De faq's mogen wel eens bijgewerkt worden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik was wat aan het zoeken, en het viel mij op hoe oud diverse faq's al zijn.

PMG FAQ AMD K6? Pentium 4? Niet echt 'modern' meer.
PMG FAQ Pentium 4 met Hyperthreading... zelfs mijn Pentium D is nog moderner :P
PMG FAQ twijfelgevalletje, misschien voor in een faq 'oude meuk'.
PMG FAQ Sommig Tweakers waren nog niet eens geboren toen die uitkwam.
PMG FAQ Mag wel eens doorgespit worden, volgens mij zijn er nu topicreeksen.

OM FAQ Ik mis de SSD's, of in ieder geval een linkje naar het SSD topic en/of het SSD BBG-topic (omdat die techniek zo snel gaat)

OH FAQ topicreeksen zijn een paar topics verder.

CSA FAQ Volgens mij is veel van de genoemde software ook al een paar versies/problemen verder.

Windows Clients - FAQ We zijn al bijna 3 Windows versies verder.
Windows Clients - Vista FAQ We zijn al bijna 2 Windows versies verder.
Windows - Howto's and Guides Mag wel een nieuwe naam hebben, 'oude meuk tips' ofzo.

Navigatie FAQ Mogen ook wel wat nieuwere apparaten in genoemd worden, of linkjes naar topics over de nieuwe apparaten.

Het is geen commentaar hoor, alleen een opmerking. Ik ben uitstekend geholpen met een aantal van deze oude faq's O-)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jij biedt je bij deze aan om de boel bij te werken begrijp ik? :P

Maar je hebt gelijk. Punt is dat het veel tijd kost om het up-to-date te houden en het relatief weinig gelezen wordt. Ik denk dat het in veel fora op prijs gesteld zou worden als users ook meedenken en meeschrijven. Dat geldt voor ons in Mobile in ieder geval wel. * RoD gaat pven eens schoppen voor de Navigatie-FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij het ik dion_B wel eens iets horen roepen over de PMG FAQ (of een andere mod..). De besproken processoren zijn welliswaar oud, de info zelf is relevant. Uiteraard dient een FAQ tijdloos te worden geschreven.

Oerigens, we hebben nu een aantal grote topics, bijvoorbeeld het intel core-topic en videokaarten topicstarts. Daar staat ook een schat aan informatie in, wellicht kunnen we een linkje daarheen ergens tussen frommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:49:
Jij biedt je bij deze aan om de boel bij te werken begrijp ik? :P
<knip>
Ik mis het verstand er voor, en moet zelfs de eenvoudigste dingen opzoeken in een faq :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16

Thandor

SilverStreak

Dat zijn FAQ's uit de goede oude tijd! Een erfstuk van GoT met de naam van BalusC erboven!

De PMG FAQ is inderdaad sterk achterhaald. Ik ben ooit eens begonnen om dit up te daten maar afgehaakt. Het zou mooi zijn om dat op te starten in samen met gemoedwillige GoT'ers. De grote lap tekst is toch wat veel voor één persoon ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als jullie toch bezig gaan, is het wellicht een mooi moment om eens een keertje naar dit topic te kijken:
Erkens in "Organisatiestructuur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Misschien de topics updaten met relevante informatie en de schat aan informatie die er nu in staat naar een ´lokale´ tweakers-achtige-wikipedia sturen?

En misschien een vacature plaatsen voor contentbeheerder?

[ Voor 18% gewijzigd door Beta op 26-09-2011 00:18 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beta schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:17:
Misschien de topics updaten met relevante informatie en de schat aan informatie die er nu in staat naar een ´lokale´ tweakers-achtige-wikipedia sturen?
Die discussie is al eens gevoerd in andere topics. Wat mij betreft een goed idee, maar er zal dev-tijd voor vrijgemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Resistor schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:45:
Navigatie FAQ Mogen ook wel wat nieuwere apparaten in genoemd worden, of linkjes naar topics over de nieuwe apparaten.
Zie FAQ: wat verwachten jullie in deze FAQ?: 0 reacties. Uiteraard kunnen we zelf wel bedenken wat er eventueel in zou kunnen, maar als er totaal geen input komt dan is het ondankbaar werk. Aangezien er blijkbaar geen behoefte is aan zo'n FAQ, steek ik mijn tijd liever in andere zaken die wel gewaardeerd worden. Misschien dat het beter is om deze FAQ offline te halen, want hij is inderdaad erg verouderd.
Het is geen commentaar hoor, alleen een opmerking. Ik ben uitstekend geholpen met een aantal van deze oude faq's O-)
Alle opmerkingen zijn welkom. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:52:
Volgens mij het ik dion_B wel eens iets horen roepen over de PMG FAQ (of een andere mod..). De besproken processoren zijn welliswaar oud, de info zelf is relevant. Uiteraard dient een FAQ tijdloos te worden geschreven.
Klinkt bekend :P

Idd grootste 'fout' is dat de FAQs te tijdsgebonden geschreven zijn. Ook al komen de voorbeelden uit de tijd van de i440BX (1998...), alles wat in de RAM FAQ staat is nog steeds even relevant voor DDR3 op een Sandy Bridge.
Oerigens, we hebben nu een aantal grote topics, bijvoorbeeld het intel core-topic en videokaarten topicstarts. Daar staat ook een schat aan informatie in, wellicht kunnen we een linkje daarheen ergens tussen frommelen.
Dat klinkt goed - de FAQs herschrijven zonder voorbeelden (waardoor ze een stuk tijdlozer worden) en in plaats daarvan links geven naar topicstarts van grote topics met veel info.

En die So7 FAQ-entry... tja, dat is gewoon een stukje nostalgie, toen ik het bijna 10 jaar terug schreef was So7 al EOL, er lopen idd GoTters rond die jonger zijn dan dat platform. Misschien is er plek voor een "museum-FAQ" - de info die daarin staat is voor 99.999% van bezoekers irrelevant, maar *als* je het nodig zou hebben zou je het vrijwel nergens anders terug kunnen vinden. Bovendien geeft het een beeld van hoe "Tweaken" vroeger was - niks CPUs die zichzelf dynamisch (over)clocken, als je interessante dingen wilde moest je vaak met stukjes draad pinnetjes verbinden.

Oh oh, veel te hoge "opa vertelt"-gehalte :D

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Misschien is het leuk om mensen uit het expertpanel of ervaren vrijwilligers (die helaas niet in het expertpanel zitten :-( maar wel goede, gespreide kennis hebben) de FAQs te laten schrijven waarna de modjes deze uiteindelijk kunnen verbeteren - waar mogelijk - en kunnen publiceren.

Zo doet iedereen uiteindelijk mee en krijg je denk ik de 'beste' FAQs. Of natuurlijk een GoT wiki maken :P. * alex3305 rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me merkt subtiel op dat een mede-topicstarter van een FAQ alleen zichtbaar is als je mouseovert in het forumoverzicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil dan ook niet elke losse, kleine FAQ een FAQ-status geven (wat er inderdaad voor zorgt dat je geen mede-auteurs kan zien enzo) maar gewoon één topic maken voor de FAQ-index die vervolgens linkt naar andere specifieke FAQ's per onderwerp die gewoon gesloten topics kunnen zijn. Dat, of één indexpost bovenaan in de thread met losse posts per FAQ in hetzelfde topic, maar ik weet niet of je daar dan wel de poster-info ziet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

alex3305 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:53:
Misschien is het leuk om mensen uit het expertpanel of ervaren vrijwilligers (die helaas niet in het expertpanel zitten :-( maar wel goede, gespreide kennis hebben) de FAQs te laten schrijven waarna de modjes deze uiteindelijk kunnen verbeteren - waar mogelijk - en kunnen publiceren.

Zo doet iedereen uiteindelijk mee en krijg je denk ik de 'beste' FAQs. Of natuurlijk een GoT wiki maken :P. * alex3305 rent
Nou, iedereen die een stuk voor een Mobile-FAQ wil schrijven mag zich bij mij aanmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Resistor schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:45:
OM FAQ Ik mis de SSD's, of in ieder geval een linkje naar het SSD topic en/of het SSD BBG-topic (omdat die techniek zo snel gaat)
Ik mis de uitleg over het 2TB</GPT gebeuren, maar daar had ik al een topic over gemaakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1