De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CodeCaster schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:17:
[...]
Same here. :P Zin in m'n nieuwe baan. :)
Ik moet nog tot eind december, en hoewel ik het hier zo goed mogelijk af probeer te ronden word dat niet altijd goed mogelijk gemaakt, dus ik begin ook steeds meer die instelling te krijgen.

Het positieve is dat ik met een beetje moeite hier nog op nr 1 van de all-time snack ranglijst kom, en dat de eerst volgende persoon die er nog werkt nog wel even nodig heeft om me daar vanaf te stoten :+

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 15-11-2011 10:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb een maand geleden mijn data via Facebook aangevraagd. Vandaag krijg ik een mailtje van hun dat ik mijn data via een link kon downloaden. Maar dat is de standaard data.

Proberen ze mij af te schepen ofzo?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
TFS WTF of the day: ondanks dat ik kan inloggen en kan browsen door Source Control gaf hij bij het openen van een project toch aan dat deze offline was. Bleek in de registry een key 'Offline' te staan, die op 1 (True) stond. Die op 0 (False) gezet en alles werkt weer. :')

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\VisualStudio\10.0\TeamFoundation\Instances\<TFS-server>\Collection\<Collection>

Key: Offline (type DWORD)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
[fanboy-mode]
Oh wat hou ik toch van Opera. Rustig remote debugging doen van een website geopend op mijn tablet (in Opera Mobile) en op mijn desktop dan alles in de gaten houden wat er gebeurd. Super handig! Anders moest ik een test case bouwen en op mijn tablet runnen om te zien wat voor vage dingen er gebeuren (in een 3rd party library, waarvoor ik nu een fix heb geschreven).
[/fanboy-mode]

Net ook een vage bug gevonden in de Safari browser op een iPad (test device om onze webtoepassing te kunnen testen op een iPad). Als je een bestand (pdf) download en die automagisch opent in Safari, en daarna terug gaat (met de back knop) naar de webpagina, wordt 3/4 van de JavaScript niet meer herkend en faalt alles. Refreshen helpt niet, enige remedie is tab sluiten en opnieuw naar de URL gaan. Toch maar even een test case schrijven om die vage bug te kunnen reproduceren.
eamelink schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:42:
Zo, vanavond t/m vrijdag ben ik bij Devoxx. Nog meer mensen die gaan ? :)
Mijn baas :D (nu ja, mijn baas waar ik in de vakantie voor gewerkt heb en nu af en toe een dagje ga werken).

[ Voor 25% gewijzigd door Styxxy op 15-11-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Snake schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:27:
Ik heb een maand geleden mijn data via Facebook aangevraagd. Vandaag krijg ik een mailtje van hun dat ik mijn data via een link kon downloaden. Maar dat is de standaard data.

Proberen ze mij af te schepen ofzo?
Wat voor data heb je aangevraagd en wat heb je precies gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Cartman! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
[...]

Wat voor data heb je aangevraagd en wat heb je precies gekregen?
Alle data die FB van jouw heeft:
http://www.zdnet.com/blog...k-with-data-requests/4165

https://www.facebook.com/...p?show_form=data_requests

[ Voor 19% gewijzigd door Snake op 15-11-2011 16:09 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:46
Aaaargh, hier baal ik van:
quote: Gmail
Er worden onderhoudswerkzaanheden uitgevoerd

We werken momenteel aan je account, omdat er een fout is opgetreden met de e-mailopslag. Je accountgegevens en berichten zijn veilig, maar je kunt je pas weer aanmelden als ons team klaar is.

We kunnen niet precies voorspellen hoe lang dit gaat duren. Als je over 48 uur nog steeds geen toegang hebt tot je account, neem je contact met ons op via gmail-maintenance@google.com onder vermelding van je gebruikersnaam. Onze excuses voor de storing.
:(

En toetsenborden kunnen vaak niet goed tegen water. Ik had m'n MS natural 4000 schoongesopt, daarna deden ook een paar toetsen het niet meer. Toen maar een nieuwe gekocht (na 2 dagen secondelijm op geknoeid :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
E-mail ook ff verstuurd maar krijg direct een reply terug dat ik via een app m'n info maar moet downloaden... het lijkt me dat ze wel meer data hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Cartman! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:20:
E-mail ook ff verstuurd maar krijg direct een reply terug dat ik via een app m'n info maar moet downloaden... het lijkt me dat ze wel meer data hebben inderdaad.
Daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Want die app is niet compleet. En de wet verplicht dat ze alles geven. :P. Dus als je na 40 dagen nog niks heb gekregen of ze verwijzen je alsmaar naar die download tool dan kun je een claim doen bij de Ierse autoriteit.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Laatst online: 07-09 15:14
Ik begin steeds meer van ASP.Net MVC3 te houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@ het serialize verhaal:
Dat specified property heb ik ook al eens last van gehad maar er zit nog een mooi pareltje in de wsdl tool van visual studio.
Als je een schema hebt waar een unsigned integer in zit dan wordt dat naar een string gemapt :/

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Priet schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:21:
M'n Microsoft Wireless Laser Keyboard 6000 v2.0 uitspoelen onder de kraan was toch niet zo'n goed idee :X

Er ging gisteren cola overheen |:( Nu kunnen deze toestenborden behoorlijk goed tegen vocht: laatst stond in de PC-Active hierover nog een artikel, daar hadden ze 'm zonder problemen ondergedompeld in de vijver. Dus ik dacht: dan houd ik 'm ff onder de kraan :P

Vijf minuten later typte 't weer beter dan voorheen. Maar vanochtend waren er toch enkele toetsen die niks meer deden :'(

het geheel ligt nu te uit te dampen op de verwarming. Maar ik ben bang dat het ;w wordt
Zoals met ongeveer alle electronica; Schoonspoelen met demi water en laten drogen op een handdoek op kamertemperatuur en niet op de verwarming.
Duurt een paar dagen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42

Priet

To boldly do what no one has..

Het toetsenbord ligt hier nu even te drogen. In de tussentijd maar even een pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 gehaald. Lekker simpel met draadje, maar een van de weinige toetsenborden met zo'n kromming erin (zonder meteen helemaal ergonomic te zijn).

Tot zover de het statement dat dit toetsenbord wel tegen water kon :P

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Woy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:25:
Het positieve is dat ik met een beetje moeite hier nog op nr 1 van de all-time snack ranglijst kom, en dat de eerst volgende persoon die er nog werkt nog wel even nodig heeft om me daar vanaf te stoten :+
Snackranglijst? :P Wie het meeste patat kan eten in een kwartier?

Weer eens een "TFS :') "-momentje.

Iemand heeft een project in TFS gehangen, zonder de rechten aan te passen, waardoor standaard alleen de eigenaar van dat project erbij kan.

Het project was voor anderen echter wel zichtbaar, maar een "Get Latest" deed weinig, behalve de melding tonen dat je al up to date bent. Grappig, aangezien er geen enkel bestand van het project werd gedownload, en je dus helemaal geen code lokaal kreeg, laat staan de laatste versie.

Andere projecten in dezelfde project collection werkten wel, dus dan maar even de properties van het project in TFS opvragen, hè? Pas bij een klik op het tabblad "Security" verscheen de fout dat ik helemaal geen rechten had op het project. :')

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 16-11-2011 10:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:48:
[...]

Weer eens een "TFS :') "-momentje.
Ghehe, ik heb nu ook een kleine aanvaring met TFS... Heb meerdere collections erin hangen die netjes enkel zichtbaar zijn voor de gebruikers die in een speciale gebruikersgroep hangen (een groep per TFS collection). Echter is er een project welke voor iedereen zichtbaar is :? Alle security groepen nagelopen, maar de collection blijft zichtbaar.

Als de gebruiker op de collection klikt ziet hij gelukkig geen projecten die erin hangen, maar toch een dubieus probleem... :?

Het rechten verhaal van TFS moet ik sowieso eens uitpluizen. Ik hang een gebruikersgroep aan een collection en op de ene TFS server krijgen die mensen dan netjes allemaal toegang tot de projecten die erin hangen, maar op een andere TFS server moet ik per project ook nog even inregelen wie toegang krijgen (terwijl de groep op de collection zo goed als admin is).
Het zou toch ook raar zijn als het allemaal in 1x werkte en zich consistent zou gedragen... -O-

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CodeCaster schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:48:
[...]
Nee we hebben hier een intranet site waar we elke week vet via bestellen bij de lokale snackboer, en daar word dus sinds 98 bijgehouden wat iedereen hier gesnacked heeft. Ik moet nog iets minder dan € 50,- om de nr 1 van de totaal lijst van zijn troon af te stoten. Die persoon werkt hier al een aantal jaar niet meer, dus als ik hem inhaal ben ik voorlopig zeker van mijn 1e plek ;).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Hoeveel weeg je dan :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
.Gertjan. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:06:
[...]

Ghehe, ik heb nu ook een kleine aanvaring met TFS... Heb meerdere collections erin hangen die netjes enkel zichtbaar zijn voor de gebruikers die in een speciale gebruikersgroep hangen (een groep per TFS collection). Echter is er een project welke voor iedereen zichtbaar is :? Alle security groepen nagelopen, maar de collection blijft zichtbaar.

Als de gebruiker op de collection klikt ziet hij gelukkig geen projecten die erin hangen, maar toch een dubieus probleem... :?

Het rechten verhaal van TFS moet ik sowieso eens uitpluizen. Ik hang een gebruikersgroep aan een collection en op de ene TFS server krijgen die mensen dan netjes allemaal toegang tot de projecten die erin hangen, maar op een andere TFS server moet ik per project ook nog even inregelen wie toegang krijgen (terwijl de groep op de collection zo goed als admin is).
Het zou toch ook raar zijn als het allemaal in 1x werkte en zich consistent zou gedragen... -O-
Misschien iets met de rechten van de SharePoint sites die er achter hangen? Kan me voorstellen dat de integratie net iets te veel doorwerkt en als je de rechten daar hebt losgetrokken dat het invloed heeft binnen TFS zelf.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Priet schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:28:
Het toetsenbord ligt hier nu even te drogen. In de tussentijd maar even een pricewatch: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 gehaald. Lekker simpel met draadje, maar een van de weinige toetsenborden met zo'n kromming erin (zonder meteen helemaal ergonomic te zijn).

Tot zover de statement dat dit toetsenbord wel tegen water kon :P
* het statement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:20:
[...]

Misschien iets met de rechten van de SharePoint sites die er achter hangen? Kan me voorstellen dat de integratie net iets te veel doorwerkt en als je de rechten daar hebt losgetrokken dat het invloed heeft binnen TFS zelf.
Mmm, de server die bugt heeft juist geen sharepoint. Het is echt bizar, het is slechts 1 collection die bugt. Als ik de user uit alle TFS groepen haal kan hij helemaal niet op TFS komen, plaats ik hem in 1 groep dan ziet hij netjes de collection die bij de usergroup hoort, maar ziet hij als bonus ook meteen de collection die hij niet hoort te zien.

Misschien dat het komt omdat het een collection is die van een andere server afkomt en via de restore option is aangekoppeld. Collection was niet netjes detached toen hij overgezet werd. Dus grote kans dat er daar iets mis is gegaan.

Ah well, gebruikers zien alleen de collection en gelukkig niet de projecten die er onder hangen. Maar soms geeft TFS toch wel wat WTF momentjes :-(

Net als het feit dat syncen met de AD maar 1x per uur gebeurt en het lastig is deze met de hand te triggeren. TFS werkt leuk als het draait, maar het instellen is toch iedere keer weer iets waar ik niet naar uit kijk :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe gaan jullie eigenlijk om met collega's die nog niet erg goed zijn in het schrijven van duidelijke/onderhoudbare code? Ik heb hier bijvoorbeeld een paar collega's die alle logica in de forms gooien. Een paar van onze grote applicaties zijn op deze manier opgebouwd en zijn nu echt een hel om te onderhouden. Ze zien de voordelen van OOP nog niet in en het kost mij erg veel moeite om ze te overtuigen, aangezien ik ook de jongste en nieuwste programmeur op de afdeling ben en ze niet veel van mij willen aannemen. Al code in onze applicaties is op dit moment dus procedureel opgebouwd.

Nu wil ik dus absoluut niet zeggen dat procedurele code per definitie fout is, want het heeft zeker wel zijn plaats. Maar als ik dan een form tegenkom met 3000 regels aan logica en business rules in statische methodes kan ik wel janken.

Ik probeer af en toe kleine dingen te doen om de code/ontwikkelingsmethodieken te verbeteren, zo heb ik bijvoorbeeld SVN geintroduceerd (eerst werd er SourceSafe gebruikt) en ben bezig om unit tests te introduceren, maar dat wil nog niet erg lukken.

Heeft één van jullie wel eens in een soortgelijke situatie gezeten, waar je moeite had om je collega's te overtuigen om wat nieuwere ontwikkelmethodieken te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Andere baan zoeken.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Azer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:18:
Heeft één van jullie wel eens in een soortgelijke situatie gezeten, waar je moeite had om je collega's te overtuigen om wat nieuwere ontwikkelmethodieken te gaan gebruiken?
Ja, en uiteindelijk (o.a. daar door) geswitched van baan. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een andere baan had ik zeker al aan gedacht. Ik werk hier nu ongeveer anderhalf jaar en had de eerste maand eigenlijk al door dat een groot gedeelte van de codebase niet helemaal jofel was, maar het verdiende erg goed voor een startersbaan dus ik wilde eigenlijk niet meteen weg, ook omdat ik op korte termijn wilde gaan samenwonen met mijn vriendin en dan is het extra geld natuurlijk erg welkom ;)

Nu zijn de bovengenoemde factoren niet meer zo van belang en zou ik dus inderdaad kunnen gaan kijken naar een nieuwe baan. De arbeidsmarkt voor software developers is op dit moment ook erg goed natuurlijk, dus ik heb er zeker al eerder over nagedacht.

Verder vind ik het ook best lastig om kritiek te geven op de code van mijn collegas, omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit op een constructieve manier kan doen (dus zonder hun code helemaal af te branden). Ik ben al snel bang om als arrogant of beterweterig gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Potverdorie wat is Office Interop toch een drama! :'( Even een grafiekje toevoegen aan een Word docje... Ben al een half uur aan het stoeien om uberhaubt mijn references goed te krijgen... Je moet een enum meegegeven, maar die zit verrassend genoeg niet in de Word Interop DLL, maar in een "algemene" DLL. Op de een of andere manier lust mijn Visual Studio die niet en weigert te compilen... Hij blijft maar klagen dat ik een bepaalde dll moet reference die ik hem zojuist heb aangewezen...

:'( Microsoft WHY U NO MAKE GOOD INTERFACE TO OFFICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Azer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:34:
Een andere baan had ik zeker al aan gedacht. Ik werk hier nu ongeveer anderhalf jaar en had de eerste maand eigenlijk al door dat een groot gedeelte van de codebase niet helemaal jofel was, maar het verdiende erg goed voor een startersbaan dus ik wilde eigenlijk niet meteen weg, ook omdat ik op korte termijn wilde gaan samenwonen met mijn vriendin en dan is het extra geld natuurlijk erg welkom ;)

Nu zijn de bovengenoemde factoren niet meer zo van belang en zou ik dus inderdaad kunnen gaan kijken naar een nieuwe baan. De arbeidsmarkt voor software developers is op dit moment ook erg goed natuurlijk, dus ik heb er zeker al eerder over nagedacht.

Verder vind ik het ook best lastig om kritiek te geven op de code van mijn collegas, omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit op een constructieve manier kan doen (dus zonder hun code helemaal af te branden). Ik ben al snel bang om als arrogant of beterweterig gezien te worden.
Ik zit enigsinds in hetzelfde schuitje, wat ik nu gedaan heb is een kopie van Clean Code en een aantal andere boeken aangeschaft, en de rest vriendelijk verzocht deze door te nemen. Daarnaast probeer ik ook af en toe gerichte opmerkingen te plaatsen, en code-reviews te introduceren.

Vooral als jongste en nieuwste lid van het programmeer-telg is dit soms een uitdaging, maar als er dan uiteindelijk nieuwe technologieen toch omarmt worden (LINQ bv) levert dat wel veel op.

[ Voor 6% gewijzigd door TJHeuvel op 16-11-2011 13:39 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
TJHeuvel schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:38:
[...]

Ik zit enigsinds in hetzelfde schuitje, wat ik nu gedaan heb is een kopie van Clean Code en een aantal andere boeken aangeschaft, en de rest vriendelijk verzocht deze door te nemen. Daarnaast probeer ik ook af en toe gerichte opmerkingen te plaatsen, en code-reviews te introduceren.

Vooral als jongste en nieuwste lid van het programmeer-telg is dit soms een uitdaging, maar als er dan uiteindelijk nieuwe technologieen toch omarmt worden (LINQ bv) levert dat wel veel op.
Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe je collega's ermee om gaan. Ik ben ook de jongste programmeur hier en werk hier pas een paar maanden maar als ik iets voorstel of kritiek op geef. Dan nemen het hier wel serieus en kijken ze ook echt of me kritiek gegrond is. Als dat niet zo is dan leggen ze ook uit waarom niet maar als het wel zo is word het voor de nieuwe code wel mee genomen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Achja, ik ben 'afdelingshoofd' dus ik kan zelf doen wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:17:
Achja, ik ben 'afdelingshoofd' dus ik kan zelf doen wat ik wil :)
Lol, vanwaar de quotes?

Ik ben per 1 december: directeur en CIO :P
Eigen baas :P

:F Mijn Visual Studio heeft nu op een console app van 20 regels 229 errors :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Omdat afdelingshoofd hier niet echt veel voorstelt en we momenteel met zijn tweeën zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kreeg gisteren een mailtje van een Amerikaanse IT student geïnteresseerd in compiler technologie die op de language proposal van Proton was gestuit. "I must say that I am impressed with the design". *D

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2011 15:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
.oisyn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:08:
Ik kreeg gisteren een mailtje van een Amerikaanse IT student geïnteresseerd in compiler technologie die op de language proposal van Proton was gestuit. "I must say that I am impressed with the design". *D
Ziet er ook wel cool uit, vrij uitgebreid qua mogelijkheden. Heb je er ook een werkende interpreter en/of compiler voor?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een werkende parser en semantic analyzer, maar dat is het dan ook wel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
.oisyn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:24:
Snel je Proton code naar C code laten herschrijven en dan compiler er overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Zucht bijna twee weken aan vakantiedagen en compenseerbare uren. Maar ik kan ze niet opnemen wegens projecten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH!!

Mint Debian is ook naar Gnome3 geswitched.

Sterf!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:24:
LLVM front-end door maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Vandaag MongoDB installeren op productieserver, daar mijn voorganger dacht dat het wel handig zou zijn om een embedded H2 database te gebruiken - met als resultaat de lelijkste code ooit (Scala query).

Werkt niet - ding zeurt om opslagruimte. Wat, huh, kan niet, we hebben toch een 250 GB harde schijf?

Beetje linux commando's prutsen: 45 GB totaal, waarvan er maar een paar MB beschikbaar was voor de directory waar mongo zijn zooi wou neerplempen (/var/opt/mongo). :'(. Maar even met de hoster praten.

Verder: Woei zooi naar Apple gestuurd, met geluk volgende week een fancy 2.0 app voor een van de populairste Neerlandsche iphone apps die niet verder bij naam genoemd zal worden aangezien de opdrachtgever (die ook niet bij naam genoemd zal worden) lichtelijk geirriteerd was over de updates die onze mensen op twitter erop zetten met onze bedrijfsnaam erbij ivm trots / enthousiasme :+.

En eind van de maand een praatje houden op een samenkomst van Scala enthousiastelingen (dutch scala enthousiasts) over de push notification server die ~200K mensen op de hoogte houdt van zaken die ik ook niet verder bij naam zal gaan noemen.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

YopY lijkt wel lid van Anonymous, zoveel niet bij naam genoemde dingen noemt hij :+

Verder hier vandaag vrolijk nog wat bugfixing en deployments. En nog wat stoeien met de SharePoint 2010 User Profile service... Wat een drama is dat laatste zeg :X

My iRacing profile | Strava

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 06:52:
YopY lijkt wel lid van Anonymous, zoveel niet bij naam genoemde dingen noemt hij :+
Misschien YopY ook maar aanspreken als: "He-Who-Must-Not-Be-Named" :P Mogelijk zijn er duistere krachten aan het werk :P
Verder hier vandaag vrolijk nog wat bugfixing en deployments.
Over bugfixing gesproken... Zit vandaag wederom met volle verbazing te kijken hoe we bij dit project issue tracking doen :F

Tijdens "meetings" met de klant wordt er getest, want buiten die meetings heeft men weinig zin :?, en wordt alles aangegrepen om de test als gefaald te zien en het testen af te breken (leuk als je 1 jan live wilt). Bij constateringen moeten wij als ICT afdeling de issues noteren, want de klant houdt absoluut niets bij, zelfs geen aantekeningen over processen. Deze issues worden in een Word document gezet. Zo nu en dan wordt er willekeurig besloten om een nieuw documentje te starten omdat de andere "te vol zit". Development (ik) bouwt een fix en streept de issue door in het Word document, change wordt over de schutting gegooid en we vernemen er niets meer van... :F :F :'( Waarom zou je een bugtracker gebruiken als het ook zo simpel kan. De klant kijkt nooit in het issue document en roept zelfs met enige regelmaat changes die conflicteren met een oude change (als in: hier moet een 2 staan, 3 weken later, he! Daar moet een 1 staan :F).

In het begin was er een mantis project opgezet om de issues te tracen, maar behalve ik is daar nooit iemand actief op geweest. 8)7 Uiteraard al meerdere malen aangegeven dat het zo niet werkt bij de diverse management lagen, maar men doet net alsof ze gek zijn. Kort door de bocht vind ik het een zeer waardeloze en niet serieuze manier van werken, als ik zo kijk naar dit project ben ik totaal niet rouwig dat ik over 2 weken afzwaai.

Damn..... :( Heb nu echt een punt bereikt waarop ik denk: "willen jullie het zo? Fine, ik heb gewaarschuwd... Blijven jullie eigenwijs dan is het je eigen probleem, ik kom toch echt niet terug om stront te scheppen als de boel omdondert!"

Koffie dan maar :9

• Phoenix1337
Ik hier hier juist laatst Mantis geïntroduceerd omdat dat niet gebruikt werd.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:55:
Ik hier hier juist laatst Mantis geïntroduceerd omdat dat niet gebruikt werd.
En nu gebruikt men het wel?
Andere klanten zijn juist positief over het gebruik van tools als Mantis, maar deze jongens :F Breek me de bek niet open :(

Hoewel mantis zijn quircks heeft is toch een prettig pakket om je bugs te tracken. Na uitleg waarom het goed is om zo je bugs te tracken gaan de meeste klanten overstag, maar sommige blijven eigenwijs... :-(

• Phoenix1337
Ja, hier gebruikt iedereen het wel. Maargoed, ik werk dan ook bij een webwinkel en de klanten wisselen dus vrijwel niet.

• Cartman!
  • Niet online
Wij hebben Mantis gebruikt maar zijn nu over op Assembla: ticketing/bugtracking, milestones, wiki, git en svn over https. Helemaal blij mee en het wordt goed gebruikt ook :)

• YopY
En gewoon niks doen als het niet in de issue tracker staat zal niet werken?

(wij werken overigens ook zonder issue tracker op het moment, gewoon sticky maken en op het raam plakken als er iets gebeuren moet :+).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

YopY schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:51:
I like where this is going :P Inmiddels heb ik het Mantis maar gewoon gesloten, want er draaien meer klanten op die server en vond het niet meer nodig die klant toegang te geven.

Met jouw visie kan ik nu dus lekker 1,5 week onderuit gaan hangen. :P

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:54:
[...]

I like where this is going :P Inmiddels heb ik het Mantis maar gewoon gesloten, want er draaien meer klanten op die server en vond het niet meer nodig die klant toegang te geven.

Met jouw visie kan ik nu dus lekker 1,5 week onderuit gaan hangen. :P
Klinkt als een plan! :)

My iRacing profile | Strava

• Cartman!
  • Niet online
YopY schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:51:
In principe wel, projectmanager schiet het in (new), developer fixt het (test), quality assurance controleert het (close as fixed of terug naar developer). Werkt goed :)

Verwijderd

Gniffel,

Projectmanager stuurt een mailtje... Zinken jullie die site nog?
Bedoeld was uiteraard Syncen. Was alleen geen grapje.
Huh? Agh, ze is nieuw.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
alienfruit schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:10:
Zucht bijna twee weken aan vakantiedagen en compenseerbare uren. Maar ik kan ze niet opnemen wegens projecten. :(
Een werkgever is verplicht om je vrij te geven als je dat minimaal twee weken van te voren aanvraagt, tenzij er in dezelfde periode al te veel anderen op vakantie gaan of er een zwaarwegende reden is om jouw aanwezigheid voor die specifieke periode te vereisen en er geen mogelijkheid is om jouw werk over te dragen en uitstel van de betreffende werkzaamheden niet mogelijk is.

Volgens mij valt 'het is druk op werk' niet onder die zwaarwegende redenen.

*O* Binnenkort arbeidsvoorwaarden gesprek vanwege switch van werkgever en van softwaretester cq hobby-programmeur naar junior (C#)-developer. Nu maar hopen dat het onderhandelen een beetje lukt, want ik ben daar absoluut slecht in... (ik denk te veel vanuit de positie van de persoon waar ik mee onderhandel...)

[ Voor 18% gewijzigd door Remus op 17-11-2011 12:16 ]

• Cartman!
  • Niet online
Remus, onderhandelen moet je doen voor jezelf want de persoon waarmee je onderhandelt denkt in principe ook enkel aan zijn eigen voordelen.

• Remus
Cartman! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:23:
Remus, onderhandelen moet je doen voor jezelf want de persoon waarmee je onderhandelt denkt in principe ook enkel aan zijn eigen voordelen.
Ik weet het, maar dat maakt het niet veel makkelijker :) Het is ook een van de redenen dat ik bij de aanschaf van mijn huis een makelaar heb ingeschakeld...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Remus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:09:
[...]

Een werkgever is verplicht om je vrij te geven als je dat minimaal twee weken van te voren aanvraagt, tenzij er in dezelfde periode al te veel anderen op vakantie gaan of er een zwaarwegende reden is om jouw aanwezigheid voor die specifieke periode te vereisen en er geen mogelijkheid is om jouw werk over te dragen en uitstel van de betreffende werkzaamheden niet mogelijk is.

Volgens mij valt 'het is druk op werk' niet onder die zwaarwegende redenen.
Meh, verlof bij drukte kan de bedrijfsvoering in gevaar brengen. Dat is voor veel werkgevers een zwaarwegend excuus. Een werkgever zal op ieder willekeurig moment gaan roepen dat er een drukke periode aanbreekt. :/ Druk vanwege vakanties, druk vanwege eindejaars opveleveringen (de performance targets moeten nog gehaald worden), druk vanwege feestdagen, etc

Ik heb daar toch ook met enige regelmaat tegen moeten vechten. Wat meestal helpt is aangeven dat je tijdens andere shitty periodes wel aanwezig bent geweest (bijvoorbeeld tussen kerst en nieuwjaar) en dat je lichamelijk voelt dat je aan vakantie toe bent (of met andere woorden, zonder vakantie gaat het mis en zit ik dadelijk in de ziektewet).
*O* Binnenkort arbeidsvoorwaarden gesprek vanwege switch van werkgever en van softwaretester cq hobby-programmeur naar junior (C#)-developer. Nu maar hopen dat het onderhandelen een beetje lukt, want ik ben daar absoluut slecht in... (ik denk te veel vanuit de positie van de persoon waar ik mee onderhandel...)
Netjes! Onderhandel vooral op de uitdagingen die ze je willen bieden en je opleidingen. Als junior moet je veel leren en dat doe je door veel verschillende projecten te doen, werken met verschillende collega's en het volgen van trainingen.

Onderhandelen moet je leren :) Ik had pas een acquisitie gesprek en merkte dat ik ook nog niet zo sterk ben als bij het onderhandelen voor een dienstverband. Toch wel belangrijk om als ZZP-er goede acquisitie gesprekken te kunnen voeren :) De onderhandelingsvaardigheden groeien vanzelf aan als je meer vertrouwen in je kennen en kunnen krijgt :)

• Gamebuster
Eventjes testen of mijn mail nou echt verzonden is vanuit mijn applicatie.

*opent development webmail*
Fatal error: Allowed memory size of ******** bytes exhausted (tried to allocate 35 bytes) in /****************.php on line 737

FFFFUUUUUUUUUUUUU

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2011 13:08 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Potverdikke net 35 bytes te weinig ;) Ziet er uit als een oneindige lus...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
of te grote mailtjes... maar teveel mailtjes is het vaker :P

• YopY
Restrictieve PHP hosting :'(.

Server met MongoDB werkend :)

• Remus
.Gertjan. schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:42:
[...]

Meh, verlof bij drukte kan de bedrijfsvoering in gevaar brengen. Dat is voor veel werkgevers een zwaarwegend excuus. Een werkgever zal op ieder willekeurig moment gaan roepen dat er een drukke periode aanbreekt. :/ Druk vanwege vakanties, druk vanwege eindejaars opveleveringen (de performance targets moeten nog gehaald worden), druk vanwege feestdagen, etc

Ik heb daar toch ook met enige regelmaat tegen moeten vechten. Wat meestal helpt is aangeven dat je tijdens andere shitty periodes wel aanwezig bent geweest (bijvoorbeeld tussen kerst en nieuwjaar) en dat je lichamelijk voelt dat je aan vakantie toe bent (of met andere woorden, zonder vakantie gaat het mis en zit ik dadelijk in de ziektewet).
Als drukte de norm is op je werk, dan zou je nooit op vakantie kunnen gaan :). Anders moet je eens proberen het over de boeg te gooien dat jij als werknemer wettelijk verplicht bent(!) om per jaar minimaal één keer een periode van twee weken aaneensluitend op vakantie te gaan.
Netjes! Onderhandel vooral op de uitdagingen die ze je willen bieden en je opleidingen. Als junior moet je veel leren en dat doe je door veel verschillende projecten te doen, werken met verschillende collega's en het volgen van trainingen.
Ik zal zeker veel moeten leren, want ik zal namelijk ook C# moeten leren (wel al bekend met Java, beetje C en wat Python). Het openingsschot qua salaris is net afgevuurd (met redelijke marge bovenop mijn huidige salaris als software tester), ben benieuwd wat het tegenbod zal zijn (het gesprek is pas over anderhalve week).
Onderhandelen moet je leren :) Ik had pas een acquisitie gesprek en merkte dat ik ook nog niet zo sterk ben als bij het onderhandelen voor een dienstverband. Toch wel belangrijk om als ZZP-er goede acquisitie gesprekken te kunnen voeren :) De onderhandelingsvaardigheden groeien vanzelf aan als je meer vertrouwen in je kennen en kunnen krijgt :)
Bij een job- en carriereswitch vind ik het iig een stuk moeilijker inschatten dan alleen een job-switch.

• OkkE

OkkE

Een boolean opslaan als J/N in je database is natuurlijk heel logisch, waarom zou je ook true/false of 1/0 gebruiken. :X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Is Sinterklaas nu ook al aan het spammen op twitter? :?

https://twitter.com/#!/Nicolaas_Sint

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:40:
Een boolean opslaan als J/N in je database is natuurlijk heel logisch, waarom zou je ook true/false of 1/0 gebruiken. :X
Je vergeet de FileNotFound mogelijkheid :P

Kwam gisteren in de Office COM objecten ook een mooie boolean tegen, de TRIstate boolean :P Heerlijk als steeds het wiel opnieuw wordt uitgevonden :/

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haha, een nep-neppert :+
En het is nog niet eens in rijm. Ik dacht dat de goedheiligman altijd in rijmvorm schreef :/

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Argh,, ScintilllaNET!

Ben bezig om een beetje een syntax viewertje te maken voor Progress OpenEdge.
Heb de standaard RichTextBox al vervangen door de syntax highlighter van ScintillaNET om source files in te lezen.

Het lukt me echter niet om een goede lexer aan te maken die de keywords snapt en ze mooie kleurtjes geeft. Er zit een standaard Progress-lexer ingebakken, maar die krijg ik maar niet aan de praat.

Dan blijft het maar zwart. :(

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
zucht.... VS2010 heeft ook wel een paar iritante bugs. vandaag 2 uur aan het zoeken geweest waarom een eventhandler het niet deed... bleek dat er op het form nog een "onzichtbare"control zat dezelfde als welke ik in runtime er neer zette.... en die kwam op de voorgrond en mijn in runtime geplaatste zat er achter :S

de volgende wtf als bij het entityframework dat je computed velden niet goed worden omgeslagen in de esmx file.

ook 1,5 uur verder een een hotfix en toen deed het..

productief dagje dus.... :S

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

eBoR schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:08:
zucht.... VS2010 heeft ook wel een paar iritante bugs. vandaag 2 uur aan het zoeken geweest waarom een eventhandler het niet deed... bleek dat er op het form nog een "onzichtbare"control zat dezelfde als welke ik in runtime er neer zette.... en die kwam op de voorgrond en mijn in runtime geplaatste zat er achter :S

de volgende wtf als bij het entityframework dat je computed velden niet goed worden omgeslagen in de esmx file.

ook 1,5 uur verder een een hotfix en toen deed het..

productief dagje dus.... :S
Je hebt er toch wel ergens een artikeltje gepost zodat de volgende die het tegenkomt niet de hele dag kwijt is? :+

• eBoR
http://connect.microsoft....edmx-entity-framework-4-0

hier de details en de download links voor de fix

• Gamebuster
Ealanrian schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:39:
of te grote mailtjes... maar teveel mailtjes is het vaker :P
Teveel mailtjes inderdaad :P

ruim 50000 mails zaten erin. Er was een of ander programma vastgelopen dat iedere paar seconden een error-notifier stuurde :P

• Rutix
Ah fuuu door werk en skyrim/AC:Revelations raak ik helemaal achter op me series en hobby projecten :( NEED MORE FREE TIME

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ik de laatste tijd steeds "jammerder" begin te vinden is het volgende:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public Foo Bar()
{
    var foo = new Foo();

foo.DoSomething();

return 

}

Na het tikken van "return" (of nou ja, re<tab>) zou ik graag willen dat de Intellisense een/de variabele(n) uit de huidige scope voorstelt die voldoet aan het returntype van de huidige methode. Dat zou in dit geval dus foo zijn.

Tot zover deze dienstmededeling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Rutix schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:50:
Ah fuuu door werk en skyrim/AC:Revelations raak ik helemaal achter op me series en hobby projecten :( NEED MORE FREE TIME
Ik vind dat niet zo'n slechte afweging :).

Zometeen een assessment afnemen / iemand z'n code beoordelen. Wordt nog interresant... misschien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:39:
Wat ik de laatste tijd steeds "jammerder" begin te vinden is het volgende:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public Foo Bar()
{
    var foo = new Foo();

foo.DoSomething();

return 

}

Na het tikken van "return" (of nou ja, re<tab>) zou ik graag willen dat de Intellisense een/de variabele(n) uit de huidige scope voorstelt die voldoet aan het returntype van de huidige methode. Dat zou in dit geval dus foo zijn.

Tot zover deze dienstmededeling. :P
http://visualstudio.uservoice.com/ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Gisteren een paar features gezien voor de toekomstige Visual Studio 11: intellitrace (historical debugging), en een mogelijkheid waarmee je uw huidige 'state' kunt 'pauzeren', wat bijzonder handig is als je aan het debuggen bent, en je plots vlug iets anders moet doen.

Verder ook TFS 11, met geintegreerd scrum board etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

whoami schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:11:
Gisteren een paar features gezien voor de toekomstige Visual Studio 11: intellitrace (historical debugging), en een mogelijkheid waarmee je uw huidige 'state' kunt 'pauzeren', wat bijzonder handig is als je aan het debuggen bent, en je plots vlug iets anders moet doen.

Verder ook TFS 11, met geintegreerd scrum board etc...
Intellitrace bestaat al in VS2010 moet zeggen dat ik het eigenlijk nooit gebruik.
Moet binnenkort toch maar eens gaan kijken wat er allemaal in de nieuwe VS/TFS zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
MTWZZ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:21:
[...]

Intellitrace bestaat al in VS2010 moet zeggen dat ik het eigenlijk nooit gebruik.
+1

Ja het staat aan en ik zie het meelopen in een sidebar. Maar ik doe er echt niks mee.
Heb dan ook nog nooit een bug meegemaakt, waarbij ik historische debug informatie nodig had om het probleem te herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
D-Raven schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:31:
[...]

+1

Ja het staat aan en ik zie het meelopen in een sidebar. Maar ik doe er echt niks mee.
Heb dan ook nog nooit een bug meegemaakt, waarbij ik historische debug informatie nodig had om het probleem te herleiden.
'Historische debug info'. AFAIK is het gewoon terugsteppen tot in de code, en dit zorgt er ook voor dat je state gereverted wordt.

En, het is ook mogelijk om gewoon in productie de state te gaan recorden, en die info dan gebruiken om op uw ontwikkelmachine de boel terug te gaan afspelen (mits je over de juiste symbols beschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:P

Het lijkt me alleen niet erg nuttig om te implementeren. In mijn geval heb ik het al een behoorlijk aantal keer nodig gehad, maar voor hetzelfde geld is het totaal niet relevant.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
String Foo()
{
    String bar = "";
    String baz = "";
    SomeObj obj = new SomeObj();

obj.DoSomething(bar, baz);

return ...
}

Terwijl ik obj.ToString() terug wil geven zullen bar en baz worden voorgesteld. Voegt niet echt veel toe denk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

whoami schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:49:
[...]

'Historische debug info'. AFAIK is het gewoon terugsteppen tot in de code, en dit zorgt er ook voor dat je state gereverted wordt.

En, het is ook mogelijk om gewoon in productie de state te gaan recorden, en die info dan gebruiken om op uw ontwikkelmachine de boel terug te gaan afspelen (mits je over de juiste symbols beschikt).
Het kan nut hebben om de state te recorden maar daar zitten nogal wat performance penalties vast. Het kan wel erg nuttig zijn in een test omgeving waar geautomatiseerd testen worden afgedraaid. (volgens mij is dit 1 van de MS scenarios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De beslissing is al genomen, toch ben ik wel benieuwd wat men er hier van vindt.

Stel: een lijst van producten onder elkaar (2 regels per product), ieder met een blok (4 regels) extra informatie. Dit blok wordt met javascript verborgen tot de gebruiker het open klikt.

Ik vind het fijner wanneer alles open blijft staat tot de gebruiker het weer (per product) dichtklapt. Mijn collega's zien liever automatisch het blok inklappen wanneer een tweede blok wordt open geklapt. :)

Wat vinden jullie?
Of zijn dit geen vragen voor een vrijdagmiddag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Tja, ik vind als programmeur zijnde jouw instelling inderdaad handiger. Alleen vinden veel mensen het handiger als alle andere informatie dan automatisch weer inklapt omdat ze dan 1) niet zo'n grote waslijst krijgen 2) niet zo snel het overzicht kwijtraken. Althans dat is mijn ervaring.

Sowieso vind ik heel die accordeon effecten maar klote als ik eerlijk moet zijn :+. Er zijn eigenlijk maar een klein aantal toepassingen waar het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Persoonlijk vind ik het heel vervelend wanneer een blok automatisch inklapt aangezien ik dan de verschillende blokken ook niet kan vergelijken zonder trucjes met extra venster/tabblad te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:50:
Tja, ik vind als programmeur zijnde jouw instelling inderdaad handiger. Alleen vinden veel mensen het handiger als alle andere informatie dan automatisch weer inklapt omdat ze dan 1) niet zo'n grote waslijst krijgen 2) niet zo snel het overzicht kwijtraken. Althans dat is mijn ervaring.
Het is inderdaad een extra handeling om het weer in te klappen, zodat het overzichtelijk(er) blijft. Maar door automatisch inklappen heb je ook niet meer de mogelijkheid het wél open te houden, als je wil. :)
Sowieso vind ik heel die accordeon effecten maar klote als ik eerlijk moet zijn :+. Er zijn eigenlijk maar een klein aantal toepassingen waar het wel goed werkt.
Daar hebben we 't nu even niet over. :+
Ealanrian schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:51:
Persoonlijk vind ik het heel vervelend wanneer een blok automatisch inklapt aangezien ik dan de verschillende blokken ook niet kan vergelijken zonder trucjes met extra venster/tabblad te gebruiken.
Dat vind ik ook inderdaad. Hoewel het in dit geval niet om informatie gaat die heel vaak zal worden vergeleken; toch vind ik het fijn als ik de keuze heb het open te laten, mocht ik dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo, even iets heel ergs nuttigs gebouwd op de vrijdagmiddag:

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/dO4/s-8f11cf885338

Dit i.p.v. een checkbox of een button...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aha handig, kan je iets half aanzetten :+ . Heb je dit nou uit verveling gemaakt of is dit bewust en/of nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uit verveling :Y

En nee, half is niet mogelijk. Het is óf aan, óf uit. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Alex) op 18-11-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Custom checkbox dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4k3ybhUmhiUewNwU550ejriR/full.png

Hij doet het niet..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geeft ie een foutmelding? Bugreport verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

"Unable to reproduce". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:48:
Geeft ie een foutmelding? Bugreport verstuurd?
Jazeker. Via de gathering issue tracker. Direct feedback van 100000 leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Give us a working version then...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Wel aan de toetsenbord-gebruikers gedacht, hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nope. Het is een <div> met een onclick erop.

Ranzig, ja. Maar er zijn geen requirements over accessibility, toegankelijkheid zonder script enzovoorts. En er zijn maar 2 mensen die het gaan gebruiken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Alex) schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:17:
Nope. Het is een <div> met een onclick erop.

Ranzig, ja. Maar er zijn geen requirements over accessibility, toegankelijkheid zonder script enzovoorts. En er zijn maar 2 mensen die het gaan gebruiken. :*)
Vandaar ook de :+ smiley, hehe.

Ik ben tijdje geleden nog eens bezig geweest met een CSS3 oplossing voor pretty-checkboxes. Werkt (denk ik) alleen in de nieuwe(re) Chrome: http://jsfiddle.net/okke/nanZE/ (wel keyboard accessable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:18:
Zo, even iets heel ergs nuttigs gebouwd op de vrijdagmiddag:

[afbeelding]

Dit i.p.v. een checkbox of een button...
Vet cool. :+ (verkapte tvp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het niet on/off zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

OkkE schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:24:
[...]
Ik ben tijdje geleden nog eens bezig geweest met een CSS3 oplossing voor pretty-checkboxes. Werkt (denk ik) alleen in de nieuwe(re) Chrome: http://jsfiddle.net/okke/nanZE/ (wel keyboard accessable)
Best leuk, het werkt ook min of meer in Opera, alleen staan de gestylde vakjes een beetje ver naar links waardoor het originele vakje te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is configureerbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
whoami schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:11:
Gisteren een paar features gezien voor de toekomstige Visual Studio 11: intellitrace (historical debugging),
dat zit er nu toch al in ? bij de ultimate editie dan. of is het nu helemaal nieuw enzo ?
Pagina: 1 ... 18 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.