Misschien YopY ook maar aanspreken als: "He-Who-Must-Not-Be-Named"

Mogelijk zijn er duistere krachten aan het werk

Verder hier vandaag vrolijk nog wat bugfixing en deployments.
Over bugfixing gesproken... Zit vandaag wederom met volle verbazing te kijken hoe we bij dit project issue tracking doen
Tijdens "meetings" met de klant wordt er getest, want buiten die meetings heeft men weinig zin

, en wordt alles aangegrepen om de test als gefaald te zien en het testen af te breken (leuk als je 1 jan live wilt). Bij constateringen moeten wij als ICT afdeling de issues noteren, want de klant houdt absoluut niets bij, zelfs geen aantekeningen over processen. Deze issues worden in een Word document gezet. Zo nu en dan wordt er willekeurig besloten om een nieuw documentje te starten omdat de andere "te vol zit". Development (ik) bouwt een fix en streept de issue door in het Word document, change wordt over de schutting gegooid en we vernemen er niets meer van...

Waarom zou je een bugtracker gebruiken als het ook zo simpel kan. De klant kijkt nooit in het issue document en roept zelfs met enige regelmaat changes die conflicteren met een oude change (als in: hier moet een 2 staan, 3 weken later, he! Daar moet een 1 staan

).
In het begin was er een mantis project opgezet om de issues te tracen, maar behalve ik is daar
nooit iemand actief op geweest.

Uiteraard al meerdere malen aangegeven dat het zo niet werkt bij de diverse management lagen, maar men doet net alsof ze gek zijn. Kort door de bocht vind ik het een zeer waardeloze en niet serieuze manier van werken, als ik zo kijk naar dit project ben ik totaal niet rouwig dat ik over 2 weken afzwaai.
Damn.....

Heb nu echt een punt bereikt waarop ik denk: "willen jullie het zo? Fine, ik heb gewaarschuwd... Blijven jullie eigenwijs dan is het je eigen probleem, ik kom toch echt niet terug om stront te scheppen als de boel omdondert!"
Koffie dan maar