' begin. Ze heeft al eens een van mijn vrienden bijna vermoord die haar 'dokkertje' noemde :P
Pagina: 1 ... 33 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.