Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die van mij verloopt ook in 2021 maar dat is omdat ik aan de Symbian Beta heb meegedaan met de N97.Domino schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:57:
[...]
Een betaalde wa met een expiry date in 2021.
Volgens mij moet een app eens in de zoveel tijd opgestart worden anders werken de push notificaties niet meer...oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:39:
Fijn, start vandaag WA op sinds tijden, zie ik ineens allemaal gemiste berichtjes. Geen push notifications voor gehad, en de livetile is ook niet geüpdatet
[ Voor 41% gewijzigd door Crim op 12-04-2012 12:47 ]
Wel Vodafone, maar totaal geen problemen mee gehad tot nu toe (centrum Utrecht)SinergyX schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:41:
Toevallig Vodafone? Ik heb nog steeds zo goed als geen dataverbinding, 1x in het uur ofzo krijg ik berg updates van WA en andere applicaties.
Ja dat heb ik eerder gehoord. Maar dat staat dan toch nog los van de live tile?Crim schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:46:
Volgens mij moet een app eens in de zoveel tijd opgestart worden anders werken de push notificaties niet meer..
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan ben je toch ook niet geinsteresseerd in het gebruik ervan? Als ik een dag geen berichtjes krijg, open ik alsnog meestal wel 2 keer WA. Al is het maar vanwege alle gruwel verhalen op GoT over niet werkende toast messages, wat bij mij overigens wel werkt..oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:39:
Fijn, start vandaag WA op sinds tijden, zie ik ineens allemaal gemiste berichtjes.
En waarom wil je langer dan een week in een groepschat zitten zonder dat je WA je op de hoogte brengt van nieuwe berichtjes? Als het toch allemaal zo irritant is (iemand zei eerder 100+ gemiste berichten) dan ga je er toch gewoon uitksborg schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:30:
Echt, wat een fail... Eindelijk support voor het uitschakelen van geluid bij groepsgesprekken. Kan je maximaal 1 week het geluid uitzetten. Hoe moeilijk is het nu om gewoon te zeggen "off"
.

Sorry hoor, maar ik probeer het echt te begrijpen...
Dat je smiley's niet tegelijk met tekst kunt invoeren is niet zo vreemd, dit is zo bij BB ook, en volgens mij bij iOS ook. Ik kan gewoon typen (toetsenbord) smiley's aantikken (smiley toetsenbord) weer in de tekstbalk tikken (normaal toetsenbord). Vind het praktischer dan bij BB in ieder geval.
O ja, en ik lijk 10 jaar geluk te hebben, mijn account verloopt op 6-10-2031
Edit:
Volgens mij had nog niemand dit aangegeven, maar alle media die je ooit vrestuurd hebt kun je nu ook terug zien. In een chat tik je op de puntje en dan op "Info". Daar zie je je contactpersoon (die je nu ook kunt sharen) en de volgende tab zijn dan alle afbeeldingen en geluiden. Video's staan er volgens mij niet bij.
Ik vond het wel even schrikken om te zien dat ALLES er nog in staat, terwijl ik toch al veel foto's zowel in WA als op mijn tel heb verwijdert. Waar worden deze dus opgeslagen? De WA servers?!

De media staat overigens ook niet gesorteerd op datum, helaas. Ik denk dat ze op naam staan, maar WA verandert altijd de naam van een foto, dus daar heb je niks aan...
[ Voor 17% gewijzigd door WingsOfFury op 12-04-2012 13:37 ]
Wat een onzin. Waarom zou je de app opstarten als deze niet aangeeft dat er berichten zijn?WingsOfFury schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:32:
Ik snap echt heel veel van de problemen niet die men hier aankaart.
[...]
Dan ben je toch ook niet geinsteresseerd in het gebruik ervan? Als ik een dag geen berichtjes krijg, open ik alsnog meestal wel 2 keer WA.
Of ga jij ook 2x per dag in je SMS-box kijken of er toevallig nieuwe smsjes in zitten wat hij niet aangeeft. En je mail inbox. Dacht het niet.
Dat je 2x per dag WA opstart is echt puur omdat je de app niet vertrouwd. En dus is het geen goede app.
Heel veel mensen hebben een groepschat met vrienden. Als je geen zin hebt in slap geouwehoer dan hoeft je dus niet continu die notificaties. Ook wil je vaak die berichten niet eens lezen.WingsOfFury schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:32:
En waarom wil je langer dan een week in een groepschat zitten zonder dat je WA je op de hoogte brengt van nieuwe berichtjes? Als het toch allemaal zo irritant is (iemand zei eerder 100+ gemiste berichten) dan ga je er toch gewoon uit100+ gemiste berichten ga je toch niet doorlezen.
Maar je wilt wél in de groep zitten, om bijvoorbeeld op vrijdagavond te vragen wie er meegaat een biertje drinken.
Niet waar. Je probeert excuses te zoeken waarom de onmogelijkheden van WP-WA geen onmogelijkheden zouden zijn, omdat ze volgens jou nooit voorkomen. Niet waar dus.Sorry hoor, maar ik probeer het echt te begrijpen...
Vind ik wel vreemd. Ben niet bekend met BB maar op iOS en Android werkt het zekers te weten veel beter dan op WP.Dat je smiley's niet tegelijk met tekst kunt invoeren is niet zo vreemd, dit is zo bij BB ook, en volgens mij bij iOS ook. Ik kan gewoon typen (toetsenbord) smiley's aantikken (smiley toetsenbord) weer in de tekstbalk tikken (normaal toetsenbord). Vind het praktischer dan bij BB in ieder geval.
Verwijderd
wat een verwennerij!
allen nog steeds geen videos kunnen opslaan, dat is dan weer jammr
en een smiley van een bitterbal met een deur in

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Nee, heb voorheen WM6.5 gebruikt, dus geen wa.lucash schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:49:
[...]
Hadden jullie toevallig een betaalde wa op andere telefoon? Want ik heb gewoon free
Geen idee waar het verschil vandaan komt. Wellicht niet op de eerste dag uit de marketplace gehaald?
Hier ook betaalde versie tot 2031. Verder geen whatsapp gebruikt.Domino schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:21:
[...]
Nee, heb voorheen WM6.5 gebruikt, dus geen wa.
Geen idee waar het verschil vandaan komt. Wellicht niet op de eerste dag uit de marketplace gehaald?
Vind de update behoorlijk. Ik hoop alleen dat ze straks als het mogelijk is de integratie met windows phone verbeteren. Het is nu nog gewoon een app zoals op alle andere devices maar windows phone is anders. Hopenlijk hebben ze dat door en komt dat nog. Ik ben het meest ontevreden over whatsapp op mijn windows phone. Maar helaas bepaald het best een groot deel van de gebruikers ervaring.
Ik weet niet of het eraan ligt dat ik het ook op nitdroid heb gehad (android voor de N900).. Heb het de eerste dag van Marketplace gehaald.. Ik wil ook de betaalde versie hebbenDomino schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:21:
[...]
Nee, heb voorheen WM6.5 gebruikt, dus geen wa.
Fijn dat de smileys er zijn en voor de chat refresht hij nog even, die balkjes, eerder deed hij dat pas in de chat en was het allemaal onduidelijker. Ik ben er blij mee. Een goede stap iig.
Wat is dat nou voor lariekoek? Ik gebruik het niet veel, maar ik wil wel graag snel reageren als iemand mij een berichtje stuurt.WingsOfFury schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:32:
Dan ben je toch ook niet geinsteresseerd in het gebruik ervan?
Ik start WA dan op 'vanwege' alle probleem verhalen hier. Want bij mij werkt het namelijk allemaal wel goed. En ik heb nooit beweert dat WA een goede app is, maar hij is ook niet zo slecht als sommigen hier beweren.HyperioN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:51:
Wat een onzin. Waarom zou je de app opstarten als deze niet aangeeft dat er berichten zijn?
Of ga jij ook 2x per dag in je SMS-box kijken of er toevallig nieuwe smsjes in zitten wat hij niet aangeeft. En je mail inbox. Dacht het niet.
Dat je 2x per dag WA opstart is echt puur omdat je de app niet vertrouwd. En dus is het geen goede app.
Daarnaast is je vergelijking met SMS echt appels en peren... SMS gaat niet eens via internet

Aha. Dus je wilt 6,5 dag van week worden lastig gevallen met nieuwe berichten, zodat je op vrijdagavond kunt afspreken... Terwijl we al 2 updates geleden zelf groepschats aan konden maken, en dat dus ook op vrijdagavond kunnen. Nee, nu snap ik het inderdaad helemaal!HyperioN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:51:
Heel veel mensen hebben een groepschat met vrienden. Als je geen zin hebt in slap geouwehoer dan hoeft je dus niet continu die notificaties. Ook wil je vaak die berichten niet eens lezen.
Maar je wilt wél in de groep zitten, om bijvoorbeeld op vrijdagavond te vragen wie er meegaat een biertje drinken.
Ik denk dus dat WA jouw redenering gebruikt heeft, want na een week (na de vrijdagavond dus!) moet je weer opnieuw aangeven of je wel of geen notificaties wilt
Ik heb nergens beweerd dat de problemen die sommigen hebben nooit voorkomen. Ik beweer alleen dat er al lang oplossingen voor zijn, maar dat jullie die weigeren te gebruiken. En daarom snap ik de problemen dus gewoon niet.HyperioN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:51:
Niet waar. Je probeert excuses te zoeken waarom de onmogelijkheden van WP-WA geen onmogelijkheden zouden zijn, omdat ze volgens jou nooit voorkomen. Niet waar dus.
Geen idee of dit klopt (wel van 6 april 2012): YouTube: Smileys of Emoticons voor Whatsapp maar hij beweert dus dat in WA voor iOS standaard niet eens smiley's zitten, maar je er 'nog steeds' een losse app voor moet downloaden. Dat noem ik echt niet "zekers te weten veel beter" dusHyperioN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:51:
Vind ik wel vreemd. Ben niet bekend met BB maar op iOS en Android werkt het zekers te weten veel beter dan op WP.

Verder werkt het exact hetzelfde, alleen moet je bij iOS eerst het smiley toetsenbord kiezen en daarna nog de tab met smiley's openen, wat bij WP sneller gaat dus (1 tik voor nodig ipv 2). En nadat je een smiley kiest blijft op iOS ook het smiley toetsenbord staan, net als bij WP. In WP tik je dan op je tekstblokje en je kunt meteen verder typen, hoe dat in iOS gaat maakt het filmpje niet duidelijk.
Op een paar tikken na (in het nadeel van iOS) werkt het dus exact hetzelfde, maar moet je op iOS van tevoren véél meer handelingen verrichten om het werkend te krijgen.
En nogmaals: ik heb nu geen iPhone bij de hand, dus weet niet of het filmpje de enige manier laat zien..?
Ik heb ook een betaald account tot 16/11/2021, ik veronderstel dat dat een fout is die nog rechtgezet wordt?
Als het rechtgezet wordt bel ik ze op en zeg dat ik betaald haddefcon84 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:00:
er zitten idd geen standaard smileys in WA voor iPhone (even gecheckt bij 'n collega) en daar moet je dus idd nog die extra app installeren..
Ik heb ook een betaald account tot 16/11/2021, ik veronderstel dat dat een fout is die nog rechtgezet wordt?
Vreemd zelf heb ik WA op een Iphone gehad maar bij mij staat er als nog 26-09-2020.reller schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:27:
heb expiration 16-10-2012, had op Android al een whatapp account en ze gaan dus van die datum uit schijnbaar
Wat betreft het trillen bij ieder binnengehaalde berichtje hebben ze dat er nog niet uit gesloopt. Ik krijg er nog steeds de schijt van als je 30+ berichten moet binnen halen. Hopelijk word dit gefixen of er uit gehaald in de nieuwe versie 2.0
|^^|
ochja voor die € 0,99 /jaarrushcraft schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:00:
[...]
Vreemd zelf heb ik WA op een Iphone gehad maar bij mij staat er als nog 26-09-2020.

Verwijderd
Komt daar nog verbetering in of.....
Ik heb trouwens geen nieuwe versie voorbij zien komen via de market? Dan maar even handmatig opsnorren.
[ Voor 63% gewijzigd door Eagle Creek op 13-04-2012 18:00 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Kan zijn dat hij vodafone heeft.... Bij mij werkt whatsapp nog steeds drama in Denhaag bijvoorbeeldVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:54:
Kheb een kameraad met Lumia 800. Maar hij is de enigste persoon in mijn vrienden groep waar het een drama is met whatsapp. Berichten komen vet laat aan en die van hem bij mij. Werkt van geen meter..
Komt daar nog verbetering in of.....

Na de update is WAP ook niet sneller geworden merk ik. Bij het openen van een previous chat wil hij nu ook telkens laden.
[ Voor 60% gewijzigd door Eagle Creek op 13-04-2012 18:08 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
t-mobile.vali schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:04:
[...]
Kan zijn dat hij vodafone heeft.... Bij mij werkt whatsapp nog steeds drama in Denhaag bijvoorbeeld![]()
Verwijderd
Ik heb zelf nooit problemen, behalve als ik berichtjes ontvang van iemand die Vodafone heeft. Hij heeft een iPhone 4, wat meerdere vrienden van mij hebben, dus daar zal het niet aan liggen. Hij is wel de enige met Vodafone en de enige van wie ik soms berichtjes pas na een half uur ontvang. Dit was al zo voor de storing van vorige week.
Daarnaast is het ook belangrijk om te onthouden dat WiFi zich na 5 minuten lockscreen uitschakelt. Als je 3G dus niet aan hebt staan standaard is het niet zo vreemd dat je dan dus je berichtjes mist, omdat die simpelweg niet ontvangen kunnen worden.
Op mijn trophy gaat die zelfs al uit na 30sec in lockscreen.WingsOfFury schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:33:
[...] Daarnaast is het ook belangrijk om te onthouden dat WiFi zich na 5 minuten lockscreen uitschakelt. Als je 3G dus niet aan hebt staan standaard is het niet zo vreemd dat je dan dus je berichtjes mist, omdat die simpelweg niet ontvangen kunnen worden.
Onzin natuurlijk, 3G is de snelle data verbinding met gewoon G of E aan komen de berichten ook gewoon binnen. Alleen foto's bekijken duurt lang.WingsOfFury schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:33:
Daarnaast is het ook belangrijk om te onthouden dat WiFi zich na 5 minuten lockscreen uitschakelt. Als je 3G dus niet aan hebt staan standaard is het niet zo vreemd dat je dan dus je berichtjes mist, omdat die simpelweg niet ontvangen kunnen worden.
Die zin snap ik niet. Met je data verbinding (je weet wel, dat knopje bij settings/instellingen --> mobile network/mobiel netwerk) uit, heb je dus geen mobiel internet via 3G (hier UMTS) of 3G+ (hier HSDPA, correct me if I'm wrong).hjs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:52:
Onzin natuurlijk, 3G is de snelle data verbinding met gewoon G of E aan komen de berichten ook gewoon binnen. Alleen foto's bekijken duurt lang.
Geen idee hoe het zit met het gebruik van GPRS hier in Nederland (2,5G volgens Wikipedia) en hoe MS die verbinding zou laten zien op WP7 (boven op je scherm naast je signaalsterkte). Data versturen via alleen GSM doen we in nederland volgens mij niet (behalve SMS). Maar als het knopje data verbinding uitstaat, wordt ook je GPRS verbinding uitgezet lijkt me.
Als dan ook Wifi zichzelf uitschakelt als je op je lockscreen zit, dan heb je dus geen verbinding met i-net whatsoever. De servers van WA kunnen geen verbinding maken met je telefoon, omgekeerd natuurlijk ook niet. Push berichten komen niet aan (lijkt me).
En ik weet niet precies hoe het technisch nou precies werkt, maar als WA eigenlijk niet echt werkt in de achtergrond van WP7 (vanwege die aparte vorm van multitasking), dan kunnen ze wellicht ook moeilijk of vertraagd of whatever de push berichten binnen halen. Maar die werking weet ik niet.
edit; m'n eigen ervaring met WA is niet zo uitgebreid. Ik heb T-mobile, en soms zie ik wel een cijfertje op de live-tile van WA. Open ik WA dan, dan haalt ie het bericht binnen en trilt ie er nog even mooi bij. Maar soms staat er niets op de live-tile en als ik WA dan open komt er toch een berichtje binnen (incl getril natuurlijk). De notificaties boven in je lockscreen mis ik best vaak omdat ik het geluid vaak heb uitstaan en geen getril voel. Of ik die altijd krijg weet ik dus niet.
[ Voor 14% gewijzigd door fruitbakje op 15-04-2012 11:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 15-04-2012 15:31 ]
Dat zou niet uitmaken, berichtjes worden namelijk eerst naar de Whatsapp-servers gestuurd.WingsOfFury schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:33:
Mensen bij wie de (push) berichten zo slecht werken zouden even moeten aangeven welke provider ze hebben en of ze 3G, WiFi of 3G én WiFi aan hebben staan.
Ik heb zelf nooit problemen, behalve als ik berichtjes ontvang van iemand die Vodafone heeft. Hij heeft een iPhone 4, wat meerdere vrienden van mij hebben, dus daar zal het niet aan liggen. Hij is wel de enige met Vodafone en de enige van wie ik soms berichtjes pas na een half uur ontvang. Dit was al zo voor de storing van vorige week.
Oh helemaal uitzetten, dat doe ik niet.fruitbakje schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:18:
[...]
Die zin snap ik niet. Met je data verbinding (je weet wel, dat knopje bij settings/instellingen --> mobile network/mobiel netwerk) uit, heb je dus geen mobiel internet via 3G (hier UMTS) of 3G+ (hier HSDPA, correct me if I'm wrong).
Geen idee hoe het zit met het gebruik van GPRS hier in Nederland (2,5G volgens Wikipedia) en hoe MS die verbinding zou laten zien op WP7 (boven op je scherm naast je signaalsterkte). Data versturen via alleen GSM doen we in nederland volgens mij niet (behalve SMS). Maar als het knopje data verbinding uitstaat, wordt ook je GPRS verbinding uitgezet lijkt me.
Als dan ook Wifi zichzelf uitschakelt als je op je lockscreen zit, dan heb je dus geen verbinding met i-net whatsoever. De servers van WA kunnen geen verbinding maken met je telefoon, omgekeerd natuurlijk ook niet. Push berichten komen niet aan (lijkt me).
Ik zet hoogste verbindingssnelheid op E in een vakje eronder, dan staat 3G uit maar blijf je wel verbinding houden.
Het maakt wel degelijk uit. Sommige mobiele netwerken zijn namelijk op een bepaalde manier geconfigureerd dat de verbinding met de push service van MS daar last van ondervind. T-mobile en Hi hadden dit in het begin van toen WP7 net uit was (is nu volgens mij verholpen) en kan best zijn dat mensen die via Vodafone netwerk zitten daar nu ook last van hebben. Als dan Wifi uit gaat en je alleen nog via 3g bent verbonden kan het best zijn dat Whatsapp berichten later aankomen.MarcoC schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:35:
[...]
Dat zou niet uitmaken, berichtjes worden namelijk eerst naar de Whatsapp-servers gestuurd.
Onder "3G" versta ik gewoon "mobiel internet" of "dataverbinding". Waarom je 3G uit zou zetten, maar E aan zou laten kan ik me namelijk geen goede reden voor bedenken.hjs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:52:
Onzin natuurlijk, 3G is de snelle data verbinding met gewoon G of E aan komen de berichten ook gewoon binnen. Alleen foto's bekijken duurt lang.
Handig als je even aangeeft wát er niet zou uitmaken. Er staan namelijk meerdere dingen in mijn bericht...MarcoC schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:35:
[...]
Dat zou niet uitmaken, berichtjes worden namelijk eerst naar de Whatsapp-servers gestuurd.
Dat het netwerk van degene die de berichtjes stuurt niets uit kan maken. Verstuurd = verstuurd, welk netwerk er gebruikt is, is dan niet meer relevant.WingsOfFury schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:20:
[...]
Onder "3G" versta ik gewoon "mobiel internet" of "dataverbinding". Waarom je 3G uit zou zetten, maar E aan zou laten kan ik me namelijk geen goede reden voor bedenken.
[...]
Handig als je even aangeeft wát er niet zou uitmaken. Er staan namelijk meerdere dingen in mijn bericht...
Het netwerk van de ontvanger ja, het netwerk van degene die een berichtje stuurt maakt niets uit.Caelorum schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:52:
[...]
Het maakt wel degelijk uit. Sommige mobiele netwerken zijn namelijk op een bepaalde manier geconfigureerd dat de verbinding met de push service van MS daar last van ondervind. T-mobile en Hi hadden dit in het begin van toen WP7 net uit was (is nu volgens mij verholpen) en kan best zijn dat mensen die via Vodafone netwerk zitten daar nu ook last van hebben. Als dan Wifi uit gaat en je alleen nog via 3g bent verbonden kan het best zijn dat Whatsapp berichten later aankomen.
[ Voor 38% gewijzigd door MarcoC op 16-04-2012 00:27 ]
Omdat 3G veel meer energie verbruikt dan E (in mijn geval iig)WingsOfFury schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:20:
[...]
Onder "3G" versta ik gewoon "mobiel internet" of "dataverbinding". Waarom je 3G uit zou zetten, maar E aan zou laten kan ik me namelijk geen goede reden voor bedenken.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Waar doe je dat dan? Bij mij staat er onder data connection meteen data roaming options (roam/don't roam)hjs schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:23:
Oh helemaal uitzetten, dat doe ik niet.
Ik zet hoogste verbindingssnelheid op E in een vakje eronder, dan staat 3G uit maar blijf je wel verbinding houden.
Niet elke telefoonfabrikant heeft die optie er in gezetfruitbakje schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:40:
[...] Waar doe je dat dan? Bij mij staat er onder data connection meteen data roaming options (roam/don't roam)
Dat is de druppel. Ik had gewoon in Nokia moeten blijven vertrouwen (of kan het daar ook niet?).Caelorum schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:56:
[...]
Niet elke telefoonfabrikant heeft die optie er in gezetMijn HTC trophy had deze bijv. eerst ook niet en nu (na een update) wel.
Ja, bij mijn Nokia Lumia 800 kan het welfruitbakje schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:05:
[...]
Dat is de druppel. Ik had gewoon in Nokia moeten blijven vertrouwen (of kan het daar ook niet?).
[ Voor 17% gewijzigd door Sebastian op 16-04-2012 15:19 ]
Ik heb ook een L800fruitbakje schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:05:
[...]
Dat is de druppel. Ik had gewoon in Nokia moeten blijven vertrouwen (of kan het daar ook niet?).
Ik heb er:
7 kolommen x 4 rijen = 28 per pagina.
12 pagina's vol = 336.
En de laatste pagina heeft er 18.
Totaal dus 354. Inclusief 2 x een plaatje van een iPhone
Pff... Voor deze post wist ik niet eens dat er meer pagina's waren!WingsOfFury schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:29:
[...]
Ik heb er:
7 kolommen x 4 rijen = 28 per pagina.
12 pagina's vol = 336.
En de laatste pagina heeft er 18.
Totaal dus 354. Inclusief 2 x een plaatje van een iPhone
Had al eens geprobeerd verticaal te sliden, maar dat deed niets, dus was uitgegaan van niet. Kennelijk dus wel, maar dan horizontaal

Echt, ze hadden gewoon de standaard developer controls moeten gebruiken (scrollviewer) en dan een lang lint moeten hebben. Met natuurlijk de onderste / meest rechter rij die half van het scherm af loopt, zoals in de rest van het OS. Dan is het tenminste direct duidelijk...
/rant.
Vanmiddag rond 15.10 had ik problemen op het werk rond Schiphol, en nu sinds 17:00 of zo weer.
Inmiddels thuis in Leiden, en ook via WIFI niks.
Notification tile was nog wel geupdate, en berichten waren eerst via de notificationbar wel te lezen, maar de app update niet, en laat geen status meer zien.
Omnia7 en Vodafone gebruiker.
Twitter zie ik wel paar berichtjes met advies om tel te herstarten, maar niks wat duidt op een grote storing of zo.
Vodafone meldt ook geen storing of werkzaamheden in genoemde regio's.
Update: sinds 20:59 werkt het weer.
[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 08-05-2012 21:14 . Reden: update ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Hoe weet je dit ? Had ook al wel een vermoeden, WA website was lastig te bereiken, maar zoals gezegd, hun twitter account heeft maar 3 meldingen of zo van BB gebruikers en 8u geleden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:44:
Yippie, er is een storing op dit moment met WhatsApp. Niet alleen met WP7...
Wel goed om te lezen dat het niet aan mij tel of verbinding lag.
Merci, even Whatsapp in the search and berichten stromen binnen, bedankt voor de link.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:16:
Yippie, heel simpel.... Twitterfall.com
Bedankt, maar dat staat niet op hun website bij "support", en bovendien staat er 1 bericht van 28m geleden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:20:
@wa_status Is het account voor storingen.
Inmiddels ligt het er weer uit..
De bewuste wa_status tweet:
Update @ 22:30: sinds inmiddels 40 min werkt bij mij alles weer.WhatsApp Status@wa_status
experience server issues since one hour ago. will update you as we know more.
ook een update van wa_status
WhatsApp Status@wa_status
System should be back to normal. Please reboot your phone if you having problems. Sorry for downtime.
[ Voor 28% gewijzigd door Yippie op 08-05-2012 22:32 . Reden: update ]
New in version 2.0:
- Set your profile picture
- Several bug fixes
Volgens mij niet een spetterende update, maar ik zal hem even installeren en kijken wat er veranderd is
Edit: je hebt alleen een extra tab 'Profile' bij je Settings en als je nu een foto wilt toevoegen krijg je de keuze of je wilt kiezen uit je albums of dat je een foto wilt nemen
[ Voor 29% gewijzigd door JelkeS op 19-05-2012 14:09 ]
Check out my photography on Instagram
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Omnia 7 ook niet. Zelfs het gevoel dat het iets trager geworden is...PaT schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:03:
Hmm van die snelheid merk ik werkelijk niets op mijn Lumia 800
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Bij mij crashed hij gewoon naar het hoofdscherm als ik probeer een foto binnen te halen.hjs schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:10:
Foto's openen is traag sinds laatste update
Dat is mij vanmiddag nog gelukt op mijn Lumia 800. Kan verder niet echt merken dat ie sneller of langzamer is.fleros schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:51:
[...]
Bij mij crashed hij gewoon naar het hoofdscherm als ik probeer een foto binnen te halen.
Edit: Lumia 800
[ Voor 9% gewijzigd door spNk op 20-05-2012 21:32 ]
Als ik de applicatie open heb staan en ik krijg nieuwe berichten dan update hij normaal gesproken ook het gespreksvenster, waar dan de berichten onder komen. Prima zou je zeggen.
Soms (geen idee of dat met standby te maken heeft of niet) dan komen er wel berichten binnen (live-tile update en ik zie notificaties van binnengekomen berichten), maar worden ze niet in mn gesprek gezet. Of ik de applicatie dan afsluit en weer opstart maakt niet uit.
Mn live-tile geeft nu vrolijk aan dat er 12 nieuwe berichten zijn, maar ik kan ze gewoon niet getoond krijgen. Enige manier is om de telefoon opnieuw op te starten, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling. Waarom gaat dit nou toch telkens fout? Ik zie een deel van de tekst note bene in de notificatie staan. Pleur die dan in het gesprek en update desnoods daarna de server.
Hoop echt dat mn vriendengroep binnenkort overstapt op iets wat wel werkt onder WP7, want dit is gewoon echt een drama. Heb het echt enorm vaak.
Voor de update overigens nog een groter probleem. Geen notificaties of berichten op de live-tile, waarschijnlijk omdat ie een tijd in de battery-saver stond maar dat was redelijk snel over. Krijg ik ineens 192 berichten binnen van diverse gesprekken verspreid over 2 dagen. Granted, het was wel veel, maar waarom de neuk krijg ik geen notificaties dan?
Ze mogen het dan wel versie 2 hebben genoemd, maar dit vind ik nog steeds beta 0.1 problemen.
Ik herken dit probleem en heb het ook zo af entoe. Dit speelt niet alleen bij wp7 af, heb ook meerdere iphone/android gebruikers in mijn klas die hier last van hebben. Had zelf een tijd kik messenger gebruikt en dat werkt echt stukken beter! Jammer genoeg wilt niemand overstappenMartinspire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:37:
Ik dacht dat ze hem eindelijk hadden gefixed, maar er zit nog steeds een gigantische bug in. Nu ook weer.
Als ik de applicatie open heb staan en ik krijg nieuwe berichten dan update hij normaal gesproken ook het gespreksvenster, waar dan de berichten onder komen. Prima zou je zeggen.
Soms (geen idee of dat met standby te maken heeft of niet) dan komen er wel berichten binnen (live-tile update en ik zie notificaties van binnengekomen berichten), maar worden ze niet in mn gesprek gezet. Of ik de applicatie dan afsluit en weer opstart maakt niet uit.
Mn live-tile geeft nu vrolijk aan dat er 12 nieuwe berichten zijn, maar ik kan ze gewoon niet getoond krijgen. Enige manier is om de telefoon opnieuw op te starten, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling. Waarom gaat dit nou toch telkens fout? Ik zie een deel van de tekst note bene in de notificatie staan. Pleur die dan in het gesprek en update desnoods daarna de server.
Hoop echt dat mn vriendengroep binnenkort overstapt op iets wat wel werkt onder WP7, want dit is gewoon echt een drama. Heb het echt enorm vaak.
Voor de update overigens nog een groter probleem. Geen notificaties of berichten op de live-tile, waarschijnlijk omdat ie een tijd in de battery-saver stond maar dat was redelijk snel over. Krijg ik ineens 192 berichten binnen van diverse gesprekken verspreid over 2 dagen. Granted, het was wel veel, maar waarom de neuk krijg ik geen notificaties dan?
Ze mogen het dan wel versie 2 hebben genoemd, maar dit vind ik nog steeds beta 0.1 problemen.

Maar als ie daarna weer in normale modus komt moet dat wel goed gaan.hjs schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:51:
Batterry save mode staat push uit, krijg je helaas niets binnen van WhatsApp.
Overigens had ik vandaag gewoon genoeg batterij
Maar echt serieus, ik zie dus gewoon berichten binnenkomen op live-tile en notifications en nog zie ik ze niet in mn gesprek. Dafuq?
[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2012 21:14 ]
Toevallig een paar weken terug meegemaakt, voor het eerst. Het probleem zit niet in onze WA (tenminste in mijn geval) maar in die van de ander. Een vriendin had haar BlackBerry opnieuw opgestart en heeft toen heel veel WA berichten terug gekregen die ze eerder verwijdert had. Ook verstuurde zij heel veel oude berichten opnieuw, maar met de correcte datum.Martinspire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:14:
[...]
Maar als ie daarna weer in normale modus komt moet dat wel goed gaan.
Overigens had ik vandaag gewoon genoeg batterij
Maar echt serieus, ik zie dus gewoon berichten binnenkomen op live-tile en notifications en nog zie ik ze niet in mn gesprek. Dafuq?
Wil je die berichten dus toch kunnen vinden, dan zul je net zo lang omhoog moeten scrollen toe je ze vind.
Ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is/was hoor, maar ik heb het pas 1 keer meegemaakt en toen was dat het probleem. Verder heb ik het nooit gehad.
Edit: en wat spNk zegt; zorg ervoor dat je een goede verbinding hebt wanneer je dit soort problemen krijgt. Op het moment dat ik een slechte verbinding heb, heb ik het ook wel vaker gehad, maar die tel ik niet mee omdat de fout dan aan mijn kan zat.
[ Voor 11% gewijzigd door WingsOfFury op 21-05-2012 22:20 ]
Toevallig Ziggo met zo'n akelig Ubee wlan-modem?
Zo ja, wifi op je telefoon uitzetten. (Ook indien geen Ziggo/ubee wellicht het proberen waard).
Ik herken jouw probleem heel erg; en kwam erachter dat het bij mij altijd thuis was als dat zich voordeed. Blijkt dus dat mijn Lumia en de ubee-modem geen beste vriendjes zijn. Kreeg inderdaad wel notificaties (maar die gaan volgens mij altijd via 3G), maar kon ze dan in mijn Whatsapp niet binnenhalen.
Ik zet dus thuis altijd wifi uit, dan maar 3G en m'n batterij sneller leeg. Krijg nu wel altijd mijn berichten probleemloos binnen
Kun je beter een echte router kopen en dat ziggo modem in bridge-mode laten zetten.HyperioN schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:45:
[...]
Zo ja, wifi op je telefoon uitzetten. (Ook indien geen Ziggo/ubee wellicht het proberen waard).
Ik herken jouw probleem heel erg; en kwam erachter dat het bij mij altijd thuis was als dat zich voordeed. Blijkt dus dat mijn Lumia en de ubee-modem geen beste vriendjes zijn. Kreeg inderdaad wel notificaties (maar die gaan volgens mij altijd via 3G), maar kon ze dan in mijn Whatsapp niet binnenhalen.
Ik zet dus thuis altijd wifi uit, dan maar 3G en m'n batterij sneller leeg. Krijg nu wel altijd mijn berichten probleemloos binnen
Nee, ligt niet aan mn wifi, want ik heb het al thuis, op school en op mn kamer gehad. En het is allemaal ADSL geloof ik.HyperioN schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:45:
[...]
Ik los het dan op door gewoon even vliegtuig modus aan te zetten en dan weer uit te zetten en weer naar Whatsapp te gaan. Dan krijg je al je berichten weer binnen

op wifi VEEL vertraging met verzenden en ontvangen met 3g instant....
[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 22-05-2012 10:06 ]
Verwijderd
Ben nu toch wel klaar met de implementatie van Whatsapp voor WP.
De iPhone werkt precies met hetzelfde bagger principe. Alleen op Android is het bericht gelijk binnen bij een notificatie, omdat het niet via 1 centrale notificatie server werktVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:34:
Ik snap waarom de notificatie eerder komt dan het bericht zelf maar het is onwijs iritant dat je een sneak preview van een bericht in een balkje bovenin hebt staan en dat Whatsapp zelf nog van niets weet.
Ben nu toch wel klaar met de implementatie van Whatsapp voor WP.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
00316 gebruikt als "netnummer"?Jassy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:11:
Vandaag Whatsapp op een Windows Phone geinstalleerd, maar ik krijg de verificatie code niet door..!! Heb nu al 2x een verificatie uitgestuurd naar mijn 06 nummer, maar ik krijg geen verificatie code. SMS ontvangen en verzenden, net als bellen, werkt gewoon dus snap niet waar het aan ligt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De iPhone werkt idd volgens hetzelfde principe, maar de problemen die hier beschreven worden treden nooit op bij de iPhone.DennusB schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:37:
[...]
De iPhone werkt precies met hetzelfde bagger principe. Alleen op Android is het bericht gelijk binnen bij een notificatie, omdat het niet via 1 centrale notificatie server werkt
Bron: moi, met 27.000 ontvangen berichten
Heb je dit gemeld aan WhatsApp? Want ze zijn namelijk erg vriendelijk en staat open voor dit soort bugrapportages. Ik heb een aantal rapportages ingestuurd met de eerste versies en daar kreeg ik keurig een bedankje voor. In latere versies is dit dan ook keurig aangepaktMartinspire schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:37:
Ik dacht dat ze hem eindelijk hadden gefixed, maar er zit nog steeds een gigantische bug in. Nu ook weer.
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Verwijderd
Inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik de laatste paar maanden geen klagen meer heb met mijn Lumia 800.DennusB schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:37:
[...]
De iPhone werkt precies met hetzelfde bagger principe.
Werkt gewoon lekker nu.
Verwijderd
Bull. Met ervaring met meerdere toestellen kan ik je vertellen, dat de eerdere post klopt.MarcoC schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:34:
[...]
De iPhone werkt idd volgens hetzelfde principe, maar de problemen die hier beschreven worden treden nooit op bij de iPhone.
Bron: moi, met 27.000 ontvangen berichten.
Blijf het wazig vinden, bashen van een toestel in een topic van een andere telefoon.
Zou wat zijn als ik dat ook zou doen een het topic van die andere telefoon.
Of moest de
Heb sinds een paar dagen een WP en deze bug komt ook bij mij ergerlijk vaak voorSoms (geen idee of dat met standby te maken heeft of niet) dan komen er wel berichten binnen (live-tile update en ik zie notificaties van binnengekomen berichten), maar worden ze niet in mn gesprek gezet. Of ik de applicatie dan afsluit en weer opstart maakt niet uit.
Dat komt overigens omdat die notificaties niet daadwerkelijk bij de applicatie binnenkomen, maar bij het OS. De applicatie wordt wel opgestart als je het aanklikt, maar zal dan nog zelf het bericht van de servers moeten halen. Jammer genoeg gaat er aan de serverkant denk ik nog wat fout bij Whatsapp en voelen ze zich blijkbaar niet genoodzaakt evenveel aandacht aan de WP7 app te besteden als aan die van iOS of Android.Aubergine schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:39:
[...] Heb sinds een paar dagen een WP en deze bug komt ook bij mij ergerlijk vaak voor
Gek genoeg komt chaton wel voor wm 6.5 uit. Dit is een concurrent van whatsapp gemaakt door Samsung. Je kan je vriendengroep vragen of ze dit ook op hun iphone/andrandroid willen installeren.Binnetie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:58:
Ik kom hier net een heel oude HTC Touch 2 tegen die ik al 2 jaar niet gebruikt heb. Het toestel werkt nog prima en draait Windows Phone 6.5. Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niet echt gevonden: is het mogelijk dat hier Whatsapp op kan draaien?
http://www.wp7.nl/18732/whatsapp-uit-marketplace/
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=whatsapp << geen resultaat
[ Voor 17% gewijzigd door badluckboy op 03-08-2012 10:43 ]
Hopelijk is ie snel weer beschikbaar.