Bolk schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:50:
Omnia 7. Een return naar homescreen omschrijf ik als een 'crash'

Heb ik af en toe, vaker dan de vorige versie... Ik heb dat redelijk vaak wanneer de applicatie hangt. Bij intensief gebruik van WA ben ik na een uur of anderhalf/twee wel klaar met m'n accu. Dat moet toch efficienter kunnen lijkt me

Alle gebeurtenissen die je niet zelf initieert zijn crashes, maar ik heb nooit crashes in WA. Werkt altijd stabiel hier, alleen soms problemen met foto's als de verbinding slecht is.
Ook gaat mijn Titan accu een stuk langer mee. Heb ook gesprekken gevoerd van 1,5 a 2 uur, waarbij het scherm dus ook continue aan staat, en dan ben ik ongeveer (schatting, heb het nooit gemeten) 30% van mijn accu kwijt. Misschien 40%, maar zeker niet meer.
Dit probleem kan 2 oorzaken hebben buiten WA voor WP7 om:
Storing bij WA op de servers, of een overflood, in ieder geval iets waardoor het even traag gaat.
Of een storing in je eigen netwerk/wifi.
Heb zelf vaak last van storingen gehad als ik via wifi bezig was. Dan was het signaal weg en stapte hij over op 3G, maar kwam er lange tijd niks door. Heb dit opgelost door alleen nog met 3G te werken, totdat we ons netwerk hier hebben aangepast (staat in de planning).
Bovendien is dit ook een algemeen probleem op andere OSen, ligt meestal aan de servers van WA.
Heb ik nog nooit fout gehad. Welke tel heb je?
Dit klopt niet meer. Ik weet niet of het sinds 1.4 pas is of al bij 1.3 was, maar als je een bericht typt verdwijnt de naam. Balkje voor de status blijft helaas wel actief, maar ja, dat is ook wel nodig als je in een gesprek zit.
In landscape modus verdwijnt wel de status balk, voor zo ver ik nu even kan zien.
Heb je wel de laatste versie dus?
Is een bekend probleem en heel jammer ja. Wat je kunt doen is blind verder typen, daarna buiten je typeveld tikken en dan zie je wel alles, mocht je dan fouten hebben dan je nu wel op een woord tikken en naar die regel gaan en alle tekst zien. Dit moet wel iedere keer opnieuw, want vrij snel raak je weer je tekst kwijt. Als je 10 fouten hebt, ben je dus wel even bezig.
Fout in het OS. Wat soms helpt is het uitzetten van je achtergrond taken. En ik heb zelf gemerkt, hoe stom en vreemd het ook klinkt, dat het vaker gebeurt als mijn nagels lang zijn

Tsja, je ziet de tijd en datum staan. Heb er zelf niet zo'n moeite mee, pas 1 keer een bericht gemist doordat ik van meerdere mensen berichten had ontvangen.
??
En sommige apps zijn nou eenmaal gratis

Of zelfs in het geval van WA "kosten besparend". Terwijl het hun toch wel aardig wat moet kosten om de servers draaiende te houden.