Had net een hele post waarin ik aangaf dit topic wel oogluikend toe te willen staan onder voorbehoud dat het geen linkdump/opsomtopic moet worden dus dat ik graag bij elke link/blog graag een korte omschrijving zou zien. En daarin had ik ook een hele waslijst aan blogs die ik volg inclusief omschrijving gezet en toen ik bijna klaar was en wat blogtabjes ging sluiten etc heb ik klaarblijkelijk ook de post gesloten en de "undo closed tab" heeft me deze keer niet gered; ik keek tegen een blanco textarea aan.
Anyway; mijn standpunt is daarmee niet veranderd: Ik wil het wel even aankijken. Ikzelf doe een hoop interessante info op via blogs (en twitter
ja twitter ja, even de juiste lui followen) en wie weet vindt iemand anders in mijn bloglijstje ook wel een handig of interessant linkje.
I call first dibs on:
Scott Hanselman
Voornamelijk ASP.Net en ASP.Net MVC. Geweldige gast om te zien in presentaties; vooral
deze en
deze zijn leuk, ook al beheers je de techniek of heb je de kennis al. Je vermaakt je kostelijk om naar die vent te
luisteren of kijken.
Joel Spolsky
All-round blogger; niet (erg) taalspecifiek. En hoewel ik 't niet altijd met 'm eens ben schrijft 'ie ook classics als
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Sets (No Excuses!),
Back to Basics,
The Joel Test: 12 Steps to Better Code en
The Law of Leaky Abstractions
Paul Irish
jQuery guru, HTML5 evangelist (als ik dat zo even kort door de bocht mag noemen) en wat vingers in de pap bij o.a. Chrome en jQuery.
Alex Papadimoulis
Als je deze niet kent heb je niets te zoeken in de Devschuur. Vooral bekend vanwege het hoge humor/facepalm gehalte en dagelijks een artikeltje (werkdagen) over hoe het niet moet. Pareltjes zijn o.a.
What Is Truth?,
The Brilant Paula Bean en
Web 0.1
Raymond Chen
Deze gast kent ins- en outs van Windows en dan ook nog eens op behoorlijk historisch vlak. Kan vaak "intrigerende" kwesties vanuit dat historisch perspectief heel mooi verklaren en geeft heel vaak mooie kijkjes achter de schermen bij de gedachtegang van sommige zaken die MS neemt waar een willekeurig ander bedrijf niet eens bij stil zou staan.
Ted Dziuba
Soms wat grof gebekt maar schrijft gewoon all-round leuke stukjes
Jon Skeet
Dé Jon Skeet ja; die
bekend is van
SO. Vooral .Net/C# artikeltjes die ik wel interessant vind om te lezen.
Jeff Atwood
All-round blogger; niet per-se altijd over code maar meer algemene artikeltjes.
SmashingMag
Voornamelijk gericht op creatief volk dat zich meestal in GFX ophoudt; maar zo nu en dan ook wel leuke artikeltjes over (voornamelijk) frontend zaken en wat minder frequent zelfs wel wat serverside zaken.
Royal Pingdom
Pingdom is een uptime-monitoring-service-dinges. Maar ze bloggen ook erg leuke en interessante algemene(re) web gerelateerde artikeltjes. Zo nu en dan kijk ik eens of er nog nieuwe posts zijn en lees ik me even bij.
Mijn eigen blog
En natuurlijk ons
eigen Tino Zijdel
Was gisteren
keynote speaker was op de
HTML5 game jam 
.
Schrijf gewoon ontzettend interessante stukjes die soms pijnlijk duidelijk een vinger op een zere plek weten leggen maar ook gewoon lekker kritisch en algemeen discussievoer. Vooral frontend en "algemeen web".
Ik zal morgen (zondag) even omschrijvingen er bij editten (want dat is dus
wel de bedoeling). Ik heb er net een avondje pokeren op zitten en het is me nu te laat het allemaal
nog eens uit te schrijven. En daarbij
sluit ik me wel aan bij NMe; ik zie hier liever de "juweeltjes" voorbij komen (de blogs die 't volgen waard zijn) en niet iedere willekeurige blog die je kunt vinden. Ook heb ik liever de échte tips als dat we het moeten gaan zoeken in een specifieke hoek als .Net. Een Raymond Chen, Joel Spolsky of Jeff Atwood zijn (IMHO) zeker het volgen waard ook al zijn ze niet .Net (of iets anders) specifiek. Ze brengen je gewoon all-round goede kennis bij. Let ook op dat je het niet altijd met ze eens hoeft te zijn en kritisch moet blijven.
[
Voor 53% gewijzigd door
RobIII op 10-10-2010 22:15
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij