I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
reply 10101
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Kijk ik daarna onder mijn boekingen, staat de vlucht er gewoon bij
Verwijderd
Ik weet nu alleen niet of de vlucht er bij is gekomen omdat ik hem probeerde toe te voegen of dat ie automatisch is toegevoegd bij het boeken.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:59:
Ik had onlangs een gelijkaardige ervaring (weet niet meer waar). Wou een artikel in mijn winkelmandje leggen maar van zodra ik dat deed kreeg ik de fout dat het artikel niet bestond ...
In dit voorbeeld kiezen ze voor de optie met de bash terminal. Ik kies zelf altijd voor de tweede optie, dat je git vanuit command prompt wil gebruiken zonder extra's mee te installeren. Powershell heeft voor de meeste commando's ook de linux aliassen waardoor Git gewoon werkt zonder cygwin oid.pedorus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:49:
Waarom zou je een aparte app voor github nodig hebben? Hun eigen tutorial gebruikt ook gewoon msysgit...
offtopic:
reply 10101
Op die manier heb je echt geen aparte app nodig
Vlieg je echt met KLM of met een van de alliance members? Sws kan je ook tijdens het inchecken alsnog je FF opgevenEvilbee schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:57:
Ook wel een fail van KLM: Ik probeer mijn vlucht van maandag aan mijn flyingblue-account toe te voegen. Krijg ik een mooie foutmelding dat de boeking niet gevonden kan worden.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Check git reflog en weet je zeker dat er niet iemand heeft gepushed met git push --forced ? Of staat er somsAvalaxy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:15:
Mja, ik ben nu maar weer terug naar de Git bash, want dat Github for Windows slaat echt nergens op. Donder op, zodra je m'n code zomaar weg gaat gooien kom je er bij mij niet meer in.
1
| fetch = +refs/heads/*:refs/heads/* |
1
| fetch = +refs/heads/*:refs/remotes/origin/* |
Nothing to see here!
En zelfs nog tot iets van 3 (of 6, weet niet precies) maanden daarna, via internet.BtM909 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:32:
[...]
Vlieg je echt met KLM of met een van de alliance members? Sws kan je ook tijdens het inchecken alsnog je FF opgeven
Ach, weg is niet weg. Gewoon reflog even bekijken en evt. cherry picken.Verder wat Rutix zegt.Avalaxy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:15:
Mja, ik ben nu maar weer terug naar de Git bash, want dat Github for Windows slaat echt nergens op. Donder op, zodra je m'n code zomaar weg gaat gooien kom je er bij mij niet meer in.
Ik had het pas ook bij KLM. Die flying-blue dingen werken echt voor geen meter op die website van ze.Evilbee schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:57:
Ook wel een fail van KLM: Ik probeer mijn vlucht van maandag aan mijn flyingblue-account toe te voegen. Krijg ik een mooie foutmelding dat de boeking niet gevonden kan worden.
In 5 minuten heb ik het stuk gekregen, terwijl ik alleen maar een blogpost onder een pagina hing
Tevens vind ik de UI behoorlijk spartaans overkomen, Wordpress is veel gebruiksvriendelijker. Maar zelfs SharePoint vind ik gebruiksvriendelijker dan Silverstripe.
We are shaping the future

(Bijbehorende HTML geselecteerd)
Nog meer mensen hier "last" van?
Verwijderd
Wel een grijs blokje in de linkerbovenhoek...
Hier ziet alles er trouwens normaal uit (FF12 op Linux Mint 11)
Ik heb dat ook wel 'ns gehad, bij een rollover kreeg ik volgens mij een tooltip van een advertentie, dus vermoed ik dat het een niet goed getoonde advertentie is. Draai je toevallig een adblocker?Aloys schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:05:
Hmm, ik heb opeens een irritant blokje op de frontpage. Ongeveer 10 bij 10 pixels rechtsboven en hij scrolt mee.
[afbeelding]
(Bijbehorende HTML geselecteerd)
Nog meer mensen hier "last" van?
Edit: Nee geen adblocker, ik heb standaard wel flash uit staan, dat zou het wel eens kunnen zijn.
Edit 2: Het blijkt te kloppen... ik zet flash aan en inderdaad krijg ik reclame en het stottert direct als een gek. Overigens gaat dat blokje dan weg en komt de flash boven in het midden van de pagina en niet linksboven.
[ Voor 72% gewijzigd door Aloys op 30-05-2012 22:16 ]
Nothing to see here!
…DID YOU KNOW…
When SPQuery is used to check values against a DateTime field it only checks the Date portion by default? In order to make SPQuery include a time check you must include IncludeTimeValue=’TRUE’ in the Value tag.
Als je al zo iets eenvoudigs niet kan vertellen aan de telefoon ... Een servicedesk notabene
1
2
3
4
5
6
| variable = [1, 2, 3, 4] doe_iets a, variable, blab labla blab doe_iets b, variable, blablablablab doe_iets c, variable = [1, 2, 3], blabla blab bla doe_iets d, variable, blabla blabla b |
En ik maar zoeken waarom "variable" opeens anders was bij de laatste function call
[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 31-05-2012 13:10 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Helemaal van geen mooi scrabblewoord, hij past niet op het bord.Laurens-R schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:54:
koelvloeistofreservoir (mooi scrabblewoord)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
scherp.oisyn schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:32:
[...]
Helemaal van geen mooi scrabblewoord, hij past niet op het bord.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En als ik daar ga op googlen, dan kom ik vooral artikelen en meldingen tegen van diezelfde fout, maar die dateren allemaal uit 2008 / 2009no collection snapshot for orphan delete
https://fgheysels.github.io/
Ik kende het nog niet, maar het ziet er alleszins interessant uit om deze avond eens verder te bekijken.... Is er nog iemand dit dit al gebruikt?
Al een half jaar of langer ondertussen. Werkt prima!Quagmire84 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:35:
Ik kende het nog niet, maar het ziet er alleszins interessant uit om deze avond eens verder te bekijken.... Is er nog iemand dit dit al gebruikt?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Uit één van mijn mappings 'mutable='false'' weggehaald, en nu lukt alles weer ..... nasty.whoami schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:22:
Ik ben hier even in mijn project aan het upgraden van NHibernate 2.1.2 naar 3.2, en nu heb ik 12 falende unit-tests, allemaal met dezelfde exception:
[...]
En als ik daar ga op googlen, dan kom ik vooral artikelen en meldingen tegen van diezelfde fout, maar die dateren allemaal uit 2008 / 2009
Die mutable=false zal er wel gestaan hebben met een reden ....
https://fgheysels.github.io/
Bedankt voor de tip! Heb het meteen maar even ingesteld!Quagmire84 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:35:
Ik lees net een blogpost op codinghorror over 2-step verification bij Gmail (http://www.codinghorror.c...r-email-hacker-proof.html)
🇪🇺 pro Europa!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 39% gewijzigd door Sebazzz op 31-05-2012 15:11 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Pas als je multidomain of wildcard of EV certificaten wilt dan betaal je vaak meer dan 100 euro per jaar. Maar bij StartSSL krijg je voor $59,90 oneindig veel multidomain en wildcard certificates voor 2 jaar, ook een ontzettend goede deal.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 31-05-2012 15:20 ]
Jamaar, jamaar, dan weten we zeker dat we veel volgers krijgen! Iedereen wil namelijk onze tweets lezen!!OkkE schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:00:
Heerlijk, klanten die "social media" op hun website willen; een Facebook account / pagina waar nog nooit iets mee gedaan is en een protected Twitter account. AMIDOINGITRIGHT?!
Heb ik ook al op gezocht, vrees er helaas voor. Ik had ook een StartSSL, maar ben overgestapt op een ander dat betalend is, omdat ik problemen had met dat van StartSSL. En ja, een multi-domain kost normaal redelijk veel geld -_-.oisyn schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:09:
Weet iemand een instantie die gratis SSL certificaten uitrijkt waar je wel wildcards of meerdere alternative names op kunt geven? Ik gebruik nu StartSSL, maar daar is het gratis certificaat alleen een enkel domein en 1 alternative subdomein (of eigenlijk andersom, de common name staat op dat subdomain, heel stom)
Edit: juist mijn 2e examen afgelegd, so far, so good
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 31-05-2012 15:28 ]
Wat voor problemen?omdat ik problemen had met dat van StartSSL
Was meer gelinkt aan het feit dat ik toen nog niet op de juiste manier een certificaat kon importeren. Pas toen ik er 1 gekocht had (10$/jaar), bleek dat ik nog een dedicated IP nodig had. Ga waarschijnlijk wel terugkeren naar StartSSL, maar dan van de eerste keer een multi-domein cert dat betalend is, heb namelijk nog een paar sites die ik onder SSL wil krijgen.
Leuk feitje: de hacker die DigiNotar te gronde richtte heeft ook geprobeerd om StartSSL te hacken. Daarin is hij echter niet geslaagd omdat ze hun beveiliging kennelijk voldoende op orde hebben.
En daarnaast: toch nog een positief puntje gevonden aan SharePoint: deployment van ontwikkel naar test, acceptatie en productie. Het solution-platform (met een WSP die je deployt naar je server) werkt toch best wel geniaal, en is veel beheerbaarder dan andere platforms die ik heb gezien (bij WordPress en Umbraco zit je lekker in de application files te roeren, bijvoorbeeld).
Lang naar gezocht, nooit gevonden. Mijn goedkoopste oplossing was het aanschaffen per subdomein (bij Xolphin), aangezien het maar om drie subdomeinen ging..oisyn schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:09:
Weet iemand een instantie die gratis SSL certificaten uitrijkt waar je wel wildcards of meerdere alternative names op kunt geven?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Hmm, inderdaad, mijn WP7 telefoon is het er ook niet mee eens. Da's inderdaad jammerAlex) schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:00:
Jammergenoeg accepteren nog niet alle (voornamelijk mobiele) apparaten het rootcertificaat van StartSSL
Maar goed, voorheen had ik een self-signed certificate, die deed het nergens, dus het is iig al een step up
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 31-05-2012 16:09 ]
Op een Windows Phone-toestel is dat redelijk eenvoudig, rootcertificaat downloaden, openen, telefoon rebooten. Op mijn Android-toestel (Sony Xperia P) heb ik dat niet voor elkaar gekregen..oisyn schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:08:
[...]
Hmm, inderdaad, mijn WP7 telefoon is het er ook niet mee eens. Da's inderdaad jammer.
Maar goed, voorheen had ik een self-signed certificate, die deed het nergens, dus het is iig al een step up. Kan altijd de StartSSL CA installeren op mijn telefoon.
Toen ik dat deed (WP 7.0) moest dat nog wel. Misschien is dat sinds Mango verbeterd.
Lijkt me veel verstandiger dat ze meer inzetten in het selectief hervalideren van je inlogverzoek (beetje zoals FB dat doet).Quagmire84 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:35:
Ik lees net een blogpost op codinghorror over 2-step verification bij Gmail (http://www.codinghorror.c...r-email-hacker-proof.html)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Hoe bedoel je precies? (heb geen FB)BtM909 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:19:
[...]
Lijkt me veel verstandiger dat ze meer inzetten in het selectief hervalideren van je inlogverzoek (beetje zoals FB dat doet).
Google weet alles van je, dus ze kunnen makkelijk herleiden of een inlogattempt vaag is (gebaseerd op je profiel). Dat kan een vreemd ip-adres zijn tot andere locatie en alleen in die gevallen om extra validatie te vragen.
Nu heb ik geen documentatie gekregen, alleen de SOAP url (asp.net) daar kun je wel zien welke parameters je moet versturen, heb de parameters op verschillende manieren mee gegeven, maar blijf errorcode 5 krijgen in mijn response.
En nu komt het leukste, het software pakket is ontwikkeld in India. Oftewel als ik een mail verstuur duurt het even voordat ik een reactie terug krijg.
Heb als eerste gevraagd als ik documentatie mag ontvangen
Zo moeilijk is SOAP niet, als je't eenmaal een keer hebt gedaan dan...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb wel vaker met SOAP gewerkt, en dat ging wel goed
[ Voor 6% gewijzigd door Solopher op 31-05-2012 17:04 . Reden: WSDL aangepast :P. ]
Fijn, dan geef ik jou de WSDL voor de volgende WCF-functie, daar moet je toch wel uitkomen dan...Firesphere schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:54:
Ehm, je hebt toch genoeg aan de WSDL??
1
2
3
4
| public int Get(string s1, int i1, int i2, short i3, string s2) { // ... } |
Have fun
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Studentnaam, jaar, groep, procent, graad
^^
/troll
Ik geef je overschot van gelijk. Met zo'n naam kun je inderdaad niet veel opmaken, zeker niet zonder documentatie...
Verwijderd
Wat gebeurt er?wsitedesign schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:08:
Simpel hoor...
Studentnaam, jaar, groep, procent, graad
^^
/troll
Ik geef je overschot van gelijk. Met zo'n naam kun je inderdaad niet veel opmaken, zeker niet zonder documentatie...
Wat als je een homebrew 'XML' webservice hebt? Waarbij de method signature niks meer is dan:Firesphere schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:54:
Ehm, je hebt toch genoeg aan de WSDL??
1
2
3
4
| public string Get(string body) { // ... } |
Er gaat XML in en er komt XML uit, dat klopt ja...
* D-Raven heeft al een aantal keren van dit soort services mogen consumeren...
Dat is toch juist fantastisch als ontwikkelaar van die service? Je kan de implementatie veranderen wat je maar wil maar de interface veranderd nooit! Alles blijft automatisch backward / forward compatible en werkt altijdD-Raven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:33:
[...]
Wat als je een homebrew 'XML' webservice hebt? Waarbij de method signature niks meer is dan:
C#:
1 2 3 4 public string Get(string body) { // ... }
Ok, ja, da's wel heel erg "alleen de WSDL"; meestal als ik de WSDL in SoapUI plemp, krijg ik wel een respons die me verteld wat voor ongeveer-values er in gestopt moeten worden.Korben schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:02:
[...]
Fijn, dan geef ik jou de WSDL voor de volgende WCF-functie, daar moet je toch wel uitkomen dan...
C#:
1 2 3 4 public int Get(string s1, int i1, int i2, short i3, string s2) { // ... }
Have fun
En daarnaast, je weet aan wat voor applicatie je aan het werk bent he
Maargoed, nee, met alleen die set kan ik natuurlijk niet zoveel inderdaad. You win.
I'll get you next time gadget! Next time!
Ik ben nu ook bezig om een stub voor zo eentje te maken word er een beetje verdrietig van. Als ze wat meer tijd dan 5 minuten besteden aan het maken van een goede wsdl zou het er al veel beter uit zien.D-Raven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:33:
[...]
Wat als je een homebrew 'XML' webservice hebt? Waarbij de method signature niks meer is dan:
C#:
1 2 3 4 public string Get(string body) { // ... }
Nothing to see here!
Moest een keer een Orders05 XML bericht verwerken die ik vanuit een webservice ophaal, dus ik de officiële XSD gebruikt om alle binnenkomende berichten daartegen te valideren...... heeft 3 maanden(!!) geduurd voordat ze _echte_ Orders05 XML berichten konden versturen..
Praten met 3th party webservices om order informatie oid uit te wisselen is _nooit_ zo simpel als dat het lijkt.... altijd gezeik.
Al die dingen die je opnoemt zijn niet zo erg als er maar gewoon een definitieve beslissing werd gemaaktYopY schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:46:
[werkfrustratie-gaat-m'n-baan-kosten]Jullie weten tenminste dat het soap wordt; ik mag tegen een API praten die eerst REST / json zou worden, toen een eigen bedacht soort half-rpc-dat-json-teruggeeft wordt, toen zou het misschien JSON-RPC worden, vandaag stellen ze voor om het misschien toch maar SOAP te maken. En deze discussie en het gebrek aan het maken van een beslissing speelt (blijkbaar) al vanaf februari. Jeuj.[/werkfrustratie-wordt-nu-hardhandig-aangesproken]
Leuke is, bij mij wilde ze geen XSD leveren want dat 'was niet nodig'. Really? Je geeft ons eerst een WSDL wat alleen een groot gat is waar XML ingedonderd kan worden en dan ga je nieteens een XSD aanleveren zodat wij niet kunnen valideren of de berichten die wij sturen/ontvangen correct zijn. Dan maar zelf een XSD maken gebaseerd op bericht inhoud en die naar hun sturenD-Raven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:39:
Ze moeten gewoon een object model gebruiken. Dat dit object model vervolgens over de lijn naar XML geserialiseerd wordt zal mij een rotzorg wezen.
Moest een keer een Orders05 XML bericht verwerken die ik vanuit een webservice ophaal, dus ik de officiële XSD gebruikt om alle binnenkomende berichten daartegen te valideren...... heeft 3 maanden(!!) geduurd voordat ze _echte_ Orders05 XML berichten konden versturen..
Praten met 3th party webservices om order informatie oid uit te wisselen is _nooit_ zo simpel als dat het lijkt.... altijd gezeik.
[ Voor 43% gewijzigd door Rutix op 31-05-2012 20:38 ]
Nothing to see here!
Verwijderd
Hoe combineer je werk met studeren?Ealanrian schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:16:
Helaas zijn een groot deel van de uren, uren gemaakt voor studie en er zit ongeveer 4 uur reis tijd per dag in. In die 4 uur ga ik 2 uur gebruiken voor werk opdrachten.
Verwijderd
Nou moet ik wel zeggen dat ik geen persoon ben die alleen maar 8ten of hoger wil hebben. Ik ga vooral voor goede resultaten in projecten en de theorie blijft dan nog wel eens wat achter
[ Voor 33% gewijzigd door Ealanrian op 31-05-2012 21:22 . Reden: meer info ]
Nog belangrijker: De Visual Studio 12 RC is nu ook te downloadenAlex) schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:57:
Voor de geïnteresseerden: de Release Preview van Windows 8 is vanaf vandaag beschikbaar.
Om eventuele verwarring te voorkomen: Het is 'Visual Studio 2012' of 'Visual Studio 11.' Het is dus niet 'Visual Studio 12.'12432 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:02:
[...]
Nog belangrijker: De Visual Studio 12 RC is nu ook te downloaden
Evenals de Windows Server 2012 RC.Alex) schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:57:
Voor de geïnteresseerden: de Release Preview van Windows 8 is vanaf vandaag beschikbaar.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Als Metro de toekomst van Windows is, wordt mijn volgende pc een Mac mits Windows 7 niet meer supported is.
Simpel voorbeeldje waarom:
Ik zit achter een pc. Met een muis, en een toetsenbord. Een precisie-instrument, bedoeld om tot op de pixel nauwkeurig een keuze te kunnen maken. Er verschijnt een push notification van de Messenger-applicatie. Nu interesseert mij dat niet, dus besteed ik er geen aandacht aan. Ik was immers bezig in het venster op de achtergrond (klassieke desktop).
Ik wil op het kruisje klikken om het venster te sluiten. Ik klik. BAM. Messenger.
Ik weet 100% zeker dat ik niet op de notification klikte. En toch kreeg ik de Messenger-applicatie, en stond het venster dat ik wilde nog steeds open.
[ Voor 63% gewijzigd door Alex) op 31-05-2012 23:55 ]
Geweldig spel voor programmeurs/informatici/automaattheoretici (←is dit een woord?).
Nothing to see here!
Vervolgens pak ik de goede solution zegt mijn TFS doodleuk dat ik geen rechten heb op die repository... Oei!
Edit: Ah, na 3x hetzelfde WW invullen kom ik er wel doorheen. Sowieso raar dat hij niet altijd mijn domein user doorgeeft naar TFS (vooral als ik buiten mijn netwerk zit, maar wel met mijn eigen systeem) en ik soms even een extra inlog moet doen. Tijd voor TFS 2012
[ Voor 20% gewijzigd door .Gertjan. op 01-06-2012 09:32 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan is er toch iets verkeerd gegaan. Hier kan ik gewoon hoveren boven de notification en krijg ik een mooi kruisje te zien in de rechterbovenhoek (ter grootte van een cm bije en cm op mijn 22" 1680x1050 scherm).Alex) schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:51:
[...]
Ik wil op het kruisje klikken om het venster te sluiten. Ik klik. BAM. Messenger.
Ik weet 100% zeker dat ik niet op de notification klikte. En toch kreeg ik de Messenger-applicatie, en stond het venster dat ik wilde nog steeds open.
Klik ik daarop is mijn notification weg en verandert er verder niets.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2012 10:01 ]
Verwijderd
ProductiviteitSoultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:52:
Kennen jullie Manufactoria?
Geweldig spel voor programmeurs/informatici/automaattheoretici (←is dit een woord?).
Gelukkig moet ik niet productief zijn maar gewoon les volgend
AwesomeSoultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:52:
Wilde even de Windows Server 2012 testen, maar damn met die SSD en een goede sloot geheugen is dat dus echt bloedsnel
Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik Metro achtige taferelen wil op een server... Vaak zit je met een remote desktop te werken en dan is het redelijk irritant dat je in de hoekjes moet zijn met je muis. Binnen mijn VM gaat het al niet helemaal lekker dus in RDP zal het niet heel veel beter zijn (zeker als je niet fullscreen werkt)...
Ow ja, je zoekt je zoals altijd de eerste tijd helemaal de barsten naar bepaalde zaken. Zo mis ik nu al mijn start menu en moest ik toch ook goed zoeken naar de restart knop
De server manager daarentegen ziet er wel weer retestrak uit
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb jij een goede oplossing voor "Robomecha"? Mijn machine is goed maar hij zegt dat ie te lang duurt ("running out of patience") en dat het beter kan, maar volgens mij kan hij niet korter dan 2 kopies van de hele string. Je moet namelijk eerst de hele string processen zodat je weet wat de laatste is, zodat je die laatste nog een keer kunt uitschrijven en vervolgens de hele string (muv die laatste) daarachter schrijven.Soultaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:52:
.edit: oh, nevermind. Als ik de lopende band iets korter neerleg dan werkt het wel
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2012 12:44 ]
Onduidelijkheid in mijn tekst: ik bedoelde het kruisje van het onderliggende venster, niet dat van de notificatie zelf.Caelorum schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:00:
[...]
Dan is er toch iets verkeerd gegaan. Hier kan ik gewoon hoveren boven de notification en krijg ik een mooi kruisje te zien in de rechterbovenhoek (ter grootte van een cm bije en cm op mijn 22" 1680x1050 scherm).
Klik ik daarop is mijn notification weg en verandert er verder niets.
Dat terzijde: ik vind iOS 4.0 bijvoorbeeld qua multitasking volwassener dan Windows 8. Het komt niet eens in de buurt van iOS 5.1, ook niet op grafisch gebied. En hier moet Microsoft dan de tabletoorlog mee gaan winnen?
Nog zoiets: ik ga naar de Store, waar ik "Cut the Rope" download. Het downloaden op zich duurt al vrij lang (op mijn iPad gaat dat toch echt stukken sneller!) maar vooruit, ik geef het even de tijd. Ik start het spel.
Het eerste wat me opvalt: de graphics zijn niet scherp (zie de rafelige Om Nom), wederom iets wat ik op iOS nooit zie!

En niet veel later krijg ik deze melding:

Goed, einde Cut the Rope-experiment. Op naar de volgende app: de ingebouwde Xbox Live-Games-applicatie. Eens kijken hoe dat eruitziet. Ik was serieus verbaasd over de kwaliteit van de afbeeldingen. Het is 2012, je hebt de beschikking over de nieuwste technologieën, en dít is de afbeeldingskwaliteit die je eruit krijgt?

Toen dacht ik "Misschien ligt dit wel aan het feit dat ik een VM gebruik. Laat ik eens iets anders starten, als dat er ook zo brak uitziet weet ik dat het niet aan Windows ligt." Het resultaat:

Let wel: dit shot is gemaakt met software rendering, geen Direct3D of wat dan ook!
[ Voor 47% gewijzigd door Alex) op 01-06-2012 13:07 ]
muahahaha, die kerel is knettergek
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2012 13:55 ]
Ik heb zelf "running out of patience" alleen gezien bij infinite loops, nooit bij inefficiënte implementaties van algoritmen. Ik vermoed dat je ergens een conveyor de verkeerde kant op had staan wat je met je redesign toevallig hebt verholpen ofzo..oisyn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:41:
Heb jij een goede oplossing voor "Robomecha"? Mijn machine is goed maar hij zegt dat ie te lang duurt ("running out of patience") en dat het beter kan
[..]
.edit: oh, nevermind. Als ik de lopende band iets korter neerleg dan werkt het wel
Ow wauw.... Bottomline moeten we dus als ontwikkelaars onze software maar gratis weggeven. Het is tenslotte belangrijker om gratis software te hebben dan je kinderen te voeden... Just, wow....Gamebuster schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:49:
YouTube: Richard Stallman | GNU/LAS | s20e10
muahahaha, die kerel is knettergek
Of we moeten een bijbaantje nemen...
Oh noes! Rare boomknuffelaar.I won't take it if it isn't free software.
reactie: "fok jou doen we nie meer, had je maar eerder mee aan motten komen." Hoppa, werkweigering.alienfruit schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:18:
Zo twee dagen voor de deadline melden dat de pagina niet mag scrollen
1
2
3
| body { overflow: hidden; } |
"Het werkt niet meer"
- Hebben we niet genoeg tijd voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Solopher op 01-06-2012 14:23 ]
* Hoogie2004 stuurt dan mega groot scherm op met mega-resolutie.alienfruit schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:18:
Zo twee dagen voor de deadline melden dat de pagina niet mag scrollen
Je kan overigens altijd gewoon de scrollbalken uitzetten
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.