- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Het komt ook voor op de Xbox 360 en PS3. Al vanaf de eerste dag trouwens (toen de open beta nog niet voor iedereen open was). Is gewoon een keiharde bug. De hitreg is véél slechter dan in BC2.CptChaos schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:24:
[...]
Ga maar uit van het laatste, PunkBuster staat namelijk uit op elke server.
Dus artificiële lagUniciteit schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:26:
[...]
Het komt ook voor op de Xbox 360 en PS3. Al vanaf de eerste dag trouwens (toen de open beta nog niet voor iedereen open was). Is gewoon een keiharde bug. De hitreg is véél slechter dan in BC2.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Is ook meer een probleem met hoe je health wordt aangegeven.DonnyR schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:26:
ze mogen not flink sluitelen aan de hit registration.
irriteer me mateloos aan het feit dat me kogels 1-2 sec later aankomen.
Als ik snipe en ik hitmark iemand moet ik nog 1 sec ofzo wachten tot die ook echt neer valt.
zelf wordt je vaak opeens 1 hitted zonder dat je door heb dat iemand op je schoot.
Neem bijvoorbeeld als op je wordt geschoten: je kan aan dat 'ontzichtbare rondje wat zichtbaar wordt zodra erop je wordt geschoten' zien waarvandaan je wordt beschoten. Echter klopt dit vaak niet. Soms wordt ik zelfs van 2 kanten beschoten door één persoon, wat gewoon onmogelijk is.
Daarnaast is het vaak onduidelijk of je gewond bent. Je moet echt letten op de statusbar % rechtsonder. In Bad Company 2 wist je ten minste wanneer je zwaargewond was. Het werd rood in beeld, soms wat té erg (maar beter dan wat er nu is), en je wist meteen "ik moet dekking zoeken".
Nu heb ik eigenlijk continue "Ik heb nog 1% leven, goh, nu ben ik vast zwaargewond, ik moet vast dekking zoeken" (dat van 1% komt trouwens ook té vaak voor)
Als ik nog maar weinig leven over heb (dus bijv. 5%), dan heb ik gewoon niet het gevoel van dat ik gewond ben. Heel die spanning is er niet.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een slechte netcode...DonnyR schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:26:
ze mogen not flink sluitelen aan de hit registration.
irriteer me mateloos aan het feit dat me kogels 1-2 sec later aankomen.
Als ik snipe en ik hitmark iemand moet ik nog 1 sec ofzo wachten tot die ook echt neer valt.
zelf wordt je vaak opeens 1 hitted zonder dat je door heb dat iemand op je schoot.
zeker als er iemand in de server zit die last heeft van packetloss.
vb:
Ik lag, maar ik schiet jou door je hoofd net voordat je om een hoekje duikt.
na 200ms ofzo realiseert mijn pc zich dat het pakketje niet is aangekomen en stuurt hij em nog een keer.
na ongeveer 270ms kom het eindelijk aan op de server, die registreert dat jij dood bent, en dan moet die info ook nog naar je client gestuurd worden.
Tegen de tijd dat jij dood neervalt, zat je op je eigen scherm al lang veilig achter je hoekje.
low HP scherm komt er in de final wel in.Uniciteit schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:30:
[...]
Is ook meer een probleem met hoe je health wordt aangegeven.
Neem bijvoorbeeld als op je wordt geschoten: je kan aan dat 'ontzichtbare rondje wat zichtbaar wordt zodra erop je wordt geschoten' zien waarvandaan je wordt beschoten. Echter klopt dit vaak niet. Soms wordt ik zelfs van 2 kanten beschoten door één persoon, wat gewoon onmogelijk is.
Daarnaast is het vaak onduidelijk of je gewond bent. Je moet echt letten op de statusbar % rechtsonder. In Bad Company 2 wist je ten minste wanneer je zwaargewond was. Het werd rood in beeld, soms wat té erg (maar beter dan wat er nu is), en je wist meteen "ik moet dekking zoeken".
Nu heb ik eigenlijk continue "Ik heb nog 1% leven, goh, nu ben ik vast zwaargewond, ik moet vast dekking zoeken" (dat van 1% komt trouwens ook té vaak voor)
Als ik nog maar weinig leven over heb (dus bijv. 5%), dan heb ik gewoon niet het gevoel van dat ik gewond ben. Heel die spanning is er niet.
Bedankt! Toch meld ik het maar, want ik kan niet alles bijhouden.
Tja, toch moet er nog wat aangesleuteld worden. In BC2 vond ik het eigenlijk wel prima, dat als je bijvoorbeeld op elkaar schoot maar het niet zeker was wie eerst was, gewoon beide doodgingen.RocketKoen schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:31:
[...]
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een slechte netcode...
zeker als er iemand in de server zit die last heeft van packetloss.
vb:
Ik lag, maar ik schiet jou door je hoofd net voordat je om een hoekje duikt.
na 200ms ofzo realiseert mijn pc zich dat het pakketje niet is aangekomen en stuurt hij em nog een keer.
na ongeveer 270ms kom het eindelijk aan op de server, die registreert dat jij dood bent, en dan moet die info ook nog naar je client gestuurd worden.
Tegen de tijd dat jij dood neervalt, zat je op je eigen scherm al lang veilig achter je hoekje.
De graphics ook vanzelf sprekend,moet wel zeggen dat er toch nog het 1 en ander aan gesluiteld moet worden maar goed het is niet voor niets nog de beta en ze zullen er nog even hard aan werken.
Ik als cod speler merk wel dat het een totaal andere game is echt enorm wennen maar wel veel meer uitdaging en teamplay!
Liefhebber van Tweakers

39
Shotgun 870MC S (cobra scope of niets, schiet het overzichtelijkst vind ik)
Slug rounds
Extra ammo
Leuke launcher naar keuze (prefereer de smoke launcher, kan je nog kills mee krijgen ook en je komt dichtbij je doelwit met de shotgun)
1 hit op het bovenlichaam is een kill, 2 vereist als je op armen of onderlichaam schiet. Met de slug kan je alles op elke afstand killen, voor dichtbij ook erg effectief. Richten gaat ook erg gemakkelijk.
Neem deze class en je wordt geheid een killing machine. Heb nu al 345 kills in 4 uur. Het is echt een bazen combinatie
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Ik ga het eens proberen, maar eerst slug-shot nog unlocken.Pablo11392 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:46:
Ultra assault class combinatie:
Slug rounds
Extra ammo
Leuke launcher naar keuze (prefereer de smoke launcher, kan je nog kills mee krijgen ook en je komt dichtbij je doelwit met de shotgun)
1 hit op het bovenlichaam is een kill, 2 vereist als je op armen of onderlichaam schiet. Met de slug kan je alles op elke afstand killen, voor dichtbij ook erg effectief. Richten gaat ook erg gemakkelijk.
Neem deze class en je wordt geheid een killing machine. Heb nu al 345 kills in 4 uur. Het is echt een bazen combinatie
Weg met die brakke ingame browser!
EDIT: Oh.. en die IR scope.... wat slecht zeg. Dat is in feite gewoon een cheat.

[ Voor 14% gewijzigd door jagermeister op 03-10-2011 00:13 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Meer aanwijzingen
- Tactical light (Zou anders alleen binnen nut hebben)
- diverse nacht-scopes op wapens
Iemand nog andere zaken opgevallen? Lijkt me vet iig!
-- Altijd blijven prutsen --
Ik ben nu ook wel gewend aan Battlelog. Dice is nooit heel erg sterk geweest met in-game serverbrowsers. Zelfs na tig patches werkt de browser in BF2 nog steeds niet naar behoren.jagermeister schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:12:
Ik vind Battlelog trouwens wel lekker werken. Nog geen problemen ondervonden. Vroeger gebruikte ik ASE (All Seeing Eye) om servers te joinen... Werkte als een tierelier en ik vind Battlelog daar wel mee te vergelijken.
EDIT: Oh.. en die IR scope.... wat slecht zeg. Dat is in feite gewoon een cheat.
Het grote voordeel van deze opzet is dat ze de serverbrowser makkelijk kunnen updaten en uitbreiden, zonder dat daar patches aan te pas moeten komen. En je hoeft nu niet het spel op te starten om te kijken wat je stats zijn en of er een leuke server is. Sites als bf2stats.net en bf2s.com zijn nu zo goed als overbodig bij BF3.
Wat betreft de IR scope: ik ben er niet helemaal kapot van. Het idee is leuk en het werkt opzich wel aardig, maar zodra je door de scope kijkt zie je de driehoekjes niet meer boven de spelers. Dus dan weet je niet meer of het iemand van je eigen team is of niet. Op de meeste guns mount ik gewoon de 4x scope, precies goed. De holo is wel handig op support guns.
Zojuist een potje gespeeld als support met de UMP-45 + holo scope + laser + suppressor. Dit is de ultieme gun om lekker mee te raggen/backstabben in de metro. Door de suppressor valt het geluid niet zo op en blijft je positie langer geheim. Ik zag eerst het nut niet in van een suppressor (omdat het hit damage vermindert), maar nu ben ik over
[ Voor 0% gewijzigd door Bee.nl op 03-10-2011 00:31 . Reden: typo ]
Samen met nog wat andere tweakers
@hieronder er zitten geen helicopters in de beta
[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 03-10-2011 00:43 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik speel erg graag met de IR scope. Icm met support en M249 extended mag en bipod. Briljante combinatie, In het open gedeelte van metro is het niet superhandig.. Maar het biedt een groot voordeel en dat is dat je de bosjeskruipers erzo tussenuit schietjagermeister schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:12:
Ik vind Battlelog trouwens wel lekker werken. Nog geen problemen ondervonden. Vroeger gebruikte ik ASE (All Seeing Eye) om servers te joinen... Werkte als een tierelier en ik vind Battlelog daar wel mee te vergelijken.
Hoe kan je dit nu als een cheat beschouwen? Het heeft zen sterke punten maar ook zwaktes. Je kan bvb bijna niks zien als er tegenlicht is , laat staan een zaklamp.
Of is er een explot waar ik nog niet van weet?
Even opgezocht: je krijgt die als je 30 keer "combat efficiency ribbon" haalt. En die ribbon krijg je door een streak van 3 kills te doen.DanielWW2 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:20:
[...]
Dacht ik dat ik eindelijk eens een goede game had waarbij ik eindelijk eens bovenaan het scoreboard stond.
Met goede game bedoel ik dat de eerste basis klaar was met maar twee tickets verloren aan onze kant.![]()
Hoeveel kills is die 20.000 XP medal eigenlijk?
Vandaag veel meer verloren dan gewonnen, iedereen wordt beter dus. Damn
Edit; als je op printscreen drukt ingame, worden de screens dan auto ergens gesaved?
[ Voor 30% gewijzigd door mystiqu op 03-10-2011 01:19 ]
Mooie vid idd, vraag me af wat voor setup is gebruikt want bij mij ziet het er dus echt niet zo uit met alles op ultra
Liefhebber van Tweakers
haha nice, ikzelf ben een ware machine met een UMP-45 als support class (ammo issues andersPablo11392 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:46:
Ultra assault class combinatie:
Slug rounds
Extra ammo
Verwijderd
Ik heb eerder vandaag tegen jou gespeeld en toen vond ik het al zon vreemde combinatie.hanzai schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 01:31:
[...]
haha nice, ikzelf ben een ware machine met een UMP-45 als support class (ammo issues anders) icm een holo scope, flashlight en flash surp. beetje C4 op MCOMs plakken en rushen. Vaak eerst als Scout class om de respawn lekker dicht bij de enemy te zetten, zijn extreem weinig lui die weten wat het ding doet!
Je speelt constant met je flashlight aan (telkens als ik je tegen kwam, ook buiten gebied)...then what's the use of the surpressor?

Je doet dan alleen maar minder dmg voor geen reden
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K0yrfvu7lNE]
Als dat allemaal waar is dan is dice heel stom bezig, als clan kunnen we niet zonder squad maken en joinen, clans zijn er zodat je samen kunt spelen.
Vind het wel meevallen. Niet anders dan het spel wat ik altijd met mijn squad speel op deze map. Je kan wel als een kip zonder kop gaan rushen en rondrennen, maar dan krijg je dit niet voor elkaar nee.
Zodra ik een hoekje om moet of een gang in ga flick ik hem weer naar full automatisch. Werkt snel en soepel!
Maar verder erg mooie gameplay.
[ Voor 15% gewijzigd door H3llSiNG op 03-10-2011 08:29 ]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
wordt ik een beetje illegaal gefilmd hier ,gelukkig was het een redelijk potjeProfoundValue schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 03:01:
Eindelijk is het filmpje helemaal klaar me uploaden
[video]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen de sniper rifles met een 4x of kleinere scope (geen lensflare) voor buiten, of de UMP voor binnen (die kun je gewoon sprayen)yinx84 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:08:
Ik ben gisteren achter de waarde gekomen van firemode switchen (default knop is V). Heb nu standaard voor mid-en long range gevechten singleshot aanstaan. Raad iedereen aan om dat te proberen! Je kan toch nog behoorlijk snel schieten zonder recoil, en voor m'n gevoel is het gewoon veel accurater voor long range. Durf nu zelfs het gevecht aan met snipers, en win 50/50 in combinatie met Reflex scope (het enkele puntje).
Zodra ik een hoekje om moet of een gang in ga flick ik hem weer naar full automatisch. Werkt snel en soepel!
Ik heb er nu redelijk wat uurtjes op zitten, zo'n dikke 9 uur. level 23 en een w/l ratio van 3.15
Moet zeggen dat ik me wel nog aan een paar dingen irriteer:
Het feit dat spelers practisch op hun rug in de meest rare houding op een rots kunnen liggen dood lijken maar dan toch nog vrolijk schieten kan gewoon echt niet. Het lijkt soms wel of DICE geen rekening heeft gehouden met normale physics waar iederen IRL mee te maken heeft. Ook zie je vaak poppetjes die een nek hebben langer dan die knakker van de efteling.
De tactical light en rocketlauncher heb ik nu al gewoon een hekel aan.
Daarnaast merk ik op dat het ook voor mij iets te vaak voorkomt. Ik knal een compleet magazijn leeg op speler-x en andersom ben ik na 2 kogels het haasje. Dan vraag ik mij af of er onderscheid is in de 'zones' waar je iemand raakt. Zoja moet ik dus voortaan 'aim for the head instead of the chest' dat is dan per definitie gewoon het meest effectief.
Ook valt me op dat als ik achter een opstakel lig het net lijkt alsof ik in de film Wanted zit. Kogels vliegen de bocht om of buigen gewoon met de heuvel mee. Ik snap dat niet. Dit zou betekenen dat de baan van de kogel niet altijd oneindig linear is maar dus daadwerkelijk afbuigt naarmate deze vaart mindert.
Verder is het kruipen op objecten niet altijd even realistisch en blijft men vind ik toch te vaak nog hangen op dingen die eigenlijk gewoon geen obstakel moeten vormen. Ook zoiets doms dat als een muurtje ietsjes hoger is dan waar je gebruikelijk overheen komt je er gewoon niet op komt. (terwijl we in de trailer zagen dat je hulp kon krijgen van je teammaten die je over een muurtje heen hielpen)
jah zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het een leuk spel en het tactische voordeel haal je toch echt uit goed samen te werken en liefst nog via teamspeak/skype te kunnen communiceren daar win je zoveel voordeel mee. Maar er zal toch nog wel het e.e.a. veranderd moeten worden wil dit spel niet binnen een jaar afgeserveerd worden.
Als laatste hoop ik dat dit een spel is wat bedoeld is als meerjarenplan en daarom actueel gehouden wordt met goede updates bugfixes, maps, weapons en andere leuke DLC en niet (als het al een succes wordt) het activision style uitgemolken gaat worden (elk jaar claimen met iets nieuws te komen, dan op dezelfde engine blijven hangen en wat nutteloze toevoegingen te doen)
Oh en dat met over een muurtje helpen was volgens mij uit de single player trailer, volgens mij kan dat niet in de multiplayer.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Ik vind persoonlijk de balans van de SMG/PDW's wat raar...er staat range short, maar je kan er toch een heel eind mee schieten, en flink dmg doen...
daarnaast vind ik het heel erg jammer dat de mortar niet in de beta zit, aangezien we nu het schietmechanisme niet kunnen testen, en in het begin van de map lijkt hij me toch wel bruikbaar..
Het levelen word getweaked zeggen ze, maar ik vraag me af of ze dat niet gaan verknallen.. op sommige delen is het gewoon makkelijk punten farmen, zoals in de tunnels met een support
@lag-verhaal hierboven... toch vind ik het wel vreemd dat soms als je in cover ligt, je alsnog word neergeschoten...door een muur heen ofzo...alsof iets van je lijf uitsteekt buiten cover, als je soms ook ziet hoe deformed sommigen rondlopen (bij mij op het scherm tenminste)
[ Voor 16% gewijzigd door flessuh op 03-10-2011 08:48 ]
Kan niet wachten op de release.
Overigens geen last van lag (behalve op high ping servers natuurlijk) en glitches ofzo. Battlelog werkt ook goed zeg. Kan alles makkelijk vinden en de filters werken allemaal prima. Verder ben ik alleen nog wel benieuwd hoe het gaat werken met vrienden die je dan in dat schermpje kan slepen voor invites. Heeft iemand dat al kunnen testen?
De hitboxes lijken wel groter dan de models ja. Al een paar meegemaakt dat ik om een hoekje stond en alsnog geraakt kon worden of iemand kon raken door vlak langs een hoek te schieten, ook al kon ik hem niet zien (op 1920x1080 resolutie) omdat ie volledig achter de hoek stond. (en dus niet dat hij of ik net om een hoekje rende)flessuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:47:
@lag-verhaal hierboven... toch vind ik het wel vreemd dat soms als je in cover ligt, je alsnog word neergeschoten...door een muur heen ofzo...alsof iets van je lijf uitsteekt buiten cover, als je soms ook ziet hoe deformed sommigen rondlopen (bij mij op het scherm tenminste)
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ook ik vind Metro best leuk, tenminste... in de tunnels. Lekker CQB. Ik weet dat het niet het echte 'BF gevoel' is, en ook ik wil die grote mappen spelen. Maar eerlijk is eerlijk, een RPG die in een tunnel langs zoeft... heerlijk!!Oynky schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:05:
Ik vind het een geweldig spel. Ik vind de map metro helemaal niet erg en zelfs leuk.
Overigens geen last van lag (behalve op high ping servers natuurlijk) en glitches ofzo. Battlelog werkt ook goed zeg. Kan alles makkelijk vinden en de filters werken allemaal prima. Verder ben ik alleen nog wel benieuwd hoe het gaat werken met vrienden die je dan in dat schermpje kan slepen voor invites. Heeft iemand dat al kunnen testen?
En de sfeer in de tunnels is ook subliem. Licht, de metrostellen die ontspoort zijn, de perrons etc. Ze hadden eigenlijk 1 spoort vrij moeten houden waar random nog een metro langskomt. Pech als je dan toevallig op het spoor loopt
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
De lampen in een stuk tunnel en een metrostel kapot schieten, je laser/flashlight uitzetten en dan (met IR scope) in een hoekje kruipen en wachten op free killsbeany schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:10:
[...]
Ook ik vind Metro best leuk, tenminste... in de tunnels. Lekker CQB. Ik weet dat het niet het echte 'BF gevoel' is, en ook ik wil die grote mappen spelen. Maar eerlijk is eerlijk, een RPG die in een tunnel langs zoeft... heerlijk!!
En de sfeer in de tunnels is ook subliem. Licht, de metrostellen die ontspoort zijn, de perrons etc. Ze hadden eigenlijk 1 spoort vrij moeten houden waar random nog een metro langskomt. Pech als je dan toevallig op het spoor loopt
Ook leuk. Alle lampen in de metro's 1 kogel op schieten. Dan gaan ze niet helemaal stuk, maar gaan ze heel irritant knipperen. Halve team een epilepsie aanval met 20 van die dingen op een rij.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre die extra suppression bonus goed is. Die past natuurlijk perfect bij een ammo verslindede Supporter.
Claymores zijn trouwens echt geweldig
Ik snap dat het een beta is en dat er nog wat gefixt gaat worden maar ik heb soms na het reloaden niet meer de mogelijkheid om in te zoomen (rechter muisknop). Wanneer ik dan 1x schiet, weer reload en het opnieuw probeer kan het wel weer... Hebben meedere hier last van?
Graphics:
Gewoon vet! Ziet er prima uit wat mij betreft. Ook zooo vet dat als iemand met een lamp op zijn gun rond rent dat je dat heen en weer ziet gaan.
Leuke game, ik ben om!
Ook omdat je dit ook ''zonder skill'' kunt spelen. In CoD is snelheid zo veel meer belangrijk! Daar moet je uren in stoppen om mee te kunnen met de andere online gamers. Die tijd heb ik niet meer en hier kan je zonder gezeur en gezeik achter een muurtje zitten en afwachten. heerlijk!
Edit: Typo
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Het was bijzonder gezellig zo te lezen aan de commentaren tijdens het spel.ProfoundValue schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 03:01:
Eindelijk is het filmpje helemaal klaar me uploaden
[video]

Even wisselen van wapens zorgt ervoor dat je weer kan zoomen.stevens20 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:22:
Ik kan ook niet anders zeggen dat ik metro leuk vind. Ik vind het hele spel gewoon leuk! Het heeft meer opties dan vorige versies van BF. Daar werd je echt afgeknalt als je alleen liep en eventueel rushte, Nu is het wel mogelijk om als ''lonewolf'' rond te rennen. Daarbij vind ik de vele mogelijk af te leggen wegen erg leuk! (ik ben CoD gewent waarin er 3 a 4 wegen mogelijk zijn).
Ik snap dat het een beta is en dat er nog wat gefixt gaat worden maar ik heb soms na het reloaden niet meer de mogelijkheid om in te zoomen (rechter muisknop). Wanneer ik dan 1x schiet, weer reload en het opnieuw probeer kan het wel weer... Hebben meedere hier last van?
Graphics:
Gewoon vet! Ziet er prima uit wat mij betreft. Ook zooo vet dat als iemand met een lamp op zijn gun rond rent dat je dat heen en weer ziet gaan.
Leuke game, ik ben om!
Ook omdat je dit ook ''zonder skill'' kunt spelen. In CoD is snelheid zo veel meer belangrijk! Daar moet je uren in stoppen om mee te kunnen met de andere online gamers. Die tijd heb ik niet meer en hier kan je zonder gezeur en gezeik achter een muurtje zitten en afwachten. heerlijk!
Edit: Typo
Iemand trouwens een idee wat die 'special event' nou was?
Vraag mij ook af hoeveel cheaters er momenteel rondwaren op de server, die allen geen PB draaien. Zag al wallhacks (mensen die door de wanden van de metro uitrennen).
Matchmaking zou ook mooi zijn. Want je wordt bij momenten ontieglijk hard geowned door rank 30-40's.
[ Voor 29% gewijzigd door Hurtebise op 03-10-2011 09:33 ]
Ik begin OP Metro ook leuker en leuker te vinden!Oynky schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:05:
Ik vind het een geweldig spel. Ik vind de map metro helemaal niet erg en zelfs leuk.
Daarnaast, die drijfzand glitch lijkt opgelost te zijn?
Dat 'drijfzand' werd veroorzaakt door de mogelijkheid om het terrein te vervormen(granaten, C4). Dit hebben ze op de server uitgezet, waardoor het terrein 'hard' is geworden.Asgaro schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:30:
[...]
Ik begin OP Metro ook leuker en leuker te vinden!
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik las iets over Suppression Fire en de bonuspunten die je daar voor krijgt... die bron claimt dat alleen Support dit kan. Klinkt wel logisch eigenlijk, maar ik betwijfel of dit waar is. Kan iemand daar z'n tactical light op schijnen met z'n wijsheid?
[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 03-10-2011 09:34 ]
er kwam een rondje bij me muis en verder gebeurde er niks
Ik speel altijd assault en ik heb ook suppresion fire bonus punten ontvangen soms. Op het zelfde moment schoot ook een andere teammate er op.yinx84 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:34:
Ik ben even aan het lezen over de classes. Zie net pas dat Assault kan kiezen tussen defib en grenade launcher. Wist ik niet! Vind 't nu een stuk logischer dat de class Assault heet.
Ik las iets over Suppression Fire en de bonuspunten die je daar voor krijgt... die bron claimt dat alleen Support dit kan. Klinkt wel logisch eigenlijk, maar ik betwijfel of dit waar is. Kan iemand daar z'n tactical light op schijnen met z'n wijsheid?
Inderdaad, sinds enkele dagen niet meer opgevallen. Daarnet nog een paar potjes gespeeld en waar ik in het begin van de beta zowat elke keer door de grond zakte - meestal vlakbij punt A in het park - is dat nu niet meer.Asgaro schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:30:
[...]
Ik begin OP Metro ook leuker en leuker te vinden!
Kan het misschien zo zijn dat Support meer suppression effect geeft dan andere classes? Overal waar ik lees over de suppression mechanic wordt er gepraat alsof alleen Support dit heeft.exi22 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:36:
[...]
Ik speel altijd assault en ik heb ook suppresion fire bonus punten ontvangen soms. Op het zelfde moment schoot ook een andere teammate er op.
Verwijderd
staat een uitleg over in het problemen topic map op c: aanpassen en registery aanpassenvisblegamer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:34:
Ik had ook de beta gedownload maar bij mij gebeurt er totaal niks waneer ik een server wilde joinen
er kwam een rondje bij me muis en verder gebeurde er niks
Het effect bouwt op hoe meer je beschoten wordt. Ik denk dat deze perk gewoon de opbouw versnelt.Oynky schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:40:
Er is ook een speciale suppres perk, nog niet echt duidelijk wat dat moet voorstellen.
Voor support is het makkelijker te halen, omdat ze toegang hebben tot LMG's samen met de suppression perk kun je heel snel een gebied op slot zetten, waarna je met een beetje samenwerking gratis kills maakt voor een ander, als je zelf de kills niet krijgt. Als je in korte bursts schiet zal je zelf overigens de meeste kills wel krijgen.
hoe zit dat nu met die MAV...ik zag een paar filmpjes voorbij komen waarin deze gebruikt word, terwijl deze er niet in hoort te zitten?
is er soms ook de optie andere dingen te testen die er officieel niet in zitten, of alleen op gehackte servers...
@plaatje hierboven... dat viel mij ook wel op, was op zich wel leuk geweest als zoiets een perk was geweest zoals in COD, waar je een zonnebril kon nemen tegen flares
volgens mij is suppression overigens maximaal 50 punten per persoon, en je krijgt ze alleen als een ander de kill krijgt, dus ga bijvoorbeeld met een maat die recon of assault speelt (voor medkits of spawnpunt) en schiet over je tegenstanders, dan krijgt je maar de kill en jij suppression. Overigens als je de kill zelf maakt krijg je 100 punten.. vandaar dat ik gewoon vol schiet op de tegenstanders tot ze er bij neervallen.
Vooral dat kleine tunneltje richting 2e set MCOM's is een favo plekje, zaten we laatst met 2 LMG's en 1 recon voor spawnpunt...werkte prima, kwam niemand langs (de meest rechter ingang van de metro)
en die squad perks zijn inderdaad mooi bedacht, goed voor teamwerk. helaas dat die squad functie nog niet goed werkt, waardoor je niet met maten kan spelen
[ Voor 43% gewijzigd door flessuh op 03-10-2011 09:55 ]
Ah, bedankt voor de ophelderingflessuh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:47:
iedereen krijgt suppression bonus, voorwaarde is dat je in de juiste richting schiet.
Voor support is het makkelijker te halen, omdat ze toegang hebben tot LMG's samen met de suppression perk kun je heel snel een gebied op slot zetten, waarna je met een beetje samenwerking gratis kills maakt voor een ander, als je zelf de kills niet krijgt. Als je in korte bursts schiet zal je zelf overigens de meeste kills wel krijgen.
Ik ga vanavond Support + LMG/bipod en de Suppression Perk proberen. Denk niet dat ik in korte bursts ga schieten... wil kijken hoeveel Suppression bonuspunten ik kan binnen harken
Vind wel dat je erg kwetsbaar bent op de grond met een bipod. Je bent gewoon een sitting duck dus je MOET wel ammo blijven pompen om ze af te schrikken.
[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 03-10-2011 09:50 ]
Ja, is besproken in het kroeg/slowchat topic. De Battlefieldo matches op de stream zouden op Caspian Border gespeeld worden, echter heeft DICE de nieuwe Caspian Border build niet kunnen leveren en dus is dat niet doorgegaan.Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:46:
Is die verrassing er nu gekomen gisteren?
Dus wij zouden niet kunnen spelen op Caspian Border, maar een paar mensen van Battlefieldo.com wel die streamen en wij kunnen gewoon kijken? En zal DICE dan alsnog vandaag of later met een update komen daarvoor?Sagaris schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:51:
[...]
Ja, is besproken in het kroeg/slowchat topic. De Battlefieldo matches op de stream zouden op Caspian Border gespeeld worden, echter heeft DICE de nieuwe Caspian Border build niet kunnen leveren en dus is dat niet doorgegaan.
Verwijderd
Dat is een COD term... [/rant]Jpjedi schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:53:
Wtf is "perk" ?
Je krijgt bepaalde bonussen, zoals extra ammo, sneller sprinten, minder damage bij explosies, etc.
Deze kun je aan je karakter toewijzen (max 1) en zijn alleen voor jouw beschikbaar. BF3 heeft ook squad bonussen, welke dan gelden voor je hele squad. Op die manier kun je met 4 mensen, 4 verschillende bonussen krijgen, ondanks dat je er zelf maar één kan toewijzen.
Een soort specialiteit die je kunt toevoegen aan je huidige skills. Dus sprint, meer granaten of meer ammoJpjedi schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:53:
Wtf is "perk" ?
Beetje zelfde als wat er al in BFBC2 zat alleen uitgebreider en meer mogelijkheden
Of dat deze juist het effect vermindert.yinx84 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:44:
[...]
Het effect bouwt op hoe meer je beschoten wordt. Ik denk dat deze perk gewoon de opbouw versnelt.
Je hebt er twee inderdaad. Een Pro en een Anti
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Volgens mij heeft het te maken met je Squadleader. Hij geeft opdracht om bijv. een M-com aan te vallen of de aanval op de tegenstander in te zetten doormiddel van spotten. Wanneer hier tegenstanders in de buurt dit punt lopen en jij schiet dan in deze richting.....ontvang je de suppression punten. Hoeft dus niet eens raak te zijn.yinx84 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:39:
[...]
Kan het misschien zo zijn dat Support meer suppression effect geeft dan andere classes? Overal waar ik lees over de suppression mechanic wordt er gepraat alsof alleen Support dit heeft.
Heb nog niet goed door of je nu altijd de punten ontvangt....zou zo kunnen dat dit niet altijd wordt meegenomen. Ga er nu wel meer op letten.
http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQShowcasing the problems that were caused by DICE, when they switched bullet registration over to the client side.
Verwijderd
als je een zonnebril op hebt wordt je toch ook nog steeds verblind als je richting een lichtbron kijkt.
Verwijderd
Het volgen van de orders gegeven door de SL vallen onder een ander kopje (10 punten, weet de naam niet meer), net als dat een SL punten krijgt als zijn squad doet wat hij zegt.
ja drm! Alleen wat minder dan zonder bril...Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
als je een zonnebril op hebt wordt je toch ook nog steeds verblind als je richting een lichtbron kijkt.
Maar goed ze kunnen niet overal rekening mee houden
ik mis alleen de flashbang een beetje in bf3. Kan mij herinneren dat hij wel in 2 zat maar dat is telang geleden om het met zekerhied te zeggen.
Maar een flash bang in metro zou op sommige stukken wonderen kunnen verichten
Verwijderd
FlashbangTheregiment schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:13:
[...]
ja drm! Alleen wat minder dan zonder bril...
Maar goed ze kunnen niet overal rekening mee houdenIk vind de toevoeging van het licht en de laser tof gedaan. Ondanks dat ik er zelf ook last van heb als z'n flashlight in je gezicht schijnt.
ik mis alleen de flashbang een beetje in bf3. Kan mij herinneren dat hij wel in 2 zat maar dat is telang geleden om het met zekerhied te zeggen.

Dan krijgen we pas leuke situaties in "het tunneltje".
Persoonlijk heb ik weinig last van de flashlight... gewoon op schieten, net als laser (doet ook pijn aan je ogen) en andere dingen die je niet vertrouwd.
50 supression bonus
99 kill assist
> 100 player killed
Het heeft ook voordelen. Als jij iemand door zn hoofd schiet op jouw scherm, dan schiet je ze ook echt door hun hoofd, of je ping nu 1ms is of 200.DeepSeven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:07:
Dit is een erg goede video, laat zien hoe en waarom een death in de beta zo vaak oneerlijk voelt.
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ
Doen ze dit server side, dan moet je met aimen rekening gaan houden met je ping.
Ik weet nog vroegah, counterstrike beta op een 56k6 lijn. Ik moest ongeveer een halve meter voor een rennende speler mikken om hem te raken
Klopt, deze zat in Battlefield 2 Special ForcesTheregiment schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:13:
[...]
Voor de rest mis ik inderdaad ook wel eens een flashgranaat. Soms weet je al waar mensen liggen te kampen en dan is zo'n flashgranaat handig.
Als dit voor alle classes zo is dan vind ik de waarde van Support eigenlijk een stuk minder, behalve de ammo distributie.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:12:
Je krijgt suppression punten wanneer jij "richting" een vijand schiet, terwijl iemand anders de kill maakt. Wanneer je deze persoon raakt (maar niet zelf killed) dan wordt het automatisch een kill assist, welke altijd meer punten geven.
Het volgen van de orders gegeven door de SL vallen onder een ander kopje (10 punten, weet de naam niet meer), net als dat een SL punten krijgt als zijn squad doet wat hij zegt.
Het concept van een LMG op een bipod om te suppressen is vet, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer minder aantrekkelijk het lijkt. Het gaat echt heel veel mapkennis vereisen om goede support/suppress punten te vinden... want als je op random punten gaat liggen ben je veel te kwetsbaar. Kan iemand wat leuke situaties/posities opnoemen? Of is er iemand die al op deze wijze heeft geprobeerd te spelen? Hoor het graag!
in de metrotunnels zijn veel plaatsen, zelf ga ik altijd eerst in dat kleine tunneltje liggen.yinx84 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:21:
[...]
Als dit voor alle classes zo is dan vind ik de waarde van Support eigenlijk een stuk minder, behalve de ammo distributie.
Het concept van een LMG op een bipod om te suppressen is vet, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer minder aantrekkelijk het lijkt. Het gaat echt heel veel mapkennis vereisen om goede support/suppress punten te vinden... want als je op random punten gaat liggen ben je veel te kwetsbaar. Kan iemand wat leuke situaties/posities opnoemen? Of is er iemand die al op deze wijze heeft geprobeerd te spelen? Hoor het graag!
het zou in theorie mogelijk zijn om met 6 LMG's de hele metrotunnel af te sluiten...totday iemand een rpg/smaw to the face krijgt. maar ja, dan heb je wel goede communicatie nodig, en dat ontbreekt vaak toch bij een heel team. overigens was een commander hier handig bij geweest, die aan kan wijzen waar iedereen moet defenden.
@hieronder, er hoeft maar een beetje cover tussen te zitten en het werkt zo goed als niet.
[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 03-10-2011 10:27 ]
---RAWE CEEK!!!---
Het gaat er in iedergeval om dat windows niet met de trema op de e kan omgaan. Als je ook naar de map kijkt waar hij in geinstalleerd staat "C:/Program files/Orgin Games/" staat er beta battlefield 3 met een trema op de e.
In regedit moet je zoeken naar battlefield 3 en zo uit me hoofd instal path en nog 1 zal je de e met trema moeten vervangen voor een normale e. Daarna zal hij moeten werken
Inderdaad, ik maak me wel druk om het cheat potentieel, maar je hebt altijd een vertraging, met client side is het makkelijker om iemand te raken, maar wordt je dus ook makkelijker geraakt.RocketKoen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:21:
[...]
Het heeft ook voordelen. Als jij iemand door zn hoofd schiet op jouw scherm, dan schiet je ze ook echt door hun hoofd, of je ping nu 1ms is of 200.
Doen ze dit server side, dan moet je met aimen rekening gaan houden met je ping.
Ik weet nog vroegah, counterstrike beta op een 56k6 lijn. Ik moest ongeveer een halve meter voor een rennende speler mikken om hem te raken
wat heb ik toch een plezier gehad met het spammen van flashbangs. Heerlijk, een half rondje karkand lekker die dingen staan gooien, af en toe een granaat erbij en natuurlijk volop meedoen in de chat dat het toch wel verschrikkelijk irritant was.
Ik heb overigens enkel smoke granaten gezien tot nu toe. Die bijzonder ineffectief waren.
En ik heb ook het gevoel alsof de verdedigers veel meer kans hebben om het spelletje te winnen bij gelijke teams. Na stage 1 heb je niet veel flankroutes meer. Eigenlijk maar 3. 2 grote tunnels en eentje in het midden. (als je op de goede plek verdedigd). 16vs16 (of 64 vs 64) wordt dat natuurlijk een behoorlijk kansloze onderneming. Iedere gang 3 MG's en je hebt nog voldoende mensen over om te reenforcen waar nodig.
En tegen de tijd dat de aanvallers er eindelijk door zijn ben je al zo hard door je tickets heen...
Bedankt. deze fix komt elke x aantal uur langs sinds de launch van de betaR0y. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:27:
Voor de mensen die geen servers kunnen joinen zou je even moeten googlen.
Het gaat er in iedergeval om dat windows niet met de trema op de e kan omgaan. Als je ook naar de map kijkt waar hij in geinstalleerd staat "C:/Program files/Orgin Games/" staat er beta battlefield 3 met een trema op de e.
In regedit moet je zoeken naar battlefield 3 en zo uit me hoofd instal path en nog 1 zal je de e met trema moeten vervangen voor een normale e. Daarna zal hij moeten werken
21-3 net en spel eindigde al in het park na 8 minuten zonder ook maar 1 armpoging van de vijand.
[ Voor 5% gewijzigd door Skybullet op 03-10-2011 10:35 ]
dan heb je wel een team nodig dat jou zeer kwetsbare flank en achterkant goed dekt... ik cover vanaf iets verder naar achteren (de grote steen vlak bij/boven B juist de A bom...met een paar granaten/rpg's zijn de muurtjes zo weg, en kan er niemand meer komen zonder geraakt te worden. en ik kan alleen nog van de zijkant of met een lucky grenade dood gaan.Skybullet schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:34:
Defense is wel heeel makkelijk. ik kan in mijn 1tje heel B al dekken in het park. SVD zonder scope is 1 a 2 schoten voor een kill. Sprint voorbij B en ga daar op dat heuveltje liggen, zet een mobile spawnpoint neer. En maar van links naar rechts scannen.
21-3 net en spel eindigde al in het park na 8 minuten zonder ook maar 1 armpoging van de vijand.
Die 3e 'sector' vind ik dan weer een eitje voor de aanvallers, de verdedigers die uit dat gebouw komen zijn lopende schietschijvenSkybullet schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:34:
Defense is wel heeel makkelijk. ik kan in mijn 1tje heel B al dekken in het park. SVD zonder scope is 1 a 2 schoten voor een kill. Sprint voorbij B en ga daar op dat heuveltje liggen, zet een mobile spawnpoint neer. En maar van links naar rechts scannen.

Zit er in de final weer in.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:27:
Waarom hebben ze de commander er eigenlijk uitgehaald?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Bij de 3de Mcom set moet je als attacker juist net de roltrappen op.. dat is een waar slachtveld.HammerNL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:38:
[...]
Die 3e 'sector' vind ik dan weer een eitje voor de aanvallers, de verdedigers die uit dat gebouw komen zijn lopende schietschijven
Zodra je het metrostation uit bent en in de stad komt is de zaak echter al wel gewonnen ja. Zijn 3 looppaden en nog een aantal gebouwen waar men in kan. Onhoudbaar om dat als defense allemaal te dichten.
Wil je als defense winnen moet je het in het park of gelijk in het eerste deel van de tunnels doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Skybullet op 03-10-2011 10:42 ]
Met alle toeters en bellen aan in directx11 wordt je veel 'beter' verblind dan wanneer je maar met mid graphics het spel speelt.. Hetzelfde geldt voor rook e.d.
Anywayz... Heb het idee dat eea stuk stabieler is geworden sinds vorige week. Heb ook niet meer zo vaak dat ik door de grond heen kijk. Het meest irritant van dit moment vind ik dat je niet kan kiezen in welke squad je zit. Spelen met vrienden, waar BF met name voor bedoeld is, gaat nu wel maar is veel leuker om in één squad te spelen. Wij communiceren via Ventrilo maar als iedereen in een andere squad zit en je steeds op andere plekken spawnt, wordt het communicatie-aspect een stuk minder.. Maarja, ik weet zeker dat in de Finalversion dit probleem niet meer speelt.
offtopic:
wat zijn maandagen toch klote, ik wil naar huis en BF spelen!!
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Verwijderd
Assault - LoneWolf:
Probeer een beetje te flanken en zicht te houden op de MCOM's terwijl anderen deze proberen te armen. Wanneer je een tegenstander ziet, spotten en schieten. Daarnaast maak je een hoop mensen blij wanneer je ammo packs in het rond gooit.
Assault - Squad:
Eigenlijk hetzelfde als LoneWolf, maar dan met je squad. Hier geef jij support, terwijl de rest van de squad gaat lopen naar de volgende cover. Wanneer zij daar zijn loop je naar ze toe en begin je weer opnieuw.
Defense - LoneWolf:
Ga gewoon in de buurt van een M-COM zitten, maar blijf buiten zicht. Je kan in je eentje gemakkelijk een M-COM verdedigen (1 vs 3 lukt gemakkelijk), al is een Assault met med packs in de buurt altijd handig.
Wanneer je C4 hebt; M-COM vol spammen en wanneer je iemand ziet lopen op de knop drukken.
Defense - Squad:
Afhankelijk van de samenstelling kun je een M-COM verdedigen of in de tegenaanval gaan. In het park kun je (linksom) flanken, in de metro kun je overal zitten en het laatste deel probeer ik altijd boven A te hangen om B te verdedigen.
Eén tip voor de perfect Support locatie: ergens waar je rustig kunt zitten/liggen, maar ook binnen enkele seconden weer weg kan om te herladen.
Bovendien is de teambalance is zo'n cruciaal iets en daar mag wat mij betreft nog wel veel meer aan gedaan worden. De legendarische battlefield potjes waarin het over en weer gaat komen nou niet het vaakst voor terwijl je het daar wel voor doet! Meestal is het OF te makkelijk OF veel te moeilijk als de teams gewoon niet gelijkwaardig zijn. Hoe dat precies op te lossen is weet ik ook niet, maar ik zou wel heel erg waarderen als er iets meer teambalancing inkomt als nu het geval is.
39
Geen dank, had er zelf namelijk ook even op gezocht want had het ook.jterpstra schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Bedankt. deze fix komt elke x aantal uur langs sinds de launch van de beta
ik meende alleen de commo-rose...commander mode zit nu toch als gadgets in verschillende classes?
Dit topic is gesloten.
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien