regtur2 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:42:
[...]
Ik vind de lijst met emoticons juist fijn werken. Het beeld van de "animaties" herken ik niet. De "opbouw" gaat van zwart naar alle icoontjes binnen een oogwenk op mijn Lumia 800. Welke telefoon gebruik je en met welke windows phone versie?
Lumia 920, meest actuele WP8 versie.
(Gewoon kwestie van scherpe en kritische designer ogen

)
De 'opbouw' gaat vrij snel en zal de gemiddelde gebruiker misschien niet waarnemen.
Animaties horen functioneel en ondersteunend (en onopvallend) te zijn, in elk geval op WP maar hier zijn ze 'fancy' en overbodig.
Een van de uitgangspunten van WP design is 'content is the UI' oftewel geen 'chrome'. De UI van de nieuwe emoticons heeft welliswaar geen 'chrome' maar geeft me door die animaties toch dat gevoel.
Wat me ook is opgevallen is dat het backspace icon ('button') van de nieuwe emoticons totaal niet klopt.
Het is al 'geselecteerd' (gekleurd) terwijl er niet op is geklikt. Het doel is hier als 'cancel' om de emoticons dialoog te sluiten en terug te gaan naar het bericht.
Op Windows Phone gebruik je daarvoor de standaard back button van de telefoon en als er al een icon getoond moet worden is dat de 'back' icon en niet 'backspace icon'.
Zot genoeg sluit het niet alleen de emoticons dialoog maar werkt het ook nog als backspace en verwijderd het (onlogisch en ongewenst) het laatste karakter uit je bericht!
Wekt een onprofessionele indruk en zegt ook iets over de kwaliteitscontrole bij WhatsApp.
[
Voor 7% gewijzigd door
twilex op 14-07-2013 14:40
]