De componenten van Google ansich zijn niet verboden (net als google zelf), maar het feit dat de scripts bij google hosted staan zorgt er voor dat de computers van de gebruikers een verbinding moeten kunnen leggen met google. Daarnaast worden een aantal van de google charts op de google servers gegenereerd (sowieso de oude versie van charting). Dit is ongewenst bij bedrijven die werken met gevoelige data zoals financiële gegevens. Dat is tevens de reden dat ze eigenlijk de machines die de apps benaderen willen afschermen zodat er geen data naar buiten kan.
Niet alle software die ik schrijf is voor de lokale bakker
De verkoopcijfers van croisantjes zijn niet boeiend, maar ik heb ook producten waar iets gevoeligere info in kan zitten
Deze klanten zullen dergelijke info ook niet in google-docs mikken 
Die klinkt me bekend, maar die is ook met een reden afgevallen. Ik weet niet meer waarom, volgens mij was dat een library die geen Radar ondersteunde.
Dat is eigenlijk de enige chart die erg moeilijk te krijgen is.

De worldmap van Google is ook nog redelijk onvervangbaar, maar daar ben ik niet actief naar aan het zoeken. Ik wil gerust investeren in een goed control (hoewel ik 400 euro voor een SaaS licentie veel vind, omdat het een consultancy tools betreft staan er meerdere klanten in en moet je eigenlijk een SaaS/developer license nemen), maar zou er wel een beetje buikpijn van hebben om te investeren in control A van leverancier A en vervolgens er achter te komen dat ik ook B van leverancier B moet nemen (dan heb je voor honderden euro's charting)

Wil dus gerust wel een keer wat geld neerleggen, maar dan moet het ook goed bruikbaar zijn, en dat gevoel heb ik nog niet.
Ik weet dat er inderdaad een chart control standaard in .net zit (ik dacht met ondersteuning voor WPF en ASP.NET), maar deze ondersteunde (destijds) volgens mij geen radar. Voor het WPF deel gebruik ik momenteel de charting van WinForms. Die voldoet in principe redelijk, maar vind het niet echt mooi om dat ding te laten genereren op een website. Het mooiste is om een reeks data te voeren die mooi geplot wordt (inclusief mouse-overs).
Inderdaad, ik werd een beetje ziek van al dat uitzoekwerk. Voor hoeveel procent mag deze lunch worden afgetrokken, hoe zit het met bijtelling zus, en afschrijving zo. Nu heb ik iemand die het regelt voor +/- de helft van mijn tarief. Hij doet het vermoedelijk ook sneller dus die "investering" verdien ik zo terug.
Het zorgt ook voor rust. Ik merkte dit jaar met de aangifte dat ik onrustig was omdat ik bepaalde dingen nog moest uitzoeken. En dat is niet erg als het om bedragen met 2 cijfers gaat (ook dat is zonde) maar als de bedragen 4 of 5 cijfers bedragen
(voor de komma
) word je toch wat sneller nerveus