Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Is dat zo?alexbl69 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:45:
[...]
Leuke gedachte, maar natuurlijk niet bijster realistisch. Als al je contacts op WA zitten, gaan die echt niet over op wat anders omdat jij toevallig geen WA kunt gebruiken.
Kun je gelijk zien hoeveel jij voor die andere contacten betekent,
het is immers een kleine moeite.
Willen ze dat niet doen, dan bellen of sms-en ze maar.
Maar gosh, dat er nu geen ontwikkelaar hier in springt.
WA laat nu schijnbaar een gigantisch groot gat in de markt vallen.
[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-05-2014 11:35 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
En toch heeft hij gelijk , kan je de vorige grote storing van whatsapp nog herrineren. Iedereen heeft toen 1 dag telegram gebruikt om het de dag daarna te verwijderen want whatsapp was weer terug. Als er vervolgens 1 persoon uit de vriendengroep en andere contacten geen WA kan gebruiken dan stapt echt niemand over. De enige manier waarmee iedereen zou overstappen is als Whatsapp zou stoppen.Amadeus1966 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:32:
[...]
Is dat zo?
Kun je gelijk zien hoeveel jij voor die andere contacten betekent,
het is immers een kleine moeite.
Willen ze dat niet doen, dan bellen of sms-en ze maar.
Maar gosh, dat er nu geen ontwikkelaar hier in springt.
WA laat nu schijnbaar een gigantisch groot gat in de markt vallen.
Ik ben sinds afgelopen zaterdag niet meer beschikbaar op whatsapp omdat ik een nieuwe telefoon heb (lumia 1520
Voorderest hoop ik dat het een stuk stabieler word , nu word dit de eerste keer dat ik whatsapp op een Windows Phone ga gebruiken maar ik heb wel alle horrorverhalen gehoord en gelezen.
Bij mij en van degene die ik persoonlijk ken werkt het gewoon ( zowel 8.0 als 8.1 )
Dat sommige 24/7 gefocust zijn op een notificatie en dat deze iets later of eerder binnen komt dan bij "concurrenten" so be it.
Sommige zijn bang dat ze iets missen of even niet bereikbaar zijn ( het is nog net geen fobie ).
Zal vast wel iemand een therapie voor hebben bedacht.
Als een bericht dusdanig belangrijk is dan sms of bellen ze wel.
Ik noem het een Anniesyndroom, vernoemd naar mijn schoonmoeder welke altijd even belt als we haar berichtje ook hebben ontvangen.
p.s. niet echt doen natuurlijk gekkie
[ Voor 14% gewijzigd door .Johnny op 27-05-2014 14:17 ]
Overigens is er best wel een relletje op dit moment op WP Central in het Whatsapp topic. Schijnbaar heeft een medewerker van Whatsapp een mail naar een gebruiker gestuurd dat hij/zij maar een ander platform moet gaan proberen. Joe Belfiore wordt door diverse gebruikers nu 'gepammed' via Twitter / Email over deze reactie en stand van zaken.
Not trying to state the obvious here...maar Whatsapp is nog niet te vinden in de Store.Sheik schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:36:
Amadeus1966, join the club en verwijder Whatsapp van je telefoon. Installeer dan opnieuw en zie het probleem.
Herinstalleren is dan onmogelijk lijkt me?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Eerder iemand die hard trollen isSheik schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:36:
Overigens is er best wel een relletje op dit moment op WP Central in het Whatsapp topic. Schijnbaar heeft een medewerker van Whatsapp een mail naar een gebruiker gestuurd dat hij/zij maar een ander platform moet gaan proberen. Joe Belfiore wordt door diverse gebruikers nu 'gepammed' via Twitter / Email over deze reactie en stand van zaken.
Ik weet wel dat hij "tijdelijk" verwijdert is,
maar daar had ik al reeds passende maatregelen tegen genomen.
Tja, ook een tactiek. Alles bagatelliseren of het gewoon niet willen zien. Nadeel van verlate notificaties is natuurlijk dat je geen 'gesprek' middels WA kunt voeren. Iets wat ik toch nog wel eens doe.Amadeus1966 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:04:
Weinig horror aan.
Bij mij en van degene die ik persoonlijk ken werkt het gewoon ( zowel 8.0 als 8.1 )
Dat sommige 24/7 gefocust zijn op een notificatie en dat deze iets later of eerder binnen komt dan bij "concurrenten" so be it.
Sommige zijn bang dat ze iets missen of even niet bereikbaar zijn ( het is nog net geen fobie ).
Zal vast wel iemand een therapie voor hebben bedacht.
Als een bericht dusdanig belangrijk is dan sms of bellen ze wel.
Ik noem het een Anniesyndroom, vernoemd naar mijn schoonmoeder welke altijd even belt als we haar berichtje ook hebben ontvangen.
Heb in een groeps-app van 15 personen ook één 'WP'er' zitten die praktisch onbereikbaar is (ook één zonder problemen overigens), maar de rest gaat daar echt geen andere IM voor installeren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
don't mistake lack of talent for genius.
Er is ook een bericht te lezen van ene 'Jan' van WhatsApp die schrijft: 'Erg jammer om te lezen dat jouw hele familie een Windows Phone heeft, misschien eens nadenken over een ander OS?' (mijn vertaling).
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat bericht van Jan is zeer waarschijnlijk een troll, zoals ook op WPCentral wordt gezegd (wat verder in de thread).GerCor schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:21:
Daniel promoot het Windows Phone / Windows 8.1 platform. Welke apps daarbij horen is niet zo belangrijk. Ik zie mensen ook WhatsApp verwijten dat ze niet communiceren over de WhatsApp app, maar Joe Belfiore (dé WP man van MS) zegt zelf ook niks. Terwijl MS veel meer belang bij een Windows versie van WhatsApp heeft dan WhatsApp zelf.
Er is ook een bericht te lezen van ene 'Jan' van WhatsApp die schrijft: 'Erg jammer om te lezen dat jouw hele familie een Windows Phone heeft, misschien eens nadenken over een ander OS?' (mijn vertaling).
Even on-topic; wat een slechte zaak dit. Persoonlijk vervul ik soms nog wel eens een rol als WP ambassadeur maar dit kun je gewoon niet uitleggen aan een gemiddeld persoon in NL. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen "Dan gebruik je maar een andere app", maar zo werkt het niet als 95% van je vrienden alleen WhatsApp gebruikt. Die gaan dan echt niet switchen voor jou.
Nog slechter is dat alle partijen hier lijken te doen alsof er niets aan de hand is? Waarom is het blijkbaar zo moeilijk om even een officieel bericht de deur uit te doen met stand van zaken en prognose?
Vooral dat laatste is ergerlijk.. Een beetje fatsoenlijke communicatie zou de situatie al verbeteren..Razr schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:50:
[...]
Dat bericht van Jan is zeer waarschijnlijk een troll, zoals ook op WPCentral wordt gezegd (wat verder in de thread).
Even on-topic; wat een slechte zaak dit. Persoonlijk vervul ik soms nog wel eens een rol als WP ambassadeur maar dit kun je gewoon niet uitleggen aan een gemiddeld persoon in NL. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen "Dan gebruik je maar een andere app", maar zo werkt het niet als 95% van je vrienden alleen WhatsApp gebruikt. Die gaan dan echt niet switchen voor jou.
Nog slechter is dat alle partijen hier lijken te doen alsof er niets aan de hand is? Waarom is het blijkbaar zo moeilijk om even een officieel bericht de deur uit te doen met stand van zaken en prognose?
Nu gaan mensen toch steeds meer speculeren..
Nog even een mailtje gewaagd aan Whatsapp support, maar uiteraard een standaard mailtje terug:
Hi,
Thanks for your message.
Unfortunately due to technical issues, we have chosen to unpublish temporarily WhatsApp Messenger on the Windows platform.
We are working closely with Microsoft to resolve the issues and hope to return to the store shortly.
We apologize for the temporary inconvenience
Unfortunately we cannot comment on any future timelines, sorry. Thank you for your continued patience and support of WhatsApp.
WhatsApp Support Team
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 28-05-2014 12:59 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 28-05-2014 12:59 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 28-05-2014 12:59 ]
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 28-05-2014 13:00 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Huh? Dat zou betekenen dat ze bij whatsapp alleen clients activeren waarvan de app ook in de store staat? Lijkt me namelijk niet dat de activatie via Microsoft en/of de Windows Phone store loopt.PinokkioTV schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:37:
Op mijn 620 staat Whatsapp wel geinstalleerd maar niet geactiveerd. Als ik de app start, gebeurt er niks ... Ik kan hem dus ook niet activeren.
Hoe ver in het activatieproces kom je dan? Kwam verder ook een faq tegen op de site van WA: WA faq voor WP misschien heb je er wat aan
[ Voor 18% gewijzigd door Migrator op 28-05-2014 17:57 . Reden: Verkeerd gelezen ]
Ik zie inderdaad een zwart scherm en ja, ik heb de app al een hele tijd op de telefoon staan, zonder te activeren. De reden hiervoor is dat er een simkaart in zat waar ik WA niet op wilde hebben. Nu heb ik deze 620 als werktelefoon in gebruik en wilde WA activeren. Maar dus niet ...Migrator schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:53:
[...]
Whoops, verkeerd gelezen. Je ziet dus alleen maar een zwart scherm of iets dergelijks? Maar je hebt de app dus al bijna twee weken ongebruikt op je telefoon staan? Ben benieuwd namelijk in hoeverre dit te maken heeft met het niet in de store staan van WA.
https://twitter.com/search?src=typd&q=%40joebelfiore
@joebelfiore
https://opensea.io/seaart
Ik denk dat ze het onlangs al wel weten.enomiss schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:43:
Mensen tweet & klaag er hier op los:
https://twitter.com/search?src=typd&q=%40joebelfiore
@joebelfiore
Daarnaast is Joe van MS en niet van WA
Dan kan je beter hier gaan klagen.....Caelorum schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:20:
Maakt niet uit. Hij is de persoon om WA onder druk te zetten of een incentive aan te bieden...
https://www.facebook.com/zuck
@MarkZuckerbergF
Het is zijn product....
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
zuck boeit het echt geen reet of wp whatsapp heeft hoorjobvr schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:09:
[...]
Dan kan je beter hier gaan klagen.....
https://www.facebook.com/zuck
@MarkZuckerbergF
Het is zijn product....
Folks,
We’re listening, and understand you are eager to have Whatsapp returned to the Store. At this time, I don’t have a specific timeline to share beyond the following statement from Microsoft:
“WhatsApp chose to unpublish their app from the Windows Phone Store after discovering an issue with how notifications are being handled on Windows Phone 8, Update 3. We are working closely with WhatsApp to resolve the issue quickly. Thank you for your patience and sorry for the inconvenience”.
We know it is taking longer than expected to find a solution and make WhatsApp available again. However, quality is a top priority for Microsoft and WhatsApp and we want to get it right. Rest assured, we understand your concerns and are working together with urgency on a resolution.
Thank you,
Eli A.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ondertussen is dit in ieder geval in Nederland wel erg slecht voor het hele platform. Ik kan mij goed voorstellen dat potentiële kopers van een Windows Phone misschien zich toch nog bedenken als ze horen dat Whatsapp niet (meer) beschikbaar is. Die zullen dan waarschijnlijk uitkijken naar een Android of iOS telefoon.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit zal vaker voorkomen nu Whatsapp eruit ligt. Ik vind het superjammer en nog steeds ben ik WP fanaat, maar metname in Europa en Azie is dit probleem nu aardig killing aan het worden voor de verkopen van WP heb ik zo'n onderbuikvermoeden. WP heeft het al moeilijk (ook VS loopt achter nu), laat staan als ze deze klap er nog eens te boven moeten komen. Klanten staan open voor WP, maar MS lijkt zich toch weinig ervan aan te trekken aangezien er totaal niets gecommuniceerd wordt naar hun eigen en nieuwe klanten én klanten van Whatsapp.
Het hele momentum van de Lumia 930 wordt overschaduwd door deze Whatsapp saga. Hoe mooi een toestel en OS ook is, het verkoopt niet als de apps ontbreken.
Misschien moeten ze de devs van Telegram een weekje inhuren ...misjavs schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:01:
Blijkbaar is het toch lastig om een product als WhatsApp zowel bug-vrij als dezelfde functies te geven die aanwezig zijn in Android en ios. Dat is gewoon een kwestie van te weinig developers hebben voor de WP versie. Ik denk dat de enige manier is om zoiets op te lossen is door of minder functies aan te bieden of door extra developers vanuit MS constant te laten werken aan WA, en niet zoals een jaar geleden een tijdelijke injectie vanuit Nokia.
Precies, ik ben nu zover mogelijk over op Telegram. Alleen al voor de mogelijkheid dat het ook op computers werkt. Whatsapp verwijderen is geen optie aangezien iedereen daar nog zit, maar de mensen die Telegram hebben benader ik gewoon via Telegram.PinokkioTV schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:58:
[...]
Misschien moeten ze de devs van Telegram een weekje inhuren ...
Dit. Het ontbreken van WhatsApp is echt dramatisch voor WP.Sheik schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:57:
Eergisteren bij een telefoonwinkel een verkoper horen vertellen tegen een klant dat hij WindowsPhone nu niet kan en mag adviseren als Whatsapp voor de klant belangrijk is. Deze klant (jongen van 15-16) wilde heel graag de Lumia 925 vanwege de foto kwaliteiten, maar heeft toch besloten de duurdere Sony Xperia Z2 te kopen zodat hij er wel alles op kon doen.
Dit zal vaker voorkomen nu Whatsapp eruit ligt. Ik vind het superjammer en nog steeds ben ik WP fanaat, maar metname in Europa en Azie is dit probleem nu aardig killing aan het worden voor de verkopen van WP heb ik zo'n onderbuikvermoeden. WP heeft het al moeilijk (ook VS loopt achter nu), laat staan als ze deze klap er nog eens te boven moeten komen. Klanten staan open voor WP, maar MS lijkt zich toch weinig ervan aan te trekken aangezien er totaal niets gecommuniceerd wordt naar hun eigen en nieuwe klanten én klanten van Whatsapp.
Het hele momentum van de Lumia 930 wordt overschaduwd door deze Whatsapp saga. Hoe mooi een toestel en OS ook is, het verkoopt niet als de apps ontbreken.
En dan kom je er opeens achter dat je twee apps gebruikt in plaats van 1. Je bent helemaal niet over zoals jezelf zegt. Je bent er op achteruit. Nog meer batterijverbruik omdat je 2 apps voor hetzelfde gebruikt.Rips10 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:13:
[...]
Precies, ik ben nu zover mogelijk over op Telegram. Alleen al voor de mogelijkheid dat het ook op computers werkt. Whatsapp verwijderen is geen optie aangezien iedereen daar nog zit, maar de mensen die Telegram hebben benader ik gewoon via Telegram.
[ Voor 19% gewijzigd door enomiss op 30-05-2014 11:20 ]
Dat ik nu twee apps gebruik daar kan ik mee leven. Als iedereen maar bij Whatsapp blijft zal er sowieso nooit verandering in komen. Batterijverbruik heb ik ook nog nooit last van gehad. Ik heb Skype en Line bijvoorbeeld ook gewoon draaien.enomiss schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:18:
[...]
En dan kom je er opeens achter dat je twee apps gebruikt in plaats van 1. Je bent helemaal niet over zoals jezelf zegt. Je bent er op achteruit. Nog meer batterijverbruik omdat je 2 apps voor hetzelfde gebruikt.
Ik kan ook moeilijk geloven dat het allemaal door een technisch probleem komt. Ten eerste werkt WA hier prima (8.1) en je kan volgens mij veel beter een "buggy" versie in de Store hebben, dan zoals nu helemaal geen versie. Maar toch kiezen ze ervoor om de versie helemaal terug te halen - volgens mij spelen hier hele andere belangen.
Zodra WhatsApp VoIP krijg, en uiteindelijk de webcam service van Facebook erbij zal komen, kan Skype opdoeken. Echt waardeloos die Skype app. Chatten is het echt niet voor gemaakt, bellen naar mobiele en vaste nummers werkt voor 80% van de keren niet naar behoren, en alles is rete traag.Sheik schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:42:
Ik zit bijvoorbeeld in veel group chats met mijn Android toestel. Niet voor iedereen is de Whatsapp soap even 'kritiek', maar voor mensen die gebruik maken van group chats én die gewoon een telefoon willen en gebruiken om te 'appe' gaat deze vlieger met alternatieven niet op. Azie is een enorme potentiele groeimarkt voor WP, echter, India is 100% WA en uit mijn eigenste ervaring weet ik dat ook mensen uit Singapore, China, Japan, Vietnam en Indonesie hoofdzakelijk Whatsapp gebruiken en geen Telegram, Viber en alle andere alternatieven. Zelfs BBM heeft men massaal laten vallen voor Whatsapp. Skype daarentegen heeft nog steeds een ijzersterk marktaandeel vwb video conferencing.
Mocht Whatsapp weer 'soon' beschikbaar komen (soon in MS termen is tussen de 1 en 6 maanden) dan wordt deze soap door bestaande gebruikers snel vergeten en dag mag ook. Echter de potentiele klanten zijn ze kwijt en komen niet meer terug. Daar is de huidige markt te vluchtig voor. Men gaat niet meer wachten tot de eeuwigheid totdat hun platform of telefoon werkt zoals hij zou moeten werken. Nee, men kiest voor de harde euro's voor een telefoon die het NU doet en niet pas mogelijk in de toekomst.
WP Is een fantastisch mooi gestyled en snel OS, maar als we heel nuchter en eerlijk zijn...daar houdt het dan ook echt bij op. Telefoons en apps lopen enorm achter, al jarenlang. Maargoed dat is een andere discussie. Zie mijn kritiek als een noodkreet en niet als geklaag over dit OS, ik ben er gecharmeerd van maar wanneer komt die periode van vooruitgang in zowel OS, apps als telefoons.
Volgens mij zit jij helemaal goed en wordt er een heel vies spelletje gespeeld, niet vergeten dat de belangen heel erg groot zijn. Het geeft wel direct aan hoe zwak je staat als grote speler, als een andere grote jongen de macht heeft om je markt te verzieken. Er zal op dit moment idd vrijwel niemand met een nieuwe W8 feun de winkel uit lopen als WA al niet gaat lukken. De nieuwe Lumia 930 zal het ook moeilijker gaan krijgen als er dan nog steeds geen WA beschikbaar is. Het zaakje ruikt niet, het stinkt.Razr schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:46:
[knip]
Ik kan ook moeilijk geloven dat het allemaal door een technisch probleem komt. Ten eerste werkt WA hier prima (8.1) en je kan volgens mij veel beter een "buggy" versie in de Store hebben, dan zoals nu helemaal geen versie. Maar toch kiezen ze ervoor om de versie helemaal terug te halen - volgens mij spelen hier hele andere belangen.
Testing, one, two ...
natuurlijk kost deze grap voornamelijk WP klanten, maar voor WA is het ook niet gunstig. Daarnaast hadden FB en MS nog niet echt ruzie geloof ik en het lijkt me voor FB niet handig om die nu te beginnen...
EDIT: Twitterbericht van @joebelfiore: Sorry for being quite about WhatsApp. We've worked with them to get a fix built and expect it to be back QUITE SOON.
[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 31-05-2014 00:13 ]
Idd, speculeren en speculeren.
Maar heb er wel een rare smaak bij in mijn mond en dusdanige onderbuik gevoelens dat er meer speelt dan alleen maar een buggy iets.
Het duurt mij namelijk allemaal net iets te lang.
[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 31-05-2014 01:28 ]
Je kunt 'm ook updaten trouwens.
[ Voor 56% gewijzigd door SuikerBrood op 31-05-2014 01:24 ]
Zou ik maar doen, ook keuze uit achtergrondafbeeldingen. Tis helemaal anders ...SuikerBrood schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:23:
And it's back.
Je kunt 'm ook updaten trouwens.
Zo krijg je mensen toch tevreden.GerCor schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:31:
[...]
Zou ik maar doen, ook keuze uit achtergrondafbeeldingen. Tis helemaal anders ...
Vind het nog niet echt mooi overigens, die achtergrondafbeeldingen. Past niet echt bij de vierkante vakken van WP.
Sommige functies zullen niet goed werken.
Ben benieuwd .
Moet zeggen dat ik die achtergronden ook niet zo boeiend vind, maar ja. Veel mensen zullen er wel blij mee zijn en je hoeft het niet te gebruiken, natuurlijk
Conversaties teruglezen gaat nu ook vele malen sneller. Voorheen kwam er altijd om de zoveel berichten zo'n laadbalkje, nu gaat het een stuk vloeiender. Op WPC was "seems faster" een tijdje een running gag bij nieuwe versies van apps, maar dit is écht sneller
- achtergrondgalerij;
- een foto maken;
- kiezen uit albums;
- zoeken op internet.
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 31-05-2014 01:51 ]
Ik zou m'n restricted background data functie moeten uitschakelen. Dit heb ik gedaan, maar de melding blijft. Toegang tot de app onmogelijk.
http://www.wpcentral.com/...indows-phone-new-features
Het zal er wel op een andere manier in zitten nu. Op iOS krijg je een balk bovenin te zien als er geen verbinding is of als de app nog bezig is met verbinden. Wellicht dat ze iets soortgelijks ook in de WP8 app hebben gedaan.somers1234 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 08:19:
Voorheen kon je tussen de instellingen de verbindingsstatus zien. Blijkbaar hebben ze die nu functie weggehaald.
Ik keek altijd of iemands 'laatst gezien' status verscheen - als dat zo was (bij iemand die het aan heeft staan natuurlijk) dan had ik verbinding en anders nietCaelorum schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 08:22:
[...]
Het zal er wel op een andere manier in zitten nu. Op iOS krijg je een balk bovenin te zien als er geen verbinding is of als de app nog bezig is met verbinden. Wellicht dat ze iets soortgelijks ook in de WP8 app hebben gedaan.
Verder prima update! Zoals anderen al zeiden is hij een stuk sneller, en hij crasht ook niet meer bij het laden/laten zien van de media in grote gesprekken. Laatst gezien status verbergen is inmiddels ook mogelijk.
Verder vind ik het wel even wennen dat de blokjes kleiner zijn geworden. Was wel nodig op mijn 1520 (groot scherm, nog grotere blokjes) maar nu denk ik de hele tijd dat ik het onderste blokje maar half zie
Ik snap alleen niet dat het nog steeds niet mogelijk is om groepen langer dan een week te muten...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
En waarom kan geen lampje aan als je een video als bijlage maakt, terwijl dat anders wel kan?
[ Voor 15% gewijzigd door Bokkiej op 31-05-2014 09:02 ]
Gebeurt me misschien om de week dat ik denk: daar kan ik iemand anders blij mee maken. Nu mail ik het dan maar, maar whatsapp is dan net leuker omdat je directer contact hebt. Maar na even googlen kwam ik er zelf al wat meer informatie over tegen: http://stackoverflow.com/...-via-whatsapp-in-wp8-apps
Nu hopen dat het batterij verbruik minder is geworden en niet meer.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Dit. Godsgruwelijk irritant... alsof ze het erom doen.Bolk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 08:58:
Ik snap alleen niet dat het nog steeds niet mogelijk is om groepen langer dan een week te muten...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 10:48 ]
+316 intoetsen + dan de 8 laatste cijfers van je 06-nummer.Amdwarrior schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:51:
Ow ik heb hem al alleen ben een noob in telefoons. Nu vraagt ie om mijn nummer +31 moet ik een gedeelte van mijn nummer weglaten toch?
+31 is de landcode van Nederland.
[ Voor 12% gewijzigd door Migrator op 31-05-2014 10:56 ]
Heb ik ook weleens gehad.. Als je het 2x doet kun je volgens mij ook bellen, dat werkt in ieder geval altijd.Amdwarrior schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:56:
Eerste blok mag inderdaad niet veranderd worden. Nog steeds geen sms ontvangen
Mooie update, al hoef ik geen custom achtergronden. Weet iemand of de portrait foto-maken bug is opgelost?
En nog steeds geen verschillende kleuren voor verschillende groepsdeelnemers
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Dat werkte in 8.1 al prima eigenlijk (Lumia 1020)? Op m'n Omnia 7 niet..Niels9001 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Mooie update, al hoef ik geen custom achtergronden. Weet iemand of de portrait foto-maken bug is opgelost?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dit is een account.
Hij doelt volgens mij op kleuren voor de namen van groepsdeelnemers, zoals op Android en iOS ook het geval is en niet zozeer een gekleurd blokje. Zelf vind ik het wel prima zo, ben er aan gewend en ik denk dat het ook best druk is als elke naam weer een aparte kleur heeft. Maarja da's voor iedereen anders natuurlijkGerCor schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:42:
Ik had liever een avatar bij het bericht gehad. Verschillende kleuren hoeft voor mij niet en lijkt me ook iets moeilijker als je voor themakleuren hebt gekozen. Maar goed, ik weet niks van programmeren in WP.
[ Voor 17% gewijzigd door Grvy op 31-05-2014 11:54 ]
Dit is een account.
Dat snap ik dat dat bedoeld wordt. Ik heb zelf een iPhone gehad dus ik ken het.Migrator schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Hij doelt volgens mij op kleuren voor de namen van groepsdeelnemers, zoals op Android en iOS ook het geval is en niet zozeer een gekleurd blokje. Zelf vind ik het wel prima zo, ben er aan gewend en ik denk dat het ook best druk is als elke naam weer een aparte kleur heeft. Maarja da's voor iedereen anders natuurlijk
Verwijderd
Die melding heb ik ook gehad, maar na het wegklikken van deze melding werkt WA gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:59:
Vreemd: ik krijg meteen een melding dat whatsapp niet compatible met mijn versie van windows phone (8.1). Dit terwijl Whatsapp verder wel prima lijkt te werken... Hebben hier meer mensen mee te maken gehad?
Ik merk dat WA sneller is geworden en wat nieuwe features heeft, dus naar mijn idee is dit een heel redelijke update. Al die kleine ergernissen (niet langer dan een week muten of verschillende kleuren per persoon in een groepsapp) kunnen snel worden geimplementeerd. Ik denk dat het belangrijk is/was om WA goed werkend in de store te zetten. Die aanpassingen kunnen binnenkort wel in een update doorgevoerd worden. Anders valt er nooit meer wat te tweaken aan WA, dat is saai...
Dit slaat waarschijnlijk op nieuwe functionaliteit in WP8.1 die nog niet correct gedetecteerd wordt door Whatsapp. Bijvoorbeeld de functie "Allow this app to run in the background even when Battery Saver is on". Whatsapp zal nu nog een melding geven dat er geen berichten worden ontvangen op het moment dat Battery Saver is ingeschakeld, terwijl dit wel gewoon werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:59:
Vreemd: ik krijg meteen een melding dat whatsapp niet compatible met mijn versie van windows phone (8.1). Dit terwijl Whatsapp verder wel prima lijkt te werken... Hebben hier meer mensen mee te maken gehad?
Vermoedelijk dus niets meer en niets minder dan een "indekking" voor als je dit soort slordigheidjes tegenkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door Luit op 31-05-2014 13:06 ]
Verder werkt deze WhatsApp tot zover prima
[ Voor 9% gewijzigd door Louw Post op 31-05-2014 14:45 ]
Maar kun je ook een eigen toontje kiezen? Die van Windows ken ik nu wel. Of moet je daar 8.1 voor hebben? Ik heb zelf 8.0.Amdwarrior schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:18:
Zo gelukt kan je voor ontvangende berichten nu ook andere geluid/muziek gebruiken? Dat standaard deuntje werkt mij op zenuwen
Nu zie ik dat je in 8.1 onder Settings > Ringtones + Sounds > Manage app sounds > WhatsApp ook een toon kunt kiezen (echter maar één). En die verschilt ook van de instellingen in de app zelf.
8.1 lijkt ook laatst genoemd aan te houden (dus de toon die je instelt in het OS zelf). Waarschijnlijk zijn die twee tonen die je in de app kunt instellen voor de mensen die nog geen 8.1 hebben? Misschien dat dit ook te maken heeft met de reden dat ze melding hebben in gebouwd dat niet alle functies ondersteund zijn op 8.1.
Had het de eerste keer dat ik een foto verstuurde na de update, daarna nog niet weer gehad.poststamp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:58:
Met de vorige versie had ik er sporadisch last van, bij deze nog niet maar ja ik heb hm ook pas.
Beetje jammer dat je bij bijvoorbeeld rotation lock naar de algemene lock wordt gestuurd en niet alleen voor whatsapp. Ik typ nooit in landscape mode dus als ik hem vast kon zetten op portrait zou dat wel handig zijn maar helaas. Maargoed, dat is geen ramp, de app is er wel op vooruit gegaan. Wat sneller, kleinere tekstvakken (erg fijn).
Dit zijn allemaal dingen die je zelf moet aanpassen als developer als je je app upgrade naar 8.1. Lijkt erop dat deze nieuwe versie van WhatsApp vooral gemaakt is voor 8.0 GDR3. 8.1 optimalisatie is er nog niet (vandaar ook de 'foutmelding' bij het eerste keer opstarten etc.). Komt hopelijk snel als 8.1 voor het brede publiek beschikbaar is.Johnny schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:29:
Wat me in 8.1 nog opvalt is dat de meldingen in het notification center blijven staan. Dus stel je hebt 5 nieuwe berichten ontvangen, je tikt er 1 aan en opent de app en bekijkt ze, dan blijven de andere 4 in het notification center staan, tenzij je ze "wegveegt". Niet heel hinderlijk, maar wel een beetje vaag. Ze zijn ook in aantal niet in sync met de live tile en je lockscreen. Misschien bedoelen ze vooral dat, met dat 8.1 nog niet helemaal ondersteund wordt?
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Wel jammer dat de optie 'geen geluid' er niet is...
Die zit in wp8.1 en daar kan je ook instellen per app of je getril wilt hebben. Werkt ideaal. Als developers moeite hebben (en whatsapp is het voorbeeld van dramatische programmeurs), dan moet Microsoft zelf met een oplossing komen.TheZeroorez schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:01:
Fijn dat je eindelijk verschillende geluiden in kunt stellen voor groepen of losse berichten!
Wel jammer dat de optie 'geen geluid' er niet is...
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 31-05-2014 20:44 ]
Als je de tekst grootte in de gespreksinstellingen van whatsapp op de een na kleinste stand zet, is de tekst in de textvakken nog net iets kleiner.Tropicc schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:04:
[...]
Had het de eerste keer dat ik een foto verstuurde na de update, daarna nog niet weer gehad.
Beetje jammer dat je bij bijvoorbeeld rotation lock naar de algemene lock wordt gestuurd en niet alleen voor whatsapp. Ik typ nooit in landscape mode dus als ik hem vast kon zetten op portrait zou dat wel handig zijn maar helaas. Maargoed, dat is geen ramp, de app is er wel op vooruit gegaan. Wat sneller, kleinere tekstvakken (erg fijn).
Het eigenaardige is dat de tekst in je sms dan net weer wat groter is. Ik heb een 1520 op 8.1, en ik zit er niet zo mee dat de sms dan wat groter is.
Per app inderdaad, maar wat in de laatste WhatsApp versie nieuw is is dat je voor personenen groepen onafhankelijk in kunt stellen welk geluid je wilt horen. Daar heb je een stuk of 10 opties, maar niet 'uit'. Als je in de gewone instellingen het geluid uit schakelt is het voor zowel groepen als personen uitgeschakeld.vali schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:44:
[...]
Die zit in wp8.1 en daar kan je ook instellen per app of je getril wilt hebben. Werkt ideaal. Als developers moeite hebben (en whatsapp is het voorbeeld van dramatische programmeurs), dan moet Microsoft zelf met een oplossing komen.
Je kunt nu onder andere een afbeelding als achtergrond instellen, en je status verbergen. Zitten leuke features in die ik gemist heb in de vorige app-versie.
Ja helemaal mee eens, maar ik ben het met bnbaz eens dat ze de optie 'geen' of 'none' (afhankelijk welke taal je ongesteld hebt) tussen de verschillende ringtones hadden moeten zetten. Lijkt me geen rocketsince. Denkt dat ik zelf een leeg wavje op mijn phone ga zetten. Heb nog niet gekeken of hij ook custom ringtones doet..Dippie94 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:16:
Half uurtje terug de nieuwe Whatsapp-update binnengehaald. 't Is een prima update
Je kunt nu onder andere een afbeelding als achtergrond instellen, en je status verbergen. Zitten leuke features in die ik gemist heb in de vorige app-versie.
Ik ben wel blij dat hij inmiddels weer in de store te vinden is. Dit heeft een grote impact op het windows phone platform, welke ik toch een warm hart toedraag. Hopelijk biedt een volgende update voor mij ook de verbeteringen die iedereen ervaart.
Misschien even verwijderen en opnieuw installeren.Tarabass schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:43:
Whatsapp is na de (automatische) update een stuk brakker dan voorheen.