Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ElmarNieser schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:19:
Ik speel sinds vandaag ook Rage op mijn PC, en wil graag even mijn ervaringen delen.

Eerst even mijn system specs:

Core i7 2600 @ 3.4Ghz
MSI GeForge 570GTX
8GB Ram
Windows 7

Het spel speeld netjes en mooi op 60FPS geen problemen met tearing (vsync) en texture popping TOTDAT ik bij het Dead City Streets gedeelte kwam. Hier echt enorm veel texture popping en niet volledig (scherp) ingeladen textures. Echt verbazingwekkend dat alles vlekkeloos draaide tot op dit punt. Voor de zekerheid nog even gewisseld tussen oude save games (niet in Dead City Streets), en daar werkt het allemaal gewoon vloeiend. Het is dus echt gewoon dit gedeelde van het spel waar het voor mij helemala mis gaat ineens.

Drivers wisselen help allemaal niets, het de nieuwste beta drivers en ook vrij oude WHQL drivers geprobeerd zonder resultaat.

Hopen dat Nvidia (of ID Rage) snel met een oplossing komt!
Heb je dit al geprobeerd (de methode is al eerder gepost hier, maar dit artikel legt het toch wel het meest uitgebreid uit)?:

http://www.geforce.com/Ne...-with-a-few-simple-tweaks

Volgens mij zijn die vergelijkingsscreenshots juist uit dat gedeelte waar je dus problemen hebt.

Btw, steam of nonsteam versie?

(ik hoop dat ik morgen ook aan de slag kan met mijn playthrough :*) )

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 05-10-2011 23:28 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Gundogan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

Heb je dit al geprobeerd (de methode is al eerder gepost hier, maar dit artikel legt het toch wel het meest uitgebreid uit)?:

http://www.geforce.com/Ne...-with-a-few-simple-tweaks

Volgens mij zijn die vergelijkingsscreenshots juist uit dat gedeelte waar je dus problemen hebt.

Btw, steam of nonsteam versie?

(ik hoop dat ik morgen ook aan de slag kan met mijn playthrough :*) )
Steam versie btw :)

Wow, nice deze had ik nog niet gezien :) Dit geeft precies mijn problemen weer!, ik ga het gelijk ff proberen. Thanks

Problemen opgelost :) textures zijn helemaal top, en het draait nog steeds soepel _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ElmarNieser op 05-10-2011 23:47 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
ElmarNieser schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:37:
[...]
Steam versie btw :)

Wow, nice deze had ik nog niet gezien :) Dit geeft precies mijn problemen weer!, ik ga het gelijk ff proberen. Thanks

Problemen opgelost :) textures zijn helemaal top, en het draait nog steeds soepel _/-\o_
Hoe heb jij je game geactiveerd op steam als ik vragen mag?
Want ik kom niet verder dan het opgeven van je product code

Laat maar was de 2e regel die je moest invoeren. Waar die bovenste code voor is in je hoesje weet ik ook niet. Weet iemand dat wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Beerkiller op 06-10-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Beerkiller schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:59:
[...]

Hoe heb jij je game geactiveerd op steam als ik vragen mag?
Want ik kom niet verder dan het opgeven van je product code

Laat maar was de 2e regel die je moest invoeren. Waar die bovenste code voor is in je hoesje weet ik ook niet. Weet iemand dat wel?
Bonus vanwege preorder? Meestal moet je dat apart activeren op steam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Zojuist weer even mee bezig geweest. 11.9 ati + die rage performance driver eraf geflikkerd.

Met alleen die 11.9 ging het nog wel qua framerate, alleen dan die verschrikkelijke texturepopups.
Toen ik de rage performancedriver eroverheen gooide was het helemaal afgelopen.

Maargoed, de hele zooi eraf en terug naar de 11.8 driver. En vervolgens al die opties proberen om die texturepopups tegen te gaan.

Niks helpt alleen die hdd cache map een heel heel heel klein beetje. Nu popt ie 1 keer en als ik meteen terugkijk dan niet. Kijk ik echter 5 seconden later terug dan is het weer texture popup galore :(

Hoe kunnen ze in godesnaam zo een domme domme fout erin laten zitten.

Ik heb alle mogelijke combi's van moederbord, processor, GPU, RAM, OS en versie etc voorbij zien komen en werkelijk waar geven ze op al die combi's problemen.

Ik vraag mij serieus af of en zoja hoelang en op wat voor systeem deze game in vredesnaam getest is door ID. :{

Nu toch echt shift-delete hoor; ik ben er klaar mee. Schandalig dat ze zo een wanproduct uberhaupt op de markt durven te zetten.

ps: ja ik ben boos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Ik gebruik nu de Rage performance driver, de cfg files en de cache map en het spel draait nu perfect. Ik heb drie kwartier gespeeld en 4 quests gedaan en geen enkele texture pop-in meer gezien en met v-sync aan draait het spel steady op 60fps.

Ik wacht sowieso nog even af voordat ik alsnog besluit om het spel toch te kopen, ik lees hier en daar nog veel meer problemen met ctd's en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

H.Boss

Hugo Boss

KneoK schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:24:
Ik gebruik nu de Rage performance driver, de cfg files en de cache map en het spel draait nu perfect. Ik heb drie kwartier gespeeld en 4 quests gedaan en geen enkele texture pop-in meer gezien en met v-sync aan draait het spel steady op 60fps.

Ik wacht sowieso nog even af voordat ik alsnog besluit om het spel toch te kopen, ik lees hier en daar nog veel meer problemen met ctd's en dergelijken.
Ik weet niet ofdat jij een Ati kaart gebruikt? Maar weet jij dan misschien hoe ik de vsync kan aanzetten in control center? Want er is geen directe optie in het spel zelf.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

MrJoker1985 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:27:
[...]

Ik weet niet ofdat jij een Ati kaart gebruikt? Maar weet jij dan misschien hoe ik de vsync kan aanzetten in control center? Want er is geen directe optie in het spel zelf.
Ja, ik gebruik een HD5970 en had met Catalyst 11.8 en zonder de cfg en cache map tweaks zwaar belabberde performance en extreme texture pop-in. Nu dus helemaal niet meer.

In Catalyst Control Center vind je bij Gaming > 3D Application Settings bijna helemaal onderaan de Wait for vertical refresh optie. Die heb ik op Always On gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

vosss schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:58:
Ik vraag mij serieus af of en zoja hoelang en op wat voor systeem deze game in vredesnaam getest is door ID. :{

Nu toch echt shift-delete hoor; ik ben er klaar mee. Schandalig dat ze zo een wanproduct uberhaupt op de markt durven te zetten.

ps: ja ik ben boos :P
Officieel kan je Rage nog helemaal niet spelen in Europa. Je hebt de illegale versie? En je klaagt daar over? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Werkt lekker hier op een 2011 iMac, wel nadat ik de Ati fix erop had gezet

Tot nu toe eerste 4/5 quests ofzo gedaan, ik moet zeggen dat ik er wel iets meer van had verwacht, er is niet veel vernieuwend aan maar vermakelijk genoeg dat ik er nog even mee doorga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Laatst online: 29-04 22:30
babbaloerie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

Officieel kan je Rage nog helemaal niet spelen in Europa. Je hebt de illegale versie? En je klaagt daar over? :F
Fijn dat dat kan. Zo kan ik het spel "testen" zonder dat ik gelijk 50 euro kwijt ben aan een baggerproduct.
Op deze manier heb ik al mijn spellen en software (inmiddels een boekenkast vol) gekocht.
Heeft me een hoop geld aan rotzooi gescheeld. Rage was dan ook na een uurtje spelen SHIFT-DEL en ;w
die ga ik dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
babbaloerie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

En jij weet of ik in Europa woon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
houthakker1985 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Fijn dat dat kan. Zo kan ik het spel "testen" zonder dat ik gelijk 50 euro kwijt ben aan een baggerproduct.
Op deze manier heb ik al mijn spellen en software (inmiddels een boekenkast vol) gekocht.
Heeft me een hoop geld aan rotzooi gescheeld. Rage was dan ook na een uurtje spelen SHIFT-DEL en ;w
die ga ik dus niet kopen.
Het eerste spel gemaakt met deze hele nieuwe engine heeft een paar aanloop probleempjes. Dat maakt het toch nog geen baggerproduct?
Ik zal blij zijn als vandaag mijn pre-order binnenkomt en mocht het niet draaien dan wacht ik wel een paar dagen totdat er een fix is.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

vosss schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:46:
[...]

En jij weet of ik in Europa woon? :P
De kans is groter dat dat wel zo is dan niet :P
Jayden schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:47:
[...]

Het eerste spel gemaakt met deze hele nieuwe engine heeft een paar aanloop probleempjes. Dat maakt het toch nog geen baggerproduct?
Ik zal blij zijn als vandaag mijn pre-order binnenkomt en mocht het niet draaien dan wacht ik wel een paar dagen totdat er een fix is.
Mee eens, ik heb hem nu een dag liggen en kan niet wachten tot ik het vrijdag kan spelen, ondanks de problemen. Het zijn gewoon een paar kinderziektes die grotendeels aan de drivers liggen.

Ik vind het nog wel meevallen als je nagaat dat Rage (voor zover ik weet) de eerste OpenGL 4.2 game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Laatst online: 29-04 22:30
Jayden schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:47:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik ben "verwend". Ik wil dat als ik iets koop dat het dan ook in een keer gewoon goed doet, en niet dat ik nog een paar weken moet wachten op patches, drivers, en fixes voordat ik het fatsoenlijk kan spelen. Nee hoor dan laat ik het liever in het schap staan. Dat geld hou ik in mijn zak zodat ik het uit kan geven aan een spel wat wel goed in elkaar zit (Battlefield 3, hoop ik) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
babbaloerie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

De kans is groter dat dat wel zo is dan niet :P
Dat lijkt me niet. Er wonen veel meer mensen ter wereld NIET in Europa dan dat er mensen zijn die WEL in Europa wonen.

Hoe dat precies zit weet ik niet, ik heb vroeger nooit opgelet bij kansberekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

KneoK schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:18:
[...]

Ja, ik gebruik een HD5970 en had met Catalyst 11.8 en zonder de cfg en cache map tweaks zwaar belabberde performance en extreme texture pop-in. Nu dus helemaal niet meer.

In Catalyst Control Center vind je bij Gaming > 3D Application Settings bijna helemaal onderaan de Wait for vertical refresh optie. Die heb ik op Always On gezet.
Harstikke bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36883410,noline]Het eerste spel gemaakt met deze hele nieuwe engine heeft een paar aanloop probleempjes. Dat maakt het toch nog geen baggerproduct?
Er is een verschil tussen een 'paar aanloop probleempjes' en dat het spel bijna onspeelbaar wordt.

Ach ja, ik moet sowieso nog even wachten. Kreeg 'em net op de mat, maar Steam wil 'em natuurlijk nog niet installeren. Als id en AMD er even de schoudertjes onder zetten komt het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

vosss schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Dat lijkt me niet. Er wonen veel meer mensen ter wereld NIET in Europa dan dat er mensen zijn die WEL in Europa wonen.

Hoe dat precies zit weet ik niet, ik heb vroeger nooit opgelet bij kansberekening :+
Wat een drogredenering om toch maar niet te hoeven toegeven dat je het spel gepirateerd hebt |:(

De kans dat iemand op dit forum post in EU woont is VEEL groter dan het tegendeel.
En toch al zoveel quests gedaan. Ik durf erop wedden dat je het eerst helemaal uitspeelt en het dan plots toch te buggy vindt om te kopen :p

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 06-10-2011 12:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Boeboe schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:11:
[...]

Wat een drogredenering om toch maar niet te hoeven toegeven dat je het spel gepirateerd hebt |:(

De kans dat iemand op dit forum post in EU woont is VEEL groter dan het tegendeel.

[...]

En toch al zoveel quests gedaan. Ik durf erop wedden dat je het eerst helemaal uitspeelt en het dan plots toch te buggy vindt om te kopen :p
Wat is er mis met een spel downloaden om te kijken of het wat is, en het daarna alsnog te kopen? Heilige boontjes kunnen we hier missen als kiespijn :/

Ik wil dit spel wel hebben, maar ik koop geen product dat niet af is, niet of slecht getest, of op een andere manier gewoon niet doet wat het moet doen. Daar geef ik mijn geld niet aan uit.

Als ID een demo voor dit spel had uitgebracht, was het een heel ander verhaal. Maar dit soort rommel op de markt gooien (want dat is het) werkt piraterij alleen maar in de hand.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
[...]

Ow ik heb er geen problemen mee om het toe te geven hoor. Ik zei dat alleen maar om aan te tonen dat jouw conclusie wellicht voorbarig was/zou kunnen zijn :+

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Haha, ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen hier écht het origineel gaan halen na de game te hebben gedownload. Helemaal omdat er geen interessante MP in zit. Als alles dus is opgelost heb je de werkende versie op je PC staan voor de SP, en dan ga je alsnog de originele versie kopen, yeah right. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:51:
Haha, ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen hier écht het origineel gaan halen na de game te hebben gedownload. Helemaal omdat er geen interessante MP in zit. Als alles dus is opgelost heb je de werkende versie op je PC staan voor de SP, en dan ga je alsnog de originele versie kopen, yeah right. :+
En dan blijven we ons maar afvragen waarom er zo weinig dedicated PC-games ontwikkeld worden :)

Tuurlijk, een deel van de PC-gamers koopt 'gewoon' zijn games. Maar er blijft, denk ik, toch een meerderheid die het alleen blijft downloaden...

[ Voor 13% gewijzigd door Sssquirrel op 06-10-2011 13:02 ]

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:51:
Als het eenmaal werkt ga ik wel degelijk het orgineel halen :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Nu alle problemen hier zijn opgelost wil ik nog wel even zeggen dat het een ZEER vette Singleplayer heeft. Mijn mening is totaal bijgesteld nu de problemen verholpen zijn. De afwerking van de graphics is echt subliem. Ik durf zelfs te stellen dat ik dit (naar mijn persoonlijke mening natuurlijk) het geliktste spel tot de dag van vandaag vind.

Het is echt ontzettend jammer dat het spel niet eerst goed getest is voor de PC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De SP vind ik tot nu toe wel vermakelijk, maar het voelt wel wat simpel aan allemaal hoor. De nederzettingen hebben 3 bewoners die de hele tijd stil staan en daarbinnen gebeurt verder maar weinig. Ik heb niet het gevoel dat ik in een levende open wereld ben beland, in ieder geval. Iets wat ik meer heb bij bijvoorbeeld GTA of RDR.

Het moment dat je de buggy krijgt is een ander bijvoorbeeld: ik rij de poort uit en nog geen 2 seconden later word ik overhoop geschoten door een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:35:
De SP vind ik tot nu toe wel vermakelijk, maar het voelt wel wat simpel aan allemaal hoor. De nederzettingen hebben 3 bewoners die de hele tijd stil staan en daarbinnen gebeurt verder maar weinig. Ik heb niet het gevoel dat ik in een levende open wereld ben beland, in ieder geval. Iets wat ik meer heb bij bijvoorbeeld GTA of RDR.

Het moment dat je de buggy krijgt is een ander bijvoorbeeld: ik rij de poort uit en nog geen 2 seconden later word ik overhoop geschoten door een bende.
Het echte werk komt nog, maak je maar geen zorgen :) ik dacht dat eerst ook:

spoiler:
Je komt straks in een veel groter drop, echt een stuk levender/mooier/groter

[ Voor 6% gewijzigd door ElmarNieser op 06-10-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mooi zo.

spoiler:
Ook zo een mooi stukje: fix de antennetoren. Dat is godver op nog geen 10 meter afstand. Ik had zoiets van; doe het lekker zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:35:

iDsoftware heeft expliciet aangegeven dat Rage geen Sandbox game is maar 'gewoon' een lineaire shooter met rpg elementen, mini games en een race engine. Ik kan me wel voorstellen dat men een sandbox game verwacht dmv de soortgelijke setting in games als Fallout en Borderlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Kan iemand al een indicatie geven over hoe lang de SP ongeveer is? Klopt het dat je na 12 uur "al" klaar bent?
Iemand al de co-op / MP getest?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

iDsoftware heeft expliciet aangegeven dat Rage geen Sandbox game is maar 'gewoon' een lineaire shooter met rpg elementen, mini games en een race engine. Ik kan me wel voorstellen dat men een sandbox game verwacht dmv de soortgelijke setting in games als Fallout en Borderlands
Je hebt me denk ik niet goed geïntepreteerd. Ik verwacht inderdaad geen sandbox game als RDR of GTA. Alleen wat ik tot nu toe gezien heb, 2 "nederzettingen" op 20 seconden rijden van elkaar af met bij elkaar een populatie van nog geen 10 mensen, overtuigt niet.

Als ik in bijvoorbeeld Metro bovengronds kom, dan heb ik het idee in een enorme vervallen apocalyptische wereld beland te zijn, en daar zitten zelfs helemaal geen karakters. Die game is zelfs nog veel meer lineair ook. Het voelt gewoon allemaal zo klein en nep. Hopelijk wordt het later inderdaad beter, zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

Na de configuratie aanpassingen (texture pop-up) en de AF terugzetten naar 8x (16x geeft zwarte lijnen in de vorm van vierkantjes op alle objecten) loopt het hier toch wel erg lekker.
Jammer dat SLI niet word ondersteund op dit moment, maar op een enkele gtx280 draait hij hier ook constant op 60fps bij 2560x1600 dus kunnen de andere 2 kaarten een dutje doen, al zou SLi wel beter zijn om de AA omhoog te schroeven.
Moet zeggen, de missies spelen lekker weg, rijden tussen de missies in is vrij onzinnig, free roaming is er toch niet, je kan 1 meter naar links en 1 meter naar rechts thats it.

Enige probleem wat ik nog heb is dat zowel op 7.1 als op 5.1 surround de stemmen uit de achterste boxen komen ipv de center.
Hebben er hier meer last van ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt me denk ik niet goed geïntepreteerd. Ik verwacht inderdaad geen sandbox game als RDR of GTA. Alleen wat ik tot nu toe gezien heb, 2 "nederzettingen" op 20 seconden rijden van elkaar af met bij elkaar een populatie van nog geen 10 mensen, overtuigt niet.
My bad, ik las op vele fora dat mensen wel een sandbox game verwachtte en interpreteerde dit ook zo, immers je vergelijkt het wel met 2 sandbox games. Maar ik kan me wat voorstellen bij die overtuigingsfactor. Ik heb de game nu binnen maar kan denk ik in het weekend pas spelen. Ik post mijn bevindingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

[...]

[...]

Mwoah, 4 quests valt toch wel mee?

Ik had al eerder aangegeven dat ik mijn pre-order geannuleerd had vanwege mijn eerste ervaring, als het spel zonder alle tweaks zo gedraaid had zoals het nu doet dan had ik zeker niet geannuleerd. Noem me gek maar ik koop graag en vaak spellen, soms zelfs meerdere keren (ik heb SFIV bv voor de pc, 360, iPhone en PS3. SSFIV hetzelfde en ook nog voor de 3DS. Gears of War voor pc en 360, Fable III voor pc en 360). Ik ga de weddenschap dan ook graag met je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
Het spel lijkt mij reuze interessant!
Weet iemand toevallig of er een split screen functie op zit bij de Xbox360?
Kan nergens iets vinden of het zeker zo is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik vraag me af of je überhaupt wel gezocht hebt dan:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=rage+splitscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Pro-tip:

Zet Vsync aan.

Waarom? (buiten tearing)

Doe je het niet dan flikt je Nvidia kaartje eruit!

Neefie waar ik gisteren over postte, heeft één van z'n twee GTX470's naar z'n grootje. De bovenste werdt gebruikt en liep blij 400fps te draaien. Even een kwartiertje pauze in het menu betekende 2000fps. Einde GPU0.

Hij wil niet meer. Heh, laat ik zorgen dat v-sync het doet vannacht als die zooi unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

djunicron schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:39:
Pro-tip:

Zet Vsync aan.

Waarom? (buiten tearing)

Doe je het niet dan flikt je Nvidia kaartje eruit!

Neefie waar ik gisteren over postte, heeft één van z'n twee GTX470's naar z'n grootje. De bovenste werdt gebruikt en liep blij 400fps te draaien. Even een kwartiertje pauze in het menu betekende 2000fps. Einde GPU0.

Hij wil niet meer. Heh, laat ik zorgen dat v-sync het doet vannacht als die zooi unlocked.
Haha zo'n ***verhaal heb ik nog nooit gehoord :p
Of die kaart nou 60, 600 of 60000000 fps renderd maakt geen drol uit.
Zal eerder een probleem met de koeling zijn geweest, die chips moeten gewoon onder volle belasting kunnen draaien.
Neemt niet weg dat V-sync beter is voor vloeiende beweging van het beeld, dit staat echter helemaal los van een videokaart die het begeeft O-)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm was even benieuwd of Rage mij geen problemen zou geven : http://clients.futuremark...d=10478&sysInfoId=8383815

Wel raar hij zegt :

Sorry, Rage will not run on your computer.
The Game-o-Meter detects that your processor does not have the required hardware features. It is likely that you would have to upgrade your entire computer to play Rage.

Maar alle performance balkjes staan goed :)
Zie het wel als hij binnen is, zo niet pech zo ja haal ik em wel van Steam.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Heeft er iemand net als mij wellicht problemen met het geluid? De game draait over het algemeen prima, alle sounds zijn OK... totdat er iemand begint te praten (Er een dialoog begint)..

Het enigste wat ik dan te horen krijg is een hoop ruis (lees: lawaai). Als ik vriend Google hierop raadpleeg dan zijn er meer mensen die dit issue hebben, echter is er nog geen echte oplossing te vinden.

Ik gebruik de onboard Realtek HD sound van m'n Rampage 3 Extreme. De drivers hiervan zijn al up to date gebracht tot de allerlaatste versie (R2.65). Ik heb als speakers de famous Z5500 digital, ook hierop heb ik al zowel digitaal als analoge verbinding geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Ik ga nu nog even stereo instellen vanuit Windows, wellicht dat dit soulaas biedt maar ik heb er een hard hoofd in...

EDIT:

Stereo settings helpen helaas ook niet! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Darker op 06-10-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
justifire schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:54:
[...]

Haha zo'n ***verhaal heb ik nog nooit gehoord :p
Of die kaart nou 60, 600 of 60000000 fps renderd maakt geen drol uit.
Zal eerder een probleem met de koeling zijn geweest, die chips moeten gewoon onder volle belasting kunnen draaien.
Neemt niet weg dat V-sync beter is voor vloeiende beweging van het beeld, dit staat echter helemaal los van een videokaart die het begeeft O-)
ik geloof dat starcraft ook zon probleem had in het begin. dus ik sluit het niet uit. maar ik vermoed dat we dit dan al lang op gamesites terug gevonden hadden

http://www.dailytech.com/...rary+Fix/article19224.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Proxx op 06-10-2011 19:00 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 11:09
Weet iemand trouwens of rage driver van AMD/ATI ook de Bf3 fixes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Torp_me schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:05:
Weet iemand trouwens of rage driver van AMD/ATI ook de Bf3 fixes heeft?
Heeft ie niet. Er komt nog een driver met beide fixes.

http://twitter.com/#!/Cat...status/121679142826676224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Darker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:34:
Heeft er iemand net als mij wellicht problemen met het geluid? De game draait over het algemeen prima, alle sounds zijn OK... totdat er iemand begint te praten (Er een dialoog begint)..

Het enigste wat ik dan te horen krijg is een hoop ruis (lees: lawaai). Als ik vriend Google hierop raadpleeg dan zijn er meer mensen die dit issue hebben, echter is er nog geen echte oplossing te vinden.

Ik gebruik de onboard Realtek HD sound van m'n Rampage 3 Extreme. De drivers hiervan zijn al up to date gebracht tot de allerlaatste versie (R2.65). Ik heb als speakers de famous Z5500 digital, ook hierop heb ik al zowel digitaal als analoge verbinding geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Ik ga nu nog even stereo instellen vanuit Windows, wellicht dat dit soulaas biedt maar ik heb er een hard hoofd in...

EDIT:

Stereo settings helpen helaas ook niet! :(
Had ik hierboven al gezegd maar bij mij is het dus ook niet zoals het hoort.
Alles klinkt goed behalve als ze gaan praten komt geluid uit achterste boxen ipv de center, daardoor versta ik er ook geen woord van.
Schijnt te komen door de OpenAl die ze gebruiken ipv directx.
Zit zelf met een Creative X-Fi 7.1
Ook Alchemy bied geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 21:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14:03
Zojuist voor de ps3 gekocht!

Kreeg nog 8 euro korting omdat er een verkeerde prijssticker op zat!

Straks maar even uitproberen!
Ik weet al wat zondag doe als t vrouwtje t huis uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 17:20
bolleh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:13:
Zojuist voor de ps3 gekocht!

Kreeg nog 8 euro korting omdat er een verkeerde prijssticker op zat!

Straks maar even uitproberen!
Ik weet al wat zondag doe als t vrouwtje t huis uit is!
Het is wel duidelijk wie de broek aan heeft bij jullie thuis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Geweldig! Nu hebben we dus al Wolfenstein, Doom en Quake easter-eggs, nu alleen nog commander keen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 01:14

kingfriko

100 % BULLY

Ik vind rage er op zich best aardig uitzien verder , alleen in dat ziekenhuis vond ik het er toch echt slecht uitzien (ps3 versie , misschien is het op de pc wat strakker)
Guns zijn best cool , ik ben alleen gauw door m`n ammo heen , volgende keer maar eerst inslaan voor ik op jacht ga ;-)
Racen tot nu toe best vermakelijk , leuk dat het er in zit voor de afwisseling , net als de rpg elementen .
Blijft natuurlijk een shooter maar dit maakt het wat minder eentonig .
ongeveer 3 uur bezig nu , dit weekend maar eens gaan zitten voor een flinke sessie ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:26
Almost all the issues with RAGE are hardware/driver related and not an issue with the game itself.

Please note the following from Bethesda:
ATI and NVIDIA are working on updated drivers that should be released today/tomorrow that will fix multiple issues.
Bethesda is working on an update to allow for users to customize their video options which will solve many of the issues users are having.
For the latest information please visit http://www.bethblog.com
Thank you for your patience with this matter. All parties are working as fast as they can to correct the problems with RAGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Das mooi want ik geef het voor nu even op. Ik heb die CFG files geïnstalleerd, filechache geïnstalleerd, compleet nieuwe ATI 11.8 drivers geïnstalleerd inclusief DriverCleaner en een restart en als laatste die Rage Performance Drives er overheen getieft. Maar het helpt niets.

Het gekke is dat iedereen het over texture-popping heeft maar ik zou het niet eens weten of ik daar last van heb. Simpelweg omdat ik zover niet kom. De intro filmpjes doen het prima maar wanneer je wakker wordt in je Cryocoffin hapert de boel als een gek. Ik hoor 2 seconden geluid en zie dan ook bewegend beeld waarna ik minimaal 5 tot 10 seconden moet wachten op de volgende frame van 2 seconden. 8)7
Aan mijn systeem zou het ook niet mogen liggen: E8800 2,8Ghz Duo, 4gb, HD4870 1gb, Win7 64bit.

Toch maar wachten op die super drivers van ATI dan maar...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:40
Heb je ook die catalyst ai uitgezet? Je moet het vakje aanvinken om hem uit te zetten. Ik had hetzelfde hier dat rage 100 %cpu ging gebruiken.

Het draait allemaal vloeiend hier met een 4890, echter die texture pop ups :( .Nieuwe drivers mochten niet baten, ook die cfg en cache folder niet.

Volgens mij is er momenteel nog geen fix voor de 4000 serie, wat ik lees op het steam forum zijn het allemaal 5 of 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ben ik nu de enige die denkt dat er een enorme fail gemaakt is door de betrokken partijen?

Ik bedoel als je potverdorie weet dat de DirectX/OpenGL stack (of wat Carmack ook gebruikt voor het gfx deel van de ID Tech 5 engine) die in de huidige driver release zit domweg niet goed functioneert met een AAA spel wat op het punt staat om uit te komen (wat min of meer al duidelijk had moeten worden tijdens de QA tests) dan zorg je er toch gewoon voor dat er een driver uitgegeven wordt tegelijkertijd met de release van het spel die wél fatsoenlijk werkt?

Of denk ik nu weer te simpel...?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
Denk je dat ik zo stom ben om dat niet te proberen? Stom van je om zoiets meteen te denken :X

Ik vroeg het me af, omdat het nergens echt zeker wordt gezegd.
co-optimus heeft niet altijd correcte informatie en verder is de informatie overal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
luxzenburcht schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:15:
Heb je ook die catalyst ai uitgezet? Je moet het vakje aanvinken om hem uit te zetten. Ik had hetzelfde hier dat rage 100 %cpu ging gebruiken.

Het draait allemaal vloeiend hier met een 4890, echter die texture pop ups :( .Nieuwe drivers mochten niet baten, ook die cfg en cache folder niet.

Volgens mij is er momenteel nog geen fix voor de 4000 serie, wat ik lees op het steam forum zijn het allemaal 5 of 6000.
Een official van AMD heeft gezegd dat de Rage Hotfix ook werkt voor de 4xxx-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het wordt toch echt op meerdere sites bevestigd.

Dus om antwoord op je vraag te geven: JA, er zit een split screen optie in Rage.

Edit: Om nog maar iets inhoudelijks over de game te melden (helaas gaat het hier alleen maar over videokaarten, drivers en textures): de animatie die je ziet als je een nieuw wapen krijgt, heel tof!

[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 06-10-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14:03
RoaDHouse schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Het is wel duidelijk wie de broek aan heeft bij jullie thuis _/-\o_
Haha

Nee ik ben druk met werk en volg in deeltijd momenteel 2 semesters dus zondag is mijn enige chill dag, en aangezien er geen voetbal is dan maar lekker knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ik heb een aantal fixes gedaan al:

cfg file aangemaakt van een steamforum met daarin aantal regels in de base map.

Cache folder aangemaakt(daar komt ook daadwerkelijk wat in te staan

Als ik dan ga spelen en ik sta stil dan heb ik 60 fps, echter als ik ga bewegen(naar voor of om me heen kijk maakt niet uit) dan daalt mijn fps tot wel 25 fps ofzo. Erg traag en je merkt gewoon vertraging.

Enig idee nog wat ik kan doen hieraan?
Q6600 @ 3ghz
4 gb ram
amd 6870 1gb
catalyst 11.9

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00
Probeer de CCC 11.10 beta eens (Is gemaakt voor BF3, maar who knows :+ )

meuk: AMD Catalyst 11.1

Let ver verder ook op dat je CCC AI bij de Graphic options uitzet (In CCC dus). Dit schijnt nogal invloed te hebben op de performance in Rage (en andere games).

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2011 23:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
mindcrash schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Ben ik nu de enige die denkt dat er een enorme fail gemaakt is door de betrokken partijen?

Ik bedoel als je potverdorie weet dat de DirectX/OpenGL stack (of wat Carmack ook gebruikt voor het gfx deel van de ID Tech 5 engine) die in de huidige driver release zit domweg niet goed functioneert met een AAA spel wat op het punt staat om uit te komen (wat min of meer al duidelijk had moeten worden tijdens de QA tests) dan zorg je er toch gewoon voor dat er een driver uitgegeven wordt tegelijkertijd met de release van het spel die wél fatsoenlijk werkt?

Of denk ik nu weer te simpel...?
I'm with ^^ Prima dat het aan drivers ligt ofzo maar dit zie je toch tijdens het testen? het is makkelijk om het af te schuiven naar het nvidia/ati kamp maar in feite ligt de fout gewoon gigantisch aan hun kant.

Hoe hebben ze dit uberhaupt kunnen testen als de correct werkende drivers nog gemaakt moeten worden? 8)7

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
ik wacht wel even met aanschaffen tot het allemaal stabiel is denk ik. Geen zin om met beta drivers etc. te moeten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
D4NG3R schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:07:
Probeer de CCC 11.10 beta eens (Is gemaakt voor BF3, maar who knows :+ )

meuk: AMD Catalyst 11.1

Let ver verder ook op dat je CCC AI bij de Graphic options uitzet (In CCC dus). Dit schijnt nogal invloed te hebben op de performance in Rage (en andere games).
Sorry maar welke opties bedoel je precies? In welk menutje in de CCC?

Alles staat op Use Application settings, anders kom je direct op 2x AA en ik hoef niet persee AA aan ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Ewivis op 06-10-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:35

SomerenV

It's something!

Net even een uurtje Rage gespeeld. Heb wel eerst de verschillende fixes moeten uitvoeren maar nu is het wel enigzins speelbaar op m'n Q6600 @ 3.0GHz, 4GB Ram en 4850 512MB. Wel hier en daar last van wat framedrops maar dat beperkt zich voornamelijk tot de buitengebieden. Op het eerste gezicht ziet het er echt prachtig uit, maar álles is statisch. Schaduwen zitten in de textures gebakken, niks kan kapot en sommige textures zien er van dichtbij echt enorm lelijk uit. Verder speelt de game wel prima maar 1 ding viel me wel op: waarom kan ik geen wapens van vijanden oppakken!? Welke #$@#&* heeft dat nou weer verzonnen? :(

En het: 'hey, je kunt niet praten, maar kun je 50 meter verder rijden en wat bandits killen want wij zijn lui' gehalte is nogal hoog voor zover ik nu heb kunnen zien. So far niet echt mijn game jammer genoeg.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
SomerenV schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:31:
Net even een uurtje Rage gespeeld. Heb wel eerst de verschillende fixes moeten uitvoeren maar nu is het wel enigzins speelbaar op m'n Q6600 @ 3.0GHz, 4GB Ram en 4850 512MB. Wel hier en daar last van wat framedrops maar dat beperkt zich voornamelijk tot de buitengebieden. Op het eerste gezicht ziet het er echt prachtig uit, maar álles is statisch. Schaduwen zitten in de textures gebakken, niks kan kapot en sommige textures zien er van dichtbij echt enorm lelijk uit. Verder speelt de game wel prima maar 1 ding viel me wel op: waarom kan ik geen wapens van vijanden oppakken!? Welke #$@#&* heeft dat nou weer verzonnen? :(

En het: 'hey, je kunt niet praten, maar kun je 50 meter verder rijden en wat bandits killen want wij zijn lui' gehalte is nogal hoog voor zover ik nu heb kunnen zien. So far niet echt mijn game jammer genoeg.
Welkom in de wondere wereld van console ports :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

FloydRaalte schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:05:
[...]

Das mooi want ik geef het voor nu even op. Ik heb die CFG files geïnstalleerd, filechache geïnstalleerd, compleet nieuwe ATI 11.8 drivers geïnstalleerd inclusief DriverCleaner en een restart en als laatste die Rage Performance Drives er overheen getieft. Maar het helpt niets.

Het gekke is dat iedereen het over texture-popping heeft maar ik zou het niet eens weten of ik daar last van heb. Simpelweg omdat ik zover niet kom. De intro filmpjes doen het prima maar wanneer je wakker wordt in je Cryocoffin hapert de boel als een gek. Ik hoor 2 seconden geluid en zie dan ook bewegend beeld waarna ik minimaal 5 tot 10 seconden moet wachten op de volgende frame van 2 seconden. 8)7
Aan mijn systeem zou het ook niet mogen liggen: E8800 2,8Ghz Duo, 4gb, HD4870 1gb, Win7 64bit.

Toch maar wachten op die super drivers van ATI dan maar...
Had precies hetzelfde toen ik SLI forceerde in nvidia-panel, laatste driver zet de SLI modus voor rage dan ook op 1 core (zelfde als SLi uitgeschakeld).
Weet dus niet of die 4870 ook 2 cores heeft, want dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Hier met 1 kaart vloeiend 60 fps, met 3 kaarten 5-8 fps en een stroboscopisch lijnenspel :P
Benieuwd of de nieuwe drivers hier wel verbetering in gaan brengen.
Is toch eigenlijk te gek voor woorden, rage, het geroemde project van DE John Carmack, samen met nVidia 2 handen op 1 buik en dan na 6 jaar vogelen geneens degelijke drivers hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:35

SomerenV

It's something!

unfor schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

Volgens Carmack beschikken de huidige grafische kaarten over pak 'm beet 10 keer meer kracht dan de ouwe meuk in consoles. Waarom zie ik dan niet terug in Rage? Als ik verschillende devs mag geloven dan is zelfs een huidige mid-range PC vele malen sneller en krachtiger dan een console. Nu snap ik dat je Windows draait, dat een dev niet kan optimaliseren voor één bepaald hardware pakket (zoals de PS3 en X360 het hebben) en gezien de krachtige huidige pc's moet dat allemaal niet zo'n probleem zijn, maar waarom is het dan zo dat PC gamers eigenlijk keer op keer genaaid worden? :\ Rage is hier wel een mooi voorbeeld van. Carmack, dé god van het FPS genre, groot geworden door de PC, heeft een game afgeleverd die aan alle kanten ruikt naar port. De menu's, de missende grafische settings, de vele problemen, het feit dat je maar 4 wapens kunt assignen aan je quick select dingetje, de statische structuur van alles, veel lowres textures, etc. Makes me sad as a PC gamer :'(

@hieronder
GTA, groot geworden onder andere op de PC, waar het superieure graphics had, is optimalisatiegewijs om zeep geholpen sinds deel 4 en Rockstar heeft de prioriteit tegenwoordig bij consoles liggen (kijk naar de releasedates)
Rainbow Six en Ghost Recon, twee toonaangevende tactische shooters zijn totaal veranderd (in negatieve zin) sinds de komst van de huidige consoles.
Max Payne heeft een vreemde make-over gekregen
Alan Wake, welke een PC exclusive zou worden met prachtige graphics is uiteindelijk niet op de PC uitgekomen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan als ik wat games doorloop. Consoles zijn gewoon niet goed voor PC gaming. Punt.

Edit: ik ben Epic Games vergeten, die al helemaal álles te danken hebben aan de PC. De laatste Unreal Tournament was een aanfluiting en zij lijken nu wel exclusief te ontwikkelen voor de X360. Maar wat wil, je met al die piraterij op het PC platform! :X Feit is dat alle grote studios achter het geld aan zijn gegaan en dat ligt nou eenmaal bij de consoles (DLC anyone? Geen SDK's anyone?). Wij als veel kleinere groep gamers hebben dat maar te slikken ofzo. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door SomerenV op 06-10-2011 23:58 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
unfor schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

Wat een slap gelul zeg, sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

vsync geforceerd en config bestandje aangemaakt waarna het op mn am2+ mobo met gtx580 er verbluffend uitziet.
Ook de kinetics van de NPC's zijn levendig/vloeiend. In combinatie met aardige AI en grote gedetailleerde omgeving voelt het aan als de levendige versie van Borderlands. Wat meer stripachtig is.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Lekker lame dit je kan je game niet eens spelen... hij wil nog steeds niet unlocke... Beetje raar dat Amerikanen het al heel de week kunnen spelen :( (ik heb hem toch maar gehaald O-) ) Waarom een game eerder leveren als je hem toch niet kan spelen??

[ Voor 59% gewijzigd door bloodlynx op 07-10-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad tis toch 7 Okt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Someren:

In sommige gevallen heb je wellicht gelijk, maar ik heb soms wel het idee dat PC gamers een perfecte game verwachten. Is er vervolgens iets mis -> consoles de schuld geven.

Zelfs een game die nog lang niet uit is, en waar nog maar één trailer van is, wordt beschuldigd, serieus? Dus Max Payne heeft een make over gekregen door de consoles, lol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een /rant wat is dat Steam ruk zeg. Waarom heb ik in godesnaam 2 dvd's met game als ik nog 21 gb aan game content moet downloaden dat ook nog eens een keer mislukt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:16:
@Someren:

In sommige gevallen heb je wellicht gelijk, maar ik heb soms wel het idee dat PC gamers een perfecte game verwachten. Is er vervolgens iets mis -> consoles de schuld geven.

Zelfs een game die nog lang niet uit is, en waar nog maar één trailer van is, wordt beschuldigd, serieus? Dus Max Payne heeft een make over gekregen door de consoles, lol. :+
Wat ik het ergste vind is dat tegenwoordig de games op alle mogelijke platformen uitgegeven moeten worden en daarom zit er tussen de console en PC versies maar weinig verschil. Dit heeft tot gevolg dat iemand met een High-end PC dezelfde graphics, physics enz. kan verwachten dan iemand die het spel op de inmiddels 5-6 jaar oude consoles speelt en dat is gewoon heel erg jammer.

Rage lijkt hier ook onder te lijden, het ziet er op de PC bijna hetzelfde uit als op de consoles ook al heb je goede hardware. Het spel kan niet eens gebruik maken van SLI/Crossfire en je kunt zelf de grafische instellingen niet op een fatsoenlijke manier aanpassen (ja via .cfg bestandjes...).

Je PC wordt dus behandelt als een console van 5-6 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00
Ewivis schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:29:
[...]

Sorry maar welke opties bedoel je precies? In welk menutje in de CCC?

Alles staat op Use Application settings, anders kom je direct op 2x AA en ik hoef niet persee AA aan ofzo.
Als alles op application settings staat is het al goed ;) CCC AI is een van de opties daar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
D4NG3R schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:43:
[...]

Als alles op application settings staat is het al goed ;) CCC AI is een van de opties daar.
ah ok, nou heb dat op performance gezet allemaal, maar alsnog als ik beweeg daalt de fps naar 30 en het maakt ook niet uit waar ik heen kijk en de fps wordt gewoon stabiel 60.

Vind het maar bagger eigenlijk. Erg jammer want had wel intensie om het spel te halen, maar als dit al slecht is afgewerkt en ik krijg het zelfs niet met tweaks goed aan de praat, ja dan niet... Haal ik wel BF3 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

EnigmaNL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:40:
[...]

Wat ik het ergste vind is dat tegenwoordig de games op alle mogelijke platformen uitgegeven moeten worden en daarom zit er tussen de console en PC versies maar weinig verschil. Dit heeft tot gevolg dat iemand met een High-end PC dezelfde graphics, physics enz. kan verwachten dan iemand die het spel op de inmiddels 5-6 jaar oude consoles speelt en dat is gewoon heel erg jammer.

Rage lijkt hier ook onder te lijden, het ziet er op de PC bijna hetzelfde uit als op de consoles ook al heb je goede hardware. Het spel kan niet eens gebruik maken van SLI/Crossfire en je kunt zelf de grafische instellingen niet op een fatsoenlijke manier aanpassen (ja via .cfg bestandjes...).

Je PC wordt dus behandelt als een console van 5-6 jaar oud.
Men gaat nu eenmaal voor het geld. Simpel.

Momenteel is PC gaming niet meer hot genoeg om daar al je effort in te steken. Consolegames verkopen beter --> men richt zich daar op. Dat dat helaas niet altijd goede gevolgen heeft voor PC gaming zal ik niet ontkennen; hoe het nu met Rage gaat op PC is een schande en zou niet moeten mogen gebeuren.

Maar tegenwoordig krijgt console gaming wel meteen de schuld van elke bug, mindere texture of (in sommige gevallen) gewoon slecht spel wat er verschijnt. Dat is ook niet (altijd) terecht.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Willybubba schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:09:
Maar tegenwoordig krijgt console gaming wel meteen de schuld van elke bug, mindere texture of (in sommige gevallen) gewoon slecht spel wat er verschijnt. Dat is ook niet (altijd) terecht.
Dat is inderdaad waar, veel games hebben meer bugs in de PC versie dan op de consoles (zoals met BF3 nu het geval is) maar dat is niet gelijk de schuld van de consoles, eerder van de developer die blijkbaar meer aandacht schenkt aan de console versie.

Het is uiteraard logisch dat ze voor het geld gaan, het zijn immers bedrijven en die bestaan alleen maar op geld te verdienen. Waar ik mij het meest aan stoor is dat de PC versies gewoon nauwelijks verschillen van de console versies, ze zouden wat beter hun best moeten doen om de PC versies anders/beter te maken! Vooral het feit dat PC's doorgaans veel meer vermogen hebben dan consoles zou meer benut moeten worden.

Ik vind het jammer dat PC gaming het stiefkindje is geworden, ze zouden op gelijk niveau moeten staan.

Rage heb ik een paar uurtjes gespeeld en op zich is het een redelijke game maar niet wat ik van id Software verwachtte. Het speelt wel lekker weg en de wereld ziet er wel goed uit maar veel dingen lijken gewoon niet goed. Je ziet dat de textures in grote lijnen er mooi uit zien maar als je dan een gebouw in loopt en kijkt naar spullen die in de schappen liggen zien die er gewoon wazig en onherkenbaar uit.

Ik weet dat ik ten tijde van Doom 3 nog een andere videokaart moest kopen (en dat het ook de moeite waard was), bij Rage heb ik het idee dat mijn 3 jaar oude laptop het nog kan draaien. Ook het feit dat deze game mijn SLI opstelling niet gebruikt stoor ik mij heel erg aan.

Het is een redelijke game om de periode tot 25 oktober te "overbruggen" wanneer BF3 uit komt :)

Hopelijk worden de volgende games die gebruik gaan maken van deze engines wel een stuk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Idd dit is een schande. Het ziet er inderdaad naar uit alsof het letterlijk 1op1 van een console versie is overgezet, en totaal niet is getest, ja waarschijnlijk op 1 machine die ze daar hadden staan...

Maare wat mij ook opvalt is dat dit weer een game van Bethesda Softworks is die een crap/buggy pc versie uitbrengt. Fallout 3, Brink, Rage. Als je Skyrim ook nog wil in december zou ik mezelf maar heel goed achter de oren krabben of je deze wel gelijk moet preorderen voor de pc, want ik zie wel een trent met deze uitgever voor wat betreft pc gaming...

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ewivis schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:02:
Ik heb een aantal fixes gedaan al:

cfg file aangemaakt van een steamforum met daarin aantal regels in de base map.

Cache folder aangemaakt(daar komt ook daadwerkelijk wat in te staan

Als ik dan ga spelen en ik sta stil dan heb ik 60 fps, echter als ik ga bewegen(naar voor of om me heen kijk maakt niet uit) dan daalt mijn fps tot wel 25 fps ofzo. Erg traag en je merkt gewoon vertraging.

Enig idee nog wat ik kan doen hieraan?
Q6600 @ 3ghz
4 gb ram
amd 6870 1gb
catalyst 11.9
Ik heb exact hetzelfde helaas (en dat met de rage drivers). En behoorlijk wat crashes en artifacts. Ik wacht wel op een patch/fix :'(

En fraps + Rage + ati kaart = standaard 15 fps als je probeert te recorden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Me game blijft maar crashen als ik eenmaal buiten kom... Nu als spijt dat ik hem toch gehaald heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Laat maar komen die hap !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hebben 'we' toch echt aan onszelf te danken. PC games verkopen gewoon niet goed genoeg om miljoenen te investeren in een PC-only titel.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Hydra schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:33:
[...]

Hebben 'we' toch echt aan onszelf te danken. PC games verkopen gewoon niet goed genoeg om miljoenen te investeren in een PC-only titel.
Zit een verschil tussen een decent consol poort of gewoon een game uitbrengen die TOTAAL niet werkt ik ben echt kwaad ik heb gewoon 35 euro weg gegooid aan niks, kan het niet eens spelen als ik uit de arc stap crash ik gewoon totaal. Elke config geprobeerd , drivers ect. Ik heb een i750 op 3.6 ghz 4gig geheugen en een 5770 hawk dus het zou gewoon prima moeten kunnen. Echt schandalig dit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:35:
Effe een /rant wat is dat Steam ruk zeg. Waarom heb ik in godesnaam 2 dvd's met game als ik nog 21 gb aan game content moet downloaden dat ook nog eens een keer mislukt. :-(
https://support.steampowe...le.php?ref=5357-FSQM-0382

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bij andere PC spelers werkt hij wel gewoon, dus ik heb je tekst even gefixed.
bloodlynx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:37:
[...]

Zit een verschil tussen een decent consol poort of gewoon een game uitbrengen die bij mij TOTAAL niet werkt ik ben echt kwaad ik heb gewoon 35 euro weg gegooid aan niks, kan het niet eens spelen als ik uit de arc stap crash ik gewoon totaal. Elke config geprobeerd , drivers ect. Ik heb een i750 op 3.6 ghz 4gig geheugen en een 5770 hawk dus het zou gewoon prima moeten kunnen. Echt schandalig dit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:53:
Bij andere PC spelers werkt hij wel gewoon, dus ik heb je tekst even gefixed.

[...]
Iedereen heeft last van crashes en bugs dus ik weet niet wat je bij de hand gaat zitten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Haha rage zorgt voor RAGE !!!
35 euro weggegooit vind ik ook overdreven, er word aan gewerkt, over een week hoor je hier niemand meer over en word er alleen nog maar geklaagd dat de multiplayer bagger is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bloodlynx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Iedereen heeft last van crashes en bugs dus ik weet niet wat je bij de hand gaat zitten doen...
Ik kan nu wel allemaal mensen op allerlei fora (waaronder deze) gaan quoten die geen problemen (meer) hebben, maar gezien je reactie kun je waarschijnlijk niet op een normaal niveau discussiëren, dus ik bespaar mezelf de moeite.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 07-10-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
bloodlynx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Vreemd, ik heb ook nergens last van. Enige dat me stoort is dat vsync niet aan te zetten is ingame en dat de game geen SLI gebruikt. Maar ik kan hem verder prima spelen. PEBKAC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

Ik kan nu wel allemaal mensen op allerlei fora (waaronder deze) gaan quoten die geen problemen (meer) hebben, maar gezien je reactie kun je waarschijnlijk niet op een normaal niveau discussiëren, dus ik bespaar mezelf de moeite.
Ja omdat er mensen binnen de pc community zo aardig zijn geweest om een config te maken en de game aan te passen, anders had het op geen enkele ati kaart fatsoenlijk gewerkt.. Maarja hoe zou jij je voelen als je niet veder kwam op ps3 als de ark? Ik weet dat niet iedereen problemen er mee heeft maar ik vind het gewoon kut dat ik nu mag gaan wachten op een fix zodat het spel niet meer crashed... Dus raak ik gefrustreerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:00:
Haha rage zorgt voor RAGE !!!
35 euro weggegooit vind ik ook overdreven, er word aan gewerkt, over een week hoor je hier niemand meer over en word er alleen nog maar geklaagd dat de multiplayer bagger is :p
Weggegooid, wordt en wordt. ;)

Zijn er al mensen die de controller issue op de PS3 hebben kunnen testen? Als ik met controller A de game speel, en ik pak controller B, dan krijg ik deze met geen mogelijkheid in-game aan de praat. Ik moet de game dan afsluiten en opnieuw opstarten met controller B (het maakt niet uit of deze toegewezen is als nr. 1 of 2 of 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:16:
[...]

Zijn er al mensen die de controller issue op de PS3 hebben kunnen testen? Als ik met controller A de game speel, en ik pak controller B, dan krijg ik deze met geen mogelijkheid in-game aan de praat. Ik moet de game dan afsluiten en opnieuw opstarten met controller B (het maakt niet uit of deze toegewezen is als nr. 1 of 2 of 3).
Ga jij nu iedereen lopen controleren? Irritant mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah joh, ik maak een geintje man, omdat het 3x in 1 zin gebeurt. Expres klein gemaakt en een smiley geplaatst. Ik bedoel het niet onvriendelijk. Maak je niet zo druk. :>

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 07-10-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:16:
[...]

Klinkt als een bug :P

Kijk PC-gamerts, de PS3 versie heeft ook last van fouten!

Niet zo zeuren dus!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb gewoon € 50,- weggegooid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb 50 euro gewonnen! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik begrijp het ook wel, als ik de game had gekocht (op pc) en een game in mijn handen gehad die veel bugs heeft en die texture-popin etc. Dan was ik behoorlijk pissed geweest. Kijk al lang uit naar dit spel, en dan wil je het toch ook gelijk uren kunnen spelen ? En niet eerst week (of meer) wachten totdat het allemaal gepatched is etc. Helemaal bugloos in vrijwel onmogelijk,maar zoals ik het nu lees van veel mensen, wacht ik wel totdat het gefixed is. En dan schaf ik m wel aan. Iedereen zijn goed recht. Ik zeur dus verder ook niet, maar vind het op zich wel jammer dat ik moet wachten, ben namelijk verder nog steeds erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Er is nogal een verschil tussen "compleet bugloos" en "jezus is dit uberhaupt getest?". Ik preorder daarom ook vrijwel geen games meer, omdat ze er tegenwoordig nogal een handje van hebben je er behoorlijk hard bij te naaien. Ben ook gruwelijk blij dat ik bijvoorbeeld Dungeon Siege 3 niet gepreordered heb, terwijl ik het wel van plan was.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had met mijn rig (zie signature) ook vet veel problemen met crashes, texture poping, hakkelend/stotterend beeld en geluid. Ik heb onderstaande fix gebruikt. Zou eigenlijk voor nVidia gebruikers gelden maar voor mij met mijn AMD's heeft het ook geholpen:

Fix for the texture problems.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1.Create a Rage shortcut with the following launch parameters:
+cvaradd g_fov 12 +com_allowconsole 1 +com_skipIntroVideo 1 +image_anisotropy 16 +image_usecompression 0 +g_showplayershadow 1 +m_smooth 0

2.Create a file called rageconfig.cfg in Rage/base/ and put the following commands in there:
seta image_usecompression "0"
seta image_anisotropy "16"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "8192"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "8192"
seta vt_pageimagesizeunique "8192"
seta vt_pageimagesizevmtr "8192"
seta vt_maxppf "24"
seta vt_maxlockedpages "256"
seta vt_minlod "-2"
seta vt_lodBias "-2"
seta vt_maxaniso "2"
seta vt_qualityhdplossless "1"
seta vt_qualityhdppower "0"
seta vt_qualityhdpspecular "0"
seta vt_qualityhdpnormal "0"
seta vt_qualityhdpdiffuse "0"
seta vt_qualitydctpower "100"
seta vt_qualitydctspecular "100"
seta vt_qualitydctnormal "100"
seta vt_qualitydctchroma "100"
seta vt_qualitydctluma "100"
seta vt_restart

3. Go to C:\Users\UserName\AppData\Local\ and create a folder called "id software" (without "). Then create a folder called "rage" (without ") inside that folder.

4. Run game and play.

Game loopt nu op hoogste resolutie met AA op 8x als een spreekwoordelijke tiet.. :)

Edit:

Ik speel overigens met de Battlefield 3 Beta drivers van AMD

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 07-10-2011 14:18 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Leuke config maar die launch parameters hoeven dus niet. Stap 1 kan dus overgeslagen worden, die opties zijn grotendeels persoonlijk en de rest staat al in de cfg.

[ Voor 89% gewijzigd door EnigmaNL op 07-10-2011 14:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste