Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik zou er geen drama van maken als het een incident was. Bovendien hoef je er geen denigrerende toon bij te plaatsen. Ik ben namelijk niet het type "ik merk bij een product iets slechts op dus ik schrijf een slechte review op kieskeurig.nl". Wat ik wel verwacht van een platform/OS wat pretendeert "volwassen" en concurrerend te willen zijn is dat ze na anderhalf jaar deze ogenschijnlijk simpele problemen de wereld uit geholpen hebben. Zeker met een bepalende app als Whatsapp.GerCor schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:16:
[...]
Ach gut, wat een drama. Veel plezier met je Android of iOS. Ik kan met mijn WP bellen, mailen, sms'en, Skypen en WhatsAppen. Dus, als iets niet werkt heb ik voldoende alternatieven. Net alsof WP UITSLUITEND WhatsApp is.....
Ik was me er terdege van bewust dat het aanbod en de kwaliteit van apps bij WP8 niet op het niveau van iOS en Android lagen toen ik m'n HTC 8X aanschafte, maar de voor mij belangrijkste apps waren wel beschikbaar en dat gaf toen de doorslag. Dat de verschillende apps nu tegenvallen (door niet voldoende functioneren dan wel door constante vastlopers) had ik uiteraard niet verwacht, zeker na de nodige updates. Ik kan het bijvoorbeeld niet accepteren dat ik na 1,5 jaar nog steeds sport apps als Endomondo (en korter geleden: Cyclometer) een keer of 4 moet opstarten voor het sporten, voordat hij er niet uit klapt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Microsoft. Sterker nog, op m'n desktop heb ik al enkele maanden veel plezier van Windows 8(.1) en niet iedereen is daar zo positief over gestemd als ik. Daarnaast vind ik de gehele layout van WP8 nog steeds erg tof met de Live Tiles. Maar WP8 is duidelijk nog niet af en volwassen. Als ik dan naast m'n vriendin op de bank zit die met haar iPhone 4 vrolijk zit te appen en waarbij berichten ALTIJD aankomen, dan denk ik: tsja, toch een toestel wat 4 jaar geleden uitgebracht is. Misschien niet altijd even snel, maar het WERKT! En kom niet aan met: ja maar je kan toch bellen?! Daar koop ik geen smartphone voor van 500+ Euro. Daarmee is nog allerminst gezegd dat het een iPhone wordt overigens, want Android vond ik ook een prima systeem.
Nogmaals, als de problemen tot Whatsapp beperkt zouden blijven, hoorde je me echt niet zeuren. Maar helaas is mijn algemene ervaring met WP8 niet al te best. Wellicht over een jaar of 2 weer
Jij uiteraard ook nog veel plezier met WP
Dit werkt gewoon 2 kanten op.
Microsoft kan qua developersupport/API's/whatever wellicht meer openheid/mogelijkheden geven. Aan de andere kant moet (zeker een Whatsapp/Facebook) toch wel de kennis in huis hebben of kunnen halen om een fatsoenlijk werkende app af te leveren. Desnoods dreig je met het terugtrekken van je app voor heel Windows Phone. Een Whatsapp/Facebook heeft best wel enige vorm van leverage lijkt me.
Al met al vind ik de manier waarop Whatsapp dit aan pakt knullig, los van de reden waarom de app niet goed werkt en wiens schuld dat is.
[ Voor 57% gewijzigd door max op 21-05-2014 00:19 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Er zijn altijd mensen, zoals jij, die geen onderscheid kunnen maken tussen een App(je) van e.o.a club zoals WhatsApp en een OS.Denman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:55:
[...]
Ik zou er geen drama van maken als het een incident was.
Blablabla
Nogmaals, als de problemen tot Whatsapp beperkt zouden blijven, hoorde je me echt niet zeuren. Maar helaas is mijn algemene ervaring met WP8 niet al te best. Wellicht over een jaar of 2 weer
Jij uiteraard ook nog veel plezier met WP
Ik bedoel; als de eerste de beste schetenapp het niet doet, zeurt toch ook niemand dat het aan het OS ligt? Maar is het WA dan ligt het ineens wel aan het OS van MS.
Dat WhatsApp blijkbaar niet in staat is een foutloze app te maken voor het OS Windows Phone, daar heeft Microsoft net zoveel mee te maken als de bakker bij mij om de hoek. Helemaal niks.
Dus, zolang jij dat niet snapt of niet wilt begrijpen heb ik eerlijk gezegd niet zoveel begrip voor jouw geklaag over Windows Phone.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Natuurlijk heb je hier helemaal gelijk in. En ik als techneut heb Windows Vista ook telkens verdedigd en gezegd dat het geen tweede Windows ME is...verre van zelfs. Echter, voor heel veel mensen moeten dingen gewoon werken en willen ze een telefoon / systeem / computer / etc gewoon gebruiken zoals ze willen. En ik denk dat die groep ook behoorlijk groot is. Die mensen weten niet wat een OS überhaupt is, maar die mensen zien gewoon dat dingen die ze willen niet kunnen of niet werken. En dan boeit het niet of het aan Microsoft ligt of aan de app-developer of aan onze liever heer himself.GerCor schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:55:
Er zijn altijd mensen, zoals jij, die geen onderscheid kunnen maken tussen een App(je) van e.o.a club zoals WhatsApp en een OS.
Ik bedoel; als de eerste de beste schetenapp het niet doet, zeurt toch ook niemand dat het aan het OS ligt? Maar is het WA dan ligt het ineens wel aan het OS van MS.
Dat WhatsApp blijkbaar niet in staat is een foutloze app te maken voor het OS Windows Phone, daar heeft Microsoft net zoveel mee te maken als de bakker bij mij om de hoek. Helemaal niks.
Dus, zolang jij dat niet snapt of niet wilt begrijpen heb ik eerlijk gezegd niet zoveel begrip voor jouw geklaag over Windows Phone.
Los daarvan, iedereen zegt constant dat het probleem van de huidige versie van Whatsapp in WP 8.1 is dat de notificaties niet op tijd aankomen, maar ik heb echt het idee dat het helemaal niks met WP8.1 te maken heeft. In WP8.0 waren er net zo goed periodes dat het niet goed werkte en ik heb nu een hele periode van weken waarin de notificaties in WP8.1 gewoon perfect op tijd aankomen. En aangezien de app niet verantwoordelijk is voor het versturen van de notificaties vraag ik me oprecht af wat een 'WP8.1-versie' van whatsapp zou moeten veranderen waardoor notificiaties wel op tijd aankomen. Dat er andere dingen verbeterd worden in een nieuwe versie geloof ik best. Maar dat het verschil gaat maken in de notificaties durf ik te betwijfelen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nou, nou, nou. Mag het een onsje minderGerCor schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:55:
[...]
Er zijn altijd mensen, zoals jij, die geen onderscheid kunnen maken tussen een App(je) van e.o.a club zoals WhatsApp en een OS.
En het belang van WhatsApp vergelijken met een schetenapp is uiteraard je goed recht, maar maakt je betoog nou niet bepaald sterker. Er zijn hordes mensen die hun smartphone voor >75% enkel voor WhatsApp gebruiken en waarvoor het een levenslijn is geworden. Zul jij wel triest vinden, en is misschien ook wel zo, maar het is wel een gegeven. Deze personen zullen - indien ze op de hoogte zijn van de problemen - natuurlijk never nooit een WP aanschaffen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wellicht is er dan toch ook iets mis met je toestel??Denman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:55:
[...]
Ik zou er geen drama van maken als het een incident was. Bovendien hoef je er geen denigrerende toon bij te plaatsen. Ik ben namelijk niet het type "ik merk bij een product iets slechts op dus ik schrijf een slechte review op kieskeurig.nl". Wat ik wel verwacht van een platform/OS wat pretendeert "volwassen" en concurrerend te willen zijn is dat ze na anderhalf jaar deze ogenschijnlijk simpele problemen de wereld uit geholpen hebben. Zeker met een bepalende app als Whatsapp.
Ik was me er terdege van bewust dat het aanbod en de kwaliteit van apps bij WP8 niet op het niveau van iOS en Android lagen toen ik m'n HTC 8X aanschafte, maar de voor mij belangrijkste apps waren wel beschikbaar en dat gaf toen de doorslag. Dat de verschillende apps nu tegenvallen (door niet voldoende functioneren dan wel door constante vastlopers) had ik uiteraard niet verwacht, zeker na de nodige updates. Ik kan het bijvoorbeeld niet accepteren dat ik na 1,5 jaar nog steeds sport apps als Endomondo (en korter geleden: Cyclometer) een keer of 4 moet opstarten voor het sporten, voordat hij er niet uit klapt.
.......
Mijn Nokia Lumia 920 is nog geen enkele keer vastgelopen in de tijd dat ik hem heb (anderhalf jaar nu). Ik kan niet ontkennen dat sommige apps tegenvallen, maar ik heb nog geen crashes/vastlopers gehad... Dus wellicht is er iets mis met je toestel in plaats van het OS, want andere gebruikers hebben hier toch echt minder last van..
Hier precies hetzelfde. Ik gebruik endomondo best vaak en heb hem op de Lumia 920, Lumia 520 en huawei w1 gebruikt. Ieder nog nooit een vastloper meegemaakt.Sonny7 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:41:
[...]
Wellicht is er dan toch ook iets mis met je toestel??
Mijn Nokia Lumia 920 is nog geen enkele keer vastgelopen in de tijd dat ik hem heb (anderhalf jaar nu). Ik kan niet ontkennen dat sommige apps tegenvallen, maar ik heb nog geen crashes/vastlopers gehad... Dus wellicht is er iets mis met je toestel in plaats van het OS, want andere gebruikers hebben hier toch echt minder last van..
Niet met de WP8 versie en, misschien niet minder belangrijk, ze samen met Microsoft naar een oplossing zoeken. Of dat nou in het belang is van WhatsApp en/of Microsoft, daar kunnen de meningen ook nog over verschillen. Heb ik ook geen oordeel over want, het marktaandeel van WP hangt nog steeds rond de 4% dus de belangen van zowel WhatsApp en Microsoft zijn mij helemaal niet duidelijk.
En welke motivatie iemand heeft om een WP smartphone te kopen is voor mij ook niet belangrijk. Als iemand alleen maar een smartphone koopt te kunnen WhatsAppen is dat wat mij betreft helemaal prima. Ik heb daar geen negatief oordeel over. Mijn vriendin heeft een iPhone en mijn kinderen een Android. Zij zijn daar helemaal happy mee, dus, waarom zou ik daar dan iets op tegen moeten hebben? Veel geluk er mee. Zij blij, ik blij.
Veel particuliere developers die van hun huidige app een universele app willen maken lopen ook tegen problemen aan. Zo makkelijk is het blijkbaar allemaal niet. Geen probleem wat mij betreft, als het maar duidelijk is dat anderen er geen problemen mee hebben. Er is al een flink aantal apps omgezet naar universele apps. En er zijn ook nog zat apps van Microsoft zelf die nog niet zijn omgezet naar universeel.
Het is een proces, WP8.1. is voor mensen zonder dev. preview helemaal niet beschikbaar.
WhatsApp is erg populair. Maar er zijn veel alternatieven. En deze alternatieven hebben hun app niet uit de store gehaald. Wat zegt dat dan over de firma WhatsApp en wat is precies de rol van Microsoft bij het terugtrekken van de WhatsApp app uit de store?
Goed, genoeg daarover en we zullen zien waar WhatsApp mee komt. Volgens betatesters belooft het veel goeds maar ik kan me er nog niet al te veel bij voorstellen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ze zullen sowieso over de brug moeten komen met een Messenger.
Immers er zijn veel mensen die voor een jaar of langer betaald hebben en die zullen ze zeker wat moeten bieden.
Als ze stoppen met WA voor WP dan hebben ze nog wel een verplichting naar hun klanten.
Persoonlijk vind ik het meer een vorm van arrogantie en zit of zal er waarschijnlijk wel wat meer achter zitten.
Wellicht iets met centjes, ze kennen hun positie en weten welke (markt)waarde ze hebben voor een bepaald platform.
Men zou het ook zo kunnen zien, of ze willen dat MS over de brug komt of tot een bepaalde hoogte
tegemoet komt voor misschien wel ontwikkelaars kosten.
Maar het terugtrekken van een app ivm met een os wat nog niet is uitgerold vind ik een kontverhaal en dwing hun ( al of niet betaalde ) abonnees tot het zoeken van een alternatief waardoor ze klanten verliezen.
Misschien hebben ze wel wat aangeboden gekregen van Android of Ios om het te laten floppen
we weten het niet.
O heerlijk dat speculeren ;-)
Mensen zoals Rudy Huyn die in zijn eentje complete apps kan nabouwen en zelfs betere functionaliteiten erin kunnen implementeren, kunnen ze misschien inschakelen dan Microsoft. Misschien kunnen ze er wat van leren.WhatsApp app has been temporarily removed from the Windows Phone store and will be restored soon. We are in the process of working with WhatsApp to resolve the issue. Thank you for your patience.
Vooral hun geblunder op security vlakte vraag ik mij serieus nog af wat deze app zo populair maakt..
[ Voor 31% gewijzigd door vali op 21-05-2014 12:23 ]
De kennis zit er echt wel, maar het zijn ook niet de codekloppers die de app teruggetrokken hebben.
Het is domweg kuddegedrag, dat is ook de reden waarom deze app zo populair is.
Iedereen heeft het.
Ik herinner mij nog al die schreeuwers van ik verwijder WA omdat ze opgekocht waren door Facebook.
Ik herinner mij zelfs nog een deelcampagne op Facebook om WA te verlaten om de zelfde redenen ( privacy hahaha en dat op Facebook ), maar van al die lui zijn er maar een enkeling die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 21-05-2014 15:06 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als ik het goed begrijp is WhatsApp de enige IM die dit probleem (het niet tijdig doorkomen van berichten) heeft in WP. Geen enkele andere IM heeft hier last van. En dat al maandenlang.
Microsoft is er blijkbaar ook veel aan gelegen om dit opgelost te krijgen, aangezien een groot deel van haar doelgroep WhatsApp als een essentiële app ziet. Wat is hier dan in vredesnaam aan de hand? Waarom is dit door 2 partijen waar zoveel know how zit niet op te lossen? Dit is toch uitermate vaag? WhatsApp heeft er toch ook geen enkel belang bij een brakke app te produceren? Die worden er toch niks beter dan als WP marktaandeel verliest?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En nu zal menig 8.1 developer gebruiker zich achter de oren krabben en denken; "wat zou er dan in heersnaam mis zijn want WA heeft het nog nooit zo probleemloos goed gedaan"?GerCor schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:04:
Nou ja, hoe dan ook. Misschien is het wel even handig voor de lezers om te melden dat WhatsApp de app uit de store heeft gehaald omdat er, volgens berichten die van WhatsApp afkomstig zouden zijn, problemen zijn met de WP8.1 versie - een developers preview, mind you -.
[knip]
Testing, one, two ...
Genoeg problemen met whatsapp zeker in vergelijking met andere platformenhardware-lover schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:52:
[...]
En nu zal menig 8.1 developer gebruiker zich achter de oren krabben en denken; "wat zou er dan in heersnaam mis zijn want WA heeft het nog nooit zo probleemloos goed gedaan"?
Ik heb de volgende problemen
Zwart scherm bij opstarten
Laat gesprekken niet niet (moet eerst instellingen openen en dan weer op de terug knop om beeld te krijgen)
Berichten die laat aankomen
En vooral traag.
Volgens mij ligt dat hoofdzakelijk aan de Whatsapp programmeurs, we zullen het er helaas mee moeten doen. Want iOs of android gaat het hem ook niet worden voor mij.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat zou de beste oplossing zijn, maar dat kost whatsapp geld en daar zullen ze geen zin in hebben. Eigenlijk zou Microsoft een paar engineers moeten laten werken aan whatsapp. Gezien whatsapp door de doorsnee smartphone gebruiker gezien wordt als belangrijkste app volgens mij.Sonny7 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:56:
Kunnen ze niet gewoon niet beter opnieuw beginnen... Gewoon een blank vel papier om een totaal nieuwe app te ontwikkelen... De huidige (teruggetrokken) Whatsapp is gebasseerd op die van WP7 en deze app had nog de audio hack nodig om goed te werken (na de grote update ergens vorig jaar niet meer).. Inmiddels is WP mijlen verder, zie WP8.1 en is het systeem al wat minder gesloten en heeft WA dus ook meer mogelijkheden om een degelijke en fatsoenlijke app te bouwen.. Huur Rudy Huyn in voor 2 weekjes en je bent al bijna klaar...
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
- Het eerste WP8.1 toestel, de Lumia 630, wordt in een aantal landen inmiddels verkocht. Het "WP8.1 is een developer preview" excuus gaat dus niet meer op, dat zou mee kunnen spelen in de beslissing om de app te pullen.
- WhatsApp is een van de grootste gebruikers van Microsoft Push Notification backend. Zonder dat ik een van beide partijen ergens "de schuld" van wil geven kan ik me wel voorstellen dat je dan tegen issues aanloopt.
- Voor de mensen die roepen dat "Rudy Huyn het wel even fixt". Rudy is absoluut een van de beste ontwikkelaars die we op het platform hebben en zijn apps zijn altijd top. Vergeet echter niet dat Rudy altijd maar een klein deel van de uitdaging voor zijn rekening neemt. Zijn apps bouwen op bestaande en bewezen backends en over een van de grootste issues (notificaties) hoeft hij niet na te denken. Al zijn apps doen notificaties mbv een achtergrondtaak, waarmee directe notificaties sowieso niet mogelijk zijn. Dit is ook logisch, een front- en backend voor miljoenen gebruikers ontwikkelen en beheren kun je niet alleen.
- WhatsApp neemt de tijd voor een grote update en ik vind net als iedereen dat het erg lang duurt voor ze die pushen. Gedurende de afgelopen maanden zijn er talloze betaupdates geweest en WhatsApp werkt wel degelijk met een serieus team aan een update voor de Windows app.
- Bij sommige issues lopen ze wel degelijk tegen beperkingen op het platform aan. Dit heeft ook te maken met keuzes die WhatsApp in het verleden gemaakt heeft, maar elke ervaren ontwikkelaar zal begrijpen dat het omgooien van een project dat op zo'n schaal draait niet eenvoudig is.
- De afgelopen anderhalf jaar heb ik af en toe contact gehad met de lead developer van WhatsApp voor WP. Hij nam destijds zelf contact met mij op nadat ik (rond de lancering van WP8) voor de zoveelste keer klaagde over de issues met de app. Hij heeft me af en toe inzicht gegeven in de problemen waar ze tegenaan lopen, helaas kan ik daar niet over in detail treden, en dat waren echt niet de makkelijkste problemen. Hij heeft me in ieder geval wel laten zien dat WhatsApp wel degelijk kijkt naar de feedback die ze krijgen op de app en echt serieus bezig zijn met het verbeteren van de app.
Nogmaals, met deze post wil ik de huidige situatie niet "verdedigen", het is nog steeds onacceptabel dat we alweer even zonder WhatsApp in de store zitten en dat de app na al die maanden nog steeds niet "goed" werkt. Van een bedrijf van het formaat WhatsApp (en tegenwoordig eigenlijk FB) mag beter verwacht worden. Ik hoop echter wel dat dit sommige punten in een iets ander perspectief plaatst.
Helemaal mee eens, maar mijn argumentatie:Nogmaals, met deze post wil ik de huidige situatie niet "verdedigen", het is nog steeds onacceptabel dat we alweer even zonder WhatsApp in de store zitten en dat de app na al die maanden nog steeds niet "goed" werkt. Van een bedrijf van het formaat WhatsApp (en tegenwoordig eigenlijk FB) mag beter verwacht worden. Ik hoop echter wel dat dit sommige punten in een iets ander perspectief plaatst.
1.) Whatsapp levert een bagger app af die via geluidjes updates moet forcen. Fout van microsoft gok ik, maar jammergenoeg een slecht ontwerp
2.) Constant na maanden blijven er problemen spelen met de notifications, elke update lost niks op
3.) Whatsapp beloofd zeer veel, en doet er ook veel aan om het op te lossen (redelijk vaak updates), soms werkt het, soms wat minder
Maar het probleem is, bovenstaande 2 punten (1 en 2) is het enige wat een potentiele koper ziet bij een Lumia icm WA. De consument boeit dat allemaal niet van wat er wel niet gebeurd, beloofd wordt e.d. Zij willen een phone die Whatsapped en goed werkt. Op dit moment heeft Microsoft dit gewoon niet. Dus slaan ze deze over.
Microsoft is zichzelf (of het door whatsapp/facebook komt of door MS zelf, dat weet ik niet) gewoon gigantisch in de vingers aan het snijden (denk een hakmes voor grote stukken vlees).
[ Voor 4% gewijzigd door corset op 21-05-2014 17:11 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
1) is gewoon al lang niet meer waar voor WP8. Inderdaad van oorsprong een 'fout' van Microsoft in WP7, waar er amper (of geen?) background agent waren om een app actief te houden. Voor WP7 is dit de enige oplossing, voor WP8 is er een lange tijd geleden als een update geweest waarbij dat voor WP8 aangepast is.lanerios schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:10:
Hleemaal mee eens, maar mijn argumentatie:
1.) Whatsapp levert een bagger app af die via geluidjes updates moet forcen. Fout van microsoft gok ik, maar jammergenoeg een slecht ontwerp
2.) Constant na maanden blijven er problemen spelen met de notifications, elke update lost niks op
3.) Whatsapp beloofd zeer veel, en doet er ook veel aan om het op te lossen (redelijk vaak updates), soms werkt het, soms wat minder
Maar het probleem is, bovenstaande 2 punten (1 en 2) is het enige wat een potentiele koper ziet bij een Lumia icm WA. De consument boeit dat allemaal niet van wat er wel niet gebeurd, beloofd wordt e.d. Zij willen een phone die Whatsapped en goed werkt. Op dit moment heeft Microsoft dit gewoon niet. Dus slaan ze deze over.
Microsoft is zichzelf (of het door whatsapp/facebook komt of door MS zelf, dat weet ik niet) gewoon gigantisch in de vingers aan het snijden (denk een hakmes voor grote stukken vlees).
2) Inderdaad, dat is eigenlijk mijn enige en grootste ergernis aan whatsapp op WP8. En als je een beetje weet hoe de notifications werken op WP, dan heb ik niet het idee dat de app zelf ook maar iets te maken heeft met de notificaties, maar eerder de notification servers van Microsoft of Whatsapp die de notificatie niet goed inschiet.
3) Eigenlijk is punt 2 op dit moment mijn enige ergernis. Als de app verder hetzelfde zou blijven vind ik het prima.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik zie liever elke ~2-3 weken een kleine fix voor 1 probleem, dan dat ik 4 maanden moet gaan wachten op een update die er zelfs dan nog niet is (laatste update is van 10 januari)...
Whatsapp zwemt in de miljarden, alsof die paar zielige developertjes wat in geen jaren een fatsoenlijke WP app kunnen afleveren veel kosten... volgens mij hebben ze maximaal 2 ongeschoolde eraan werken.Amadeus1966 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:05:
Men zou het ook zo kunnen zien, of ze willen dat MS over de brug komt of tot een bepaalde hoogte
tegemoet komt voor misschien wel ontwikkelaars kosten.
Ik snap die bedrijven met miljarden echt niet. Zitten vaak maar te kneuzen met een beperkt aantal developers, terwijl ze er makkelijk 50 extra kunnen betalen zonder dat ze er wat van merken in de beurs.
Ja ik weet het, het is vaak niet efficiënt en mogelijk om met een groter team aan software te werken, maar maak dan gewoon dubbele teams, of 3 teams, die allemaal dezelfde app maken, en haal de beste oplossingen uit elk team, en laat ze door een ander team combineren. Zo kun je enorme mankracht loslaten op iets zonder dat het spaak loopt.
[ Voor 38% gewijzigd door enomiss op 21-05-2014 18:40 ]
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Ik lees overal dat de meerderheid van de developers de tools van MSFT juist beter vindt dan die van Apple/Google, dus daar ligt het niet aan.max schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:00:
Microsoft kan qua developersupport/API's/whatever wellicht meer openheid/mogelijkheden geven. Aan de andere kant moet (zeker een Whatsapp/Facebook) toch wel de kennis in huis hebben of kunnen halen om een fatsoenlijk werkende app af te leveren. Desnoods dreig je met het terugtrekken van je app voor heel Windows Phone. Een Whatsapp/Facebook heeft best wel enige vorm van leverage lijkt me.
Al met al vind ik de manier waarop Whatsapp dit aan pakt knullig, los van de reden waarom de app niet goed werkt en wiens schuld dat is.
Wellicht dat ze nu geld genoeg hebben, maar tot aan de overname door Facebook heeft Whatsapp alleen maar verlies gedraait. Aannemen dat ze genoeg geld hebben en dus maar wat extra developers moeten aannemen is gewaagd.enomiss schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:35:
[...]
Whatsapp zwemt in de miljarden, alsof die paar zielige developertjes wat in geen jaren een fatsoenlijke WP app kunnen afleveren veel kosten... volgens mij hebben ze maximaal 2 ongeschoolde eraan werken.
Ik snap die bedrijven met miljarden echt niet. Zitten vaak maar te kneuzen met een beperkt aantal developers, terwijl ze er makkelijk 50 extra kunnen betalen zonder dat ze er wat van merken in de beurs.
Ja ik weet het, het is vaak niet efficiënt en mogelijk om met een groter team aan software te werken, maar maak dan gewoon dubbele teams, of 3 teams, die allemaal dezelfde app maken, en haal de beste oplossingen uit elk team, en laat ze door een ander team combineren. Zo kun je enorme mankracht loslaten op iets zonder dat het spaak loopt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik krijg toch het idee dat die beta ook niet ging brengen wat het moet zijn. Vandaar de hulp van MS?Caelorum schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:30:
Waar ik eigenlijk nog het meeste over val is niet zozeer dat er fouten in de app zitten of bij MS, maar dat er gewoon geen updates komen. Ja, af en toe een (twitter) bericht over welke mooie wijzigingen er wel niet in de beta app zitten, maar geen van die wijzigingen ben ik al in de "echte" app tegengekomen. Leuk om maandenlang te horen dat ze met dingen bezig zijn, maar lever het nu ook maar gewoon. Dromen en screenshots heb ik als eindgebruiker niets aan. MS heeft er al enigszins van geleerd, nu Whatsapp nog...
Ik zie liever elke ~2-3 weken een kleine fix voor 1 probleem, dan dat ik 4 maanden moet gaan wachten op een update die er zelfs dan nog niet is (laatste update is van 10 januari)...
Als ik hem met de terugknop afsloot was het goed.
Sinds 8.1 heb ik nergens meer last van en werkt hij beter als ooit.
Precies, ik had/heb zelf eigenlijk helemaal geen problemen met whatsapp. Soms krijg ik een melding wat later binnen, maar om mijn vorige telefoon (android) werkt het ook allemaal niet vlekkeloos. Sterker nog, dat ding liep elke dag wel een paar keer vast.Amadeus1966 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 02:23:
Persoonlijk had ik geen moeite met de laatste ( wel lang geleden ) updates, maar had zo nu en dan wel een zwart scherm.
Als ik hem met de terugknop afsloot was het goed.
Sinds 8.1 heb ik nergens meer last van en werkt hij beter als ooit.
Vandaag geplaatst, niet vindbaar met telefoon en ben niet gemachtigd om het te installeren.
Er gebeurd in ieder geval weer wat.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Komt omdat het de bèta isCAP-Team schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:44:
dit is wel een nieuwere versie dan die we nu hebben (2.11.356)
Verwijderd
edit: toch niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 16:59 ]
joebelfiore @joebelfiore · 1h
For those w Q’s on Whatsapp: they pinged us about an issue that popped on notifications, we’re working with them on a fix. More info soon
joebelfiore @joebelfiore · 1h
Ps - the notifications core in wp8.1 is different than wp8. The WhatsApp issue is in wp8 upd3. How's your wp8.1 notifications experience?
[ Voor 32% gewijzigd door RaymondD op 22-05-2014 18:39 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
PS. Hier werken notificaties gewoon (WP8.1 op een 925).
Oh dat geloof ik meteen. Ik ben totaal niet op de hoogte van alles wat met development op WP te maken heeft. Vandaar ook het "wellicht".Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:59:
[...]
Ik lees overal dat de meerderheid van de developers de tools van MSFT juist beter vindt dan die van Apple/Google, dus daar ligt het niet aan.
Er is een "nieuw" notificatiesysteem naast het bestaande gezet. De al bestaande voor WP8 (en 7) was Microsoft Push Notification Service (MPNS). Voor Windows 8 hebben ze echter een nieuw systeem opgezet dat Windows Push Notification Services (WNS) heet. Met de "convergence" van de twee (eco)systemen, met de komst van WP8.1, hebben ze echter besloten om MPNS uit te gaan faseren (blijft beschikbaar voor backwards compatibility) en WNS de plek in te laten nemen. WNS schijnt stabieler te zijn, maar vanuit de developer gezien is de werking praktisch hetzelfde.Miki schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:51:
Inmiddels heeft Joe zich er ook mee bemoeit. Op twitter geeft hij aan dat een fix in de maak is en dat er een verschil in notificatie systeem is tussen WP 8 em 8.1.
[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 23-05-2014 11:27 ]
Dus dat is gewoon het probleem waar ze mee stoeien??Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:47:
[...]
Er is een "nieuw" notificatiesysteem naast het bestaande gezet. De al bestaande voor WP8 (en 7) was Microsoft Push Notification Service (MPNS). Voor Windows 8 hebben ze echter een nieuw systeem opgezet dat Windows Push Notification Services (WNS) heet. Met de "convergence" van de twee (eco)systemen, met de komst van WP8.1, hebben ze echter besloten om MPNS uit te gaan faseren (blijft beschikbaar voor backwards compatibility) en WNS de plek in te laten nemen. WNS schijnt stabieler te zijn, maar vanuit de developer gezien is de werking praktisch hetzelfde.
knip
[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 23-05-2014 11:27 ]
Lijkt me sterk. De oude service blijft gewoon beschikbaar en doet het nog net zo goed als vanouds. Er is eigenlijk geen reden om over te schakelen naar WNS, tenzij je toch al bezig bent je backend om te gooien of als je een nieuwe app maakt die WP8.1+-only is of als je een Win8 app aan het porten bent.vali schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:13:
[...]
Dus dat is gewoon het probleem waar ze mee stoeien??
[...]
Voor mij zal naar alle waarschijnlijkheid het probleem met whatsapp wel zijn opgelost als ik over een klein maandje mijn Lumia 930 verwelkom. Zelf vind ik het wel een beetje overdreven hoe zwaar aangezet het even tijdelijk ontbreken van deze app in de store wordt ervaren. Zeker nu Microsoft zich er persoonlijk mee bemoeit kan ik niet anders concluderen dat het wel opgelost gaat worden.
Omdat je niet zoals bij Android kan sideloaden. Staat het niet in de store, kan je het niet installeren. Dat is voor sommige mensen waar in het sociaal netwerk zowat alles via Whatsapp gaat enorm vervelend. Ze worden zeg maar sociaal geïsoleerd voor een tijd. Hoe erg dat ook klinkt, is het wel gewoon de werkelijkheidMiki schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:37:
[...] Zelf vind ik het wel een beetje overdreven hoe zwaar aangezet het even tijdelijk ontbreken van deze app in de store wordt ervaren.

Dat doen ze al een tijdje en ik heb er echt nog nul komma nul van gemerkt.Zeker nu Microsoft zich er persoonlijk mee bemoeit kan ik niet anders concluderen dat het wel opgelost gaat worden.
Ik ga niet helemaal met je mee, immers hetzelfde gaat ook op voor Android.Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:50:
[...]
Omdat je niet zoals bij Android kan sideloaden. Staat het niet in de store, kan je het niet installeren. Dat is voor sommige mensen waar in het sociaal netwerk zowat alles via Whatsapp gaat enorm vervelend. Ze worden zeg maar sociaal geïsoleerd voor een tijd. Hoe erg dat ook klinkt, is het wel gewoon de werkelijkheid
[...]
Dat doen ze al een tijdje en ik heb er echt nog nul komma nul van gemerkt.
Staat het niet in de playstore dan kun je het niet installeren.
Maar dit hier is tweakers.net, dus mogen we aannemen dat de gemiddelde tweaker zich niet gauw uit het veld laat slaan.
De Android gebruikers ( tenminste degene die outside the box denken ) halen hun apk bestanden dan uit andere bronnen, het zij uit een andere store of als losse download.
Maar ook de Windowsphone gebruikers hebben deze optie, alleen heel beperkt en vergt wat meer stappen.
Maar is wel te doen.
Als je eenmaal een gehactiveerde whatsapp xap bestand hebt,
kun je deze rustig sideloaden en gebruiken.
Blijft staan dat ik het vaag vindt dat ze whatsapp helemaal verwijderen als alleen de notification het niet doen.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Prima, maar dan is een discussie niet mogelijk.Denman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:13:
[...]
Nee, het zal me werkelijk aan m'n reet oxideren waar de fout ligt.

Heb de XAP nu in de map downloads geplaatst. Ik zie alleen die lokale apps optie niet staan in de store...max schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:10:
Kun je ook op interne storage zetten. Op mijn 925 in de map downloads geplaatst en in de Store via .... > lokale apps installeren kon ik de xap zo zien.
En dit heb je gedaan voor de Whatsapp xap (beta) die hierboven vermeld wordt?max schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:32:
Ik moest in de store op "..." tikken, daar stond na het kopieren van de xap in de downloads map opeens die optie wel.
Voor de helderheid, ik heb een 8X met 8.1..
EDIT: Ik heb een andere xap erbij geplaatst. Nu herkende hij hem wel, maar WA is niet te installeren. Ben niet bevoegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Gerald182 op 23-05-2014 10:41 ]
Dat is dan ook meteen het grote verschil. Voor Android hoef je geen aangepast bestand te hebben en is het veel eenvoudiger om aan het bestand te komen.Amadeus1966 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:44:
[...] De Android gebruikers ( tenminste degene die outside the box denken ) halen hun apk bestanden dan uit andere bronnen, het zij uit een andere store of als losse download.
[...] Als je eenmaal een gehactiveerde whatsapp xap bestand hebt, [...]
Voor WP8 geld meestal dat als het niet meer in de store staat je het ook niet meer kan installeren, omdat of het bestand gewoon nergens te vinden is of niemand het zodanig heeft bewerkt dat het alsnog werkt.
Kom dan nog bij dat het bewerken van een XAP-bestand zodat het niet de "licentie" controleert in de store verre van triviaal is, vanwege alle beveiligingen die zijn ingebouwd.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Alleen wel even in de achterhoofd houden dat de echte oorsprong onduidelijk is en
onbekend is wat er aan versleuteld is.
En dat het natuurlijk niet netjes is om illegaal content te downloaden en te gebruiken.
Maar voor WhatsApp vind ik dit een uitzondering, immers WA verzaakt zijn plicht jegens zijn al of niet betalende abonees.
Want je zou als goedwillende net betaald hebben en een week later een factory reset moeten doen...
Dergelijke dienstverlening noem ik geen dienstverlening en zijn het gewoon boeven.
Als ze het goed willen doen, moeten ze de betalende leden compenseren.
Immers deze betalen voor een dienst waarvan ze geen gebruik van kunnen maken.
En dat dit willens en wetens is gebeurt door de dienstverlener.
Een willekeurig ander bedrijf had al lang een brief gehad van een bepaalde instantie.
[ Voor 38% gewijzigd door Amadeus1966 op 23-05-2014 12:28 ]
Ik kreeg wel de optie om te installeren, maar ben ook niet bevoegd. Mijn toestel is namelijk niet developer unlocked, en dat ga ik ook niet doen enkel voor Whatsapp.Gerald182 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:34:
[...]
En dit heb je gedaan voor de Whatsapp xap (beta) die hierboven vermeld wordt?
Voor de helderheid, ik heb een 8X met 8.1..
EDIT: Ik heb een andere xap erbij geplaatst. Nu herkende hij hem wel, maar WA is niet te installeren. Ben niet bevoegd.Had moeten luisteren naar iedereen hierboven. Maar goed, ben eigenwijs hé.
In mijn opvatting zou ik WA dus na developerunlock moeten kunnen installeren via sideloading, al heb ik dat zelf dus niet voor elkaar gekregen.
Nee, zelfs na een developer unlock (dat ik wel heb) ben je nog niet bevoegd. Ze checken namelijk in de Store of je MS account als betatester staat aangemerkt door WA.max schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:46:
[...]
Ik kreeg wel de optie om te installeren, maar ben ook niet bevoegd. Mijn toestel is namelijk niet developer unlocked, en dat ga ik ook niet doen enkel voor Whatsapp.
In mijn opvatting zou ik WA dus na developerunlock moeten kunnen installeren via sideloading, al heb ik dat zelf dus niet voor elkaar gekregen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die xap files komen uiteindelijk toch wel bij de mensen die het cracken en patchen en weet ik veel meer mee doen.
Hoe dan ook is ook op windowsphonehub niet de laatste beta van whatsapp te vinden en de beta die wel te vinden is, vereist een InteropUnlocked telefoon. De enige telefoons waarop dat momenteel nodig is (vanwege een bug geintroduceerd door Samsung) zijn de Samsung ATIV, Odyssey en de ATIV S. Als je een van die telefoons hebt heb je "geluk" en ander heb je gewoon pech. (tenzij je fysiek met de chips wilt gaan kloten natuurlijk).
[ Voor 89% gewijzigd door Caelorum op 23-05-2014 15:10 ]
Een gewone develop unlock ( de gratis variant ) is voldoende voor twee appsCaelorum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:04:
Hoe dan ook is ook op windowsphonehub niet de laatste beta van whatsapp te vinden en de beta die wel te vinden is, vereist een InteropUnlocked telefoon.
Je moet hem alleen deployen vanaf je pc/laptop met behulp van de Windowsphone SDK
Niet vanuit de store.
Uiteraard zijn het niet de nieuwste versies, daar hactivisten natuurlijk een beetje tijd nodig hebben om het eea te verbouwen.

En dat gaat alleen op voor gehackte/gepatchte apps. Met de gewone .xaps werkt dat niet zo. Dan komt nog bij dat de Whatsapp Beta .xap file die op die site staat wel degelijk InteropUnlock vereist. Dat kan je ook in de comments eronder lezen. Of in ieder geval die paar die ik heb gevonden.Amadeus1966 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:03:
[...]
Een gewone develop unlock ( de gratis variant ) is voldoende voor twee apps
Je moet hem alleen deployen vanaf je pc/laptop met behulp van de Windowsphone SDK
Niet vanuit de store.
Uiteraard zijn het niet de nieuwste versies, daar hactivisten natuurlijk een beetje tijd nodig hebben om het eea te verbouwen.
[afbeelding]
Het geheel is ook niet zo super boeiend voor dit topic lijkt mij zo..
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 23-05-2014 16:14 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Boeiend misschien misschien niet, het gaat er om dat er wel mogelijkheden bestaan om alsnog al zij het met wat moeite en omwegen, toch whatsapp te kunnen instaleren voor degene die hem "kwijt" zijn geraakt.
Jammer dat het geen facebook is, anders had ik je gelikt ;-)jobvr schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:33:
Opzich niet heel boeiend idd, maar ik vind het wel prettig om voor de verandering in een tweakers waardige discussie te komen ipv die vragen van "hoe werkt de screen rotate lock" enzo. Van mensen die te lui zijn om ff te Google '..
Maar inderdaad het echte tweakersgebeuren is helaas soms echt ver te zoeken.
Maar wel leuke discussie zo inderdaad.
Och, in de topics waar ik rondhang is het meestal wel van een iets beter niveau (als je door de offtopic chat heen kijktAmadeus1966 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:35:
[...]
Maar inderdaad het echte tweakersgebeuren is helaas soms echt ver te zoeken.
Even wat meer ontopic nu:
Wat ik wel frappant vind is dat Whatsapp zelf nog niets heeft losgelaten over het verdwijnen van de app uit de store. Er staat niets in hun Windows Phone FAQ en het laatste dat ze op hun blog hebben verteld is hoe super trots ze wel niet zijn op hun 500.000.000 gebruikers. Alsof ze niet doorhebben dat tegenwoordig communicatie naar je gebruikers nog belangrijker is dan een fatsoenlijk stuk software leveren

Dat komt omdat tweakers.net jammer genoeg een streng beleid voert over het Windows Phone platform. Je mag hier niet over custom roms praten, InteropUnlock, full unlock en gehackte .xaps zijn helemaal uit ten boze. Er zijn namelijk genoeg websites waar je alsnog de .xap van whatsapp kan downloaden en op je telefoon kan installeren. Daar heb je echt geen InteropUnlockte versie hier voor nodig.Caelorum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:48:
[...]
Och, in de topics waar ik rondhang is het meestal wel van een iets beter niveau (als je door de offtopic chat heen kijkt) ^^
Even wat meer ontopic nu:
Wat ik wel frappant vind is dat Whatsapp zelf nog niets heeft losgelaten over het verdwijnen van de app uit de store. Er staat niets in hun Windows Phone FAQ en het laatste dat ze op hun blog hebben verteld is hoe super trots ze wel niet zijn op hun 500.000.000 gebruikers. Alsof ze niet doorhebben dat tegenwoordig communicatie naar je gebruikers nog belangrijker is dan een fatsoenlijk stuk software leveren
Het is inderdaad wel erg raar dat Microsoft meer naar buiten brengt dan whatsapp zelf.. Zet toch wel vraagtekens over hun beleid naar klanten toe.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 23-05-2014 16:58 ]
Edit:
Ik merk vandaag toch dat sommige berichten eerder dan wel later binnenkomen dan op de iPhone van mijn vriendin. De ene keer later, de andere keer eerder dus. Blijft vreemd.
Edit 2: En toen kwam de WA app met de mededeling: Uw telefoon heeft problemen met pushnotificaties. Start uw telefoon opnieuw op.

[ Voor 65% gewijzigd door GerCor op 24-05-2014 00:57 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Bij het terugzetten van de backup, zet hij netjes alles terug, behalve whatsapp, daar haalde hij gewoon de iconen weg.
Blijf het een vreemde keuze vinden om Whatsapp helemaal uit de store te halen vanwege een bug, die er toch best al een tijdje in zit. Nieuwe gebruikers zitten dan meteen helemaal zonder.
Ja, daar heb ik nu dus last van.. Sta op het punt om m'n iPhone weg te doen en over te stappen op een Lumia 630, maar Whatsapp is echt een must voor mij. Toch maar even afwachten of/wanneer whatsapp terug gaat komen..ImpaileR schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:58:
Blijf het een vreemde keuze vinden om Whatsapp helemaal uit de store te halen vanwege een bug, die er toch best al een tijdje in zit. Nieuwe gebruikers zitten dan meteen helemaal zonder.
[ Voor 113% gewijzigd door SuikerBrood op 25-05-2014 15:44 ]
Dat was inderdaad een bericht van augustus 2012
Onbekend, maar ik schat zelf zo deze week.Nazlive schreef op maandag 26 mei 2014 @ 00:50:
Iemand enig idee hoelang het ongeveer gaat duren dat whatsapp weer terug komt in de store? Of is het niet in te schatten?
alleen als je beta tester bentRagger schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:13:
Je kunt nu in ieder geval met wat omwegen de beta installeren: http://windowsphonehub.in...-available-windows-phone/
Ik preek ook voor eigen parochie: ik heb vorige week een HTC 8X aangeschaft om eens kennis te maken met WP (met name 8.1). Dan is het toch wat zuur, ik stap namelijk niet eerder over van Android (Xperia Z) dan nadat WA terug is voor Windows Phone. En wachten duurt soms lang...
En dat heeft wat te maken met Whatsapp? Ik vind dat MS juist goed met WP omgaat. Voor mij hebben ze echt laten zien dat er bij WP8.1 echt naar klanten geluisterd is.lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:48:
Jep.. en daarom is mijn vriendin nu ook aan het zoeken naar iets anders. De manier waarop MS met WP omgaat is gewoon dramatisch.
Maar dat Whatsapp er een zooitje van maakt...klopt. Hoewel ik eigenlijk weinig problemen had met whatsapp de laatste tijd.
Ik sta nu op het punt om hem op Marktplaats te zetten. Ik weet het, ik ben ongeduldig, maar ik kan simpelweg niet zonder WA (sportvereniging ect.) en in de kast laten liggen is voor mij geen optie. En ik heb er simpelweg geen vertrouwen in dat WA snel weer beschikbaar komt.lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:48:
Jep.. en daarom is mijn vriendin nu ook aan het zoeken naar iets anders. De manier waarop MS met WP omgaat is gewoon dramatisch.
Daar heb je gelijk in. Het lijkt ook niet aan MS te liggen.Luuk1983 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:54:
[...]
En dat heeft wat te maken met Whatsapp? Ik vind dat MS juist goed met WP omgaat. Voor mij hebben ze echt laten zien dat er bij WP8.1 echt naar klanten geluisterd is.
Maar dat Whatsapp er een zooitje van maakt...klopt. Hoewel ik eigenlijk weinig problemen had met whatsapp de laatste tijd.
Alleen voor de 'normale' consument is het een product zonder of met WA.
Aan wie het ligt zal de (potentiële) klant een zorg zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Gerald182 op 26-05-2014 15:58 ]
Gebrek aan marketing waardoor de app base gewoon te klein is, en het voor een dev nutteloos is om er apps voor te maken. Constante issues met of IE, of Whatsapp, of weer iets anders.Luuk1983 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:54:
[...]
En dat heeft wat te maken met Whatsapp? Ik vind dat MS juist goed met WP omgaat. Voor mij hebben ze echt laten zien dat er bij WP8.1 echt naar klanten geluisterd is.
Op zich wel jammer, want WP is qua ontwikkelomgeving het beste vind ik.lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:59:
[...]
Gebrek aan marketing waardoor de app base gewoon te klein is, en het voor een dev nutteloos is om er apps voor te maken. Constante issues met of IE, of Whatsapp, of weer iets anders.
Het is inderdaad ook erg jammer dat de app base zo klein is. Daardoor blijft WP nog steeds een beetje achter de feiten aan lopen.
Problemen met IE heb ik verder nooit gehad (op WP dan) en WhatsApp zal me verder aan m'n derrière oxideren.
Viber is er bijvoorbeeld één van.
Voor wat WA betreft lijkt het meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
Ze hebben nu duidelijk laten zien dat hun leden hun weinig interesseert ( je zou er maar een betaalde abonnement hebben afgesloten ).
Genoeg redenen niet Windows maar om WA de rug toe te keren en te kijken naar andere alternatieven.
Dat ze in de achtergrond er mee bezig zijn is prachtig,
maar dan hadden ze de oude best in de store kunnen laten staan.
Voor de app database valt wat voor te zeggen, ben alleen benieuwd wat er van de Playstore overblijft als men alle apps die gedateerd zijn of een duplicaat van een ander zijn verwijdert.
Er zijn immers genoeg apps die domweg niet of slecht werken ivm incompatibiliteit problemen van diverse toestellen.
Wat betreft alternatieven zou ik graag overstappen, maar meeste mensen hebben alleen whatsapp. Gelukkig kom ik met fb messenger nog wel een heel eind.
Is dat niet wat ze ook gedaan hadden bij versie 2 naar 3? Opeens hadden we ook een app die 'goed' werkte.Nazlive schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:51:
Volgensmij zijn ze bij whatsapp bezig wat ik laatst las juist om alles goed opnieuw aan te pakken, en alle bugs van afgelopen (lange) periode aan te pakken. Mogelijk komen ze nu gewoon met een goede app terug.
Ze hadden beter gewoon in de tussenliggende periode (kleine) updates blijven uitgeven. Dan heeft iedereen het gevoel dat er nog wat gebeurde.
De vorige keer was hij ook een week uit de store, dus van mij mag hij nu gewoon terug.
Whatsapp geeft als status niet verbonden, soft reset helpt niet, hard reset is geen optie omdat ik dan whatsapp helemaal niet meer kan installeren.
Leuke gedachte, maar natuurlijk niet bijster realistisch. Als al je contacts op WA zitten, gaan die echt niet over op wat anders omdat jij toevallig geen WA kunt gebruiken.Amadeus1966 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:39:
Genoeg redenen niet Windows maar om WA de rug toe te keren en te kijken naar andere alternatieven.
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 27-05-2014 08:27 ]