De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.162 views

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
BtM909 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:29:
[mbr]Zullen we het userbashen even laten voor wat het is? Troll of niet :)[/]
Slim :)
Ook al was het leuk om te lezen.

Iedereen hier maakt wel eens domme vragen/opmerkingen op GoT, ik heb wss ook wel een paar op mijn naam staan (voor zover ik kan herinneren, domme vragen over Eclipse).

Maar vandaag een dagje thuiswerken, voel mij net te slecht om naar werk te gaan.
Ga deze dag gebruiken om te verdiepen in Ruby on Rails. Kan het wel, maar nog niet zo soepel als ik zou willen. Heb gister 2 boeken binnengekregen (naast de lading die ik al had, en heb uitgeleend *kijkt Rubenski aan*).
Ben benieuwd! Nu nog een leuk baan zoeken die veel met RoR werkt. Vind het echt een perfecte framework!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Pfft. Wat een gedoe om een @xs4all.nl e-mailadres over te zetten van 't ene XS4ALL account naar 't andere. Kan alleen via het sturen van een fax... Dafuq?

[ Voor 20% gewijzigd door OkkE op 09-08-2012 09:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:30:
Pfft. Wat een gedoe om een @xs4all.nl e-mailadres over te zetten van 't ene XS4ALL account naar 't andere. Kan alleen via het sturen van een fax... Dafuq?
Oh ik krijg flashbacks van de password reset procedure van Planet Internet tien jaar geleden.

- "Password geblokkeerd. Die moet gereset worden. Ja dat kan alleen met een fax"
- "Een fax?? *GRMBLGRMBL* Nou vooruit dan maar dat moet dan maar. En hoe lang gaat dat duren dan?"
- "*slik*....ja dat is moeilijk precies te zeggen meneer"
- "Nee ja maar gemiddeld ongeveer zeg maar een indicatie"
- "Een maand meneer"
- "WAT????"
- "Een maand"

iOS developer

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
GoTCoast schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:05:
Iedereen hier maakt wel eens domme vragen/opmerkingen op GoT, ik heb wss ook wel een paar op mijn naam staan (voor zover ik kan herinneren, domme vragen over Eclipse).
Er is gewoon een enorm groot verschil tussen newbies en arrogante ballen die menen dat ze 15 jaar ervaring hebben, inheritance niet snappen en hun inefficiente progammeermethoden blijven doordrukken.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 09-08-2012 10:14 ]

https://niels.nu

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

De enige vraag die er volgens mij toe doet, is de vraag of hij nu een serieuze vraag stelt, en het dus echt niet begrijpt, of dat hij dit inderdaad gewoon als "humor" ziet.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, vandaag even 2 websites afmaken en vanavond feestje van m'n ouders (25 jaar getrouwd) :D Helaas is het cadeau nog steeds niet binnen gekomen, volgens mij laat PostNL het erbij zitten met de vakantie :o

• OkkE

OkkE

BikkelZ schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:58:
[...]

Oh ik krijg flashbacks van de password reset procedure van Planet Internet tien jaar geleden.

- "Password geblokkeerd. Die moet gereset worden. Ja dat kan alleen met een fax"
- "Een fax?? *GRMBLGRMBL* Nou vooruit dan maar dat moet dan maar. En hoe lang gaat dat duren dan?"
- "*slik*....ja dat is moeilijk precies te zeggen meneer"
- "Nee ja maar gemiddeld ongeveer zeg maar een indicatie"
- "Een maand meneer"
- "WAT????"
- "Een maand"
Ja, vrij kansloos.

Het valt me tegen van XS4ALL, eerlijk gezegd. Om een e-mailadres over te zetten, moeten kopie's van legitimatie van alle account houders worden gefaxt, direct na de fax moet je bellen en pas dan kan het (schijnbaar) geregeld...

Waarom kan ik als account houder niet gewoon inloggen bij XS4ALL en een e-mailaccount verhuizing aanvragen? Waarna de 'begunstigde' inlogt en het accepteert?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hydra
OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:37:
Het valt me tegen van XS4ALL, eerlijk gezegd. Om een e-mailadres over te zetten, moeten kopie's van legitimatie van alle account houders worden gefaxt, direct na de fax moet je bellen en pas dan kan het (schijnbaar) geregeld...

Waarom kan ik als account houder niet gewoon inloggen bij XS4ALL en een e-mailaccount verhuizing aanvragen? Waarna de 'begunstigde' inlogt en het accepteert?
Omdat XS4All een administratieve teringzooi is. XS4All is een toko gerund door techneuten. Waar techneuten heel goed in zijn, zijn leuke technische dingen bedenken (laten we UUCP aanbieden, en SSH!). Waar techneuten zich niet druk over willen maken zijn suffe zaken als de fincanciele administratie. Een ex-collega van me is een goeie vriend van Rop Gonggrijp en als je de verhalen daarvan hoort wordt je ronduit verdrietig. Afspraken die niet vastgelegd werden, contracten die gewoon kwijtraken, etc.

Waar ik persoonlijk erg verdrietig van wordt is dat ik toen ik van XS4All naar Orange ben overgestapt alleen het KPN deel van m'n abbo opgezegd is in de migratie (toen kreeg je aparte rekeningen van KPN en XS4all) en XS4all 'vergeten' is hun deel stop te zetten. Kom je er dus een half jaar later achter dat er nog steeds elke maand 25E door XS4all geincasseerd wordt. En terugbetalen ho maar want het was m'n eigen schuld 8)7

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ach zo ook nog jaren ADSL gratis geleverd gekregen via een personeelsaccount nadat ergens gestopt was ooit. Ik had doorgegeven dat ik ging verhuizen, en mijn ADSL lijn was verhuisd. Dus ik ging er van uit dat alles in orde was. Echter zijn ze me na een jaar rekeningen gaan sturen naar mijn oude adres.

Of ik even >€1000,- wilde aftikken na 2,5 jaar. :F

Euh.

Nee? :/

-----------
Dit was overigens niet bij PI, die hadden dingen beter voor elkaar behalve dan die PW reset procedure

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 09-08-2012 10:51 ]

iOS developer

• OkkE

OkkE

Pluspunt is dat Xs4all nu ieder geval snel en netjes reageert op mijn Tweets. Wie weet valt er via die weg iets te regelen.

• Hydra
OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:16:
Pluspunt is dat Xs4all ieder geval snel en netjes reageert op mijn Tweets. Wie weet valt er via die weg iets te regelen.
Ik stoor me mateloos aan bedrijven die opeens wel op tweets reageren want 'socials' zijn 'hot', maar als je ze een mailtje stuurt je gewoon geen antwoord krijgt.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Versatel heeft bij ons nog de straat opengelegd om een extra telefoonlijn naar het huis te leggen. Standaard bij de nieuwbouw waren er 2 aderparen in huis aangelegd maar die waren al in gebruik en line-sharing was toen niet mogelijk (KPN bleef stug beweren dat we geen ADSL konden krijgen terwijl andere providers het wel aanboden). 2 man sterk met een graafmachine, straat open, kabels naar het huis, nieuw verdeelblok erin en tadaaa...geschikt voor 24 lijnen meneer :D Daarna direct ADSL erop en gewoon volle snelheid gehaald en geen rekening gezien van die straatopbreking, dat nam Versatel voor hun rekening. Zo kan het ook ;)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Hydra schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Ik stoor me mateloos aan bedrijven die opeens wel op tweets reageren want 'socials' zijn 'hot', maar als je ze een mailtje stuurt je gewoon geen antwoord krijgt.
+1

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Irritant is dat ja, maar ook wel weer logisch. Aan de andere kant van die social media hulp zit een team dat daadwerkelijk met social media om kan gaan. De mail moet je eigenlijk zien als een gewone brief die je naar hetzelfde bedrijf stuurt en op een grote hoop terechtkomt. Althans zo zie ik het dan maar :P

Als het lukt probeer ik dingen altijd eerst via de webcare, zoals dat zo mooi heet, op de lossen. Is inderdaad veel sneller dan mail, hoe jammer dat eigenlijk ook is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• OkkE

OkkE

[...]

Ja, irritant. Maar niet (goed) reageren op social media is slechte PR, dat is bij langzaam (niet) beantwoorden van e-mails veel minder.

Hoewel ik in dit geval niet precies weet hoe goed Xs4all hun e-mail communicatie was. De persoon naar wie ik het e-mailadres wil overzetten heeft al het contact gehad. Ik hoor alleen zijn verhalen en klaag daar over :+

Ik ben benieuwd of het met behulp van Twitter kan, zou erg fijn zijn als 't zonder fax geregeld kan worden. :)

• Hydra
Cloud schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:21:
Irritant is dat ja, maar ook wel weer logisch. Aan de andere kant van die social media hulp zit een team dat daadwerkelijk met social media om kan gaan. De mail moet je eigenlijk zien als een gewone brief die je naar hetzelfde bedrijf stuurt en op een grote hoop terechtkomt. Althans zo zie ik het dan maar :P
De enige reden dat ze op twitter wel reageren is gewoon dat mensen mee kunnen kijken en ze compleet afgefikt worden als er niks mee gedaan wordt. Een dergelijk team zou ook prima mails kunnen beantwoorden. Ticketing systemen die via mail werken bestaan al eeuwen. Bovendien kun je veel meer informatie kwijt in een e-mail, en kun je attachments toevoegen.

Nee, twitter is niet handiger, maar het is nu eenmaal 'hip' en heeft voor ons als voordeel dat bedrijven wel hun best moeten doen, dit i.t.t. onzichtbare mailtjes.

[ Voor 42% gewijzigd door BtM909 op 09-08-2012 11:50 ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 14:23
Nou, zelfs dan kan het nog tegenvallen.. Heb al een paar keer iets gevraagd aan een telco zonder enig antwoord, en ik vermoed dat men het gewoon zo probeert te ontwijken om geen negatief antwoord op twitter te moeten geven.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Oeh yeah, net een telefoontje gehad over een mogelijke nieuwe baan waarbij ik (als ik het goed heb nagelezen) minsten €800 bruto meer ga verdienen! Daarnaast gaan ze binnenkort naar een locatie verhuizen die op fietsafstand staat van mijn woonplaats!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Ok boys, say WHAT one more time! I double dare you!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Soundless schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:48:
Oeh yeah, net een telefoontje gehad over een mogelijke nieuwe baan waarbij ik (als ik het goed heb nagelezen) minsten €800 bruto meer ga verdienen! Daarnaast gaan ze binnenkort naar een locatie verhuizen die op fietsafstand staat van mijn woonplaats!
Dat ziet er netjes uit!

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:48:
[modbreak]Ok boys, say WHAT one more time! I double dare you![/]
What?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soundless
Bedankt, ik hoop dat de sollicitatie goed gaat en dat het bedrijf mij echt bevalt. Ik ben nu echt op zoek naar een baan voor 'langere tijd'. Mijn huidige baan had ik gewoon ff snel nodig dus ik was totaal niet kritisch. Maar de baan waar ik nu naar op zoek ben is toch een waar ik lang (lees: jaaaaaren) wil blijven.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Soundless schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:48:
... minsten €800 bruto meer ga verdienen! ...
Dan verwachten wij natuurlijk ook op z'n minst gebak. :o

• Soundless
GateKeaper schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:28:
[...]

Dan verwachten wij natuurlijk ook op z'n minst gebak. :o
Aan jou de keus welke: https://www.gefelicitaart.nl/
Kun je ze ook meteen voor ons bestellen

:+ :+ :+

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Wat heb je nou aan video en audio element als je er eerst op moet klikken als gebruiken. Spelletje en iOS :@

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 15:14

Brantje

De post is daar >>

Afbeeldingslocatie: http://home.brantje.com/friendstream-album.png
Vandaag even facebook albums in me website geïntegreerd.
Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf.
Volgende stapp is site optimaliseren voor tablets.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heerlijk, een intern content delivery network gebaseerd op software van Kontiki. Het is afhankelijk van ActiveX, dus met andere browsers kan ik sowieso niks downloaden omdat ik dan meteen een "you need IE"-pagina voor mijn kiezen krijg.

En in IE zelf blijft hij hangen op de melding "Click the bar above to install the ActiveX component".... |:(

edit: woohoo, door een bepaalde service te stoppen, is het toch gelukt om de download te starten _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 09-08-2012 14:49 ]

We are shaping the future

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

:'( Misschien moet ik toch eens leren hoe je length correct spelt :'(
Zojuist mijzelf verbaasd waarom javascript weigert om door mijn collectie heen te lopen. De collectie is netjes een array en volgens de debugger zit er ook data in... Waarom werkt mijn lusje dan niet?

JavaScript:
1
2
3
4
for(var i = 0; i < items.lenght; i++) 
{

}

Zucht... Javascript vind lenght een prima variabele en geeft geen fout...

En helaas is dit niet de eerste keer dat ik length verkeerd type :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Oplossing:
JavaScript:
1
2
for (var i in items) {
}

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Soultaker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:11:
Oplossing:
JavaScript:
1
2
for (var i in items) {
}
:F doh... Meerdere malen gezocht of er een foreach constructie in JS zat om vervolgens teleurgesteld maar weer een for(var i = 0; bla; bla) te bouwen. :F

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Slechte oplossing
JavaScript:
1
2
3
Array.prototype.bla = function() { }
for (var i in [])
    alert(i);

Het gebruik van for..in wordt om die reden nogal eens afgeraden. Je kan er wel omheen werken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
for (var i in a)
{
    if (a.hasOwnProperty(i))
        // do stuff
}

Maar of je daar nou echt blijer van wordt...

Handiger wellicht
JavaScript:
1
2
3
4
a.forEach(function(key, value)
{
    // do stuff
});

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2012 15:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
Waarom zou je er rekening mee moeten houden dat iemand opzettelijk arrays vernaggelt?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat het nogal gebruikelijk is om handige methods aan arrays toe te voegen? Zoals bovengenoemde forEach bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2012 15:20 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Soultaker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:11:
Oplossing:
JavaScript:
1
2
for (var i in items) {
}
Well, dat geeft een zeer bijzonder resultaat. Mijn i wordt gevuld met 0 tot array.length... Dat had ik absoluut niet verwacht.... Had de elementen van de array verwacht, niet de indexen... :/

Edit: Inmiddels zie ik wel wat het nut er van is, maar het is niet echt de for bla in bla die ik had verwacht...

[ Voor 13% gewijzigd door .Gertjan. op 09-08-2012 15:23 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
Aangezien ik het bijna gemist had, even reclame maken:
Devschuurmeeting *Utrecht* 1 sep 2012

• OkkE

OkkE

Ik vergeet nog wel eens wat een groot verschil, en in sommige gevallen hoe lastig, het is om kleurenblind te zijn. Hier weer een website met een aantal best interessante voorbeeldjes en verhaalen.

We are Colorblind — http://wearecolorblind.com

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 14:49
OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:31:
Ik vergeet nog wel eens wat een groot verschil, en in sommige gevallen hoe lastig, het is om kleurenblind te zijn. Hier weer een website met een aantal best interessante voorbeeldjes en verhaalen.

Thanks, die site kon ik nog niet. :) Is toch altijd handig om wat meer info bij de hand te hebben.
Het blijft toch altijd lastig, de vragen als "wat voor kleur is dit?" op het moment dat iemand er achter komt dat je kleurenblind bent.

https://bottenberg.dev

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
.oisyn schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:14:
Slechte oplossing
JavaScript:
1
2
3
for (var i in [])
    alert(i);
ReferenceError: alert is not defined

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Gamebuster
Is dat open voor iedereen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

ReferenceError: alert is not defined
Je bedoelt:
IntelligenceError: user too dumb to grasp the point

• OkkE

OkkE

Overigens, wie hier gebruikt er wel eens CoffeeScript?

Ik zit weer eens http://coffeescript.org/ te bekijken, eigenlijk vind ik de gegenereerde variabelen niet zo netjes (zie regel #2), maar aan de andere kant; het maakt het niet onleesbaar. Ik denkt dat het — net als met LESS — sneller kan zijn tijdens development.

CoffeeScript ..
code:
1
toggleElm elm for elm in document.querySelectorAll('.toggle')

.. wordt dan:
code:
1
2
3
4
5
_ref = document.querySelectorAll('.toggle');
for (_i = 0, _len = _ref.length; _i < _len; _i++) {
  elm = _ref[_i];
  toggleElm(elm);
}

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Slechte oplossing
JavaScript:
1
2
3
for (var i in [])
    alert(i);

Het gebruik van for..in wordt om die reden nogal eens afgeraden. Je kan er wel omheen werken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
for (var i in a)
{
    if (a.hasOwnProperty(i))
        // do stuff
}

En als je dan slim bent, gewoon meteen lenght "prototypen", heb je dat probleem ook meteen getackeld :D :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

En als je dan slim bent, gewoon meteen lenght "prototypen", heb je dat probleem ook meteen getackeld :D :+
_O- you made my day, kind sir!

Maar als ik dat doe ga ik wel consistent alle length calls omzetten naar lenght. :D Want een typefout moet je natuurlijk wel volledig erin je tool doorvoeren :+ Heb ooit code gehad van mensen die niet wisten hoe ze Summary moesten typen, besloten op een gegeven moment Summuray te gebruiken en dit door de hele code maar te blijven hanteren :'(

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Ach dat is nog uniek genoeg om met 1 goede search & replace in files te fixen :) Het wordt leuker als het een woordje is dat ook nog op andere manieren voor kan komen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wikibattle.com/lolbatman.png

Vandaag de eerste versie van mijn nieuwe project afgerond :)

Nu wat bugs eruit halen, fijnwerken en als ik zin heb... IE ondersteunen :'(

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:36:
Ach dat is nog uniek genoeg om met 1 goede search & replace in files te fixen :)
Nou, ook in de DB was het redelijk fout gegaan, tig referenties en triggers met die fout erin.
De code was daarnaast zo fragiel dat het ongeveer zelfmoord zou zijn om de naam te corrigeren.

Dus tot op de dag van vandaag heet het in die versie Summuray :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:31:
Heb ooit code gehad van mensen die niet wisten hoe ze Summary moesten typen, besloten op een gegeven moment Summuray te gebruiken en dit door de hele code maar te blijven hanteren :'(
Net zoals ze bij het ontwerp van het HTTP protocol niet wisten hoe ze referrer moesten typen, waardoor het hele internet nu communiceert met de header "Referer" 8)7

Zelf heb ik de neiging om seperate ipv separate te typen... daar stond de hele codebase toen ook vol mee |:(

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2012 16:58 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mooi is die ja :D

Happy camper, heb het voor elkaar dat de Flash Player weer fullscreen blijft (in Chrome) als die focus verliest Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xzftHTXNwLzLb9sI0YEvhDYK/full.gif

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:36:
[afbeelding]

Vandaag de eerste versie van mijn nieuwe project afgerond :)

Nu wat bugs eruit halen, fijnwerken en als ik zin heb... IE ondersteunen :'(
Ik zou in ieder geval beginnen met de thumbnails van de plaatjes laten zien in plaats van de fullsize. Nu kreeg ik een foto van anderhalve MB binnen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:17:
Omdat het nogal gebruikelijk is om handige methods aan arrays toe te voegen? Zoals bovengenoemde forEach bijvoorbeeld.
Je kan ook methodes toevoegen aan Javascript objecten zonder dat ze enumerable zijn. Zo kan je methodes toevoegen zonder dat iemand ze tegenkomt in for-loops.

MSDN: Object.defineProperty Function (JavaScript)

Werkt als het goed is in iedere JS-compatible browser, zelfs Internet Explorer 6.

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Slechte oplossing
JavaScript:
1
2
3
for (var i in [])
    alert(i);

Het gebruik van for..in wordt om die reden nogal eens afgeraden.
Dat soort praktijken zijn in mijn codebases simpelweg verboden. Als je fancy objecten wil maak je er maar je eigen constructor voor; je gaat niet in de standaard array/object prototypes zitten prutsen. Ik ben het dus met Hydra eens.

Verder is dat gedoe met enumerable/non-enumerable properties typisch weer zo'n voorbeeld van dat JavaScript een onlogische slecht-ontworpen kuttaal is (en nee, closures maken niet alle andere fouten goed).

• RayNbow
  • Laatst online: 07:53

RayNbow

Kirika <3

Soultaker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:25:
(en nee, closures maken niet alle andere fouten goed).
Tuurlijk wel. Gewoon alles coderen als lambda's. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:17:
Misschien in normale application development, maar in front-end is het meestal not done. Je hebt mensen met minder technische kennis, vaak gebruik van standaard componenten die stuk kunnen gaan, etc.

jQuery is niet voor niets zo populair, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Prototype, o.a. omdat het de global namespace niet vervuilt, waaronder het uitbreiden van standaard objecten en dus over het algemeen een stuk minder issues oplevert.

Gelukkig kom ik het ook bijna niet meer tegen, maar hier is het ook uit den boze :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 09-08-2012 20:54 ]

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:39
jQuery heeft ook gewoon de $.each functie, ontzettend handig.
JavaScript:
1
2
3
$.each(object, function(index, value) { 
  alert(index + ': ' + value); 
});

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heh, juist de 10K karma gepasseerd, voel ik me ffe goed :p ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

En nog jarig ook :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:31:

Tering, voel ik me ff schuldig :P Heb me jaren aan mijn vader geïrriteerd omdat hij altijd stomme foutjes leek te maken tijdens bordspelletjes.. Wist wel dat hij (een beetje, kan dat? :+) kleurenblind was, maar heb er nooit bij stil gestaan dat hij daarom die foutjes maakte :X

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Afbeeldingslocatie: http://retrokings.nl/wp-content/uploads/2012/07/plaatje-wie-is-het.jpg

"Heb jij een negerin?"
- nee

"Heb jij een negerin?"
- nee

beetje dat soort foutjes?

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:10
Slechte oplossing
JavaScript:
1
2
3
for (var i in [])
    alert(i);

JavaScript:
1
2
3
4
5
for (var i in a)
{
    if (a.hasOwnProperty(i))
        // do stuff
}

Handiger wellicht
JavaScript:
1
2
3
4
a.forEach(function(key, value)
{
    // do stuff
});
tommieonos schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:15:
JavaScript:
1
2
3
});
for...in, $.each() en in mindere mate forEach (maar die wordt pas vanaf IE9 ondersteund...) zijn traag als dikke stront in vergelijking met for (i=0; i<fooLength; i++). Natuurlijk wordt het pas merkbaar bij grotere loops, maar toch...

Anyway, http://underscorejs.org/. <3

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
:)

Helaas moet ik wel werken vandaag, maar goed, helpt wel om een nieuwe pc aan te schaffen :D

• alienfruit

alienfruit

Aan het klooien met mijn MBP op geheugen te vervangen. Wat een gekloot zeg die prutschroefjes vooral als het deel magnetisch is waar de schroefjes in moeten :| En een schroefje wilt er niet lekker in :@

• OkkE

OkkE

OkkE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:30:
Na een aantal DM's heen en weer via Twitter, kan het uiteindelijk ook via telefoon. Blijkbaar is ook gelijk het beleid aangepast...
@xs4all
Graag gedaan, was interessant probleem. Beleid met versturen ID per fax is net gewijzigd. Dus weer wat geleerd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3346/3574090641_f8c2a62008_o.jpg

:+

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 10-08-2012 08:58 ]

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45
Ik kan merken dat het vakantie tijd is, vandaag zijn er maar 3 mensen op kantoor. Goede reden om eerder naar huis te gaan :)

LinkedIn - Collega worden?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:17:
Aan het klooien met mijn MBP op geheugen te vervangen. Wat een gekloot zeg die prutschroefjes vooral als het deel magnetisch is waar de schroefjes in moeten :| En een schroefje wilt er niet lekker in :@
Afbeeldingslocatie: http://cdn.thesandtrap.com/a/a0/a0d6a328_grabber.jpeg

• alienfruit

alienfruit

Ziet er cool uit :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ziet er handig uit om aliens mee uit fruit te verwijderen.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Trouwens over IE ondersteuning gesproken... Gisteren kreeg ik een bug binnen dat een bepaalde functionaliteit niet zou werken in IE. Ik natuurlijk balen, start IE op en zie inderdaad dat het niet goed gaat. Open ik vervolgens de Developer mode om te kijken of er misschien wat foute HTML staat, werkt de functionaliteit in eens wel :/

Dat is de reden waarom hij nooit is opgevallen schijnbaar, want als ik IE gebruik heb ik vaak de developer mode openstaan. Maar nu moest ik zonder developer mode uitzoeken wat er mis ging, en dat is het verdomd lastig debuggen.

De boosdoener bleek uiteindelijk in een functie te zitten die console.log aanriep. Dat werkt dus alleen maar in developer mode in IE :F Door een fout in die functie besloot IE maar de rest van het JS niet meer uit te voeren :/

Uiteraard mag debug/log code nooit productie bereiken, maar dit is natuurlijk wel een redelijk debiel iets :'(

• alienfruit

alienfruit

Hey! Dat is niet lief :(
De boosdoener bleek uiteindelijk in een functie te zitten die console.log aanriep. Dat werkt dus alleen maar in developer mode in IE Door een fout in die functie besloot IE maar de rest van het JS niet meer uit te voeren
Daar hebben we dit voor:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// creates a fake console-object when it doesn't exist in the ancient browsers
if (!"console" in window || typeof console == "undefined") {
    var methods = ["log", "debug", "info", "warn", "error", "assert", "dir", "dirxml", "group", "groupEnd", "time", "timeEnd", "count", "trace", "profile", "profileEnd"];
    var emptyFn = function () {};
    window.console = {};
    for (var i = 0; i < methods.length; ++i) {
        window.console[methods[i]] = emptyFn;
    }
}

Ik heb zelf het probleem dat wanneer ik via javascript een audio-element iets wil laten afspelen terwijl de codec (mp3tje) niet wordt ondersteunt (zelfs als het in een click-event zit) Firefox 14 hangt. Het werkt wel in Firefox 13 :|

[ Voor 106% gewijzigd door alienfruit op 10-08-2012 10:43 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou is die niet zo heel handig voor schroefjes, maar ik kon geen ander goed plaatje vinden om het principe te laten zien. Dit werkt beter:
Afbeeldingslocatie: http://store.curiousinventor.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/c/screw_grabber_1.jpg

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
tommieonos schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:15:
JavaScript:
1
2
3
});
Wat superkut is aan die .each functie in jQuery dat ix en value omgedraaid zijn t.o.v. ES5 forEach functie.

• alienfruit

alienfruit

Ik zeg tegen een collega waarom maak je niet gewoon een vertaaltabel voor elke tabel waar je vertalingen wilt opslaan wordt je mooi afgebrand! Nu krijgen we dus een vertalingentabel (id, item_id, locale_id, table_name, field_name, field_value). Jezus wat ranzig. Ik vind dit veel onduidelijker dan een vertaaltabel per tabel :P Ik zie alleen maar problemen in de toekomst :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

Nou is die niet zo heel handig voor schroefjes, maar ik kon geen ander goed plaatje vinden om het principe te laten zien. Dit werkt beter:
[afbeelding]
Spuit je de schroef weg met water en is de munt magnetisch ofzo?

:+

creator1988 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Wat superkut is aan die .each functie in jQuery dat ix en value omgedraaid zijn t.o.v. ES5 forEach functie.
JavaScript:
1
2
3
$.each(object, function(value, index) {  
});

Problem solved :Y)

On a serious note: heb je daar een ticket voor aangemaakt?

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 10-08-2012 11:44 ]

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
alienfruit schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:22:
Ik zeg tegen een collega waarom maak je niet gewoon een vertaaltabel voor elke tabel waar je vertalingen wilt opslaan wordt je mooi afgebrand! Nu krijgen we dus een vertalingentabel (id, item_id, locale_id, table_name, field_name, field_value). Jezus wat ranzig. Ik vind dit veel onduidelijker dan een vertaaltabel per tabel :P Ik zie alleen maar problemen in de toekomst :P
Normalisatie ten top :p

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik had gister een website gevonden met een virus erop. Dus ik de bouwer van de site gebeld, www.ptera.nl, ze had geen problemen met de website zei ze. Misschien moet u even uw cache clearen mevrouw? Waarop ze kwam met de legendarische woorden: 'ik ben websitebouwer, ik heb geen cache'

Audi A8 W12 6.0

• Soundless
delyver schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:59:
Ik had gister een website gevonden met een virus erop. Dus ik de bouwer van de site gebeld, www.ptera.nl, ze had geen problemen met de website zei ze. Misschien moet u even uw cache clearen mevrouw? Waarop ze kwam met de legendarische woorden: 'ik ben websitebouwer, ik heb geen cache'
Misschien bedoelde ze cash :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:22:
Ik los het eigenlijk altijd op met een content ID die de lokale tekst vervangt, en alle vertalingen haal je via de content tabel uit de contenttranslation tabel. Andersom raak je je integriteit kwijt, zo gauw een veld- of tabelnaam wijzigt of verdwijnt kloppen je vertalingen niet meer. Andersom zit je hooguit met wat vertalingen die niemand meer gebruikt.

iOS developer

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

delyver schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:59:
Misschien had ze
code:
1
network.http.use-cache = false
ingesteld in FireFox omdat ze websites ontwikkelt?

iOS developer

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Dan heeft ze nog steeds cache, alleen schakelt ze het uit :P

Audi A8 W12 6.0

• OkkE

OkkE

Ik zie er zo snel overigens geen "virus" op?
Solopher schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:39:
Hij heeft het over de bouwer van de website, ik denk dat het dus om een andere site ging :).
Oeps..., het is ook al vrijdagmiddag O-) :z

[ Voor 74% gewijzigd door OkkE op 10-08-2012 14:06 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 13:19
Hij heeft het over de bouwer van de website, ik denk dat het dus om een andere site ging :).

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

delyver schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:30:
Dan heeft ze nog steeds cache, alleen schakelt ze het uit :P
Och, dat gaat enkel om woorden. Dat zou heel goed kunnen zijn wat ze bedoelde :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• alienfruit

alienfruit

BikkelZ schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:39:
Ik los het eigenlijk altijd op met een content ID die de lokale tekst vervangt, en alle vertalingen haal je via de content tabel uit de contenttranslation tabel. Andersom raak je je integriteit kwijt, zo gauw een veld- of tabelnaam wijzigt of verdwijnt kloppen je vertalingen niet meer. Andersom zit je hooguit met wat vertalingen die niemand meer gebruikt.
Precies, in principe zou je ook een taalcode veld toe kunnen voegen en dan aanklooien met een IFNULL() om de vertaling op te halen en dan records selecteren via SELECT * FROM a WHERE vertaling_id = NULL Maar goed, zoals ik al zei dit gaat in de toekomst voor veel gezeik zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 10-08-2012 14:14 ]

• Phoenix1337
Je zit dan ook nog met het probleem dat je geen FK aan kan maken. Of zijn er dbms'en die conditionele foreign keys onsteunen ?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://cheezcomixed.files.wordpress.com/2010/12/6026a347-f9e7-4681-9c98-01d05f500f71.jpg

• alienfruit

alienfruit

Phoenix1337 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:20:
Je zit dan ook nog met het probleem dat je geen FK aan kan maken. Of zijn er dbms'en die conditionele foreign keys onsteunen ?
Foreign Keys dat gebruiken we helemaal niet hier ;(

• Phoenix1337
alienfruit schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Join the club :p

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Wait wut? :?

Hoe kun je nou geen FK's gebruiken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Gewoon negeren en alles zelf koppelen?? Ja het kan.. en nee je wilt het niet..

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Woy schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Wait wut? :?

Hoe kun je nou geen FK's gebruiken?
FK's zijn slecht. Een pareltje uit oude officiële documentatie van MySQL:
[q=http://id-perl.blogspot.nl/2010/01/help-mysql-petition.html]
There are so many problems with foreign key constraints that we don't know where to start:

• Foreign key constraints make life very complicated, because the foreign key definitions must be stored in a database and implementing them would destroy the whole ``nice approach'' of using files that can be moved, copied, and removed.
• The speed impact is terrible for INSERT and UPDATE statements, and in this case almost all FOREIGN KEY constraint checks are useless because you usually insert records in the right tables in the right order, anyway.
• There is also a need to hold locks on many more tables when updating one table, because the side effects can cascade through the entire database. It's MUCH faster to delete records from one table first and subsequently delete them from the other tables.
• You can no longer restore a table by doing a full delete from the table and then restoring all records (from a new source or from a backup).
• If you use foreign key constraints you can't dump and restore tables unless you do so in a very specific order.
• It's very easy to do ``allowed'' circular definitions that make the tables impossible to re-create each table with a single create statement, even if the definition works and is usable.
• It's very easy to overlook FOREIGN KEY ... ON DELETE rules when one codes an application. It's not unusual that one loses a lot of important information just because a wrong or misused ON DELETE rule.

The only nice aspect of FOREIGN KEY is that it gives ODBC and some other client programs the ability to see how a table is connected and to use this to show connection diagrams and to help in building applicatons.Dit verzin je toch niet :') Gelukkig zijn ze inmiddels overstag.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Evilbee
Wat gebruiken jullie bij bevestigingen zoals "Are you sure to delete this item?"

Ok en Cancel
of
Yes en No

[ Voor 20% gewijzigd door Evilbee op 10-08-2012 15:11 . Reden: Even alles engels ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Beter: Delete / Don't delete

Indien dat niet kan (standaard MessageBox ipv TaskDialog oid) Yes/No natuurlijk. Het meest natuurlijke antwoord op de vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door kenneth op 10-08-2012 15:12 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Evilbee
kenneth schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:11:
Beter: Delete / Don't delete

Indien dat niet kan (standaard MessageBox ipv TaskDialog oid) Yes/No natuurlijk. Het meest natuurlijke antwoord op de vraag.
Mijn standaard popup ding, maakt er automatisch Ok/Cancel van.

Ik zit me nu af te vragen op wat voor soort vraag je eigenlijk met Ok/Cancel antwoord.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bij twijfel gewoon "Yes" / "No" / "Cancel" O-)

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Evilbee schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:14:
[...]
Ik zit me nu af te vragen op wat voor soort vraag je eigenlijk met Ok/Cancel antwoord.
In principe zou je alles kunnen doen met Yes/No. Waar je Ok/Cancel nog wel eens ziet zijn bevestigingen van dingen die op het punt staan te beginnen. Al zou je die ook anders kunnen opstellen om alsnog met Yes/No te kunnen werken :)

"Executing this function will remove data from disk.

Ok / Cancel"

Toch is Yes/No in de meeste gevallen duidelijker. Al hangt dat wel flink af van de vraagstelling. Als je met ontkenningen in de vraagstelling kan werken, wordt het soms wel eens tricky :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Delete item / Keep item.

Dialogen zonder beknopte vraag en yes, no, ok, cancel of submit als tekst moeten echt keihard dood.

{signature}

• Paul
  • Laatst online: 02-05 07:01
"Ik ga nu X, Y en Z doen, ok?" :P

Over het aanpassen van standaard dialogboxes: eigenlijk vind ik de nieuwe dialog die je krijgt als je een bestand kopieert dat al bestaat in de bestemming een gedrocht.

Vroeger was het:

Overschrijven ja of nee?

Nu is het:

ditbestandbestaatalwatwiljedatikermee
doemoetikhetalsnogkopierenendeanderewegtiefen
ofhebjelieverdatikzeallebeibewaaroftochmaarafbreken?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Evilbee schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:10:
Wat gebruiken jullie bij bevestigingen zoals "Are you sure to delete this item?"

Ok en Cancel
of
Yes en No
Ik zou doen:
Do you not want to delete this item?
Ignore / Retry

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voutloos schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:19:
Delete item / Keep item.

Dialogen zonder beknopte vraag en yes, no, ok, cancel of submit als tekst moeten echt keihard dood.
Inderdaad, nog beter. Het antwoord moet de vraag bevatten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bj4zh.png
GateKeaper schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:16:
Bij twijfel gewoon "Yes" / "No" / "Cancel" O-)
Yes / No / FileNotFound

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

● When asking a question, use labels that match the question. Don't use OK/Cancel to answer Yes/No questions.
YesNo
:)
kenneth schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
[...]

Inderdaad, nog beter. Het antwoord moet de vraag bevatten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bj4zh.png
De mogelijkheden lijken te veel op elkaar.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2012 15:27 ]

Pagina: 1 ... 145 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.