Inderdaad. Hopelijk lossen ze het snel op. Dit is het enige waar ik mij aan irriteer bij deze update.MadMan schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:52:
Mja, ik heb de HD7 pas twee dagen, kom van een blackberry af die ik ernaast gebruik nu.
De HD7 was toen ik hem kreeg volledig origineel, laten we het maar erop houden dat hij dat nu verre van is.
In elk geval, buiten dat alles voor een leek heel simpel is uitgelegd op XDA vond ik whatsapp forceren en wat daar verder bij komt kijken nog wel het makkelijkst.
Probleem is dat het geen reet voorstelt, maar iedereen het graag voorgekauwd wil hebben en liever niet zelf een topic door gaat lezen. Althans, daar lijkt het wel erg sterk op.
Hoe dan ook lijkt me dat we dat ondertussen vaak en uitgebreid genoeg hebben uitgelegd, het lijkt me dan ook verstandig weer over WhatsApp zelf te gaan praten.
Ik heb in elk geval een mail gestuurd over dat icoontje, ondanks dat ik inmiddels weer terug ben naar 2.0 was ik toch wel nieuwsgierig wat het nu eigenlijk betekend. Ikzelf gok op een location services indicatie. We shall see.
Na de update werkt whatsapp bij mij ook niet echt lekker soepel meer.
De 1ste x na de update startte die wel snel op, maar nu is die weer even "traag" als voor de update.
Ook blijft hij nu geregeld hangen tijdens een chat. Best vervelend omdat hij dan ff 20 seconden niet reageert.
En die icoontjes als je de foon unlocked viel mij ook al op.
Hopenlijk gaat die het beter doen met de tijd.
De 1ste x na de update startte die wel snel op, maar nu is die weer even "traag" als voor de update.
Ook blijft hij nu geregeld hangen tijdens een chat. Best vervelend omdat hij dan ff 20 seconden niet reageert.
En die icoontjes als je de foon unlocked viel mij ook al op.
Hopenlijk gaat die het beter doen met de tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Minkie op 12-08-2012 23:13 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Dat icoontje is normaal gesproken voor het streamen over upnp volgens mij, snap alleen niet waarom Whatsapp deze aan roept..
WhatsApp heeft die 'functie' toegevoegd zodat de app niet steeds getombstoned wordt als je uit de app gaat. Als je namelijk WhatApp't, op de Home knop drukt en WhatApp weer opstart, moet de applicatie opnieuw opstarten. Met deze nieuwe 'functie' hoeft dat niet en blijft WhatsApp altijd open. Het is gewoon misbruik van een API. Zie het als de app die WiFi in standby aan laat, door een server op te zetten waarmee de app in verbinding staat en regelmatig update.spNk schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:52:
Dat icoontje is normaal gesproken voor het streamen over upnp volgens mij, snap alleen niet waarom Whatsapp deze aan roept..
Ik hoop dat ze net als die developer(Jaxbot) van "keep wifi alive" op een andere manier oplossen. Met zijn nieuwe release heeft hij zelf een server opgezet en laat hij de phone op de background eens in de zoveel tijd pingen naar de server. Zodoende heeft hij die irritante melding weggehaald als je op je volume knop drukt...HollovVpo1nt schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:30:
[...]
WhatsApp heeft die 'functie' toegevoegd zodat de app niet steeds getombstoned wordt als je uit de app gaat. Als je namelijk WhatApp't, op de Home knop drukt en WhatApp weer opstart, moet de applicatie opnieuw opstarten. Met deze nieuwe 'functie' hoeft dat niet en blijft WhatsApp altijd open. Het is gewoon misbruik van een API. Zie het als de app die WiFi in standby aan laat, door een server op te zetten waarmee de app in verbinding staat en regelmatig update.
Voor de geintreseerde, ik heb op de unlock page de nieuwe app van Jaxbot geposted.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 13-08-2012 00:34 ]
Ik had daar idd over gelezen. Misschien is die manier niet mogelijk voor iedereen omdat Jaxbot's Keep Wifi Alive op zijn minst een developer unlock vergt..vali schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:32:
[...]
Ik hoop dat ze net als die developer(Jaxbot) van "keep wifi alive" op een andere manier oplossen. Met zijn nieuwe release heeft hij zelf een server opgezet en laat hij de phone op de background eens in de zoveel tijd pingen naar de server. Zodoende heeft hij die irritante melding weggehaald als je op je volume knop drukt...
Voor de geintreseerde, ik heb op de unlock page de nieuwe app van Jaxbot geposted.
Dat denk ik niet*. Hij maakt niet gebruik van api's die standaard niet mogelijk zijn, anders moest je phone wel full unlocked zijn. Enige reden van de developer unlocked is dat het niet op de marketplace staatHollovVpo1nt schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:36:
[...]
Ik had daar idd over gelezen. Misschien is die manier niet mogelijk voor iedereen omdat Jaxbot's Keep Wifi Alive op zijn minst een developer unlock vergt..
(correct me if I'm wong*)
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 13-08-2012 00:43 ]
Ik weet niet of het op reguliere Windows Phones niet mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou niet weten waarom niemand een dergelijke app al niet uigebracht zou hebben als dat mogelijk was. Er zit vast een belemmering waardoor dat niet kan. Certificaten misschien?vali schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:40:
[...]
Dat denk ik niet*. Hij maakt niet gebruik van api's die standaard niet mogelijk zijn, anders moest je phone wel full unlocked zijn. Enige reden van de developer unlocked is dat het niet op de marketplace staatZou in ieder geval niet kwaad kunnen als de developers een keertje aankloppen bij Jaxbots, misschien leren ze dan een keer om een in 1 keer goed uit te brengen...
(correct me if I'm wong*)
Uhmz ik zou het persoonlijk niet weten. Deze app is ontstaan nadat er is ontdekt dat sommige apps die op de market zijn een bug bevatte waardoor het wifi constant aan bleef staan. Daar heeft deze developer misbruik van gemaakt.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:53:
[...]
Ik weet niet of het op reguliere Windows Phones niet mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou niet weten waarom niemand een dergelijke app al niet uigebracht zou hebben als dat mogelijk was. Er zit vast een belemmering waardoor dat niet kan. Certificaten misschien?
Om weer op ontopic te komen
Aaargh ik heb mn oude whatsapp er af gegooid, nu installeert de nieuwe niet.. (omnia 7) ik heb de laatste OS updates, en al opnieuw opgestart.. Maar ik zal niet de enige zijn...
Ik lees nu dat er problemen zijn met update issues bij microsoft. Snap alleen niet dat bij een schone installatie het ook niet werkt. Misschien ligt dat probleem bij whatsapp alleen..maratropa schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:42:
Aaargh ik heb mn oude whatsapp er af gegooid, nu installeert de nieuwe niet.. (omnia 7) ik heb de laatste OS updates, en al opnieuw opgestart.. Maar ik zal niet de enige zijn...
Lees wel bij de comments dat niet iedereen er last van heeft (inc mijzelf)
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 13-08-2012 11:00 ]
Verwijderd
Exact hetzelfde hier. Omnia 7: ik had een werkende versie van Whatsapp, probeerde de update te installeren maar moest eerst oude versie verwijderen. Dit dus gedaan en vervolgens lukt het niet meer om Whatsapp te installeren..maratropa schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:42:
Heel irritant dit, ik heb namelijk niet zo'n zin om mijn toestel te moeten unlocken hierdoor. Volgende keer bij elke app update maar checken of er meldingen zijn dat het niet meer functioneert?

Die update error is niet bij alle apps. Had gister (naast Whatsapp) nog 3 andere applicaties die moesten worden geupdate en dat verliep prima.
Heb hier zelf ook een Omnia 7 en daar lukt het dus ook niet, maar zag al dat uninstallen niet hielp, waardoor je dan Whatsapp helemaal kwijt bent. Gok dat het eerder ligt aan dat ie iets niet kan kopieren of bereiken wat anders in elkaar zit dan de nieuwere toestellen. Of dat ie een bepaalde versie verlangt van een dll en die daar ouder is ofzo.
Heb hier zelf ook een Omnia 7 en daar lukt het dus ook niet, maar zag al dat uninstallen niet hielp, waardoor je dan Whatsapp helemaal kwijt bent. Gok dat het eerder ligt aan dat ie iets niet kan kopieren of bereiken wat anders in elkaar zit dan de nieuwere toestellen. Of dat ie een bepaalde versie verlangt van een dll en die daar ouder is ofzo.
Maar op mijn HTC Trophy 7 was er niets aan de hand. Hij deed wel een update van Whatsapp en vlak daarna meteen nog 1. Alsof er twee klaar stonden ofzo. Dus echt downloading -> installing (75%) -> downloading -> installing (100%).
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 13-08-2012 11:50 ]
Ik ben dus iemand die niet heeft gedeinstalleerd na de verhalen hier (Omnia7).
Iemand al een Twitter/FB bericht richting WA gestuurd omtrent de update problemen ?
Iemand al een Twitter/FB bericht richting WA gestuurd omtrent de update problemen ?
Als de een beetje slim zijn houden ze de forums in de gaten die gerelateerd zijn aan b.v wp7. Ik gebruik zelf de app wp7 news en daar krijg ik van bijna alle te lezen dat er problemen zijn met de 2.8 update. Hopelijk nemen ze het serieus en brengen ze snel een update uit.Yippie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:57:
Ik ben dus iemand die niet heeft gedeinstalleerd na de verhalen hier (Omnia7).
Eerst had totaal geen problemen met de 2.8 update, maar af entoe doet hij toch erg raar. Als ik teveel berichten tik kan hij wel eens vast lopen...

edit:
Ik lees nu dat Whatsapp 1 van de eerste is waarmee gebruikt wordt gemaakt van encryptie van de .xap . Waarschijnlijk heeft dit ermee temaken dat de update niet helemaal lekker loopt.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 13-08-2012 14:12 ]
Idd, Vali, ik denk dat je het probleem eerder bij de nieuwe manier van app deployment door Microsoft moet zoeken.
Als ontwikkelaar heb je geen invloed op het installatie-proces, dus ik denk dat WhatsApp zelf dit ook niet kan fixen.
Als ontwikkelaar heb je geen invloed op het installatie-proces, dus ik denk dat WhatsApp zelf dit ook niet kan fixen.
Niet alle toestellen zijn makkelijk te unlocken. Als je je dat nou even realiseert knip. Last time I checked was er bijvoorbeeld nog geen unlock methode voor de Omnia 7 met de laatste updates (afgezien van teruggaan naar een pre-tango backup oid)MadMan schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:52:
Probleem is dat het geen reet voorstelt, maar iedereen het graag voorgekauwd wil hebben en liever niet zelf een topic door gaat lezen. Althans, daar lijkt het wel erg sterk op.
[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 14-08-2012 08:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad daar lijkt het op, Voor de rest mogen ze in de tussentijd wel wat een en ander sleutelen aan de 2.8 versie, dat kan nooit kwaad natuurlijk/\/\|) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:29:
Idd, Vali, ik denk dat je het probleem eerder bij de nieuwe manier van app deployment door Microsoft moet zoeken.
Dat niet alleen. Een aantal Lumia toestellen zijn helemaal nog niet gekraakt!.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
Niet alle toestellen zijn makkelijk te unlocken. Als je je dat nou even realiseert. Last time I checked was er bijvoorbeeld nog geen unlock methode voor de Omnia 7 met de laatste updates (afgezien van teruggaan naar een pre-tango backup oid)
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 14-08-2012 08:02 ]
Knip.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
KnipLast time I checked was er bijvoorbeeld nog geen unlock methode voor de Omnia 7 met de laatste updates (afgezien van teruggaan naar een pre-tango backup oid)
Dat er geen unlock methode bestaat voor sommige toestellen, daar kan ik verder weinig aan doen. Feit blijft dat het voor de toestellen waarvoor het wel kan, erg makkelijk is.
Er werd ook om gevraagd terwijl het letterlijk 1 pagina eerder én twee posts eerder al beschreven stond. Dat laat mij dan van mening zijn dat mensen het blijkbaar graag voorgekauwd hebben in plaats van eventjes de moeite te nemen op zijn minst de pagina waarop ze posten te lezen, en die mening uit ik.
Terug gaan naar een pre-tango versie is trouwens ook niet moeilijk.
[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 14-08-2012 08:03 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Buiten het feit dat je er maar vanuit gaat dat niemand zich eerst inleest alvorens iets te vragen en dat iedereen maar moedwillig zijn telefoon wil unlocken lijk je ook helemaal niet stil te staan bij het feit dat iemand een andere of zelfs meerdere redenen kan hebben om geen unlock te doen.MadMan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:34:
[...]
Pardon, afzeiken? Ik denk dat je daar de definitie dan maar even goed van moet nalezen.
Dat er geen unlock methode bestaat voor sommige toestellen, daar kan ik verder weinig aan doen. Feit blijft dat het voor de toestellen waarvoor het wel kan, erg makkelijk is.
Er werd ook om gevraagd terwijl het letterlijk 1 pagina eerder én twee posts eerder al beschreven stond. Dat laat mij dan van mening zijn dat mensen het blijkbaar graag voorgekauwd hebben in plaats van eventjes de moeite te nemen op zijn minst de pagina waarop ze posten te lezen, en die mening uit ik.
En dat is heel wat anders dan afzeiken.
Terug gaan naar een pre-tango versie is trouwens ook niet moeilijk.
Er was overduidelijk nog niet aangegeven dat het unlocken van het toestel + deployen van een oudere Whatsapp install de énige mogelijkheid was om Whatsapp momenteel weer aan de gang te krijgen op een WP device. Hier staat het feit dat sommige mensen hun toestel momenteel niet eens kunnen unlocken nog buiten.
Daarbij wil ik zelf mijn toestel niet unlocken aangezien ik dan een klein risico loop mijn garantie vroegtijdig te verliezen mocht er iets gebeuren (zoals het bricken van het toestel in het ergste geval). Dan hebben we nog de situatie dat Zune niet meer correct zou updaten/backuppen en dat er een zogeheten 'NoDo' status wordt geïntroduceerd op deze toestellen waardoor men weer extra fratsen uit moet gaan halen om alleen maar te zorgen dat er uberhaupt officiële updates gedaan kunnen worden op het toestel.
.oisyn trapt je dan misschien wel op je tenen daar hij wat directer uit, waar hij op doelt (ik ben het overigens met hem eens). Echter zal ik het dan maar anders zeggen dat de manier waarop je, jezelf uit net zo kortzichtig is als een persoon die daadwerkelijk zou reageren zonder zich eerst in te lezen.
Een wijze citatie die hier mee gepaard gaat: "De wereld zit vol met nonchalante eikels. De grootste zie je iedere morgen in de spiegel".
(zal hem nog even toelichten voor de mensen die dit weer niet snappen en zich dan op de tenen getrapt voelen ergo, Luke 6:31 Do to others as you would have them do to you).
[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 13-08-2012 19:17 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Onjuist. Er werd meerdere malen om hetzelfde antwoord gevraagd, een antwoord dat ik en anderen al meerdere malen hadden gegeven.
Dat de betreffende vragers zich niet willen inlezen blijkt duidelijk uit het feit dat dat antwoord uberhaupt al meerdere malen moest worden gegeven. Iemand die zich inleest, leest op zijn allerminst de pagina waar hij op gaat reageren door, dat is duidelijk niet gebeurd.
Daar reageerde ik op. Dat het uiteindelijke uitwerken van dat antwoord voor sommigen niet makkelijk is uit te voeren, dat is een tweede.
Dat de betreffende vragers zich niet willen inlezen blijkt duidelijk uit het feit dat dat antwoord uberhaupt al meerdere malen moest worden gegeven. Iemand die zich inleest, leest op zijn allerminst de pagina waar hij op gaat reageren door, dat is duidelijk niet gebeurd.
Daar reageerde ik op. Dat het uiteindelijke uitwerken van dat antwoord voor sommigen niet makkelijk is uit te voeren, dat is een tweede.
[ Voor 33% gewijzigd door MadMan op 13-08-2012 21:02 ]
Nou bij mij gaat WhatsApp er maar af. Na de update van gisteren was mijn accu na goed en wel 12 uur leeg vandaag. En dat terwijl ik het ding amper heb aangeraakt

Zojuist geupdate en er lijkt op het eerste gezicht niks aan de hand te zijn, werkt nog steeds erg lekker hier. (omnia7)
Het is jammer dat WhatsApp een integraal onderdeel is geworden van het contact dat je met mensen onderhoud, maar wat maakt WA een enorm slechte indruk de laatste tijd.InZane schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:50:
Nou bij mij gaat WhatsApp er maar af. Na de update van gisteren was mijn accu na goed en wel 12 uur leeg vandaag. En dat terwijl ik het ding amper heb aangeraakt
Ken het niet echt heel goed op andere platformen behalve Symbian, maar de WP app is gewoon raar. Echt slecht werken doet ie niet, maar gezien andere high-profile apps op WP is WA toch best wel een aanfluiting. Zou het bijna zo erg noemen dat ik een ander OS overweeg door de slechte ervaringen met WA, en dat zou toch niet zo moeten zijn.
Is dat een ongemodificeerde Omnia 7? Zo ja, welke firm/OS-versie draai je dan? Of heb je zo'n Nokia rom?The_Scarabial schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:34:
Zojuist geupdate en er lijkt op het eerste gezicht niks aan de hand te zijn, werkt nog steeds erg lekker hier. (omnia7)
Ik gebruik het de laatste tijd ook maar amper. Krijg ook niet altijd notificaties binnen, waardoor ik soms nog wel eens wat laat doorheb dat iemand contact met me zocht. Al ben ik nu zoiezo wat minder close met mn vriendengroep (kom ze zoiezo al weinig tegen en ben uit een groot groepsgesprek gestapt), waardoor ik de noodzaak ook niet meer zo zie.
Mn ouders zijn al overgestapt op Kik en die werkt echt een stuk beter.
[ Voor 39% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2012 23:17 ]
Of misschien moet jij eens bij jezelf te raden gaan hoe je eigenlijk overkomt op anderen.MadMan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:34:
[...]
Pardon, afzeiken? Ik denk dat je daar de definitie dan maar even goed van moet nalezen.
Het gaat natuurlijk niet om de moeilijkheidsgraad maar om het feit dat je daarvoor alles kwijt bent. Nogmaals, probeer eens niet de hele tijd van jezelf uit te redeneren.Terug gaan naar een pre-tango versie is trouwens ook niet moeilijk.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kom over als iemand die zich irriteerd aan mensen die telkens vragen stellen die ze zelf hadden kunnen beantwoorden door eens wat leeswerk te doen voor ze hun vraag zomaar neerplempen. Ook dat heb ik inmiddels enkele malen herhaald en ik begin me nu eigenlijk een beetje af te vragen wat de hele bedoeling hiervan is. Is dit een WhatsApp topic, of een hoe reageert MadMan en heeft hij dat zelf wel in de gaten topic?
Verder, alles kwijt? Ook al maak je normaal nooit backups moet het geen probleem zijn. Dan doe je dat gewoon voordat je verder gaat met unlocken of whatever je wil doen. Je contacten en dergelijke krijg je via je Live-account, je foto's en andere media kun je naar je pc syncen. Je apps zijn ook makkelijk terug te zetten inclusief hun instellingen met bijvoorbeeld een reinstaller.
Ik denk dat je gewoon niet kunt accepteren dat het blijkbaar écht makkelijk is te doen, zeker als je zo graag een bepaalde app wilt hebben.
Zoals ik eerder ook al zei ben ik een complete leek op wp7 gebied. Ik heb mijn HD7 nog geen week. Ik heb het ding wel op de tweede dag dat ik hem had geflasht met een full-unlock rom en direct daarna onder andere WhatsApp erop gezet met de voornoemde methode.
Dat alles kostte me inclusief 3 topics op XDA doorlezen nog geen drie kwartiertjes. En nee, ik was helemaal niets kwijt.
Het kan best zijn dat het voor sommige telefoons gewoon onmogelijk is. Daar kom je heel snel achter als je de tips in mijn betreffende posts opvolgt. Dan hoef je dus ook niet dezelfde vraag te stellen en hetzelfde antwoord te krijgen als iemand 1 pagina eerder met dezelfde vraag en nog iemand 2 posts eerder met ook dezelfde vraag.
Dit is verder het laatste wat ik hierover kwijt wil. Als jij erover wil blijven doordrammen, dan zul je dat in je eentje moeten doen.
Op XDA hebben ze het er nu over dat de nieuwe 2.8 niet fatsoenlijk op pre-tango devices werkt, ook al staat er een tango rom op.
Ik dacht zelf vlak na het installeren en een keer rebooten dat het sneller was geworden, maar na een tijdje viel het toch tegen. Ook kreeg ik spontane reboots als ik een lang bericht aan het typen was of veel berichten naar meerdere personen. Verder was de accu erg snel leeg en viel op dat de telefoon akelig warm werd als ik WhatsApp open had staan.
Nu dus terug bij 2.0 en wat meteen opvalt is dat die toch wel veel soepeler werkt, maar vooral dus ook blijft werken. De telefoon wordt niet meer warm, ik kan berichten typen van 6 kantjes of naar 10 man tegelijk en de spontane reboots zijn ook verleden tijd. Daarbij gaat de accu ook merkbaar veel langer mee.
Verder, alles kwijt? Ook al maak je normaal nooit backups moet het geen probleem zijn. Dan doe je dat gewoon voordat je verder gaat met unlocken of whatever je wil doen. Je contacten en dergelijke krijg je via je Live-account, je foto's en andere media kun je naar je pc syncen. Je apps zijn ook makkelijk terug te zetten inclusief hun instellingen met bijvoorbeeld een reinstaller.
Ik denk dat je gewoon niet kunt accepteren dat het blijkbaar écht makkelijk is te doen, zeker als je zo graag een bepaalde app wilt hebben.
Zoals ik eerder ook al zei ben ik een complete leek op wp7 gebied. Ik heb mijn HD7 nog geen week. Ik heb het ding wel op de tweede dag dat ik hem had geflasht met een full-unlock rom en direct daarna onder andere WhatsApp erop gezet met de voornoemde methode.
Dat alles kostte me inclusief 3 topics op XDA doorlezen nog geen drie kwartiertjes. En nee, ik was helemaal niets kwijt.
Het kan best zijn dat het voor sommige telefoons gewoon onmogelijk is. Daar kom je heel snel achter als je de tips in mijn betreffende posts opvolgt. Dan hoef je dus ook niet dezelfde vraag te stellen en hetzelfde antwoord te krijgen als iemand 1 pagina eerder met dezelfde vraag en nog iemand 2 posts eerder met ook dezelfde vraag.
Dit is verder het laatste wat ik hierover kwijt wil. Als jij erover wil blijven doordrammen, dan zul je dat in je eentje moeten doen.
Op XDA hebben ze het er nu over dat de nieuwe 2.8 niet fatsoenlijk op pre-tango devices werkt, ook al staat er een tango rom op.
Ik dacht zelf vlak na het installeren en een keer rebooten dat het sneller was geworden, maar na een tijdje viel het toch tegen. Ook kreeg ik spontane reboots als ik een lang bericht aan het typen was of veel berichten naar meerdere personen. Verder was de accu erg snel leeg en viel op dat de telefoon akelig warm werd als ik WhatsApp open had staan.
Nu dus terug bij 2.0 en wat meteen opvalt is dat die toch wel veel soepeler werkt, maar vooral dus ook blijft werken. De telefoon wordt niet meer warm, ik kan berichten typen van 6 kantjes of naar 10 man tegelijk en de spontane reboots zijn ook verleden tijd. Daarbij gaat de accu ook merkbaar veel langer mee.
[ Voor 18% gewijzigd door MadMan op 14-08-2012 00:58 ]
.edit: ach laat ook maar.
[ Voor 98% gewijzigd door .oisyn op 14-08-2012 00:56 ]
@MadMan, je vergeet dan wel voor het gemak dat mensen naast Whatsapp ook nog best eens SMS kunnen gebruiken en dat je die dus wel kwijt bent.
btw.. "Dat alles kostte me inclusief 3 topics op XDA doorlezen nog geen drie kwartiertjes. En nee, ik was helemaal niets kwijt. " Lekker logisch als je dat ding nog geen twee dagen gebruikt voordat je het flasht
Niet dat je verhaal verder niet klopt hoor! (al ben ik het ook niet eens over de toon waarop het wordt gezegd).
btw.. "Dat alles kostte me inclusief 3 topics op XDA doorlezen nog geen drie kwartiertjes. En nee, ik was helemaal niets kwijt. " Lekker logisch als je dat ding nog geen twee dagen gebruikt voordat je het flasht
Zo, ik kom hier ook even stoom afblazen over WhatsApp.
In eerste instantie had ik zoiets van "waar heeft iedereen het over"? Mijn update werd keurig uitgerold op mijn Lumia 800 en de app leek net zo snel (traag) als ooit te voren. Voor de rest op het eerste gezicht geen vreemde dingen te bespeuren, dus ik was een happy camper
Maar dan ga je hem weer echt gebruiken! Na nog geen 4 berichten na elkaar getikt te hebben loopt die takke app vast. Appje dus weer afsluiten, weer de chat opzoeken waar je in zat en weer een paar berichten verder.
Ook heeft WhatsApp in al haar wijsheid besloten dat 1 emoji per keer meer dan voldoende is. Wil je dus 2 plaatjes in een berichtje, dan mag je nu iedere keer op dat icoontje drukken. Nee WhatsApp, dat is veel handiger dan hoe het eerst was.
Dan krijg je vervolgens een bericht binnen. de notificatie zie je op je homescreen, het staat zelfs in je chat overzicht, maar zodra je in die chat gaat, is dat bericht nergens te bekennen!
Tenslotte vind ik dat background audio gebeuren maar uitermate dubieus. Waarom moet een app continu op de achtergrond actief zijn? Dat doet EBuddy of Kik toch ook niet?
Ik was altijd in de veronderstelling dat een update een app beter moest maken en niet slechter. Het lijkt bijna wel of WhatsApp willens en wetens het Windows Phone platform te kakken zet door een onvoorstelbare slechte app te ontwikkelen. Ik hoor van iedereen dat ontwikkelen voor WP zo makkelijk is. Nou, blijkbaar hebben die prutsers van WhatsApp nog een paar lesjes nodig.
Echt, het is ZO jammer dat de rest van NL op WhatsApp zit. Ik zou zo over willen stappen op Ebuddy XMS of zo iets.
/rant
In eerste instantie had ik zoiets van "waar heeft iedereen het over"? Mijn update werd keurig uitgerold op mijn Lumia 800 en de app leek net zo snel (traag) als ooit te voren. Voor de rest op het eerste gezicht geen vreemde dingen te bespeuren, dus ik was een happy camper
Maar dan ga je hem weer echt gebruiken! Na nog geen 4 berichten na elkaar getikt te hebben loopt die takke app vast. Appje dus weer afsluiten, weer de chat opzoeken waar je in zat en weer een paar berichten verder.
Ook heeft WhatsApp in al haar wijsheid besloten dat 1 emoji per keer meer dan voldoende is. Wil je dus 2 plaatjes in een berichtje, dan mag je nu iedere keer op dat icoontje drukken. Nee WhatsApp, dat is veel handiger dan hoe het eerst was.
Dan krijg je vervolgens een bericht binnen. de notificatie zie je op je homescreen, het staat zelfs in je chat overzicht, maar zodra je in die chat gaat, is dat bericht nergens te bekennen!
Tenslotte vind ik dat background audio gebeuren maar uitermate dubieus. Waarom moet een app continu op de achtergrond actief zijn? Dat doet EBuddy of Kik toch ook niet?
Ik was altijd in de veronderstelling dat een update een app beter moest maken en niet slechter. Het lijkt bijna wel of WhatsApp willens en wetens het Windows Phone platform te kakken zet door een onvoorstelbare slechte app te ontwikkelen. Ik hoor van iedereen dat ontwikkelen voor WP zo makkelijk is. Nou, blijkbaar hebben die prutsers van WhatsApp nog een paar lesjes nodig.
Echt, het is ZO jammer dat de rest van NL op WhatsApp zit. Ik zou zo over willen stappen op Ebuddy XMS of zo iets.
/rant
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb gisteren tegen mijn vrouw gezegd dat ze of Kik moet installeren of gewoon ouderwetse SMS moet sturen als ze me wil bereiken. WA is er bij mij in ieder geval even helemaal af.PaT schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:13:
/rant
Ik had ook niet echt het idee dat de app op andere platformen nou echt zo briljant werkt, waardoor je je af gaat vragen hoe die app in hemelsnaam populair is geworden. Het was volgens mij ook niet de eerste app, dus hoe de neuk is dat gegaan dan?
Het voelt nu in ieder geval aan alsof ze er wat stagiaires voor hebben aangenomen die telkens weer een andere manier gebruiken. Sommige dingen zijn beter, andere worden steeds waardelozer.
Het wordt tijd dat die organisatie eens gaat kijken waarom ze toch zoveel problemen hebben met de app telkens, want de vraag is er wel naar.
Ik hoop heel hard dat ze bij de release van Windows Phone 8 een nieuwe app releasen, zodat ze niet op dit misbaksel verder hoeven te werken.
Het voelt nu in ieder geval aan alsof ze er wat stagiaires voor hebben aangenomen die telkens weer een andere manier gebruiken. Sommige dingen zijn beter, andere worden steeds waardelozer.
Het wordt tijd dat die organisatie eens gaat kijken waarom ze toch zoveel problemen hebben met de app telkens, want de vraag is er wel naar.
Ik hoop heel hard dat ze bij de release van Windows Phone 8 een nieuwe app releasen, zodat ze niet op dit misbaksel verder hoeven te werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2012 09:53 ]
Tja als er betere alternatieven zijn, graag. Nadeel is dat iedereen zo'n beetje Whatsapp heeft en meestal niet zo geneigd zijn om over te stappen op wat anders.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En dat is niet zo raar: op de meest populaire platforms werkt WA prima. Op mijn Android-device (Sony Xperia P) werkt het perfect, en van iPhone-users hoor ik ook nooit klachten komen. Op mijn Windows Phone (HTC Trophy) is het naar mijn ervaring vooral een trage, incomplete app.
[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 14-08-2012 10:04 ]
We are shaping the future
Het geniale van whatsapp was dat ze je telefoonnr. als gebruikersnaam namen en dat je je adresboek konden uitlezen (is de reden dat de release bij WP zo lang duurde, want MS stond dat niet toe).Martinspire schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:51:
Ik had ook niet echt het idee dat de app op andere platformen nou echt zo briljant werkt, waardoor je je af gaat vragen hoe die app in hemelsnaam populair is geworden. Het was volgens mij ook niet de eerste app, dus hoe de neuk is dat gegaan dan?
Hierdoor kon je makkenlijk iedereen whatsappen waarvan je het telefoon nr. al had en was het een goed alternatief voor SMS. Bij veel andere systemen moet je er eerst achter komen wat iemands gebruikersnaam is (skype bijvoorbeeld). En dat is toch vaak een drempel
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Jup, en daar kan ik nog aan toevoegen dat ik het ruim een jaar op mijn blackberry heb gebruikt en nog gebruik. Mijn hele familie en een hoop kenissen hebben zo ongeveer allemaal een blackberry, maar toch gebruikt bijna iedereen WhatsApp in plaats van de native blackberry messenger. Wat me wel stoorde was dat je af en toe zo ongeveer elke dag wel een of andere update kreeg.Alex) schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:04:
En dat is niet zo raar: op de meest populaire platforms werkt WA prima. Op mijn Android-device (Sony Xperia P) werkt het perfect, en van iPhone-users hoor ik ook nooit klachten komen. Op mijn Windows Phone (HTC Trophy) is het naar mijn ervaring vooral een trage, incomplete app.
Regelmatige updates zijn niet erg, mits ze daadwerkelijk iets toevoegen. Op Android is het ook een tijd geweest dat er iedere 3 dagen wel een nieuwe update klaarstond, en daar zat meestal wel weer iets leuks in. WA op Android is ook helemaal niet traag, ook niet wanneer er veel berichten staan. Het scrollt hartstikke vloeiend.
Dat WA het zo verprutst op Windows Phone is erg jammer: het is de 'must-have app' voor de smartphonegebruiker. WhatsApp stond zelfs voorgeïnstalleerd op mijn Xperia P, en ook veel providers adverteren er inmiddels mee (zoals Hi). De kwaliteit van WhatsApp op Windows Phone 7 is niet alleen laakbaar, maar ook slecht voor de ervaring van mensen met het platform. Immers: op andere platforms werkt WA prima, dús moet het wel aan WP7 liggen - aldus de niet-insider eindgebruiker.
Dat WA het zo verprutst op Windows Phone is erg jammer: het is de 'must-have app' voor de smartphonegebruiker. WhatsApp stond zelfs voorgeïnstalleerd op mijn Xperia P, en ook veel providers adverteren er inmiddels mee (zoals Hi). De kwaliteit van WhatsApp op Windows Phone 7 is niet alleen laakbaar, maar ook slecht voor de ervaring van mensen met het platform. Immers: op andere platforms werkt WA prima, dús moet het wel aan WP7 liggen - aldus de niet-insider eindgebruiker.
Vind ik te kort door de bocht. Het kan ook aan slecht progwerk of gebrekkige kennis van de WP7 API liggen..Alex) schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:58:
Immers: op andere platforms werkt WA prima, dús moet het wel aan WP7 liggen - aldus de niet-insider eindgebruiker.
Wordfeud bijvoorbeeld is een prima app op WP7, die wél vlot werkt.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Hoe komt het dan dat apps zoals kik messenger en ebuddy xml wel vloeiend en snel werken?? In mijn ogen ligt het niet aan het wp7 platform maar een de developers van whatsapp... Ze moeten in mijn ogen meer energie erin steken en echt beter testen voordat ze een update de deur uit sturen....Alex) schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:58:
Regelmatige updates zijn niet erg, mits ze daadwerkelijk iets toevoegen. Op Android is het ook een tijd geweest dat er iedere 3 dagen wel een nieuwe update klaarstond, en daar zat meestal wel weer iets leuks in. WA op Android is ook helemaal niet traag, ook niet wanneer er veel berichten staan. Het scrollt hartstikke vloeiend.
Hier een filmpje te zien tussen een wp7 en een iphone (filmpje is zelfs een jaar oud, moet je nagaan. Vind het jammer dat het niet populair is hier in nederland, want wereldwijd wordt het wel door 14 miljoen mensen gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 14-08-2012 16:30 ]
Als je mijn post nou eens een beetje aandachtig leest i.p.v. meteen die <textarea /> bij Quickreply vol te kalken, had je gezien dat het een redenatie is vanuit de eindgebruiker. Van Jan Modaal, Average Joe of Truus de Typmiep. Het is niet mijn mening.
aah had 1 zin over het hoofd gezien, excuses... Anyway ik denk dat een heel nieuw platform al gauw snel conclusies worden getrokken dat het aan het OS ligt en niet aan de app. Hoeveel mensen ik wel niet zie met een iphone die vastloopt of trager wordt en het volkomen normaal vinden. Ik zie hetzelfde ook gebeuren bij android. Vooral de facebook app zijn op de andere platformen aanziendelijk stuk trager in tegenstelling tot wp7.Alex) schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:31:
Als je mijn post nou eens een beetje aandachtig leest i.p.v. meteen die <textarea /> bij Quickreply vol te kalken, had je gezien dat het een redenatie is vanuit de eindgebruiker. Van Jan Modaal, Average Joe of Truus de Typmiep. Het is niet mijn mening.
Om verhaal kort te maken, het lijkt alsof bij andere platformen het mag voorkomen, maar stel dat 1 meest gebruikte app wat minder is zijn de poppen letterlijk aan het dansen.
Hopelijk maakt wp8 nog meer aandacht bij het grote plubliek en hebben de developers van whatsapp eindelijk onder de knie bij hun release van hun nieuwe app.
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 14-08-2012 17:18 ]
vind wel raar dat er nog niks officieels naar buiten is gebracht. dat ze er mee bezig zijn
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ach, ik denk dat het snel afgelopen is als de service er 1 of meerdere dagen uit zal liggen. Als je dan effe heftig promoot om Kik of Ebuddy te gebruiken, heb je ze snel over 
Kan Anonymous ons daar niet mee helpen?
Maar het ligt er gewoon aan dat de iOS en Android versie van Whatsapp allebei in C++ zijn gemaakt, iets wat op WP7 niet werkt en ze hebben blijkbaar gewoon niet de knowhow (lees: studenten die ze er blijkbaar voor hebben aangesteld snappen er de ballen van) om een goede applicatie af te leveren.
Nu ook weer met die versleuteling van de app die gewoon brak werkt is gewoon niet slim. Had een paar kleine nieuwe apps als probeersel gebruikt voor die nieuwe encryptie, dan had je ook al genoeg feedback gehad dat het niet overal werkt.

Maar het ligt er gewoon aan dat de iOS en Android versie van Whatsapp allebei in C++ zijn gemaakt, iets wat op WP7 niet werkt en ze hebben blijkbaar gewoon niet de knowhow (lees: studenten die ze er blijkbaar voor hebben aangesteld snappen er de ballen van) om een goede applicatie af te leveren.
Nu ook weer met die versleuteling van de app die gewoon brak werkt is gewoon niet slim. Had een paar kleine nieuwe apps als probeersel gebruikt voor die nieuwe encryptie, dan had je ook al genoeg feedback gehad dat het niet overal werkt.
Zo heb nu ook maar 2.0 terug gezet... Bij korte conversations werkte hij perfect, maar na mate je chat langer wordt liep hij steeds vast.. Echt heel irritant
Dat is wel het nadeel van een toegankelijke taal als C# en VB.NET, mensen die er de ballen verstand van hebben kunnen er ook al redelijk mee uit de voeten en vaak werkt alles ook wel alleen niet helemaal lekker of snel, iets wat bij C++ sneller afgestraft zou worden.Martinspire schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:03:
Ach, ik denk dat het snel afgelopen is als de service er 1 of meerdere dagen uit zal liggen. Als je dan effe heftig promoot om Kik of Ebuddy te gebruiken, heb je ze snel over
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik heb zelf helemaal geen problemen met de laatste versie 2.8 hangt niet vast is voor mijn gevoel sneller maar het is uiteraard nig steeds een draak van een app voor WP. Er is wel een vervelende bug vij gekomen voor mij: zodra ik een lang bericht ga typen wat groter is dan het veld rekt dit veld een heel klein beetje uit vervolgens niet meer gaat mijn tekst wel door maar wordt niet weergeven en kan ook in dat veld niet naar onder scrollen. Dus je bent aan het typen maar je kan niet zien wat.. Slim whatsapp.
Echt we zouden met alle windows phone gebruikers die whats app gebruiken iedere week 1x een klacht brief sturen tot dat er werkelijk iets aan gedaan wordt. Dit is te belachelijk voor woorden. Ik denk werkelijk doordat 1 app ronduit slecht is het windows phone OS bellemerd wordt in nederland. Een simpele eindgebruiker heeft een nieuwe telefoon whats app is traag en crasht wat een van de meest gebruikte app is van de eindgebruiker.mdit betekend voor de eindgebruiker telefoon = slecht nooit meer windows phone.
Ik hoop zo dat whatsapp op een dag besluit om kritisch naar de code te kijken en als dit nodig is delen te herschrijven want hoe het er nu voor staat met de "snelheids verbeteringen" bij iedere update en dan is het nog niks sneller. Het lijkt wat mij ook dat heel de app verkeerd is opgebouwd. Waarom eerst een splashscreen die veel te lang duurd waarom eerst alle chats inladen op een trage wijze en helemaal als je veel chats hebt waar is het splashscreen voor? Stop chats laden er ook in. Dan pas de nieuwe berichten ophalen wat ook te lang duurt, kan dit niet samen met de chats op halen of ook in het splashscreen? En klik je een chat aan en dan gaat deze nog een keer je berichten laden wat weer te lang duurt en dan, ohoh een bug nieuwe bericht staat niet in de lijst terwijl je wel een notificatie hebt gehad en er een 1 staat in de live tile: #%$#$%$#$%**. Nou app sluiten en maar opnieuw dan.
Really whatsapp. En dit is gewoon de standaard gang van zaken en dan hebben andere mensen ook nog eens random crashes waardoor ze het getypte bericht kwijt zijn. Een trophee voor slechste app verdienen ze wel.
Zo, dat is er ook weer uit nu lekker slapen..
*ik heb een Lumia 710 full unlocked met 7.10.8779.8 rainbowmod 1.4, dit heeft whatsapp zelfs sneller gemaakt (wellicht placebo)*
Echt we zouden met alle windows phone gebruikers die whats app gebruiken iedere week 1x een klacht brief sturen tot dat er werkelijk iets aan gedaan wordt. Dit is te belachelijk voor woorden. Ik denk werkelijk doordat 1 app ronduit slecht is het windows phone OS bellemerd wordt in nederland. Een simpele eindgebruiker heeft een nieuwe telefoon whats app is traag en crasht wat een van de meest gebruikte app is van de eindgebruiker.mdit betekend voor de eindgebruiker telefoon = slecht nooit meer windows phone.
Ik hoop zo dat whatsapp op een dag besluit om kritisch naar de code te kijken en als dit nodig is delen te herschrijven want hoe het er nu voor staat met de "snelheids verbeteringen" bij iedere update en dan is het nog niks sneller. Het lijkt wat mij ook dat heel de app verkeerd is opgebouwd. Waarom eerst een splashscreen die veel te lang duurd waarom eerst alle chats inladen op een trage wijze en helemaal als je veel chats hebt waar is het splashscreen voor? Stop chats laden er ook in. Dan pas de nieuwe berichten ophalen wat ook te lang duurt, kan dit niet samen met de chats op halen of ook in het splashscreen? En klik je een chat aan en dan gaat deze nog een keer je berichten laden wat weer te lang duurt en dan, ohoh een bug nieuwe bericht staat niet in de lijst terwijl je wel een notificatie hebt gehad en er een 1 staat in de live tile: #%$#$%$#$%**. Nou app sluiten en maar opnieuw dan.
Really whatsapp. En dit is gewoon de standaard gang van zaken en dan hebben andere mensen ook nog eens random crashes waardoor ze het getypte bericht kwijt zijn. Een trophee voor slechste app verdienen ze wel.
Zo, dat is er ook weer uit nu lekker slapen..
*ik heb een Lumia 710 full unlocked met 7.10.8779.8 rainbowmod 1.4, dit heeft whatsapp zelfs sneller gemaakt (wellicht placebo)*
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Er is momenteel een issue met het downloaden van apps, zo heb ik al een paar keer geprobeerd WhatsApp te updaten, maar zonder resultaat. Dit issue speelt alleen op devices die zijn geleverd met pre-Mango-software (WP7.0 dus). Details hier
Ik las ervan op WP7.NL. Dus wat ik begrijp is dat de problemen met whatsapp dus veroorzaakt worden door de problemen in de marketplace?
Als die zijn opgelost moet je whatsapp opnieuw downloaden en dan moet alles weer soepeltjes verlopen?
Als die zijn opgelost moet je whatsapp opnieuw downloaden en dan moet alles weer soepeltjes verlopen?
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Nee, de software blijft brak.Minkie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
Ik las ervan op WP7.NL. Dus wat ik begrijp is dat de problemen met whatsapp dus veroorzaakt worden door de problemen in de marketplace?
Dat het downloaden niet lukt bij sommige komt niet door de software van whatsapp
Blijkbaar heeft mijn HTC Trophy toch de goede certificaten aan boord. Ze laten het overkomen alsof alle pre-mango geleverde toestellen een probleem hebben. Beetje vreemd.Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:41:
Er is momenteel een issue met het downloaden van apps, zo heb ik al een paar keer geprobeerd WhatsApp te updaten, maar zonder resultaat. Dit issue speelt alleen op devices die zijn geleverd met pre-Mango-software (WP7.0 dus). Details hier
Tsja, mijn Trophy weigert 'm te upgraden. Downloaden, installeren, "Sorry, we're having a problem..."
Waarom krijg ik altijd het idee dat op de FP verhalen over wp7 altijd half worden beschreven? Ik kan op geen enkele andere website terug vinden dat ze een nieuwe backend nodig hebben voor wp8 en tweakers schrijft hier een verhaal over 
Anyway, dit verklaard wel waarom er problemen zijn de laatste tijd met de updates.

Anyway, dit verklaard wel waarom er problemen zijn de laatste tijd met de updates.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 15-08-2012 11:02 ]
Het klopt wel grotendeels wat t.net schrijft hoor:vali schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:01:
Waarom krijg ik altijd het idee dat op de FP verhalen over wp7 altijd half worden beschreven? Ik kan op geen enkele andere website terug vinden dat ze een nieuwe backend nodig hebben voor wp8 en tweakers schrijft hier een verhaal over
http://windowsteamblog.co...-temporarily-on-hold.aspx
en de reden daarvoor:Since August 3 we’ve been deploying the Windows Phone Dev Center, which includes a completely rebuilt backend infrastructure
http://windowsteamblog.co...aring-for-the-future.aspx
Dus ja, ze hadden een nieuwe backend nodig waar ze nu mee bezig zijn cq. al deels uitgerold hebben. Ze zeggen niet letterlijk "voor WP8" (wel: "future"), maar voor de grote groei van de WP Marketplace in het algemeenAdjusting to rapid Marketplace growth—and preparing for the future
[...]
We’re already in the process of developing a more robust and scalable Marketplace service
[...]
Why? In short, growing pains. In three months the number of apps in Marketplace has grown by 60 percent, to nearly 80,000. During that period we’ve also nearly doubled the number of customer stores around the world, so there are now 54 markets to sell your apps. The addition of so many new markets and apps so quickly has slowed our backend systems.
Dat dacht ik ook, maar wilde toch de laatste versie van whatsapp hebben. M'n home made apps werken in ieder geval nog, weet niet of ik nog kan deployen naar het toestel. De whatsapp update faalde alsnog overigens, maar als ik de reviews van de laatste versie lees is dat alleen maar mooi.oisyn schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:21:
[...]
Nee, die heb ik vooralsnog geweigerd omdat ik niet wil dat hij weer devlockt.
Als in, je hebt de WP update alsnog gedaan?Dat dacht ik ook, maar wilde toch de laatste versie van whatsapp hebben. M'n home made apps werken in ieder geval nog
Ik had 'm dus eerder wel al gedaan en toen werkte m'n homebrew apps niet meer. Daarna heb ik een backup teruggezet.
Hmm, de laatste update is toch 7.10.8773.98 ?Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:40:
[...]
Heb je de laatste update van WP?
NB. Hier 2 Lumia's probleemloos. Beide met de laatste WP updates + al op WhatsApp 2.5.
Gaat bij allebei probleemloos. Ik heb ook een Trophy in huis. Nog op Mango en die had nog WhatsApp v2.0.
De Trophy vertoont dezelfde symtomen als bij jou.
Ik ga nu kijken of ik ergens v2.0 WhatsApp XAP kan bemachtigen.
Mijn WP en Zune zeggen iig niet dat er een nieuwere update beschikbaar is.
Wat wel vreemd is, is dat wanneer je op 7.10.8773.98 gaat google je overal "Tango" updates te zien krijgt bij dit build nummer. Terwijl mijn telefoon volgens de displayed information Mango 7.5 zou draaien (met bovenstaande OS versie).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Tango wordt door MSFT niet zo genoemd. Die noemen het iets van Windows Phone 7.5 Refresh of zo.
Je hebt gewoon de laatste versie op je toestel staan en dat is een update die voorheen Tango genoemd werd maar nu eerder bekend staat als de-update-waarvan-de-naam-niet-genoemd-mag-worden.
Je hebt gewoon de laatste versie op je toestel staan en dat is een update die voorheen Tango genoemd werd maar nu eerder bekend staat als de-update-waarvan-de-naam-niet-genoemd-mag-worden.
The Update Formerly Known As Tango
Correct.oisyn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Als in, je hebt de WP update alsnog gedaan?
Ik had 'm dus eerder wel al gedaan en toen werkte m'n homebrew apps niet meer. Daarna heb ik een backup teruggezet.
Okay, thanks voor de opheldering. 
Maar praat sig69 nu dan over een nieuwe update? Of mis ik iets?
Maar praat sig69 nu dan over een nieuwe update? Of mis ik iets?
Nee, die zal het voor 99,9% zeker ook over 'jouw' update hebben.
TUFKAT?.oisyn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:36:
The Update Formerly Known As Tango
Nee heb het niet over een nieuwe update, deze zat al weken te zeuren maar uitendelijk toch maar gedaan.
Verwijderd
Die nieuwe versie werkt bij mij echt ontzettend slecht. Push-berichten komen vaak tientallen minuten later aan, de tile is nooit up-to-date (lijkt alsof hij zich maar eens in het uur ververst of zo?) en zelfs als hij wel aangeeft dat er nieuwe berichten zijn, klopt het getal wat er staat totaal niet. Ook als ik een wat langer bericht typ, dat niet helemaal in het tekstvak past, 'verdwijnt' mijn tekst aan de onderkant van het tekstvak. Naar beneden scrollen kan dan niet.
Wow, mijn batterij is ineens binnen een half uur van 61% naar 10% leeg getrokken. Whatsapp? Of niet whatsaapp?
Heb mijn telefoon niet aangeraakt in deze tijd.
Heb mijn telefoon niet aangeraakt in deze tijd.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Er zitten ook nieuwe overgangen in deze update of heb ik die gewoon nooit opgemerkt? Verder merk ik nog niet veel veranderingen, behalve dan die vervelende bug dat je bij een langer berichtje inderdaad niet ziet wat je typt.
Blijft een redelijk hopeloos geval whatsapp, helaas. Ik hoop dat ze nu alvast voor windows phone 8 bezig zijn en dat die versie vele malen beter is.
Blijft een redelijk hopeloos geval whatsapp, helaas. Ik hoop dat ze nu alvast voor windows phone 8 bezig zijn en dat die versie vele malen beter is.
Er zitten nu idd fancy overgangen in welke het naar mijn idee niet echt sneller maken.
Wat mij tot nu toe is opgevallen is dat wanneer ik een bericht verstuur, vervolgens op back druk zie ik mijn eigen bericht als nieuw bericht (gaat met name om groep gesprekken) in het overzicht (dus blauwe text, geen notificatie op de live tile).
Wat mij tot nu toe is opgevallen is dat wanneer ik een bericht verstuur, vervolgens op back druk zie ik mijn eigen bericht als nieuw bericht (gaat met name om groep gesprekken) in het overzicht (dus blauwe text, geen notificatie op de live tile).
Dat laatste is volgens mij een bug die ook al in de versie daarvoor zat. Ik kan het me namelijk erg goed plaatsen.spNk schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:05:
Er zitten nu idd fancy overgangen in welke het naar mijn idee niet echt sneller maken.
1 dag zonder problemen, vanaf vandaag erg traag, verder geen issue's, het was al niet zo heel vlot, maar nu is het helemaal dramaThe_Scarabial schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:34:

Tussen de ellende met WP7 door vraag ik mij af wat WP8 met de nieuwe kernel qua mogelijkheden biedt om Whatsapp beter te laten draaien dan nu, gelet op wat nu bekend is wat nieuwe features betreft. Is er een devver in the house die daar iets over kan zeggen?
Ben geen devver, maar het feit dat ze nu gewoon lekker native kunnen coden (wat ze met android en ios ook doen en bovendien in c++ net als de 2 anderen) is natuurlijk wel handig en dat background tasks voor voip gewoon door kan gaan (wat ze wel weer zullen misbruiken), is voor whatsapp een bonus.
Multi-core kan altijd nog wel een bonus zijn in snelheid.
Ik vraag me eerder af of ze er echt een nieuwe app voor gaan maken of het misbaksel van nu alleen gaan uitbreiden en de kern dus net zo brak laten als nu.
Ik vraag me eerder af of ze er echt een nieuwe app voor gaan maken of het misbaksel van nu alleen gaan uitbreiden en de kern dus net zo brak laten als nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2012 01:04 ]
Sinds gister is WA echt onbruikbaar op mijn Lumia800. reageert 9 van de 10 keer nergens op, berichten niet of laat binnen, starten duurt super lang.
Toch maar is een interesse peiling in de vrienden groep doen voor een ander programma. Maar dat willen ze denk niet, hebben allemaal android, en daar werkt WA wel goed op.
Toch maar is een interesse peiling in de vrienden groep doen voor een ander programma. Maar dat willen ze denk niet, hebben allemaal android, en daar werkt WA wel goed op.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Of het een bug is vraag ik me af, lijkt me er eerder bewust in gezet.Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:39:
Als ik het goed begrepen heb is er nu dus een nasty bug misbruikt door whatsapp om het dataverkeer aan te laten staan in standbytijd? Is dat nog te beinvloeden of kun je er niets aan doen? Dus aan/uit zetten mbv een app ofzo? (desnoods een homebrew app) ?
Met Stop the music kun je de actieve background-audio stoppen.
Dacht eerst, waar heeft iedereen het toch over met het vastlopen van de applicatie. Maar nu gebeurt het ook bij mij 
Ik ga de belangrijkste mensen maar eens vragen of ze iets anders willen gaan gebruiken.
Ik ga de belangrijkste mensen maar eens vragen of ze iets anders willen gaan gebruiken.
Ze moeten de devver van fantasia painter eens een weekje inhuren, die jongen snapt tenminste hoe je snelle apps maakt
Same here, WA is FUBAR op m'n Lumia 800 sinds de update van WA.NoFearCreations schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:21:
Sinds gister is WA echt onbruikbaar op mijn Lumia800. reageert 9 van de 10 keer nergens op, berichten niet of laat binnen, starten duurt super lang.
..............
Ik lees net op de frontpage dat na synchronisatie met zune je homebrew apps niet meer werken. Dat heb ik dus NIET gedaan, alleen de software geupdate. Ik denk dat daardoor mijn apps nog werken.oisyn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Als in, je hebt de WP update alsnog gedaan?
Ik heb geen chevron WP7 unlock, ik had een samsung windowbreak unlock. En een sync doet ie automatisch als je 'm aan de kabel hangt.
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2012 11:58 ]
Helaas kun je in elke taal inefficient programmeren. Whatsapp zou ook op het huidige platform prima moeten kunnen draaien, de andere messengers bewijzen dat.Martinspire schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:03:
Ben geen devver, maar het feit dat ze nu gewoon lekker native kunnen coden (wat ze met android en ios ook doen en bovendien in c++ net als de 2 anderen) is natuurlijk wel handig en dat background tasks voor voip gewoon door kan gaan (wat ze wel weer zullen misbruiken), is voor whatsapp een bonus.
Jammer dat Whatsapp hun protocol niet openbaar maakt, dan zou er tenminste een fatsoenlijke third-party app kunnen komen.
Niet als je als "guest" (of hoe ze dat ook noemen) aan zune hangt volgens mij..oisyn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:58:
En een sync doet ie automatisch als je 'm aan de kabel hangt.
Fuck! Wilde net even checken hoe het heette in zune, en toen deed het ellendige ding een sync..
[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 16-08-2012 12:03 ]
Ik zeg nog...
Het is jouw schuld, ik wilde voor jou kijken hoe het heette!!
Ik krijg 99 dollar van je om m'n telefoon weer te unlocken
Ik krijg 99 dollar van je om m'n telefoon weer te unlocken
Nog geen battery drain meegemaakt dan? Bij mij was de accutijd spontaan gehalveerd met de laatste WA update.The_Scarabial schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:42:
[...]
1 dag zonder problemen, vanaf vandaag erg traag, verder geen issue's, het was al niet zo heel vlot, maar nu is het helemaal drama
Maar ff wat frustratie gespammed bij Nokia Nederland op facebook en op twitter bij Jurgen en Matthijs
De eerste paar dagen was ik nog gematigd positief of de update van WA, maar dat is nu toch wel omgeslagen, want het is gewoon irritant dat je geen lang bericht meer kan typen. En dat de app om de zoveel tijd gewoon vast slaat. Ik vind het jammer dat de meeste mensen geen ebuddy hebben, want die app werkt al een stuk beter.
Hier ook elke dag problemen met Whatsapp.. traag, berichten die 3 keer binnenkomen, mijn eigen getypte bericht als nieuw bericht weergeven, vastlopen..
:9
Haha alsof de duvel er mee speelt vandaag 2x battery drain, ff een restart gedaan en nu is het weer okInZane schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:10:
[...]
Nog geen battery drain meegemaakt dan? Bij mij was de accutijd spontaan gehalveerd met de laatste WA update.

Echt hoe kunnen ze zoiets uitbrengen wordt er niet meer getest tegenwoordig.
Het meest irritante probleem vind ik nog wel dat whatsapp niet in de achtergrond draait waardoor je dus telkens de app moet openen (wat nog steeds traag gaat) om te zien of je nieuwe berichten hebt ...
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Zou het niet helpen als we allemaal een mail naar WA sturen met onze bevindingen na de laatste update?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Bah ook ik heb schoon genoeg van whatsapp op WP, maar ik krijg niemand zover om te switchen naar een andere messaging dienst. Dan moet je maar een fatsoenlijke telefoon kopen zonder brak Microsoft OS krijg ik dan te horen.
Ik snap niet dat Microsoft zelf geen actie probeert te ondernemen want dit is gewoon ronduit slechte marketing. Ik hoop van harte dat Whatsapp ook een keer voor IOS of Android een dramatisch slechte update uitbrengt, dan is het misschien een keer gedaan met de belachelijke populariteit van Whatsapp.
Ik snap niet dat Microsoft zelf geen actie probeert te ondernemen want dit is gewoon ronduit slechte marketing. Ik hoop van harte dat Whatsapp ook een keer voor IOS of Android een dramatisch slechte update uitbrengt, dan is het misschien een keer gedaan met de belachelijke populariteit van Whatsapp.
Eigenlijk hoop ik dat er 1 keer een slechte update ronde bij de andere OSen komt. Ik heb nu ook mensen die zeggen neem dan geen wp7, terwijl het helemaal niks met het OS temaken heeft. Er is jammer genoeg nog niks naar buiten gebracht door de developers of ze met een fix bezig zijn....dutch_warrior schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:36:
Bah ook ik heb schoon genoeg van whatsapp op WP, maar ik krijg niemand zover om te switchen naar een andere messaging dienst. Dan moet je maar een fatsoenlijke telefoon kopen zonder brak Microsoft OS krijg ik dan te horen.
Het grote punt is ook dat Whatsapp vooral in de lage landen erg bekend is, maar in het buitenland veel minder bekendheid geniet. Daar zijn andere applicaties veel populairder. Zo hadden wij hier vroeger ook veel MSN, maar dat was in het buitenland toch vooral veel yahoo messenger en aol messenger (en uiteraard nog meer, maar goed).
Ik hoop dat ze ook voor Android en iOS binnenkort even hard op hun muil gaan (dat hun berichtenservice down gaat ofzo), dan zal het wel weer switchen worden, maar voorlopig blijft het wel zo denk ik.
Ik hoop dat ze ook voor Android en iOS binnenkort even hard op hun muil gaan (dat hun berichtenservice down gaat ofzo), dan zal het wel weer switchen worden, maar voorlopig blijft het wel zo denk ik.