Ik heb een WP app gemaakt met push berichten. Dat was al wel weer twee jaar geleden, maar er is eigenlijk niets verandert op dat vlak.
Wat er gebeurt is het volgende: de Whatsapp servers geven opdracht om een bericht te versturen naar een bepaalde device, via een url die door de device is opgevraagd van de MSPNS en is doorgegeven aan de Whatsapp servers. Daarna zal de MSPNS een best effort doen om het af te leveren, waarbij de Whatsapp server wat status informatie terug krijgt, aan de hand waarvan zij kunnen bepalen of er opnieuw een notificatie moet worden ingeschoten (daar zijn wat voorwaarden aan gesteld, zoals niet spammen en periode wachten).
Ik vermoed dat als de app open is de telefoon direct een verbinding open heeft staan met de whatsapp server en daardoor direct berichten binnen krijgt. Hoe ze het precies geregeld hebben weet ik niet en kan niemand buiten WA weten. Maar het lijkt het iig goed te doen. Het is dus IMO alleen nog de vraag ligt het probleem met notificaties bij MS, na opdracht duurt het lang voordat ze het bericht afleveren ,
of ligt de fout bij Whatsapp, bericht wordt niet meteen doorgeschoten naar MSPNS of status codes worden niet correct afgehandeld. Beide opties zijn IMO mogelijk al neig ik te denken dat het toch aan WA ligt aangezien ik zelf met geen enkele andere applicatie last heb, maar dat kan ook mijn beperkte app keuze zijn
*edit* Ik kan mij bijv. voorstellen dat de backend van WA een queue gebruikt en dat op momenten de servers het niet trekken en de queue sneller volloopt dan dat die kan worden afgehandeld. In ieder geval zou ik een queue oid maken voor het versturen van notificaties. Hoe dan ook kan het best zijn dat het versturen van notificaties en het afhandelen van requests van telefoons direct (opvragen nieuwe berichten) door twee aparte processen worden gedaan en dat het ene proces achterloopt op het andere.
[
Voor 15% gewijzigd door
Caelorum op 26-07-2013 21:58
]