De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.151 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Cartman! schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:
Ik denk dat je niet beseft waar Flash allemaal toe in staat is tegenwoordig. Collega's werken hier aan een dikke 3D engine en weer een ander aan face-recognition (zelf, dus niet een externe implementatie). Staar je niet volledig blind op de irritante banners...
Wat een tijd en geldverspilling om zelf face-recognition te gaan bouwen. Wij doen ook veel met biometrie maar gaan echt geen developmenttijd verspillen aan dingen die al lang bestaan.
alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:47:
Ik had echt SAP ontwikkeling moeten leren. Ik wil best wel 130.000euro/jaar verdienen daar mee :+
Post eens een vacature?

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 14-08-2012 14:50 ]

https://niels.nu

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Het hele Flash/HTML5 verhaal is in mijn ogen gewoon een verschuiving. Waar eerder Flash alles deed, gaat HTML5 nu dingen overlaten aan browser en OS. "Hier heb je de video, zie maar hoe je hem afspeelt." Waarbij elk apparaat zijn eigen mediaspeler zal gebruiken.

• Hydra
Het probleem met Flash was vooral dat de player een gesloten systeem was en keer op keer vol gaten bleek te zitten. En dat zijn gaten op een hele vervelende plek. Natuurlijk kunnen in browsers ook bugs zitten, maar een open source browser is daar gewoon minder vatbaar voor dan een closed source plugin.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Cartman! schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:
Ik denk dat je niet beseft waar Flash allemaal toe in staat is tegenwoordig. Collega's werken hier aan een dikke 3D engine en weer een ander aan face-recognition (zelf, dus niet een externe implementatie). Staar je niet volledig blind op de irritante banners...
Owh jawel hoor, ik ben heel aardig bekend wat er allemaal mee kan. Ik persoonlijk vind het alleen een omslachtig sloom rampensysteem en het aantal mensen dat er echt het maximale uit kan halen is heel beperkt. Daarnaast heb ik ernstige twijfels over de veiligheid als je zo dicht bij de hardware kan komen dat je 3d engines er mee kunt bouwen. Straks krijgen we exploits die via flash rechtstreeks de videodriver exploit en zo adminrechten krijgt op een systeem.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Enigszins gerelateerd..
After two and a half years of work, we finally have Flash in the full Chrome sandbox on all versions of Windows: http://blog.chromium.org/...afer-more-stable-and.html

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hydra
StM schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:56:
[...]

Owh jawel hoor, ik ben heel aardig bekend wat er allemaal mee kan. Ik persoonlijk vind het alleen een omslachtig sloom rampensysteem en het aantal mensen dat er echt het maximale uit kan halen is heel beperkt. Daarnaast heb ik ernstige twijfels over de veiligheid als je zo dicht bij de hardware kan komen dat je 3d engines er mee kunt bouwen. Straks krijgen we exploits die via flash rechtstreeks de videodriver exploit en zo adminrechten krijgt op een systeem.
*kuch* WebGL *kuch*

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Dat vind ik net zo'n gevaarlijke ontwikkeling hoor :)

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
BikkelZ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:05:
[...]

Wacht maar tot je een schoenendoos laat staan iets groter om in te wonen wil huren in Londen met je betere salaris }:|
Nee Amsterdam is lekker goedkoop?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:48:
Wat een tijd en geldverspilling om zelf face-recognition te gaan bouwen. Wij doen ook veel met biometrie maar gaan echt geen developmenttijd verspillen aan dingen die al lang bestaan.
De enige goede API die er voor was (face.com) is gestopt omdat het is opgekocht door Facebook en we krijgen hier vaker requests voor van klanten. Als je dan ook nog developers hebt zitten die dit makkelijk kunnen is dat een vrij simpele keuze.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Ach, WebGL is nog niet echt bruikbaar... Het wordt niet echt actief ondersteunt door browsers.

Ik heb zelf ook wel Stage3D gebruikt in Flash. Maar omdat het dus om veel computers moet kunnen werken. Krijg je meteen te maken met een boel beperkingen qua het schrijven van shaders in AGAL. Erg jammer. Verder zijn er een boel drivers (voornamelijk Intel chipsets) blacklisted. Maar hier komt in de volgende Player versie verandering in. Het is leuke techologie in combinatie met de workers maar het is een gevalletje 'too little too late'. Bijv. met Monocle... dat hadden we jaren gelede nodig +

Flash zelf wel leuke technologie ik kan er veel uitpersen maar op een gegeven momoment is de computer te traag. Stomme, point of sale systemen :+

@CartMan!: Mag ik vragen waar je werkt dan? Klinkt interessant ;)
Wacht maar tot je een schoenendoos laat staan iets groter om in te wonen wil huren in Londen met je betere salaris
Alsof Zürich/Zwitserland zo goedkoop is... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 14-08-2012 15:13 ]

• Hydra
Cartman! schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:06:
De enige goede API die er voor was (face.com) is gestopt omdat het is opgekocht door Facebook en we krijgen hier vaker requests voor van klanten. Als je dan ook nog developers hebt zitten die dit makkelijk kunnen is dat een vrij simpele keuze.
Euh, wij hebben een hele zwik libraries van gezichtsherkenning geintegreerd. Ik snap niet hoe je er op komt dat dat face de enige zou zijn. Je moet misschien wat meer de professionele kant op zoeken. Face.com is een service, ze gebruiken waarschijn ook geen zelfgebouwd algorithme.
StM schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:01:
Dat vind ik net zo'n gevaarlijke ontwikkeling hoor :)
En geluiden afspelen dan? Of plaatjes tekenen? Dat gaat ook allemaal 'via hardware' hoor. Beetje onzinnig om alleen 3D gevaarlijk te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 14-08-2012 15:15 ]

• OkkE

OkkE

Of de webcam & mic gebruiken :)

"With navigator.getUserMedia(), we can finally tap into webcam and microphone input without a plugin."

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:07:
@CartMan!: Mag ik vragen waar je werkt dan? Klinkt interessant ;)
Je had hier toch stage gelopen? ;)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
%&^&$%^& Entity Framework. Ik heb 'm al 3x verteld dat ik SQL 2005 gebruik. Toch flikt het ding het al 3x om - nadat ik "Generate database from model" heb gedaan - SQL-statements te gaan gebruiken op basis van SQL 2008. Dat is heel leuk bij inserts, want SQL2005 kent het type datetime2 niet en SQL2008 wel.

Ik heb SQL2008 R2 op mijn devomgeving, maar de testomgeving draait nog op SQL2005 (nieuwe testomgeving komt eind dit jaar).

We are shaping the future

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Haha, Alex) klinkt als een IE6 gebruiker 8-)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Alex) schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:40:
%&^&$%^& Entity Framework. Ik heb 'm al 3x verteld dat ik SQL 2005 gebruik. Toch flikt het ding het al 3x om - nadat ik "Generate database from model" heb gedaan - SQL-statements te gaan gebruiken op basis van SQL 2008. Dat is heel leuk bij inserts, want SQL2005 kent het type datetime2 niet en SQL2008 wel.

Ik heb SQL2008 R2 op mijn devomgeving, maar de testomgeving draait nog op SQL2005 (nieuwe testomgeving komt eind dit jaar).
Dan schrijf je toch een pre-build-step die het ProviderManifestToken-attribuut van je edmx-schema op "2005" zet? O-)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Alex)
Ja dank je de koekoek. Het is dat ik geen tijd heb (overmorgen op vakantie *O*) anders had ik heel EF eruitgeschopt.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:38
Nice, zo'n site zocht ik :) Ga in februari stage lopen in Servie :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik zie dat Zürich nog duurder is dan Londen! Knappe prestatie! _/-\o_

iOS developer

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Rent Per Month
Apartment (1 bedroom) in City Centre € 1,166.07
Apartment (1 bedroom) Outside of Centre € 909.09
Apartment (3 bedrooms) in City Centre € 2,050.88
Apartment (3 bedrooms) Outside of Centre € 1,312.96
:X Ben ik even blij dat ik in het hoge noorden woon. Wist wel dat het hier wat goedkoper was dan in Amsterdam. Maar zoveel?! :? Een beetje appartement (2 á 3 slaapkamer) heb je hier echt wel vanaf een euro of 700 á 800.

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

:X Ben ik even blij dat ik in het hoge noorden woon. Wist wel dat het hier wat goedkoper was dan in Amsterdam. Maar zoveel?! :? Een beetje appartement (2 á 3 slaapkamer) heb je hier echt wel vanaf een euro of 700 á 800.
Ook in het midden van het land kan het een stuk betaalbaarder. Provincie Utrecht, eensgezinswoning (120m2) voor een kleine €800/mnd, maar dat is inclusief onderhoud keukenapparatuur, tuin, garage en eigen parkeerplaats. Vrije sector en al van vóór de crisis ;) .

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:01:
[...]

Ook in het midden van het land kan het een stuk betaalbaarder. Provincie Utrecht, eensgezinswoning (120m2) voor een kleine €800/mnd, maar dat is inclusief onderhoud keukenapparatuur, tuin, garage en eigen parkeerplaats. Vrije sector en al van vóór de crisis ;) .
Ja, 20 kilometer boven Amsterdam is het ook goedkoper. Dus what's de punt.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:47:
Ik had echt SAP ontwikkeling moeten leren. Ik wil best wel 130.000euro/jaar verdienen daar mee :+
Ik zou zeggen, bestel een boek! :+
Salaris spreekt me inderdaad wel aan, maar daar houdt het dan ook mee op.
Hier op de werkvloer zie ik altijd veel van die SAP'pers worden ingevlogen, doen dan 4x12 hun ding en vliegen dan weer naar huis. Je bent dan dus vaak de hele week van huis. Nogal vervelend als je ook nog een gezin hebt. Werkgever zal vast het hotel en vervoer betalen, waardoor je daar thuis ook geen extra kosten aan hebt.

Volgens mij gaat het ook niet zozeer om het kunnen ontwikkelen, maar om de processen van een organisatie (en het systeem) te kennen. Ze hebben volgens mij per bedrijfstak een verschillende unit die precies weet wat een bepaalde bedrijfstak doet en waar die aan moet voldoen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
Err, wtf? Is het nou serieus zo dat de e-mailclient van WP7.5 de Reply-To-header niet begrijpt? :X

• Dragor
  • Laatst online: 13-01 19:54
CodeCaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:42:
Ik heb de laatste tijd een beetje gewerkt aan een stukje over sockets. Is dit (Nederlandse versie) een beetje /r/programming-waardig denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://dragor.nl/dump/tweet.png
;)

• OkkE

OkkE

GateKeaper schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

Nieuw-Zeeland is erg goedkoop en kunnen ze nog wel wat IT mensen gebruiken. :)
HuHu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:49:
[...]

Alle prijzen daar zijn per week hè, niet per maand.
Ik weet 't. :)

Maar van wat ik daar gezien heb toen ik er was, is het nog steeds een stuk goedkoper. Koophuizen ieder geval.

[ Voor 68% gewijzigd door OkkE op 14-08-2012 16:55 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:37:
[...]

Nieuw-Zeeland is erg goedkoop en kunnen ze nog wel wat IT mensen gebruiken. :)
Alle prijzen daar zijn per week hè, niet per maand.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I quit.

Ik heb al een stuk of 30-40 x86 vs ARM errors verholpen en ze blijven maar komen. Ik heb verdorie vakantie. }:|

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Waarom blijven ze komen dan? Doe die computer dan uit. Als mensen bereikbaar blijven op vakantie dan is het ook niet zo gek toch :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• alienfruit

alienfruit

Ja, SAP meuk lijkt mij behoorlijk saai.

• Alex)
SAPperdeflap! Ik krijg een data truncation error... alleen weet ik niet waar die vandaankomt, want uiteraard gaat het allemaal door 30 lagen EF heen en zegt de stacktrace me uiteindelijk helemaal niks zinnigs meer.

* Alex) gaat naar huis, morgen verder

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:55:
Waarom blijven ze komen dan? Doe die computer dan uit. Als mensen bereikbaar blijven op vakantie dan is het ook niet zo gek toch :)
Ben voor de lol, voor mezelf SpotyBMC aan het porten naar de Raspberry ;)

En als iemand van kantoor nu zou bellen of mailen, daar reageer ik niet op hoor, I am crazy Henkie not :)
NMe schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:04:
Ruby en Rails zijn een hel. :(
[snip]
Ben ik nou gek? 8)7
Komt door de NS.
Ja.

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 14-08-2012 17:07 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• OkkE

OkkE

Ik geloof dat het tijd is om naar huis te gaan ... O-)
Sorry, there have been more than 5 failed login attempts for this account. It is temporarily blocked.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

:'( Twitter API :'(

2 verschillende json services en ze geven alle twee een totaal ander datum formaat terug :F Het betreft beide een timestamp op een bericht. Wat gaat er als API-ontwikkelaar door je heen om in beide gevallen een andere formatting te gebruiken

Created_at element in de search service: "created_at":"Thu, 06 Oct 2011 19:36:17 +0000"
Created_at element in de mentions service: "created_at": "Tue Jul 13 17:38:21 +0000 2010"

Echt... WTF :'( En uiteraard snapt mijn json serializer enkel de eerste versie... Zucht...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Zo zo, morgen lekker betaalde feestdag :D . Ik ben sinds 1 augustus beginnen werken en het is wel aangename omgeving om in te werken. Deze maand dus "genieten" van training.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:13:
Zo zo, morgen lekker betaalde feestdag :D . Ik ben sinds 1 augustus beginnen werken en het is wel aangename omgeving om in te werken. Deze maand dus "genieten" van training.
Wat aardig dat jouw werkgever mijn verjaardag als feestdag ziet :+

Toevallig een bedrijf met een sterke geloofsovertuiging? In de zuidelijke landen wordt namelijk op de 15 ook een feestdag gehouden ter ere van Maria. Een betaalde feestdag is sowieso geen straf lijkt me :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
.Gertjan. schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Hoe oud wordt jij mogen?

Morgen Visual Studio 2012 :D.
Helaas heb ik voor donderdag nog een deadline, dus wordt vrijdag/weekend dat ik hem installeer. Maar ik kan niet wachten!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Geestelijk of lichamelijk? :+

Volgens mijn paspoort bereik ik morgen de mooie leeftijd van 28, maar krijg geregeld van mijn vrouw de opmerking dat ik geestelijk nog niet eens in de buurt kom :+
Overigens voel ik me lichamelijk soms 65+... Zeker als de RSI-klachten de kop op steken :'(
Morgen Visual Studio 2012 :D.
Helaas heb ik voor donderdag nog een deadline, dus wordt vrijdag/weekend dat ik hem installeer. Maar ik kan niet wachten!
Ik zit ook met smart te wachten :P Maar kan helaas nog nergens een tijd vinden waarop hij wordt vrijgegeven. Sowieso wordt er niet al te veel aandacht aan gegeven aangezien de officiële launch pas in oktober plaatsvindt.

Heb voor mijn desktop inmiddels ook een nieuwe SSD besteld, dus als Windows 8 en mijn SSD morgen landen gaat die machine mooi over :) Moest toch nodig een reinstall krijgen. Zou ook dolgraag Server 2012/8 op mijn ontwikkellaptop zetten, maar die is pas al opnieuw van een OS voorzien...

Ben erg benieuwd... *O*

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Iemand die weet wat de reden achter die rare URL's is achter de login van NS.nl?

Bijvoorbeeld na wat klikken wordt er bij (bijna) elke URL een ".<n+2>" toegevoegd, bijvoorbeeld na wat browsen:De URL achter de linkjes is gewoon geschreven zonder ".<nummer>" waardoor of de webserver of de webapp dit naderhand toevoegt, ik heb alleen geen flauw idee wat het idee hierachter is?

Hier iemand die dit kan verklaren? Misschien een nieuwe handige techniek of juist een vrij rare oplossing voor het bijhouden van een soort statistieken of iets dergelijks?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
.Gertjan. schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Toevallig een bedrijf met een sterke geloofsovertuiging? In de zuidelijke landen wordt namelijk op de 15 ook een feestdag gehouden ter ere van Maria. Een betaalde feestdag is sowieso geen straf lijkt me :P
Niet bepaald sterke geloofsovertuiging, maar het is een officiële feestdag hier in het belgenland :P :+ (en die slagen we niet af hé).

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Pfff, als je een tijdje met 2 Mbps internet moet werken is 25 ineens niet zo heel erg meer. Arme Noren...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:39:

2 verschillende json services en ze geven alle twee een totaal ander datum formaat terug :F Het betreft beide een timestamp op een bericht. Wat gaat er als API-ontwikkelaar door je heen om in beide gevallen een andere formatting te gebruiken

Created_at element in de search service: "created_at":"Thu, 06 Oct 2011 19:36:17 +0000"
Created_at element in de mentions service: "created_at": "Tue Jul 13 17:38:21 +0000 2010"

Echt... WTF :'( En uiteraard snapt mijn json serializer enkel de eerste versie... Zucht...
Dan gebruik je toch de search? Daar kun je gewoon een "to: 'user'" parameter aan mee sturen, en dan heb je hetzelfde als de mentions service.
Tenminste.....

Hmmm, reading back api docs... to staat er inderdaad niet bij. Vreemd, dacht toch echt dat die er gewoon bij zat :/

*edit*
Toch wel dus, gewoon je search-terms, en toevoegen "AND @username" zou moeten werken.
En anders heb je ook nog de to: 'user' parameter.
https://dev.twitter.com/docs/using-search

Eigenlijk, is search je beste optie, die omvat alle losse (zoals mentions, user, etc.) in 1 completere functie.

[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 14-08-2012 23:12 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:39:

2 verschillende json services en ze geven alle twee een totaal ander datum formaat terug :F
WTF ben je aan het doen dat je niet een van de bestaande libraries kunt gebruiken? ;)
NMe schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:54:
[...]

Inmiddels door nog eens 60 verschillende errors en meldingen heen geworsteld en nu draait het daadwerkelijk. :) Nu nog kijken of ik Redmine makkelijk via Apache kan laten serveren, maar dat zijn zorgen voor later vanavond. :P
Klinkt een stuk handiger dan gewoon een cloudservice :+
RomeoJ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:43:
Hier iemand die dit kan verklaren? Misschien een nieuwe handige techniek of juist een vrij rare oplossing voor het bijhouden van een soort statistieken of iets dergelijks?
Ik vermoed dat dit een workaround is om een soort viewscoped te krijgen, zodat je meerdere keren dezelfde pagina open kan hebben binnen een sessie. Ik vermoed dat ns.nl een jsf 1.2 site is.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, het lijkt er gelukkig op dat ik niet helemaal verguisd word. Wellicht ga ik weer eens wat vaker wat tikken. :P

• alienfruit

alienfruit

NMe schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:54:
Inmiddels door nog eens 60 verschillende errors en meldingen heen geworsteld en nu draait het daadwerkelijk. :) Nu nog kijken of ik Redmine makkelijk via Apache kan laten serveren, maar dat zijn zorgen voor later vanavond.
Kan je niet gewoon Passenger (https://www.phusionpassenger.com/) hiervoor gebruiken?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
RomeoJ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:43:
Iemand die weet wat de reden achter die rare URL's is achter de login van NS.nl?

Bijvoorbeeld na wat klikken wordt er bij (bijna) elke URL een ".<n+2>" toegevoegd, bijvoorbeeld na wat browsen:De URL achter de linkjes is gewoon geschreven zonder ".<nummer>" waardoor of de webserver of de webapp dit naderhand toevoegt, ik heb alleen geen flauw idee wat het idee hierachter is?

De enige reden die ik zo kan bedenken is caching; wat jQuery bijvoorbeeld doet bij elk AJAX request is een random parameter toevoegen aan de URL (of ze dat nog doen weet ik niet zeker) om evt. caching van de serverresultaten te omzeilen. Ik kan wel eens iemand vragen, :+.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor de twitterwidget op de websites die wij maken gebruiken we meestal deze met callback:

HTML:
1
<script type='text/javascript' src='http://api.twitter.com/1/statuses/user_timeline.json?screen_name=nunl&count=3&callback=twitterWidgetCallback&include_rts=1&trim_user=0'></script>

Werkt eigenlijk best goed, al zou ik de callback functie nog eens moeten herschrijven, die is namelijk niet echt netjes volgens mij en er mist het een en ander.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
function twitterWidgetCallback (twitters) {

var html = '';

for (var i=0; i<twitters.length; i++){

var status = twitters[i].text.replace(/((https?|s?ftp|ssh)\:\/\/[^"\s\<\>]*[^.,;'">\:\s\<\>\)\]\!])/g, function(url) {
            return '<a href="'+url+'">'+url+'</a>';
        }).replace(/\B@([_a-z0-9]+)/ig, function(reply) {
            return  reply.charAt(0)+'<a href="http://twitter.com/'+reply.substring(1)+'">'+reply.substring(1)+'</a>';
        });

html += '<li>'+status+'<br /><span class="meta">'+relative_time(twitters[i].created_at)+' - @'+twitters[i].user.screen_name+'</span></li>';
    }

$('#tweets').html(html);
}

function relative_time(time_value) {
    var values = time_value.split(" ");
    time_value = values[1] + " " + values[2] + ", " + values[5] + " " + values[3];
    var parsed_date = Date.parse(time_value);
    var relative_to = (arguments.length > 1) ? arguments[1] : new Date();
    var delta = parseInt((relative_to.getTime() - parsed_date) / 1000);
    delta = delta + (relative_to.getTimezoneOffset() * 60);

if (delta < 60) {
        return 'minder dan een minuut geleden';
    } else if(delta < 120) {
        return 'een minuut geleden';
    } else if(delta < (60*60)) {
        return (parseInt(delta / 60)).toString() + ' minuten geleden';
    } else if(delta < (120*60)) {
        return 'een uur geleden';
    } else if(delta < (24*60*60)) {
        return '' + (parseInt(delta / 3600)).toString() + ' uur geleden';
    } else if(delta < (48*60*60)) {
        return 'gisteren';
    } else {
        return (parseInt(delta / 86400)).toString() + ' dagen geleden';
    }
}

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

C#:
1
Knop51_Click
}:|

Even een kwartiertje op F2 rammen hoor ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:17:
Voor de twitterwidget op de websites die wij maken gebruiken we meestal deze met callback:

JavaScript:
1
function twitterWidgetCallback (twitters) {
Zonder de api verder te kennen, moet "twitters" niet "tweets" zijn?

En voor mijn nieuwsgierigheid? Waarom
JavaScript:
1
2
var status = twitters[i].text.replace(/((https?|s?ftp|ssh)\:\/\/[^"\s\<\>]*[^.,;'">\:\s\<\>\)\]\!])/g, function(url) {
            return '<a href="'+url+'">'+url+'</a>';}) 

ipv

JavaScript:
1
var status = twitters[i].text.replace(/((https?|s?ftp|ssh)\:\/\/[^"\s\<\>]*[^.,;'">\:\s\<\>\)\]\!])/g, '<a href="$1">$1</a>'); 

[ Voor 35% gewijzigd door GateKeaper op 15-08-2012 10:40 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Zonder de api verder te kennen, moet "twitters" niet "tweets" zijn?
Hij werkt prima, dus uitmaken doet het in ieder geval niet. Het zou wel netter zijn inderdaad. Zoals ik al zei kan dit stukje JavaScript wel een redo gebruiken. Het probleem is altijd dat het er gewoon niet van komt.

Bijna elke klant wil tegenwoordig wel een Twitter Widget op hun website, welke oplossingen gebruiken jullie? Ook asynchroon via JS of in de applicatie (serverside)?

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 13:19
Ik maak gebruik van een soort gelijk javascript, alleen ik vraag een pagina op de site zelf aan die een cache bestand van de laatste tweets serveert. Dit omdat de Twitter URL soms wat trager is met het laden het bestand, hierdoor wordt de load van een pagina op een negatieve manier beïnvloed.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik ben er sinds kort ook mee bezig. Vooralsnog alleen de standaard twitter widget op een site geplakt terwijl ik bezig ben om de twitter api te doorgronden (in my spare time :P). Jou snippet helpt wel ;)

Ben bezig er een jsfiddle van te maken, maar op een of andere manier wil dat ding die twitter api url niet laden. (grmbl)

• Alex)
Deploymentscript gegenereerd door een .dbproj:

SQL:
1
2
3
4
5
6
IF (DB_ID(N'$(DatabaseName)') IS NOT NULL) 
BEGIN
    ALTER DATABASE [$(DatabaseName)]
    SET SINGLE_USER WITH ROLLBACK IMMEDIATE;
    DROP DATABASE [$(DatabaseName)];
END

Beetje rigoreus :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Solopher schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:43:
Ik maak gebruik van een soort gelijk javascript, alleen ik vraag een pagina op de site zelf aan die een cache bestand van de laatste tweets serveert. Dit omdat de Twitter URL soms wat trager is met het laden het bestand, hierdoor wordt de load van een pagina op een negatieve manier beïnvloed.
Dat is eerder inderdaad wel eens het geval geweest, de laatste tijd geen last van. Maar inderdaad, via eigen cachebestandje laden is wel netter. Al kan ik dan meteen beter met een van de REST API's aan de gang.
D-Raven schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:45:
Ik ben er sinds kort ook mee bezig. Vooralsnog alleen de standaard twitter widget op een site geplakt terwijl ik bezig ben om de twitter api te doorgronden (in my spare time :P). Jou snippet helpt wel ;)

Ben bezig er een jsfiddle van te maken, maar op een of andere manier wil dat ding die twitter api url niet laden. (grmbl)
Dit is (volgens mij) de officiële documentatie die erbij hoort: https://dev.twitter.com/d...et/statuses/user_timeline

Ligt vast aan jsfiddle, eigenlijk nooit problemen met die widget, of missschien een verkeerde parameter.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:41:
[...]

Hij werkt prima, dus uitmaken doet het in ieder geval niet. Het zou wel netter zijn inderdaad. Zoals ik al zei kan dit stukje JavaScript wel een redo gebruiken. Het probleem is altijd dat het er gewoon niet van komt.

Bijna elke klant wil tegenwoordig wel een Twitter Widget op hun website, welke oplossingen gebruiken jullie? Ook asynchroon via JS of in de applicatie (serverside)?
Zelf een script geschreven, wat grof gezegd dit doet:

Selecteer alle elementen met de class ".twitter", loop daar door heen en check of deze een data- bevat met of een Twitter username of hashtag/search term. Tel het aantal elementen daar in met de class ".tweet" en haal minimaal zoveel tweets op. Vul alle ".tweet" elementen met de data uit een JSON request.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-02 23:57
Ik hoop alleen dat jullie wel iets van een proxy voor die feeds in je backend applicatie hebben zitten. Ik heb al een aantal keer gehad dat op een beetje drukke site de twitter API heel leuk een response terug gaf dat het max. aantal request voor die dag bereikt was.

Zelf heb ik een simpel php scriptje gemaakt, wat een feed ophaalt bij twitter en dat 5 minuten ofzo cached op de server. Scheelt vooral vragen van klanten waarom er geen tweets meer getoond worden op hun website ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• alienfruit

alienfruit

Heb ik dus mooi een sollicitatiebrief en c.v. opgestuurd naar een bedrijf hier in de buurt. Krijg je dus een mailtje in de trant. Ja, Flash diensten bieden we niet en je bent overgekwalificeerd... Uhm, waarom is dat een probleem :+ Je gaat toch niet solliciteren op een baan als je het niet kan 8)7

• Grijze Vos
  • Laatst online: 21-02 23:50
Dat betekent dat ze vermoeden dat je dan te duur gaat zijn.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
alienfruit schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:24:
Heb ik dus mooi een sollicitatiebrief en c.v. opgestuurd naar een bedrijf hier in de buurt. Krijg je dus een mailtje in de trant. Ja, Flash diensten bieden we niet en je bent overgekwalificeerd... Uhm, waarom is dat een probleem :+ Je gaat toch niet solliciteren op een baan als je het niet kan 8)7
Ze zijn waarschijnlijk bang dat je snel op die baan bent uitgekeken en ze dus weer op zoek kunnen naar een nieuwe kandidaat. ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:14:
Ik hoop alleen dat jullie wel iets van een proxy voor die feeds in je backend applicatie hebben zitten. Ik heb al een aantal keer gehad dat op een beetje drukke site de twitter API heel leuk een response terug gaf dat het max. aantal request voor die dag bereikt was.

Zelf heb ik een simpel php scriptje gemaakt, wat een feed ophaalt bij twitter en dat 5 minuten ofzo cached op de server. Scheelt vooral vragen van klanten waarom er geen tweets meer getoond worden op hun website ;)
Dat is inderdaad wel een risico, al hebben onze klanten websites met slechts enkele unieke bezoekers per dag. Desondanks moet er wel een oplossing komen hoor, geen excuus.

Gebruik je dan nog gewoon diezelfde json 'feed' als ik liet zien, of maak je dan gebruik van de REST API's waarbij ook authenticatie verplicht is? Je kunt behalve de timeline ook mentions en hashtags ophalen namelijk, iets wat met die standaard json 'feed' niet kan.

• alienfruit

alienfruit

Ach, wel fijn om te horen dat je voor sommige overgekwalificeerd bent ;)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:17:

Werkt eigenlijk best goed, al zou ik de callback functie nog eens moeten herschrijven, die is namelijk niet echt netjes volgens mij en er mist het een en ander.
Als ik jou snippets even snel herschrijf naar "mijn manier", dan kom ik op zoiets: http://jsfiddle.net/TXLqB/1/

Geen idee wat je in de callback zou missen, maar zoals ik zei. Verder geen ervaring met de Twitter api.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Stinkzooi, kan ik hier op m'n werk nog wel GoT lezen maar posten is geblokkeerd :/

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:51
Ik haal gewoon om de x aantal minuten de XML feed op (http://twitter.com/status...ne/$userid.xml?count=$num) en sla de nieuwe tweets op in mijn database. Geen authenticatie nodig, en makkelijk met php weer te geven zoals je wil.

• D-Raven
Gatver die rate limit van twitter :/.
En ik maar afvragen waarom mn scriptje nu soms wel, en vaak niet werkt..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb wel eens een automated scriptje geschreven die aan de hand van data attributes de respons van twitter ophaalt en toevoegt aan de div.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

Als ik jou snippets even snel herschrijf naar "mijn manier", dan kom ik op zoiets: http://jsfiddle.net/TXLqB/1/

Geen idee wat je in de callback zou missen, maar zoals ik zei. Verder geen ervaring met de Twitter api.
Ziet er netjes uit! :D
Barryvdh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:40:
Ik haal gewoon om de x aantal minuten de XML feed op (http://twitter.com/status...ne/$userid.xml?count=$num) en sla de nieuwe tweets op in mijn database. Geen authenticatie nodig, en makkelijk met php weer te geven zoals je wil.
Die is ook nog wel eens handig denk ik! Thanks :D

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-02 23:57
TheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Dat is inderdaad wel een risico, al hebben onze klanten websites met slechts enkele unieke bezoekers per dag. Desondanks moet er wel een oplossing komen hoor, geen excuus.

Gebruik je dan nog gewoon diezelfde json 'feed' als ik liet zien, of maak je dan gebruik van de REST API's waarbij ook authenticatie verplicht is? Je kunt behalve de timeline ook mentions en hashtags ophalen namelijk, iets wat met die standaard json 'feed' niet kan.
Meestal standaard JSON, omdat twitter vaak ingezet wordt als een soort shoutbox-blocks en dan voldoet de simpele JSON prima.

En ik mirror die idd gewoon 1 op 1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
fopen ('feed);
$feedData = unserialize(fread(feed));
if ($feedData['updated'] - timestamp < TTL){

$feedData['data'] = curl('lees feed');
   $feedData['updated'] = timestamp;
   fwrite(serialize(feed);
}
fclose();
header('Json etc');
echo $feedData['data'];

Zoiets ongeveer, tenzij er apc/memcached op die server staat. Dan gaat het gewoon daarin met de juiste TTL. Maar helaas hebben om vage redenen nog niet alle live server APC aanstaan. Gelukkig worden dat er wel steeds minder naar gelang ik hier langer aan het werk ben ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Thanx :) feel free to use.. Basis is van jou anyway :)

Nog even een bugje voor je weggewerkt: http://jsfiddle.net/TXLqB/6/

En nu maar weer even met echt werk bezig. :O

• D-Raven
Ok. Mn jsfiddle werkt dus icm met firefox niet, maar wel icm met chrome. Zelfde geld voor de jsfiddle van GateKeaper btw..

Way to waste my time...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:08:
[...]
Eigenlijk, is search je beste optie, die omvat alle losse (zoals mentions, user, etc.) in 1 completere functie.
Misschien wel, maar het is gewoon krom. Waarom bied je in hemelsnaam 2 verschillende notaties aan. :'(

Maar ik wil ook de private messages uitlepelen, die zitten volgens mij niet in de search. Daarnaast is door de werking van de consuming code het niet wenselijk om alle data door elkaar te krijgen. Overigens bevat de search ook niet alle data als je op bijvoorbeeld keywords zoekt, ik meen me te herinneren dat ook niet alle userdata wordt teruggegeven (dus bijvoorbeeld followers en following). Ik moet dus sowieso meerdere requests doen.

De tool kan daarnaast met meerdere accounts werken dus moeten requests redelijk gescheiden worden. Leuke is dat de code hier nog niet op voorbereid was, heb de hele handel dus binnenstebuiten moeten keren :+
pedorus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:10:
[...]

WTF ben je aan het doen dat je niet een van de bestaande libraries kunt gebruiken? ;)
Ehm... Vraag me dat ook wel eens af ;) . Ik weet niet in hoeverre er standaard libraries zijn voor C#, heb wel eens wat gezocht maar kon niet zo heel veel vinden. Daarnaast is het voor een commercieel project, dus dan zit je vaak ook met limitaties te kijken. Gelukkig heb ik oAuth gevonden om me te helpen bij authenticatie, maar de json results lees ik zelf terug (op zich is dat in C# niet zo lastig gelukkig). Maar aan de andere kant, als je een api aanbiedt moet die gewoon te gebruiken zijn zou je zeggen ;)

Een deel van het project is al wat ouder en gebruikt de search functie, deze wilden we nu uitbreiden met een aantal extra functionaliteiten zoals het ophalen van mentions en direct-messages. Naar mate een project groter wordt begin je je inderdaad te beseffen dat je beter een standaard library had kunnen gebruiken.
alienfruit schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:35:
Ach, wel fijn om te horen dat je voor sommige overgekwalificeerd bent ;)
1x is leuk, maar meerdere keren gaat vervelen volgens mijn vrouw :+ Zij is afgestudeerd orthopedagoog en komt gewoon niet aan werk (beetje overbevolkte markt). Dus besluit ze te solliciteren op een wat lagere functie. Ze nemen de brieven niet eens in behandeling van universitair geschoolden :N In die sector zit echt een grove arrogantie bij de werkgevers...

Resultaat: ik heb nu een part-time secretaresse en kantine juffrouw in mijn eenmanszaak :+

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
D-Raven schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
Ok. Mn jsfiddle werkt dus icm met firefox niet, maar wel icm met chrome. Zelfde geld voor de jsfiddle van GateKeaper btw..

Way to waste my time...
De jsfiddle van GateKeaper doet het hier zowel in FF (14) als Chrome.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:14:
[...]
Resultaat: ik heb nu een part-time secretaresse en kantine juffrouw in mijn eenmanszaak :+
Als ze je boekhouding dan ook nog doet, heb je het toch prima voor elkaar :) ow... en op kantoor hebben wij hier ook een masseuse (stoelmassage), wellicht ook een idee?

Btw. Congrats :) Moge er nog vele jaren volgen.

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
Gz .Gertjan. *O*

• BM
  • Laatst online: 19:28

BM

Admin Softe Goederen
C:\Windows\system32>iisreset stop

The RPC server is unavailable.

Weird 8)7
Het had natuurlijk /stop moeten zijn, maar waarom bovenstaand commando gaat mekkeren over de rpc server snap ik nog niet :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:19:
[...]
Als ze je boekhouding dan ook nog doet, heb je het toch prima voor elkaar :) ow... en op kantoor hebben wij hier ook een masseuse (stoelmassage), wellicht ook een idee?
Ze is niet zo heel erg goed met cijfertjes. Geld uitgeven lukt wel (typisch vrouwelijk :+ ), maar overzicht houden vind ze soms wel moeilijk. Ik beheer de Excelletjes met onze inkomsten en uitgaven :)

Ze heeft wel aangeboden netjes mijn facturen te betalen en te checken welke betaald zijn. Maar voor de echte boekhouding heb ik sinds kort iemand ingehuurd. Eens per kwartaal gaan de facturen in een map die richting uit en mag hij gaan rekenen. :P

Massage zal ik voorstellen. Kijken of ik het extended-package met happy ending kan krijgen ;) Zou je de massageolie mogen aftrekken van de belasting? :+
Btw. Congrats :) Moge er nog vele jaren volgen.
Thanks!

Overigens komt net mijn nieuwe SSD binnen, maar Microsoft heeft Windows 8 nog niet vrijgegeven op MSDN :'(

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:30:
Overigens komt net mijn nieuwe SSD binnen, maar Microsoft heeft Windows 8 nog niet vrijgegeven op MSDN :'(
Die twee wil ik ook gaan combineren :D moet alleen nog even uitzoeken wat ik nu op de SSD ga zetten, en wat juist niet.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Die twee wil ik ook gaan combineren :D moet alleen nog even uitzoeken wat ik nu op de SSD ga zetten, en wat juist niet.
Heb de 128GB versie besteld dus kan redelijk wat kwijt. Heb dezelfde hoeveelheid in mijn werklaptop en moet zeggen dat ik nog niet tegen problemen ben gelopen. Ik heb heel mijn development suite erop staan plus al mijn documenten/sources en heb nog ruimte over.

De nieuwe SSD gaat in de desktop dus vermoed daar geen ruimte problemen te krijgen aangezien mijn documenten toch op een data schijf komen te staan. Gamen doe ik niet zoveel meer, dus die paar spelletjes kan ik vast ook wel kwijt :)

Hoop veel plezier er aan te beleven qua performance. Gebruik de desktop ook voor fotobewerking (een uit de klauwen gelopen hobby :+ ) en merkte dat mijn huidige setup dat soms niet trekt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

@hierboven: feli! :)
BM schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:26:
C:\Windows\system32>iisreset stop

The RPC server is unavailable.

Weird 8)7
Het had natuurlijk /stop moeten zijn, maar waarom bovenstaand commando gaat mekkeren over de rpc server snap ik nog niet :p
Iisreset.exe uses the following syntax:
iisreset[ computername]
Ergo, hij kan de machine 'stop' niet vinden. :)

• pedorus
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:14:
Ik weet niet in hoeverre er standaard libraries zijn voor C#, heb wel eens wat gezocht maar kon niet zo heel veel vinden.
Zijn er best veel, Twitterizer wordt aangeraden: https://dev.twitter.com/docs/twitter-libraries#dotnet

Enne... Gefeliciteerd!
serhat schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

De jsfiddle van GateKeaper doet het hier zowel in FF (14) als Chrome.
Hier ook. Maar ja, het is natuurlijk wel het wiel uitvinden, met origineel wiel is het http://jsfiddle.net/6GGw2/
Die library is enkel wellicht wat aan de grote kant.

Ik vraag me van dat soort accounts (zoals Modernegezegden) altijd af wie er achter zitten en of er een businessmodel achter zit of dat het een hobby is die veel tijd kost.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Vandaag voor het eerst sonar echt gebruikt. Awesome spul zeg!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pff, mijn SSD zit in mijn desktop. Viel niet mee zeg. Had een 2,5" naar 3,5" bay gekocht zodat ik hem tussen mijn schijven kon schuiven, blijkt de maat net iets af te wijken en past hij met een paar millimeter niet (er zitten aan het eind van mijn HDD-bay in de kast nokjes om te voorkomen dat je ze te ver schuift).

Nu kon ik die nokjes wel ombuigen, maar had ik meteen een 2de probleem: mijn kast heeft maar 4 platte voedingsstekkers, gebundeld per 2, een setje van 2 werd al gebruikt door mijn andere schijven en het andere setje zat bij de DVD speler, en je raad het al, die afstand tussen de DVD en de harddisks is net te groot :F Omdat ik te lui ben om een verloop stekkertje te halen van ronde voeding naar platte voeding heb ik mijn nieuwe diskbay maar met tie-ribs in een DVD slot vastgemaakt :+

Mijn kast biedt ruimte aan 5 HDD's, maar helaas heb ik bespaard op mijn voeding waardoor ik maar 2 disks aan kan sluiten.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik hoor een last minute kado-tip voor vrienden & familie! :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh, laatst heb ik ook een SSD met elastiek aan de zijkant van de drivebay onder de DVD drive bevestigd. De kast bood helemaal onderin, op de bodemplaat, ruimte voor een SSD, maar dat is niet echt handig met alle voedingen en zorgt voor een boel kabels midden in de kast :S

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:08:
Ik hoor een last minute kado-tip voor vrienden & familie! :+
Kan verrassend uitpakken ;) Aangezien ze in mijn familie redelijk a-technisch zijn denk ik dat ik allerlei kabels krijg, maar niet de goede :D

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Meanwhile @ MSDN
Afbeeldingslocatie: http://gifs.gifbin.com/2074yu4sw2.gif

Ik maak me daar ook schuldig aan :+

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/check4change/
Over deze add-on

Check4Change (aka C4C) is a simple extension that allows you to periodically check a web-page for updates.

Have you ever found yourself pressing the reload button frantically, waiting for something in the web page to change?
Well reload no further! with C4C you'll just mark the relevant text, set a time interval (e.g. every 1 minute), and you're done!

[ Voor 43% gewijzigd door GateKeaper op 15-08-2012 14:27 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:19:
Meanwhile @ MSDN
[afbeelding]

Ik maak me daar ook schuldig aan :+
Wtf heb jij voor internetverbinding dat het zin heeft om zo snel op F5 te drukken? :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 12:04
Fijn, de modem van mijn devices is offline en gaat niet meer online. Support krijgen gaat niet lukken want Litouwen is Maria aan het verheerlijken ofzo

• pedorus
  • Niet online
In de Katholieke Kerk is Maria-Tenhemelopneming een hoogfeest en wordt steeds op 15 augustus gevierd. In veel (katholieke) landen, waaronder België, Polen, Frankrijk, Luxemburg, Italië, Oostenrijk, Slovenië, Spanje en gedeeltelijk in Duitsland (in Saarland en gedeeltes van Beieren) is het een wettelijke feestdag.
Veels te weinig vrije dagen in Nederland... Ideale feestdag met dit weer ;)

Verwijderd

Met veel moeite had ik ooit de runtime van een bepaald XML-naar-excel powershell-script terug weten te dringen van een minuut naar onder de 3 seconden. Sinds ik mijn OS een upgrade heb gegeven is de snelheid niet meer zo rooskleurig:

setup 1: windows 7 x64, excel 2010
setup 2: windows 8 x64, excel 2013 preview (incl SSD)

setup 1: 2.8s, gemiddelde over 10 runs.
setup 2: 12.6s, gemiddelde over 10 runs

Dat het iets trager kan zijn in een nieuwere versie van de office suite (ik vermoed het probleem in die hoek). Oke. Maar 4-5x trager? 8)7

edit: meer leesvoer: Title TK: Creating Excel files with PowerShell

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 22:03 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Weet iemand hoe dit heet: een div scrolled mee naar boven tot een bepaalde hoogte, net als Facebook doet met de rechter en linker kolom terwijl je door de middelste kolom scrolled. Kan niet op de juiste zoekwoorden komen :+

Nice, bijna op vakantie en vanavond even BBQ'en. Hopelijk niet aan de dunne derrie raken, das niet echt handig in de auto als je 1300km moet rijden :p

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Zoeken naar "semi fixed element" brengt je een heel eind :) Of het echt een naampje heeft weet ik niet.

Semi fixed element levert je snippets op als:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
window.onload = function( ){
        $( window ).scroll( function( ){ 

var scroller_object = $( "#scroller" );

if( document.documentElement.scrollTop >= 102 || window.pageYOffset >= 102 )
                scroller_object.css( { position: "fixed", top: "15px" } );

else if( document.documentElement.scrollTop < 102 || window.pageYOffset < 102 ) 
                scroller_object.css( { position: "absolute", top: "118px" } );
        } );
    }

http://wordpress.org/supp...rolling-a-certain-ammount
http://stackoverflow.com/...64/css-semi-fixed-element

--- edit ----

blog met uitleg, ziet er wel interessant uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 15-08-2012 15:39 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:
Weet iemand hoe dit heet: een div scrolled mee naar boven tot een bepaalde hoogte, net als Facebook doet met de rechter en linker kolom terwijl je door de middelste kolom scrolled. Kan niet op de juiste zoekwoorden komen :+

Nice, bijna op vakantie en vanavond even BBQ'en. Hopelijk niet aan de dunne derrie raken, das niet echt handig in de auto als je 1300km moet rijden :p
Gat in je autostoel, emmer er onder en gassen met die hap!

En ik denk dat wat je qua div zoekt, iets met fixed is, en een javascriptje die position top berekend en daar op actie onderneemt indien nodig.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:34:
Gat in je autostoel, emmer er onder en gassen met die hap!
Met de auto, of.... :X :o

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_/-\o_ :D _O-

Zo had ik't nog niet gezien... Ik denk dat dat dan "beide" wordt?

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, mensen met een stoma hebben het maar makkelijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:33:
Zoeken naar "semi fixed element" brengt je een heel eind :) Of het echt een naampje heeft weet ik niet.

Semi fixed element levert je snippets op als:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
window.onload = function( ){
        $( window ).scroll( function( ){ 

var scroller_object = $( "#scroller" );

if( document.documentElement.scrollTop >= 102 || window.pageYOffset >= 102 )
                scroller_object.css( { position: "fixed", top: "15px" } );

else if( document.documentElement.scrollTop < 102 || window.pageYOffset < 102 ) 
                scroller_object.css( { position: "absolute", top: "118px" } );
        } );
    }

http://wordpress.org/supp...rolling-a-certain-ammount
http://stackoverflow.com/...64/css-semi-fixed-element

--- edit ----

blog met uitleg, ziet er wel interessant uit :)
Thanks! :o

Had al wat dingen gevonden zoals: http://stackoverflow.com/a/9531826/1256746 en http://viralpatel.net/blo...x-header-jquery-facebook/, maar dat was het dan weer net niet.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 15-08-2012 15:43 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Nu ik VS (via Resharper) zo heb ingesteld dat hij de MS Sources (van referencesource.microsoft.com) moet openen als ik Ctrl-klik op een systeemklasse zijn mijn dagen een stuk leerzamer, vooral door de comments die er bijstaan (en die je dus mist bij een decompiled source).

Een lang voorbeeld uit HashTable:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
/* 
          Implementation Notes:
          The generic Dictionary was copied from Hashtable's source - any bug
          fixes here probably need to be made to the generic Dictionary as well.

This Hashtable uses double hashing.  There are hashsize buckets in the
          table, and each bucket can contain 0 or 1 element.  We a bit to mark 
          whether there's been a collision when we inserted multiple elements 
          (ie, an inserted item was hashed at least a second time and we probed
          this bucket, but it was already in use).  Using the collision bit, we 
          can terminate lookups & removes for elements that aren't in the hash
          table more quickly.  We steal the most significant bit from the hash code
          to store the collision bit.

Our hash function is of the following form:

h(key, n) = h1(key) + n*h2(key) 

where n is the number of times we've hit a collided bucket and rehashed 
          (on this particular lookup).  Here are our hash functions:

h1(key) = GetHash(key);  // default implementation calls key.GetHashCode();
          h2(key) = 1 + (((h1(key) >> 5) + 1) % (hashsize - 1)); 

The h1 can return any number.  h2 must return a number between 1 and 
          hashsize - 1 that is relatively prime to hashsize (not a problem if 
          hashsize is prime).  (Knuth's Art of Computer Programming, Vol. 3, p. 528-9)
          If this is true, then we are guaranteed to visit every bucket in exactly 
          hashsize probes, since the least common multiple of hashsize and h2(key)
          will be hashsize * h2(key).  (This is the first number where adding h2 to
          h1 mod hashsize will be 0 and we will search the same bucket twice).

We previously used a different h2(key, n) that was not constant.  That is a
          horrifically bad idea, unless you can prove that series will never produce 
          any identical numbers that overlap when you mod them by hashsize, for all 
          subranges from i to i+hashsize, for all i.  It's not worth investigating,
          since there was no clear benefit from using that hash function, and it was 
          broken.

For efficiency reasons, we've implemented this by storing h1 and h2 in a
          temporary, and setting a variable called seed equal to h1.  We do a probe, 
          and if we collided, we simply add h2 to seed each time through the loop.

A good test for h2() is to subclass Hashtable, provide your own implementation 
          of GetHash() that returns a constant, then add many items to the hash table.
          Make sure Count equals the number of items you inserted. 

Note that when we remove an item from the hash table, we set the key
          equal to buckets, if there was a collision in this bucket.  Otherwise
          we'd either wipe out the collision bit, or we'd still have an item in 
          the hash table.

-- 
        */
Pagina: 1 ... 148 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.