[ALG] Kennis op peil houden

Pagina: 1
Acties:

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 12:21

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Afgesplitst uit de De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2

Even een vraagje voor de PHP programmeurs onder ons. Hoe houden jullie je kennis op peil?

Ik ben de afgelopen tijd al een paar keer tegen functies en constructies aangelopen waarvan ik eerst iets had van wtf :? Na een korte zoekactie vind ik dan wat het is en heb ik weer wat geleerd.

Ik ben een jaar of acht? negen? begonnen met PHP en heb via verschillende boeken en uiteraard heeeel veel google werk een redelijke basis. (ben dan ook inmiddels 6 jaar als fulltime php programmeur).

Gretig als ik ben naar vernieuwing en verbetering ben ik al een tijd opzoek naar een blog, boek, forum..eigenlijk anything waar dergelijke nieuwe(re) zaken worden besproken. Of een goed 'advanced php' boek oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 29-09-2012 20:25 ]

One's never alone with a rubber duck.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Contacten, lezen, doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door daaan op 29-09-2012 19:10 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

daaan schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:09:
Ja, nee, dank je. Daar kan ik echt een hele hoop mee.
Programmeren is vrij statisch in het uiteindelijke resultaat.

Bijblijven met de laatste ontwikkelingen en leren van anderen is altijd de key tot "goed" zijn. Er is geen "best method" naar mijn mening.
Contacten helpen, want ze geven je nieuw inzicht.
Veel bijblijven, lezen wat er gebeurd, is wat mij betreft meer een basis dan een optie
En zelf doen, blijft de beste optie om iets bij te leren

Ik snap dat je denkt "ja, moet ik daar nou mee", maar domweg lezen van artikelen over bijvoorbeeld de veranderingen in PHP 5.4, artikelen over nieuwe toepassingen van bestaande functies in php, etc., dat is waar je winst ligt.
Waar je die informatie om te verbeteren haalt, is heel moeilijk te zeggen. StackOverflow, Tweakers, Webwereld, Slashdot, teveel om op te noemen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Roadmaps/release notes volgen van waar je mee bezig bent. Gaf mij in ieder geval een goed inzicht over bv. PHP voordat het zelfs gereleased was. Als je daar geen tijd voor hebt, dan samenvattingen/opsommingen zoeken opgesteld door diegenen die het wel gelezen hebben. Werkt voor mij in ieder geval prima.

Verder heb ik ook interesse in andere codebasen. Als ik daar dan wat tegen kom wat ik nog nooit gezien heb, zoek ik het op, zoals de TS dat ook al aangaf.

(upgrade) Boeken ben ik zelf wat minder van. Dan is het vaak al voorgekauwd en blijft het minder hangen. Vaak staat er ook dubbele informatie in (van eerdere versies). Door zelf dingen uit te zoeken blijft het beter hangen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Feanathiel schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:08:
Roadmaps/release notes volgen van waar je mee bezig bent. Gaf mij in ieder geval een goed inzicht over bv. PHP voordat het zelfs gereleased was. Als je daar geen tijd voor hebt, dan samenvattingen/opsommingen zoeken opgesteld door diegenen die het wel gelezen hebben. Werkt voor mij in ieder geval prima.

Verder heb ik ook interesse in andere codebasen. Als ik daar dan wat tegen kom wat ik nog nooit gezien heb, zoek ik het op, zoals de TS dat ook al aangaf.

(upgrade) Boeken ben ik zelf wat minder van. Dan is het vaak al voorgekauwd en blijft het minder hangen. Vaak staat er ook dubbele informatie in (van eerdere versies). Door zelf dingen uit te zoeken blijft het beter hangen.
PHP heeft vaak kleine updates, maar een update van .NET....

.NET 3.5 naar 4 zaten flink wat nieuw leuk spul in, de overstap van 4 naar 4.5 ben ik nog niet aan begonnen, maar dat zal zeker wel even duren voordat ik alles gezien heb daarvan.

MVC3 naar MVC4 zal waarschijnlijk wel eenvoudiger worden, ik kijk het liefst altijd wat seminars van MS zelf.

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:29
Programmeren, of IT gerelateerde zaken in het algemeen, houd je bij, door het te doen en er een interesse voor hebben. Verder helpt het om nieuws sites in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:38
Je komt als het goed is in je werk gewoon dingen tegen, nieuwe versies, nieuwe ontwikkelingen, etc. Ik ben dan nieuwsgierig en ga erover lezen / het uitproberen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Firesphere schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:14:
[...]
Waar je die informatie om te verbeteren haalt, is heel moeilijk te zeggen. StackOverflow, Tweakers, Webwereld, Slashdot, teveel om op te noemen.
Als .NET developer gebruik ik met name RSS feeds van een aantal mensen waarvan ik weet dat ze regelmatig bloggen over nieuwe ontwikkelingen (Scott Guthrie, Scott Hanselman of MSDN Magazine bijv.). Gecombineerd met een fijne RSS reader (ik gebruik Feedly) word je praktisch zonder inspanning op de hoogte gehouden.

Natuurlijk kun je niet alle informatie over een onderwerp uit zo'n post halen, dus als vervolgstappen zul je nog steeds zelf andere bronnen moeten raadplegen. Maar de eerste stap, het signaleren van belangrijke ontwikkelingen, wordt zo in ieder geval wel een stuk makkelijker.

[ Voor 19% gewijzigd door MrBucket op 30-09-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25065

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 14:34
Ik volg inderdaad een aantal belangrijke mensen op twitter, en op die manier houd ik al het nieuws bij. Hier een overzichtje:

Windows Phone Dev (@wpdev)
msdn NL (@msdnNL) -> retweet ook een hoop van andere belangrijke mensen
TechNet Nederland (@TechNetNL) -> zelfde als hierboven
Scott Guthrie (@scottgu) -> de baas van het ASP.NET en Azure team. Erg gave vent.
The ASP.NET Team (@aspnet)
WMX (@googlewmc) -> Google webmaster tools
Google Developers (@googledevs)

Verder volg ik Hacker News. Daar komt dan wel een hoop Ruby- Python- en Go onzin voorbij (en een hoop gezeur over Apple), maar af en toe komen er ook nieuwswaardige dingen voorbij.

En tot slot ga ik zoveel mogelijk naar evenementen... Altijd leuk en leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Firesphere schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:14:
[...]

Programmeren is vrij statisch in het uiteindelijke resultaat.

Bijblijven met de laatste ontwikkelingen en leren van anderen is altijd de key tot "goed" zijn. Er is geen "best method" naar mijn mening.
Contacten helpen, want ze geven je nieuw inzicht.
Veel bijblijven, lezen wat er gebeurd, is wat mij betreft meer een basis dan een optie
En zelf doen, blijft de beste optie om iets bij te leren

Ik snap dat je denkt "ja, moet ik daar nou mee", maar domweg lezen van artikelen over bijvoorbeeld de veranderingen in PHP 5.4, artikelen over nieuwe toepassingen van bestaande functies in php, etc., dat is waar je winst ligt.
Excuus voor de botte reactie, zo was het niet bedoeld, dacht dat ik snel genoeg was met weghalen ;)

Wat jij en alle anderen zeggen klopt natuurlijk. Veel lezen, googlen, zoeken, uitvinden, bijhouden, volgen, ik doe het ook allemaal. Ik vind het ook leuk om te doen, dat is niet het probleem. Maar al die acties komen voort vanuit mijn huidige situatie en betekend dus dat er dingen buiten mijn scope vallen omdat ik simpelweg niet weet dat het bestaat.

Het doel van mijn post en dus inmiddels dit topic is om nieuwe onbekende bronnen te ontdekken of te delen. Een leuke waar ik net tegenaan liep is de Web Security Zone van de Acunetix website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat ik wel veel volg is www.reddit.com/r/programming. Dan blijf je ook niet zo snel in je eigen straatje met je eigen taaltje steken maar lees je veel bredere onderwerpen over allerlei platformen / algoritmes enz. Verder, inmiddels een tikje outdated, ook eens hier kijken. Zal 'm eerdaags eens updaten met nieuwe bookmarks als ik tijd heb.

Gebruik ook vooral een tool als Pocket, Evernote oid voor als je eens iets tegen komt maar op dat moment geen tijd voor hebt om te lezen. Ikzelf "pocket" nogal 't een-en-ander (maar kom helaas veel te weinig aan 't daadwerkelijk lezen ervan toe; ter indicatie: unread: 1038, read: 371 op het moment van schrijven :X ). In vakanties e.d. probeer ik dan wat van m'n "te lezen" lijst af te werken als ik me verveel.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 01-10-2012 16:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 14:42
Ik zelf heb een lijst RSS feeds welke ik in de gaten houd. Tevens pik ik veel mee via Twitter. Ik besteed gemiddeld per week zo'n 5 uur aan het lezen van artikels e.d.

Tijdens mijn vakantie daarentegen doe ik er dan weer helemaal niks aan. Alles wat ik dan mis, jammer dan. Als het heel belangrijk is loop ik daar vanzelf wel weer tegenaan.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 01-10-2012 17:02 ]

Pagina: 1