Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36904959,noline]Persoonlijk vind ik het niet echt storend, ik vind de unieke texture meer toevoegen dan highres textures.
Om eerlijk te zijn zijn de textures van een zodanig lage kwaliteit dat de uniekheid van elke texture mij echt amper of gewoon helemaal niet opvalt.

Maar ik begrijp dus dat die low-res textures niet 1 van de grafische problemen zijn waar Rage mee kampt, maar gewoon zo hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Van het weekend Rage gespeeld ,en eigenlijk ,kan me er nog wel mee vermaken :Y
Het is ,buiten de grafics problemen om ,beter dan dat ik eigenlijk verwachte na het lezen van de reviews en commentaren.

Moet hierbij wel zeggen ,wat anderen ook al aangeven ,het geeft echt een Fallout gevoel :P
(Laat ik nou net een behoorlijk Fallout fan zijn :+ )
Alleen de gameplay van Rage is erg lineare en de open end world ook niet echt denderend uit de verf komen :N
Als dit nou meer richting (jawel :+ ) Fallout was geweest was het Rage zeker ten goede gekomen :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb het spel uitgespeeld en heb me er redelijk mee vermaakt maar:
spoiler:
Wat een k*uteinde zeg! Nog slechter dan Halo 2 destijds was... De laatste missie (waarvan ik dacht dat ik ongeveer halverwege was omdat de strijd tegen de authority net een beetje op gang kwam) stelde geen fuck voor en was voorbij voordat ik het door had. Geen episch eindbaas gevecht of iets dergelijks, nee je moet gewoon een computer beschermen tegen wat mutants... Spannend! Vervolgens wordt je getrakteerd op een nietszeggend filmpje, yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Moet zeggen, deze game is in tijden weer een ID game die ik echt vet vind, draait overigens zeer strak op 1280x720 op mijn 13inch laptoppie dus super voor onderweg en ziet er goed uit en inderdaad die vloeiende 60fps per sec. Ik klaag in ieder geval niet. Ik kom dan die problemen waar ik veel over lees niet tegen met mijn toch wel een 8 maanden oude driver set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 18:42
Tot nu toe een erg leuke game maar ik ben nog helemaal niet ver vanwege de vele crashes :'(

En opzich is dat niet erg omdat ik vaak genoeg quicksave. Maar gisteravond crashte ik tijdens een missie met een 5 stage arena waar je niet in kon saven, toen was ik er wel klaar mee.

Ik bedenk me tijdens het typen van dit verhaal dat ik nog de preview drivers van amd gebruik ivm de bf3 beta die nu ten einde is. Zou ik terug moeten gaan naar released drivers? (5870 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt de legale versie met de laatste patch?

Crashen deed ie bij niet meer na de patch.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:36:
En je hebt de legale versie met de laatste patch?

Crashen deed ie bij niet meer na de patch.
Yep op steam, automatisch geupdate, crasht nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Gebruik hier de speciale RAGE AMD drivers op een 6970 (en i7 2600k), graphics zien er goed uit en heb geen last van texture pop-ups of screen tearing. Wel heb ik last van de crashes, ongeveer 1 per uur.

Ik heb hem ook via steam, idd autmatisch geupdate.
Baccy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Yep op steam, automatisch geupdate, crasht nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Maar ik begrijp dus dat die low-res textures niet 1 van de grafische problemen zijn waar Rage mee kampt, maar gewoon zo hoort?
Ja :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ff vraagje; ik hoorde net iets over een brakke auto-save. Kun je niet zelf saven?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 20:48
Hydra schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:
Ff vraagje; ik hoorde net iets over een brakke auto-save. Kun je niet zelf saven?
Jawel, spel heeft een quick save functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hydra schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:
Op de PC wel. Op de console moet je naar het menu gaan en handmatig saven. Ik heb er verder gelukkig nog geen hinder van ondervonden, in de zin van dat ik dood ben gegaan en een half uur terug ben gegooid. Maar handig is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Over crashes, die iemand hier heeft.

Krijg je die crashes bij het geluid of bij veel graphisch geweld.
Ik heb zelf nog geen enkele crash gezien, maar wel verschillende keren, dat spel even blijft hangen en daarna veel geluidjes versneld gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
bangkirai schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:39:
Over crashes, die iemand hier heeft.

Krijg je die crashes bij het geluid of bij veel graphisch geweld.
Ik heb zelf nog geen enkele crash gezien, maar wel verschillende keren, dat spel even blijft hangen en daarna veel geluidjes versneld gaat afspelen.
Nope het gebeurt random. Soms tijdens het laden van een level of gewoon tijdens het spelen.

Het hangen en daarna versnelde geluiden heb ik dan weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bummer, weet ik in ieder geval dat ik daar niet op hoef te wachten. Maar ik wil nog wel dat de screen tearing en pop-up wordt opgelost. FPS en dergelijke zijn nog wel vloeiend, maar de rest is er nog, gelukkig wel in mindere mate dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb het allemaal wel weer gezien met deze game. Toch wel erg naar uitgekeken. Maar als ze zo met de PC-versie omspringen, mogen ze 'm houden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Baccy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Nope het gebeurt random. Soms tijdens het laden van een level of gewoon tijdens het spelen.

Het hangen en daarna versnelde geluiden heb ik dan weer geen last van.
Bij mij crashed die wanneer je een level laad (sporadisch, soms wel soms niet). Vooral de race-laad schermen crashen vaak..... wierd.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20
Na de patch kan je "Vsync" aanzetten om tearing te voorkomen, maar die blijft bij mij niet op aan staan |:( .

De andere settings onthoudt hij wel.

Hebben jullie dit probleem ook? In de nvidia control panel heb ik Vsync ook aan gezet maar de tearing blijft. Met google kom ik niet veel verder.

Voor de rest loopt het spel als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Je link werkt alleen niet :)
Hier een nieuwe dan: https://skydrive.live.com...d=D19B51EE1B290357%21119#

uitpakken in je rage map en spelen maar. Framerate is niet zo goed als met de nieuwe drivers maar alle texture problemen in 1 klap weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

RoaDHouse schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:11:
Na de patch kan je "Vsync" aanzetten om tearing te voorkomen, maar die blijft bij mij niet op aan staan |:( .

Hebben jullie dit probleem ook? In de nvidia control panel heb ik Vsync ook aan gezet maar de tearing blijft. Met google kom ik niet veel verder.

V-sync werkt prima op de uitzondering na als je alt-tab doet. Dan lijk V-sync kapot te gaan. En laat ik nu veel (te vaak) alt-tab gebruiken. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb een raar 'probleem' bij dit spel.
Ik gebruik 2 schermen (24" en een 22").
De 24" is mijn hoofdscherm (staat ook zo ingesteld) maar Rage start altijd op mijn ander scherm.
Zeer vreemd want bij andere games heb ik dit niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
V-Sync onthoudt ie hier ook niet ingame. Moet ik elke keer weer instellen.

Ben een keer dood gegaan in Shrouded Bunkers na 2 defribs, maar ik had geen omgevingsgeluid nadat ik weer kon beginnen. Enkel geluid van mijn gun.

Dit spel kan mij eigenlijk nauwelijks boeien en daarom speel ik em op willekeurige momenten.
Ik heb em eigenlijk gekocht omdat het een iD Software-game is en vanwege de leveleditor, die er dus nog niet bij zit. (iDStudio)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
het crashed bij mij nog steeds, ik kan daardoor het level niet halen waar ik in zit (kan er niet in saven) dus ik moet maar even nieuwe drivers afwachten ofzo..... erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

Holy Shit !! Max Payne eat your heart out
spoiler:
in the subway hall
!!
Wat een heerlijk vette shooter is dit toch !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 19:24

Voxalizer

Quicksilver Bullets

RoaDHouse schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:11:

Dit had ik ook toen ik dit spel draaide met nvidia's beta driver voor BF3. Na het installeren van de normale huidige nvidia drivers blijft vsync gewoon aanstaan.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Gewoon in-game v-sync uit zetten en dan in nvidia driverpanel v-sync aan forceren. Problem solved ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Zo. Rage uitgespeeld in zo'n 13 uurtjes op nightmare en ik heb denk ik alles gedaan behalve de sewers DLC nog een keer bezocht als missie.

Voor mij een van de betere games van 2011. De shooter mechanics waren simpel maar soepel met leuke wapens, racen was misschien te makkelijk (schieten ook een beetje, op nightmare had ik het nergens echt lastig) maar ook leuk om te doen en de lichte RPG invloeden waren perfect op maat omdat het de game niet onnodig vertraagde. En verder een fantastische wereld neergezet.

Alleen jammer van de mislukte PC release en ook wel het verhaal:

spoiler:
Op zich vond ik het niet erg dat je in het begin alleen maar een beetje een klusjesman was. Dit was ook aangegeven door id software en je had toch wel het gevoel dat er iets groters aan zat te komen. Alleen kwam dat jammer genoeg niet. Waarom was de Authority nou ECHT slecht? Ok, ze zaten achter de ark mensen aan omdat ze hun eigen toekomst wilden pushen en je had een beetje het gevoel dat ze een totalitair regime waren, maar je zag bijna nooit echt de totalitaire trekjes van hun. Geen massa arrestaties, geen duidelijke harrasment van de lokale bevolking en andere 'wandaden', alleen maar dat ze langzaam de wasteland innamen door simpelweg aanwezig te zijn. Ook had de Authority geen gezicht. Ja, een generaal werd genoemd maar nergens kon je ingame de echte main badguy aanwijzen die je uiteindelijk moest verslaan, behalve dan bij de mutant facties grappig genoeg. Want een eind-eindbaas ontbrak ook nog eens. Alleen maar wat Autority mutants die je zo wegblaast met je shotgun. Sta je dan met 200 poprockets, 100 HE rockets en granaten, een sloot aan advanced sentry bots en een niet gebruikte Authority pulse rifle.

Maar dit bovenstaande wordt eigenlijk volledig goedgemaakt door het prachtige design en gewoon de dikke lol die je kan hebben en de 'kleine' momenten en details die deze game maken :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
justifire schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:11:
Gewoon in-game v-sync uit zetten en dan in nvidia driverpanel v-sync aan forceren. Problem solved ;)
Dat werkt dus mooi niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Je moet vsync niet aan willen zetten. Carmack heeft gezegd dat dit een engine limitatie is. Je kunt het wel aanzetten geforceerd, maar dan ondermijn je de engine zijn auto-tune optie.

Anyway , ik heb helaas ook 50 euro verkwanselt aan dit spel , kreeg het na downloaden via steam al niet eens opgestart, als hij opstartte liep hij gelijk vast als ik de ark uit kwam, toen wat aan het piegelen geweest met patches en drivers, toen heeft hij een uurtje of wat perfect gedraaid , geen crashes, framedrops of andere allende, en sinds vandaag is het weer pet. crashes, vage textures en soms start ie niet op . ook al een keer gehad dat hij via steam Rage.exe niet kon vinden , echt te belachelijk voor woorden .

Zou eigenlijk eens moeten kijken of ik mijn geld terug kan krijgen voor deze veredelde alpha-build game, want dit is gewoon waardeloos.

Voor de mensen die door het doolhof van patches en fixes en config-file veranderingen het spel werkend hebben gekregen , top. kan me voorstellen dat het een leuke game is , maar niet op deze manier.

Heb 'm dus weer verwijderd, producten die niet goed werken horen niet op mijn systeem thuis, helaas.

Edit : Ik probeer de game over een aantal maanden nog wel eens als er meerdere patches geweest zijn , of driver fixes van andere kanten.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 11-10-2011 23:30 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Visgek24 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:28:
Je moet vsync niet aan willen zetten. Carmack heeft gezegd dat dit een engine limitatie is. Je kunt het wel aanzetten geforceerd, maar dan ondermijn je de engine zijn auto-tune optie.

Anyway , ik heb helaas ook 50 euro verkwanselt aan dit spel , kreeg het na downloaden via steam al niet eens opgestart, als hij opstartte liep hij gelijk vast als ik de ark uit kwam, toen wat aan het piegelen geweest met patches en drivers, toen heeft hij een uurtje of wat perfect gedraaid , geen crashes, framedrops of andere allende, en sinds vandaag is het weer pet. crashes, vage textures en soms start ie niet op . ook al een keer gehad dat hij via steam Rage.exe niet kon vinden , echt te belachelijk voor woorden .

Zou eigenlijk eens moeten kijken of ik mijn geld terug kan krijgen voor deze veredelde alpha-build game, want dit is gewoon waardeloos.

Voor de mensen die door het doolhof van patches en fixes en config-file veranderingen het spel werkend hebben gekregen , top. kan me voorstellen dat het een leuke game is , maar niet op deze manier.

Heb 'm dus weer verwijderd, producten die niet goed werken horen niet op mijn systeem thuis, helaas.

Edit : Ik probeer de game over een aantal maanden nog wel eens als er meerdere patches geweest zijn , of driver fixes van andere kanten.
Zo dramatisch als bij jou heb ik totaal niet, spel loopt super-goed en ook erg soepel. Alleen de tearing is wel erg, heb ik met andere games niet.

Lukt me alleen niet het probleem te fixen :( Ik heb nu de beta driver erin, ik zal weer teruggaan naar de oude om te kijken of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
RoaDHouse schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:33:
[...]

Zo dramatisch als bij jou heb ik totaal niet, spel loopt super-goed en ook erg soepel. Alleen de tearing is wel erg, heb ik met andere games niet.

Lukt me alleen niet het probleem te fixen :( Ik heb nu de beta driver erin, ik zal weer teruggaan naar de oude om te kijken of dit helpt.
Nou ja , het gekke is dus dat het spel wel degelijk enkele uren normaal gefunctioneerd heeft (wat jij aangeeft had ik dus ook , soepele framerate en geen crashes) , maar dat gedonder is nu weer begonnen , en dan is bij de maat heel snel vol , ik wil gamen om te relaxen en niet hiermee bezig hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

??
Heb je wel driver 285.38 geinstalleerd dan ?
Werkt hier dus juist wel.
Ingame op ON of SMART geeft tearing.
Ingame OFF en in het nvidia panel FORCE ON loopt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Wow..... ik heb de 280.26 driver erin gegooid, nu werkt het zonder tearing. De Battlefield-3 driver was het probleem :)

Bedankt voor de tip Voxalizer.

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 11-10-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Visgek24 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:28:

Volgens mij kan je dan beter gewoon een console kopen, game erin, update downloaden en spelen maar.
Heb op de PC zelden een game gehad die na het instaleren meteen vlekkeloos liep.
Het is eigenlijk altijd wel wat, zit momenteel nog te wachten op patches voor Dead Island en Hydrophobia, beiden een sound issue.
Dan heeft ID toch heel wat sneller een patch uitgebracht, hulde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Moet wel effe kwijt dat na de "patch" en het "Vsync" probleem het spel echt geweldig draait. Dit alles is binnen een paar dagen ge-fixed.

Die Carmack is voor mij de beste "engine" maker die er is.

Ik heb ook echt het gevoel dat mijn systeem het makkelijk kan handelen zonder dat alles enorm belast wordt.

Na de teleurstelling van BF-3 :X is dit voor mij weer een hoogte-puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Voor degene met een NVIDIA kaart waar vsync steeds meteen zichzelf weer uitschakeld (of gewoon nooit aan gaat) ondanks dat je het in het control panel geforceerd hebt; ik had dit probleem ook en heb het voor mezelf kunnen oplossen. Het schijnt dat voor sommige mensen (iedereen?) er een standaard per-app profiel voor Rage in de driver zit waar vsync op "Force off" staat - in welk geval je globale vsync override geen effect heeft.

Dubbelcheck dat dat bij jou ook niet zo is door in het NVIDIA control panel onder "3D Settings" -> "Manage 3D settings" -> "Program Settings" even "Show only programs found on this computer" uit te vinken, en in het dropboxje daar boven Rage te selecteren en dan even naar de "Vertical sync" optie te kijken.

Overigens kan door te alt-tabben (en soms spontaan) vsync weer uitgaan, maar dat kan je dan in het Rage menu wel weer aanzetten.

Verder draait Rage super hiero, zelfs met vsync altijd aan lijk ik altijd de 60Hz bij te houden met m'n 580GTX, het enige echte minpuntje aan het spel vind ik dat als je in je character rondloopt het wel opvalt dat er wat plekjes zijn waar de texture resolutie erg laag is. Aan de andere kant vind ik het wel prachtig hoe alles uniek getextured is en er eigenlijk nergens iets van repetitie te zien is, en buiten als je rondraced zien die rotsen en bergen er indrukwekkend uit.

Als id software iets kan verzinnen dat je in towns hogere resolutie textures kan zien zonder dat het en al te grote impact op performance heeft had ik Rage wel een aardige stap vooruit gevonden wat betreft graphics, maar op het moment heeft het zo z'n voor- en z'n nadelen. Verder (vind ik het) een erg gaaf spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Aphax schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:00:
Voor degene met een NVIDIA kaart waar vsync steeds meteen zichzelf weer uitschakeld (of gewoon nooit aan gaat) ondanks dat je het in het control panel geforceerd hebt; ik had dit probleem ook en heb het voor mezelf kunnen oplossen. Het schijnt dat voor sommige mensen (iedereen?) er een standaard per-app profiel voor Rage in de driver zit waar vsync op "Force off" staat - in welk geval je globale vsync override geen effect heeft.

Dubbelcheck dat dat bij jou ook niet zo is door in het NVIDIA control panel onder "3D Settings" -> "Manage 3D settings" -> "Program Settings" even "Show only programs found on this computer" uit te vinken, en in het dropboxje daar boven Rage te selecteren en dan even naar de "Vertical sync" optie te kijken.

Overigens kan door te alt-tabben (en soms spontaan) vsync weer uitgaan, maar dat kan je dan in het Rage menu wel weer aanzetten.

Verder draait Rage super hiero, zelfs met vsync altijd aan lijk ik altijd de 60Hz bij te houden met m'n 580GTX, het enige echte minpuntje aan het spel vind ik dat als je in je character rondloopt het wel opvalt dat er wat plekjes zijn waar de texture resolutie erg laag is. Aan de andere kant vind ik het wel prachtig hoe alles uniek getextured is en er eigenlijk nergens iets van repetitie te zien is, en buiten als je rondraced zien die rotsen en bergen er indrukwekkend uit.

Als id software iets kan verzinnen dat je in towns hogere resolutie textures kan zien zonder dat het en al te grote impact op performance heeft had ik Rage wel een aardige stap vooruit gevonden wat betreft graphics, maar op het moment heeft het zo z'n voor- en z'n nadelen. Verder (vind ik het) een erg gaaf spel :)
Dit klopt !!
Je moet wel bij rage-profile vsync aanzetten inderdaad, niet bij de global settings.
Waarschijnlijk loopt het daar mis bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
justifire schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:58:
[...]

Volgens mij kan je dan beter gewoon een console kopen, game erin, update downloaden en spelen maar.
Heb op de PC zelden een game gehad die na het instaleren meteen vlekkeloos liep.
Het is eigenlijk altijd wel wat, zit momenteel nog te wachten op patches voor Dead Island en Hydrophobia, beiden een sound issue.
Dan heeft ID toch heel wat sneller een patch uitgebracht, hulde !
Nee hoor, zat games gespeeld en spelende hier die totaal geen problemen hebben, het ligt dus puur aan sommige developers die hun spullen niet op orde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Visgek24 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Nee hoor, zat games gespeeld en spelende hier die totaal geen problemen hebben, het ligt dus puur aan sommige developers die hun spullen niet op orde hebben :)
Het is in deze niet echt relevant waar het aan ligt. Feit blijft dat je moet accepteren dat je regelmatig games voor je kiezen krijgt die niet goed werken, met een hoop frustratie als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Kijk uit, mega-spoilers!
Gundogan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:44:
Zo. Rage uitgespeeld in zo'n 13 uurtjes op nightmare en ik heb denk ik alles gedaan behalve de sewers DLC nog een keer bezocht als missie.

[...]

spoiler:
Op zich vond ik het niet erg dat je in het begin alleen maar een beetje een klusjesman was. Dit was ook aangegeven door id software en je had toch wel het gevoel dat er iets groters aan zat te komen. Alleen kwam dat jammer genoeg niet. Waarom was de Authority nou ECHT slecht? [...]Ja, een generaal werd genoemd maar nergens kon je ingame de echte main badguy aanwijzen die je uiteindelijk moest verslaan, behalve dan bij de mutant facties grappig genoeg. [...]
spoiler:
In subway town wist die Elizabeth mij anders tussendoor te vertellen dat de Authority de Arc Survivors gebruikte om nanites te oogsten om te mengen met feltrite om zo betere soldaten te kweken van non-Authority leden. Alle mutants waren door hun als afval losgelaten om de bevolking verder te onderdrukken. (en voor de fun om zelf op te schieten) En dat alles omdat die ene generaal die zelf uit zo'n Arc kwam dat een leuk idee vond. Die ene dude heeft dus alle vijandigheid en schaarste in deze wereld gecreëerd, want daarvoor zou het allemaal niet zo'n zooitje zijn geweest. En die info moest dan uit die archives gehaald worden. (beetje raar, hoe kan data van honderden jaren oud nou bewijzen dat dit allemaal gaande was, maar goed)

Ik dacht ook al, goh, als je zo makkelijk stukken verhaal kan mislopen, dan zal lang niet iedereen ontdekken hoe het zit. Ik had zelf ook al het idee dat er toch wel veel dingen niet uitgelegd werden. Ze raden je niet voor niets aan om iedere keer overal met iedereen te gaan proberen te praten. Een beetje stom systeem, past niet echt bij het schooter karakter van de game, maar goed...

Heb jij nu nog zin om het spel nog eens uit te gaan spelen? Ik ben bewust op normal begonnen zodat ik later nog Nightmare kon gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

djunicron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:53:
Kijk uit, mega-spoilers!

[...]

spoiler:
In subway town wist die Elizabeth mij anders tussendoor te vertellen dat de Authority de Arc Survivors gebruikte om nanites te oogsten om te mengen met feltrite om zo betere soldaten te kweken van non-Authority leden. Alle mutants waren door hun als afval losgelaten om de bevolking verder te onderdrukken. (en voor de fun om zelf op te schieten) En dat alles omdat die ene generaal die zelf uit zo'n Arc kwam dat een leuk idee vond. Die ene dude heeft dus alle vijandigheid en schaarste in deze wereld gecreëerd, want daarvoor zou het allemaal niet zo'n zooitje zijn geweest. En die info moest dan uit die archives gehaald worden. (beetje raar, hoe kan data van honderden jaren oud nou bewijzen dat dit allemaal gaande was, maar goed)

Ik dacht ook al, goh, als je zo makkelijk stukken verhaal kan mislopen, dan zal lang niet iedereen ontdekken hoe het zit. Ik had zelf ook al het idee dat er toch wel veel dingen niet uitgelegd werden. Ze raden je niet voor niets aan om iedere keer overal met iedereen te gaan proberen te praten. Een beetje stom systeem, past niet echt bij het schooter karakter van de game, maar goed...

Heb jij nu nog zin om het spel nog eens uit te gaan spelen? Ik ben bewust op normal begonnen zodat ik later nog Nightmare kon gaan doen...
spoiler:
Ja dat uit die spoiler heb ik ook allemaal meegekregen en ik heb ook met iedereen gepraat voor zover het kon. Dat dit uit de archives blijkt is omdat ze juist in de arks zijn gegaan met het plan om er veel eerder uit te komen (en die dates staan er ook in) om zo dominantie af te kunnen dwingen met superieure mensen en spullen (en daarmee inderdaad de situatie uit de game hebben gecreëerd) en je daarom alle overgebleven arkmensen moest bevrijden om zo tegenwicht te kunnen bieden en de technologie van voor de inslag vrij te kunnen verspreiden. Maar dan nog heb nooit echt het badguy gevoel gekregen bij de Authority, behalve dan dat je ze uiteraard allemaal moest omleggen. Misschien hadden ze het meer uit moeten uitbeelden in tussenfilmpjes of iets dergelijks, want nu moet je inderdaad blijven praten en opletten en wordt het niet soepel in de gameplay gezet waar wel ruimte voor was imo.

Ik denk dat ik hem nog wel een keer uitspeel maar dan andere wapens ga gebruiken en dergelijke :) En als ik zie hoe makkelijk nightmare eigenlijk was ben ik blij dat ik niet op een lager niveau ben begonnen. Misschien had ik dan wel meer het gevoel van is-dit-het-nou?

Maar nu eerst een paar honderd uur in Dark Souls stoppen :X :p

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 12-10-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie favoriete wapens tot nu toe? En hebben jullie al een double barrel en rat rod buggy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:16:
Wat zijn jullie favoriete wapens tot nu toe? En hebben jullie al een double barrel en rat rod buggy?
shotgun, shotgun shogun en nog authority mg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:17:
[...]

shotgun, shotgun shogun en nog authority mg denk ik.
Bij mij ook tot nu toe de shotgun met poprockets (alleen jammer dat je dan geen corpses meer kunt looten wanneer dichtbij) en de pistol met Fat mama's.

Rocket launcher werkt trouwens ook niet slecht! is vrij 'responsive'. Die normale MG hadden ze wat mij betreft weg kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De shotgun werkt inderdaad goed. Zelfs met standaard ammo is het een erg goed wapen. Er zijn genoeg vijanden die met 1 schot neergaan terwijl je er anders veel kogels voor nodig hebt.

Ik heb er nu 11 uur opzitten en gelukkig nog niet uitgespeelt. Alleen de races doe ik niet. Verder heb ik iedere missie gespeelt die kon vinden. Ik vind het 1 van de beste spellen van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb eigenlijk helemaal geen favoriet wapen, en dat vind ik juist de charme van de game. Voor iedere situatie en iedere vijand is een ander wapen of munitie het beste geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
PilatuS schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:55:
De shotgun werkt inderdaad goed. Zelfs met standaard ammo is het een erg goed wapen. Er zijn genoeg vijanden die met 1 schot neergaan terwijl je er anders veel kogels voor nodig hebt.

Ik heb er nu 11 uur opzitten en gelukkig nog niet uitgespeelt. Alleen de races doe ik niet. Verder heb ik iedere missie gespeelt die kon vinden. Ik vind het 1 van de beste spellen van dit jaar.
Races doe ik niet, side quests ook niet. Heb nu zo'n 7 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij moet je minimaal 1 race doen om die zwaardere auto te halen, of hebben jullie deze ook niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:16:
Sniper rifle voor alle non-muties. Vaak 1 of 2 headshots per kill. Tenzij het close combat is en dan switch ik direct over op de shotgun. Voor muties eigenlijk alleen shotgun met af en toe eens de autority MG. Minibosses doe ik veel met de rocketlauncher of met de shotgun (pop slugs). Verder gebruik ik voor groepjes ook wel granaten en EMP voor die autorities met schild. Ik heb alle voertuigen wel gehad denk ik... AT, buggy, hotrod, Curino (ofzo) en de laatste gepantserde Curino, Swa... nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
bram1984 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:21:
Volgens mij moet je minimaal 1 race doen om die zwaardere auto te halen, of hebben jullie deze ook niet gedaan?
Die is inderdaad nodig. Anders kan je geen main quest doen. Verder hoef je tot nu toe de auto niet te upgraden. Ik doe ook niet aan vechten met de auto. Gewoon nitro-boost en naar de missie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Adlermann schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:34:
[...]

Die is inderdaad nodig. Anders kan je geen main quest doen. Verder hoef je tot nu toe de auto niet te upgraden. Ik doe ook niet aan vechten met de auto. Gewoon nitro-boost en naar de missie toe.
Dan mis je natuurlijk wel de subquests. In beide towns kun je best wat geld verdienen voor het mollen van tegenstanders in auto's. Ik doe zelf niet zo heel veel races, alleen het brood nodige. Maar ze zijn vrij makkelijk en de upgrades liegen er niet om die je kunt kopen met je verdiende race-points. Plus wil ik natuurlijk ala mad-max de meest leipe uitvoering bouwen van mijn caprino ;) Ik vindt het een geslaagde toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
FloydRaalte schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:34:
[...]

Dan mis je natuurlijk wel de subquests. In beide towns kun je best wat geld verdienen voor het mollen van tegenstanders in auto's. Ik doe zelf niet zo heel veel races, alleen het brood nodige. Maar ze zijn vrij makkelijk en de upgrades liegen er niet om die je kunt kopen met je verdiende race-points. Plus wil ik natuurlijk ala mad-max de meest leipe uitvoering bouwen van mijn caprino ;) Ik vindt het een geslaagde toevoeging.
Ik vind het geen geslaagde toevoeging :P Ik wil gewoon een shooter spelen, geen carmageddon ;) Maar ja, dat kan zoo ok. En ik moet het spel wel binnen een week ongeveer uitspelen. Anders blijft het ook maar op de plank liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Adlermann schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:41:
[...]

Ik vind het geen geslaagde toevoeging :P Ik wil gewoon een shooter spelen, geen carmageddon ;) Maar ja, dat kan zoo ok. En ik moet het spel wel binnen een week ongeveer uitspelen. Anders blijft het ook maar op de plank liggen :)
Tsja als je puur sang een shooter wilt is dit wellicht niet de juiste game. Ik vindt het eigenlijk een beetje onduidelijk. De een zegt het is gewoon een simpele shooter, de andere zegt RPG shooter of action shooter. Feit blijft dat het meer is dan een simpele shooter zoals Duke Nukem. Je moet quests doen, je kunt upgrades krijgen in armor, er zit een karig crafting element in, je kunt spullen kopen/verkopen etc. Om het nu een volwaardige RPG te noemen zoals Fall Out 3 / Las Vegas, nee bij lange na niet. Toch ben ik blij met de mobiliteit van de auto's. Moet er niet aan denken om zoals Las Vegas overal naar toe te banjeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

De makers hebben ook nooit gezegd dat het een volwaardige RPG moest worden. Het is gewoon een sterke shooter met RPG invloeden zoals een crafting systeempje, quests en semi open world.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
FloydRaalte schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:56:
[...]

Tsja als je puur sang een shooter wilt is dit wellicht niet de juiste game. Ik vindt het eigenlijk een beetje onduidelijk. De een zegt het is gewoon een simpele shooter, de andere zegt RPG shooter of action shooter. Feit blijft dat het meer is dan een simpele shooter zoals Duke Nukem. Je moet quests doen, je kunt upgrades krijgen in armor, er zit een karig crafting element in, je kunt spullen kopen/verkopen etc. Om het nu een volwaardige RPG te noemen zoals Fall Out 3 / Las Vegas, nee bij lange na niet. Toch ben ik blij met de mobiliteit van de auto's. Moet er niet aan denken om zoals Las Vegas overal naar toe te banjeren.
Het is prima de juiste game, want je kan al die rpg elementen negeren en gewoon knallen. De core is gewoon een ouderwetse ID shooter. Ik sla gewoon al die overbodige onzin over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dus jij koopt en verkoopt nooit spullen (ammo bijvoorbeeld)? En je maakt ook nooit lock grinders? Ik vind er weinig overbodigs aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
bram1984 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:01:
Dus jij koopt en verkoopt nooit spullen (ammo bijvoorbeeld)? En je maakt ook nooit lock grinders? Ik vind er weinig overbodigs aan. :)
Ok, at nog wel, maar dat is zooo minimaal. Dat heeft echt geen toegevoegde waarde. Het leidt me niet af.
Maar verder gebruik ik dat builden niet, upgraden van een auto ook niet. Kopen van ammo doe ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
nvm eerst patch installeren

[ Voor 88% gewijzigd door SouLmaN op 12-10-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
hmmm heb het spel net uitgespeeld alleen een beetje gemengde indruk. Toen het filmpje net begon dacht ik echt van... really ? is dit het ? ik dacht dat ik ongeveer op de helft was. :+

Net nu ik een beetje cash heb, dikke wagen met full options en betere guns met van allerlei ammo,.. is het klaar.

Ik heb als ik even kijk 3 wapens gebruikt...
Vuisten met van die mesjeshandschoenen tegen alle mutanten ( 1 x slaan en ze zijn kapot )
pistol met normale kogels tegen alle menselijke tegenstanders ( gewoon op hoofd blijven schieten )
Shotgun voor als het me een beetje te druk werd ( of met pistol paar keer op hoofd tot ze even stoppen of soort van vallen en dan met shotgun er naartoe lopen om het te eindigen :P)

En dan voor de " eindbaasjes " in de levels, fatboys... meer niet

Tuurlijk heb ik alle andere wapens een keer geprobeerd, maar ze waren gewoon niet nodig..

Verder was het verhaal een beetje belabberd, had niet echt een idee wat ik nu aan het bereiken was.

Graphics zijn aan de ene kant supergoed.. de bergen en de omgevingen, echt heel mooi. Maar aan de andere kant vaak ook echt dramatisch slecht, textures op bepaalde voorwerpen, slaan echt nergens op ;w

Draaide wel als een zonnetje op mijn GTX 580.

Al met al : Het was echt super, zolang het duurde... alleen dat was best kort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dude, je hebt de kruisboog met explosieve pijlen dus helemaal niet gebruikt? Dat ding is echt bruut tegen de Autority. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Wat doen jullie tegen Autority met schild? Ik EMP granade en dat afmaken met normale wapens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
FloydRaalte schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:24:
Wat doen jullie tegen Autority met schild? Ik EMP granade en dat afmaken met normale wapens...
pistol, normal steel rounds. En dan in het gaatje van het schild schieten.

Afbeeldingslocatie: http://funcorner.eu/wp-content/uploads/2011/03/like_a_boss.jpg

@ bram1984, ik heb wel alles geprobeerd, dus ook de explosieve pijlen. het is alleen totaal onnodig haha.

Vuisten voor beestjes, pistol en shottie voor gespuis en fatboys voor de baazen

[ Voor 21% gewijzigd door Skybullet op 12-10-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vind Autority eigenlijk de leukste tegenstander, puur door de wapens die effectief tegen ze zijn.

Dat schildje is keer op keer explosive bolt gebruiken. In het gaatje, been of net achter ze werkt prachtig, mis je en raak je het schild, dan zijn ze die kwijt en kan je het normaal afmaken.

De ghostclan dudes en de latere spring bandits vond ik ook wel grappig, maar damn, de schuilende max armor dudes zijn zo irritant. Het moment dat je door je Feltrite ammo, AV2X ammo en explosieven heen bent kan je uren achter muurtjes blijven schieten. Met het pistool of de normale machineguns moet je op normal al 7-12 headshots geven voordat ze neervallen. Zo spel vertragend...

Dat je ammo enzo kan kopen / maken is leuk, je weet alleen nooit wat je gaat krijgen dus het is moeilijk inkopen doen zeg maar.

Dat zal voor mij een twee playthrough wel al een heeeeeeel stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

game geinstalleerd op onderstaande setup.
drivers zijn de nieuwste beta drivers.
Het enige wat ik had was dat Vsync elke keer uit ging. (na 2/3 seconden)
Bleek geforceerd uit te staan in nvidia instellingen:
Deze op AAN gezet en alles draait prima zonder wat dan ook.

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/1790/rageej.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 12-10-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbuddy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-02 13:25
Iemand al een oplossing voor het ruizende geluid als er gesproken wordt gevonden..? Verder is het geluid prima..
Krijg het niet voor elkaar met nieuwe audio drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
airbuddy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:06:
Iemand al een oplossing voor het ruizende geluid als er gesproken wordt gevonden..? Verder is het geluid prima..
Krijg het niet voor elkaar met nieuwe audio drivers..
Ja, Rage deinstalleren en opnieuw installeren en dan niet de language pack installeren die bij jouw download zat.

Boef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Als ik eerlijk moet zijn, mijn eerste (en nog steeds huidige) indruk: Hey...borderlands maar dan zonder de honderden guns...

Ben nu ergens halverwege. Kan niet zeggen dat het echt een bijzonder spel is. Gewoon knallen in een afthermath wereld. Leuk spel, maar voor mij ook niet meer dan dat.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Eergisteren kreeg ik dan Rage aan de praat zonder grafische problemen. Ik heb een beetje gespeeld, maar ik vind het spel echt zo dodelijk saai. Mijn indruk is samen te vatten als: "Tech Demo".

Het is net fallout 3, alleen dan veel leger, beperkter en slechter. Het schieten is wel beter, maar je moet door zoveel kul heen om een beetje te kunnen shooteren. Dan denk ik: schoenmaker, had bij je leest gebleven.

Wat de graphics betreft: Megatextures mogen dan misschien de tijd vooruit zijn, de bijwerkingen zijn echt -verschrikkelijk lelijk-

Gelukkig heb ik eerst de *kuch*demo-versie*kuch* kunnen downloaden. Die is zojuist weer verwijderd. Nog twee weekjes wachten op BF3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Kan er in plaats van al dat kinderachtig gezeur over wat er allemaal niet werkt, ook op een normale manier gepraat worden, eventueel zelfs over de inhoud van de game zelf?

Een aantal personen in dit topic zijn gewoon formeel en normaal omgegaan met de lopende problemen en hebben ook netjes oplossingen geleverd.

Maar een aantal andere personen kraken alles af, zetten alles zeer kinderachtig/explosief neer en gooien er direct met de handdoek naar. Als ze nou op een normale manier zouden zeggen wat er wel/niet werkt, kunnen ze nog geholpen worden. Ik zal geen namen noemen maar volgens mij weet menig persoon echt wel wie dit betreft :)

Enfin, gisteren RAGE aangeschaft, en heb de 1e twee missies voltooid.
Ik heb wel last van texture pop ups maar ik zal eens kijken of de oplossingen in dit topic werken.
spoiler:
Nadat je de radio tower hebt gefixt ('switch omzetten'), kan je met dat touw-lift geval naar beneden.
Ik sprong dus per ongeluk naar beneden met de aanname dat hij automatisch de handvatten wel vast zou pakken. Niet dus. Ik donderde naar beneden en kon weer opnieuw beginnen, ik spawnde net na het voltooien van missie 1 hehe. Dat was wel even balen!

Ook wel vet hoe je van je voertuig valt wanneer je botst. Er zullen ook vast wel achievements voor zijn.. ofzo. we zullen zien!
Skybullet schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:18:

Graphics zijn aan de ene kant supergoed.. de bergen en de omgevingen, echt heel mooi. Maar aan de andere kant vaak ook echt dramatisch slecht, textures op bepaalde voorwerpen, slaan echt nergens op ;w
Kortom: Belangrijke textures zijn echt netjes en mooi opgebouwd, echter de triviale voorwerpen zijn van mindere kwaliteit voor performance increase.

Klinkt als een mooie deal moet ik zeggen. ;) Het is nu niet zo alsof je de triviale voorwerpen als belangrijk beschouwd. Plus van afstand zien ze er normaal uit. Waarom zou je je neus letterlijk tegen een kast aanzetten? Hiermee bedoel ik dus dat de megatextures niet afleiden en niet opvallen tenzij je er super-aandacht aan besteedt.

Er zit dus waarheid in je verhaal dat die megatextures niet om aan te zien zijn van close-up, maar of dit nu een doorn in het oog is? Nee toch?

[ Voor 26% gewijzigd door kaluro2 op 13-10-2011 13:29 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Of BF3 er zo mooi uitziet, Rage draait tenminste lekker de BF3 engine is houterig en de wapens zien er ook niet uit.

Je kan er van zeggen wat je wilt maar de engine van rage is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
Over de textures; ik heb begrepen dat er wellicht een "super quality" texture pack gaat komen. Reden van het niet in de huidige release zitten; de interne build van ID beslaat een kleine 150GB, véél te veel dus om op een zinnige manier te distribueren (arme xbox schijvenwisselaars! :+). Volgens wiki zouden de ontwikkelaars er ook een beetje 'verdrietig' om zijn geweest :P.

En alhoewel ik mij niet bijzonder geërgerd heb aan de low res textures, was het mij natuurlijk ook wel opgevallen dat het er van dichtbij/ingezoomed niet altijd even goed uit ziet. Ik vraag me echter wel af of het leeuwendeel van de klagers aan de PC zijde een machine hebben staan die een dusdanige hoeveelheid data op een speelbare manier kunnen weergeven...

Een ding is in ieder geval zeker; met high-res textures wordt dit een heule mooie game :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gewoon een torrent online gooien en hup. Natuurlijk dé manier om zo'n groot pakket aan de man te brengen :)

Ik ga mijn gedownloade versie verruilen voor een echte, als de komende patch zinnige veranderingen brengt. Want nu speelt het gewoon beroerd. Heb een kwartiertje gespeeld, maar vind het zonde om zo verder te spelen.
Hoor ik trouwens acteur John Goodman als de stem van die dude die jou redt aan het begin van het spel?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zie IMDb. Inderdaad John Goodman. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Laatst online: 11:03
Ik heb het spel zo'n 2 maanden gelereden via steam ge-prepurchased, maar had net voor de steam release, zoveel negatieve berichten over gelezen. Hierdoor was ik al niet al te enthousiast meer, maar goed zoiets bepaal ik toch liever voor mijzelf. Echter speelde ik het spel al vooroordelen.

Moet eerlijk bekennen heb het nog geen uur volgehouden. Het spel is echt lelijk met 1 GTX 480, terwijl dat nou niet de minste kaart is, ook al is hij niet nieuw meer. Met twee 480s (huidige setup) ziet het er al beter uit. Toch vind ik het belachelijk dat zoiets voor mij bepaald wordt. Ik kan dat goedverdulleme zelf wel uitmaken. Ik vind het best als een spel de grafische settings instelt naar hoe het spel denkt dat het het beste loopt, maar geef ons wel de optie dat zelf in te stellen, achteraf aan te passen. Ben geen klein kind dat dit niet zelf kan. In mijn ogen is dit nog het ergste punt.

Ik moet wel zeggen dat ik geen last had van dingen als texture popping of uberhaupt instabiliteit. Het loopt als een zonnetje en ziet voor het type game goed uit. Ik houd persoonlijk niet zo van die graphics, kan het niet uitleggen, maar de game geeft mij niet echt een realistisch gevoel. Het zal ook misschien meer met het type shooter dat het is te maken hebben, ben zelf meer van de tactische shooters. Zo miste ik bijvoorbeeld een lean optie.

Misschien dat ik de schuld bij mijzelf moet leggen, dat ik voor mijzelf de game iets teveel gehyped heb, in mijn gedachten, nadat ik er eigenlijk nog te weinig over had gelezen. Dacht dat het meer een soort van Fallout 3 zou zijn, met iets meer shooter element.

Ik weet dat het niet echt geapprecieerd wordt om zo'n rage topic in het Rage topic te zetten, en wil het ook niet verpesten voor de mensen die het spel wel leuk vinden. Wens jullie ook veel plezier met de game toe.
Maar het voelt soms toch goed om wat zooi van je af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Net de campaign uitgespeeld, zoveel mogelijk uitgemolken, heb zelf soms spel aan gehad ,terwijl ik wat anders zat te doen en toch met 32 uur dan uitgespeeld, waar dus een flink aantal uren in zit van spel aan, maar niks doen(nouja tv of krant lezen)
Dan kom ik dus op bedrag van 1.56 euro per uur gespeeld, grijns om het maar in geld uit te drukken.
Ik had een lekker gevoel bij spel, maar 2e gebied was teleurstellend klein en voordat ik weet, zat ik met laatste missie bezig.
Persoonlijk vind ik het spel veel te duur, voor wat het levert op dit moment.

Grote maar:
Er zit ook een multiplayer gedeelte, waar je wat missies kunt doen met 2 man of met 4 man tegen elkaar kunt racen. Blijkbaar kun je dan bijvoorbeeld weer dingen unlocken en een soort van carriere maken.
Nouja, ben ik zelf niet echt in geinteresseerd, dus misschien kan iemand anders hier wat over vertellen.
Ik heb even gekeken, maar je kunt alleen via voice chat met iemand praten, je hebt geen inventory, maar kunt wel swappen door verschillende wapens, vond het niet interessant genoeg om verder mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

bangkirai schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:11:
Grote maar:
Er zit ook een multiplayer gedeelte, waar je wat missies kunt doen met 2 man of met 4 man tegen elkaar kunt racen. Blijkbaar kun je dan bijvoorbeeld weer dingen unlocken en een soort van carriere maken.
Nouja, ben ik zelf niet echt in geinteresseerd, dus misschien kan iemand anders hier wat over vertellen.
Ik heb even gekeken, maar je kunt alleen via voice chat met iemand praten, je hebt geen inventory, maar kunt wel swappen door verschillende wapens, vond het niet interessant genoeg om verder mee te spelen.
Het is op zich wel grappig, maar inderdaad beperkt qua mogelijkheden en het is ook nog eens p2p wat voor verschrikkelijke lag kan zorgen. Stond met een meteor rally ofzo 100+ punten voor, gaat het spel laggen waardoor ik geen feltrite meer kon oppakken en punten scoren. Is de lag eindelijk over: you've lost the lead! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
guys,

iemand voor mij een savegame direct na die 1e tv bash voor de sponsership?

Ik heb hem al een aantal keer gedaan onder elke instelling,(CF aan/uit, AA 2x-8x, vsync aan/uit etc) echter loopt hij elke keer vast nadat ik in de lift naar boven sta en er uit wordt gezoomed..

Beetje killing voor de game, misschien kan iemand me helpen?

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drvinnie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:13:
Eergisteren kreeg ik dan Rage aan de praat zonder grafische problemen. Ik heb een beetje gespeeld, maar ik vind het spel echt zo dodelijk saai. Mijn indruk is samen te vatten als: "Tech Demo".
Das toch standaard bij ID games van de laatste tig-jaar? Het zijn engine showcases, daar moeten ze het van hebben. Dat ze wat geld vangen voor de tech demo is mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
kaluro2 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:22:

Kortom: Belangrijke textures zijn echt netjes en mooi opgebouwd, echter de triviale voorwerpen zijn van mindere kwaliteit voor performance increase.

Klinkt als een mooie deal moet ik zeggen. ;) Het is nu niet zo alsof je de triviale voorwerpen als belangrijk beschouwd. Plus van afstand zien ze er normaal uit. Waarom zou je je neus letterlijk tegen een kast aanzetten? Hiermee bedoel ik dus dat de megatextures niet afleiden en niet opvallen tenzij je er super-aandacht aan besteedt.

Er zit dus waarheid in je verhaal dat die megatextures niet om aan te zien zijn van close-up, maar of dit nu een doorn in het oog is? Nee toch?
Tja het is maar hoe je het bekijkt tijdens het rond rennen en de actie ben ik er niet van bewust maar als je bijvoorbeeld met een karakter aan het praten bent die er strak en gedetailleerd uitziet en de omgeving er om heen niet dan haalt dat voor mij wel de sfeer naar beneden. Zoals bijvoorbeeld te zien in deze link, de erg lage textures op objecten en compressie blokjes in de schaduw vlakken, welke niet veroorzaakt zijn door de jpeg compressie ;)

http://imageshack.us/phot...rage2011100915250590.jpg/

Maar verder vermaak ik me prima met de game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor je bloed te kunnen zien in dit spel want ik zie corpsen gewoon weg faden.......... krijg idee dat steam denkt dat ik uit Duitsland kom......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:45:
Hoor je bloed te kunnen zien in dit spel want ik zie corpsen gewoon weg faden.......... krijg idee dat steam denkt dat ik uit Duitsland kom......
LoL..... ja er is wel bloed aanwezig na het fraggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hellemaal geen bloed.......... behalve dan als gewond raak.
ik heb maar steam ticket ge opent en foto van mijn id card er bij ik wil gewoon blood en gore kunnen zien....... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie zeker wel bloed, en kan zelfs ledematen afschieten. Mutanten verdwijnen direct, maar lichamen die je kunt looten, blijven enige tijd liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Uitgespeeld in 18 uur en 30 minuten.
Jammer dat je niet gewoon door kan spelen daarna.
Heb alle 18 jumps behaald, krijg je niks voor op de pc, neem aan dat je op ps3 en xbox360 wel achievements hier voor krijgt ?
Al met al een heerlijke shooter, met behoorlijk wat sfeervolle momenten.
Mocht er een high res texture pack uitkomen dan zal ik hem zeker nog eens doorspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Ok ik draai hem super op mijn GTX580 met zelfs de oude WHQL driver 280.26 geen zin om beta te gebruiken voor een spel dat is ontwikkelt voordat de beta driver uit was gekomen, maar ok dat is mijn logica.

Wat me wel tegenvalt zijn de textures, zelfs op 8K zijn veel simpele dingen zoals een metalen buis of een blokje steen erg laag, of wordt de 8K gebruikt voor de achte achtergrond want die is weer helemaal super helder en duidelijk, weet iemand dit?

Wapen is scherp, auto ook, vijanden ook (dus de skins van iedereen bedoel ik, zelf NPC's), achtergrond muren en grote dingen scherp maar de kleine dingen allemaal blurry.

Kan iemand bevestigen dat dit zo hoort en "nog" niet anders kan of ben ik iets vergeten omhoog te krikken?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Fantastische Game, helaas al uitgespeeld zonder haast te maken in 10:50 volgens de stats. Overigens zowel met een gtx460 met de nieuwst beta drivers, als met een hd6870 met de Performance drivers, nul problemen en een prima beeldkwaliteit met 8k Textures. Mijn 460 heeft halverwege de geest gegeven, en is ter reparatie ingestuurd, zolang doe ik het met een hd6870, zeker geen straf.

Jammer dat je niet kan doorspelen, wie weet komt daar een patch voor uit (?)

(en kleine dingen zijn inderdaad allemaal onscherp)

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 14-10-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik zie kwa bloed atm niet echt veel.

YouTube: Rage dead city gameplay
En op manier dat giant despawned krijg idee dat german versie speel offzo.

YouTube: Rage dead city gameplay 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie toch echt niks geks hoor. Je ziet geen bloed? Wat had je verwacht? Een soort rivier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:20:
Ik zie toch echt niks geks hoor. Je ziet geen bloed? Wat had je verwacht? Een soort rivier?
check video 2 hoe corpse despawned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:17:
[...]

Mutants en wapens despawnen, humans niet (meteen) :)

En er zit wel degelijk bloed in de game toch? Wingstick to face levert ook leuke animaties op ;)

spoiler:
En verder in de Dead City kom je wel aan je trekken qua stromen bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

Dat is gewoon normaal. Echt, je ziet voldoende bloed in die filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Dat geef ik hierboven ook al aan: dat gebeurt sowieso bij alle mutanten. Daarnaast verdwijnen lichamen in 95% van alle games, dus ik zie het probleem niet echt. Ik had het ook liever anders gezien, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
BY GAME MANIA GEKOCHT VOOR 50 BUGS EN NA 4 DAGEN SPELEN AL UITGESPEELD. GEEN PROBLEMEN ALLEEN GELUID IN DE BROUWERIJ LEVEL BRAK, :? VERDER GEEN PROBLEMEN. VINDT HET ECHTER ZEER KORT .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
jxil schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:51:
BY GAME MANIA GEKOCHT VOOR 50 BUGS EN NA 4 DAGEN SPELEN AL UITGESPEELD. GEEN PROBLEMEN ALLEEN GELUID IN DE BROUWERIJ LEVEL BRAK, :? VERDER GEEN PROBLEMEN. VINDT HET ECHTER ZEER KORT .
En nu met je anti psychotica graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
OK DUIDELIJK :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Neem ff een prozacje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

En nu met je anti psychotica graag
Doe eens capslock nog 1x indrukken off vinger van shift toets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MOOI MAN !!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik snap niet waarom je voetstappen zo luid zijn??

En neen, dit is niet sarcastisch bedoeld. Ik had de game gepreordered bij Steam en heb gehoord over de problemen bij release. Daarom heb ik enkele dagen gewacht tot er deftige drivers waren, en kon ik beginnen aan de game met een meer objectieve blik.

Maar die luide voetstappen viel mij zo op omdat geen enkele big budget title van de laatste jaren dit nog doet.
Het kan stom klinken dat ik hierover klaag, maar voor mij komt het over alsof iD Software een tijdperk blijven steken is.
Het rijden met een quad ziet er ook zo statisch uit. Iemand anders die impressie?
Je quad heeft geen "feeling" met de ondergrond.

edit: En dan het casual gehalte: je racet met je quad en kan vervolgens volledig tot stilstand komen in... 2 seconden?

Nog mensen die deze zaken opvallen?
Ik heb de game nu een drie kwartier gespeeld en ik voel dat ik het moeilijk ga krijgen om er echt van te genieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 14-10-2011 23:10 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste