Blijf dat altijd vaag vinden. Her-installeren werkt vaak wel, maar vraag mij toch af wat er nou fout kan gaan onderwater dat zoiets nodig is. Bij WP7 was het nog wel eens dat applicaties gingen muiten omdat ze hun eigen files niet meer konden lezen in hun application storage. Dat is gewoon prutswerk, maar die fouten merk ik op WP8 weinig van. Dus dan blijft er iets in WP8 zelf over lijkt mij. Maar wat kan je in godsnaam fout doen bij het updaten van een app dat de app wel blijft werken, maar enorm instabiel is?
Ik merk er trouwens weinig van dat ze het probleem met de notificaties op hebben gelost. Ik krijg al de hele dag of géén, of veel te late notificaties binnen.
Ik zal 'm voor de volledigheid eens opnieuw installeren, dat heb ik nog nooit gedaan, maar dat moet toch niet uitmaken.

[ Voor 27% gewijzigd door NNF op 01-06-2014 16:21 ]
Ik heb eigenlijk sinds ""de donderdag" dat ieder platform er last van had nooit meer notification problemen gehad. Snap eigenlijk niet waar het whatsapp team zo moeilijk over deed eigenlijkNNF schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:16:
Ik merk er trouwens weinig van dat ze het probleem met de notificaties op hebben gelost. Ik krijg al de hele dag of géén, of veel te late notificaties binnen.Ik zal 'm voor de volledigheid eens opnieuw installeren, dat heb ik nog nooit gedaan, maar dat moet toch niet uitmaken.
Je kan toch groepen muten voor een week als je die niet wilt krijgen ? Een bepaalde user niet muten is alleen niet mogelijk. Ik zette vroeger quiet mode aan, maar vind eigenlijk de tril en notification geluid uitzetten van whatsapp stukken gemakkelijkerPer app inderdaad, maar wat in de laatste WhatsApp versie nieuw is is dat je voor personenen groepen onafhankelijk in kunt stellen welk geluid je wilt horen. Daar heb je een stuk of 10 opties, maar niet 'uit'. Als je in de gewone instellingen het geluid uit schakelt is het voor zowel groepen als personen uitgeschakeld.
[ Voor 34% gewijzigd door vali op 01-06-2014 16:25 ]
Het meeste merk ik toch wel aan de performance update. Met name het terugzoeken van oude gesprekken is enorm veel sneller en ook stabieler.
Zeer fijn!
Nu nog een optie om tig berichten in een chain te selecteren en deleten en mijn dag whap kan niet meer stuk
.
Zeer fijn!
Nu nog een optie om tig berichten in een chain te selecteren en deleten en mijn dag whap kan niet meer stuk
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Goed om te horen dat ik niet de enigste ben met het probleem en niet platform specifiek want vandaag geen notificaties gehad dus ik startte vanavond WhatsApp eens op van wat is het stil vandaag 322 nieuwe berichten...vali schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:22:
[...]
Ik heb eigenlijk sinds ""de donderdag" dat ieder platform er last van had nooit meer notification problemen gehad. Snap eigenlijk niet waar het whatsapp team zo moeilijk over deed eigenlijk
[...]
Je kan toch groepen muten voor een week als je die niet wilt krijgen ? Een bepaalde user niet muten is alleen niet mogelijk. Ik zette vroeger quiet mode aan, maar vind eigenlijk de tril en notification geluid uitzetten van whatsapp stukken gemakkelijker
WA kan blijkbaar ineens niet meer vanaf sd gedraaid worden? Meer mensen die Store-melding gehad?
Het enige wat ik nog mis in de nieuwe update is de optie om een groepsgesprek voor 'altijd' te muten. Dit komt bij sommige groepen toch wel van pas. Misschien zit deze optie ook wel in WP8.1?
Long-press op de groep --> verwijderenDippie94 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:19:
Het enige wat ik nog mis in de nieuwe update is de optie om een groepsgesprek voor 'altijd' te muten. Dit komt bij sommige groepen toch wel van pas. Misschien zit deze optie ook wel in WP8.1?
Maar zit die optie in andere clients wel dan (dacht namelijk van niet)? 't Lijkt me sterk dat we op WP een feature krijgen die niemand anders heeftDippie94 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:19:

If you choose not to decide, you still have made a choice.
Deze optie zit in ieder geval op iOS. Tenminste, mijn zus zegt met haar iPhone 5 meldingen van een groep compleet uit te kunnen schakelen.Migrator schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:27:
[...]
Maar zit die optie in andere clients wel dan (dacht namelijk van niet)? 't Lijkt me sterk dat we op WP een feature krijgen die niemand anders heeft![]()
Klopt, ik heb dezelfde melding gehad. Wel jammer want Whatsapp is bij mij nou juist de grootste app. Achja, misschien veranderd het wel weer als ze de app 8.1 proof maken. Gelukkig gaat het over kopieren erg makkelijk.HooksForFeet schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:06:
WA kan blijkbaar ineens niet meer vanaf sd gedraaid worden? Meer mensen die Store-melding gehad?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Je kunt in de WP-versie ook berichten versturen als je geen verbinding hebt met het netwerk, iets dat niet kan op een iPhone (waar ik me zeer over verbaasd heb en zelfs aan stoorMigrator schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:27:
[...]
Maar zit die optie in andere clients wel dan (dacht namelijk van niet)? 't Lijkt me sterk dat we op WP een feature krijgen die niemand anders heeft![]()
Dus verschillen in platformen zitten er sowieso.
Na een herinstallatie lijkt het bij mij een stuk beter te gaan. Berichten (notificaties) komen vrijwel direct binnen. Het probleem waarbij al gelezen notificaties blijven staan blijft echter. Maar het is in ieder geval weer een stuk werkbaarder.
De reden waarom whatsapp van de store werd gehaald....
So what happened is that they discovered on our latest update there is a relatively obscure end user setting where users could restrict background data use in conjunction with Data Sense. What happens is if you enable that, you won’t receive WhatsApp messages and you don’t get notified. So they came to us and said that they want their users to have the awareness of that. So we have been working with them on a fix, and I believe they are already testing the fix on beta and I believe they will be deploying it back into the world soon.
vali schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:42:
De reden waarom whatsapp van de store werd gehaald....
[...]
"En dus pleurden we meteen de hele app maar uit de Store, want dat is logisch."So they came to us and said that they want their users to have the awareness of that.
Ligt het aan mij of is dat hele verhaal nog steeds geen verklaring waarom die app uit de store moest?
Daarnaast:
Een miljoen nieuwe WP gebruikers in twee weken? Is dat niet lichtelijk overdreven?WhatsApp on Windows Phone Store was pulled two weeks back leaving about million new Windows Phone users without access to one of the most popular communication service in the world
[ Voor 21% gewijzigd door HooksForFeet op 02-06-2014 15:44 ]
is het ook totaal niet. Het is gigantisch gefaalde crisis management. Ze hebben gewoon op de windows user base een gigantische flater gemaakt, en ze proberen nu alles om weer vriendjes te maken.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nee dat is het niet. In best veel landen in Europa neemt windows Phone in grote stappen toe en dan is een miljoen zelfs nog een erg kleine schatting. Ik zou persoonlijk zo overstappen naar een ander medium, maar zolang de grote mensen massa dat nog niet doen ben ik jammer genoeg bijna verplicht om het te blijven gebruiken.HooksForFeet schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:42:
[...]
[...]
"En dus pleurden we meteen de hele app maar uit de Store, want dat is logisch."
Ligt het aan mij of is dat hele verhaal nog steeds geen verklaring waarom die app uit de store moest?
Daarnaast:
[...]
Een miljoen nieuwe WP gebruikers in twee weken? Is dat niet lichtelijk overdreven?
Hopelijk worden de developers van whatsapp allemaal ontslagen als facebook ze hebben overgenomen.
Ik denk het niet. Beetje onzinnig ook als je 500 miljoen mensen aan je product kunt binden.vali schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:38:
[...]
Hopelijk worden de developers van whatsapp allemaal ontslagen als facebook ze hebben overgenomen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Er is wel een optie om een 'ander geluid' in te stellen op groups-chats. via deze omweg kan je misschien wel iets heel stils op groupschats zetten....Dippie94 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:19:
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Zelfs als er keer op keer grote blunders worden gemaakt? Ik kan nog de fiasco herinneren waar er werd bewerkt dat whatsapp volledig geëncrypt te werk ging terwijl dat niet het geval was en het gemakkelijk veranderen van iemands status met een andere app uit de store was ook een grote security blunder. Daarna hadden ze een oplossing voor dit probleem en kwamen uiteindelijk wel meteen security oplossing, alleen bleek dat ze dezelfde sleutel gebruikte aan beide kanten.GerCor schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:52:
[...]
Ik denk het niet. Beetje onzinnig ook als je 500 miljoen mensen aan je product kunt binden.
Nee ik weet het wel bijna zeker dat groot groep van de developers die zulke blunders hadden gemaakt of er verantwoordelijk voor was, wel moeilijk gaat krijgen bij Facebook. Zeker als je vlak voor de overnamen hulp moet krijgen van de developers van Microsoft om je code op orde te krijgen.
Heb precies hetzelfde probleem, whatsapp verwijderen en opnieuw installeren heeft geen effect, hij doet het dan even maar daarna stopt hij er weer mee. Tevens heb ik al mijn instellingen dubbel gecontroleerd maar nergens heb ik ook maar iets van data beperking aanstaan. Behoorlijk irritant want ik kan whatsapp nu dus niet meer gebruiken.Grvy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:44:
Fijn! nieuwe WA geinstalleerd; begint die te zeuren dat ik achtergrond gegevens beperkt heb en dus geen notificaties kan ontvangen! dat weet ik; laat me lekker doorgaan; maar nee dat kan niet?!
Dit is de melding die ik krijg.

Nieuwe update, go and get it. De eerste ervaringen zijn dat Whatsapp nog sneller is geworden.
Toch grappig hoe iedereen steeds bij elke update meld hoeveel sneller Whatsapp geworden is. Als ik dan bekijk hoeveel updates er geweest zijn het afgelopen jaar, dan zou Whatsapp nu wel zo snel moeten zijn dat ik het zelf niet meer zou kunnen bijbenen..
De wens is de vader van de gedachte
.
De wens is de vader van de gedachte
https://wren.co/join/Devian
Ja, maar dan heb ik dus alle groepchats 'gemute', wat ik dan liever weer niet wil.Luxx schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 03:34:
[...]
Er is wel een optie om een 'ander geluid' in te stellen op groups-chats. via deze omweg kan je misschien wel iets heel stils op groupschats zetten....
Zou je zeggen, maar niet iedere iedere update is een stap vooruit. Of deze update whatsapp nu sneller maakt, wie zal het zeggen. Dat de 'major' update van vorige week whatsapp sneller heeft gemaakt, is een ding dat zeker is.Devian schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:59:
Toch grappig hoe iedereen steeds bij elke update meld hoeveel sneller Whatsapp geworden is. Als ik dan bekijk hoeveel updates er geweest zijn het afgelopen jaar, dan zou Whatsapp nu wel zo snel moeten zijn dat ik het zelf niet meer zou kunnen bijbenen..
De wens is de vader van de gedachte.
Dat is ook zo, het 'niet kunnen bijbenen'. Erg snel, want ik ben soms een antwoord aan het typen maar de tegenpartij schrijft ook iets. Wil ik net op verzenden drukken, verschijnt ineens de tekst van die ander....Devian schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:59:
De wens is de vader van de gedachte.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 04-06-2014 11:43 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zegt dat wat over jou snelheid, of over de snelheid van de ander???GerCor schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:42:
[...]
Dat is ook zo, het 'niet kunnen bijbenen'. Erg snel, want ik ben soms een antwoord aan het typen maar de tegenpartij schrijft ook iets. Wil ik net op verzenden drukken, verschijnt ineens de tekst van die ander....
Ik draai WP 8.1 DP en de nieuwe WhatsApp en ik merk dat ik moet toestaan dat WA op de achtergrond draait, anders krijg ik geen notificaties binnen en komen ze pas binnen als ik daadwerkelijk de app start. In WP8.0 werkten de notificaties ook, als WA niet op de achtergrond mocht draaien.
Doe ik iets fout of hoort het zo in 8.1 ?
Doe ik iets fout of hoort het zo in 8.1 ?
zojuist whatsapp geinstalleerd als nieuwe windows phone gebruiker:
melding "kan niet verbinden" bij activatie icm met het 06 nummer.
Dit heeft neem ik aan ook te maken met het whatsapp drama op windows phone?
Nog nooit problemen mee gehad. Misschien dat de activatieserver plat ligt.ravenstein schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:23:
Overigens heb ik al langere tijd (zowel bij de 'oude' al de recente 'nieuwe' versie geen enkele problemen meer met notificaties. Grappig is juist dat ik mijn pa de laatste tijd hoor klagen dat zijn meldingen soms niet of te laat binnen krijgt op zijn HTC One met Android. Volgens mij is Whatsapp gewoon met enige regelmaat overbelast zodat de notificaties niet goed verstuurd worden...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nee dat heeft daarmee niets te maken, WhatsApp is inmiddels weer te downloaden en zou prima moeten werken. Heb je je nummer ook al in die internationale notatie (+31*) geprobeerd? En je hebt wel WiFi / data verbinding? Anders moet je het later nog eens proberen.ravenstein schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:23:
Ik overweeg steeds vaker 'ja' en 'nee' antwoorden.St00mwals schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:16:
[...]
Zegt dat wat over jou snelheid, of over de snelheid van de ander???
Vaak ook gewoon ongeduld dat een rol speelt.

Ja, +31 dan het 06 nummer zonder 0.Razr schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:33:
[...]
Nee dat heeft daarmee niets te maken, WhatsApp is inmiddels weer te downloaden en zou prima moeten werken. Heb je je nummer ook al in die internationale notatie (+31*) geprobeerd? En je hebt wel WiFi / data verbinding? Anders moet je het later nog eens proberen.
Er verschijnt meteen de melding "kan niet verbinden met whatsapp, controleer je netwerkinstelling...."
Zowel op wifi, en op 3g kan ik gewoon surfen + facebook etc openen.
App al verwijderd, telefoon herstart, opnieuw geinstalleerd.
Telegram werkt overigens ook gewoon.
Vreemd! Ik kan het niet verklaren. Je regio- / taalinstellingen staan verder wel goed? Als het bij WhatsApp had gelegen (de fout) hadden er wel meer over gehoord denk ik...ravenstein schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:46:
[...]
Ja, +31 dan het 06 nummer zonder 0.
Er verschijnt meteen de melding "kan niet verbinden met whatsapp, controleer je netwerkinstelling...."
Zowel op wifi, en op 3g kan ik gewoon surfen + facebook etc openen.
App al verwijderd, telefoon herstart, opnieuw geinstalleerd.
Telegram werkt overigens ook gewoon.
Ook al geprobeerd met WiFi uit? Dus dat je echt je 3G gebruikt; misschien zit je wel op je werk waar de WA servers geblokkeerd worden?
Probeer eens je hele 06 in te voeren, dus met de nul erbij. Werkte bij mij.
Ik heb zelf gefaald, mijn datum stond op 6-6-2014 
Het werkt als een trein nu
Viel me pas om toen ik agenda afspraken van vrijdag vandaag zag verschijnen.
[ Voor 32% gewijzigd door ravenstein op 04-06-2014 22:36 . Reden: toevoeging ]
En, tevreden over WA of?ravenstein schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:36:
Ik heb zelf gefaald, mijn datum stond op 6-6-2014
Wat ik tegenkwam tijdens het surfen op het www
http://www.techzine.nl/ni...ekomstplannen-gelekt.html
leuk, niet leuk of minder leuk.....................dat is ieder voor zich.
Zo ook of dit fictief is of niet, geen idee.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik vind het bericht nou niet echt schokkend. Zolang er maar geen reclame in komt vind ik het prima. Wel moet WhatsApp niet gaan leiden onder de VoIP-functionaliteit. Storingen zijn er al genoeg. De optie voor de beeldmodus vind ik wel een leuke feature. En ja, die Snapchat-functionaliteit vind ik overbodig.Amadeus1966 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 03:10:
Wat ik tegenkwam tijdens het surfen op het www
Yup, het ziet er net wat anders uit dan op Android maar het werkt prima.
Windows Phone is me tot nu toe positief bevallen.
Sinds de laatste update blijft mijn wifi weer constant aan staan. Meer mensen hier last van?
Constant aan als in constant aan als je WiFi uit togglet of als het scherm uit gaat? Ik neem aan dat eerste, hier geen last van.Eagle Creek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:08:
Sinds de laatste update blijft mijn wifi weer constant aan staan. Meer mensen hier last van?
Wifi blijft aan als het scherm uitgaat, ik krijg whatsapp-berichten binnen als mijn telefoon in stand-by staat.
Je hebt gelijk, Ik heb hetzelfde.Eagle Creek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:36:
Wifi blijft aan als het scherm uitgaat, ik krijg whatsapp-berichten binnen als mijn telefoon in stand-by staat.
Is dit voor jou een bug of feature??Eagle Creek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:36:
Ik kan me alleen indenken dat het een negatieve invloed heeft op de batterij. Maar ik vind het wel fijn dat mijn berichten binnenkomen, ook wanneer mijn screen gelocked is.
Grmbl... daar gaat m'n batterijduur weer. Is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt na een Whap-update.Je hebt gelijk, Ik heb hetzelfde.
Als het een nieuwe feature is met nadelen, dan moet die wat mij betreft altijd door de gebruiker te beïnvloeden (uit de schakelen) zijn..dit voor jou een bug of feature??
Ik kan me alleen indenken dat het een negatieve invloed heeft op de batterij. Maar ik vind het wel fijn dat mijn berichten binnenkomen, ook wanneer mijn screen gelocked is.
[ Voor 68% gewijzigd door Eagle Creek op 05-06-2014 22:02 ]
Je kan in WP8/8.1 zelf instellen of je wifi aan blijft staan onder het lockscreen. Dit lijkt mij geen feature van WhatsApp.Eagle Creek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:36:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik kan deze functie niet meer terugvinden in 8.1 ... kun jij me vertellen waar het staat?PaT schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:10:
[...]
Je kan in WP8/8.1 zelf instellen of je wifi aan blijft staan onder het lockscreen. Dit lijkt mij geen feature van WhatsApp.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Instellingen, Wi-Fi, Beheren, vinkje "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm"
Staat er bij mij niet tussen. L520.Quiksilver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:57:
Instellingen, Wi-Fi, Beheren, vinkje "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm"
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Het lijkt verdwenen te zijn sinds 8.1? @Quicksilver, heb jij 8.0 op je telefoon? Ik herinner me de optie ook, maar zie hem ook niet meer staan in het WiFi menu.
WP 8.1 hier, maar deze optie heb ik niet.Quiksilver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:57:
Dit bedoel ik dus, de optie is weg op 8.1.. best jammer want anders had ik het direct uitgezet
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Die optie is alleen weg bij Lumia toestellen. Zal wel een firmware update vereisen ofzo.
Was het niet juist de bedoeling van Whatsapp dat je berichten binnenkrijgt op het moment dat je telefoon in je zak zit? Komen berichten eindelijk een keer onvertraagd binnen, is 't weer niet goed
Dat is een wp optie geen whatsappoptie. Maar die staat uit bij mij maar whap zorgt er dus voor -net als bij een eerdere update- dat hij de boel actief houd.Quiksilver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:57:
Grr.. Waardeloos.
Sinds de laatste update krijg ik geen notificaties meer binnen.
Whatsapp geeft bij het openen de melding deze versie van Windows Phone word niet ondersteund(vrij vertaald) en als ik de app probeer te sluiten krijg ik de eerste keer een melding dat er een probleem is met mijn verbinding naar de push server van microsoft(met als tip een reboot uitvoeren).
Deze problemen blijven bestaan ook na een reboot en zelfs na het opnieuw installeren van whatsapp.
Mijn toestel een Lumia 920 draait overigens WP8.1 DP.
Meer mensen hier last van? of misschien een tip om het op te lossen?
Whatsapp geeft bij het openen de melding deze versie van Windows Phone word niet ondersteund(vrij vertaald) en als ik de app probeer te sluiten krijg ik de eerste keer een melding dat er een probleem is met mijn verbinding naar de push server van microsoft(met als tip een reboot uitvoeren).
Deze problemen blijven bestaan ook na een reboot en zelfs na het opnieuw installeren van whatsapp.
Ik heb al weken geen last meer van de notificaties (ook 8.1 DP). Het klopt dat je een melding krijgt dat (nog) niet alles compatible is, maar dat staat los van de notificaties.Pmleader schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:36:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
ook vermelden waard er is geen verschil tussen WiFi of 3G/4G(T-mobile).
Heb je de achtergrond taken van Whatsapp uitgezet? Hier nergens last van met Lumia 920 WP8.1DevPmleader schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:36:
Nee Whatsapp heeft toestemming om in de achtergrond te draaien(via Battery Sense bekeken)Rips10 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:55:
[...]
Heb je de achtergrond taken van Whatsapp uitgezet? Hier nergens last van met Lumia 920 WP8.1Dev
Zelf geen last van, en wat waarschijnlijk wel helpt is een reset van je telefoon, maar zou eerst even afwachten of je niet een betere oplossing aangeboden krijgt hierPmleader schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:36:
[...] Meer mensen hier last van? of misschien een tip om het op te lossen?
Tja, de laatste actuele Whatsapp versie verstuurt hele kleine korrelige foto's op mijn 1520. Op WPCentral wordt er ook al melding van gemaakt, lijkt specifiek te zijn voor de Lumia 1520. Ontvanger krijgt ze ook heel klein binnen.
De vorige versie, de nieuwe release van een week geleden, verstuurde prima foto's
De vorige versie, de nieuwe release van een week geleden, verstuurde prima foto's
[ Voor 15% gewijzigd door woutwout op 06-06-2014 21:50 ]
weet iemand of dit mogelijk is. ik heb een filmpje op mijn pc en die wil ik graag via whatsapp verzenden. hoe ga ik te werk?
skydrive - kan ik niet kiezen via whatsapp
moliplayer - kan ik ook niet kiezen
dropbox - kan ik ook niet kiezen
downloaden en save to phone van die locaties werkt ook niet dus hoe moet ik het dan doen?
zonder kabel dus via wifi, bluetooth you name it. met kabel lukt het me wel maar zonder kabel ....
downloaden en save to phone van die locaties werkt ook niet dus hoe moet ik het dan doen?
zonder kabel dus via wifi, bluetooth you name it. met kabel lukt het me wel maar zonder kabel ....
[ Voor 13% gewijzigd door nefertem op 06-06-2014 22:32 ]
Een filmpje verzenden via Whatsapp is bij mijn weten sowieso niet mogelijk, uit vrijwel geen enkele app. Dit is veruit mijn grootste ergernis van WP. Ik heb liever dat ze dat opgelost zouden hebben dan een notificatiecentrum hadden gemaakt.nefertem schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:27:
weet iemand of dit mogelijk is. ik heb een filmpje op mijn pc en die wil ik graag via whatsapp verzenden. hoe ga ik te werk?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Sinds een tijdje is het wél mogelijk om filmpjes te verzenden over Whatsapp, tot een maximum van 16MB (dacht ik) en anders knipt 'ie er wat af. Bij bijvoegen zie ik dit:wcduck schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:54:
[...]
Een filmpje verzenden via Whatsapp is bij mijn weten sowieso niet mogelijk, uit vrijwel geen enkele app. Dit is veruit mijn grootste ergernis van WP. Ik heb liever dat ze dat opgelost zouden hebben dan een notificatiecentrum hadden gemaakt.

Camcorder kun je direct mee opnemen en versturen, video's kun je reeds gemaakte filmpjes mee verzenden.
Kan me alleen niet herinneren sinds welke update dit mogelijk is...
Verder zou ik niet weten hoe je externe video's zou verzenden via WA. Alles wat ik zou proberen is al door nefertem geprobeerd
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 06-06-2014 23:24 ]
Ja, is nogal ruk. Ze hebben allemaal leuke deel mogelijkheden in Whatsapp gebouwd, maar de contracts naar buiten toe hebben ze dan weer niet gedaan, waardoor het onmogelijk is iets te versturen vanuit een andere app via WA. Anders had je vanuit de OneDrive app je video kunnen versturen (of iig een link) naar een WA contact.
dit ligt wellicht niet zozeer aan whats app maar meer met windows phone. Kan gewoon niet saven naar de phone toe. foto's kan je allemaal wel "downloaden" en save to phone via skydrive maar videofiles niet dan is de download link niet selecteerbaar. het ligt niet aan de grote want het is echt een miniscuul videofilmpje (gif to avi)
moliplayer bijvoorbeeld kan ook niet selecteren uit de videos folder van de phone. alleen de camera roll. wellicht windows 8.1 verbetert dit met de nieuwe file explorer.
moliplayer bijvoorbeeld kan ook niet selecteren uit de videos folder van de phone. alleen de camera roll. wellicht windows 8.1 verbetert dit met de nieuwe file explorer.
COOL!!!! Vorige week nog geprobeerd, toen was dit nog niet mogelijk. Bedankt voor de tip. Na al die tijd mijn allergrootste ergernis verdwenen!Migrator schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:23:
[...]
Sinds een tijdje is het wél mogelijk om filmpjes te verzenden over Whatsapp, tot een maximum van 16MB (dacht ik) en anders knipt 'ie er wat af. Bij bijvoegen zie ik dit:
[afbeelding]
Camcorder kun je direct mee opnemen en versturen, video's kun je reeds gemaakte filmpjes mee verzenden.
Kan me alleen niet herinneren sinds welke update dit mogelijk is...
Verder zou ik niet weten hoe je externe video's zou verzenden via WA. Alles wat ik zou proberen is al door nefertem geprobeerd
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ik heb idd een HTC 8x met WP8.1 (laatste update)Razr schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:26:
Het lijkt verdwenen te zijn sinds 8.1? @Quicksilver, heb jij 8.0 op je telefoon? Ik herinner me de optie ook, maar zie hem ook niet meer staan in het WiFi menu.
Bij mij is deze optie er dus nog wel.
Hier ook last van met een ATIV S met laatste Whatsapp update, als ik de foto's in lagere resolutie maak en dan verstuur lijkt het wel te werken. Denk dat er een limiet op de bestandsgrootte van een foto zit en wanneer je daar overheen gaat wordt er overdreven veel compressie toegepast, waardoor de foto vrijwel onleesbaar wordt.woutwout schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:49:
Tja, de laatste actuele Whatsapp versie verstuurt hele kleine korrelige foto's op mijn 1520. Op WPCentral wordt er ook al melding van gemaakt, lijkt specifiek te zijn voor de Lumia 1520. Ontvanger krijgt ze ook heel klein binnen.
Ter info, resolutie van 3264x2448 werkte niet (foto's waren 7 MB, 3 MB en 2,5 MB), toen ik 1280x960 (500 KB) probeerde werkte het wel. Het vreemde is dat Whatsapp ontzettend veel comprimeert, want de foto's die uiteindelijk verzonden zijn waren maar 41 KB, 16 KB en 22 KB respectievelijk. Wat wel een heel stuk minder is dan bijv. die 500 KB die niet gecomprimeerd werd.
Heb niet precies uitgezocht waar de grens ligt qua grootte van de foto's waarvoor Whatsapp compressie toepast, maar het lijkt wel iets te maken te hebben met bestandsgrootte zo op het eerste gezicht.
Hier exact hetzelfde probleem met een 1020woutwout schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:49:
Draai overigens de WP 8.1 dev preview.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 07-06-2014 16:07 ]
"gelukkig" hebben meer toestellen er last van, dan zal het wel binnenkort opgelost worden. Maar whatsapp blijft een kloterige app op Windows Phone.shappie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:42:
[...]
Hier ook last van met een ATIV S met laatste Whatsapp update, als ik de foto's in lagere resolutie maak en dan verstuur lijkt het wel te werken. Denk dat er een limiet op de bestandsgrootte van een foto zit en wanneer je daar overheen gaat wordt er overdreven veel compressie toegepast, waardoor de foto vrijwel onleesbaar wordt.
Ter info, resolutie van 3264x2448 werkte niet (foto's waren 7 MB, 3 MB en 2,5 MB), toen ik 1280x960 (500 KB) probeerde werkte het wel. Het vreemde is dat Whatsapp ontzettend veel comprimeert, want de foto's die uiteindelijk verzonden zijn waren maar 41 KB, 16 KB en 22 KB respectievelijk. Wat wel een heel stuk minder is dan bijv. die 500 KB die niet gecomprimeerd werd.
Heb niet precies uitgezocht waar de grens ligt qua grootte van de foto's waarvoor Whatsapp compressie toepast, maar het lijkt wel iets te maken te hebben met bestandsgrootte zo op het eerste gezicht.
Zijdelings gerelateerd: door de laatste update van Facebook Messenger is deze app handig en snel geworden. Kijk bijvoorbeeld hoe je in Messenger foto's bijvoegt, mooie oplossing is dat. De foto's verschijnen onderin het scherm van de chat, je kunt er van links naar rechts doorheen bladeren en een foto selecteren.
Dit soort innovaties zou ik juist graag in whatsapp zien. Want in feite kun je facebook Messenger in 80% van de gevallen in plaats van Whatsapp gebruiken. Misschien maar eens vaker doen.
[ Voor 5% gewijzigd door woutwout op 07-06-2014 15:58 ]
Moet zeggen dat ik op het probleem met het versturen van foto's na, op het moment best tevreden ben met Whatsapp op Windows Phone. Zo is het scrollen door oudere berichten echt ontzettend veel sneller geworden sinds de laatste paar updates en heb ik ook geen problemen meer met notificaties (op het moment).woutwout schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:56:
"gelukkig" hebben meer toestellen er last van, dan zal het wel binnenkort opgelost worden. Maar whatsapp blijft een kloterige app op Windows Phone.
Verder gebruik ik weinig bijzonders in de app, dus ben ik ook makkelijk tevreden.
Even geshopped op een ander forum. Blijkt dat WiFi in wp8.1 aan of uit kan staan. Het is dus niet zo dat deze disconnect zodra je de telefoon locked.Eagle Creek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:08:
Waarom zou je WiFi uit willen wanneer je telefoon in standby staat? Kost data van je internet, duurt even voor je verbinding weer tot stand is gebracht, en bovenal; tussen mijn oren denk ik dat het een bak meer stroom vreet dan instant en continu een stabiele verbinding...
correct me if i'm wrong...
Professioneel Heftruck Syndroom
iPhone doet dat standaard ook (lockscreen/standby > wifi uit).
Heb voor een kennis daarvoor serieus naar een workaround lopen zoeken. Helaas, no way dat je dat kunt aanpassen (iig op iOS 7 geloof ik). Wat een ontzettende fail zeg.
Ik bepaal zelf wel wanneer op mijn toestel een functie wel of niet aan staat.
Heb voor een kennis daarvoor serieus naar een workaround lopen zoeken. Helaas, no way dat je dat kunt aanpassen (iig op iOS 7 geloof ik). Wat een ontzettende fail zeg.
Ik bepaal zelf wel wanneer op mijn toestel een functie wel of niet aan staat.
[ Voor 7% gewijzigd door max op 08-06-2014 23:03 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Deze functionaliteit zat namelijk wel in wp8.NeFoRcE schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:18:
Waarom zou je WiFi uit willen wanneer je telefoon in standby staat? Kost data van je internet, duurt even voor je verbinding weer tot stand is gebracht, en bovenal; tussen mijn oren denk ik dat het een bak meer stroom vreet dan instant en continu een stabiele verbinding...
Ik wil binnenkort overstappen naar WP8.1. Is het mogelijk de berichten uit Whatsapp over te zetten vanaf mijn android telefoon?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Update WhatsApp in de store.
Bevat bugfixes betreffende foto's.
Edit: en nog een update, 2 achter elkaar. Ze zijn wakker bij WA.
[ Voor 74% gewijzigd door GerCor op 10-06-2014 02:31 ]
Yep hier ook.GerCor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:35:
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-06-2014 08:03 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ach dat gaat altijd zo.GerCor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:35:
Eerst een grote update. Dan een zillion kleine updates die vrijwel niets doen in de maand erop. Dan maanden niks...
En zolang die ruis erin zit, vind ik het nog steeds klote.
Vinkjes in het chat overzicht mogen ook wel.
[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 10-06-2014 11:30 ]
https://opensea.io/seaart
Haha, het zijn bugfixes. Sommige Nokia toestellen hadden problemen met foto's. En over welke vinkjes bij chat heb je het precies?enomiss schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:29:
[...]
Ach dat gaat altijd zo.
Eerst een grote update. Dan een zillion kleine updates die vrijwel niets doen in de maand erop. Dan maanden niks...
En zolang die ruis erin zit, vind ik het nog steeds klote.
Vinkjes in het chat overzicht mogen ook wel.
Degene die ik ook mis
Als je in het chat overzit zit (dus met alle lopende chats op een rijtje), dan kun je niet zien of je laatst gestuurde bericht is verstuurd/aangekomen. Vroeger bij de symbian app zag je dat wel..scheelt doorklikken naar alle chats die je hebt lopen om te kijken of mensen je berichtje al hebben gehad
Ging die Nokia camera bug om deze? Had hier ook veel last van..Tomba schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:18:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem met een 1020
Draai overigens de WP 8.1 dev preview.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb een probleem met whatsapp of welk ander messaging app dan ook op een Lumia 800 met wp7.8. Dit probleem heb ik ook ervaren op een Lumia 720 met 8.0 en 8.1.
Het probleem is als volgt:
Wanneer ik een paar berichtjes verstuur via whatsapp of welk app dan ook dan komen de berichten op een gegeven moment niet aan totdat ik uit de app ga en weer erin ga. Dit ontstaat na ongeveer 6-7 berichten waarbij wederzijdse berichten niet aankomen tenzij ik uit de app ga en er weer in terugkeer. Ik heb dit probleem sinds 3 jaar ongeveer en ik kom er nu mee. Mijn provider was Vodafone en is nu HollandsNieuwe(Vodafone).
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het probleem is als volgt:
Wanneer ik een paar berichtjes verstuur via whatsapp of welk app dan ook dan komen de berichten op een gegeven moment niet aan totdat ik uit de app ga en weer erin ga. Dit ontstaat na ongeveer 6-7 berichten waarbij wederzijdse berichten niet aankomen tenzij ik uit de app ga en er weer in terugkeer. Ik heb dit probleem sinds 3 jaar ongeveer en ik kom er nu mee. Mijn provider was Vodafone en is nu HollandsNieuwe(Vodafone).
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik zie dat het probleem van de vervormde foto's bij het toevoegen van een foto via de camera inmiddels ook verholpen is
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Je kunt er toch niks aan veranderen of ze hem hebben gelezen of niet, dus je zult altijd moeten afwachten of gewoon oldskool bellen.Glacier schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:55:
Degene die ik ook misAls je in het chat overzit zit (dus met alle lopende chats op een rijtje), dan kun je niet zien of je laatst gestuurde bericht is verstuurd/aangekomen. Vroeger bij de symbian app zag je dat wel..scheelt doorklikken naar alle chats die je hebt lopen om te kijken of mensen je berichtje al hebben gehad
Hier een probleem met fotos ontvangen. Hij zegt dat hij de media niet kan ontvangen en dat k de maker Moet vragen nogmaals Te verzenden.
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Nee, nergens last van.
Probeer het nog eens na een herstart. Heb dit probleem ook 1 keer gehad.vipers120 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:00:
Hier een probleem met fotos ontvangen. Hij zegt dat hij de media niet kan ontvangen en dat k de maker Moet vragen nogmaals Te verzenden.
Meer mensen last van?
Heb t al. Had om een Andere reden Te maken met datum en tijd instellingen.
Als je WA deinstalleeert en later weer installeerd krijg je dan al je gemiste appjes?
Dit is een account.
Ja. Aan den lijve ondervonden 
Week zonder smartphone gezeten, lid van een paar groepen, vul zelf maar in.

Week zonder smartphone gezeten, lid van een paar groepen, vul zelf maar in.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De berichten worden niet onbeperkt bewaard btw. Volgens hun eigen legal zooi bewaren ze de berichten voor 30 dagen of totdat deze zijn afgeleverd (wat er maar eerder komt). (http://www.whatsapp.com/legal/)
[...]If the recipient is not online, the undelivered message is held in WhatsApp’s server until it can be delivered. If the message is undelivered for thirty (30) days, the undelivered message is deleted from our servers. Once a message has been delivered, it no longer resides on our servers. [...]
[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 10:42 ]
Heb dit 1 keet gehad. Kwam omdat ik pas dagen later de foto wilde openen nadat ik het ontvangen had.vipers120 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:00:
Meer mensen last van?
Wedden, vanaf nu weer 3 maanden geen update. En met een beetje geluk pas van de ruis af in 2016. Pffff.
https://opensea.io/seaart
Ik denk dat wanneer Windows 8.1 officieel uitgegeven wordt, er een update komt. We zullen zien.
Windows 8.1 wordt al officieel uitgegeven, op de Lumia 630.GerCor schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 05:20:
Ik denk dat wanneer Windows 8.1 officieel uitgegeven wordt, er een update komt. We zullen zien.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2