Druk op het ballonnetje met een : - ) er in, dan zie je drie icoontjes onderin je balk. Druk op het messenger-poppetje en zet jezelf op beschikbaar o.i.d. Voortaan zal je Facebook chat hier ook terug vinden!Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:46:
[...]
Waar zit dat in WP8? Ik kan het in de People hub niet vinden.
(Contact personen die ik ook op Facebook heb zijn gesynct, maar meer dan bellen/Sms/email en "iets achterlaten op het prikboard" kan ik niet vinden.
Sweet en bedanktivibes schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:03:
Ik heb de Whatsapp (2.8.2) XAP file even op Wetransfer geplaatst:
http://no.nl/whatsapp282xap
Nu maar hopen dat er snel een update komt welke hem wat efficienter laat werken, maar iig is het voorlopig even beter dan niets.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:46:
[...]
Waar zit dat in WP8? Ik kan het in de People hub niet vinden.
(Contact personen die ik ook op Facebook heb zijn gesynct, maar meer dan bellen/Sms/email en "iets achterlaten op het prikboard" kan ik niet vinden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Op die plek kan overigens meer staan dan alleen facebook.
Omdat de mensen die hem al wel hebben draaien geen grote problemen ervaren buiten de problemen die er altijd al zijn geweest voor whatsapp op windowsphone zoals traagheid? Daarom dus! Iedreeen die hem hier werkend krijgt via de developers methode kunnen hem nu ook gewoon gebruiken zonder al te grote issues. Leg mij dan nog maar even de daadwerkelijke reden uit.Matthijs Hoekstra schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:10:
[...]
Die reden was er dus wel. Waarom denken mensen toch dat whatsapp dit doet om 'te pesten' oid?

net een reset gedaan van mijn nokia en nu heb ik geen whatsapp meer... wat ruk. Ik voorzie iedereen wel op een gegeven moment overstappen naar facebook oid.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Er zijn ook problemen die je niet echt ervaart. Berichten die ongecodeerd verstuurd worden (en die via een open wifinetwerk dus makkelijk te lezen zijn door ongeveer iedereen, maar dit was toch al gefixed?) of telefoonnummers die gekaapt worden ervaren de meeste mensen niet als een probleem. Totdat ze doodgespamt worden.Kaasje123 schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:34:
[...]
Omdat de mensen die hem al wel hebben draaien geen grote problemen ervaren buiten de problemen die er altijd al zijn geweest voor whatsapp op windowsphone zoals traagheid? Daarom dus! Iedreeen die hem hier werkend krijgt via de developers methode kunnen hem nu ook gewoon gebruiken zonder al te grote issues. Leg mij dan nog maar even de daadwerkelijke reden uit.![]()
En zo is er wellicht een (ander) probleem wat ze liever fixen voordat ze het weer in de marketplace zetten. Maar is het blijkbaar niet groot genoeg om de service uit de lucht te halen (of dat heeft geen nut). En blijkbaar is het wel zo, euh, pijnlijk dat ze het probleem niet op een groot reclamebord hangen. Of dat zou misbruik natuurlijk alleen maar vergroten.
je zou gelijk hebben ware het niet dat hij voor wp7 gewoon geschikbaar is en dat exact dezelfde versie is als voor wp8. Tevens is er al door een medewerker van whatsapp excuses aangeboden dat hij niet beschikbaar is op de marketplace en dat dat wel zou moeten.fruitbakje schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:10:
[...]
Er zijn ook problemen die je niet echt ervaart. Berichten die ongecodeerd verstuurd worden (en die via een open wifinetwerk dus makkelijk te lezen zijn door ongeveer iedereen, maar dit was toch al gefixed?) of telefoonnummers die gekaapt worden ervaren de meeste mensen niet als een probleem. Totdat ze doodgespamt worden.
En zo is er wellicht een (ander) probleem wat ze liever fixen voordat ze het weer in de marketplace zetten. Maar is het blijkbaar niet groot genoeg om de service uit de lucht te halen (of dat heeft geen nut). En blijkbaar is het wel zo, euh, pijnlijk dat ze het probleem niet op een groot reclamebord hangen. Of dat zou misbruik natuurlijk alleen maar vergroten.
nou ik weer zo 2 bugs die naar voren komen op wp8 met de wp7 versie. 1 daarvan was het authenticeren, je moet de code invoeren, app afsluiten en dan kun je pas weer verder. erg onhandig en veel mensen die dat niet snappen. Dus ik snap best dat ze de app dan tijdelijk verwijderen tot ze een oplossing hebben.justice strike schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:12:
[...]
je zou gelijk hebben ware het niet dat hij voor wp7 gewoon geschikbaar is en dat exact dezelfde versie is als voor wp8. Tevens is er al door een medewerker van whatsapp excuses aangeboden dat hij niet beschikbaar is op de marketplace en dat dat wel zou moeten.
btw, ik snap best dat mensen deze app missen omdat ze um veel gebruiken, aan de andere kant. Whatsapp mag toch zelf wel bepalen hoe ze hun business runnen. Tis nou niet dat je geld overmaakt elke maand om deze dienst te kunnen gebruiken...
Mee eens. Gelukkig zijn er nog veel meer mensen hier die niet zo krampachtig aan WA vastzitten.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:26:
[...]
Whatsapp mag toch zelf wel bepalen hoe ze hun business runnen. Tis nou niet dat je geld overmaakt elke maand om deze dienst te kunnen gebruiken...
Ryceck schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:42:
[...]
Sweet en bedanktHeb hem nu ook eindelijk draaien.
Nu maar hopen dat er snel een update komt welke hem wat efficienter laat werken, maar iig is het voorlopig even beter dan niets.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Grote kans dat men bij WP8 iets strenger is mbt Api gebruik. Dus bijvoorbeeld dat Whatsapp nu background audio misbruikt en MS heeft gezegd dat ze dat niet moeten doen, om vervolgens de applicatie te weren. Dat lijkt me best een legitieme reden. Niet fijn voor WP8 gebruikers, maar ik zou er als fabrikant ook niet blij mee zijn als een 3e partij je software of framework gaat misbruiken. Dat de WP7 versie nog werkt is dan meer te wijden aan het feit dat dat ze dat daar oogluikend hebben toegelaten, maar voor WP8 niet meer accepteren.
Wat mogelijk ook de reden is dat het zo lang duurt voor ie er weer is
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2012 15:45 ]
Oke heel duidelijk thnx! Bij mij staat dat er niet bij.
Mobiel bellen, Sms, Werk bellen, Bericht op prikbord, e-mail verzenden, website weergeven, verjaardag. Zijn de opties die hij laat zien.
Bij mij staat bovenin ook
Voornaam Achternaam
Google, Facebook.
Bij jou staat daar alleen Facebook zie ik. Misschien dat daar het verschil zit.
Ik heb dus mijn contacten binnen Google(gmail) staan en die gekoppeld, daarna pas Facebook toegevoegd zodat WP8 niet automatisch iedereen uit Facebook ging trekken, uiteraard hoef ik niet iedereen van Facebook in mijn telefoon contacten lijst.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 10-12-2012 15:59 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat is dat nou voor domme catch-all opmerking? Je probeert krampachtig iets te verdedigen, maar als je argumenten op zijn gooi je dit er maar in.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:26:
aan de andere kant. Whatsapp mag toch zelf wel bepalen hoe ze hun business runnen. Tis nou niet dat je geld overmaakt elke maand om deze dienst te kunnen gebruiken...

Je kan op z'n minst toegeven dat hoe ze het momenteel doen niet heel erg handig is.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2012 16:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Er zijn er ook genoeg die al wel betaald hebben.oisyn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
[...]
Wat is dat nou voor domme catch-all opmerking? Je probeert krampachtig iets te verdedigen, maar als je argumenten op zijn gooi je dit er maar in.Tegenargument: gebruikers hebben toch ook gewoon het recht om te klagen over een onhandige service, ookal betalen ze er niet voor?
Je kan op z'n minst toegeven dat hoe ze het momenteel doen niet heel erg handig is.
Het is niet zozeer WA verdedigen als wel jouw verwachtingen wat realistischer maken. Je kan wel gaan doen alsof WA hard aan het falen is en alsof er alleen maar idioten werken, maar je moet je tegelijkertijd realiseren dat er waarschijnlijk maar een handjevol mensen werken die miljoenen mensen tevreden moeten houden (en dan heb ik het niet eens over de legal requirements enz, weten jullie nog hoe snel blytes weer uit de lucht werd gehaald en nooit meer is terug gekomen?)..oisyn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
[...]
Wat is dat nou voor domme catch-all opmerking? Je probeert krampachtig iets te verdedigen, maar als je argumenten op zijn gooi je dit er maar in.Tegenargument: gebruikers hebben toch ook gewoon het recht om te klagen over een onhandige service, ookal betalen ze er niet voor?
Over of WA aan het falen is mbt simpele dingen als een app in de marketplace zetten durf ik geen uitspraken over te doen. Ik heb namelijk geen idee wat de problemen zijn. Ik verwacht wel dat het geen idioten zijn, en dat ze heel goed weten dat met elke dag dat ze wachten, meer mensen gaan overstappen en meer mensen straks geen whatsapp meer installeren en daarmee niet die ene € meer overmaken. En dus verwacht ik dat ze wel degelijk een heel gegronde reden hebben om die app er niet in te zetten.
Op windows phone betaald voor whatsapp? vreemd.T7D_Sneezy schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:57:
[...]
Er zijn er ook genoeg die al wel betaald hebben
Je quote 1 zin en vergeet de andere argumenten. Dus geen catch-all opmerking..oisyn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
[...]
Waar het mij om gaat is dat hier een hoop geschreeuw en geblaat is van zeer gefrustreerde gebruikers die allerlei redenen claimen waarom whatsapp is verdwenen. Dat er geen problemen zouden zijn en men aan het pesten is etc etc.
Ik geef alleen maar aan dat dat niet zo is, dat je het niet eens bent met hoe ze dingen daar doen dat kan. Feit blijft dat men hier nogal wat eist van een bedrijf zonder daar zelf maar iets voor terug te geven (al was het maar begrip en/of geduld)
Ik kan het ongegrip ook wel begrijpen. Wat ik alleen niet begrijp is dat het een bedrijf is met fulltimers in dienst waaronder ook een select groepje programmeurs. Die moeten toch na een weekje buffelen toch wel weer hun product (waar zij ook afhankelijk van zijn) kunnen fixen?Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:58:
[...]
Je quote 1 zin en vergeet de andere argumenten. Dus geen catch-all opmerking.
Waar het mij om gaat is dat hier een hoop geschreeuw en geblaat is van zeer gefrustreerde gebruikers die allerlei redenen claimen waarom whatsapp is verdwenen. Dat er geen problemen zouden zijn en men aan het pesten is etc etc.
Ik geef alleen maar aan dat dat niet zo is, dat je het niet eens bent met hoe ze dingen daar doen dat kan. Feit blijft dat men hier nogal wat eist van een bedrijf zonder daar zelf maar iets voor terug te geven (al was het maar begrip en/of geduld)
Ik denk dat we toch op z'n minst wel een pagina op hun website hadden mogen zien waarop ze het een en ander uitlegden over de situatie? Dat is toch niet zoveel gevraagd? Hoe moeilijk kan het zijn om een beetje te communiceren met je achterban en een ruwe tijdsindicatie af te geven over hoe lang het nog kan gaan duren. Het enige wat we krijgen is complete radiostilte. Hoe bizar is dat als bedrijf zijnde richting je klanten?Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:58:
[...]
Feit blijft dat men hier nogal wat eist van een bedrijf zonder daar zelf maar iets voor terug te geven (al was het maar begrip en/of geduld)
Ik mag hopen dat de app binnenkort terugkomt gezien mijn vrienden het allemaal gebruiken, maar als facebook of welke andere ontwikkelaar dan ook het voor elkaar krijgt om dit zooitje helemaal kapot te concurreren dan zou ik er geen enkele traan om hoeven laten. Echt hoe moeilijk kan het zijn als ontwikkelaar om die app binnen een week te fixen...
[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 10-12-2012 21:52 ]
Vreemd dat jij als "windows phone developer" je niet voor kan stellen dat mensen van iOs/Android/whatever overstappen naar WP8 en op hun vorige device al betaald hebben voor whatsapp. Mijn whatsapp licentie loopt nog tot 2014... Daarbij betaal je dus voor de licentie van jouw telefoonnummer en niet voor die app op 1 platform. Whatsapp zegt zelf een cross platform messenger te zijn, hebben in eerste instantie een app gelanceerd die werkte met wp8, trekken die vervolgens terug en laten niks horen. Het gaat mij niet om die ene euro, maar om het idee.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:55:
[...]
Op windows phone betaald voor whatsapp? vreemd.
Ik snap wel dat ze whatsapp niet voor de lol uit de wp8 store halen, er zullen heus wel redenen voor zijn. Echter kan ik niet snappen wat er zo lastig is aan een blogpost van 15 minuten waarmee je meteen voor (tien/honderd)duizenden mensen een hoop vragen wegneemt.
Verwijderd
Nouja, niet dat mensen hun frustraties nu op jou moeten gaan richten, maar jij geeft er in ieder geval de schijn van achter de overwegingen van het Whatsappteam te staan, en los van het feit dat jij daar vast niet veel mee te maken hebt, snap ik, en ik denk enkele anderen met mij, niet hoe jij in hemelsnaam kunt vinden dat ze de zaken goed regelen daar, in waar ze dan ook zitten.
volgens mij was er iemand van microsoft zelf die had aangegeven dat whatsapp hem zelf uit de store heeft getrokken en dat hij niet geweerd is door microsoft.Martinspire schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:44:
Grote kans dat men bij WP8 iets strenger is mbt Api gebruik. Dus bijvoorbeeld dat Whatsapp nu background audio misbruikt en MS heeft gezegd dat ze dat niet moeten doen, om vervolgens de applicatie te weren. Dat lijkt me best een legitieme reden. Niet fijn voor WP8 gebruikers, maar ik zou er als fabrikant ook niet blij mee zijn als een 3e partij je software of framework gaat misbruiken. Dat de WP7 versie nog werkt is dan meer te wijden aan het feit dat dat ze dat daar oogluikend hebben toegelaten, maar voor WP8 niet meer accepteren.
Vannacht was 2.8.2 tijdelijk in de store te vinden. Ik kwam erachter toen ik de WP8 Update van mijn HTC 8X binnenkreeg. Vanochtend was hij weer verdwenen. Waar daar nou de bedoeling van was...I dunno. Maar er is hoop
Is het een programmeerkwestie dan? Even voor de duidelijkheid, niemand hier weet waarom WA niet in de marketplace zit, en niemand weet dus hoe ze dat zo snel mogelijk wel weer zouden kunnen doen. Dus oplossingen als 'smijt er een paar programmerende fulltimers tegen aan' missen wellicht volledig hun doel.Robkazoe schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:20:
[...]
Ik kan het onbegrip ook wel begrijpen. Wat ik alleen niet begrijp is dat het een bedrijf is met fulltimers in dienst waaronder ook een select groepje programmeurs. Die moeten toch na een weekje buffelen toch wel weer hun product (waar zij ook afhankelijk van zijn) kunnen fixen?
Dat klinkt een beetje vreemd. "Matthijs, jij weet meer dan de situatie dan wij, dus kan jij beter inschatten hoe de zaken ervoor staan. Dus als jij zegt dat het WA team de zaken een soort van goed regelt dan weet jij dat beter dan wij. Maar toch zijn wij het per definitie niet met je eens, wij vinden dat ze de zaken niet goed regelen. Dat wij er dus minder vanaf weten dan jij maakt niet uit."Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:43:
Nouja, niet dat mensen hun frustraties nu op jou moeten gaan richten, maar jij geeft er in ieder geval de schijn van achter de overwegingen van het Whatsappteam te staan, en los van het feit dat jij daar vast niet veel mee te maken hebt, snap ik, en ik denk enkele anderen met mij, niet hoe jij in hemelsnaam kunt vinden dat ze de zaken goed regelen daar, in waar ze dan ook zitten.
Hun communicatie is niet zo best, dat ben ik met iedereen eens. Maar dat is heel wat anders dan 'een app niet in de marketplace zetten', om wat voor reden dan ook. Daar hebben ze denk ik een hele goede reden voor. Dus als je zeikt op WA, doe het dan om de goede reden.
Als je hebt betaalt, prima, dan heb je natuurlijk wat meer recht om een degelijk product te eisen. Maar bedenk wel dat €1 nog geen 2 minuten programmeerwerk of klantencontact waard is.
Heeft het hele WA gebeuren niet te maken met het feit dat WA zich voordoet als een audio streaming service en daardoor WiFi aanhoudt? MS schijnt dat niet helemaal te waarderen en daardoor wacht WA met een nieuwe versie totdat de WiFi fix, zoals die op de 8X nu wordt uitgerold, wat verder beschikbaar is?
Dat lijkt het meest logische verhaal inderdaadBeanie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:17:
Heeft het hele WA gebeuren niet te maken met het feit dat WA zich voordoet als een audio streaming service en daardoor WiFi aanhoudt? MS schijnt dat niet helemaal te waarderen en daardoor wacht WA met een nieuwe versie totdat de WiFi fix, zoals die op de 8X nu wordt uitgerold, wat verder beschikbaar is?
even een algemene vraag over WA. Ik kan bij 1 persoon niet zien of diegene online is, kan het zijn dat die persoon WA heeft verwijderd van haar telefoon?
Die kans bestaat, maar er is bij o.a. iOS een optie aan te vinken dat je status niet zichtbaar is voor anderen. Dan kun je dus niet zien wanneer iemand voor het laatst online geweest is. Bij de WP versie kan dat (nog) niet, of het bij Android kan weet ik niet.badluckboy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:34:
even een algemene vraag over WA. Ik kan bij 1 persoon niet zien of diegene online is, kan het zijn dat die persoon WA heeft verwijderd van haar telefoon?
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat whatsapp dingen goed heeft geregeld?Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:43:
ondere andere...badluckboy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:42:
ze gebruikt Android.
Android heeft die functie ook.
Nice!
Mag hopen dat dat niet alleen voor lumia telefoons is! Maar eindelijk is een schatting wanneer de app komt..
Verwijderd
Ja, nou, het punt is, ik vind helemaal niet dat als hij zegt dat het Whatsappteam de zaken een soort van goed regelt, hij dat beter weet dan de rest. Namelijk, het gaat hier niet alleen om een app die uit de Windows Phone Store is gehaald, maar om zaken waarvan iedereen getuige is (notificaties, performance, kapotte features, ...), en bij velen bron van frustratie is geweest voor de periode van al anderhalf jaar, met als climax het niet op orde hebben van je app bij de lancering van WP8. Maar laten we vragen wat hij ervan vindt.fruitbakje schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:29:
Dat klinkt een beetje vreemd. "Matthijs, jij weet meer dan de situatie dan wij, dus kan jij beter inschatten hoe de zaken ervoor staan. Dus als jij zegt dat het WA team de zaken een soort van goed regelt dan weet jij dat beter dan wij. Maar toch zijn wij het per definitie niet met je eens, wij vinden dat ze de zaken niet goed regelen. Dat wij er dus minder vanaf weten dan jij maakt niet uit."
Vind je dat ze 'dingen' goed hebben geregeld?Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:44:
[...]
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat whatsapp dingen goed heeft geregeld?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 02:17 ]
NeeVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:39:
[...]
[...]
Vind je dat ze 'dingen' goed hebben geregeld?
Maar hoe wil whatsapp zonder de background 'fix' de wifi verbinding van een Lumia openhouden? Dan zal Nokia toch echt eerst die wifi-update moeten uitvoeren, toch?Verzo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:37:
[...]
Mag hopen dat dat niet alleen voor lumia telefoons is! Maar eindelijk is een schatting wanneer de app komt..
Vind het wel opvallend dat dit nieuws van iemand van Nokia komt (volgens het artikel een Nokia Care representative).
Precies, ik hecht er daarom ook niet teveel waarde aanautje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:09:
Vind het wel opvallend dat dit nieuws van iemand van Nokia komt (volgens het artikel een Nokia Care representative).
Op WP 7.5 update Whatsapp bij mij de status van mijn contactpersonen niet. Ik zie nog een oude status bericht als ik in de info van de contactpersoon kijk. Als diegene mij een bericht stuurt zie ik in de preview bovenin wel de nieuwe status, hebben jullie dit ook?
De hele statusupdate werkt voor geen meter. Soms zie je berichten staan van 5 minuten geleden, en dan staat er boven doodleuk dat die persoon het laatst gezien is, 1 dag geleden. Soms zie je er helemaal niets staan en soms werkt hij naar behoren.shenr schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:10:
Op WP 7.5 update Whatsapp bij mij de status van mijn contactpersonen niet. Ik zie nog een oude status bericht als ik in de info van de contactpersoon kijk. Als diegene mij een bericht stuurt zie ik in de preview bovenin wel de nieuwe status, hebben jullie dit ook?
Check, ik had het verkeerd begrepen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:39:
[...]
Namelijk, het gaat hier niet alleen om een app die uit de Windows Phone Store is gehaald, maar om zaken waarvan iedereen getuige is (notificaties, performance, kapotte features, ...), en bij velen bron van frustratie is geweest voor de periode van al anderhalf jaar, met als climax het niet op orde hebben van je app bij de lancering van WP8.
Oke, ik verschuif nu het onderwerp een beetje
Of leveren ze blijkbaar toch een service die goed genoeg is dat je blijft?
(WP 7.5) Is hier twee keer gebeurd verder nog nooit problemen mee gehadshenr schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:10:
Meer denk ik omdat het de meest gebruikte integrated chatdienst is. Alternatieven zijn leuk, maar als weinig anderen daar gebruik van maken, heb je er weinig aan.fruitbakje schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:17:
[...]
Check, ik had het verkeerd begrepen.
Oke, ik verschuif nu het onderwerp een beetje. Dat het programma relatief kut werkt wisten we al anderhalf jaar, wat je al zei. Het alombekende antwoord daarop is 'dan gebruik je het toch niet'. Dat het nu niet te vinden is in de marketplace zie ik als iets losstaand, niet als een climax. Als jij dat wel als een climax ziet, vraag ik me al helemaal af waarom je je uberhaupt nog met WA bemoeit. Als je al anderhalf jaar met een kutprogramma hebt gewerkt, en nu is het niet te vinden in de marketplace, dan is dat toch juist de druppel bij je om er definitief mee te stoppen?
Of leveren ze blijkbaar toch een service die goed genoeg is dat je blijft?
Ze zouden gewoon eens aan interconnectivity moeten doen. Gewoon berichten van de ene dienst bij de andere dienst, net zoals bij verschillende telecom operators.
http://mynokiablog.com/20...-by-the-end-of-this-week/Not having whatsapp on my new Lumia 920 kinda sucks, but it does give me a reason to keep my Lumia 900 around for a bit more so that’s not too bad. However according to some Nokia Care representives whatsapp for WP8 should be available soon (last week we heard that it will be 6X faster than the old version- YAY!):
In response to your concern, kindly note that The WhatsApp Messenger application for WP8 phones is being updated to a newer version and it will be available in the Microsoft Store by the end of this week so its better to wait for it as the application you have downloaded from www.windowsphone.com is not compatible with Lumia 920.”
So shouldn’t be too much longer now folks
Uiteraard, dat is ook de reden waarom ik het heb. Maar ik vind dat geen goede grond om van WA te verlangen dat ze betere service leveren.5V1NA70G schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:57:
[...]
Meer denk ik omdat het de meest gebruikte integrated chatdienst is. Alternatieven zijn leuk, maar als weinig anderen daar gebruik van maken, heb je er weinig aan.
Totdat het in het maatschappelijk belang is. Maar dan zullen al snel overheden ingrijpen, zoals bij de NS of woningcorporaties. Dat zal bij WA toch niet zo snel het geval zijn?
Dat komt omdat het bij Whatsapp ligt, het is al wel vaker voorgekomen, maar dan heb je dat gewoon niet gezien.Martin90 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:20:
[...]
(WP 7.5) Is hier twee keer gebeurd verder nog nooit problemen mee gehad
Persoonlijk boeit het me ook niet echt.
Hopelijk komen berichten op de whatsapp app straks wel binnen.
Maak nu echt te vaak mee dat ik berichten van mensen pas zie als ik achter de laptop ga(facebookchat).
Facebook chat op een windowsphone vind ik echt ideaal, je hoeft er geen app voor te starten, gewoon vanuit berichten, helaas werkt het niet goed genoeg. En ik krijg altijd een shitload aan plaatjes en filmpjes via groepsgesprekken en dergelijke, en daarvoor moet ik toch echt whatsapp hebben. Hopelijk is dat niet ook zo'n vage, halve en slecht werkenden app als de twitter en facebook app.
EInd deze week is in zicht, kom maar op met die app
Maak nu echt te vaak mee dat ik berichten van mensen pas zie als ik achter de laptop ga(facebookchat).
Facebook chat op een windowsphone vind ik echt ideaal, je hoeft er geen app voor te starten, gewoon vanuit berichten, helaas werkt het niet goed genoeg. En ik krijg altijd een shitload aan plaatjes en filmpjes via groepsgesprekken en dergelijke, en daarvoor moet ik toch echt whatsapp hebben. Hopelijk is dat niet ook zo'n vage, halve en slecht werkenden app als de twitter en facebook app.
EInd deze week is in zicht, kom maar op met die app
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Heeft iemand enig idee of ik mij WA conversaties op mijn oude android toestel kan overzetten naar m'n WP 7.5 toestel ?
Er heeft iemand dit net op mijn werk gedaan, er was een gespreksgeschiedenis. Dit was enkel voor een groepsconversatie dat ik gezien heb.
Ben bang dat het wel iets langer kan gaan duren. Vandaag contact gehad met de support van WhatsApp en na eerst een standaard reactie te krijgen was vervolgens dit hun reactie, maar wie weet...
"Hi,
Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Best / Saludos,
WhatsApp Support Team"
"Hi,
Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Best / Saludos,
WhatsApp Support Team"
Ja ook een standaard mail...
als het nog lang duurt ga ik met een Developers account aan de slag.
ik mag aannemen dat ze eraan werken...
als het nog lang duurt ga ik met een Developers account aan de slag.
ik mag aannemen dat ze eraan werken...
Tja had je anders verwacht dan van die prutsers?ivibes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:14:
Ben bang dat het wel iets langer kan gaan duren. Vandaag contact gehad met de support van WhatsApp en na eerst een standaard reactie te krijgen was vervolgens dit hun reactie, maar wie weet...
"Hi,
Best / Saludos,
WhatsApp Support Team"

Reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet
[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 14-12-2012 09:13 ]
Gebruikte Whatsapp zelf ook heel vaak, maar moet zeggen dat ik er overdag weinig aan mis. Vind het wel lekker om niet de hele dag bullshit heen en weer te sturen. Mijn oude Desire HD gebruik ik thuis nog wel met Whatsapp tot de tijd dat 'ie beschikbaar is op WP8.alwaysleft schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:06:
Als ik deze thread lees denk ik, want ben ik toch blij met mijn iPhone
Laat de keuze van het toestel/OS in ieder geval niet vallen door één app. Ookal zou iOS de enige zijn met die app, dan nog zou ik het nooit kiezen..
Op zich terecht, maar komt een beetje fanboy achtig over. Iemand levert kritiek en meteen wordt het weg gehaald. De post er boven van Kaasje123alwaysleft schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:06:
[mbr]Reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet[/mbr]
PaT wijzigde dit bericht 14-12-2012 09:13 (70%)
vindt ik eigenlijk nog veel minder ter zaken doen en zeker niet inhoudelijk, en die blijft wel staan. Wees dan consequent.Tja had je anders verwacht dan van die prutsers? Iedereen lukt het behalve dit select groepje incompetente programmeurs. Ik heb de hoop op spoedig werk al lang en breed opgegeven.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Ik vind het ook een beetje jammer dat dit meteen wordt weg gemod, ook al is het niet echt on topic en niet onderbouwd, en dus wilde ik even reageren.alwaysleft schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:06:
[mbr]Reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet[/mbr]
Zelf twijfelde ik lang tussen een Nokia 920 WP8 toestel en de iPhone 5 en heb uiteindelijk voor de laatste gekozen, welke ik al 1,5 maand met volle plezier gebruik. Maar door die twijfel volg ik de topics rondom WP8 nog wel actief, al reageer ik bijna nooit aangezien ik toch geen nuttige praktijkervaring kan geven. Maar ik ben de afgelopen maand wel steeds meer achter mijn keuze gaan staan en ben echt blij dat ik deze keus gemaakt heb. Alle problemen rondom whatsapp van WP8, of eigenlijk het gewoon niet beschikbaar zijn, speelt daarin zeker een grote rol. Meer dan de helft van mijn 'app activiteit' vind toch plaats in whatsapp.
Hopelijk kan WP8 de komende twee jaar flink aan de weg timmeren zodat de keus voor mij dan weer een stuk moeilijker wordt. Ik vind het echt zonde voor het platform dat belangrijke apps als whatsapp en instagram niet worden uitgegeven en ik hoop dan ook dat daar de komende twee jaar grote stappen in gemaakt kunnen worden. Nu zie ik WP8 echter nog niet als volwaardig alternatief voor iOS, het staat nog teveel in de kinderschoenen en biedt naar mijn mening amper/geen meerwaarde over iOS.
Edit: Ik heb totaal geen zin in een discussie of flame war, dus vat het zo ook niet op aub
[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 14-12-2012 11:20 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Kijk, zoals Mr Ton reageert heb ik/we er totaal geen moeite mee. Beargumenteert waarom hij een keuze heeft gemaakt, waarbij Whatsapp blijkbaar een belangrijke component was. Prima post, niets aan veranderen.
Alwaysleft reageert met slechts een loze kreet, die vrijwel zeker tot terugflamende reacties gaat leiden. Vanwege die reden poets ik hem weg, niet vanwege het feit dat hij zo blij is met zijn iPhone. Dat is alleen maar goed voor hem. Het draagt echter niets bij aan de discussie over Whatsapp op WP8.
De reactie van kaasje 123 vind ik ook niet van bijzonder sterk, maar is nog wel gerelateerd aan whatsapp en wp8. Hij reageert nota bene op een mail van WA zelf.
Overigens is dit zwaar off-topic. Wil je over deze moderatie verder discussieren, dan staat het je vrij om mij een DM te sturen.
Nieuwe reacties over de moderatie in dit topic haal ik dan ook weg.
Alwaysleft reageert met slechts een loze kreet, die vrijwel zeker tot terugflamende reacties gaat leiden. Vanwege die reden poets ik hem weg, niet vanwege het feit dat hij zo blij is met zijn iPhone. Dat is alleen maar goed voor hem. Het draagt echter niets bij aan de discussie over Whatsapp op WP8.
De reactie van kaasje 123 vind ik ook niet van bijzonder sterk, maar is nog wel gerelateerd aan whatsapp en wp8. Hij reageert nota bene op een mail van WA zelf.
Overigens is dit zwaar off-topic. Wil je over deze moderatie verder discussieren, dan staat het je vrij om mij een DM te sturen.
Nieuwe reacties over de moderatie in dit topic haal ik dan ook weg.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Gefeliciteerd met je Iphone 5!Mr Ton schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:49:
[...]
Ik vind het [...] jammer dat dit meteen wordt weg gemod [...] al is het niet [...] on topic [...].
[...] ik [...] de iPhone 5 [...] met volle plezier gebruik. [...]
[...]Ik vind het echt zonde voor het platform dat belangrijke apps als whatsapp en instagram niet worden uitgegeven [...] WP8 [...] staat nog teveel in de kinderschoenen en biedt naar mijn mening amper/geen meerwaarde over iOS.
Je had kunnen weten dat Nokia werkt aan een Whatapp-app voor WP8.
Klopt, maar hij heeft wel gelijk dat het op dit moment nog gewoon kut met peren is. Als je nu over moet stappen omdat je anders teveel gaat betalen, is dat gewoon zonde. Ik kan gelukkig nog wel even wachten, dus haal wel een 920, maar kan begrijpen dat je geen zin hebt om nog 3 maanden te wachten op een applicatie waarvan alleen nog maar beloftes zijn gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:00:
[...]
Gefeliciteerd met je Iphone 5!
Je had kunnen weten dat Nokia werkt aan een Whatapp-app voor WP8.
Wat overigens niet meteen een bevestiging is dat álles maar kut met peren is, maar ik kan zijn keuze dan ook wel begrijpen. Dat Instagram nog zelf geen app heeft lopen vind ik zelf ook raar. Het lijkt alsof ze het hele windows platform gewoon laten liggen, omdat ze ook voor Windows 8 nog niets hebben gemeld. Ook andere grote partijen doen daar nog niets mee, wat ik zelf erg raar vind, gezien het aantal verkochte licenties (plus daarbij alle tablets die nog uit gaan komen). Het is dat er redelijke 3rd party applicaties zijn in de marketplace, maar het zal een heleboel consumenten toch wel afschrikken dat ze geen fatsoenlijke youtube app kunnen vinden (ik denk dat ze metrotube bv niet zo snel zullen installeren)
Dat ze vrijwel niets naar buiten brengen over de voortgang en ook geen screenshots laten zien, baart mij ondertussen ook wel grote zorgen. Zo lastig is het niet om even een tweet naar buiten te brengen dat ze op de hoogte zijn van problemen met beschikbaarheid, dat ze werken aan een oplossing of dat de nieuwe applicatie snel zal volgen. Het hoeft imo nog niet eens met specifieke data (al willen we dat natuurlijk wel), maar wat ze nu doen is gewoon niet echt netjes richting je klanten. Er zijn maar weinig ontwikkelaars die daarmee weg komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2012 11:16 ]
Ik zou ook flink balen als ik geen whatsapp op m'n 920 zou hebben.
Ik heb de 920 nu 3 weken en had de mazzel dat versie 2.8.2 die dag nog te installeren was via de app store.
De dag voor ik de 920 kreeg las ik dat whatsapp niet beschikbaar zou zijn voor windows phone 8, en daar baalde ik van want ik gebruik whatsapp gewoon veel.
Als ik geen whatsapp zou hebben zou mn 920 flink wat minder kudos van me krijgen, om t zo maar te zeggen. Ik snap de kritieken wel.
Ik heb de 920 nu 3 weken en had de mazzel dat versie 2.8.2 die dag nog te installeren was via de app store.
De dag voor ik de 920 kreeg las ik dat whatsapp niet beschikbaar zou zijn voor windows phone 8, en daar baalde ik van want ik gebruik whatsapp gewoon veel.
Als ik geen whatsapp zou hebben zou mn 920 flink wat minder kudos van me krijgen, om t zo maar te zeggen. Ik snap de kritieken wel.
Verwijderd
Ik me in alles vinden wat je schrijft. Sterker nog, ik zou dezelfde punten aanhalen bij een aankoopdilemma Lumia920 vs Iphone5. Desalniettemin kan ik moeilijk verdedigen dat het ontopic is.
Verder was mij reactie vooral gericht op de onjuiste premisse in het bericht van Mr Ton.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 11:29 ]
Nu ben ik toch wel benieuwd naar die onjuiste premisse van mij, want Martinspire bewoort exact de situatie waarin ik mijn keuze heb gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:29:
[...]
Ik me in alles vinden wat je schrijft. Sterker nog, ik zou dezelfde punten aanhalen bij een aankoopdilemma Lumia920 vs Iphone5. Desalniettemin kan ik moeilijk verdedigen dat het ontopic is.
Verder was mij reactie vooral gericht op de onjuiste premisse in het bericht van Mr Ton.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Qua OS zet ik wp8 toch hoven iOs. iOs is onoverzichtelijk,slecht te customizen en is te lang stil blijven staan. Ik heb er 4 jaar mee gewerkt en heb nog steeds een ipad. Die onduidelijkheid over whatsapp kan ik niet als aanmerking op het OS zien, maar gewoon op het whatsapp team.
ook vind ik het belachelijk dat ik 200€ meer zou moeten bijleggen voor een iPhone 5 dan voor een 8x (en 150€ meer dan voor een 920.
ook vind ik het belachelijk dat ik 200€ meer zou moeten bijleggen voor een iPhone 5 dan voor een 8x (en 150€ meer dan voor een 920.
Dit is een template antwoord op een vraag die ze 100x per dag krijgen. Goede kans dat hij de komende dagen gewoon beschikbaar is.ivibes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:14:
...
"Hi,
Best / Saludos,
WhatsApp Support Team"
ik hoop dat je gelijk krijgt..Folkifoon schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:41:
[...]
Dit is een template antwoord op een vraag die ze 100x per dag krijgen. Goede kans dat hij de komende dagen gewoon beschikbaar is.
Ik heb Whatsapp wel op mijn Lumia 920 staan. Het werkt wel. Het laat hier en daar wat steken vallen. Maar niet hele grote. Over het algemeen werkt het prima. Maar ik kom ook af van een iPhone 3G, whatsapp was daarop al helemaal niet meer vooruit te branden. Dus een vooruitgang is dan makkelijk geboekt.
Ik heb ook niet het idee dat Whatsapp de veroorzaker is van de batterij problemen. Heb rare dingen gezien met en zonder whatsapp geïnstaleerd.
Ik heb ook niet het idee dat Whatsapp de veroorzaker is van de batterij problemen. Heb rare dingen gezien met en zonder whatsapp geïnstaleerd.
Whatsapp draai ik nu 3 weken en ondervind kleine bugs. Geen kritieke om de app uit de store te halen. Ik heb WA draaien vanaf de eerste dag dat ik het toestel kreeg, of de app de accu leegtrekt weet ik niet. Mijn accutijden zijn boven verwachting, WA zal voor maandag wel weer beschikbaar komen.
Al het gemekker op whatsapp is wellicht wat overdreven. Werk er nu al meer dan een jaar mee op mn Lumia 800. Soms wat buggy, maar over het algemaan prima. Kan er mee leven voor gratis.......
sinds de 7.8 update icm met laatste whatsapp is het helemaal prima. notifications werken lekker via livetile en afbeeldingen worden netjes opgeslagen in een foto album.
Kortom ben helemaal tevree
sinds de 7.8 update icm met laatste whatsapp is het helemaal prima. notifications werken lekker via livetile en afbeeldingen worden netjes opgeslagen in een foto album.
Kortom ben helemaal tevree
tijmeng, Whatsapp voor WP 7.8 en 8 presteert niet hetzelfde.
Verwijderd
Je stelt:Mr Ton schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:06:
[...]
Nu ben ik toch wel benieuwd naar die onjuiste premisse van mij, want Martinspire bewoort exact de situatie waarin ik mijn keuze heb gemaakt.
Lijkt me evident dat dit voor whatsapp feitelijk onjuist is. WPCentral bericht dat de uitgegeven client voor WP8 zeer binnenkort wordt geupdate (bron).Mr Ton schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:49:
[...] Ik vind het echt zonde voor het platform dat belangrijke apps als whatsapp en instagram niet worden uitgegeven en ik hoop dan ook dat daar de komende twee jaar grote stappen in gemaakt kunnen worden. [...]
Maar dat doet in z'n geheel niets af aan het punt dat ie maakt. WP wordt op dit moment gewoon nog totaal niet omarmd door app-bouwers. Wat niet heel raar is gezien het geringe marktaandeel, maar tevens zal daardoor het marktaandeel ook minder hard stijgen. Maar mijns inziens is het ook kortzichtig - beter spring je nú op de W(P)8 bandwagon aangezien de market nog relatief leeg is en je veel minder last hebt van concurrentie en tijd hebt om een trouwe userbase op te bouwen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Er zijn genoeg app bouwers mee bezig, maar het is gewoon opvallend dat de echt populaire apps een ios/androidbril op hebben en dat is gewoon jammer. Als je wat verder kijkt in de lijst met populaire apps, dan zit het merendeel inmiddels wel op het platform. Kijk maar eens naar Nederlandse apps. Daar is voor de meeste apps wel een versie beschikbaar of anders een waardig alternatief. Bij instagram, diverse google diensten zoals youtube ben je helaas afhankelijk van 3rd party apps.
Maar wat Ton bedoelt is dat ie NU een keuze moest maken en NU is Whatsapp gewoon geen waardige applicatie. Dat het over een maand (of misschien 2) wel prima te vergelijken is, is natuurlijk prima maar als je op dit moment een telefoon moet kiezen waarbij je geen problemen met Whatsapp wilt hebben, dan valt Windows Phone (
gewoon af. Dat er beloftes zijn gedaan is natuurlijk prima, maar het moet nog maar bewezen worden dat het ook daadwerkelijk een prima applicatie is.
Dat MrTon 2 jaar als traject benoemd komt gewoon omdat ie voorlopig 2 jaar met zijn telefoon zal gaan doen (vanwege contract denk ik zo). We weten natuurlijk wel dat het niet zo lang gaat duren, maar waarom zou je als consument met meerjarig contract, als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, al gaan kijken hoe het met de andere platformen gaat? Ik denk dat de vergelijking tussen platformen icm Whatsapp volgend jaar wel wat beter te maken is, maar voor dit jaar winnen iOS en Android het nog gewoon.
Ik hoop dat we onderhand eens wat meer te weten komen over de app en dan bedoel ik niet alleen een releasedate
Maar wat Ton bedoelt is dat ie NU een keuze moest maken en NU is Whatsapp gewoon geen waardige applicatie. Dat het over een maand (of misschien 2) wel prima te vergelijken is, is natuurlijk prima maar als je op dit moment een telefoon moet kiezen waarbij je geen problemen met Whatsapp wilt hebben, dan valt Windows Phone (
Dat MrTon 2 jaar als traject benoemd komt gewoon omdat ie voorlopig 2 jaar met zijn telefoon zal gaan doen (vanwege contract denk ik zo). We weten natuurlijk wel dat het niet zo lang gaat duren, maar waarom zou je als consument met meerjarig contract, als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, al gaan kijken hoe het met de andere platformen gaat? Ik denk dat de vergelijking tussen platformen icm Whatsapp volgend jaar wel wat beter te maken is, maar voor dit jaar winnen iOS en Android het nog gewoon.
Ik hoop dat we onderhand eens wat meer te weten komen over de app en dan bedoel ik niet alleen een releasedate
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2012 15:24 ]
Ik moet toegeven dat ik er niet er ook niet echt een grondig onderzoek naar heb gedaan, maar elke keer als ik een voor mij interessante app tegenkom is ie niet beschikbaar voor WP. Ik noem een ING app, Appie, etc. En als er eens een keer een populaire app komt dan is iedereen alweer "moved on" (zoals bijv. met Word Feud). En waar blijven de verschillende Angry Birds versies?Martinspire schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:24:
Daar is voor de meeste apps wel een versie beschikbaar of anders een waardig alternatief.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2012 15:30 ]
ING werkt aan een app, dus helemaal stil is dat niet en dat is volgens mij de enige grote bank die nog ontbreekt. Appie heb je niet maar daar zijn ook al alternatieven voor. En voor Angry Birds zijn inmiddels vrijwel alle versies te vinden in de store (nu ook voor WP7.5). Ik denk niet dat Rio en Seasons nog komen, maar met de normale, space en vooral star wars heb je er wel even genoeg van..oisyn schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:28:
[...]
Ik moet toegeven dat ik er niet er ook niet echt een grondig onderzoek naar heb gedaan, maar elke keer als ik een voor mij interessante app tegenkom is ie niet beschikbaar voor WP. Ik noem een ING app, Appie, etc. En als er eens een keer een populaire app komt dan is iedereen alweer "moved on" (zoals bijv. met Word Feud). En waar blijven de verschillende Angry Birds versies?
Que? Space en Star Wars stonden er onlangs nog niet in anders.
.edit: net gecheckt, ik zie nog steeds alleen de originele Angry Birds en een shitload aan 3rd party related meuk.
WP 7.8 met een Nederlands live account, al kreeg ik niet zo heel lang geleden hetzelfde resultaat met op WP 7.5 met een Engels live account.
.edit: WTF nu zie ik ze ineens wel
.edit: net gecheckt, ik zie nog steeds alleen de originele Angry Birds en een shitload aan 3rd party related meuk.
WP 7.8 met een Nederlands live account, al kreeg ik niet zo heel lang geleden hetzelfde resultaat met op WP 7.5 met een Engels live account.
.edit: WTF nu zie ik ze ineens wel

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2012 16:47 ]
Op WP 7.5 zijn Space en Star Wars gewoon beschikbaar hoor, alleen vind je ze niet onder de Xbox Live Games.
http://www.windowsphone.c...39-4877-88a4-abe9d3ddfad7
http://www.windowsphone.c...be-405d-873a-79fa190c9b35
http://www.windowsphone.c...39-4877-88a4-abe9d3ddfad7
http://www.windowsphone.c...be-405d-873a-79fa190c9b35
[ Voor 47% gewijzigd door spNk op 14-12-2012 16:50 ]
Misschien keek ik gewoon naar de naam "Angry Birds Space" en vielen ze daarom niet op.
Het komt wel vaker voor dat je ze niet direct kunt vinden, maar ik hou diverse WP sites in de gaten en volgens mij zijn ze vorige week voor 7.5 en de week daarvoor voor 8.0 uitgekomen. Maar dat geeft niet 
De reden waarom er de laatste tijd nog niet veel apps zijn verschenen is dat die toch vooral voor WP7 werden ontwikkeld en daarvoor moesten ze vaak in een andere taal worden geschreven dan dat ze origineel waren gedaan. Daarom was de stap van Android naar iOS of visa versa ook nooit zo'n probleem omdat dat toch vooral in de kleine aanpassingen zat.
De komende maand of 2 maanden verwacht ik ook nog wel dat apps niet snel naar WP8 komen, simpelweg omdat de ontwikkeling daarvan al langer geleden begonnen is, maar sinds bekend is dat er ook gewoon Native code kan worden gebruikt en de beschikbare talen en api's zijn uitgebreid, is de kans groot dat de meeste ontwikkelaars nu wel rekening met WP8 gaan houden. Simpelweg omdat er niet zo veel werk meer voor nodig is (en je eigenlijk compatiblity met Win 8 redelijk snel ook voor elkaar hebt)
Voor Whatsapp betekend dat waarschijnlijk dat de iOS of Android app is omgezet ipv dat men met de WP7 versie is verder gegaan. Die andere versies zijn namelijk betrouwbaarder en hebben dan ook minder onderhoud nodig (omdat men de core gewoon mee kan nemen met de updates voor andere platformen). Alles wel voorop gesteld dat ze wat beters dan wat 3e rangs studenten op het project hebben gezet, but one can only hope
De reden waarom er de laatste tijd nog niet veel apps zijn verschenen is dat die toch vooral voor WP7 werden ontwikkeld en daarvoor moesten ze vaak in een andere taal worden geschreven dan dat ze origineel waren gedaan. Daarom was de stap van Android naar iOS of visa versa ook nooit zo'n probleem omdat dat toch vooral in de kleine aanpassingen zat.
De komende maand of 2 maanden verwacht ik ook nog wel dat apps niet snel naar WP8 komen, simpelweg omdat de ontwikkeling daarvan al langer geleden begonnen is, maar sinds bekend is dat er ook gewoon Native code kan worden gebruikt en de beschikbare talen en api's zijn uitgebreid, is de kans groot dat de meeste ontwikkelaars nu wel rekening met WP8 gaan houden. Simpelweg omdat er niet zo veel werk meer voor nodig is (en je eigenlijk compatiblity met Win 8 redelijk snel ook voor elkaar hebt)
Voor Whatsapp betekend dat waarschijnlijk dat de iOS of Android app is omgezet ipv dat men met de WP7 versie is verder gegaan. Die andere versies zijn namelijk betrouwbaarder en hebben dan ook minder onderhoud nodig (omdat men de core gewoon mee kan nemen met de updates voor andere platformen). Alles wel voorop gesteld dat ze wat beters dan wat 3e rangs studenten op het project hebben gezet, but one can only hope
[ Voor 75% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2012 17:17 ]
De Rabobank app is er ook niet. Althans, ik kan hem niet vinden.Martinspire schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:18:
[...]
ING werkt aan een app, dus helemaal stil is dat niet en dat is volgens mij de enige grote bank die nog ontbreekt.
De Rabobank app voor wp8 is net vandaag verschenen:Oceaanbodem schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:00:
[...]
De Rabobank app is er ook niet. Althans, ik kan hem niet vinden.
http://www.wp7.nl/26231/r...rug-voor-windows-phone-8/
"Deze app wordt niet meer gepubliceerd"..deBennie schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:03:
[...]
De Rabobank app voor wp8 is net vandaag verschenen:
http://www.wp7.nl/26231/r...rug-voor-windows-phone-8/
edit: raar, via de link op laptop krijg ik bovenstaande melding, via het scannen van de QR code met m'n foon kan ik hem wel installeren
[ Voor 19% gewijzigd door iVibes op 14-12-2012 18:13 ]
Dat applicaties momenteel bij WP8 verdwijnen vind ik wel opvallend, maar voor WP7 zijn de meesten er wel gewoon. Ik snap even niet waarom ze ineens alles eruit halen, maar het lijkt erop dat alles wel weer redelijk snel terug is. In ieder geval zijn er nog maar weinig dingen die ik mis
Ik heb de support van wp8 gevraagd de geruchten te bevestigen over de update aan het einde van deze week. Na de standaard mailtjes kreeg ik het volgende
--------------------------------------------------------------------------------
Max, Dec 14 09:45 (PST):
Hi,
I'm sorry, but I cannot give you any indication as to how soon WhatsApp will be available for Windows Phone. But we are working on a compatible version. Thanks for your patience.
Best / Saludos,
Max
WhatsApp
--------------------------------------------------------------------------------
Max, Dec 14 09:45 (PST):
Hi,
I'm sorry, but I cannot give you any indication as to how soon WhatsApp will be available for Windows Phone. But we are working on a compatible version. Thanks for your patience.
Best / Saludos,
Max
120.000 apps, 46 van de top50 ios apps zijn er voor WP. Ik denk dat je het iets negatiever ziet dan het in werkelijkheid is..oisyn schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:18:
Maar dat doet in z'n geheel niets af aan het punt dat ie maakt. WP wordt op dit moment gewoon nog totaal niet omarmd door app-bouwers. Wat niet heel raar is gezien het geringe marktaandeel, maar tevens zal daardoor het marktaandeel ook minder hard stijgen. Maar mijns inziens is het ook kortzichtig - beter spring je nú op de W(P)8 bandwagon aangezien de market nog relatief leeg is en je veel minder last hebt van concurrentie en tijd hebt om een trouwe userbase op te bouwen.
46 van de top 50 AppS? Is dat echt waar? Ik gebruik nu een maandje wp8 en kan het me echt niet voorstellen.Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:19:
[...]
120.000 apps, 46 van de top50 ios apps zijn er voor WP. Ik denk dat je het iets negatiever ziet dan het in werkelijkheid is.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Offtopic: Mensen moeten niet zo klagen. WP8 heeft momenteel de snelst groeiende app market die er is, dus zeggen dat er geen app-bouwers zijn is lariekoek. Verder vergelijken mensen een relatief nieuw OS (ga alsjeblieft niet WP7 met WP8 vergelijken, compleet andere kernel en WP7 was heel gelimiteerd voor app bouwers) met Android en iOS. Android was ook "kansloos" volgens velen, Symbia was heer en meester. Moet je nu eens kijken...
En betreft die 46 van de 50 top apps kan wel dergelijk zo zijn, je moet alleen kijken naar alternatieven (zo is metrotube vele malen beter dan een youtube, cloudy box voor dropbox, etc). Het is even zoeken, maar ze zijn er zeker wel!
Ontopic: Hoop dat de WP8 variant snel verschijnt! Ben heel benieuwd wat die te bieden heeft. Hopelijk de mogelijkheid om videoclips te versturen e.d., verschillende accents per groepuser etc
En betreft die 46 van de 50 top apps kan wel dergelijk zo zijn, je moet alleen kijken naar alternatieven (zo is metrotube vele malen beter dan een youtube, cloudy box voor dropbox, etc). Het is even zoeken, maar ze zijn er zeker wel!
Ontopic: Hoop dat de WP8 variant snel verschijnt! Ben heel benieuwd wat die te bieden heeft. Hopelijk de mogelijkheid om videoclips te versturen e.d., verschillende accents per groepuser etc
Bron?Narathan schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:32:
Offtopic: Mensen moeten niet zo klagen. WP8 heeft momenteel de snelst groeiende app market die er is
Nouja het is gewoon makkelijke wiskunde. Percentueel groeit WP het hardst. Verdubbelen doet de App Store of Play Store nu niet meer en dat kan bij WP nog wel. Maar goed, er is in ieder geval prima animo.
Overigens moet je je niet te blind staren op de top 46 apps op iOS. Dat gaat vaak over meest gedownload. Niet over best, mooist, interessantst of handigst. Bovendien is dat volgens mij de Amerikaanse lijst die MS heeft bedoeld bij de presentatie, wat voor ons ook al wat minder interessant is.
Overigens moet je je niet te blind staren op de top 46 apps op iOS. Dat gaat vaak over meest gedownload. Niet over best, mooist, interessantst of handigst. Bovendien is dat volgens mij de Amerikaanse lijst die MS heeft bedoeld bij de presentatie, wat voor ons ook al wat minder interessant is.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 15-12-2012 01:47 ]
Het versturen van videoclips kan met de 'oude' Whatsapp ook al.Narathan schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:32:
Verwijderd
Al iemand ervaring met 2.8.10? Ben benieuwd, als het goed werkt koop ik een wp8 toestel zo niet dan wacht ik nog evenVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:15:
WhatsApp 2.8.10 in the Store...
http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 08:57 ]
In de store zie ik hem ook niet maar via die link moet het wel lukken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:47:
[...]
Al iemand ervaring met 2.8.10? Ben benieuwd, als het goed werkt koop ik een wp8 toestel zo niet dan wacht ik nog even
Nederlandse link: klik
Waarschijnlijk moet ik nog wat inschakelen om het via die site te kunnen doen, ik krijg namelijk deze melding:
Edit: via de e-mail kan je de app direct uit de store downloaden!U bent bijna klaar...
We kunnen deze app op dit moment niet naar uw telefoon verzenden. Instructies voor het installeren van de app worden naar <e-mail> verzonden. Open de e-mail op uw telefoon om de app te installeren!
U kunt Mijn telefoon zoeken inschakelen op uw telefoon, zodat u apps direct vanaf de website kunt downloaden. Kies de optie voor het verzenden van apps naar uw telefoon door middel van push-berichten.
[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 15-12-2012 09:01 . Reden: Extra info ]
Paar uurtjes in gebruik, merk alleen wat meer snelheid, chatsessies verlopen prima. Ben nog geen issues tegengekomen.
Nice! Werd een keer tijd. Ben benieuwd of berichten nu ook meteen doorkomen ipv minuten later..
Bij mij worden ze in ieder geval direct verzonden en komen ze ook binnen een paar seconden aan!deBennie schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:02:
Nice! Werd een keer tijd. Ben benieuwd of berichten nu ook meteen doorkomen ipv minuten later..
Verwijderd
En als je een bericht ontvangt, trilt je telefoon dat ook direct?schaapiej schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:07:
[...]
Bij mij worden ze in ieder geval direct verzonden en komen ze ook binnen een paar seconden aan!