Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ongelooflijk dat de mods niet aan een Rage problemen topic willen, terwijl dit wel gebeurt voor andere games.

Om nog maar iets inhoudelijks te vragen: zijn er al mensen die de MP uitgeprobeerd hebben?

En degenen die 'm al uitgespeeld hebben: hoe lang deed je erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Gepatched of niet, 11.10 PV drivers of niet; ik blijf last houden van regelmatig zwarte vlakken in het spel en natuurlijk die texture pop-in's.

Ik heb mijn CFG-file verwijderd en de juiste instellingen gebruikt in CCC, maar dat mag niets baten.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

justifire

Shut up and squat !!

MelvinB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:33:
Gepatched of niet, 11.10 PV drivers of niet; ik blijf last houden van regelmatig zwarte vlakken in het spel en natuurlijk die texture pop-in's.

Ik heb mijn CFG-file verwijderd en de juiste instellingen gebruikt in CCC, maar dat mag niets baten.
Videokaart op standaard clocks ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
MelvinB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:33:

Probeer eens om je ATI drivers te verwijderen, rebooten, de 10.6 drivers van ATi te installeren, rebooten.

De 10.6 driver is tot nu toe de ENIGE driver die voor mij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja, videokaart draait op Stock-speeds.
Gaat overigens om een 4870X2.

Ik zal eens 10.6 proberen.

-edit-

11.10 verwijderd, pc opnieuw opgestart en toen 10.6 geinstalleerd.
Ook hierna pc opnieuw opgestart. Hierna de instellingen in CCC nagelopen, alles ok.
Start ik Rage op, krijg ik meteen crash naar bureaublad. Dit keer op keer.

Hij crasht door het bestand atioglxx.dll.

Dus 10.6 werkt voor mij helemaal niet.

[ Voor 64% gewijzigd door MelvinB op 09-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36
Heeft iemand misschien een link om die patch te downloaden :?

Zit me de t***g te zoeken ,ook op steam ,maar kan em niet vinden :X

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Ik heb alleen last van een beetje texture popin, maar at vind ik niet zo storend. IK heb maar besloten om mijn game pc aan mijn 50" plasma te hangen. De game ziet er in het algemeen prachtig uit (behalve van dichtbij, dan is het crap).

Het speelt wel aardig, de vechtscenes zijn goed. Het racen is maar lame. Eigenlijk hadden ze het hele 'sandbox' en open wereld gedeelte van mij wel weg mogen laten. Gewoon ouderwets schieten was veel leuer geweest. DAn had je volgens mij ook veel minder van die texturecrap problemen gehad. Corridorshooting ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
dierkx36 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:30:
Heeft iemand misschien een link om die patch te downloaden :?

Zit me de t***g te zoeken ,ook op steam ,maar kan em niet vinden :X
Als je Steam opstart en het spel wilt spelen, wordt de update automatisch eerst toegepast voordat je kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Lekker dan, een patch alleen releasen op Steam.

ID laat zo de piraat mooi in de kou staan zeg :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
vosss schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:56:

Haha :+
Nou iD zn schandalige behandeling van PC gaming is iniedergeval wel een self fulfilling prophecy die ervoor zorgt dat ik hun PC games niet koop. Maar ja, iD was ook al langer niet meer de forefront van gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drvinnie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:31:
[...]

Nou iD zn schandalige behandeling van PC gaming is iniedergeval wel een self fulfilling prophecy die ervoor zorgt dat ik hun PC games niet koop. Maar ja, iD was ook al langer niet meer de forefront van gaming.
Da's ook weer een uiterste. Wat ik voortaan ga doen is hun games niet meer pre-orderen en ook niet kopen tot eventuele problemen, wanneer ze in ieder geval zo groot zijn als deze, zijn opgelost. Als iedereen dat zo doet worden ze aangespoord om hun game meteen goed werkend uit te brengen, anders krijg je een floppende launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Precies waar ze horen lijkt me....
Juist door de piraterij op het pc platform is de console zo populair bij ontwikkelaars

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sinds ongeveer een uur geleden is dat 'probleem' opgelost.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drvinnie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:31:
[...]

Nou, ik weet het het niet hoor, vind RAGE toch echt wel 1 van de betere shooters die ik gespeeld heb _/-\o_
Afgezien van de kinderziektes is die IDtech5 engine een mooi product !
Vermaak me net zo kostelijk als destijds met Wolfenstein, Doom, Quake en Prey !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En ook voor iD zijn PC gamers definitief tweederangs burgers geworden:
John Carmack schreef:
“You can choose to design a game around the specs of a high-end PC and make console versions that fail to hit the design point, or design around the specs of the consoles and have a high-end PC provide incremental quality improvements. We chose the latter. We do not see the PC as the leading platform for games. That statement will enrage some people, but it is hard to characterize it otherwise; both console versions will have larger audiences than the PC version.

“A high end PC is nearly 10 times as powerful as a console, and we could unquestionably provide a better experience if we chose that as our design point and we were able to expend the same amount of resources on it. Nowadays most of the quality of a game comes from the development effort put into it, not the technology it runs on. A game built with a tenth the resources on a platform 10 times as powerful would be an inferior product in almost all cases.”
Bron: Rock Paper Shotgun => Kotaku

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-10-2011 14:18 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Herko_ter_Horst schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:11:

[...]

Dat is de toekomst....
Vroeger had je een handje vol piraten, tegenwoordig weet iedereen hoe ze een spel binnen kunnen halen.
En dat is voor pc gewoon allemaal veel makkelijker dan voor Xbox360 / ps3
Kan de keuze dus wel begrijpen, nog 2 jaar dan is een pc totaal overbodig voor games.
Zit je lekker met je high end hardware low end games te spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Herko_ter_Horst schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:11:

[...]

Ik kan het wel een beetje begrijpen. Als je een multiplatform titel wilt ontwikkelen (en waarom ook niet als je het budget en de vrijheid/verplichting er voor hebt, brengt uiteindelijk wel meer geld in het laatje) dan moet je wel rekening houden met de zwakste factor wat op dit moment de consoles zijn. Dan lijkt het me logischer om je game naar die specs te ontwikkelen en de pc wat opschalende features te geven zoals scherpere texture packs en dx11 effecten. Alleen worden die altijd maar achteraf aangeboden en niet bij de release (denk ik door tijdgebrek vs wat het kan opbrengen). Ook Rage heeft daar z'n kans gemist.

Wil je een game hebben die echt overtuigt qua graphics, zul je toch naar de exclusives moeten kijken (Crysis, Uncharted, Gears of War, Killzone, ect). Maar die zijn volgens mij niet zo winstgevend als multiplatform (met uitzondering van de Nintendo games), zeker als je een game maakt die alleen op highend pc's kan draaien.

Met een nieuwe generatie consoles zal het wel weer een tijdje goed kunnen gaan met de pc want dan is er minder verschil tussen alle platforms.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
justifire schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Dat is de toekomst....
Vroeger had je een handje vol piraten, tegenwoordig weet iedereen hoe ze een spel binnen kunnen halen.
En dat is voor pc gewoon allemaal veel makkelijker dan voor Xbox360 / ps3
Kan de keuze dus wel begrijpen, nog 2 jaar dan is een pc totaal overbodig voor games.
Zit je lekker met je high end hardware low end games te spelen 8)7
Wat een onzin, de betaalde mmorpg markt voor de pc is nog steeds groter dan van welke consol dan ook, daarnaast begint pc gaming weer aan te trekken omdat mensen zien dat je voor relatief niet te veel geld een mooiere ervaring krijgt dan op de consol. Dus dream on met je pc gaming gaat dood. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uitgespeeld net, vond het een erg leuk spel, niet heel verfrissend ofzo, maar de post-apocalyptische setting trok mij wel aan. Wapens zijn redelijk, maar niet allemaal even bruikbaar, als je eenmaal de shotgun en de Authority MG hebt ren je eigenlijk overal zo doorheen op normal difficulty. De rest heb ik maar weinig gebruikt. Had meer verwacht van de laatste missie though. Bijna alle races uitgespeeld, behalve de rally races die vond ik maar irritant. Verder ook nog alle 9 sewers bezocht als tussendoortje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb Catalyst AI maar eens aangezet (aanbevolen wordt om deze uit te laten) en nu ziet alles er uit zoals het hoort: gewoon super!
Geen hickups of wat dan ook.
Ook zijn de textures weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
code:
1
2
3
4
5
6
7
- If you have an AMD graphics card with a dual core CPU system you may
experience severe hitching and low frame rates. This has been
identified as a driver problem. We are actively working with AMD on
a solution to this problem. As a temporary workaround you may add the
following to the RAGE launch options in Steam:

+jobs_numThreads 0

Dat aan de launcher toegevoegd en het werkt perfect. Catalyst AI aan (als ie uitstaat krijg ik misplaatste textures). Na +jobs_numThreads 0 toegevoegd te hebben aan de launcher geen last meer van 1fps en soepele gameplay.

Ik gebruik de preview2 driver van ati en mijn systeem is: e8400 duo core, ati hd4870 512mb en 4gb RAM. Eindelijk spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:40
Ben je ook al in die ghost hide out geweest? Dit is in het begin van het spel. Ik krijg dan dit :

http://i.imgur.com/3PCZB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
luxzenburcht schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:04:
Ben je ook al in die ghost hide out geweest? Dit is in het begin van het spel. Ik krijg dan dit :

http://i.imgur.com/3PCZB.jpg
Ja hier ben ik al geweest en ik had geen problemen. Ik gebruik trouwens ook een rageconfig.cfg die hier te vinden is: http://forums.steampowere...p?p=25524360#post25524360

Ik gebruik de high-end config. Wel even dit veranderen naar de juiste gegevens: seta com_videoRam "1024" (hoeveel ram heeft de videokaart..) en cache map aanmaken etc natuurlijk.

En deze launcher options: +set com_skipIntroVideo 1 +set g_fov 96 +set m_rawinput 1 +jobs_numThreads 0

[ Voor 41% gewijzigd door Minardus op 09-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

We weten nu iig wel waar de titel van het spel vandaan komt... Jeetje wat een blammage en slap in the face...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

nFo

Loopt nu aardig goed met die preview driver 2.
Zo rond de 60fps.
Texture Cache op Large, dan heb je weinig last van texture pop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51

Roshnak

PSN: Roshgill

Uitgespeeld....
Op Normal iets van 6 uurtjes... wel een beetje een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld en alle achievements, races, quests etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 'm met de patch ook niet goed.

In het begin kloppen de textures wel maar krijg ik een framerate van 1 beeld elke 4 seconden of zo.
Dit heb ik weg kunnen krijgen door catalystAI handmatig uit te schakelen in profiles.xml of zoiets.

Maar dan krijg ik fXXXd up textures waar je gek van wordt.

Heb die v2 preview versie driver van ATI ook geprobeerd, geen verschil.

Diverse rageconfig.cfg instellingen, niets werkt.

Is harstikke vloeiend maar van die flipperende textures word je hoorndol.

mijn Config: I5 cpu, ati HD5850 1 gig, 4 gig systeem geheugen, Win7 64bit

Ik hoopte na de patch fatsoenlijk te kunnen spelen maar helaas.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 21:18
Ik krijg hem ook nog steeds niet werkend,
Na het filmpje krijg ik 1fps, hij loopt niet vast, maar speelbaar met 1fps is het niet.
v2 versie, Patch ( steam )

Setup: 2600k @ 4600, 8gb ram, HD6790, Win7 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henky87 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:51:
Na het filmpje krijg ik 1fps, hij loopt niet vast, maar speelbaar met 1fps is het niet.

Ik had het zelfde.
probeer dit:

-Set the Catalyst AI part to highest and eneable surface format optimisation
-Close the CCC.exe and MOM.exe processes.
-Open profiles.xml with notepad or w/e, it's in appdata\local\ATI. Edit so that you have <Property name="CatalystAI" value="Disable" /> instead of "Enable".
-After you save the file, set it to "Read only".
-Go to your ATI program folder and launch MOM.exe.
-Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Roshnak schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:13:
Uitgespeeld....
Op Normal iets van 6 uurtjes... wel een beetje een tegenvaller.
Doodzonde zeg, dan ben je er echt doorheen gesjeesd. Ik zit op bijna 8 uur en ik heb net de 2e missie in Dead City (als de Authority er ook is) achter de rug. Geen idee hoeveel ik nog moet, maar ik speel lekker op mijn gemak en probeer zoveel mogelijk te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik speel lekker op mijn gemak en probeer zoveel mogelijk te verkennen.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henky87 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:51:

Ik heb een HD5670 met de 11.10 preview drivers. Heb de AI op aan staan en geen config. In game de resolutie van 2500x1440 naar 1600x1050? gezet. 2xAA.

Vista (32 bit) in Mac Bootcamp. 3 gig (ivm 32bit) geheugen. Core i5 3.6ghz. Hope it helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Beste tip die ik heb gevonden:
Rage - Do not forget to create cache maps, IMPORTANT!

And please people don't forget creating a cache map for Rage it helps alot you know .

(C:/)/Users/YourName/AppData/Local/id software/rage
Na het opstarten en afsluiten van het spel is er 1 gb in de map geplaatst. Hierdoor is het spel eindelijk speelbaar zonder de irritante texture popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/TheDuke\ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:23:
Beste tip die ik heb gevonden:

[...]

Na het opstarten en afsluiten van het spel is er 1 gb in de map geplaatst. Hierdoor is het spel eindelijk speelbaar zonder de irritante texture popup.
Hier ook, maar de texture popup is zeker niet weg. Minder, dat wel, maar nog duidelijk te merken. Ook de patch van vandaag heeft niks verbeterd. Ik laat het spel nog even liggen tot alles gefixed is. Zonde om het zo te spelen, ervaar het liever in volle glorie.

Hoewel, eerlijk gezegt ben ik me af aan het vragen; valt dit te fixxen? Valt de kwaliteit van de textures nog wel te repareren? Ze zijn nu bijna beroerder dan die van Fallout 3. Valt de texture popup nog wel helemaal te verwijderen? Ik heb er eerlijk gezegt een hard hoofd in.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 21:18
bram1984 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:00:
[...]

Doodzonde zeg, dan ben je er echt doorheen gesjeesd. Ik zit op bijna 8 uur en ik heb net de 2e missie in Dead City (als de Authority er ook is) achter de rug. Geen idee hoeveel ik nog moet, maar ik speel lekker op mijn gemak en probeer zoveel mogelijk te verkennen.
Helaas,
Ik wacht wel gewoon op de volgende Patch / Drivers. Ik zit al 2 dagen het internet af te struinen. 8)7

Toch bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

bram1984 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:00:
[...]

Ik ben nu Bezig op Nightmare en ga dan ook echt alle quests (ook sidemissions) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben bezig met een mission waarbij ik "comet bloom" moet vinden. Volgens de missiedetails kan ik die in het noorden in gearhead territory vinden, maar daar is echt niets behalve een eventuele bandiet. Iemand die me in de goede richting kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
babbaloerie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:30:
Ik ben bezig met een mission waarbij ik "comet bloom" moet vinden. Volgens de missiedetails kan ik die in het noorden in gearhead territory vinden, maar daar is echt niets behalve een eventuele bandiet. Iemand die me in de goede richting kan wijzen?
Het is een bloem met paarse kleur. Weet niet precies hoe ik uitleg maar ie exact is, maar het is bij de ingang van een gebied waar je helemaal in het begin komt. De hideout van ghosts of een andere groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Even snel een vraagje.

Ik heb een Code voor een extra missie en een shotgun enzo.
Ik heb die ingevoerd en geregistreerd maar ik kan nergens die missie en shotgun vinden :S

Waar moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Roshnak schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:48:
Even snel een vraagje.

Ik heb een Code voor een extra missie en een shotgun enzo.
Ik heb die ingevoerd en geregistreerd maar ik kan nergens die missie en shotgun vinden :S

Waar moet ik zoeken?
De sawed off en knuckles krijg je direct als je je pistol krijgt (rest van dat pack later). De extra missies vind je verspreidt over de gehele map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

PilatuS schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:33:
[...]

Het is een bloem met paarse kleur. Weet niet precies hoe ik uitleg maar ie exact is, maar het is bij de ingang van een gebied waar je helemaal in het begin komt. De hideout van ghosts of een andere groep.
Ik had die idd in het begin al gevonden en helaas ook al verkocht, maar er moeten er dus nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Alleen jammer dat er totaal geen verhaal in zit.
Ik voel mij net een klusjesman.

Toch blijf ik het door spelen in tegenstelling tot borderlands, ook zo'n game zonder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Gundogan schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

De sawed off en knuckles krijg je direct als je je pistol krijgt (rest van dat pack later). De extra missies vind je verspreidt over de gehele map.
Ik ben nu overnieuw begonnen en ik heb niks gekregen van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
nFo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:08:
Alleen jammer dat er totaal geen verhaal in zit.
Ik voel mij net een klusjesman.

Toch blijf ik het door spelen in tegenstelling tot borderlands, ook zo'n game zonder verhaal.
borderlands moet je coop spelen samen met een vriend :) 10x beter dan rage!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit even de review van IGN te lezen:
One of the best looking games ever made, assuming you can get it running smoothly.
Best looking games ever made? Godsklere zeg, het draait hier eindelijk en vloeiend ook, maar om nou te zeggen dat het mooi is? Ja van veraf ja, maar van dichtbij zijn de textures echt schrikbarend slecht.

Best looking game ever made is denk ik toch eerder The Witcher II vol open (dus inclusief ubersampling).

Die maakt in elk geval een stuk meer kans dat dit.

Ik ben er overigens mee gestopt, de textures waren ondanks dat ze niet meer ineens te voorschijn springen toch gewoon vaak veel te slecht en dat kan anno 2011 niet meer en zeker niet bij een zogenaamde triple A titel. Buiten dat heb ik geen idee wat voor verhaal ik zit te spelen.

Ja, komeet, blalabla, zoveel jaar later wordt je wakker en ben je ineens iemands bitch. Doe dit, ok bedankt, haal nu dat, prima kun je dat even doen, dankjewel doe dit, ow ja dat moet je ook nog doen.

Spannend verhaal, ik zeg het je.

Faalgame van het jaar wmb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Het spel net 1 seconde uitgespeeld en ik moet zeggen dat het me toch allemaal een beetje tegengevallen is.

Graphics zien er goed uit. Maar voor zon productie verwacht ik toch een wat sterker verhaal. Eigenlijk is het een betere versie van Dead Island.
Het begin van het spel is veelbelovend maar uiteindelijk is alles een beetje hetzelfde. Ik zou zeggen hou het geld lekker op zak want er komen nog genoeg toppers uit.

6.5-/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Patch geinstalleerd, werd er niet beter op kwa graphics :X
Nu in-game : Vsync uit, AA uit, AF laag, buffer hoog
En dan in de driverpanel : Vsync force aan, AF 8x, AA 4x
Ook de config file weer teruggezet waar die voor de patch ook goed mee liep.
Cache map had ik niet verwijderd, deze is zowieso belangrijk om te hebben !
En loopt nu weer heerlijk !
Nu bijna 10 uur onderweg en vermoed op de helft te zitten, lekker veel sidequests doen en geld verdienen voor betere wapens, armor, ammo, wagens etc. 8)

Dacht trouwens dat de patch ook multicore processors in zou schakelen, cpu loopt constant op 17 % load.
En SLI nog steeds niet ondersteund, ook niet echt nodig maar zou natuurlijk wel beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 09-10-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dan heb jij blijkbaar heel weinig games gespeeld dit jaar. :)
wezzal schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:43:
Het spel net 1 seconde uitgespeeld en ik moet zeggen dat het me toch allemaal een beetje tegengevallen is.

Graphics zien er goed uit. Maar voor zon productie verwacht ik toch een wat sterker verhaal. Eigenlijk is het een betere versie van Dead Island.
Het begin van het spel is veelbelovend maar uiteindelijk is alles een beetje hetzelfde. Ik zou zeggen hou het geld lekker op zak want er komen nog genoeg toppers uit.

6.5-/10
Dead Island? Die game met die zombies waarin amper geschoten wordt?? Apart.. :?

Ik vind het verhaal ook niet bijster sterk, evenals de textures. Maar ik moet toch zeggen dat ik me opperbest vermaak. Beetje raggen in je buggy, af en toe een dikke shootout, diverse vijanden, lekker veel kloten met verschillende soorten munitie en andere troep (wingsticks, RC cars en explosieve kruisboog darts!!). Daarnaast vind ik de game op veel momenten bijzonder sfeervol.

Neemt helaas niet weg dat ik meer had verwacht van id.

[ Voor 73% gewijzigd door bram1984 op 09-10-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Al dat gezeur over een verhaal-lijn... die is net zo sterk als in Doom en Quake.... en net zo belangrijk.
Gewoon knallen en niet te veel gezeur er om heen, dat is een shooter.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Zer0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:20:
Al dat gezeur over een verhaal-lijn... die is net zo sterk als in Doom en Quake.... en net zo belangrijk.
Dit er zit wmb nog teveel verhaal crap ij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Zer0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:20:
Een interessante conspiracy hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Adlermann schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Dit er zit wmb nog teveel verhaal crap ij
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog steeds met ATi problemen kampen, ik draai het spel nog zonder patch en de volgende config: E6600 + 4GB RAM & ATi HD5870

Gebruik de Catalyst 11.6 driver, en de volgende rageconfig.cfg:

vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4

Met deze setting heb je nog wat last van texture pop-ins maar het spel is vloeiend speelbaar voor mij op deze manier.
Verder ben ik geen problemen meer tegen gekomen buiten een vastloper tijdens sommige laadschermen (gaat gewoon niet verder) of tijdens het spelen en men gebruikt iets. (objective die je moet aanraken of een deur o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Ik kan mijn DLC niet krijgen :( ik heb de code ingevuld en die is goed gekeurd... Campaign opgestart en ik krijg helemaal niks... zit nu in Wellspring en heb nog niks...

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ik heb deze game ook op de kop getikt voor nog geen 20 euro (ty g2play!). De graphics zijn prima, alleen het ontbreken van v-sync is zeer irritant. Maar okee, dat hoort erbij tegenwoordig.

Een vraag aangaande een missie:

spoiler:
Ik ben nu bij het ziekenhuis en moet een groot monster doodmaken. Het monster gooit rotsblokken/puin, maar ik heb nu net al mijn combat rifle geleegd op alle plekken van het lichaam van dit ding, maar niets lijkt wat uit te halen. Heeft iemand tips (dacht dat ik moest richten op dat blauwe ding in zijn buik, maar dat schiet niet echt op!

Thanks!

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

ride277 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:02:
Ik heb deze game ook op de kop getikt voor nog geen 20 euro (ty g2play!). De graphics zijn prima, alleen het ontbreken van v-sync is zeer irritant. Maar okee, dat hoort erbij tegenwoordig.

spoiler:
Ik ben nu bij het ziekenhuis en moet een groot monster doodmaken. Het monster gooit rotsblokken/puin, maar ik heb nu net al mijn combat rifle geleegd op alle plekken van het lichaam van dit ding, maar niets lijkt wat uit te halen. Heeft iemand tips (dacht dat ik moest richten op dat blauwe ding in zijn buik, maar dat schiet niet echt op!

Thanks!
spoiler:
Als dat ding licht geeft op zijn buik en op zijn hoofd, DAN moet je erop schieten. Dus eigenlijk net voordat die een steen gooit moet je vuren.

Dan heb ik nog wel een vraagje... Hoe krijg je FPS in beeld ? heb al wel wat quake en doom commando's geprobeert bv; "com_showFPS 1" (bij "com_showFPS" zegt die dat ie 0 is) maar dan gebeurt er nix.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

ride277 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:02:

spoiler:

Thanks!
Kijk es onder je ;)

begint met een B eindigt op een A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

spoiler:
Sorry had te laat door dat je steeds nieuwe ammo voor je bazooka kreeg.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

workaround die gegarandeerd werkt:

Plaats deze dll in je rage map: http://dl.dropbox.com/u/26144715/atioglxx.dll

Dit is de opengl.dll van de 11.6 driver.

Ook moet je handmatig catalystAI uitschakelen:

-Open profiles.xml with notepad or w/e, it's in appdata\local\ATI. Edit so that you have <Property name="CatalystAI" value="Disable" /> instead of "Enable".
-Reboot

Als je dit gedaan hebt kloppen de textures weer en de framerate is nog redelijk acceptable. Moeten we het mee doen totdat er een fatsoenlijke driver of patch is die het allemaal oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naast de config file voor de textures was + jobs_numThreads 0 achter de shortcut zetten voor mij DE oplossing! texture popping had ik geen last van maar wel van wat stuttering terwijl framerate het aan zou moeten kunnen. Met die parameter liep alles goed op een i7 860, HD5850, 8GB RAM.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19

Rem

Ik moet zeggen, na een cleane install van windows had ik meteen de preview2 drivers van ATI geinstalleerd, en het spel geinstalleerd + gepatched. Werkt bijna vlekkeloos nu! Zelfs zonder config files en launcher parameters voor mij dus. Alleen als ik een save laad zie ik 2 seconden lang popups, daarna blijft alles mooi in het geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel draait perfect met de laatste Preview drivers van Amd, maar ik wel nog last van blauwe artifacts in Wasteland, ver voor me uit. Weet iemand daar een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:06:
Spel draait perfect met de laatste Preview drivers van Amd, maar ik wel nog last van blauwe artifacts in Wasteland, ver voor me uit. Weet iemand daar een fix voor?
Bij mij was dit weg nadat ik het forcen van anisotropic filtering had uitgezet in het CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19

Rem

In de patchnotes van ID stond dat dat een gevolg kan zijn als je misschien te weinig geheugen op je videokaart of of gewoon RAM hebt, maar wel instellingen heb gezet op zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. Weet er het fijne ook niet van, maar misschien iets om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Voor de mensen die het nog willen lezen heb ik hier nog een eigen review van Rage.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Ik heb voor dat ik de nieuwe AMD driver heb geïnstalleerd een AMD driver sweeper gedaan . Nu draait het spel prima ! Daarvoor was het ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Phusebox schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:27:
Voor de mensen die het nog willen lezen heb ik hier nog een eigen review van Rage.
Met alle respect, maar als ik zoiets lees:
Hoewel je hier en daar wel wat kan ‘scavengen’ naar waardevolle items en ammo bieden de dungeons niet de enorme bewegingsvrijheid die we gewend zijn van games als Fall Out 3 en Half-Life 2
dan kan ik het simpelweg NIET met je eens zijn.

Enorme bewegingsvrijheid in HL2? 8)7
HL2 was gewoon een van A naar B shooter zonder RPG elementen.
Het is duidelijk dat id Software en Bethesda meer energie en tijd hebben gestoken in het grafisch met een uiterste precisie uitwerken van de steden die je in Rage aandoet. Zo is het met geen pen te beschrijven hoe, op een haast verknipte manier, idyllisch het stadje Wellspring aandoet als je er de eerste keer binnenwandelt.
Ook dat ben ik niet met je eens. Het ziet er leuk uit, maar niet meer dan dat. Het is geen grafisch geweld en het is niet fantastich. Het is gemiddeld op zn best. En dat nog niet eens. Textures van dichtbij zijn om over te huilen, echt waar. En dat kan anno 2011 niet meer. Niet zo erg als in deze game in elk geval.

Het is gewoon storend tijdens het gamen.

Om je voorbeeld HL2 aan te halen. Zelfs die game had al niet zulke slechte blurry textures als je ergens dichtbij stond en die game kom al uit 2004(!!!!!!).

De 100 score die je voor graphics geeft kan ik dan ook totaal niet begrijpen :X

Verder wel leuk geschreven, ik ben het alleen overduidelijk niet met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Je moet wel bedenken dat HL2 verder vrij kaal was. Het heeft weliswaar scherpere textures, maar Rage heeft veel meer objecten en variatie in z'n omgeving en draait minstens even soepel. Ik vind het soms nogal makkelijk hoe mensen de blurry textures vergelijken met bijvoorbeeld het scherpere FEAR en Fallout 3 (hoewel die game ook niet uitblonk in texture scherpte), maar die games waren verder zo kaal als wat, zeker in de open omgevingen. Alleen Crysis gaat er misschien nog overheen, maar die game is ook zo zwaar voor je pc als wat (en kan ook wat meer, dat moet ook gezegd worden).

Wat wel kwalijk is, is dat de graphics duidelijk nog een paar stapjes hoger kunnen in Rage. Op de meeste pc's draait het echt belachelijk soepel (wat ook een groot verdienste is van deze engine), mits je natuurlijk het goed aan de praat weet te krijgen, wat weer minder is, dus waarom ook niet meteen een high resolution texture pack meeleveren? Bedoel, een 40 of zelfs 60gb installatie zou toch geen probleem moeten zijn als je kijkt hoe goedkoop HDD's zijn tegenwoordig. En games kwamen vroeger ook soms op 5+ CD's uit en je moest dan zelfs nog ingame swappen van dics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen snappen niet hoe megatextures werken... Het is gewoon niet haalbaar (op normale systemen) om EN unieke textures te hebben EN highres. Bij normale textures heb je highres, maar omdat die texture hergebruikt word kost die maar 1x geheugen. Bij megatextures is elke texture uniek dus is dit 'niet haalbaar'. Kwestie van tijd dat hardware het wel aankan en dan zou iD ook een highres texturepack kunnen uitgeven.

Persoonlijk vind ik het niet echt storend, ik vind de unieke texture meer toevoegen dan highres textures.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
vosss schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:07:
[...]
Verder wel leuk geschreven, ik ben het alleen overduidelijk niet met je eens :)
Uiteraard mag je het er mee oneens zijn; alle reviews zijn slechts een mening. De review is voor het grootste gedeelte geschreven door iemand anders van onze site; ik ben het er zelf ook niet helemaal mee eens.
Mijn uiteindelijke waardering zou waarschijnlijk rond de 75-80 liggen waarbij graphics maximaal een 90 zouden krijgen bijvoorbeeld.

Bedankt voor je uitgebreide feedback in ieder geval; deze kun je overigens ook op de site kwijt als reactie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:21:
Mensen snappen niet hoe megatextures werken... Het is gewoon niet haalbaar (op normale systemen) om EN unieke textures te hebben EN highres. Bij normale textures heb je highres, maar omdat die texture hergebruikt word kost die maar 1x geheugen. Bij megatextures is elke texture uniek dus is dit 'niet haalbaar'. Kwestie van tijd dat hardware het wel aankan en dan zou iD ook een highres texturepack kunnen uitgeven.

Persoonlijk vind ik het niet echt storend, ik vind de unieke texture meer toevoegen dan highres textures.
Ja maar waarom draait het dan nu zo soepel? En kon id intern het (kennelijk) wel testen met (bijna) compressieloze textures? Dat vind ik dus vreemd en ik heb dus het gevoel dat het op de pc nog wel een paar tandjes zwaarder kan.

Maar goed, ik vind het ook niet echt storend. De sfeer zit er uitstekend in en de variatie die dus mogelijk is door de engine is erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedoel, een 40 of zelfs 60gb installatie zou toch geen probleem moeten zijn als je kijkt hoe goedkoop HDD's zijn tegenwoordig
Ik hoorde geruchten over 100GB aan extra textures.

Tuurlijk, een HDD kost geen drol meer, maar als andere gamebakkers games maken die er en beter uit zien en die het WEL gewoon allemaal in highres veel kleiner weten te houden dan biedt heel dat megatexturesverhaal voor mij als consument geen enkel voordeel.

Doe het dan gewoon op de oude manier. Dat scheelt opslagcapaciteit EN ziet er beter uit.
Waarom dan overstappen op een nieuwe manier als die overduidelijk niet goed genoeg werkt op dit moment?

Let wel: ik zeg niet dat het niet kan werken, maar als elke game dalijk 100GB aan data in beslag neemt dan word ik daar toch niet echt vrolijk van. Dan kan je op een 1TB schijfje nog slechts je windows install kwijt en hooguit 9 games. Ik zie er dus de meerwaarde totaal niet van in.

Kan iemand mij duidelijk vertellen wat nou de meerwaarde van die megatexture is of zou moeten zijn?
Kreten als het werkt beter doen mij namelijk niet zo veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedankt voor je uitgebreide feedback in ieder geval; deze kun je overigens ook op de site kwijt als reactie.
Ik moet inloggen. En eerst registreren dus. Dat is mij teveel moeite. Als de mogelijkheid er was om een reactie te geven zonder eerst te registreren had ik het zeker gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Gundogan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:48:
[...]

Ja maar waarom draait het dan nu zo soepel? En kon id intern het (kennelijk) wel testen met (bijna) compressieloze textures? Dat vind ik dus vreemd en ik heb dus het gevoel dat het op de pc nog wel een paar tandjes zwaarder kan.

Maar goed, ik vind het ook niet echt storend. De sfeer zit er uitstekend in en de variatie die dus mogelijk is door de engine is erg indrukwekkend.
Een ontwerpfilosofie was natuurlijk dat het spel altijd 60fps moet halen. En dat willen ze redelijk afdwingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

vosss schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
Kan iemand mij duidelijk vertellen wat nou de meerwaarde van die megatexture is of zou moeten zijn?
Kreten als het werkt beter doen mij namelijk niet zo veel :)
Al een aantal keer eerder genoemd hier: Het hele idee is dat textures niet hergebruikt worden. Oftewel, alles ziet er uniek uit, je krijgt niet 50x dezelfde muur voorgeschoteld.

Tja, wat is er mis met meerdere layers op een muur zeg ik dan. Je kunt best dezelfde 200 stock muurtjes gebruiken (en stoelen / tafels etc etc) en er met decals wat verschil in brengen. Zoals heel vroeger, straat muurtjes met 50x dezelfde graffiti wordt misschien storend, maar goed, dat wilde ze dus voorkomen.

Wat er alleen niet zo mega uit ziet, is dat deze unieke textures er regelmatig (niet alleen op kleine dingen, maar ook op heel grote voorwerpen) er af en toe uit zien alsof ze voor de lol een keer verkleind en weer opgerekt zijn, om vervolgens op geslagen te worden met jpg-compressie ingesteld op 30%.

Leuk en aardig dat ze zo 60fps af willen dwingen, maar mijn mainstream vgakaart (560TI) komt niet boven de 700mb mem gebruik uit en loopt zonder v-sync enkel honderde FPS. (zoals eerder gemeld - 200-600fps!) En dan heb ik al behoorlijk lopen knoeien aan de config.

Ze hebben alles echt heel erg low poly geprobeerd te houden. Prima, maar waarom dan niet Tesselation inbouwen? De textures moeten een hoop goed maken, maar dat doen ze dus niet. En een bijna vierkant blok als autowrak, of een complex voorwerp als een doom3 microscoop uit 18 polygonen bouwen kan gewoon niet. Een kamer grote electriciteitscentrale met een 400x400 pixel texture slaat ook nergens op.

Een ander ding is dat de "sfeer opwekkende" filter effecten best leuk zijn, maar de overgangen vaak erg lomp. Het beeld veranderd in dergelijke transities veelste snel van groen naar bruin, en ook de overbelichte buitenwereld als je uit het donker komt komt gewoon niet helemaal lekker over.

Ik kan niet wachten totdat ze die huidige consoles van de markt af gooien en huidige generatie hardware in opvolgers gaan stoppen. Ik ben xbox kwaliteit shaders nu zo ontzettend zat... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha, die filterovergangen waren mij ook al opgevallen. "Ineens" is het beeld knalgroen inderdaad. Verder vind ik het niet storend.

Daarnaast is het natuurlijk niet onmogelijk om normale of goede textures op de consoles te gebruiken. Helaas zie je deze alleen in exclusives terug als Uncharted en Killzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
De textures moeten een hoop goed maken, maar dat doen ze dus niet. En een bijna vierkant blok als autowrak, of een complex voorwerp als een doom3 microscoop uit 18 polygonen bouwen kan gewoon niet. Een kamer grote electriciteitscentrale met een 400x400 pixel texture slaat ook nergens op.
Nouja dat dus.

Ik vind de naam dan ook nogal behoorlijk verkeerd gekozen. Megatextures. Daar van zou je (afgaande op de naam dan) toch wel retestrakke textures van verwachten. Me dunkt.

Het is echter huilen met de pet op. Ik snap dan ook werkelijk waar geen bal van al die reviewsites die zeer hoge scores geven voor deze game op het gebied van graphics.

Persoonlijk vind ik ze ronduit teleurstellend. Beschamend zelfs voor een game anno 2011 :X

De techniek of achterliggende gedachte kan nog zo mooi zijn, werken doet hij overduidelijk NIET en dat lijkt me toch wel een feit. De game ziet er grafisch gewoon uit als een game van 5+ jaar geleden en op momenten zelfs nog langer geleden.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Bij de laatste missie..
spoiler:
...waande ik me helemaal in Doom 3...

qua art-style maar helaas ook graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Maargoed, eerst ging het topic dus over het niet draaiend krijgen van deze game en nu gaat het over het flutverhaal wat niet eens een verhaal is als we heel eerlijk zijn en over graphics die anno 2011 niet meer kunnen.

Dus wat dat aangaat zeker faalgame van het jaar voor mij persoonlijk :)
Dan heb jij blijkbaar heel weinig games gespeeld dit jaar. :)
F1 2011, Deus Ex, The Witcher II, Two Worlds 2 etc etc etc

Er zijn meer dan genoeg prima games uitgekomen dit jaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door vosss op 10-10-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
vosss schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:25:
Maargoed, eerst ging het topic dus over het niet draaiend krijgen van deze game en nu gaat het over het flutverhaal wat niet eens een verhaal is als we heel eerlijk zijn en over graphics die anno 2011 niet meer kunnen.

De graphics zijn prima, ook voor 2011. Alleen van dichtbij is het kut, maar gewoon normaal is het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

[...]

F1 2011, Deus Ex, The Witcher II, Two Worlds 2 etc etc etc

Er zijn meer dan genoeg prima games uitgekomen dit jaar :)
Okay, voor jou persoonlijk. Dan nog zijn er slechtere games uitgekomen dit jaar (Homefront, Sniper: Ghost Warrior, om er 2 te noemen).

Hoe lang heb je gespeeld trouwens? Ik dacht in het begin ook; is dit het nou? Maar nu ik een stuk verder ben is het een heel stuk toffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik kan eigenlijk ook alleen maar genieten. :D

oke de sewers lijken bijna allemaal op elkaar.
en die low res. textures zijn niet geweldig.

maar dat stoort me al niet eens meer.
de sfeer en alles vind ik gewoon geweldig.
niet te veel denken gewoon no-brain schieten en wat rond hobbelen.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb gespeeld tot na het ziekenhuis in ghosttown en toen had ik het wel gezien.

Wordt het nog beter daarna? Ik kan het me niet voorstellen. Ik ben gewoon iemands bitch doe dit doe dat doe dit doe dat doe dit etc etc.

Dat moedigt (mij persoonlijk in elk geval) niet echt aan om vooral verder te spelen, want daarna is het weer doe dit doe dat doe dit etc.

Als een game een slecht verhaal heeft is dat teleurstellend, maar dan heeft het tenminste nog een verhaal. Nu is er simpelweg helemaal geen verhaal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
tis nog steeds doe dit doe dat. en verhaal. tja tis niet revolutionair idd. maar daar heb je rage ook niet voor gekocht geloof ik. een fps met lichte rpg elementen er in. en dat is ook wat ik iig gekregen heb!

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon iemands bitch doe dit doe dat doe dit doe dat doe dit etc etc.
Dat zal niet echt veranderen. Het blijven tenslote missies/quests.

Voor mij hadden ze het hele missie gebeuren weg mogen laten en gewoon een 'linear' spel van mogen maken (ala HL2). Maar ik denk dat het missie gebeuren voort gekomen is uit het feit dat het 'moeilijk' was om de losse dungeons/werelden aan elkaar te koppelen. Met missies kun je van A naar Z en weer naar B gaan... Maar het voegt idd niet echt veel toe... ben het rijden door de Wasteland eigelijk al zat :X Doe ook niet eens meer de moeite om bandits af te knallen, ik gas gewoon door? :z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vosss schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:36:
Ik heb gespeeld tot na het ziekenhuis in ghosttown en toen had ik het wel gezien.

Wordt het nog beter daarna? Ik kan het me niet voorstellen. Ik ben gewoon iemands bitch doe dit doe dat doe dit doe dat doe dit etc etc.

Dat moedigt (mij persoonlijk in elk geval) niet echt aan om vooral verder te spelen, want daarna is het weer doe dit doe dat doe dit etc.

Als een game een slecht verhaal heeft is dat teleurstellend, maar dan heeft het tenminste nog een verhaal. Nu is er simpelweg helemaal geen verhaal :'(
Ghosttown ken ik niet, wel Dead City. ;)

Ik vond de missie met de RC cars en de missie onder Wellspring bijvoorbeeld erg vet. Volgens mij komen die later pas, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dead city bedoel ik. Geen idee hoe ik aan Ghosttown kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk aan de praat gekregen rage preformance driver useless. cfg dont think about it.
Gewoon de laatste driver geinstalleerd van AMD en het probleem was opgelost.
Alleen aan de zijkant van het scherm ziet er niet zo mooi en en ik loop alsof ik 100 kilo met me mee trek de besturing voelt zo zwaar aan en textures laden zich in 2 sec maar goed iig kan ik wel spelen.
Hopelijk komt er nog een patch van AMD, maar tot die tijd is het gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Ok, als ik dit allemaal zo lees dan wacht ik nog wel even totdat de drivers echt goed zijn en ik niet vanalles hoef te knutselen om het redelijk te krijgen. Heeft iemand deze game toevallig nog draaiende gekregen op een Nvidia Quadro M1000 of is dat echt niet te doen?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ok, hele zondagavond rage gespeeld.
Geen enkel probleem met installatie, steam zei dat ik verouderde videodrivers had, heb de laatste beta versie erop gezet. (nu blijft hij nog zeuren over verouderd, maar das gewoon kul nu)

In elk geval: het liep prima, heb een E6600 met een GTX 280 nvidia kaart onder vista, settings deed hij automatisch, maar speelde perfect.
Enige minpuntjes: bij een paar botsingen of plotselinge bewegingen met de buggy, waar veel stof of vuur of explosie bij vrijkwam, bleef hij soms ff seconde hangen en daarna hoorde je de geluidjes versneld afgespeeld.
Enkele keer zag ik de beeldschermopbouw vertraagd, zag je paar grote blokken ineens op scherm komen, maar niet echt hinderlijk.

Geen enkele vastloper of crash nog gehad.

Maar nu het belangrijkste: het speelgevoel.
Laat ik daar ff kort over zijn: Ik heb gevoel, dat ik gewoon een fallout IV of zoiets speel, of een iets grafischer upgrade van een DLC van fallout III las vegas.
Het hele landschap en ook veel details ademt gewoon de sfeer van fallout en ik heb dus echt de neiging, dat ik denk: ik speel fallout en geen nieuw spel genaamd RAGE.
Dit is voor spelplezier voor mij een grote plus, echter als ik dan eerlijk moet wezen, vind ik de rage scenario wel een behoorlijk veel een RIP OFF van allerlei fallout scenes, je zou het bijna plagiaat noemen.

Wat ik niet leuk vond, was dat ik voor sommige quests naar zelfde gebied wordt gestuurd, waarbij er dan net een paar extra items zijn toegevoegd met andere npc's als eerdere quest.

Maar ach scheuren met de auto's, geeft me net dat auto assault gevoel (jammer dat die mmo gestopt is, omdat ie nog niet klaar was qua eindafwerking)

[ Voor 11% gewijzigd door bangkirai op 10-10-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hoe vaak ga je dit nog zeggen ?!
Wat doe je uberhaupt nog in dit topic als je al vanaf dag 1 loopt te mekkerren dat het een faalgame is ?

spoiler:
Ben nu met de zeppellin naar Subway Town gegaan,
damn ! :9~
Het word steeds uitgebreider, nieuwe spelletjes links en rechts, nieuwe races, nieuwe wapens, het word almaar beter !! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 10-10-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nahjah ok, ik zal even niet zeiken over hoe de game inelkaar geknutseld is. Ik heb het idee dat ik nu ver genoeg gespeeld heb om daar een mening over te uiten.

Het verhaal had inderdaad niet zo mogen heten. Ik heb nu al de zoveelste baas boven me het is wel eens een keer welletjes. Tuurlijk moet je terug naar de stad, en ja, er zijn wat extra dingetjes die je kunt doen onderweg (geen sewers DLC voor mij volgens mij? Was dat geen pre-order ding maar een anarchy edition iets? Ik heb wel die afgezaagd shotgun), maar ik had het net zo lief op een andere manier aan elkaar gepraat gezien.

Als je met hubs (steden) en merchants gaat werken, is het wel zo prettig als je het idee krijgt dat je acties er toe doen. Ook het moeten zoeken van een onderkomen en tekst opties hadden wat meer bijgedragen aan de geloofwaardigheid. Dag en nacht cycles waren ook leuk geweest. Het wordt nu gewoon nooit nacht... Het spel hinkt teveel op twee gedachten denk ik zo.

De sfeer van iedere map is wel leuk en komt goed over. Helaas pas één keer een echt pakkende setting gespeeld. En nee de sfeer en de graphics werken wel samen, maar doen het spel niet tekort. De afwisseling in vijanden is ook leuk, ze zijn inderdaad allemaal wel anders. Ik vond tot nu toe de autority het leukst, maar ook de mutants in de metro waren vermakelijk. De gearheads en shrouded vond ik maar vervelend. Het zijn schijterds en ze duiken de hele tijd maar weg met hun super armor en hitpoints. Het moment dat je geen super effectieve wapens hebt ben je dan gewoon teveel tijd kwijt met in dekking headshots maken.

De wapens zijn leuk om mee te spelen, de verschillende ammo is ook leuk, maar tijdens een gevecht snel even wisselen werkt niet zo lekker, ook omdat het weapon menu (ctrl) een bug heeft en voor de console is uitgedacht en waardeloos werkt op de PC.

De wagentjes wordt ik inderdaad ook al zat. Zeker nu het Monarch wagentje eigenlijk slechter lijkt naar mijn mening dan wat ik hiervoor reed, ondanks de 70 punten die ik in upgrades heb gestoken. Zonde dat MP alleen racen is, ik heb dat 20 minuten volgehouden en vond er geen barst aan. Ik wil het wapen arsenaal in Grote arena levels tegen tegenstanders inzetten! Explosive bolts in MP! Een niet OP sniper! Autority mgs welke redelijk close combat te counteren zijn met een shotgun! Waarom kan dit niet!?!

Replay waarde: tja, na een rondje normal, ga ik denk ik nog maar eens Super hard spelen. Ik hoop alleen dat ze de tegenstanders HP niet erg veel opvoeren, het is nu al vermoeiend... Wat slimmer / agressiever / meer schade is allemaal prima.
Ik ben nu 8 uur onderweg en doe gewoon wat me zint aan missies / verkennen etc etc. (>70% zou ik zeggen). Vraag me af hoe lang ze de pret nog gaan rekken, ik weet iig dat ik nog twee bandit soorten te gaan heb, maar ik denk dat het dan wel afgelopen is met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:04
Ik vind het best jammer dat dit spel geen fatsoenlijke auto-save functie heeft. Door een bug kon ik ineens niet meer lopen, en nu mag ik de halve missie opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik vind dit eigenlijk best een vermakelijke game. OK. Diepgang heeft ie niet, maar het speelt wel lekker weg. :)

Grafisch is er hier en daar wel wat aan te merken, maar who cares? Ik vind hem best sfeervol eigenlijk. :)

Het is een beetje Bioschock meets Fallout oid...

Edit; hier is niks mis mee toch?

Screens: gallery: Format-C

En hij draait heerlijk op een GTX560Ti zo. :) En de animaties e.d. vind ik wel erg leuk gedaan...

Edit; het zou kunnen dat het na een tijdje gaat vervelen, maar dat zie ik vanzelf.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 10-10-2011 20:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Format-C schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:31:
Edit; het zou kunnen dat het na een tijdje gaat vervelen, maar dat zie ik vanzelf.
Ik blijf het nog steeds vermakelijk vinden na ongeveer 9uur in op nightmare en ongeveer alles gedaan (ben nu in
spoiler:
subway town
).

Die mutants hebben verder wel melige acties soms. Knock ik een mutant neer, wilt ie opstaan maar een andere mutant met twee van die messen plant er vrolijk eentje in z'n hoofd om hem als afzet te gebruiken om naar mij toe te jumpen _O-

Alleen jammer dat de editor er nog niet bij zit kennelijk. 'Idstudio' wordt wel herkend in de console maar doet niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

GG85

.......

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:05:
workaround die gegarandeerd werkt:

Plaats deze dll in je rage map: http://dl.dropbox.com/u/26144715/atioglxx.dll

Dit is de opengl.dll van de 11.6 driver.

Ook moet je handmatig catalystAI uitschakelen:

-Reboot

Als je dit gedaan hebt kloppen de textures weer en de framerate is nog redelijk acceptable. Moeten we het mee doen totdat er een fatsoenlijke driver of patch is die het allemaal oplost.
Je link werkt alleen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Zo juist eigenaar geworden van de Rage Collectors Edition (gewonnen met een interne lan game W:ET). Ben benieuwd, krijg hem morgen binnen.

Zat zelf eerst te twijfelen of ik deze moest gaan hale of Resistance 3. Zullen eerst kijken hoe ie bevalt en dan kan ik altijd nog Resistance 3 gaan halen.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Even een ' probeerversie' binnengelepeld. Ben blij dat ik het spel niet meteen heb gekocht... De texture pop-up vliegt mij om de oren!
Heb nu zo'n custom cfg file geprobeerd, maar het helpt niets, sterker nog, het word erger. En dit op een quad core Xeon met 12Gb ram en een ATI Radeon 6950.
Ik wacht wel op een goede patch of betere drivers. Dit speelt echt irritant...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:24

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Prachtspel, draait prachtig op mn 570.

Vind het een toffe game tot dusver (Net eerste paar races gehad). Lekkere sfeer, zeker geen tegenvaller!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste