[webhero.nl]
Er is een workaround voor die WhatsApp zelf ook had kunnen bedenken. Via SkyDrive kan het namelijk wel, zie de app "Private Video". Dan kun je dus een filmpje dat je ooit gemaakt heb naar SD uploaden en dan via WA delen. Misschien een idee dat iemand van MS dit even aan WA meldt?Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:49:
[...]
Je hebt vanuit een app geen toegang tot videos in de media library als developer.
Uhm... hoe kom je hier nou bij? In mijn Ebuddy zitten geen smiley's en in mijn WA wel (als tekens dan, zoals : - ) , even met spaties gedaan ivm GoT). Daarnaast start Ebuddy op mijn Titan trager op dan WA. En met Ebuddy kun je ook nog eens niks behalve chatten. Foto's, voice, filmpjes, locatie, al die dingen mist Ebuddy nog.InZane schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:52:
[...]
Tja, kijk voor de gein eens naar Ebuddy XMS. Daar zitten blijkbaar wel ontwikkelaars die een vlotte chat app (met smileys!) kunnen maken..
Edit: Niet bedoeld om reclame te maken ofzo.
Ik vind WA perfect werken en heb in ruim een half jaar tijd pas 1 keer meegemaakt dat een berichtje later binnenkwam. Toevallig is mij dat gister overkomen, 's ochtends opende ik WA (had geen melding van nieuwe berichten staan) en toen kwam er op eens 1 binnen, met als datum dinsdag...
Verder nooit klachten, behalve wanneer de server er uit ligt of traag is, maar dat ligt niet aan de WP7 versie van WA natuurlijk.
Oke, foto's is leuk maar de rest gebruik ik werkelijk letterlijk nooit en ik ken ook niemand die dat wel doet.WingsOfFury schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:35:
[...]Foto's, voice, filmpjes, locatie, al die dingen mist Ebuddy nog.
Ik heb véél liever een goede, snel werkende app, dan al die onzin. Zonder twijfel.
Probleem is dat ik niemand ken die Ebuddy gebruikt en ik heb ook geen zin al mijn contacten te moeten overtuigen het puur voor mij te moeten gaan installeren.
Als je nu vindt dat Whatsapp voor WP7 "perfect werkt" dan heb je imo een bord voor je kop, of je bent echt héél snel tevreden.

(nog aardig verbeterd ook in de laatste versie, hij bepaald nu eerst je locatie en laat die zien, voordat je op verzenden klik. Weet je tenminste zeker dat het klopt)
Ik heb hier toch echt een chat met smileys op m'n scherm staan, dus het zit er wel degelijk in. Helaas kan ik geen screenshot maken.WingsOfFury schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:35:
Uhm... hoe kom je hier nou bij? In mijn Ebuddy zitten geen smiley's en in mijn WA wel (als tekens dan, zoals : - ) , even met spaties gedaan ivm GoT). Daarnaast start Ebuddy op mijn Titan trager op dan WA. En met Ebuddy kun je ook nog eens niks behalve chatten. Foto's, voice, filmpjes, locatie, al die dingen mist Ebuddy nog.
Ik vind WA perfect werken en heb in ruim een half jaar tijd pas 1 keer meegemaakt dat een berichtje later binnenkwam. Toevallig is mij dat gister overkomen, 's ochtends opende ik WA (had geen melding van nieuwe berichten staan) en toen kwam er op eens 1 binnen, met als datum dinsdag...
Verder nooit klachten, behalve wanneer de server er uit ligt of traag is, maar dat ligt niet aan de WP7 versie van WA natuurlijk.
Foto's, voice, filmpjes en locatie missen inderdaad nog, maar dat vind ik persoonlijk minder boeiende features. Ik gebruik ze in ieder geval zeer weinig. Wel mis ik een goede live tile.
Je kunt inderdaad wel "grafische" smileys ontvangen; maar deze zijn een soort monochrome lijntekening van de gekleurde smileys zoals die op Android/iOS/Symbian te zien zijn. Ze zullen dit gedaan hebben om in de "stijl" van WP7 te blijven, maar mijns insziens is dit niet echt geslaagd, want hierdoor is vaak erg onduidelijk wat voor smiley er nu precies staat.InZane schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:55:
[...]
Ik heb hier toch echt een chat met smileys op m'n scherm staan, dus het zit er wel degelijk in. Helaas kan ik geen screenshot maken.
En het kiezen en versturen van deze smileys is geenszins mogelijk.
edit:
dit dus:

En je telefoonscherm heeft een hogere dpi dan je pc-scherm dus dan zien ze er ook nog eens een stuk kleiner uit...
[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 01-03-2012 12:20 ]
Ik bedoelde de smileys van Ebuddy XMS. Die zijn wel gewoon 'gekleurd'.HyperioN schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:09:
[...]
Je kunt inderdaad wel "grafische" smileys ontvangen; maar deze zijn een soort monochrome lijntekening van de gekleurde smileys zoals die op Android/iOS/Symbian te zien zijn. Ze zullen dit gedaan hebben om in de "stijl" van WP7 te blijven, maar mijns insziens is dit niet echt geslaagd, want hierdoor is vaak erg onduidelijk wat voor smiley er nu precies staat.
En het kiezen en versturen van deze smileys is geenszins mogelijk.
De 'monochrome' smileys van Whatsapp ken ik inderdaad.
Zie hier:

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 01-03-2012 12:30 ]
Snap best dat ze in de style willen zitten van WP7, maar had qua chat/smileys gewoon alles gelijk getrokken. Extra smileys zoals zo'n cake of kat zie je ook totaal niet binnenkomen op WP7, geeft soms nog wel eens verwarring qua inhoud van de tekst.HyperioN schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:09:
Je kunt inderdaad wel "grafische" smileys ontvangen; maar deze zijn een soort monochrome lijntekening van de gekleurde smileys zoals die op Android/iOS/Symbian te zien zijn. Ze zullen dit gedaan hebben om in de "stijl" van WP7 te blijven, maar mijns insziens is dit niet echt geslaagd, want hierdoor is vaak erg onduidelijk wat voor smiley er nu precies staat.
Ebuddy in dat opzicht heb ik niets aan, daar 90% van mijn WA-contacten op android/iOS zitten en WA wel probleemloos werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-03-2012 12:30 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Krijg ik een automatisch mailtje terug, ze hebben kennelijk gefiltert op keywords, met:
Nog even geduld dus. Wel vreemd dat ze blijkbaar videorecording belangrijker vinden om te ontwikkelen dan de emoticons of betere performance. Weet vrij zeker dat véél meer mensen daarop zitten te wachten, maar goed.If your phone has s40 or Windows Phone 7 we are still working on adding Emoji and hope to have it available soon.
Tsja, toen ik mijn Titan in oktober net binnen had heb ik mijn WA vergeleken met die op een iPhone 4, en behalve functionaliteit was er geen verschil.HyperioN schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:45:
[...]
Als je nu vindt dat Whatsapp voor WP7 "perfect werkt" dan heb je imo een bord voor je kop, of je bent echt héél snel tevreden.
Bij mij werkt alles, ik heb pas 1 keer een berichtje later binnen gekregen in 6 maaden tijd, en de snelheid is echt niet slecht.
Het is algemeen bekend dat mensen met de 1st gen tels wel problemen met de snelheid hebben, maar dat wil niet zeggen dat dat bij anders DUS ook zo is. Dát is pas een bord voor je kop hebben

Je bedoelt dus dat je gekleurde smiley's kunt ontvangen..? Want versturen kan niet hoor. Vind het dus erg vreemd om er zo blij van te worden "(met smileys!)". In WA kun je in ieder geval zelf ook smiley's versturen, ook al zijn het dubbele punten, streepjes en haakjes, etc.InZane schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:20:
[...]
Ik bedoelde de smileys van Ebuddy XMS. Die zijn wel gewoon 'gekleurd'.
De 'monochrome' smileys van Whatsapp ken ik inderdaad.
Zie hier:
[afbeelding]
Op degelijke telefoons is de performance prima hoor. En ik denk dat de voorkeur niet zo zeer is "videorecording is belangrijker dan emoticons", maar dat ze gewoon eerst alle basisfunctionaliteit erin willen hebben voordat ze aan extra's beginnen. Wat ik begrepen heb is namelijk dat op iOS Emoji een losse app is, maar dat WA daar standaard ook geen smiley's heeft...HyperioN schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:39:
Nog even geduld dus. Wel vreemd dat ze blijkbaar videorecording belangrijker vinden om te ontwikkelen dan de emoticons of betere performance. Weet vrij zeker dat véél meer mensen daarop zitten te wachten, maar goed.
Ik heb een Nokia Lumia 800.WingsOfFury schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Op degelijke telefoons is de performance prima hoor. En ik denk dat de voorkeur niet zo zeer is "videorecording is belangrijker dan emoticons", maar dat ze gewoon eerst alle basisfunctionaliteit erin willen hebben voordat ze aan extra's beginnen. Wat ik begrepen heb is namelijk dat op iOS Emoji een losse app is, maar dat WA daar standaard ook geen smiley's heeft...
Performance is geen "extra" maar absolute prioriteit.
Verzenden kan ook kom ik net achter, maar je moet dan wel de juiste combinatie van tekens weten. Geen zin om er een screenshot van te maken, dus je moet me maar geloven of het zelf proberen.WingsOfFury schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:15:
Je bedoelt dus dat je gekleurde smiley's kunt ontvangen..? Want versturen kan niet hoor. Vind het dus erg vreemd om er zo blij van te worden "(met smileys!)". In WA kun je in ieder geval zelf ook smiley's versturen, ook al zijn het dubbele punten, streepjes en haakjes, etc.
Verder denk ik dat je m'n post een beetje verkeerd hebt gelezen. Ik ben namelijk helemaal niet zo blij met die smileys, maar ik bedoelde meer te zeggen dat het toch wel makkelijk moet kunnen.
Persoonlijk kunnen die smileys me echt aan m'n reet roesten.
Prima performance wil ik het niet noemen. De performance is op m'n Lumia 800 redelijk te noemen en op m'n Omnia 7 is het gewoon beroerd.WingsOfFury schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:15:
Op degelijke telefoons is de performance prima hoor. En ik denk dat de voorkeur niet zo zeer is "videorecording is belangrijker dan emoticons", maar dat ze gewoon eerst alle basisfunctionaliteit erin willen hebben voordat ze aan extra's beginnen.
(was sms ipv WA)
Maar laten we de EbuddyXMS of whatever gewoon uit dit topic, zoals ik het nu zie, lezen jullie compleet langs elkaar (screenshot is geen WA, maar Ebuddy)
[ Voor 160% gewijzigd door SinergyX op 02-03-2012 17:44 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
HyperioN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:49:
Ik heb een Nokia Lumia 800.
Performance is geen "extra" maar absolute prioriteit.
Ja, ik moet mezelf toch even corrigeren; in vergelijking met de SMS hub is het echt heel traag. Ik denk gewoon dat ik eraan gewend ben geraakt bij WA dat je even moet wachten, en daardoor bijna altijd multi-task wanneer mogelijk. Dus als ik WA open klik ik ondertussen op de pc ook iets aan, of als ik in de auto zit open ik WA en kijk daarna weer even op de weg, etc. Daardoor merk ik het niet zo goed, denk ik...InZane schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:10:
Prima performance wil ik het niet noemen. De performance is op m'n Lumia 800 redelijk te noemen en op m'n Omnia 7 is het gewoon beroerd.
In WA kun je ook smiley's verzenden. Alleen gaat het een beetje omslachtig, want ze moet ze van anderen kopieren. Daarnaast verschijnen ze in je tekstblokje ook nog als vierkantje, maar zodra je op verzenden drukt werken ze wel. Niet ideaal, en ik gebruik het zelf natuurlijk niet op deze manier, maar het kán in ieder geval al wel.InZane schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:10:
Verzenden kan ook kom ik net achter, maar je moet dan wel de juiste combinatie van tekens weten. Geen zin om er een screenshot van te maken, dus je moet me maar geloven of het zelf proberen.
Ligt aan WhatsApp, ze vangen de exceptions niet goed af.WingsOfFury schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:25:
Ik probeer even mijn status aan te passen, krijg ik continue errors: WebException. En een enkele keer een TimeoutException. Iemand enig idee wat dit inhoud en of dit aan mijn tel of aan WA ligt?
[ Voor 4% gewijzigd door Manuel op 13-03-2012 23:33 . Reden: * ]
Geen idee. Probeer het uit zou ik zeggen..Anoniem: 433014 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:08:
Ontvangen videos opslaan, is dat ook mogenlijk?
Nogal typisch, ik heb de app verwijderd en opnieuw installed, kijken of het weg is.
Herkennen andere gebruikers dit ook misschien?
dat is iets van Whatsapp zelf. Dat onderdeel moet door hen nog geoptimaliseerd worden.T.Rijkers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:37:
Wat ik op me Nokia Lumia 800 meemaak, is dat wanneer een persoon een bericht heeft gestuurd, er in plaats van " seconds ago " er.. " 3 minutes ago " staat..
Nogal typisch, ik heb de app verwijderd en opnieuw installed, kijken of het weg is.
Herkennen andere gebruikers dit ook misschien?
Is het nu een whatsapp probleem of een Lumia 800 probleem.
Gistermiddag in de trein op weg naar huis met 3G aan een minuut of 25 zitten whatsappen.
Iemand een heel verhaal verteld wat er was gebeurd, dus wel intensief zitten whatsappen.
Na die 25 minuten was ik bijna 20% batterij kwijt en mijn toestel was heel warm, whatsapp of Lumia probleem
Nee. Als je ze niet wilt kwijt raken, moet je de video even forwarden naar jezelf.Anoniem: 433014 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:08:
Ontvangen videos opslaan, is dat ook mogenlijk?
Bij mij kloppen de tijden juist wel érg goed hoor. Alleen "last online" soms niet, maar van de berichten kloppen ze altijd.hjs schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:
Die tijd klopt niet helemaal idd.
Is het nu een whatsapp probleem of een Lumia 800 probleem.
Gistermiddag in de trein op weg naar huis met 3G aan een minuut of 25 zitten whatsappen.
Iemand een heel verhaal verteld wat er was gebeurd, dus wel intensief zitten whatsappen.
Na die 25 minuten was ik bijna 20% batterij kwijt en mijn toestel was heel warm, whatsapp of Lumia probleem
En ja, WA is nogal energie onzuinig. Veel onzuinigger dan de meeste games zelfs...
Op mijn HD7 valt het heel erg mee. Vaak in de trein ook via 3G WhatsAppen en ben vaak dan maar 5/8% qua batterij lichter en dat op een rit van 1:30 uur per keer (2x per dag = 3 uren). Dat WhatsApp stroomt vreet valt dus wel mee.badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:19:
whatsapp vreet stroom.
Mijn toestel wordt alleen erg warm als ik Spotify en aan het internetten ben. Laat ik er nu ook nog eens een Otterbox omheen hebben waardoor er geen warmte kan worden afgevoerd. Welke firmware draai je als ik vragen mag?hjs schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:
Als ik je andere topic over de volgende Lumia update zo lees denk ik dat het even een kwestie van geduld gaat worden, mocht de update het toch niet oplossen kun je het altijd terugkoppelen bij Nokia.
Sneller als dat ik constant aan het internetten ben.
Whatsapp is flink toe aan een goede update die zuiniger wordt en de tijden goed laat zien.
Maarjah het lijkt wel of ze daar niet aan windows phone denken.
Worden er voor iOS, Android en BB wel iedere 2 weken updates uitgebracht dan? Ik hoor nooit iemand iets nieuws over WA vertellen namelijk...XNL073 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:10:
Maarjah het lijkt wel of ze daar niet aan windows phone denken.
Ik denk dat ze bij WA gewoon 1 programmeur hebben. Een jaar (?) geleden was namelijk in het nieuws dat ze een C#/C++ programmeur zochten en de andere OSen gebruiken die talen niet, alleen WP7. Daarom zal er dus maar 1 persoon zitten, omdat in hem geinvesteerd wordt maar er niks uit komt, want WA is nog gratis. Misschien werkt hij zelfs maar parttime.
En waarschijnlijk zal hij zich ook extreem goed inlezen op alle libraries en al het andere leesvoer mbt WP7 apps, om bugs te voorkomen. En alles zal grondig getest worden, lijkt me, wat ook veel tijd kost.
Anders zou het echt véél sneller kunnen gaan. Als er 2 man fulltime werken dan hadden alle updates van de afgelopen maanden in 1 maand gerealiseerd kunnen worden.
Maar persoonlijk vind ik het klagen en zagen niet echt gepast. WA werkt gewoon goed (en 6+ zeg maar) en het is gratis. Persoonlijk zou ik ook liever eenmalig € 5,00 of zelfs € 10,00 betalen voor een WA versie die net zo snel werkt als de message-hub, maar dit wordt nou eenmaal niet aangeboden. Gewoon accepteren dus, het werkt en is gratis
Mja, zoals ik eerder aangegeven heb zou integratie in de message hub fantastisch zijn, maar daar hebben ze MS voor nodig...WingsOfFury schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:29:
[...]
Worden er voor iOS, Android en BB wel iedere 2 weken updates uitgebracht dan? Ik hoor nooit iemand iets nieuws over WA vertellen namelijk...
Ik denk dat ze bij WA gewoon 1 programmeur hebben. Een jaar (?) geleden was namelijk in het nieuws dat ze een C#/C++ programmeur zochten en de andere OSen gebruiken die talen niet, alleen WP7. Daarom zal er dus maar 1 persoon zitten, omdat in hem geinvesteerd wordt maar er niks uit komt, want WA is nog gratis. Misschien werkt hij zelfs maar parttime.
En waarschijnlijk zal hij zich ook extreem goed inlezen op alle libraries en al het andere leesvoer mbt WP7 apps, om bugs te voorkomen. En alles zal grondig getest worden, lijkt me, wat ook veel tijd kost.
Anders zou het echt véél sneller kunnen gaan. Als er 2 man fulltime werken dan hadden alle updates van de afgelopen maanden in 1 maand gerealiseerd kunnen worden.
Maar persoonlijk vind ik het klagen en zagen niet echt gepast. WA werkt gewoon goed (en 6+ zeg maar) en het is gratis. Persoonlijk zou ik ook liever eenmalig € 5,00 of zelfs € 10,00 betalen voor een WA versie die net zo snel werkt als de message-hub, maar dit wordt nou eenmaal niet aangeboden. Gewoon accepteren dus, het werkt en is gratis
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Maar moeten wij dat dan maar simpel accepteren door een stomme keuze van WA? Ze hadden al lang een betaalde versie ervan kunnen maken en de gratis met reclame kunnen bouwen, zelfs al had je er 1,50 voor gevraagd hadden nog genoeg mensen WA gekocht.WingsOfFury schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:29:
maar zoals je zegt, ik zou zo betalen voor een volledig werkende WA voor WP7 (hub, smileys en snelheid/batterij), als ze dan weten dat er mogelijk nog geld uit te halen is, waarom zouden dan niet juist gaan pushen richting nieuwe updates?
Ja, die "stomme" keuzes moeten we maar accepteren op dit moment. En wil je dat niet, schrijf hun dan aan ipv het geklaag op dit forum. Natuurlijk snap ik dat sommigen hun eerste ervaring willen delen, maar zodra iemand dat doet komen gebruikers die al eerder geklaagd hebben weer terug om te klagen, dat is een beetje triest in mijn ogen.SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:01:
[...]
Maar moeten wij dat dan maar simpel accepteren door een stomme keuze van WA? Ze hadden al lang een betaalde versie ervan kunnen maken en de gratis met reclame kunnen bouwen, zelfs al had je er 1,50 voor gevraagd hadden nog genoeg mensen WA gekocht.
maar zoals je zegt, ik zou zo betalen voor een volledig werkende WA voor WP7 (hub, smileys en snelheid/batterij), als ze dan weten dat er mogelijk nog geld uit te halen is, waarom zouden dan niet juist gaan pushen richting nieuwe updates?
Van de 18 pagina's in dit topic zullen er zeker 9 gaan over geklaag dat al eerder geplaatst is...
En ik denk dat ze geen betaalde versie willen uitbrengen omdat dat ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt. Gratis is gewoon veiliger; gaan ze morgen op zwart dan kan niemand iets bij ze claimen. Een andere reden kan ik echt niet bedenken. Je hebt altijd die zeikerds die dan roepen dat het op een ander OS wel gratis is, maar toch denk ik dat 95% van hun gebruikers gewoon € 0,99 zal betalen. Dit zal ze miljoenen opleveren, alleen al in NL. Dus waarom ze het niet doen snap ik echt niet, behalve juridische redenen.
iemand meer last van gehad?
Ik heb wel 1.8.0, dus kan je er niet bij helpen.Aardappelbakker schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:04:
probleem, windows marketplace op mijn telefoon staat versie 1.5.0. Dus deze installeert hij ook, op de internet versie van de marketplace staat 1.8.0 maar die krijg ik er met geen mogelijkheid op. hij kan hem niet zenden naar mijn mobiel.
Ontdekte net nog wel een handigheidje die mij veel gestres zal besparen. Zoals iedereen weet kun je je tekstvak nog niet scrollen in WA. Je kunt wel ernaast tikken zodat het toetsenbord verdwijnt en dan in het tekstvak tikken waar je je cursor wilt krijgen, maar dit is niet ideaal. Kom ik er net achter dat als je de cursor gewoon opvraagt (beetje gekke benaming misschien, maar als je lang in het tekstvak drukt krijg je de cursor om tussen 2 letters in te staan) je wel op en neer kunt scrollen!
Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben
Verder is WA op m'n luma 800 nog wel vrij traag. Waar ik me vooral aan irriteer is dat je de melding wel binnenkrijgt van een nieuw bericht maar het bericht pas zelf krijgt als je in whatsapp zit.
dag probleem heb ik ook gehad. Niet alleen met whatsapp maar met alle apps kreeg ik oude versies. Veel fors afgestruind en probleem ook aan Nokia voorgelegd. Enige optie was telefoon resetten. Heb ook nooit antwoord of oplossing van Nokia gehad. Vraag is dus: heb je t ook met andere apps?Aardappelbakker schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:04:
probleem, windows marketplace op mijn telefoon staat versie 1.5.0. Dus deze installeert hij ook, op de internet versie van de marketplace staat 1.8.0 maar die krijg ik er met geen mogelijkheid op. hij kan hem niet zenden naar mijn mobiel.
Waarom je met 15 personen in een groepschat zou willen is mij een raadsel. Ik vind 5 al onoverzichtelijk, omdat die anderen allemaal dezelfde kleur hebben en links verschijnen. Moet je in mini letters hun namen gaan lezen om te weten wie wat verstuurd heeft.artie16 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:20:
Is er al iets bekend over een update waarbij de groupchat 15 personen kan hebben? Deze update heeft Android wel vandaag(?) gekregen en ik dacht eerlijk gezegd dat daarvoor WA ook niet geupdate hoefde te worden, mja blijkbaar wel..
Verder is WA op m'n luma 800 nog wel vrij traag. Waar ik me vooral aan irriteer is dat je de melding wel binnenkrijgt van een nieuw bericht maar het bericht pas zelf krijgt als je in whatsapp zit.
Maar goed, het tweede probleem is iets van WP7. MS heeft het namelijk zo opgesteld dat de push notifications los verstuurd worden via MS servers. Als iemand dus een berichtje naar jou stuurt, dan krijg jij een push, sluit je daarna je tel van het internet af, dan zal het berichtje nooit aankomen.
Apple werkt volgens mij volgens hetzelfde principe, meen ik. Het enige probleem waarom het bij ons zo opvalt is waarschijnlijk omdat WA (of WP7) een paar seconden nodig heeft om verbinding te krijgen en de berichtjes binnen te halen.
NU.nl heeft ook een paar seconden nodig voordat de nieuwe artikelen worden opgehaald, dus ik denk dat dit een beperking van WP7 is.
Dat ligt niet aan pushnotifications maar aan de service die er gebruik van maakt. Als ik mijn apps push laat versturen is het bijna instant dat ze aankomen.XNL073 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:10:
Het rare is ook dat als ik mijn iPhone en Lumia naast elkaar leg op de iPhone de facebooknotificaties meteen binnenkomen en op de Lumia pas na ong. 5 minuten. Waarschijnlijk is dit met Whatsapp ook maar kan ik niet testen. Betekent dus dat Microsoft nog iets te verbeteren heeft aan de push notificaties.
Inderdaad. Ik heb namelijk zelden vertraging in mijn pushnotificaties bij WA.Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:51:
[...]
Dat ligt niet aan pushnotifications maar aan de service die er gebruik van maakt. Als ik mijn apps push laat versturen is het bijna instant dat ze aankomen.
Eigenlijk komen ze bijna alleen voor bij iemand die bij Vodafone zit. Van anderen (T-Mobile/KPN) heb ik nooit vertraging.
hebben meer mensen hier last van of heeft iemand een geniale ingeving die mijn WA weer normaal laat functioneren?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
soms... maar ik neem de kuren voor liefSirLenncelot schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:24:
sinds een paar dagen krijg ik alleen nog WA berichten binnen als ik WA ook daadwerkelijk open. Heb al een herinstallatie van WA gedaan en alle instellingenmenus doorspit of ik iets vreemds tegenkwam. Het zet vooralsnog geen zoden aan de dijk. Mijn provider is Vodafone.
hebben meer mensen hier last van of heeft iemand een geniale ingeving die mijn WA weer normaal laat functioneren?
Anoniem: 339948
Heb jij je batterijbesparing misschien aan? Dan krijg je namelijk geen push notificaties meer....SirLenncelot schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:24:
sinds een paar dagen krijg ik alleen nog WA berichten binnen als ik WA ook daadwerkelijk open. Heb al een herinstallatie van WA gedaan en alle instellingenmenus doorspit of ik iets vreemds tegenkwam. Het zet vooralsnog geen zoden aan de dijk. Mijn provider is Vodafone.
Die moet het toestel uit standby halen voordat de push notificatie binnenkomt.
Zij heeft een Lumia 800 overigens, ik heb met een Omnia 7 geen problemen in dezelfde situatie.
De Lumia 800 suspent zijn wifi verbinding als deze op standby staat en checkt m eens in t half uur dan.Domino schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:50:
Ik merk het af en toe als ik een bericht stuur naar mijn vrouw die via wifi verbonden is.
Die moet het toestel uit standby halen voordat de push notificatie binnenkomt.
Zij heeft een Lumia 800 overigens, ik heb met een Omnia 7 geen problemen in dezelfde situatie.
Anoniem: 339948
Maar push notificaties komen gewoon over mobiel internet binnen. Tenzij dat uit staat natuurlijk.....r0el schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:07:
[...]
De Lumia 800 suspent zijn wifi verbinding als deze op standby staat en checkt m eens in t half uur dan.
Maakt niet uit of het nou 2G of 3G is....
Als zij alleen wifi heeft dan kan het kloppen dat ze niks binnenkrijgt. Dan is het alleen eens in het half uur.
Dat is toch default op alle WP7 toestellen? Niet specifiek op de Lumia?r0el schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:07:
[...]De Lumia 800 suspent zijn wifi verbinding als deze op standby staat en checkt m eens in t half uur dan.
Ze heeft mobiel internet. 3G staat ook gewoon aan.XNL073 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:46:Dan is de vraag of de vrouw van Domino mobiel internet heeft of alleen maar thuis/werk via Wifi.
Als zij alleen wifi heeft dan kan het kloppen dat ze niks binnenkrijgt. Dan is het alleen eens in het half uur.
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of het probleem ook optreed met push mail via google iod.
Maar het lijkt erop dat de 3G verbinding hinder heeft van de wifi verbinding, ook al is deze 'suspended'.
Ik weet niet of het met suspended wifi te maken heeft of gewoon een zwak netwerk, maar ik heb ook al na 2 weken mijn wifi permanent uit staan. Het signaal was te zwak hier en tijdens een WA gesprek probeerde hij zo nu en dan te wisselen waardoor er makkelijk vertragingen optraden van 5 minuten.Domino schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:48:
Ze heeft mobiel internet. 3G staat ook gewoon aan.
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of het probleem ook optreed met push mail via google iod.
Maar het lijkt erop dat de 3G verbinding hinder heeft van de wifi verbinding, ook al is deze 'suspended'.
Soms was zelfs een herstart van de tel nodig om het weer werkend te krijgen.
Sinds ik alleen nog op mobiel internet werk, heb ik echt zelden problemen met WA. In ieder geval bij lange na niet zo veel als mensen hier zeggen dat zij hebben. Hij is traag, maar dat is ook wel het enige "probleem" dat ik heb. En van 1 bepaald persoon krijg ik wel eens berichten later binnen, iemand die bij Vodafone zit, van alle andere providers krijg ik ze direct binnen, zowel de push als het bericht zelf gaan beide erg snel.
Ik heb hier (met een Lumia 800 op Vodafone) in ieder geval geen last van. (Getest met een Linksys en een Dlink Wlan router, beiden 802.11n)Domino schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:48:
[...]
Dat is toch default op alle WP7 toestellen? Niet specifiek op de Lumia?
[...]
Ze heeft mobiel internet. 3G staat ook gewoon aan.
Waar kan ik de audio notes/ontvangen muziek terug vinden? Als ik kijk bij Music + Videos is deze map gewoon leeg.
ik denk niet dat whatsapp die optie momenteel biedt. (behalve terug scrollen in je bericht natuurlijk)siwi schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:02:
Heb een vraagje: ontvangen foto's kan ik terug vinden bij Saved Pictures.
Waar kan ik de audio notes/ontvangen muziek terug vinden? Als ik kijk bij Music + Videos is deze map gewoon leeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Muta op 02-04-2012 23:05 ]
Voor zo ver ik weet kunnen 3rd party apps zelfs ALLEEN MAAR de foto map bereiken. Video en audio mappen (nog) niet. Ligt dus niet aan WA, maar aan WP7.Muta schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:05:
[...]
ik denk niet dat whatsapp die optie momenteel biedt. (behalve terug scrollen in je bericht natuurlijk)
Een tip als je een video of audio bestand niet kwijt wilt raken; stuur hem even aan jezelf bin WA. Dat is echt de enige manier waarop je ze kunt bewaren. Want terugscrollen is ook geen succes als je 100 berichten verder bent. Na een X aantal pagina's word WA extreem traag tot hij uiteindelijk crasht.
mocht iemand deze problemen ooit tegenkomen: geduld blijkt een schone zaak, het werkt inmiddels weer.SirLenncelot schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:24:
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Alleen geduld? Niet een herstart of een ander "trucje" uitgevoerd?SirLenncelot schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:51:
[...]
mocht iemand deze problemen ooit tegenkomen: geduld blijkt een schone zaak, het werkt inmiddels weer.
Momenteel loop ik tegen ditzelfde probleem aan ... Hoe lang is 'geduld'?SirLenncelot schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:51:
[...]
mocht iemand deze problemen ooit tegenkomen: geduld blijkt een schone zaak, het werkt inmiddels weer.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit al vanaf het begin heb, en nu ook niks anders meer gewent ben van WA.SirLenncelot schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:24:
Bestaat er trouwens een oplossing voor het hoogst irritante getril van WA als hij berichtjes binnen aan het halen is??
|^^|
Groupchat mute zit er nu in en......
We hebben smiley's!!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik vraag me af of dit nu echt WA gerelateerd is, er zijn diverse andere 'populaire' programma's die ook je batterij leegtrekken, Wordfeud, Duudle of slice it, niet te lang spelen of je zit nog maar met 50% batterijJelkeS schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:30:
Heb 1.9.0 ook net geinstalleerd. In ieder geval weer een verbetering met smiley's enzo. Hopelijk hebben ze ook wat gedaan het cpu verbruik, want volgens mij vreet Whatsapp veel stroom. Het lijkt wel sneller te werken.
Die is er bij mij niet uit kan ik je vertellen. WA voelt wel ietsjes sneller aan.spNk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:42:
Eindelijk. Nu hopen dat de vertraging tussen het ontvangen (notificatie) en het kunnen lezen er ook uit is.
Dit probleem heb ik ook. Zonet werkte die nog wel. Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Heb ook al reboot gedaan, wifi aan en uit gezet. Helpt allemaal nietPaT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:47:
Is het nu stom toeval of kan ik nu ineens geen berichten meer versturen? Krijg net wel een notificatie in beeld, maar in de chat niets te zien. En mijn ingetikte berichten staan allemaal in de wachtstand met zo'n klokje er naast.. Reboot helpt niet in ieder geval.
Ik krijg ook niets meer verzonden & ik heb wel 5 notificaties in beeld.PaT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:47:
Is het nu stom toeval of kan ik nu ineens geen berichten meer versturen? Krijg net wel een notificatie in beeld, maar in de chat niets te zien. En mijn ingetikte berichten staan allemaal in de wachtstand met zo'n klokje er naast.. Reboot helpt niet in ieder geval.
Dit had ik eerlijk gezegd eerder op de avond ook al met 1.8.0 dus ik vraag me af wat er aan de hand is.
http://twitter.com/#!/wa_status
Server problemen dus.
[ Voor 42% gewijzigd door spNk op 11-04-2012 21:50 ]
XBL: MRE Inc
WhatsApp Status @wa_status
Having servers problems at the moment, will update you as we learn more.
Problemen met de servers
[ Voor 48% gewijzigd door r0el op 11-04-2012 21:51 ]
edit, netwerk doet het dus nog niet zo goed, paar keer opnieuw WA en market opstarten, zowaar een update
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 11-04-2012 21:57 ]
klopt ja, lijkt bij mij ook beter te werken.spNk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:00:
Inderdaad, maar kreeg nu wel direct het berichtje te zien! Hopen dat dat zo blijft (eerder gebeurde dit eigenlijk nooit als ik op de notificatie drukte).
Ik moest regelmatig mijn whatsapp sluiten en weer starten voordat nieuwe berichten werden ingeladen.
Voor de mensen waar whatsapp niet kan worden bijgewerkt: app verwijderen en opnieuw installeren of gewoon wachten tot morgen
Ik geloof dat de update controle maar eens per 24 uur draait.
XBL: MRE Inc
dat gebeurt standaard met Whatsapp op de windows phone. whatsapp draait op de achtergrond en als je een bericht krijgt gaat dat via de pingmessaging service van windows phone naar je telefoon.Eld0 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:00:
hmm draait er op de windows phone ook geen service die luistert naar "pings" om een app te starten (bv whatsapp) zoals op Android? Want kan niet vinden dat Whatsapp op de achtergrond staat te draaien
There I fixed it. WA draait helemaal niet op de achtergrond.badluckboy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:47:
[...]
dat gebeurt standaard met Whatsapp op de windows phone. whatsapp draait op de achtergrond is suspended en als je een bericht krijgt gaat dat via de pingmessaging service van windows phone naar je telefoon.
De push notification komt via een agent binnen en die 'wekt' WA uit de dehydrated state.
hmm thx dat bedoelde ik ook eigenlijk.Domino schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:05:
[...]
There I fixed it. WA draait helemaal niet op de achtergrond.
De push notification komt via een agent binnen en die 'wekt' WA uit de dehydrated state.
Het is maar dat nieuwkomers niet het verkeerde idee krijgen van WP7.
Overigens zit ik net wat te spelen met de nieuwe versie, zie ik ineens het volgende onder Settings>Account:

Een betaalde wa met een expiry date in 2021
Toch beter als die tekstversie via je toetsenbord.

De overall performance is nog ietsje beroerder dan voorheen op een HTC 7 Pro. Duurt nu nog langer om Whatsapp te openen. Toch jammer, dit is de enige applicatie die naar mijn idee echt niet lekker werkt op WP.
Hadden jullie toevallig een betaalde wa op andere telefoon? Want ik heb gewoon freebadluckboy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:58:
^ik heb dat ook haha.
nee dit is mijn eerste telefoon met WA.lucash schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:49:
[...]
Hadden jullie toevallig een betaalde wa op andere telefoon? Want ik heb gewoon free
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Je kunt niet gemakkelijk tijdens het typen een smiley invoeren. Als je op de smiley drukt, ga je uit je textbox. Vervolgens moet je nog een keer op de smiley drukken, en dan een smiley kiezen, en dan weer op de textbox drukken om verder te kunnen typen.
Het is duidelijk dat de WA-ontwikkelaars veel meer affiniteit hebben met Android en iOS dan met WP. (Op zich ook niet gek, gezien het nog steeds minieme marktaandeel).