“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik vind Stallman's logica ijzersterk. Met name het argument dat winstgevendheid onethisch gedrag niet goed goedpraat (zoals de verslaggevers wel proberen) snijdt mijns inziens wél hout. Het meningsverschil zit 'm natuurlijk in de premisse dat het überhaupt onethisch is om beperkingen op te leggen aan je lezers/luisteraars/gebruikers. Over zulke morele basisprincipes is het lastig discussiëren, maar de verslaggevers hebben daar geen enkel argument tegenin gebracht.
Wat ik ook altijd wel mooi vind is dat we nu allemaal een YouTube filmpje zitten te kijken. Heel YouTube hangt aan elkaar van de open source software; Linux servers, ffmpeg voor de audio/video-encoding (en de hardware zelf zijn goedkope clones van wat ooit IBM's proprietary platform was). Je kunt het met Stallman oneens zijn, maar iedereen die het internet gebruikt profiteert mee van open source software (zelfs de minderheid die tegenwoordig nog een closed-source browser op een proprietary OS draait).
Verder durf ik te wedden dat iedereen hier op Tweakers stapels met MP3tjes en MKVtjes op z'n harde schijf heeft staan; erg nauw wordt het dus niet genomen met intellectuele eigendomsrechten. Stallman is een fanaat, maar hij is wel consistent. Dat kan ik van zijn meeste tegenstanders niet zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 01-06-2012 14:43 ]
Gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant maken andere wel weer winst op/door de software die ze afnemen. Diverse hosting partijen hosten op gratis software, maar mag je toch redelijk diep in de buidel tasten voor "service". De meeste software die ik bouw is ondersteunend voor dienstverleners/consultants. Zij besparen dik door mijn wijzigingen en die zou ik ze dan voor niets moeten geven?Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:30:
[...]
maar iedereen die het internet gebruikt profiteert mee van open source software (zelfs de minderheid die tegenwoordig nog een closed-source browser op een proprietary OS draait).
Als jij een Windows server draait kun jij diensten verkopen. Diensten gaan voor x euro per maand de deur uit, vind je het vreemd dat Microsoft daar geld voor wil hebben? Zij geven je een tool en daar mag voor gerekend worden, een timmerman betaald ook voor zijn hamer. Serversoftware kost een paar duizend euro, maar gaat ook een paar jaar mee. De software is vaak goedkoper dan de hardware.
Probleem is alleen dat software niet iets tastbaars is. Er is geen materiaal nodig om het te vervaardigen (in principe). Je hebt dus (in ogen van veel mensen) lage kosten. Iedere euro die je omzet is dan winst in hun ogen. Zelfde verhaal hoor je ook wel eens over adviseurs, ze maken geen kosten dus is een tarief van x euro heel duur. Mensen vergeten dat zij ook getraind moeten worden, hun kennis onderhouden en dat het gewoon werknemers zijn.
Vond overigens de vergelijking met fraudeurs (geloof dat hij Enrom noemde) wel erg ver gaan. Dat zijn mensen die de boel belazeren. Softwareontwikkelaars handelen over het algemeen ten goede trouw. Vind dat toch wel van een heel ander niveau...
Dus omdat "hullie" het niet zo nauw nemen, moet ik mijn software ook maar gratis weggeven? Dat een ander het niet nauw neemt betekent niet dat ik het ook niet doe of hoef te doen. Kan moeilijk met een volle kar de Albert Heijn uitrijden en zeggen: "tja anderen stelen hier ook wel eens, dus men neemt het niet zo nauw".Verder durf ik te wedden dat iedereen hier op Tweakers stapels met MP3tjes en MKVtjes op z'n harde schijf staan; erg nauw wordt het dus niet genomen met intellectuele eigendomsrechten.
Dat dan weer wel. Maar het nadeel van dat soort fanatiekelingen is dat ze soms met erg grove redeneringen komen om consistent te blijven.Stallman is een fanaat, maar hij is wel consistent. Dat kan ik van zijn meeste tegenstanders niet zeggen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan snap je zijn punt niet. Waar het om ging was dat het argument "maar ik moet mijn kinderen te eten geven" op alles van toepassing is - ook op diefstal en fraude. En in dat opzicht is het dus een kulargument. Puur het feit dat je een financiele verplichting hebt aan je nabestaanden is nog geen reden om je onethisch te gedragen als er ook andere opties bestaan. Over wat onethisch is kun je vervolgens van mening verschillen (en dat doe ik ook in relatie tot Stallman), maar daarmee heeft hij wat mij betreft gewoon gelijk..Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:47:
Vond overigens de vergelijking met fraudeurs (geloof dat hij Enrom noemde) wel erg ver gaan.
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2012 14:55 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zit wat in, maar aan de andere kant is het kunnen leven voor zowat iedere werknemer een geldige reden om geld te vragen voor zijn diensten. Dus waarom zou dat voor een softwareontwikkelaar niet gelden. Dat argument kun je ook gebruiken bij de timmerman die geld vraagt voor het kozijn dat hij plaatst..oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:49:
[...]
Dan snap je zijn punt niet. Waar het om ging was dat het argument "maar ik moet mijn kinderen te eten geven" op alles van toepassing is - ook op diefstal en fraude. En in dat opzicht is het dus een kulargument. Puur het feit dat je een financiele verplichting hebt aan je nabestaanden is nog geen reden om je onethisch te gedragen. Over wat onethisch is kun je vervolgens van mening verschillen.
Je hebt zijn argument wel wat genuanceerd, maar nog vind ik het niet echt een goed argument. Ben vast niet de enige die zijn argument op die manier leest en zich misschien zelfs aangevallen voelt. Daarnaast lijkt het mij niet de insteek van de gemiddelde software ontwikkelaar om de boel de belazeren. De meeste kunnen zichzelf in de ochtend nog trots aankijken in de spiegel.
Mensen die rijkdom verwerven over de rug van anderen door vieze spelletjes heb je in iedere sector.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:57:
Nogmaals, over wat onethisch is kun je van mening verschillen. Jij vindt het ontwikkelen van closed source software niet onethisch. Daar ben ik het absoluut mee eens.
Tuurlijk mag hij een mening hebben, maar de vergelijking schoot in eerste instantie een beetje verkeerd bij mij. Verder wel interessant om iemand te horen die echt heel stellig is
Ik heb het niet over jou persoonlijk; ik bedoel mensen die Stallman wegzetten als gekke hippie omdat 'ie intellectuele eigendomsrechten wil afschaffen/inperken maar daar zelf wel inbreuk op maken (dat laatste doe ik zelf ook, helaas). Dat is als hard roepen "stelen mag niet!" terwijl je je kar met onbetaalde boodschappen de AH uitrijdt. Dan moet je je toch eens afvragen welke morele principes je er precies op nahoudt, anders is het gewoon opportunisme..Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:47:
Dus omdat "hullie" het niet zo nauw nemen, moet ik mijn software ook maar gratis weggeven? Dat een ander het niet nauw neemt betekent niet dat ik het ook niet doe of hoef te doen. Kan moeilijk met een volle kar de Albert Heijn uitrijden en zeggen: "tja anderen stelen hier ook wel eens, dus men neemt het niet zo nauw".
Ik ben het overigens ook niet eens met Stallman's basisprincipes maar hij voert ze consequenter door dan menig ander persoon met een mening over het onderwerp dat doet.
Ik vond Stallman's redenering in dit interview helder en correct, zeker vergeleken met tegenwerpingen als "We disagree on these points because I like kids to eat."Maar het nadeel van dat soort fanatiekelingen is dat ze soms met erg grove redeneringen komen om consistent te blijven.
Mijn punt is dat jij ingaat op iets heel anders, terwijl ik louter die ene stelling van Stallman verdedig. Daar is mijn vrouw ook altijd heel erg goed in.Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:04:
[...]
zonder verschillen in mening zou de wereld maar een saaie boel worden.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2012 15:20 ]
Zo, ik moet er nog 2. Judiciary en Engineers.Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:52:
Kennen jullie Manufactoria?
Geweldig spel voor programmeurs/informatici/automaattheoretici (←is dit een woord?).
edit: klaar
[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 01-06-2012 18:50 ]
Dat doe je leuk binnen één dag! Ik vond zelf Police (die voor Judiciary; geel blokje inserten in het midden van een string) een van de moeilijkste; Engineers valt daarbij vergeleken enorm mee..oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:38:
Zo, ik moet er nog 2. Judiciary en Engineers.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Inderdaad! Vind alleen jammer dat ze niet gewoon een optie in options daarvoor hebben gemaaktJan_V schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:25:
Oplossing voor iedere .NET hipster dev in dit topic!
Handig!
Nothing to see here!
Kan ik daar een map systeem voor schrijven. Daarnaast loop ik tijdens het testen nu de hele tijd tegen de rate-limit aan.. maar zijn ze niet open bij 'podio' dus ik weet niet of de rate limit wat omhoog kan...
Frustratie.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Yay, nu nog wat zien te doen aan dat vreselijke kleurenschema.Jan_V schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:25:
Oplossing voor iedere .NET hipster dev in dit topic!
Handig!
We are shaping the future
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
zoiets als dit? : http://studiostyl.esAlex) schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:48:
[...]
Yay, nu nog wat zien te doen aan dat vreselijke kleurenschema.
foutje, je bedoelde het zoals hier rechts op de afbeelding zeker?
[ Voor 35% gewijzigd door efan op 01-06-2012 22:13 ]
Precies, geef mij het kleurenschema van VS 2010 maar. Vele malen duidelijker, en prettiger om naar te kijken.ido schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:07:
[...]
zoiets als dit? : http://studiostyl.es
foutje, je bedoelde het zoals hier rechts op de afbeelding zeker?
[afbeelding]
Kun je vinden, maar feit is wel dat het een tool is waar ik volledige dagen mee werk. Dan moet het wel een tool zijn waar ik graag mee werk, niet eentje waar ik eigenlijk een afkeer van heb.
Dat is ook de reden dat ik niet bereid ben om te upgraden naar Windows 8. Privé niet, zakelijk al helemaal niet.
Visual Studio 2012 zal ook wel makkelijk te customizen zijn dus dan kun je het kleuren schema gewoon zelf aanpassen.Alex) schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:25:
[...]
Precies, geef mij het kleurenschema van VS 2010 maar. Vele malen duidelijker, en prettiger om naar te kijken.
[...]
Kun je vinden, maar feit is wel dat het een tool is waar ik volledige dagen mee werk. Dan moet het wel een tool zijn waar ik graag mee werk, niet eentje waar ik eigenlijk een afkeer van heb.
Dat is ook de reden dat ik niet bereid ben om te upgraden naar Windows 8. Privé niet, zakelijk al helemaal niet.
Nothing to see here!
Police had ik tot het laatst bewaard. De eerste keer dat ik de opdracht las dacht ik WTF?! maar na die anderen gedaan te hebben wist ik m eigenlijk meteen. Het had wel het nodige debugwerk nodig though om m goed te krijgenSoultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:04:
[...]
Dat doe je leuk binnen één dag! Ik vond zelf Police (die voor Judiciary; geel blokje inserten in het midden van een string) een van de moeilijkste; Engineers valt daarbij vergeleken enorm mee.spoiler:Maar er volgen ook nog drie (pittige) bonus-levels!
Wat zijn trouwens de opdrachten van die andere twee? Ik ben momenteel met vrouw en dochter een weekendje weg en heb geen flash op mijn telefoon, maar ik kan wel een poging wagen op papier
- Seraphim:
spoiler:Accept two identical strings, seperated by green. - Ophanim
spoiler:Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: accept if A > B! - Metatron
spoiler:Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A + B!
Oh ja, ter volledigheid: alledrie de grids zijn 13x13 en je hebt alle tools ter beschikking. Bij nader inzien had ik net zo goed de levels even kunnen screenshotten.
[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2012 00:12 ]
Brings back memories... Cool spel..oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:53:
Police had ik tot het laatst bewaard. De eerste keer dat ik de opdracht las dacht ik WTF?! maar na die anderen gedaan te hebben wist ik m eigenlijk meteen. Het had wel het nodige debugwerk nodig though om m goed te krijgen.
pedorus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 02:52:
[...]
Ik heb er nu een voor Police met 2:50, 40 parts. Children kan in 0:30, 23 parts (of 0:25 met meer parts).
spoiler:Police: omgeef oplossing met 2x geel dat je naar binnen werkt, en hou 1x geel ter scheiding
?lvl=19&code=b11:3f2;p12:3f3;r13:3f0;y12:2f3;b11:7f2;b11:11f2;y12:5f3;c12:6f3;p12:7f3;q12:8f2;q12:9f2;y12:10f3;p12:11f3;q13:5f3;r13:7f0;r13:8f2;p13:9f2;b13:10f2;r13:11f0;p14:5f0;r14:6f1;y14:7f1;y14:8f3;c14:9f2;y14:10f1;c15:5f0;q15:7f3;r15:8f2;c15:9f2;b16:5f0;b16:6f3;p16:7f1;c16:8f1;c16:9f1;y17:5f0;q17:6f0;c17:7f1;b14:4f3;y12:4f3;q12:12f2;
Children: na een zelf gezette punt is alles 2x zoveel waard (indien nodig). Volledig symmetrisch.
?lvl=18&code=g12:3f3;c12:4f3;p12:5f3;q12:6f0;p12:7f3;c12:8f3;c12:9f3;c12:10f3;c12:11f3;c10:4f2;b10:5f1;c10:6f1;g10:7f1;c14:4f0;r14:5f1;c14:6f1;g14:7f1;c13:4f0;c11:4f2;p11:5f3;p13:5f3;p13:7f3;p11:7f3;
[ Voor 58% gewijzigd door pedorus op 03-06-2012 01:45 ]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ja, inderdaad.Caelorum schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:14:
HK.. hmm.. zucht..
Ik heb zelf niet zo'n behoefte om de HK te bezoeken, maar heb het omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, middels een DM, toch maar eens aangevraagd.
Dat was een jaar geleden ofzo maar geen reactie. Na een maand nogmaals geprobeerd, maar toen ook geen reactie.
Ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en volgens mij ook geen reputatie van gelazer ofzo, maar goed...
Geen zin om door hoepels te moeten springen
Lekker op de bank
Forum FAQ #hktoegangZaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:22:
[...]
Ja, inderdaad.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte om de HK te bezoeken, maar heb het omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, middels een DM, toch maar eens aangevraagd.
Dat was een jaar geleden ofzo maar geen reactie. Na een maand nogmaals geprobeerd, maar toen ook geen reactie.
Ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en volgens mij ook geen reputatie van gelazer ofzo, maar goed...
Geen zin om door hoepels te moeten springen
Ik vraag me af hoe serieus/uitgebreid je motivatie moet zijn. Ik bedoel, het lijkt mij leuk, maar om een betoog te gaan houden waarom ik zo supergoed ben en toegang tot een extraatje van GoT moet krijgen, klinkt misschien iets te ver. No offense. Ben wel heel benieuwd eerlijk gezegd.
Lekker op de bank
Dat is wel genoeg hoor denk ik.Omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, wil ik graag HK-toegang. Ik ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en heb geen reputatie van gelazer ofzo.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat hoeft toch ook niet? Ik vroeg mij meer af hoe kritisch ze zijn.. maar als ik de post van kenneth lees is het allemaal goed te doen.ZaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:36:
Gadver, ik ga toch echt niet op mijn knieën.
Verwijderd
Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar. En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...
Thoughts?
unspecified error
Dank je 7zip...
[ Voor 11% gewijzigd door afraca op 02-06-2012 15:17 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Het "spelen" met afbeeldingen is inderdaad al effectief gebleken (er is daar ook een artikel hier op t.net over verschenen), maar van de trust accounts vraag ik me af... Wie houd er iemand tegen om 1000'en accounts aan te maken met een bot?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
[video]
Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar. En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...
Thoughts?
Ik denk eerlijk gezegd ook dat een gebruiker liever plaatjes oriënteerd dan willekeurige, bijna onleesbare letters in te typen ^^
Ik bedoelde eigenlijk judiciary en engineers, maar thanksSoultaker schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:10:
Je familie zal me daar niet dankbaar voor zijn, maar vooruit:Je kunt er trouwens vanuit gaan dat de teststrings wel van de verwachtte vorm zijn; er zit bij deze opgaven bijvoorbeeld altijd exact één groene in de invoer (de rest is rood of blauw), hoewel dat niet exact uit de specificatie volgt en de tester ook aan niet-zinnige invoer een oordeel verbindt. (Bijvoorbeeld als je design voor Seraphim drie groenen verwerpt dan vindt de tester dat fout, maar de malevolence engine vind het geen probleem omdat die cases niet in de officiële invoer voorkomen.) Lege strings en onnodige leading zeroes zijn wel toegestaan.
- Seraphim:
spoiler:Accept two identical strings, seperated by green.- Ophanim
spoiler:Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: accept if A > B!- Metatron
spoiler:Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A + B!
Oh ja, ter volledigheid: alledrie de grids zijn 13x13 en je hebt alle tools ter beschikking. Bij nader inzien had ik net zo goed de levels even kunnen screenshotten.
Het idee, is net zoals zoveel internet gerelateerde ideeën, absoluut niet nieuw. De crux zit hem natuurlijk hierin:Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
[video]
Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar.
Ze hopen natuurlijk dat het populair wordt en dat die accounts zo'n momentum krijgen dat ze rond die accounts hun business model kunnen gaan bouwen. En net zoals soortgelijke diensten zullen de inkomsten dan waarschijnlijk vooral komen door de opbouw en verkoop van profiel data van de klanten.En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...
Daarnaast schat ik dat als het momentum er is, ze het steeds moeilijker gaan maken om zonder zo'n trust-me account te werken.
Het klinkt cynisch, maar gezien de praktijk van vele voorgaande diensten is het een richting die voor veel bedrijven vanzelfsprekend is geworden. Ik ben echter niet zo'n voorstander van advertentie/profieldata gedreven bedrijven die elementaire dienstverlening aanbieden zoals logins of captcha's, aangezien er geen sprake is van een echte keuze. Sociale netwerken kan je vermijden, maar veel dienstverleningen op internet werkt inmiddels met captcha's.
Ik zie dan veel liever een open community gedreven initiatieven, zowel qua ontwikkeling als financiering.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
En om bij captcha's te blijven: Recaptcha (Wikipedia: reCAPTCHA) was oorspronkelijk ook onafhankelijk, maar het is opgeslokt door Google. Gelukkig is het wel gratis gebleven, maar dit heeft als reden dat het verdienmodel anders is, namelijk gratis "OCR" door mensen...
Oeps, verkeerd geïnterpreteerd. Judiciary was:.oisyn schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:33:
Ik bedoelde eigenlijk judiciary en engineers, maar thanks
Nothing to see here!
Sry, zie edit. Ik had toen het idee dat ik die levels aardig geoptimaliseerd had, iemand sneller/minder parts?Caelorum schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:14:
HK.. hmm.. zucht..
Bonusopdracht:Rutix schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:16:
Manufactoria net gefinished. Grappig spel. Begin super makkelijk maar werd wel pittiger in latere levels.
Jammer dat je weer het hele spel moet spelen om savegames te laden. http://www.xanthir.com/manufactoria/ werkt wel.
[ Voor 9% gewijzigd door pedorus op 03-06-2012 02:19 ]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ben je iets tegengekomen wat je wilt uitproberen of is het enkel om je tijdoverschot in te vullen?YopY schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:27:
Bleuh, wil - zoals wel vaker - een projectje in m'n vrije tijd doen, maar alles wat ik kan bedenken zijn van die dingen die weken developmenttijd kosten, en daar heb ik de energie niet voor omdat ik stiekem een hekel heb aan programmeren buiten werktijd om.
Verwijderd
Gewoon doen maar er alleen aan werken als je er zin in hebt en hopen dat je niet met verouderde technieken zit tegen dat het af isYopY schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:27:
Bleuh, wil - zoals wel vaker - een projectje in m'n vrije tijd doen, maar alles wat ik kan bedenken zijn van die dingen die weken developmenttijd kosten, en daar heb ik de energie niet voor omdat ik stiekem een hekel heb aan programmeren buiten werktijd om.
Overigens vind ik het wel een briljant concept dat reCAPTCHA. Pas een filmpje over zitten kijken. Dezelfde makers zijn nu bezig met een vertaalsysteem. Ze willen door het aanbieden van gratis taalcursussen mensen boeken/sites laten vertalen.wsitedesign schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:51:
En om bij captcha's te blijven: Recaptcha (Wikipedia: reCAPTCHA) was oorspronkelijk ook onafhankelijk, maar het is opgeslokt door Google. Gelukkig is het wel gratis gebleven, maar dit heeft als reden dat het verdienmodel anders is, namelijk gratis "OCR" door mensen...
Verwijderd
True, maar door het verkopen van deze vertaalde content kunnen de kosten misschien betaald worden.wsitedesign schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:05:
Het concept is inderdaad briljant, maar het probleem is dat zoiets meestal (bij het winnen aan populariteit) het niet lang uithoud zonder de nodige steun door bedrijven. Bandbreedte, rekenkracht e.d. kosten nog steeds geld ^^
Ik in ieder geval niet! Mijn oplossing voor Police heeft 49 parts. Hij werkt wel iets anders: in plaats van markers links en rechts te zetten en die naar binnen te werken, begin ik met twee markers links die ik elke iteratie opschuif (de rechter steeds twee en de linker één stap per iteratie) totdat de ene aan het eind van de string staat en de andere (dus) in het midden.pedorus schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:58:
Ik had toen het idee dat ik die levels aardig geoptimaliseerd had, iemand sneller/minder parts?
Children heb ik ook in 25 parts opgelost, maar mijn algoritme heeft O(N2) tijd nodig, terwijl jouw 23-part oplossing slechts O(N log N) tijd nodig heeft, dus die is op beide punten beter.
Ja, dag.Bonusopdracht:spoiler:Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A * B!
.edit: oh jezus, heeft Adobe nog steeds niet die kutbug gefixed dat je windows username niet met een . mag beginnen
Even chrome geuninstalled, een junction gemaakt in de users folder van oisyn -> .oisyn, user folder location aanpassen in registry, uitloggen / inloggen, chrome installeren, registry setting weer terugzetten, uitloggen/inloggen, nu werkt het
.edit2: WTF, Ik kom er gewoon nu pas achter dat je lopende banden ook over elkaar heen kunt laten gaan
[ Voor 102% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2012 01:11 ]
Tsja, de echte discussie gaat ook meer over hoe 'onethisch' een wet die auteursrechten (en dus propriëtaire software) mogelijk maakt is. Stallman vind die wet zuiver onethisch omdat het de vrijheden van mensen beperkt, dáár zit de echte discussie.Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:30:
[...]
Ik vind Stallman's logica ijzersterk. Met name het argument dat winstgevendheid onethisch gedrag niet goed goedpraat (zoals de verslaggevers wel proberen) snijdt mijns inziens wél hout.
.oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:35:
.edit2: WTF, Ik kom er gewoon nu pas achter dat je lopende banden ook over elkaar heen kunt laten gaan
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Nu wilde ik naar een pagina op de testomgeving, dus ik begon met typen <projectnaam>.test, waar IE mooi een lijstje met suggesties voor toonde. Ik selecteerde er eentje, en voila... ik kwam uit op dev. Op een pagina met 'test' in de URL.
Wat blijkt nou? IE gebruikt delen uit de URL om een zoekopdracht door de history uit te voeren. Hij filtert daarbij niet op URL. Zodoende kreeg ik dus <projectnaam>.dev.local/pages/test.aspx, i.p.v. de testomgeving.
Wat is dat nou voor logica?
Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou mijn ontwerpen ook wel makkelijker maken..oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:35:
Leuk spel, maar niet iets dat je even in 5 minuten tussendoor moet gaan doen.
Zie het wel zitten ^^
Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moetwsitedesign schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:07:
Heh, straks examen PHP... Is blijkbaar al niet zo moeilijk voor mensen die het echt geleerd hebben (mijn vriend had deze ochtend al examen ervan), wat moet het dan zijn voor mensen die al voorkennis hadden (en zich in de lessen verveelden)?
Zie het wel zitten ^^
Verwijderd
Succes ermee. Ik heb mijn examen PHP volgende week pas en zie het ook wel zitten. Ben 2x naar de les PHP geweest en heb op die paar uur alle oefeningen gemaakt die de andere leerlingen op de volledige 10 weken hebben gemaaktwsitedesign schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:07:
Heh, straks examen PHP... Is blijkbaar al niet zo moeilijk voor mensen die het echt geleerd hebben (mijn vriend had deze ochtend al examen ervan), wat moet het dan zijn voor mensen die al voorkennis hadden (en zich in de lessen verveelden)?
Zie het wel zitten ^^
Zo was het bij onze deeltijdopleiding informatica ook met SQL. Mensen welke op hun werk dagelijks gebruik maken van SQL hebben het vak met een 6 afgesloten terwijl de mensen die alles in de les geleerd hebben allemaal met een 8+ geëindigd zijn.Evilbee schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:08:
[...]
Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moet
Dat zou een slechte docent zijn, want er zijn (zeker in ontwikkeling) meerdere wegen die naar rome leiden.Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moet
Question: even om de status/kwaliteit van onze opleiding te peilen: krijg je na PHP ook nog 'echte' programmeertalen zoals Java, C# of C++? Ik hoop nl. toch niet dat PHP de leidende taal binnen de opleiding is.
[ Voor 68% gewijzigd door Laurens-R op 04-06-2012 11:23 ]
Verwijderd
Heb ooit ook zo eens een 0 gekregen omdat de docent de code die ik had geschreven niet snapte.Evilbee schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:08:
[...]
Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moet
Ik mocht juist weglopen met een 10 toen dat bij mij een keertje gebeurde..Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Heb ooit ook zo eens een 0 gekregen omdat de docent de code die ik had geschreven niet snapte.
[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 04-06-2012 11:43 ]
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Heb ooit ook zo eens een 0 gekregen omdat de docent de code die ik had geschreven niet snapte.
Ach ja, die afkeurende docent was ook iemand die een opdracht uitschreef met:
Maak een pagina met 10 verschillende formaten tekst door gebruik te maken van H1 t/m H10
Eventjes aangegeven dat er helemaal geen H10 was, maar dat ik voor een 10 wel even een pagina zou maken met 10 verschillende font afmetingen. Pagina gemaakt met font-size erin en laten zien. Wilde hij direct weten hoe ik dat deed (want de rest van de klas lukte het niet), eerst even mijn 10 afgedwongen en vervolgens laten zien... Nog nooit zo makkelijk een 10 gekregen, en die vent was verbaasd hoe simpel het was
Toen had ik al jaren een geocities website
Overigens wel redelijk briljant dat we toen al leerde om HTML te mixen met ASP code
Heb al C# gehad (2 semesters, volgend jaar nog 1), Ook XHTML,CSS,Javascript gezien, maar dat was ook maar basis, zoals php nu is. Volgend jaar zijn er nog 2 semesters Java (alhoewel ik daar vrijstelling voor probeer te krijgen, heb dat vorig jaar al gehad), en er staat ook nog ASP.NET op het programma. PHP is allesbehalve de leidende taal dusLaurens-R schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Dat zou een slechte docent zijn, want er zijn (zeker in ontwikkeling) meerdere wegen die naar rome leiden.
Question: even om de status/kwaliteit van onze opleiding te peilen: krijg je na PHP ook nog 'echte' programmeertalen zoals Java, C# of C++? Ik hoop nl. toch niet dat PHP de leidende taal binnen de opleiding is.
Daar zal ik inderdaad voor moeten opletten... Weet dat de docent voorkeur heeft aan " voor strings ipv ' bijvoorbeeld, alhoewel een ' bij html output soms handiger is -_-Evilbee schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:08:
[...]
BedanktVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Succes ermee. Ik heb mijn examen PHP volgende week pas en zie het ook wel zitten. Ben 2x naar de les PHP geweest en heb op die paar uur alle oefeningen gemaakt die de andere leerlingen op de volledige 10 weken hebben gemaakt.
Ik ben meer lessen geweest, maar dat was puur omdat er aanwezigheden genomen werden
@Gertjan: met je laatste opmerking, daar valt deze docent imho wel onder -_-
Opera doet over het algemeen inderdaad erg moeilijk over cross-domain requests. Heb ik ook vaak problemen mee. Het enige dat goed werkt is jsonp.alienfruit schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:16:
Grrr. Stomme jQuery en Opera Mini. Ik krijg nu een of andere vage "No transport"-foutmelding. En het werkte net eindelijk in IE met XDomainRequest
Verwijderd
Dat gebeurt helaas veel te vaak. Als het maar werkt ... Ingave van gebruiksers hoeven we helemaal niet te controleren. SQL-injecties, XSS, wat is dat allemaal?.Gertjan. schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:51:
[...]
Denk zo af en toe dat de opleidingen het afvoerputje zijn van de ICT. Er zit namelijk volk welke in de "werkende wereld" niet zouden functioneren. Uiteraard zijn ze niet allemaal zo slecht, maar er zitten figuren tussen hoor
Ik heb zo de indruk dat ik vaak meer weet als de lectoren zelf. Vooral bij PHP dit jaar en VB.NET vorig jaar. Ik blijf het een spijtige zaak vinden maar heb al langer dan vandaag door dat we het pas echt zullen leren wanneer we gaan werken...
Bij ons is PHP ook niet echt de belangrijkste taal. Ik zit nu in het 2e jaar. Vorig jaar hebben we Java en VB.NET gezien (Ook HTML, CSS, JS, XML, XSL, XSLT, ...). Dit jaar zijn we dan van VB.NET overgeschakeld op C# en zien we ook Java en PHP.
Ben ik ook al een hele tijd achter, ben in m'n vrije tijd aan het studeren als een gek, school staat voor mij op de 2e~3e plaats. Ik leer nu veel sneller, veel diepere en ook veel nuttigere dingen.
Verwijderd
Ook het quotatiesysteem trekt bij ons op niets. Nadenken over de structuur van je programma wordt helemaal niet beloond. Zelfs als je alles in dezelfde klasse steekt en alles werkt krijg ge meer punten dan wanneer je alles OO maakt en je een kleinigheidje vergeet. Dat vind ik toch jammer. Er zijn mensen zoals ons die zich hier in hun vrije tijd nog mee bezig houden, maar ik hou mijn hart vast voor alle anderen die afgestudeerd zullen geraken met de mentaliteit "als het maar werkt" en "security is niet belangrijk".
En zo heb ik een tijdje langer op mijn Propedeuse moeten wachten omdat de docent voor de JavaScript toets (op papier WTF) de code niet begreep. Zelfs bij de laatste herkansing toen ik ook echt getest heb en code heb overgetypt om dit te testen, waarbij het keurig deed wat het moet doen, kreeg ik een onvoldoende. En ik het maar niet snappen waarom die onvoldoende was. Hij dacht dat bepaalde constructies niet zouden werken, maar het werkte wel en was korter + sneller (ik ben toen maar even doorgegaan met testen) dan de code die hij voor ogen had.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Wel grappig, het cijfer is toen opgewaardeerd naar een 8. Achteraf had ik ws de eerste keer al een voldoende moeten hebben.
1
2
3
4
| function capitalize(words){ return [word.charAt(0).toUpperCase() + word.slice(1) for each (word in words.split(" "))]; } |
[ Voor 10% gewijzigd door dcm360 op 04-06-2012 12:43 ]
Lol, eigenlijk moet je daar af en toe een pauze (break) in invoegen, dan zie je langzaamaan de hele boel naar hoofdletters worden omgezet..dcm360 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:42:
Achja, JavaScriptBest leuke constructies zijn daarin te maken, zoals een functie die in een string met woorden een array met daarin ieder woord met hoofdletter aan het begin geeft:
JavaScript:
1 2 3 4 function capitalize(words){ return [word.charAt(0).toUpperCase() + word.slice(1) for each (word in words.split(" "))]; }
Ergens een typfout? Want dit is geen valid JS (en Chrome is het met me eens).dcm360 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:42:
Achja, JavaScriptBest leuke constructies zijn daarin te maken, zoals een functie die in een string met woorden een array met daarin ieder woord met hoofdletter aan het begin geeft:
JavaScript:
1 2 3 4 function capitalize(words){ return [word.charAt(0).toUpperCase() + word.slice(1) for each (word in words.split(" "))]; }
**edit** Ah dit is een non standard addition door Mozilla. https://developer.mozilla.../Statements/for_each...in
[ Voor 11% gewijzigd door creator1988 op 04-06-2012 13:59 ]
Dat is dus wel een reden voor een onvoldoendecreator1988 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:58:
[...]
Ergens een typfout? Want dit is geen valid JS (en Chrome is het met me eens).
**edit** Ah dit is een non standard addition door Mozilla. https://developer.mozilla.../Statements/for_each...in
Shift ingedrukt houden en dan lopende band plaatsen.Otherside1982 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:01:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou mijn ontwerpen ook wel makkelijker maken.
Leuk spel, maar niet iets dat je even in 5 minuten tussendoor moet gaan doen.
setlocale in combinatie met date werkt ook niet, dus dat word weer gezellig
w00t, morgen halve dag vrij XD Opa & Oma 50 jaar getrouwd, leuk toch
Aha bedankt. Ik zie net ook dat het onderaan staat "Shift-click to bridge". Dat biedt wel leuke mogelijkhedenG70boX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:53:
[...]
Shift ingedrukt houden en dan lopende band plaatsen.
Verwijderd
Gewoon rekenen met engelse datums en op't laatst er strftime overheen gooien?TheNephilim schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:10:
Hmmm, wat heb ik aan DateTime (php) als deze alleen Engelse dag en maand namen terug geeft? >_<
setlocale in combinatie met date werkt ook niet, dus dat word weer gezellig
w00t, morgen halve dag vrij XD Opa & Oma 50 jaar getrouwd, leuk toch
Ah die doet het wel, thanks! ^^ Ik had verwacht dat date() ook gebruik zou maken van de setlocale setting.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:15:
[...]
Gewoon rekenen met engelse datums en op't laatst er strftime overheen gooien?
Krijg net mailtje dat Diablo 3 pas 7 juni geleverd word bij Castlegames ... het vorige mailtje gaf aan 6 juni, dus ik ben benieuwd hoeveel mailtjes ik nog krijg
Nu even wat drinken pakken
De nakijktool accepteert het, dat is wel voldoende.Gertjan. schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:04:
[...]
Dat is dus wel een reden voor een onvoldoendeHet moet natuurlijk ook op IE werken
Onder het genot van onderstaande whisky programmeren
** oude post **
Dit weekend dan toch mijn Douglas littlemill 18 jaar opengetrokken. Wouw wat is die lekker, ruikt vrij scherp maar is heel zacht van smaak met een hele lekkere afdronk. Eerst al een verrassend cadeau en dan ook nog zo'n verrassende whisky. Betere proefnotitie zal ik binnenkort posten ik moet 'em eerst nog een paar keer proeven
[ Voor 21% gewijzigd door Ealanrian op 04-06-2012 21:55 . Reden: verkeerde topic ]
Whisky vinden we hier ook lekker hoorEalanrian schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:54:
Onder het genot van onderstaande whisky programmeren
[ Voor 34% gewijzigd door Styxxy op 04-06-2012 22:13 ]
Lekker op de bank
Vandaag maar even een nieuwe koeler erin gezet. In de langzaamste stand 35 graden idle, 55 load..oisyn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:11:
Kast open, fan eruit - ja hoor, vol met stof. Even schoongemaakt, fan terug in mijn bak (gewoon zo'n stock Intel ding, niets bijzonders) en hij wordt nu 85 graden onder load.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2012 22:48 ]
@.oisyn: Op de E3-stream kwam Tomb Raider Crossroads voorbij, ontwikkel jij daar ook aan mee? Het ziet er echt waanzinnig uit
Ik zag gisteren wat beelden van TR en het leek een beetje rough around the edges..oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:39:
Ik moet zeggen dat de trailer de kwaliteit van de graphics (het is allemaal in-game footage) zelfs niet echt goed doet.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Xbox
Even the dark has a silver lining
Nothing to see here!
(het werkt niet meer is wel altijd mooi excuus om iets te upgraden
[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-06-2012 08:30 ]
Denk dat het of de moederboard is of de hard disk want me hdd led brand continue als die "hangt" kutte is ik heb 5 hdd'sHoogie2004 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:28:
Oorzaak is de pc, gewoon nieuwe halen![]()
(het werkt niet meer is wel altijd mooi excuus om iets te upgraden)
Lullige is, er zit goed spul in
[ Voor 8% gewijzigd door Rutix op 05-06-2012 09:17 ]
Nothing to see here!
Rutix schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:25:
Grrrr als ik ergens een hekel aan heb is het de oorzaak van het een probleem vinden wanneer je nieteens tot POST van je pc komt.
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2012 09:23 ]
Zelf vind ik het ook prettig om af te wisselen al zijn er wel duidelijke favorieten die gaan dus ook wat sneller. Helaas heb ik de laatste weken steeds minder tijd over om te kunnen genietenStyxxy schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:12:
[...]
Whisky vinden we hier ook lekker hoor. (Mijn whisky flessen zijn allemaal leeg nu, moet dringend nog eens een aantal gaan kopen. Ik ben geen alcoholicus
, maar ik vind het plezant om verschillende whisky's te hebben om wat af te wisselen.)
Ah well, het brengt brood op de plank.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2012 13:16 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.