De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
.oisyn schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:38:
Tip: gewoon ver bij het vrijheidsbeeld vandaan blijven en you'll be fine

[afbeelding]
Ik zou net in de buurt blijven van het vrijheidsbeeld, aangezien dat het enige is dat nog iets of wat gespaard is gebleven in de de film covers die je hierboven aanhaalt :9

Aan de andere kant, de meeste rampenfilms spelen zich zowat af in de USA, als we die logica volgen, is de rest van de wereld pretty safe. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0wl op 21-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 17:27
Pyr0wl schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:51:
[...]

Ik zou net in de buurt blijven van het vrijheidsbeeld, aangezien dat het enige is dat nog iets of wat gespaard is gebleven in de de film covers die je hierboven aanhaalt :9

Aan de andere kant, de meeste rampenfilms spelen zich zowat af in de USA, als we die logica volgen, is de rest van de wereld pretty safe. :+
Ik vind het grappig dat andere werelddelen vaak compleet buiten de beschouwing worden gelaten. Af en toe krijg je echt het gevoel dat de gemiddelde Amerikaan denkt dat er niet meer op de wereld is dan Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, met hoe het vandaag allemaal wil lukken zou het einde van de wereld niet eens zo heel ongelegen komen... denk dat ik mijn plek in de overlevingsboot van de beste man uit kootwijkerbroek maar eens afzeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Hier ook, probleem dat alleen optreed met Visual Studio er aan. Klein nadeeltje is dat Visual Studio ook mee crasht en ook niet te achterhalen is waar het vandaan komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Bijna biertijd. *O*

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:31

Haan

dotnetter

Bijna biertijd en daarna 2 weken vrij! *O*
Vanavond kerstdiner met het werk, ook leuk *O*

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zo, mijn phpStorm is binnen. Precies op het moment dat mijn 'vrije' dagje voorbij is (lees: de komende paar dagen allemaal leuke verplichtingen ;-))

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Het nadeel van PhpStorm is dat je alsnog met PHP zit te kloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:33:
:D _O_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hm, zit Raymond Chen's blog te lezen, en dit commentaar komt voorbij:
Don't mention "Rand", or you'll make me restate my favorite method of sorting an array: Step 1: Permute the array randomly. Step 2: Check to see if it's now sorted. Step 3: If it's sorted, you're done; if not, repeat from step 1.
_o_

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik heb een baan gevonden :)
Mijn opleiding afgerond in oktober, en nu een jaarcontract voor 2013.

In mijn vrij specifieke richting (HBO Game Programming) liggen de banen niet echt voor het oprapen (vrij kleine markt, en natuurlijk is het niet echt economisch hoog-tij op het moment). Ik moet wel verhuizen wegens de afstand, maar ik zat niet echt te wachten op het werklozen-bestaan :P

Nu maar hopen dat de wereld niet echt vergaat vandaag, anders heb ik voor niets een diploma gehaald.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
jip_86 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:41:
Hier ook, probleem dat alleen optreed met Visual Studio er aan. Klein nadeeltje is dat Visual Studio ook mee crasht en ook niet te achterhalen is waar het vandaan komt :(
Klinkt bekend :)
We hebben hier iets met een DraftModel en een CurrentModel.
In bepaalde situaties moet je niet met de debugger over de CurrentModel heen gaan om te kijken wat er in zit, want dan komt die in een bepaalde loop terecht waardoor de debugger, IIS en de Application Pool crasht.
Gelukkig werkt het verder vlekkeloos allemaal :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:52:
Hm, zit Raymond Chen's blog te lezen, en dit commentaar komt voorbij:

[...]

_o_
Oftewel, Bogosort.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Betalingmail binnen. En nu? Geen Paypal linkje, geen iDeal linkje (zoals op de site stond)...
enkel iets over een cheque :X

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 21-12-2012 17:44 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dan heb je de verkeerde betaalmethode gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Avalaxy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:33:
Vervelende poepzak :+ Laat me lekker ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik heb ook nog geen license key binnen, wel bevestiging van betalen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Wel de optimale best-case time complexity voor een sorteer-algoritme. Maar de worst-case is volgens mij niet echt acceptabel :P

In quantum-computing is deze methode trouwens wel optimaal (heb ik gehoord, ben niet echt een expert), je berekend immers alle mogelijkheden in 1x, dus je moet gewoon even de goeie pakken :)

[ Voor 23% gewijzigd door MLM op 21-12-2012 18:28 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
Zo, laatste werkdag zit er op! Eerst maar eens een biertje doen, daarna zien we wel verder..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Sh4wn schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:22:
Ik heb ook nog geen license key binnen, wel bevestiging van betalen gehad.
Caelorum schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:47:
[...]

Op twitter geven ze aan dat ze wat moeite hebben met het verwerken, maar dat iedereen die heeft betaald en bevestiging heeft gekregen van Element5 het uiteindelijk gewoon krijgt en uiteraard het standaard geneuzel van "heb vertrouwen in ons", etc :P
Ach ja, bij wat je van Element5 krijgt staat ook dat ze 48uur hebben om te leveren dus.. Vooralsnog kan je gewoon de time-limited trial gebruiken en dan later de key invullen.
Het proces gaat in ieder geval niet volledig automatisch lijkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dcm360 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:48:
Dan heb je de verkeerde betaalmethode gekozen...
Ja. Ik had 2 opties. Credit Card of 'dat andere' (online e.d.) Dus ik doe die. Krijg ik dit -_-
Stelletje #@*&@^

edit:
ah. In de mail payinfo bekeken. Kan je achteraf nog wijzigen naar - jawel - iDeal _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 21-12-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
License is inmiddels binnen en dat binnen de 12 uur die er voor stond :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gaan er alarmbellen rinkelen als een bedrijf (groot bekend bedrijf) niet bereid is aanpassingen aan het (stage)contract te doen omdat ik mij wil indekken dat alle software die ik in mijn vrije tijd voor mezelf bouw van mij is en niet van mijn baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:14:
Gaan er alarmbellen rinkelen als een bedrijf (groot bekend bedrijf) niet bereid is aanpassingen aan het (stage)contract te doen omdat ik mij wil indekken dat alle software die ik in mijn vrije tijd voor mezelf bouw van mij is en niet van mijn baas?
Daarvoor hoef je je niet in te dekken. Vogels de werkgeversauteurswet moet er sprake zijn van een dienstverband, stages zijn hiervan uitgesloten (tenzij jij aantoonbaar meer doet dan stage, maar dan moet je loon ook omhoog). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Wat bedoel je met in je vrije tijd? Je baas heeft toch sowieso niets te zeggen over wat jij in je vrije tijd doet, ookal denken sommigen dat ze dat wel kunnen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Aloys schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:19:
[...]

Daarvoor hoef je je niet in te dekken. Vogels de werkgeversauteurswet moet er sprake zijn van een dienstverband, stages zijn hiervan uitgesloten (tenzij jij aantoonbaar meer doet dan stage, maar dan moet je loon ook omhoog). :)
Ok, ik dacht dat stages daar ook onder vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Tarilo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:20:
[...]

Wat bedoel je met in je vrije tijd? Je baas heeft toch sowieso niets te zeggen over wat jij in je vrije tijd doet, ookal denken sommigen dat ze dat wel kunnen :|
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vooral het eigenaarschap van software e.d. die gebouwd wordt buiten de baas om. Er is enorm veel over te vinden online, maar wat nu waar is is maar de vraag...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als jij een dienstverband hebt bij je werkgever (goh) en je functiebeschrijving is duidelijk over het werk dat jij doet. Bijvoorbeeld website bouwen, dan kan je werkgever ook auteursrecht claimen op websites die jij bouwt in je vrije tijd. Wil jij dit niet, dan moet je expliciet jouw werkgever afstand laten doen van het auteursrecht op die werken. Zelfs in je vrije tijd aan open source software werken kan problemen opleveren, want jouw werkgever kan daar auteursrecht op claimen, dat levert gekke situaties op.

Leuk leesvoer : http://jure.nl/werkgeversauteursrecht :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Saillant detail is dat als je onder de baas zn tijd iets doet wat niet onder je functieomschrijving valt (bijv. een wetenschappelijk paper schrijven, terwijl je gewoon devver bent), dan heeft je wekgever geen claim op het auteursrecht. Kan hij je wel uiteraard eruit proberen te werken onder de noemer "doet zn werk niet", mgoed. :)

Daarom is het uberhaupt belangrijk om je functieomschrijving goed vast te laten leggen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Aloys schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:26:
Als jij een dienstverband hebt bij je werkgever (goh) en je functiebeschrijving is duidelijk over het werk dat jij doet. Bijvoorbeeld website bouwen, dan kan je werkgever ook auteursrecht claimen op websites die jij bouwt in je vrije tijd. Wil jij dit niet, dan moet je expliciet jouw werkgever afstand laten doen van het auteursrecht op die werken. Zelfs in je vrije tijd aan open source software werken kan problemen opleveren, want jouw werkgever kan daar auteursrecht op claimen, dat levert gekke situaties op.

Leuk leesvoer : http://jure.nl/werkgeversauteursrecht :N
Tentamen is wel goedgekomen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom zouden er alarmbellen afgaan? Verdenk je hun ervan dat ze jouw code willen stelen?

Grote bedrijven werken vaak heel simpel. Iedereen krijgt hetzelfde contract omdat ze wel wat beters te doen hebben dan een legertje juristen maatwerk te laten doen voor die duizenden contracten die er jaarlijks afgesloten worden. Dat doen ze maar één keer, en iedereen krijgt dat standaardcontract aangeboden, en wie dat niet tekent mag ergens anders een baan of stageplek gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
:Z

Ik wil wel naar huis ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Vraag me eigenlijk wel eens af wat nou het idee achter die wet is geweest. In welke zin is het eerlijk dat datgene wat jij in je vrije tijd maakt uiteindelijk eigendom is van je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:20:
[...]

Ok, ik dacht dat stages daar ook onder vielen.
Laat in je stageovereenkomst iets als het volgende opnemen: "Hij is geen werknemer in de zin van art.7:610 BW." en dan is het in ieder geval zeker dat je geen werknemer bent. Voorts, vraag na waarom het bedrijf niets wil opnemen over code die in eigen tijd is ontwikkeld, wie weet maakt dat al veel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Meestal hebben die intellectueel eigendomsvoorwaarden iets te maken met je dienstverband, omdat de aanname is dat je kennis die je tijdens je werk gebruikt (zoals Visual Studio) en kennis die je aldaar opdoet (zoals hoe ASP.NET MVC werkt) inzet voor je eigen gewin. Door intellectueel eigendomsrecht te claimen probeert een werkgever investeringen veilig te stellen - bijvoorbeeld om te voorkomen dat jij lekker tijdens werktijd gaat zitten knutselen aan je eigen tools, of dat je code/algoritmes/etc die je tijdens je werk ontwikkelt uitbrengt als privépakket.

De precieze implicaties zullen afhangen van de voorwaarden die in je contract staan, maar als jij werkt voor een webdevelopmentbedrijf lijkt het mij uitgesloten dat je werkgever eigendomsrechten kan claimen over een 3D-game die je in privétijd ontwikkelt. Die (ontwikkel)werkzaamheden hebben immers niets met je werkgebied te maken en je maakt in dat geval ook geen gebruik van kennis of tools die je op je werk hebt verkregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 21-12-2012 21:29 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
Nog steeds aan de borrel en fifa en NYP is langs gekomen met stuk of 10 pizza's. Gaat nog wel eff duren denk ik. Ben nu wel aan het in kakken :|, maar wel gezellig :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
De patient leeft nog na een 3! uur durende operatie. Het scherm van mijn MBP vervangen. Hij is er wel licht gehavend vanaf gekomen, de streepjes zijn weg. Maar ik zit me nu te ergeren aan een andere strip.

De before situatie met de strepen is iig weg.

Volgens mij is het scherm ook wat helderder dan het vorige scherm, that is not so bad.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 21-12-2012 22:09 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Woei, eerste online certificaat in the pocket, edX Foundations of Computer Graphics. 90% van de te behalen punten, toch jammer dat ik pas na de deadline van de eerste opdracht instroomde. :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik begin toch de eerste voortekenen van het einde van de wereld te zien hoor. De hele dag is het al mistig, dus dat lijkt me een aanloop op
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/230931/tweakers.net/the_mist%5B2%5D.jpg
En nu is mijn kat ook nog eens de duivel geworden: [YouTube: http://youtu.be/PACxituElbg]
^^
Alex) schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:24:
[...] Door intellectueel eigendomsrecht te claimen probeert een werkgever investeringen veilig te stellen - bijvoorbeeld om te voorkomen dat jij lekker tijdens werktijd gaat zitten knutselen aan je eigen tools, of dat je code/algoritmes/etc die je tijdens je werk ontwikkelt uitbrengt als privépakket [...]
Dit kan je toch ook gewoon op een andere manier regelen? Geef ze toegang tot je code zodat ze het kunnen controleren., werk gewoon niet aan je eigen tools onder werktijd, etc. Ik vind het altijd zo raar als een bedrijf maar op voorhand van alles gaat lopen verbieden alleen, terwijl het prima anders te regelen is zodat beide partijen blij zijn. Als je je werknemer niet kunt vertrouwen op die punten, vraag ik mij sowieso af of je die werknemer dan nog wel in dienst moet hebben (of dat het bedrijf zelf nog wel bestaansrecht heeft).

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
downtime schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:42:
[...]

Waarom zouden er alarmbellen afgaan? Verdenk je hun ervan dat ze jouw code willen stelen?

Grote bedrijven werken vaak heel simpel. Iedereen krijgt hetzelfde contract omdat ze wel wat beters te doen hebben dan een legertje juristen maatwerk te laten doen voor die duizenden contracten die er jaarlijks afgesloten worden. Dat doen ze maar één keer, en iedereen krijgt dat standaardcontract aangeboden, en wie dat niet tekent mag ergens anders een baan of stageplek gaan zoeken.
Ik verdenk ze er niet van, ik vertrouw in eerste instantie elke partij (tot ze m'n vertrouwen schaden), maar ik vond het een beetje 'suspicious' dat ze wel via mail een akkoord wilde sluiten maar het niet te doen is om gewoon eventjes een extra puntje op te nemen in het contract :? Lijkt me niet al te moeilijk. Maar als de wet niet voor mij geldt: no worries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
whiskey timeeeeeeeeeee

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/14519_10151219239773721_1189455755_n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.. Toch wel een paar rgare dingen aan PHPStorm.
  1. Als je een if clausule hebt in PHP en adhv dat dus 2x verschillende HTML maakt, maar wel 2x zelfde id gaat ie zeuren om dubbel id :(
  2. Kent het principe van je head in een html_head function stoppen niet, dus hanteert de HTML5 doctype niet, en gaat zeuren over placeholder-attr.
  3. Als je CSS file hebt die PHP verwerkt (met header op content type css) herkent hij OF de CSS OF de PHP niet. Helaas.
  4. Slechte sync met FTP server als er daar files bij komen (handmatig sync met moeilijk knopje)
En veel lof:
• DB bewerken
• Live vanaf FTP werken
• Code herkenning
• Veel opties
enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarom zou je meteen op FTP willen werken ipv lokaal ontwikkelen en code pushen wanneer je klaar bent?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:32:
Waarom zou je meteen op FTP willen werken ipv lokaal ontwikkelen en code pushen wanneer je klaar bent?
Omdat lokaal PHP f*cked is op mijn huidige installatie. Volgende week hopelijk over naar Windows 8 en dan waarschijnlijk werkend.
Overigens, ik heb een aparte dev-directory zodat ik ook makkelijk elders kan testen met dezelfde files. En dingen die op productie zijn zijn dan nog niet in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
yeah mijn reshaper key ook binnen na 24 uur. ben benieuwd hoeveel ze er verkocht hebben gisteren. ik denk heel erg veel aan de langzame site te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
eBoR schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:08:
yeah mijn reshaper key ook binnen na 24 uur. ben benieuwd hoeveel ze er verkocht hebben gisteren. ik denk heel erg veel aan de langzame site te zien
Bij mij hebben ze tot vandaag 6 uur, maar ik snap dat ze het druk hadden dus ik geef ze tot morgenochtend 10 uur (dus totaal 64 uur) voordat ik ze ga spammen over waar mijn key blijft ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mijne is ook nog niet binnen, maar hij zal er vast wel voor kerst zijn, heb er eigenlijk geen haast mee want mijn huidige licentie werkt ook goed, alleen is die nog niet compatible met VS 2012, maar daar kan ik nog even vooruit met mijn trial.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nog even voor die stageplaats.

Ik snap je punt wel, maar aan de andere kant; bedenk even wat puntjes voor je zelf.
- Je geeft zelf aan dat het een groot en fatsoenlijk bedrijf is.
- Het is stage
- Misschien maar een periode van een half jaar?

Is het dan geen optie om gewoon dat ding te ondertekenen en blij te zijn dat je in deze toch wel lastige tijd een stage daar kunt krijgen? Doe dan even een half jaartje geen boeiende producten lanceren in je eigen tijd.

Mocht het nou fulltime werk zijn, dan zou je er inderdaad voor kunnen gaan, en anders daar niet gaan werken. Nu zou ik persoonlijk zelf wat minder moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Aloys schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:19:
[...]

Ik vind het sowieso vreemd dat je als bedrijf zegt, je werkt nu bij ons, en code die je eventueel thuis bakt voor jezelf is ook van ons, je wilt toch dat je werknemer zich verdiept buiten werktijd in stof e.d door lekker 'zelf te spelen'?

Een programmeur die niet thuis zelf aan hobby-projecnten werkt zou ik veel minder snel aannemen dan iemand die dat wel doet, je leert namelijk vooral programmeren door het te doen. Of denk ik nu vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De hele regel is bedoelt om te voorkomen dat werknemers op het werk een idee krijgen (met inside kennis), dit thuis programmeren en vervolgens gaan verkopen. En dat is een hele legitieme reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HuHu schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:27:
De hele regel is bedoelt om te voorkomen dat werknemers op het werk een idee krijgen (met inside kennis), dit thuis programmeren en vervolgens gaan verkopen. En dat is een hele legitieme reden.
En prima op andere manieren af te vangen natuurlijk. Daarnaast vind ik echt dat je wel wat vertrouwen in je werknemer mag tonen. Daarnaast is blijkbaar de incentive voor het bedenken van een goed idee en dit binnen het bedrijf uitwerken niet groot genoeg als ze dat thuis moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
HuHu schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:27:
True, lastig. Want imho wil je ook niet dat de persoon thuis niets meer voor zichzelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:31:
[...]

En prima op andere manieren af te vangen natuurlijk. Daarnaast vind ik echt dat je wel wat vertrouwen in je werknemer mag tonen. Daarnaast is blijkbaar de incentive voor het bedenken van een goed idee en dit binnen het bedrijf uitwerken niet groot genoeg als ze dat thuis moeten gaan doen.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat er niet om dat je een idee niet op je werk kunt uitwerken, maar het niet wilt uitwerken en het thuis doet zodat je het zelf kunt verkopen.'

De werkgever gaat bij die regel uit van kwade bedoelingen van de werknemer. Daar is die regel voor bedacht. Niet om goede bedoelingen tegen te werken, maar om kwade bedoelingen te voorkomen. In dat licht moet je die regel zien.

Natuurlijk zou een werkgever een werknemer moeten stimuleren om bij te blijven en eventueel thuis dingen te doen. Maar een werkgever wil voorkomen dat met zijn middelen een werknemer dingen gaat doen die niet voor de werkgever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HuHu schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:52:
[...] Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat er niet om dat je een idee niet op je werk kunt uitwerken, maar het niet wilt uitwerken en het thuis doet zodat je het zelf kunt verkopen.'
[...]
Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel ;) Als je werknemer goede ideeën thuis gaat zitten uitwerken is dat omdat hij of zij daarvoor op het werk niet voldoende wordt beloond. Daar zit dan de fout als bedrijf en dat kan je inderdaad op twee manieren oplossen: extra regels waar de werknemer niet blijf van wordt of extra incentives waarvan de werknemer wel blij wordt.
Die extra regels zorgen er alleen maar voor dat de werknemers met echt goede ideeën ontslag nemen en voor zichzelf gaan beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 22-12-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Avalaxy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:25:
[...]

Ik verdenk ze er niet van, ik vertrouw in eerste instantie elke partij (tot ze m'n vertrouwen schaden), maar ik vond het een beetje 'suspicious' dat ze wel via mail een akkoord wilde sluiten maar het niet te doen is om gewoon eventjes een extra puntje op te nemen in het contract :? Lijkt me niet al te moeilijk. Maar als de wet niet voor mij geldt: no worries :)
Omdat die aanpassing in je contract waarschijnlijk meer kost dan je hele contract zelf. Juristen werken niet gratis en zijn wat duurder dan een stagiair.

Denk dat ze dan liever een andere stagiair zoeken dan moeilijk gaan doen voor eentje die denkt dat ie belangrijker is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:59:
[...]

Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel ;) Als je werknemer goede ideeën thuis gaat zitten uitwerken is dat omdat hij of zij daarvoor op het werk niet voldoende wordt beloond. Daar zit dan de fout als bedrijf en dat kan je inderdaad op twee manieren oplossen: extra regels waar de werknemer niet blijf van wordt of extra incentives waarvan de werknemer wel blij wordt.
Die extra regels zorgen er alleen maar voor dat de werknemers met echt goede ideeën ontslag nemen en voor zichzelf gaan beginnen.
Hier is een tijdje geleden volgens mij een topic over geweest op GoT. Volgens mij is het zelfs automatisch zo dat het intellectueel eigendom voor de werkgever is. Het is sowieso erg lastig om aan te tonen wat wel of niet voor je werkgever zou zijn. In dat geval wordt dus vaak gehanteerd dat het allemaal voor de baas is.

Veel werkgevers "verbieden" sowieso nevenwerkzaamheden waardoor ze proberen je 100% voor hen te laten werken. Ze zijn bang voor concurrentie, maar vrezen ook dat je door je nevenwerkzaamheden je werkzaamheden in loondienst niet meer goed kunt vervullen (avondjes doortrekken, etc).

Toen ik als zzp-er begon naast een nieuw dienstverband heb ik gewoon laten opnemen dat nevenwerkzaamheden toe zijn gestaan en wat er met een deel eigendom geberut. Later heb ik nog een extra validatie gedaan bij mijn baas of het allemaal nog klopte en heb ik voor 1 van mijn essentiële controls een losse overeenkomst opgesteld. Het mooie van ZZP naast loondienst is dat niet alleen de baas mijn baas is, maar ik ook als ZZP-er baas ben, het verdelen van het IP wordt dan iets duidelijker omdat beide partijen bepaalde klanten hebben (en dus ook bepaalde code hebben gemaakt).

Intelectueel eigendom is een van de meest complexe zaken die er is volgens mij. Diverse juristen die ik heb gesproken gaven aan dat het echte hoofdbrekers zijn. Het is namelijk niet tastbaar en erg moeilijk vast te stellen.

Enige advies dat ik je zou geven is dat je het gewoon even goed doorpraat en ook je eigen belangen verdedigd. Ze zullen misschien je contract niet aanpassen, maar mogelijk kun je gewoon een toevoeging doen middels een extra contractje. Vaak staan ze daar wel open in.

Een werkgever zal vaak proberen het meeste eruit te slepen en proberen zoveel mogelijk voordeel aan zijn kant te hebben, maar jij mag ook gewoon op je strepen gaan staan. Zo heb ik inmiddels ook al 2x een relatiebeding laten aanpassen omdat ik gewoon vrij wil zijn om te gaan en te staan en vrij wil kunnen ondernemen. :)
Ik heb het laten aanpassen naar een constructie waar ik geen gelijkwaardige pakketten mag bouwen/aanbieden in plaats van een algeheel verbod. Voor beide partijen is dat een veilige oplossing. :)

Denk overigens nooit iets als "och het komt goed, we hebben een goede band dus er komen nooit problemen". Dat kan je vies tegen gaan vallen als er toch ooit iets mis gaat (en dat kan sneller dan je denkt). Nu is het allemaal gezellig en zal de baas zeggen dat hij je contract niet te strak zal opnemen, maar bij een conflict moet je eens kijken hoe snel ze dat contract op tafel gooien... :/ Als je jouw afspraken ook op papier hebt kun jij je goed verdedigen.
Been there, done that, won the lawsuit :+

edit:

@Bosmonster: Als dat inderdaad het geval is dan zou dat erg sneu zijn. Er zijn inderdaad dat soort bedrijven, maar dan moet je je afvragen of het wel een bedrijf is waar je wil werken.

Overigens hoeft een contract niet via een jurist en kan een werkgever zeker wel uitzonderingen maken zonder een jurist raad te plegen.

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 22-12-2012 13:33 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bosmonster schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:15:
[...]

Denk dat ze dan liever een andere stagiair zoeken dan moeilijk gaan doen voor eentje die denkt dat ie belangrijker is dan de rest.
Wat is dat nou weer voor een rare flamebait :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:47:
[...]
Is denk ik meer een flame richting de werkgever (hoop ik)... Helaas werkt het zo soms wel, als je afwijkt van de norm zal een werkgever sneller kiezen voor een ander. Zeker de "grote jongens" hebben een redelijke mate van arrogantie...

En als hij wel op jou doelt is het inderdaad niet zo heel erg netjes :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Avalaxy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:47:
[...]

Ik denk niet dat dat persoonlijk is bedoelt maar dat een bedrijf vaak zoiets heeft van 'voor jou 10 anderen'.

Het is toch immers een eer om bij ons stage te mogen lopen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:30:
[...]
edit:

@Bosmonster: Als dat inderdaad het geval is dan zou dat erg sneu zijn. Er zijn inderdaad dat soort bedrijven, maar dan moet je je afvragen of het wel een bedrijf is waar je wil werken.
Tja, het gaat om een stage-plek. De werkgever heeft totaal geen idee wat hij in huis haalt. En dan wil de werknemer ook nog eens dat de werkgever kosten gaat maken in de vorm van juridisch advies?
Dan zal het snel worden : Voor jou 10 anderen.
Overigens hoeft een contract niet via een jurist en kan een werkgever zeker wel uitzonderingen maken zonder een jurist raad te plegen.
Maar weinig werkgever zullen het zonder een jurist doen, juist vanwege alle mogelijke toekomstige factoren etc die allemaal gedekt moeten zijn.
Een werkgever zit er niet op te wachten dat hij voor jou een speciaal contract (zonder jurist) maakt (omdat het bij jou altijd wel goed zit) en dat volgende week Pietje komt dat hij ook die aanpassing wil hebben, waarna Pietje na een half jaar die uitzondering uitbuit omdat die niet juridisch gedekt is.

Zeker de grotere bedrijven zitten niet te wachten op 1001 verschillende contracten. Dan liever voor elke aanpassing naar een jurist en het gelijk opnemen in het standaard contract.

P.s. Als het trouwens enkel om een stage-plaats gaat dan zou ik het gewoon bespreken, en voor je huidige specifieke prive-project een losse aanvulling op je stage-overeenkomst vragen.
Ik bedoel wat is de reeele kans dat je daadwerkelijk iets totaal nieuws opstart tijdens je stage-periode.

Ik zou als werkgever nooit een stagair een carte-blanche geven voor eigen gemaakte dingen. Met een werknemer valt er nog over te denken (daar heb je andere middelen voor als die over de schreef gaat), maar een stagair die direct na zijn stage exact mijn webapplicatie nagebouwd heeft in de avonduren en waarbij ik via juridische weg mijn gelijk moet halen, nee dank je...

[ Voor 19% gewijzigd door Gomez12 op 22-12-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gomez12 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:22:
[...]

Ik bedoel wat is de reeele kans dat je daadwerkelijk iets totaal nieuws opstart tijdens je stage-periode.
Ongeveer 100% in mijn geval. Ik ben al meer dan een half jaar aan het bouwen en plannen aan een nieuwe business die ik de komende maanden op wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Avalaxy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:45:
[...]

Ongeveer 100% in mijn geval. Ik ben al meer dan een half jaar aan het bouwen en plannen aan een nieuwe business die ik de komende maanden op wil starten.
Ik zou ook gewoon als toevoeging op het contract vast laten leggen waar je mee bezig bent, en dat het eigendom daartoe bij hij hoort. Daar valt meestal wel gewoon over te spreken, waar een aanpassing aan een contract lastig is omdat dat gewoon standaard is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gomez12 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:22:
[...]

Ik zou als werkgever nooit een stagair een carte-blanche geven voor eigen gemaakte dingen. Met een werknemer valt er nog over te denken (daar heb je andere middelen voor als die over de schreef gaat), maar een stagair die direct na zijn stage exact mijn webapplicatie nagebouwd heeft in de avonduren en waarbij ik via juridische weg mijn gelijk moet halen, nee dank je...
Dat is sowieso idioot moeilijk, en dat is al als de wet überhaupt geldt voor stagairs (en dat is volgens mij niet het geval). Hoe ga je ooit bewijzen dat die persoon dat tijdens zijn stage heeft ontwikkeld? Alleen als die persoon het toegeeft, en released terwijl hij bij je stageloopt, zou je het wellicht het eea kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Patriot schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:26:
[...]

Dat is sowieso idioot moeilijk, en dat is al als de wet überhaupt geldt voor stagairs (en dat is volgens mij niet het geval). Hoe ga je ooit bewijzen dat die persoon dat tijdens zijn stage heeft ontwikkeld? Alleen als die persoon het toegeeft, en released terwijl hij bij je stageloopt, zou je het wellicht het eea kunnen bewijzen.
Je kunt op zich wel een en ander afvangen met een geheimhoudingsverklaring. Als jij een stagiair aan een project laat werken laat je hem een geheimhouding tekenen. De opgedane kennis binnen dat project mag hij dan niet gebruiken.

Het wordt inderdaad lastig om dat te bewijzen, maar dat is met een werknemer niet veel anders, ook daar wordt het verrekte lastig om aan te tonen dat hij tijdens werk tijd je idee heeft gejat en verder heeft uitgewerkt.

Daarnaast sla je als bedrijf overigens wel een redelijk grote flater als je stagiaire eerder RTM gaat met je pakket dan je dat zelf kunt :+ Maar dat is een ander verhaal ;)

Probleem is dat wanneer je als werkgever te limiterend bent er gehakt wordt gemaakt van je overeenkomst als het een geschil wordt. Er zijn al redelijk wat concurrentie/relatiebedingen gesneuveld omdat ze te ruim waren opgezet. Zodra het onredelijk wordt zal een rechter de vloer aanvegen met je artikel. :+ Werknemers en consumenten worden door de Nederlandse wet redelijk goed beschermd, niet alles wat jij als werkgever/ondernemer opschrijft is direct bindend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:55:
[...] Het wordt inderdaad lastig om dat te bewijzen, maar dat is met een werknemer niet veel anders, ook daar wordt het verrekte lastig om aan te tonen dat hij tijdens werk tijd je idee heeft gejat en verder heeft uitgewerkt.[...]
Wie weet is het wel andersom ja.. Is het product thuis ontwikkeld en later pas bij het werk ingezet (al ben je dan ook behoorlijk dom :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:58:
[...]

Wie weet is het wel andersom ja.. Is het product thuis ontwikkeld en later pas bij het werk ingezet (al ben je dan ook behoorlijk dom :P)
Nou ja, het kan al redelijk krom worden als je thuis hebt gewerkt aan een bepaald component of framework en je dit op je werk inzet omdat het zo fijn werkt. Dan kan een werkgever stellen dat het zijn component wordt... En dat is redelijk naar...

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al een hele tijd een standaard setje js files en een database wrapper. Als je dit embed in een project kan een werkgever zeggen dat het van hem is, maar ook nog eens jou aan gaan klagen omdat je zijn code gebruikt in andere projecten (en dat kan heel naar worden om het tegendeel te bewijzen). Het gebruik van je code nadat je opstapt vind ik persoonlijk geen bezwaar, het betreft componenten die ik toch niet commercieel ga exploiteren, maar zodra er een kans bestaat dat ze je gaan betichten van "stelen" wordt het tijd om een en ander vast te leggen. [small]Of als je het idee hebt dat de klant/werkgever jouw fijne control wel commercieel gaat exploiteren.

Ook als ZZP-er kom je dit tegen hoor, klanten eisen dat de producten die je oplevert volledig hun eigendom worden. Dat wordt sowieso lastig omdat je vaak ook opensource dingen verwerkt, daar kan je natuurlijk niet het eigendom van overdragen.

Ik heb uiteindelijk mijn control toen ik in loondienst was op mijn eenmanszaak gezet, vervolgens een licentie afgegeven aan de klant en werkgever. Zij mogen het gebruiken (met een limited scope), maar het eigendom is van mijn bedrijf. Op die manier is het dus eigenlijk een "gekocht" control en kan men geen eigendom eisen. Bij zakelijke overeenkomsten heb ik een artikel wat zegt dat alles wat tijdens het project is ontwikkeld en aan het project verbonden is voor de klant is, externe libraries en bestaande code zijn dat niet. Voor die bestaande componenten geef ik gewoon een licentie af.

Voor mensen die ook met zulke licenties/overeenkomsten werken is nu een interessante ontwikkeling bezig, de bestaande ESCROW overeenkomsten staan een beetje onder druk waardoor sommige juristen gedeeltelijke overdracht van de intellectuele eigendommen / auteursrecht voorstellen (dus overdracht tbv een project, etc).

Als je een klant wilt beschermen wanneer jij als dienstverlener omvalt is dit wel eens het overwegen waard. Bij een ESCROW schijnt er een kans te zijn dat een curator de klanten de licentie ontneemt en een nieuwe/duurdere licentie preberen te slijten.

IANAL, dus mijn verhaal is mogelijk niet helemaal juist, maar vind het wel interessant om die ontwikkelingen te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

Je kan volgens mij alleen geen auteursrechten overdragen met een artikel in je AV ;) Volgens artikel 2.2 van de auteurswet moet dat via een akte waarin je specificeert wat je daadwerkelijk overdraagt. Wat Arnoud al meermaals heeft behandeld in zijn blog is dat toekomstig werk overdragen helemaal lastig is. Ik vrees dus dat je de klant blij maakt met niets ;)

Of je moet bedoelen dat je de klant een onbeperkte licentie geeft al dan niet incl. de broncode. Dat kan wel, maar dan blijft het eigendom bij jouw liggen. Wel kan die licentie alleen weer ingetrokken worden door de curator bij een faillissement, wat je ook beloofd en ondertekend had richting de klant.

Ook hier, IANAL, maar zit met hetzelfde probleem. Ik heb klanten die persé het auteursrecht willen hebben, maar velen zien (nog) niet in wat de consequenties hier van zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door StM op 22-12-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

.Gertjan. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:55:
[...]

Het wordt inderdaad lastig om dat te bewijzen, maar dat is met een werknemer niet veel anders, ook daar wordt het verrekte lastig om aan te tonen dat hij tijdens werk tijd je idee heeft gejat en verder heeft uitgewerkt.
Een stagair is na een bepaalde tijd weg, dus die kan het gewoon daarna uitbrengen, dat was een beetje wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:25:
Je kan volgens mij alleen geen auteursrechten overdragen met een artikel in je AV ;) Volgens artikel 2.2 van de auteurswet moet dat via een akte waarin je specificeert wat je daadwerkelijk overdraagt. Wat Arnoud al meermaals heeft behandeld in zijn blog is dat toekomstig werk overdragen helemaal lastig is.
Mmm, heb je daar toevallig een link van? Als ik in opdracht voor een klant iets ontwikkel dan kan er (lijkt mij) gewoon geregeld worden dat de rechten overgaan. Het is geen ongebruikelijke situatie lijkt mij. Ik draag voor veel klanten gewoon de code en binaries over bij een oplevering en heb bij sommige de bepaling dat het eigendom van de klant is.

Een werkgever kan het ook eisen van zijn werknemer, dus waarom zou ik het niet kunnen aanbieden aan mijn klant...
Ik vrees dus dat je de klant blij maakt met niets ;)
Zolang het niet nadelig is voor mij zie ik geen probleem ;)
Of je moet bedoelen dat je de klant een onbeperkte licentie geeft al dan niet incl. de broncode. Dat kan wel, maar dan blijft het eigendom bij jouw liggen. Wel kan die licentie alleen weer ingetrokken worden door de curator bij een faillissement, wat je ook beloofd en ondertekend had richting de klant.
Ze waren inderdaad bang voor de licentie. Door een overdracht van het eigendom te doen tbv exploitatie zouden zij niet overgeleverd zijn aan de grillen van een curator. Er was een licentie, maar ze wilden zichzelf (begrijpelijk) indekken.
Ook hier, IANAL, maar zit met hetzelfde probleem. Ik heb klanten die persé het auteursrecht willen hebben, maar velen zien (nog) niet in wat de consequenties hier van zijn.
Maar ik zit mij nu te bedenken wat de consequenties zijn als de rechten niet overgaan... Zou de klant in problemen kunnen komen?

Een van mijn klanten heeft een jurist ingeschakeld welke het proces heeft begeleid. In principe is afgesproken dat alles wat ik maak voor de klant is, met als uitzondering zaken die al bestonden (en mijn control). Voor die zaken is een gedeeltelijke overdracht geregeld van het eigendom.
Het was sowieso een aparte situatie, de eigendomsrechten wisselde tussen 2 van de bv's van de klant en daar was ook mijn toestemming voor nodig. In die overdacht is tevens bepaald dat mijn control gedeeltelijk werd overgedragen. Ik wilde deze eerst buiten de overdracht houden en niet overdragen.

Deze situatie is lastig uit te leggen zonder een heel boek te moeten typen ;)

De informatie over een gedeeltelijke overdracht heb ik recentelijk nog op een seminar van een advocatenkantoor gehoord (best interessant zulke sessies), waarbij zij aangaven dat het een redelijk goede oplossing zou kunnen zijn en ook nog goedkoper dan ESCROW. Probleem is namelijk dat veel currators nu ineens de waarde van intellectueel eigendom/auteursrecht gaan inzien waardoor juristen nare acties vrezen, en je wilt natuurlijk niet dat je klanten in de shit komen (hoewel je bij een faillissement wel andere dingen aan je hoofd hebt ;) )...

Desalniettemin is en blijft het lastige materie... Heb hier ook al meerdere malen mijn hoofd over gebroken, ik wil het graag begrijpen maar er is gewoon teveel informatie en iedereen roept steeds andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Patriot schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:08:
[...]

Een stagair is na een bepaalde tijd weg, dus die kan het gewoon daarna uitbrengen, dat was een beetje wat ik bedoelde.
Als een stagiair (iemand die dus weinig ervaring heeft), zonder backing van een groot bedrijf een pakket weet uit te brengen voordat de bedenker (het bedrijf met ervaring en mogelijk goede naam) het kan en daar nog eerder/meer succesvoller mee is, dan mag het bedrijf in kwestie wel eventjes achter de oren krabben.

Dat bedoelde ik dan weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

.Gertjan. schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:16:
[...]

Mmm, heb je daar toevallig een link van? Als ik in opdracht voor een klant iets ontwikkel dan kan er (lijkt mij) gewoon geregeld worden dat de rechten overgaan. Het is geen ongebruikelijke situatie lijkt mij. Ik draag voor veel klanten gewoon de code en binaries over bij een oplevering en heb bij sommige de bepaling dat het eigendom van de klant is.

Een werkgever kan het ook eisen van zijn werknemer, dus waarom zou ik het niet kunnen aanbieden aan mijn klant...

[...]

Zolang het niet nadelig is voor mij zie ik geen probleem ;)

[...]

Ze waren inderdaad bang voor de licentie. Door een overdracht van het eigendom te doen tbv exploitatie zouden zij niet overgeleverd zijn aan de grillen van een curator. Er was een licentie, maar ze wilden zichzelf (begrijpelijk) indekken.

[...]

Maar ik zit mij nu te bedenken wat de consequenties zijn als de rechten niet overgaan... Zou de klant in problemen kunnen komen?

Een van mijn klanten heeft een jurist ingeschakeld welke het proces heeft begeleid. In principe is afgesproken dat alles wat ik maak voor de klant is, met als uitzondering zaken die al bestonden (en mijn control). Voor die zaken is een gedeeltelijke overdracht geregeld van het eigendom.
Het was sowieso een aparte situatie, de eigendomsrechten wisselde tussen 2 van de bv's van de klant en daar was ook mijn toestemming voor nodig. In die overdacht is tevens bepaald dat mijn control gedeeltelijk werd overgedragen. Ik wilde deze eerst buiten de overdracht houden en niet overdragen.

Deze situatie is lastig uit te leggen zonder een heel boek te moeten typen ;)

De informatie over een gedeeltelijke overdracht heb ik recentelijk nog op een seminar van een advocatenkantoor gehoord (best interessant zulke sessies), waarbij zij aangaven dat het een redelijk goede oplossing zou kunnen zijn en ook nog goedkoper dan ESCROW. Probleem is namelijk dat veel currators nu ineens de waarde van intellectueel eigendom/auteursrecht gaan inzien waardoor juristen nare acties vrezen, en je wilt natuurlijk niet dat je klanten in de shit komen (hoewel je bij een faillissement wel andere dingen aan je hoofd hebt ;) )...

Desalniettemin is en blijft het lastige materie... Heb hier ook al meerdere malen mijn hoofd over gebroken, ik wil het graag begrijpen maar er is gewoon teveel informatie en iedereen roept steeds andere dingen...
Ik heb niet 1 linkje voor je, het komt steeds in stukjes terug. Hier oa:

http://blog.iusmentis.com...e-is-die-website-met-cms/
http://blog.iusmentis.com...-met-verspreidingsverbod/
http://blog.iusmentis.com...in-een-portfolio-opnemen/

Uit bv die laatste leid ik af dat als jij je auteursrecht overdraagt jij het bv niet eens meer mag tonen als een voorbeeld van je werk aan een andere potentiële klant. En als reeds eerder geschreven code erin opgenomen wordt (bv omdat je niet weet dat dat niet zomaar kan) zit je helemaal in de ellende.

Uiteraard kan je regelen dat je de rechten overdraagt maar dan wel op een stuk dode boom dat jullie beide ondertekenen en waarin je specificeert wat je exact overdraagt (oftewel een akte) en niet via een mailtje of een regeltje in de AV.

Dit is namenlijk de tekst in de wet:
Artikel 2

1. Het auteursrecht gaat over bij erfopvolging en is vatbaar voor gehele of gedeeltelijke overdracht.

2. De levering vereist voor gehele of gedeeltelijke overdracht, geschiedt door een daartoe bestemde akte. De overdracht omvat alleen die bevoegdheden waarvan dit in de akte is vermeld of uit de aard of strekking van de titel noodzakelijk voortvloeit.
Ik ben er iig absoluut niet happig op om mijn rechten over te dragen en ook ben ik geen voorstander om de source te geven. Ik doe het momenteel dan ook enkel tegen (forse) bijbetaling, hoewel wij in hele verschillende markten werken waarbij ik grote delen (tot 90+%) van de source tussen klanten deel. Is de prijs dan ook wel naar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 22-12-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:36:
[...]

Ik heb niet 1 linkje voor je, het komt steeds in stukjes terug. Hier oa:

http://blog.iusmentis.com...e-is-die-website-met-cms/
http://blog.iusmentis.com...-met-verspreidingsverbod/
http://blog.iusmentis.com...in-een-portfolio-opnemen/

Uit bv die laatste leid ik af dat als jij je auteursrecht overdraagt jij het bv niet eens meer mag tonen als een voorbeeld van je werk aan een andere potentiële klant. En als reeds eerder geschreven code erin opgenomen wordt (bv omdat je niet weet dat dat niet zomaar kan) zit je helemaal in de ellende.

Uiteraard kan je regelen dat je de rechten overdraagt maar dan wel op een stuk dode boom dat jullie beide ondertekenen en waarin je specificeert wat je exact overdraagt (oftewel een akte) en niet via een mailtje of een regeltje in de AV.

Dit is namenlijk de tekst in de wet:

[...]
Tnx, ik zal ze eens doornemen. Heb ik wat te doen op de donkere dagen :D Is alweer een tijdje geleden dat ik op dat blog heb zitten lezen, meestal leest dat wel lekker weg en wordt je er ook nog wijzer van. :)

Bij een limited scope lijkt het mij niet altijd bezwaarlijk om de rechten over te dragen, maar je moet inderdaad wel altijd alert blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gertjan, doe het nou niet, je leeslijst is al veel te lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:01:
[...]

Ik denk niet dat dat persoonlijk is bedoelt maar dat een bedrijf vaak zoiets heeft van 'voor jou 10 anderen'.

Het is toch immers een eer om bij ons stage te mogen lopen.... :+
Dit idd. Zo voelt het voor een bedrijf. Zij verlenen jou de gunst om bij hen stage te lopen. Er zijn veel meer stagiairs dan interessante plekken, dus zou me niet zo druk maken over het contract.

Dit zijn allemaal vrij standaard clausules waar je je ook niet blind op moet staren. Het is meer dat ze een middel hebben mocht er iets raars gebeuren. En iets maken in je eigen tijd, wat totaal niet gerelateerd is aan je stage, zal niet zo'n probleem zijn in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry! We're down for maintenance

Afbeeldingslocatie: https://github.s3.amazonaws.com/media/constructocat.png

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/063/Picture_2_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
constructocat.png _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
*O* mijn resharper license is ook binnen, niet helemaal binnen d 48 uur, maar who cares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Woy schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:04:
*O* mijn resharper license is ook binnen, niet helemaal binnen d 48 uur, maar who cares :)
Ik ben nu al 66 uur verder en nog steeds geen key... Op twitter reageren ze natuurlijk niet, want het is Zondag. Ik verwacht de key toch echt wel maandag binnen te krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 22-09 15:09
Ik kreeg vanochtend van Element5 een mailtje met delivery information, en vanmorgen de license voor phpStorm, dus zal vanzelf wel keer komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:23:
Gertjan, doe het nou niet, je leeslijst is al veel te lang :P
:D

Scheelt dat ik 2 weken verplicht verlof heb gekregen van een van mijn klanten. Die zag dat ik toch wel eens vakantie nodig had :) Dat is wel leuk aan persoonlijke betrokkenheid bij kleinere klanten :)
Caelorum schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:47:
[...]
Ik ben nu al 66 uur verder en nog steeds geen key... Op twitter reageren ze natuurlijk niet, want het is Zondag. Ik verwacht de key toch echt wel maandag binnen te krijgen hoor.
Ik baal er best van dat ik net te laat was :'( Ik was gewoon naar de site gegaan en zag 59 dollar (of zoiets) voor een personal license. Ik dacht dat dat de normale prijs was en daar nog 75% vanaf ging. Had mijn CC niet bij mij dus dacht, bestel vanavond wel voor 59 dollar... Helaas was die 59 de prijs met korting al verwerkt :'(

Waarom zijn dat soort acties altijd op dagen dat ik het stervens druk heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
resharper 7.1 is wel lekker snel, tenminste met de 6 versie vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Tja XD had je hem een paar dagen geleden moeten kopen ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Licentie voor PHPStorm al enige tijd binnen (30 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vanochten mijn licentie voor intelliJ binnen gekregen, was geloof ik wel iets over de 48 uur heen. Maar het werkt :D. Lijkt me als je nog langer moet wachten dat je even contact op moet nemen met hun sales support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
pfff waarom heeft microsoft toch de optie create unit test er uit gehaald in vs2012.... stilletjes de hoop de resharper die functie wel zou bieden maar ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand die de expression suite gebruikt hier? Zag vandaag dat die gratis was geworden (end-of-life)... Is het de moeite waard om dat (persoonlijk / hobby) te gebruiken?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hoogie2004 schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:29:
Iemand die de expression suite gebruikt hier? Zag vandaag dat die gratis was geworden (end-of-life)... Is het de moeite waard om dat (persoonlijk / hobby) te gebruiken?
Ik vond/vind WebMatrix beter, op de previewmodus na. WebMatrix 2 moet nog beter zijn maar die heb ik nooit gebruikt. PHPStorm vind ik toch wel t beste

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 23-12-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Barryvdh schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:03:
Ik kreeg vanochtend van Element5 een mailtje met delivery information, en vanmorgen de license voor phpStorm, dus zal vanzelf wel keer komen..
Joah, kreeg het na 68 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoogie2004 schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:29:
Voor WPF applicaties is Expression Blend echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Inderdaad. Expression Blend is echt super nice voor WPF applicaties :D vooral als je de design door een designer laat doen ;).

EDIT: Oh hey ik ben vandaag jarig :P als het taartje er niet was geweest had ik het helemaal niet door gehad xD

[ Voor 31% gewijzigd door Rutix op 24-12-2012 00:06 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sneeuw!
Op tnet dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Ja, cool! Jammer dat posten de sneeuw die is blijven liggen wegvaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Vakantie! Olé olé. Helaas werd ik om 0728 wakker nog eerder dan normaal op maandag :D nu even snel naar kantoor "hotfixing", kan er niet inkomen met VPN en webmail is ook ontzettend traag.
Gelukkig woon ik dicht bij :D.

Overigens; alvast fijne feestdagen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Het belooft een kalme dag te worden op kantoor. 'k verwacht (bijna) geen telefoontjes en veel werk om te verzetten zal er ook niet zijn :O

Doel van de dag: de T.net banner laten ondersneeuwen >:) daarna zien we wel weer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd Rutix! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Thanks! Werd net al wakker gebelt door mensen :O ik sliep nog zo lekker :z

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:48:
[...]

Thanks! Werd net al wakker gebelt door mensen :O ik sliep nog zo lekker :z
Dude, dat is wel heel erg attent :P

Nou ik zit gewoon op kantoor, de laatste opdracht voor 2012 afmaken. Had vrijdag al af moeten zijn, maar dat is niet gelukt. Gister nog even geploeterd en nu af maken XD Wish me luck! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Gefeliciteerd Rutix! Een extra feestdag voor jou :D
Pagina: 1 ... 243 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.