Gebruikersvriendelijk ten top.. ben een evalutatie aan het schrijven voor bol.com (kreeg er een mailtje over).
Bij het versturen krijg ik als melding "De (negatieve) beoordeling bevat niet toegestane woorden", terwjil ik heel netjes ben gebleven en niks raars getypt hebt. Ook geeft het niet aan wat de woorden zijn. Even met de helpdesk gemaild.
Dat verbindingsstreepjes niet mogen vind ik ook wel een WTF waard. Misschien dat daar iets achter zit.
Evaluaties als: "Goedkoopste op internet!/Goede prijs/Geannuleerd voordat het opgestuurd werd, aankoopbedrag snel terug gekregen." mogen dus ook niet
[rant]
Onlogische blacklists maken meer kapot dan je lief is.
Bij het versturen krijg ik als melding "De (negatieve) beoordeling bevat niet toegestane woorden", terwjil ik heel netjes ben gebleven en niks raars getypt hebt. Ook geeft het niet aan wat de woorden zijn. Even met de helpdesk gemaild.
Een evalutatie waar je de woorden prijs/bedrag niet mag gebruiken, en dit bij een webshop.U wilt een evaluatie plaatsen, maar u krijgt de melding ‘evaluatie bevat niet toegestane woorden’.
Bol.com maakt gebruik van een filter waarbij iedere tekst wordt gecontroleerd op woorden die volgens de normen niet zijn toegestaan. Dit kunnen obscene- of scheldwoorden zijn, maar ook bedrijfsnamen en woorden als ‘internet’, ‘duur’, 'bedrag' en ‘prijs’. Het filter staat ook bepaalde leestekens, zoals verbindingsstreepjes niet toe.
Het is helaas niet mogelijk om teksten handmatig te accepteren. Wij adviseren u daarom uw tekst aan te passen. Onze excuses voor het ervaren ongemak.
Evaluaties als: "Goedkoopste op internet!/Goede prijs/Geannuleerd voordat het opgestuurd werd, aankoopbedrag snel terug gekregen." mogen dus ook niet
[rant]
Onlogische blacklists maken meer kapot dan je lief is.