Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Is er een mogelijkheid dat wanneer je een nieuw bericht krijgt met whatsapp, je dan een notificatie krijgt op je vergrendel scherm? Ik meen dat bij 1 van me eerste berichtjes gezien te hebben, maar er verschijnt nu niks (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
wizzlewaxx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:07:
Is er een mogelijkheid dat wanneer je een nieuw bericht krijgt met whatsapp, je dan een notificatie krijgt op je vergrendel scherm? Ik meen dat bij 1 van me eerste berichtjes gezien te hebben, maar er verschijnt nu niks (meer).
Je krijgt wel een notificatie, maar zover ik weet is het voor 3rd party (incl. OEM) apps niet mogelijk een eigen teller + icoontje op het lockscreen te zetten. Een mogelijkheid die overigens vrijwel elke developer zou willen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Caelorum schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:38:
[...]

Je krijgt wel een notificatie, maar zover ik weet is het voor 3rd party (incl. OEM) apps niet mogelijk een eigen teller + icoontje op het lockscreen te zetten. Een mogelijkheid die overigens vrijwel elke developer zou willen hoor :)
Als je naar je scherm kijkt terwijl die ge-lockt is zie je inderdaad bovenin wat verschijnen... Helaas als je telefoon in je broekzak zit en je kijkt een uur niet en je hebt in de tussentijd iets ontvangen zie je helaas geen icoontje... Ik heb me telefoon altijd stil staan namelijk, dus wel handig als dat icoontje verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Opzicht zou een icoontje er niet hoeven te zijn speciaal voor Whatsapp, maar ze zouden er wel 1 kunnen doen voor notifications in het algemeen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379656

Guys, ikzelf heb mijn ervaringen van WhatApp gedeeld met de wp-support email die ze melden. Kreeg zoals ook eerder als is opgemerkt reactie van de developer (afaik) en hij meldt dat ze er hard aan bezig zijn, maar feedback altijd nodig hebben.
Ik zou zeggen stijg allemaal in de pen want het is een applicatie waar nog een hoop aan verbeterd kan worden right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Sinds vandaag de HTC Titan in handen en uiteraard direct WhatsApp geinstalleerd. Veel van bovengenoemde problemen kom ik (nog) niet tegen, zoals het 1'tje dat niet weg wil, crashes of lag in de contacten lijst.

Sommige berichten komen wel trager binnen, maar dit is op ieder platform zo. Ook tussen iPhones en BB's kunnen berichten wel eens een uur vertraging hebben.

Wat ik echter wel storend vind is dat ik niks met de foto's kan die ik ontvang. Versturen werkt goed, maar als ik er 1 ontvang kan ik hem alleen bekijken en wordt hij automatisch verkleind.
Een nieuwe foto is te herkennen aan dat de grootte eronder staat, als je er dan op drukt (ik hoef niet te rammen hoor) gaat hij hem downloaden (dit is niet te zien helaas). Zodra de grootte verdwijnt kun je hem bekijken. Probleem is echter dat iedere foto onder de 50 kB blijft, ik er niet op kan inzoomen, ze niet kan opslaan en ze ook nergens tegen kom in mijn foto album oid.

Iemand enig idee waar ik de foto's kan terug vinden en hoe ik er iets mee kan doen, zoals inzoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Teruglezen. Kan dus niet.

Je kunt ze alleen bekijken en niet opslaan. Wachten op een update die het mogelijk maakt dat de fotos automatisch worden opgeslagen in de pictures hub.

Wat betreft de bugs, deze zijn met een update meestal verholpen. Whatsapp is veel stabieler sinds versie 1.2. Nu nog wachten op een update die de gebruiksvriendelijkheid moet verbeteren + animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Ook na de update valt die bij mij opeens stil terwijl er wel berichten worden verstuurd.
Had tot vanmiddag bijv. alles gemist van een groep sinds Woensdagavond.
Vanmiddag kwam alles opeens binnen, en heb in de tussentijd geen probleem met verbinding gehad of zo.

Heb het idee als er veel berichten binnenlopen in korte tijd, dat de cache ergens volloopt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 21:03
Er is echt 0,0 visuele feedback in de huidige versie van Whatsapp. Daar mag ook nog wel het een en ander aan verbeterd worden :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:00:
Er is echt 0,0 visuele feedback in de huidige versie van Whatsapp. Daar mag ook nog wel het een en ander aan verbeterd worden :{ .
Yep en dat weten ze zelf ook. Ze hebben 0,0 animaties geimplementeerd. Het is gewoon kaal op de marketplace gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Weet iemand waar alle berichtjes blijven? Ik zie na aflsuiting van WA maar 10-15 berichtjes terug, tijdens een gesprek zie ik er tot 30 (schatting) terug, maar ik kan nooit alles vanaf het begin terug zoeken. Ivm het niet kunnen opslaan van foto's is dit wel erg vervelend...

Ik weet dat het bij BlackBerry's wel mogelijk is, dus hopelijk ook bij WP7, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Het zou tof zijn als Microsoft voor WP8 een plugin o.i.d. schreef waarmee developers als Whatsapp in het besturingssysteem konden pluggen. En je gewoon Whatsapp in de Messaging app had. Deze Whatsapp heeft gewoon een erg stroeve user experience. Rete irritant. Berichten die pas aankomen een minuut nadat je de app opent. Geen idee wanneer de app blijft draaien of niet. Elke keer 5 seconden wachten voordat de app start. En regelmatig als je op een naam tapt gebeurt er niks. Cringe...

Ik ben maar gewoon weer gaan sms'en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Cheeky schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:20:
Het zou tof zijn als Microsoft voor WP8 een plugin o.i.d. schreef waarmee developers als Whatsapp in het besturingssysteem konden pluggen. En je gewoon Whatsapp in de Messaging app had. Deze Whatsapp heeft gewoon een erg stroeve user experience. Rete irritant. Berichten die pas aankomen een minuut nadat je de app opent. Geen idee wanneer de app blijft draaien of niet. Elke keer 5 seconden wachten voordat de app start. En regelmatig als je op een naam tapt gebeurt er niks. Cringe...

Ik ben maar gewoon weer gaan sms'en..
Ach een beetje geduld mag ook wel. Het enige wat ik ervaar is het wachten op het openen van de app en chats. Voor de rest ervaar ik jou problemen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 10-05 02:01
Relief2009 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Ach een beetje geduld mag ook wel. Het enige wat ik ervaar is het wachten op het openen van de app en chats. Voor de rest ervaar ik jou problemen nog niet.
Als ik geduld had was ik wel bij Windows Mobile 6.0 gebleven. Het ergste is dat je niet weet wat er gebeurt. Bij andere apps heb je tenminste in indicatie van wat er gebeurt. De email app is soms traag met het ophalen van email, maar je weet precies wat er gaande is. Dit zit gewoon slecht in elkaar. Als je even wilt chatten en je telefoon aanhoudt, geen probleem. Maar als vervanging van sms, waar je wacht op berichten, uit de app gaat, de telefoon op standby zet, werkt het gewoon niet goed op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Cheeky schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:09:
[...]

Als ik geduld had was ik wel bij Windows Mobile 6.0 gebleven. Het ergste is dat je niet weet wat er gebeurt. Bij andere apps heb je tenminste in indicatie van wat er gebeurt. De email app is soms traag met het ophalen van email, maar je weet precies wat er gaande is. Dit zit gewoon slecht in elkaar. Als je even wilt chatten en je telefoon aanhoudt, geen probleem. Maar als vervanging van sms, waar je wacht op berichten, uit de app gaat, de telefoon op standby zet, werkt het gewoon niet goed op dit moment.
Bij mij wel hoor. Midden in een gesprek de app afsluiten levert gewoon binnen een paar seconden een push bericht op. Zelfs als ik hem in stand-by zet. Ook jouw andere problemen komen mij niet dusdanig bekend voor om op smsen over te stappen.

Ja, het starten is wat traag (overigens maar 3 seconden inclusief de WP7 animaties), en zodra je de chats ziet moet je nog even 2 seconden wachten omdat hij aan het controleren is of er nieuwe berichten zijn (denk ik), maar als je dan op een naam drukt doet hij het altijd bij mij. Dus binnen 5 seconden zit ik in een chat...
Berichten die een minuut later pas binnenkomen zijn mij ook onbekend.

Ik snap ook niet wat mensen aan animaties willen? Bij mij ziet WA er exact hetzelfde uit als smsen. Gewoon schoon en strak.

Ik heb liever dat ze het probleem met de foto's oplossen, en ervoor zorgen dat hij niet 'maar' 10-15 berichten onthoudt.

[ Voor 4% gewijzigd door WingsOfFury op 11-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
WingsOfFury schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

Bij mij wel hoor. Midden in een gesprek de app afsluiten levert gewoon binnen een paar seconden een push bericht op. Zelfs als ik hem in stand-by zet. Ook jouw andere problemen komen mij niet dusdanig bekend voor om op smsen over te stappen.

Ja, het starten is wat traag (overigens maar 3 seconden inclusief de WP7 animaties), en zodra je de chats ziet moet je nog even 2 seconden wachten omdat hij aan het controleren is of er nieuwe berichten zijn (denk ik), maar als je dan op een naam drukt doet hij het altijd bij mij. Dus binnen 5 seconden zit ik in een chat...
Berichten die een minuut later pas binnenkomen zijn mij ook onbekend.

Ik snap ook niet wat mensen aan animaties willen? Bij mij ziet WA er exact hetzelfde uit als smsen. Gewoon schoon en strak.

Ik heb liever dat ze het probleem met de foto's oplossen, en ervoor zorgen dat hij niet 'maar' 10-15 berichten onthoudt.
Een animatie als Whatsapp nog verbinding aan het maken is, een balkje als een foto verzonden wordt, een balkje als een foto gedownload wordt, etc. Het gaat niet om animaties, het gaat om visuele feedback wat de app aan het doen is. Nu ben je soms aan het klikken dat er gewoon niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
MarcoC schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:44:
[...]
Een animatie als Whatsapp nog verbinding aan het maken is, een balkje als een foto verzonden wordt, een balkje als een foto gedownload wordt, etc. Het gaat niet om animaties, het gaat om visuele feedback wat de app aan het doen is. Nu ben je soms aan het klikken dat er gewoon niets gebeurt.
:+ Wat voel ik mij dom nu, zat echt aan "mooie" animaties te denken zoals bewegende emoticons ofzo.
Ben het nu helemaal eens met jullie! "Status" animaties missen nog wel ja. Maar goed, alles games hebben ook alleen een "loading" scherm, zonder procenten of balkje. Misschien dus (nog) niet mogelijk in WP7.5?

Iemand nog een antwoord op mijn eerder vraag of je ergens oude berichtjes kunt terug vinden? Ik heb net een chat verwijdert en dat duurde wel heel lang, dus ik denk dat de oude berichtjes niet verwijdert worden. Maar waar zijn ze dan te vinden...

PS: bij het verijwderen, wat dik 20 seconden duurde, had ik ook geen animatie. Vreselijk irritant, dacht dat WA vast was gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
WingsOfFury schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:19:
[...] Maar goed, alles games hebben ook alleen een "loading" scherm, zonder procenten of balkje. Misschien dus (nog) niet mogelijk in WP7.5?
De eerste loading screen kan alleen een afbeelding zijn, maar niets staat een developer in de weg om zo snel mogelijk naar een scherm heen te starten en van daaruit een eigen loading screen te maken met voortgangsindicatie. Sommige van de games met het live label maken hier ook gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:33

StrongArmLance

Endless flow

Bij mij werkt het prima, niet snel of mooi... maar mijn berichten komen op 3g prima aan, met wifi heb ik meer problemen...
En het is net gelanceert komt wel goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Versie 1.3 Whatsapp vandaag gesubmit en moet later deze week beschikbaar zijn op onze telefoons. Hij wilde niet reageren op mijn vraag over welke features of wijzigingen erin zijn verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/whatsapp_13.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Relief2009 op 19-10-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Ik lees het inderdaad ook net op wmpoweruser.com :)

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-content/uploads/2011/10/whatsapp_13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Ik wilde ze zelf al deze week gaan mailen, maar is gelukkig niet meer nodig. Er zijn echt wat cruciale minpunten aanwezig, maar die zijn eerder in dit topic allemaal al besproken.

Jammer dat ze van tevoren niks willen "verklappen", dus het wordt afwachten of deze update wel echt het label "1.3" waardig is, of dat het eigenlijk 1.2.1 had moeten worden... Ik hoop op het eerste natuurlijk!

Is die mail daadwerkelijk van gisteren, of is die al van maandag ofzo? Je zou toch zeggen dat MS met bepaalde ontwikkelaars een soort voorrangscontract zou hebben, zodat een nieuwe WhatsApp versie of een Twitter app (van Twitter zelf dus) binnen 12 (a 24) uur in de Marketplace moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

1.3 staat in de marktplaats.

Behalve nieuwe vormgeving van de verstuur vinkjes, zie ik geen veranderingen.

Wel grappig. Ik zag 1.3 in MP staan, maar kon hem niet updaten. Stond alleen nog share.
Ga je via appflow, gaat hij wel meteen updaten. :)

EDIT: Bij settings kan je autosave pictures aanzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door ImpaileR op 22-10-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-06 13:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik kreeg net netjes een update melding van de marketplace. We zitten nu dus op versie 1.3.2

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik moet zeggen dat de app weer een stukje sneller en stabieler aanvoelt. En het opslaan van fotos werkt nu prima. Oude fotos kun je trouwens nu ook opslaan door het plaatje ingedrukt te houden en op save te drukken. Verder hebben ze het chatvenster wat getweakt en als je nu op een chat drukt krijg je feedback terug.

Laten we hopen dat 1.4 wat meer features & animaties brengt.

[ Voor 23% gewijzigd door Relief2009 op 22-10-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

yes nieuwe update, ik had vandaag nog last van het niet kunnen opslaan van foto's!

Werkt net ietsje beter, niet foutloos maar een veel snellere start alleen gesprekken laden niet super snel enzo maar dat ze er mee bezig zijn is fijn, het update allemaal redelijk snel door moet ik zeggen.

En auto save feature voor afbeeldingen

[ Voor 60% gewijzigd door StrongArmLance op 22-10-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
In tegenstelling tot de rest heb ik pas net de update doorgekregen van de Marketplace. Erg vreemd, als je het mij vraagt, bijna 24 uur later dan de rest...

Volgens iemand in de Marketplace:

Using version 1.3.2 now
+ Can sent pictures now, directly from camera. - Was al bij mij.
+ See pictures of contacs. - Was ook al, maar nu zie ik bij personen zonder foto een plaatje van een silhouet.
+ A bit faster, but needs more improvements. - Niet echt merkbaar.
Still not improved.
- Refresh button for contacts.
- Still slow.
- Cannot block contacts.
- Cannot see the whole history from conversations (only a few sentences).

Toevoeging, zoals eerder ook aangegeven: foto's kun je opslaan door er lang op de drukken en dan Save te kiezen, of bij nieuwe foto's als je de auto-save functie aan hebt staan. Zeer belangrijke functie, vind ik. Ben benieuwd of hij ook foto's in hun originele formaat accepteert nu, in plaats van ze naar 800 pixels te verkleinen.

Het is ook fijn dat als je nu op een gesprek drukt, dat die dan een beetje "inveert" (is dat een woord?) waardoor je in ieder geval ziet dat hij je tik heeft geaccepteerd en aan het uitvoeren is. Het openen gaat echter nog wel super traag, helaas.

Meest irritante is nog steeds dat je niet de gesprekken terug kunt halen naar het begin. Maar ik heb wel eens een gesprek verwijdert en dat duurde zo lang, dat ik er vanuit ga dat ze wel bewaard blijven, alleen dus niet toegankelijk op dit moment.

Het starten van groepsgesprekken kan ook nog steeds niet. Deelnemen er aan kon al in de vorige update.

De nieuwe vinkjes vind ik persoonlijk een beetje groot. Bij lange berichten kost dit makkelijk een extra regel of 2. Ze zijn iets breder geworden namelijk. En de vorige 'groene' vinkjes vond ik wel prettig, maar aangezien iedereen zijn eigen kleur kan kiezen zullen de mensen met "HTC groen" die vinkjes misschien niet goed gezien hebben. Als dat zo is, is dit wel een slimme update zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het niet sneller, wel stabieler. Waar ik me het meeste aan erger is het feit dat de autocorrect feature van WP zelf af en toe het laatste woord weer als eerste zet in een nieuwe zin...

Voor de rest is het echt nodig om er meer snelheid in te krijgen... En het vreet batterij volgens mij met deze traagheid...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 18:05
Ik krijg die update niet :/

EDIT: nu wel ;D

[ Voor 26% gewijzigd door Qurius op 23-10-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Bolk schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:05:
Ik vind het niet sneller, wel stabieler. Waar ik me het meeste aan erger is het feit dat de autocorrect feature van WP zelf af en toe het laatste woord weer als eerste zet in een nieuwe zin...

Voor de rest is het echt nodig om er meer snelheid in te krijgen... En het vreet batterij volgens mij met deze traagheid...
Ik snap het probleem met stabieliteit niet zo. Merk geen verschil in de nieuwe versie, maar had in de oude al geen stabiliteitsproblemen. Kan iemand toelichten wat hiermee bedoelt wordt?

En hoe bedoel je je 2e zin? Als je typt: "Hallo Piet, hoe gaat het met jou?" dan krijg jij:
"Hallo Piet, hoe gaat het met jou? Jou?"..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Al met al, als je whatsapp vergelijkt met de versie voor android, ziet het er in windows phone 7 maar "armoeig" uit. Ik geef de voordeel van de twijfel gezien er hoogstwaarschijnelijk nog wel een aantal update's zullen gaan komen.

Wat ik nog graag wil zien.

-achtergrond in een chat veranderen

-optie voor het opslaan van contacten

-emoticons ipv van zoals het nu is.

Als dit er kom is whatsapp en ook zeker windows phone 7 meer voor mij waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

marcel23456 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:34:

Vrij zinloze features naar mijn mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Vrij zinloze features naar mijn mening?
Gelukkig mogen we van mening verschillen :)

Trouwens, in het standaard hoofdmenu heb je 1 aplicatie "now" die het hele veld van links naar rechts beslaat. Zijn hier er meer van? de rest zijn enkelt kleine blokken maar echt interactief zijn deze niet.

Ik zoek dus wat je vroeger had bij wm 6.5 dat je een soortgelijke weather widget hebt.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
marcel23456 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:34:
Al met al, als je whatsapp vergelijkt met de versie voor android, ziet het er in windows phone 7 maar "armoeig" uit. Ik geef de voordeel van de twijfel gezien er hoogstwaarschijnelijk nog wel een aantal update's zullen gaan komen.

Wat ik nog graag wil zien.

-optie voor het opslaan van contacten

Als dit er kom is whatsapp en ook zeker windows phone 7 meer voor mij waard.
Android ken ik niet, maar de emoticons zitten er op de iPhone ook niet standaard in. Hiervoor heb je een losse app nodig, die waarschijnlijk ook nog wel voor WP7 gaat komen.

Achtergrond zie ik ook het nut niet van in, maar kan wel grappig zijn...

En hoezo wil je contacten opslaan? Die staan toch in je people hub gewoon? Hij vind automatisch de contacten met WA, dus ik snap die wens niet?
marcel23456 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:36:
Trouwens, in het standaard hoofdmenu heb je 1 aplicatie "now" die het hele veld van links naar rechts beslaat. Zijn hier er meer van? de rest zijn enkelt kleine blokken maar echt interactief zijn deze niet.
Ik heb nergens in WhatsApp "NOW" staan hoor. Snap niet wat je hiermee bedoelt,

Wat ik nog graag zou willen:
- Naam van contact persoon kleiner, en de status (online/typing/etc.) er achter. Dit kost echt te veel ruimte nu.
- Tekst in een lang bericht kunnen scrollen, maar dit had iets met API's te maken, meen ik ergens gelezen te hebben.
- Foto's groter en in betere qualiteit, maar dit werkt op andere telefoons ook niet, zal wel met hun dataverkeer te maken hebben. (Misschien betalen om geen datalimiet bij foto's te krijgen, zou leuk zijn voor de gebruiker en leuke inkomsten voor WA.)
- Snelheidsverhoging, maar hier zit iedereen op te wachten.

Vergeet niet dat WA nog gratis is he! Ik zou zelf liever € 5,00 a € 10,00 willen betalen zodat het allemaal wat sneller geupdate wordt, maar voor een gratis app is dit wel een zeer goede app. Het levert zelfs geld op (beter gezegd: het bespaard geld - smskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:27
Eens met WingsOfFury met als toevoeging een automatische scroll down indien je het chatvenster open hebt. Het is erg irritant om telkens naar beneden te moeten scrollen bij elk nieuw bericht terwijl het ook automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Trouwens, in het standaard hoofdmenu heb je 1 aplicatie "now" die het hele veld van links naar rechts beslaat
Hij bedoelt de 'Now' tile van Samsung news...
Tiles die dus horizontaal 2 blokken beslaan.
Dit kan je zelf regelen met apps uit de marketplace, bijvoorbeeld een plaatje van 2 blokken van jezelf opent dan IE9 kost 0,99 cent (MegaTile) er vanuitgaande dat je dat liever niet betaald zoek maar op tile of screen
Dit maakt ze niet interactief ofzo, het maakt alleen livetiles...
De trend is helaas nog niet helemaal overgeslagen op de de developers maar dat begint te komen...

Stel deze vragen in een ander topic aangezien dit vrij weinig met whatsapp te maken heeft.

Correctie: je kan 2 blokken naast elkaar zetten zodat ze op elkaar aansluiten met beide een individuele actie.

[ Voor 115% gewijzigd door StrongArmLance op 26-10-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

WingsOfFury schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:11:
[...]

En hoezo wil je contacten opslaan? Die staan toch in je people hub gewoon? Hij vind automatisch de contacten met WA, dus ik snap die wens niet?
Ik kreeg laatst een berichtje van een vriendin van een vriendin. Die stond nog niet in mijn contacten lijst en kan je dus vanuit Whatsapp ook niet toevoegen.

Heel knullig dat je eerst een nummer moet overschrijven om hem daarna in je telefoon te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ik kan me niet herinneren dat dat wel op de iPhone gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Manuel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:24:
Eens met WingsOfFury met als toevoeging een automatische scroll down indien je het chatvenster open hebt. Het is erg irritant om telkens naar beneden te moeten scrollen bij elk nieuw bericht terwijl het ook automatisch kan.
Bij de ontvangen berichten gebeurt dit wel hoor, in de vorige versie al. Alleen bij eigen berichten soms niet.
kristan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:39:
Hij bedoelt de 'Now' tile van Samsung news...
Tiles die dus horizontaal 2 blokken beslaan.
Dit kan je zelf regelen met apps uit de marketplace, bijvoorbeeld een plaatje van 2 blokken van jezelf opent dan IE9 kost 0,99 cent (MegaTile) er vanuitgaande dat je dat liever niet betaald zoek maar op tile of screen
Dit maakt ze niet interactief ofzo, het maakt alleen livetiles...
De trend is helaas nog niet helemaal overgeslagen op de de developers maar dat begint te komen...

Stel deze vragen in een ander topic aangezien dit vrij weinig met whatsapp te maken heeft.
Oh zo. Ik heb een HTC, dus snapte het niet. HTC heeft er echter ook zo 1: de HTC Hub, met het weer enzo. Voor zo ver ik weet kunnen developers dit nog niet gebruiken, alleen fabrikanten en MS zelf, dacht ik... Of is die app "MegaTile" wel van een 3rd party dev?
ImpaileR schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Ik kreeg laatst een berichtje van een vriendin van een vriendin. Die stond nog niet in mijn contacten lijst en kan je dus vanuit Whatsapp ook niet toevoegen.

Heel knullig dat je eerst een nummer moet overschrijven om hem daarna in je telefoon te kunnen zetten.
Ah, ook dit is nu duidelijk en ik kan ook niet anders dan het met jou eens zijn. Had het nog niet meegemaakt, dus snapte het niet. Maar ook dit is niet echt nodig 'voor WA zelf', omdat je gewoon het gesprek kunt bewaren natuurlijk en daar op antwoorden. Als je echter ook wilt smsen of bellen, dan is dit wel echt heel onhandig ja. Nummers overschrijven om daarna ergens toe te voegen klinkt zo ouderwets :P

Ik had vandaag met een maatje even de WA's vergeleken, hij heeft een iPhone. In zijn instellingen menu zag ik wel 12-15 dingen staan, toen ik de mijne liet zien (3-4?) barstte hij in lachen uit, en terecht. De standaard functies als een "beltoon" of trillen aan/uit instellen kan niet eens bij WP7. En dan had hij nog veel meer instellingen naast dat, zoals het aanpassen van de lettergrootte, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Er zit in ieder geval nog veel werk in voor WA, maar ik geloof wel dat het goed gaat komen. Los van de missende functies vind ik WA op de WP7, hoe kaal hij ook is, wel de mooiste. Maar ik ken alleen iOS en BB, de Android WA ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:27
WingsOfFury schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:35:
[...]

Bij de ontvangen berichten gebeurt dit wel hoor, in de vorige versie al. Alleen bij eigen berichten soms niet.
Jammer genoeg werkt het hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
WingsOfFury schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:35:
Oh zo. Ik heb een HTC, dus snapte het niet. HTC heeft er echter ook zo 1: de HTC Hub, met het weer enzo. Voor zo ver ik weet kunnen developers dit nog niet gebruiken, alleen fabrikanten en MS zelf, dacht ik... Of is die app "MegaTile" wel van een 3rd party dev?
Kwam net toevallig de MegaTile app tegen in de Marketplace, maar deze maakt helemaal geen dubbele tiles. Hij kan alleen een foto over meerdere tiles verspreiden, maar het blijven enkele tiles.

Dubbele tiles kunnen alleen door telefoon fabrikanten (en MS zelf uiteraard) gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

WingsOfFury schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:51:
[...]

Kwam net toevallig de MegaTile app tegen in de Marketplace, maar deze maakt helemaal geen dubbele tiles. Hij kan alleen een foto over meerdere tiles verspreiden, maar het blijven enkele tiles.

Dubbele tiles kunnen alleen door telefoon fabrikanten (en MS zelf uiteraard) gemaakt worden.
Ik had al een correctie toegevoegd... sorry mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Iemand opgevallen dat de nieuwe versie van WA ook een statusbalkje weergeeft bij het downloaden van foto's? Het is een heel onduidelijk balkje, maar hij zit er echt in.

Als je een portret foto hebt, en daar op klikt dan zul je zien dat het "wolkje" iets breder wordt. Als je dan heel goed kijkt zie je dat er een balkje onder de foto komt te staan.

Aangezien WA alle foto's verkleind naar onder de 100 kb (erg vervelend) is het balkje eigenlijk vrij zinloos, maar omdat sommigen erop zaten te wachten wilde ik het toch even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had gisteren even een WTF momentje met Whatsapp.

Ik krijg een bericht, zie hem boven in beeld staan. Negeer het even. Wil vervolgens naar de app zelf kijken, is dat complete bericht nergens meer te vinden.

Mijn vrouw had ook al lopen mopperen dat ze me iets verteld had in een WA bericht dat echt niet in mijn thread stond. Is dit normaal bij Whatsapp of hebben we hier nog met een bug te maken voor WP7?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:24:
Ik had gisteren even een WTF momentje met Whatsapp.

Ik krijg een bericht, zie hem boven in beeld staan. Negeer het even. Wil vervolgens naar de app zelf kijken, is dat complete bericht nergens meer te vinden.

Mijn vrouw had ook al lopen mopperen dat ze me iets verteld had in een WA bericht dat echt niet in mijn thread stond. Is dit normaal bij Whatsapp of hebben we hier nog met een bug te maken voor WP7?
Er was gisteren storing. Op iOS en Android zelfde gedrag, de notificaties kwamen wel binnen maar de berichten in de app zelf niet. Storing was na ~1,5 uur opgelost.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahh een "feature" van WA dus... Prettig om te weten dat dat soms kan gebeuren. (heb voorheen nooit met WA gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-06 13:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ah dat had ik dus gisteravond ook. Zag wel 'n berichtje van een kameraad binnenkomen als toast, maar in WA nergens te vinden. Pas rond 22:00 wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik erger me echt dood aan de combinatie Whatsapp en WP7. Dat ligt zowel aan Whatsapp als WP7. Whatsapp is erg traag, er is nauwelijk visuele feedback en bij het bekijken van foto's kan je niet een inzoomen. Filmpjes zijn ook out of the question.

WP7 zelf is een ramp qua notificaties (je lockscreen laat enkel notificaties zien voor telefoon, sms en e-mail :') ) waardoor ik 90% van de berichten te laat zie omdat ik pas doorheb dat er berichten zijn als ik mijn telefoon unlock. Pffff. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

MarcoC schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:04:
Ik erger me echt dood aan de combinatie Whatsapp en WP7. Dat ligt zowel aan Whatsapp als WP7. Whatsapp is erg traag, er is nauwelijk visuele feedback en bij het bekijken van foto's kan je niet een inzoomen. Filmpjes zijn ook out of the question.
Daar zal vast aan gewerkt worden in de volgende update. Het is al een stuk beter.
WP7 zelf is een ramp qua notificaties (je lockscreen laat enkel notificaties zien voor telefoon, sms en e-mail :') ) waardoor ik 90% van de berichten te laat zie omdat ik pas doorheb dat er berichten zijn als ik mijn telefoon unlock. Pffff. Waardeloos.
Mja, dat is een beperking van Windows Phone. Misschien dat MS meer mogelijkheden maakt in de volgende versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bolk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:13:
[...]

Daar zal vast aan gewerkt worden in de volgende update. Het is al een stuk beter.

[...]

Mja, dat is een beperking van Windows Phone. Misschien dat MS meer mogelijkheden maakt in de volgende versies...
Wat betreft whatsapp geloof ik er absoluut in dat er nog een aantal update's gaan komen waardoor de snelheid e.d nog verbetering gaan geven. Ik (we?) mogen niet vergeten dat whatsapp pas 2 maanden op wp7 draait. Op android (en ken android van 1.6 ;) ) was het in het begin ook niet helemaal jut van het.

[/quote]WP7 zelf is een ramp qua notificaties (je lockscreen laat enkel notificaties zien voor telefoon, sms en e-mail ) waardoor ik 90% van de berichten te laat zie omdat ik pas doorheb dat er berichten zijn als ik mijn telefoon unlock. Pffff. Waardeloos.[/quote]

Oké hier heb je een punt. Ook ik vind het vervelend dat bepaalde notificaties pas verschijnen als je het toestel aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik hoop dat het sneller wordt, maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat het ooit op het niveau van Android en iOS gaat komen. Ik kan me niet herinneren dat Whatsapp op iOS of Android zo traag is geweest, en ik gebruik het toch al bijna 2 jaar. Ik sluit het niet uit hoor, en het zal ongetwijfeld beter worden, maar er zijn zoveel apps die langzaam starten op WP7 ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:59
Heb ook maar een mailtje met suggesties de deur uit gedaan. Ik erger me vooral aan de styling.
Ik snap dat ze het hebben overgenomen van de SMS app, maar daar "chat" je niet in.. en ik vind 1,5 bericht kunnen teruglezen gewoon niet normaal. Helemaal bij groepsgesprekken is het niet meer te volgen. Nog erger dan de snelheid van de app zelf..

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/173A06461L2m3z31041t/Screen%20shot%202011-11-01%20at%2013.56.58.png

[ Voor 6% gewijzigd door RuudBurger op 08-11-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
MarcoC schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:53:
Ik hoop dat het sneller wordt, maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat het ooit op het niveau van Android en iOS gaat komen. Ik kan me niet herinneren dat Whatsapp op iOS of Android zo traag is geweest, en ik gebruik het toch al bijna 2 jaar. Ik sluit het niet uit hoor, en het zal ongetwijfeld beter worden, maar er zijn zoveel apps die langzaam starten op WP7 ;( .
Whatsapp start bij mij niet trager op dan het op mijn iPhone deed hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Qurius schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:54:
[...]

Whatsapp start bij mij niet trager op dan het op mijn iPhone deed hoor...
Dan had je vast geen 3GS of 4.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 18:47

Snippertje

Light up your life

Op de iphone 4 is het anders ook rete traag whatsapp ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik hoorde gisteren van een Nokia vertegenwoordiger dat WA extreem gepushed is door Microsoft. WA zelf wilde pas op zijn vroegst eind dit jaar een app lanceren voor WP7. Ik ben dus bang dat je tot die tijd het zal moeten doen met de huidige basale versie.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

PaT schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:01:
Ik hoorde gisteren van een Nokia vertegenwoordiger dat WA extreem gepushed is door Microsoft. WA zelf wilde pas op zijn vroegst eind dit jaar een app lanceren voor WP7. Ik ben dus bang dat je tot die tijd het zal moeten doen met de huidige basale versie.
Zit op zich wel wat in. Dit is toch wel de app bij uitstek die ik miste bij 7.0

• Qurius
Zo raar is dat toch niet. Gezien Nederland en Duitsland toch één van de belangrijkste landen zijn om in Europa Mango/Wp7 te lanceren, is het vrij logisch dat ze de App gaan pushen die juist in die landen veel gebruikt wordt.

Daarbij wordt de app natuurlijk in vele andere landen ter wereld ook grootschalig gebruikt.

Nokia heeft Nederland ook als een van de belangrijkste launch-landen, dus het was belangrijk om WA te lanceren voordat Nokia met zijn grootschalig marketing offensief zou beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Qurius op 10-11-2011 22:41 ]

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
PaT schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:01:
En terecht ook, anders was ik nu misschien wel over gegaan op een iPhone hetzij 4 of 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Snippertje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:28:
Op de iphone 4 is het anders ook rete traag whatsapp ;)
Dan moet je ze eens naast elkaar leggen. Pertinent niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Beanie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:52:
[...]

En terecht ook, anders was ik nu misschien wel over gegaan op een iPhone hetzij 4 of 4S.
Inderdaad absoluut terecht.
Ik heb dit jaar april mijn prachtige Samsung Omnia 7 ingeruild voor een afzichtelijke en verschrikkelijke HTC Desire Z, bijna alleen voor Whatsapp.
Nu ga ik weer terugkeren in het WP7-kamp met een gloednieuwe Nokia Lumia 800, maar dat had zeker niet gebeurd als Whatsapp nog niet beschikbaar zou zijn. Ik gebruik het gewoon enorm veel om te communiceren met vrienden, vriendin, klasgenoten, etc..
Nu had ik liever nog wat langer gewacht, omdat WA dus nog erg slecht is, lees ik in dit topic. Helaas is mijn Desire Z het aan het begeven (prutkwaliteit toetsenbord en scherm, en overall pruttoestel), dus ik kan niet veel langer wachten. Erger me nu dagelijks dood aan het ding.

Ik hoop dus ook dat het Whatsapp-team nog lekker blijft doorontwikkelen, en de app naar Android/iOS-standaarden brengt :)

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 11-11-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Gebruiken mensen hier Nederlandse hotmail/live adressen om je aan te melden bij de Marketplace?
Toen ik dit probeerde was WhatsApp niet te downloaden 'for my region'?

Nu ik weer een Amerikaans hotmail adres gebruik kan ik prima WA gebruiken, maar geen applicaties meer kopen omdat je dan een Amerikaanse CC nodig hebt.

Iemand bekend met dit probleem?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
WhatsApp is prima te downloaden voor de NL marketplace.

Zie ook hier de vermelding op de NL marketplace:
http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Ik denk dat het belangrijk is als mensen even gaan vermelden hoe snel (schatting in seconden) hun WA opstart en vooral welke tel ze gebruiken. Alle kritieken over de lage snelheid snap ik niet helemaal namelijk...

Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met de opstarttijd;
In 3 seconden zie ik de chats en in 2 seconden is een chat geopend. Op een HTC Titan.

Ok, in een wereld waarin alles sneller moet is dit natuurlijk geen lichtsnelheid, maar het is ook weer niet echt storend hoor. Mijn zusje heeft een 3GS gehad (voor haar huidige 4S) en daar duurde het langer dan 30 seconden voordat WA uberhaupt opende... En dan moest je daarna nog een chat kiezen ook.

Bovendien als je een push krijgt en je opent die direct, dan zit je in 3 seconden dus in je chat ipv 5 seconden.

En het probleem met de lockscreen notification vind ik ook niet zo heel storend. Altijd als ik even niks te doen heb (na een afspraak bijvoorbeeld, of als ik naar de auto loop) unlock ik mijn tel om te kijken of ik iets op WA heb gemist. Ik snap niet dat iemand 90% van zijn berichten te laat kan zien, als je je dit gewoon aanleert.
En ja, ook hier begrijp ik dat dit niet ideaal is, en in de huidige digitale wereld misschien een beetje omslachtig, maar we hebben we het wel over een OS dat nog geen (of juist net?) jaar oud is en een app die pas 1,5 maand draait op dit compleet nieuwe platform...

In 1,5 maand tijd zijn er al 3 updates geweest. Dus ik denk dat voor het eind van het jaar WA echt wel lekker draait hoor OF meer functies heeft, maar er komen zeker nog meer updates dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Echt godverdomme. De helft van de tijd werken push messages gewoon niet :/. Ik open vandaag m'n whatsapp, heb ik blijkbaar weer 2 weken aan berichten gemist.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2011 15:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je merkt nog wel dat chats openen erg gevoelig is voor hoe groot ze zijn. Als je ze om dezoveel tijd leeg maakt helpt het wel qua snelheid.

Ik vind het best prima werken eigenlijk (voor een alpha, want dat is het gewoon), wat meer snelheid komt vanzelf wel..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

.oisyn schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:18:
Echt godverdomme. De helft van de tijd werken push messages gewoon niet :/. Ik open vandaag m'n whatsapp, heb ik blijkbaar weer 2 weken aan berichten gemist.
Same here... mijn push werkt echt niet.
Als ik er op klik opeens berichten?
En op de livetile ook geen 1tjes of 2tjes... wordt er gek van...
Maar ach er is tenminste whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Push en WA werken onafhankelijk van elkaar. Ik geloof dat het zo werkt:

- Een nieuw bericht wordt via MS gepushed naar de foon (notificatie + tile)
- Pas bij openen WA worden de berichten geupdate

WA draait daarom ook niet op de achtergrond door. Vanochtend werkte WA niet maar de push wel. Ik heb het idee dat dit 2 verschillende dingen zijn... Ik kreeg wel notificaties binnen maar de berichtjes zelf dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WingsOfFury schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:07:
Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met de opstarttijd;
In 3 seconden zie ik de chats en in 2 seconden is een chat geopend. Op een HTC Titan.
Op een HTC Radar is dat het dubbele ongeveer. Je merkt dat WA echt (nog) een processor afhankelijke app is. Het viel mij in een filmpje over de Lumia al direct op dat WA veel sneller startte dan op mijn Omnia 7 en nu dus ook op mijn Radar (die nauwelijks van elkaar verschillen qua snelheid).

We zullen het inderdaad binnen een paar maanden wel beleven. Tot die tijd spaar ik lekker dure belminuten/sms'jes uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

supershoe schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:31:
WhatsApp is prima te downloaden voor de NL marketplace.

Zie ook hier de vermelding op de NL marketplace:
http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79
Bleek dat als je een Nederlands @live.com mail adres denkt aan te maken bij het starten van de telefoon, het land nog niet voor je is ingevuld, dus dat moet je op de computer doen voordat je uberhaupt wat apps kunt downloaden.. niet handig Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik heb gewoon mijn Nederlandse Live-account ingevuld en alles werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Whatsapp werkt op 2e generatie een stuk sneller, maar dat is dan ook te wijten aan de extra power die aanwezig is in deze telefoons. Op 1e generatie kan het sneller.

De eerste versie van Whatsapp op zowel iOS als Android was ook echt bagger. Pas na een maand of 2/3 werkte het fatsoenlijk bij mij. Het is dus gewoon wachten op meer visuele candy en dan ziet de app er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 18:47

Snippertje

Light up your life

MarcoC schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:20:
[...]
Dan moet je ze eens naast elkaar leggen. Pertinent niet waar.
Whatsapp duurt gemiddeld 5~10 seconden om op te starten en berichten te laden, dat vind ik behoorlijk traag anders.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 18-06 16:49
fewips schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:01:
[...]

Bleek dat als je een Nederlands @live.com mail adres denkt aan te maken bij het starten van de telefoon, het land nog niet voor je is ingevuld, dus dat moet je op de computer doen voordat je uberhaupt wat apps kunt downloaden.. niet handig Microsoft!
Als er geen land is gekoppeld aan je live-id (zune/xbox account) wordt op de telefoon naar een land (en je geboortedatum) gevraad. Dus geen idee wat je bedoeld met dit moet je op je computer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Dat bleek dus ook zo vreemd, geb. datum en land wel degelijk ingevuld op de telefoon, en in de Marketplace mocht ik (bijna) niets downloaden.
Toen ik later op de PC inlogde op het nieuwe Live ID bleek deze geen land aan zich gebonden te hebben tot mijn verbazing. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Heb nu een aantal dagen met Whatsapp op WP7.5 kunnen spelen (Lumia 800), en ik moet zeggen dat het me alleszins enorm meevalt!

Ik maakte me vooral druk om het feit dat mensen hier melden dat hun berichten pas binnenkomen zodra de telefoon ge-unlocked is.
Ik heb hier géén last van! Ik krijg gewoon vrijwel direct toast-messages van nieuwe berichten, zowel met Wlan-verbinding als onder 3G. Geen idee hoe het komt dat anderen daar wel last van hebben; misschien ligt het aan de provider (ik heb Hi).

Wat ik het meest mis, is de mogelijkheid tot het uitschakelen van notificaties voor groepsberichten. Ik heb een aantal groepen (vrienden, klasgenoten) waar af en toe flink gechat wordt. Ik ontvang dan continu notificaties en dat is vrij irritant.
Dan kan ik uiteraard mijn geluid/trilsignaal uitzetten; maar van privé-berichten ontvang ik graag wel een notificatie. Ik hoop dus dat het Whatsapp-team deze feature vrij snel in een update implementeert :).

Het tweede wat erg lastig is, is een bug: als je lange berichten typt, scrollt je berichtveld op een gegeven moment niet meer mee. Daardoor komt de tekst die je typt als het ware onder je onscreen toetsenbord te liggen, waardoor je dus niet meer kunt zien wat je typt. Erg lastig.

Maar verder ben ik alleszins niet ontevreden met WA voor WP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

HyperioN schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:38:
Heb nu een aantal dagen met Whatsapp op WP7.5 kunnen spelen (Lumia 800), en ik moet zeggen dat het me alleszins enorm meevalt!

Ik maakte me vooral druk om het feit dat mensen hier melden dat hun berichten pas binnenkomen zodra de telefoon ge-unlocked is.
Ik heb hier géén last van! Ik krijg gewoon vrijwel direct toast-messages van nieuwe berichten, zowel met Wlan-verbinding als onder 3G. Geen idee hoe het komt dat anderen daar wel last van hebben; misschien ligt het aan de provider (ik heb Hi).

Wat ik het meest mis, is de mogelijkheid tot het uitschakelen van notificaties voor groepsberichten. Ik heb een aantal groepen (vrienden, klasgenoten) waar af en toe flink gechat wordt. Ik ontvang dan continu notificaties en dat is vrij irritant.
Dan kan ik uiteraard mijn geluid/trilsignaal uitzetten; maar van privé-berichten ontvang ik graag wel een notificatie. Ik hoop dus dat het Whatsapp-team deze feature vrij snel in een update implementeert :).

Het tweede wat erg lastig is, is een bug: als je lange berichten typt, scrollt je berichtveld op een gegeven moment niet meer mee. Daardoor komt de tekst die je typt als het ware onder je onscreen toetsenbord te liggen, waardoor je dus niet meer kunt zien wat je typt. Erg lastig.

Maar verder ben ik alleszins niet ontevreden met WA voor WP. :)
Dat scrollen is irritant, maar de makers van whatsapp vinden 1 regel al een lang bericht...

En het gaat er om dat je de berichten pas ziet als je unlocked, als je weg was van je phone kan je niet zien op je unlock screen van he! Een WA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
kristan schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:42:
[...]

Dat scrollen is irritant, maar de makers van whatsapp vinden 1 regel al een lang bericht...

En het gaat er om dat je de berichten pas ziet als je unlocked, als je weg was van je phone kan je niet zien op je unlock screen van he! Een WA!
Scrollen is oud nieuws. Verwacht dat het snel wordt aangepast. Is in principe 1 a 2 uurtjes werk, maar ik denk (hoop) dat ze een grote update aan het maken zijn.

En natuurlijk moeten je berichten wel ingeladen worden als je phone gelocked is. Anders heeft hij nog een paar seconden nodig, na het unlocken, om ze te laden. Zou wel erg stom zijn he? Bij mij werkt haalt hij in ieder geval locked ook berichten op hoor.

@HyperioN: alleen degene met problemen posten meestal op een forum. Je gaat er immers van uit dat alles werkt, dus als dat zo is, dan is dat "normaal" en heb je geen reden om iets te posten. Bij mij werkt namelijk ook alles. Ik denk dat degene met problemen dus ook oudere toestellen hebben, of phones met een 1 Ghz processor misschien.
En ga er maar niet van uit dat je snel de notificaties van groepsberichten kunt beheren hoor. Eerst moeten we uberhaupt groepsberichten kunnen aanmaken... En ook het wisselen van een geluidje is nog niet eens mogelijk, dus jouw wens zal nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
WingsOfFury schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
[...]

Scrollen is oud nieuws. Verwacht dat het snel wordt aangepast. Is in principe 1 a 2 uurtjes werk, maar ik denk (hoop) dat ze een grote update aan het maken zijn.

En natuurlijk moeten je berichten wel ingeladen worden als je phone gelocked is. Anders heeft hij nog een paar seconden nodig, na het unlocken, om ze te laden. Zou wel erg stom zijn he? Bij mij werkt haalt hij in ieder geval locked ook berichten op hoor.

@HyperioN: alleen degene met problemen posten meestal op een forum. Je gaat er immers van uit dat alles werkt, dus als dat zo is, dan is dat "normaal" en heb je geen reden om iets te posten.
Sorry dat ik je weer aanval (niet persoonlijk), maar je loopt hier toch lang genoeg rond om te weten dat GoT een discussieforum is en geen helpdeskforum. Er zijn hier dan ook meer dan genoeg mensen die ook positieve ervaringen posten, of uit behulpzaamheid, of ter discussie, of voor de lol, etc. Als hier alleen maar probleem-posters zouden zijn, zou het snel afgelopen zijn met GoT.
Bij mij werkt namelijk ook alles. Ik denk dat degene met problemen dus ook oudere toestellen hebben, of phones met een 1 Ghz processor misschien.
En ga er maar niet van uit dat je snel de notificaties van groepsberichten kunt beheren hoor. Eerst moeten we uberhaupt groepsberichten kunnen aanmaken... En ook het wisselen van een geluidje is nog niet eens mogelijk, dus jouw wens zal nog wel even op zich laten wachten.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Maar we wachten geduldig af :)
offtopic:
Vind het trouwens ook vrij omslachtig van WP7 dat ik dan helemaal naar Settings->Sound moet om je geluid én trilalarm af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Wat een verschrikkelijke app.
Ik heb constant problemen.

1. Krijg je een melding bovenin scherm, kijk je later, tekst totaal niet vindbaar
2. als je een lang gesprek niet volgt, dan kun je deze niet nalezen omdat er slechts 10 a 15 berichtjes zichtbaar blijven.
3. ontvangen afbeeldingen kunnen 9 van de 10 keer niet gedownload worden. Het is niet logisch of zichtbaar waarom soms een afbeelding wel geopend wordt en soms niet.
4. fucking traag, scrollen gaat niet lekker, whatsapp openen duurt te lang. Het komt allemaal te traag over.
5. Niet altijd krijg je zelfs een melding bovenin. Hierdoor heb ik al aardig wat discussies gehad waarom ik nooit reageer via whatsapp. Komt gewoon omdat je niet eens ZIET dat er een whatsapp is binnengekomen.

Het stomme is, ik ben superverliefd op WP7.5, maar whatsapp verziekt het wel behoorlijk.

Gebruikte mobiel: Omnia7 met Mango

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Argh! Net weer!
Ik kijk op m'n lockscreen er is niets... En paar minuten later: oh k*t whatsapp,
Dan moet ik naar de livetile scrollen en ja hoor in dat lullige belletje 3 ongelezen...
Inmiddels de tile helemaal bovenaan gezet...
Laat die update maar komen want wp7 is nog steeds cloaked op de site van whatdapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 21:09

defcon84

Multipass?

Bij mij werkt Whatsapp lekker vlot (lumia 800), maar er zitten idd nog een paar kleine foutjes in zoals:
- het scrollen bij een groot berichtje
- krijg geen melding (heeeeeeeel sporadisch)
- de melding die wel komt, maar waarop je dan een minuut moet wachten voordat het bericht er eindelijk bij staat

en dan missen er nog een paar features die de whatsapp op android bvb wel kan zoals verzenden van geluid en videos.. ontvangen kan wel.
De 'Favorites' zijn ook helemaal niet mijn favorites, maar iedereen die whatsapp heeft in mijn contact list.. daar zouden ze een lijstje voor mogen bij maken (dus: All, WA users, Favorites en chats)

al bij al leuk appje

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
HyperioN schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:33:
Sorry dat ik je weer aanval (niet persoonlijk), maar je loopt hier toch lang genoeg rond om te weten dat GoT een discussieforum is en geen helpdeskforum. Er zijn hier dan ook meer dan genoeg mensen die ook positieve ervaringen posten, of uit behulpzaamheid, of ter discussie, of voor de lol, etc. Als hier alleen maar probleem-posters zouden zijn, zou het snel afgelopen zijn met GoT.
Ik vind niet dat je mij aanvalt hoor :P En ja, ik weet hoe GoT werkt, maar dat verandert niet hoe de mensen werken/denken. Feit blijft dat mensen liever klagen 'in de hoop dat er iets verandert' dan dat ze tijd "verspillen" aan: "Hij werkt. Om dit berichtje te plaatsen heb ik 3 minuten van mijn leven opgeofferd, maar ik wilde zo graag iedereen laten weten dat de app werkt!".
Toch?
HyperioN schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:33:
offtopic:
Vind het trouwens ook vrij omslachtig van WP7 dat ik dan helemaal naar Settings->Sound moet om je geluid én trilalarm af te zetten.
Klopt, heb hier ook al eens een opmerking over gezet. Maar WP7 mist nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Zo kun je ook nergens je agenda items standaardiseren. Ik wil helemaal geen melding iedere keer krijgen, maar MS vind dat ik dat wel wil, dus standaard staat de melding altijd op 15 minuten voor iedere afspraak... |:(
koekiemonster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:46:

1. Krijg je een melding bovenin scherm, kijk je later, tekst totaal niet vindbaar
2. als je een lang gesprek niet volgt, dan kun je deze niet nalezen omdat er slechts 10 a 15 berichtjes zichtbaar blijven.
3. ontvangen afbeeldingen kunnen 9 van de 10 keer niet gedownload worden. Het is niet logisch of zichtbaar waarom soms een afbeelding wel geopend wordt en soms niet.
4. fucking traag, scrollen gaat niet lekker, whatsapp openen duurt te lang. Het komt allemaal te traag over.
5. Niet altijd krijg je zelfs een melding bovenin. Hierdoor heb ik al aardig wat discussies gehad waarom ik nooit reageer via whatsapp. Komt gewoon omdat je niet eens ZIET dat er een whatsapp is binnengekomen.

Het stomme is, ik ben superverliefd op WP7.5, maar whatsapp verziekt het wel behoorlijk.

Tijd voor een nieuwe tel dus...
1. Nooit meegemaakt, tenzij je de melding krijgt en daarna de WiFi bijvoorbeeld weg valt. Geen fout van WA of MS, maar van jezelf. Op 3G krijg ik deze fout nooit.
2. Is bekend. Foutje van WA of in de mogelijkheid die MS geeft aan apps. Ben wel benieuwd hoe lang je gesprekken dan niet volgt. Als je ze namelijk een week niet volgt is het ook niet interessant toch? :+
3. Geen last van. Afbeeldingen doen het altijd hier. Tik op de afbeelding en je ziet dat het "wolkje" iets breden wordt, dan is hij aan het downloaden. Daarna verdwijnt 70 KB (voorbeeldje he) en is hij dus binnen.
4. Nieuwe telefoon! Hier werkt hij wel vlot. Ook met scrollen heb ik nog nooit problemen of lag gehad. Scrollt net zo lekker als de applijst van WP7 zelf hoor. Openen duurt ook maar 3 seconden.
5. Ook nog nooit meegemaakt, werkt altijd bij mij! Daarnaast heb je toch ook gewoon het bolletje van gemiste berichten op je tegel staan, neem ik aan? Tenzij je je telefoon nooit gebruikt kun je dus in principe geen gesprek missen.

Duidelijk is in ieder geval dat WA de app nog lang niet geoptimaliseerd heeft, want op 1.5 Ghz procs werkt hij wel goed en vlot.

Edit:
Op het app event werd trouwens duidelijk gemaakt dat toast messages (de notificaties bovenaan) via een MS server worden verstuurd. Het kan dus inderdaad zo zijn dat je een toast krijgt "nieuw bericht", maar dat de servers van WA even lag hebben en je dus een minuutje op het bericht moet wachten.

Maar ik heb gemerkt dat deze vertraging vaker aan jezelf ligt dan aan WA. Bijvoorbeeld dat WiFi even te zwak is of zelfs wegvalt. Dan schakelt de tel over op 3G, en zit jij dus te wachten op je berichtje. Mede hierdoor gebruik ik nu simpelweg altijd 3G, ook thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door WingsOfFury op 30-11-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

WA Faalt op t moment ofnii?

Okee hij doet het weer!

[ Voor 33% gewijzigd door StrongArmLance op 01-12-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik vind het prima, al wat langzaam. Je merkt dat ze het snel in elkaar gezet hebben en dat de interface steeds op de storage of netwerk aan het wachten is.. Ze zullen vast hard gepushed zijn, ik verwacht komende maanden een update en dan is het helemaal prima..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

koekiemonster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:46:

1. Check, duurt meestal even.
2. Check, bloedirritant.
3. Check, ik kreeg 10 foto's, 2 daarvan werkten :o
4. Half, in app werkt het allemaal prima.
5. Check, Check, Check!

-Omnia 7-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:59
Ik krijg die stomme verificatie code maar niet binnen. Zelfs met voice verificatie gebeurd er helemaal niets.

EDIT: na aanpassing abonnement en nieuwe micro SIM blijk ik gewoon niet bereikbaar te zijn. Ik kan alles zelf doen, maar een sms ontvangen of gebeld worden zit er niet in. Leve T-Mobile. :/

[ Voor 47% gewijzigd door WaSteiL op 03-12-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04
kristan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:01:
[...]

1. Check, duurt meestal even.
2. Check, bloedirritant.
3. Check, ik kreeg 10 foto's, 2 daarvan werkten :o
4. Half, in app werkt het allemaal prima.
5. Check, Check, Check!

-Omnia 7-
Jep, hier exact hetzelfde op een Omnia 7 met Mango..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 22:27
Opstarten WA duurt 5~10 seconden.
WA werkt aardig maar erger me soms wel aan diverse dingen. Foto's versturen of accepteren werkt gewoon niet lekker. Ook zal ik graag mijn history van WA graag willen zien/kunnen bewaren. Zover ik weet kan dat niet, "Dat scrollen is irritant" ik kan maar 10 soms 12 regels omhoog scrollen. Daarna kan ik niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Op dit moment kun je het beste zo vaak mogelijk je chats verwijderen, hoe minder qua hoeveelheid en inhoud hoe beter voor de snelheid heb ik het idee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

maratropa schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Op dit moment kun je het beste zo vaak mogelijk je chats verwijderen, hoe minder qua hoeveelheid en inhoud hoe beter voor de snelheid heb ik het idee.
Dat doe ik ook, scheelt een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

maratropa schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Of je koopt een Lumia/Titan/Omnia W, die zijn aanzienlijk vlotter met WA dan een Trophy 7, Omnia 7,
Optimus 7 of Radar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Hoe kan je zien in het chat overzicht of iemand iets gezegd heeft? Je ziet alleen tekst staan, niet iets waardoor je weet dat je nog moet reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 16:01
Zojuist een update ontvangen versie 1.4.0

Het enige dat met tot zover opvalt is dat ik nu audio boodschappen kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:31
hier werkt het fantastisch. Zit na 5 seconden mn berichtje te typen. Wel stom dat ongeveer 2/3 van je scherm ingenomen wordt door het toetsenbord.

(heb een lumia 800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 07:44
Regenbui schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:57:
Zojuist een update ontvangen versie 1.4.0

Het enige dat met tot zover opvalt is dat ik nu audio boodschappen kan sturen.
vreemd ik krijg de update niet....en er ook niet echt een manier om die te forcen, anders dan WA deinstalleren en daarna weer installeren, maar dan ben je al je conversaties kwijt..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Net update melding gekregen op omnia 7 ik laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:58

fatshark

fat to da bone

1.4.0 hier ook gister avond ontvangen.
Zeer welkom geweest, WA voelt en reageert stuk sneller :)
En afbeeldingen verzenden/ontvangen & audio note versturen werkt nu wel, zelfs een progess bar bij downloaden!

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
..nvm..

[ Voor 98% gewijzigd door HyperioN op 08-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 16:01
Can't agree more. Bugs, Speed en groep chats. Dit lijkt me toch iets belangrijker.
Pagina: 1 2 ... 58 Laatste