Is het dan niet heel erg traag nu je alles virtualiseert?Gamebuster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:09:
Zo, mijn hele dev omgeving werkend in een virtual machine. Deel van de file system gemount met een deel van mijn mac's file system met sshfs. Virtual machine start ik nu via command line, sshen ernaar gaat ook eindelijk zonder gezeik en kan gewoon van netwerk wisselen zonder de netwerk configuratie te wijzigen of zelfs maar mijn ssh sessie te onderbreken.
Ik kan nu met mijn standaard editor op mijn mac bestanden wijzigen in mijn VM en dan uitvoeren/compilen op de VM. Ik tevreden. Ik heb nl. nogal vaak de neiging mijn dev omgevingen gewoon compleet te verkloten. Als ik dat nu doe, neem ik gewoon een backup van mijn virtual machine. Als ik ff wil devven op een andere bak, start ik de virtual machine gewoon daar op.
Niet echt bij nagedacht, maar ik merk tot nu toe geen verschil. Ik doe voornamelijk webdevelopment; het zal niet vaak merkbaar trager zijn. Het is niet dat ik vaak taken heb die veel tijd kosten. Alleen het compilen tijdens de installaties zal misschien wat langer duren. Daartegen ben ik zelf sneller klaar met vele taken, omdat ik nu alles in ubuntu heb draaien ipv Mac OS X; Dan hoef ik niet met mac ports of homebrew te kloten: Ik ben beter compatible met ubuntu's package manager (apt-get) dan met port/brewGoTCoast schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:16:
[...]
Is het dan niet heel erg traag nu je alles virtualiseert?
Mijn servers draaien ook allemaal ubuntu, dus ik hoef niet 2 keer uit te zoeken hoe ik bepaalde software moet installeren en heb ook niet te maken met software dat op mijn devbak net iets anders werkt dan op mijn server.
Alle tools draaien nog steeds op mijn Mac; Editor, terminal, mysql admin tool en browser. Deze communiceren echter allemaal met de virtual machine, maar dit voelt niet traag aan. De editor bewerkt bestanden die op de virtual machine staan, doordat ik een deel van de virtual machine's HDD gemount heb in mijn mac. De browser communiceert met een webserver die op de VM en de mysql admin tool communiceert met de mysql server op de VM. Via terminal ssh ik naar de VM. De VM start ik headless in terminal en ik zoek nog uit hoe ik die automatisch kan starten bij het starten van mijn systeem.
[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 06-08-2012 15:35 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hmmm, wat moet een .gnome2 directory in de root directory van een website, van een klant? Gnome is toch een grafische schil voor Linux?
[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 06-08-2012 15:53 ]
Tijd om naar huis te gaan. Vijf seconden voor ik de spelfout zag en begreep wat hij nou eigenlijk wilde zeggenthen you basically have to right your own HTML parser
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit doen wij hier ook, alleen mounten we onze Ubuntu machines in de hosted versie van Cloud9 zodat je er altijd bij kan enzo. En we gebruiken gewone EC2 machines, niet lokaal gevirtualiseerd.Gamebuster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
Niet echt bij nagedacht, maar ik merk tot nu toe geen verschil. Ik doe voornamelijk webdevelopment; het zal niet vaak merkbaar trager zijn. Het is niet dat ik vaak taken heb die veel tijd kosten. Alleen het compilen tijdens de installaties zal misschien wat langer duren. Daartegen ben ik zelf sneller klaar met vele taken, omdat ik nu alles in ubuntu heb draaien ipv Mac OS X; Dan hoef ik niet met mac ports of homebrew te kloten: Ik ben beter compatible met ubuntu's package manager (apt-get) dan met port/brew
Mijn servers draaien ook allemaal ubuntu, dus ik hoef niet 2 keer uit te zoeken hoe ik bepaalde software moet installeren en heb ook niet te maken met software dat op mijn devbak net iets anders werkt dan op mijn server.
Alle tools draaien nog steeds op mijn Mac; Editor, terminal, mysql admin tool en browser. Deze communiceren echter allemaal met de virtual machine, maar dit voelt niet traag aan. De editor bewerkt bestanden die op de virtual machine staan, doordat ik een deel van de virtual machine's HDD gemount heb in mijn mac. De browser communiceert met een webserver die op de VM en de mysql admin tool communiceert met de mysql server op de VM. Via terminal ssh ik naar de VM. De VM start ik headless in terminal en ik zoek nog uit hoe ik die automatisch kan starten bij het starten van mijn systeem.
Verwijderd
Ik werk al enkele maanden op dit systeem. Via school kregen we Windows en Linux (Ubuntu) VM's om al onze taken te maken en de lessen mee te volgen. Per vak heb ik een aparte VM waar ik dan mee kan prutsen zoveel ik wil.
Thuis hanteer ik hetzelfde principe. Per "project" dat ik heb lopen open ik een nieuwe VM waar ik dan in werk. Momenteel ben ik bezig met een website in Rails. Ik laat de VM op mijn laptop (i7, 8GB RAM, GT550M) draaien en maak via ssh een connectie vanop mijn Macbook. Via Transmit open ik de files die ik wil bewerken en via mijn terminal benader ik de database, of de server.
Klinkt slim allemaal
Ga ik ook maar eens aan beginnen als test.
Welke VM Server gebruiken jullie bij voorkeur?
[ Voor 27% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-08-2012 17:02 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Vind VirtualBox wel lekker werken.
https://niels.nu
Al eens eerder genoemd maar dit principe gebruiken wij (en ook Koding) ook, maar dan gehost. Per project krijg je een VM waar je zelf al je meuk op kan installeren. Nieuw project? Nieuwe VM. Alleen je kan alleen via in browser terminal een SSH connectie maken i.p.v. met je losse terminal client. Toekomst enzo.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
Ik werk al enkele maanden op dit systeem. Via school kregen we Windows en Linux (Ubuntu) VM's om al onze taken te maken en de lessen mee te volgen. Per vak heb ik een aparte VM waar ik dan mee kan prutsen zoveel ik wil.
Thuis hanteer ik hetzelfde principe. Per "project" dat ik heb lopen open ik een nieuwe VM waar ik dan in werk. Momenteel ben ik bezig met een website in Rails. Ik laat de VM op mijn laptop (i7, 8GB RAM, GT550M) draaien en maak via ssh een connectie vanop mijn Macbook. Via Transmit open ik de files die ik wil bewerken en via mijn terminal benader ik de database, of de server.
Klinkt heel interessant, vooral van Rubinski.
Ben zelfs ook enorm bezig met Rails, maar daarnaast werk ik heel veel met Xcode/iOS, Visual Studio (C#/ASP.NET, soms WPF) en Java.
Denk dat je bij VS & Java wel de performance gaat merken dat je het virtualiseerd.
Hebben jullie tips hoe ik het beste kan beginnen? En/of mij (en andere) een 'uitgebreide' workflow kunnen toesturen?
Ben zelfs ook enorm bezig met Rails, maar daarnaast werk ik heel veel met Xcode/iOS, Visual Studio (C#/ASP.NET, soms WPF) en Java.
Denk dat je bij VS & Java wel de performance gaat merken dat je het virtualiseerd.
Hebben jullie tips hoe ik het beste kan beginnen? En/of mij (en andere) een 'uitgebreide' workflow kunnen toesturen?
VirtualBox en VMWare Player/Workstation zijn nogal populair.armageddon_2k1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:01:
Klinkt slim allemaalGa ik ook maar eens aan beginnen als test.
Zelf heb ik goede ervaring met de VMWare producten en wat minder met VirtualBox, maar het is eigenlijk allemaal lood om oud ijzer.
Hopelijk kan de Hyper-V server van Windows 8 nu ook met 64-bit machines overweg, dan hoeven we zometeen helemaal geen tool van een 3e partij te installeren.
[edit]
Kijk anders eens naar Boot-to-VHD.
Als je alleen maar W7 of W2008(R2) images draait, dan kun je die gewoon booten, net als een 'echte' installatie, dus ook direct(er) op je hardware.
[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 06-08-2012 19:12 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Valt best mee. Ik draai een windows server 2008 op mn VM met daarop Visual Studio en een SqlExpress installatie ik het draait prima. Heb nog niet echt merkbare performance problemen gehad, en het is toch best een lomp project.GoTCoast schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:56:
Tips om mee te beginnen: Maak een VM aan, installeer daar je basis dingen, en gebruik dat als starter template voor je de VM's waarin je gaat werken.
Ow en gebruik een simpel systeem voor de accounts waarmee je op je VM inlogt, hoevaak ik nu al niet meer een VM in kon omdat ik mn wachtwoord vergeten was.. (na 4 maanden niet gebruikt te hebben) (virtual PC)....
Verwijderd
Ik werk zelf met VMWare Player (gratis). Ik heb VM's voor .NET-development en dit draait goed zolang je je VM maar genoeg RAM toekent. Op school krijgen de VM's maar 2GB RAM en zijn ze niet vooruit te branden. Thuis geef ik ze vaak 4GB als ze alleen draaien of 3GB wanneer ik er meerdere naast elkaar draai.GoTCoast schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:56:
Misschien moet ik toch maar overgaan op een 64-bit besturingssysteem...
Ik gebruik hier VMWare Fusion op de Mac en dan 2GB voor Windows 7 + Visual Studio 2005 C++. Draait prima, de grootste winst was absoluut niet meer geheugen (heb ook wel 4 geprobeerd), maar m'n SSD. Sinds de SSD voelt mijn virtuele machine sneller aan dan de desktops die hier staan (goed paar jaar oud, maar mijn Mac ook).
Bovendien is het super handig dat je gewoon op pauze kan drukken en je werkomgeving is gewoon opgeslagen, laad in 10 seconden zo de hele virtuele machine weer en je kan weer verder werken waar je was
.
Bovendien is het super handig dat je gewoon op pauze kan drukken en je werkomgeving is gewoon opgeslagen, laad in 10 seconden zo de hele virtuele machine weer en je kan weer verder werken waar je was
VirtualBoxarmageddon_2k1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:01:
Om bestanden te mounten op mijn mac gebruik ik sshfs
Ik werk in ubuntu en ontwikkel puur hobby matig, maar dat mag natuurlijk ook efficiënt gaan.
Ik heb een virtuele ubuntu machine in virtualbox. Daar heb ik lamp-server, openssh server en een nfs server op draaien.
De map /var/www op de server is gemountd op /export/web, die opdracht staat in fstab op de server, dus wordt automatisch uitgevoerd tijdens het opstaren, die op zijn beurt gedeeld wordt, en dan door mijn primair OS gemounted op /mnt/web. Dat mounten moet ik handmatig doen, als ik dit in fstab zou steken, zou de server nog niet opgestart zijn. In /mnt/web aar staan mapjes in met al mijn web projecten, die gelezen worden Eclipse. De git bestanden zet ik gewoon op de server, maar het programma git staat op mijn primair os.
Als ik dan ergens anders op men netwerk wil werken met bv. men laptop. Mount ik enkel en alleen die NFS share, open ik eclipse, importeer ik de projecten (of Eclipse ziet dat de bestanden zijn veranderd) en als ik wil commit ik bestanden in git.
Als ik dan met men laptop ergens anders buiten mijn netwerk verder wil werken doe ik het met een SSH verbinding, die ik met een andere poort laat werken. Maar dat gebeurd eigenlijk nooit. Misschien dat ik mijn NFS share via een ssh tunnel kan mounten, maar ik werk zeer zelden buiten mijn netwerk.
Ik heb mijn ubuntu zo geïnstalleerd dat de /home op een aparte partitie staat. Als ik dan mijn os weer kapot heb gekregen dan hoef ik enkel ubuntu zelf opnieuw te installeren.
Dit alles is een constructie die op mijn core2duo redelijk snel werkt. Enkel Eclipse doet soms wat traag.
Ik heb een virtuele ubuntu machine in virtualbox. Daar heb ik lamp-server, openssh server en een nfs server op draaien.
De map /var/www op de server is gemountd op /export/web, die opdracht staat in fstab op de server, dus wordt automatisch uitgevoerd tijdens het opstaren, die op zijn beurt gedeeld wordt, en dan door mijn primair OS gemounted op /mnt/web. Dat mounten moet ik handmatig doen, als ik dit in fstab zou steken, zou de server nog niet opgestart zijn. In /mnt/web aar staan mapjes in met al mijn web projecten, die gelezen worden Eclipse. De git bestanden zet ik gewoon op de server, maar het programma git staat op mijn primair os.
Als ik dan ergens anders op men netwerk wil werken met bv. men laptop. Mount ik enkel en alleen die NFS share, open ik eclipse, importeer ik de projecten (of Eclipse ziet dat de bestanden zijn veranderd) en als ik wil commit ik bestanden in git.
Als ik dan met men laptop ergens anders buiten mijn netwerk verder wil werken doe ik het met een SSH verbinding, die ik met een andere poort laat werken. Maar dat gebeurd eigenlijk nooit. Misschien dat ik mijn NFS share via een ssh tunnel kan mounten, maar ik werk zeer zelden buiten mijn netwerk.
Ik heb mijn ubuntu zo geïnstalleerd dat de /home op een aparte partitie staat. Als ik dan mijn os weer kapot heb gekregen dan hoef ik enkel ubuntu zelf opnieuw te installeren.
Dit alles is een constructie die op mijn core2duo redelijk snel werkt. Enkel Eclipse doet soms wat traag.
Verwijderd
Een tijdje geleden ging het hier over Pushover. Wat doen jullie nu zoal met deze app? Ik heb nogal weinig leuke toepassingen waarvoor ik hem kan gebruiken. Enig idee?
Ik zelf heb nog niet meer gedaan dan github er aan gelinkt, maar een vriend van me heeft een script draaien die via pushover waarschuwt als 1 van zn servers ineens hoge cpu load krijgt en een irssi plugin die over pushover aangeeft als hij gementiond wordt terwijl irssi ge-detached is.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:33:
Een tijdje geleden ging het hier over Pushover. Wat doen jullie nu zoal met deze app? Ik heb nogal weinig leuke toepassingen waarvoor ik hem kan gebruiken. Enig idee?
Ik zelf wil hem uiteindelijk ook gebruiken om voor servers te waarschuwen waarvan de cpu load te hoog wordt.
Ik gebruik Pushover voor het melden van P2000 (brandweer) meldingen bij mij uit de regio, gebruikte er eerst Boxcar voor maar dat ging nogal plat. Ik zie overigens geen meerwaarde in Pushover tegenover Prowl en heb hem iets te snel gekocht.
Maar ik stuur die berichten naar meerdere personen, wat mij een beetje tegenviel is dat je geen broadcast kan sturen en je maar 1000 berichten met een Api key mag versturen.
Overigens vind ik de support van Pushover wel goed, heb twee keer contact gehad en twee keer binnen een uur antwoord (zelfs op zaterdagavond om 23:00).
Maar ik stuur die berichten naar meerdere personen, wat mij een beetje tegenviel is dat je geen broadcast kan sturen en je maar 1000 berichten met een Api key mag versturen.
Overigens vind ik de support van Pushover wel goed, heb twee keer contact gehad en twee keer binnen een uur antwoord (zelfs op zaterdagavond om 23:00).
Ik gebruik het zelf niet, maar ik merkte onlangs dat zowel CouchPotato (voor films) en Sickbeard (voor tv-series) PushOver ondersteunen. Deze kunnen dan bijvoorbeeld bij het starten van een tv-serie aflevering/film download of het voltooien ervan een melding sturen.
Verwijderd
Ik was aan het kijken of er geen mogelijkheid was om uTorrent mij te verwittigen wanneer mijn torrent klaar was met downloaden. Helaas, voor uTorrent kan je blijkbaar geen plugins oid schrijven.
Heb de app dus ook iets te snel gekocht al denk ik dat er nog wel leuke dingen mee te doen zijn. Dat van die serverloads is wel een goeie, daar ga ik ook eens mee aan de slag.
Heb de app dus ook iets te snel gekocht al denk ik dat er nog wel leuke dingen mee te doen zijn. Dat van die serverloads is wel een goeie, daar ga ik ook eens mee aan de slag.
Je kunt PushOver tegenwoordig ook gebruiken in combinatie met IFTTT.
We are shaping the future
Natuurlijk betaal ik 25cent voor een SMSje naar Nederland
Het is gewoon goedkoper om te bellen of te SMSen met mijn NL prepaid kaart dan met mijn Zwitserse variant
Afgelopen vrijdag is mijn server (die bij mijn ouders staat) overleden na een stroomstoring. Gelukkig heb ik de dagelijkse backups nog 
Nu alleen nog even kijken of ik de mappen die ik niet backupte nog kan redden. En maar eens gaan kijken naar een VPS.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met de VPS van PCExtreme?
Nu alleen nog even kijken of ik de mappen die ik niet backupte nog kan redden. En maar eens gaan kijken naar een VPS.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met de VPS van PCExtreme?
En toen stond mijn lockscreen op mijn werk plots op qwerty in plaats van azerty, en ik krijg het niet gewijzigd om een of andere reden... Ondertussen heb ik alle speciale tekens op een qwerty gevonden
(toch degene dat ik nodig heb).
Je had pas echt indruk gemaakt als je in jouw bericht de azerty-indeling op een qwerty-mapping had toegepastStyxxy schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:40:
En toen stond mijn lockscreen op mijn werk plots op qwerty in plaats van azerty, en ik krijg het niet gewijzigd om een of andere reden... Ondertussen heb ik alle speciale tekens op een qwerty gevonden(toch degene dat ik nodig heb).
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ondertussen is er nog wat meer informatie over bekend:OkkE schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:52:
Yes, I was hacked. Hard.
"They got in via Apple tech support and some clever social engineering that let them bypass security questions."
Erg handig om alles aan iCloud te hebben hangen, tot je gehacked wordt.
How Apple and Amazon Security Flaws Led to My Epic Hacking
Dit is wel een "leuk" detail...
In short, the very four digits that Amazon considers unimportant enough to display in the clear on the web are precisely the same ones that Apple considers secure enough to perform identity verification.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wel echt stuitend maar wel heel leerzaam.
Wat ik zo wrang vind is dat 98% van de gebruikers pas het nut van backups in gaat zien op het moment dat het veel en veel te laat is. Al z'n fotos van het eerste jaar van z'n dochter weg
eigen schuld dikke bult, maar wat ontzettend vervelend.
Wat ik zo wrang vind is dat 98% van de gebruikers pas het nut van backups in gaat zien op het moment dat het veel en veel te laat is. Al z'n fotos van het eerste jaar van z'n dochter weg
De andere 2% ziet het nut van backups daarna nog steeds niet echt inarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:42:
Wat ik zo wrang vind is dat 98% van de gebruikers pas het nut van backups in gaat zien op het moment dat het veel en veel te laat is.
Ik begin thuis een steeds imposantere collectie foto's, code en documenten te verzamelen en vind het inderdaad steeds belangrijker dat ik dit ook echt veilig kan bewaren. Mijn workstation en server backuppen nu iedere nacht, maar als ons huis affikt heb ik alsnog een probleem. Hoe ver moet je, privé, gaan? Alle foto's ook op Flickr zetten, alle code op GitHub, documenten bij Google Docs Drive? En hoe sync je dat allemaal?armageddon_2k1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:42:
Wat ik zo wrang vind is dat 98% van de gebruikers pas het nut van backups in gaat zien op het moment dat het veel en veel te laat is. Al z'n fotos van het eerste jaar van z'n dochter wegeigen schuld dikke bult, maar wat ontzettend vervelend.
Ik zit nu op zo'n 20-25 GiB, waarbij de foto's niet heel belangrijk zijn (die kijk ik toch zelden tot nooit terug, misschien over een paar jaar). Zeg dat ik 2 GiB aan interessante code en documenten heb. Is dat een offsite-accountje bij bijvoorbeeld KPN waard? Mijn leven houdt niet op wanneer al die data weg is...
Oh en dit is geen helpdesken, maar hardop denken.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 07-08-2012 10:00 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben een keer door een HDD crash een hele opname sessie kwijtgeraakt (dachten we).
Na hem bit voor bit gekopieerd te hebben als ISO en een HDD analyse tool erop losgelaten te hebben hadden we 70% onbeschadigd terug (alleen ruwe WAV files, dus we mochten alles weer goed schuiven).
Dat heeft mij opeens zo'n vlaag van paranoia gegeven dat ik direct een NAS wilde hebben voor backup.
Dat rsyncen is met Synology en QNAP een eitje. Beide ondersteunen ze het en kunnen ze naar elkaar rsyncen. Mijn broet heeft een QNAP en ik een Synology. Alleen de echte broodnodige dingen backupen we naar elkaar (administratie, belangrijkste fotos etc). Dat gaat als een trein. Binnenkort komt een vriend van me ook in die loop en die heeft glasvezel en 8TB opslag. Wij mogen daar nog wat andere dingen naartoe sturen
Na hem bit voor bit gekopieerd te hebben als ISO en een HDD analyse tool erop losgelaten te hebben hadden we 70% onbeschadigd terug (alleen ruwe WAV files, dus we mochten alles weer goed schuiven).
Dat heeft mij opeens zo'n vlaag van paranoia gegeven dat ik direct een NAS wilde hebben voor backup.
Dat rsyncen is met Synology en QNAP een eitje. Beide ondersteunen ze het en kunnen ze naar elkaar rsyncen. Mijn broet heeft een QNAP en ik een Synology. Alleen de echte broodnodige dingen backupen we naar elkaar (administratie, belangrijkste fotos etc). Dat gaat als een trein. Binnenkort komt een vriend van me ook in die loop en die heeft glasvezel en 8TB opslag. Wij mogen daar nog wat andere dingen naartoe sturen
[ Voor 35% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-08-2012 09:57 ]
Flickr is processed (leuk als je RAW hebt), Github kent ook weer beperkingen (geen private repositories zonder te betalen) en Google Drive? Ik weet niet in hoeverre dat bruikbaar is.CodeCaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Ik begin thuis een steeds imposantere collectie foto's, code en documenten te verzamelen en vind het inderdaad steeds belangrijker dat ik dit ook echt veilig kan bewaren. Mijn workstation en server backuppen nu iedere nacht, maar als ons huis affikt heb ik alsnog een probleem. Hoe ver moet je, privé, gaan? Alle foto's ook op Flickr zetten, alle code op GitHub, documenten bij Google Docs Drive? En hoe sync je dat allemaal?
Bovendien zijn de diensten niet gemaakt voor back-up: Flickr is bedoeld om foto's te delen, GitHub om broncode te delen en samen te werken aan projecten (zie ook de ingebouwde issue tracker) en Google Drive is net zoiets als SkyDrive: een online harde schijf.
Wil je offsite backup, dan zul je moeten kijken naar iets als CrashPlan.
Ik dacht dat je alleen kon rsyncen na een dezelfde type NAS? Kan je ook met een QNAP naar Dropbox of een rsync server synchroniseren?
Dropbox is geen backup...
@alienfruit
Ja, rsync is gewoon een service net zoals een webserver websites serveert. Als RSync dus aanstaat kan je met een andere rsync server babbelen.
Ja, rsync is gewoon een service net zoals een webserver websites serveert. Als RSync dus aanstaat kan je met een andere rsync server babbelen.
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Backups, tjah ... als ik een zak poen kreeg kwam er denk ik ook wel een mooie opslag bak thuis. Kan het hele gezin dan gebruik van maken. Helaas is dat op dit moment niet te werkelijkheid 
Op Dropbox heb ik voor m'n werk een boel dingen staan en dat geld ook voor sommige privé dingen. Je kunt er overal bij en je hebt meteen een 'backup'.
Wat voor toetsenbord indeling is beter/fijner/makkelijker/etc eigenlijk? Ik zie dat ik hier US heb, maar volgens mij is UK beter
Op Dropbox heb ik voor m'n werk een boel dingen staan en dat geld ook voor sommige privé dingen. Je kunt er overal bij en je hebt meteen een 'backup'.
Wat voor toetsenbord indeling is beter/fijner/makkelijker/etc eigenlijk? Ik zie dat ik hier US heb, maar volgens mij is UK beter
Totdat je huis afbrandt (ik hoop het natuurlijk niet!) en zowel je laptops, je desktops en je externe HDD in vlammen opgaan. Dag dataTheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:16:
Backups, tjah ... als ik een zak poen kreeg kwam er denk ik ook wel een mooie opslag bak thuis. Kan het hele gezin dan gebruik van maken. Helaas is dat op dit moment niet te werkelijkheid
Totdat Dropbox je account sluit wegens misbruik, faillissement, of door een fout al je files gewist worden.Op Dropbox heb ik voor m'n werk een boel dingen staan en dat geld ook voor sommige privé dingen. Je kunt er overal bij en je hebt meteen een 'backup'.
Vergeet niet dat Dropbox syncrhoniseert: de volgende keer dat je je laptop opstart worden de files die uit de cloud zijn verwijderd daar ook gewist. Omdat je het primair als backup gebruikt heb je dit waarschijnlijk niet meteen door (of let je iedere keer dat Dropbox synct op de acties die worden uitgevoerd?) en daardoor kom je pas 3 maanden later tot de ontdekking dat "babies_eerste_stapjes.wmv" verwijderd is van zowel je laptop als je online backup. En dan is ook de versiegeschiedenis bij Dropbox weg.
Ik verkies US International.Wat voor toetsenbord indeling is beter/fijner/makkelijker/etc eigenlijk? Ik zie dat ik hier US heb, maar volgens mij is UK beter
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 07-08-2012 10:20 ]
Een echte backup is t niet want als je een bestand verwijderd wordt dit automatisch met dropbox gesynct. Bij een echte backup heb je dat niet. Anders zou raid1 ook wel een backup zijn.
Azerty! Lekker handig tijdens het programmeren. Voor elk haakje, accolade, blokhaakje, qoute, dollar teken gelijktijdig een extra toets indrukken!
Dvorak natuurlijk.TheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:16:
Ik ruik een mogelijkheid voor het Tweakers-Uber-Redundant-Data-network, oftewel TURD waar een groep Tweakers een eigen beveiligde en versleutelde minicloud maakt van allemaal gekoppelde NAS-systemen
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-08-2012 10:24 ]
^^ Dat dus, Dvorak
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar dan wel mooi versleuteld natuurlijk, ik wil niet dat jullie mijn verzameling plaatjes en filmpjes kunnen inzienarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:21:
Ik ruik een mogelijkheid voor het Tweakers-Uber-Redundant-Data-network, oftewel TURD waar een groep Tweakers een eigen beveiligde minicloud maakt van allemaal gekoppelde NAS-systemen
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Maar je bent wel weer afhankelijk van een andere partij voor de continuïteit en veiligheid, dat is iets waar ik me soms een beetje zorgen over maak.TheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:16:
Heeft bij mij ook even geduurd voor ik een volledige online mail-service durfde af te nemen. Ik werk namelijk soms met projecten waar behoorlijke NDA's met bijbehorende behoorlijke boetes op zitten. Dan wil je niet dat het zomaar op straat ligt, nu kun je natuurlijk redeneren dat als het de fout is van je leverancier je deze weer aansprakelijk kunt stellen (of iig je eigen aansprakelijkheid kunt wegwuiven), maar toch zat dat me niet lekker.
Zelfde eigenlijk met sources hosting. Er zijn best wat partijen die een source control bieden, maar zit er niet op te wachten dat een partije iedere nacht even door zijn repositories heen loopt om te kijken of er nog iets spannends zit.
Dus zet momenteel vooral mijn geld in op bekende namen waarbij ook "grote jongens" hun diensten afnemen. Beetje schijnveiligheid waarschijnlijk, maar goed
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb al eens zitten kijken naar https://pogoplug.com/, maarja het kost gewoon best veel geld als je het goed wil hebben. En belangrijke data heb ik eigenlijk niet. Misschien een paar foto's. Heb laatst m'n nieuwe PC in elkaar gezet, en nog geen enkele data terug gehaald van de oude.
Nou die Enter knop bij US Int is erg groot, terwijl de UK versie thuis met kleine Enter, er toch fijner uit ziet.
Nou die Enter knop bij US Int is erg groot, terwijl de UK versie thuis met kleine Enter, er toch fijner uit ziet.
Ondersteunt pogoplug dat?Marientjuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
Maar dan wel mooi versleuteld natuurlijk, ik wil niet dat jullie mijn verzameling plaatjes en filmpjes kunnen inzien
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Tja, maar "goed" backuppen is ook lastig. Als er bij je ingebroken wordt is de kans dat zowel je laptop als je NAS weg is erg groot. Daarnaast hebben veel mensen thuis geen backupmogelijkheid en meuk op DVDs branden is ook geen goeie optie: foto's zijn tegenwoordig zo groot dat je erg veel DVDs nodig hebt, en bovendien blijven die dingen niet tot het eind der tijden goed.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:42:
Wel echt stuitend maar wel heel leerzaam.
Wat ik zo wrang vind is dat 98% van de gebruikers pas het nut van backups in gaat zien op het moment dat het veel en veel te laat is. Al z'n fotos van het eerste jaar van z'n dochter wegeigen schuld dikke bult, maar wat ontzettend vervelend.
De 'beste' optie is cloud backup en dat is relatief onbekend.
En ook cloud-backup is niet zaligmakend...
nieuws: Back-up Online van KPN kampt nog steeds met storing - update
nieuws: Back-up Online van KPN kampt nog steeds met storing - update
Damn you PHP.
Twee weken bezig geweest met Java, nu wilde ik weer even een PHP-scriptje schrijven en ik kreeg het maar niet werkend. Zelf met
Kreeg ik geen enkele foutmelding.
Twee weken bezig geweest met Java, nu wilde ik weer even een PHP-scriptje schrijven en ik kreeg het maar niet werkend. Zelf met
PHP:
1
2
3
| ini_set('display_errors', 1); ini_set('display_startup_errors', 1); ini_set('error_reporting', -1); |
PHP:
1
2
3
| public class Mapper { } |
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Volgens mij heeft dat weinig te maken met US int, maar meer met eigenwijze toetsenbordenbouwers. Soms zie je zeer creatieve interpretaties op toetsenborden. Zo heb ik hier een Microsoft plank liggen waar de F1-F12 toesten een rij zijn (dus niet gegroepeerd) waardoor je jezelf in het donker de pleuris zoekt naar een knop.TheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:24:
Daarnaast diverse toetsenborden gehad die creatief omgingen met het insert/home/etc paneel (zo had ik een tobo waar de Del groter was gemaakt en een van de andere knoppen was verwijderd).
Heb hier een US plank met een lekker bescheiden enter knopje
* .Gertjan. is blij met zijn Microsoft Natural 4000
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ah oké, niet per se inherent aan de US of UK layout.
Ik twijfel nog tussen http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html en http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-silent/. Ik heb namelijk een verlicht toetsenbord en weet niet of ik wel zonder zou kunnen. Beide toetsenborden hebben Cherry MX Brown switches dus dat is geen probleem. Die van Das Keyboard is ook erg shiny, hou ik ook niet zo van XD
Over backups van code; natuurlijk beter om alles in een service als Github of Bitbucket te gooien. Je projecten altijd veilig en daarvoor dus eigenlijk geen backup meer nodig. Ooit ga ik eens een nieuw project beginnen en dan meteen met Github of Bitbucket. Die laatste biedt volgens mij gratis 5 private projects, dus dat is nog wel eens aantrekkelijk.
Nu nog Python Django of PHP Symfony2 leren en ik ben weer klaar voor een nieuw project!
Ik twijfel nog tussen http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html en http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-silent/. Ik heb namelijk een verlicht toetsenbord en weet niet of ik wel zonder zou kunnen. Beide toetsenborden hebben Cherry MX Brown switches dus dat is geen probleem. Die van Das Keyboard is ook erg shiny, hou ik ook niet zo van XD
Over backups van code; natuurlijk beter om alles in een service als Github of Bitbucket te gooien. Je projecten altijd veilig en daarvoor dus eigenlijk geen backup meer nodig. Ooit ga ik eens een nieuw project beginnen en dan meteen met Github of Bitbucket. Die laatste biedt volgens mij gratis 5 private projects, dus dat is nog wel eens aantrekkelijk.
Nu nog Python Django of PHP Symfony2 leren en ik ben weer klaar voor een nieuw project!
Jullie weten toch wel dat bitbucket ook git ondersteund hé? En dat je bij bitbucket wel over gratis private repositories beschikt?Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:04:
[...]
...Github kent ook weer beperkingen (geen private repositories zonder te betalen) en Google Drive? Ik weet niet in hoeverre dat bruikbaar is. ...
*edit, te laat... rot managers ook altijd naast mij te staan en mijn kostbare tijd te verspillen
Onbeperkt zelfs, dacht ik zo.TheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:39:Die laatste biedt volgens mij gratis 5 private projects, dus dat is nog wel eens aantrekkelijk.
[ Voor 29% gewijzigd door GateKeaper op 07-08-2012 10:45 ]
NAS thuis en NAS op de zaak (die dan weer gemirrord is door een collega) dus ik heb een goede spreiding van de data.
Nu nog zelf iets vaker backuppen.
Nee, het is geen cloud, maar met een VPN naar de zaak kom je ook al een eind.
Ah, thanks! Dat vind ik het grootste gemis van de meest codehosting sites, geen gratis private repo's. Op dit moment gebruik ik m'n dropbox als SVN repo maar dat is ook niet zaligmakend natuurlijkGateKeaper schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:42:
Jullie weten toch wel dat bitbucket ook git ondersteund hé?
Ik heb data thuis op m'n PC, m'n servertje en m'n popcorn hour (ingebouwde 2TB HD) staan. Alleen is m'n servertje gecrashed onlangs en bovendien is zo'n PCH nogal inbraak-gevoelig (er is een paar jaar terug bij mij ingebroken en toen is m'n atom servertje meegenomenDavio schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:45:
NAS thuis en NAS op de zaak (die dan weer gemirrord is door een collega) dus ik heb een goede spreiding van de data.
[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 07-08-2012 10:51 ]
Ik heb overigens zelf een tijdje zitten spelen met SparkleShare, een opensource dropbox alternatief (/clone) die je met je eigen server linkt. (mocht je je data niet bij een externe partij willen onderbrengen).
Een paar dagen terug heb ik mijn oog laten vallen op ownCloud. Binnenkort maar eens in verdiepen
Een paar dagen terug heb ik mijn oog laten vallen op ownCloud. Binnenkort maar eens in verdiepen
Klinkt heel erg als "webserver niet goed geconfigureerd".Matis schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:29:
Damn you PHP.
PHP:
1 2 3 ini_set('display_errors', 1); ini_set('display_startup_errors', 1); ini_set('error_reporting', -1);
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Een tijdje terug heb ik ook een mooie cloud-backup oplossing gevonden. Eventjes moeten zoeken maar ik heb het teruggevonden: TarSnap. Backups worden encrypted opgeslaan op Amazon S3 in 3 verschillende datacenters. Alles is goed doordacht en mooi beschreven, en het is open-source.
Tarsnap design principles
The design of Tarsnap was guided by the following four principles:
- Security: Backups should be secure against attackers ranging from "script kiddies" up to major world governments, even if they can compromise the systems on which the backups are being stored. Backups are supposed to be a tool for mitigating damage — not a potential vulnerability to worry about!
- Flexibility: Backups should be flexible and convenient. When you decide you want to create an archive, you should be able to store in it whatever files you want; if you decide that you want to delete an archive, you should be able to do it whenever you want, without impacting other archives; and there should be no arbitrary limits on how many archives you have stored, how often you can create new archives, or how long you can keep them for.
- Efficiency: Backups should be efficient, using a minimal amount of storage and bandwidth. If you archive the same file twice, it should still only be uploaded and stored once; likewise, if you move, rename, copy, or make small changes to a file (e.g., adding a small amount of new data to the end of a log file or mail spool) you should never need to re-upload the entire file.
- Utility: Backups should be provided as a utility, with linear (i.e., per-GB) pricing. Forcing people to figure out ahead of time how much data they want to back up so that they can sign up for the right "plan" is dumb, and having some customers subsidize other customers is inherently unfair.
Elk jaar weer hetzelfde liedje; ik neem me voor om tijdens mijn vakantie wat minder programmeerwerk te doen, en twee weken later heb ik me weer grotendeels beziggehouden met het zoveelste framework o.i.d. 
Deze keer was het de beurt aan Yii, wat een meer dan prima basis lijkt te zijn voor wat toekomstige projectjes van me
Deze keer was het de beurt aan Yii, wat een meer dan prima basis lijkt te zijn voor wat toekomstige projectjes van me
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 is primair bedoeld als uitlaatklep en niet als vraagbaak.
Voor dit soort vragen kan je een nieuw topic aanmaken
Voor dit soort vragen kan je een nieuw topic aanmaken
[ Voor 75% gewijzigd door BtM909 op 07-08-2012 12:02 ]
De backup utility (Déjà Dup van GNOME) in Ubuntu 12.04 en Fedora 17 geven je de optie om te backuppen naar Amazon S3 of Rackspace. Op zich ook wel nette opties lijkt me zo. Die utility gebruik ik iig momenteel om te backuppen naar mijn externe HDD, maar zal eens binnenkort gaan kijken hoe dat met rackspace werkt. Alles is ook mooi geencrypt dus 'veilig'.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2012 11:31 ]
Misschien is het vasthouden van SPSites en SPWebs in een Dictionary<string, SPSite/SPWeb> toch niet het meest verstandige om te doen... geheugengebruik van mijn console-applicatie rijst de pan uit.
Providers als Rsync.net, Bqbackup en Evbackup lijken in die optiek ook wel interessant. Al helemaal omdat deze én gebruik maken van opensource tools én een vrij en breed ondersteund protocol (namelijk rsync)Otherside1982 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:26:
Een tijdje terug heb ik ook een mooie cloud-backup oplossing gevonden. Eventjes moeten zoeken maar ik heb het teruggevonden: TarSnap. Backups worden encrypted opgeslaan op Amazon S3 in 3 verschillende datacenters. Alles is goed doordacht en mooi beschreven, en het is open-source.
Klopt. Drie keer raden waarom zowel SPSite en SPWeb IDisposable implementeren. Dat is niet bepaald niet voor niets gedaanAlex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:33:
Misschien is het vasthouden van SPSites en SPWebs in een Dictionary<string, SPSite/SPWeb> toch niet het meest verstandige om te doen... geheugengebruik van mijn console-applicatie rijst de pan uit.
[ Voor 24% gewijzigd door mindcrash op 07-08-2012 11:36 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Dan moet je je eigen Tree implementatie maar bouwen.Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:33:
Elk project heeft tenminste 1 eigen Tree implementatie nodigDavio schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:36:
Dan moet je je eigen Tree implementatie maar bouwen.
Dan slopen we die hele caching er maar uit, dan duurt de job maar wat langer. Het draait toch 's nachts.
Ik maak dan weer een bloated Forrest met allemaal features die ik nooit ga gebruiken omdat ik 1 keer een Tree nodig hebHydra schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:45:
[...]
Elk project heeft tenminste 1 eigen Tree implementatie nodig
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
He sees through the trees the forest no more.
Heh. Tijdje terug met een spelletje begonnen (zoals gewoonlijk nooit afgemaakt) en een fantastische quadtree implementatie gemaakt. Complete overkill voor wat ik nodig had. Vond ik het leukste eigenlijk, het 3D geneuzel verder vind ik niet leuk om te bouwen. Misschien toch maar eens naar Unity3D gaan kijken..oisyn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:50:
Ik maak dan weer een bloated Forrest met allemaal features die ik nooit ga gebruiken omdat ik 1 keer een Tree nodig heb
Ik ga eens een sorteeralgootje proberen te maken in PHP. Ik verveel me nogal op 't moment..
PHP:
1
2
| while(!sorted($array)) shuffle($array); |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In de php error log zal je wel een melding zien. Het is stom dat sommige errors de html output niet halen, maar als je zorgt dat je de php error log altijd open hebt staan kan je echt veel sneller werkenMatis schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:29:
Damn you PHP.
PHP:
1 2 3 ini_set('display_errors', 1); ini_set('display_startup_errors', 1); ini_set('error_reporting', -1);
PHP:
1 2 3 public class Mapper { }
Daar zijn ze gelukkig met PHP 5.4 van afgestapt, je krijgt nu gewoon 'Parse error: syntax error, unexpected 'public' (T_PUBLIC) in <file> on line 2'.Aloys schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:22:
... En de melding zal hoogstwaarschijnlijk onduidelijk zijn ...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Ik heb niet zo gek veel spannende data. Foto's heb ik niet en mijn muziek staan zowel op mijn pc, mijn externe harde schijf als Google Music.Backup verhaal
Documenten staan op Dropbox en op mijn externe schijf. Ik merk snel wanneer er bestanden van Dropbox verdwenen zijn dus via de historie-functie krijg ik die wel gemakkelijk opnieuw terug.
Mozy ?CodeCaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Ik begin thuis een steeds imposantere collectie foto's, code en documenten te verzamelen en vind het inderdaad steeds belangrijker dat ik dit ook echt veilig kan bewaren. Mijn workstation en server backuppen nu iedere nacht, maar als ons huis affikt heb ik alsnog een probleem. Hoe ver moet je, privé, gaan? Alle foto's ook op Flickr zetten, alle code op GitHub, documenten bij Google Docs Drive? En hoe sync je dat allemaal?
Ik zit nu op zo'n 20-25 GiB, waarbij de foto's niet heel belangrijk zijn (die kijk ik toch zelden tot nooit terug, misschien over een paar jaar). Zeg dat ik 2 GiB aan interessante code en documenten heb. Is dat een offsite-accountje bij bijvoorbeeld KPN waard? Mijn leven houdt niet op wanneer al die data weg is...
Oh en dit is geen helpdesken, maar hardop denken.
https://fgheysels.github.io/
oeh een .ie
waarom bestaat DoNotUse.ie nog niet?
spoiler:
IMPORTANT NOTE: All applicants applying for a .ie domain name who are not situated in the 32 counties of Ireland, must demonstrate a Real and Substantive Connection with Ireland
En met een array van 1 of 0 elementen loopt het zelfs in O(1)!
Poeh over backups gesproken. Die hebben me Zondag echt gered!
Voor een kennis zou ik even wat data van een hardeschijf afhalen, dus s-ata kabel van de blu-ray speler los en die schijf daar even in gestopt. Computer aan, vertrouwd Windows laad scherm BSOD!?! Hmm slecht teken aangezien het mijn Windows was die opgestart werd. Achja kan gebeuren misschien was de schijf van die kennis echt stuk en liet deze tijdens de startup Windows struikelen. Dus ik haal hem weer los en start de computer opnieuw op. Op dat moment begint mijn SSD-Cache schijf te zeuren, deze probeert heel even de boel te repareren maar laat me daarna toch in de steek. Daarna kreeg ik de mooie melding
Uiteindelijk dus Windows geïnstalleerd en toen de schade opgenomen. Wat bleek nu: mijn computer maakt elke Zondag om 12:00u een backup van al mijn belangrijke data en de problemen begonnen pas om 14:00u, ik had dus een perfecte backup van al mijn data die nog geen 2 uur oud was. Ik miste dus helemaal niets
Edit: 5 edits om alle DT fouten er uit te halen
Voor een kennis zou ik even wat data van een hardeschijf afhalen, dus s-ata kabel van de blu-ray speler los en die schijf daar even in gestopt. Computer aan, vertrouwd Windows laad scherm BSOD!?! Hmm slecht teken aangezien het mijn Windows was die opgestart werd. Achja kan gebeuren misschien was de schijf van die kennis echt stuk en liet deze tijdens de startup Windows struikelen. Dus ik haal hem weer los en start de computer opnieuw op. Op dat moment begint mijn SSD-Cache schijf te zeuren, deze probeert heel even de boel te repareren maar laat me daarna toch in de steek. Daarna kreeg ik de mooie melding
code:
.... WAHRAETJEATI. Alles geprobeerd, cache schijf los enzovoorts, repair van de Windows installatie CD, maar helaas de bootsector was beschadigd en geen tool die het nog kon redden.1
| Operating System Not Found |
Uiteindelijk dus Windows geïnstalleerd en toen de schade opgenomen. Wat bleek nu: mijn computer maakt elke Zondag om 12:00u een backup van al mijn belangrijke data en de problemen begonnen pas om 14:00u, ik had dus een perfecte backup van al mijn data die nog geen 2 uur oud was. Ik miste dus helemaal niets
Edit: 5 edits om alle DT fouten er uit te halen
[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 07-08-2012 13:33 ]
En hij is O(n)Phoenix1337 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
Dat heeft ook een naam he
http://xlinux.nist.gov/dads/HTML/bogosort.html
Net zo lang willekeurig sorteren tot hij gesorteerd is... snap ik em?
Ligt het trouwens aan mij, of is de tekstcursor in Chrome dikker dan voorheen?
Bij mij is hij gewoon dun. Net zo dun als in Notepad iig.
Heb je niet gewoon een spatie geselecteerd?
Heb je niet gewoon een spatie geselecteerd?
Geen last van hier! Toevallig antialiassing aangezet ofzo in Chrome?Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:56:
Ligt het trouwens aan mij, of is de tekstcursor in Chrome dikker dan voorheen?
[afbeelding]
Wtfuzzle, word helemaal gek van een div die blijkbaar groter is dan z'n parent terwijl hij dat echt niet is. Heb ik eens 3 pixels extra onder de footer >_<
Nee, ik heb geen selectie gemaakt. Ik zie het ook op andere machines (Macbook, Windows-pc, Windows-laptop) gebeuren, dus ook daar lijkt het me niet aan te liggen
Heb je je Chrome-settings gesynct? Misschien is het dan een bepaalde (onderwater) setting.
JupTheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:56:
Net zo lang willekeurig sorteren tot hij gesorteerd is... snap ik em?
Die worden inderdaad gesynchroniseerd.Davio schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:00:
Heb je je Chrome-settings gesynct? Misschien is het dan een bepaalde (onderwater) setting.
Is volgens mij sinds 21.0.1180.60 beta-m. Heb het ook in forms in Chrome.
Overigens alleen op GoT.
edit:
Overigens alleen op GoT.
[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 07-08-2012 14:02 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ligt dat nou aan mijn instellingen, of heeft Github vannacht bedacht dat alle repo's die je volgt (Door op watch te klikken), nu ineens 'starred' zijn, en dat je daar dus geen notifications van ontvangt. Waardoor je dus weer de starred repo's, op de knop Watch moet klikken, wat nu dus iets anders is..
Ik draai op 21.0.1180.60 m, dus wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. Volgens mij is ook het tekeningetje van de spion van de Incognito-mode lichtelijk gewijzigd.BtM909 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:01:
Is volgens mij sinds 21.0.1180.60 beta-m. Heb het ook in web forms in Chrome.
Ah dan heb ik het ook als ik opnieuw opstart, dan past ie de nieuwste versie toe (beta channel).BtM909 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:01:
Is volgens mij sinds 21.0.1180.60 beta-m. Heb het ook in forms in Chrome.
edit:
Overigens alleen op GoT.
Hmm, zit zelf op de release channel, dus geen last van.
Ik heb wel een mail van github gekregen dat ze iets gingen veranderen aan de projecten die je watcht. Precieze inhoud (red: van de mail) heb ik nog niet helemaal bestudeerd aangezien ik niet zoveel projecten watch. En het ging volgens mij vooral over hoeveel mail ze je gingen sturen van projecten die je watcht.Barryvdh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:02:
Ligt dat nou aan mijn instellingen, of heeft Github vannacht bedacht dat alle repo's die je volgt (Door op watch te klikken), nu ineens 'starred' zijn, en dat je daar dus geen notifications van ontvangt. Waardoor je dus weer de starred repo's, op de knop Watch moet klikken, wat nu dus iets anders is..
Ga er vanuit dat ze iedereen een mail hebben gestuurd.
Ik had vanochtend deze mail in m'n inbox:Barryvdh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:02:
Hi friend,
We've made some REALLY BIG changes to the way that notifications work at GitHub.
We're sending you this email because we love you. Also, the amount of email you receive from GitHub notifications is going to change and we want to make sure you don't miss anything important. First, check out the new notification settings:
https://github.com/settings/notifications
You can configure which notifications are sent via email, and which email address they're sent to (per organization!).
Which repositories do you receive notifications from? Any repository you're watching. You can manage the list here:
https://github.com/watching
Going forward this page will be the home base for understanding which notifications you receive. You're automatically watching a bunch of repositories based on your permissions — it's probably a good idea to go through and unwatch repositories you're not interested in.
Check out our blog post to learn more about our new notification system, our new stars feature and improvements to notification emails:
https://github.com/blog/1204-notifications
With love and Octocats,
The GitHub Team
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.