Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 23:57

tha_crazy

Mafketel

en bij mij werkt die nog niet, zijn er alweer nieuwe patches uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09-2020
bram1984 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Mooi hè, een game afkraken die nog geen maand uit is, maar 'm wel al 2 keer uit hebben gespeeld. :+
Een game afkraken en hem nauwelijks gespeeld te hebben ;w , dat terzijde , het heeft me wel 40 euro gekost en dat ga ik er zeker uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat ik al zei: de game is nog geen maand uit en je hebt 'm al 2x uitgespeeld. Blijkbaar is 'ie zo slecht nog niet dus. Ik kan me niet voorstellen dat je met tegenzin zit te spelen dan.

Als je een gore biefstuk besteld bestelt, ga je 'm dan opeten alleen omdat je er voor betaald hebt? Ik niet, en ik bestel zeker niet nog een nieuwe. O-)

Ik ben net pas in het tweede gedeelte gekomen en ik vind 'm wel leuk, maar ik ga 'm zeker niet direct weer spelen.

[ Voor 90% gewijzigd door bram1984 op 25-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een gore biefstuk bestelT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je hebt gelijk, dank je (denk aan je hoofdletters). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
:(

Ik had van de week de ps3 uitgezet zonder te saven, dat was niet erg want ik had maar 1 minuutje gespeeld, maar nou is mijn save file dus corrupted. Kan dus helemaal overnieuw beginnen...geeft niet zo omdat ik niet zo heel ver ben maar goed toch vervelend!

Morgen toch lekker vrij dus dan knal ik ff snel door het deel heen wat ik al gedaan had. Vind t nog steeds een heerlijk spel maar ik blijf t schieten met controller kut vinden, en die zombies springen ook van elke kant op je af...geef mij maar een muis en tobo eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09-2020
@ bram1984

Ok, dit gaat nergens over dus zal ik het maar voor de laatste keer uitleggen.
De game is niet bagger, het is niet zo slecht dat het niet te harden is, het is een goeie fps met voor mij veel fouten van de makers (Id software) wat uiteindelijk resulteert in een faal product.

Het feit dat 90% van dit topic over drivers en andere bijzaken gaat en niet over de inhoud van de game zelf is bewijs. Voor mij is dat met een patch klare zaak. Wat mij stoort heb ik uitgelegd.
Nergens zei ik dat de game niet te spelen is, nergens staat dat het een niet te kauwen biefstuk is. Het is een leuke shooter met veel design fouten.

Het is een biefstuk als elk ander normaal biefstuk , niks speciaals, maar de saus is niet warm, de frietjes slap.
Eet ik het op ? Ja! Loop ik de volgende keer weer dat restaurant binnen? Nee, want dat restaurant heeft in mijn ogen dik gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Rively schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:24:
@ bram1984

Ok, dit gaat nergens over dus zal ik het maar voor de laatste keer uitleggen.
De game is niet bagger, het is niet zo slecht dat het niet te harden is, het is een goeie fps met voor mij veel fouten van de makers (Id software) wat uiteindelijk resulteert in een faal product.

Het feit dat 90% van dit topic over drivers en andere bijzaken gaat en niet over de inhoud van de game zelf is bewijs. Voor mij is dat met een patch klare zaak. Wat mij stoort heb ik uitgelegd.
Nergens zei ik dat de game niet te spelen is, nergens staat dat het een niet te kauwen biefstuk is. Het is een leuke shooter met veel design fouten.

Het is een biefstuk als elk ander normaal biefstuk , niks speciaals, maar de saus is niet warm, de frietjes slap.
Eet ik het op ? Ja! Loop ik de volgende keer weer dat restaurant binnen? Nee, want dat restaurant heeft in mijn ogen dik gefaald.
Leuke redenering, wel met je eens. Al mag voor mij nog wel snel de nieuwe drivers komen van AMD, want bij mij gaat er duidelijk iets mis met de textures. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
Ik kan me vinden in een aantal van de kritieken die hier en overal op internet worden geuit maar ik wil toch een lans breken voor ID software. Want als je je over de texture pop-in zet op de ps3 is het gewoon een supervet spel.

Het boeit mij niet dat het een linear spel is, dat vind ik zelf altijd wel lekker makkelijk, en ik krijg wel echt dat gevoel dat het een ID spel is, je zit continu te wachten waar nou weer een enemy vandaag komt en dat spannende gevoel vind ik gewoon super.

Verder geniet ik echt van de omgevingen. Ik ben momenteel in Dead City en je kijkt daar gewoon echt je ogen uit. Ik heb zelf ook veel aan level design gedaan tot een aantal jaar geleden en als ik dit zie dan jeuken mijn vingers gewoon. Wat een feest moet het zijn geweest om voor dit spel levels te kunnen maken. Er zit zo enorm veel werk in de details..daar kan ik niets anders dan respect voor hebben.

Wat mij betreft mogen ze meteen door met Doom 4! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vrij aardig spel, alleen te buggy en het einde vind ik vrij abrupt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld...
(En dan begin ik nog maar niet over de grafischte te kortomingen).

lame dat je na het einde niet nog terug kunt naar de steden om je side quests af te maken.
Blijkbaar kun je daar dan ook geen extra voordeel uithalen voor het spel :?
Ook wel jammer dat je na de laatste missie dus ook niet nog kunt rond touren door de wereld.

Jammer eigenlijk van hoe ze het afronden, had veel meer in kunnen zitten.
Hell... ze hadden het nog breder kunnen trekken dan een shooter imho... verhaal klonk namelijk erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Best leuke game. Grafisch ziet het er goed uit, de levels vind ik echt erg mooi gemaakt. Prachtig zelfs soms ! Had ook veel last van de texture pop in, en het liep niet lekker. Maar na de patch geinstalleerd te hebben, daarna (handmatig in xml file) Catalyst AI uitgezet, CFG file voor in de rage map geplaatst (tegen de texture pop in) en vsync aangezet ingame en de 11.10 ADM drivers geinstallleerd... Loopt als een trein nu op 1920x1080 en geen texture popin meer, heel af en toe een miniscule popin .. Maar hij loopt echt rete soepel nu !! Vanavond maar weer eens lekker paar uur knallen.

Ik heb het gewoon toch maar geprobeerd na alle problemen gelezen te hebben .. En uiteindelijk vielen de oplossingen kwa werk, heel erg mee en heeft het enorm geholpen !

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben grafisch al lang niet meer onder de indruk (sinds FEAR is alles mooi vind ik) dus dan ga je games op andere dingen beoordelen zoals gameplay, verhaal en karakters. Tja, Gameplay is prima maar de rest is erg triest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

AArg.. nu weet ik waarom de game RAGE heet...
Dit is by far de meest buggy game die ik ooit gespeeld heb.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ben nog niet echt bugs tegengekomen eigenlijk. En best vermakelijk spel moet ik zeggen. Geen supergame, maar zeker vermakelijk. Grafisch erg mooi als het om gebieden gaat, stukken minder met textures van dichtbij bekijken. Maar al met al, heb ik er toch veel plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heeft iemand al een game ontvangen door zijn/haar rage bonnetje op op te sturen met coupon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Help!!!

Krijg alleen maar blauwe textures, snap er geen biet van. Heb de laatste Ati drivers geinstalleerd. Alle schermen, filmpjes en zo zien er normaal maar zo gauw de game echt begint (in een of andere capsule ofzo) is alles blauw gekleurd. Toch een uitgang naar buiten weten te vinden, want dacht even dat het misschien wel zo hoorde, is de hemel wel goed maar de rest weer blauw. Iemand een idee?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

dat is een bug in de opengl driver...
zie ook hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2214219
Oplossingen: wachten op 11.11 drivers
11.10 preview 3 drivers installeren
atioglxx.dll uit de preview 3 drivers extraheren en in de rage directory plaatsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:32:
dat is een bug in de opengl driver...
zie ook hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2214219
Oplossingen: wachten op 11.11 drivers
11.10 preview 3 drivers installeren
atioglxx.dll uit de preview 3 drivers extraheren en in de rage directory plaatsten
11.11 drivers zijn zojuist al uitgebracht!

http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nou... I heb ze geinstalleerd. Geen blauwe textures meer inderdaad, maar een framerate om te huilen :( Zwabbert een beetje rond de 15fps. Ik heb de preview3 dll maar weer in de rage directory gezet en nu heb ik weer 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Bedankt voor de link van de nieuwe AMD drivers!

Heb ze vandaag gedownload en geinstalleerd maar als ik de game nu opstart krijg ik direct na het ID intro filmpje een zwart scherm en gebeurd er vervolgens helemaal niks meer.

Ik heb eerst de oude drivers verwijderd, pc gereboot, nieuwe driver geinstalleerd en pc vervolgens weer gereboot.
Of moet ik de game ook weer opnieuw installeren? Wordt helemaal gestoord van deze game...anders breng ik hem maar terug naar de winkel en ruik ik hem om voor iets anders als ik hem niet aan de gang krijg.

Iemand nog een idee of een tip?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik had het ook, maar weet niet meer 100% zeker of ik het met deze fix had opgelost, maar worth trying:

Solution: Disable all but primary monitor, disable all extra USB devices to resolve this issue. You can disable Desktop compositing in the compatiblity menu for the game's executable to fix Black Screen at launch.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:03:
Ik had het ook, maar weet niet meer 100% zeker of ik het met deze fix had opgelost, maar worth trying:

Solution: Disable all but primary monitor, disable all extra USB devices to resolve this issue. You can disable Desktop compositing in the compatiblity menu for the game's executable to fix Black Screen at launch.

link
Ik snap even niet zo goed waar ik die stappen nu moet doen? Er wordt hier gesproken over de game`s executable maar als ik daar op klik start de game op en kan ik nergens iets instellen omdat ie vervolgens blijft hangen, ik kom dus niet eens tot een menu.
En wat bedoeld men precies met "disable all extra USB devices"? Ik heb alleen muis en keyboard als USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Rechtermuisknop doen op de exe (of shortcut) >> properties >>en dan heb je allemaal tabs, waar je de dingen kan instellen. Dat USB verhaal heb ik niks mee gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:33:
Rechtermuisknop doen op de exe (of shortcut) >> properties >>en dan heb je allemaal tabs, waar je de dingen kan instellen. Dat USB verhaal heb ik niks mee gedaan trouwens.
Bedankt, maar haalde niks uit helaas.

Heb vervolgens de game maar gedeinstalleerd en weer opniuew geinstalleerd incl. update 1.
Na opstarten bleef ie helaas weer hangen en scherm op zwart. Vervolgens de atioglxx.dll in de Rage dir geplaatst en nu liep hij wel door! 8)

Van de blauwe textures ben ik nu ook af maar nu heb ik weer eens ander probleem: traaaaaaaggggggg!
Niet te spelen helaas. Heb de atioglxx.dll eens vervangen door de preview3.dll maar geen enkele verbetering helaas.
Wat ik ook heb nu is als ik de game beeindig en weer wil opstarten hij weer blijft hangen na de ID intro filmpjes??? 8)7
Als ik de pc dan reboot doet ie het weer.

God god wat een problemen met deze game. Ik weet het niet meer, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zet dit eens in je startup opties:

+com_skipIntroVideo 1 +jobs_numThreads 0

In steam: rechtermuistoets->properties/eigenschappen->set lauch options/opstart opties(?) in de general/algemeen tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:05:
Zet dit eens in je startup opties:

+com_skipIntroVideo 1 +jobs_numThreads 0

In steam: rechtermuistoets->properties/eigenschappen->set lauch options/opstart opties(?) in de general/algemeen tab
Bedankt voor de tip maar sorry ben niet meer zo`n regular gamer, waar vind ik dat Steam?
Ik neem aan dat dit een parameter is om de intro videos over te slaan en zo m`n game herstart probleem op te lossen?

Als dat zo is heb je misschien ook een tip voor de traagheid waar ik nu mee kamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Rechtermuistoets op het spel in je steam library.
Dit slaat inderdaad de introvideo's over. de jobs_numthreads optie moet voorkomen dat rage af en toe stopt met reageren. Ik had alleen dat ie traag was met de 11.11. Heb je de atioglxx.dll wel in de goeie dir gezet? Deze moet in dezelfde dir als rage.exe

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik had dat de game veel lekkerder liep nadat ik Catalyst AI uit had gezet. (hanmatig XML file openen in notepad en op disable zetten). Daarna liep het spel als n zonnetje. (met de 11.10 drivers btw). Verder de CFG tweak file tegen texture popin, update gedraaid en loopt heerlijk en ziet er prachtig uit (niet me je neus op textures zitten, dan is het om te huilen ..lol)

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:47:
Rechtermuistoets op het spel in je steam library.
Dit slaat inderdaad de introvideo's over. de jobs_numthreads optie moet voorkomen dat rage af en toe stopt met reageren. Ik had alleen dat ie traag was met de 11.11. Heb je de atioglxx.dll wel in de goeie dir gezet? Deze moet in dezelfde dir als rage.exe
Ok, heb ik gevonden thanks.
Maar nog geen verbetering helaas. Het is ook niet dat ie af en toe hapert maar is hij is gewoon all the time traag. Als ik iets naar links of rechts kijk zie je de textures langzaam opbouwen, zoiets dus.

De atioglxx.dll had ik inderdaad in de goede locatie. Die heb ik nu echter weer verwijderd en vervangen door de z.g.n. preview3.dll zoals ik hierboven ergens beschreef echter zonder resultaat. Of moet ik ze beiden in dezelfde dir plaatsen?
JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 06:30:
Ik had dat de game veel lekkerder liep nadat ik Catalyst AI uit had gezet. (hanmatig XML file openen in notepad en op disable zetten). Daarna liep het spel als n zonnetje. (met de 11.10 drivers btw). Verder de CFG tweak file tegen texture popin, update gedraaid en loopt heerlijk en ziet er prachtig uit (niet me je neus op textures zitten, dan is het om te huilen ..lol)
Sorry maar hier kan ik even geen touw aan vast knopen en ben ik je even helemaal kwijt? :?
Ik ben helaas geen hardcore gamer en dit alles zegt me even helemaal niks en weet even niet waar ik dit allemaal moet doen. Heb er al eens op gegoogled maar ik kan nergens exact vinden hoe en vooral waar ik dit moet doen...

• JediUberknaft

JediUberknaft

hihi .. ok no problem. Dit is was ik alemaal gedaan heb, en nu Rage zonder crashes, op 1920x1080 met vrijwel geen texture popin draai:

1 - Disable Catalyst AI:

Ga naar : C:\Users[your username]\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (ziet eruit als een excel icoontje)

Open deze met Notepad (rechtermuisknop op bestand - open with) en zoek de regels op:

Property name=”CatalystAI” value=”Enable”

verander dit naar:

Property name=”CatalystAI” value=”Disable”

Sla het bestand op. En nu is Catalyst AI uit.

2 texture popin verminderen:

download cfg file en zet deze in de map: C:\PROGRAM FILES\RAGE\BASE

DOWNLOAD LINK

3 Drivers / Driversweeper

uninstall drivers, donwload nieuwste en teven Driversweeper. Start in safemode op, en draai Driversweeper om alles te cleanen. Start opnieuw normal boot op. Installeer nieuwste drivers.

DOWNLOAD HIER DRIVERSWEEPER

Ingame heb ik Vsync aanstaan.

Start de game op ! Dat heeft ALLES verholpen bij mij

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Waarom zo moeilijk doen met dat config filetje. Ik zet dat gewoon aan/uit in CCC.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:24:
hihi .. ok no problem. Dit is was ik alemaal gedaan heb, en nu Rage zonder crashes, op 1920x1080 met vrijwel geen texture popin draai:

1 - Disable Catalyst AI:

Ga naar : C:\Users[your username]\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (ziet eruit als een excel icoontje)

Open deze met Notepad (rechtermuisknop op bestand - open with) en zoek de regels op:

Property name=”CatalystAI” value=”Enable”

verander dit naar:

Property name=”CatalystAI” value=”Disable”

Sla het bestand op. En nu is Catalyst AI uit.

2 texture popin verminderen:

download cfg file en zet deze in de map: C:\PROGRAM FILES\RAGE\BASE

DOWNLOAD LINK

3 Drivers / Driversweeper

uninstall drivers, donwload nieuwste en teven Driversweeper. Start in safemode op, en draai Driversweeper om alles te cleanen. Start opnieuw normal boot op. Installeer nieuwste drivers.

DOWNLOAD HIER DRIVERSWEEPER

Ingame heb ik Vsync aanstaan.

Start de game op ! Dat heeft ALLES verholpen bij mij
Hartelijk dank voor je uitgebreide reply en hulp! _/-\o_

Heb alle stappen precies zo gedaan.
De drivers die ik eerst gedeinstalleerd heb en weer geinstalleerd heb zoals beschreven in stap 3 zijn de Realtek High Defination Audio drivers en de Ati drivers.

Na opstarten van Rage heb ik plotseling weer de blauwe textures terug, DUH! 8)7 8)7 8)7

Snap er geen biet meer van! Misschien ligt het wel aan de hardware ofzo want ik weet het echt niet meer op het moment....

• JediUberknaft

JediUberknaft

Daserg balen ja .. Ik was nog vergeten te melden dat ik ook de update van Rage gedraaid heb, heb je dat nu ook geprobeerd ?

Probeer anders een de 11.10 drivers ? daar draai ik op ...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Acid_Burn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:51:
Waarom zo moeilijk doen met dat config filetje. Ik zet dat gewoon aan/uit in CCC.
Je kan AI niet meer uitzetten in CCC, de schuif opzij zetten, betekent NIET dat hij uit is. Dat heb ik al op meerdere plekken gelezen. Vroeger kon je hem echt uitzetten in CCC. Nu niet meer.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:34:
Daserg balen ja .. Ik was nog vergeten te melden dat ik ook de update van Rage gedraaid heb, heb je dat nu ook geprobeerd ?

Probeer anders een de 11.10 drivers ? daar draai ik op ...
Euhm ja, de update van Rage had ik al geinstalleerd. Ik heb Rage echter niet meer opnieuw geinstalleerd na jouw stappenplan. Of was dat wel de bedoeling?

De 11.10 drivers ben ik nu aan het downloaden en zal ik waarschijnlijk morgen eens uitproberen....

• JediUberknaft

JediUberknaft

Uhm, even denken. Ik heb zelf de game installed, update gedraaid en daarna alles gedaan zoals in mijn eerdere post. Dus dan zou het bij jou ook moeten werken, aangezien jij in principe hetzelfde doet. Als je dan nog problemen hebt, zou ik het niet 1-2-3 weten waar het probleem door komt. Maar wil best met je meezoeken naar oplossing(en). Maar nu bedje in, morgen vroeg op ;)

Ow, wel weer eerst driver uninstallen, safemode opstarten en alles van AMD via Driversweeper eraf gooien ok ? Daarna pas nieuwe driver in normal boot installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door JediUberknaft op 17-11-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Thanks dat je dit doet!
JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:03:

Ow, wel weer eerst driver uninstallen, safemode opstarten en alles van AMD via Driversweeper eraf gooien ok ? Daarna pas nieuwe driver in normal boot installeren.
Zo heb ik het in principe ook gedaan. Zal zometeen nog eens een laatste utlieme poging wagen en alles deinstalleren incl. Rage en alles opnieuw doen. Misschien luistert het wel heel nauw allemaal maar wat een gedoe zeg, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Is eigenlijk ook de reden waarom ik al lange tijd niet meer gegamed heb op de pc.

Misschien ligt het wel aan m`n configuratie. Ik draai Windows 7 de 64 bit uitvoering, jij ook?
En heb jij misschien nog een bepaald DLL bestand in de Rage dir staan? Bijv. de atioglxx.dll of de preview3.dll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb ook Windows 7 Ultimate 64 bit.

Verder AMD Phenom X2, MSI Hawk 5770, 4GB Ram

Hopelijk lukt het je inderdaad, toch zwaar balen als je een game koopt en hij doet t niet !

Ik heb naast alles wat ik hierboven heb uitgelegd niks extra's gedaan. Dus niks met andere DLL's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als je de 11.10 gebruikt moet je sowieso de atioglxx.dll van preview3 in je rage dir zetten. preview3.dll zegt me niets en daar doet rage ook niets mee voor zover ik weet. Bij 11.11 heb je de dll's niet nodig, maar is de framerate om te huilen. Dan kan je atioglxx.dll van prev3 er weer bij zetten.

Ik heb alleen dat de game crashed na een tijdje spelen aangezien die dll een memory leak heeft als ik het goed begrepen heb.

Ook win7 x64 hier btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Acid_Burn schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:19:
Als je de 11.10 gebruikt moet je sowieso de atioglxx.dll van preview3 in je rage dir zetten. preview3.dll zegt me niets en daar doet rage ook niets mee voor zover ik weet. Bij 11.11 heb je de dll's niet nodig, maar is de framerate om te huilen. Dan kan je atioglxx.dll van prev3 er weer bij zetten.

Ik heb alleen dat de game crashed na een tijdje spelen aangezien die dll een memory leak heeft als ik het goed begrepen heb.

Ook win7 x64 hier btw.
Nou, ik heb dus niks gedaan met die DLL hoor en het spel loopt prima hier. ik draai 11.10 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Apart, de rest van de wereld heeft met 11.10 blauwe textures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dan ben ik een gelukkig persoon die verder nergens last van heeft met de 11.10 drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Nou vandaag zowat de hele middag aan de gang geweest om de boel aan de gang te krijgen.
Eerst alle stappen opnieuw gedaan met de 11.10 drivers, helaas weer blauwe textures.

Toen maar weer het hele zooitje gedeinstalleerd incl. Rage zelf en weer alles opnieuw gedaan maar dan
met de 11.11 drivers. Weg blauwe textures en game is kwa snelheid goed maar alleen als je naar links en rechts kijkt zie je detextures zich opbouwen, ik weet niet hoe dat verschijnsel officieel heet.
Vervolgens van alles met files en settings, zoals beschreven door JediUberknaft, zitten testen maar probleem gaat niet weg helaas.

Voor alle duidelijkheid, ik heb echter geen enkele setting in de Catalyst Control Center gewijzigd of aangepast, alles staat dus op default. Of hebben jullie daar misschien nog het een of ander aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Vaag hoor. Je hebt dus die CFG file in je rage mapje gedaan ? Degene die ik had aangegeven ? Die heeft bij mij echt het texture poppin gestopt. Verder heb ik in CCC niks aangepast. Behalve 1 setting: Dynamic Contrast (maar dat is tegen flikkering in films).

Ikj zou het zo 1-2-3 niet meer weten wat je nu nog kan doen ... Wat heb je voor videokaart eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Vaag Vaag Vaag !! Zomaar, in 1x heb ik ook blauwe textures ! Al dik 2 wkn het spel gespeeld zonder enkel probleem, en nu in 1x blauwe textures. Ik verdenk windows update hiervan, want heb tijdje geen updates gedraaid en gisteren wel. Nu in 1x die textures. Verder ben ik alleen maar ge-upgrade van dual core proc, naar quad. Ik heb het wel gelijk kunnen verhelpen met die 2 dll files in mijn mapje zetten waardoor de textures weer normaal zijn. Zou dit door een windows update kunnen komen ? 2wkn geen probleem, en nu na grote upate blauwe textures ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:41:
Vaag hoor. Je hebt dus die CFG file in je rage mapje gedaan ? Degene die ik had aangegeven ? Die heeft bij mij echt het texture poppin gestopt. Verder heb ik in CCC niks aangepast. Behalve 1 setting: Dynamic Contrast (maar dat is tegen flikkering in films).

Ikj zou het zo 1-2-3 niet meer weten wat je nu nog kan doen ... Wat heb je voor videokaart eigenlijk ?
Yup, die file had ik erin gezet en de rest ook alles precies zoals je zei. Verder heb ik zowat nog alle denkbare
variatie uitgeprobeerd. Dus dat filetje weg/erbij i.c.m. die .dll weg/erbij dat soort dingetjes. Zonder resultaat helaas.

Mijn videokaart is een Gainward Ati Radeon 4870 met 1 GB geheugen.
JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:34:
Vaag Vaag Vaag !! Zomaar, in 1x heb ik ook blauwe textures ! Al dik 2 wkn het spel gespeeld zonder enkel probleem, en nu in 1x blauwe textures. Ik verdenk windows update hiervan, want heb tijdje geen updates gedraaid en gisteren wel. Nu in 1x die textures. Verder ben ik alleen maar ge-upgrade van dual core proc, naar quad. Ik heb het wel gelijk kunnen verhelpen met die 2 dll files in mijn mapje zetten waardoor de textures weer normaal zijn. Zou dit door een windows update kunnen komen ? 2wkn geen probleem, en nu na grote upate blauwe textures ...
Zou kunnen dat Windows de oorzaak is, zat ik zelf ook al eens aan te denken eerlijk gezegd. Het is dat ik geen zin heb om een clean Windows install te doen.
Dus je hebt nu alletwee die dll bestandjes erin staan? Dus de atioglxx.dll en de preview3.dll?
Zou ik nog eens kunnen proberen straks, is net een combo die ik nog niet uitgeprobeerd had. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Allebei de bestandjes die hier kunnen worden gedownload. Staat ook waar je het in moet zetten etc.

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:23:
Allebei de bestandjes die hier kunnen worden gedownload. Staat ook waar je het in moet zetten etc.

KLIK
Heb de knoop maar doorgehakt en Rage naar de winkel terug gebracht en geruild voor Deus Ex. Had er geen zin meer in om wéér alles te deinstalleren/installeren en terug te gaan naar de 11.10 drivers en ook geen vetrouwen meer in eerlijk gezegd.

Heb de 1e opdracht van Rage wel nog vervuld maar vanwege het telkens opbouwen van de textures de hele tijd nam dat toch veel speelplezier weg. Ontzettend balen want had me erg verheugd op deze game. Het zal wel ergens aan m`n configuratie liggen maar had er geen zin meer in om dat tot in de treuren uit te zoeken, was ja al zowat een week bezig. En bovendien als ik nog langer wachtte kon ik hem ook niet meer ruilen en kon ik eindigen met een game waarvoor ik veel betaald heb en never nooit niet ging werken.

Toch iedereen bedankt, en JediUberknaft in het bijzonder!, voor de hulp en tips! ;)

Zo, en nu maar aan de slag met Deus Ex.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zozo, namen ze zomaar een gebruikte sleutel terug? Die is nu dus onverkoopbaar en zit nog steeds aan jouw account gekoppeld.

Overigens zijn er nieuwe drivers uitgelekt. Gisteren een tijdje mee gespeeld zonder crashes.

[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Burn op 22-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:21:
Zozo, namen ze zomaar een gebruikte sleutel terug? Die is nu dus onverkoopbaar en zit nog steeds aan jouw account gekoppeld.

Overigens zijn er nieuwe drivers uitgelekt. Gisteren een tijdje mee gespeeld zonder crashes.
Nou, ik had al eerder verteld aan de winkel dat ik de game niet goed aan de gang kreeg en er zo niks aan had. De eigenaar vertelde, die ik wel enigzins redelijk goed ken trouwens, dat ik hem eventueel kon omruilen mocht het echt niet lukken. Hij zal dat waarschijnljk op zijn beurt wel weer oplossen met z`n leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij een local pcshop koopt dan kan dat.
Bij een grote winkel keten word het moeilijker,maar zelfs met gebruikte steam key,
heb je recht op je geld terug,in dit geval.
Gewoon gevalletje ondeugedelijk product ,en dan heb ik het zuiver over de texture`s.

Het spel zelf is steeds leuker om te spelen,en hoewel ik een shooter alla doom3 verwachte lijkt dit een mix
tussen red fraction guerilla en singularity zijn.
Kei hard scheuren met allerlei voertuigen en af stappen en missie`s vervullen.
Maar buiten dat ik wel speelplezier er aan beleefd,ben ik duidelijk teleur gesteld in de grafic`s.
Gelukkig minder dan de epic fail ,duke for ever nukem,maar toch genoeg om er bij stil te staan.
Dan heeft doom 3 meer sfeer dan rage.(mening bijgesteld)
Hoewel er veel meer aanwezig lijkt,is de omgeving echt beperkt,tot het oppaken van voorwerpen of als maximum het kapot schieten van een fles of benzinne vat.( er is veel meer variatie dan dat )
Niks nieuws,maar wel vertrouwd.
Dit soort elementen maken rage snel wennen,als je eenmaal over de grafische problemen heen bent.
Ik dacht echt toen ik rage opstartte dat mijn videokaart het begeven had,maar ff google toont aan dat ieder1 dit onder vind.
Als je dit niet accepteerd,dan kan je geld toch wel terug vragen,want product technisch zitten er fouten in de game.

Ik ben benieuwd hoeveel patches en fix`s er in totaal nodig zullen zijn,want zoals het er nu voor staat mogen ze nog wel een paar weken werken en een grote patch uitbrengen.

Edit ;Ik ben opnieuw begonnen en ik speel het spel nu op een ouwe laptop en de ervaring is stukken beter geworden.Die grafische problemen hebben weinig met systeem spec`s te maken want deze laptop is in cpu en gpu veel minder dan de desktop waar ik mee ik begonnen was,maar het werkt veel beter.Heel vreemd.
De resolutie is wel gedaald naar 1366x768 ipv 1920x1080,maar dat kan toch niet zoveel uitmaken.
Normaal word een game beter bij resolutie verhoging is mijn eigen ervaring.
Nu ik ongeveer halverwege ben,vind ik het een gave game ,met best redelijk veel vernieuwing,
en goede game play. :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 11:00 ]

Verwijderd

Gisteren de demo voor 360 eens gedownload. Paar dingen die me opvielen:
Er zitten qua graphics wat dingen in waar ik meer van verwacht had. Water (uit een kraan bv) ziet er imho niet uit, zoals het beweegt. Lipsync van de poppetjs is ook niet echt goed. En zoals eerder genoemd, textures van dichtbij zijn ook niet mooi. Uiteindelijk is het wat gemiereneuk want in zn algemeenheid draait de game prima en ziet er ook goed uit vind ik. Dat van die megatextures etc zal best allemaal wel, maar als ik er niet over had gelezen had ik niet geweten dat dit anders is dan elke andere game, zo anders ziet het er allemaal niet uit.

Gameplay heb ik nog niet echt veel in kunnen steken. Even een race met een buggy gedaan, de besturing/physics vielen me wel wat tegen. Het is geen racegame, maar alsnog had het wel wat beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Rage toch maar gekocht @ steam ivm 50% aanbieding... en het is toch een id game...
Eerst was het een smurfengame, met Ati 11.10 drivers, daarna sucky met 11.11 en uiteindelijk goede performance met de 11.11a performance drivers ... wat een gedoe :p

Grafisch is het een beetje wtf... wtf wat mooi en wtf dit kon quake2 al... sommige textures zijn echt gruwelijk low-res.

Verder ben je qua paden idd vrij beperkt. In Borderlands bv kon je gewoon overal op klimmen, hier is soms een klein steentje al te hoog om overheen te komen, je moet het pad maar volgen.
Rijden wat ik tot nu toe gedaan heb (Quad) werkt et wel aardig, jammer dat je muis niks meer doet zodra je op dat ding klimt. Leuke 'gimmick' is dat je gelanceerd wordt zodra je ergens tegenaan botst.

Maargoed, game speelt wel aardig weg... komende week eens lekker wat schieten :p (Stomme steam sales...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
... En toen was het klaar... ineens :p Had nog wat zwaarders verwacht omdat je ineens allemaal BFG ammo kreeg enzo, maar je kon dat laatste ding bijna geheel met die pulse rifle doorknallen :p
Enige 'bug' die ik tegenkwam (buiten driververhaal) was een Sentry bot die even flink heen en weer vloog door de Gearhead Vault.

Uiteindelijk, dmv side-quests en wat races ergens tussen de 15 en 20 uur zoet mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:12:
... En toen was het klaar... ineens :p Had nog wat zwaarders verwacht omdat je ineens allemaal BFG ammo kreeg enzo, maar je kon dat laatste ding bijna geheel met die pulse rifle doorknallen :p
Enige 'bug' die ik tegenkwam (buiten driververhaal) was een Sentry bot die even flink heen en weer vloog door de Gearhead Vault.

Uiteindelijk, dmv side-quests en wat races ergens tussen de 15 en 20 uur zoet mee geweest.
Ik heb een keer gehad dat een mutant door een geheel sewer dlc lvl aan het bouncen was @ warp speed. Zag er wel vreemd en vooral grappig uit :) Dat was ook mijn enige ingame bugje volgens mij.

Jammer btw dat er nog steeds geen level editor of mod tools zijn. Ik maak dan wel mijn eigen epische einde! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 11-12-2011 23:20 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net begonnen met Rage, althans heb de eerste echte stad af. Achievement hoeren, enorm hard knallen en af en toe lachen terwijl je een spider bot 10 mutants laat afknallen. Wat een spel. Dit is echt super goed.
spoiler:
De Dead Space zone vond ik echt meesterlijk goed nagemaakt/uitgelachen.

Ben van plan om voor 1000GS te gaan met dit spel. Alleen zijn bijna al mijn vrienden 100% BF3, MW3 of GoW3 verslaafd. Is er nog iemand die de Co-op wil doen? Een mic, goed humeur en wat tijd aankomend weekend zijn allemaal pre's. :P XBL is Exactor it. Zet als je me toevoegt erbij dat het voor Rage is en dan kunnen we los dit weekend. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:23:
Ben net begonnen met Rage, althans heb de eerste echte stad af. Achievement hoeren, enorm hard knallen en af en toe lachen terwijl je een spider bot 10 mutants laat afknallen. Wat een spel. Dit is echt super goed.
spoiler:
De Dead Space zone vond ik echt meesterlijk goed nagemaakt/uitgelachen.

Ben van plan om voor 1000GS te gaan met dit spel. Alleen zijn bijna al mijn vrienden 100% BF3, MW3 of GoW3 verslaafd. Is er nog iemand die de Co-op wil doen? Een mic, goed humeur en wat tijd aankomend weekend zijn allemaal pre's. :P XBL is Exactor it. Zet als je me toevoegt erbij dat het voor Rage is en dan kunnen we los dit weekend. :)
Jammer dat je XBOX speler bent want ik ben nog op zoek naar een goede co-op partner op de PC.

En verwacht niet TE veel van dit spel, verhaal is aanwezig maar het is teveel verhaal opeens in plaats van spel, dat is erg jammer, dus speel zonder verwachtingen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
*Even polsen naar gebruikerservaringen*

Hoe zit het eigenlijk met de gunplay van Rage, voelt dat een beetje als de oude klassiekers zoals Doom en Quake?

Zijn de voornaamste (grafische) bugs er eigenlijk uit nu? (Ik speel met een HD6850)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Docho schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:53:
*Even polsen naar gebruikerservaringen*

Hoe zit het eigenlijk met de gunplay van Rage, voelt dat een beetje als de oude klassiekers zoals Doom en Quake?

Zijn de voornaamste (grafische) bugs er eigenlijk uit nu? (Ik speel met een HD6850)
Ha, ik dacht ik kom weer eens buurten hier. En ik zal je vragen even beantwoorden. Ik heb het spel 3 weken gespeeld en daarna weggegeven. Ik ben bijna tot het einde gekomen, maar net niet is mij verteld. Zo boeiend was het dus...

De gunplay was repetitief. Tegen het einde MOET je voor tegenstanders bepaalde wapens hanteren, anders is er soms geen doorkomen aan. Omdat je steeds een aanpak per bad-guy moet gebruiken, ben je de hele tijd dezelfde dingen aan het doen. Ongeïnspireerd dus, oh heavy dude, nu moet ik assault piercing (never mind de andere ammo). Oh schild dude, nu moet ik explosive crossbow in z'n voet / achter em. Oh runner, pistooltje magnum erbij. Oh, sniper, snel pistooltje met scope wissellen.

Ik had met m'n Nivdia 560 prima performance en weinig bugs, maar dan nog zijn de graphics zeer inconsistent. Sommige effecten zijn gewoon lelijk, textures zijn ook afwisselend tussen de 32x32 en de 4096x8128, super-texture werkt in de praktijk niet zo best. "nergens ooit herhaalde textures" is leuk, maar ik had toch liever meer afwisseling in de maps gezien dan dat je overal twee drie keer terug moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:37:
[...]

Jammer dat je XBOX speler bent want ik ben nog op zoek naar een goede co-op partner op de PC.

En verwacht niet TE veel van dit spel, verhaal is aanwezig maar het is teveel verhaal opeens in plaats van spel, dat is erg jammer, dus speel zonder verwachtingen.
Idem, voeg me maar toe op steam: 247pro

Het spel vind ik inderdaad repetatief, nadat ik normal uitgespeeld had ben ik het nu op de moeilijkste graad aan het spelen (voor de achiev, en uitdaging) en dan is het spel toch leuker. Wat ik wel een nadeel vind is dat je tegen mutanten simpelweg stil kan staan en wacht tot ze dichtbij komen alvorens je met je shotgun schiet omdat ze allemaal hetzelfde pad nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

djunicron schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:09:
De gunplay was repetitief. Tegen het einde MOET je voor tegenstanders bepaalde wapens hanteren, anders is er soms geen doorkomen aan. Omdat je steeds een aanpak per bad-guy moet gebruiken, ben je de hele tijd dezelfde dingen aan het doen. Ongeïnspireerd dus, oh heavy dude, nu moet ik assault piercing (never mind de andere ammo). Oh schild dude, nu moet ik explosive crossbow in z'n voet / achter em. Oh runner, pistooltje magnum erbij. Oh, sniper, snel pistooltje met scope wissellen.
Nouja, moet.... Zelfs op het hoogste moeilijkheidsniveau kan je nog prima je eigen pad volgen qua wapengebruik. En dan nog is het beter dan menig ander SP shooter waar je maar 2 wapens tegelijk mag hebben en ze ook nog eens allemaal op elkaar lijken. In Rage kan je nog prima variëren naar mijn mening en zit er ook genoeg variatie in de wapens en ammo. En verder is de gunplay zoals je van een iD shooter kan verwachten: simpel, soepel en voldoening gevend :) En dingen zoals strafejumping zitten er ook in (maar helaas geen multiplayer om er gebruik van te maken).

Over de performance:

Ik heb ook een HD6850 en ik moet een .dll bestandje in mijn main Rage folder zetten om de beste performance te krijgen. Maar dan heb je dus altijd 60fps op 1920x1200 met alles op max.

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2197242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:09:
[...]

De gunplay was repetitief. Tegen het einde MOET je voor tegenstanders bepaalde wapens hanteren, anders is er soms geen doorkomen aan. Omdat je steeds een aanpak per bad-guy moet gebruiken, ben je de hele tijd dezelfde dingen aan het doen. Ongeïnspireerd dus, oh heavy dude, nu moet ik assault piercing (never mind de andere ammo).
Never mind de Pop rockets, dynamite bolts, HE frags en rocket launchers? Waarvan Pop rockets veel handiger zijn dan armor rounds overigens.
Oh schild dude, nu moet ik explosive crossbow in z'n voet / achter em. Oh runner, pistooltje magnum erbij. Oh, sniper, snel pistooltje met scope wissellen.
Never mind the EMP grenade, pulse shot, electric bolt voor shields? En runners one-shot je met wingsticks (mutants) headshot je met je shottie (armored dudes) niet met pistooltjes die je als het goed is niet eens onder quick-select heb zitten. (crossbow, shottie, AR, sniper)

Volgens mij klopt je hele punt niet echt. :P

Van het weekend uitgespeeld. Alle achievements gehaald muv co-op / online (gelukkig, ik wil nog wel eens een collectible vergeten). Gaaf spel al was het einde wat gaar. Echt zo een huh was dat het epische einde en de redding van beschaving? Moest Commander Shepard, Batman, Marcus Fenix en zelfs the Duke toch wat meer moeite voor doen.

Ik vind dungeon settings zoals deze lekker. FIjne nauwe gangetjes die je of in de problemen brengen of juist een mooie bottleneck voor de tegenstanders vormen. Ik heb gelachen met sentry bots die hele dungeons uitmoorden en met wingsticks die wel eens bizarre routes aflegden om meerdere gasten neer te krijgen. Beetje lopen kloten terwijl er een mooie wereld om je heen ligt dat net doet of het heel serieus is, is cool. :)

Mijn enige kritiek is dat ze het wel moeilijker hadden mogen maken. Nightmare was niet echt een nachtmerrie. Zeker mutants waren te simpel. Wiingsticks hoef je nauwelijks te aimen en ze zijn one-hit kills. Vijanden houden hun kopjes stil terwijl je snipt. Vijanden blijven naar dezelfde 'dekking' lopen waar hun vriend net opgeblazen werd door een camper met meer dan 100 granaten. Niet bijster slim en niet bijster sterk die tegenstanders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 11:17 . Reden: Shepard zijn rang is natuurlijk commander niet captain >.> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Na in het begin wat graphical problemen gehad met deze game, uiteindelijk op hoge settings kunnen spelen zonder enkel probleem. Erg vermakelijke game en toch wel ontzettend mooi op wat dingen na. Heb me echt heel erg vermaakt met de game. Maar
spoiler:
wtf is dat einde ??? Wat een bagger einde van het spel gewoon .. totaal niet moeilijk en geen eindbaas ??? Alleen wat van die beesten en gasten en wat schakelaars omzetten ?? Piece of cake en totaal niet voldoenend. Andere levels waren tig keer lastiger in de game. Echt een enorme bummer voor mij om het spel zo te eindigen ... Jammer, want ik vond de game toch echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Even een giga-kick :*)

Ik heb sinds dit weekend het spel voor PS3 en wil graag de codes die horen bij Anarchy Edition en dan met name voor de Sewer level. Heeft iemand nog bruikbare codes? Of weet iemand waar je dit kan aanschaffen?

Kan het niet vinden op Google of PSN. Ben bereid hier paar euro voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

TimmieVelthuis schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:23:
Even een giga-kick :*)

Ik heb sinds dit weekend het spel voor PS3 en wil graag de codes die horen bij Anarchy Edition en dan met name voor de Sewer level. Heeft iemand nog bruikbare codes? Of weet iemand waar je dit kan aanschaffen?

Kan het niet vinden op Google of PSN. Ben bereid hier paar euro voor te betalen.
De sewer lvls zijn DLC en niet de moeite waard kan ik je zeggen. Het zijn een paar extra lvls die erg op elkaar lijken met wat mutants er in. Niet echt van hetzelfde niveau als de rest van de game.

De anarchy items zouden ook via DLC beschikbaar moeten zijn (waren pre-order items), maar ik kan ze ook niet meer vinden op Steam in ieder geval. Misschien is alle DLC er al afgehaald op alle platformen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Gundogan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:27:
[...]
De sewer lvls zijn DLC en niet de moeite waard kan ik je zeggen. Het zijn een paar extra lvls die erg op elkaar lijken met wat mutants er in. Niet echt van hetzelfde niveau als de rest van de game.

De anarchy items zouden ook via DLC beschikbaar moeten zijn (waren pre-order items), maar ik kan ze ook niet meer vinden op Steam in ieder geval. Misschien is alle DLC er al afgehaald op alle platformen. :-(
Thnx Gundogan voor de reply. Dan weet ik dat! Dacht al dat ik kippig werd, aangezien ik normaal alles wel vind... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Een enorme kick, maar niemand die de DLC "The Scorchers" speelt ? Ik vermaak me er echt behoorlijk mee. Ik vond RAGE sowieso erg vet, behalve het lompe einde. Maar verder me heel erg mee vermaakt. En dus de DLC is goed te pruimen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:10:
Een enorme kick, maar niemand die de DLC "The Scorchers" speelt ? Ik vermaak me er echt behoorlijk mee. Ik vond RAGE sowieso erg vet, behalve het lompe einde. Maar verder me heel erg mee vermaakt. En dus de DLC is goed te pruimen hoor ;)
Ik heb The Scorchers gekocht, maar de game is inmiddels ingepakt ivm verhuizen. Ik ga hem in februari/maart oppakken om deze DLC en tevens de co-op missies door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:19

nFo

DLC is dus wel de moeite waard ?
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Rage weinig aan vind, het ziet er prachtig uit op de PC, maar de gameplay kan mij weinig boeien.
Ik ben halverwege gestopt ofzo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ooooo..... nieuwe DLC met ultra-nightmare difficulty. :o

Screenshots zien er goed uit, dus dat is wel een nieuwe playthrough waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Gundogan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:53:
Ooooo..... nieuwe DLC met ultra-nightmare difficulty. :o

Screenshots zien er goed uit, dus dat is wel een nieuwe playthrough waard lijkt me.
Je hoeft de game niet opnieuw te spelen hoor. Ik heb gewoon continue gedaan en toen moest ik nog eventjes klein stukje spelen v/h einde van t spel. En daarna kwam gelijk nieuwe opdracht van de DLC in beeld ;) .
Maar inderdaad wel een nieuwe difficulty setting als je hem daarop wilt spelen ...

In een daggie uitgespeeld, maar zeker van genoten !

[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 04-01-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
Hoe dan ook, ik vond de graphics en gameplay zelf geweldig! Ik ging echt helemaal op in het spel. Wat een spelwerelden!

Maar misschien ben ik niet veel gewend, ik game niet veel :P

Dat het einde meh was kan ik niet ontkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

JediUberknaft schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:37:
[...]

Je hoeft de game niet opnieuw te spelen hoor. Ik heb gewoon continue gedaan en toen moest ik nog eventjes klein stukje spelen v/h einde van t spel. En daarna kwam gelijk nieuwe opdracht van de DLC in beeld ;) .
Maar inderdaad wel een nieuwe difficulty setting als je hem daarop wilt spelen ...

In een daggie uitgespeeld, maar zeker van genoten !
Ach, het is niet erg om nog eens door de game te gaan op ultra nightmare. En daarbij zit de DLC door het hele spel verweven, dus een nieuwe playthrough lijkt me dan het leukste. :)

Maar veel nieuwe dingen en 2-3 uur extra speeltijd voor 5 euro? Best een prima deal! Of heel veel andere DLC van tegenwoordig is gewoon overpriced. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Toch leuk dat ik weer wat mensen blij heb kunnen maken, het was mij ook vrijwel ontgaan dat er na dik n jaar een DLC was. Samen delen dus de vreugd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik had m pas uit, maar ik heb nogal wat shortcuts genomen. Dus met DLC opnieuw en wat meer alle mogelijkheden van het spel benutten!!!

Ook dat je na het einde nu doorkunt bevalt me, dat had ik eigenlijk vanaf het begin verwacht. Zo van, eerst het hoofddoel behalen en daarna lekker alle items krijgen en ronddwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
BUMP!

Op mijn gemak dus weer uitgespeeld. Heerlijk.

Alleen had ik nu dus gedacht elke uithoek van het wasteland te gaan verkennen na alles uitgespeeld te hebben.

Helaas, de authority is er nog gewoon, hoeveel je er ook afschiet, ze blijven maar komen met hun buggys. I am disappoint.

Having said that, ik hoop dat Carmack echt een deel 2 gaat maken.

Oh en de devkit is uit voor de liefhebbers, maar t schijnt niet echt makkelijk te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel Tweakers er zelf nog niets over bericht, is inmiddels bekend geworden dat er geen nieuwe DLC van RAGE meer uitgebracht zal worden vanwege de tegenvallende verkopen van het spel. Ook een sequel kunnen we op onze buik schrijven. id Software gaat nl. aan de slag met Doom 4.

In het verleden is de ontwikkeling van juist die game stil gezet vanwege de focus op RAGE: linkje. Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer, want hoewel de game zeker niet perfect was, heb ik absoluut genoten van RAGE totdat de credits over mijn scherm rolden. Het gaf een oldschool gevoel met interessante elementen zoals de boemerang en het verhaal (hoewel afgeraffeld aan het eind). Als ze de ruwe kantjes hadden opgepoetst en er een normale multiplayer aan toe hadden gevoegd, was ik het nieuws rondom deel 2 wel gaan volgen.

Ik herinner me dat ik ook de DLC nog heb gekocht van RAGE. Daar moet ik nog aan beginnen overigens. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die ooit goed verkocht is, omdat deze 1,5 jaar na de release pas uitgebracht werd. Mij is niet duidelijk geworden waarom de release zo laat kwam, maar waarschijnlijk is de ontwikkeling bij id Software gewoon gestaag verlopen of hebben andere projecten zoals Doom 3 BFG de prioriteit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb begrepen dat na de volgende DOOM er anders wel degelijk een Rage 2 komt:

http://rage.wikia.com/wiki/RAGE_2

Als dat niet het geval is ben ik zeer teleurgesteld, ik heb hier echt super van genoten. Tuurlijk, een paar dingen konden beter maar toch...

Het is eigenlijk gewoon het spel waar ik weer op wacht, Rage 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:27:
Hoewel Tweakers er zelf nog niets over bericht, is inmiddels bekend geworden dat er geen nieuwe DLC van RAGE meer uitgebracht zal worden vanwege de tegenvallende verkopen van het spel. Ook een sequel kunnen we op onze buik schrijven. id Software gaat nl. aan de slag met Doom 4.

In het verleden is de ontwikkeling van juist die game stil gezet vanwege de focus op RAGE: linkje. Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer, want hoewel de game zeker niet perfect was, heb ik absoluut genoten van RAGE totdat de credits over mijn scherm rolden. Het gaf een oldschool gevoel met interessante elementen zoals de boemerang en het verhaal (hoewel afgeraffeld aan het eind). Als ze de ruwe kantjes hadden opgepoetst en er een normale multiplayer aan toe hadden gevoegd, was ik het nieuws rondom deel 2 wel gaan volgen.

Ik herinner me dat ik ook de DLC nog heb gekocht van RAGE. Daar moet ik nog aan beginnen overigens. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die ooit goed verkocht is, omdat deze 1,5 jaar na de release pas uitgebracht werd. Mij is niet duidelijk geworden waarom de release zo laat kwam, maar waarschijnlijk is de ontwikkeling bij id Software gewoon gestaag verlopen of hebben andere projecten zoals Doom 3 BFG de prioriteit gehad.
Het grote probleem met Rage was de problematische release op de PC. Het was gewoon niet goed speelbaar voor een behoorlijk lange tijd. En mensen waren denk ik ook wel teleurgesteld in de graphics die behoorlijk blurry konden zijn. Wel indrukwekkend dat grote en goed gevulde omgevingen op 60fps liepen op de consoles en op wat minder snelle PC's (1920x1200 8x AA en max AF geen probleem hier), mits je het goed kon laten lopen met de juiste drivers en config instellingen. Inmiddels is de game redelijk compleet en goed speelbaar met de release van de DLC en modtools, maar modtools was toch iets wat je bij release zou verwachten van Id, maar daar hadden ze ook wat problemen mee helaas.

Voor de rest nog steeds super soepele en vermakelijke combat uiteraard. Natuurlijk is bijvoorbeeld Bioshock Infinite een beter verhalende game, maar Rage is gewoon superieur op waar het op aankomt in shooters: combat.

Ik ben benieuwd naar Doom4 (en hopelijk Rage2) en wat ze met de Tech5 engine kunnen doen op de next gen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KnoxNL: Zeg nooit nooit natuurlijk, maar vooralsnog lijkt RAGE 2 niet in zicht.Google over RAGE 2 canceled

@Gundogan: Die mod tools zijn dit jaar pas vrijgegeven, terwijl ze origineel bij de release zouden zitten. Het onderschrijft natuurlijk wel de problematische release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:20:
@KnoxNL: Zeg nooit nooit natuurlijk, maar vooralsnog lijkt RAGE 2 niet in zicht. -url=http://www.google.nl/#q=rage+2+canceled&hl=nl&ei=AjZdUaaLKI6Y0QW55IDoDg&start=0&sa=N&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44770516,d.d2k&fp=5cab38be5d4abc3f&biw=1920&bih=999]Google over RAGE 2 canceled[/url]

@Gundogan: Die mod tools zijn dit jaar pas vrijgegeven, terwijl ze origineel bij de release zouden zitten. Het onderschrijft natuurlijk wel de problematische release.
Misschien is deze link handiger:
nieuws: Bethesda bevestigt reboot Doom 4 bij id Software
Titel gaat over Doom 4, maar artikel zelf noemt ook Rage 2.

En jouw link nogmaals, maar dan werkend :p
Google over RAGE 2 canceled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@agoNite: Ik heb de link aangepast. Er miste een [.

Helaas kan ik vanaf deze PC niet direct linken i.v.m. internetblokkades (company policy).

Opvallend genoeg is RAGE 2 in het bericht van Tweakers niet zozeer gecanceld, maar eerder op de lange baan geschoven. Gezien de snelheid van releases van id Software kan dat dus nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
^ Dat maak ik ook op uit het tweakers bericht. Hopen maar dat het klopt, maar voor 2015 hoeven we dus absoluut geen Rage 2 te verwachten, ALS ie nog komt.

Bummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is rage een titel die veel baat heeft bij installatie op SSD (net als TES en Fallout?).
Zit namelijk op dit moment te twijfelen tussen installatie op ssd of hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Naar mijn mening laadt het snel genoeg op HDD, maar ik denk dat SSD wel degelijk verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
KnoxNL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:49:
Naar mijn mening laadt het snel genoeg op HDD, maar ik denk dat SSD wel degelijk verschil kan maken.
Ik heb de ruimte dus dan plemp ik het er maar op.
Weet niet of rage veel laadtijden heeft a la TES of dat een ssd vooral texture pop voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

spel laadt lekker snel hoor. Gewoon op normale HD hier draaien. Texture pop up probleem heb ik sowieso niet meer, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Erg vermakelijke game tot dusver. Voelt als een kruising tussen borderlands(stijl en gameplay) en zoals ik me half-life 3 (gameplay-feel) voorstel.
Enige nadeel tot dusver zijn texture pop en veel zichtbare tearing bij mijn 2500k i.c.m. 6850 (volgende keer toch maar het groene kamp proberen), grootste faal zijn echter de invisi-walls en lage muurtjes waar je niet overheen kunt springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
6990m in mijn BTO had er weinig last van hoor. Maar er zijn vele tweaks die je kunt proberen.

http://steamcommunity.com/app/9200/guides/

Zie 3e guide bv, en als je wat meer googled zijn er meer potentiële fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dit doen we hier niet

[ Voor 83% gewijzigd door Gropah op 08-09-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Even een rotschop naar boven. :)

Dit weekend gratis te spelen op Steam en 75% korting (DLC ook). Nog steeds goede fun voor 10-15 uur naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nog steeds een geweldig spel, al had ik op beter nieuws gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En Carmack weg bij iD... Dus ng kleinere kans op nieuwe Rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:38:
En Carmack weg bij iD... Dus ng kleinere kans op nieuwe Rage
Waarom?

Dat die nerd weg is bij iD kan alleen maar goed zijn. Kunnen ze zich eindelijk eens wat meer gaan focussen op gameplay in plaats van game engines. Bovendien heeft dat megalomane mannetje zo'n beetje alle talenten die die club had daar persoonlijk de laan uitgestuurd in de loop der jaren.

[ Voor 46% gewijzigd door P-Rock op 28-01-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
zoooo....even oud topic afstoffen.

Vandaag in een 'weet niet wat ik wil spelen'-bui Rage gekocht. Enkele reviews gelezen en afgezien van de grafische glitches lijkt me dit toch wel een hele vette game. Zeker aangezien ik best een Borderlands fan ben, maar soms iets 'serieuzer' wil spelen.

De game is nu aan het downloaden. Ik hoop dat hij lekker draait op de pc, maar ik verwacht geen problemen (afgezien van wat mogelijke glitches dan).

Dus mja... we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden een replay gedaan en ik had vrijwel geen last meer van glitches. Dat is aardig opgelost met patches en de latere drivers denk ik.

Blijft jammer dat er geen deel 2 komt. De game had toch wel veel potentie, maar het belabberde einde blijft toch erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en bedankt :P

Dat was dus iets wat ik nog niet gelezen had in de reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou, inmiddels heb ik een aantal uurtjes in de game zitten. En kan maar een ding zeggen: vet! Ben net door het ziekenhuis level heen, maar man had me even gewaarschuwd, want dan had ik een set extra ballen mee genomen. Tering, wat schrik ik me daar soms de tering zeg.

De mutants zijn echt retesnel, dat vind ik echt gaaf. En de manier waarop ze soms wegduiken vind ik echt heel gaaf t.o.v. bijvoorbeeld de statische vijanden in Borderlands 2.

Heb wel wat modificaties gedaan aan het spel i.v.m. de FOV en 8k textures. FOV staat nu op 110.
Voor de rest loopt het spel helemaal top! Ja, je ziet soms een texture in poppen, maar dat gaat dermate snel dat ik me er niet aan stoor.

Waar ik me wel aan ga storen denk is is het verplichte racen. Ik snap dat de buggy opgewaardeerd moet worden, maar waarom kan dat alleen met race licenties? Wat een slap iets is dat. Dat had prima met gewoon geld gekund of had het in quests verwerkt. En de hoeveelheid vijandelijk verkeer in de open wereld is aardig hoog vind ik. Op sommige punten lijken ze wel te blijven respawnen. Of doen ze dat ook en is het de bedoeling dat je je uit de voeten maakt?

Anyway, met dit spel ga ik me nog wel vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
ik kan ook bevestigen dat met de nieuwe drivers ik geen glitches tegenkwam, Die enemy buggies blijven inderdaad respawnen en in sommige locaties krijg je bounty voor ze bij de locale bar. Heb je al geprobeerd hoever je kan komen zonder de races te doen? volgens mij hoef je alleen 1 een race te winnen om een nieuwe auto (monarch) te winnen om door te mogen naar het volgende deel van de map (en misschien dat wat "introductie races"daarvoor ook verplicht waren, maar daarna waren de races volgens mij gewoon voor om licenties te verdienen om je auto te upgraden maar das zeker niet nodig om het spel te voltooien
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste