Dat komt omdat WP7 meer een player phone is. Stel je voor je zit in de auto met je vriendin en je scharreltje stuurt je een lieve whatsapp bericht waarvan je niett wilt datie breeduit zichtbaar is op je main scherm. Want als je vriendin hem ziet heb je een groot probleem. Want je weet vrouwen zijn nieuwsgierig en willen het zien en lezen.HyperioN schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:29:
[...]
Sorry, maar dat laatste is gewoon "ignorance".
Iedereen die wel eens een Android-toestel heeft gebruikt; weet dat WA véél sneller werkt op Android dan op WP7.
Bij Android: je krijgt een notificatie van een nieuw bericht. Je opent die notificatie; en je Whatsapp-app staat _direct_ open; en het bericht staat er ook direct. Allemaal binnen 0,5s.
Bij WP7: je krijgt een notificatie van een nieuw bericht. Je opent die notificatie; vervolgens gaat Whatsapp opstarten. Duurt zo'n 1-3 seconden, afhankelijk van de hoeveelheid chats je hebt. Daarna kom je op je chat terecht, waarna het berichtje nog binnengehaald moet worden, dit duurt 0,1 - 1,0s, afhankelijk van je verbinding.
Punt is, dat Whatsapp absoluut trager is op WP7 dan op Android. Met iOS heb ik geen ervaring.
Deels ligt dat aan WP7; namelijk dat de app _iedere keer_ opnieuw opgestart moet worden. Deels zal het ook aan WA liggen.
Ook een lelijk verschil: als je op Android een nieuw bericht krijgt, krijg je een notificatie. Die notificatie blijft ook staan, totdat je hem opent of verwijdert. Als je dus je telefoon in je broekzak hebt, en een tijd later kijkt, staat die notificatie nog mooi op je te wachten in je notificatiebalk. Erop klikken zorgt dat je direct naar de goede chat gaat.
Als je op WP7 een notificatie krijgt, is die een aantal seconden in beeld vanaf dat 'ie binnenkomt. Heb je je toestel dan in je broekzak en kunnen je even niet kijken? Dikke pech. Na een aantal seconde is 'ie mooi weg.
Je krijgt weliswaar een cijfertje op je homescreen bij WA; maar door te klikken kom je dus niet meer direct in de juiste chat terecht, en bovendien kun je geen "preview" zien van het bericht - je weet dus niet van wie je een bericht hebt voordat je WA hebt opgestart, en dat duurt enkele seconden.
Ik ben groot fan van de "user experience" van WP7, maar ik moet toch toegeven dat dit bij Whatsapp toch absoluut niet erg prettig is. En dat ligt ook grotendeels aan Microsoft; en niet alleen aan de Whatsapp-ontwikkelaars..
Da's waar, WP7 is een mooiboy hengsten OS. het zijn dan ook geen ontbrekende features of gemiste kansen, maar ingebouwde functionaliteit.badluckboy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:39:
[...]
Dat komt omdat WP7 meer een player phone is. Stel je voor je zit in de auto met je vriendin en je scharreltje stuurt je een lieve whatsapp bericht waarvan je niett wilt datie breeduit zichtbaar is op je main scherm. Want als je vriendin hem ziet heb je een groot probleem. Want je weet vrouwen zijn nieuwsgierig en willen het zien en lezen.
WP7 zorgt ervoor dat je meerdere chicks tegelijk aan kunt!

Daarom zeg ik altijd maar: Microsoft bedankt!
[webhero.nl]
Dat kan niet. Enige aanpasbare geluid is je ringtone. Voor de rest zal je het met de standaard geluiden moeten doenKnamix schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:14:
iemand die weet hoe je de notificatie geluid kan verandere in whatsapp?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 438101
je kan de sms toon toch ook gewoon veranderen?PaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:40:
[...]
Dat kan niet. Enige aanpasbare geluid is je ringtone. Voor de rest zal je het met de standaard geluiden moeten doen
koekiemonster schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:31:
[...]
Da's waar, WP7 is een mooiboy hengsten OS. het zijn dan ook geen ontbrekende features of gemiste kansen, maar ingebouwde functionaliteit.
WP7 zorgt ervoor dat je meerdere chicks tegelijk aan kunt!
Daarom zeg ik altijd maar: Microsoft bedankt!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Een tip voor degene die hun favorieten willen opschonen, aangezien dit in WA zelf nog niet mogelijk is:
Zet voor alle gebruikers die je toch nooit WA't of SMS't #31#. Hiermee verdwijnen ze uit WA, maar als ze jou bellen dan zie je nog wel gewoon hun naam (+ foto) en jij kunt hun ook nog gewoon bellen, alleen doe je dat dan wel als onbekend nummer.
Dit is tot nu toe de enige truc die ik weet om de favorieten een beetje schoon te houden.
Overigens mbt de emoticons weet ik niet hoe het bij Android zit, maar een vriend van mij met een iPhone 4 had het ook niet standaard in WA zitten hoor. Hij heeft er een andere app voor moeten download, ben even de naam kwijt, en zo'n oplossing is dus misschien bij WP7 ook wel mogelijk..?
Zet voor alle gebruikers die je toch nooit WA't of SMS't #31#. Hiermee verdwijnen ze uit WA, maar als ze jou bellen dan zie je nog wel gewoon hun naam (+ foto) en jij kunt hun ook nog gewoon bellen, alleen doe je dat dan wel als onbekend nummer.
Dit is tot nu toe de enige truc die ik weet om de favorieten een beetje schoon te houden.
Overigens mbt de emoticons weet ik niet hoe het bij Android zit, maar een vriend van mij met een iPhone 4 had het ook niet standaard in WA zitten hoor. Hij heeft er een andere app voor moeten download, ben even de naam kwijt, en zo'n oplossing is dus misschien bij WP7 ook wel mogelijk..?
Emoji Free. Maar dat is er niet voor WP7.WingsOfFury schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:51:
Een tip voor degene die hun favorieten willen opschonen, aangezien dit in WA zelf nog niet mogelijk is:
heeft iemand antwoord? want intussen heb ik weer een aantal nutteloze groepschats er bij staan....Sjoerd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:16:
Ik heb een tweetal oude groepschats van oude projectgroepen van school waarin iedereen al geleaved is, maar ik heb geen idee hoe ik mezelf er uit haal. Om een of andere reden kan ik niet lang ingedrukt houden en dan delete. De delete mogelijkheid verschijnt wel, en vervolgens loopt de app vast.
Redelijk irritant.
En is er inmiddels een mogelijkheid om van een aantal chats geen notificaties te krijgen, is al eerder in dit topic aangehaald maar ik weet niet of het intussen kan.
Verder krijg ik van een aantal chats geen notificaties waarvan ik ze wel wil, wat ik heel raar vind want ik heb niets in instellingen veranderd oid. Ook verschijnt er van deze chats geen cijfertje op de tile.
Loopt het echt vast? Bij mij was het gewoon wat traag met de groepchat weggooien.
Al moet ik erbij zeggen dat het in een oude versie was (1.2 oid)
Al moet ik erbij zeggen dat het in een oude versie was (1.2 oid)
app sluitzichzelf af en gaat terug naar homescreen, als ik app weer opstart staat ie er nog, heb immers niet op delete kunnen drukken..
Anoniem: 16536
Shiet of zhe bull... Je kan verschillende geluiden instellen voorPaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:40:
[...]
Dat kan niet. Enige aanpasbare geluid is je ringtone. Voor de rest zal je het met de standaard geluiden moeten doen
- Ringtone
- SMS/Instant Message
- Voicemail Notificaties
- Nieuwe e-mail
Vraag:
Weet iemand hoe betrouwbaar de "last seen / online" status is IN een thread per contact? Sommige contacten verspringen bij mij naar "online" en daarna naar een "last seen" status van 3 uur geleden ofzo?
Verder vraag ik me af of iemand nou precies weet waar de 2 vinkjes bij een bericht voor staan. 1 zou verzonden en 2 zou afgeleverd en bekeken zijn. Maar ik ken mensen die altijd instant reageren (en ik heb het getest met wat lui) en 2 vinkjes heeft bij mij nog geen eenduidig gedrag laten zien?
Volgens mij is een vinkje dat het bericht op de servers van WA staat, twee vinkjes dat de ontvanger het bericht heeft ontvangen.
Voor zover ik weet is er geen 'read-status'.
Anoniem: 16536
Hmm, dat klinkt inderdaad een stuk logischer als ik kijk naar het gedrag wat het tot nu toe heeft vertoond. DankDomino schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:52:
Volgens mij is een vinkje dat het bericht op de servers van WA staat, twee vinkjes dat de ontvanger het bericht heeft ontvangen.
Vraag betreffende de status/last seen staat dus nog.
dat heb ik ook nog niet door, sterker nog als ik bericht ontvang van een persoon x komt het voor dat diezelfde persoon x al een tijd lang niet meer online is geweest volgens wa.
[/edit]
Heel toevallig, daarna een tweet van wa:
[/edit]
@wa_status: system has recovered. pushes should work now again. sorry for the hiccup. (we are still working on fixing 'last seen' part)
[ Voor 37% gewijzigd door Domino op 13-01-2012 10:28 ]
Klopt idd last_seen werkt voor geen meter. regelmatig heb ik dat ik met iemand aan het heen en weer whats-appen ben en dat de last-seen op meer dan 30 min. geleden staat. Ook als ik de applicatie afsluit en opnieuw opstart blijft die tijd ongewijzigt.. hier kan je dus geen waarde aan hechten.Domino schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:48:
dat heb ik ook nog niet door, sterker nog als ik bericht ontvang van een persoon x komt het voor dat diezelfde persoon x al een tijd lang niet meer online is geweest volgens wa.
[/edit]
[...]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Helemaal waar. Ligt toch aan de WP-client cq implementatie; want op mijn Android-toestel klopte dit wel altijd tot op de minuut af.jobvr schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:35:
[...]
Klopt idd last_seen werkt voor geen meter. regelmatig heb ik dat ik met iemand aan het heen en weer whats-appen ben en dat de last-seen op meer dan 30 min. geleden staat. Ook als ik de applicatie afsluit en opnieuw opstart blijft die tijd ongewijzigt.. hier kan je dus geen waarde aan hechten.
kon daarnet na de zoveelste poging opeens wel groepsgesrpekken verwijderen. En 't ging nog heel snel ook...
Naar mijn weten is het eerste vinkje gewoon ontvangen en de tweede read. Bij de Blackberry's staat op whatsapp eerste vinkje met een D en de tweede vinkje met een R. Heb 't nog niet concreet getest maar alles wijst er op dat het bij 'ons' net zo is.Domino schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:52:
Klopt. Net getest tussen een HTC Titan en iPhone 4S..Sjoerd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:33:
Naar mijn weten is het eerste vinkje gewoon ontvangen en de tweede read. Bij de Blackberry's staat op whatsapp eerste vinkje met een D en de tweede vinkje met een R. Heb 't nog niet concreet getest maar alles wijst er op dat het bij 'ons' net zo is.
Neen!.Sjoerd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:33:
kon daarnet na de zoveelste poging opeens wel groepsgesrpekken verwijderen. En 't ging nog heel snel ook...
[...]
Naar mijn weten is het eerste vinkje gewoon ontvangen en de tweede read. Bij de Blackberry's staat op whatsapp eerste vinkje met een D en de tweede vinkje met een R. .
De "R" staat voor "Received", niet voor "Read"!!
Als je een Whatsapp naar een Android-toestel stuurt, zal deze vrijwel direct twee vinkjes krijgen; omdat Whatsapp op een Android toestel (vrijwel) altijd in de background draait.
Maar dan kan het toestel ook bij iemand in zijn broekzak zitten; het bericht is dan dus nog niet gelezen.
Bron: http://www.whatsapp.com/faq/#g4
En ook in de praktijk dusdanig ondervonden.VV - bericht is succesvol afgeleverd op het apparaat van de ontvanger. (nb: dit betekent niet dat het bericht daadwerkelijk gelezen is, maar slechts dat het bericht is ontvangen op het apparaat)
[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 13-01-2012 14:26 ]
Juist, net nog ondervonden tussen twee wp7 toestellen.
Gisteren een wa gestuurd, gelijk twee vinkjes. Krijg net een bericht dat die contactpersoon het net pas gelezen heeft.
Gisteren een wa gestuurd, gelijk twee vinkjes. Krijg net een bericht dat die contactpersoon het net pas gelezen heeft.
precies, het tweede vinkje is idd recieved, hetzelfde als de otvangstbevestiging die je bij SMS kan aanzetten. Hij is op het toestel aangekomen, maar geen idee of die gelezen is....HyperioN schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:25:
[...]
Neen!
De "R" staat voor "Received", niet voor "Read"!!
Als je een Whatsapp naar een Android-toestel stuurt, zal deze vrijwel direct twee vinkjes krijgen; omdat Whatsapp op een Android toestel (vrijwel) altijd in de background draait.
Maar dan kan het toestel ook bij iemand in zijn broekzak zitten; het bericht is dan dus nog niet gelezen.
Bron: http://www.whatsapp.com/faq/#g4
[...]
En ook in de praktijk dusdanig ondervonden.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Dat over die vinkjes stond volgens mij heel erg duidelijk vermeld als je het programma installeerd

Anoniem: 55212
Ik heb een vreemd probleem met Whatsapp:
De verstuurde berichten en de berichten die ik hoor te ontvangen komen niet binnen. Als ik vervolgens mijn telefoonfunctie gebruik en iemand opbel dan komt tijdens het gesprek alles binnen en wordt alles verstuurd.
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de energiebesparende functie al uitgezet want ik kwam erachter dan die whatsapp ook vertraagt.
Ik heb trouwens een Lumia 800.
De verstuurde berichten en de berichten die ik hoor te ontvangen komen niet binnen. Als ik vervolgens mijn telefoonfunctie gebruik en iemand opbel dan komt tijdens het gesprek alles binnen en wordt alles verstuurd.
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de energiebesparende functie al uitgezet want ik kwam erachter dan die whatsapp ook vertraagt.
Al getest met 3G of juist WiFi? Ik merk op de Titan dat WiFi echt rampzalig is, en heb het dan ook zo goed als altijd uit staan, zelfs als ik thuis zit. Soms gaat het een paar dagen goed, en daarna is er onmogelijk mee te werken. 3G is veel stabieler.Anoniem: 55212 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:28:
Anoniem: 55212
Zowel met 3G als met WiFi. Ik heb het idee dat als ik een gesprek start dat er ergens een verbinding weer wakker word. Als ik gebeld word ook; dan komen alle whatsapp berichten ineens binnen tijdens het gesprek, dat is nogal iritant.WingsOfFury schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:29:
[...]
Al getest met 3G of juist WiFi? Ik merk op de Titan dat WiFi echt rampzalig is, en heb het dan ook zo goed als altijd uit staan, zelfs als ik thuis zit. Soms gaat het een paar dagen goed, en daarna is er onmogelijk mee te werken. 3G is veel stabieler.
Als je WiFi gebruikt wordt het probleem volgens mij veroorzaakt door het feit dat de WiFi-verbinding wordt verbroken als het scherm gelocked is. Dat verklaart ook waarom de berichten binnenkomen als je iemand belt, dan unlock je het scherm namelijk waardoor er weer een WiFi-verbinding opgezet wordtAnoniem: 55212 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:28:
[ Voor 47% gewijzigd door Koode op 16-01-2012 23:33 ]
Begreep van iphone vrienden dat het lokatie gedeelte aardig uitgebreid was, dus komt u maar met een nieuwe versie voor de windows phone
Er is niks veranderd aan het lokatie-gedeelte hoor op de iPhone hoor.
Kun je iets doen aan het feit dat whatsapp niet herkent dat iemand whatsapp gebruikt? Mijn vriendin haar nummer staat er gewoon in, maar ik kan haar niks sturen. Als zij mij een bericht stuurt, krijg ik ook alleen het nummer te zien. De nummers kloppen wel, maar whatsapp ziet de link niet?
Mogelijk wisseling van nummer? Aantal contacten die ik met +316 ipv 06 erin heb staan, ziet hij ook niet (geeft als afzender enkel telefoonnummer, maar niet mijn contact). Beantwoorden kan dan wel gewoon, maar nieuw bericht sturen (als ik geen eerder bericht heb) werkt dan niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ze staat met +31 in mn contacten en als ze daarmee mij een bericht stuurt, herkent ie dat nummer ook niet als zijnde van haar (terwijl die wel dus als zodanig erin staat).
Misschien staat ie wel bij whatsapp geregistreerd met 06.
Misschien staat ie wel bij whatsapp geregistreerd met 06.
Changes from 1.5.0 to 1.6.0:hjs schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 06:25:
Wat zit er in de update? Was nog te slaperig om te lezen
- Unread message count in chats pivot
- Improve behavior when receiving photos on EDGE networks
- Able to add unrecognized users to device contacts
- Able to forward messages
- Update status in UI when successfully setting your own status
- When creating a group, able to remove users from initial list of invitees
- Confirmation prompt when inviting a user to a group
- Fix sort order in group chat invite screen
- Workaround for “no text” problem caused by Advanced Configuration tool
- es-ES localization
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Hey- Able to add unrecognized users to device contacts
Eens kijken of ik daar wat aan heb.
edit: nope... dom ding..
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2012 07:38 ]
met de update is de feel van whatsapp wel weer wat beter geworden! Weer wat vlotter ... Melding van aantal nieuwe berichten in je chatoverzicht is wel een welkome toevoeging! Vandaag eens uitvogelen wat nog meer relaxter geworden is ...
Het is inderdaad een welkome toevoeging, vooral als je meerdere chats hebt openstaan
Bos, heb je wel het nummer onder 'mobiel' staan? Kwam er gisteren achter dat mijn 'niet te koppelen' contact dus stond onder thuis-nummer ipv mobiel.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
... en vanmorgen werd 1.6 netjes aangeboden.
App blijft traag, maar het wordt wel steeds beter.
App blijft traag, maar het wordt wel steeds beter.
[webhero.nl]
Inderdaad, snelheid merk ik weinig van, aantal nieuwe reacties werkt trouwens ook niet goed (iemand stuurde me 3 berichten achter elkaar, ding blijft gewoon 1 zeggen) en nog steeds die enorme vertraging bij openen van contact en bijwerken van nieuwe berichten.
van mij mogen ze wat doen aan de energie die de app zuigt,gamen gebruikt minder dan whatapp
eens kijken of dat eventueel wat beter is met 1.6 (of ligt het aan mij
)

eens kijken of dat eventueel wat beter is met 1.6 (of ligt het aan mij
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
klopt haha met whatsapp gebruik je meer batterij dan met gamen of youtube HD films kijken. te triest voor woordenmrsar schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:43:
van mij mogen ze wat doen aan de energie die de app zuigt,gamen gebruikt minder dan whatapp![]()
eens kijken of dat eventueel wat beter is met 1.6 (of ligt het aan mij)
Ik kan geen plaatje meer openen
telefoon al een keer herstart, kan whatsapp wel verwijderen maar dan ben ik weer alle berichten e.d. kwijt
telefoon al een keer herstart, kan whatsapp wel verwijderen maar dan ben ik weer alle berichten e.d. kwijt
Zowel plaatjes als geluid kan ik niet openene met mijn OMNIA7..hjs schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:59:
Ik kan geen plaatje meer openen![]()
[webhero.nl]
Maar even getwitterd naar ze 
@wa_status Can't open any pics anymore with version 1.6 for windows phoneupdate #fail
@WhatsApp Version 1.6 for WP is a #fail, can't open images anymore. Hope you will make a good working app soon that doesnt drain battery
Lekker opbouwende kritiek. Anyway, Whatsapp start nu wel wat sneller op.
onderbouwen op twitter, dat lukt toch niet in zo'n kort stukkie tekstGioStyle schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:38:
Lekker opbouwende kritiek.
Binnen 30 seconden nu!!!1GioStyle schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:38:
Lekker opbouwende kritiek. Anyway, Whatsapp start nu wel wat sneller op.
[webhero.nl]
Ze mogen bij Whatsapp wel eens een nieuwe Release en Change manager aannemen. Nu kan ik geen foto's meer accepteren/downloaden. Zucht.
Klopt, 3 a 4 seconden tot chatoverzicht en 1 a 2 seconden tot in de chat. En dat op een Lumia 800.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het opnieuw installeren van whatsapp maakt niets uit op mijn L800, plaatjes openen lukt nog steeds niet
Een fix voor het probleem met het downloaden van media is onderweg: http://www.wpcentral.com/...-photo-sharing-update-way
Yeah staat gewoon bij mobiel.SinergyX schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:45:
Bos, heb je wel het nummer onder 'mobiel' staan? Kwam er gisteren achter dat mijn 'niet te koppelen' contact dus stond onder thuis-nummer ipv mobiel.
Het is zelfs zo dat als ik in Whatsapp zeg "create new contact", uit een bestaande chat die die niet herkent, dat ik dan die user heb aangemaakt, en dat ie dan vervolgens alsnog zegt "can't connect user" oid.. Whatsapp is echt gaar.
Dan blijf ik nog lekker even bij de oude versie hangen, die werkt voor mij perfect.
En het werkt weer
Terug naar 1.6.2
(gaf niet aan dat er een update was, maar whatsapp opzoeken, klik op delen en dan terug geeft bij mij de update knop)
(gaf niet aan dat er een update was, maar whatsapp opzoeken, klik op delen en dan terug geeft bij mij de update knop)
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 29-01-2012 08:46 ]
Huh ik zit nog steeds op 1.5 en krijg maar geen update !!!
Op de marketplace staat zelfs dat ze versie 1.7 aanbieden. En waarom duurt het zo gruwelijk lang voordat ze eindelijk video send support erin stoppen!
Op de marketplace staat zelfs dat ze versie 1.7 aanbieden. En waarom duurt het zo gruwelijk lang voordat ze eindelijk video send support erin stoppen!
[ Voor 57% gewijzigd door Fusion_XT op 31-01-2012 11:07 ]
De oplossing staat in de post boven je.
Ik moet toegeven Whatsapp werkt nog niet zo stabiel en snel als op een android of iphone. Maar het is al veel beter als eerst. Vandaag had ik voor het eerst het gevoel van, hmmm hier kan ik mee werken. Sms heb ik wel liever hoe dat nu werkt maar dat is duur.
Kan nu eindelijk contacten vanuit whatsapp toevoegen, werkt het nog niet helemaal 
Krijg nu de foutmelding: A contact has been added to your device, but we could not match them to this user.

Krijg nu de foutmelding: A contact has been added to your device, but we could not match them to this user.
Same here..SinergyX schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:35:
Kan nu eindelijk contacten vanuit whatsapp toevoegen, werkt het nog niet helemaal
Het enige dat ik mis is video's verzenden!
En snelheid is vanaf het begin bij mij al gelijkwaardig als op de iPhone die ik hiervoor had...
En snelheid is vanaf het begin bij mij al gelijkwaardig als op de iPhone die ik hiervoor had...
Anoniem: 440196
Ik erger me aan 3 dingen aan whatsapp voor windows phone.
1. Het niet kunnen uitzetten van meldingen voor group messages.
2. Het niet hebben van kleursmileys die iedereen op elk ander OS wel heeft.
3. De lage snelheid van het opstarten elke keer.
Van al deze dingen had ik geen last op de oude symbian.
Hopelijk updaten ze whatsapp voor wp7 snel zodat het een beetje fatsoenlijk is. Het kan zo veel beter en aan de hardware kan het niet liggen want als het op een Nokia n97 sneller en beter kan dan een Lumia 800 dan is er iets mis...
Is het echt zo moeilijk om dit te updaten of zitten ze ons te fucken
1. Het niet kunnen uitzetten van meldingen voor group messages.
2. Het niet hebben van kleursmileys die iedereen op elk ander OS wel heeft.
3. De lage snelheid van het opstarten elke keer.
Van al deze dingen had ik geen last op de oude symbian.
Hopelijk updaten ze whatsapp voor wp7 snel zodat het een beetje fatsoenlijk is. Het kan zo veel beter en aan de hardware kan het niet liggen want als het op een Nokia n97 sneller en beter kan dan een Lumia 800 dan is er iets mis...
Is het echt zo moeilijk om dit te updaten of zitten ze ons te fucken
Anoniem: 445242
Het is nog niet optimaal, maar het werkt gelukkig wel. Inderdaad hopend op een update zodat mijn vrienden wat beter bereikbaar zijn
Weet niet wanneer ie is uitgekomen, maar ik heb net na een hard reset WhatsApp 1.7.0 kunnen installeren. Visueel is het nu duidelijker dat er nieuwe berichten zijn in een chat, verder lijkt het weer wat sneller 
Hmm, raar, in de app staat gewoon 1.6.2, maar volgens mij is het wel nieuwere versie, want die visualisatie is anders (vet en blauw gedrukt ipv zelfde kleur als er nieuw bericht is).
Hmm, raar, in de app staat gewoon 1.6.2, maar volgens mij is het wel nieuwere versie, want die visualisatie is anders (vet en blauw gedrukt ipv zelfde kleur als er nieuw bericht is).
[ Voor 30% gewijzigd door orillion op 16-02-2012 10:32 ]
Ik zie hem staan in de market, maar kan niet updaten. Mijn versie geeft aan 1.62. Heb overigens wel al dat duidelijkere chat ed.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Openen in de marketplace, dan op delen drukken en weer op de terugtoets. Dat zou de update zichtbaar moeten maken als die er is.Snippertje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:32:
Ik zie hem staan in de market, maar kan niet updaten. Mijn versie geeft aan 1.62. Heb overigens wel al dat duidelijkere chat ed.
Niet echt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Omdat 1.62 de laatste versie is. (1.7 in de market is tikfout ofzo)Anoniem: 16536 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:18:
Leuke tip, maar doet het voor mij niet bij whatsapp
Mijn vriendin is in bezit van de Nokia Lumia 800, maar die heeft het volgende probleem.
Whatsapp geeft aan dat er nieuwe berichten zijn, dit geeft Whatsapp ook aan, maar op het moment dat zij op Whatsapp klikt zegt Whatsapp dat er geen berichten zijn? Terwijl Whatapp wel een notificatie geeft met een stuk van een bericht en een een cijfer met hoeveel berichten er zijn.
Ik heb al geprobeerd om Whatsapp opnieuw te installeren, force update, maar dit al wil niet baten. Is dit een bekend probleem? Of moet ik de telefoon ook een hard reset geven?
Whatsapp geeft aan dat er nieuwe berichten zijn, dit geeft Whatsapp ook aan, maar op het moment dat zij op Whatsapp klikt zegt Whatsapp dat er geen berichten zijn? Terwijl Whatapp wel een notificatie geeft met een stuk van een bericht en een een cijfer met hoeveel berichten er zijn.
Ik heb al geprobeerd om Whatsapp opnieuw te installeren, force update, maar dit al wil niet baten. Is dit een bekend probleem? Of moet ik de telefoon ook een hard reset geven?
Volgens marktplace is er 1.8 uit
En volgens de app klopt dat ook!
En volgens de app klopt dat ook!
[ Voor 34% gewijzigd door Ankh op 28-02-2012 09:15 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Klopt, kreeg net een 1tje te zien in de marketplace
Anoniem: 80466
New in version 1.8.0:
- Enhanced location support
- Set group icon with web search
- Video recorder
- Abe to block contacts and manipulate block list
- More accurate "last seen" time
- Other bug fixes
- Enhanced location support
- Set group icon with web search
- Video recorder
- Abe to block contacts and manipulate block list
- More accurate "last seen" time
- Other bug fixes
Location support, video recorder, block contact.. waarom niet de belangrijke issues:
- lower battery drain
- emoticons
- faster response
- tile 'update'
- lower battery drain
- emoticons
- faster response
- tile 'update'
Anoniem: 339948
Ik heb toch echt het gevoel dat WA iets sneller geworden is.... Kan verbeelding zijn... Moet ik even de stopwatch ernaast houden.... O nee, gaat niet, da's een andere app op de foon....
En groepen kan je nog steeds niet muten... Jammer!
Hehe, dat zou idd een waardevolle toevoeging zijn...Snippertje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:12:
En groepen kan je nog steeds niet muten... Jammer!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Weer een niet boeiende update dus.
Snelheid lijkt hier niet echt verbeterd. Op m'n Lumia gaat openen van de app nog binnen een enigszins redelijke tijd, maar op m'n Omnia 7 blijft het ontzettend traag.
Snelheid lijkt hier niet echt verbeterd. Op m'n Lumia gaat openen van de app nog binnen een enigszins redelijke tijd, maar op m'n Omnia 7 blijft het ontzettend traag.
Ik heb het gevoel dat ie ietsje sneller is met alles ( omnia 7 )
Ik heb het idee dat het battery-drain gedoe een paar updates geleden al minder was trouwens..
Ik heb het idee dat het battery-drain gedoe een paar updates geleden al minder was trouwens..
Ook op de Titan geen snelheidswinst te merken, maar hier draait hij eigenlijk al lange tijd goed.
Video's is natuurlijk wel een leuke extra optie, maar ik vraag me af wat WA met video's doet, aangezien foto's ook extreem verkleind worden.
Een betere last seen update is ook niet verkeerd.
En het blokkeren van contacten is wel een standaard functie die een communicatie app moet hebben, maar ik zou liever zien dat je je favourites lijst kunt bewerken. Iedereen die ik er niet in wil hebben moet ik nu in mijn telefoonboek namelijk #31# voor het nummer zetten, erg vervelend als je toch ooit wilt smsen...
Rest van de updates zijn niet zo boeiend inderdaad.
Video's is natuurlijk wel een leuke extra optie, maar ik vraag me af wat WA met video's doet, aangezien foto's ook extreem verkleind worden.
Een betere last seen update is ook niet verkeerd.
En het blokkeren van contacten is wel een standaard functie die een communicatie app moet hebben, maar ik zou liever zien dat je je favourites lijst kunt bewerken. Iedereen die ik er niet in wil hebben moet ik nu in mijn telefoonboek namelijk #31# voor het nummer zetten, erg vervelend als je toch ooit wilt smsen...
Rest van de updates zijn niet zo boeiend inderdaad.
mooie videorecorder... WA crasht als ik 2x kort achter elkaar op 'rec' duw -_- (lumia 800)
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Dat is op dit moment technisch niet mogelijk op Windows Phone. ligt dus niet aan whatsapp.Anoniem: 433014 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:38:
Bestaande video's uit een album kun je nog steeds niet uploaden
Voor geen enkele applicatie? Als ik een video heb gemaakt, krijg ik wel de opties om te delen binnen facebook en dacht ik skydrive, maar daar werkt het dus ook niet?Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:33:
Dat is op dit moment technisch niet mogelijk op Windows Phone. ligt dus niet aan whatsapp.
Je hebt vanuit een app geen toegang tot videos in de media library als developer.SinergyX schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:47:
[...]
Voor geen enkele applicatie? Als ik een video heb gemaakt, krijg ik wel de opties om te delen binnen facebook en dacht ik skydrive, maar daar werkt het dus ook niet?
Ik begrijp dus echt niet waarom Whatsapp nog steeds zo traag is. Blijkbaar zitten daar toch niet zo'n goede developers, of ze vinden het totaal geen prioriteit.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Wordfeud, wat een verschil. Nu denk je: ja dat is een spelletje; niet vergelijkbaar; maar dat vind ik dus wel. Whatsapp moet wat tekst inladen; Wordfeud moet spelletjes inladen. In Whatsapp heb je een overzichtsscherm met chats, in Wordfeud een overzichtsscherm met games. In Whatsapp heb je een niveau dieper de chat die je aanklikt, in Wordfeud je spelbord. Qua opzet dus toch wel vergelijkbare apps vind ik, zei het dat de data verschillend is.
Als ik Wordfeud start (aanklik op mn homescreen), krijg ik direct het overzicht-scherm te zien. Vervolgens krijg ik gedurende een zéér korte periode "Loading games" te zien. Dit is meestal binnen 1 seconde gebeurd. Hoeveel nieuwe zetten in games je ook hebt!
Klik ik op een game, gaat hij direct naar de game zonder noemenswaardige vertraging, de app reageert direct. Weer héél kort "loading game", maar wederom binnen 1 seconde resultaat.
Deze app reageert snel en "snappy".
Dan Whatsapp:
Ik klik hem aan. Eerst een splashscreen. 2 à 3 seconde. Dan het overzichtsscherm wat vaak ook nog een seconde zwart blijft voordat de chats in beeld komen. Dan gaat hij nieuwe berichten halen, die je stuk voor stuk binnen ziet komen. Per nieuw bericht kun je ook zo'n 0,3 seconde tellen hier.
Zijn je chats eindelijk geladen, klik je op een chat. Je ziet de aangeklikte chat dan "indeuken", de app lijkt dan even te freezen. Niet snappy, zoals hierboven beschreven. Na 0,5 - 2 seconden opent dan eindelijk je chat...
Wat wil ik hiermee zeggen? Dat het blijkbaar wél echt kan, een snelle, snappy app ontwikkelen voor Windows Phone. Maar blijkbaar hebben de Whatsapp-makers dat niet in de vingers... en dat is jammer, voor zo'n ontzettend veelgebruikte app.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Wordfeud, wat een verschil. Nu denk je: ja dat is een spelletje; niet vergelijkbaar; maar dat vind ik dus wel. Whatsapp moet wat tekst inladen; Wordfeud moet spelletjes inladen. In Whatsapp heb je een overzichtsscherm met chats, in Wordfeud een overzichtsscherm met games. In Whatsapp heb je een niveau dieper de chat die je aanklikt, in Wordfeud je spelbord. Qua opzet dus toch wel vergelijkbare apps vind ik, zei het dat de data verschillend is.
Als ik Wordfeud start (aanklik op mn homescreen), krijg ik direct het overzicht-scherm te zien. Vervolgens krijg ik gedurende een zéér korte periode "Loading games" te zien. Dit is meestal binnen 1 seconde gebeurd. Hoeveel nieuwe zetten in games je ook hebt!
Klik ik op een game, gaat hij direct naar de game zonder noemenswaardige vertraging, de app reageert direct. Weer héél kort "loading game", maar wederom binnen 1 seconde resultaat.
Deze app reageert snel en "snappy".
Dan Whatsapp:
Ik klik hem aan. Eerst een splashscreen. 2 à 3 seconde. Dan het overzichtsscherm wat vaak ook nog een seconde zwart blijft voordat de chats in beeld komen. Dan gaat hij nieuwe berichten halen, die je stuk voor stuk binnen ziet komen. Per nieuw bericht kun je ook zo'n 0,3 seconde tellen hier.
Zijn je chats eindelijk geladen, klik je op een chat. Je ziet de aangeklikte chat dan "indeuken", de app lijkt dan even te freezen. Niet snappy, zoals hierboven beschreven. Na 0,5 - 2 seconden opent dan eindelijk je chat...
Wat wil ik hiermee zeggen? Dat het blijkbaar wél echt kan, een snelle, snappy app ontwikkelen voor Windows Phone. Maar blijkbaar hebben de Whatsapp-makers dat niet in de vingers... en dat is jammer, voor zo'n ontzettend veelgebruikte app.
Globaal wel met je eens dat alle handelingen te lang duren. Ik vergelijk hem vooral met de normale SMS hub die lekker vlot loopt.
Het is acceptabel maar ik hoop ook dat ze het sneller maken..
Het zou helemaal ideaal zijn als ze whatsapp in de messaging hub in zouden kunnen bouwen, naast FB chat.
Wat mij zo bevalt aan WP7 is de volledige integratie van bepaalde (sociale) netwerken...
Wat mij zo bevalt aan WP7 is de volledige integratie van bepaalde (sociale) netwerken...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dat kan niet. Ik snap niet waarom MS daar geen API's voor heeft gemaakt zodat apps zelf kunnen inhaken, dat zou echt een killerfeature zijn.Bolk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:40:
Het zou helemaal ideaal zijn als ze whatsapp in de messaging hub in zouden kunnen bouwen, naast FB chat.
Is gelijk ook een minpunt, van bijv. facebook zie je maar de helft van de mensen. Mensen die hun privacy instellingen vrij hoog hebben staan zie je niets van. Gemiste kans, maar ligt meer aan facebook.Bolk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:40:
Nee, ook aan WP7.5. Facebook Messenger op andere platformen is 100x beter dan de ingebouwde FB Chat, spijtig genoeg. Bij FB Chat moet de ander online zijn om te praten. Met Facebook Messenger op Android/iOS kan je gewoon tegen elkaar praten zonder online te zijn, volgens mij biedt WP7.5 die ondersteuning niet.Snippertje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:00:
[...]
Is gelijk ook een minpunt, van bijv. facebook zie je maar de helft van de mensen. Mensen die hun privacy instellingen vrij hoog hebben staan zie je niets van. Gemiste kans, maar ligt meer aan facebook.
Tja, kijk voor de gein eens naar Ebuddy XMS. Daar zitten blijkbaar wel ontwikkelaars die een vlotte chat app (met smileys!) kunnen maken..maratropa schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:35:
Globaal wel met je eens dat alle handelingen te lang duren. Ik vergelijk hem vooral met de normale SMS hub die lekker vlot loopt.
Edit: Niet bedoeld om reclame te maken ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 29-02-2012 08:53 ]