Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:05:
[...]

apart bij mij geeft hij nog 2.10.488.0 aan in de store.

Eindelijk, de wifi hack weg ik ben benieuwd of het invloed heeft op accu verbruik.
Heb wel de regio op USA staan, misschien dat dat uitmaakt.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier ook 2.10.491..

Op een Lumia 800, dus helaas nog met audio hack (zoals verwacht). Emoticons zien er beter uit en nu eindelijk ook de emoticons die Android al veel langer had! Ik ben heel benieuwd of we hiermee een goed werkende app hebben gekregen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
net ook 2.10.491 update geinstalleerd, werkt echt super! Ben ook blij dat je nu ook whatsapp kan uitzetten bij de backgroundtasks, handig als ik eventjes geen zin heb om appjes te ontvangen (en als je accu onder de 20% raakt wordt whatsapp nu ook uitgeschakeld).

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 13-07-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Emoticons kloppen niet allemaal maar ach .... qua uiterlijk is er feitelijk niks aangepast, maar werkt het voorlopig allemaal weer goed. Ik denk dat we langzaamaan naar een steeds mooiere app gaan.

Met een marktaandeel van 3,2 procent vind ik het toch knap dat ze aandacht geven aan WP. Veel bedrijven denken er niet eens aan om een WP app te maken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat telefoon heet wordt heb ik nog nooit last van gehad, dus ik ben wel tevreden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

1 keer gehad dat de telefoon erg heet werd. Toen werd dat uitgelegd als: de telefoon zoekt verbinding maar vindt die niet. Geen idee of dat waar is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Hier met een 920 (en 820) ook wel last van warme toestellen bij zware belasting. Vooral bij het spelen van games of het gebruiken van navigatie kan ie aardig heet worden. Bij het draadloos opladen trouwens ook, maar dat komt volgens mij ergens anders door.

In ieder geval heb ik nog niet gehad dat ie daardoor vast was gelopen of problemen gaf, dus het kan niet echt kwaad. Het geeft alleen een schrik als je het niet vaak hebt gehad. Het is ook wel een behoorlijke temperatuur, al kun je hem nog wel gewoon vasthouden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:18:
Met een marktaandeel van 3,2 procent vind ik het toch knap dat ze aandacht geven aan WP. Veel bedrijven denken er niet eens aan om een WP app te maken.
Zit inmiddels al een stuk hoger. In sommigen landen zelfs al >10%
Als inmiddels 3de platform is apps maken voor WP eigenlijk heel logisch.

Heb de WhatsApp updates inmiddels ook draaien. Komende dagen eens zien of ik verschil merk behoudens de oplossing van de audio hack. Erg fijn dat die weg is. En dat was eigenlijk mijn enige opmerking over de bestaande WhatsApp app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
vali schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:50:
net ook 2.10.491 update geinstalleerd, werkt echt super! Ben ook blij dat je nu ook whatsapp kan uitzetten bij de backgroundtasks, handig als ik eventjes geen zin heb om appjes te ontvangen (en als je accu onder de 20% raakt wordt whatsapp nu ook uitgeschakeld).
Dat werkt niet zo hoor, als je whatsapp blokkeert bijnde background tasks blijft ie gewoon werken.

Je kunt nu ook whatsapp kiezen voor weergave op je lockscreen..

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 13-07-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het niet meer gebruiken van stop the music is ff wennen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:51

Grvy

Bot

deBennie schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:25:
[...]

Dat werkt niet zo hoor, als je whatsapp blokkeert bijnde background tasks blijft ie gewoon werken.

Dat kon toch al? althans ik met W8 op een 8X wel..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
deBennie schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:25:
[...]

Volgens mij zorgt die achtergrondtaak gewoon voor hetzelfde waar eerst de music hack voor zorgde: Dat je berichten die via WiFi worden verzonden ook in de achtergrond nog door zenden. De achtergrondtaak van WhatsApp uitschakelen staat volgens mij dus gelijk aan het onnodig verhogen van de onvoorspelbaarheid van je WhatsApp. En echt een voordeel gaat het niet opleveren.
Grvy schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:44:
[...]

Klopt, dat kon al. In ieder geval, wel op WP8.

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 13-07-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:18:
Emoticons kloppen niet allemaal maar ach .... qua uiterlijk is er feitelijk niks aangepast, maar werkt het voorlopig allemaal weer goed. Ik denk dat we langzaamaan naar een steeds mooiere app gaan.

Emoticons kloppen juist prima bij mij, eindelijk alle originele WA smileys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheZeroorez schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Volgens mij zorgt die achtergrondtaak gewoon voor hetzelfde waar eerst de music hack voor zorgde: Dat je berichten die via WiFi worden verzonden ook in de achtergrond nog door zenden. De achtergrondtaak van WhatsApp uitschakelen staat volgens mij dus gelijk aan het onnodig verhogen van de onvoorspelbaarheid van je WhatsApp. En echt een voordeel gaat het niet opleveren.
[...]

Klopt, dat kon al. In ieder geval, wel op WP8.
Huh? Een achtergrondtaak zal toch niet constant aan staan?

Misschien dat het wat te voorbarig is om wat testen uit te voeren, maar hier nog geen problemen met batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:45:
[...]

Huh? Een achtergrondtaak zal toch niet constant aan staan?

Misschien dat het wat te voorbarig is om wat testen uit te voeren, maar hier nog geen problemen met batterij.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat 'ie constant uit staat wanneer je hem uitschakelt. Dan kunnen er dus geen berichten verzonden worden lijkt me?

De IMDb achtergrondtaak heb ik uit staan (wat zou dat toevoegen?), en die van je weer- en navigatie kan ik ook nog wel begrijpen in sommige gevallen. Maar ik zie WhatsApp als een basisfunctionaliteit van mijn telefoon, daar ga ik echt niet mee zitten kloten voor 10 minuten extra batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Oja? Wil je eens bij de smileys naar rechts swipen en dan de ZZZZ en die van een neus proberen. Die zien er bij mij namelijk anders uit. Niet dat ik het veel gebruik, maar het viel me gisteravond op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iedereen heeft wel door dat de smilies nu op twee plekken staan toch :?

Recht naast de paperclip de vernieuwde\juiste en links onder op je toetsenbord de oude nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hjs schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:08:

Recht naast de paperclip de vernieuwde\juiste en links onder op je toetsenbord de oude nog.
Yep, en bij die nieuwe dus naar rechts swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Wow, mijn batterij loopt nu drastisch snel leeg na de update. 30% per uur :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Hier ook, als je tenminste de emo knop rechtsonder gebruikt

-EDIT- al gezegd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Aaah toch heerlijk om te zien dat er een update is en dat hij nu eindelijk officieel in de background draait zoals iedere app hoort, gaan er mensen zeiken op de store dat ze niks ontvangen als batterijbesparing aanstaat |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Na een aantal uren gisteren en vandaag van "intensief" gebruik (meerdere sessies en groepen) blijf ik bij mijn eerdere conclusie. De langverwachte update is teleurstellend.

- Accu raakt nog altijd even snel leeg, telefoon wordt echt veel te heet. Niet exemplarisch!
- Notificaties blijven nog steeds onvoorspelbaar.
- Bij openen van bepaalde sessies krijg ik ineens meerdere berichten binnen wat niet kan
- Hervatten van WA - zodra deze was afgesloten - duurt lang en is 1x blijven hangen op 'Hervatten'

Ik ben niet de enige (helaas. Op meerdere fora worden deze kritiekpunten geuit. Echter momenteel overheerst nog het euforisch gevoel dat velen hebben dat er een nieuwe versie is. Helaas is WA nog steeds geen schim van de iOS en Android versie.

Als ik zie hoelang het heeft geduurd om deze versie uit te brengen stel ik me terecht vraagtekens over het verdere verloop van de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tropicc schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:01:
Wow, mijn batterij loopt nu drastisch snel leeg na de update. 30% per uur :s
Krijg mijn telefoon nauwelijks geladen. Zit na 2 uur laden nog maar op 23%. Wel veel WA gebruikt tijdens het laden.

Kwartier later is dat 26%.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 13-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Hier Lumia 800, batterij slurpt ie nog steeds leeg. Ik dacht dat het aan intensief gebruik lag, maar ligt echt aan WA. De nacht haalt ie niet door.

Is ook bij mij heet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Voor de mensen met problemen: hebben jullie al geprobeerd whtatsapp te deinstalleren en te herinstalleren? Kan namelijk ook een upgrade bug zijn. Daar kunnen echt de meest gare dingen van komen. Kan namelijk zeggen dat hier met mijn WP7.8 toestel alles een *stuk* beter is, ook al heeft die nog steeds die music ding (maar dat gaat toch nooit weg hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt hij goed, fast resume werkt als je niet direct terug naar Whatsapp gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:17
ik vind het toch nog jammer dat we niet uit een wit thema kunnen kiezen ik vind namelijk die zwarte erg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja hoor, WA is opnieuw geïnstalleerd incl reboots. Ik vermoed dat gebruikers die WA iets intensiever gebruiken dan nu en dan een berichtje sturen tegen dezelfde problemen aanlopen als voorheen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

WhatsApp weer verwijderd. Dit kan natuurlijk niet. Binnen no time mijn battery leeg en een dag nodig om te laden. Telefoon terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw installeren.

Nu wachten op een nuttige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Apart dat bij sommige de accu zo hard leegloopt. Ik zit nu op 76% waar ik normaal al de 50% zou aantikken voor deze update. Telefoon blijft lekker koel, notificaties komen tijdig en goed door. Ik heb wel heel whatsapp er afgehaald voordat ik hem ging updaten. Ik schommel tussen de 1-2% per uur aan drain tijdens idle als whatsapp op de achtergrond draait en ik heb toch behoorlijk wat chats ontvangen in de groepen waar ik in zit.

Misschien is een refresh nodig voor sommigen, maar ben blij dat ik daar niet bij hoor. Hulde voor deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Met de nieuwe update doe ik 4% per uur waar ik voor de update ~7-8% battery drain had. Dit op een HTC Trophy 7 met
WP7.8. Ben zelf dus erg tevreden al hadden ze het op WP7 ook zeker wel met een background task kunnen oplossen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Narathan schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:21:
Apart dat bij sommige de accu zo hard leegloopt. Ik zit nu op 76% waar ik normaal al de 50% zou aantikken voor deze update. Telefoon blijft lekker koel, notificaties komen tijdig en goed door. Ik heb wel heel whatsapp er afgehaald voordat ik hem ging updaten. Ik schommel tussen de 1-2% per uur aan drain tijdens idle als whatsapp op de achtergrond draait en ik heb toch behoorlijk wat chats ontvangen in de groepen waar ik in zit.

Misschien is een refresh nodig voor sommigen, maar ben blij dat ik daar niet bij hoor. Hulde voor deze update!
En ik ervaar eigenlijk hetzelfde alleen heb ik niet eerst WA verwijderd, update uit de store geladen en dat is het. 5 uur geleden van de lader gehaald en rest nu 91% accu. Nu ben ik geen fanatiek WA gebruiker maar sinds de update zijn er toch redelijk wat berichten door het luchtruim gegaan, ik heb daarbij ook nog een half uur aan de telefoon gehangen. Ik ervaar dus heel wat anders dan een andere Lumia 800 gebruiker? Misschien is het een combinatie van apps die roet in het eten gooit? Nu gebruik ik WA voornamelijk via Wifi, misschien zit het daar wel in. Hoe dan ook, ik heb tot nu toe geen problemen (afkloppen), niet bij gebruik en niet met de accu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Narathan schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:21:

Inderdaad vreemd. Mijn Lumia 920 wordt juist behoorlijk warm en als ik constant zit te praten via whatsapp heb ik zo 25-30% per uur, als ik af en toe wat stuur en een interval van een paar minuten 12% en idle 6%. Heb nu background tasks voor Whatsapp uitgezet, krijg nog steeds berichten binnen via notificaties dus even afwachten hoeveel hij nu gaat gebruiken. Mijn Battery stats app zegt ook een average discharge rate van 12.4%, terwijl dit voor de update 5-6% was. Het is dat ik nu vakantie heb maar als ik gewoon naar school zou moeten zou ik whatsapp eraf gooien want dan kom ik zo een dag niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als de telefoon zometeen 100% geladen is, zal ik WhatsApp weer eens installeren. Kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59
Argh, WA werkte vanmiddag weer niet goed in een groepsgesprek. Dacht dus laat ik eens voor een hele nieuwe installatie gaan. Kan WA nu helemaal niet meer installeren op mijn Lumia800.

Hij download tot 50% en geeft dan de error: c101b000 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Ja dat had ik ook toen ik Drive en Maps wilde downloaden. Kwestie van even wachten denk ik.

Lol, mijn telefoon loopt nog sneller leeg met whatsapp aan dan hij oplaadt. Ik deed hem aan de lader toen hij op 39% stond, ondertussen gewoon aan het whatsappen en nu staat hij op 38% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Laatst online: 11:59
Klopt, na een half uurtje nogmaals proberen te installeren en na 3 pogingen was hij opnieuw geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik ben denk ik een bescheiden Whatsapp gebruiker, en ben zeer tevreden,over de update. Eindelijk is de app snel opgestart, en hoef ik hem,niet drie maal te openen eer hij het chatscreen laat zien. Batterijgebruik heb ik totaal geen last van, accu doet het goed op m'n Ativ S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:04
Ook op mijn Nokia 920 ben ik erg tevreden met de update! Heb het idee dat mijn batterij een stukje langer meegaat. Ik heb geen clean install gedaan van WA trouwens, gewoon updaten en gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Grvy schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:44:
[...]

Alleen het aantal berichten ja, maar geen gedetailleerdere info.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb op mijn 7.8 lumia 800 de audiohack voor de grap eens de hele dg aan laten staan. Batterij staat nu om 21 uur nog op 75%. Mot wel zeggen dat ik alleen vanochtend een berichtje heb gestuurd. Eerder zag je de accu leeglopen met de background audio aan.dat is bij mij dus wel wat beter geworden.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De teller valt boven de 10 iig niet meer van de kleine tile

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/vna9f4qzh/wp_ss_20130713_0001.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
That Battery Drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag update geïnstalleerd. Berichten komen netjes binnen, hij is een stuk sneller en mijn batterij gaat bovenal een stuk minder hard leeg!! Om 15u van de lader en nu op 90% met gemiddeld WA gebruik.
op een Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Prima update op mijn 920! Berichten komen goed binnen. Hij reageert super snel en mijn batterij gaat een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Met de nieuwe update komen de berichten bij mij netjes op tijd binnen. De app is ook merkbaar sneller geworden met opstarten. Over de battery drain kan ik niet veel zeggen, behalve dat het in ieder geval niet slechter is geworden (ik gebruik WA niet intensief, maar gewoon gemiddeld).
Kortom, ik ben zeer tevreden met deze update op mijn L820!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik ben ook erg te spreken van de nieuwe update. Sneller, en wat kleine verbeteringen die me erg goed bevallen (praatwolkje is net wat anders, zonder @ en dat ziet er veel beter uit :), maar ook de grotere foto's).

Krijg een beetje het gevoel dat WhatsApp de hele app herschreven heeft en dat ze daar de afgelopen maanden vooral druk mee maken. Hopelijk is deze "2.0" nu ook beter + makkelijk uit te breiden met nieuwe functionaliteiten.. Die zijn wel karig in de huidige update.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Het is inderdaad een hele fijne update. Alleen lijkt er nog een klein probleem te zijn met de fast-resume optie. Als je m.b.v. de tile whatsapp resumeert, dan is hij vrijwel instant gelanceerd. Ga je vervolgens terug naar de homescreen met de windowsknop en tik je opnieuw op de live-tile, dan is de fastresume lang niet zo snel en krijg ik een goede seconde "resuming" te zien. Ga je dan wéér terug naar de homescreen met de windowsknop, open je even je mailbox, terug naar de homescreen en dan tik je weer op whatsapp, dan is 'ie weer retesnel.

Het lijkt erop als je tussendoor iets anders doet (email inbox, naar settings, berichteninbox, of op stand-by) whatsapp heel snel resumeert, maar als je whatsapp opent, terug naar homescreen en weer opnieuw opent dat hij dan een stuk langzamer is.

Hebben jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Nu nog de mogelijkheid om het notificatiegeluid van whatsapp te kunnen veranderen en m'n schoonmoeder is blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
hjs schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:08:

Eindelijk, er komen nu geen andere emoticons in je bericht dan wat je dacht te hebben geselecteerd (als je de nieuwe emoticons via de menu button selecteert tenminste..).

Zot dat ze oude emoticons er ook nog in hebben laten zitten. Inconsistent en verwarrend = bad User eXperience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Het viel me op dat Enter niet meer een nieuwe regel toevoegt maar gelijk het bericht verstuurd, huh?! :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
Enige wat ik nog mis is snel foto en filmpjes verwijderen uit groepswhatsapp
twilex schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:38:
Het viel me op dat Enter niet meer een nieuwe regel toevoegt maar gelijk het bericht verstuurd, huh?! :? |:(
Dit kun je uitzetten bij instellingen

[ Voor 63% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-07-2013 12:41 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
In WA: Settings -> enter sends a message on/off. Voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:44
Dit is een instelling wat je kunt aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
check je instellingen even, het is de eerste optie ;)

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Wat ik aan de oude emoticons goed vind is dat je er makkelijk doorheen kunt scrollen.

Wat me stoort aan de nieuwe emoticons is dat je er niet meer doorheen kunt scrollen maar van pagina naar pagina moet swipen. 'Scrollen' door de lijst gaat nu horizontaal in plaats van verticaal (inconsistent en niet gebruikelijk op Windows Phone).
Elke overgang naar een andere pagina is 'animated'.
De animaties zijn inconsistent, onlogisch, duren te lang maar zijn bovendien volstrekt overbodig:
Bij swipe naar volgende/vorige pagina volgt een 'slide out' animatie. Bij swipen naar de volgende pagina wordt de nieuwe (volgende) pagina van links naar rechts opgebouwd (animatie zonder slide effect), maar bij swipen naar de vorige pagina wordt de nieuwe (vorige) pagina van rechts naar links opgebouwd (animatie zonder slide effect). Huh wat!
Yuk!, dit is heel 'on-Windows Phone'. |:(
Wel goed gedaan bij de nieuwe emoticons is dat je de relatieve pagina postie kunt zien in het smalle horizontale balkje erboven (en de emoticons zelf uiteraard).

Geef mij maar de bediening/UX van de oude emoticons met verticale smooth scrolling, maar dan met de correcte emoticons.

Onbegrijpelijk dat een belangrijke must-have app als WhatsApp nog steeds flinke performance problemen heeft maar ook dat de user interface niet dat 100% Windows Phone gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Cyrus The Virus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:40:
Enige wat ik nog mis is snel foto en filmpjes verwijderen uit groepswhatsapp

[...]

Dit kun je uitzetten bij instellingen
Bedankt allen, ik had natuurlijk even bij instellingen kunnen kijken.. :$
(Het was al laat en door problemen met de Windows Phone Store bleven updates staan wachten, waaronder die van WhatsApp. Terwijl ik al een tijdje aan het whatsappen was kwam opeens de update tussendoor en werd WhatsApp automatisch gesloten om de update uit te voeren. Mijn aandacht was daarna meer gericht op het continueren van de sessie die ik even daarvoor had.)

Toch raar dat functionaliteit in een nieuwe versie wijzigt(?) en niet de oude instellingen dan wel het 'oude' gedrag default wordt ingesteld. Ze hebben dit mogelijk met opzet gedaan om meer kleine berichten te krijgen dan minder grote. In dat geval was ik toch graag over die wijziging geïnformeerd na het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw.. en ik maar denken dat het aan mn batterij lag.. voor niets een nieuwe gekocht >.<
Ik zit niet meer in actieve groepsgesprekken vanwege de hoge load die er is, heel vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
twilex schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:13:
Wat ik aan de oude emoticons goed vind is dat je er makkelijk doorheen kunt scrollen.

Wat me stoort aan de nieuwe emoticons is dat je er niet meer doorheen kunt scrollen maar van pagina naar pagina moet swipen. 'Scrollen' door de lijst gaat nu horizontaal in plaats van verticaal (inconsistent en niet gebruikelijk op Windows Phone).
Elke overgang naar een andere pagina is 'animated'.
De animaties zijn inconsistent, onlogisch, duren te lang maar zijn bovendien volstrekt overbodig:
Bij swipe naar volgende/vorige pagina volgt een 'slide out' animatie. Bij swipen naar de volgende pagina wordt de nieuwe (volgende) pagina van links naar rechts opgebouwd (animatie zonder slide effect), maar bij swipen naar de vorige pagina wordt de nieuwe (vorige) pagina van rechts naar links opgebouwd (animatie zonder slide effect). Huh wat!
Yuk!, dit is heel 'on-Windows Phone'. |:(
Wel goed gedaan bij de nieuwe emoticons is dat je de relatieve pagina postie kunt zien in het smalle horizontale balkje erboven (en de emoticons zelf uiteraard).

Geef mij maar de bediening/UX van de oude emoticons met verticale smooth scrolling, maar dan met de correcte emoticons.

Onbegrijpelijk dat een belangrijke must-have app als WhatsApp nog steeds flinke performance problemen heeft maar ook dat de user interface niet dat 100% Windows Phone gevoel geeft.
Ik vind de lijst met emoticons juist fijn werken. Het beeld van de "animaties" herken ik niet. De "opbouw" gaat van zwart naar alle icoontjes binnen een oogwenk op mijn Lumia 800. Welke telefoon gebruik je en met welke windows phone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
regtur2 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:42:
[...]

Ik vind de lijst met emoticons juist fijn werken. Het beeld van de "animaties" herken ik niet. De "opbouw" gaat van zwart naar alle icoontjes binnen een oogwenk op mijn Lumia 800. Welke telefoon gebruik je en met welke windows phone versie?
Lumia 920, meest actuele WP8 versie.
(Gewoon kwestie van scherpe en kritische designer ogen 8) )

De 'opbouw' gaat vrij snel en zal de gemiddelde gebruiker misschien niet waarnemen.
Animaties horen functioneel en ondersteunend (en onopvallend) te zijn, in elk geval op WP maar hier zijn ze 'fancy' en overbodig.
Een van de uitgangspunten van WP design is 'content is the UI' oftewel geen 'chrome'. De UI van de nieuwe emoticons heeft welliswaar geen 'chrome' maar geeft me door die animaties toch dat gevoel.

Wat me ook is opgevallen is dat het backspace icon ('button') van de nieuwe emoticons totaal niet klopt.
Het is al 'geselecteerd' (gekleurd) terwijl er niet op is geklikt. Het doel is hier als 'cancel' om de emoticons dialoog te sluiten en terug te gaan naar het bericht.
Op Windows Phone gebruik je daarvoor de standaard back button van de telefoon en als er al een icon getoond moet worden is dat de 'back' icon en niet 'backspace icon'.
Zot genoeg sluit het niet alleen de emoticons dialoog maar werkt het ook nog als backspace en verwijderd het (onlogisch en ongewenst) het laatste karakter uit je bericht!
Wekt een onprofessionele indruk en zegt ook iets over de kwaliteitscontrole bij WhatsApp.

[ Voor 7% gewijzigd door twilex op 14-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
danieljohannes schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:35:
ik vind het toch nog jammer dat we niet uit een wit thema kunnen kiezen ik vind namelijk die zwarte erg lelijk
Als je bij 'instellingen | thema' kiest voor lichte achtergrond gebruikt WhatsApp ook een lichte achtergrond (zoals het hoort), maar WhatsApp heeft daarvoor zelf geen aparte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

twilex schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:21:
[...]

Lumia 920, meest actuele WP8 versie.
(Gewoon kwestie van scherpe en kritische designer ogen 8) )

De 'opbouw' gaat vrij snel en zal de gemiddelde gebruiker misschien niet waarnemen.
Animaties horen functioneel en ondersteunend (en onopvallend) te zijn, in elk geval op WP maar hier zijn ze 'fancy' en overbodig.
Een van de uitgangspunten van WP design is 'content is the UI' oftewel geen 'chrome'. De UI van de nieuwe emoticons heeft welliswaar geen 'chrome' maar geeft me door die animaties toch dat gevoel.

Wat ook totaal niet klopt bij de nieuwe emoticons is de backspace icon:
Het is al 'geselecteerd' (gekleurd) terwijl er niet op is geklikt. Het doel is hier als 'cancel' om de emoticons dialoog te sluiten en terug te gaan naar het bericht. Daar gebruik je op Windows Phone geen 'backspace' icon voor maar een 'back' icon. Zot genoeg sluit het niet alleen de emoticons dialoog maar werkt het ook nog als backspace en verwijderd het (onlogisch en ongewenst) het laatste karakter uit je bericht!
Wekt een onprofessionele indruk en zegt ook iets over de kwaliteitscontrole bij WhatsApp.
Ik zou als ik jou was WhatsApp even opnieuw installeren, want ik heb van geen van jou problemen last. Welke versie van Windows Phone gebruik je? Ik gebruik hier 7.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Zerfox schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Ik zou als ik jou was WhatsApp even opnieuw installeren, want ik heb van geen van jou problemen last. Welke versie van Windows Phone gebruik je? Ik gebruik hier 7.8
Stond er al bij: WP8 (Windows Phone 8 )

Opnieuw installeren maakt geen verschil (ook update op Lumia 800 met WP7.8 precies hetzelfde).

[ Voor 4% gewijzigd door twilex op 14-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik heb na de update op mijn Lumia 800 WP 7.8 als ik whatsapp opstart, dat ie even iets laat zien.. en meteen weer afsluit.. iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ettie1990 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:15:
Ik heb na de update op mijn Lumia 800 WP 7.8 als ik whatsapp opstart, dat ie even iets laat zien.. en meteen weer afsluit.. iemand oplossing?
Als een reset geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38

ettie1990

PSN:ettiesick

hij doet t inmiddels weer... Na herinstallatie van whatsapp zonder back-up gesprekgeschiedenis terug te zetten.

Daarvoor ook opnieuw geinstalleerd met terugzetten back-up gesprekgeschiedenis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 11:39
Oké, tegen alle verwachting in ben ik best tevreden met deze update van whatsapp. Hij werkt veel sneller en stabieler. Qua batterij weet ik het nog niet maar dat was toch al niet het grootste struikelpunt voor mij. Ik zie het nu echt minder als dealbreaker dan voorheen. Nu is hij werkbaar geworden op de samsung omnia 7. Een oudere telefoon maar nu dus weer 'semi' up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Klein verbeterpuntje opgemerkt: als je je locatie deelt wordt er nu gebruik gemaakt van de WP pushpin om je locatie op de kaart aan te duiden. Voorheen was dit een klein (en lelijk!) rood puntje.

En klopt het dat er nu gebruik wordt gemaakt van Bing/Nokia Maps i.p.v. Google Maps? Ik meen mij dat te herinneren maar ben er niet 100% zeker van.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 23:50
Kan iemand mij helpen? Bij mij staat er continu niet verbonden..... terwijl ik wel verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Hier is het ook nog niet wat het wezen moet,
krijg de berichten pas wanneer ik whatsapp open
dus geen meldingen meer voorheen werkte dit wel
iemand een suggestie?
Reeds opnieuw geinstaleerd mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Staat toevallig je batterijbesparing aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
nee batterij besparing is uit
bericht komt echt pas binnen wanneer ik de app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik heb al twee dagen het idee dat whatsapp geen verbinding,heeft/kan maken met de servers, ookal doet internet het gewoon. Heel irritant!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Niels9001 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:40:
Klein verbeterpuntje opgemerkt: als je je locatie deelt wordt er nu gebruik gemaakt van de WP pushpin om je locatie op de kaart aan te duiden. Voorheen was dit een klein (en lelijk!) rood puntje.

En klopt het dat er nu gebruik wordt gemaakt van Bing/Nokia Maps i.p.v. Google Maps? Ik meen mij dat te herinneren maar ben er niet 100% zeker van.
Dit was volgens mij al in het WP7 tijdperk zo. Mogelijk dat ze dit eruit gehaald hebben en opnieuw toegevoegd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik ben content met de nieuwe versie (2.10.491). Op een HTC Radar (WP7.8) draait het als een zonnetje zónder battery drain (2 dagen uptime). Op de telefoon van m'n vriendin, Samsung Omnia W i8350 (WP7.5), werkt de nieuwe versie ook stukken beter. Echter heeft zij nog wel last van een relatief snel leeglopende batterij (1-1.5 dag). Daarbij moet ik wel zeggen dat zij 'last' heeft van een vrij actieve groeps-chat. ;)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja "kudos where kudos are due" . Update werkt hier ook prima. Straks even mn review aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de nieuwe update van whatsapp gisteren, heb ik alleen maar problemen met wa!

Ik heb een Nokia Lumia900 met Windows7.8. Sinds de update ben ik doorlopend niet verbonden. Wel als ik mijn telefoon uitzet en weer opnieuw opstart, maar zo gauw whatsapp afsluit ben ik weer niet verbonden en gebeurt dat ook niet eerder dan wanneer ik mijn telefoon weer opnieuw opstart. Ik ontvang wel tildes, maar kan geen berichten lezen. Ik heb nu twee keer WA verwijderd en mopneus erop gezet (1 keer met berichtengeschiedenis en 1 keer zonder). Helaas mag het niet baten.

Op de website van WA staat een uitleg, maar die werkt niet voor mij. Verder kom ik er weinig over tegen.

Eh ............... help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

twilex schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:24:
Toch raar dat functionaliteit in een nieuwe versie wijzigt(?) en niet de oude instellingen dan wel het 'oude' gedrag default wordt ingesteld. Ze hebben dit mogelijk met opzet gedaan om meer kleine berichten te krijgen dan minder grote. In dat geval was ik toch graag over die wijziging geïnformeerd na het updaten.
Het stond vroeger volgens mij ook default aan, ik herinner me namelijk dat ik het heb uitgezet. En na de update stond "Enter is send" inderdaad weer aan ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:29:
Sinds de nieuwe update van whatsapp gisteren, heb ik alleen maar problemen met wa!

Ik heb een Nokia Lumia900 met Windows7.8. Sinds de update ben ik doorlopend niet verbonden. Wel als ik mijn telefoon uitzet en weer opnieuw opstart, maar zo gauw whatsapp afsluit ben ik weer niet verbonden en gebeurt dat ook niet eerder dan wanneer ik mijn telefoon weer opnieuw opstart. Ik ontvang wel tildes, maar kan geen berichten lezen. Ik heb nu twee keer WA verwijderd en mopneus erop gezet (1 keer met berichtengeschiedenis en 1 keer zonder). Helaas mag het niet baten.

Op de website van WA staat een uitleg, maar die werkt niet voor mij. Verder kom ik er weinig over tegen.

Eh ............... help?
dat had ik gisteravond. Telefoon uit en aanzetten en ik had verbinding, maar zodra ik whatsapp uit ging en,weer,terug kwam had ik geen verbinding meer ('niet verbonden' bij instellingen). Ik merk het meteen als je bij iemand niet te zien krijgt wanneer degene voor het laatst Online was. Vandaag gaat het tot nu toe goed. Nokia Lumia 920, wp8.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Irminsul schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:40:
Ik ben denk ik een bescheiden Whatsapp gebruiker, en ben zeer tevreden,over de update. Eindelijk is de app snel opgestart, en hoef ik hem,niet drie maal te openen eer hij het chatscreen laat zien. Batterijgebruik heb ik totaal geen last van, accu doet het goed op m'n Ativ S.
WhatsApp slurpt dus na de update geen accu meer leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 23:50
Heb het gevonden met "niet verbonden status"

Mobiele gegevens uitzetten en na 1 minuut aanzetten. Hij werkt weer als een trein.

Helaas werkt het binnenkrijgen van een bericht nog steeds niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb een paar pagina's terug mijn bevindingen gepost. Als intensieve WA gebruiker (WP8) slurpt deze nieuwe versie de accu even snel leeg. Dit is niet exemplarisch, maar op elk toestel identiek hetzelfde probleem.

Dit verschijnsel gebeurt alleen als je bezig bent met WA en dus niet alleen maar WA geinstalleerd hebt en notificaties binnenkomen. Nee het is dus echt het open hebben staan van de app. Dit is een feit voor elk WP8 toestel met de vorige en deze update..
Albert020 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:20:
[...]

WhatsApp slurpt dus na de update geen accu meer leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:39:
Als intensieve WA gebruiker (WP8) slurpt deze nieuwe versie de accu even snel leeg. Dit is niet exemplarisch, maar op elk toestel identiek hetzelfde probleem.

Dit verschijnsel gebeurt alleen als je bezig bent met WA en dus niet alleen maar WA geinstalleerd hebt en notificaties binnenkomen. Nee het is dus echt het open hebben staan van de app. Dit is een feit voor elk WP8 toestel met de vorige en deze update..
[...]
Als je vrijwel continue het scherm aan hebt met een app die je de hele tijd gebruikt open op een willekeurige smartphone raakt deze altijd binnen een halve dag leeg. Als je een uurtje of 6 uur gaat browsen is het normaal ook snel over op een smartphone.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Sheik schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:39:
Ik heb een paar pagina's terug mijn bevindingen gepost. Als intensieve WA gebruiker (WP8) slurpt deze nieuwe versie de accu even snel leeg. Dit is niet exemplarisch, maar op elk toestel identiek hetzelfde probleem.

[...]
Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Als ik hier niets op zeg, zegt dat genoeg eigenlijk...
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:54:
[...]

Als je vrijwel continue het scherm aan hebt met een app die je de hele tijd gebruikt open op een willekeurige smartphone raakt deze altijd binnen een halve dag leeg. Als je een uurtje of 6 uur gaat browsen is het normaal ook snel over op een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, Sheik, je hebt gelijk en wij zien het allemaal verkeerd.

Doei.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corporalnl schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:37:
Heb het gevonden met "niet verbonden status"

Mobiele gegevens uitzetten en na 1 minuut aanzetten. Hij werkt weer als een trein.

Helaas werkt het binnenkrijgen van een bericht nog steeds niet zo goed.
Helaas, heb dit geprobeerd maar het helpt niet. Iemand anders nog een goede tip alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
kenneth schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:19:
Ja, Sheik, je hebt gelijk en wij zien het allemaal verkeerd.

Doei.
Zeg jij, het gaat er niet om in deze post of WA de batterij zuipt of niet. Gaat erom dat de app open staat en dan meer energie verbruikt dan een andere app die open staat. Wat een niveau zeg. Maargoed, helaas ben ik niet de enige met dit WA probleem als ik de fora lees.

En laat dat DOEI achterwege, beetje irritante manier van inhoudsloze discussie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:24:
[...]
Helaas, heb dit geprobeerd maar het helpt niet. Iemand anders nog een goede tip alsjeblieft?
Controleer in je instellingen of bij Achtergrond taken je whatsapp applicatie op "aan" staat en zet je data verbinding via 3G een keer uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sheik schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:55:
[...]

Zeg jij, het gaat er niet om in deze post of WA de batterij zuipt of niet. Gaat erom dat de app open staat en dan meer energie verbruikt dan een andere app die open staat. Wat een niveau zeg. Maargoed, helaas ben ik niet de enige met dit WA probleem als ik de fora lees.

En laat dat DOEI achterwege, beetje irritante manier van inhoudsloze discussie voeren.
Dus niet elke app heeft hetzelfde verbruik, dat is niks geks toch? Ik heb genoeg apps op mijn telefoon die veel meer verbruiken dan WA. Het betekent alleen maar dat de hardware op kan schalen wanneer nodig, wat in de basis een handige, batterij besparende, functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik zal het dan anders formuleren.

Als je WA intensief gebruikt en je bent een paar minuutjes aan het chatten, wordt de telefoon erg warm. Geen enkele app die ik ooit op WP8 gedraaid heb, zorgt voor zo'n snelle hitte ontwikkeling als WA. Ik heb dit geprobeerd met de Lumia 925, mijn eigen 8X en daarnaast dezelfde ervaringen gelezen op fora waar mensen de app intensief gebruiken.

Nogmaals, nu en dan een berichtje typen of 20 notificaties binnenkrijgen in 5 minuten tijd zal je niet merken.

Ik merk dat het voor niemand hier een probleem is, dat betekent niet dat het probleem niet bestaat. Het is er bij veelvuldig gebruik en nogmaals niet exemplarisch.

De app genereert veel warmte indien actief. Dat resulteert in korte batterijduur. Kortom, WA is geupdated maar voor de fanatiekeling is de battery drain nog steeds een enorm issue bij dagelijks gebruik.
Rutje! schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Dus niet elke app heeft hetzelfde verbruik, dat is niks geks toch? Ik heb genoeg apps op mijn telefoon die veel meer verbruiken dan WA. Het betekent alleen maar dat de hardware op kan schalen wanneer nodig, wat in de basis een handige, batterij besparende, functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:44:
Ik zal het dan anders formuleren.

Als je WA intensief gebruikt en je bent een paar minuutjes aan het chatten, wordt de telefoon erg warm. Geen enkele app die ik ooit op WP8 gedraaid heb, zorgt voor zo'n snelle hitte ontwikkeling als WA. Ik heb dit geprobeerd met de Lumia 925, mijn eigen 8X en daarnaast dezelfde ervaringen gelezen op fora waar mensen de app intensief gebruiken.

Nogmaals, nu en dan een berichtje typen of 20 notificaties binnenkrijgen in 5 minuten tijd zal je niet merken.

Ik merk dat het voor niemand hier een probleem is, dat betekent niet dat het probleem niet bestaat. Het is er bij veelvuldig gebruik en nogmaals niet exemplarisch.

De app genereert veel warmte indien actief. Dat resulteert in korte batterijduur. Kortom, WA is geupdated maar voor de fanatiekeling is de battery drain nog steeds een enorm issue bij dagelijks gebruik.

[...]
Ligt inderdaad aan de prutsers van Whatsapp.. Bedoel als ik beetje rondvraag en bing google, zie ik dat de iphone 5 er bv. ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Mijn HTC One heeft daar bijvoorbeeld geen last van, de telefoon blijft koel en houdt redelijk zijn batterij capaciteit. Op dat vlak zal WA of WP8 nog veel winst kunnen behalen.

Ondanks dat ik weer op Android zit met een retesnelle telefoon hoop ik zo erg dat WP8 het gaat redden. Als ze de battery drain issues niet gaan fixen zal het toch moeilijk worden. Mensen die me vragen of het verstandig is over te stappen naar WP8 moet ik eerlijk gezegd een ander advies geven dan ik tot een paar weken geleden van de kerktorens schreeuwde.
Ik kan het niet maken mensen te misleiden met hoe geweldig alles is terwijl de voor hen belangrijkste app de accu zo snel leegtrekt en dan de telefoon na een maand in de hoek gooien omdat het ding geen accu tijd heeft. Zo'n mensen zullen nooit meer de overstap wagen en dat is jammer.
Daarom maak ik me zo boos hierover, fix die issies en zorg dat ik het iedereen weer kan aanraden.

PS: Ja ik heb WA gemaild.
vali schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:06:
[...]

Ligt inderdaad aan de prutsers van Whatsapp.. Bedoel als ik beetje rondvraag en bing google, zie ik dat de iphone 5 er bv. ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De L920 en L925 worden sowieso wel snel heet. Ga maar eens een intensief spelletje doen, dan merk je ook wel dat het niet zozeer aan Whatsapp ligt maar aan de brakke warmteafvoer. Kan verder weinig kwaad hoor, maar Whatsapp is dan ook wel wat intensiever qua gebruik dan een nieuws-app.

Al zou het niet verkeerd zijn als je je telefoon effe opnieuw opstart en/of whatsapp er even opnieuw op zet.

Hier wordt ie ook wel warm, maar niet echt superwarm ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ook op de ATIV S is het hetzelfde verhaal. Warmte ontwikkeling van de Lumia 925 zou toch anders moeten zijn dan de 920 vanwege ander materiaal en design verschillen.
WA is opnieuw geïnstalleerd en paar keer zelfs, ook opnieuw opgestart. Daar ligt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:15:
Mijn HTC One heeft daar bijvoorbeeld geen last van, de telefoon blijft koel en houdt redelijk zijn batterij capaciteit. Op dat vlak zal WA of WP8 nog veel winst kunnen behalen.

Ondanks dat ik weer op Android zit met een retesnelle telefoon hoop ik zo erg dat WP8 het gaat redden. Als ze de battery drain issues niet gaan fixen zal het toch moeilijk worden. Mensen die me vragen of het verstandig is over te stappen naar WP8 moet ik eerlijk gezegd een ander advies geven dan ik tot een paar weken geleden van de kerktorens schreeuwde.
Ik kan het niet maken mensen te misleiden met hoe geweldig alles is terwijl de voor hen belangrijkste app de accu zo snel leegtrekt en dan de telefoon na een maand in de hoek gooien omdat het ding geen accu tijd heeft. Zo'n mensen zullen nooit meer de overstap wagen en dat is jammer.
Daarom maak ik me zo boos hierover, fix die issies en zorg dat ik het iedereen weer kan aanraden.

PS: Ja ik heb WA gemaild.

[...]
Wat is snel leegtrekken? Bedoel ik whatsapp intensief en haal gemakkelijk de dag, zelfs voor de update.. Vraag mij echt serieus af wat sommige mensen met hun telefoon doen.... Je kan mij niet wijsmaken dat als je op een iphone of htc one 2 dagen met je smartphone kan doen als je de gehele dag browsed, whatsapp of met games. Meerdere benchmark tonen juist aan dat het gemiddelde bij deze smartphones gelijk is. Ken genoeg medestudenten en mensen om mij heen die hun iphone 5 2 keer per dag moeten opladen omdat ze continue erop gamen en browsen...

Wat ik zelf zie als je veel in de trein zit of auto, dat het verbruik van je accu veel hoger is. Roaming is hier de oorzaak van.

Daarnaast nogal offtopic, overstappen naar android brengt weer andere nadelen met zich mee. Voor de grap eens weer op xda of hier op tweakers er gegeken, en dan zie je vooral mensen klooien met updates en custom roms om een stabiele phone te hebben. Het is maar wat je voor lief neemt...

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 15-07-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Nieuwe whatsapp vind ik wel een verbetering.
Qua features mis ik voor opgenomen video's versturen. M'n vrouw zit nu ook op de 920, maar noemt het een klote toestel, omdat ze geen video's kan versturen.
MS mag die api wat mij betreft zo snel mogelijk vrijgeven. Leuk een secured platform aanbieden, maar WA is een van de meest gebruikte apps hier en video's versturen is wat mij betreft een essentieel onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:27
Russel88 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:31:
Nieuwe whatsapp vind ik wel een verbetering.
Qua features mis ik voor opgenomen video's versturen. M'n vrouw zit nu ook op de 920, maar noemt het een klote toestel, omdat ze geen video's kan versturen.
MS mag die api wat mij betreft zo snel mogelijk vrijgeven. Leuk een secured platform aanbieden, maar WA is een van de meest gebruikte apps hier en video's versturen is wat mij betreft een essentieel onderdeel.
Skype? Werkt volgens mij net zo goed voor video's. Of misschien wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Poops_McGhee schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:35:
[...]

Skype? Werkt volgens mij net zo goed voor video's. Of misschien wel beter.
Met Skype kan dat toch ook niet? Skype kan toch ook niet in je folders snuffelen naar reeds opgenomen video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Om nog even terug te komen op mijn battery drain van 30% per uur. Ik heb de app Battery Stats verwijderd en nu heb ik niet zo'n grote drain meer :) Beetje apart want voor de whatsapp update werkte het nog goed. Maargoed, dan maar zonder battery stats.
Pagina: 1 ... 26 ... 58 Laatste