Ik krijg sinds gisteravond ook helemaal geen notificaties meer binnen (geen trilling/toon/tile). Zet ik vanmorgen whatsapp aan, 2 berichten. Vanmorgen alweer eentje pas zichtbaar nadat ik handmatig whatsapp open (ook geen notificatie op de tile). Net even een collega een testberichtje laten sturen, maar ook die komt pas binnen als ik whatsapp handmatig open. Een berichtje teruggestuurd en dat komt bij hem op zijn iphone wel direct binnen...nu eerst eens kijken of een soft reset nog wat verandert.
Had gisteren ongeveer hetzelfde, voor het eerst eigenlijk een notificatie echt 5 uur later (en afgelopen weken inderdaad wel eens een paar keer geopend en dan ineens een nieuw bericht). Eerder niet gehad (vaak wel eens te laat maar altijd tussen 2- max 30 minuten). Dat laatste gebeurde bijna nooit, maar enkele minuten wel regelmatig. Heb het idee dat ik veel stabielere versies van WA heb gedraaid
Gaat inderdaad niet echt lekker met whatsapp, krijg de hele dag door notificaties van berichten die ik vanochtend al had gehad/gelezen. Sluit me aan wat martin zegt, heb ook het idee dat deze versie verre van stabiel is.
Bij mij komen alle whatsapp notificaties nou ook meerdere keren binnen, op verschillende tijden. En de livetile werkt ook niet heel goed meer...
Verwijderd
Windows niet de enige met problemen. Ook android en iOS. WA probleem dus:
http://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp
http://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp
Gisteravond ik wou ff kijken of ik nog berichtjes had, op de tile niks (wp7.8). Open ik Whatsapp ineens allemaal berichtjes.
Anyway gisteravond zie ik via toast ook nog een paar berichtjes binnenkomen, open ik Whatsapp.. Niks! Ik heb nu echt het idee dat ik een paar berichtjes gemist heb.
Anyway gisteravond zie ik via toast ook nog een paar berichtjes binnenkomen, open ik Whatsapp.. Niks! Ik heb nu echt het idee dat ik een paar berichtjes gemist heb.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Via toast ... een paar berichten die ik al gelezen had. Ik heb zelf niet het idee een bericht gemist te hebben. Maar het blijft vreemd dat, via toast dus, je een berichtregel kunt lezen die je 6 berichten geleden al binnen had.
Duurt nu wel erg lang, deze wereldwijde storing.
Duurt nu wel erg lang, deze wereldwijde storing.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Alles we nou allemaal overstappen naar Kik zijn we van dit neuzel af en zijn we eindelijk van de WA problemen af.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
En daar heb je direct dus al het probleem...Telfordia schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:51:
Alles we nou allemaal overstappen naar Kik zijn we van dit neuzel af en zijn we eindelijk van de WA problemen af.
(Bijna) Iedereen gebruikt WA en er zijn meerdere alternatieven, waar maar een paar mensen naar overstappen, omdat toch niemand het gebruikt (het bekende Kip Ei verhaal).
Zelf gebruik ik sinds deze week Line en na enige pushen maar liefst twee mensen van mijn contactenlijst die het ook gebruiken!

Kik vind ik anders ook niet supergoed. Die heeft ook best vaak last dat als je de app niet open hebt staan, je helemaal geen notificaties krijgt.Telfordia schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:51:
Verder heeft die geen echte WP8 versie, dus die kan zeker sneller en uitgebreider.
Helaas heeft de ontwikkelaar aangegeven niet meer verder te gaan voor het WP8 platform, dus dit is dan ook meteen de laatste versie (in ieder geval voor lange tijd, mogelijk gaat de ontwikkelaar wel verder als er toch meer animo is).
Ik zit momenteel nog te zoeken naar een goed alternatief die wel gewoon bijgehouden wordt en gebruik maakt van de laatste WP8 vernieuwingen. Bij voorkeur 1 waar het lettertype ook groter kan, zodat mijn moeder hem ook wat makkelijker kan gebruiken.
Neem aan dat Skype door MS nog aardig zal worden gepushed binnen WP, zeker omdat WP7.8 eigelijk niet eens native ondersteuning heeft voor Skype (people hub). Ga er vanuit dat ze binnen berichtenhub dan MSN vervangen door Skype, of in iedergeval iets door dat Skype meer core-onderdeel wordt dan nu beetje halfbakken in WP8 rondzwerft. (de desktop versie laat wel duidelijk zien wie wel en geen skype heeft, mobiel dus niet).
Gebruik Skype nu met aantal mensen, werkt an sich best netjes alleen het chat scherm is soms slecht leesbaar (tekst schiet steeds naar boven) en ze hadden 20% meer van de hoogte kunnen gebruiken. Als je dan nog wat meer kan aanpassen qua layout/kleuren, zie ik wel een nette WA vervanger.
Gebruik Skype nu met aantal mensen, werkt an sich best netjes alleen het chat scherm is soms slecht leesbaar (tekst schiet steeds naar boven) en ze hadden 20% meer van de hoogte kunnen gebruiken. Als je dan nog wat meer kan aanpassen qua layout/kleuren, zie ik wel een nette WA vervanger.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bij mij krijg ik uberhaupt geen teken meer dat ik een nieuw bericht heb (geen notificatie, geen livetile sterretje).Martinspire schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:20:
[...]
Kik vind ik anders ook niet supergoed. Die heeft ook best vaak last dat als je de app niet open hebt staan, je helemaal geen notificaties krijgt.
En Whatsapp vertikt het weer om uberhaupt op te starten...
Gisteren had ik ook last van de eerder genoemde problemen, maar sinds vanmorgen werkt Whatsapp weer prima bij mij.
Verder niets bijzonders gedaan, telefoon staat 's nachts alleen op vliegtuigmodus.
Verder niets bijzonders gedaan, telefoon staat 's nachts alleen op vliegtuigmodus.
Bij mij zie ik mobiel ook wie Skype heeft. Mijn vriendin heeft Skype, en nog een paar familieleden. Staat er - in de personen hub- netjes bij hoor. Klik je daarop, wordt Skype geopend.SinergyX schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:28:
....of in iedergeval iets door dat Skype meer core-onderdeel wordt dan nu beetje halfbakken in WP8 rondzwerft. (de desktop versie laat wel duidelijk zien wie wel en geen skype heeft, mobiel dus niet).
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nou hier geen enkel probleem met WA, ook niet gehad.
Gisteren en eergisteren wel last gehad van vertraagde berichten. Vandaag draait ie weer als een zonnetje. Vertraagde berichten waren niet alleen op WP8, maar ook op m'n Droid.
Ja precies, heeft niks met WP8 te maken. Maar, WA is nog ver weg van een foutloos functioneren.
Ik heb niet echt het idee dat die sukkels van WA veel moeite doen de app te updaten.
Ik heb niet echt het idee dat die sukkels van WA veel moeite doen de app te updaten.
[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 02-04-2013 11:48 ]
FOUT!GerCor schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:54:
Ja precies, heeft niks met WP8 te maken. Maar, WA is nog ver weg van een foutloos functioneren.

Zie:
http://www.wpcentral.com/...ng-features-windows-phone
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
dreameater schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:53:
[...]
FOUT!Er zit weer een update aan te komen...
Zie:
http://www.wpcentral.com/...ng-features-windows-phone
nieuws: Gerucht: Google wil Whatsapp overnemen
Gooi ik WA er gelijk van af.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 06-04-2013 17:03 ]
Verwijderd
Hoe moeilijk is het nou om een stabiele app te maken als Whatsapp zijnde? Geduld begint een beetje op te raken, hij functioneert wel, maar ik krijg vaak dubbele meldingen voor één bericht en ik krijg ook vaak meldingen terwijl het bericht er niet tussen staat.
Als microsoft nou even een paar programmeurs naar Whatsapp stuurt voor een bepaalde periode. Hierdoor zal hun marktaandeel ook gaan stijgen, je wil niet weten hoeveel mensen Whatsapp hebben...
Als microsoft nou even een paar programmeurs naar Whatsapp stuurt voor een bepaalde periode. Hierdoor zal hun marktaandeel ook gaan stijgen, je wil niet weten hoeveel mensen Whatsapp hebben...
Hier idem.... Dan zullen ze je ook wel gelijk een goggle-account in de maag willen splitsen... En ik denk dat we WA er niet eens af hoeven gooien, voor 'ons' zullen ze het toch wel blokkerenGerCor schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:00:
nieuws: Gerucht: Google wil Whatsapp overnemen
Gooi ik WA er gelijk van af.
The ramblings of an idiot
Maar als Google de boel overneemt, dan weet je zeker dat je je privé gegevens aan Google doneert, die er vervolgens mee aan de haal gaat om ze te verkopen aan veel bedrijven die daar wel wat mee kunnen.McBoom schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:08:
[...]
Hier idem.... Dan zullen ze je ook wel gelijk een goggle-account in de maag willen splitsen... En ik denk dat we WA er niet eens af hoeven gooien, voor 'ons' zullen ze het toch wel blokkeren
Ook voor mij, zodra Google Whatsapp inderdaad overneemt, dan knal ik het er meteen uit.
WA ontkent overnamegesprekken met Google, maar ik ben het wachten op een fatsoenlijke app eigenlijk wel zat. Zodra Viber de contactpersonen WEL kan synchroniseren gooi ik WA er af. Ben er helemaal klaar mee.
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 09-04-2013 08:49 ]
ik denk persoonlijk dat whatsapp alleen maar slechter wordt voor windows phone als google het overneemt.
aangezien google nu al zo aardig is voor windows phone...
dus laten we hopen dat de ontkenning van whatsapp waar is
Toch denk ik dat een chat-dienst niet zonder een WP client kan. Misschien niet zo goed geintegreerd of wat minder features, maar je laat anders een heleboel mensen liggen. En je wilt juist met zo'n chatdienst wel dat iedereen er gebruik van maakt.SjorsC schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:54:
ik denk persoonlijk dat whatsapp alleen maar slechter wordt voor windows phone als google het overneemt.
En gezien het Google is, zal het wel mogelijk worden om 3rd parties toegang te geven tot het netwerk, waardoor we daarmee ook wel een prima client kunnen krijgen (vooropgesteld dat ze het niet elke week veranderen). Heck, zelfs Microsoft of Nokia kan een steentje bijdragen als het echt groot gaat worden.
Ik denk dat het nog te bezien is hoe populair het gaat worden. Als het niet veel meer bied dan Whatsapp of andere clients, dan maakt het weinig uit. Kun je net zo goed Google Talk gebruiken.
Zal me niets verbazen, áls Google WA overneemt, je binnen nu en halfjaar gewoon verplicht Google account te hebben en binnen jaar alles via + gaat lopen. Van het weekend zag ik dat ze dit al bij youtube nu toepassen, ik zit daar écht niet op de wachten.SjorsC schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:54:
Als MS skype nog beetje netter in het OS kan wegwerken (nu MSN verdwijnt vraag ik me af hoe ze dat gaan opvullen, nu het nog enkel FB en sms is, daar zou ik skype chat willen zien), ga ik wel gewoon via sms/skype werken.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Facebook is druk bezig met Android in te pikken van Google met de lancering van Facbook Home
Misschien ziet Google dit als een tegenmaatregel door WA te kopen?
dhr Wokke had gisteren een mooie link op Twitter of dat Facebook Home
http://www.appleoutsider.com/2013/04/05/home-turf/
Misschien ziet Google dit als een tegenmaatregel door WA te kopen?
dhr Wokke had gisteren een mooie link op Twitter of dat Facebook Home
http://www.appleoutsider.com/2013/04/05/home-turf/
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat we ooit een volwaardige WA versie zullen zien zolang WP onder de 15-20% marktaandeel blijft. Het is toch van het zotte dat Microsoft toestemming geeft aan WA om een hack toe te passen voor het sniffen naar berichten. Dit hadden ze best een half jaar geleden opgelost kunnen hebben. Of de ondersteuning voor notificaties/toast/berichten is brak in WP of WA irriteert express WP gebruikers.
graag waarom whatsapp als je facebook en skype hebt
simpelweg om de reden dat ik binnen mijn vriendengroep 1 van de weinige ben met windows phone.
en aangezien whatsapp op IOS en Android wel gewoon goed werkt is er voor hun geen reden om over te stappen naar skype of facebook....(jammer genoeg).
dus hoe dan ook, voor mij blijft whatsapp de meest gebruikte applicatie en heb ik het helaas nodig
en aangezien whatsapp op IOS en Android wel gewoon goed werkt is er voor hun geen reden om over te stappen naar skype of facebook....(jammer genoeg).
dus hoe dan ook, voor mij blijft whatsapp de meest gebruikte applicatie en heb ik het helaas nodig
Gelukkig is het gerucht ontkracht.. Zie het totaal niet zitten dat Google whatsapp zou overnemen. Gun ze geen enkele marktaandeel meer na hun vieze praktijken tegen Microsoft.
Hoop persoonlijk ook dat zijn ze eindelijk worden aangepakt door de Europese Commissie
Hoop persoonlijk ook dat zijn ze eindelijk worden aangepakt door de Europese Commissie
Als google Whatsapp overneemt en faalt door google+ in te voeren stapt iedereen toch over op Line? 3 jaar geleden was het BB messenger en was ik een van de weinige mensen die daarnaast ook whatsapp gebruikte. Zodra whatsapp een faal actie doet, zoals bijvoorbeeld betaald maken o.i.d. zie ik iedereen wel overstappen op wat anders. Niet direct misschien, maar wel op termijn.
Ik vind Line nou niet heel veel vlotter werken dan WAshenr schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:28:
Als google Whatsapp overneemt en faalt door google+ in te voeren stapt iedereen toch over op Line?
Zou leuk zijn als al mijn vrienden zouden overstappen op FB Chat, dat zal pas lekker werken doordat het geïntegreerd is in het systeem
Heb er toch heel veel last van dat berichten opeens niet meer binnenkomen.CokeZero schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:36:
Zou leuk zijn als al mijn vrienden zouden overstappen op FB Chat, dat zal pas lekker werken doordat het geïntegreerd is in het systeem
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Klopt, soms is 'ie ineens offline. Ook gaat het nog niet helemaal lekker als je facebook op zowel je computer als telefoon aan hebt staan:The Dolf schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:42:
[...]
Heb er toch heel veel last van dat berichten opeens niet meer binnenkomen.
• Is je scherm op de computer out of focus, krijg je het facebook bericht meteen op je telefoon binnen. Twee notificaties tegelijk en een enorme herrie in m'n kamer.
• Ik heb het vermoeden dat het telefoontje in de chat niet helemaal goed werkt wanneer er een inactief Facebook scherm op een computer open staat. Vaak wanneer dat thuis nog open staat (en ik ben buiten de deur) hangen mensen enorme verhalen tegen me op, wat ze echt nooit zouden doen als ze zouden zien dat ik vanaf mijn telefoon reageer.
Ik snap echt niet dat dit nog steeds zo is. Het probleem bestaat al veel langer. Als je niet op de berichten "App" kan vertrouwen, werkt het dus gewoon niet
Pas als WA, Facebook chat en notifications echt helemaal werken, en skype geïntegreerd is, stap ik pas over op WP8. De eerste twee apps gebruik ik toch wel het vaakst op een telefoon. Dus dan is het belangrijk dat het dan ook daadwerkelijk werkt.
Pas als WA, Facebook chat en notifications echt helemaal werken, en skype geïntegreerd is, stap ik pas over op WP8. De eerste twee apps gebruik ik toch wel het vaakst op een telefoon. Dus dan is het belangrijk dat het dan ook daadwerkelijk werkt.
En dan Line... Pfff hoezo dit is een messenger welke uit japan komt.... Ik zie de mega emoticons me al om de oren vliegen, 1 emoticon per scherm en verder past er niks geen tekst bij...
Ik vind de vieze praktijken die Google met z'n klanten doet veel erger. Lekker al je persoonlijke gegevens verkopen, zichzelf de content op de cloud toe-eigenen, malware in de Playstore tolereren (door geen vooraf controle uit te voeren), app gebruikers zonder credit card "dwingen" om van gratis apps gebruik te maken die bomvol advertenties zitten en onnodig veel persoonlijke data van je telefoon afhalen (flashlight app die toegang eist tot je muziek, video's, identiteit, internet, foto's, smartphone data en weet ik wat nog meer). Allemaal om maar zoveel mogelijk adverteerders op te geilen om jouw persoonlijke info aan te verkopen.vali schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:21:
Gelukkig is het gerucht ontkracht.. Zie het totaal niet zitten dat Google whatsapp zou overnemen. Gun ze geen enkele marktaandeel meer na hun vieze praktijken tegen Microsoft.
Blech!
Bij mij werken WA en notificaties, of dat nou NOS, Twitter, Regenmeter, Treinen, Viber, Skype, SMS en 3 mailboxen zijn, gewoon prima.kippengaas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:59:
Ik snap echt niet dat dit nog steeds zo is. Het probleem bestaat al veel langer. Als je niet op de berichten "App" kan vertrouwen, werkt het dus gewoon niet![]()
Bij mij werken alle notifications van apps die dat bieden, nergens problemen mee.
Alles werkt hier, maar die van WA is wat onbetrouwbaar. De counter op de tile geeft eigenlijk constant 1-10 aan, ook als ik de app open en die dan doodleuk 60 berichten gaat binnenhalen. De gewone push notifications werken dan weer wel goed.
@Sheik en Caelorum". Hoe zit het met berichten die je via de "berichten" app binnenkrijgt van Facebook Messenger? Gaat het daar ook altijd goed mee?
De tile van Whatsapp (en anderen zoals bv Facebook) update niet direct maar elk half uur geloof ik. Daardoor klopt het aantal meestal niet. Geen grote ramp imo, als je nieuwe berichten hebt dan wordt ie wel vernieuwd maar het duurt langer voor het weg gaat.Caelorum schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:59:
Alles werkt hier, maar die van WA is wat onbetrouwbaar. De counter op de tile geeft eigenlijk constant 1-10 aan, ook als ik de app open en die dan doodleuk 60 berichten gaat binnenhalen. De gewone push notifications werken dan weer wel goed.
Hij update wel altijd als je een bericht binnenkrijgt. Iig dat heeft die altijd gedaan bij mij. Ook zie ik dat als ik een bericht binnenkrijg de teller soms ophoogt en soms op 1 springt. Ergens klopt het dus niet.Martinspire schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:22:
[...] De tile van Whatsapp (en anderen zoals bv Facebook) update niet direct maar elk half uur geloof ik. [...]
@kippengaas: ik gebruik facebook Messenger niet op mijn telefoon
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2013 18:01 ]
Ik heb nergens last van met de live tile van whatsapp of facebook. Misschien is je bereik niet goed of iets dergelijks?Martinspire schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:22:
[...]
De tile van Whatsapp (en anderen zoals bv Facebook) update niet direct maar elk half uur geloof ik. Daardoor klopt het aantal meestal niet. Geen grote ramp imo, als je nieuwe berichten hebt dan wordt ie wel vernieuwd maar het duurt langer voor het weg gaat.
Ik heb ook nergens van, update direct net zoals Skype. Wat is het nut van updaten na een half uur?
Bij de mensen waar het maar 'soms' update: gebruiken jullie toevallig WiFi? Dat staat namelijk in slaapstand vaak uit, en dan heb je geen internet. En dus ook geen berichten 
WhatsApp is echt nog niet volwassen en stabiel, maar de live tile update hier (meestal) wel gewoon in real-time.
WhatsApp is echt nog niet volwassen en stabiel, maar de live tile update hier (meestal) wel gewoon in real-time.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de berichtenteller geen dubbele cijfers ondersteunt. Vandaar dat die weer op 1 springt misschien?Caelorum schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:00:
[...]
Hij update wel altijd als je een bericht binnenkrijgt. Iig dat heeft die altijd gedaan bij mij. Ook zie ik dat als ik een bericht binnenkrijg de teller soms ophoogt en soms op 1 springt. Ergens klopt het dus niet.
@kippengaas: ik gebruik facebook Messenger niet op mijn telefoon
De tile ondersteund ze wel, alleen vallt bij dubbele cijfers de meest rechtse zo goed als weg.
Ik heb vrij regelmatig ook verkeerde getallen met enkele cijfers..
Ik zat even te denken om er een nieuw topic voor te openen, maar het kan hier ook wel.
Ik wil mijn whatsapp berichten van mijn W7 telefoon halen. Er heeft iets plaatsgevonden
waardoor ik veel gecommuniceerd heb via whatsapp de laatste tijd en die berichten
hebben nu een speciale betekenis gekregen en ik wil ze echt niet kwijtraken.
Kan iemand me misschien verder helpen hoe ik ze van de telefoon krijg?
Ik heb een Lumia 800 met W7.8.
Ik wil mijn whatsapp berichten van mijn W7 telefoon halen. Er heeft iets plaatsgevonden
waardoor ik veel gecommuniceerd heb via whatsapp de laatste tijd en die berichten
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Is het misschien een idee om die gespreksgeschiedenis te e-mailen?rimave schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:36:
Ik zat even te denken om er een nieuw topic voor te openen, maar het kan hier ook wel.
U is geweldig!baszzz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:42:
[...]
Is het misschien een idee om die gespreksgeschiedenis te e-mailen?
Je kan inderdaad de gespreksgeschiedenis mailen ben ik nu achter dankzij de tip.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik krijg geen notificatie-geluid meer bij het binnen komen van een bericht. Heb een Lumia 920 met 1308 update.
Ik zou de mail dan wel even controleren als ik jou was. Je kan nl niet heel de geschiedenis mailen. Zit helaas een limiet op.rimave schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:49:
[...]
U is geweldig!![]()
Je kan inderdaad de gespreksgeschiedenis mailen ben ik nu achter dankzij de tip.
Gezocht!
Router
Voor diegenen die alleen met WiFi werken en deze optie nog niet hebben geprobeerd/gezien in combinatie met Whatsapp: Ga naar WiFi --> Ga naar Geavanceerd --> Zet ''Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm'' aan. Wifi is nu dus ook op de achtergrond aan. Dit zorgt er wel voor dat de batterij iets sneller leeg is, maar dat is de overweging die je zelf moet maken.
Bij mij werkt het tot op heden perfect (notificaties en ophalen van berichten).
Alleen bij WP8 neem ik aan?vipers120 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:00:
Voor diegenen die alleen met WiFi werken en deze optie nog niet hebben geprobeerd/gezien in combinatie met Whatsapp: Ga naar WiFi --> Ga naar Geavanceerd --> Zet ''Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm'' aan. Wifi is nu dus ook op de achtergrond aan. Dit zorgt er wel voor dat de batterij iets sneller leeg is, maar dat is de overweging die je zelf moet maken.
Gezocht!
Router
Geen idee. Ik gebruik WP8 maar dan zou je even moeten kijken of ook bij de andere versies van WP deze optie beschikbaar is.
ja...The Dolf schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:06:
[...] Alleen bij WP8 neem ik aan?
Ik heb vaak het probleem dat ik een bericht al een half uur geleden gehad hebt, maar na een half uur pas een notificatie krijg. Daarnaast zorgt het klikken op een toast vaak tot een vastlopende WA...
Daarnaast worden ook niet de juiste emoticons weergegeven, wat soms tot problemen leidt:p..
Conclusie WA is drama, zo erg dat het mijn WP8 plezier dusdanig verknalt...
Daarnaast worden ook niet de juiste emoticons weergegeven, wat soms tot problemen leidt:p..
Conclusie WA is drama, zo erg dat het mijn WP8 plezier dusdanig verknalt...
Jongens!! Eindelijk gaat die irritante music-background-api weg!! En nog veel meer in de komende update! Is al submitted naar de store!
http://www.wpcentral.com/...nd-agent-upcoming-version
v2.9.69 (submitted on 16-04)
• In addition to UI improvements we've rewritten our background agent code for increased performance (biggest plus no more music API usage)
• New smileys
• Fixes notification issues for WP8 users.
• Users can now see smileys on the double wide tile.
• Fast resume. (If the app is open and you click on the incoming notification it opens as if in Android, very fast really)
• On the start-up now it ask you to backup your chat history.
• Large images shown
• In addition to UI improvements we've rewritten our background agent code for increased performance (biggest plus no more music API usage)
• New smileys
• Fast resume. (If the app is open and you click on the incoming notification it opens as if in Android, very fast really)
• Large images shown
[ Voor 54% gewijzigd door eeNer op 18-04-2013 18:00 ]
Dit is echt heel goed nieuws!!!!!eeNer schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:57:
Jongens!! Eindelijk gaat die irritante music-background-api weg!! En nog veel meer in de komende update! Is al submitted naar de store!
• New smileys
• Large images shown
erg goed nieuws
al zit ik nog niet op versie 2.9.63, en dat zou volgens het artikel de laatste versie zijn.
maarja, tot die tijd maar tevreden zijn met mijn .49 versie ....
al zit ik nog niet op versie 2.9.63, en dat zou volgens het artikel de laatste versie zijn.
maarja, tot die tijd maar tevreden zijn met mijn .49 versie ....
Ik hoop dat deze functionaliteiten ook op de 7.8 komt!
Als ze het goed programmeren zullen veel mensen ook een fixe batterij besparing hebben. Ik ga van 100% bat naar 0% met 2 uur actief appen.
Als ze het goed programmeren zullen veel mensen ook een fixe batterij besparing hebben. Ik ga van 100% bat naar 0% met 2 uur actief appen.
Dit dus, echt heel vervelend! voor de rest was de app voor mij in ieder geval wel redelijk functioneel. Maar damn dat ze nu die audio zooi eruit hebben gehaald ben ik wel heel blij meebadluckboy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:30:
Ga direct kijken naar een W1 voor iemand in de familie
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Die 2.9.69 is een beta versie die niet vrij verkrijgbaar is in de Store. Wij normale stervelingen zullen hem pas krijgen als die beta versie 3.0 en dus de volgende major release is.
Nog even geduld, want volgens WPCentral kan 3.0 nooit meer ver zijn.
Nog even geduld, want volgens WPCentral kan 3.0 nooit meer ver zijn.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het zo zou mooi zijn als deze versie het gewoon GOED doet, notificaties op tijd enz. Back-up die werkt...
Jammer dat WhatsApp niet gewoon de normale Windows Phone emoji gebruikt. Wel als je een bericht aan het tikken bent maar als je hem verstuurd zie je de emoji style van iOS/Android wat zo vloekt met Windows Phone.
Jammer dat WhatsApp niet gewoon de normale Windows Phone emoji gebruikt. Wel als je een bericht aan het tikken bent maar als je hem verstuurd zie je de emoji style van iOS/Android wat zo vloekt met Windows Phone.
Crap ik dacht hijs gesubmit dus morgen ofzo komtie wel in de store
ik weet niet precies hoe het op 7.8 is geregeld.badluckboy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:30:
maar de audio-'bug' zat erin omdat er anders geen constante verbinding gemaakt kon worden in 7.5.
als dit in 7.8 nog steeds niet op een andere manier kan heb je grote kans dat hij niet (geheel) naar 7.8 komt
dat dacht ik dus ook!badluckboy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:15:
Crap ik dacht hijs gesubmit dus morgen ofzo komtie wel in de store
Dan wachten we wel geduldig op versie 3! We hebben in ieder geval een mooi uitzicht zo met die mooie features. Dat maakt het wachten minder erg. Het zal niet lang meer duren verwacht ik.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om te bellen vanuit whatsapp? Kan het niet zo snel vinden (of is dat een beperking vanuit windows phone weer). Vind die integratie juist zo handig op bijvoorbeeld android...
Moet in mijn ogen wel mogelijk zijn om te implementeren, sinds het wel mogelijk is om vanuit de browser iemand te bellen.m0ridin schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:21:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om te bellen vanuit whatsapp? Kan het niet zo snel vinden (of is dat een beperking vanuit windows phone weer). Vind die integratie juist zo handig op bijvoorbeeld android...
Ik heb nooit ergens gelezen dat WA van plan is bellen mogelijk te maken.
Overigens, als mijn familie, vrienden en kennissen morgen overstappen naar een Skype of Viber, of welk chatdienst dan ook, dan ben ik ook ze weer weg bij WA. WA zegt mij verder niks.
Overigens, als mijn familie, vrienden en kennissen morgen overstappen naar een Skype of Viber, of welk chatdienst dan ook, dan ben ik ook ze weer weg bij WA. WA zegt mij verder niks.
Je kan iig een contact aangeven om te bellen. De gebruiker moet dan wel alsnog eerst akkoord gaan met het daadwerkelijk bellen. Dus op het call knopje drukken. Het kost ook echt drie keer niks om dit te implementeren afhankelijk van hoe hun app dan is opgebouwd. Maar als dit meer dan 15 min kost dan zou ik toch gaan overwegen een complete rewrite te doen en de huidige prutsers van het project af te halen.vali schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:45:
[...]
Moet in mijn ogen wel mogelijk zijn om te implementeren, sinds het wel mogelijk is om vanuit de browser iemand te bellen.
Het implementeren van het bellen van een contactpersoon is doodeenvoudig: MSDN: How to use the phone call task for Windows Phone. Dat zou er zo in moeten kunnen zitten - het telefoonnummer is al bekend en geverifieerd.Caelorum schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 02:26:
[...]
Je kan iig een contact aangeven om te bellen. De gebruiker moet dan wel alsnog eerst akkoord gaan met het daadwerkelijk bellen. Dus op het call knopje drukken. Het kost ook echt drie keer niks om dit te implementeren afhankelijk van hoe hun app dan is opgebouwd. Maar als dit meer dan 15 min kost dan zou ik toch gaan overwegen een complete rewrite te doen en de huidige prutsers van het project af te halen.
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 19-04-2013 04:34 ]
We are shaping the future
Fijn om te horen dat het zo eenvoudig is (en erg sneu dat het er niet al in zit dan eigenlijk)... Vaak zat dat ik een berichtje krijg waar ik even over wil bellen oid. Hopen dat het er snel in komt te zitten dan

Ik zie nu net dat mijn account bij WA is verlengd met een jaar.
Hij was eerst maar 1 jaar geldig (t/m 11-05-2013), maar nu is hij verlengd tot 11-05-2014.
Hij was eerst maar 1 jaar geldig (t/m 11-05-2013), maar nu is hij verlengd tot 11-05-2014.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Zou iedereen even willen stoppen met reageren in dit topic totdat de update er is.
Hoop nl iedere keer als er een nieuw bericht is dat er gemeld wordt dat hij online staat (V3 dus)
Hoop nl iedere keer als er een nieuw bericht is dat er gemeld wordt dat hij online staat (V3 dus)
haha ik ook!hjs schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:56:
Zou iedereen even willen stoppen met reageren in dit topic totdat de update er is.
Ok ik zal niet meer reageren tot V3 er is. Beloofd
Probleem vind ik bij Skype, het zit nog niet volledig in WP8. Ok, WA natuurlijk ook niet, maar ik had verwacht dat doordat ze MSN/WLM weg hebben gehaald, de chatfunctie van Skype zou komen bij de SMS/Facebook chat (waar dus MSN vroeger bij zat).GerCor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 02:11:
Ik kom deze klacht nergens op Google tegen maar lijkt me sterk dat ik de enige ben. Regelmatig als ik Whatsapp open op mijn HTC Windows Phone 8s blijft deze staan met alleen de background van whatsapp in beeld. Ik moet dan echt de telefoon booten om hem weer werkend te krijgen.....
Default blanke hetero
Nou, rebooten.... gewoon terug gaan, en weer de app selecteren werkt bij mij. Maar, eigenlijk ben ik dat WhatsApp al helemaal zat. Het is omdat mijn collega's niet op Skype willen, anders had ik het allang gedumpt. Voegt niks toe aan Skype of Viber. Viber werkt trouwens ook voor geen meter op mijn HTC 8X maar versie 3.0 is over enkele weken beschikbaar.
Je kunt in Skype (nog????) geen foto's/video's uploaden, en het zit allemaal erg vaag in elkaar. Maar voor chat met mijn vriendin gebruik ik altijd Skype.
Je kunt in Skype (nog????) geen foto's/video's uploaden, en het zit allemaal erg vaag in elkaar. Maar voor chat met mijn vriendin gebruik ik altijd Skype.
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 19-04-2013 13:16 ]
wordt volgens mij met de blue-update in de zomer wel geintegreerdSinergyX schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:35:
[...]
Probleem vind ik bij Skype, het zit nog niet volledig in WP8. Ok, WA natuurlijk ook niet, maar ik had verwacht dat doordat ze MSN/WLM weg hebben gehaald, de chatfunctie van Skype zou komen bij de SMS/Facebook chat (waar dus MSN vroeger bij zat).
Soms kan ik heen en weer gaan wat ik wil maar blijf terug komen in het zelfde scherm. Ik mis een taskkill achtig appjeGerCor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:15:
Nou, rebooten.... gewoon terug gaan, en weer de app selecteren werkt bij mij. Maar, eigenlijk ben ik dat WhatsApp al helemaal zat. Het is omdat mijn collega's niet op Skype willen, anders had ik het allang gedumpt. Voegt niks toe aan Skype of Viber. Viber werkt trouwens ook voor geen meter op mijn HTC 8X maar versie 3.0 is over enkele weken beschikbaar.
Default blanke hetero
Verwijderd
Bewijs eens dat ze je persoonlijke gegevens verkopen? Want Google heeft duidelijk gezegd dat ze dat niet doen. Maar blijkbaar ben jij zo op de hoogte en heb jij hier bewijs van? Want als Google dat doet stort hun hele business in.Poops_McGhee schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:15:
[...]
Ik vind de vieze praktijken die Google met z'n klanten doet veel erger. Lekker al je persoonlijke gegevens verkopen, zichzelf de content op de cloud toe-eigenen, malware in de Playstore tolereren (door geen vooraf controle uit te voeren), app gebruikers zonder credit card "dwingen" om van gratis apps gebruik te maken die bomvol advertenties zitten en onnodig veel persoonlijke data van je telefoon afhalen (flashlight app die toegang eist tot je muziek, video's, identiteit, internet, foto's, smartphone data en weet ik wat nog meer). Allemaal om maar zoveel mogelijk adverteerders op te geilen om jouw persoonlijke info aan te verkopen.
Blech!
Ik zie graag bewijs
Wanneer komt die nieuwe update nu? Worden we weer lekker gemaakt met een dode mus? Er is al regelmatig in het nieuws gekomen dat de 'binnenkort' een update aankomt. Maar de daad bij het woord voegen blijkt lastig te zijn.
Hoezo stort hun hele business in? Ik zie niks instorten en alleen al het vermoeden dat Google iets met jouw persoonlijke gegevens zou doen, is voor veel mensen de reden om of niks met Google te maken te willen hebben of het maakt ze niets uit. Laat jij maar eens een bewijs zien dat als Google persoonlijk gegevens verkoopt hun hele business instort.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:41:
[...]
Bewijs eens dat ze je persoonlijke gegevens verkopen? Want Google heeft duidelijk gezegd dat ze dat niet doen. Maar blijkbaar ben jij zo op de hoogte en heb jij hier bewijs van? Want als Google dat doet stort hun hele business in.
Ik zie graag bewijs
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 21-04-2013 08:35 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bleh, ik word nu toch wel weer extra chagrijnig van whatssapp. Werk op een samsung omnia 7. Maar de applicatie is zo ongelofelijk traag dat ik enkel hierom al zou overstappen op een nieuwe mobiel. Voor de rest ben ik volkomen tevreden met mijn huidige telefoon en kan hij gerust nog een paar jaar mee maar omdat er van die zeer grote prutsers bij whatssapp aan het werk zijn heb ik al maanden lang een mislukte gebruikers ervaring. Bedankt whatssapp. Als er één systeem is waar jullie juist de mogelijkheid hadden om origineel te zijn was het wel Windows Phone. Bedenk eens wat originelers met de live tiles, de integratie met verschillende diensten, een originele lay out gebasseerd op een meer horizontale menu structuur in plaats van enkel naar het volgende scherm gaan waar je ook een simpel knopje voor kon gebruiken. Misschien iets meer visueel ingericht (maar wacht dan word de applicatie helemaal veel te zwaar dat kan never nooit niet!!!!). Whatssapp heeft voor mij echt totaal de plank mis geslagen.
sorry voor mijn beklag maar ik vind het zo jammer.
sorry voor mijn beklag maar ik vind het zo jammer.
De beste stuurlui staan aan wal.
Een chatprogramma lijkt me nu niet zo heel moeilijk te maken. Voor school heb ik het vroeger ook eens moeten programmeren binnen acht weken met vier man met weinig ervaring. Het lijkt me dat als je anderhalf jaar geleden een WP versie om de markt hebt gegooid dat je met een team van ervaren programmeurs toch wel iets beter werk kunt afleveren.GerCor schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:14:
De beste stuurlui staan aan wal.
Gezocht!
Router
Want een chatapplicatie die naar meer dan een miljard gebruikers moet kunnen schalen is natuurlijk hetzelfde als een simpel chatprogramma waarmee slechts 2 mensen communiceren op 1 soort hardware.
De waarheid ligt natuurlijk ergens in het midden, het lijkt me inderdaad wel dat de mensen van whatsapp wel wat beters af kunnen leveren en in een hoger tempo.Avalaxy schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:30:
Want een chatapplicatie die naar meer dan een miljard gebruikers moet kunnen schalen is natuurlijk hetzelfde als een simpel chatprogramma waarmee slechts 2 mensen communiceren op 1 soort hardware.
Het aantal gebruikers maakt niet zo heel veel uit voor een programma. Daar heb je gewoon servercapaciteit voor nodig.Avalaxy schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:30:
En het klopt dat ik het voor 1 soort hardware (x86) heb gemaakt maar dat is irrelevant. En nee, groepsgesprekken en file transfer werden ondersteund in het simpel programma. Had ook maar acht weken de tijd terwijl je in die tijd ook nog college kreeg zodat je de kennis kreeg om het daadwerkelijk te maken.
edit:
Eigenlijk bestaat het uit minmaal twee programma's. Server en client. De serverapplicatie was in mijn ogen het moeilijkste om te maken. En zoals je zelf al aangaf, een miljard gebruikers moet kunnen schalen zal ongetwijfeld nog lastiger zijn. Maar dat is redelijk op orde.
De client prgrammeren stelt daarintegen geen donder voor.
Eigenlijk bestaat het uit minmaal twee programma's. Server en client. De serverapplicatie was in mijn ogen het moeilijkste om te maken. En zoals je zelf al aangaf, een miljard gebruikers moet kunnen schalen zal ongetwijfeld nog lastiger zijn. Maar dat is redelijk op orde.
De client prgrammeren stelt daarintegen geen donder voor.
[ Voor 18% gewijzigd door The Dolf op 22-04-2013 01:08 ]
Gezocht!
Router