Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024

Rage

Afbeeldingslocatie: http://www.proxx.nl/RAGE/banner.jpg

Inhoudsopgave
Rage
Laatste nieuws
  • ...

Introductie
Rage (stylized as RⒶGE) is an upcoming first-person shooter video game by id Software, set for release in October 2011. It will use the company's new OpenGL 4.2 based id Tech 5 engine.[1] The game was first shown as a tech demo on June 11, 2007, at Apple's WWDC and was officially announced on August 2, 2007, at QuakeCon.

Ontwikkelaar: id Software
Platforms: pc, Xbox 360, PlayStation 3
Releasedatum: 07 Oktober 2011
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 5
Officiële website: www.rage.com

Features
Hieronder staat een lijst met alle belangrijke features:
  • ...
  • ...

Plot
Rage is een first-person shooter die zich afspeelt in de nabije toekomst, nadat de asteroïde Apophis op aarde is ingeslagen. Om de beschaving te redden, werden er voor de impact ondergrondse Arks gebouwd. Dit zijn capsules waarin mensen in slaap worden gehouden en waarin belangrijke kennis ligt opgeslagen, om de mensheid honderd jaar later weer op te bouwen.

De speler is de enige in zijn Ark die de honderdjarige slaap heeft overleefd. Wanneer hij naar buiten stapt, ontdekt hij dat veel mensen die tijdens de impact buiten waren, de ramp toch hebben overleefd en dat gevaarlijke mutanten door de dode steden struinen. De wereld van Rage is vrij begaanbaar; spelers gaan en staan waar zij willen, zowel te voet als in verschillende, naar eigen wens aan te passen, voertuigen kunnen zij door deze wereld reizen.

Onderweg ontmoeten ze allerlei personen voor wie ze missies kunnen uitvoeren. Zo zullen spelers races moeten doen en invallen doen in vijandelijke gebieden. Op hun avontuur worden ze aangevallen door verschillende bendes, mutanten en de troepen van de regering. Deze mysterieuze overheid wil met harde hand de controle nemen over aarde en zijn toekomst bepalen.

Op hun avontuur gebruiken gamers allerlei exotische gadgets en wapentuig. Denk bijvoorbeeld aan op afstand bestuurbare bomauto?s, persoonlijke geschutstorens en boemerangs. De meeste wapens kunnen worden gekocht, gevonden of gemaakt. Naast de uitgebreide verhaalmodus heeft het spel ook een aantal coöperatieve modi, die met een vriend te spelen zijn. Daarnaast kunnen spelers het online tegen anderen nemen in actievolle races, waarin het gebruik van vuurwapens wordt aangemoedigd.
Pre-Order
Afbeeldingslocatie: http://www.rage.com/images/site/preorder/preorder-edition/thumbnail-game.jpg
Systeemeisen
Minimum:
  • Processor: Intel Core 2 Duo or Equivalent AMD
  • Memory: 2GB
  • Hard Disk Space: 25GB
  • Video Card: GeForce 8800, Radeon HD 4200
Recommended:
  • Processor: Intel Core 2 Quad or Equivalent AMD
  • Memory: 4GB
  • Hard Disk Space: 25GB
  • Video Card: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550

Media

[ Voor 65% gewijzigd door Proxx op 20-09-2011 19:03 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Iemand interesse om deze TS samen met mij te updaten/bijwerken ?

[ Voor 130% gewijzigd door Proxx op 20-09-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb deze game gepreorderd, maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten.. Elke trailer doet meer weer aan iets anders denken. Ik hoop wel dat de mp een beetje leuk gaat zijn lijkt me best gaaf met die auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
bloodlynx schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:48:
Elke trailer doet meer weer aan iets anders denken. Ik hoop wel dat de mp een beetje leuk gaat zijn lijkt me best gaaf met die auto's.
Die auto's trekken mij juist het minst :) Als ik wil racen, dan start ik wel een race-spel. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

Ik hoop i.i.g. dat het auto-race-aspect vrij beperkt blijft in Rage (zoals bv in Borderlands)... Voor de rest ziet het er veelbelovend uit.

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
RPG? Behalve dat je met mensen kan praten, is hier weinig RPG aan, in mijn ogen. Gewoon een keiharde iD shooter.
bloodlynx schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:48:
Ik heb deze game gepreorderd, maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten.. Elke trailer doet meer weer aan iets anders denken. Ik hoop wel dat de mp een beetje leuk gaat zijn lijkt me best gaaf met die auto's.
Ik geloof niet dat je van de MP veel hoeft te verwachten. Volgens mij is er tot nu toe alleen een race optie en een co-op optie aangekondigd. In ieder geval geen TDM of andere gamemodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
er is ook aangegeven dat ze niet zo zeer de rpg kant in gingen ik zal het even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:45

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Van de mp verwacht ik niet zo veel van (vehicles only, geen dedicated servers). Id Software lijkt daar niet zo veel nadruk op te leggen. De singleplayer lijkt wel fantastisch te worden. Doom3 vind ik nog steeds een van de sterkere games qua belichting en leveldesign, maar Rage lijkt er een schepje boven op te doen. :)

De officiële site heeft het trouwens over 7 oktober als releasedate ipv de 4de? (zelfde dag als de release van Dark Souls volgens mij ook nog, dag vrije tijd ;w )
bram1984 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:53:
RPG? Behalve dat je met mensen kan praten, is hier weinig RPG aan, in mijn ogen. Gewoon een keiharde iD shooter.
Je kan je wapens ook een beetje customizen en er zijn sidequests denk ik, maar de hoofdmoot is inderdaad gewoon een shooter.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 20-09-2011 13:57 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Sssquirrel schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:52:
[...]

Die auto's trekken mij juist het minst :) Als ik wil racen, dan start ik wel een race-spel. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

Ik hoop i.i.g. dat het auto-race-aspect vrij beperkt blijft in Rage (zoals bv in Borderlands)... Voor de rest ziet het er veelbelovend uit.
Het wordt niet een normale racer he, je hebt wapens op je auto zitten. Ik hoop dat het wel lijkt op Borderlands maar dan wel meer uitwerken voor de mp, vond de wagentjes in borderland best leuk. Helemaal als je dadelijk er iets vetst mee kan doen in de mp :9 Maar ik verwacht heel erg veel van de singleplayer maar hoop ook gewoon dat de mp de moeite waard wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Proxx schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:41:
Iemand intresse om deze TS mee te vullen ?
offtopic:
Je start een topic, maar hebt geen idee/zin om deze zelf met info te vullen? Waarom start je dan zelf een topic ipv dat je wacht totdat iemand anders, die er wel moeite voor wilt nemen, er een start?

Just my 2 cents...

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij bedoelt hij met "mee te vullen", of iemand hem mee wilt helpen.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Bleet schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:14:
[...]

offtopic:
Je start een topic, maar hebt geen idee/zin om deze zelf met info te vullen? Waarom start je dan zelf een topic ipv dat je wacht totdat iemand anders, die er wel moeite voor wilt nemen, er een start?

Just my 2 cents...
niemand zegt dat ik geen zin heb om het in te vullen.
en ik vroeg zeker niet om commentaar van mensen die helemaal niks toevoegen aan het onderwerp waar dit topic om gaat!

als iemand graag wil meehelpen mag dat. en dat is de vraag

[ Voor 7% gewijzigd door Proxx op 20-09-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 21:59

Pykow

Angelo OTR

Dit is toch gewoon Borderlands maar dan met andere graphics ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Pykow schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:21:
Dit is toch gewoon Borderlands maar dan met andere graphics ?
Not really.

Om te binnen zijn er niet duizenden verschillende wapens. Je kan niet verschillende classes, geen talent trees en dat soort zaken. Het is meer een Fallout zonder level-up systeem. Je kan namelijk ook gebouwen in, vele quests, minder wapens, e.d.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Knip

[ Voor 158% gewijzigd door PWM op 20-09-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

knip
P.S Deel 1? We zijn hoopvol :+

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 20-09-2011 17:10 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
mwa eigenlijk is het een erfenis van een ander topic

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Proxx schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:00:
Proxx wijzigde dit bericht 08-07-2011 13:37 (1337%)
Offtopic: Geweldig! Zowel de tijd als het percentage is 1337! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik vind de preorder nogal raar, als je preordert krijg je gratis de anarchy edition...
Dat lokt mij toch niet echt aan om het meteen te kopen, dan koop ik het in een half jaartje liever voor de helft van de prijs.

Ik moet zeggen, de trailer geeft me nogal een borderlands meets fallout 3 gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Simon Verhoeven schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:29:
Ik moet zeggen, de trailer geeft me nogal een borderlands meets fallout 3 gevoel.
Dan wil je die game toch JUIST spelen of ligt dat nou aan mij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik heb niet gezegd dat dat noodzakelijk een slechte zaak is ;)
Maar gratis een upgrade naar de premium editie is nu niet echt een reden voor mij om het ook te preorderen.
Ik heb nog genoeg te doen voor mijn werk dat ik rustig de reviews wel afwacht.
Immers kost dit spel binnen een half jaartje (of zelfs minder lang afhankelijk van de reviews) nog maar de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Is het al bekend of je de Rage SP in co-op kan spelen met drop-in/drop-out a la Borderlands? Of is het SP alleen solo?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
Sssquirrel schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:55:
Is het al bekend of je de Rage SP in co-op kan spelen met drop-in/drop-out a la Borderlands? Of is het SP alleen solo?
Ook LijkjeNL is hier heel benieuwd naar..

Jammer dat ID zo weinig lijkt te doen aan Multiplayer had wel zin in een Q3A feeling ala Rage graphics..
naja wat niet is kan nog komen ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Sssquirrel schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:55:
Coop is er alleen in speciale missies. Misschien een beetje te vergelijken met Modern Warfare 2 spec ops mode.

Singleplayer is alleen solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 10:18

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik heb 'm toch ook maar ge-pre-ordered. Ook al wilde ik dat niet omdat er zo godsgruwelijk veel uitkomt... Arkham City, Forza 4 komen er ook al snel; aan enzo. Maar het hele sfeertje staat me ontzettend aan... De hele Mad Max / Borderlands / Fallout 3 sfeer.

Kortom, mijn portemonnee gaat niet blij worden de komende maanden :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001

justifire

Shut up and squat !!

Dit zag er 4 jaar geleden zo gruwelijk uit ! (iDtech 5)
Altijd jammer dat tegen de tijd dat de game released word andere ontwikkelaars redelijk op hetzelfde niveau zitten.
Desalnietemin ben ik zeker benieuwd naar deze game !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Is er iets bekend met betrekking tot een demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Ik koop heel, heel zelden games. Hier wachtte ik dan wel alweer een tijd op en heb 'm in de UK pre-ordered en ben benieuwd naar de game. Ook omdat ik altijd dit soort shooters op de PC deed. Kijken of het bevalt op de ps3.

[ Voor 3% gewijzigd door beerns op 01-10-2011 18:41 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Deze nog niet gezien:

Ziet er weer geweldig uit :)

Jammer dat de textures een beetje lage resolutie hebben (wordt beter in Doom4 denk ik aangezien dat maar op 30fps hoeft te lopen in plaats van 60 met Rage), maar het design en gebruik van textures, belichting en objecten is topnotch. Ook de bewegingen van de npc's zien er erg vloeiend uit, ook al is het maar singleplayer en kan alles meer scripted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tof filmpje! Ik heb BF3 sowieso al geannuleerd, dus heb nu alleen Arkham City en Uncharted 3 als pre-order lopen. Grote kans dat Rage daarbij gaat komen. Eindelijk weer eens een sp shooter die minstens 15 uur duurt!

edit: Ik mis overigens wel een beetje de animaties zoals het beklimmen van een trap en het overhalen van een hendel. Het gevoel dat je een stel vliegende armen met een wapen bent, is groter dan huidige andere games. Ik neem aan dat je je eigen benen ook niet kunt zien?

[ Voor 38% gewijzigd door bram1984 op 02-10-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 09:56

Ace

Happy Happy Joy Joy

Als ik de website van nedgame mag geloven kan ik mijn pre-order woensdag ophalen.

Ik kan echt niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Op sommige momenten lijkt het wel bijna Borderlands achtige tekenstijl, vooral bij de wapens. Ik dacht dat RAGE juist voor realisme ging?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Realisme? Een uitgeroeide wereld met mutanten? Verder vind ik de stijl totaal niet op Borderlands lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59
nou in het begin het rijden met de truck en de powerboost. Precies hetzelfde.
De sniper oogt inderdaad wat cell shaded.

Ik kan me wel vinden in het commentaar van jeroenneman.

Echter dat het meer realistisch dan borderlands is? nee, dat kan je nou niet echt zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ace schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:11:
Als ik de website van nedgame mag geloven kan ik mijn pre-order woensdag ophalen.

Ik kan echt niet meer wachten.
Als ze 'm woensdag uitleveren moet je alsnog nog tot vrijdag wachten (Rage is een Steam/Steamworks titel, en gaat pas op 7 oktober online (op moment van schrijven ca 5 dagen en 6 uur om precies te zijn, dus 7 oktober rond 10 uur 's avonds). Hij is al wel te preloaden voor de mensen die 'm digitaal hebben gekocht though :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anarchy editie besteld op Wehkamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De gameplay lijkt zowat een 1 op 1 copie van Borderlands, en dat is voor mij een zeer positief punt :D.
Zal hem toch maar eens preorderen op steam.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 22:39
Boeboe schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:12:
De gameplay lijkt zowat een 1 op 1 copie van Borderlands, en dat is voor mij een zeer positief punt :D.
Zal hem toch maar eens preorderen op steam.
De graphics zijn heel kleurrijk en cartoony maar Borderlands miste een goede verhaallijn en de textures waren volledig washed out.

Art direction bij Rage is top veel variatie van vijanden, landschappen en props. :)

En het beste is dat hun engine heel goed kan schalen want een game engine schalen naar iOS moet het toch wel goed in mekaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Want een schaalbare engine maakt een spel automatisch beter dan Borderlands :?

[ Voor 76% gewijzigd door boe2 op 02-10-2011 20:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij zegt hij dat nergens, maar goed.

Ik word sowieso een beetje moe van de vergelijking. Borderlands speelt zich op een andere planeet af, en heeft veel meer RPG elementen en een matig verhaal.

Rage speelt zich op aarde af, en is toch een echte shooter, met een heel licht RPG elementje. Wat mij betreft houden daar de gelijkenissen dan ook meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Waar slaat die "veel meer RPG elementen" op? Dat je punten in perks kan steken a la fallout? Dat verandert de gameplay wel drastisch ja, dan is het totaal geen shooter meer 8)7. Wat was er mis met het verhaal van borderlands, en hoe weet jij hoe goed het verhaal van Rage zal zijn?
Rij rond met wagen om nieuwe gebieden te ontdekken, neem "ga naar plaats X en schiet iedereen neer" missies aan en vind betere wapens/ammo onderweg. Identiek hetzelfde als Rage. En dat is hoe we het leuk vinden, gewoon lekker knallen zonder zorgen te maken om stats.

Je doet net alsof een vergelijking met Borderlands een slecht ding is, terwijl iedere Borderlands veteraan helemaal vrolijk wordt van Rage.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 03-10-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ehm. Waarom ineens zo defensief? Borderlands was vet, Rage wordt ook vet maar dan anders.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Boeboe schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:38:
Waar slaat die "veel meer RPG elementen" op? Dat je punten in perks kan steken a la fallout? Dat verandert de gameplay wel drastisch ja, dan is het totaal geen shooter meer 8)7. Wat was er mis met het verhaal van borderlands, en hoe weet jij hoe goed het verhaal van Rage zal zijn?
Rij rond met wagen om nieuwe gebieden te ontdekken, neem "ga naar plaats X en schiet iedereen neer" missies aan en vind betere wapens/ammo onderweg. Identiek hetzelfde als Rage. En dat is hoe we het leuk vinden, gewoon lekker knallen zonder zorgen te maken om stats.

Je doet net alsof een vergelijking met Borderlands een slecht ding is, terwijl iedere Borderlands veteraan helemaal vrolijk wordt van Rage.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat Borderlands veel meer leunt op RPG aspecten.

Rage lijkt in ieder geval de nadruk veel meer op het verhaal te leggen, zoals ik het nu zie. Misschien heb ik het mis, maar daar ga ik niet vanuit.

Ik bedoel niet dat Borderlands slecht is (hoewel niet mijn ding), maar dat er in mijn optiek weinig overeenkomsten zijn.

Zoals de developer ook zegt:
In fact, other than the art style, he believes they share very little in common. "Rage is not a procedural landscape with heavy RPG elements and a billion weapons. It's a very crafted, focused, action shooter with a level of attention to detail that's just off the charts."
edit: Morgen eindigt als het goed is het review embargo, dus dan komen de eerste reviews online. Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 03-10-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

bram1984 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:10:
[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat Borderlands veel meer leunt op RPG aspecten.

Rage lijkt in ieder geval de nadruk veel meer op het verhaal te leggen, zoals ik het nu zie. Misschien heb ik het mis, maar daar ga ik niet vanuit.

Ik bedoel niet dat Borderlands slecht is (hoewel niet mijn ding), maar dat er in mijn optiek weinig overeenkomsten zijn.

Zoals de developer ook zegt:

[...]

edit: Morgen eindigt als het goed is het review embargo, dus dan komen de eerste reviews online. Ben benieuwd.
Ik game al jaren echt jaren (ben ook niet meer de jongste) en Borderlands heeft dus alles behalve een goed verhaal.

Borderlands heeft een verhaaltje om de simpele en geestdodende missies aan elkaar te knopen maar dat was het dan ook, Borderlands werd veel gespeeld puur om te lvlen, de e-penis, mijn mannetje is hoger en sterker en heeft een betere wapen dan die van jou, jij hebt minder uur rond gekeken in alle hoekjes en gaatjes.

Rage wat de rest hier bedoelt qua verhaal is dat het hier om het verhaal draait en niet om het lvl'en ansich, lvl'en als gimmick gebruiken zodat mensen het blijven spelen en niet omdat het verhaal of spel zo goed is.

Ik twijfel of heel Rage goed is qua verhaal, er zullen een aantal wow! elementen inzitten maar geen enkel spel van iD Software had een ijzersterk verhaal, daarentegen verwacht ik wel een perfect spel als in technisch, kijk eens naar de downloads voor oude iD software spellen, het zijn veelal updates ipv patches.

Voor de mensen die het verschil nog niet kennen of weten:

update is een toevoeging aan het spel dmv minder hoge jump of wapen dat anders reageert dan voorheen of een extra map (oh dat noemen we DLC tegenwoordig ;))

patch is een pleister oftewel om de bugs weg te krijgen, been door muur, vliegend lichamen als ze dood zijn, geweer door muur heen omdat loop niet werd meegenomen in hit-box etc etc

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Hoop dat wehkamp op de releasedag levert , moet deze kapot spelen ;)
Vaak leveren ze pas dagen later , maar had nog kortingscode van ze .
Wel een game die ik op launchdag moet spelen dit !
stijl spreekt mij echt aan (Fallout fan) zeker nou ikzelf de battlefield 3 beta licht tegen vond vallen .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Onder de PS3 versie staat op de Wehkamp site dat je het artikel op releasedag ontvangt. Moet ook wel, want mijn vriendin is zaterdagmiddag- en avond weg. :+

edit: Gisteren voor € 47,99 besteld. Nu is 'ie € 53,99. Lekkere meevaller. :)

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 03-10-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 01-07 21:17
Ik zal de game zeker niet op dag 1 (of 2) kopen, maar het lijkt me zeker een leuke game om een keer aan te schaffen. Ben ook erg benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Gundogan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:06:

Jammer dat de textures een beetje lage resolutie hebben
Er gaan geruchten dat er een highres texture patch wordt uitgebracht:

http://www.psu.com/forums...3super-texture%C2%94-pack

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

edward2 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Is al uit want mijn maat heeft hem via Steam gekocht en is "as we speak" 981MB aan het downloaden voor Rage.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

edward2 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

:9~

Dat wordt echt mezelf opsluiten met deze game en Dark Souls *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 14:08
Iemand een idee wanneer de reviews online gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Hoe groot is die Rage installatie (op pc) eigenlijk? Lees al wat over 50gb BD's en 3 DVD's voor de PS3/Xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
25GB volgens de System Requirements

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dennisvank schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:16:
Iemand een idee wanneer de reviews online gaan?
Zoek even op deze pagina. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Sm0k3r schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:25:
[...]

Is al uit want mijn maat heeft hem via Steam gekocht en is "as we speak" 981MB aan het downloaden voor Rage.
Is die 981MB daadwerkelijk een texturepack of vul jij gewoon in dat het dat is?

Ik verwacht persoonlijk een veel grotere download aangezien ik ID heb horen praten over een 150GB internal build. Natuurlijk krijgen wij dat niet maar 981MB vind ik wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
bram1984 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:21:
[...]

Zoek even op deze pagina. ;)
Whoops, tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Dracul schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:22:
[...]

Ik verwacht persoonlijk een veel grotere download aangezien ik ID heb horen praten over een 150GB internal build. Natuurlijk krijgen wij dat niet maar 981MB vind ik wel heel weinig.
Ja dat heb ik ook gelezen en dat het een probleem was om het te comprimeren binnen de grenzen de gangbare media :D. Sterker nog, ik denk dat ik een extra HD zal moeten aanschaffen voor het spel alleen als dit klopt.
Maar ik heb heel wat texturepacks voorbij zien komen en geïnstaleerd (Quarl voor Oblivion is 2 GB geloof ik), maar nergens zijn ze van dergelijke proporties. (maar daar zal wel iets op gevonden zijn, bv. 3dc compressie met een compressie ratio van 2:1 - 4:1, zodat niet alles 1 op 1 ongecomprimeerd op de HD hoeft te worden opgeslagen, maar uitgepakt word tijdens het laden in het vidmem.).

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 03-10-2011 19:48 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Klopt QTP3 is uitgepakt 2,75GB en de Fallout en Crysis games hebben ook texturepacks van 2 a 3GB om nog maar een paar spellen te noemen. Ik moet trouwens ook een HD terugplaatsen in mijn systeem mocht deze texturepack echt groot worden want ik werk alleen nog intern met SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dracul schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:48:
Klopt QTP3 is uitgepakt 2,75GB en de Fallout en Crysis games hebben ook texturepacks van 2 a 3GB om nog maar een paar spellen te noemen. Ik moet trouwens ook een HD terugplaatsen in mijn systeem mocht deze texturepack echt groot worden want ik werk alleen nog intern met SSD.
Same here, nouja, nog 2x 1tb ernaast, maar basis is een 128gb ssd. Kan je in steam ook kiezen een game op een andere locatie te installeren?
Wacht morgen nog even wat reviews af, mochten ze komen, ben nu Borderlands aan het spelen wat ik wel erg tof vind (jaren niet gegamed), laatst nog boek over id software gelezen... (Masters of Doom), dus eigenlijk wil ik hem wel hebben, ondanks dat hij 50 euro is (die 5 euro via webshops maken weinig verschil vs handigheid van steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 15:26
om steam games op js SSD te zetten moet je steammover downloaden is een handig programma.
het kopieert het spel naar de andere schijf een SSD ofzo en linkt het zelf aan steam.
het staat wel dubbel op je systeem maar das alleen maar een voordeel vind ik als je het weer van de SSD verwijderd met steammover.
heb rage ook op steam gekocht ben benieuwd sfeer lijkt me wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 03-10-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Steam staat hier juist op SSD en die enorme games zou ik daar dan juist weg willen hebben... Of ik flikker Borderlands er maar weer af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wacht even hoor, komt dit nou vanacht uit, of volgende week vrijdag?

Ik denk dat ik dit spelletje maar ga doen, misschien een goede onderbreking anders blijf ik maar Diablo 2 spelen...

Ben wel even benieuwd naar hoe lang de SP gaat duren eigenlijk... Als dat het enige is wat ze bieden (coop ben ik niet van) wil ik eigenlijk toch wel een uur of 20 terug zien in dit spel voor die €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Release is aanstaande vrijdag.

Het hoofdverhaal duurt ongeveer 15 uur. Als je dus een beetje de tijd neemt ben je er 20+ uur mee bezig.

edit: Amateur review op het Youtube kanaal van RRtoiPPiotRR.

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 03-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
79 Op Metacritic. Tot nu toe 5 reviews met een 75 of hoger, een een keer een 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Dracul schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:22:
[...]

Dit is maar mijn simpele aanname want 981MB is aardig wat voor een patch, en op de reacties over texture packs die veelal groter zijn dan 1GB of 2GB; ooit gehoord van compressie, vanuit installers kan het als het zo efficient mogelijk is gedaan 3x zo groot worden en ja JPEG is al gecomprimeerd dus 2x zo groot dan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Scores liggen best wel uit elkaar.

Eurogamer – 8/10
Gamespot – 8/10
IGN – 8.5
RipTen – 9.5/10
EGM – 9.5/10

GameReactor.se – 8/10
1UP – B
UGO – A-
Joystiq – 3/5
Strategy Informer – 6.5/10
Telegraph – 3.5/5
Gamefront – 75/100
Guardian – 4/5

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 04-10-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Uit de Eurogamer review:
Judged on game design and content, then, it's slightly anachronistic, but as a toy box full of things you can only do in games, Rage is warm-hearted and refreshing. It's not going to change the world, but it does serve as a timely reminder of that other thing id Software games always did besides smashing through some new technological barrier. They made shooting things fun, and it's nice to have that back.
Mooi want dat wil ik juist :)

En dan lees je dit:

http://www.neogaf.com/for...read.php?t=446341&page=60

Zelfs ID Software kan geen fatsoenlijke PC release meer doen? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Gundogan op 04-10-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Mwah. Ik hoor net ook in de Giantbomb Quicklook dat er een serieus discswap issue zit in de 360 versie... Als in, je moet wisselen en hoppa, terug naar de dashboard.

En de PS3 schijnt dan weer meer last te hebben van texture popin.

EDIT: oh wow, lees die thread op Neogaf net even. Das best erg, zeker voor een iD game...

[ Voor 13% gewijzigd door Willybubba op 04-10-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ze hebben nog 3 dagen om een patch uit te brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Sm0k3r schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Dit is maar mijn simpele aanname want 981MB is aardig wat voor een patch, en op de reacties over texture packs die veelal groter zijn dan 1GB of 2GB; ooit gehoord van compressie, vanuit installers kan het als het zo efficient mogelijk is gedaan 3x zo groot worden en ja JPEG is al gecomprimeerd dus 2x zo groot dan in dit geval.
Ik werk al 30 jaar met computers dus compressie is niets nieuws voor mij. Het enige dat ik zeg is dat 981MB niks is als je ID hoort praten over een internal build van 150GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Dracul schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Ik werk al 30 jaar met computers dus compressie is niets nieuws voor mij. Het enige dat ik zeg is dat 981MB niks is als je ID hoort praten over een internal build van 150GB.
Maad de 150GB is geen "super texture pack". Enige wat de pack bevat zijn JPEGS die de achtergrond textures gaat vervangen net zoals Crysis 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Aangezien ze zelf het woord super gebruiken dan mogen ze ook wel met topkwaliteit aan komen zetten wat mij betreft. De High Resolution Texture Pack voor Crysis 2 was in mijn ogen een lachertje. De texture resolutie van Crysis 2 was gehalveerd tov het originele Crysis en dan noemen ze een texturepack die dat corrigeert opeens high resolution. Gelukkig bestaan er mensen zoals Rygel en Maldo die texturepacks maken die je wel echt high resolution mag noemen. Maar goed, eerst maar eens afwachten waar ID mee aan komt zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracul op 04-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04
Gundogan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:21:
Uit de Eurogamer review:

[...]

Mooi want dat wil ik juist :)

En dan lees je dit:

http://www.neogaf.com/for...read.php?t=446341&page=60

Zelfs ID Software kan geen fatsoenlijke PC release meer doen? :'(
Lijkt in de filmpjes en de berichten van mensen dat er iets fout zit in het laden van de textures, als dat de enige bug is kan ik er wel mee leven aangezien dat niet heel moeilijk te fixen zou moeten zijn :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verderf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:41:
[...]

Lijkt in de filmpjes en de berichten van mensen dat er iets fout zit in het laden van de textures, als dat de enige bug is kan ik er wel mee leven aangezien dat niet heel moeilijk te fixen zou moeten zijn :P
Ik zie tevens dat het grotendeels AMD gebruikers zijn en hopelijk is het volgende week verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ze hebben nog 3 dagen tot de EU release :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verderf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:14:
Ze hebben nog 3 dagen tot de EU release :P
Ach en dit is toch geen super MP spel dus "wij" kunnen nog iets langer wachten op Nvidia driver WHQL en alle fixes.

Ik ga iig wachten, heb nog een paar andere spellen die me in de tussentijd zoet houden want ik wil Rage goed spelen en niet met kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verderf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:41:
[...]

Volgens mij gaat er inderdaad iets fout in de techniek die ze gebruiken voor het laden van textures en het verbergen van details als die niet in je zicht zijn. Ze maken daar volgens heel erg veel gebruik van om de framerate hoog te houden (die dan dus weer erg goed is als ik de reviews zo lees).

Misschien kan dat iets minder agressief voor de PC versie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 04-10-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
op bol.com staat dat als je hem nu besteld hij morgen in huis is.
ik heb hem gepreorderd zou die dan vandaag al in de bus liggen ? :o

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.proxx.nl/bol.png

[ Voor 16% gewijzigd door Proxx op 04-10-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, daar kun je zo te zien wel vanuit gaan. De console versies zijn daar wel schandalig duur zeg. Ik heb voor de PS3 versie € 12,- minder betaald (Anarchy edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ja ik heb een coupon gekregen van iemand. dus moest wel bij bol bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb Bol even gebeld, maar ze kunnen niets aan de prijs doen. Ik ben geen komma neuker maar voor € 12,- wacht ik nog wel even een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wow, echt iedereen klaagt over de PC versie... Ik heb nog niet gelezen dat het bij ook maar één speler gewoon goed werkt...

En sommige screenshots zijn ook echt bizar. B.v. dit plaatje (1080, max quality, nvidia) http://i.imgur.com/k3LsV.jpg

Texture pop-in was nooit acceptabel, maar het helemaal niet inladen van hogere quali textures is bizar. En dan verwacht je redelijke FPS, maar ik hoor dat het het totaal niet stabiel loopt. (ook niet bij 6990 en 580 eigenaren)

Noway dat ik dit spelletje ga kopen tot er een fatsoenlijke patch voor uit komt... [edit] tja, ik zie dat er ladingen betadrivers zijn en met een hoop edits kan je problemen zoals deze: Steam Sceenshot oplossen. Maar dan nog, het is achterlijk dat ze het spel met "fouten" in de ini file releasen!?

En dan lees ik diverse xdoos en PS reviews dat je er in 8-10 uur door heen bent en sommige onderdelen eigenlijk niet leuk zijn. En er zo veel ruimte is waar later DLC's te verwachten zijn dat het nu maar een kale bedoeling lijkt. En ook nog eens super lineair.

Maar goed, aan de andere kant is het shooter gedeelte goed uitgewerkt en zijn er leuke, afwisselende en creatieve zaken geimplementeerd en het geluid zou ook super zijn. Dat geeft weer hoop.

Kunnen (PC) spelers hier een mini review achterlaten als het spelletje uit is?

[ Voor 12% gewijzigd door djunicron op 04-10-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Proxx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:12:
op bol.com staat dat als je hem nu besteld hij morgen in huis is.
ik heb hem gepreorderd zou die dan vandaag al in de bus liggen ? :o

EDIT:

[afbeelding]
Zal je zien dat hij toch pas vrijdag unlocked :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
aan al het geklaag te horen zou het niet veel uitmaken als we nog eens 3dagen voor een nieuwe patch extra hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik ben toch wel nieuwsgierig of er al nederlanders zijn die het spel al hebben? Volgensmij krijgen de Bol.com'ers hem vandaag al binnen 8) Misschien verkopen ze hem dan stiekem ook al in de Saturn? Of MediaMarkt?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik heb hem zelf gepreordered bij g2play, dat doosje boeit me toch niet en een dvd speler zit al een tijden niet meer in mijn computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verderf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:54:
Ik heb hem zelf gepreordered bij g2play, dat doosje boeit me toch niet en een dvd speler zit al een tijden niet meer in mijn computer :P
Maar jij kan hem nu al spelen dus?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
djunicron schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:40:
Wow, echt iedereen klaagt over de PC versie... Ik heb nog niet gelezen dat het bij ook maar één speler gewoon goed werkt...

En sommige screenshots zijn ook echt bizar. B.v. dit plaatje (1080, max quality, nvidia) http://i.imgur.com/k3LsV.jpg

Texture pop-in was nooit acceptabel, maar het helemaal niet inladen van hogere quali textures is bizar. En dan verwacht je redelijke FPS, maar ik hoor dat het het totaal niet stabiel loopt. (ook niet bij 6990 en 580 eigenaren)

Noway dat ik dit spelletje ga kopen tot er een fatsoenlijke patch voor uit komt... [edit] tja, ik zie dat er ladingen betadrivers zijn en met een hoop edits kan je problemen zoals deze: Steam Sceenshot oplossen. Maar dan nog, het is achterlijk dat ze het spel met "fouten" in de ini file releasen!?

En dan lees ik diverse xdoos en PS reviews dat je er in 8-10 uur door heen bent en sommige onderdelen eigenlijk niet leuk zijn. En er zo veel ruimte is waar later DLC's te verwachten zijn dat het nu maar een kale bedoeling lijkt. En ook nog eens super lineair.

Maar goed, aan de andere kant is het shooter gedeelte goed uitgewerkt en zijn er leuke, afwisselende en creatieve zaken geimplementeerd en het geluid zou ook super zijn. Dat geeft weer hoop.

Kunnen (PC) spelers hier een mini review achterlaten als het spelletje uit is?
Als dit waar is ga ik hem cancelen. Er was rond de 30 uur gameplay beloofd dan gaat dit natuurlijk nergens over, het lijkt gewoon weer een bagger consol poort te zijn als je het mij vraagt. Dit had ik dus echt niet verwacht van deze studio! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
30 Uur heb ik nergens gelezen. Wel een statement van Tim Willits, dat het hoofdverhaal minimaal 15 uur in beslag neemt. Ik ben al diverse reviews tegen die de game na ongeveer 15- á 20 uur hebben uitgespeeld.

8 Tot 10 uur zou wel ernstig zijn voor een game die zo lang in ontwikkeling is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Je hebt toch ook coop dus neem ik aan dat je wel 30 uur in de game kan stoppen? Met dit soort tijden kan je net zo goed een call of duty of bf3 voor de singleplayer gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

ElmarNieser schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:52:
Ik ben toch wel nieuwsgierig of er al nederlanders zijn die het spel al hebben? Volgensmij krijgen de Bol.com'ers hem vandaag al binnen 8) Misschien verkopen ze hem dan stiekem ook al in de Saturn? Of MediaMarkt?
Ik heb hem vanmiddag opgehaald bij Nedgame, kreeg vanmorgen mailtje dat hij klaar lag.

Installing op de PS3 as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn Wehkamp exemplaar is ook verzonden. :)

Duurt de PS3 install lang? Laat straks even je bevindingen (graphics enzo) weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Op RockPaperShotgun zijn ze ook nog niet erg gelukkig met de PC retail-versie van Rage. Eens in de gaten houden hoe dit gaat lopen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik lees bij b.v. Strat. Informer en Ars Tech, naast twee andere xbox reviews dat ze er toch echt maar een uur of 9 mee bezig waren.

Helaas is metacrit even plat, ik kom er niet meer doorheen iig. Daar omschreef een reviewer het als één playthrough met wat sidequests als ongeveer 10 uur, maar na een 2e run de ongein die niet interessant was negeren en alle side quests doen als iets onder de 9 uur.

Maar dan skip je dus alle dialogen door kamertjes in en uit te lopen, wat kennelijk abrupt de dialoog overslaat en de npc naar het volgende onderwerp doet skippen.

Waar ik wel erg gelukkig van wordt is de animaties van alle personages die eindelijk eens goed uitgewerkt lijken. Ook kan je ze tenminste gewoon onderbreken en raak je je tegenstander waar je mikt, ook tijdens de animatie.

Nog maar weinig let's plays overigens... Maar goed, omdat ze PS3 of Xbox zijn kan ik er toch niet naar kijken, ik wordt altijd een beetje vervelend van hoe mensen rondzoomen met controllers. (itt hoe een muis speler speelt)

Net even ook RPS (hierboven gelinkt) gelezen;
:( No VSync?! alleen AA, resolutie / gamma in te stellen en een te brede FoV?! :(
Texture pop-in? Extra gevoeligheid v.d. cursor in menu's? :( :( :( Console port |:(

Ok ok, genoeg, F dat Sh, Ik laat deze wel liggen. Zo veel elementaire fouten...

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 04-10-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb de review van Arstechnica even globaal doorgenomen, en er staat:
So, just to sum up my nine plus hours with the game so far:
Ik maak verder nergens uit op dat ze de game al uitgespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Hier nog een filmpjes in het zelfde gebied als de screenshot, YouTube: Rage Texture Poping - YouTube ik heb in iedergeval preorder geannuleerd wil eerst even wachten of er een goede fix komt helaas maar waar :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb mijn exemplaar zojuist ontvangen van Bol.com. (PC-versie)
Zal hem nu installeren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 04-10-2011 17:47 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik ben hem ook aan het installeren 3 discs en moet via het netwerk omdat ik geen dvd driver meer heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07 15:08

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bloodlynx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:30:
Hier nog een filmpjes in het zelfde gebied als de screenshot, YouTube: Rage Texture Poping - YouTube ik heb in iedergeval preorder geannuleerd wil eerst even wachten of er een goede fix komt helaas maar waar :(.
Ouch. :O Testen ze dan tegenwoordig hun games niet meer?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

bloodlynx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:30:
Ik heb de game net gestart en hetzelfde effect zie je terug op de PS3. Wel in veel mindere mate maar je merkt het wel. Zelfs in de eerste kamer waar je de game start is het effect duidelijk zichtbaar.

Ronduit belachelijk te noemen voor een game die zo lang in ontwikkeling is geweest met een zogenaamd revolutionaire engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
MelvinB schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:45:
Ik heb mijn exemplaar zojuist ontvangen van Bol.com. (PC-versie)
Zal hem nu installeren. :)
melvin lukt het jou wel om de game te installen ?

ik moet wachten op de release date :(

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste