De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter

Mededeling

Tweakers en Microsoft gaan komende donderdag een aankondiging doen voor een leuke actie, speciaal voor developers. Ik mag nog niet al te veel vertellen behalve dat het te maken met app development en Surface.

Hou komende donderdag Tweakers in de gaten en noteer donderdagavond 6 december alvast in je agenda.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
Sh4wn schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:54:
[...]

Alleen heeft de rest van de wereld dan niks aan jouw uitleg, als je het alleen tegen een rubber eendje verteld. Je code begrijpbaar maken moet natuurlijk ook niet de hoofdreden zijn om een blog aan te maken.
Daarnaast kan je het zelf na een jaar niet meer terug lezen. En zit je niet tegen je rubberen eentje te zeuren: "hoe/waar deed ik dat nou ook alweer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheNephilim schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:48:
Dat is waar, bloggen kost veel tijd, een beetje post hoeft echter geen 6-8 uur te duren lijkt mij. Ik kom een situatie tegen in mijn dagelijkse werk en los een probleem op. Het schrijven over het probleem en hoe je die oplost lijkt me dan makkelijker als je nog in de materie zit.
Dat hangt helemaal van het probleemgebied af. Om een goed onderbouwde post te kunnen maken ben ik 50% van de tijd aan het lezen en linkjes aan het verzamelen, 25% aan het programmeren/testen/configureren en 25% van de tijd bezig met tikken. En soms nog een paar weken aan het vertalen. O-)

Je kunt wel een lap code of XML online plempen en zeggen "works for me", maar daar zijn weinig mensen mee geholpen.

Ik moet mezelf nog steeds aanleren om van 'lastige' maar veelvuldig voorkomende problemen (standaardconfiguraties voor log4net, WCF met clientcertificaten, proxyserver voor een service configureren) een klein blogje te tikken. Dat zijn inderdaad de dingen die je in een kwartiertje online kunt hebben en die altijd handig zijn als referentiemateriaal.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2012 16:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Jah, naast alle blog geweld heb ik eigenlijk veel te veel te doen. Moet nog enkele dingen lezen, bitbucket opzetten voor alle stukken code en dergelijke en fatsoenlijke LESS basis maken voor de projecten.

Ik wil eigenlijk dmv Bitbucket gewoon bepaalde stukken direct uit de repo trekken als ik ze nodig heb en ook makkelijk kunnen updaten zodat het bij volgende projecten ook weer de nieuwste versie is.
CodeCaster schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:03:
[...]

Dat hangt helemaal van het probleemgebied af. Om een goed onderbouwde post te kunnen maken ben ik 50% van de tijd aan het lezen en linkjes aan het verzamelen, 25% aan het programmeren/testen/configureren en 25% van de tijd bezig met tikken.

Je kunt wel een lap code of XML online plempen en zeggen "works for me", maar daar zijn weinig mensen mee geholpen.

Ik moet mezelf nog steeds aanleren om van 'lastige' maar veelvuldig voorkomende problemen (standaardconfiguraties voor log4net, WCF met clientcertificaten, proxyserver voor een service configureren) een klein blogje te tikken. Dat zijn inderdaad de dingen die je in een kwartiertje online kunt hebben.
Het is de bedoeling ook om stukken code uit elkaar te trekken en daarmee opties te bieden en uit te leggen wat ik aan het doen ben en wat je ook kunt doen.

Veel bloggers knippen letterlijk alles in stukken en laten niet duidelijk zien waar bepaalde code thuis hoort. Duidelijk, onderbouwd en natuurlijk mogelijkheden goed uitlichten vind ik belangrijk. Code neerplempen is sowieso niet de bedoeling. Er moet wel wat meer omheen te doen zijn.

Nu ik dit zo lees, bedenk ik me dat ik bepaalde code in plugins moet gaan gieten voor Wordpress. Alles in functions.php knikkeren werkt niet echt bij grote thema's :+

[ Voor 63% gewijzigd door TheNephilim op 19-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Leuk als de klant een formulier in het Engels wil met een apart input veld voor tussenvoegsel. 8)7

Ergens ook wel lachwekkend, dat het in Engels ook gewoon "tussenvoegsel" genoemd wordt. Hoewel het een erg vreemd beeld geeft...

[ Voor 32% gewijzigd door OkkE op 19-11-2012 16:12 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sh4wn schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:54:
Alleen heeft de rest van de wereld dan niks aan jouw uitleg, als je het alleen tegen een rubber eendje verteld. Je code begrijpbaar maken moet natuurlijk ook niet de hoofdreden zijn om een blog aan te maken.
Erwin537 schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:59:
Daarnaast kan je het zelf na een jaar niet meer terug lezen. En zit je niet tegen je rubberen eentje te zeuren: "hoe/waar deed ik dat nou ook alweer?"
Kennelijk kennen mensen het concept rubber duck debugging niet.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 10:39
Het voordeel bij bloggen is dat je er meestal ook wat beter over na denkt (niet alleen, 'kijk het werkt'), maar ook wat algemener opstellen en wat voorbeeldjes maken en de risico's/randgevallen bedenken. Ook omdat je weet dat het gelezen kan worden door iedereen (ook (toekomstige) werkgevers), dus je wil wel iets fatsoenlijks neerzetten.
Denk dat daarom ook veel mensen op GoT/Stack overflow actief zijn, om mensen te helpen met problemen en zo beter te snappen hoe iets werkt.
TheNephilim schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:04:
Ik wil eigenlijk dmv Bitbucket gewoon bepaalde stukken direct uit de repo trekken als ik ze nodig heb en ook makkelijk kunnen updaten zodat het bij volgende projecten ook weer de nieuwste versie is.
Daar heb je in Git submodules voor toch? In het geval van PHP kan je natuurlijk ook algemene libraries maken en die binnentrekken/updaten met Composer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaargh!!! Waarom kan je toch nooit vertrouwen op 3rd party-API's? Ik wil in een Android app gebruik maken van de OMDB-API (open source IMDB alternatief). Soms gaat het goed, andere keren krijg ik doodleuk deze JSON terug:

JSON:
1
{"Response":"False","Error":"The operation has timed out"}

Zelfde verhaal voor een API van The Pirate Bay. Hier krijg ik dan gewoon niets terug.

Het vervelende is dat het gewoon totaal niet te voorspellen valt of het zal werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:22:
Waarom kan je toch nooit vertrouwen op 3rd party-API's?
[...]
Omdat gratis, dus je mag niet zeiken.

Ik weet wat je bedoelt, hoogst irritant. Maar zodra je gaat klagen over dit soort 'open' api's krijg je doorgaans de bovenstaande opmerking.. Beetje jammer :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het. Er zijn jammer genoeg geen alternatieven. Moesten IMDB en TPB nu zelf eens een API aanbieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

je hebt ook nog TMDB he.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13

Haan

dotnetter

NMe schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:58:

Mededeling

Tweakers en Microsoft gaan komende donderdag een aankondiging doen voor een leuke actie, speciaal voor developers. Ik mag nog niet al te veel vertellen behalve dat het te maken met app development en Surface.

Hou komende donderdag Tweakers in de gaten en noteer donderdagavond 6 december alvast in je agenda.
Spannend! Ik ga morgen naar Windows 8 app development training, dus kom maar op met die Surface :*)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er zelfs nog een paar andere. Alleen weet ik niet welke het betrouwbaarste is ...
Even experimenteren met een paar van de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is TMDB wel aardig betrouwbaar, al gebruik ik in XBMC de IMDB scraper. Geen idee alleen of die scraper een officiële ingang gebruikt bij IMDB of dat ze gewoon html parsen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TMDb is wat XBMC gebruikt trouwens.

Trouwens, waarom is ihenk.it stuk? :'(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:22:
Aaaaargh!!! Waarom kan je toch nooit vertrouwen op 3rd party-API's? Ik wil in een Android app gebruik maken van de OMDB-API (open source IMDB alternatief). Soms gaat het goed, andere keren krijg ik doodleuk deze JSON terug:

JSON:
1
{"Response":"False","Error":"The operation has timed out"}

Zelfde verhaal voor een API van The Pirate Bay. Hier krijg ik dan gewoon niets terug.

Het vervelende is dat het gewoon totaal niet te voorspellen valt of het zal werken of niet.
Ik dacht na je eerste regel dat het zou gaan dat de API niet overeen zou komen met de documentatie. Dat een dergelijke open source API wel eens overbelast zou kunnen zijn is niet heel erg onlogisch natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
OkkE schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:08:
Leuk als de klant een formulier in het Engels wil met een apart input veld voor tussenvoegsel. 8)7

Ergens ook wel lachwekkend, dat het in Engels ook gewoon "tussenvoegsel" genoemd wordt. Hoewel het een erg vreemd beeld geeft...
Infix?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van school een mbed geleend om mee te prutsen voor een bepaald vak. De compiler is sowieso al om te janken maar nu begint hij te klagen dat size_t geen bekend type is.

Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb heel lang preposition gebruikt (ooit ergens "geleerd") maar gebruik voortaan weer gewoon "tussenvoegsel" (ook al klinkt 't niet erg engels).

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 19-11-2012 17:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

non-tech collega: "ja, ze hebben hier allemaal van die draadloze dingen gezet, alle hoe heet dat weer? ah ja, van die wifi. En das met allemaal flikkerende lampekes! En das wel toepasselijk want het is van het merk Disco of zoiets!"

.../facepalm

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:19:
Ik heb van school een mbed geleend om mee te prutsen voor een bepaald vak. De compiler is sowieso al om te janken maar nu begint hij te klagen dat size_t geen bekend type is.

Huh?
Is dat ook niet een typedef in stdlib.h? Vaak gebruik je de 'normale' standaard C library niet op microcontrollers, omdat die vrij groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

roeleboel schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:22:
non-tech collega: "ja, ze hebben hier allemaal van die draadloze dingen gezet, alle hoe heet dat weer? ah ja, van die wifi. En das met allemaal flikkerende lampekes! En das wel toepasselijk want het is van het merk Disco of zoiets!"

.../facepalm
Die is dus blijven hangen in z'n basisschoolfase ("Ik weet er niks van, en da's best stoer!")? :P

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:22:
[...]

Is dat ook niet een typedef in stdlib.h? Vaak gebruik je de 'normale' standaard C library niet op microcontrollers, omdat die vrij groot is.
Dat zou inderdaad kunnen, maar de compiler klaagt niet over std::vector of std::map objects (sterker nog, daar kan 'ie prima mee overweg omdat het een C++ compiler is), maar size_t is blijkbaar té hoog gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
RobIII schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:22:
[...]

Ik heb heel lang preposition gebruikt (ooit ergens "geleerd") maar gebruik voortaan weer gewoon "tussenvoegsel" (ook al klinkt 't niet erg engels).
Hier wordt altijd gebruik gemaakt van een 'Prepositions' veld, alleen al omdat ik het lelijk vind dat een achternaam niet met hoofdletter begint, en automatisch uppercasen op eerste letter van elk woord wordt er ook niet mooier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:11
Aargh... Reverse-engineeren van een login zonder toegang tot de volledige bron... Tijdens de login wordt de pagina 3 keer geredirect... Aargh!

Probeer in te loggen op het schoolsysteem via cURL om vervolgens het rooster op te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
HTML parsen vanuit de commandline met grep etc. is niet erg praktisch, blijkbaar :P

Misschien maar eens beroep doen op zo'n HTML/XML parser van Python oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 15:26
Hmm, op linkedin een recruiter die mij wilt overvliegen naar Engeland omdat hij super impressed is by my profile. Erm, sure. Ik voel me gevleid, maar zo goed ben ik nu ook niet :+ . Heb hem dan ook vriendelijk bedankt en gezegd dat ik mijn huidige baan toch nog steeds graag doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Pyr0wl schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:11:
HTML parsen vanuit de commandline met grep etc. is niet erg praktisch, blijkbaar :P
HTML parsen met grep is inefficiënt en bovendien foutgevoelig. Hoe vang je foutieve HTML af? :)

Je kunt beter een DOM-parser gebruiken, die probeert er nog wat van te maken zoals een webbrowser dat ook zou doen. Een prima parser voor .NET is het HTML Agility Pack, voor Python zullen er vast tegenhangers zijn. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 19-11-2012 23:58 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
when I try to update data in a database, the dataset gets updated but not the underlying table could the fact that I am using 64 bit system be a problem?
Waarom heb ik die vraag toch geopend, *zucht*...

Zei er iemand niet overlaatst iets over een equivalent van een rijbewijs, maar dan voor programmeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Styxxy op 20-11-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Styxxy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 01:17:
[...]

Waarom heb ik die vraag toch geopend, *zucht*...

Zei er iemand niet overlaatst iets over een equivalent van een rijbewijs, maar dan voor programmeren?
Sorry? Ik snap je opmerking niet. Als jij diegene bent die de vraag heeft geopend had je, zoals die comment stelt, wel wat meer info mogen geven. Nu is het gewoon gissen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Rutix schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:16:
[...]

Sorry? Ik snap je opmerking niet. Als jij diegene bent die de vraag heeft geopend had je, zoals die comment stelt, wel wat meer info mogen geven. Nu is het gewoon gissen.
Ik veronderstel dat hij bedoelt "Waarom heb ik op die vraag geklikt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hoewel 'tussenvoegsel' er misschien stom uit ziet, ik vraag me af of "infix" duidelijk(er) is?
RobIII schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:22:
[...]

Hoe stom het er ook uit ziet om 'tussenvoegsel' te gebruiken in een verder Engels formulier, we hebben het toch gebruikt; de 'alternatieven' zijn denk ik geen van allen duidelijk(er) — vooral voor Nederlanders niet.
diabolofan schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:12:
[...]

Hier wordt altijd gebruik gemaakt van een 'Prepositions' veld, alleen al omdat ik het lelijk vind dat een achternaam niet met hoofdletter begint, en automatisch uppercasen op eerste letter van elk woord wordt er ook niet mooier van.
Het is lastig omdat het woord 'tussenvoegsel' in de context van namen eigenlijk niet bestaat in het Engels (zo ver ik gevonden heb)...

Ik vind eigenlijk in de meeste gevallen (die wij tegenkomen iig) een los veld voor tussenvoegsel nog al overbodig; aanmelden voor nieuwsbrief is er zo een. Als het veld er dan toch in moet, dan maar zoals het ook op Wikipedia staat.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Alex) schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:58:
[...]

HTML parsen met grep is inefficiënt en bovendien foutgevoelig. Hoe vang je foutieve HTML af? :)

Je kunt beter een DOM-parser gebruiken, die probeert er nog wat van te maken zoals een webbrowser dat ook zou doen. Een prima parser voor .NET is het HTML Agility Pack, voor Python zullen er vast tegenhangers zijn. :)
Inderdaad, tot die vaststelling ben ik ook gekomen. Het was voornamelijk om van die desktop widgets te voeren van informatie (in mijn geval, het huidig weer etc.) en dat wordt eigenlijk gedaan via terminal commands. Via terminal commands alleen is dit niet te doen :P

Je moet dan XML etc. parsen, iets waar reguliere expressies zich niet echt voor leunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Erwin537 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:26:
[...]

Ik veronderstel dat hij bedoelt "Waarom heb ik op die vraag geklikt"?
Oh! Op die fiets XD sorry het is nog vroeg :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:41
Waarom is er nou tot donderdag geen koffie |:(
En ga er maar vanuit dat het donderdag middag wordt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
ytterx schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:20:
Waarom is er nou tot donderdag geen koffie |:(
En ga er maar vanuit dat het donderdag middag wordt.. :(
Misschien een uitgelezen gelegenheid om dit eens te testen: http://www.deathwishcoffee.com/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Pyr0wl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:32:
[...]

Misschien een uitgelezen gelegenheid om dit eens te testen: http://www.deathwishcoffee.com/ :+
Doe maar maar een bakkie dan :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ligt het trouwens aan mij, of werken de hotkeys voor o.a. MyReact niet meer sinds T7? Ze hebben het nog een tijdje gedaan maar nu ineens niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
Aah heerlijk die DevExpress controls waar elk control duidelijk door een andere (groep) programmeur(s) is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Laatst online: 04:41
Hey de kleurtjes zijn terug in het forum yay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zag ik ook al, nice! Is net even iets makkelijker de juiste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
ytterx schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:52:
Het viel mij ook al op :) Was echt van: ...wacht... paars....? ehhh....? Oh ze zouden wel weer wat hebben geupdate ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
diabolofan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:10:
Aah heerlijk die DevExpress controls waar elk control duidelijk door een andere (groep) programmeur(s) is gemaakt.
Breek me de bek niet open :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

diabolofan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:10:
Dat was de reden wat wij destijds DevExpress na een trial niet hebben gekozen, maar verder zijn gegaan zijn met Telerik. Daar zit duidelijk meer lijn in de ontwikkeling :)
Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:45:
Ligt het trouwens aan mij, of werken de hotkeys voor o.a. MyReact niet meer sinds T7? Ze hebben het nog een tijdje gedaan maar nu ineens niet meer :(
Werken hier nog prima eigenlijk :) In Firefox overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Is 't al 17:00 uur? Heb een koppijn joh.. niet normaal. }:|

[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 20-11-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

IMDb biedt een API aan, maar die is zeer kostbaar (lees: enkel te betalen voor heel serieuze projecten). De kwaliteit van TMDb is de laatste jaren enorm omhoog gegaan, daar kan je inmiddels wel goed op vertrouwen. Het is ook weer niet zo dat IMDb heel actief "jaagt" op mensen die op relatief kleine schaal hun data scrapen, maar in principe is dat allemaal niet toegestaan.

Zelf heb ik een parser geschreven die de data van IMDb en TMDb combineert, maar i.v.m. de af en toe toch wel wisselende output van IMDb en de kwaliteit van TMDb ga ik het spoedig ombouwen om enkel de laatste bron te gebruiken.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ik vind het jammer dat de kleurtjes terug zijn. In de oude stijl vond ik het tof, maar nu vind ik het niets minder dan lelijk. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moest ook even kijken. Ik vroeg me af waarom DCC in mijn posthistory grijs was, terwijl de rest (het bekende) blauw was. Bleek dus dat het niet grijs is maar grijspaars en dat dat de Devschuur kleur is, terwijl de rest van de actieve topics in mijn post history voornamelijk in GC en Feedback staan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn, nog tijd gevonden om de GoT Chrome extension aan te passen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom zijn er developers die namen delen met acteurs? Dat maakt zoeken nogal lastig :P James Avery and Jeremy Miller, I'm looking at you!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

kenneth schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:39:
Waarom zijn er developers die namen delen met acteurs? Dat maakt zoeken nogal lastig :P James Avery and Jeremy Miller, I'm looking at you!
developer || -actor || -movie achter je zoekterm zetten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pagina 666! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Pagina: vorige 1 2 ... 434 435 436 437 438 439 440 laatste

:? :+

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 20-11-2012 11:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pagina 431 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Jullie weten er allemaal niks van. Pagina 220. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pagina 523, met 42 posts per pagina. *O*

Nu weer snel terug naar 50. :+

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Wat lopen jullie achter (879)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Jullie moeten toch wel een enorme scroll vinger hebben van die lange pagina's... Ik heb gewoon 732 pagina's hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Erwin537 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:50:
Jullie moeten toch wel een enorme scroll vinger hebben van die lange pagina's... Ik heb gewoon 732 pagina's hier :)
879 :+

Volgens mij is dat de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik heb "laatste" pagina's. Die refresh werkt wel goed dus gebruik ik gewoon dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Erwin537 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:50:
Frictionless scrolling ftw. :+ Ideaal die logitech muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Muizen? wat is dat?

*heeft trackpad*

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( De upgrade naar TFS 2012 heeft er voor gezorgd dat een aantal velden in de Work Items zijn omgezet van dropdown (bijvoorbeeld assigned to) naar een textbox :X WTF.... :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tarilo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:20:
[...]

Frictionless scrolling ftw. :+ Ideaal die logitech muizen.
QFT :Y
Ook ideaal code-scrollen enzo. Alleen soms perongeluk de tabs van de browser doorscrollen, da's nog wel eens irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Haat aan kantoortuinen, irritante ringtones en telefoons op volumeniveau 11. Hoe kan ik me verdomme concentreren als zo'n ding er doorheen staat te blèren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Rutix schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:16:
[...]
Misschien had ik het ietwat slecht verwoord :+ (geopend => als in open gedaan, als in op geklikt en het scherm opent voor mijn neus) :P.

Totaal irrelevant, note to self, collega niet laten lachen wanneer hij aan het drinken is. We hadden bijna een verdrinkingsgeval hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 09:07
Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:29:
Haat aan kantoortuinen, irritante ringtones en telefoons op volumeniveau 11. Hoe kan ik me verdomme concentreren als zo'n ding er doorheen staat te blèren? :(
Dat!

ik heb mijn telefoon al jaren ALTIJD op stil (behalve de wekker) staan. als ie in mn broekzak zit voel ik 'm trillen en als ie dat niet zit ligt ie OF dusdanig dichtbij dat ik 'm hoor trillen OF hoor ik 'm niet trillen omdat ik niet bereikbaar wil zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Styxxy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:33:
[...]

Misschien had ik het ietwat slecht verwoord :+ (geopend => als in open gedaan, als in op geklikt en het scherm opent voor mijn neus) :P.

Totaal irrelevant, note to self, collega niet laten lachen wanneer hij aan het drinken is. We hadden bijna een verdrinkingsgeval hier.
:D Ja iemand zei het al ;) en toen dacht ik ohhhh dat bedoelt die :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oracle Express geinstalleerd. Wil ik er een week later mee aan de slag, password vergeten.

/facedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

kenneth schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:39:
mwah... dan is Michael Jackson irritanter :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:43
wsitedesign schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:36:
Pff, mag ik alweer 1 van mijn HD7950 RMA sturen... 1 van de 2 fans maakt constant herrie, zit niet goed meer vast ofzo -_-
Heb al bevestiging dat ik een nieuwe krijg, nu hopelijk tegen het eind van de week bij mij thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 16:08
20 November, en de ramen staan hier wijd open, het is echt te warm hier :(

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Flikker daarnet zowat van mn stoel af omdat er een wieltje onder mn bureau stoel ineens afbreekt...

FUUU moet ik weer opzoek naar een nieuwe bureaustoel (gas cilinder is ook al kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
D-Raven schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:54:
Flikker daarnet zowat van mn stoel af omdat er een wieltje onder mn bureau stoel ineens afbreekt...

FUUU moet ik weer opzoek naar een nieuwe bureaustoel (gas cilinder is ook al kapot).
Hoe snel ging ie voor het gas kapot ging? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
wsitedesign schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:58:
[...]

Hoe snel ging ie voor het gas kapot ging? xD
Met een beetje flink steppen toch zeker 15 KM/u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
niet slecht voor een bureaustoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

D-Raven schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:54:

Haha, die zou ik ook niet zien aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geweldig product, dat SharePoint 2010. *kuch*

[/minor annoyance rant]

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 20-11-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:08
Hydra schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:22:
Oracle Express geinstalleerd. Wil ik er een week later mee aan de slag, password vergeten.

/facedesk
system:manager al geprobeerd? ;)

(of als je kan inloggen op de bak waar het geinstalleerd staat: sqlplus / as sysdba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Gaaf zeg ik word overgevlogen voor sollicitatiegesprek bij een spelletjesmaaktoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zeker gaaf. Maar je bent toch een webdeveloper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:12:
Gaaf zeg ik word overgevlogen voor sollicitatiegesprek bij een spelletjesmaaktoko.
Cool, wie?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

alienfruit schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:12:
Wow :) overgevlogen nog wel! Welk land? Aangezien ik even aanneem dat je de toko hier niet bij naam gaat noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

EddoH schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:14:
http://www.bubblegame.org/ O-)

Seriously: cool en succes! :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ehm..ohja...

..zulke spelletjes bestaan ook nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

EddoH schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:14:
Ja, een Flash (of Mobile) ontwikkelaar

Bij een maker van social games in Berlijn :)

[ Voor 69% gewijzigd door alienfruit op 20-11-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ah! Wooga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, zit al in de laatste sollicitatieronde! Spannend yoh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Success dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bedankt! Het is over een paar weken :) Volgens mij kan ik daar veel leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

http://www.wooga.com/

Ik zie toch een overeenkomst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh ik zat er niet ver vanaf :D

Succes! Leuk, zo'n internationaal avontuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Succes alienfruit!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

ytterx schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:52:
\0/\0/\0/

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:13
[Vimeo: http://vimeo.com/47483575p]

Interessant stuk van Tekpub waarom javascript steeds belangrijker wordt :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeeej, mijn eerste mechanisch toetsenbord is ook binnen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EiCeXl.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zonder numpad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Zo te zien ingebouwd in de toetsen. Ziet er goed uit, rubinski!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
BeefHazard schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:53:
[...]

Zo te zien ingebouwd in de toetsen. Ziet er goed uit, rubinski!
Overgekeken -_-

Lijkt me niet handig, maar goed, zal wel persoonlijke mening zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ik gebruik de Numpad niet echt vaak en daarom heb ik besloten om een tenkeyless keyboard te kopen. Ik vind ze persoonlijk ook wat mooier dan gewone toetsenborden.

Ik heb expres een qwerty toetsenbord gekocht omdat cijfers intikken op qwerty toch nog een tikkeltje gemakkelijker is. (dat is uiteraard niet de enige reden waarom ik een qwerty heb gekocht hoor)
Pagina: 1 ... 220 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.