De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.465 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

RobIII schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:52:
[...]

:( Thanks for pointing that out. Now I can't unsee it... :(
:*) Graag gedaan: gedeelde smart is halve smart.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:01:
[...]

:*) Graag gedaan: gedeelde smart is halve smart.
Waarom zijn dat 'Windows 95 dropshadows?' Die zien er namelijk zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/91/Windows_95_Desktop_screenshot.png

Zie Startknop onderin (nostalgie!).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zie geen verschil? :P

Nee, het is inderdaad geen één-op-één-kopie, maar de gelijkenis is toch wel aanzienlijk te noemen. Het valt me ieder geval sinds vanmorgen op; vorige week was die schaduw minder nadrukkelijk aanwezig.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
TheNephilim schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:14:
Interessant om te lezen! :D Thanks for sharing XD
Same. Ik zag ook een aantal 'fouten' langskomen die ik in m'n PHP tijd zelf ook gemaakt heb, o.a. die missende quote aan het einde van een string waar ik uren naar heb zitten staren. Gelukkig afgezien van een studentenbaantje nooit meer wat met PHP hoeven doen.

https://niels.nu

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Vond wel grappig trouwens dat best veel mensen op linux last hadden van de schrikkelseconde. :) Betekent dus dat die mensen geen up to date linux kernel hebben aangezien het aan het begin van het jaar al was gefixed (april ofzo)

Nothing to see here!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Rutix schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:33:
Vond wel grappig trouwens dat best veel mensen op linux last hadden van de schrikkelseconde. :) Betekent dus dat die mensen geen up to date linux kernel hebben aangezien het aan het begin van het jaar al was gefixed (april ofzo)
Volgens mij alleen een 3.2 kernel op Debian, en Debian Stable draait nog 2.6.32-5 (hier @65 dagen uptime iig), dus als je een te nieuwe kernel draait heb je juist problemen :)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
zo, ik kan weer fatsoenlijk schrijven in het Nederlands - hoera! Ik blijf me er wel over verbazen hoe goed de handschriftherkenning werkt, zelfs zonder training én met woorden als, eh, handschriftherkenning. Het gaat alleen wel een stuk trager dan typen, maar dat blijf je houden.

Nu weer alle instellingen goedzetten. Nee, ik wil geen Norton Internet Security, en nee, ik wil geen Lenovo-startpagina. Zelfs niet in de voorgeïnstalleerde Chrome ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door ValHallASW op 02-07-2012 18:14 . Reden: toch nog typo's, er, schrijvo's :-( ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:15

F.West98

Alweer 17 jaar hier

:(
Na een tijd uitbreiden kom ik er inmiddels achter dat de totale basis slecht is. Totaal geen zin om opnieuw basis te doen, maar om een voorbeeld te noemen:
Soms krijg je een melding bovenin. Deze van stijl voorzien e.d.
Nu besloot ik die over de rest heen te laten zweven. Allemaal leuk, maar toen bleek dat meerdere pagina's van die css afhankelijk zijn en dus alles verkeerd gaat als ik het verander. Dus ja, uiteindelijk wel gelukt.
Nu die melding weg. Stukje jQuery schrijven. jQuery in de HTML_foot zetten maar wacht, het werkt niet overal. Waarom niet! Nou, sommige pagina's roepen die functie gewoon niet aan :X (en dus vult de browser de </body> en </html> tags aan, waardoor less ook niet werkt op die pagina's)
Andere pagina's hebben al jQuery. In de head is traag, ook niet doen...

Dit is echt om gek van te worden. Oude oplossing kan niet vanwege absoluut gepositioneerde dingen die dan lelijk zijn, en die kunnen niet relatief omdat alles dan weer anders wordt.

Verder werkt niets mee. Online geeft 'ie geen enkele melding en offline doet cURL het niet waardoor de facebook-integratie direct alles blokkeert. En ja, het staat op E_ALL.

Het schiet weer eens op vandaag.. jemig

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 02-07-2012 18:29 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Het "Nieuwe tab"-tabje van Chrome is ook een paar pixels breder geworden ;)

We are shaping the future

Verwijderd

Korben schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Waarom zijn dat 'Windows 95 dropshadows?' Die zien er namelijk zo uit:

[afbeelding]

Zie Startknop onderin (nostalgie!).
Mist alleen nog een CompuServe icoontje op de desktop!

• Orwell
  • Laatst online: 12-05 13:54
Alex) schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:41:
Het "Nieuwe tab"-tabje van Chrome is ook een paar pixels breder geworden ;)
Vergeet vooral niet te melden dat 'ie van wit naar semi-doorzichtig is gegaan. :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57

RayNbow

Kirika <3

ValHallASW schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:13:
zo, ik kan weer fatsoenlijk schrijven in het Nederlands - hoera! Ik blijf me er wel over verbazen hoe goed de handschriftherkenning werkt, zelfs zonder training én met woorden als, eh, handschriftherkenning.
Schrijf jij aan elkaar of in blokletters? Ik krijg zelf iig een hogere precisie als ik aan elkaar schrijf.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het verschil zit 'm er volgens mij vooral in dat het als je aan elkaar schrijft duidelijk is wat één woord is. Als ik met losse letter schrijf dan wordt in eerste instantie alles aan elkaar geschreven. Toch lijkt ook dat best goed te werken: er worden magisch op de goede punten spaties ingevoegd als je maar lang genoeg doorgaat.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:49
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:59:
[...]

Mist alleen nog een CompuServe icoontje op de desktop!
Pfff, wie gebruikt er nou CompuServe, The Microsoft Netwerk is da bomb :p

Hail to the king baby!

Verwijderd

chatcity.hetnet.nl niet te vergeten!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Ilse had toch ook chatkamers? Volgens mij zat ik daar wel eens.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46
Ik ben ooit begonnen op chat.to.be, maar die is blijkbaar tegenwoordig nog steeds online maar nu meer naar het dating chat genre gegaan.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik weet nog wel dat ik van die gratis IRC chatboxjes op mijn eerste site had gezet, inclusief zelfgeschreven gastenboek zonder HTML sanitizing!

Verwijderd

Heel fijn, als ik bestanden wijzig op een FTP van hostingpakketje van klant, dan duurt het een aantal minuten voordat het doorgevoerd is. Lijkt wel op caching van source-bestanden. Nog nooit meegemaakt zoiets! Misschien dat "1.1 varnish" er iets mee te maken heeft.. :9

Eerst maar eens informeren hoe het kan dat dit er opeens op zit. :N

• marcop23
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:27:
Heel fijn, als ik bestanden wijzig op een FTP van hostingpakketje van klant, dan duurt het een aantal minuten voordat het doorgevoerd is. Lijkt wel op caching van source-bestanden. Nog nooit meegemaakt zoiets! Misschien dat "1.1 varnish" er iets mee te maken heeft.. :9

Eerst maar eens informeren hoe het kan dat dit er opeens op zit. :N
Als je niet wil dat het gecached wordt, gewoon Cache-Control:no-cache header meesturen en varnish cached het niet meer :)

Varnish maakt sommige sites veel sneller, maar je moet dan wel de caching goed instellen :) Ik heb nooit problemen verder met Varnish, terwijl ik een hele server er achter heb verstopt. 90% van de statische dingen worden nu uit het geheugen geserveert :)

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ooit eens een vaag probleem gehad met onze website. Als je naar een bepaalde pagina gaat werd je automatisch uitgelogd. Bleek dat een plaatje niet bestond. Varnish stript alle cookie headers. De request gaat naar de 404 pagina waar php denkt dat er geen sessie meer is en een nieuwe sessiecookie mee stuurt. Kom daar maar eens achter...

Verwijderd

marcop23 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:00:
[...]

Als je niet wil dat het gecached wordt, gewoon Cache-Control:no-cache header meesturen en varnish cached het niet meer :)

Varnish maakt sommige sites veel sneller, maar je moet dan wel de caching goed instellen :) Ik heb nooit problemen verder met Varnish, terwijl ik een hele server er achter heb verstopt. 90% van de statische dingen worden nu uit het geheugen geserveert :)
Header meesturen? Dat gebeurd bij de output.. Zoals vermeld: hij cachet de output niet maar de files! Als ik iets wijzig duurt het even voordat dit doorgevoerd is, maar de output wordt wél telkens gerefresht. 8)7

• Phoenix1337
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:09:
[...]

Header meesturen? Dat gebeurd bij de output.. Zoals vermeld: hij cachet de output niet maar de files! Als ik iets wijzig duurt het even voordat dit doorgevoerd is, maar de output wordt wél telkens gerefresht. 8)7
Varnish praat voor zover ik weet alleen http en geen ftp.

Verwijderd

Phoenix1337 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:15:
[...]

Varnish praat voor zover ik weet alleen http en geen ftp.
Hmmz, dan is het misschien iets anders. Maar het gaat echt nergens over. :N

Ik index.php renamed op FTP-server, site doet het nog. :+

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 12:38
Ben je niet gewoon de test FTP aan het aanpassen en de productie website aan het refreshen of zo?

Verwijderd

Otherside1982 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:22:
Ben je niet gewoon de test FTP aan het aanpassen en de productie website aan het refreshen of zo?
Zou grappig zijn als het na 5 minuten op de test-FTP wel doorgevoerd is naar productie. :+

• Phoenix1337
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:17:
[...]

Hmmz, dan is het misschien iets anders. Maar het gaat echt nergens over. :N

Ik index.php renamed op FTP-server, site doet het nog. :+
Dat is logisch, want waarschijnlijk is index.php nog gecached in Varnish. Mocht dat niet zo zijn dan is het inderdaad heel erg vreemd :p

Verwijderd

Phoenix1337 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:30:
[...]

Dat is logisch, want waarschijnlijk is index.php nog gecached in Varnish. Mocht dat niet zo zijn dan is het inderdaad heel erg vreemd :p
Inmiddels Varnish uit staan, probleem bestaat nog steeds. Lijkt op niet goed werkende sync tussen servers o.i.d. En de support zegt dat ik m'n cache moet legen en even moet wachten. :') Mijn god, wat een baggerhost. :9

• TheNephilim
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:41:
[...]

Inmiddels Varnish uit staan, probleem bestaat nog steeds. Lijkt op niet goed werkende sync tussen servers o.i.d. En de support zegt dat ik m'n cache moet legen en even moet wachten. :') Mijn god, wat een baggerhost. :9
Vast multi-webserver setup met een loadbalancer ervoor en shared files met NFS. 1 keer in de 5 minuten syncen en dan doet je applicatie het weer :+

• Phoenix1337
Gewoon met rsync :p

Verwijderd

Komt dat vaker voor? Lijkt me een hele rare opstelling, kan toch niet de bedoeling zijn dat je 10 minuten moet wachten op je wijzigingen? :')

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jah, cronjobje met rsync inderdaad :P

Nou leuk voor een webserver opstelling, hebben we hier ook, voor enkele vaste websites. Niet echt handig lijkt me voor shared hosting, dan heb je vaak andere manieren om te schalen, niet zo efficient meestal, maar het past beter bij de verschillende websites die toch niet zoveel power nodig hebben. Het is meer downtime dat je wil voorkomen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De MapsGL-versie Google Maps is best hip! Veel vloeiender scrollen, en de overgang naar StreetView is eindelijk naadloos. :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Dafuq, wat een idioten

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 12:38
Van een creditcard foto's plaatsen is toch een pak erger dan van een debitcard. Zonder PIN kan je toch niets met een debitcard nummer?
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar zo erg lijkt het me niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Otherside1982 op 03-07-2012 10:34 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ja. In de USA moet dat niet :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het scheelt dat je voor online aankopen nog de CVC code nodig hebt, maar echt handig is het niet nee :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ZpAz
Sh4wn schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:09:
Ik weet nog wel dat ik van die gratis IRC chatboxjes op mijn eerste site had gezet, inclusief zelfgeschreven gastenboek zonder HTML sanitizing!
Vergeet vooral niet de Lycos of Angelfire hosting met een .tk domein. :D

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Op zoek naar een framework voor m'n webprojecten van de komende tijd. Django lijkt prima, maar Play (met scala of java) ziet er ook erg interessant uit. Al weet ik nog niet helemaal of ik Anorm nou een goed of slecht idee vind. Misschien in beide binnenkort maar eens een klein weekendprojectje ontwikkelen.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:15
CodeCaster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:01:
De MapsGL-versie Google Maps is best hip! Veel vloeiender scrollen, en de overgang naar StreetView is eindelijk naadloos. :)
Yeah, wij zijn ook bezig met een GL versie van onze editor. Very smooth stuff. Zie het interview met Robert Scoble over Cloud9 (komen ook alle nieuwe features voorbij die we hebben gebakken) vanaf 17:00.

https://plus.google.com/1...7420853/posts/3wf2TGtm89j

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg... heb zojuist de onderdelen voor de nieuwe computer op de manege binnen gekregen. Ik pak de cpu en zag al dat sealing ontbreekt, maak hem verder open, hij is gewoon gebruikt! :S

Waarom moet alles toch zo tegenzitten? Net al een half uur(!!!) gedaan over het uploaden van Wordpress naar een host voor klant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mZzBh8Kq5A5VJpvcmMbaIOIc/medium.jpg

Had ik niet eens zo erg gevonden, maar waar haal ik nu koelpasta vandaan... |:(

[ Voor 27% gewijzigd door TheNephilim op 03-07-2012 11:29 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Woy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:46:
Het scheelt dat je voor online aankopen nog de CVC code nodig hebt, maar echt handig is het niet nee :X
Ook niet. Ik heb vaak genoeg op (oudere) Amerikaanse websites betalingen gedaan waar die code NIET voor nodig is.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 15:45
ZpAz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:47:
[...]

Vergeet vooral niet de Lycos of Angelfire hosting met een .tk domein. :D
Geocities FTW. En dan een zwarte achtergrond, groene tekst (Comic Sans MS) en veel, heel veel animated gif's :D

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:12
TheNephilim schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:25:
Had ik niet eens zo erg gevonden, maar waar haal ik nu koelpasta vandaan... |:(
Gewoon even aan wat Tweakers in je omgeving vragen of ze wat hebben liggen. :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Manuel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Gewoon even aan wat Tweakers in je omgeving vragen of ze wat hebben liggen. :)
Volgens mij heb ik thuis nog wel wat liggen, maar het lijkt me niet normaal dat je zo een nieuw besteld product geleverd krijgt. Laat ze dan op z'n minst het koelblok schoonmaken.

• Manuel
Als je hebt betaald voor een nieuw product en je krijgt een gebruikt product zou ik er sowieso geen genoegen meenemen. Niet echt netjes zo.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Manuel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:39:
Als je hebt betaald voor een nieuw product en je krijgt een gebruikt product zou ik er sowieso geen genoegen meenemen. Niet echt netjes zo.
Maar jij wilt ook iets terugsturen als het product je niet bevalt he. Hoe moet dat dan? Er zit koelpasta op, kant en klaar, van de fabriek uit. Hoe wil je dan dat de webshop dat opnieuw er op doet? Gaat toch niet...

Tenzij hij terug gaat naar de fabriek (Nokia Lumia 800 die ik terugstuurde ging gewoon terug naar de fabriek om gerepackaged te worden...)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als hij het gewoon doet, vind ik een repackage prima. Echter met de koelpasta er nog op..? Erg slordig.

Edit: Inmiddels al retourformulier gekregen XD

[ Voor 21% gewijzigd door TheNephilim op 03-07-2012 12:16 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hehehehe

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/USg6J.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• Manuel
Snake schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Maar jij wilt ook iets terugsturen als het product je niet bevalt he. Hoe moet dat dan? Er zit koelpasta op, kant en klaar, van de fabriek uit. Hoe wil je dan dat de webshop dat opnieuw er op doet? Gaat toch niet...
Als zij het mij het zo leveren krijgen ze een foto van de inhoud van het pakket en een e-mail waarin ik mijn ongenoegen uit. Ik denk dat een bedrijf liever de retourzending goed afhandeld zonder een review te krijgen, dan 1 met een negatieve review.

Maar ze weten zelf toch dondersgoed wat ze leveren?

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ach, de doorsnee magazijnmedewerker kan het wellicht niks schelen.

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 01:55
Hipska schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:21:
Halve voormiddag zitten zoeken in allerhande log files waarom een java proces zo veel cpu verbruikte en de system load zo hoog was, bleek het de schrikkelseconde bug te zijn en op te lossen door gewoon even date -s "`date`" uit te voeren.
Oh, doe je dat tegenwoordig? :)

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46
Gunirus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Oh, doe je dat tegenwoordig? :)
Wat bedoel je daar nou mee?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Hipska's avatar doet me denken aan
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6DcfXVL0mh0]
Een schroevendraaier in je plasgaatje... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 03-07-2012 13:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 01:55
Hipska schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:17:
[...]

Wat bedoel je daar nou mee?
Ik wist niet dat je tegenwoordig ook met servertjes zat te knutselen ;) Waar je werkte had je ooit nog wel gezegd, maar voor zover ik weet niet wat je daar deed :)

• Davio
Gamebuster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:46:
Hipska's avatar doet me denken aan

[...]

Volgens mij is het het poppetje van Bla Bla van Gigi.

Edit: Deze dus:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KZ2lWyTi0oY]

[ Voor 13% gewijzigd door Davio op 03-07-2012 14:14 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Gamebuster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:46:

_O-

We are shaping the future

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Ik zit ineens met iets heel stoms met betrekking tot de Nederlandse taal en Engelse woorden. Is het nu "dit array" of "deze array". Volgens googlefight.com en mijzelf is het "deze array", volgens mijn scriptiebegeleider is "deze array" iig niet gek maar mijn tweede lezer elke keer "deze" onderstreept als het zinsdeel "deze array" voorkwam in mijn scriptie, af en toe met de opmerking "dit". Damn ik vind "dit array" minder mooi klinken, wat nu :)

~ Mijn prog blog!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat vind je van "het array"? Ik zeg: bah, "deze" dus.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

CodeCaster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:32:
Wat vind je van "het array"? Ik zeg: bah, "deze" dus.
QFT

• Davio
Schrijf hem in het Engels, dan heb je dat niet. :)

Ik heb het juist andersom, ik schrijf mijn code het liefst in het Engels, want dat staat het fijnst met de keywords en APIs van elke willekeurige taal. Entiteiten zijn dan vrijwel altijd in het Nederlands en dan krijg je soms gekke methode-namen.

• roy-t
Nee het is een scriptie, dus de code is in het Engels, maar de tekst in het Nederlands, wil het nu specifiek over een array hebben.

Mag ik niet kiezen voor het en deze array ipv het en dit array? De array vind ik ook niet zo mooi, maarja laat ik het vooral maar taaltechnisch correct proberen.

~ Mijn prog blog!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met mooi klinken heb ik niet zoveel.
Leenwoorden worden in beginsel de-woorden (die ook binnen de gewone Nederlandse woordenschat veruit in de meerderheid zijn), tenzij er een reden is om er het-woorden van te maken.
De array dus.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Davio
Dat kan natuurlijk niet, het en deze of de en dit, maar misschien over 100 jaar als we bij de zoveelste editie van het Groene Boekje zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Davio op 03-07-2012 15:37 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De array klinkt mij ook logischer in de oren XD

Hmmm, ben me aan het bedenken of ik m'n voornaam registreer als domein. De laatste 2 letters als TLD, wel lachen natuurlijk, beetje bloggen ofzo. € 55,- per jaar, dat dan wel weer.

• roy-t
kenneth schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:36:
Met mooi klinken heb ik niet zoveel.

[...]

De array dus.
Hmm ja dit is toch wel het 'definitive answer', toch maar gaan cltr+f-en naar "dit array".

~ Mijn prog blog!

• Davio
TheNephilim schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:37:
De array klinkt mij ook logischer in de oren XD

Hmmm, ben me aan het bedenken of ik m'n voornaam registreer als domein. De laatste 2 letters als TLD, wel lachen natuurlijk, beetje bloggen ofzo. € 55,- per jaar, dat dan wel weer.
€55,- per jaar?

Ik heb gewoon mijn eigen doorlink- .NL en eentje voor mijn ongeboren zoon :+ voor iets van €5,- per jaar.

Maar wat wil je dan? j.an of zo? Ik vind dat altijd maar verwarrend om het TLD deel van de naam te maken.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:37:
Als er een TLD was waardoor ik dat kon, had ik zo'n domeinnaam genomen. Maar helaas. :)
Davio schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:40:
Maar wat wil je dan? j.an of zo? Ik vind dat altijd maar verwarrend om het TLD deel van de naam te maken.
Ik vind het prima voor IT gerelateerde websites & apps, voor bedrijven die zich (ook) richten op iets minder technische mensen is het waarschijnlijk beter om (ook) een .nl te gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door OkkE op 03-07-2012 15:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

€ 55,- per jaar inderdaad, je moet alleen meteen voor 2 jaar tekenen en € 111,- aftikken. Ik zet de gewenste domeinnaam hier niet neer, straks word hij gekaapt :+

Nou het is de enige mogelijkheid, andere domeinen zijn al bezet of slaan eigenlijk nergens op. Aan de andere kant, € 4,60 per maand XD Gewoon 2 biertjes minder drinken per maand en ik heb hem er uit.

• Davio
Hmm, ik heet Dave, dus dan kom ik in Venezuela uit.
Maar daar registreren ze alleen .com.ve, .net.ve etc??? :? :?

Geen idee waarom ze het reguliere .ve niet doen, alleen voor de overheid of zo?

.ave als extensie zou dan wel komisch zijn, moet je vast bij het Vaticaan zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Davio op 03-07-2012 15:45 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Crap. Mijn naam eindigt op -ls en Lesotho doet alleen aan .co.ls en .org.ls domeinen :(

https://niels.nu

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Het eindigt bij mij op de 'at', maar de domainnaam in kwestie is blijkbaar eerder geregistreerd en voor spam doeleinden gebruikt door D-Reizen locatie Den Haag (Tijdje terug opgezocht). Hierdoor zit het in 'quarantaine'. Moet je een extra 100 euro voor betalen om het uit te kunnen halen. Waarschijnlijk zullen er dan nog genoeg blacklists zijn waar je dan al nog in staat. :+

Hmm, blijkbaar heeft iemand hem al overgenomen. Iemand uit de UK. Staat verder niks op.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
.le bestaat nog niet ;(
Als de NS zijn eigen TLD aanvraagt moeten ze me maar een domein geven voor mijn achternaam.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De mijne is een .do domein XD Jammer dat die net weer zo prijzig moet zijn :o

• OkkE

OkkE

Ik heb 't zelfde probleem als Davio en Hydra met mijn voornaam, die bestaat niet zonder extra .me of soortgelijk er tussen. Voor mijn achternaam is geen TLD; nog niet iig.

Jammer, maar de korte .nl die ik nu heb voldoet verder ook prima. :)

----

Overigens kan ik zo snel niet vinden waarom sommige TLDs perse de extra ".me" of ".com" er tussen stoppen? Alleen dat het niet zonder kan.

[ Voor 22% gewijzigd door OkkE op 03-07-2012 15:58 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hebben jullie als dev'ers nou allemaal dikke workstations staan of zijn het gewoon simpele bakkies? Ben benieuwd wat jullie nou echt nodig hebben om te programmeren/dev'en/etc

Hier staat een Intel E8400 met 4GB werkgeheugen (waarvan 3,25GB in gebruik) met Windows XP en een HD4850 videokaart van AMD. Als opslag een WD Raptor 74GB en een SSD van 16GB speciaal voor Dropbox¹ Daarop aangesloten een twee-tal 24" inch monitoren met een resolutie van 1920*1200 pixels. Gewoon cheapass paneeltjes, niks bijzonders, wel in hoogte verstelbaar.
Als ramplank een simpel media toetsenbord van Logitech en een dito laser muis.

offtopic:
¹ Ooit 4 stuks voor een database server aangeschaft, € 380,- per stuk en toen bleken ze niet te willen samenwerken met de RAID controller :+.

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 03-07-2012 16:31 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik heb best een flinke bak staan ja. Ik werk gewoon thuis (ZZP'er) en gebruik m'n PC tevens voor andere doeleinden (af en toe eens wat gamen enzo).

Er zit een i7 2600 in met 8GB RAM en een Vertex 3.

Als het aan mij zou liggen (ligt het ook, maar meer als in: "als ik teveel geld zou hebben") dan zou ik er zelfs een nog snellere SSD in stoppen, Visual Studio opstarten en solutions openen kan altijd sneller :P

[ Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 03-07-2012 16:39 ]

• OkkE

OkkE

Voor Front-end development op werk een iMac:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iAXomrT1C212i.png

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik kom ook van een E8400 systeem af, die had ik na lang sparen op mn 15de gekocht.
Toen een Alienware M15x uit 2009 met max opties, i7 920m met 8mb l3 cache, in loop van de tijd van 2x 2gb ram geupgrade naar 2x 8gb ram, van 500gb 7200rpm schijf geupgrade naar 256gb ssd en een Radeon 5870M, inclusief optionele Blueray speler.

Sinds een aantal weken mijn Alienware verkocht en een Macbook Air 13" basis model aangeschaft. Op papier stuk minder snel maar in de praktijk merk ik er niets van.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik werk op m'n casemod die qua kosten onvoorzien en pas achteraf gebleken erg uit de hand is gelopen. Ik kreeg steeds een beetje meer geld, en nog meer, en nog meer, je snapt t wel.

i7 2600K
8GB RAM
2TB HDD
HD6790
Moet nog een SSD bij, 256GB m4 als ze NOG goedkoper zijn
als ramplank een illuminated logitech, non-wireless en een performance MX muis

Zie sig :P
Hiervoor een C2D laptopje, windows-install werd te traag, geen zin in herinstall. Ook te klein scherm om praktisch te werken. 1366x768 oid :P

ATM een Benq G2220HD, Full HD op 22" dus. Aan het sparen voor een U2711 :)
Verder binnenkort een tweede Full HD erbij.

Niet dat ik game, ik game nooit :+

[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 03-07-2012 16:58 ]

• roy-t
Ik heb zelf een i5 2500K, 8GB ram, 2TB HDD en een HD6950. Heb geen SSD maar ik zit nu na een half jaar met dit systeem gespeeld te hebben toch wel te twijfelen of ik er niet één wil. Baal er nu wel van dat ik een moederbord met de P68 chipset heb en niet een met de Z68. In dat laatste geval had ik gewoon een kleine rappe 32 of 64GB SSD kunnen kopen en kunnen gebruiken als cache. Nu moet ik beslissen of ik een grote SSD wil of continue wil mierenneuken waar mijn bestanden staan, ook zou ik dan alles opnieuw moeten installeren. Oh well zolang ik twijfel trek ik rente.

Qua schermen, ik heb een LG Flatron W2442PA, mooi 24" scherm, niet al te fancy. Hiernaast staat nog een oude Samsung SyncMaster 940BW. Als programmeur zou ik echt niet meer zonder 2e scherm kunnen.

Edit: ik zie nu dat oa Corsair gewoon cache drives maakt met coole software die het zelfde doet als SRT: http://hothardware.com/Re...-Series-Reviewed-/?page=1. Niet al te duur in de pricewatch pricewatch: Corsair Accelerator Cache 60GB damn, verleiding! Misschien cadeautje voor mezelf als de scriptie af is (A)?

[ Voor 22% gewijzigd door roy-t op 03-07-2012 17:39 ]

~ Mijn prog blog!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een mid 2011 Macbook Air als dev machine met een 27" Cinema Display. En thuis een i5 met 8 GB memory en een SSD. Geen idee wat voor verdere specs. En een LG monitor van 24" ook. Beetje jammer van de full HD resolutie, want ik wil thuis net zoveel pixels als op werk.

Bij funda hadden we dikke Xeon workstations, maar ik hoef nu zelden nog iets te compilen.

• Barryvdh
  • Laatst online: 16-05 19:30
Ik heb gewoon een Dell XPS 15 met een i5 (m480, 4GB geheugen), met een full hd scherm. Daarnaast ook een 24" monitor ernaast op kantoor. Werkt prima om wat te programmeren (maar ik doe ik vooral php/javascript met NetBeans, dus dat is ook niet zwaar..)

• ZpAz
MBP 2008 C2D8600 @ 2.4ghz, 4GB DDR2 667mhz RAM, 320GB OCZ Agility 2 SSD + 250GB HDD, 8600GTM 256MB. (15") thuis nog een 24" monitor er aan.

Voornamelijk webdevelopment zowel front als backend en iOS applicaties.

Misschien dat ik een nieuwere koop als er een 13" retina MBP komt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Dikke xeon bak hier, 12GB geheugen, 2x 30" dell monitor en als storage... Een ouwe trage 7200rpm roterende magneet schijf van 320GB 8)7 :X Zit ik alsnog de halve dag op dat ding te wachten! Heb de strijd om een ssd te krijgen opgegeven, ik krijg per uur betaald dus fuck it

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 03-07-2012 18:31 ]

Roomba E5 te koop

• Soundless
Hoop redelijk nieuwe bakken zie ik.
Ik zit hier nog op een XXODD Laptopje met C2D T9600 @ 2.8 met 8GB Ram , 500GB Hybrid van Seagate en een 9800m GS.
Scherm = 1680x1050 + 40" LG met 1920x1080.

Na de bruiloft etc moet er maar eens een nieuwe beest komen met een aantal schermpjes denk ik zo :)

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Ok, lekkere fail van KPN. Voor een website die ik beheer hadden we al een tijdje last van dat mensen op het kpn netwerk (planet, hetnet, kpn, etc) geen emails konden versturen naar ons. Vanaf alle andere netwerken (xs4all, ziggo, upc, etc) ging het wel goed.

De mailsserver van KPN gaf iedere keer de foutmelding "5.7.1 Relaying denied. Proper authentication required." Wij hebben alles nagelopen, maar bij onze website stond alles goed.

Gelukkig werkt een vriend van mij bij KPN, dus hem gevraag of hij intern eens zou kunnen navragen wat er fout zou kunnen zijn. Ik krijg net het antwoord van een interne KPN helpdesk:
Werd dit domein in het verleden bij KPN gehost?
De oude mx gegevens stonden nog bij ons in de DNS.
En dat terwijl dat domein dus echt nooit bij KPN is gehost. Ik vraag me af of we dit ooit hadden opgelost als we geen KPN contacten hadden.

LinkedIn - Collega worden?

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
@Evilbee dat heb ik ook wel eens gehad met een hostingklant van ons, echt een hoop gezeik is dat. Stom dat ze niet even de hele koppeling weghalen als er een hostingpakket wordt opgezegd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Op de zaak een HP XW4600: Q6600, 8GB, 2x 7200rpm draaiende roest van ~500Gb geloof ik (thuis ook een XW4600 maar met Q9550, 8Gb, 2x 750Gb 7200rpm draaiende roest). SSD ligt al maanden klaar maar komt er niet van :'(

Monitor setup:
thuis: 2x Samsung Syncmaster 930BF
zaak: 3x Samsung Syncmaster BX2240.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mPt2wg4BzPEXoX9fLAEVGW3m/thumb.jpg * Crappy phone pic :P

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 03-07-2012 19:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik binnenkort een m17x 8gb geheugen, 2 gb gtx675m, 3d scherm, i7-3610QM, 500gb 7200rpm en binnenkort ook nog een crucial m4 erbij ;)

• Solopher
Ik zit thuis met een macbook pro 17" uit het begin van 2008, hij is wel toe aan vervanging (begint een beetje traag te worden).
Afbeeldingslocatie: http://dereisisdeprijs.nl/devstation.png
Wel een fijne resolutie om mee te werken: 1920x1200, op het werk heb ik tijdelijk een 21.5" mac met ongeveer dezelfde specs als mijn macbook. Er is een nieuwe iMac besteld maar die is helaas nog steeds niet binnen.

Daarnaast heb ik ook nog een PC op 't werk met 2x el cheapo beeldscherm (1920x1080), maak ik zelden gebruik van.

Heb daarnaast ook nog een "gamestation" een i7 2600K met 8GB geheugen en een ati 6950 voor als ik af toe een spelletje wil spelen, hopelijk gaat hij het een beetje volhouden op CZ :).

[ Voor 15% gewijzigd door Solopher op 03-07-2012 19:31 ]

• Soundless
Damn, 3 syncmasters op de zaak :O dat wil ik ook wel :9~
Wij draaien met een laptopschermpje van 1366x768 ofzo en een 2de scherm met 1024x768 native. Gelukkig kan die 2de losse scherm nog opgeschroefd worden naar 1680x1050 anders schoot het al helemaal niet op >_>

• ZpAz
Solopher schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:26:
Ik zit thuis met een macbook pro 17" uit het begin van 2008, hij is wel toe aan vervanging (begint een beetje traag te worden).
[afbeelding]
Wel een fijne resolutie om mee te werken: 1920x1200, op het werk heb ik tijdelijk een 21.5" mac met ongeveer dezelfde specs als mijn macbook. Er is een nieuwe iMac besteld maar die is helaas nog steeds niet binnen.
SSD er in gooien, er gaat een wereld voor je open, dat was hier ook het geval. :)

[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 03-07-2012 20:02 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
ZpAz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:02:
[...]

SSD er in gooien, er gaat een wereld voor je open, dat was hier ook het geval. :)
Hier ook.
Een snellere processor, een boel werkgeheugen, een dikke videokaart is alleen in specifieke gevallen echt een upgrade. Een SSD daarin tegen is voor iedereen aan te raden

• Solopher
Nice, had ik zelf nog niet zo 1,2,3 aan gedacht. Moet ik even wachten op een nieuwe pinpas (chip was kapot :(), dan bestel ik een Samsung 830 256GB, is een relatief goedkope upgrade voor een mac. En mocht het niets uithalen dan kan hij altijd nog in mijn pc.

Edit: Heb hem al besteld bij Wehkamp, krijg hem morgenavond in huis. Je kunt daar betalen met acceptgiro, tegen de tijd dat mijn betaling moet binnen zijn heb ik vast wel weer een nieuwe pinpas :).

[ Voor 28% gewijzigd door Solopher op 03-07-2012 20:54 . Reden: al besteld :) ]

Pagina: 1 ... 121 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.