Mijn SSD bungelt al een jaar aan een SATA kabel los in de kast. Fijn hè, SSD..Gertjan. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:00:
Pff, mijn SSD zit in mijn desktop. Viel niet mee zeg. Had een 2,5" naar 3,5" bay gekocht zodat ik hem tussen mijn schijven kon schuiven, blijkt de maat net iets af te wijken en past hij met een paar millimeter niet (er zitten aan het eind van mijn HDD-bay in de kast nokjes om te voorkomen dat je ze te ver schuift).
Hoe doe je dat?Davio schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:45:
Nu ik VS (via Resharper) zo heb ingesteld dat hij de MS Sources (van referencesource.microsoft.com) moet openen als ik Ctrl-klik op een systeemklasse zijn mijn dagen een stuk leerzamer, vooral door de comments die er bijstaan (en die je dus mist bij een decompiled source).
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
What the *piep* zijn dit voor rare dingen in de twitter API.
* D-Raven gaat maar eens naar LinqToTwitter kijken
* D-Raven gaat maar eens naar LinqToTwitter kijken
Dat stelde (naar ik meen Resharper) automatisch voor toen ik Ctrl-klikte op een systeemklasse (Go to definition).
Ik kon toen kiezen voor de default van VS of een paar andere opties.
Maar je kunt zelf gewoon naar de site http://referencesource.microsoft.com en alles downloaden.
Ik weet echter niet specifiek welke klasses in welke releases zitten, dat kan nogal wat zoekwerk zijn.
Maar je kunt zelf gewoon naar de site http://referencesource.microsoft.com en alles downloaden.
Ik weet echter niet specifiek welke klasses in welke releases zitten, dat kan nogal wat zoekwerk zijn.
De nieuwe release van Bootstrap krijgt dat ook; http://rc.getbootstrap.com/javascript.html#affixTheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:
Weet iemand hoe dit heet: een div scrolled mee naar boven tot een bepaalde hoogte, net als Facebook doet met de rechter en linker kolom terwijl je door de middelste kolom scrolled. Kan niet op de juiste zoekwoorden komen
Je kan daar ook in de source op github kijken hoe ze dat simpel doen (of die plugin voor jQuery gebruiken dus). Daar noemen ze het 'affix' (Hier de source dus; https://github.com/twitte...wip/js/bootstrap-affix.js)
[ Voor 7% gewijzigd door Barryvdh op 15-08-2012 16:03 ]
De code van GateKeaper doet precies wat ik nodig had, op een simpele maar effectieve manier. Gewoon even die hoogtes goed instellen zodat hij vloeiend stopt.Barryvdh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:01:
[...]
De nieuwe release van Bootstrap krijgt dat ook; http://rc.getbootstrap.com/javascript.html#affix
Je kan daar ook in de source op github kijken hoe ze dat simpel doen (of die plugin voor jQuery gebruiken dus). Daar noemen ze het 'affix'
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $(document).ready(function() { var scroller_object = $("#scrollingDiv"); $( window ).scroll( function( ){ if( document.documentElement.scrollTop >= 80 || window.pageYOffset >= 80 ) scroller_object.css( { position: "fixed", top: "110px", marginLeft: '665px' } ); else if( document.documentElement.scrollTop < 80 || window.pageYOffset < 80 ) scroller_object.css( { position: "relative", top: 0, marginLeft: '20px' } ); } ); }); |
Kan ook natuurlijk, voordeel van die bootstrap plugin is dan weer dat het wat makkelijker te implementeren is in je code, door gewoon wat data-attributen in te stellen. (Als je het vaker wil gebruiken/meerdere zaken)
(Denk ik dan, heb het nog niet zelf gebruikt)
(Denk ik dan, heb het nog niet zelf gebruikt)
Tadaaaa!
http://www.jetbrains.com/...ls__External_Sources.html
Uiteraard moet je dan wel Resharper hebben of binnen Visual Studio zoeken of er iets soortgelijks is.
Ah, dat verklaardCodeCaster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:48:
@hierboven: feli!
[...]
[...]
Ergo, hij kan de machine 'stop' niet vinden.
Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren
Welke VS gebruik je dan? Ik kreeg het met VS2010 SP1 namelijk niet aan de praat. Zoektocht over het internet leverde op dat MS de source van het .NET framework die met SP1 komt (nog?) niet online heeft staan.Davio schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:56:
Dat stelde (naar ik meen Resharper) automatisch voor toen ik Ctrl-klikte op een systeemklasse (Go to definition).
VS 2010 SP1.
Ik heb er geen problemen mee, maar het kan ook liggen aan de specifieke klasses die je opzoekt.
Iets dat sinds .NET 2.0 niet is veranderd zal hij wel kunnen vinden. Iets wat nieuw is of vaak verandert zal wellicht achter kunnen lopen en dus onvindbaar zijn.
Probeer het in eerste instantie eens met Console ofzo.
Ik heb er geen problemen mee, maar het kan ook liggen aan de specifieke klasses die je opzoekt.
Iets dat sinds .NET 2.0 niet is veranderd zal hij wel kunnen vinden. Iets wat nieuw is of vaak verandert zal wellicht achter kunnen lopen en dus onvindbaar zijn.
Probeer het in eerste instantie eens met Console ofzo.
Is al eerder langsgekomen. Komt door de comments, waarin gezegd wordt dat het "een maatje tent" is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Windows 8 en Visual Studio 2012 zijn zojuist verschenen op MSDN \o/
Nothing to see here!
YayRutix schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:10:
Windows 8 en Visual Studio 2012 zijn zojuist verschenen op MSDN \o/
Helaas nog deadline, wordt dus morgen/vrijdag
Tests, uitgevoerd op een manier dat er meer stuk gaat, dan dat het resultaat oplevert.
Op mijn code.
Terwijl ik op vakantie ben.
Goe besig jij!
AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
* Firesphere z'n mailbox stroomt over van de foutmeldingen
Op mijn code.
Terwijl ik op vakantie ben.
Goe besig jij!
AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
* Firesphere z'n mailbox stroomt over van de foutmeldingen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom maak je je daar druk over?
M'n telefoon die "Pong" blijft roepen vooral.
En de ignorance van m'n collega's om te gaan testen op mijn werk terwijl ik echt geen poot ga uitsteken
Oftewel... Het is gewoon irritant
mhh stiekum toch maar de rtm release voor test gedownload van vs2012.
nou eerste indruk wat ziet dat er beroerd uit zeg. dacht na de RC versie van ze wijzigen nog wel een hoop maar nee. veel grijs wit, en CAPS.......
de Dark layout is wel wat beter,,
nou eerste indruk wat ziet dat er beroerd uit zeg. dacht na de RC versie van ze wijzigen nog wel een hoop maar nee. veel grijs wit, en CAPS.......
de Dark layout is wel wat beter,,
[ Voor 8% gewijzigd door eBoR op 15-08-2012 21:00 ]
Is de CAPS trouwens nog een optie geworden? Het staat me bij dat het standaard wel aan bleef staan, maar er een optie kwam om het uit te zetten?
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Wat gebruiken jullie om e-mailadressen op websites spamproof te maken? Het gaat over een KMO met een eigen website waarop een viertal e-mailadressen moeten komen, maar die e-mailadressen er plaintext op zetten lijkt me geen goed plan. En die plaatjes met het e-mailadres zien er toch meestal ook niet zo netjes uit en steken toch af tegenover de rest van de tekst waar ze tussen staan. Is er nog een alternatief?
Ja: Geen e-mailadressen op de website zelf plaatsen, maar een contactformulier gebruikenNikolas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:34:
Wat gebruiken jullie om e-mailadressen op websites spamproof te maken? Het gaat over een KMO met een eigen website waarop een viertal e-mailadressen moeten komen, maar die e-mailadressen er plaintext op zetten lijkt me geen goed plan. En die plaatjes met het e-mailadres zien er toch meestal ook niet zo netjes uit en steken toch af tegenover de rest van de tekst waar ze tussen staan. Is er nog een alternatief?
Een fatsoenlijke spamfilter gebruiken; die heb je vroeg of laat toch nodig. Ik wil mijn bezoekers niet lastigvallen met niet selecteerbare tekst in plaatjes of JavaScript eisen.Nikolas schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:34:
Is er nog een alternatief?
Maar dit is al een paar keer voorbij gekomen.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Bedankt voor de feedback heren. Kan ik mijn website (vooral de HTML/CSS & design) hier ergens laten sitechecken behalve in de HK? Vind niet meteen iets.
EDIT: nvm, dat is hier blijkbaar niet gewenst
EDIT: nvm, dat is hier blijkbaar niet gewenst
[ Voor 14% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 15-08-2012 21:58 ]
Vakantie 
Out-of-Office-meldingen ingesteld, en over 2,5 week weer maar eens naar kijken.
Out-of-Office-meldingen ingesteld, en over 2,5 week weer maar eens naar kijken.
We are shaping the future
Via registery kon je het uitzetten. Heb nog niet getest bij RTMBrainstorm schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:26:
Is de CAPS trouwens nog een optie geworden? Het staat me bij dat het standaard wel aan bleef staan, maar er een optie kwam om het uit te zetten?
Nothing to see here!
Gevonden. En het werkt ook in de RTM, zojuist getest.Rutix schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:32:
[...]
Via registery kon je het uitzetten. Heb nog niet getest bij RTM
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Ik ga maar eens op zoek naar een 30-dagen probeerversie!
Staat gewoon op msdn websitealienfruit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:38:
Ik ga maar eens op zoek naar een 30-dagen probeerversie!
Vannacht heb ik vs en windows 8 aangezet om te downloaden, als het goed is zijn ze binnen (na een behoorlijke worsteling met de download manager
Het viel me wel op dat Server 2012 niet is vrijgegeven. Iemand die daar iets over weet? Ik dacht dat deze ook rtm was gegaan....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Moet je wel een MSDN abonnement hebben?
Volgens mij niet. Msdn heeft ook downloads voorniet subscribers. De product pagina's zijn inmiddels ook vrij gegeven. Kan de download niet testen omdat ik nu even met de tablet zit, maar volgens mij zijn de trials gewoon beschikbaar.alienfruit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:49:
Moet je wel een MSDN abonnement hebben?
http://www.microsoft.com/.../en-us/downloads#ultimate
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kom net op kantoor, Windows 8 & VS2012 staan al op het netwerk :-)
Nu nog even tijd vinden om VS2012 te installeren op m'n host.
Windows 8 zal helaas nog even moeten wachten. Heb ik ook niet echt nodig op deze laptop.
Hmm, heb 10GB nodig voor installatie en nog maar 6,5 vrij op m'n C-schijf.
Eens kijken of ik daar nog wat van vrij kan peuteren. Iemand heeft namelijk bedacht dat de C-partitie maar 60GB hoeft te zijn op onze systemen.
Nu nog even tijd vinden om VS2012 te installeren op m'n host.
Windows 8 zal helaas nog even moeten wachten. Heb ik ook niet echt nodig op deze laptop.
Hmm, heb 10GB nodig voor installatie en nog maar 6,5 vrij op m'n C-schijf.
Eens kijken of ik daar nog wat van vrij kan peuteren. Iemand heeft namelijk bedacht dat de C-partitie maar 60GB hoeft te zijn op onze systemen.
[ Voor 33% gewijzigd door Jan_V op 16-08-2012 08:21 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Haha, die standaardbrieven van Microsoft zijn fantastisch
Wat is jullie mening over het gebruiken van een library vergeleken met het zelf schrijven? Ik ben geintresseerd in neurale netwerken en/i.c.m. genetic programming en heb een quick 'n dirty implementatie gemaakt waar ik heel veel van geleerd heb wat ik niet geweten zou hebben als ik de library (PyBrain) gebruikt zou hebben. Aan de andere kant is het zelf schrijven natuurlijk fout-gevoeliger maar is het voor mij wel makkelijker om andere oplossingsmethoden uit papers te implementeren. Keuzes....
Nuttige toevoeging: Het is voor hobbywerk. Niet voor echt werk.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-08-2012 10:02 . Reden: Fixed ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Zelf schrijven is leuk om dingen te leren, prima voor hobby projecten. Ook verschilt het natuurlijk welk doel je hebt, soms wil je iets maken waarbij het eindresultaat juist het doel was. Het kan ook voorkomen dat je (bijv.) wil leren hoe je een eigen routing systeem kan maken en daarom bouw je je eigen CMS.
Ik neem aan dat je in bovenstaande gebruiken ipv maken bedoelt. Wat ik vaak doe bij (open source) libraries is ze hergebruiken. De source-code uitpakken, integraal opnemen en dan langzaam alleen de functies / gedeeltes extraheren en desgewenst aanpassen om hem langzaam te leren / verbeteren / aan te passen.armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:40:
Wat is jullie mening over het maken gebruiken van een library vergeleken met het zelf schrijven? Ik ben geintresseerd in neurale netwerken en/i.c.m. genetic programming en heb een quick 'n dirty implementatie gemaakt waar ik heel veel van geleerd heb wat ik niet geweten zou hebben als ik de library (PyBrain) gebruikt zou hebben. Aan de andere kant is het zelf schrijven natuurlijk fout-gevoeliger maar is het voor mij wel makkelijker om andere oplossingsmethoden uit papers te implementeren. Keuzes....
Dit natuurlijk alleen voor de hobby, zakelijk natuurlijk direct een library gebruiken
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
M.i. simpel: als wat die library doet iets is wat je wil of moet leren; zelf een implementatie maken. Is het iets dat je alleen moet gebruiken; gewoon de library gebruiken.
https://niels.nu
Nadeel van de library: geen idee hoe de code quality is. Die moet je dus eigenlijk ook eerst gaan reviewen. (Reden om geen closed source libs te gebruiken ook voor ons).
Beetje overdreven, tenzij het een enorm obscure library is.creator1988 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:14:
Nadeel van de library: geen idee hoe de code quality is. Die moet je dus eigenlijk ook eerst gaan reviewen. (Reden om geen closed source libs te gebruiken ook voor ons).
Quizvraag: In C#, op welke plekken kun je string.Empty NIET gebruiken en MOET je "" gebruiken voor hetzelfde effect?
Gokje als C# noob: Als de string alleen maar bestaat uit spaties en/of whitespace?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als je een compile-time constant wil hebben, die een lege string is.
Bv:
of
Bv:
code:
1
| private const string a = ""; // string.Empty gaat hier niet werken |
of
code:
1
2
3
| public void Foo( string bar = "" ) // compiler gaat string.Empty hier niet accepteren.
{
} |
[ Voor 65% gewijzigd door whoami op 16-08-2012 11:47 ]
https://fgheysels.github.io/
whoami is op de goede weg.
Op welke plekken heb je een compile-time constant nodig en kun/mag je geen string.Empty gebruiken?
Dat was wat ik zocht.
Op welke plekken heb je een compile-time constant nodig en kun/mag je geen string.Empty gebruiken?
Dat was wat ik zocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Davio op 16-08-2012 11:48 ]
En in attributes?
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Of deze:Davio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:47:
whoami is op de goede weg.
Dat was wat ik zocht.
C#:
1
2
3
4
5
| switch (a) { case string.Empty: // A constant value is expected break; } |
En anders deze:
C#:
1
| private const string A = string.Empty; // The expression being assigned to 'Class.x' must be constant |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Die laatste had whoami al.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De vraag is eigenlijk, waarom hebben ze String.Empty als readonly niet als const gedefinieerd.
[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 16-08-2012 11:56 ]
Omdat const nog niet bestond in .Net 1.0? (<-- vraag)
Maar eh
Maar eh
^^^ ook een vraag..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:50:
En in attributes?
[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:57 ]
.edit: Ja dat zeg ikThe Empty constant holds the empty string value. We need to call the String constructor so that the compiler doesn't mark this as a literal.
Marking this as a literal would mean that it doesn't show up as a field which we can access from native.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 12:01 ]
Ook in attributes heb je een compile-time const nodig
gaat dus ook niet lukken.
code:
1
| [Category(string.Empty)] |
gaat dus ook niet lukken.
Woei ik had een antwoord waar niemand aan dacht
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 12:03 ]
Wie on earth heeft die ziggo site nog verder vekloot als dat die al was >_>
https://www.ziggo.nl/#kla...-onderwerp/administratie/
Iemand die het niet in Chrome heeft getest?Soundless schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:03:
Wie on earth heeft die ziggo site nog verder vekloot als dat die al was >_>
In IE werkt de site wel correct
Misschien ligt het eraan in welke channel van Chrome je zit. Ik zit zelf in de release channel en hij laadt hem één keer in, dan ververst hij snel en is het veld in het midden blanco.
Python it is today.
* Firesphere heeft er eigenlijk geen zin in maar wil de zooi werkend hebben
Ow ja,
* Firesphere heeft dus vakantie
* Firesphere heeft er eigenlijk geen zin in maar wil de zooi werkend hebben
Ow ja,
* Firesphere heeft dus vakantie
Chromium 20.0.1132.47 hier en alles gaat goed. Hij laadt wel eerst de oranje frontpage in en dan een vraag tess om hulp pagina ofzo voordat die de echte pagina laad, maar dat gaat allemaal zo snel dat het nauwelijks te zien is.Davio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:34:
Misschien ligt het eraan in welke channel van Chrome je zit. Ik zit zelf in de release channel en hij laadt hem één keer in, dan ververst hij snel en is het veld in het midden blanco.
Ik moest iemand bellen, maar op mijn tel zag ik dat het 13:13 was, dus ik wachtte even tot het 13:14 was.
Ben ik nu gek?
Ben ik nu gek?
Ik zou wachten tot 13:37 eerlijk gezegd...Davio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:14:
Ik moest iemand bellen, maar op mijn tel zag ik dat het 13:13 was, dus ik wachtte even tot het 13:14 was.
Ben ik nu gek?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik bel enkel om 11:11 en 22:22. Veel telefoneren doe ik dus nietDavio schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:14:
Ben ik nu gek?
Nee. connect-auth bijvoorbeeld, de grootste auth lib voor node is echt gigantisch buggy. Socket.io laat ook behoorlijk wat steken vallen.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:27:
[...]
Beetje overdreven, tenzij het een enorm obscure library is.
Ja, en als je erachter komt dat iets niet lekker loopt ga je op onderzoek uit en (eventueel) fixes aanleveren. Maar dat is wat anders dan op voorhand ALLE source van ALLE libraries die je gebruikt doorlopen. Ga je ook heel de source van bijvoorbeeld Apache doorspitten? Geloof er weinig van.creator1988 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:57:
Nee. connect-auth bijvoorbeeld, de grootste auth lib voor node is echt gigantisch buggy. Socket.io laat ook behoorlijk wat steken vallen.
Hmm en for that matter, die van Linux. All. Of. It. En de firmware van je hardware. Want je weet niet of daar een bug in zit.Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:59:
[...]
Ja, en als je erachter komt dat iets niet lekker loopt ga je op onderzoek uit en (eventueel) fixes aanleveren. Maar dat is wat anders dan op voorhand ALLE source van ALLE libraries die je gebruikt doorlopen. Ga je ook heel de source van bijvoorbeeld Apache doorspitten? Geloof er weinig van.
Ach, ik wordt niet gebeld dus lekker belangrijk
Nou ja, nu wel wat ik heb een headhunter op me nek
Ugh. Die zijn ronduit brutaal soms. Ik zat een keer in een meeting, kwam de receptioniste binnen met "Hydra, ik heb iemand van HuppeldePup Recruitment voor je", denkende dat 't een klant was. De rest in de meeting wist prima dat dat geen klant was. Ik heb niet voor niets m'n telefoonnummer NIET op monstboard staan.alienfruit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:39:
Ach, ik wordt niet gebeld dus lekker belangrijkNou ja, nu wel wat ik heb een headhunter op me nek
Uhm, als ik een headhunter zou zijn dan zou ik ook gewoon jouw bedrijf bellen. Hoe moet ik anders met je in contact komen? Email is veel te passief voor dat soort dingen. Dan kan je het als headhunter toch niet helpen dat je secretaresse gewoon een meeting binnen komt wandelen?
[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-08-2012 14:46 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik geef het op.
OSError: /root/.xbmc/addons/script.audio.spotimc/resources/dlls/linux/arm/libspotify.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Alles werkt, alle libraries zijn daar, maar ldd libspotify report "not a dynamic executable"
Zoek het ook maar uit. Alle libraries, alle bugs, alles gefixt, gaat'ie hierop over de zeik.
OSError: /root/.xbmc/addons/script.audio.spotimc/resources/dlls/linux/arm/libspotify.so: cannot open shared object file: No such file or directory
Alles werkt, alle libraries zijn daar, maar ldd libspotify report "not a dynamic executable"
Zoek het ook maar uit. Alle libraries, alle bugs, alles gefixt, gaat'ie hierop over de zeik.
Heb ik ook gehad, maar ik sta niet ingeschreven op monsterboard enzo. Alleen op linkedin, maar daar staat bij dat ik momenteel niet naar iets anders op zoek ben.armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:45:
Uhm, als ik een headhunter zou zijn dan zou ik ook gewoon jouw bedrijf bellen. Hoe moet ik anders met je in contact komen? Email is veel te passief voor dat soort dingen. Dan kan je het als headhunter toch niet helpen dat je secretaresse gewoon een meeting binnen komt wandelen?
Dus hoe zou nou bij mij zijn gekomen...
Mijn ervaring (en die van vrienden) is dat heel veel recruiters/headhunters gewoon contact opnemen ook al staat er bij LinkedIn dat je niet opzoek bent. Zelfs wanneer je hebt aangegeven niet benaderd te willen worden. 
Mijn LinkedIn account heb ik dan ook mede daarom ongeveer een half jaar geleden verwijderd.
Mijn LinkedIn account heb ik dan ook mede daarom ongeveer een half jaar geleden verwijderd.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Yep, there's your problem right there... you're using linux.Firesphere schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:54:
Ik geef het op.
Point, want op windows, mac osx, android en iphone werkt het perfect.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Yep, there's your problem right there... you're using linux.
Ooit op een dergelijke pagina gestaan? Mijn cv stond 4 jaar geleden online. Werd ongeveer een half jaar terug gebeld door één of andere recruiter. Hij had een leuke opdracht voor me, of ik geïnteresseerd was.Evilbee schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:55:
[...]
Dus hoe zou nou bij mij zijn gekomen...
Heb die meneer netjes gevraagd hoe hij eigenlijk aan mijn gegevens kwam, omdat ik toch al meerdere jaren zit waar ik nu zit. Hij legde toen uit dat hun printjes (je weet wel, gepruts met inkt op papier enzo) maken van cv's die ze tegen komen voor in hun bestand. Na drie jaar had hij blijkbaar een functie die in mijn profiel paste, en dacht het nog even te proberen.
Sterker nog.. ik heb zelfs een keertje gehad dat ze zagen dat ik voor een consultancy bureau werk en dat ik nu bij klant X zit. Dus bellen ze de secretaresse op, ik ben van klant X, mag ik Serhat van je? Oh van de klant, waar hij nu zit, natuurlijk kan dat.OkkE schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:06:
Mijn ervaring (en die van vrienden) is dat heel veel recruiters/headhunters gewoon contact opnemen ook al staat er bij LinkedIn dat je niet opzoek bent. Zelfs wanneer je hebt aangegeven niet benaderd te willen worden.
Als je voorbij "linux" kijkt, zie je "arm".oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Yep, there's your problem right there... you're using linux.
Wat moet ik met Windows op een arm? Of met MacOS?
Ow, enneuh, Raspberry Pi.
*edit*
Ow, er schijnt een Arm-port van MacOS te zijn, maargoed, alsnog vrij kansloos op een Pi natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 16-08-2012 15:19 ]
There's your problem... you're having an Raspberry Pi and trying to get an arm cpu to get some work done.Firesphere schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:17:
[...]
Als je voorbij "linux" kijkt, zie je "arm"
Ow, enneuh, Raspberry Pi.
*edit*
Ow, er schijnt een Arm-port van MacOS te zijn, maargoed, alsnog vrij kansloos op een Pi natuurlijk.
Nee, mail is ideaal voor dat soort dingen. Dan kan ik ff kijken of het vacatureaanbod aansluit bij m'n wensen. Sowieso mailen veel recruiters me gewoon lukraak programmeervacatures en dan hebben ze het sowieso niet helemaal begrepen en heb ik geen behoefte in een gesprek. Als ik gebeld had willen worden had ik mijn nummer wel op de site gezet. Sowieso is het een no no in een hoogconjunctuur om als ITer met uitgebreide Java ervaring je telefoonnummer op MB te hebben want dan kom je met al die telefoontjes niet meer aan werken toe.armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:45:
Ik snap dat je als headhunter graag wil bellen maar je moet ook mijn wensen respecteren dat ik overdag niet door Jan en alleman gestoord wil worden.
Haha, je bent lekker bezig Hydra (@slechtste programmeervoorbeelden). Last van 't warme weer?
GateKeaper schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:23:
[...]
There's your problem... you're having an Raspberry Pi and trying to get an arm cpu to get some work done.
Like... checking the weather? Ow, no, wait, that works fine.
Play some music? Ow, no, wait, that works fine (Unless Spotify
Watch a movie? Ow, no, wait, that works fine!
Nah, het is best een fijn apparaatje hoor. Maar die spotify integratie is gewoon een hel, blijkbaar. En omdat ik vakantie heb, geef ik't maar op, ik zie't morgen wel weer. Nu ff van de zon genieten.
Oh, eerlijk gezegd vind ik wel fijn dat ze een baantje voor me aan het zoeken zijn de komende twee weken
Windows RT draait gewoon op ARM hoorFiresphere schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:17:
[...]
Als je voorbij "linux" kijkt, zie je "arm"
Schmaspberry Schmi.Ow, enneuh, Raspberry Pi.
Ik ben m'n Fifa autotrader aan het porten naar linux zodat ie op m'n Pi kan draaien
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 15:30 ]
In plaats van me te bedanken dat ik een fout in z'n site aan het licht breng gaat 'ie me een troll noemen. Tja, dan kun je het krijgenGateKeaper schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:26:
Haha, je bent lekker bezig Hydra (@slechtste programmeervoorbeelden). Last van 't warme weer?
Laat je niet zo opfokken joh 
Zou dat werken, Windows RT op de Raspberry? Hoe vet zou dat zijn!
Hmm dat gaat niet zomaar lukken denk ik, jammer.
Zou dat werken, Windows RT op de Raspberry? Hoe vet zou dat zijn!
Hmm dat gaat niet zomaar lukken denk ik, jammer.
Briljant, ook op stackoverflow gaan ze hopeloos de mist in: http://stackoverflow.com/...ulating-age-from-birthday
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Don't worry, ik ben alles behalve opgefokt hoor
'Ze' zijn daar over het algemeen ook complete beginners die diezelfde fout maken. Dat is ook waarom er zoveel rotzooi voorbeeld code op het internet te vinden is, en lukraak code kopieeren dus een heel slecht idee is.pedorus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:42:
Briljant, ook op stackoverflow gaan ze hopeloos de mist in: http://stackoverflow.com/...ulating-age-from-birthday
AFAIK is in .Net de beste methode om gewoon het verschil in jaren te nemen en dan als je maand + datum van je geboortedatum voor de huidige maand + dag ligt er een bij op te tellen. Maar ik gebruik vrijwel nooit .Net meer dus misschien dat daar nu makkelijker methoden voor zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 15:48 ]
Toen we hier nog met veel minder gasten waren gingen we belletjes van headhunters altijd doorschakelen naar de directeur die dan die headhunter helemaal ging afzeiken, vet grappig
Ach, het is wel goed om periodiek te kijken hoeveel je waard bent. Zo heb ik zo'n 5 jaar terug ook een aardige loonsverhoging + leaseauto binnen weten te slepen.Cartman! schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:49:
Toen we hier nog met veel minder gasten waren gingen we belletjes van headhunters altijd doorschakelen naar de directeur die dan die headhunter helemaal ging afzeiken, vet grappig
Hoe pak je zoiets dan aan? Wacht je dan op een aanbod dat je interesseert, of evengoed niet en gebruik je de cijfers van dat (oninteressant) aanbod om naar je baas te lopen? Met dus het risico dat dit niet zo gepruimt wordt?Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Ach, het is wel goed om periodiek te kijken hoeveel je waard bent. Zo heb ik zo'n 5 jaar terug ook een aardige loonsverhoging + leaseauto binnen weten te slepen.
Ik heb toen een sollicitatieronde gedaan. En met het aanbod van twee van de drie gesprekken ben ik naar m'n directe manager gegaan met de mededeling dat ik m'n huidige baan erg leuk vond maar ook aan mijn carriere moest denken. Zo gek is dat niet hoor, als je lang bij dezelfde baas blijft ga je over het algemeen veel minder vooruit dan wanneer je eens in de X jaar overstapt.cpf_ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:55:
Hoe pak je zoiets dan aan? Wacht je dan op een aanbod dat je interesseert, of evengoed niet en gebruik je de cijfers van dat (oninteressant) aanbod om naar je baas te lopen? Met dus het risico dat dit niet zo gepruimt wordt?
Edit: en het waren dus ook interessante mogelijkheden. Als ze nee hadden gezegd was ik weggegaan. Je moet niet bluffen dat je weggaat en dan als ze nee zeggen blijven. Dan ben je volledig ongeloofwaardig.
[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 16:03 ]
Aah, doen we hier ook... Toen ik daar als freelancer werkte waren ze maar een klein groepjeCartman! schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:49:
Ik zit nu 8 jaar bij dezelfde (en m'n eerste) baas, maar ik heb dat ook een keer gedaan. En toen idd serieus overwogen om daadwerkelijk over te stappen - sterker nog, het was m'n baas die me aanspoorde om te blijven.
Ach, als je niet meer wordt gewaardeerd door de baas... Als je elke dag reacties krijgt je hebt weer gesloopt (terwijl het niet zo is). Ik wordt daar niet vrolijk van. Vooral als je aangenomen bent als Flash-er het laatste jaar alleen hebt lopen kloten in PHP
Dat was overigens wel 5 jaar geleden toen het nog stormliep. Heb toen de fout gemaakt m'n telefoonnummer ook op Monster te zetten. Had op een dinsdagavond m'n spul ingevuld en nog geen half uur later had ik al 3 voicemails (stond op 't hockeyveld). Die woensdag erna meteen m'n nummer erafgehaald maar veel recruiters hadden m'n profiel al opgeslagen en werd die dag dus sufgemeld. Op dit moment loopt het veel minder hard. Ik krijg vooral programmeursjobs terwijl ik dat niet meer wil.
Snel iets anders zoeken dan. De IT loopt nog prima, vooral wat betreft programmeurs. Java en .Net krijg ik nog veel aanbiedingen van, van recruiters die helaas m'n CV niet goed lezen.alienfruit schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:07:
Ach, als je niet meer wordt gewaardeerd door de baas... Als je elke dag reacties krijgt je hebt weer gesloopt (terwijl het niet zo is). Ik wordt daar niet vrolijk van. Vooral als je aangenomen bent als Flash-er het laatste jaar alleen hebt lopen kloten in PHP
[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 16:09 ]
Ja, vandeweek ook een recruiter op m'n dak die dacht dat ik wel geïnteresseerd was in een functie als Java engineer
. Ik ga niet eens de moeite nemen om te replyen.
Mij lijkt dit wel leuk:Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:43:
AFAIK is in .Net de beste methode om gewoon het verschil in jaren te nemen en dan als je maand + datum van je geboortedatum voor de huidige maand + dag ligt er een bij op te tellen. Maar ik gebruik vrijwel nooit .Net meer dus misschien dat daar nu makkelijker methoden voor zijn.
C#:
1
| (int.Parse(DateTime.Now.ToString("yyyyMMdd")) - 20020213) / 10000 |
Ook een stuk korter dan het origineel..
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Je vraagt toch ook niet aan een rockster (game-developer) om een beetje op een triangel (Java) te gaan tikken?.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:12:
Ja, vandeweek ook een recruiter op m'n dak die dacht dat ik wel geïnteresseerd was in een functie als Java engineer. Ik ga niet eens de moeite nemen om te replyen.
Heb er een keer eentje gehad die me ook zo iets aanbood (volgens mij iets van PHP zelfs). Kreeg ik 2 dagen later een mailtje dat ik nog niet gereageerd had. Ik zo iets van "hurm, whatever". Nog weer 2 dagen later een mailtje dat het ronduit onbeleefd van me was dat ik niet reageerde. Huh?.oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:12:
Ja, vandeweek ook een recruiter op m'n dak die dacht dat ik wel geïnteresseerd was in een functie als Java engineer. Ik ga niet eens de moeite nemen om te replyen.
Ik dus bellen. Bleek dat het een eenmansrecruitmentbedrijfje was, en ik had dus de 'bazin' aan de lijn. Ik vroeg haar of ze begreep dat ik tig mailtjes op een dag kreeg en gewoonweg niet reageerde op de zaken die overduidelijk niet aansloten op m'n profiel omdat het daarin nogal duidelijk was dat de persoon in kwestie of geen verstand van de markt had, of gewoon m'n CV niet gelezen had. Nou, toen ging ze los hoor, dat ze het zat was dat ze nooit reacties kreeg en bla bla bla. Hoop frustratie kennelijk
AsskisserOtherside1982 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:13:
Je vraagt toch ook niet aan een rockster (game-developer) om een beetje op een triangel (Java) te gaan tikken?
[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 16:17 ]
Dat doen recruiters altijd.
Wil je Embedde C/Java/PHP/C++/.NEt gaan programmeren bij bedrijf X?
Ik krijg ze dagelijks. Nope, ik zit prima waar ik nu ziet, ik ga niet eens reageren. Hoe meer ze mailen, hoe leuker mijn spamfilter het gaat vinden
Ik krijg ze dagelijks. Nope, ik zit prima waar ik nu ziet, ik ga niet eens reageren. Hoe meer ze mailen, hoe leuker mijn spamfilter het gaat vinden
Je vergeet XML. Ik wil dolgraag in XML gaan programmeren maar ik weet niet hoeFiresphere schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:18:
Dat doen recruiters altijd.
Maargoed. Dat is dus waar ik het over had m.b.t. marktkennis. Als je met een recruitmentbureau in zee gaat (niks mis mee an sich) moet je dat sowieso niet doen met zo'n sleepnetvisser.
[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 16-08-2012 16:20 ]
Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:19:
[...]
Je vergeet XML. Ik wil dolgraag in XML gaan programmeren maar ik weet niet hoe
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door cpf_ op 16-08-2012 16:21 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.