De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.476 views

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

alienfruit schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:18:
Zo twee dagen voor de deadline melden dat de pagina niet mag scrollen :@
Maar dat is toch logisch, scrollen is eng! Dat wil je toch ook helemaal niet op 't web?! 8)7 :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Ik vind Stallman's logica ijzersterk. Met name het argument dat winstgevendheid onethisch gedrag niet goed goedpraat (zoals de verslaggevers wel proberen) snijdt mijns inziens wél hout. Het meningsverschil zit 'm natuurlijk in de premisse dat het überhaupt onethisch is om beperkingen op te leggen aan je lezers/luisteraars/gebruikers. Over zulke morele basisprincipes is het lastig discussiëren, maar de verslaggevers hebben daar geen enkel argument tegenin gebracht.

Wat ik ook altijd wel mooi vind is dat we nu allemaal een YouTube filmpje zitten te kijken. Heel YouTube hangt aan elkaar van de open source software; Linux servers, ffmpeg voor de audio/video-encoding (en de hardware zelf zijn goedkope clones van wat ooit IBM's proprietary platform was). Je kunt het met Stallman oneens zijn, maar iedereen die het internet gebruikt profiteert mee van open source software (zelfs de minderheid die tegenwoordig nog een closed-source browser op een proprietary OS draait).

Verder durf ik te wedden dat iedereen hier op Tweakers stapels met MP3tjes en MKVtjes op z'n harde schijf heeft staan; erg nauw wordt het dus niet genomen met intellectuele eigendomsrechten. Stallman is een fanaat, maar hij is wel consistent. Dat kan ik van zijn meeste tegenstanders niet zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 01-06-2012 14:43 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:30:
[...]
maar iedereen die het internet gebruikt profiteert mee van open source software (zelfs de minderheid die tegenwoordig nog een closed-source browser op een proprietary OS draait).
Gedeeltelijk mee eens. Aan de andere kant maken andere wel weer winst op/door de software die ze afnemen. Diverse hosting partijen hosten op gratis software, maar mag je toch redelijk diep in de buidel tasten voor "service". De meeste software die ik bouw is ondersteunend voor dienstverleners/consultants. Zij besparen dik door mijn wijzigingen en die zou ik ze dan voor niets moeten geven? :? Als de consultant 8 uur per week bespaart a 100 euro per uur vind ik het redelijk om voor mijn dienst ook geld te vragen.

Als jij een Windows server draait kun jij diensten verkopen. Diensten gaan voor x euro per maand de deur uit, vind je het vreemd dat Microsoft daar geld voor wil hebben? Zij geven je een tool en daar mag voor gerekend worden, een timmerman betaald ook voor zijn hamer. Serversoftware kost een paar duizend euro, maar gaat ook een paar jaar mee. De software is vaak goedkoper dan de hardware.

Probleem is alleen dat software niet iets tastbaars is. Er is geen materiaal nodig om het te vervaardigen (in principe). Je hebt dus (in ogen van veel mensen) lage kosten. Iedere euro die je omzet is dan winst in hun ogen. Zelfde verhaal hoor je ook wel eens over adviseurs, ze maken geen kosten dus is een tarief van x euro heel duur. Mensen vergeten dat zij ook getraind moeten worden, hun kennis onderhouden en dat het gewoon werknemers zijn.

Vond overigens de vergelijking met fraudeurs (geloof dat hij Enrom noemde) wel erg ver gaan. Dat zijn mensen die de boel belazeren. Softwareontwikkelaars handelen over het algemeen ten goede trouw. Vind dat toch wel van een heel ander niveau... :X Als mensen niet willen betalen voor software doen ze dat toch niet? Als ze de software wel kopen krijgen ze ook wat ze vragen, ik zie de koppeling met fraude niet.
Verder durf ik te wedden dat iedereen hier op Tweakers stapels met MP3tjes en MKVtjes op z'n harde schijf staan; erg nauw wordt het dus niet genomen met intellectuele eigendomsrechten.
Dus omdat "hullie" het niet zo nauw nemen, moet ik mijn software ook maar gratis weggeven? Dat een ander het niet nauw neemt betekent niet dat ik het ook niet doe of hoef te doen. Kan moeilijk met een volle kar de Albert Heijn uitrijden en zeggen: "tja anderen stelen hier ook wel eens, dus men neemt het niet zo nauw".
Stallman is een fanaat, maar hij is wel consistent. Dat kan ik van zijn meeste tegenstanders niet zeggen.
Dat dan weer wel. Maar het nadeel van dat soort fanatiekelingen is dat ze soms met erg grove redeneringen komen om consistent te blijven.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn
  • Laatst online: 18-05 23:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:47:
Vond overigens de vergelijking met fraudeurs (geloof dat hij Enrom noemde) wel erg ver gaan.
Dan snap je zijn punt niet. Waar het om ging was dat het argument "maar ik moet mijn kinderen te eten geven" op alles van toepassing is - ook op diefstal en fraude. En in dat opzicht is het dus een kulargument. Puur het feit dat je een financiele verplichting hebt aan je nabestaanden is nog geen reden om je onethisch te gedragen als er ook andere opties bestaan. Over wat onethisch is kun je vervolgens van mening verschillen (en dat doe ik ook in relatie tot Stallman), maar daarmee heeft hij wat mij betreft gewoon gelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2012 14:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:49:
[...]

Dan snap je zijn punt niet. Waar het om ging was dat het argument "maar ik moet mijn kinderen te eten geven" op alles van toepassing is - ook op diefstal en fraude. En in dat opzicht is het dus een kulargument. Puur het feit dat je een financiele verplichting hebt aan je nabestaanden is nog geen reden om je onethisch te gedragen. Over wat onethisch is kun je vervolgens van mening verschillen.
Zit wat in, maar aan de andere kant is het kunnen leven voor zowat iedere werknemer een geldige reden om geld te vragen voor zijn diensten. Dus waarom zou dat voor een softwareontwikkelaar niet gelden. Dat argument kun je ook gebruiken bij de timmerman die geld vraagt voor het kozijn dat hij plaatst.

Je hebt zijn argument wel wat genuanceerd, maar nog vind ik het niet echt een goed argument. Ben vast niet de enige die zijn argument op die manier leest en zich misschien zelfs aangevallen voelt. Daarnaast lijkt het mij niet de insteek van de gemiddelde software ontwikkelaar om de boel de belazeren. De meeste kunnen zichzelf in de ochtend nog trots aankijken in de spiegel.

Mensen die rijkdom verwerven over de rug van anderen door vieze spelletjes heb je in iedere sector.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nogmaals, over wat onethisch is kun je van mening verschillen. Jij vindt het ontwikkelen van closed source software niet onethisch. Daar ben ik het absoluut mee eens.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:57:
Nogmaals, over wat onethisch is kun je van mening verschillen. Jij vindt het ontwikkelen van closed source software niet onethisch. Daar ben ik het absoluut mee eens.
:) zonder verschillen in mening zou de wereld maar een saaie boel worden. Dan maakt iemand een statement en iedereen knikt: "Ja inderdaad" :+

Tuurlijk mag hij een mening hebben, maar de vergelijking schoot in eerste instantie een beetje verkeerd bij mij. Verder wel interessant om iemand te horen die echt heel stellig is :) Maar ik kreeg uiteindelijk wel een welles-nietes idee bij het gesprek, dat was wel jammer.

• Soultaker
.Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:47:
Dus omdat "hullie" het niet zo nauw nemen, moet ik mijn software ook maar gratis weggeven? Dat een ander het niet nauw neemt betekent niet dat ik het ook niet doe of hoef te doen. Kan moeilijk met een volle kar de Albert Heijn uitrijden en zeggen: "tja anderen stelen hier ook wel eens, dus men neemt het niet zo nauw".
Ik heb het niet over jou persoonlijk; ik bedoel mensen die Stallman wegzetten als gekke hippie omdat 'ie intellectuele eigendomsrechten wil afschaffen/inperken maar daar zelf wel inbreuk op maken (dat laatste doe ik zelf ook, helaas). Dat is als hard roepen "stelen mag niet!" terwijl je je kar met onbetaalde boodschappen de AH uitrijdt. Dan moet je je toch eens afvragen welke morele principes je er precies op nahoudt, anders is het gewoon opportunisme.

Ik ben het overigens ook niet eens met Stallman's basisprincipes maar hij voert ze consequenter door dan menig ander persoon met een mening over het onderwerp dat doet.
Maar het nadeel van dat soort fanatiekelingen is dat ze soms met erg grove redeneringen komen om consistent te blijven.
Ik vond Stallman's redenering in dit interview helder en correct, zeker vergeleken met tegenwerpingen als "We disagree on these points because I like kids to eat."

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:04:
[...]

:) zonder verschillen in mening zou de wereld maar een saaie boel worden.
Mijn punt is dat jij ingaat op iets heel anders, terwijl ik louter die ene stelling van Stallman verdedig. Daar is mijn vrouw ook altijd heel erg goed in :P

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2012 15:20 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:52:
Kennen jullie Manufactoria?

Geweldig spel voor programmeurs/informatici/automaattheoretici (←is dit een woord?).
Zo, ik moet er nog 2. Judiciary en Engineers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Zit nog vast op Robomecha. Ben nog aan het worstelen hoe ik mn kleuren-omdraai-combinaties met elkaar combineer.

edit: klaar :P

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 01-06-2012 18:50 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:08
Oplossing voor iedere .NET hipster dev in dit topic!

Handig!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:54
Borrel van ex-werkgever voor alle ex-werknemers! Jeej! *O*

Roomba E5 te koop

• Soultaker
.oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:38:
Zo, ik moet er nog 2. Judiciary en Engineers.
Dat doe je leuk binnen één dag! Ik vond zelf Police (die voor Judiciary; geel blokje inserten in het midden van een string) een van de moeilijkste; Engineers valt daarbij vergeleken enorm mee.
spoiler:
Maar er volgen ook nog drie (pittige) bonus-levels!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik zit eigenlijk bij alle combi's vast die uitkomen als je de bovenste kant vd splitsing kiest. Android, die met binair en eentje met zelfde begin als eindkleur

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Inderdaad! Vind alleen jammer dat ze niet gewoon een optie in options daarvoor hebben gemaakt ;).

Nothing to see here!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 23:18
Arg. Ben bezig voor een klant met Podio. Nu kan je daar best veel met de API doen, zoals items opvragen en aanmaken. Maar het formaat wat ie uitspuugt voor een item die je opvraagt is een ander formaat dan wat ie nodig heeft om een item aan te maken.. wie heeft dat verzonnen.

Kan ik daar een map systeem voor schrijven. Daarnaast loop ik tijdens het testen nu de hele tijd tegen de rate-limit aan.. maar zijn ze niet open bij 'podio' dus ik weet niet of de rate limit wat omhoog kan...

Frustratie.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Yay, nu nog wat zien te doen aan dat vreselijke kleurenschema. :/

We are shaping the future

• ZpAz
  • Laatst online: 18-05 23:18
Uppercase ook alles. Een mager kleurenschema en enkel betaald 'non metro' Apps ontwikkelen. Dat gaat de goede kant op met Visual Studio.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:48:
[...]

Yay, nu nog wat zien te doen aan dat vreselijke kleurenschema. :/
zoiets als dit? : http://studiostyl.es
foutje, je bedoelde het zoals hier rechts op de afbeelding zeker?
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-92/7723.VS11-User-Interface-Updates-10.png

[ Voor 35% gewijzigd door efan op 01-06-2012 22:13 ]

• Soultaker
Wat een fietsenhokdiscussie is dit eigenlijk.

• Alex)
ido schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:07:
[...]

zoiets als dit? : http://studiostyl.es
foutje, je bedoelde het zoals hier rechts op de afbeelding zeker?
[afbeelding]
Precies, geef mij het kleurenschema van VS 2010 maar. Vele malen duidelijker, en prettiger om naar te kijken.
Kun je vinden, maar feit is wel dat het een tool is waar ik volledige dagen mee werk. Dan moet het wel een tool zijn waar ik graag mee werk, niet eentje waar ik eigenlijk een afkeer van heb.

Dat is ook de reden dat ik niet bereid ben om te upgraden naar Windows 8. Privé niet, zakelijk al helemaal niet.

• Rutix
Alex) schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:25:
[...]

Precies, geef mij het kleurenschema van VS 2010 maar. Vele malen duidelijker, en prettiger om naar te kijken.

[...]

Kun je vinden, maar feit is wel dat het een tool is waar ik volledige dagen mee werk. Dan moet het wel een tool zijn waar ik graag mee werk, niet eentje waar ik eigenlijk een afkeer van heb.

Dat is ook de reden dat ik niet bereid ben om te upgraden naar Windows 8. Privé niet, zakelijk al helemaal niet.
Visual Studio 2012 zal ook wel makkelijk te customizen zijn dus dan kun je het kleuren schema gewoon zelf aanpassen.

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:04:
[...]

Dat doe je leuk binnen één dag! Ik vond zelf Police (die voor Judiciary; geel blokje inserten in het midden van een string) een van de moeilijkste; Engineers valt daarbij vergeleken enorm mee.
spoiler:
Maar er volgen ook nog drie (pittige) bonus-levels!
Police had ik tot het laatst bewaard. De eerste keer dat ik de opdracht las dacht ik WTF?! maar na die anderen gedaan te hebben wist ik m eigenlijk meteen. Het had wel het nodige debugwerk nodig though om m goed te krijgen :).

Wat zijn trouwens de opdrachten van die andere twee? Ik ben momenteel met vrouw en dochter een weekendje weg en heb geen flash op mijn telefoon, maar ik kan wel een poging wagen op papier :)

• Soultaker
Je familie zal me daar niet dankbaar voor zijn, maar vooruit: :P
  1. Seraphim:
    spoiler:
    Accept two identical strings, seperated by green.
  2. Ophanim
    spoiler:
    Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: accept if A > B!
  3. Metatron
    spoiler:
    Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A + B!
Je kunt er trouwens vanuit gaan dat de teststrings wel van de verwachtte vorm zijn; er zit bij deze opgaven bijvoorbeeld altijd exact één groene in de invoer (de rest is rood of blauw), hoewel dat niet exact uit de specificatie volgt en de tester ook aan niet-zinnige invoer een oordeel verbindt. (Bijvoorbeeld als je design voor Seraphim drie groenen verwerpt dan vindt de tester dat fout, maar de malevolence engine vind het geen probleem omdat die cases niet in de officiële invoer voorkomen.) Lege strings en onnodige leading zeroes zijn wel toegestaan.

Oh ja, ter volledigheid: alledrie de grids zijn 13x13 en je hebt alle tools ter beschikking. Bij nader inzien had ik net zo goed de levels even kunnen screenshotten.

[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2012 00:12 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:53:
Police had ik tot het laatst bewaard. De eerste keer dat ik de opdracht las dacht ik WTF?! maar na die anderen gedaan te hebben wist ik m eigenlijk meteen. Het had wel het nodige debugwerk nodig though om m goed te krijgen :).
Brings back memories... Cool spel.
pedorus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 02:52:
[...]

Ik heb er nu een voor Police met 2:50, 40 parts. Children kan in 0:30, 23 parts (of 0:25 met meer parts).
spoiler:
Police: omgeef oplossing met 2x geel dat je naar binnen werkt, en hou 1x geel ter scheiding
?lvl=19&code=b11:3f2;p12:3f3;r13:3f0;y12:2f3;b11:7f2;b11:11f2;y12:5f3;c12:6f3;p12:7f3;q12:8f2;q12:9f2;y12:10f3;p12:11f3;q13:5f3;r13:7f0;r13:8f2;p13:9f2;b13:10f2;r13:11f0;p14:5f0;r14:6f1;y14:7f1;y14:8f3;c14:9f2;y14:10f1;c15:5f0;q15:7f3;r15:8f2;c15:9f2;b16:5f0;b16:6f3;p16:7f1;c16:8f1;c16:9f1;y17:5f0;q17:6f0;c17:7f1;b14:4f3;y12:4f3;q12:12f2;
Children: na een zelf gezette punt is alles 2x zoveel waard (indien nodig). Volledig symmetrisch.
?lvl=18&code=g12:3f3;c12:4f3;p12:5f3;q12:6f0;p12:7f3;c12:8f3;c12:9f3;c12:10f3;c12:11f3;c10:4f2;b10:5f1;c10:6f1;g10:7f1;c14:4f0;r14:5f1;c14:6f1;g14:7f1;c13:4f0;c11:4f2;p11:5f3;p13:5f3;p13:7f3;p11:7f3;

[ Voor 58% gewijzigd door pedorus op 03-06-2012 01:45 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:41
HK.. hmm.. zucht..

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja, inderdaad.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte om de HK te bezoeken, maar heb het omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, middels een DM, toch maar eens aangevraagd.
Dat was een jaar geleden ofzo maar geen reactie. Na een maand nogmaals geprobeerd, maar toen ook geen reactie.
Ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en volgens mij ook geen reputatie van gelazer ofzo, maar goed...
Geen zin om door hoepels te moeten springen

Lekker op de bank

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ZaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:22:
[...]

Ja, inderdaad.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte om de HK te bezoeken, maar heb het omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, middels een DM, toch maar eens aangevraagd.
Dat was een jaar geleden ofzo maar geen reactie. Na een maand nogmaals geprobeerd, maar toen ook geen reactie.
Ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en volgens mij ook geen reputatie van gelazer ofzo, maar goed...
Geen zin om door hoepels te moeten springen
Forum FAQ #hktoegang

Ik vraag me af hoe serieus/uitgebreid je motivatie moet zijn. Ik bedoel, het lijkt mij leuk, maar om een betoog te gaan houden waarom ik zo supergoed ben en toegang tot een extraatje van GoT moet krijgen, klinkt misschien iets te ver. No offense. Ben wel heel benieuwd eerlijk gezegd.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gadver, ik ga toch echt niet op mijn knieën.

Lekker op de bank

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Omdat ik het irritant vind om op dit forum zo vaak links tegen te komen waar ik geen toegang toe heb, wil ik graag HK-toegang. Ik ben inmiddels 10 jaar lid van dit forum en heb geen reputatie van gelazer ofzo.
Dat is wel genoeg hoor denk ik.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• serhat
ZaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:36:
Gadver, ik ga toch echt niet op mijn knieën.
Dat hoeft toch ook niet? Ik vroeg mij meer af hoe kritisch ze zijn.. maar als ik de post van kenneth lees is het allemaal goed te doen.

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Het is heel makkelijk om HK toegang te krijgen, als je maar een goede reden aanvoert

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De reden die ik destijds aanvoerde was 'Ik kom regelmatig linkjes naar de HK tegen, en ik ben best benieuwd wat er daar nu eigenlijk staat'. Het is ook weer niet dat ze heel erg kritisch zijn...

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vXJRAL_E-hY]

Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar. En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...

Thoughts?

Verwijderd

Wat die HK-XS betreft: Ik weet nog dat ik daar toen toch een hele motivatiebrief voor heb geschreven. Ik was al eens binnen geweest in de HK samen met mijn goede vriend Filenox en daar stonden toch een paar leuke topics in die ik absoluut wou zien O+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:41
Nou we zullen zien en anders mooi over 3 maanden weer proberen. Zie net wel dat ik de topictitel iets verkeerd heb ^^

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 10:41

afraca

Open Source!

Ah, de joy van duidelijke foutmeldingen:

unspecified error

Dank je 7zip...

[ Voor 11% gewijzigd door afraca op 02-06-2012 15:17 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 22:32
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
[video]

Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar. En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...

Thoughts?
Het "spelen" met afbeeldingen is inderdaad al effectief gebleken (er is daar ook een artikel hier op t.net over verschenen), maar van de trust accounts vraag ik me af... Wie houd er iemand tegen om 1000'en accounts aan te maken met een bot? :+

Ik denk eerlijk gezegd ook dat een gebruiker liever plaatjes oriënteerd dan willekeurige, bijna onleesbare letters in te typen ^^

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:10:
Je familie zal me daar niet dankbaar voor zijn, maar vooruit: :P
  1. Seraphim:
    spoiler:
    Accept two identical strings, seperated by green.
  2. Ophanim
    spoiler:
    Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: accept if A > B!
  3. Metatron
    spoiler:
    Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A + B!
Je kunt er trouwens vanuit gaan dat de teststrings wel van de verwachtte vorm zijn; er zit bij deze opgaven bijvoorbeeld altijd exact één groene in de invoer (de rest is rood of blauw), hoewel dat niet exact uit de specificatie volgt en de tester ook aan niet-zinnige invoer een oordeel verbindt. (Bijvoorbeeld als je design voor Seraphim drie groenen verwerpt dan vindt de tester dat fout, maar de malevolence engine vind het geen probleem omdat die cases niet in de officiële invoer voorkomen.) Lege strings en onnodige leading zeroes zijn wel toegestaan.

Oh ja, ter volledigheid: alledrie de grids zijn 13x13 en je hebt alle tools ter beschikking. Bij nader inzien had ik net zo goed de levels even kunnen screenshotten.
Ik bedoelde eigenlijk judiciary en engineers, maar thanks :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
[video]

Ik weet niet wat ik er van moet denken, klanten laten "spelen" met afbeeldingen lijkt me zo raar.
Het idee, is net zoals zoveel internet gerelateerde ideeën, absoluut niet nieuw. De crux zit hem natuurlijk hierin:
En die trust-me accounts, hoeveel mensen gaan die daadwerkelijk aanmaken...
Ze hopen natuurlijk dat het populair wordt en dat die accounts zo'n momentum krijgen dat ze rond die accounts hun business model kunnen gaan bouwen. En net zoals soortgelijke diensten zullen de inkomsten dan waarschijnlijk vooral komen door de opbouw en verkoop van profiel data van de klanten.

Daarnaast schat ik dat als het momentum er is, ze het steeds moeilijker gaan maken om zonder zo'n trust-me account te werken.

Het klinkt cynisch, maar gezien de praktijk van vele voorgaande diensten is het een richting die voor veel bedrijven vanzelfsprekend is geworden. Ik ben echter niet zo'n voorstander van advertentie/profieldata gedreven bedrijven die elementaire dienstverlening aanbieden zoals logins of captcha's, aangezien er geen sprake is van een echte keuze. Sociale netwerken kan je vermijden, maar veel dienstverleningen op internet werkt inmiddels met captcha's.

Ik zie dan veel liever een open community gedreven initiatieven, zowel qua ontwikkeling als financiering.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• azerty
Het probleem is dat bij een gelijkaardig alternatief dat open-bron zou zijn, er problemen opduiken à la: waar hosten we de data, en hoe zorgen we dat de service 24/7 bereikbaar is? Als er een bedrijf achter zit, halen ze inkomsten eruit (of uit een ander product) om dit te kunnen bewerkstelligen...

En om bij captcha's te blijven: Recaptcha (Wikipedia: reCAPTCHA) was oorspronkelijk ook onafhankelijk, maar het is opgeslokt door Google. Gelukkig is het wel gratis gebleven, maar dit heeft als reden dat het verdienmodel anders is, namelijk gratis "OCR" door mensen...

• Soultaker
.oisyn schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:33:
Ik bedoelde eigenlijk judiciary en engineers, maar thanks :)
Oeps, verkeerd geïnterpreteerd. Judiciary was:
spoiler:
accept even-length strings that repeat halfway through
en Engineers was:
spoiler:
accept perfectly symmetrical strings
.

• Rutix
Manufactoria net gefinished :). Grappig spel. Begin super makkelijk maar werd wel pittiger in latere levels.

Nothing to see here!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sry, zie edit. Ik had toen het idee dat ik die levels aardig geoptimaliseerd had, iemand sneller/minder parts? :p (ok, zie al weer betere, dat krijg je nou van eigen oplossingen, hoewel de mijne nog op het pareto-front kunnen liggen)
Rutix schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:16:
Manufactoria net gefinished :). Grappig spel. Begin super makkelijk maar werd wel pittiger in latere levels.
Bonusopdracht:
spoiler:
Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A * B!
:9

Jammer dat je weer het hele spel moet spelen om savegames te laden. http://www.xanthir.com/manufactoria/ werkt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door pedorus op 03-06-2012 02:19 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zojuist engineers en seraphim op papier gedaan, niet heel lastig. Ik heb wel het idee dat judiciary niets meer is dan police gevolgd door seraphim (afgezien van de leading zeroes), tenzij dat makkelijker kan maar dat zie ik nog niet.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Bleuh, wil - zoals wel vaker - een projectje in m'n vrije tijd doen, maar alles wat ik kan bedenken zijn van die dingen die weken developmenttijd kosten, en daar heb ik de energie niet voor omdat ik stiekem een hekel heb aan programmeren buiten werktijd om :p.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
YopY schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:27:
Bleuh, wil - zoals wel vaker - een projectje in m'n vrije tijd doen, maar alles wat ik kan bedenken zijn van die dingen die weken developmenttijd kosten, en daar heb ik de energie niet voor omdat ik stiekem een hekel heb aan programmeren buiten werktijd om :p.
Ben je iets tegengekomen wat je wilt uitproberen of is het enkel om je tijdoverschot in te vullen?

Verwijderd

YopY schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:27:
Gewoon doen maar er alleen aan werken als je er zin in hebt en hopen dat je niet met verouderde technieken zit tegen dat het af is ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wsitedesign schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:51:
En om bij captcha's te blijven: Recaptcha (Wikipedia: reCAPTCHA) was oorspronkelijk ook onafhankelijk, maar het is opgeslokt door Google. Gelukkig is het wel gratis gebleven, maar dit heeft als reden dat het verdienmodel anders is, namelijk gratis "OCR" door mensen...
Overigens vind ik het wel een briljant concept dat reCAPTCHA. Pas een filmpje over zitten kijken. Dezelfde makers zijn nu bezig met een vertaalsysteem. Ze willen door het aanbieden van gratis taalcursussen mensen boeken/sites laten vertalen. d:)b

• azerty
Het concept is inderdaad briljant, maar het probleem is dat zoiets meestal (bij het winnen aan populariteit) het niet lang uithoud zonder de nodige steun door bedrijven. Bandbreedte, rekenkracht e.d. kosten nog steeds geld ^^

Verwijderd

wsitedesign schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:05:
Het concept is inderdaad briljant, maar het probleem is dat zoiets meestal (bij het winnen aan populariteit) het niet lang uithoud zonder de nodige steun door bedrijven. Bandbreedte, rekenkracht e.d. kosten nog steeds geld ^^
True, maar door het verkopen van deze vertaalde content kunnen de kosten misschien betaald worden.

• Soultaker
pedorus schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:58:
Ik had toen het idee dat ik die levels aardig geoptimaliseerd had, iemand sneller/minder parts? :p
Ik in ieder geval niet! Mijn oplossing voor Police heeft 49 parts. Hij werkt wel iets anders: in plaats van markers links en rechts te zetten en die naar binnen te werken, begin ik met twee markers links die ik elke iteratie opschuif (de rechter steeds twee en de linker één stap per iteratie) totdat de ene aan het eind van de string staat en de andere (dus) in het midden.

Children heb ik ook in 25 parts opgelost, maar mijn algoritme heeft O(N2) tijd nodig, terwijl jouw 23-part oplossing slechts O(N log N) tijd nodig heeft, dus die is op beide punten beter.
Bonusopdracht:
spoiler:
Read the tape as two numbers, A and B, split by a green: output A * B!
:9
Ja, dag.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/i4myc8f11/Capture.png

Zozo, heftige shit voor een frameworkje :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om een of andere reden wil Manufactoria niet 100% laden op mijn thuis-PC 8)7

.edit: oh jezus, heeft Adobe nog steeds niet die kutbug gefixed dat je windows username niet met een . mag beginnen 8)7 :(. Hij kan dus geen local shit opslaan omdat ie een . als begin van een dirnaam in het pad niet snapt.

Even chrome geuninstalled, een junction gemaakt in de users folder van oisyn -> .oisyn, user folder location aanpassen in registry, uitloggen / inloggen, chrome installeren, registry setting weer terugzetten, uitloggen/inloggen, nu werkt het :/

.edit2: WTF, Ik kom er gewoon nu pas achter dat je lopende banden ook over elkaar heen kunt laten gaan |:(

[ Voor 102% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2012 01:11 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Ik vind Stallman's logica ijzersterk. Met name het argument dat winstgevendheid onethisch gedrag niet goed goedpraat (zoals de verslaggevers wel proberen) snijdt mijns inziens wél hout.
Tsja, de echte discussie gaat ook meer over hoe 'onethisch' een wet die auteursrechten (en dus propriëtaire software) mogelijk maakt is. Stallman vind die wet zuiver onethisch omdat het de vrijheden van mensen beperkt, dáár zit de echte discussie.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:35:
.edit2: WTF, Ik kom er gewoon nu pas achter dat je lopende banden ook over elkaar heen kunt laten gaan |:(
:D Dat scheelt nogal qua ruimte en gebruikte onderdelen ja

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Grrr. Stomme jQuery en Opera Mini. Ik krijg nu een of andere vage "No transport"-foutmelding. En het werkte net eindelijk in IE met XDomainRequest :(

• Alex)
Stomme adresbalk in IE 9. We hebben hier de naamgevingsconventie <projectnaam>.dev.local, <projectnaam>.test.local, <projectnaam>.acceptance.local en <projectnaam>.local (productie). Niet zo'n gekke conventie.

Nu wilde ik naar een pagina op de testomgeving, dus ik begon met typen <projectnaam>.test, waar IE mooi een lijstje met suggesties voor toonde. Ik selecteerde er eentje, en voila... ik kwam uit op dev. Op een pagina met 'test' in de URL.

Wat blijkt nou? IE gebruikt delen uit de URL om een zoekopdracht door de history uit te voeren. Hij filtert daarbij niet op URL. Zodoende kreeg ik dus <projectnaam>.dev.local/pages/test.aspx, i.p.v. de testomgeving.

Wat is dat nou voor logica? |:(

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:51
.oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:35:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou mijn ontwerpen ook wel makkelijker maken.
Leuk spel, maar niet iets dat je even in 5 minuten tussendoor moet gaan doen.

• azerty
Heh, straks examen PHP... Is blijkbaar al niet zo moeilijk voor mensen die het echt geleerd hebben (mijn vriend had deze ochtend al examen ervan), wat moet het dan zijn voor mensen die al voorkennis hadden (en zich in de lessen verveelden)? :p

Zie het wel zitten ^^

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 12:54
wsitedesign schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:07:
Heh, straks examen PHP... Is blijkbaar al niet zo moeilijk voor mensen die het echt geleerd hebben (mijn vriend had deze ochtend al examen ervan), wat moet het dan zijn voor mensen die al voorkennis hadden (en zich in de lessen verveelden)? :p

Zie het wel zitten ^^
Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moet ;)

LinkedIn - Collega worden?

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:07:

Zie het wel zitten ^^
Succes ermee. Ik heb mijn examen PHP volgende week pas en zie het ook wel zitten. Ben 2x naar de les PHP geweest en heb op die paar uur alle oefeningen gemaakt die de andere leerlingen op de volledige 10 weken hebben gemaakt :').

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Evilbee schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Waarschijnlijk zakken die omdat ze de opgaven praktisch oplossen in plaats van hoe de docent denkt dat het moet ;)
Zo was het bij onze deeltijdopleiding informatica ook met SQL. Mensen welke op hun werk dagelijks gebruik maken van SQL hebben het vak met een 6 afgesloten terwijl de mensen die alles in de les geleerd hebben allemaal met een 8+ geëindigd zijn.

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Dat zou een slechte docent zijn, want er zijn (zeker in ontwikkeling) meerdere wegen die naar rome leiden.

Question: even om de status/kwaliteit van onze opleiding te peilen: krijg je na PHP ook nog 'echte' programmeertalen zoals Java, C# of C++? Ik hoop nl. toch niet dat PHP de leidende taal binnen de opleiding is.

[ Voor 68% gewijzigd door Laurens-R op 04-06-2012 11:23 ]

Verwijderd

[...]

Heb ooit ook zo eens een 0 gekregen omdat de docent de code die ik had geschreven niet snapte. :F

• serhat
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:21:
[...]

Heb ooit ook zo eens een 0 gekregen omdat de docent de code die ik had geschreven niet snapte. :F
Ik mocht juist weglopen met een 10 toen dat bij mij een keertje gebeurde.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 04-06-2012 11:43 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

8)7 zoiets heb ik ook meegemaakt op de opleiding. De docent had een bepaalde architectuur in zijn hoofd (stond niet in de opdracht) en brandde ons ontwerp helemaal af. Het werkte prima en was ook nog logisch, maar zijn feedback was: "tja, dat had ik niet voor ogen". Andere docent om second opinion gevraagd: "tja het is inderdaad logischer, maar als hij vind dat het niet klopt en het met een laag cijfer beoordeeld kan ik niets voor jullie betekenen"...

Ach ja, die afkeurende docent was ook iemand die een opdracht uitschreef met:
Maak een pagina met 10 verschillende formaten tekst door gebruik te maken van H1 t/m H10 :F
Eventjes aangegeven dat er helemaal geen H10 was, maar dat ik voor een 10 wel even een pagina zou maken met 10 verschillende font afmetingen. Pagina gemaakt met font-size erin en laten zien. Wilde hij direct weten hoe ik dat deed (want de rest van de klas lukte het niet), eerst even mijn 10 afgedwongen en vervolgens laten zien... Nog nooit zo makkelijk een 10 gekregen, en die vent was verbaasd hoe simpel het was _O-
Toen had ik al jaren een geocities website 8) en jaren ervaring in HTML :+
Overigens wel redelijk briljant dat we toen al leerde om HTML te mixen met ASP code :X gewoon lekker je logica mixen met je layout. ASP was sowieso al een WTF, maar goed .NET was er toen nog niet... Netjes programmeren werd je niet geleerd, als het maar werkte :X

:'( Denk zo af en toe dat de opleidingen het afvoerputje zijn van de ICT. Er zit namelijk volk welke in de "werkende wereld" niet zouden functioneren. Uiteraard zijn ze niet allemaal zo slecht, maar er zitten figuren tussen hoor :/

• azerty
Laurens-R schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Dat zou een slechte docent zijn, want er zijn (zeker in ontwikkeling) meerdere wegen die naar rome leiden.

Question: even om de status/kwaliteit van onze opleiding te peilen: krijg je na PHP ook nog 'echte' programmeertalen zoals Java, C# of C++? Ik hoop nl. toch niet dat PHP de leidende taal binnen de opleiding is.
Heb al C# gehad (2 semesters, volgend jaar nog 1), Ook XHTML,CSS,Javascript gezien, maar dat was ook maar basis, zoals php nu is. Volgend jaar zijn er nog 2 semesters Java (alhoewel ik daar vrijstelling voor probeer te krijgen, heb dat vorig jaar al gehad), en er staat ook nog ASP.NET op het programma. PHP is allesbehalve de leidende taal dus ;)
[...]

Daar zal ik inderdaad voor moeten opletten... Weet dat de docent voorkeur heeft aan " voor strings ipv ' bijvoorbeeld, alhoewel een ' bij html output soms handiger is -_-
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Succes ermee. Ik heb mijn examen PHP volgende week pas en zie het ook wel zitten. Ben 2x naar de les PHP geweest en heb op die paar uur alle oefeningen gemaakt die de andere leerlingen op de volledige 10 weken hebben gemaakt :').
Bedankt :)

Ik ben meer lessen geweest, maar dat was puur omdat er aanwezigheden genomen werden :( Heb dan maar zitten programmeren aan eigen bouwsels ipv op te letten :p

@Gertjan: met je laatste opmerking, daar valt deze docent imho wel onder -_-

• Styxxy
  • Laatst online: 09:24
alienfruit schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:16:
Grrr. Stomme jQuery en Opera Mini. Ik krijg nu een of andere vage "No transport"-foutmelding. En het werkte net eindelijk in IE met XDomainRequest :(
Opera doet over het algemeen inderdaad erg moeilijk over cross-domain requests. Heb ik ook vaak problemen mee. Het enige dat goed werkt is jsonp.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:51:
[...]

:'( Denk zo af en toe dat de opleidingen het afvoerputje zijn van de ICT. Er zit namelijk volk welke in de "werkende wereld" niet zouden functioneren. Uiteraard zijn ze niet allemaal zo slecht, maar er zitten figuren tussen hoor :/
Dat gebeurt helaas veel te vaak. Als het maar werkt ... Ingave van gebruiksers hoeven we helemaal niet te controleren. SQL-injecties, XSS, wat is dat allemaal?
Ik heb zo de indruk dat ik vaak meer weet als de lectoren zelf. Vooral bij PHP dit jaar en VB.NET vorig jaar. Ik blijf het een spijtige zaak vinden maar heb al langer dan vandaag door dat we het pas echt zullen leren wanneer we gaan werken...

Bij ons is PHP ook niet echt de belangrijkste taal. Ik zit nu in het 2e jaar. Vorig jaar hebben we Java en VB.NET gezien (Ook HTML, CSS, JS, XML, XSL, XSLT, ...). Dit jaar zijn we dan van VB.NET overgeschakeld op C# en zien we ook Java en PHP.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
"don't let college get in the way of your education" ;)

Ben ik ook al een hele tijd achter, ben in m'n vrije tijd aan het studeren als een gek, school staat voor mij op de 2e~3e plaats. Ik leer nu veel sneller, veel diepere en ook veel nuttigere dingen.

Verwijderd

Zo doe ik het ook. In mijn vrije tijd experimenteer ik met een hele hoop, ik lees redelijk veel op het internet (Op Reddit staan echt tonnen interessante artikels over de nieuwste technieken e.d.)

Ook het quotatiesysteem trekt bij ons op niets. Nadenken over de structuur van je programma wordt helemaal niet beloond. Zelfs als je alles in dezelfde klasse steekt en alles werkt krijg ge meer punten dan wanneer je alles OO maakt en je een kleinigheidje vergeet. Dat vind ik toch jammer. Er zijn mensen zoals ons die zich hier in hun vrije tijd nog mee bezig houden, maar ik hou mijn hart vast voor alle anderen die afgestudeerd zullen geraken met de mentaliteit "als het maar werkt" en "security is niet belangrijk".

• azerty
Bij ons is er in PHP geen woord gezegd over beveiliging -_- We hebben (als bachelor Computer & Cyber Crime Professional in opleiding), wel penetration testing gedaan waar we zelf SQL injection mochten uitproberen, maar er was daar meer nadruk op het proberen dan op het verhinderen natuurlijk. Dus al bij al, de mensen die de opleiding volgen, hebben dus *nu* nog totaal geen weet hoe het beter kan/moet. Blijkbaar komt het later nog aan bod bij Java, maar dan weet je natuurlijk niet sommige specifiekere valkuilen voor een andere taal...

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-05 21:27
[...]

En zo heb ik een tijdje langer op mijn Propedeuse moeten wachten omdat de docent voor de JavaScript toets (op papier WTF) de code niet begreep. Zelfs bij de laatste herkansing toen ik ook echt getest heb en code heb overgetypt om dit te testen, waarbij het keurig deed wat het moet doen, kreeg ik een onvoldoende. En ik het maar niet snappen waarom die onvoldoende was. Hij dacht dat bepaalde constructies niet zouden werken, maar het werkte wel en was korter + sneller (ik ben toen maar even doorgegaan met testen) dan de code die hij voor ogen had.
Wel grappig, het cijfer is toen opgewaardeerd naar een 8. Achteraf had ik ws de eerste keer al een voldoende moeten hebben.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, JavaScript :) Best leuke constructies zijn daarin te maken, zoals een functie die in een string met woorden een array met daarin ieder woord met hoofdletter aan het begin geeft:
JavaScript:
1
2
3
4
function capitalize(words){
  return [word.charAt(0).toUpperCase() + word.slice(1) 
    for each (word in words.split(" "))];
}

[ Voor 10% gewijzigd door dcm360 op 04-06-2012 12:43 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-05 21:27
dcm360 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:42:
Achja, JavaScript :) Best leuke constructies zijn daarin te maken, zoals een functie die in een string met woorden een array met daarin ieder woord met hoofdletter aan het begin geeft:
JavaScript:
1
2
3
4
}
Lol, eigenlijk moet je daar af en toe een pauze (break) in invoegen, dan zie je langzaamaan de hele boel naar hoofdletters worden omgezet.. :P

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:37
dcm360 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:42:
JavaScript:
1
2
3
4
}
Ergens een typfout? Want dit is geen valid JS (en Chrome is het met me eens).

**edit** Ah dit is een non standard addition door Mozilla. https://developer.mozilla.../Statements/for_each...in

[ Voor 11% gewijzigd door creator1988 op 04-06-2012 13:59 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Ergens een typfout? Want dit is geen valid JS (en Chrome is het met me eens).

**edit** Ah dit is een non standard addition door Mozilla. https://developer.mozilla.../Statements/for_each...in
Dat is dus wel een reden voor een onvoldoende :+ Het moet natuurlijk ook op IE werken ;)

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 18:22
Otherside1982 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat zou mijn ontwerpen ook wel makkelijker maken.
Leuk spel, maar niet iets dat je even in 5 minuten tussendoor moet gaan doen.
Shift ingedrukt houden en dan lopende band plaatsen.

• TheNephilim
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, wat heb ik aan DateTime (php) als deze alleen Engelse dag en maand namen terug geeft? >_<

setlocale in combinatie met date werkt ook niet, dus dat word weer gezellig :P

w00t, morgen halve dag vrij XD Opa & Oma 50 jaar getrouwd, leuk toch :+

• Otherside1982
  • Laatst online: 06:51
G70boX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:53:
[...]

Shift ingedrukt houden en dan lopende band plaatsen.
Aha bedankt. Ik zie net ook dat het onderaan staat "Shift-click to bridge". Dat biedt wel leuke mogelijkheden :)

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:10:
Hmmm, wat heb ik aan DateTime (php) als deze alleen Engelse dag en maand namen terug geeft? >_<

setlocale in combinatie met date werkt ook niet, dus dat word weer gezellig :P

w00t, morgen halve dag vrij XD Opa & Oma 50 jaar getrouwd, leuk toch :+
Gewoon rekenen met engelse datums en op't laatst er strftime overheen gooien?

• TheNephilim
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:15:
[...]

Gewoon rekenen met engelse datums en op't laatst er strftime overheen gooien?
Ah die doet het wel, thanks! ^^ Ik had verwacht dat date() ook gebruik zou maken van de setlocale setting.

Krijg net mailtje dat Diablo 3 pas 7 juni geleverd word bij Castlegames ... het vorige mailtje gaf aan 6 juni, dus ik ben benieuwd hoeveel mailtjes ik nog krijg :+

Nu even wat drinken pakken :o

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.Gertjan. schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:04:
[...]

Dat is dus wel een reden voor een onvoldoende :+ Het moet natuurlijk ook op IE werken ;)
De nakijktool accepteert het, dat is wel voldoende :) (en het was een oefenopdracht)

• Ealanrian
  • Laatst online: 18-05 16:52
Oeps verkeerde topic :P
Onder het genot van onderstaande whisky programmeren :P Gaat wat langzamer omdat de whisky te lekker is maar toch al leuke resultaten
** oude post **
Dit weekend dan toch mijn Douglas littlemill 18 jaar opengetrokken. Wouw wat is die lekker, ruikt vrij scherp maar is heel zacht van smaak met een hele lekkere afdronk. Eerst al een verrassend cadeau en dan ook nog zo'n verrassende whisky. Betere proefnotitie zal ik binnenkort posten ik moet 'em eerst nog een paar keer proeven

[ Voor 21% gewijzigd door Ealanrian op 04-06-2012 21:55 . Reden: verkeerde topic ]

• Styxxy
  • Laatst online: 09:24
Ealanrian schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:54:
Onder het genot van onderstaande whisky programmeren :P
Whisky vinden we hier ook lekker hoor :+ . (Mijn whisky flessen zijn allemaal leeg nu, moet dringend nog eens een aantal gaan kopen. Ik ben geen alcoholicus :P, maar ik vind het plezant om verschillende whisky's te hebben om wat af te wisselen.)

[ Voor 34% gewijzigd door Styxxy op 04-06-2012 22:13 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zuip voornamelijk lagavulin. Betaalbaar en lekker

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:11:
Kast open, fan eruit - ja hoor, vol met stof. Even schoongemaakt, fan terug in mijn bak (gewoon zo'n stock Intel ding, niets bijzonders) en hij wordt nu 85 graden onder load.
Vandaag maar even een nieuwe koeler erin gezet. In de langzaamste stand 35 graden idle, 55 load. :Y). Goed, de verse lading thermal grease zal z'n werk ook wel doen.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2012 22:48 ]

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
offtopic:
@.oisyn: Op de E3-stream kwam Tomb Raider Crossroads voorbij, ontwikkel jij daar ook aan mee? Het ziet er echt waanzinnig uit :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja. Ik moet zeggen dat de trailer de kwaliteit van de graphics (het is allemaal in-game footage) zelfs niet echt goed doet.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:42

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:39:
Ik moet zeggen dat de trailer de kwaliteit van de graphics (het is allemaal in-game footage) zelfs niet echt goed doet.
Ik zag gisteren wat beelden van TR en het leek een beetje rough around the edges.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Ik vond met name de 'gameplay' (of het gebrek daaraan) niet echt overtuigen. Grafisch her en der wat scherpe kanten, maar niet slecht. Heb alleen het gevoel dat het een gruwelijk scripted game vol quicktime events gaat worden, wat ik jammer zou vinden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Rutix
Grrrr als ik ergens een hekel aan heb is het de oorzaak van het een probleem vinden wanneer je nieteens tot POST van je pc komt :P.

Nothing to see here!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 20:24

Hoogie2004

Whohooooo

Oorzaak is de pc, gewoon nieuwe halen :+
(het werkt niet meer is wel altijd mooi excuus om iets te upgraden :P )

[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-06-2012 08:30 ]

My iRacing profile | Strava

• Rutix
Hoogie2004 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:28:
Oorzaak is de pc, gewoon nieuwe halen :+
(het werkt niet meer is wel altijd mooi excuus om iets te upgraden :P )
Denk dat het of de moederboard is of de hard disk want me hdd led brand continue als die "hangt" kutte is ik heb 5 hdd's :P beetje rottig testen ^^. Nouja vanaaf maar even backup van me data maken dan even testen moet een spare hdd.

Lullige is, er zit goed spul in :P. X58 moederbord, i7 920, GTX680, 6GB ram :p

[ Voor 8% gewijzigd door Rutix op 05-06-2012 09:17 ]

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:25:
Grrrr als ik ergens een hekel aan heb is het de oorzaak van het een probleem vinden wanneer je nieteens tot POST van je pc komt :P.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-FMqRqZQ-8a0/TeSv64RevCI/AAAAAAAABgI/US1Dv9CNQtA/s1600/pony-mechanic.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2012 09:23 ]

• Ealanrian
Styxxy schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:12:
[...]

Whisky vinden we hier ook lekker hoor :+ . (Mijn whisky flessen zijn allemaal leeg nu, moet dringend nog eens een aantal gaan kopen. Ik ben geen alcoholicus :P, maar ik vind het plezant om verschillende whisky's te hebben om wat af te wisselen.)
Zelf vind ik het ook prettig om af te wisselen al zijn er wel duidelijke favorieten die gaan dus ook wat sneller. Helaas heb ik de laatste weken steeds minder tijd over om te kunnen genieten :(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Af en toe heb ik het gevoel weer aan het PHP'en te zijn met dat Silverlight. Je kunt alles vergeten wat je weet over Visual Studio en C#: weg snappyness van de IDE, weg edit-and-continue, (grotendeels) vaarwel strong-typed language en compile-time checken van zo veel zaken en hallo reflection. Oh, en dan vergeet ik NotFound nog.

Ah well, het brengt brood op de plank. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2012 13:16 ]

• Ealanrian
Vandaag weer bezig met ongein voor de opleiding en weinig programmeren. Al wel een telefoontje uit Litouwen gehad in het kader van een mooi project waar ik niet veel over kwijt kan. Maar wat een mooie support nu al, Eigen contact persoon daar, geen gezeur over minimum afnamen en snel antwoord op de vragen.
Pagina: 1 ... 103 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.