De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.175 views

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 20:51
Ja klopt, die heb ik ook gehad, maar de repo's die ik al aan het wachten was, zijn nu dus gestarred, in plaats van gewatched, dus ik kreeg ineens geen notifications meer in mijn stream.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, ik volgens dezelfde methode als altijd een DO Manager bouwen. Klapt'ie er helemaal uit, niks in de logs.

Hmmm, oldskool debuggen, gewoon features uit zetten tot het werkt. Prima, alles werkt als ik alleen de controller en de class mee geef.
Weer toevoegen van een Title? Werkt.
Weer toevoegen van een summary? Werkt.
Weer toevoegen van custom functie? Werkt.
Weer toevoegen DataBase referentie? Werkt.

:?
Ik heb echt geen idee, maar uiteindelijk is de werkende code dezelfde als die eerder een error gaf :/

Het lijkt wel maandag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Barryvdh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:13:
Ja klopt, die heb ik ook gehad, maar de repo's die ik al aan het wachten was, zijn nu dus gestarred, in plaats van gewatched, dus ik kreeg ineens geen notifications meer in mijn stream.
Gewoon even contact opnemen: https://help.github.com/contact

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Barryvdh
  • Laatst online: 10-05 20:51
Nouja, ik heb gewoon alles weer opnieuw gewachted, vroeg me alleen af of dat bij iedereen zo was.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dood aan IE met z'n "De pagina kan niet worden weergegeven".

Geen netwerkkaart in je computer? "De pagina kan niet worden weergegeven".
Geen verbinding naar de server? "De pagina kan niet worden weergegeven".
Serverfout (5xx)? "De pagina kan niet worden weergegeven".
Clientfout (4xx)? "De pagina kan niet worden weergegeven".

:')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yMkRc.png
Haha, je scrollde.
I don't always debug, but when I do I do it on a production server where I cannot install other software and where my only tool is IE.
En nee, "User Friendly Errors" staat uit. :P

[ Voor 53% gewijzigd door CodeCaster op 07-08-2012 15:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het voordeel van OSX is dat al zulke images al gelijk opvallen als nep. 8)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:03
OkkE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:40:
[...] Het voordeel van OSX is dat al zulke images al gelijk opvallen als nep. 8)
Ubuntu hier, maar in eerste instantie scrollde ik toch :P (heb maar ff bakje koffie gehaald)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Damn you SharePoint... uiteindelijk 3 uur bezig geweest om een memoryleak te vinden _O-

We are shaping the future

Verwijderd

OkkE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Het voordeel van OSX is dat al zulke images al gelijk opvallen als nep. 8)
Ik scrollde ook op OSX :')

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:39
Hier ook ubuntu (xubuntu) en scrolde ook....

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Wtf, zit hier naar 2 MySQL tabellen te kijken met elk 900+ kolommen >_>
Dit moet een db voorstellen voor surveys. Als ik het goed begrijp is er voor elke vraag, of zelfs elk antwoord, een aparte kolom aangemaakt.

Ik probeer te begrijpen waarom hiervoor is gekozen. Zal vast wel een reden hebben...

[ Voor 67% gewijzigd door Soundless op 07-08-2012 21:08 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 20:58
Omdat ze het eerst in Excel hadden gemaakt en iemand ze verteld had dat het veel beter in een database konden stoppen...

Oeh, ik bedenk me er nog een:
Omdat ze het eerst in Excel hadden gemaakt en Excel 97 niet meer kolommen aankon dan 256.

[ Voor 34% gewijzigd door OnTracK op 07-08-2012 21:31 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
Soundless schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:59:
Dit moet een db voorstellen voor surveys. Als ik het goed begrijp is er voor elke vraag, of zelfs elk antwoord, een aparte kolom aangemaakt.

Ik probeer te begrijpen waarom hiervoor is gekozen. Zal vast wel een reden hebben...
Toch vraag ik me nog steeds af hoe je dat soort dingen dan het beste aanpakt, als je vast zit aan MySQL. Bij settings bijvoorbeeld, een table settings met elke user een row die je joint wanneer nodig en elke setting een kolom, toch?

Ik zou niet weten hoe anders eigenlijk.

Ik programmeer als hobby. Database layoutjes verzinnen is niet mijn ding :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ligt er een beetje aan. Als het een beetje dynamisch is en oninteressant om op te querien zou ik persoonlijk settings gewoon als een blob in een enkele kolom mieteren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je op linux vanuit C of C++ code een HTTP request wil doen, is libcurl dan een beetje de defacto library om dat te doen? Als ik de omschrijving lees:
a highly portable and easy-to-use client-side URL transfer library, supporting DICT, FILE, FTP, FTPS, GOPHER, HTTP, HTTPS, IMAP, IMAPS, LDAP, LDAPS, POP3, POP3S, RTMP, RTSP, SCP, SFTP, SMTP, SMTPS, TELNET and TFTP
dan klinkt dat een beetje overkill voor een simpel tooltje 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan het anders dan?
Ik gebruik eigenlijk altijd libcurl, het kan gewoon een boel. Ja, het is overkill voor 1 request, maar er is niet een simpele kleinere library om te gebruiken toch?

Het ondersteund alle mainstream opties, that works right?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sure, maar ik heb er een hekel aan als een dergelijke library ineens allemaal dependencies heeft op andere libraries. Als je HTTPS wil doen (wat ik toevallig dus wil doen), dan heb ik ook libSSH2 en OpenSSL nodig. En OpenSSL heeft weer een dependency op... jawel, Perl for crying out loud. |:(

• Soundless
OnTracK schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:30:
Omdat ze het eerst in Excel hadden gemaakt en iemand ze verteld had dat het veel beter in een database konden stoppen...

Oeh, ik bedenk me er nog een:
Omdat ze het eerst in Excel hadden gemaakt en Excel 97 niet meer kolommen aankon dan 256.
Als ik het me goed herinner hadden ze het van nul af opgebouwd. Had met datamining te maken ofzo. Dan alsnog snap ik deze structuur niet.
marcop23 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:31:
[...]

Toch vraag ik me nog steeds af hoe je dat soort dingen dan het beste aanpakt, als je vast zit aan MySQL. Bij settings bijvoorbeeld, een table settings met elke user een row die je joint wanneer nodig en elke setting een kolom, toch?

Ik zou niet weten hoe anders eigenlijk.

Ik programmeer als hobby. Database layoutjes verzinnen is niet mijn ding :)
Het eerste wat bij mij opkomt is in ieder geval een aparte table voor vragen/antwoorden/gegeven antwoorden/etc. En dan inderdaad gewoon joinen.

Ik kan echt totaal geen reden bedenken voor het gebruiken van een layout als deze. Ik heb het dan ook gevraagd aan de klant en wacht nog op antwoord.

Ik hou jullie nog wel op de hoogte

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 13:26

Acid_Burn

uhuh

Soundless schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:59:

Ach, wij hebben een pakket waarin er veel aangepast kan worden. Admins kunnen bijvoorbeeld de velden configureren. Nu hadden ze bij 1 module ruim 2200 kolommen aangemaakt 8)7

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
.oisyn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:03:
Als je op linux vanuit C of C++ code een HTTP request wil doen, is libcurl dan een beetje de defacto library om dat te doen?
Absoluut.
dan klinkt dat een beetje overkill voor een simpel tooltje 8)7
Dat 't in de source tree zit betekent niet dat je 't mee hoeft te compileren...
En OpenSSL heeft weer een dependency op... jawel, Perl for crying out loud. |:(
Wie heeft er nu geen Perl? Heb je wel een shell dan?

Als je Windows gebruikt werkt de package van ActiveState prima.

edit:
Perl wordt alleen gebruikt voor het configuren, neem ik aan? Ik kan me niet voorstellen dat openssl een runtime dependency heeft op libperl...

[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 07-08-2012 23:16 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen idee, ik zag de installation instructions voor libcurl voor MSVC++ en toen dacht ik "ja flikker op zeg".

.edit: ah kijk aan, er zijn ook gewoon binaries: http://quantcorner.wordpr...bcurl-with-visual-c-2010/ :). Hoe die aan die downloadlink komt is me een raadsel, op de pagina van curl zelf kan ik 'm iig niet vinden 8)7

.edit2: ah, via de niet heel duidelijk getoonde download wizard

Awesome. Eens kijken of ik mijn Fifa autobuyer kan porten naar de raspberry pi :P (gebruik nu nog de WinHTTP library namelijk)

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 07-08-2012 23:44 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Acid_Burn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:57:
Ach, wij hebben een pakket waarin er veel aangepast kan worden. Admins kunnen bijvoorbeeld de velden configureren. Nu hadden ze bij 1 module ruim 2200 kolommen aangemaakt 8)7
Ja, ik sla ook bij een vragenlijst de antwoorden in een tabel op :P Maar goed elke vragenlijst heeft dan ook zijn eigen antwoordentabel :)

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Wellicht dat t aan mij ligt maar voor elke vragenlijst een eigen antwoordentabel klinkt ook niet echt genormaliseerd?

• Soundless
Ah, ik kreeg te horen dat het ooit een studentenprojectje was. Dus dat het ooit door studenten snel in elkaar is gezet. Er was dan ook geen geldige reden om deze structuur te gebruiken...

Wordt dus zeker weten ombouwen..

• Phoenix1337
Dat lijkt me inderdaad verstandig. Met zulke rotzooi moet je niet willen werken :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:42:
Wellicht dat t aan mij ligt maar voor elke vragenlijst een eigen antwoordentabel klinkt ook niet echt genormaliseerd?
In principe heb je gelijk, echter kun je soms ook over-normaliseren. Als ik een vragenlijst heb met 7 vaste vragen en dus 7 bijbehorende antwoorden kan dat in principe makkelijk in 1 tabel worden verwerkt als kolommen. Wanneer de lijsten complex worden dan moet je inderdaad gaan normaliseren.

Bedenk je namelijk wel dat bij een genormaliseerd model je best wat extra calls moet inbouwen in je code om de gegevens op te halen en je ook al deze gegevens moet checken. Als er 7 kolommen zijn met antwoorden hoef je maar 1 rij op te halen, anders moet je meerdere tabellen aanroepen en data koppelen. Dat is voor 7 antwoorden misschien een tikje te veel ;)

Ben momenteel ook met een tool bezig die rapportages draait op basis van ingevulde antwoorden, maar deze tool is volledig dynamisch. De vragenlijsten kunnen worden opgesteld en aangepast door de gebruikers, dan kom je niet onder normalisatie uit ;) Of je moet kolommen maken als Antwoord1 t/m Antwoord9999 :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Na-ah.

TekstAntwoord1 t/m TekstAntwoord9999, DatumAntwoord1 t/m DatumAntwoord9999, IntAntwoord ... you catch my drift. :P

• Phoenix1337
Precies. Wanneer je alleen rijen met antwoorden nodig bent is dat geen probleem. Wanneer je echter meer wil kom je niet onder normaliseren uit. Wellicht had ik dan alsnog de data dubbel opgeslagen. Eentje volledig genormaliseerd en jouw oplossing als een caching idee.

Ik kom hier ook geregeld tabellen tegen waarin een kolom staat waarin komma gescheiden id's opgeslagen worden. Daar kun je databasetechnisch echt helemaal niets meer mee.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:59:
Na-ah.

TekstAntwoord1 t/m TekstAntwoord9999, DatumAntwoord1 t/m DatumAntwoord9999, IntAntwoord ... you catch my drift. :P
Psh.

SQL:
1
CREATE TABLE [Everything] (Blob XML NOT NULL)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Phoenix1337
Gewoon je objecten serializen en opslaan in een blob :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:59:
Na-ah.

Een ontwikkelaar die dat daadwerkelijk durft te implementeren kom ik graag tegen. Kan ik eindelijk al die jaren ICT frustratie op zo iemand botvieren :+
Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:59:
Precies. Wanneer je alleen rijen met antwoorden nodig bent is dat geen probleem. Wanneer je echter meer wil kom je niet onder normaliseren uit. Wellicht had ik dan alsnog de data dubbel opgeslagen. Eentje volledig genormaliseerd en jouw oplossing als een caching idee.
Oei, caching in de DB vind ik redelijk gevaarlijk. Je kunt denk ik beter de calls optimaliseren dat je in 1 call alle antwoorden ophaalt voor de hele vragen lijst (ipv antwoorden per vraag). Caching heeft als risico dat deze mogelijk out-of-sync gaat lopen (al heel vaak gezien).
Ik kom hier ook geregeld tabellen tegen waarin een kolom staat waarin komma gescheiden id's opgeslagen worden. Daar kun je databasetechnisch echt helemaal niets meer mee.
Ah, dat lijkt wel op een Webservices implementatie waar ik geregeld mee werk, daar zitten ook dat soort pareltjes in. Geen objecten maar datasets teruggeven. Nesting van objecten? Nope doe je zelf maar op basis van een volgnummer. Meerdere ID's opvragen: graag een komma-gescheiden reeks van integers :X

Het gaat zelfs zo ver dat je bepaalde objecten op basis van hun naam moet meegeven in plaats van de ID die gehanteerd wordt door het hele systeem (en dus ook in je return objecten zit, je moet dus eerst die ID ombuigen naar de naam) :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:02:
Gewoon je objecten serializen en opslaan in een blob :)
Opslaan, opslaan. Waarom zou je je programma afsluiten? Eventueel in een VM draaien tegen stroomuitval.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Phoenix1337
.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:03:

[...]

Oei, caching in de DB vind ik redelijk gevaarlijk. Je kunt denk ik beter de calls optimaliseren dat je in 1 call alle antwoorden ophaalt voor de hele vragen lijst (ipv antwoorden per vraag). Caching heeft als risico dat deze mogelijk out-of-sync gaat lopen (al heel vaak gezien).
Ach, we gebruiken hier mysql icm met replication. De vraag is niet of replicatie out of sync gaat lopen maar wanneer. En dit staat ook gewoon op diverse plekken aangegeven dat dit gaat gebeuren ...
Ah, dat lijkt wel op een Webservices implementatie waar ik geregeld mee werk, daar zitten ook dat soort pareltjes in. Geen objecten maar datasets teruggeven. Nesting van objecten? Nope doe je zelf maar op basis van een volgnummer. Meerdere ID's opvragen: graag een komma-gescheiden reeks van integers :X

Het gaat zelfs zo ver dat je bepaalde objecten op basis van hun naam moet meegeven in plaats van de ID die gehanteerd wordt door het hele systeem (en dus ook in je return objecten zit, je moet dus eerst die ID ombuigen naar de naam) :/
Ik vraag me altijd af hoe andere mensen over mijn code denken. Wellicht maken we zelf ook wel fouten welke een ander weer niet maakt :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[...]

Een ontwikkelaar die dat daadwerkelijk durft te implementeren kom ik graag tegen. Kan ik eindelijk al die jaren ICT frustratie op zo iemand botvieren :+
Dat soort pareltjes ontstaan door een combinatie van don't know, don't care en het moest gisteren af. Als je je even één middagje in een tutorial verdiept, kom je al een aardig eind met normalisatie. Als dat je niet boeit, of als het van de baas zo snel mogelijk moet, dan maar quick & dirty.
Korben schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:01:
Psh.

SQL:
1
CREATE TABLE [Everything] (Blob XML NOT NULL)
Prima, dan exposen we ook een service:

C#:
1
2
3
4
5
interface GodService
{
    string GetEverything();
    void SetEverything(String xml);
}

Dan moet de client maar zorgen dat 'ie de XML-db lokaal bewerkt en in z'n geheel terugstuurt. Há! xpath > SQL.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:16:

C#:
1
2
3
4
5
interface GodService
{
    string GetEverything();
}

Dan moet de client maar zorgen dat 'ie de XML-db lokaal bewerkt en in z'n geheel terugstuurt. Há! xpath > SQL.
Ja maar dataverkeer is duur, dus je moet hem even door een zip-library trekken en natuurlijk even encrypten met 3 exotische versleutelingen. Daarna pomp je de ZIP in een XML met een aantal controle sleutels (die natuurlijk niet gecheckt worden, maar het staat enterprise om het zo te doen).

Want ja, de manager had ergens gelezen dat "echte" programma's dat ook doen :+

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:19:
[...]

Ja maar dataverkeer is duur, dus je moet hem even door een zip-library trekken en natuurlijk even encrypten met 3 exotische versleutelingen. Daarna pomp je de ZIP in een XML met een aantal controle sleutels (die natuurlijk niet gecheckt worden, maar het staat enterprise om het zo te doen).

Want ja, de manager had ergens gelezen dat "echte" programma's dat ook doen :+
3 exotische versleutelingen? Oeh, als ik nou 3 keer ROT13 toepas, dat móet wel sterk zijn! :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
Psh, WCF gebruiken.

Wat dacht je van een custom REST-implementatie waarbij je alle requests met PUT en HEAD moet doen?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Jullie zijn weer lekker op dreef haha :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

3 exotische versleutelingen? Oeh, als ik nou 3 keer ROT13 toepas, dat móet wel sterk zijn! :+
Weet je wat, we doen er nog een bonus ROT13 overheen voor extra veiligheid >:)

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:22:
[...]

Weet je wat, we doen er nog een bonus ROT13 overheen voor extra veiligheid >:)
Nee wacht, een veel betere feature is dat de aanroeper kan opgeven hoe veel passes ROT13 er moeten worden toegepast. Een soort dial-a-yield maar dan anders.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Korben schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

ROT13 is niet exotisch, en driemaal hetzelfde is natuurlijk ook niet exotisch genoeg.

Ik zeg ROT12, ROT14 en dan ROT26! Die zie je zelden, laat staan samen!

• Phoenix1337
Dan niet key stretching toepassen he anders word het te goed beveiligd. We kunnen natuurlijk ook base64 als 'versleuteling' toepassen :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En niet te vergeten UTF8!

• Phoenix1337
Elke goed beveiligde applicatie moet inderdaad wel van utf-8 encoding gebruik maken :p

Of we slaan alles stiekem op als UTF-8 en we exposen t naar de buitenwereld als iso-8859-1 :)

[ Voor 36% gewijzigd door Phoenix1337 op 08-08-2012 10:27 ]

• Korben

Korben

() => {};

Oh, ja, maar als we UTF-8 gebruiken moeten we wel de juiste encryptie toepassen. Ik stel voor: ROT556032.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:26:
Elke goed beveiligde applicatie moet inderdaad wel van utf-8 encoding gebruik maken :p

Of we slaan alles stiekem op als UTF-8 en we exposen t naar de buitenwereld als iso-8859-1 :)
Ik refereer aan de KPN-fail ;)

• Phoenix1337
Die xml die via onze rest-service opgevraagd wordt moet wel html-entities gecodeerd worden he. We moeten natuurlijk wel uitkijken met javascript injectie enzo. Stel je voor dat iemand een xml terugstuurd en de volgende die de xml weer opvraagd krijgt een stuk javascript geserveerd ;)

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 01:39
CodeCaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:25:
[...]

ROT13 is niet exotisch, en driemaal hetzelfde is natuurlijk ook niet exotisch genoeg.

Ik zeg ROT12, ROT14 en dan ROT26! Die zie je zelden, laat staan samen!
Ik zie dan meteen zoiets voor me:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/24614215.jpg

• Korben

Korben

() => {};

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:31:
Die xml die via onze rest-service opgevraagd wordt moet wel html-entities gecodeerd worden he. We moeten natuurlijk wel uitkijken met javascript injectie enzo. Stel je voor dat iemand een xml terugstuurd en de volgende die de xml weer opvraagd krijgt een stuk javascript geserveerd ;)
Klinkt prima allemaal. Ik zeg: compile it, ship it, and run like hell.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfff, zit ik me net helemaal vast te bijten in een mooie oplossing voor tabjes in een webinterface. Beetje klussen met jQuery bedenk ik me ineens dat er al een tabs functie in jQuery(UI) zit ;(

Tja, ik vind graag het wiel opnieuw uit :+

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
Korben schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:32:
[...]

Klinkt prima allemaal. Ik zeg: compile it, ship it, and run like hell.
Zulke dingen doe je natuurlijk wel op je laatste werkdag voordat je definitief vertrekt ;)

https://niels.nu

• Alex)
...en je laat geen documentatie achter, gebruikt onduidelijke functie- en variabelenamen, gebruikt commentaar dat de plank volledig misslaat (bij voorkeur automatisch gegenereerd) en je maakt gebruik van 4 verschillende design patterns zodat je pareltjes als EnterpriseEverythingInstanceLocatorFactoryObserver krijgt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:36:
Pfff, zit ik me net helemaal vast te bijten in een mooie oplossing voor tabjes in een webinterface. Beetje klussen met jQuery bedenk ik me ineens dat er al een tabs functie in jQuery(UI) zit ;(

Tja, ik vind graag het wiel opnieuw uit :+
Die zit er inderdaad in, maar ben er niet 100% tevreden mee. Al zou het zijn omdat jQuery UI zo moeilijk te stylen is. Zooooveel CSS :+

• alienfruit

alienfruit

Alex) schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:38:
...en je laat geen documentatie achter, gebruikt onduidelijke functie- en variabelenamen, gebruikt commentaar dat de plank volledig misslaat (bij voorkeur automatisch gegenereerd) en je maakt gebruik van 4 verschillende design patterns zodat je pareltjes als EnterpriseEverythingInstanceLocatorFactoryObserver krijgt.
Wat doet zoiets?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:38:
Natuurlijk documenteer je alles!
C#:
1
2
3
4
5
6
// This is an interface
interface GodService
{
    string GetEverything();
}

[ Voor 56% gewijzigd door Firesphere op 08-08-2012 10:41 ]

• Alex)
Nou, dat is een observerklasse (met een static constructor) die monitort of de locator van de instances die alle enterprise-dingen retourneren wel goed werken. Of zoiets.

• Phoenix1337
Waarom niet gewoon:

C#:
1
2
3
4
5
6
// This is an interface
interface a
{
    string a();
    void b(String a);
}

Daarnaast, 2 methodes in een interface? Kunnen we daar niet beter 2 interfaces van maken waarvan de ene de andere extend?

[ Voor 34% gewijzigd door Phoenix1337 op 08-08-2012 10:45 ]

• alienfruit

alienfruit

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:42:
Hoezo? Waarom zou je moeilijk willen doen? Ik heb nu gewoon een vragenlijst tabel met voor elke vraag een waarde (tabelnaam,tabelveld) en vervolgens slaat ie daar mooi het antwoord in. Normaal gesproken maken voor het opslaan van zulke surveys alle antwoorden in een tabel (krijg je velden als: naam, voornaam, geboortedatum, informatiepakket, etc.). Elke survey response heeft dan zijn eigen record in de tabel. Er is natuurlijk wel een aparte tabel om de mogelijke antwoorden voor een vraag de specifieren...

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 08-08-2012 10:51 ]

• Phoenix1337
alienfruit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

Hoezo? Waarom zou je moeilijk willen doen? Ik heb nu gewoon een vragenlijst tabel met voor elke vraag een waarde (tabelnaam,tabelveld) en vervolgens slaat ie daar mooi het antwoord in. Normaal gesproken maken voor het opslaan van zulke surveys alle antwoorden in een tabel. Elke survey response heeft dan zijn eigen record in de tabel. Er is natuurlijk wel een aparte tabel om de mogelijke antwoorden voor een vraag de specifieren...
Omdat je dan meerdere tabellen krijgt voor dezelfde entiteit? Het heeft niets met moeilijk maken te doen, het hoort gewoon niet tenzij je je niet aan de normalisatieregels wilt houden.

• alienfruit

alienfruit

Ik zie een survey response als entiteit :)

• Phoenix1337
alienfruit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:51:
Ik zie een survey response als entiteit :)
Ik snap hem even niet meer. Je hebt voor elke survey een aparte response entiteit?

• alienfruit

alienfruit

Wacht. Het is dus zoiets:
survey
id
naam
weergavetype
tabelnaam (bijv. survey1_response)

groep
id
naam

vraag
id
groep_id
survey_id
vraag
type
tabelnaam (bijv. survey1_response)
tabelveldnaam (bijv. voornaam)

vraag_antwoorden (voor comboboxes etc.)
id
vraag_id
naam
waarde

survey1_response
id
survey_id
voornaam
achternaam
straat
straatnummer
postcode
telefoonnummer

survey2_response
id
bedrijfpand
aantal_bewakers

etc.

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 08-08-2012 10:59 ]

• OkkE

OkkE

Wikipedia Redefined: http://www.wikipediaredefined.com/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Phoenix1337
Ahh oke. Dat had ik zelf verder genormaliseerd.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ziet er erg netjes uit :)
Qua layout moest ik wel een beetje aan de metro "nieuwe MS interface" denken.

• alienfruit

alienfruit

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:02:
Ahh oke. Dat had ik zelf verder genormaliseerd.
Je bedoelt ook nog een tabel om alle antwoorden van een survey response op te slaan? Ik vond dit zelf wel lekker overzichtelijk, hehe :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je beschrijft een algemeen nadeel van caching, en cache consitency is iets waar je goede aandacht aan moet besteden. Maar dat is compleet ongerelateerd aan waar je die cache opslaat.

• Phoenix1337
alienfruit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Je bedoelt ook nog een tabel om alle antwoorden van een survey response op te slaan? Ik vond dit zelf wel lekker overzichtelijk, hehe :D
Ja :) Geen aparte tabel per survey response dus.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Phoenix1337 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:44:
Waarom niet gewoon:

C#:
1
2
3
4
5
6
// This is an interface
interface a
{
    string a();
    void b(String a);
}
Waarom geef je ze nou twee verschillende namen? Overloading kan het werk toch prima doen?

• Phoenix1337
.oisyn schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Waarom geef je ze nou twee verschillende namen? Overloading kan het werk toch prima doen?
Sorry, mijn fout. Maar wel in twee verschillende interfaces lijkt mij?

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Niet in een webservice.

• Phoenix1337
Dan moeten we de boel maar hacken. Een webservice die via een tekstbestand communiceert met een constant draaiende applicatie wellicht?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19
AFAIK wel. Moet je wel even het WebMethod attribute (in .NET dan) gaan gebruiken.

https://fgheysels.github.io/

• Alex)
In .NET kun je webmethods niet overloaden. Als je overloaded methods hebt moet je bij iedere [WebMethod] het MessageName-attribuut meegeven om de naam van de methods te onderscheiden.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Wij moeten ons aan de (cookie)wet houden, maar de overheid niet? :?

http://webwereld.nl/nieuw...cookiewet-te-voldoen.html

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet er goed uit! Er is ook goed over nagedacht als je de motivatie leest, pluspunt!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:05:
Ziet er erg netjes uit :)
Qua layout moest ik wel een beetje aan de metro "nieuwe MS interface" denken.
TheNephilim schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:28:
Ziet er goed uit! Er is ook goed over nagedacht als je de motivatie leest, pluspunt!
Sowieso vind ik Wikipedia op dit moment niet zo heel overzichtelijk, maar dit 'redesign' vond ik ook zeker wel mooi en goed doordacht. Zou het niet erg vinden als dit echt zou worden doorgevoerd. :)

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Grmbl.

Service werkt lokaal? Check
Service werkt lokaal in de Azure Emulator? Check
Service werkt in Azure? Nope

Fijn :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ThaNOD schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:31:
[...]

Ik zie dan meteen zoiets voor me:
[afbeelding]
Barly?

Really Rarly?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Nee ze zeggen zelfs alleen commerciele websites :P wat natuurlijk onzin is. Er word in de wet geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende type websites.

Nothing to see here!

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 01:39
zag de typo (barely) inderdaad toen ik hem gepost had, maar het is een meme dus dan mag het ;)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ben ik de enige die dit heel erg op de interface van Gmail en consorten vindt lijken?

Niet dat het daarmee slechter wordt ofzo, maar ik vind de overeenkomst heel erg groot.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
BM schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:01:
Grmbl.

Service werkt lokaal? Check
Service werkt lokaal in de Azure Emulator? Check
Service werkt in Azure? Nope

Fijn :(
En uiteindelijk..... is het een compleet ongerelateerd probleem 8)7
Strings vergelijken waarbij de ene in uppercase is, en de ander in lowercase, en het raar vinden dat die code nooit gehit word :p *zucht* :)

Xbox

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Klinkt als code die mogelijk ook niet door de Turkey test komt ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Andre-85 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Ben ik de enige die dit heel erg op de interface van Gmail en consorten vindt lijken?

Niet dat het daarmee slechter wordt ofzo, maar ik vind de overeenkomst heel erg groot.
"Flat" stijl lijkt helemaal in te komen :). Opzicht vind ik het erg niet verkeerd uit zien. Het is wel erg wennen though.

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:24:
[...]

En uiteindelijk..... is het een compleet ongerelateerd probleem 8)7
Strings vergelijken waarbij de ene in uppercase is, en de ander in lowercase, en het raar vinden dat die code nooit gehit word :p *zucht* :)
Door dat gekloot ben ik afgestapt van string vergelijkingen met .toUpper/toLower :-(

Lang leve de myString.Compare(otherString, StringComparison.OrdinalIgnoreCase) constructie.
*O*
Het enige wat daar roet in het eten kan gooien is het null zijn van myString, maar daar gaat je upper/lowercase ook op zijn gezicht :P.

• alienfruit

alienfruit

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 21:15
.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:51:
[...]

Door dat gekloot ben ik afgestapt van string vergelijkingen met .toUpper/toLower :-(

Lang leve de myString.Compare(otherString, StringComparison.OrdinalIgnoreCase) constructie.
*O*
Het enige wat daar roet in het eten kan gooien is het null zijn van myString, maar daar gaat je upper/lowercase ook op zijn gezicht :P.
Dan gebruik je toch de static versie?

Tijdje terug werd hier gesproken over een dikke tekstcursor in Chrome. Nu heb ik hem ook :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ajax-style code in echte code! Ziet er tof uit. Toch maar eens .NET proberen dan, denk ik?

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
pedorus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:26:
Klinkt als code die mogelijk ook niet door de Turkey test komt ;)
Daar ben ik wel vrij zeker van dat ie daar niet doorheen komt :)
.Gertjan. schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:51:
[...]

*O*
Dat is idd mooier (heb ze nu allebei naar upper gedaan voor vergelijken, zelfde effect).

Was een kleine aanpassing van een collega die de boel ondersteboven schopte. Voorheen gaven we bepaalde identifiers altijd als lowercase terug, en dat is pasgeleden aangepast naar uppercase. Als ik er dan wel nog steeds lowercase identifiers tegenaangooi matchen ze natuurlijk nooit :p

(identifiers waren referenties voor externe klanten, intern worden gewoon nummers gebruikt als identifiers ;))

Xbox

• alienfruit

alienfruit

Firesphere schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:42:
Ajax-style code in echte code! Ziet er tof uit. Toch maar eens .NET proberen dan, denk ik?
En dan werkt er nog een Nederlander aan de compiler ;)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Echt... het is gewoon satire deze topics :D
deze en deze .
Voor de TS van die topics is het allemaal vrij serieus, maar de reacties zijn unaniem "dafuq?" :+

Verwijderd

:')

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Oh dat is zeker weten een troll. Toen ik z'n history bekeek zag ik deze reactie weer. Lekker negeren. :+

Verwijderd

Ik word hier zo verdrietig van :'(
Nog een leuke: Big Joe in "\[vb.net] .DOC en .ODT bestanden openen in texteditor"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 00:14 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tjezus kan die gast niet gewoon geband worden oid?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lol, lekker aan het happen...
NMe in "\[vb.net] .DOC en .ODT bestanden openen in texteditor"
whoami in "[JAVA] Inheritance vraag" en verder

Ik heb het idee dat ie een ferfente hater is van design patterns en OO. Misschien moet ie met java gaan werken >:)

[ Voor 26% gewijzigd door pedorus op 09-08-2012 00:57 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 21:15
Het is wel een goeie troll, aangezien we er bijna allemaal intrappen 8)7

Geweldig dit: Big Joe in "[JAVA] Inheritance vraag"
Verder vind ik het beneden peil dat jullie mijn code op zo'n negatieve manier afkraken. Ik zit al 15 jaar in het vak en heb nog nooit negatieve feedback gehad op mijn code!
Nou bij deze dan!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we het userbashen even laten voor wat het is? Troll of niet :)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
_O-
Pagina: 1 ... 144 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.