Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Zijn er mensen hier die na wat getweak op de pc de texture pop-up ''normaal'' hebben gekregen? Ik maak gebruik van de laatste nvidia drivers op een gtx275, maar van dat pop-up wordt je letterlijk helemaal gestoord, ook al draait het spel als een zonnetje.

Heb hier en daar al wat fora's afgestruind, maar totaal niks nuttigs kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 14-10-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Op mijn GTX260 met de beta drivers voor BF3 draaitdraaide ie in ieder geval als een zonnetje op 60 fps zonder noemenswaardige pop-up. Heb je de de patch ook al geïnstalleerd? Daar kan je forceren om meer textures in de cache te houden.

Dat deed bij mij alle pop-up verdwijnen.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Asgaro schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:39:
Nog mensen die deze zaken opvallen?
Ik heb de game nu een drie kwartier gespeeld en ik voel dat ik het moeilijk ga krijgen om er echt van te genieten.
Het race gedeelte voelt inderdaad als een afterthought, je moet het meer zien als een zelf te sturen cut-scene om het idee te geven van een grote speelwereld. Het hoofd menu is toch echt de shooter, het ge-race en geloop door de dorpjes is gewoon wat leuke vulsel.

Niet opgeven, het is een heel aardige shooter met soms indrukwekkende graphics. Helaas, zoals je al overal hebt kunnen lezen, is het wel veel te kort voor de prijs. Na een uurtje of 10 ben je erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wuu, is deze nu al opeens uit? Dat had ik even gemist :p

Wel jammer dat Tweakers geen volle review nog heeft, maargoed, er zijn wel een hoop previews geweest.

Edit: is er nu iets mis met de Pricewatch of is er iets mis met de PC-versie waarom er geen prijzen staan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

nFo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:05:
Wuu, is deze nu al opeens uit? Dat had ik even gemist :p

Wel jammer dat Tweakers geen volle review nog heeft, maargoed, er zijn wel een hoop previews geweest.

Edit: is er nu iets mis met de Pricewatch of is er iets mis met de PC-versie waarom er geen prijzen staan?
pricewatch: RAGE: Anarchy Edition, PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Fantastische Game, helaas al uitgespeeld zonder haast te maken in 10:50 volgens de stats. Overigens zowel met een gtx460 met de nieuwst beta drivers, als met een hd6870 met de Performance drivers, nul problemen en een prima beeldkwaliteit met 8k Textures. Mijn 460 heeft halverwege de geest gegeven, en is ter reparatie ingestuurd, zolang doe ik het met een hd6870, zeker geen straf.

Jammer dat je niet kan doorspelen, wie weet komt daar een patch voor uit (?)

(en kleine dingen zijn inderdaad allemaal onscherp)
10 uur 50? Ik zit momenteel op 4:50 en
spoiler:
Ik heb net die RC car fabriek gesloopt. Ik moet wel zeggen dat ik alle races in wellspring heb voltooid, evenals die courier dienst dingen. Ik heb niet liggen "slacken" of wat dan ook. Ik hoop dat de game toch flink wat langer wordt.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb em uitgespeeld..
die races vond ik niet zo boeiend.. heb ze alleen gedaan omdat het moest..
Ik baal er erg van dat ik een paar gemiste side quests niet alsnog kan doen
Let op: einde van het spel spoiler. niet lezen als je nog moet uitspelen
spoiler:
Super triest einde zeg, geen eindbaas geen moeilijke tegenstanders (je hebt toch die pulsegun)
Op het einde een klein outro filmpje en dat was het? beetje jammer.. vermakelijke game en dan zo'm einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kaluro2 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:43:
[...]
10 uur 50? Ik zit momenteel op 4:50 en
Ja klopt goed, dan zit je al zeker op de helft van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
@ID_AA_Carmack
John Carmack

We have a bicubic-upsample+detail texture option for the next PC patch that will help alleviate the blurry textures in Rage.
http://twitter.com/#!/ID_...atuses/124916837791186945

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:22
ApC_IcE schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:34:
Ik heb em uitgespeeld..
die races vond ik niet zo boeiend.. heb ze alleen gedaan omdat het moest..
Ik baal er erg van dat ik een paar gemiste side quests niet alsnog kan doen
Let op: einde van het spel spoiler. niet lezen als je nog moet uitspelen
spoiler:
Super triest einde zeg, geen eindbaas geen moeilijke tegenstanders (je hebt toch die pulsegun)
Op het einde een klein outro filmpje en dat was het? beetje jammer.. vermakelijke game en dan zo'm einde
spoiler:
Ja, ik denk dat iedereen er wel zo over denkt, wat was me dat eigenlijk. Ik had speciaal massa's ammo in huis gehaald + je krijgt 3 BFG shells, waar moesten we die dan eigenlijk ooit gaan gebruiken? Daar kwam dan nog bovenop dat je massa's ammo kreeg in dat level zelf, je moest er dus eigenlijk geen gekocht hebben.
Bij de inkom van de authority moest je daar ook zo gaan ducken enzo, vroeg me daar ook het nut wel van af.
Vond het ook jammer dat ik geen andere site quests meer kon doen na het uitspelen, pff wil dus zeggen dat ik helemaal opnieuw ga mogen beginnen :(

Over het algemeen vond ik het wel leuk spelen, heb alle races gespeeld, vond ze leuk ook. Het duurde ff voor ik goed kon omspringen met de verschillende ammo en quick use items.
Favo gun+ammo was pistol met fat mamma's en shotgun met pop rockets. De kruisboog gebruikte ik echt niet graag, en die elektro bolts heb ik maar 2 keer nuttig kunnen gebruiken. Wing sticks gebruikte ik graag maar wel een beetje overpowered, waar je op sommigen een heel magazijn kon op afschieten, kon je ze dan met zo'n wingstick in 1 keer killen, wtf :/

[ Voor 18% gewijzigd door EthiC op 15-10-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

nFo

EthiC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

Over het algemeen vond ik het wel leuk spelen, heb alle races gespeeld, vond ze leuk ook. Het duurde ff voor ik goed kon omspringen met de verschillende ammo en quick use items.
Favo gun+ammo was pistol met fat mamma's en shotgun met pop rockets. De kruisboog gebruikte ik echt niet graag, en die elektro bolts heb ik maar 2 keer nuttig kunnen gebruiken. Wing sticks gebruikte ik graag maar wel een beetje overpowered, waar je op sommigen een heel magazijn kon op afschieten, kon je ze dan met zo'n wingstick in 1 keer killen, wtf :/
Wingstick is handig als ik mis schiet, zit te herladen, zit te kutten of gewoon for the lulz. :P
Ah dat zou mooi zijn.
Release date?

[ Voor 42% gewijzigd door nFo op 15-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag ook uitgespeeld, heb er 13 uur over gedaan. Vrijwel geen races gedaan maar wel alle quests die ik kon vinden. Verder lekker rustig gespeelt en genoten van de graphics.

Over het einde.
spoiler:
Dat gaat inderdaad nergens over. Waarom geen heftige robot oid waar je die BFG ammo voor kan gebruiken ? Nu krijg je dat wapen voor de laatste missie en je hebt het nergens voor nodig. Ik heb maar 1x de BFG ammo gebruikt, puur om te zien wat het doet. Ik heb er geen enkele vijand mee dood gemaakt. Voor een spel wat ik persoonlijk erg goed vond is het einde zeer zwak. Ik denk dat ze nog wel wat hadden willen doen maar dat ze het spel perse nu op de markt wilden hebben. Waarschijnlijk om voor BF3 te zijn ivm verkopen. Daarom zitten er waarschijnlijk ook zoveel bugs in. Had het spel dan gewoon over een half jaar uitgebracht :S

Al met al vond ik het toch een erg goed spel.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 15-10-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zit echt te genieten van Rage :)

En dan kom je op een gegeven moment deze mevrouw tegen:
Afbeeldingslocatie: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20111011063915/rage/images/thumb/0/0f/2011-10-11_00093.jpg/775px-2011-10-11_00093.jpg

Met een tattoo op haar rechterbovenarm die ik op mijn linkeronderarm heb :o
Afbeeldingslocatie: http://forums.themustangsource.com/attachments/f673/60494d1215571946-phoenix-tattoo-photoshop-request-phoenix3.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

EthiC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

spoiler:
Ja, ik denk dat iedereen er wel zo over denkt, wat was me dat eigenlijk. Ik had speciaal massa's ammo in huis gehaald + je krijgt 3 BFG shells, waar moesten we die dan eigenlijk ooit gaan gebruiken? Daar kwam dan nog bovenop dat je massa's ammo kreeg in dat level zelf, je moest er dus eigenlijk geen gekocht hebben.
Bij de inkom van de authority moest je daar ook zo gaan ducken enzo, vroeg me daar ook het nut wel van af.
Vond het ook jammer dat ik geen andere site quests meer kon doen na het uitspelen, pff wil dus zeggen dat ik helemaal opnieuw ga mogen beginnen :(
spoiler:
Herkenbaar !! Had de BFG juist bewaard voor de eindbaas die ik had verwacht :p, heck zelfs de pulse ammo heb ik niet gebruikt, robomutants afgelegen met de shotgun.
Heb noodgedwongen een oudere savegame moeten laden om toch nog even de BFG in actie te zien :+
Hadden ze beter halverwege het spel kunnen geven, had je er misschien nog wat aan, al moet ik bekennen dat ik de RL ook niet meer gebruikt heb na die boss-mutant in deadcity

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17
Wingstick is handig als ik mis schiet, zit te herladen, zit te kutten of gewoon for the lulz. :P
of als ze dicht bij komen. Hoppa, stuk ijzer recht in tha face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:09:
Met een tattoo op haar rechterbovenarm die ik op mijn linkeronderarm heb :o
[afbeelding]
Dat lijkt voor mij ontzettend veel op het nieuwe logo van het poppodium waar ik vrijwilliger was voor een gare rebrand (nofi btw).

Met een feniks heb ik overigens op zich altijd wel goede associaties gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.guitarexperience.nl/afbeeldingen/De%20VORSTIN%20!%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

Dat lijkt voor mij ontzettend veel op het nieuwe logo van het poppodium waar ik vrijwilliger was voor een gare rebrand (nofi btw).

[afbeelding]
Ik ook... Zie avatar 8)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
Van Bluesnews:

John Carmack tweets about plans for a new texture option in the upcoming patch for the Windows PC edition" of RAGE, id's new first person shooter: "We have a bicubic-upsample+detail texture option for the next PC patch that will help alleviate the blurry textures in Rage." A follow up tweet offers more on this: "@DesignerDon our first test of a higher res page file didn't help much, because most source textures didn't actually have any more detail."

http://www.bluesnews.com/s/126613/rage-pc-texture-fix-coming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die Carmack nog altijd wel tof als het op technische tekortkomingen aankomt. Verkoopcijfers e.d. lijken hem minder te boeien, als 'ie maar hippe code kan mobiliseren om iets op te lossen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:08
Hmpf..

spoiler:
Elke keer als ik het stukje van de Mutant Bash TV af heb gemaakt, crashed m'n spel op het loading screen :S ...

Bekend probleem? Ik kom er maar niet vanaf en wil graag verder D: .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zag laatst wel dat nog iemand hier last van had, weet alleen niet meer wie.

Mag ik overigens vragen waarom je hier spoiler tags bij zet? Waar is de spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ligt het aan mij of:
- spel was gevoelsmatig te kort (heb alle races gedaan, alle jobs aangenomen, ...)
- het einde is echt supergaar , wees er maar beter op voorbereid dat het einde veel te snel is en totaal niet als een "final" gebeuren aanvoelt...Je wordt ook nog lekker gemaakt door de resistance dat je iets kan tegen komen wat de resistance nooit is tegengekomen. Dus ik spaar mijn ammo en vul mijn voorraad aan voor mijn favoriete wapens en dan ineens heb je het einde gedaan...gatver...
- het spel voelt totaal niet open aan

Het spel begint zo ongelovelijk veelbelovend en heeft echt een superrelaxte "western" sfeer. De locaties zijn qua sfeer echt goed uitgewerkt. De karakters stralen ook echt iets aparts uit.
Qua graphics heb ik er gemixte gevoelens over, van afstand ziet het er echt mooi uit zodra je dichterbij komt ziet het er heel onscherp en "washed out" uit. Ik had toch meer verwacht van iD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
D4NG3R schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:03:
Hmpf..

spoiler:
Elke keer als ik het stukje van de Mutant Bash TV af heb gemaakt, crashed m'n spel op het loading screen :S ...

Bekend probleem? Ik kom er maar niet vanaf en wil graag verder D: .
bram1984 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:20:
Zag laatst wel dat nog iemand hier last van had, weet alleen niet meer wie.
Dat was ik, elke mogelijke configuratie al geprobeerd, project maar even in de koelkast gezet tot ik ergens een save game vind van net na de tv bash :wink:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

[afbeelding]
Hm ik dacht aan een ander poppodium. In Heerenveen zat ook 1 die een doorstart maakte > Fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:08
Probleem is verholpen door voor een 5e keer de bash TV te doorlopen :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Mijn savegames kan ik niet meer laden als ik meerdere missies heb en van mijn hoofdmissie afwijk en een sidequest activeer, na de save kan ik die niet meer laden want dan loopt rage vast.

Hebben mensen hier meer last van, ik heb gegoogled maar lees over rage crashes maar niemand met een theorie, ze roepen rage crasht na verlaten city X maar geen theorie erbij.

Iemand last van save laden en dat rage vast loopt?

edit: dit lijkt er het meest op: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2155884

[ Voor 10% gewijzigd door Sm0k3r op 17-10-2011 13:25 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

bangkirai schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:11:

Ik had een lekker gevoel bij spel, maar 2e gebied was teleurstellend klein en voordat ik weet, zat ik met
Wellspring bedoel je? Dat is feitelijk het 2e stadje(gebied) dat je tegenkomt. Ik zit daar nu al uren, zo klein zou ik het niet noemen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

kaluro2 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

Wellspring bedoel je? Dat is feitelijk het 2e stadje(gebied) dat je tegenkomt. Ik zit daar nu al uren, zo klein zou ik het niet noemen.
Hij bedoelt waarschijnlijk:

spoiler:
The Eastern Wasterlands. Dat gebied is inderdaad niet zo groot, maar heeft wel toffe locaties imo.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

Ik ben niet zo'n vlotte speler maar in 11 uur ben ik er doorheen... Ik heb best gemengde gevoelens over het spel, het ziet er mooi uit maar; Er had van mij wel wat meer speeltijd in mogen zitten, van die 11 uur, heb je zeker een kwart zitten luisteren naar conversatie's. Het racen was aan mij wat minder besteed. Het gedeelte 3rd person shooter vond wel weer goed. Dat verplaatsen tussendoor deed me erg aan red faction denken en een zombie die op me afkomt met 2 bommen, Seriously.... Dat Rage werd aangekondigd met de nieuwe ID engine met grote bewegingsvrijheid, heb ik niets van gemerkt. Het kan nergens fout gaan in het spel, je kon maar 1 route lopen. Je kan welliswaar wel ver kijken, maar absolute niet lopen. Het einde is best afgeraffeld, na de Boss in Dead City, wekte wel de indruk dat je je borst kon nat maken voor de eindBoss.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20
Caveman schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:08:
Ik ben niet zo'n vlotte speler maar in 11 uur ben ik er doorheen... Ik heb best gemengde gevoelens over het spel, het ziet er mooi uit maar; Er had van mij wel wat meer speeltijd in mogen zitten, van die 11 uur, heb je zeker een kwart zitten luisteren naar conversatie's. Het racen was aan mij wat minder besteed. Het gedeelte 3rd person shooter vond wel weer goed. Dat verplaatsen tussendoor deed me erg aan red faction denken en een zombie die op me afkomt met 2 bommen, Seriously.... Dat Rage werd aangekondigd met de nieuwe ID engine met grote bewegingsvrijheid, heb ik niets van gemerkt. Het kan nergens fout gaan in het spel, je kon maar 1 route lopen. Je kan welliswaar wel ver kijken, maar absolute niet lopen. Het einde is best afgeraffeld, na de Boss in Dead City, wekte wel de indruk dat je je borst kon nat maken voor de eindBoss.....
Ja daar ben ik het wel mee eens :) Maar het spel draait echt lekker, de feel van het neerknallen is echt lekker. Ze hadden er idd wel wat meer mee mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Het kan nergens fout gaan in het spel, je kon maar 1 route lopen. Je kan welliswaar wel ver kijken, maar absolute niet lopen.
Ja, dat had ik dus in mijn eerste minuut in het spel dus al. Ik denk leuk hier even rondkijken en naar de rand willen lopen. Mooi niet dus. En terwijl ik zo sta rond te kijken blijft die dude in z'n wagentje als een gebroken plaat herhalen: "its not safe, get in the car"..."Its not safe, get in the car". Twee minuten gespeeld, immersion: 0

[ Voor 3% gewijzigd door drvinnie op 19-10-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Je kan ook weglopen aan het begin hoor ;)

spoiler:
Voor even voordat je door je hoofd geknald wordt om je eraan te herinneren bij de reload dan toch maar in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

Rage maar even gedownload na het horen van alle problemen.
Uiteindelijk was dat maar goed ook, tot op heden alleen nog maar problemen.

Kostte me al ruim een uur om het een beetje stabiel te krijgen.
En nu met de texture popins is het nog niet te spelen.
Tot half 3 bezig geweest om te kijken of het toch goed werkend te krijgen was maar helaas.

Zodra het wel goed werkt ga ik hem wel kopen, maar nu wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
tha_crazy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:51:
Rage maar even gedownload na het horen van alle problemen.
Uiteindelijk was dat maar goed ook, tot op heden alleen nog maar problemen.

Kostte me al ruim een uur om het een beetje stabiel te krijgen.
En nu met de texture popins is het nog niet te spelen.
Tot half 3 bezig geweest om te kijken of het toch goed werkend te krijgen was maar helaas.

Zodra het wel goed werkt ga ik hem wel kopen, maar nu wacht ik nog even af.
Tja, ik moet echt nog de eerste crash zien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

bangkirai schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:50:
[...]

Tja, ik moet echt nog de eerste crash zien hoor.
Mijn Config, AMD X4, 4GB ram, HD5770.

Nou bij mij begon het als volgt:
geinstalleerd, patch erop, wilde niet starten.
Drivers geupdate, toen startte die wel op.
beginstuk, hangen zodra je rondkeek en veel textures die door het scherm heen sprongen.

In de video settings wat getweakt zonder resultaat.
Daarna maar begonnen met een rageconfig.cfg en extra startup lines.
Hielp enigzins, het hangen bij het bewegen was weg en het liep vloeiend, maar de textures bleven slecht.
Verder gaan tweaken aan de cfg file zonder resultaat, de textures blijven incorrect.

Nog voor de zekerheid een reboot gedaan, heeft niks geholpen.
Daarna in CCC gaan tweaken, triplebuffering aan, toen crashte die bij het laden van het level.
Weer uit, gekloot met VSync e.d. en het draaide weer
Daarna weer triple buffering aan, minder texture problemen, maar ze bleven.
Tevens bij het rondkijken hoeken zien van textures die pas op dat moment weergeven worden (Verkeerd)

Zo verder gegaan tot half 3 en toen was ik het zat.

Zodra ik hem wel werkend heb gekregen zal ik hem ook zeker kopen, want een slecht spel zal het niet zijn, en de co-op MP lijkt me wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeben009
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 20:44
KneoK schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:24:
Ik gebruik nu de Rage performance driver, de cfg files en de cache map en het spel draait nu perfect. Ik heb drie kwartier gespeeld en 4 quests gedaan en geen enkele texture pop-in meer gezien en met v-sync aan draait het spel steady op 60fps.

Ik wacht sowieso nog even af voordat ik alsnog besluit om het spel toch te kopen, ik lees hier en daar nog veel meer problemen met ctd's en dergelijken.
Hoe en waar vindt je die cache map waar jij het over hebt ? En waar precies plaats je de cfg files? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Het is een aardige game zonder ooit echt tot grote hoogte te stijgen zowel kwa gameplay, verhaal en vooral GFX, sterker nog het gebruik van mega texturering in de huidige vorm roept bij mij heel veel twijfels en vooral tegenstrijdige gevoelens op, soms ziet het er schitterend uit (afstand) en dan weer gruwelijk vlak en lelijk van dichtbij.

Ik hoop dat ID zich iig nog minimaal één keer weer op het PC-platform kan richten en een game maakt die mooier is dan Doom3 met de Sikkmod en Wulfen textures (die combo maakt Doom3 een 2011-game).

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 22-10-2011 03:18 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09-2020
Eerste playthrough 11 uurtjes. Tweede keer 7 uurtjes, heb geen sidequests gemist na mijn weten. Skip de cutscenes en dialogen en je komt uit op denk ik 6 uurtjes gameplay. Haal je het racen(ben er geen fan van), het backtracken van sidemissions eruit en je houdt dan heeeeeeel weinig over.
Dikke faal van Id wat mij betreft, zowel qua game en qua engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

edward2 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 03:15:
Ik hoop dat ID zich iig nog minimaal één keer weer op het PC-platform kan richten en een game maakt die mooier is dan Doom3 met de Sikkmod en Wulfen textures (die combo maakt Doom3 een 2011-game).
Volgens de developers marketing machine moet Doom4 er 4 tot 10x mooier uit gaan zien omdat het maar op 30 fps hoeft lopen. En als D4 net zoals z'n voorgangers wordt kunnen ze het zich ook niet veroorloven om lage resolutie textures te gebruiken voor binnenlocaties.
Rively schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:44:
Eerste playthrough 11 uurtjes. Tweede keer 7 uurtjes, heb geen sidequests gemist na mijn weten. Skip de cutscenes en dialogen en je komt uit op denk ik 6 uurtjes gameplay. Haal je het racen(ben er geen fan van), het backtracken van sidemissions eruit en je houdt dan heeeeeeel weinig over.
Als ik bij een game als Mass Effect of Fallout ook alles skip kan ik het ook in een uurtje of 3 uitspelen. Maar dat wil je toch niet? En verder had ik niet het gevoel dat Rage opzichtelijk de game probeerde te verlengen zoals bijvoorbeeld Homefront waar je soms een tijdje moest wachten omdat een npc op snailspeed naar een objective liep of je blockte (en dan nog maar een sp van 2-3 uur hebben :X ).

[ Voor 42% gewijzigd door Gundogan op 22-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
Gundogan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:06:

[...]

Als ik bij een game als Mass Effect of Fallout ook alles skip kan ik het ook in een uurtje of 3 uitspelen. Maar dat wil je toch niet? En verder had ik niet het gevoel dat Rage opzichtelijk de game probeerde te verlengen zoals bijvoorbeeld Homefront waar je soms een tijdje moest wachten omdat een npc op snailspeed naar een objective liep of je blockte (en dan nog maar een sp van 2-3 uur hebben :X ).
Bij mijn weten laat Fallout je wel de conversaties skippen mocht je dat willen, heb geen ervaring met Mass Effect. De vergelijking is krom want Mass Effect en Fallout heb je keuzes in responds, die later weer invloed hebben op de gameplay. Rage tja... accept of niet accept... kies je nee dan zit je vast in de game.
De NPCs verder totaal niet interessant, komt niet vaak voor bij een game dat je koffie gaat zetten en hopen dat de NPCs ondertussen uitgebrabbeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Rively schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:44:
Mooi hè, een game afkraken die nog geen maand uit is, maar 'm wel al 2 keer uit hebben gespeeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Rively schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

Bij mijn weten laat Fallout je wel de conversaties skippen mocht je dat willen, heb geen ervaring met Mass Effect. De vergelijking is krom want Mass Effect en Fallout heb je keuzes in responds, die later weer invloed hebben op de gameplay. Rage tja... accept of niet accept... kies je nee dan zit je vast in de game.
De NPCs verder totaal niet interessant, komt niet vaak voor bij een game dat je koffie gaat zetten en hopen dat de NPCs ondertussen uitgebrabbeld is.
Ik maakte de vergelijking met ME en vooral Fallout omdat je die games heel snel uitspeelt als je veel (side)missies overslaat. Maar dan mis je dus enorm veel en nog meer als je ook door alle conversaties heel blaast en je dus maar een paar uur echte gameplay overhoud. Met Rage valt het met side content nog wel mee, maar je kan dan toch zo'n 30% overslaan, zeker als je geen races doet wat toch een belangrijk deel van Rage is (veel belangrijker dan de RPG elementen). En dan nog is 6-7 uur niet eens zo slecht voor alleen het shooter gedeelte wat eigenlijk altijd wel het gemiddelde is geweest van moderne lineaire shooters.

En ik vond de npc's verder wel aardig gedaan en zoveel praten ze nou ook weer niet. Door de animatie en voiceacting zit er voldoende leven in ze, maar je kan inderdaad geen conversaties met ze hebben helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat mij enorm verbaast is dat er amper/geen interactie is met de omgeving. Het is vrij normaal dat je in spellen potjes/dozen etc kapot kan schieten etc, maar jerrycans etc schiet je doorheen en laten niet eens een kogel afdruk achter en de lijst is eindeloos. De graphics zijn vooral in de buiten lucht erg mooi maar kan dat niet van de rest zeggen dat ik onder de indruk ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 23-10-2011 12:52 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fietsbel schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:52:
wat mij enorm verbaast is dat er amper/geen interactie is met de omgeving. Het is vrij normaal dat je in spellen potjes/dozen etc kapot kan schieten etc, maar jerrycans etc schiet je doorheen en laten niet eens een kogel afdruk achter en de lijst is eindeloos. De graphics zijn vooral in de buiten lucht erg mooi maar kan dat niet van de rest zeggen dat ik onder de indruk ben.
Over diezelfde buitenlucht gesproken: die is nogal 2006: statisch. Viel mij gelijk op toen ik het spel voor het eerst speelde; ziet er erg amateuristisch uit.

Het is te hopen voor ID dat ze een meesterwerk van Doom 4 gaan maken, want Rage heeft ze alleen maar schade toegebracht. En dat voor een game die meer dan vijf jaar (!!!) heeft geduurd om te ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

en bij mij werkt die nog niet, zijn er alweer nieuwe patches uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
bram1984 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Mooi hè, een game afkraken die nog geen maand uit is, maar 'm wel al 2 keer uit hebben gespeeld. :+
Een game afkraken en hem nauwelijks gespeeld te hebben ;w , dat terzijde , het heeft me wel 40 euro gekost en dat ga ik er zeker uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat ik al zei: de game is nog geen maand uit en je hebt 'm al 2x uitgespeeld. Blijkbaar is 'ie zo slecht nog niet dus. Ik kan me niet voorstellen dat je met tegenzin zit te spelen dan.

Als je een gore biefstuk besteld bestelt, ga je 'm dan opeten alleen omdat je er voor betaald hebt? Ik niet, en ik bestel zeker niet nog een nieuwe. O-)

Ik ben net pas in het tweede gedeelte gekomen en ik vind 'm wel leuk, maar ik ga 'm zeker niet direct weer spelen.

[ Voor 90% gewijzigd door bram1984 op 25-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een gore biefstuk bestelT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je hebt gelijk, dank je (denk aan je hoofdletters). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
:(

Ik had van de week de ps3 uitgezet zonder te saven, dat was niet erg want ik had maar 1 minuutje gespeeld, maar nou is mijn save file dus corrupted. Kan dus helemaal overnieuw beginnen...geeft niet zo omdat ik niet zo heel ver ben maar goed toch vervelend!

Morgen toch lekker vrij dus dan knal ik ff snel door het deel heen wat ik al gedaan had. Vind t nog steeds een heerlijk spel maar ik blijf t schieten met controller kut vinden, en die zombies springen ook van elke kant op je af...geef mij maar een muis en tobo eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
@ bram1984

Ok, dit gaat nergens over dus zal ik het maar voor de laatste keer uitleggen.
De game is niet bagger, het is niet zo slecht dat het niet te harden is, het is een goeie fps met voor mij veel fouten van de makers (Id software) wat uiteindelijk resulteert in een faal product.

Het feit dat 90% van dit topic over drivers en andere bijzaken gaat en niet over de inhoud van de game zelf is bewijs. Voor mij is dat met een patch klare zaak. Wat mij stoort heb ik uitgelegd.
Nergens zei ik dat de game niet te spelen is, nergens staat dat het een niet te kauwen biefstuk is. Het is een leuke shooter met veel design fouten.

Het is een biefstuk als elk ander normaal biefstuk , niks speciaals, maar de saus is niet warm, de frietjes slap.
Eet ik het op ? Ja! Loop ik de volgende keer weer dat restaurant binnen? Nee, want dat restaurant heeft in mijn ogen dik gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Rively schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:24:
@ bram1984

Ok, dit gaat nergens over dus zal ik het maar voor de laatste keer uitleggen.
De game is niet bagger, het is niet zo slecht dat het niet te harden is, het is een goeie fps met voor mij veel fouten van de makers (Id software) wat uiteindelijk resulteert in een faal product.

Het feit dat 90% van dit topic over drivers en andere bijzaken gaat en niet over de inhoud van de game zelf is bewijs. Voor mij is dat met een patch klare zaak. Wat mij stoort heb ik uitgelegd.
Nergens zei ik dat de game niet te spelen is, nergens staat dat het een niet te kauwen biefstuk is. Het is een leuke shooter met veel design fouten.

Het is een biefstuk als elk ander normaal biefstuk , niks speciaals, maar de saus is niet warm, de frietjes slap.
Eet ik het op ? Ja! Loop ik de volgende keer weer dat restaurant binnen? Nee, want dat restaurant heeft in mijn ogen dik gefaald.
Leuke redenering, wel met je eens. Al mag voor mij nog wel snel de nieuwe drivers komen van AMD, want bij mij gaat er duidelijk iets mis met de textures. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
Ik kan me vinden in een aantal van de kritieken die hier en overal op internet worden geuit maar ik wil toch een lans breken voor ID software. Want als je je over de texture pop-in zet op de ps3 is het gewoon een supervet spel.

Het boeit mij niet dat het een linear spel is, dat vind ik zelf altijd wel lekker makkelijk, en ik krijg wel echt dat gevoel dat het een ID spel is, je zit continu te wachten waar nou weer een enemy vandaag komt en dat spannende gevoel vind ik gewoon super.

Verder geniet ik echt van de omgevingen. Ik ben momenteel in Dead City en je kijkt daar gewoon echt je ogen uit. Ik heb zelf ook veel aan level design gedaan tot een aantal jaar geleden en als ik dit zie dan jeuken mijn vingers gewoon. Wat een feest moet het zijn geweest om voor dit spel levels te kunnen maken. Er zit zo enorm veel werk in de details..daar kan ik niets anders dan respect voor hebben.

Wat mij betreft mogen ze meteen door met Doom 4! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vrij aardig spel, alleen te buggy en het einde vind ik vrij abrupt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld...
(En dan begin ik nog maar niet over de grafischte te kortomingen).

lame dat je na het einde niet nog terug kunt naar de steden om je side quests af te maken.
Blijkbaar kun je daar dan ook geen extra voordeel uithalen voor het spel :?
Ook wel jammer dat je na de laatste missie dus ook niet nog kunt rond touren door de wereld.

Jammer eigenlijk van hoe ze het afronden, had veel meer in kunnen zitten.
Hell... ze hadden het nog breder kunnen trekken dan een shooter imho... verhaal klonk namelijk erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Best leuke game. Grafisch ziet het er goed uit, de levels vind ik echt erg mooi gemaakt. Prachtig zelfs soms ! Had ook veel last van de texture pop in, en het liep niet lekker. Maar na de patch geinstalleerd te hebben, daarna (handmatig in xml file) Catalyst AI uitgezet, CFG file voor in de rage map geplaatst (tegen de texture pop in) en vsync aangezet ingame en de 11.10 ADM drivers geinstallleerd... Loopt als een trein nu op 1920x1080 en geen texture popin meer, heel af en toe een miniscule popin .. Maar hij loopt echt rete soepel nu !! Vanavond maar weer eens lekker paar uur knallen.

Ik heb het gewoon toch maar geprobeerd na alle problemen gelezen te hebben .. En uiteindelijk vielen de oplossingen kwa werk, heel erg mee en heeft het enorm geholpen !

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben grafisch al lang niet meer onder de indruk (sinds FEAR is alles mooi vind ik) dus dan ga je games op andere dingen beoordelen zoals gameplay, verhaal en karakters. Tja, Gameplay is prima maar de rest is erg triest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

AArg.. nu weet ik waarom de game RAGE heet...
Dit is by far de meest buggy game die ik ooit gespeeld heb.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ben nog niet echt bugs tegengekomen eigenlijk. En best vermakelijk spel moet ik zeggen. Geen supergame, maar zeker vermakelijk. Grafisch erg mooi als het om gebieden gaat, stukken minder met textures van dichtbij bekijken. Maar al met al, heb ik er toch veel plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heeft iemand al een game ontvangen door zijn/haar rage bonnetje op op te sturen met coupon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Help!!!

Krijg alleen maar blauwe textures, snap er geen biet van. Heb de laatste Ati drivers geinstalleerd. Alle schermen, filmpjes en zo zien er normaal maar zo gauw de game echt begint (in een of andere capsule ofzo) is alles blauw gekleurd. Toch een uitgang naar buiten weten te vinden, want dacht even dat het misschien wel zo hoorde, is de hemel wel goed maar de rest weer blauw. Iemand een idee?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

dat is een bug in de opengl driver...
zie ook hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2214219
Oplossingen: wachten op 11.11 drivers
11.10 preview 3 drivers installeren
atioglxx.dll uit de preview 3 drivers extraheren en in de rage directory plaatsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:32:
dat is een bug in de opengl driver...
zie ook hier: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2214219
Oplossingen: wachten op 11.11 drivers
11.10 preview 3 drivers installeren
atioglxx.dll uit de preview 3 drivers extraheren en in de rage directory plaatsten
11.11 drivers zijn zojuist al uitgebracht!

http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nou... I heb ze geinstalleerd. Geen blauwe textures meer inderdaad, maar een framerate om te huilen :( Zwabbert een beetje rond de 15fps. Ik heb de preview3 dll maar weer in de rage directory gezet en nu heb ik weer 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Bedankt voor de link van de nieuwe AMD drivers!

Heb ze vandaag gedownload en geinstalleerd maar als ik de game nu opstart krijg ik direct na het ID intro filmpje een zwart scherm en gebeurd er vervolgens helemaal niks meer.

Ik heb eerst de oude drivers verwijderd, pc gereboot, nieuwe driver geinstalleerd en pc vervolgens weer gereboot.
Of moet ik de game ook weer opnieuw installeren? Wordt helemaal gestoord van deze game...anders breng ik hem maar terug naar de winkel en ruik ik hem om voor iets anders als ik hem niet aan de gang krijg.

Iemand nog een idee of een tip?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik had het ook, maar weet niet meer 100% zeker of ik het met deze fix had opgelost, maar worth trying:

Solution: Disable all but primary monitor, disable all extra USB devices to resolve this issue. You can disable Desktop compositing in the compatiblity menu for the game's executable to fix Black Screen at launch.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:03:
Ik had het ook, maar weet niet meer 100% zeker of ik het met deze fix had opgelost, maar worth trying:

Solution: Disable all but primary monitor, disable all extra USB devices to resolve this issue. You can disable Desktop compositing in the compatiblity menu for the game's executable to fix Black Screen at launch.

link
Ik snap even niet zo goed waar ik die stappen nu moet doen? Er wordt hier gesproken over de game`s executable maar als ik daar op klik start de game op en kan ik nergens iets instellen omdat ie vervolgens blijft hangen, ik kom dus niet eens tot een menu.
En wat bedoeld men precies met "disable all extra USB devices"? Ik heb alleen muis en keyboard als USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Rechtermuisknop doen op de exe (of shortcut) >> properties >>en dan heb je allemaal tabs, waar je de dingen kan instellen. Dat USB verhaal heb ik niks mee gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:33:
Rechtermuisknop doen op de exe (of shortcut) >> properties >>en dan heb je allemaal tabs, waar je de dingen kan instellen. Dat USB verhaal heb ik niks mee gedaan trouwens.
Bedankt, maar haalde niks uit helaas.

Heb vervolgens de game maar gedeinstalleerd en weer opniuew geinstalleerd incl. update 1.
Na opstarten bleef ie helaas weer hangen en scherm op zwart. Vervolgens de atioglxx.dll in de Rage dir geplaatst en nu liep hij wel door! 8)

Van de blauwe textures ben ik nu ook af maar nu heb ik weer eens ander probleem: traaaaaaaggggggg!
Niet te spelen helaas. Heb de atioglxx.dll eens vervangen door de preview3.dll maar geen enkele verbetering helaas.
Wat ik ook heb nu is als ik de game beeindig en weer wil opstarten hij weer blijft hangen na de ID intro filmpjes??? 8)7
Als ik de pc dan reboot doet ie het weer.

God god wat een problemen met deze game. Ik weet het niet meer, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zet dit eens in je startup opties:

+com_skipIntroVideo 1 +jobs_numThreads 0

In steam: rechtermuistoets->properties/eigenschappen->set lauch options/opstart opties(?) in de general/algemeen tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:05:
Zet dit eens in je startup opties:

+com_skipIntroVideo 1 +jobs_numThreads 0

In steam: rechtermuistoets->properties/eigenschappen->set lauch options/opstart opties(?) in de general/algemeen tab
Bedankt voor de tip maar sorry ben niet meer zo`n regular gamer, waar vind ik dat Steam?
Ik neem aan dat dit een parameter is om de intro videos over te slaan en zo m`n game herstart probleem op te lossen?

Als dat zo is heb je misschien ook een tip voor de traagheid waar ik nu mee kamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Rechtermuistoets op het spel in je steam library.
Dit slaat inderdaad de introvideo's over. de jobs_numthreads optie moet voorkomen dat rage af en toe stopt met reageren. Ik had alleen dat ie traag was met de 11.11. Heb je de atioglxx.dll wel in de goeie dir gezet? Deze moet in dezelfde dir als rage.exe

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik had dat de game veel lekkerder liep nadat ik Catalyst AI uit had gezet. (hanmatig XML file openen in notepad en op disable zetten). Daarna liep het spel als n zonnetje. (met de 11.10 drivers btw). Verder de CFG tweak file tegen texture popin, update gedraaid en loopt heerlijk en ziet er prachtig uit (niet me je neus op textures zitten, dan is het om te huilen ..lol)

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:47:
Rechtermuistoets op het spel in je steam library.
Dit slaat inderdaad de introvideo's over. de jobs_numthreads optie moet voorkomen dat rage af en toe stopt met reageren. Ik had alleen dat ie traag was met de 11.11. Heb je de atioglxx.dll wel in de goeie dir gezet? Deze moet in dezelfde dir als rage.exe
Ok, heb ik gevonden thanks.
Maar nog geen verbetering helaas. Het is ook niet dat ie af en toe hapert maar is hij is gewoon all the time traag. Als ik iets naar links of rechts kijk zie je de textures langzaam opbouwen, zoiets dus.

De atioglxx.dll had ik inderdaad in de goede locatie. Die heb ik nu echter weer verwijderd en vervangen door de z.g.n. preview3.dll zoals ik hierboven ergens beschreef echter zonder resultaat. Of moet ik ze beiden in dezelfde dir plaatsen?
JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 06:30:
Ik had dat de game veel lekkerder liep nadat ik Catalyst AI uit had gezet. (hanmatig XML file openen in notepad en op disable zetten). Daarna liep het spel als n zonnetje. (met de 11.10 drivers btw). Verder de CFG tweak file tegen texture popin, update gedraaid en loopt heerlijk en ziet er prachtig uit (niet me je neus op textures zitten, dan is het om te huilen ..lol)
Sorry maar hier kan ik even geen touw aan vast knopen en ben ik je even helemaal kwijt? :?
Ik ben helaas geen hardcore gamer en dit alles zegt me even helemaal niks en weet even niet waar ik dit allemaal moet doen. Heb er al eens op gegoogled maar ik kan nergens exact vinden hoe en vooral waar ik dit moet doen...

• JediUberknaft

JediUberknaft

hihi .. ok no problem. Dit is was ik alemaal gedaan heb, en nu Rage zonder crashes, op 1920x1080 met vrijwel geen texture popin draai:

1 - Disable Catalyst AI:

Ga naar : C:\Users[your username]\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (ziet eruit als een excel icoontje)

Open deze met Notepad (rechtermuisknop op bestand - open with) en zoek de regels op:

Property name=”CatalystAI” value=”Enable”

verander dit naar:

Property name=”CatalystAI” value=”Disable”

Sla het bestand op. En nu is Catalyst AI uit.

2 texture popin verminderen:

download cfg file en zet deze in de map: C:\PROGRAM FILES\RAGE\BASE

DOWNLOAD LINK

3 Drivers / Driversweeper

uninstall drivers, donwload nieuwste en teven Driversweeper. Start in safemode op, en draai Driversweeper om alles te cleanen. Start opnieuw normal boot op. Installeer nieuwste drivers.

DOWNLOAD HIER DRIVERSWEEPER

Ingame heb ik Vsync aanstaan.

Start de game op ! Dat heeft ALLES verholpen bij mij

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Waarom zo moeilijk doen met dat config filetje. Ik zet dat gewoon aan/uit in CCC.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:24:
hihi .. ok no problem. Dit is was ik alemaal gedaan heb, en nu Rage zonder crashes, op 1920x1080 met vrijwel geen texture popin draai:

1 - Disable Catalyst AI:

Ga naar : C:\Users[your username]\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (ziet eruit als een excel icoontje)

Open deze met Notepad (rechtermuisknop op bestand - open with) en zoek de regels op:

Property name=”CatalystAI” value=”Enable”

verander dit naar:

Property name=”CatalystAI” value=”Disable”

Sla het bestand op. En nu is Catalyst AI uit.

2 texture popin verminderen:

download cfg file en zet deze in de map: C:\PROGRAM FILES\RAGE\BASE

DOWNLOAD LINK

3 Drivers / Driversweeper

uninstall drivers, donwload nieuwste en teven Driversweeper. Start in safemode op, en draai Driversweeper om alles te cleanen. Start opnieuw normal boot op. Installeer nieuwste drivers.

DOWNLOAD HIER DRIVERSWEEPER

Ingame heb ik Vsync aanstaan.

Start de game op ! Dat heeft ALLES verholpen bij mij
Hartelijk dank voor je uitgebreide reply en hulp! _/-\o_

Heb alle stappen precies zo gedaan.
De drivers die ik eerst gedeinstalleerd heb en weer geinstalleerd heb zoals beschreven in stap 3 zijn de Realtek High Defination Audio drivers en de Ati drivers.

Na opstarten van Rage heb ik plotseling weer de blauwe textures terug, DUH! 8)7 8)7 8)7

Snap er geen biet meer van! Misschien ligt het wel aan de hardware ofzo want ik weet het echt niet meer op het moment....

• JediUberknaft

JediUberknaft

Daserg balen ja .. Ik was nog vergeten te melden dat ik ook de update van Rage gedraaid heb, heb je dat nu ook geprobeerd ?

Probeer anders een de 11.10 drivers ? daar draai ik op ...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Acid_Burn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:51:
Waarom zo moeilijk doen met dat config filetje. Ik zet dat gewoon aan/uit in CCC.
Je kan AI niet meer uitzetten in CCC, de schuif opzij zetten, betekent NIET dat hij uit is. Dat heb ik al op meerdere plekken gelezen. Vroeger kon je hem echt uitzetten in CCC. Nu niet meer.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:34:
Daserg balen ja .. Ik was nog vergeten te melden dat ik ook de update van Rage gedraaid heb, heb je dat nu ook geprobeerd ?

Probeer anders een de 11.10 drivers ? daar draai ik op ...
Euhm ja, de update van Rage had ik al geinstalleerd. Ik heb Rage echter niet meer opnieuw geinstalleerd na jouw stappenplan. Of was dat wel de bedoeling?

De 11.10 drivers ben ik nu aan het downloaden en zal ik waarschijnlijk morgen eens uitproberen....

• JediUberknaft

JediUberknaft

Uhm, even denken. Ik heb zelf de game installed, update gedraaid en daarna alles gedaan zoals in mijn eerdere post. Dus dan zou het bij jou ook moeten werken, aangezien jij in principe hetzelfde doet. Als je dan nog problemen hebt, zou ik het niet 1-2-3 weten waar het probleem door komt. Maar wil best met je meezoeken naar oplossing(en). Maar nu bedje in, morgen vroeg op ;)

Ow, wel weer eerst driver uninstallen, safemode opstarten en alles van AMD via Driversweeper eraf gooien ok ? Daarna pas nieuwe driver in normal boot installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door JediUberknaft op 17-11-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Thanks dat je dit doet!
JediUberknaft schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:03:

Ow, wel weer eerst driver uninstallen, safemode opstarten en alles van AMD via Driversweeper eraf gooien ok ? Daarna pas nieuwe driver in normal boot installeren.
Zo heb ik het in principe ook gedaan. Zal zometeen nog eens een laatste utlieme poging wagen en alles deinstalleren incl. Rage en alles opnieuw doen. Misschien luistert het wel heel nauw allemaal maar wat een gedoe zeg, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Is eigenlijk ook de reden waarom ik al lange tijd niet meer gegamed heb op de pc.

Misschien ligt het wel aan m`n configuratie. Ik draai Windows 7 de 64 bit uitvoering, jij ook?
En heb jij misschien nog een bepaald DLL bestand in de Rage dir staan? Bijv. de atioglxx.dll of de preview3.dll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb ook Windows 7 Ultimate 64 bit.

Verder AMD Phenom X2, MSI Hawk 5770, 4GB Ram

Hopelijk lukt het je inderdaad, toch zwaar balen als je een game koopt en hij doet t niet !

Ik heb naast alles wat ik hierboven heb uitgelegd niks extra's gedaan. Dus niks met andere DLL's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als je de 11.10 gebruikt moet je sowieso de atioglxx.dll van preview3 in je rage dir zetten. preview3.dll zegt me niets en daar doet rage ook niets mee voor zover ik weet. Bij 11.11 heb je de dll's niet nodig, maar is de framerate om te huilen. Dan kan je atioglxx.dll van prev3 er weer bij zetten.

Ik heb alleen dat de game crashed na een tijdje spelen aangezien die dll een memory leak heeft als ik het goed begrepen heb.

Ook win7 x64 hier btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Acid_Burn schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:19:
Als je de 11.10 gebruikt moet je sowieso de atioglxx.dll van preview3 in je rage dir zetten. preview3.dll zegt me niets en daar doet rage ook niets mee voor zover ik weet. Bij 11.11 heb je de dll's niet nodig, maar is de framerate om te huilen. Dan kan je atioglxx.dll van prev3 er weer bij zetten.

Ik heb alleen dat de game crashed na een tijdje spelen aangezien die dll een memory leak heeft als ik het goed begrepen heb.

Ook win7 x64 hier btw.
Nou, ik heb dus niks gedaan met die DLL hoor en het spel loopt prima hier. ik draai 11.10 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Apart, de rest van de wereld heeft met 11.10 blauwe textures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dan ben ik een gelukkig persoon die verder nergens last van heeft met de 11.10 drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Nou vandaag zowat de hele middag aan de gang geweest om de boel aan de gang te krijgen.
Eerst alle stappen opnieuw gedaan met de 11.10 drivers, helaas weer blauwe textures.

Toen maar weer het hele zooitje gedeinstalleerd incl. Rage zelf en weer alles opnieuw gedaan maar dan
met de 11.11 drivers. Weg blauwe textures en game is kwa snelheid goed maar alleen als je naar links en rechts kijkt zie je detextures zich opbouwen, ik weet niet hoe dat verschijnsel officieel heet.
Vervolgens van alles met files en settings, zoals beschreven door JediUberknaft, zitten testen maar probleem gaat niet weg helaas.

Voor alle duidelijkheid, ik heb echter geen enkele setting in de Catalyst Control Center gewijzigd of aangepast, alles staat dus op default. Of hebben jullie daar misschien nog het een of ander aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Vaag hoor. Je hebt dus die CFG file in je rage mapje gedaan ? Degene die ik had aangegeven ? Die heeft bij mij echt het texture poppin gestopt. Verder heb ik in CCC niks aangepast. Behalve 1 setting: Dynamic Contrast (maar dat is tegen flikkering in films).

Ikj zou het zo 1-2-3 niet meer weten wat je nu nog kan doen ... Wat heb je voor videokaart eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Vaag Vaag Vaag !! Zomaar, in 1x heb ik ook blauwe textures ! Al dik 2 wkn het spel gespeeld zonder enkel probleem, en nu in 1x blauwe textures. Ik verdenk windows update hiervan, want heb tijdje geen updates gedraaid en gisteren wel. Nu in 1x die textures. Verder ben ik alleen maar ge-upgrade van dual core proc, naar quad. Ik heb het wel gelijk kunnen verhelpen met die 2 dll files in mijn mapje zetten waardoor de textures weer normaal zijn. Zou dit door een windows update kunnen komen ? 2wkn geen probleem, en nu na grote upate blauwe textures ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:41:
Vaag hoor. Je hebt dus die CFG file in je rage mapje gedaan ? Degene die ik had aangegeven ? Die heeft bij mij echt het texture poppin gestopt. Verder heb ik in CCC niks aangepast. Behalve 1 setting: Dynamic Contrast (maar dat is tegen flikkering in films).

Ikj zou het zo 1-2-3 niet meer weten wat je nu nog kan doen ... Wat heb je voor videokaart eigenlijk ?
Yup, die file had ik erin gezet en de rest ook alles precies zoals je zei. Verder heb ik zowat nog alle denkbare
variatie uitgeprobeerd. Dus dat filetje weg/erbij i.c.m. die .dll weg/erbij dat soort dingetjes. Zonder resultaat helaas.

Mijn videokaart is een Gainward Ati Radeon 4870 met 1 GB geheugen.
JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:34:
Vaag Vaag Vaag !! Zomaar, in 1x heb ik ook blauwe textures ! Al dik 2 wkn het spel gespeeld zonder enkel probleem, en nu in 1x blauwe textures. Ik verdenk windows update hiervan, want heb tijdje geen updates gedraaid en gisteren wel. Nu in 1x die textures. Verder ben ik alleen maar ge-upgrade van dual core proc, naar quad. Ik heb het wel gelijk kunnen verhelpen met die 2 dll files in mijn mapje zetten waardoor de textures weer normaal zijn. Zou dit door een windows update kunnen komen ? 2wkn geen probleem, en nu na grote upate blauwe textures ...
Zou kunnen dat Windows de oorzaak is, zat ik zelf ook al eens aan te denken eerlijk gezegd. Het is dat ik geen zin heb om een clean Windows install te doen.
Dus je hebt nu alletwee die dll bestandjes erin staan? Dus de atioglxx.dll en de preview3.dll?
Zou ik nog eens kunnen proberen straks, is net een combo die ik nog niet uitgeprobeerd had. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Allebei de bestandjes die hier kunnen worden gedownload. Staat ook waar je het in moet zetten etc.

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

JediUberknaft schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:23:
Allebei de bestandjes die hier kunnen worden gedownload. Staat ook waar je het in moet zetten etc.

KLIK
Heb de knoop maar doorgehakt en Rage naar de winkel terug gebracht en geruild voor Deus Ex. Had er geen zin meer in om wéér alles te deinstalleren/installeren en terug te gaan naar de 11.10 drivers en ook geen vetrouwen meer in eerlijk gezegd.

Heb de 1e opdracht van Rage wel nog vervuld maar vanwege het telkens opbouwen van de textures de hele tijd nam dat toch veel speelplezier weg. Ontzettend balen want had me erg verheugd op deze game. Het zal wel ergens aan m`n configuratie liggen maar had er geen zin meer in om dat tot in de treuren uit te zoeken, was ja al zowat een week bezig. En bovendien als ik nog langer wachtte kon ik hem ook niet meer ruilen en kon ik eindigen met een game waarvoor ik veel betaald heb en never nooit niet ging werken.

Toch iedereen bedankt, en JediUberknaft in het bijzonder!, voor de hulp en tips! ;)

Zo, en nu maar aan de slag met Deus Ex.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zozo, namen ze zomaar een gebruikte sleutel terug? Die is nu dus onverkoopbaar en zit nog steeds aan jouw account gekoppeld.

Overigens zijn er nieuwe drivers uitgelekt. Gisteren een tijdje mee gespeeld zonder crashes.

[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Burn op 22-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Acid_Burn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:21:
Zozo, namen ze zomaar een gebruikte sleutel terug? Die is nu dus onverkoopbaar en zit nog steeds aan jouw account gekoppeld.

Overigens zijn er nieuwe drivers uitgelekt. Gisteren een tijdje mee gespeeld zonder crashes.
Nou, ik had al eerder verteld aan de winkel dat ik de game niet goed aan de gang kreeg en er zo niks aan had. De eigenaar vertelde, die ik wel enigzins redelijk goed ken trouwens, dat ik hem eventueel kon omruilen mocht het echt niet lukken. Hij zal dat waarschijnljk op zijn beurt wel weer oplossen met z`n leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij een local pcshop koopt dan kan dat.
Bij een grote winkel keten word het moeilijker,maar zelfs met gebruikte steam key,
heb je recht op je geld terug,in dit geval.
Gewoon gevalletje ondeugedelijk product ,en dan heb ik het zuiver over de texture`s.

Het spel zelf is steeds leuker om te spelen,en hoewel ik een shooter alla doom3 verwachte lijkt dit een mix
tussen red fraction guerilla en singularity zijn.
Kei hard scheuren met allerlei voertuigen en af stappen en missie`s vervullen.
Maar buiten dat ik wel speelplezier er aan beleefd,ben ik duidelijk teleur gesteld in de grafic`s.
Gelukkig minder dan de epic fail ,duke for ever nukem,maar toch genoeg om er bij stil te staan.
Dan heeft doom 3 meer sfeer dan rage.(mening bijgesteld)
Hoewel er veel meer aanwezig lijkt,is de omgeving echt beperkt,tot het oppaken van voorwerpen of als maximum het kapot schieten van een fles of benzinne vat.( er is veel meer variatie dan dat )
Niks nieuws,maar wel vertrouwd.
Dit soort elementen maken rage snel wennen,als je eenmaal over de grafische problemen heen bent.
Ik dacht echt toen ik rage opstartte dat mijn videokaart het begeven had,maar ff google toont aan dat ieder1 dit onder vind.
Als je dit niet accepteerd,dan kan je geld toch wel terug vragen,want product technisch zitten er fouten in de game.

Ik ben benieuwd hoeveel patches en fix`s er in totaal nodig zullen zijn,want zoals het er nu voor staat mogen ze nog wel een paar weken werken en een grote patch uitbrengen.

Edit ;Ik ben opnieuw begonnen en ik speel het spel nu op een ouwe laptop en de ervaring is stukken beter geworden.Die grafische problemen hebben weinig met systeem spec`s te maken want deze laptop is in cpu en gpu veel minder dan de desktop waar ik mee ik begonnen was,maar het werkt veel beter.Heel vreemd.
De resolutie is wel gedaald naar 1366x768 ipv 1920x1080,maar dat kan toch niet zoveel uitmaken.
Normaal word een game beter bij resolutie verhoging is mijn eigen ervaring.
Nu ik ongeveer halverwege ben,vind ik het een gave game ,met best redelijk veel vernieuwing,
en goede game play. :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 11:00 ]

Verwijderd

Gisteren de demo voor 360 eens gedownload. Paar dingen die me opvielen:
Er zitten qua graphics wat dingen in waar ik meer van verwacht had. Water (uit een kraan bv) ziet er imho niet uit, zoals het beweegt. Lipsync van de poppetjs is ook niet echt goed. En zoals eerder genoemd, textures van dichtbij zijn ook niet mooi. Uiteindelijk is het wat gemiereneuk want in zn algemeenheid draait de game prima en ziet er ook goed uit vind ik. Dat van die megatextures etc zal best allemaal wel, maar als ik er niet over had gelezen had ik niet geweten dat dit anders is dan elke andere game, zo anders ziet het er allemaal niet uit.

Gameplay heb ik nog niet echt veel in kunnen steken. Even een race met een buggy gedaan, de besturing/physics vielen me wel wat tegen. Het is geen racegame, maar alsnog had het wel wat beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Rage toch maar gekocht @ steam ivm 50% aanbieding... en het is toch een id game...
Eerst was het een smurfengame, met Ati 11.10 drivers, daarna sucky met 11.11 en uiteindelijk goede performance met de 11.11a performance drivers ... wat een gedoe :p

Grafisch is het een beetje wtf... wtf wat mooi en wtf dit kon quake2 al... sommige textures zijn echt gruwelijk low-res.

Verder ben je qua paden idd vrij beperkt. In Borderlands bv kon je gewoon overal op klimmen, hier is soms een klein steentje al te hoog om overheen te komen, je moet het pad maar volgen.
Rijden wat ik tot nu toe gedaan heb (Quad) werkt et wel aardig, jammer dat je muis niks meer doet zodra je op dat ding klimt. Leuke 'gimmick' is dat je gelanceerd wordt zodra je ergens tegenaan botst.

Maargoed, game speelt wel aardig weg... komende week eens lekker wat schieten :p (Stomme steam sales...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
... En toen was het klaar... ineens :p Had nog wat zwaarders verwacht omdat je ineens allemaal BFG ammo kreeg enzo, maar je kon dat laatste ding bijna geheel met die pulse rifle doorknallen :p
Enige 'bug' die ik tegenkwam (buiten driververhaal) was een Sentry bot die even flink heen en weer vloog door de Gearhead Vault.

Uiteindelijk, dmv side-quests en wat races ergens tussen de 15 en 20 uur zoet mee geweest.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste