Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Recognize!Hydra schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:24:
[...] heb de attentionspan van een ekster. Oooh! Shiny!
[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 13-08-2012 10:30 ]
Ik moet zeggen dat ik de Twitter API's nou niet echt "lekker" vondalienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:20:
Dit weekend lekker zitten aan klooien met de Twitter Streaming API,
Nadeel was dat ik alles zelf wilde doen
Komt misschien ook wel bij dat mijn applicatie een mengsel was van html/js en c# waarbij zowel de server als de client de communicatie met Twitter wilde doen. Waarschijnlijk heb ik het mijzelf daar iets te moeilijk gemaakt
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heh
* Hydra mompelt iets over vroeg...koffie...toetsenbord en loopt schuchter weg
https://niels.nu
Nog 'even' één website in elkaar zetten en dan hopelijk nog 2-3 dagen vrij hebben voordat we vrijdagavond vertrekken naar süd-France!
Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had op één server ooit nogal wat problemen met apache. Om de een of andere reden vond die het soms nodig om uit te gaan, en niet weer op te starten. Een simpele /etc/init.d/httpd -restart fixte de boel dan weer.Gamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:59:
Ik snap alleen niet hoe het opeens kan gebeuren dat de nginx webserver gewoon uit stond ...
Al met al, uiteindelijk heb ik SIM geinstalleerd, en deze "revived" apache (of iedere andere service) zodra hij dood lijkt te zijn. Sindsdien voldoet de server weer prima voor mijn persoonlijke website.
Er doorheen gaan is ook niet zo het probleem. Maar moet op veel emails antwoorden of op reagerensig69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:06:
[...]
Ben ook net terug van vakantie, valt tegen zeg. Stonden slects 300 emails klaar maar daar ben ik in een kwartiertje doorheen geskimmed
Nothing to see here!
Voor een klant van ons moeten wij een uitbreiding bouwen op een pakket waarmee berichten doorgezet kunnen worden naar een 3e partij. Wij bouwen hiervoor een WS client, die 3e partij bouwt de WS. Nu kan die 3e partij het op 2 manieren doen: een doodsimpele soapservice waarin de 2 IDs staan van de objecten die gekoppeld moeten worden, of die moeilijke manier: een 'standaard' (SETU) misbruiken waardoor we opeens een enorm complexe implementatie moeten maken.
Ra ra voor welke optie ze gekozen hebben: die die ze het meeste geld oplevert, die ons het meeste tijd kost en die de klant veel geld kost en vertraging op gaat leveren
Bij mij is het grootste deel gelukkig netjes door m'n collega overgenomen. Het is vooral regelwerk, zorgen dat development bepaalde zaken oplevert enzo, en daarvoor hebben ze me gelukkig niet nodig. Komt bij dat de meeste van m'n klanten ook op vakantie waren.Rutix schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:55:
Er doorheen gaan is ook niet zo het probleem. Maar moet op veel emails antwoorden of op reagerenand that takes time
Ik heb deze zomervakantie trouwens voor het eerst gewoon helemaal niet m'n mail gecheckt. Collega heeft m'n privenummer en heeft me maar 1 keer hoeven bellen. Heerlijk!
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 13-08-2012 11:21 ]
http://www.setu.nl/alienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:20:
SETU zegt mij nou helemaal niks...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nice. Ik gebruik Javascript-based encoding:
1
| eval(decodeURIComponent('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%5c%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%74%6f%62%79%40%6b%75%74%63%6f%6d%70%75%74%65%72%73%2e%6e%6c%5c%22%3e%74%6f%62%79%40%6b%75%74%63%6f%6d%70%75%74%65%72%73%2e%6e%6c%3c%5c%2f%61%3e%27%29%3b')) |
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Don't be eval()Gamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:35:
[...]
Nice. Ik gebruik Javascript-based encoding:
HTML:
1eval(decodeURIComponent('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%5c%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%74%6f%62%79%40%6b%75%74%63%6f%6d%70%75%74%65%72%73%2e%6e%6c%5c%22%3e%74%6f%62%79%40%6b%75%74%63%6f%6d%70%75%74%65%72%73%2e%6e%6c%3c%5c%2f%61%3e%27%29%3b'))
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Don't be a mierenneuker. Deze eval is volledig geïsoleerd van user-input.
Eval is gewoon een tool die gebruikt mag worden. Dat het je huis spontaan kan doen ontbranden als je er dom mee omgaat, ligt niet aan eval maar aan de programmeur.
[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2012 12:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
xyzmy@pantsexample.com
To email me, first you have to remove my pants
--------
Using this method I don't get any spam. In fact I don't get any email.
Bedankt voor het delen, zeer interessant!
Jammer dat het weergeven alleen behandeld word, terwijl een volledige <a href="mailto:email@adress.nl">email@adress.nl</a> natuurlijk lastiger is met het eerste (en effectiefste) voorbeeld.
Alleen optie 3 van de originele post laat een bruikbare methode zien:
1
2
3
| <script type=”text/javascript”> document.write(“<n uers=\”znvygb:fvyinasbbone10@gvyyyngr.pbz\” ery=\”absbyybj\”>”.replace(/[a-zA-Z]/g, function(c){return String.fromCharCode((c<=”Z”?90:122)>=(c=c.charCodeAt(0)+13)?c:c-26);})); </script>silvanfoobar’s Mail</a> |
[ Voor 29% gewijzigd door TheNephilim op 13-08-2012 12:54 ]
Daar heb ik inderdaad niet echt bij nagedacht....oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:49:
Behalve dan dat je emailadres gewoon plain tekst in dat stukje url-encoded data staat, en dat het niet heel onwaarschijnlijk is dat een crawler alle url-encodings gewoon decodet.
Het is de ingebouwde mail encoder van Ruby on Rails die ik het laat doen.
Ach ja, gmail filtert de troep er prima uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2012 12:53 ]
De meeste crawlers zullen zich voordoen als browser, en waarschijnlijk ook wel Javascript enabled hebben. Google heeft dat bijvoorbeeld, en er zijn ook open source oplossingen (Phantom.js)..oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:49:
Behalve dan dat je emailadres gewoon plain tekst in dat stukje url-encoded data staat, en dat het niet heel onwaarschijnlijk is dat een crawler alle url-encodings gewoon decodet.
Ik zou er niet teveel op vertrouwen in ieder geval.
Gewone URL encode is ieder geval niet zo succesvol tegen spam:.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:49:
Urlencode 7.9 MB
xyz%40example.com
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je moet dan wel even bedenken dat crawlen met javascript enabled veel zwaarder is dan zonder.Wizz15 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:54:
De meeste crawlers zullen zich voordoen als browser, en waarschijnlijk ook wel Javascript enabled hebben. Google heeft dat bijvoorbeeld, en er zijn ook open source oplossingen (Phantom.js).
Ik zou er niet teveel op vertrouwen in ieder geval.
Je kan gewoon de HTML downloaden en zoeken naar e-mail adressen alsof het plain-text is; Je vindt dan niet alles, maar je kan wel in korte tijd een enorme lading documenten doorscannen. Zodra er een Javascript interpreter bij moet komen, wordt het crawlen meteen een stuk zwaarder. Het is maar net de vraag of Javascript-enabled crawlen het waard is.
Voor die paar e-mail adressen die met Javascript verborgen zijn, ben je met iedere pagina minstens 10x zo lang bezig om te crawlen. Volgens mij is slimmer om dan maar gewoon meer pagina's te scannen.
Tuurlijk is het zwaarder dan zonder, maar mensen die echt serieus geld verdienen met spam die kunnen er wel een paar instances tegenaan gooien. Dat het meer werk is om zoiets op te zetten wil niet zeggen dat mensen het niet doenGamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:59:
[...]
Je moet dan wel even bedenken dat crawlen met javascript enabled veel zwaarder is dan zonder.
Je kan gewoon de HTML downloaden en zoeken naar e-mail adressen alsof het plain-text is; Je vindt dan niet alles, maar je kan wel in korte tijd een enorme lading documenten doorscannen. Zodra er een Javascript interpreter bij moet komen, wordt het crawlen meteen een stuk zwaarder. Het is maar net de vraag of Javascript-enabled crawlen het waard is.
Voor die paar e-mail adressen die met Javascript verborgen zijn, ben je met iedere pagina minstens 10x zo lang bezig om te crawlen. Volgens mij is slimmer om dan maar gewoon meer pagina's te scannen.
Het is gewoon een normale pageload zoals in je browser, tenzij ze op een netwerk als AWS zitten, dan hebben ze natuurlijk wel wat meer bandbreedte dan een consument.
Ik zeg niet dat iedereen het doet, maar het is ook niet ondenkbaar naar mijn mening
[ Voor 10% gewijzigd door Wizz15 op 13-08-2012 13:05 ]
Oh het is dus toch verplicht? Ik had namelijk geen bericht meer gezien of het nou wel verplicht was of nietalienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:23:
Ghehe. Ja, ik ben op zoek... het verplicht overwerken is voor mij een brug te ver.
Nothing to see here!
Je overdrijft. Er moet wat meer werk gedaan worden. So what? Je bandbreedte zal hoe dan ook eerder een issue worden dat CPU, en bovendien verdienen ze hier gewoon geld mee.Gamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:59:
Je moet dan wel even bedenken dat crawlen met javascript enabled veel zwaarder is dan zonder.
Gratis werk voor je werkgever.Rutix schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:26:
Wat is trouwens de rden achter het verplicht overwerken?
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 13-08-2012 14:30 ]
Ze maken verlies in het eerste deel van het jaar...Rutix schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:26:
Oh het is dus toch verplicht? Ik had namelijk geen bericht meer gezien of het nou wel verplicht was of niet. Wat is trouwens de rden achter het verplicht overwerken?
Ledlicht in case
Moet je het wel een beetje snel lezen. Zo lijkt het op een spoedoperatie die draait om leven en dood
Of mijn fantasie slaat gewoon op hol
Disclaimer: niet verkeerd bedoeld tegen wie dan ook in dat topic
[ Voor 13% gewijzigd door Soundless op 13-08-2012 14:49 ]
En ze denken dat verplicht overwerken dan de oplossing is? Maar stond het ook in je contract?alienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Ze maken verlies in het eerste deel van het jaar...
Nothing to see here!
Ah, heerlijk.. De bovenste lagen zorgen voor mismanagement en het personeel mag het oplossenalienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Ze maken verlies in het eerste deel van het jaar...
Als ze het "lief" vragen zijn mensen vaak bereid het te doen omdat ze hart voor de zaak hebben. Ik weet niet of het bij jou ook het geval is, maar terwijl de onderste laag vaak moet bloeden voor de fouten houdt het management zijn bonussen, dikke auto's, etc. Tegen het "normale" volk wordt vervolgens zielig gedaan dat het zo slecht gaat. Als het goed gaat ziet het "normale" volk er overigens ook verdomd weinig van (er wordt je dan echt geen week vakantie aangeboden omdat het zo goed loopt).
Een van de redenen om de wereld van de grote detacheerders te verlaten
Waar ik al helemaal gruwelijk van wordt zijn bedrijven die de mensen uitknijpen met als reden: "de winst is teruggelopen". Ze maken dus nog wel winst, maar in hun ogen niet genoeg
[/oud-zeer]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Eén klein minpuntje: hij backupt wel heel veel - inclusief alle temporary files van Google Chrome. Die heb ik inmiddels maar op de exclusion list gezet.
Ik gebruik CrashPlan ook om mijn (home lab) SQL Server te backuppen: iedere nacht draait er een maintenance job die alle databases backupt (naar .bak-files) naar een folder, en die files gaan vervolgens de cloud in. De daadwerkelijke .ldf- en .mdf-bestanden laat ik ongemoeid (zijn excluded) omdat deze regelmatig veranderen.
We are shaping the future
Een leuke feature van CrashPlan (ook Free): je kunt naar vrienden backuppen, ook over het internet. Die backups worden geëncrypt, afhankelijk van je subscription level met 128-bits- (CrashPlan Free) of 448-bits (CrashPlan+)-encryptie.
[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 13-08-2012 15:38 ]
Jij zou wachten tot de winst omslaat in verlies en dan pas ingrijpen?.Gertjan. schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:53:
Waar ik al helemaal gruwelijk van wordt zijn bedrijven die de mensen uitknijpen met als reden: "de winst is teruggelopen". Ze maken dus nog wel winst, maar in hun ogen niet genoeg
Even los van het feit wat er bedoeld wordt met uitknijpen. Uitknijpen is nooit gerechtvaardigd, winst of verlies, maar iedereen kan baat hebben om het over uitknijpen te hebben.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
3 weken geen computer (op een beetje surfen en mailen na) aanraken blijkt funest voor het uithoudingsvermogen om een hele dag achter de pc te moeten zitten op mijn werk.
Bedankt, ziet er goed uit. Ga m'n pa maar eens lief aankijkenAlex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:30:
Dat kan zeker. Hou er echter wel rekening mee dat Dropbox, Google Drive en SkyDrive niet bedoeld zijn als backup. Er gelden ook andere voorwaarden op, zo screen Microsoft de bestanden die worden geüpload daadwerkelijk op 'inhoud in strijd met de voorwaarden' (lees: zaken als naakt). Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen privé en publiek. Eenzelfde soort beperkingen geldt ook voor Dropbox en Google Drive.
Een leuke feature van CrashPlan (ook Free): je kunt naar vrienden backuppen, ook over het internet. Die backups worden geëncrypt, afhankelijk van je subscription level met 128-bits- (CrashPlan Free) of 448-bits (CrashPlan+)-encryptie.
Een keertje een dag lang redelijke concentratie heb ik al een tijd niet meer gehad. Telkens was ik moe, suf of zat ik aan alles te denken behalve werk
edit:
Stomme windows. Koop je windows legaal, installeer je het op 2 PC's. Gaat jaren goed, maar nu krijg ik opeens melding dat ik windows op meerdere systemen heb geïnstalleerd. Hopelijk blijft het bij de melding; ik ga niet voor een game PC en een macbook die ik eens in het jaar als windows bak opstart een 2e licentie kopen.
Dan vind ik Apple's systeem toch fijner; Daar mag je OSen op 5 PC's installeren, standaard. Idioot dat je voor 2 eigen PC's 2 aparte licenties van Windows moet kopen...
[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2012 16:17 ]
Ik selecteerde alle elementen waar een tweet in moest komen en deed per element een JSON request.
Het verschil: Microsoft leeft van software, Apple van hardware.Gamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:13:
Dan vind ik Apple's systeem toch fijner; Daar mag je OSen op 5 PC's installeren, standaard. Idioot dat je voor 2 eigen PC's 2 aparte licenties van Windows moet kopen...
[ Voor 41% gewijzigd door OkkE op 13-08-2012 16:21 ]
Al bijna anderhalf uur verder en nog steeds down. Is iets goed mis daar.Phoenix1337 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:31:
En toen lag onze isp er volledig uit. Website en backoffice plat. Niemand die kan werken
Ook al is software niet Apple's core business, het maakt wel onderdeel uit van hun primaire producten. Daarbij geeft een vrijere licentie de losse verkoop een boost voor mensen die oudere software willen updaten. Bij Microsoft werkt die beperktere licentie alleen maar ergernis op met upgraden omdat je dan in 1x 5 licenties moet kopen ipv 1 voor 5 pc's.OkkE schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:18:
[...]
Het verschil: Microsoft leeft van software, Apple van hardware het complete plaatje.Even heel zwart/wit gezegd.
[ Voor 19% gewijzigd door Flowmo op 13-08-2012 16:39 ]
Ben nu al een half uur aan het vechten met jQuery en jQuery-UI. Op de een of andere manier hebben ze in de nieuwe jQuery iets gesloopt wat in de dialogs gebruikt wordt (waardoor mijn knop-teksten niet getoond werden). Prima, dan ga ik met de versies spelen. Resultaat: nu werkt het helemaal niet meer
Als je voor een langere termijn vooruitbetaalt (4 jaar) krijg je CrashPlan+ Family Unlimited voor $6 per maand. Dat is een koopje. Wat ik heb begrepen is dat je het resterende bedrag terugkrijgt als je voor het aflopen van je abonnement opzegt.Hydra schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:10:
[...]
Bedankt, ziet er goed uit. Ga m'n pa maar eens lief aankijkenEn die crashplan+ unlimited voor 50E per jaar ziet er ook wel goed uit.
jQuery-UI is erg leuk, maar als je er teveel mee wil vind ik het erg stug..Gertjan. schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:46:
Argh... Nu weet ik weer waarom ik vroeger een bloedhekel had aan standaard libraries... Als het allemaal werkt is het fijn en scheelt het je een hoop, maar zodra er iets niet goed gaat dan is het echt een drama.
Ben nu al een half uur aan het vechten met jQuery en jQuery-UI. Op de een of andere manier hebben ze in de nieuwe jQuery iets gesloopt wat in de dialogs gebruikt wordt (waardoor mijn knop-teksten niet getoond werden). Prima, dan ga ik met de versies spelen. Resultaat: nu werkt het helemaal niet meerKrijg je mooie meldingen dat een bepaalde property niet kan worden gelezen in de donkere krochten van jQuery... Nou fijn
Als ik me niet vergis laat jquery ui wel mooi weten welke versie van jquery je ermee moet draaien?.Gertjan. schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:46:
Argh... Nu weet ik weer waarom ik vroeger een bloedhekel had aan standaard libraries... Als het allemaal werkt is het fijn en scheelt het je een hoop, maar zodra er iets niet goed gaat dan is het echt een drama.
Ben nu al een half uur aan het vechten met jQuery en jQuery-UI. Op de een of andere manier hebben ze in de nieuwe jQuery iets gesloopt wat in de dialogs gebruikt wordt (waardoor mijn knop-teksten niet getoond werden). Prima, dan ga ik met de versies spelen. Resultaat: nu werkt het helemaal niet meerKrijg je mooie meldingen dat een bepaalde property niet kan worden gelezen in de donkere krochten van jQuery... Nou fijn
En normaal is ook de regel meest-recent + meest-recent altijd werkende...
Aan de andere kant: Ik ken je probleem, heb vroeger dergelijk voorgehad met yui2, klucht bovenop klucht was dat maar een support library voor 1 van onze componenten (al de rest was mooi jquery (+ui) ) Veel succes!
meest-recent + meest-recent is niet altijd werkende. Je bedoelt zeker: (meest-recente major + patch) + (meest-recente major + patch) ik switch nooit meteen over na een nieuwe release. Al helemaal niet als het werkt (of het moet een security lek ofzo dichten dan wel natuurlijk).cpf_ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:07:
[...]
Als ik me niet vergis laat jquery ui wel mooi weten welke versie van jquery je ermee moet draaien?
Aan de andere kant: Ik ken je probleem, heb vroeger dergelijk voorgehad met yui2, klucht bovenop klucht was dat maar een support library voor 1 van onze componenten (al de rest was mooi jquery (+ui) ) Veel succes!
Nothing to see here!
Ze adviseren nog jQuery 1.7.2 voor jQuery-UI, voor dit project had ik toevallig zowel de nieuwste jQuery als de nieuwste UI binnengehaald (in de download van UI zit overigens ook nog de 1.7.2 versie).cpf_ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:07:
[...]
Als ik me niet vergis laat jquery ui wel mooi weten welke versie van jquery je ermee moet draaien?
Had het nog niet eerder opgemerkt omdat ik nu pas aan de dialog ben begonnen (of iig aan de knoppen in een dialog).
Normaal laat ik inderdaad ook de oudere versies staan, als het niet stuk is dan hoeft het ook niet gefixt te worden. In jQuery is de kans op een security risk erg klein als je een oude versie gebruikt, dus zie ik het nut niet van een upgrade. Maar bij een nieuw project start ik graag met de nieuwste versies.Rutix schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:09:
[...]
meest-recent + meest-recent is niet altijd werkende. Je bedoelt zeker: (meest-recente major + patch) + (meest-recente major + patch) ik switch nooit meteen over na een nieuwe release. Al helemaal niet als het werkt (of het moet een security lek ofzo dichten dan wel natuurlijk).
Andere tools zoals CMS-en houd ik graag up-to-date, maar daar gaat soms ook wat drama mee gepaard
Maar inmiddels weet ik denk ik al wat er mis is. Er is inderdaad iets uitgeschakeld in jQuery (ze hebben die functie leeggemaakt). jQuery UI lijkt te kijken of de functie bestaat en roept deze aan (zo niet hebben ze een fallback). Aangezien de functie er is, maar niets doet lijkt alles goed te gaan maar gebeurt er niets. Echter kreeg ik na de fix alsnog geen text te zien, maar dat kwam omdat ik een style had die de teksten in buttons opschuift (weet niet eens waarom ik dat bedacht had, waarschijnlijk uit een standaard style van een ander project gehaald)
Het is dus niet volledig door jQuery
Ja maar ik vind ff 288E aftikken wel een beetje gortig hoor. Ik beging vanavond ff met de 'free' versieAlex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:51:
Als je voor een langere termijn vooruitbetaalt (4 jaar) krijg je CrashPlan+ Family Unlimited voor $6 per maand. Dat is een koopje. Wat ik heb begrepen is dat je het resterende bedrag terugkrijgt als je voor het aflopen van je abonnement opzegt.
ISP-services? Hebben het daar blijkbaar goed voor elkaar...Phoenix1337 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:31:
En toen lag onze isp er volledig uit. Website en backoffice plat. Niemand die kan werken
[Signature]
Meh. Ik kan niet standaard backuppen naar een externe share kennelijk. Da's redelijk waardeloos.Hydra schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:37:
Ja maar ik vind ff 288E aftikken wel een beetje gortig hoor. Ik beging vanavond ff met de 'free' versie
Oude laptop neerhangen, heb je vaak genoeg tot de stroomvoorziening weer up komtAlex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:32:
SPOFje gevonden in mijn thuisnetwerk: de stroomvoorziening. Geen UPS, en nu is thuisservertje plat. En ik ben niet thuis
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Tja, als het tijd zou besparen je eigen [insert veel gebruikt framework hier] te schrijven had ik het allang gedaan.Gertjan. schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:46:
jQuery mobile is pas elende...
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 14-08-2012 08:43 ]
Jup. Gister rond 10 uur alles weer stabiel online. Schijnt iets met pas vervangen (core?)routers te zijn.woest85 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:53:
[...]
ISP-services? Hebben het daar blijkbaar goed voor elkaar...
@Oatmeal:
How Google+ Punk'd The Oatmeal http://techcrunch.com/2012/08/12/google-plus-the-oatmeal/ via @techcrunch METHINKS A RETALIATION IS IN ORDER
Vraag als julie een c.v. in het Engels krijgen terwijl je solliciteert voor een baan hier in Nederland. Zouden jullie daar dan over vallen? Ik heb namelijk wat moeite om mijn c.v. te vertalen naar het Duits
[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 14-08-2012 10:08 ]
Ligt er aan wat voor functie het is. Als het een internationale functie (waar veel/alleen maar engels wordt gesproken) is niet, bij een functie voor vakkenvuller welalienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:45:
Grr. Willen ze de afspraak verzetten... Ik ben maar een paar uur in dat land. Ik ga het wel afzeggen
Vraag als julie een c.v. in het Engels krijgen terwijl je solliciteert voor een baan hier in Nederland. Zouden jullie daar dan over vallen? Ik heb namelijk wat moeite om mijn c.v. te vertalen naar het Duits
Oh, ik reageer te snel...
[ Voor 3% gewijzigd door Evilbee op 14-08-2012 10:30 ]
Als wij een CV in het nederlands krijgen dan wordt het waarschijnlijk niet gelezenalienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:45:
Grr. Willen ze de afspraak verzetten... Ik ben maar een paar uur in dat land. Ik ga het wel afzeggen
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Mijn CV is gewoon in 't Engels. Daarnaast verwachten we hier (IT bedrijf) ook gewoon CVs in het Engels, tenzij je solliciteert naar receptioniste ofzo maar dan nog wordt verwacht dat je redelijk goed Engels kunt.alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:45:
Wij zouden niet vallen over de taal van de CV, maar als de sollicitant slecht Nederlands kan lezen/schrijven, is dat voor ons wel een minpunt; al onze communicatie is in NL.alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:45:
Ik denk dat grote(re) / internationale bedrijven hier in Nederlands het een pluspunt (of zelfs vereiste) vinden.
Ik solliciteer altijd in de taal van de vacature, tenzij er expliciet staat welke taal/talen gebruikt kunnen worden voor sollicitaties. Is het een Engels vacature van een Vlaams bedrijf, dan solliciteer ik gewoon in het Engels.alienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:45:
Voor ons was alles pas rond 12 weer onlinePhoenix1337 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:48:
[...]
Jup. Gister rond 10 uur alles weer stabiel online. Schijnt iets met pas vervangen (core?)routers te zijn.
[Signature]
En dan toch voor iedere file de vraag blijven stellen
"JustGage is a handy JavaScript plugin for generating and animating nice & clean gauges."
Ziet er inderdaad wel netjes uitOkkE schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:37:
Dit ziet er toch wel erg netjes uit:
"JustGage is a handy JavaScript plugin for generating and animating nice & clean gauges."
Maareuhm, die codesnippet.
1
| <div id="gauge" class="200x160px"></div> |
CodeCaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:42:
Ik heb de laatste tijd een beetje gewerkt aan een stukje over sockets. Is dit (Nederlandse versie) een beetje /r/programming-waardig denken jullie?
Unfortunately you don’t gain much benefit from reversing all bytes in a Unicode-string, because it’ll simlpy (simply) put the text it contains in reverse.
OopsThe HTTP era isn’t quite over jet (yet).
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 14-08-2012 11:57 ]
... put the text it contains in reverse...
Ja, die is redelijk smerig; daar is data- voor, maar verder wel mooi resultaat.GateKeaper schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
Ziet er inderdaad wel netjes uit
Maareuhm, die codesnippet.![]()
Cascading Stylesheet:
1 <div id="gauge" class="200x160px"></div>
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 14-08-2012 12:38 ]
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 14-08-2012 12:45 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nog een:CodeCaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:45:
[...]
[...]
Bedankt!Fixes her en der doorgevoerd. Zal eens kijken hoe dat submitten daar werkt.
'Our own protocl'
Oh yes, wat een mooie nerd actie weer
Jullie hebben een geheel eigen subnet?woest85 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:07:
[...]
Voor ons was alles pas rond 12 weer online
Misschien de headhunter even vertellen
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dat flash niet innovatief is, wil niet zeggen dat de flash developer niet innovatief kan zijnHipska schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:43:
Daarnaast, innovative en Flash in dezelfde zin ..
Heeft Flash geen HTML5 container ofzo?StM schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:46:
Je moet heel innovatief zijn wil je tegenwoordig nog wat moois met flash kunnen maken
Wacht maar tot je een schoenendoos laat staan iets groter om in te wonen wil huren in Londen met je betere salarisalienfruit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:28:
Altijd leuk zulke mailtjes, "I am currently headhunting for innovative Flash Developers to come to work in London for a major gaming company". Eens zien hoeveel ik waard ben in Londen
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 14-08-2012 14:06 ]
iOS developer
De grootste verbetering boven v2 is dat het veel simpeler is geworden, de verwevenheid met Doctrine is geslonken tot een absoluut minimum, het ondersteunt nog simpeler OAuth2, biedt de mogelijkheid om database-loze sessies te gebruiken. Impersonation (zoals hier op GoT ook aanwezig is) had ik al, maar blijft vet handig. En nog wat handige dingetjes en relaxte auth adapters voor alle grote sociale netwerken (maar dat telt niet, die had ik in v2 al).
Ik denk dat je niet beseft waar Flash allemaal toe in staat is tegenwoordig. Collega's werken hier aan een dikke 3D engine en weer een ander aan face-recognition (zelf, dus niet een externe implementatie). Staar je niet volledig blind op de irritante banners...StM schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:46:
Je moet heel innovatief zijn wil je tegenwoordig nog wat moois met flash kunnen maken
[ Voor 29% gewijzigd door Cartman! op 14-08-2012 14:12 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En ja, het is een rant. Negeer het of lees niet.
Flash is tot een heleboel in staat, maar de vraag is of het in deze tijd het juiste platform is. Mobile browsers ondersteunen het nauwelijks en zelfs op de desktop zijn er ontwikkelingen die "het begin van het einde" kunnen zijn, zoals het niet meer ondersteunen van flash op Linux.Cartman! schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:
...
Ik denk dat je niet beseft waar Flash allemaal toe in staat is tegenwoordig. Collega's werken hier aan een dikke 3D engine en weer een ander aan face-recognition (zelf, dus niet een externe implementatie). Staar je niet volledig blind op de irritante banners...
Buiten de browser is flash volgens mij nog nooit groot geweest toch?
HTML5 (+JS&CSS) is gewoon nog niet ver genoeg om het cross browser te kunnen waar je in flash daar totaal geen last van hebt behalve dat iemand evt. zijn plugin moet updaten. Ik ben het met je eens dat het een aflopende zaak zal worden maar op dit moment gebeurt er nog veel mee en is het vele male krachtiger dan sommigen denken.Pete schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:39:
[...]
Flash is tot een heleboel in staat, maar de vraag is of het in deze tijd het juiste platform is. Mobile browsers ondersteunen het nauwelijks en zelfs op de desktop zijn er ontwikkelingen die "het begin van het einde" kunnen zijn, zoals het niet meer ondersteunen van flash op Linux.
Mobiel is sowieso een lastig platform vanwege de vele OS-en, onderliggende versies en verscheidenheid aan toestellen met elk verschillende performance. Flash had dat ook niet kunnen oplossgen maar HTML5 is niet meteen de heilige graal.
Misschien niet zo herkenbaar. Ik weet toevallig dat de GUIs van Cowon mediaspelers in Flash gemaakt worden / zijn (ook custom GUIs), en dat het waarschijnlijk wel voor de grafische weergave van bijv. TV's gebruikt wordt. Ook wordt het (nog) gebruikt voor het animeren van een aantal tekenfilms tegenwoordig (en, sorry hoor, maar dat kun je vaak ook wel zien).Pete schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:39:
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.