Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Garwinski schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:58:
[...]

Ah bedankt voor het antwoord, mooi om te weten dat ik in ieder geval lid blijf van alle groepensgesprekken, dat is toch wel belangrijk vind ik. En met contacten syncen bedoel je gewoon je telefooncontacten syncen met je google account of iets dergelijks?
Inderdaad :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Garwinski schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:59:

Kan ik mijn whatsapp chatgeschiedenis overzetten van android naar windows phone? En hou ik wel gewoon al mijn contacten en gesprekken in whatsapp als ik op windows phone whatsapp installeer en mijn nummer invul?
Nope de backup wordt bij android op je interngeheugen opgeslagen.
Normaal kan je deze overzetten van android naar android.
Daar dit binnen android vrij toegangkelijk is.
Nu in wp8 wordt deze backup gedraait binnen het .....zeg maar beschermde gedeelte waar je als gebruiker niet bij kan komen, dus kan je een dergelijke backupbestand handmatig nooit terugzetten of verplaatsen naar de lokatie waar whatsapp zijn backups zoekt of aanmaakt.

Daarnaast bestaat er ook nog een kans, mocht het ooit in de toekomst lukken....
Dat whatsapp deze niet kan inlezen, immer ondanks dat het de zelfde programma's zijn, werken ze anders en zijn ze beide in een andere "taal" geschreven.
Ondanks dat het zogenaamd de zelfde app lijken te zijn, zijn ze dat zeer zeker niet.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Bedankt voor je aanvulling Amadeus. Ik heb namelijk wel gewoon een backupbestand van al mijn whatsapp gesprekken op mijn computer staan (gekopieerd vanuit mijn android), en ik had verwacht dat ik die ook wel op een Windows Phone kon zetten in de map voor Whatsapp omdat ik dacht dat het gewoon een beveiligd soort van textbestand zou zijn, maar die is dus afgeschermd en dus ook niet in hetzelfde tekstformaat. Spijtig. Maar ach, de gesprekken kan ik hoe dan ook bewaren, al kan ik ze dan niet uitlezen op de Windows Phone.

Nog een vraagje, iets wat erg onbelangrijk lijkt en waarvan ik nooit gedacht had dat dat een punt van waarde voor mij zou zijn, maar kan ik de emoticons die mensen naar mij sturen op een android of iphone ook zien? En zij die van mij? Ik had nog wel eens gelezen dat dit nog wel eens misging in het verleden, maar er kan natuurlijk van alles veranderd zijn met de tijd. Al die andere aplicaties die veranderen op een windows phone vind ik allemaal prima en grote verbeteringen, maar aangezien het overgrote deel van mijn contacten nog wel android draaien, ben ik gewoon wel benieuwd naar in hoevere het contact tussen een android en een windows phone via Whatsapp gehinderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
:Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Emoticons zijn gewoon te gebruiken.
Maar zien er wel anders uit.

Voor wat je berichten betreft, je kan als je een tweede toestel hebt met whatsapp, de gesprekken doorsturen.
Oke het is dan wat verwarrend en de gesprekken zijn dan wel van een ander afzender maar je hebt ze iig nog wel, als je tussen deze gesprekken een extra bericht stuurt van bijvoorbeeld gesprek met eh....loes of loes zei....en ik zei.....
Voor een paar honderd gesprekken natuurlijk ondoenelijk, maar voor een paar belangrijke lijkt me dit wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Bedankt voor alle info! Ondanks dat het allemaal niet ideaal is met whatsapp, ga ik toch maar voor die windows phone. Wat een gelikte interface en een soepelheid zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Amadeus1966 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:25:
Emoticons zijn gewoon te gebruiken.
Maar zien er wel anders uit.

<knip>
Welnee, zien er gewoon hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PinokkioTV schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:16:
[...]

Inderdaad. 'Vroegah' waren er verschillen, nu niet meer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
PaT schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:53:
[...]

Inderdaad. 'Vroegah' waren er verschillen, nu niet meer.
Tja, toen waren er ook kuilen ... Nu zijn er verkeersdrempels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PinokkioTV schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:16:
[...]

Klopt idd, zijn nu inderdaad hetzelfde.
Hahaha, was me nog niet eens opgevallen.
Was er al aan gewend om het lekker ouderwets met lettertekens te doen ;-)
Garwinski schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:14:
Bedankt voor alle info! Ondanks dat het allemaal niet ideaal is met whatsapp, ga ik toch maar voor die windows phone. Wat een gelikte interface en een soepelheid zeg :D
Je hebt je iig niet afschrikken door één enkele app.
Zijn genoeg die dat wel gedaan hebben
Kom zelf ook van droid af en ja het was even wennen,
maar zou nu op dit moment niet terugwillen.
Ik heb het goedkoopste uit de lumialijn en heb diverse droids gehad, en geen enkele kan hieraan tippen.
En dan heb ik het niet over het soepel werken, maar wel over een stukje bedrijfszekerder werken.
Geen rare chrashes of foutmeldingen meer.
Oke moet links en rechts wel eens wat missen aan appkeuze, maar voor alle apps die ik gebruikte op mijn droid heb ik toch leuke windows tegenhangers gevonden.
Doch vind ik de homescreen toch wel schreeuwerig aandoen, maar daar kan je met wat kunst en vliegwerk wel wat aan doen.

[ Voor 61% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-12-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 17:41
Hebben jullie ook dat sinds versie: 2.11.344 op een luma 920 de fotos vierkant uitgetrokken worden als je via whatsapp een foto maakt. Zodra ik buiten whatsapp een foto maak en die deel komt hij wel normaal aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
RoyVi schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:24:
Hebben jullie ook dat sinds versie: 2.11.344 op een luma 920 de fotos vierkant uitgetrokken worden als je via whatsapp een foto maakt. Zodra ik buiten whatsapp een foto maak en die deel komt hij wel normaal aan
Ja was mij hier ook al opgevallen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vreemd, op mijn HTC 8X geen last van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RoyVi schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:24:
Heb ik op mijn Lumia 1020 geen last van.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lumia 820, ook gemerkt. Vond het raar maar niet echt aandacht aan besteed, meestal stuur ik reeds gemaakte foto's. Als het altijd gebeurt zal het vast snel gefixt worden :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

'Coming soon' zullen ze wel weer zeggen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
Heb er ook last van met mijn Lumia 920, maar gelukkig stuur ik niet zo vaak foto's en als ik het al doe heb ik ze wel gemaakt via de camera app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Hier ook misvormde foto's op de 920. Dan maar eerst een foto maken en dan gewoon openen in whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
925 hier heeft het ook. En laat ik nu heel vaak foto's delen... :'(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Foto's delen via whatsapp is sowieso geen goed idee. Als ik zie wat voor belachelijke compressie er overheen gegooid wordt, dan blijft er weinig van een foto over...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Krijg net een update binnen van whatsapp...ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
PaT schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:48:
Krijg net een update binnen van whatsapp...ben benieuwd.
welke versie is het? want ik zie geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:26:
Foto's delen via whatsapp is sowieso geen goed idee. Als ik zie wat voor belachelijke compressie er overheen gegooid wordt, dan blijft er weinig van een foto over...
Wat is wel een goed idee?

"Lieve mensen uit deze groep, ik heb een plaatje dat ik met jullie wil delen dus check je e-mail straks even."

Ook hier geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:16
vali schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:54:
[...]

welke versie is het? want ik zie geen update
Ik zie ook geen update. Volgens mij loopt onze PaT gewoon achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TheZeroorez schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Wat is wel een goed idee?
"Lieve mensen uit deze groep, ik heb een plaatje dat ik met jullie wil delen dus check je e-mail straks even."
Hehe, ik snap wat je bedoeld. Laat ik het even nuanceren. Als je foto's wil uitwisselen (dus je hebt bijvoorbeeld op een feestje foto's gemaakt en wil die naar iedereen die erop staat sturen zodat zij 'm ook hebben), dan kan je inderdaad beter mail gebruiken (of FTP of whatever), omdat de foto's via whatsapp niet in de originele kwaliteit aankomen.
Als je gewoon een foto wil sturen van: hey kijk hier eens, dan kan dat prima natuurlijk ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Luuk1983 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Hehe, ik snap wat je bedoeld. Laat ik het even nuanceren. Als je foto's wil uitwisselen (dus je hebt bijvoorbeeld op een feestje foto's gemaakt en wil die naar iedereen die erop staat sturen zodat zij 'm ook hebben), dan kan je inderdaad beter mail gebruiken (of FTP of whatever), omdat de foto's via whatsapp niet in de originele kwaliteit aankomen.
Als je gewoon een foto wil sturen van: hey kijk hier eens, dan kan dat prima natuurlijk ;)
ik stuur van die yoloswag foto's via whatsapp, maar partyfoto's bv. zet ik op mijn skydrive en deel ik het met die personen. Zodoende heb je tenminste kwaliteit en kan je gewoon inzoemen op een foto zonder de pixels te kietelen om iets te kunnen zien :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je met whatsapp foto's zou willen maken als je door even de camera knop in te drukken de nokia camera app ter beschikking hebt. Dan duurt net zo lang en de foto is altijd beter? en dus ook niet vervormd als je em verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Gewoon gemak denk ik. Als je in een gesprek zit hoef je alleen bijlage > photo > foto maken > accept te doen. Zoals jij zegt moet je cameraknop ingedrukt houden (duurt even, tenminste als je nokia camera pro gebruikt, die overigens echt fantastisch is :D) > terug naar whatsapp > bijlage > albums > camera roll > foto selecteren > op versturen klikken.
Het kost gewoon wat meer tijd, maar ik ben het wel met je eens hoor, de camera 'in whatsapp' levert mindere kwaliteit en vervormd vaak (bij mij niet altijd meer trouwens), om nog maar te zwijgen over de filmfunctie binnen whatsapp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tropicc schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:14:
Gewoon gemak denk ik. Als je in een gesprek zit hoef je alleen bijlage > photo > foto maken > accept te doen. Zoals jij zegt moet je cameraknop ingedrukt houden (duurt even, tenminste als je nokia camera pro gebruikt, die overigens echt fantastisch is :D) > terug naar whatsapp > bijlage > albums > camera roll > foto selecteren > op versturen klikken.
Het kost gewoon wat meer tijd, maar ik ben het wel met je eens hoor, de camera 'in whatsapp' levert mindere kwaliteit en vervormd vaak (bij mij niet altijd meer trouwens), om nog maar te zwijgen over de filmfunctie binnen whatsapp..
Op beide manieren zien de foto's in whatsapp er minder mooi uit jammer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
Op mijn 920 worden de foto's ook misvormd als je de foto maakt in portrait modus. Landscape modus gaat wel goed.

M'n vrouw maakt graag foto's direct vanuit WA, ze vind de standaard camera app van Nokia veel te traag.

[ Voor 32% gewijzigd door Russel88 op 03-01-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

InZane schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:12:
[...]

Ik zie ook geen update. Volgens mij loopt onze PaT gewoon achter ;)
Dat zou heel goed kunnen, ik had al een tijdje geen updates meer gehad. Er stonden er ineens 14 klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36

Koekfabriek

King Billy on the wall

Vanaf gisteren geeft de push melding ineens weer: ''Bericht van Jan Jansen'' i.p.v. ''Jan Jansen: eerste deel van het bericht''. Weet iemand hoe dit komt en of ik dit weer terug kan veranderen? Ik heb zo ver ik weet geen update voor WA gezien. Vond het altijd wel handig om een klein beetje info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Settings -> Show Message in Notification :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Russel88 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:48:
Op mijn 920 worden de foto's ook misvormd als je de foto maakt in portrait modus. Landscape modus gaat wel goed.

M'n vrouw maakt graag foto's direct vanuit WA, ze vind de standaard camera app van Nokia veel te traag.
Volgens mij gaat het mis als je telefoon in de 16:9 stand staat, bij 4:3 als voorkeur worden ze niet vervormd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36

Koekfabriek

King Billy on the wall

kenneth schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:50:
Settings -> Show Message in Notification :?
Oke, ik schaam mij diep. Dat ik daar volkomen overheen heb gelezen 8)7. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Weer een update beschikbaar. Helaas is de tekst nu groter geworden, persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Merk niks van grotere tekst. Hindi (India) is toegevoegd en een aantal bugs-fixes.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Net even geupdate. 16:9 foto's in portrait mode wordt nog steeds misvormd.

Op de L920 is de tekst bij het typen idd groter geworden.

[ Voor 29% gewijzigd door Russel88 op 08-01-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tekst is inderdaad niet meer zo klein in te stellen als voor de update.
Deze lettergrootte is mij wat te overdreven. Zonde van de ruimte op mijn L920 scherm.
Ik hoop dan ook dat dit in een volgende update wel weer mogelijk word, want als je het eenmaal gewend bent is het moeilijk om te accepteren dat dat nu ineens niet meer mogelijk is.

[ Voor 43% gewijzigd door Devin19 op 08-01-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 13:07
Heeft iemand enig idee wat er gebeurd als je account verlopen is?
Eerder werd deze altijd automatisch verlengd, maar 10-02-2014 begint nu toch wel aardig in de buurt te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
En wederom een update die meer kwaad doet dan goed... Ik vraag me af hoe serieus ze Windows Phone daar eigenlijk nemen, zonde. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Hebben jullie al geprobeerd om bij de telefooninstellingen > toegankelijkheid de tekengrote kleiner te maken? Ik merk namelijk na de update nou niet echt een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TMPJ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:23:
En wederom een update die meer kwaad doet dan goed... Ik vraag me af hoe serieus ze Windows Phone daar eigenlijk nemen, zonde. ;(
Al geprobeerd te verwijderen en opnieuw installeren? Mijn ervaring is dat veel apps hun eigen IsolatedStorage niet goed beheren, laat staan bestaande configuratiebestanden goed migreren naar nieuwere versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
__Koen__ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:38:
Hebben jullie al geprobeerd om bij de telefooninstellingen > toegankelijkheid de tekengrote kleiner te maken? Ik merk namelijk na de update nou niet echt een verschil...
Werkt hier gewoon ( l 520 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bij mij ook (HTC 8X). Werkt prima. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
(jarig!)
Bij mij werkt ook alles gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Enkele foutjes in WA:
  • Als je te ver de geschiedenis van een chat in scrolt, crasht de hele app
  • Als je op de naam tikt, en opzij schuift naar Media, crasht de app ook!
  • Filmpjes kunnen niet verstuurd worden.
Mensen die hier ook last van hebben?
En zijn er nog tips om een van deze punten op te lossen?

wizai

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
wizai schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:34:
Enkele foutjes in WA:
  • Als je te ver de geschiedenis van een chat in scrolt, crasht de hele app
  • Als je op de naam tikt, en opzij schuift naar Media, crasht de app ook!
  • Filmpjes kunnen niet verstuurd worden.
Mensen die hier ook last van hebben?
En zijn er nog tips om een van deze punten op te lossen?

wizai
  1. Die bug zit er al heel lang in.
  2. Heb ik geen last van.
  3. Kan sinds kort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
hm, nog geen update gezien...

*Edit
Nooit te snel reageren :o :+ is bijgewerkt, WA is nu heel stabiel :*)

[ Voor 63% gewijzigd door wizai op 09-01-2014 10:12 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
is het probleem wat ik heb puur iets wat ik heb of hebben jullie dit ook , als ik een whatsapp bericht krijg krijg ik daar in mijn lockscreen geen melding van (Nokia lumia 900) .
ik krijg in de balk bovenaan de telefoon het bericht maar op de lockscreen krijg ik niks te zien dat ik een bericht heb, net zoals mail of sms.

ik heb al vaker opgezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Xfirenl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:49:
is het probleem wat ik heb puur iets wat ik heb of hebben jullie dit ook , als ik een whatsapp bericht krijg krijg ik daar in mijn lockscreen geen melding van (Nokia lumia 900) .
ik krijg in de balk bovenaan de telefoon het bericht maar op de lockscreen krijg ik niks te zien dat ik een bericht heb, net zoals mail of sms.

Is dat niet een wp8 feature, dat het bij wp7.8 helemaal niet beschikbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
hjs schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Is dat niet een wp8 feature, dat het bij wp7.8 helemaal niet beschikbaar is :?
Klopt, die feature zit er pas in vanaf WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 14:04
InZane schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:01:
[...]

Klopt, die feature zit er pas in vanaf WP8.
ik dacht dat er die in 7,8 ook al in zat
oke dan niet jammer dan :(
er zitten teveel functies niet in 7,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39

Als ik mijn telefoon naast me neerleg, en er komt een berichtje binnen dan zie ik in 1e instantie wel het whatsapp logo, maar als ik op de home knop druk, dan zie je je lockscreen een beetje omhoog "springen", als je whatsapp open had staan toen je je scherm uitzette dan gaat de melding om de een of andere reden weg als je op je homeknop drukt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
__Koen__ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:38:
Ja die staat al op z'n kleinst. Heb ook al geprobeerd deze te veranderen, whatsapp laden (letters nòg groter) lettergrootte weer op kleinst zetten. Maar dan zijn ze nog steeds groter dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nu Lumia Black uit is (en ook op mijn telefoon staat) verwachtte ik custom Toast geluiden in te kunnen stellen voor verschillende apps (met name WhatsApp!), maar ik kan nergens vinden hoe ik dit doe. Alleen 6Tag lijkt dit te hebben, klopt dit of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Tomba schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:56:
Nu Lumia Black uit is (en ook op mijn telefoon staat) verwachtte ik custom Toast geluiden in te kunnen stellen voor verschillende apps (met name WhatsApp!), maar ik kan nergens vinden hoe ik dit doe. Alleen 6Tag lijkt dit te hebben, klopt dit of kijk ik verkeerd?
Je kunt het zelf niet instellen per app, dat moet die app zelf gaan ondersteunen. Wel kun je het standaardgeluid voor alle toasts aanpassen.

Het is te verwachten dat Whatsapp dit ook wel snel zal implementeren overigens, want zoveel werk is dit niet en het is toch wel handig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:04:
[...]
Je kunt het zelf niet instellen per app, dat moet die app zelf gaan ondersteunen. Wel kun je het standaardgeluid voor alle toasts aanpassen.

Het is te verwachten dat Whatsapp dit ook wel snel zal implementeren overigens, want zoveel werk is dit niet en het is toch wel handig.
Aangezien GDR3 toch al effe uit is had ik (schijnbaar) onterecht verwacht dat wel meer apps dit zouden ondersteunen, maar zoals gezegd vind ik alleen 6Tag...
Overigens; waar kan ik het toastgeluid dan instellen? Onder beltonen & Geluiden vind ik het in ieder geval niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De App bouwers komen zelf met andere tonen. Voor zover ik weet kun je niet 'je eigen' toon kiezen. De app 'Regenmeter' komt zeer binnenkort met twee alternatieve toontjes: Velvet en Raindrops. Uit die 2 kun je dus kiezen. Op dit moment is de App bouwer de bèta aan het testen.

Het komt ook beschikbaar in de App WPCentral. Maar de maker kan geen keuze maken wat een goede toon is. En heeft het daarom nog niet in de App opgenomen.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 10-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
InZane schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:59:
filmpjes kunnen niet verstuurd worden
  1. ...
  2. Kan sinds kort wel.
Theoretisch ja. Maar helaas comprimeert whatsapp de filmpjes niet, dus kun je een filmpje van hooguit 4 seconden delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
9 seconden op mijn L920, maar het blijft ruk ja. Ik snap dat limiet van 18? MB absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Kan de maker van een app niet de keuze geven uit tonen die in het publieke geheugen staan? In de ringtones map bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caelorum schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:06:
9 seconden op mijn L920, maar het blijft ruk ja. Ik snap dat limiet van 18? MB absoluut niet.
Diezelfde limiet is er voor de Android versie anders ook. Zal wel te maken hebben met de belasting van de servers van WhatsApp. Tig miljard filmpjes van tig Mb.... niet zo'n goed idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met alle kansloze nieuwjaarsfilmpjes vind ik een limiet van 0 bytes een beter idee. Met uitzondering van af en toe een filmpje van mijn dochter krijg ik alleen maar baggerfilmpjes toegezonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Iemand al een manier uitgevogeld om chatgeschiedenis op een Android-toestel te backuppen en dan op een Windows Phone te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
HooksForFeet schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:36:
Iemand al een manier uitgevogeld om chatgeschiedenis op een Android-toestel te backuppen en dan op een Windows Phone te importeren?
Nope, en tot zover onmogelijk.
Ondanks dat het de zelfde applicaties zijn moet je ze zien als twee compleet verschillende.
De taal ( code ) waarin beiden geschreven zijn is geheel anders.
Dus ook de backups worden anders geschreven en op een andere manier benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Mwah, dat hoeft natuurlijk niet. Of je nou in C#, Java, Cobol, whitespace of wat dan ook schrijft, je kan natuurlijk altijd gewoon outputten naar plain text, of xml. Maar, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat is waar, maar dan zit je nog met de voorgedifinieerde lokatie van de backup.
Bij droid kan je deze zo benaderen bij windows zit deze in het afgeschermde gedeelte.
Dus zou je die van de droid nooit kunnen kunnen plaatsen op de lokatie waar de wp editie zijn backups beheerd.

Het zou wel ideaal zijn dat je een dergelijke backup op een door je zelf gedefinieerde lokatie kon laten plaatsen, of zelfs skydrive of dropbox.
En dan ook nog multiplatform onderling uitwisselbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-01-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:47

AcoLyte!

*evil grin*

Er is wederom een update beschikbaar overigens;
2.11.356: Fis issues with reception of broadcast messages.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
kenneth schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:33:
Met alle kansloze nieuwjaarsfilmpjes vind ik een limiet van 0 bytes een beter idee. Met uitzondering van af en toe een filmpje van mijn dochter krijg ik alleen maar baggerfilmpjes toegezonden :+
Je hoeft filmpjes niet te downloaden hoor. Je kunt ze ook niet aantikken.

Ik snap een limiet op MBs wel, maar niet waarom ze bij whatsapp niet de compressie mechanismen van windows phone gebruiken. Als ik een filmpje verzend via email op de phone wordt hij gecomprimeerd. 1 minuut is dan een paar mb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Laatst online: 12-09 10:35
Amadeus1966 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:36:
Dat is waar, maar dan zit je nog met de voorgedifinieerde lokatie van de backup.
Bij droid kan je deze zo benaderen bij windows zit deze in het afgeschermde gedeelte.
Dus zou je die van de droid nooit kunnen kunnen plaatsen op de lokatie waar de wp editie zijn backups beheerd.

Het zou wel ideaal zijn dat je een dergelijke backup op een door je zelf gedefinieerde lokatie kon laten plaatsen, of zelfs skydrive of dropbox.
En dan ook nog multiplatform onderling uitwisselbaar zijn.
Het zou voor WhatsApp echt niet zo moeilijk moeten zijn om centraal een backup te regelen. Je kan op Windows Phone inderdaad niet zomaar met bestanden schuiven, maar er zijn zat manieren om dat op te lossen. Dat ze dat niet gedaan hebben is echt een beperking vanuit WhatsApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
tomverhoeff schreef op zondag 12 januari 2014 @ 01:15:
[...]

Het zou voor WhatsApp echt niet zo moeilijk moeten zijn om centraal een backup te regelen. Je kan op Windows Phone inderdaad niet zomaar met bestanden schuiven, maar er zijn zat manieren om dat op te lossen. Dat ze dat niet gedaan hebben is echt een beperking vanuit WhatsApp
Ik snap niet waarom ze dat nog niet op SkyDrive opslaan. Dat doen ze volgens mij met iOs op iCloud ook. Lijkt me ook niet zo moeilijk:?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat mijn gratis account weer met een jaar verlengt is.
februari 2015 nu ipv 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik blijf dat grappig vinden. Geen idee waarom, maar ik heb een "levenslang" account bij WA, zonder ooit 1 cent betaald te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn account staat nog steeds op maart dit jaar..ik heb mijn telefoon nu overigens 2 jaar..ik heb 1x betaald toen ik nog een symbian nokia had..
Ben wel benieuwd of ik in maart uit ga vinden hoe ik kan betalen, want in mijn Live account staat nog steeds alleen de optie credit card..en die heb ik dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik heb even een vraagje, als ik met mijn 920 een foto maak in watsapp en die gelijk verstuur, verstuurd ie een soortvan vierkante foto terwijl er een 16:9 foto is gemaakt, dit betekent dat je een soortvan in elkaar gedrukte foto verstuurd, met dikke gezichten enzo. Ik heb hier niks over gevonden, dus ligt dit probleem aan mijn telefoon?

edit: sorry, had even terug moeten lezen hier, heb blijkbaar een paar paginas gemist.

[ Voor 11% gewijzigd door kaasplank1 op 13-01-2014 12:02 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
PaT schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:03:
Ik blijf dat grappig vinden. Geen idee waarom, maar ik heb een "levenslang" account bij WA, zonder ooit 1 cent betaald te hebben...
Dat is inderdaad typisch, maar het is wel zo dat je 'vroegah' soms gratis een levenslang account kreeg. Ik heb zelf ooit op een iPhone Whatsapp gekocht voor 99 cent en ik heb daardoor ook een levenslang account. Want de regels waren toen dat je voor eenmalig 99 cent klaar was. Dat ze tegenwoordig andere abonnementsvormen hebben doet daar niks aan af :)

Los daarvan, 99 cent per jaar...waar hebben we het over. Dat is de prijs van nog geen 10 smsjes. Als ik sommige mensen zie zeuren over die 99 cent. Dan hebben ze een dikke overpriced telefoon met dito abonnement en dan gaan ze zeuren dat als ze voor WA moeten betalen dat ze een alternatief gaan zoeken! Das niet naar jou bedoeld uiteraard, meer iets in het algemeen waar ik me aan stoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 13-01-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat wil niet zeggen dat je in de toekomst niet hoeft/moet te betalen. Je kunt je bij veel organisaties gratis aanmelden, alleen moet je daarna wel betalen voor hun diensten. Het aanmelden blijkt dan gratis te zijn. Nou, jij hebt gratis een levenslang account, maar wie zegt dat jij nooit voor het gebruik moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:55:
Zie net dat mijn gratis account weer met een jaar verlengt is.
februari 2015 nu ipv 2014 :)
Hier ook, nice :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zelfde hier. Gebruikte nog wel de WP7 versie toen. Ging van 2012 naar 2014, 2017, 2028, 2074 (dacht ook nog 21xx) en toen levenslang. Dacht altijd dat het een compensatie was voor de ongelooflijk brakke app ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caelorum schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:24:
[...]
Dacht altijd dat het een compensatie was voor de ongelooflijk brakke app ^^
Dat zou het inderdaad moeten zijn :P Hier ook al in gebruik sinds een Omnia 7 :X

Overigens, mocht ik ooit 99 cent moeten betalen voor die app, dan doe ik dat fluitend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er staat in de store heel duidelijk dat je voor de app moet gaan betalen. Dat het altijd voor veel gebruikers gratis was kan ook te maken hebben met het willen zorgen dat je ontzettend veel gebruikers krijgt, die aan je bindt, en dan gaat cashen. Niets is bedrijven vreemd wat dat aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, maar er is een verschil tussen een account hebben die voor een jaar geldig is (waarna je moet betalen) en een account hebben die gratis naar een "account expiration" date is gezet met Lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
De truc om Whatsapp levenslang gratis te krijgen stamt uit de tijd dat iPhonegebruikers moesten betalen voor de aanschaf van de app. IPhonegebruikers die Whatsapp tot zeg maar een jaartje terug in de iTunesstore hebben gekocht, hebben een levenslang gratis account, ook op andere platformen. Je moet pas gaan betalen als je nummer wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is allemaal leuk, maar ik heb nooit een iPhone gehad of een android toestel. Dit komt echt puur vanaf WP7/8 ;)
Het is ook niet dat het bij mij ineens naar Lifetime ging, maar in stappen
Caelorum schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:24:
[...] Ging van 2012 naar 2014, 2017, 2028, 2074 (dacht ook nog 21xx) en toen levenslang.[...]
En blijkbaar gebeurt dat dus nu nog steeds.

[ Voor 59% gewijzigd door Caelorum op 13-01-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Van mijn wp is hij ook verlengt, van mijn droid nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 20:17
Ik begon met de WhatsApp Beta op WP7 en denk dat ik daarom een lifetime account heb, nooit iets van een afloop datum gezien namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Op m'n l920 is m'n resolutie 2 keer vernaggelt als ik een bericht type in WhatsApp. Alles wordt dan mega groot. Enige wat rest is een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33

Ik krijg zelfs die balk niet meer. Moet nu echt whatsapp openen voordat ik iets van berichten binnen krijg. :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Is het nu met whatsapp al mogelijk om alle groepsgesprekken voor altijd te muten net zoals het op android kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Nee, maximaal een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Crap! Is er bekend waarom dit zo gedaan is? Of is dit wat je als appbouwer als max tijd kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Waar kan ik mijn whatsapp status veranderen? Gebruik een lumia 625.
Melding van "Hi there i am using whatsapp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Really?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ScqipPU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

In de app staat bij groepsapp: groep verwijderen en verlaten. Nou weet ik niet wat er gebeurt als ik dat selecteer. Ik wil de groep inderdaad verlaten maar natuurlijk niet verwijderen en daarom nog niet geprobeerd. Wat gebeurt er als ik dit selecteer? Krijg ik een keuze tussen: groep verwijderen en groep verlaten of is de groep dan verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GerCor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
In de app staat bij groepsapp: groep verwijderen en verlaten. Nou weet ik niet wat er gebeurt als ik dat selecteer. Ik wil de groep inderdaad verlaten maar natuurlijk niet verwijderen en daarom nog niet geprobeerd. Wat gebeurt er als ik dit selecteer? Krijg ik een keuze tussen: groep verwijderen en groep verlaten of is de groep dan verwijderd?
Zover ik weet kan je niet een groep hebben in je overzicht waar je geen lid (meer) van bent. Zou ik persoonlijk ook erg raar vinden als je dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
GerCor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
Je verlaat de groep, en de groep wordt verwijdert.
Je kan wel de gespreksgeschiedenis eerst naar jezelf toe mailen (aparte optie). Tenminste als je die wilt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk, dat de groep verwijderd wordt, is niet de bedoeling. Hmmm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008

Grvy

Bot

Je verwijderd de groep ook niet voor de rest; alleen voor jezelf.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Grvy schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:29:
Je verwijderd de groep ook niet voor de rest; alleen voor jezelf.
^^ klopt.

Kijk, dat wilde ik even weten. In een vorige versie van WA kon ik, als lid van een groep, de groepsfoto niet wijzigen. Nu kan ik dat wel. Dus ja, toch even vragen.

Pagina: 1 ... 35 ... 58 Laatste