De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.153 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

kenneth schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:11:
Beter: Delete / Don't delete

Indien dat niet kan (standaard MessageBox ipv TaskDialog oid) Yes/No natuurlijk. Het meest natuurlijke antwoord op de vraag.
Ik dacht ook een van de guidelines voor Apple. Niet dat dat gelijk heilig is of zo, maar toch.

iOS developer

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Toch is hier weer iets fout aan, het verwijderen van items is vaak een ongewenste stap, maar de standaard aangegeven focus suggereerd dat "yes" het juiste antwoord is. Vanuit een UI oogpunt zou de focus op "no" moeten liggen :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

windwarrior schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Toch is hier weer iets fout aan, het verwijderen van items is vaak een ongewenste stap, maar de standaard aangegeven focus suggereerd dat "yes" het juiste antwoord is. Vanuit een UI oogpunt zou de focus op "no" moeten liggen :)
Recycle bin is herstelbaar. Bij definitief verwijderen staat de focus inderdaad standaard op No.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Afbeeldingslocatie: http://www.onebitzero.com/wp-content/uploads/2011/12/how-to-delete-personal-photos-from-ios-5-1-icloud-photo-stream.jpg
Ik vind zelf dat dit de meest duidelijke manier is, een dialoogje waar een grote rode boze knop staat, dat je spul in de prullenbak verdwijnt als je op die knop drukt.

@CodeCaster, opzich heb je gelijk, maar ik heb wel het gevoel dat weinig mensen echt in de prullenbak zoeken :)

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
Bij Windows hoort de OK toch echt wel links van de cancel. Verschrikkelijk irritant als applicaties zich niet houden aan de platform standaard. :(

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
*Wil spottend opmerking plaatsen over een bepaald iemand in een bepaald topic.....maar........mag....niet* :X

Het hele topic is wel hilarisch overigens.. perfect vrijdagmiddag topic.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 10-08-2012 15:34 ]

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
D-Raven schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:34:
*Wil spottend opmerking plaatsen over een bepaald iemand in een bepaald topic.....maar........mag....niet* :X

Het hele topic is wel hilarisch overigens..
Ik zit hem ook volop te volgen. Heerlijk! :9

EDIT:
Topic gesloten :(

[ Voor 4% gewijzigd door Soundless op 10-08-2012 15:35 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik geloof dat jullie het over een reeds gesloten topic hebben (edit: laat....)

We zullen er nooit achter komen wie nou wie voor de gek aan het houden was ;)

[ Voor 42% gewijzigd door pedorus op 10-08-2012 15:38 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik snapte niet waar Hydra's opmerking van 15 jaar ervaring vandaan kwam, maar na enig zoekwerk kwam ik er achter dat ik al eerder tegen dezelfde muur heb staan lullen. :P

Heerlijk topic, vooral de overtuigende manier (dit is de best practice, etc.) waarmee de tenenkrommende oplossingen gebracht worden maakt het een topper. :D

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
pedorus schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:36:
We zullen er nooit achter komen wie nou wie voor de gek aan het houden was ;)
Ik vroeg niet voor niets of 'ie voor Logica werkte. Ik ken zulke types. Het zou me niks verbazen als het geen troll was, ik ken (helaas) meerdere firma's die op zo'n manier zaken doen.
Amras schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:
Ik snapte niet waar Hydra's opmerking van 15 jaar ervaring vandaan kwam, maar na enig zoekwerk kwam ik er achter dat ik al eerder tegen dezelfde muur heb staan lullen. :P
Ik heb die reply nog geedit, de oorspronkelijke versie was wat minder vriendelijk :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 10-08-2012 15:40 ]

https://niels.nu

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

RayNbow

Kirika <3

Het is wel jammer dat een bepaald topic gesloten is...
Big Joe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:00:
[...]

Overigens zou ik er dan wel een soort scriptvalidator ervoor schrijven, die het script controleert voordat hij het uitvoert. Het moet immers niet mogelijk zijn dat een gebruiker een script uitvoert dat functionaliteit van ons programma kapot maakt!
^ want waarom is niemand echt ingegaan op dit punt? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Amras
Eigenlijk zouden we dat iedere vrijdagmiddag moeten doen. Eén iemand bedenkt een gigantische omslachtige manier om iets eenvoudigs te doen en moet dit dan vol overgave verdedigen. :P

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Achja... als je ook in 1 week tijd hebt leren "scripten", kan je het zo iemand niet kwalijk nemen dat hij tot dit soort oplossingen komt. Wat.. dan is het ergens ook nog wel erg creatief en goed gevonden ook nog.

• Amras
RayNbow schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:44:

[...]

Tja, volgens mij is dat alleen met kosten al eenvoudig onderuit te halen, je laat een klant toch niet betalen voor een C# interpreter als hij de kleur van een label wil veranderen? Dat is BizTalk adviseren voor een simpele file copy. :X

• Otherside1982
Je kan hem moeilijk ervan beschuldigen dat hij niet out-of-the-box probeert te denken.
Je kan hem er wel van beschuldigen dat hij probeert out-of-the-box te denken als hij gewoon een box nodig heeft :)

[ Voor 40% gewijzigd door Otherside1982 op 10-08-2012 15:48 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

*kuch*ietsmethethaltingproblem*kuch* :+

edit: *improvedkuch*ietsmetdestellingvanrijst*improvedkuch* O-)

[ Voor 48% gewijzigd door RayNbow op 10-08-2012 15:51 ]

• alienfruit
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, weten jullie of je kan vragen hier op GoT naar een goede gratis weer webservice? Kan je hier nou een topic voor openen of niet?

• Hydra
Volgens mij gingen meerdere mensen (waaronder ik) in op dat punt? Het is een volkomen belachelijk idee.
Otherside1982 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:47:
Je kan hem moeilijk ervan beschuldigen dat hij niet out-of-the-box probeert te denken.
Aangezien hij het vertikt ook maar de argumenten van een ander aan te horen kan je hem daar volgens mij weldegelijk van beschuldigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 10-08-2012 15:50 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow, de theoretische zak die ie is :P, had het natuurlijk over het feit dat het onmogelijk is te bewijzen dat het script niet iets doet wat de boel kapot maakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2012 15:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[...]

Omdat het een té open doel was? :P

Ik moest tussen twee bestaande entiteit een many-to-many-koppeling toevoegen middels een koppeltabel, waarbij je in de GUI bij het bewerken van het de eerste entiteit een of meer van de andere entiteit zou kunnen koppelen, zeg maar Product - ProductKenmerken.

Tweeënhalve dag en dertig (!) sourcefiles wijzigen bij elkaar copypasten later werkt het toevoegen van de tweede type entiteit aan het eerste, quasi. Nu bestaande koppelingen nog kunnen bewerken...

Frameworks schameworks. ;(

• Amras
RayNbow schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:49:
*kuch*ietsmethethaltingproblem*kuch* :+
Ook dat nog inderdaad, maar theoretische onderbouwing is niet eens nodig om dit een volslagen idioot idee te vinden. Toch bedankt voor het afstoffen van dit weggestopte stukje kennis. :+

• D-Raven

[...]

Ik was er ook op ingegaan. Maar had na een kwart a4tje zoiets van.. wtf ben ik ook aan het doen ?! dus toen heb ik t maar ingekort :+
.oisyn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:51:
RayNbow, de theoretische zak die ie is :P, had het natuurlijk over het feit dat het onmogelijk is te bewijzen dat het script niet iets doet wat de boel kapot maakt :)
Dat wat ik ook al aan het betogen maar ja... Zoals ik al zeg: Ingekort.
Daarna maar een TR aangemaakt van dat het nu toch wel welletjes is geweest :D

• Hydra
.oisyn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:51:
Achso. Helaas weerhoudt dat dergelijke programmeurs er niet van het toch maar te proberen (en dan en-passant een securityleak van hier tot Tokio te creeren).
D-Raven schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:01:
Daarna maar een TR aangemaakt van dat het nu toch wel welletjes is geweest :D
Klojo! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 10-08-2012 16:02 ]

• Amras
... en maar factureren. :P

• D-Raven
Hydra schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:02:
[...]

Achso. Helaas weerhoudt dat dergelijke programmeurs er niet van het toch maar te proberen (en dan en-passant een securityleak van hier tot Tokio te creeren).

[...]

Klojo! ;)
:D
Ik zie ook pas nu die Daily wtf tag !! _/-\o_ 8)7 lmfao.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Die krijgen niet veel mensen voor elkaar. :P

• Amras
Het erge is dat het enige echte topic wat er nog bij zit ook door hem in een daily wtf is gepromoveerd, al waren sommige andere oplossingen ook niet heel jofel. Leesplezier gegarandeerd.

• Hydra
Volgens mij is hij de enige hier zelfs. Dat java inheritance topic is ook door hem verstierd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 10-08-2012 16:09 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Echt, moet ik nu weer replies gaan trashen?

Modbreak:Klaar nu! De volgende met een opmerking over Big Joe en zijn topics mag een mail verwachten :)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 10-08-2012 16:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hydra
Ik snap de modbreak niet helemaal. Dit is toch een keuveltopic? Gewoon een oprechte vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 10-08-2012 16:14 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:13:
Ik snap de modbreak niet helemaal. Dit is toch een keuveltopic? Gewoon een oprechte vraag.
Stel je vragen gerust in Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand ervaring met HTML5 boilerplate? (http://html5boilerplate.com/)

Heb de basis CSS eens overgenomen voor een website, maar vind het wel erg veel :o

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:42:

Heb de basis CSS eens overgenomen voor een website, maar vind het wel erg veel :o
Ik heb er een aantal zaken uitgehaald (HTML, CSS, JS) die nuttig waren voor onze projecten, gebruik eigenlijk nooit die hele Boilerplate nee, vind 'm overkill.

Gewoon een eigen Boilerplate maken die helemaal past bij jouw eigen wensen en eisen. :)
BtM909 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:52:
Het idee van de H5Boilerplate is ook gewoon dat als je overal aan wilt denken dat je het bijna 1-op-1 kan overnemen, maar dat het ruimte biedt om alleen de dingen te pakken die je zelf nodig acht :)
Inderdaad. Dat heb ik ook gedaan.

Het is wel heel fijn om alles even netjes bij elkaar te hebben, zodat je zonder verder zoeken een complete lijst hebt waar uit kan pakken wat je wil gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door OkkE op 10-08-2012 17:13 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het idee van de H5Boilerplate is ook gewoon dat als je overal aan wilt denken dat je het bijna 1-op-1 kan overnemen, maar dat het ruimte biedt om alleen de dingen te pakken die je zelf nodig acht :)

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Haha, humor:

nieuws: Update HTC One X verlengt accuduur met een kwart

en wat maakt nu.nl er van?

HTC One X gaat veel langer mee na update

Alsof het toestel nu minder snel kapot gaat en/of mensen minder snel een nieuw toestel kopen. 8)7

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Ik heb er een aantal zaken uitgehaald (HTML, CSS, JS) die nuttig waren voor onze projecten, gebruik eigenlijk nooit die hele Boilerplate nee, vind 'm overkill.

Gewoon een eigen Boilerplate maken die helemaal past bij jouw eigen wensen en eisen. :)
Ja precies, nouja... gaandeweg maar blijven optimaliseren dan. Er zit zoveel in dat het uitzoeken wat nodig is al heel wat werk is op zichzelf.
BtM909 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:52:
Kwam inderdaad al wat 'generators' tegen, dan is het helemaal pick what you need :D

W00t, nu snel naar huis XD 2e feestje van m'n ouders die 25 jaar getrouwd zijn :+

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hmm, nog meer mensen die niet snel kunnen zoomen in Chrome (22.0.1229.2 dev-m) met het keyboard? :p

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
GateKeaper schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:13:
Haha, humor:

nieuws: Update HTC One X verlengt accuduur met een kwart

en wat maakt nu.nl er van?

HTC One X gaat veel langer mee na update

Alsof het toestel nu minder snel kapot gaat en/of mensen minder snel een nieuw toestel kopen. 8)7
Nu heeft er wel vaker last van.. zo ook een keertje een titel "Duits gezin gevonden in Osnabrück".. |:(
15 minuten later was het veranderd in "Vermist Duits gezin gevonden in Osnabrück".

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Last minute, voor m'n vakantie nog een project pretty much afgerond achter gelaten...

FREEDOM!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

serhat schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

Nu heeft er wel vaker last van.. zo ook een keertje een titel "Duits gezin gevonden in Osnabrück".. |:(
15 minuten later was het veranderd in "Vermist Duits gezin gevonden in Osnabrück".
Het mooiste vind ik dat Nu.nl ooit een bericht had over juwelendieven die bij mensen sieraden van de nek trokken met de pakkende titel: "Kettingrukkers gepakt" :+ Mijn eerste gedachte ging niet over mensen die sieraden bij anderen van hun nek trokken (if you know what I mean :+ )

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Lol.

Gelukkig is tweakers toch een serieuzere bron van informatie :D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Zo me vakantie is weer over. Maandag weer aan het werk. Aan de ene kant wel weer zin in en aan de andere kant ook weer niet ;). On a side note heb ik ook een vast dienstverband contract gekregen :) dus dat is ook mooi.

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:20:
On a side note heb ik ook een vast dienstverband contract gekregen :) dus dat is ook mooi.
Nice!

Ik kan vandaag aan de bak omdat ik mijn planning een beetje te vol heb gegooid :+ Ik heb ja tegen een klant gezegd terwijl ik eigenlijk geen tijd heb. Maar dit is een technisch interessant project en als ik dit voor elkaar krijg zit ik "gebakken" bij deze klant. Probeer het al de hele week om in de avonduurtjes wat te doen, maar dat lukt door het warme weer en zwaarte van de andere projecten niet echt... :-( Gelukkig ligt de eerste beta oplevering al bij de klant dus er zit wel wat schot in, maar ze willen op korte termijn klaar zijn (er zit een andere partij op mijn werk te wachten).

Dan maar vandaag proberen de boel af te ronde, vrouwtje is toch weg vandaag dus wat moet ik anders doen ;)

Gelukkig is het budget voor dit project redelijk groot waardoor ik hier best wat op kan verdienen, dat maakt weer een hoop goed :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Rutix schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:20:
Zo me vakantie is weer over. Maandag weer aan het werk.
Same here, helaas :+. Vraag me af hoe de chaos is op het werk. Of als ze gaan zeggen 'Oh ja, geen probleem, je bent niet meer nodig mzl'. Zou ik ook niet erg vinden denk ik, :+.

• alienfruit

alienfruit

Potverdikkie heb ik plotseling een timeline op Facebook zonder te vragen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
Nadeel aan Symfony2 ontdekt: soms is er teveel dat impliciet gebeurd, je raakt dan vrij snel het overzicht kwijt. Ook moeilijk te controleren of de fout nu bij jou ligt of dat het een bug is.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 19:10
Je kan de exacte call-stack anders wel zien via het debugmenu. Maar goed, als je de master-versie van SF2 gebruikt kan je nog wel eens bedrogen uitkomen met alle wijzigingen die recent zijn gedaan.

• Struikrover
Ik kan de call stack niet zien omdat het een AJAX call is, en ik dus alleen een Response teruggeef met een json string en een HTTP statuscode.
Het gaat in dit geval om vertalingen (net een topic geopend) dus dat check je sowieso niet zo snel.

2.0.16 trouwens, niet de nieuwste beta

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
kenneth schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
Inderdaad, nog beter. Het antwoord moet de vraag bevatten:

[afbeelding]
Ik vind dat nou juist een voorbeeld van hoe het niet moet.
  1. Ten eerste zijn het niet-standaard opties, waardoor je als gebruiker helemaal moet gaan lezen om te snappen wat er nu precies gevraagd wordt.
  2. Ten tweede beginnen en eindigen beide opties met dezelfde tekst ("Exit application something saving") waarbij het (cruciale!) verschil tussen de twee opties in het midden van de zin verstopt wordt.
Mijns inziens moet zo'n dialog gewoon gesteld worden als "Save document before exiting? Yes/No/Cancel." Dat is duidelijk omdat de actie waar het om gaat (saven!) vooraan de zin staat, en de antwoorden standaard zijn (Yes savet en exit, No exit zonder te saven, en Cancel doet geen van beide).

Op dezelfde manier lijkt "Delete X? Yes/No" (of eventueel "Yes/No/Cancel" als dat in de context van de applicatie zinnig is) me dus de beste formulering.
.oisyn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
Ik zou doen:
Do you not want to delete this item?
Ignore / Retry
Hier had ik in eerste instantie al over “not” heengelezen. (Ik snap dat het een grap is, trouwens, maar het geeft wel aan hoe makkelijk het is om een vraag verkeerd te begrijpen als één woord midden in de zin de betekenis ervan veranderd).

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat mij beter lijkt:
You have made changes to the file that have not been saved yet. What do you want to do?

-> Save the changes
-> Discard the changes
-> Cancel closing the file.
3 duidelijke steekwoorden met een verschillende betekenis. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 11-08-2012 18:46 ]

We are shaping the future

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/20941430/images/etc/DeleteMessage.png

• ZpAz
  • Laatst online: 00:57
Oh my....

Kom hier een web-api tegen welke wel op een originele manier hun data aanbied. Ze bieden een 'php bestand aan' met de opgevraagde informatie...

PHP:
1
2
<?php $results = array (
); ?>

Dat is dus wat je in text form terug krijgt, met informatie er in als dat gevonden wordt....

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Aloys
  • Niet online
Dat is natuurlijk in de hoop dat iemand een crappy service schrijft die die pagina ophaalt en eval doet. Dan passen ze hun content even aan en je kan leuke dingen doen met de server van de crappy programmeur :+ .

• alienfruit

alienfruit

Hmm, jammer, ik kan geen werkende WebSocket client library vinden voor PHP :( :(

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:42:

Ik heb het ooit eens gebruikt voor mijn blog (die nu terug offline is). Er zaten inderdaad een paar handige en leuke features in :)

Verwijderd

alienfruit schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:55:
Potverdikkie heb ik plotseling een timeline op Facebook zonder te vragen.
Ik vraag me af waarom iedereen dat zo erg vind. Ik heb de Timeline al geactiveerd wanneer hij in "publieke beta" was. Tbh: ik vind het eigenlijk best een leuke feature. De cover foto geeft een extra dimensie aan je profiel en alles staat lekker geordend. Ik ben een van de weinigen die pro tijdlijn is, denk ik :-(

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 00:12:
[...]

Ik vraag me af waarom iedereen dat zo erg vind. Ik heb de Timeline al geactiveerd wanneer hij in "publieke beta" was. Tbh: ik vind het eigenlijk best een leuke feature. De cover foto geeft een extra dimensie aan je profiel en alles staat lekker geordend. Ik ben een van de weinigen die pro tijdlijn is, denk ik :-(
Georgend? GEORGEND!? Vroegah, toen alles nog beter was, had je gewoon één verticale lijst waar je lekker kon doorscrollen. Nu heb je een lijst in twee kolommen met foto's en comments in allerlei groottes waar je zigzaggend doorheen je weg moet in zien te vinden. Graag wat orde en structuur voor deze ouwe knorpot :+

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Die verschillende grotes maken de boel wel aantrekkelijker ;)

• Struikrover
Ik heb er ook absoluut geen moeite mee. Sterker nog, ik vind Timeline mooier zo. Je kunt wat meer personaliseren door je omslagfoto leuk te maken. Je dashboard is nog steeds olkskool, en als je iets op iemand anders' profiel moet zoeken weet je ofwel waar je naar moet zoeken, en maakt Timeline dus niet zoveel uit, of je weet het niet en in dat geval heb je het waarschijnlijk eerder gevonden omdat de informatie verticaal gezien dichter bij elkaar staat :D

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Hier vind ik het ook allemaal best. Wat ik wil irritant vind is dat elke verandering van elke 'gigant' altijd zoveel geklaag met zich mee brengt. Helaas hebben zulke partijen de macht om jou gewoon te verplichten hun product te gebruiken zoals ze zelf willen en vaak hoor je er na een aantal week niemand meer over.

Verwijderd

Inderdaad, mensen houden gewoon niet van veranderingen. In het begin is het allemaal wat wennen en komen er een hoop frustraties maar na een week zijn de meesten het gewoon en hoor je niemand nog klagen.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:15
Toch is niet elke verandering beter. Ik vind de nieuwe interface van Gmail best mooi, maar het is een achteruitgang wat betreft usability. Bijvoorbeeld: soms zit de "send" knop boven, soms onder. Hetzelfde voor pagination < en >. Ik gebruik Gmail de hele dag en moet nog steeds naar die knoppen zoeken!

(en ja er zijn vast wel hotkeys voor)

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Hoe krijg je het voor elkaar om twee keer achter elkaar dezelfde typo te maken? :P

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Vandaag een ideetje uitgeschreven, nu beginnen aan een site. Eens kijken naar het Zend Framework.

• Rutix
YopY schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Same here, helaas :+. Vraag me af hoe de chaos is op het werk. Of als ze gaan zeggen 'Oh ja, geen probleem, je bent niet meer nodig mzl'. Zou ik ook niet erg vinden denk ik, :+.
Morgen ben ik sowieso bezig met bij praten en emails doorspitten. En dan als ik tijd heb dinsdag gaat me nieuwe ssd in de laptop dus dan ben ik ook een dag kwijt :P.

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Martindo schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:52:
Vandaag een ideetje uitgeschreven, nu beginnen aan een site. Eens kijken naar het Zend Framework.
Alhoewel ZF een redelijk goed framework is is het niet altijd consistent (meer) en wordt er soms flink gebruik gemaakt van ongewenste magic methods. Dit zijn dingen die ze met ZF2 willen oplossen. Kijk zeker eens naar Kohanna, CodeIgniter of Symfony2 als je wil experimenteren met nieuwe frameworks. ZF is al een beetje oud en de community beweegt langzaam naar andere frameworks die meer gebruik maken van PHP5.3.

Overigens is ZF nog steeds een goed framework natuurlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Ik ga gewoon eens kijken hoe ik het ZF uit houd, maar ik denk dat ik het er wel mee red. Uiteraard kan ik daarna eens kijken naar andere frameworks die meer gebruik maken van PHP 5.3. Maar dat zie ik dan wel weer. :)

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 20:01
Net begonnen met codeigniter en wat een verademing in vergelijking met cakephp wat ik hiervoor gebruikte. _/-\o_

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12-2025
De software van de Curiosity en een vergelijking met Erlang:
http://jlouisramblings.bl...es-of-code-to-behave.html

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:54:
Inderdaad, mensen houden gewoon niet van veranderingen. In het begin is het allemaal wat wennen en komen er een hoop frustraties maar na een week zijn de meesten het gewoon en hoor je niemand nog klagen.
Achja, timeline is zo hier en daar best geinig. Zelf heb ik een poging gedaan om redelijk wat eraf te vegen wat ik zelf niet nuttig erop vind. De conclusie is dat ik wel van de Timeline kan verwijderen dat ik ooit op facebook terecht ben gekomen, maar dat ik geslaagd en geboren ben (staan ook leuk alleen de dag en de maand bij, niet het jaar) kan er niet af. En tja, ik vind dat ding gigantisch onoverzichtelijk met die 2 kolommen, en alle zeurmeldingen van dingen die ik aan kan passen erop mogen wmb ook zo snel mogelijk weg.

• Struikrover
Leuk om te lezen :). Je moet er niet aan denken dat je geprogrammeerd hebt voor de Curiosity, en dat dankzij een bugje die er bij jou in is geslopen het hele project faalt. Gelukkig is de kans daarop heel klein door de tactieken die ze toepassen :)

• alienfruit

alienfruit

Alle open vacatures zoeken mensen met minstens een Informaticaopleiding en dan nog liefst een Master hier in. Dat is een beetje problematisch :( :(

offtopic:
Iemand enig idee of je bij de UU artikelen van Nature kan downloaden? Bij de lokale universiteit hier niet...

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 13-08-2012 08:34 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

alienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:27:
Alle open vacatures zoeken mensen met minstens een Informaticaopleiding en dan nog liefst een Master hier in. Dat is een beetje problematisch :( :(
Ben je een vrouw ofzo? Mannen horen dat op te vatten als 'Oh, dat kan ik ook wel. Solliciteren!'.

Zoek je iets specifieks?

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb ook wel gesolliciteerd. Alleen de combinatie informatieopleiding én Duits als moedertaal maakt het wel wat lastig ;) Ze willen me natuurlijk allemaal graag hebben. O-)

Ja, ik zoek een interessante baan bij een webbureau of iets vergelijkbaars. Het liefst waar ik ook te maken heb met het ontwikkelen van mobiele (web)applicaties. Omdat dit sinds 2005 mijn voornaamste interessegebied is. Maar goed, ik heb mijn c.v. inmiddels naar Microsoft en Google opgestuurd :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Goede morgen.

Vandaag ga ik eens productief zijn!

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• alienfruit

alienfruit

Ik ben alleen productief in het weekend })

• Otherside1982
Gamebuster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:43:
Goede morgen.

Vandaag ga ik eens productief zijn!
Dan begin je al slecht door in de CoffeeCorner te komen :P

• Gamebuster
Bam. Weg productiviteit. Eigen website is down :P
Probeer website te starten, krijg vage errors :'(

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Vage errors? Zoals?

"This should never happen"? Vlaamse meldingen? PHP's 'on line 0' meldingen? Stacks van 16 pagina's lasagne architecture? Afgekapte stacks? Meldingen uit Microsoft sofware?

[ Voor 87% gewijzigd door eamelink op 13-08-2012 08:58 ]

• Gamebuster
code:
1
"rvm use" is not a function
met hoop gelul erachter. Na wat googlen kwam ik erachter dat ik het kon fixen met
code:
1
echo 'shell -${SHELL}' > ~/.screenrc

Ik snap alleen niet hoe het opeens kan gebeuren dat de nginx webserver gewoon uit stond en hoe het kan gebeuren dat de chat-server (Ruby rake task die weer een NodeJS-appje start) niet wilde starten zonder de bovenstaande fix, terwijl het al maanden ononderbroken draait.

*zoekt wat rond*

Misschien dat dit ermee te maken heeft:
root@vps22408:~# uptime
 08:57:45 up  7:30,  1 user,  load average: 0.05, 0.17, 0.24

Het lijkt erop dat iets of iemand de server heeft herstart :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2012 09:06 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom heeft Adobe geen eenvoudig feedbackformulier? Ik wil geen bug aanmelden, ik wil geen contact met customer support, ik wil gewoon iets van mijn lever hebben:
Flash 11 is bad and you should feel bad
Humbug :(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Handig, een actie moeten doen met een database, en vervolgens niet bij de databaseserver kunnen komen i.v.m. een rechtenprobleem :Y

We are shaping the future

• Struikrover
YESSS, eindelijk die faal die TinyMCE heet kunnen configureren. Wat een bitch zeg. Hoe moeilijk is het om te zeggen 'ik wil dat je met je poten van mijn URL's afblijft als ik ze invoer'. Maar nee, toch maar stug converten naar iets onbegrijpelijks.

Uiteindelijk maar een custom callback gemaakt die gewoon de URL weer precies returnt, en daarmee is de kous af :P. Ik win :+

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Struikrover schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:32:
YESSS, eindelijk die faal die TinyMCE heet kunnen configureren. Wat een bitch zeg. Hoe moeilijk is het om te zeggen 'ik wil dat je met je poten van mijn URL's afblijft als ik ze invoer'. Maar nee, toch maar stug converten naar iets onbegrijpelijks.

Uiteindelijk maar een custom callback gemaakt die gewoon de URL weer precies returnt, en daarmee is de kous af :P. Ik win :+
Komt me erg bekend voor, ik heb er nog wat ifjes inzitten voor de imagemanager die er troep van maakt. Daarnaast is http en https ook vaak weer feest. TinyMCE :N

• Rutix
Hmm 20% door me mails heen >.> Dat is het jammere van een vakantie :P De bergen mails die klaar staan als je terug komt.

Nothing to see here!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Struikrover schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:12:
[...]

Leuk om te lezen :). Je moet er niet aan denken dat je geprogrammeerd hebt voor de Curiosity, en dat dankzij een bugje die er bij jou in is geslopen het hele project faalt. Gelukkig is de kans daarop heel klein door de tactieken die ze toepassen :)
Ik zag dat stuk gisteren ook voorbij komen en heb het ook gelezen maar ik snapte niet zo goed waarom telkens de vergelijking met Erlang werd gemaakt is dat nu de standaard taal voor programma correctheid?

Op wiki kwam ik ook tegen dat er een 3DS max achtig programma is gemaakt is in Erlang (http://www.wings3d.com/) ik had geen idee dat je dat voor elkaar kon krijgen met een functionele programmeer taal! (Ik zie me dat nog niet in Haskell doen iig)

[ Voor 1% gewijzigd door roy-t op 13-08-2012 09:57 . Reden: kan niet spellen ]

~ Mijn prog blog!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

ZpAz schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:15:
Oh my....

Kom hier een web-api tegen welke wel op een originele manier hun data aanbied. Ze bieden een 'php bestand aan' met de opgevraagde informatie...

PHP:
1
2
<?php $results = array (
); ?>

Dat is dus wat je in text form terug krijgt, met informatie er in als dat gevonden wordt....
Dus je wordt geacht PHP code van een externe webservice te eval()len? Computer restraining order aanvragen svp.

iOS developer

• alienfruit

alienfruit

kenneth schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:04:
Waarom heeft Adobe geen eenvoudig feedbackformulier? Ik wil geen bug aanmelden, ik wil geen contact met customer support, ik wil gewoon iets van mijn lever hebben:
Ja, het wordt er niet beter op met de laatste versies... Geen idee wat ze daar aan het doen zijn bij Adobe :P Nou ja, het beeste wat ze aan het doen zijn daaro is 'too little too late' :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Rutix schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:41:
Hmm 20% door me mails heen >.> Dat is het jammere van een vakantie :P De bergen mails die klaar staan als je terug komt.
Ben ook net terug van vakantie, valt tegen zeg :(. Stonden slects 300 emails klaar maar daar ben ik in een kwartiertje doorheen geskimmed :Y)

Roomba E5 te koop

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45
BikkelZ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Dus je wordt geacht PHP code van een externe webservice te eval()len? Computer restraining order aanvragen svp.
Of je eigen parser te schrijven als je het nog een beetje correct wilt doen.

Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb ook geprobeerd om een standaard soap-webservice in PHP te schrijven, maar ik heb geen goede libraries daarvoor kunnen vinden. Uiteindelijk maar een XML-POST service gemaakt (in de url staat de method en PHP zelf accepteert dan een post request met XML in de body en gooit daarna XML weer terug in de response). Het is niet de mooiste oplossing, maar voor deze functie was het goed genoeg.

LinkedIn - Collega worden?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Pardon? ;)

Zodra er anderen tegenaan moeten programmeren (en eigenlijk is het voor jezelf ook erg handig omdat je de stap van een standaard verzinnen en een client implementeren kunt weglaten) kun je maar het beste gewoon een standaard gebruiken. "Stuur wat XML naar een URL" lijkt daarop, maar is het net niet.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2012 10:14 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ZpAz schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:15:
Oh my....

PHP:
1

Haha, dat is wel heel vet! :p

• OkkE

OkkE

alienfruit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, het wordt er niet beter op met de laatste versies... Geen idee wat ze daar aan het doen zijn bij Adobe :P Nou ja, het beeste wat ze aan het doen zijn daaro is 'too little too late' :P
Ook Adobe heeft door dat HTML5, Canvas, WebGL, etc. de toekomst heeft. :) :7

• alienfruit

alienfruit

Haha. WebGL is echt verschrikking. Snap er echt de ballen van :(

• Ealanrian
  • Laatst online: 09-05 12:04
Fijn het begint er steeds meer op te lijken dat de hardware DOA is en de hardware van een andere leverancier pas volgende week of de week erna aankomt. Dat word dus een mooie dans tussen studie en projecten gaan uitvoeren de komende tijd....

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45
CodeCaster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:14:
Pardon? ;)

Zodra er anderen tegenaan moeten programmeren (en eigenlijk is het voor jezelf ook erg handig omdat je de stap van een standaard verzinnen en een client implementeren kunt weglaten) kun je maar het beste gewoon een standaard gebruiken. "Stuur wat XML naar een URL" lijkt daarop, maar is het net niet.
* Evilbee gaat zit nu in een hoekje zitten schamen...

In dit geval konden anderen er wel tegenaan programmeren, want ik had keurig een .net dll meegeleverd die dat voor ze uit handen nam ;). Maar ik zal vanavond eens kijken of ik dit aan de praat krijg.

LinkedIn - Collega worden?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Achja als het iig maar duidelijk beschreven is en welformed XML is dan is er iig mee te werken :).

~ Mijn prog blog!

• alienfruit

alienfruit

Dit weekend lekker zitten aan klooien met de Twitter Streaming API, Ruby, Node.JS, Websockets etc. Erg leuk! Nu weet ik precies wanneer er wat nieuws op bepaalde gebieden. Nu alleen nog even mijn Android en iOS client opschonen. En dan slingeren we het op Github :+

• Hydra
Nose.js is best wel een aardige stap als je vooral Java/.Net programmeur bent. Probleem is dat je in eerste instantie 'gewoon' programmeert zoals je gewend bent, maar dan tegen een hoop problemen aanloopt omdat alles Async werkt. Dat Async 'denken' duurt ff. Maar ja, ik vind het ook erg cool. Moet eigenlijk ook eens verder met m'n schaakspelletje maar daarmee ben ik tegen het probleem aangelopen waar ik altijd tegenaanloop: heb de attentionspan van een ekster. Oooh! Shiny!

Pagina: 1 ... 146 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.