Het lijkt goed te gaan met direct ontvangen van berichten
Verwijderd
Laatste vraag, is dit op wp 7.5 of op wp 8?deBennie schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:51:
Het lijkt goed te gaan met direct ontvangen van berichten
Tril en berichttoon!Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:41:
[...]
En als je een bericht ontvangt, trilt je telefoon dat ook direct?
Beide als ik de site mag geloven.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:54:
[...]
Laatste vraag, is dit op wp 7.5 of op wp 8?
Staat het volgende:
Versie
2.8.10.0
Vereist
Windows Phone 8
Windows Phone 7.5
Verwijderd
Mooi! Vandaag krijg ik men 8x binnen en ik was voor deze berichten nogal bezorgd over whatsapp voor wp8 en aangezien ik whatsapp heel veel gebruik is dit zeker een opluchtingschaapiej schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:17:
[...]
Tril en berichttoon!
[...]
Beide als ik de site mag geloven.
Staat het volgende:
[...]
Bij mij functioneert Whatsapp als applicatie sneller dan op Android. Ik heb overigens nog geen enkele keer het idee gehad dat ik berichten later binnen krijg vandaag.
Oei, dit is toch wel een fijne update. De vorige versie reageerde totaal niet 'snappy', deze wel. Mis wel m'n smiley button, die zit nu verstopt. Ben er zeer tevreden mee tot nu toe!
don't mistake lack of talent for genius.
Zojuist, met nieuwe versie, een aantal berichten gezien van (40 mins ago). Deze stonden er echter niet eerder dan 2 min terug en ook geen notificatie. Faalt bij mij dus nog net zo hard. Heb wel het gevoel dat het vooral in groepchats mis gaat. Best jammer, is toch een vrij belangrijke applicatie voor de meesten.
Helaas nog geen fastapp-resume... Had ik toch eigenlijk wel verwacht, gezien het schijnbaar een heel eenvoudige toevoeging is qua programmeren.
Laten we in ieder geval minder klagen, het zal allemaal steeds beter worden. Er is nu een WA versie voor iedereen beschikbaar en dat er sporadisch een keer een bericht iets later ontvangen wordt....het zij zo. Ik ondervond meer problemen op Android dan WP8 dus ik ben blij dat het uberhaupt functioneert. Relativeren mensen
Android 1.0? Want als je WA voor WP vergelijkt met Android 4.1 dan vind ik het een knappe conclusie dat het op WP beter werkt.
Ik wacht al 10mn op het verificatie berichtje. Maargoed, ik ben blij dat whatsapp er is!
Was voor mij voor het eerst eens instant.T7D_Sneezy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:40:
Ik wacht al 10mn op het verificatie berichtje. Maargoed, ik ben blij dat whatsapp er is!
Normaal laat ik me altijd terug bellen.
Dat is niet wat ik zeg.Aghanim schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:27:
Android 1.0? Want als je WA voor WP vergelijkt met Android 4.1 dan vind ik het een knappe conclusie dat het op WP beter werkt.
Verwijderd
Tot zover lijkt hij op mijn WP8 device prima te werken. Ik krijg de notificaties bijna instantly binnen.
Het valt mij verder wel op dat de rechter bovenkant aardig warm wordt na 10 min appen. Hoop niet dat dit slechte voortekenen zijn voor de batterijduur. Als m'n Lumia van de lader is zal ik het ff monitoren
Het valt mij verder wel op dat de rechter bovenkant aardig warm wordt na 10 min appen. Hoop niet dat dit slechte voortekenen zijn voor de batterijduur. Als m'n Lumia van de lader is zal ik het ff monitoren
Hannibal: "I love it when a plan comes together!"Folkifoon schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:41:
[...]
Dit is een template antwoord op een vraag die ze 100x per dag krijgen. Goede kans dat hij de komende dagen gewoon beschikbaar is.
Dus na 3 dagen met mn 800 en 920 zonder sim op zak te hebben gelopen kan eindelijk de simkaart definitief er in!
Kan iemand bevestigen dat ze de Audio "cheat" eruit hebben gehaald?
In de beoordelingen van WhatsApp in de Store heb ik al 2/3 keer gelezen dat ze die 'workaround' niet meer gebruiken, maar veel officielere dan dat kan ik het ook niet gevonden krijgen. Het zou mooi zijn als ze bij WhatsApp gewoon een changelog zouden publicerenMarkie577 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:32:
is helaas nog steeds aanwezig...Markie577 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:32:
Pfff, slecht geprogrammeerd hoor! Maar blijkbaar ook deel fout van Microsoft omdat ze geen push ondersteunen voor IM's?
Dat wordt gewoon ondersteund hoor, zie ook Kik messenger, Facebook, Skype etc. Er zijn zelfs hele bergen informatie over te vinden op het WP8 dev center. Dit ligt meer bij WhatsApp zeg ik als ontwikkelaar.Markie577 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:37:
[...]
Pfff, slecht geprogrammeerd hoor! Maar blijkbaar ook deel fout van Microsoft omdat ze geen push ondersteunen voor IM's?
Ik krijg net een update van Whatsapp binnen. 2.8.10
Heeft die medewerker van Nokia toch maar mooi gelijk gehad,
Heeft die medewerker van Nokia toch maar mooi gelijk gehad,
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nice eindelijk de update! Ik vond de vorige versie op WP 8 al niet heel slecht werken maar hijs beter nu!
Wat ik gevonden heb:
- Audio cheat nog steeds aanwezig
- Toevoeging timestamp "laatst gezien om" ( eindelijk)
- video'tje versturen werkt weer
- mogelijkheid tot verzenden van chat geschiedenis via E-mail
Hopen dat die audiocheat er snel uitgaat en de accu duur verbeterd wordt!
Wat ik gevonden heb:
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Hij stond niet in mijn updates, maar via de marketplace kon ik hem wel bijwerken. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig nieuws...dreameater schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:52:
Nice eindelijk de update! Ik vond de vorige versie op WP 8 al niet heel slecht werken maar hijs beter nu!
Wat ik gevonden heb:
- Toevoeging timestamp "laatst gezien om" ( eindelijk) Die zit er toch al tijden in?
- mogelijkheid tot verzenden van chat geschiedenis via E-mail Zat ook al in 2.8.8
Verwijderd
Vraag ik me dus ook af...MarcoC schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:39:
Wat is de audiocheat?
Normaal gaat wifi uit in slaapmodus (een minuut na het scherm uit te zetten). Whatsapp doet zich echter voor als een streamende audioverbinding, waardoor wifi aan blijft.
Voor de een een uitkomst omdat niet onnodig de 3G-verbinding wordt gebruikt, voor de ander niet, omdat er meer batterijcapaciteit wordt gebruikt in slaapstand. Ik behoor tot de laatste groep, omdat ik pas reageer wanneer ik de telefoon uit slaapstand haal en het helemaal geen probleem is dat ik het berichtje dan ontvang in plaats van wanneer het verstuurd is.
Voor de een een uitkomst omdat niet onnodig de 3G-verbinding wordt gebruikt, voor de ander niet, omdat er meer batterijcapaciteit wordt gebruikt in slaapstand. Ik behoor tot de laatste groep, omdat ik pas reageer wanneer ik de telefoon uit slaapstand haal en het helemaal geen probleem is dat ik het berichtje dan ontvang in plaats van wanneer het verstuurd is.
[ Voor 3% gewijzigd door CaptainPanda op 15-12-2012 13:50 ]
dreameater schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:52:
Wat ik gevonden heb:
- Toevoeging timestamp "laatst gezien om" ( eindelijk) Zat er al in
- mogelijkheid tot verzenden van chat geschiedenis via E-mail Zat er in 2.8.8 al in. Helaas nog steeds dezelfde bug dat alleen de laatste 310 berichten worden verstuurd. Dus nogal nutteloos.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Wat ik mij afvraag over die audio cheat / WIFI hack, is of die ook actief is als je Whatsapp afsluit middels de back button. Ik zie mijn WIFI namelijk nooit aanstaan als ik uit standby kom.
Over de nieuwe versie van Whatsapp........ erg stabiel en in mijn ogen iets sneller dan de vorige versie. Ik snap heel goed dat hij traag was op WP7.x, maar ik heb Whatsapp sinds dag 1 op mijn Lumia 920 staan en hij was vanaf diezelfde dag sneller in gebruik en operatie dan op mijn Galaxy Nexus met destijds Android 4.1.2 en nu 4.2.1. Ik kan mij dus niet voorstellen dat er mensen zijn met een WP8 toestel en dat die vinden dat Whatsapp daarop traag is
Over de nieuwe versie van Whatsapp........ erg stabiel en in mijn ogen iets sneller dan de vorige versie. Ik snap heel goed dat hij traag was op WP7.x, maar ik heb Whatsapp sinds dag 1 op mijn Lumia 920 staan en hij was vanaf diezelfde dag sneller in gebruik en operatie dan op mijn Galaxy Nexus met destijds Android 4.1.2 en nu 4.2.1. Ik kan mij dus niet voorstellen dat er mensen zijn met een WP8 toestel en dat die vinden dat Whatsapp daarop traag is
Mijn mobiel maakt trouwens geen geluid wanneer ik een nieuw berichtje krijg, hij trilt alleen heel eventjes.
Horen jullie wel een geluidje bij een nieuw bericht?
Horen jullie wel een geluidje bij een nieuw bericht?
Smiley button zit gewoon op het toetsenbord.AcoLyte! schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:02:
Oei, dit is toch wel een fijne update. De vorige versie reageerde totaal niet 'snappy', deze wel. Mis wel m'n smiley button, die zit nu verstopt. Ben er zeer tevreden mee tot nu toe!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Natuurlijk ben ik blij dat we nu een werkende snelle whatsapp app op Windows Phone 8 hebben, maar om nou te zeggen dat dit echt een '8' versie is vind ik niet terecht. De app is nog steeds niet geoptimaliseerd voor Windows Phone 8 resoluties, het valt nauwelijks op maar het is niet gebeurd. Ook kun je niet instellen dat whatsapp zijn berichten aantal laat zien op het startscherm. Vind het nog steeds erg zonde..
Wat me verder nog is opgevallen is dat de photoviewer binnen whatsapp traag is, eerst was dit anders en nu ervaar je 'lags' als je door je foto's scrollt van een bepaald gesprek. Niet echt een verbetering op dat vlak dus!
Wat me verder nog is opgevallen is dat de photoviewer binnen whatsapp traag is, eerst was dit anders en nu ervaar je 'lags' als je door je foto's scrollt van een bepaald gesprek. Niet echt een verbetering op dat vlak dus!
Ik denk ook niet dat dit de WP8 versie is die Nokia beloofde, maar in ieder geval een functionerende Whatsapp op WP8. Dat de wifi-bug er bv nog in zit is niet iets wat ik had verwacht, maar we zullen zien wat ze in de toekomst gaan toevoegen. In ieder geval is er nu überhaupt een app, dus is het alweer een stapje verder
Daar lijkt het wel op. Sluit WhatsApp maar eens af met de 'back' button en druk vervolgens maar eens op een van de volume toetsen...deuxani schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:56:
Wat ik mij afvraag over die audio cheat / WIFI hack, is of die ook actief is als je Whatsapp afsluit middels de back button. Ik zie mijn WIFI namelijk nooit aanstaan als ik uit standby kom.

[ Voor 7% gewijzigd door iVibes op 15-12-2012 15:44 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Wifi is bij mij gewoon in slaaptoestand icm Whatsapp.
Bij mij actief. Krijg het niet uit in iedergeval. Naja kan nu in iedergeval wel eindelijk mijn lumia gaan gebruiken. Beter iets dan niets. Qua traagheid merk ik helemaal niks. Sterker nog het voelt veel vlotter dan mijn oude galaxy s1Sheik schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:37:
Wifi is bij mij gewoon in slaaptoestand icm Whatsapp.
Aaahaaaivibes schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:19:
[...]
Daar lijkt het wel op. Sluit WhatsApp maar eens af met de 'back' button en druk vervolgens maar eens op een van de volume toetsen...
Werkt deze link wel?jdejonge1991 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:45:
Volgens mij is hij er weer af?
http://windowsphone.com/s...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Gelukkig welivibes schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:57:
[...]
Werkt deze link wel?
http://windowsphone.com/s...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79
Video versturen werkt? Ik kan alleen foto's versturen.dreameater schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:52:
Wat ik gevonden heb:
En notificaties blijven staan, staat nu een 3 bij whatsapp.
Maar ben blij dat ik hem eindelijk heb.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
"laatst gezien om..." zat er al heel lang in. Notificaties die blijven staan op de tile is een bekend wifi probleem (als in, als WA op het wifi netwerk zit gaan er dingen niet echt goed met de tile bijwerken).
En over dat trillen en geluid maken als er een berichtje binnenkomt: je moet wel even onderscheid maken tussen de toast messages van MS en het daadwerkelijke bericht binnen WA. Het getril en geluid bij de toast-messages hebben volgens mij altijd redelijk gewerkt (toch? Ik heb ze eigenlijk uitstaan). Maar zodra ik WA open en WA trekt dan een berichtje binnen vindt WA het soms nodig om nog een keer te trillen.
Bij mij zit de smileybutton nog steeds rechts in de berichtbalk zeg maar.
En over dat trillen en geluid maken als er een berichtje binnenkomt: je moet wel even onderscheid maken tussen de toast messages van MS en het daadwerkelijke bericht binnen WA. Het getril en geluid bij de toast-messages hebben volgens mij altijd redelijk gewerkt (toch? Ik heb ze eigenlijk uitstaan). Maar zodra ik WA open en WA trekt dan een berichtje binnen vindt WA het soms nodig om nog een keer te trillen.
Bij mij zit de smileybutton nog steeds rechts in de berichtbalk zeg maar.
Verwijderd
Nouja, los van het feit dat ons nooit een '8'-versie is beloofd, ben ik het helemaal met je eens dat dit wederom een zwaktebod is. Elke keer als ik denk aan het begin van een post over de gebreken van de app schieten er bij mij gelijk vier dingen binnen. Niet dat het boeit, maar ik vind het echt grappig dat ze al moeite hebben met het logisch nummeren van de versies. Even serieus: Op mijn telefoon, HTC Trophy (ik geef toe, niet de snelste (langzaamste) in het rijtje duurt het opstarten 7 seconden, contacten laden 3 seconden, het laden van hetgeen wat er voor zorgt dat ik kan interacteren met mijn lijst, 2 seconden. Dan kan ik op een contact tappen en heeft hij ook nog even nodig. Dan ben ik dus alweer een tijdje verder. Voor een messaging client. En dan lees ik hier berichten van mensen die een NL920 hebben, en ik kan me voorstellen dat hij met een dualcore 1.5 nogiets inderdaad wel beter reageert. Maar hooray zeg... Kan nog wel een paar basis dingen opnoemen maar ik ga ook niet eens verder. Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn over de dingen die er mis zijn. Kritiek die ik hier vooral hoor, gaat over het feit dat we niet zo mogen zeuren op dat Whatsappteam. Het zou een gratis dienst zijn, en klein team, veel gebruikers. Maar ik kan niet anders concluderen dan dat het klunzen zijn. En inderdaad, als het een gratis dienst zou zijn, houdt de discussie daar ook op en zou ik daar niet echt tegenin kunnen brengen. Misschien nog dat ze een maatschappelijke verantwoordelijk hebben. Allemaal niet relevant, want laten we eens stellen dat ik al een keer voor de iOS-app heb betaald en dan ook nog een keer of twee voor het jaarlijks abonnementgeld. Dan heb ik wel degelijk het recht om erover te zeuren.Verzo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:40:
Natuurlijk ben ik blij dat we nu een werkende snelle whatsapp app op Windows Phone 8 hebben, maar om nou te zeggen dat dit echt een '8' versie is vind ik niet terecht. De app is nog steeds niet geoptimaliseerd voor Windows Phone 8 resoluties, het valt nauwelijks op maar het is niet gebeurd. Ook kun je niet instellen dat whatsapp zijn berichten aantal laat zien op het startscherm. Vind het nog steeds erg zonde..
Maar eerlijk gezegd, en dat is meer mijn probleem, zou ik me al een stuk minder ergeren aan dit topic als we het er hier in ieder geval over eens konden worden dat het klunzen zijn.
Ja, euh, eigenlijk heb ik niet zo'n goed idee wat je precies zegt. Wil je met zo'n ongestructureerde post eigenlijk wel iets toevoegen aan de discussie? Of dat mensen hierop reageren?
Even voor mijn nieuwsgierigheid: je wilt zeggen dat WA heel traag is op je oude Android toestel en sneller is op een L920? Wat is precies je punt hier?
En je wil iOS kwaliteit (want die is beter denk ik? Ik heb nooit geWA'ed op iOS)? Tsjah, dan zou ik zeggen 'neem een iPhone'. Op WP heeft WA altijd een trial mode gehad toch? Dus dan weet je waar je aan begint voordat je gaat betalen op WP.
Even wat anders, ik probeer nu af en toe ook wat met Kik Messenger. Maar in welk opzicht werkt dat (veel) beter dan WA?
Even voor mijn nieuwsgierigheid: je wilt zeggen dat WA heel traag is op je oude Android toestel en sneller is op een L920? Wat is precies je punt hier?
En je wil iOS kwaliteit (want die is beter denk ik? Ik heb nooit geWA'ed op iOS)? Tsjah, dan zou ik zeggen 'neem een iPhone'. Op WP heeft WA altijd een trial mode gehad toch? Dus dan weet je waar je aan begint voordat je gaat betalen op WP.
Even wat anders, ik probeer nu af en toe ook wat met Kik Messenger. Maar in welk opzicht werkt dat (veel) beter dan WA?
Waar slaat whatsapp video's op die ik via gesprekken krijg? Ik zie het nergens in mijn albums staan. Doorsturen van wel door het filmpje in het gesprek ingedrukt te houden.
En hoe selecteer je zelf een filmpje? Als ik op het video icoontje klik kan ik alleen opnemen en dat versturen. Kies ik voor toevoegen kan ik iets uit mijn albums halen, alleen filtert ie de filmpjes er tussen uit.
Ik heb een lumia 920.
En hoe selecteer je zelf een filmpje? Als ik op het video icoontje klik kan ik alleen opnemen en dat versturen. Kies ik voor toevoegen kan ik iets uit mijn albums halen, alleen filtert ie de filmpjes er tussen uit.
Ik heb een lumia 920.
Dit komt dacht ik omdat WhatsApp niet die API mag gebruiken die dat mogelijk maakt. Correct me if I'm wrong..RawChild schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:21:
Waar slaat whatsapp video's op die ik via gesprekken krijg? Ik zie het nergens in mijn albums staan. Doorsturen van wel door het filmpje in het gesprek ingedrukt te houden.
Ik heb een lumia 920.
Helemaal ruk deze update, ik krijg notificaties van berichten maar als ik whatsapp open laat ie de berichten niet zien.
Ja whatsapp heeft nu even een storing, iOs en android doet het ook niet
Ik hoop maar dat deze storing ook mijn probleem oplost, ik had 9 ongelezen berichten (notificatie) en ik krijg ze niet gedownload. Ik dacht dat de database corrupt was dus ik heb whatsapp verwijderd. Nu krijg ik het niet meer geinstalleerd. (Lumia 800)
Verwijderd
Nou, oke, gelijk heb je ook; Als ik problemen heb met Whatsapp, gebruik ik het toch niet. Als ik ervoor betaald heb, kan ik desnoods mijn geld terug vragen. Glashelder, helemaal waar.fruitbakje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:27:
Ja, euh, eigenlijk heb ik niet zo'n goed idee wat je precies zegt. Wil je met zo'n ongestructureerde post eigenlijk wel iets toevoegen aan de discussie? Of dat mensen hierop reageren?
Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat als je een dienst verzorgt voor zoveel gebruikers, je het jezelf permitteert zoveel steken te laten vallen. Namelijk, als ik de dienst zou aanbieden, zou ik het als mijn verantwoordelijkheid zien om ervoor te zorgen dat het goed werkt. Als ik de geest van je reacties op mij goed begrijp stel jij dat zij mij niets schuldig zijn en dat ik niet het recht heb om iets te eisen of te klagen. Nooit. Maar dan vraag ik me af wat jij zou doen als morgen je Gmail-inbox weg was en Google besluit de dienst niet meer aan jou aan te bieden.
Een paar dingetjes: HTC Trophy is een Windows Phone. Ik bedoelde dat het niet zo moeilijk is om een app snel te laten werken op een telefoon (NL920) met zo'n snelle processor enzo.
En Kik Messenger start veel sneller op, lijkt wél gebruik te maken van alle voorgeschreven ontwikkelmethoden en werkt als gevolg daarvan veeel soepeler. Ook vind ik het er op sommige punten mooier uitzien, maar heeft helaas niet zo'n grote userbase.
Ik krijg WhatsApp maar niet verder dan de 'verificatie' scherm. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij toont steeds weer dezelfde melding:
"Kan niet verbinden met WhatsApp. Controleer je netwerkinstellingen en probeer het later opnieuw."
Ook voordat de storing er was had ik hetzelfde probleem.
Ik heb een oudere versie (2.8.2) erop gedeployed (dev account), maar ook daar dezelfde melding.
De telefoon (L820) heb ik sinds vandaag in bezit, dus kan niet zeggen dat het eerder wel heeft gewerkt.
Iemand enig idee wat het probleem is en hoe het op te lossen is?
"Kan niet verbinden met WhatsApp. Controleer je netwerkinstellingen en probeer het later opnieuw."
Ik heb een oudere versie (2.8.2) erop gedeployed (dev account), maar ook daar dezelfde melding.
De telefoon (L820) heb ik sinds vandaag in bezit, dus kan niet zeggen dat het eerder wel heeft gewerkt.
Als je iets terug naar boven had gelezen, had je kunnen weten dat er een storing is bij WhatsAppAslan schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:56:
Ik krijg WhatsApp maar niet verder dan de 'verificatie' scherm. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij toont steeds weer dezelfde melding:
De storing begon rond 19:45. "Ook voordat de storing er was had ik hetzelfde probleem.", staat in mijn reactie..Razr schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:58:
[...]
Als je iets terug naar boven had gelezen, had je kunnen weten dat er een storing is bij WhatsAppDit is trouwens "globaal" (ook iOS en Android gebruikers oa.).
Pff, ik heb WhatsApp van mijn Lumia gegooid. Na de laatste update schoot mijn accuduur omlaag naar maximaal 6 uur, zonder dat er ook maar één app actief was. Na 'm verwijderd te hebben doe ik weer makkelijk 2 dagen met een volle accu. Hebben meer mensen hier last van of enig idee hoe dat te voorkomen is?
Geen last van, accu geeft aan dat ik 2 dagen en 17 uur resterend heb, soms wel eens 3 dagen (trek de accu meestal leeg na 1 dag intensief gebruik)EDIT schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:40:
Pff, ik heb WhatsApp van mijn Lumia gegooid. Na de laatste update schoot mijn accuduur omlaag naar maximaal 6 uur, zonder dat er ook maar één app actief was. Na 'm verwijderd te hebben doe ik weer makkelijk 2 dagen met een volle accu. Hebben meer mensen hier last van of enig idee hoe dat te voorkomen is?
Inmiddels gevonden. Bleek dat mijn datum verkeerd stond (16 december ipv 15Aslan schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:56:

Is het niet mogelijk een foto te sturen uit de map schermafbeeldingen? Lukt op mijn 920 niet, uit iedere andere map wel..
Dat komt dus door de wifi-abuse van Whatsapp. Dan krijg je bij je lockscreen het scherm wat hierboven als screenshot staat (al had je dat ook al 100x in dit topic kunnen lezen.EDIT schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:40:
Wat je kunt doen is Stop The Music downloaden voor je telefoon en telkens als je echt klaar bent met whatsapp, die applicatie even opstarten, dan is je wifi bug weg. Tenminste, zo was het een tijd geleden.
Knap dat je nu al weet dat je weer makkelijk twee dagen met een accu doet. De laatste WhatsApp update is nauwelijks een dag oud...EDIT schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:40:
Wel belachelijk dat je voor een optie die naar mijn idee gewoon standaard in het OS hoort te zitten nog eens geld moet gaan betalen. Niet dat €0,99 maar het principe slaat natuurlijk nergens op.Martinspire schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:02:
[...]
Dat komt dus door de wifi-abuse van Whatsapp. Dan krijg je bij je lockscreen het scherm wat hierboven als screenshot staat (al had je dat ook al 100x in dit topic kunnen lezen.
Wat je kunt doen is Stop The Music downloaden voor je telefoon en telkens als je echt klaar bent met whatsapp, die applicatie even opstarten, dan is je wifi bug weg. Tenminste, zo was het een tijd geleden.
Ik heb ook wat er op dat plaatje staat als ik in het lockscreen op volume up/down druk, maar dat had ik ook al voordat ik Whatsapp heb geinstalleerd. Bij WiFi heb ik het vinkje "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm". Betekent dit dat als ik het vinkje uitzet Whatsapp er ook voor zal zorgen dat mijn accu sneller leeg is dan mijn Desire HD van meer dan twee jaar oud?
Edit: zie dat er ook andere 'stop music' apps zijn, welke gebruiken jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door schaapiej op 16-12-2012 09:10 ]
Dat hoeft je niet. Zoals ook in de beschrijving staat: "Full featured free trial, no limitations, just ads!".schaapiej schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:08:
[...]Wel belachelijk dat je voor een optie die naar mijn idee gewoon standaard in het OS hoort te zitten nog eens geld moet gaan betalen. Niet dat €0,99 maar het principe slaat natuurlijk nergens op.[...]
Zal de volgende keer iets verder lezen dan m'n neus lang is!Caelorum schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:25:
[...]
Dat hoeft je niet. Zoals ook in de beschrijving staat: "Full featured free trial, no limitations, just ads!".

Maargoed, het blijft een optie die in het OS zou moeten zitten!
Hoe zit het met bovenstaande?Ik heb ook wat er op dat plaatje staat als ik in het lockscreen op volume up/down druk, maar dat had ik ook al voordat ik Whatsapp heb geinstalleerd. Bij WiFi heb ik het vinkje "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm". Betekent dit dat als ik het vinkje uitzet Whatsapp er ook voor zal zorgen dat mijn accu sneller leeg is dan mijn Desire HD van meer dan twee jaar oud?
[ Voor 37% gewijzigd door schaapiej op 16-12-2012 10:06 ]
Er zit toch iets vergelijkbaars in windows phone 8?schaapiej schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:43:
[...]
Zal de volgende keer iets verder lezen dan m'n neus lang is!![]()
![]()
Maargoed, het blijft een optie die in het OS zou moeten zitten!
- sms
- facebook chat
- rooms
En je kunt applicaties installeren, dit is tegenwoordig ook een onderdeel van het product alleen is dit wel door derden uitgevoerd.
Ik bedoel de optie om je muziek player helemaal te stoppen.walletje-w schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:20:
[...]
Er zit toch iets vergelijkbaars in windows phone 8?
- sms
- facebook chat
- rooms
En je kunt applicaties installeren, dit is tegenwoordig ook een onderdeel van het product alleen is dit wel door derden uitgevoerd.
Die blijft blijkbaar nog ergens open staan zonder helemaal af te sluiten..
En Facebook chat met whatsapp te vergelijken

[ Voor 5% gewijzigd door schaapiej op 16-12-2012 11:35 ]
Niet hier... Hij staat er nog netjes tussenVerwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:53:
en whatsapp is weer uit de store...
Gewoon beschikbaar, staat zowel in de store (website) als op de store op de telefoon.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:08:
op men telefoon wel maar in de store staat dat de app niet meer wordt gepubliceerd
[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 16-12-2012 12:26 ]
Facebook chat werkt bij mij anders uitstekend hoor. Het heeft minder opties maar om met één persoon te praten is het ideaal. Op mijn samsung omnia 7 kan ik in 4 seconden beginnen met typen als ik vanaf het startscherm kom. Bij whatsapp is dat 18 seconden.schaapiej schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:34:
[...]
Ik bedoel de optie om je muziek player helemaal te stoppen.
Bij mij start whatsapp nog aardig snel op, dat is het probleem niet.walletje-w schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:32:
[...]
Facebook chat werkt bij mij anders uitstekend hoor. Het heeft minder opties maar om met één persoon te praten is het ideaal. Op mijn samsung omnia 7 kan ik in 4 seconden beginnen met typen als ik vanaf het startscherm kom. Bij whatsapp is dat 18 seconden.
Maar niet iedereen heeft een Facebookaccount. Dat is dan weer het voordeel van Whatsapp.
Maargoed dat was ook mijn hele opmerking niet, het ging me om het stoppen van de muziek app. Dat zou toch gewoon in het OS moeten zitten!
Waar het me wel om gaat is nog steeds dit:
Ik heb ook wat er op dat plaatje staat als ik in het lockscreen op volume up/down druk, maar dat had ik ook al voordat ik Whatsapp heb geinstalleerd. Bij WiFi heb ik het vinkje "Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm". Betekent dit dat als ik het vinkje uitzet Whatsapp er ook voor zal zorgen dat mijn accu sneller leeg is dan mijn Desire HD van meer dan twee jaar oud?
De "muziek" die je ziet staan is enkel de weergave. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die zulke apps bouwen om die weergave weg te halen. Ik vind het juist handig, want dan kan je makkelijk de muziek weer starten als je het had gepauzeerd. Dus het is een feature.schaapiej schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:34:
[...]
Ik bedoel de optie om je muziek player helemaal te stoppen.
Verder, dat whatsapp "muziek" gaat afspelen om zogenaamd wifi aan te houden (al werkt dat niet bij mij) is meer dat whatsapp een feature van het OS misbruikt dan iets anders. Ik hoop dan ook dat ze hier zsm mee ophouden.
Het is meer dat moord en brand schreeuwen nog nooit tot betere omstandigheden heeft geleid. Bijvoorbeeld, vaak werken mensen bij dat soort startups 70 uur per week. Zoveel werken voor een ondankbaar volk wat alleen maar zeikt is niet bevordelijk voor de motivatie.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:47:
[...]
Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat als je een dienst verzorgt voor zoveel gebruikers, je het jezelf permitteert zoveel steken te laten vallen. Namelijk, als ik de dienst zou aanbieden, zou ik het als mijn verantwoordelijkheid zien om ervoor te zorgen dat het goed werkt. Als ik de geest van je reacties op mij goed begrijp stel jij dat zij mij niets schuldig zijn en dat ik niet het recht heb om iets te eisen of te klagen. Nooit. Maar dan vraag ik me af wat jij zou doen als morgen je Gmail-inbox weg was en Google besluit de dienst niet meer aan jou aan te bieden.
En het zou flink kut zijn als Google m'n gmail opheft. Maar ik weet ook dat ik tot de 80% hoor waar ze bar weinig aan verdienen. Ik heb daarom ook zo 3 alternatieven klaarliggen mocht het zover komen. Maar Google heeft veel meer belang bij het draaiende houden van hun mailservice. Bij WA is dat waarschijnlijk anders (al hebben zij waarschijnlijk ook een zooi investeerders die resultaten willen zien).
Als je zoveel van je sociale leven laat afhangen van 1 of andere startup (waarvan 90% binnen twee jaar weer failliet is) dan vraag je natuurlijk zelf om problemen.
Verschil is alleen dat whatsapp een proprietary protocol is wat slechts door één bedrijf gebruikt kan worden, en email-providers zijn er legio.
Euh, ja dat klopt. Ik zie nu wat meer waarom het best kut kan zijn als je buiten gesloten wordt door WA terwijl de rest van de wereld dat niets is.
Punt blijft dat moord en brand schreeuwen niet constructief is. En dat indirecte beweringen dat het WA team idioten zijn in 90% van de gevallen ongegrond zijn (en waarschijnlijk enkel uit persoonlijke frustratie voortvloeien
)
Punt blijft dat moord en brand schreeuwen niet constructief is. En dat indirecte beweringen dat het WA team idioten zijn in 90% van de gevallen ongegrond zijn (en waarschijnlijk enkel uit persoonlijke frustratie voortvloeien
Verwijderd
Kijk, moord en brand schreeuwen doe ik al niet. En al helemaal niet uit frustratie. Maar jij blijft maar zeggen dat die mensen wel competent zijn, en dan vraag ik me af, waar baseer jij dat dan op?
Overigens zijn dingen als, of Whatsapp belang heeft bij het draaiende houden van hun dienst, wat ze trouwens op precies dezelfde manier als Google hebben: geld verdienen, of mensen al dan niet hun sociale leven ervan af laten hangen en of er alternatieven beschikbaar zijn totaal irrelevant voor deze discussie. Volgens mij had ik al gezegd dat Whatsapp nul verplichtingen jegens mij heeft en ik als gevolg daarvan dus ook nul recht heb om iets van ze te verwachten.
Los daarvan zou ík het wel als mijn doel zien om een zo goed mogelijke dienst te verlenen en dat doet het Whatsappteam op dit moment niet.
Overigens zijn dingen als, of Whatsapp belang heeft bij het draaiende houden van hun dienst, wat ze trouwens op precies dezelfde manier als Google hebben: geld verdienen, of mensen al dan niet hun sociale leven ervan af laten hangen en of er alternatieven beschikbaar zijn totaal irrelevant voor deze discussie. Volgens mij had ik al gezegd dat Whatsapp nul verplichtingen jegens mij heeft en ik als gevolg daarvan dus ook nul recht heb om iets van ze te verwachten.
Los daarvan zou ík het wel als mijn doel zien om een zo goed mogelijke dienst te verlenen en dat doet het Whatsappteam op dit moment niet.
Dat mag je zo zien, maar jij bent toch helemaal niet inhoudelijk op de hoogte van de problematiek?Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:05:
Kijk, moord en brand schreeuwen doe ik al niet. En al helemaal niet uit frustratie. Maar jij blijft maar zeggen dat die mensen wel competent zijn, en dan vraag ik me af, waar baseer jij dat dan op?
Inmiddels is voor wp8 WA weer uit de store gehaald.. gaat lekker
Excuus, na 10x F5en stond ie er weer
Excuus, na 10x F5en stond ie er weer
[ Voor 26% gewijzigd door AseranO op 17-12-2012 12:15 ]
-
Staat er nog gewoon in hoor.............................................................................................................
[ Voor 13% gewijzigd door Sheik op 17-12-2012 12:11 ]
Nou, ik denk dat ze competent zijn wat hun motivatie betreft. Het punt dat ik wil maken is dat niemand hier zeker weet waar ze dan wel dan niet incompetent in zijn. Aangezien niemand weet waarom WA niet in de marketplace zit of waarom het zo 'kut' werkt*.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:05:
Check. Niet alles was tegen jou specifiek gericht.Overigens zijn dingen als [...] totaal irrelevant voor deze discussie. Volgens mij had ik al gezegd dat Whatsapp nul verplichtingen jegens mij heeft en ik als gevolg daarvan dus ook nul recht heb om iets van ze te verwachten.
Wat precies doen ze niet? Een goede dienst verlenen? Of als doel hebben een goede dienst verlenen? Subtiel verschilLos daarvan zou ík het wel als mijn doel zien om een zo goed mogelijke dienst te verlenen en dat doet het Whatsappteam op dit moment niet.
* dus de vraag is (die niemand heeft kunnen antwoorden tot nu toe) waarom zeggen zoveel mensen hier dat het WA-team incompetent is, terwijl het toch overduidelijk is dat diezelfde mensen helemaal niet kunnen weten hoe en of het WA-team incompetent is?
Er lopen hier echter ook gewoon een aantal developers rond met ervaring met apps voor Windows Phone. En het is niet heel moeilijk om met een beetje logisch redeneren tot de conclusie te komen dat, voor wat Whatsapp moet doen en hoe relatief slecht het dat doet, er weinig andere opties zijn dan dat de makers gewoon incompetent zijn.fruitbakje schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:52:
[...]
Nou, ik denk dat ze competent zijn wat hun motivatie betreft. Het punt dat ik wil maken is dat niemand hier zeker weet waar ze dan wel dan niet incompetent in zijn. Aangezien niemand weet waarom WA niet in de marketplace zit of waarom het zo 'kut' werkt*.
Het kan natuurlijk altijd dat er iets mis is met de API / notificaties of dat Whatsapp iets lastigs wil bewerkstelligen wat gewoon moeizaam is op Windows Phone, maar dat lijkt me vooralsnog niet heel erg waarschijnlijk. De uittingen van verschillende mensen hier gericht naar het Whatsapp dev team vind ik dan ook niet geheel onbegrijpelijk. Het heeft er gewoon de schijn van dat ze idd niet heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Bottom line zijn er dus argumenten te noemen waarom ze incompetent zouden zijn, maar die zijn er niet waarom ze dat niet zouden zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2012 13:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
+1
Had het waarschijnlijk niet zo goed kunnen verwoorden, maar dit is inderdaad wel een beetje ook mijn redenatie.
Misschien post ik ook nog mijn 40-punten-lijstje van wat ik beter vind kunnen aan Whatsapp, maar lees tot die tijd even de paar posts hier ergens boven over de storing van zaterdag.
Had het waarschijnlijk niet zo goed kunnen verwoorden, maar dit is inderdaad wel een beetje ook mijn redenatie.
Misschien post ik ook nog mijn 40-punten-lijstje van wat ik beter vind kunnen aan Whatsapp, maar lees tot die tijd even de paar posts hier ergens boven over de storing van zaterdag.
Dat dus.. De app is relatief eenvoudig tot op het niveau van een willekeurige andere app uit de Marketplace (die wel vaak snel opstarten!). Het echte werk bij Whatsapp zit aan de serverkant en zelfs dat is niet super moeilijk..oisyn schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:01:
[...] Er lopen hier echter ook gewoon een aantal developers rond met ervaring met apps voor Windows Phone. En het is niet heel moeilijk om met een beetje logisch redeneren tot de conclusie te komen dat, voor wat Whatsapp moet doen en hoe relatief slecht het dat doet, er weinig andere opties zijn dan dat de makers gewoon incompetent zijn.[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 17-12-2012 19:37 ]
Kijk, ik ben inderdaad geen app-developer, dus misschien ligt het aan mij. Maar niemand heeft zijn klaagzang nog op deze manier onderbouwd..oisyn schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:01:
[...]
Het kan natuurlijk altijd dat er iets mis is met de API / notificaties of dat Whatsapp iets lastigs wil bewerkstelligen wat gewoon moeizaam is op Windows Phone, maar dat lijkt me vooralsnog niet heel erg waarschijnlijk. De uittingen van verschillende mensen hier gericht naar het Whatsapp dev team vind ik dan ook niet geheel onbegrijpelijk. Het heeft er gewoon de schijn van dat ze idd niet heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Om ze dan meteen incompetent te noemen, terwijl wij hier zitten en niet echt op het kantoor van WA, lijkt me een beetje kort door de bocht?Bottom line zijn er dus argumenten te noemen waarom ze incompetent zouden zijn, maar die zijn er niet waarom ze dat niet zouden zijn.
Met de stelling 'ze leveren een matig product' ben ik het op zich wel eens. Maar ik ga daarmee niet om zitten zeuren, want ik kan prima overschakelen naar een ander. Het is hun verantwoordelijkheid niet om mij tevreden te houden, dat moet ik zelf zien te doen.
Met de stelling 'het zou zo maar kunnen dat er iets niet zo goed gaat op programmeergebied' wat betreft het matige product ben ik het ook mee eens. Zeker als je kijkt dat concurrenten het blijkbaar wel kunnen. Maar met diezelfde stelling wat betreft het niet in de marketplace zijn (waar het het vooral om ging) is al wat lastiger. Als je nu bekend bent ermee dan kan je daar al wat meer over zeggen, maar jij bent hier nu de enige die dat zo verwoord ongeveer. Bovendien gaat dat compleet langs alle andere mogelijkheden die aan het niet in de marketplace zijn van WA ten grondslag hadden kunnen liggen.
Het kan mij me reet roesten wat de reden nou was overigens. Het gaat mij erom dat de meeste mensen die hier aan het klagen waren dat tot nu toe niet hadden gefundeerd. Dan komt het op mij al snel over dat ze gewoon klaagden omdat het kon zeg maar. En dan krijg ik een beeld van m'n kleine nichtje wat teveel kadootjes krijgt en daar ontevreden over gaat zitten zijn
Top, ik geloof jullie. Ben ik gewoon oost-indisch blind en heb ik over deze argumenten al die tijd heen gelezen?Caelorum schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
[...]
Dat dus.. De app is relatief eenvoudig tot op het niveau van een willekeurige andere app uit de Marketplace (die wel vaak snel opstarten!). Het echte werk bij Whatsapp zit aan de serverkant en zelfs dat is niet super moeilijk.
[ Voor 9% gewijzigd door fruitbakje op 17-12-2012 19:47 ]
Zou het kunnen dat WP7.5 een blok aan het WP8-been is ten aanzien van WA? Minder/beperkte API's? Of wordt WA voor 7.5 en 8 apart ontwikkeld?
ja, zo is elke app plat te slaan, tis een beetje input en een beetje output. Whatsapp (of elke andere messenging apps is niet eenvoudig. Helemaal niet als je het gevoel van performance wilt hebben. De hele app wil je zoveel mogelijk asynchroon opzetten en altijd het gevoel geven aan de gebruiker dat er wat gebeurd ook al heb je een slechte of even geen network verbinding.Caelorum schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
[...]
Dat dus.. De app is relatief eenvoudig tot op het niveau van een willekeurige andere app uit de Marketplace (die wel vaak snel opstarten!). Het echte werk bij Whatsapp zit aan de serverkant en zelfs dat is niet super moeilijk.
eBuddy XMS is een voorbeeld van hoe het goed kan, maar daar is echt serieus veel werk in gaan zitten om dat goed te doen.
Goede apps maken is altijd veel werk (ongeacht het platform waar je voor bouwt)
Verwijderd
Sorry hoor, maar een (messaging)app bouwen houdt zo veel meer in, en dan nog valt hij in de makkelijkste categorie apps om te ontwikkelen.
Een ding wat Whatsapp in ieder geval goed doet is het asynchroon afhandelen van verzoeken met de server en lokale database. Je krijgt inderdaad feedback dat er wat gebeurt, en je kunt het een en ander nog annuleren. Maar om eerlijk te zijn brengt asynchrone afhandeling van informatieverzoeken niet eens zo veel problemen met zich mee, en is het ook zeker niet moeilijk om te implementeren.
Maar waarom heeft de app 7 seconden nodig om op te starten? En waarom 3 seconden om contacten te laden. En hoe krijg je het voor elkaar dat als je scrollt je lege ruimte naar boven scrollt en dan even moet wachten totdat de lijst weer zichtbaar wordt... Is dat zo moeilijk? Er zijn genoeg messagingapps die het wel goed doen. Echt niet alleen eBuddy XMS...
Een ding wat Whatsapp in ieder geval goed doet is het asynchroon afhandelen van verzoeken met de server en lokale database. Je krijgt inderdaad feedback dat er wat gebeurt, en je kunt het een en ander nog annuleren. Maar om eerlijk te zijn brengt asynchrone afhandeling van informatieverzoeken niet eens zo veel problemen met zich mee, en is het ook zeker niet moeilijk om te implementeren.
Maar waarom heeft de app 7 seconden nodig om op te starten? En waarom 3 seconden om contacten te laden. En hoe krijg je het voor elkaar dat als je scrollt je lege ruimte naar boven scrollt en dan even moet wachten totdat de lijst weer zichtbaar wordt... Is dat zo moeilijk? Er zijn genoeg messagingapps die het wel goed doen. Echt niet alleen eBuddy XMS...
Dat is inderdaad niet zo moeilijk, als je je er maar in verdiept. Ik heb zelf ook een app gemaakt en die start in minder dan 0,5 seconde. Fantasia Painter bijvoorbeeld doet het ook prima en dat is niet een simpel appje, en tal van andere apps ook.
7 Seconden? Ik start in maximaal 3 seconden WA op, alles ingeladen. Snap niet dat ik berichten lees van dergelijke traagheden...Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:13:
Hangt er vanaf wat voor memory card er in je telefoon zit, die in de HTC Trophy schijnt niet zo snel te zijn. Heb 'm zelf ook en hij doet er hier ook 7s over om te starten.
Zelfs 3s is teveel voor een high-end toestel; Android-toestellen en de iPhone openen Whatsapp direct, binnen 0.3s (en op het oog seamless, geen splash-screen). Eenmaal in de app is de ervaring en performance ook het veelvoudige van dat van de WP variant.
Dus die ontwikkelaars _kunnen_ het wel; want de iOS en Android-varianten zijn echt prima. Of ontwikkelen voor WP moet veel lastiger zijn dan voor iOS en Android. Maar dat lijkt me sterk gezien de goede reputatie van MS op het gebied van developing.
Blijft giswerk waarom veel apps op WP zo slecht zijn; met Whatsapp als aanvoerder.
Dus die ontwikkelaars _kunnen_ het wel; want de iOS en Android-varianten zijn echt prima. Of ontwikkelen voor WP moet veel lastiger zijn dan voor iOS en Android. Maar dat lijkt me sterk gezien de goede reputatie van MS op het gebied van developing.
Blijft giswerk waarom veel apps op WP zo slecht zijn; met Whatsapp als aanvoerder.
[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 17-12-2012 23:13 ]
WP8 toestellen zijn sowieso een bak sneller. Dan vind ik 3 seconden eigenlijk nog wel schandalig. Mijn Omnia doet er met Whatsapp nu ook iets van 7 seconden over (al is ie dan nog niet helemaal klaar, pas vanaf 10 seconden is ie eigenlijk echt klaar). Ga ik vervolgens een gesprek in dan is het weer 7 seconden en vervolgens weer enkele seconden voor het ophalen van nieuwe berichten. Vervolgens gaat de app wel een stuk sneller overigens, maar echt het opstarten met eerste gesprek is een drama.
Bij Kik doet ie 4 sec over het weergeven van contactlijst, gesprek laden duurt vervolgens maar max 2 seconden en nieuwe berichten komen dan vrijwel direct binnen. Let wel, dit is dus op een singlecore 1ghz toestel. Een 8x is dus 1,5ghz dual core. Daar verwacht ik toch echt dat ie binnen een seconde klaar is met laden en binnen 3 seconden in een gesprek zit. Ik kan alleen effe niet kijken wat Kik doet, maar Whatsapp is van wat ik heb gezien daar echt nog te traag voor. Het is al wel beter, maar nog steeds een onvoldoende imo.
Bij Kik doet ie 4 sec over het weergeven van contactlijst, gesprek laden duurt vervolgens maar max 2 seconden en nieuwe berichten komen dan vrijwel direct binnen. Let wel, dit is dus op een singlecore 1ghz toestel. Een 8x is dus 1,5ghz dual core. Daar verwacht ik toch echt dat ie binnen een seconde klaar is met laden en binnen 3 seconden in een gesprek zit. Ik kan alleen effe niet kijken wat Kik doet, maar Whatsapp is van wat ik heb gezien daar echt nog te traag voor. Het is al wel beter, maar nog steeds een onvoldoende imo.
Net met stopwatch haha...van moment tile aanklikken tot opstarten 0,9 seconden. Ik schatte het langzamer in
Ik wil niets afdoen aan al het werk dat er in is gaan zitten, maar persoonlijk kan ik mij niet onttrekken aan het idee dat er gewoon maar één developer 8 weekjes bezig is geweest met rustig aan te programmeren van de WP app. Zelf denk ik dan ook dat het meeste werk aan de serverkant ligt en niet aan de clientkant. Dat is immers echt alleen maar data in en uit en wat input verwerken. Lang geen rocketscience en iets wat ik een HBO afstudeerder zou laten doen.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:54:
[...] ja, zo is elke app plat te slaan, tis een beetje input en een beetje output. [...]
De serverkant kan ik mij voorstellen dat ze wel even wat langer bezig zijn, vooral omdat je daar ook te maken gaat krijgen met verschillende platformen en hun manier van notificaties, etc.
Zelf heb ik ook een WP7 applicatie mogen bouwen voor mijn afstuderen. Heb het in effectief 6 weken gedaan zonder enige voorkennis en met gigantisch veel tijd die ik heb moeten besteden aan documentatie. Ja, die andere 14 weken heb ik niet veel gedaan nee. Wordt nogal snel afgeleid. Ben er ook van overtuigt dat de productiviteit op die kamer behoorlijk was gedaald in de tijd dat ik daar aanwezig was
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 17-12-2012 23:43 ]
Dat is waarschijnlijk precies wat er mis mee is, want het maken van een degelijke app vereist wat meer kennis over en feeling met het platformCaelorum schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:41:
Lang geen rocketscience en iets wat ik een HBO afstudeerder zou laten doen.
Maar dan ga je er vanuit dat het dezelfde ontwikkelaars zijn.HyperioN schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:12:
Dus die ontwikkelaars _kunnen_ het wel; want de iOS en Android-varianten zijn echt prima.
Dat is gewoon een gebrek aan ervaring. Ik kwam onlangs toevallig een blogpost tegen over dit probleem en hoe je het op moest lossen. Had geloof iets te maken met het virtualizen van de items en zorgen dat je genoeg items al gereed hebt zodat de visuals al geïnstantieerd zijn op het moment dat de rendering thread de items wil gaan tekenen. Kan 'm zo snel even niet vinden, maar het feit dat het probleem er al zo lang is en niemand er blijkbaar iets voor wilt of kan doen zegt imho genoeg.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:13:
En hoe krijg je het voor elkaar dat als je scrollt je lege ruimte naar boven scrollt en dan even moet wachten totdat de lijst weer zichtbaar wordt... Is dat zo moeilijk?
Nu ik erover praat krijg ik steeds meer zin om het protocol gewoon te gaan reverse engineeren en vervolgens mijn eigen client te maken

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2012 00:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Nouja, fair anough. Huur dan mensen in met ervaring.
Eigenlijk ligt het niet per se in mijn interessegebied maar ik ben wel benieuwd eigenlijk of de data die naar hun servers gaat nog steeds plain text is eigenlijk. En het dus inderdaad heel makkelijk is om je eigen client te maken.
Eigenlijk ligt het niet per se in mijn interessegebied maar ik ben wel benieuwd eigenlijk of de data die naar hun servers gaat nog steeds plain text is eigenlijk. En het dus inderdaad heel makkelijk is om je eigen client te maken.
Een server maken lijkt vrij eenvoudig te zijn zoals je kunt zien op de GitHub repo van WhatsAPI, wat dus een open source client is.
Maar goed, al maakt iemand een eigen app, dan is er een dikke kans dat deze niet eens wordt toegelaten in de Microsoft Store, laat staan dat deze dan te installeren is voor gebruikers.
Maar goed, al maakt iemand een eigen app, dan is er een dikke kans dat deze niet eens wordt toegelaten in de Microsoft Store, laat staan dat deze dan te installeren is voor gebruikers.
Natuurlijk wordt ie niet toegelaten, of de makers van Whatsapp zullen op z'n minst een klacht indienen. Maar eigenlijk boeit dat dan niet zoveel, want ik heb dan een goed werkende app, alsmede alle klagende tweakers die over een unlockte telefoon beschikken. En veel belangrijker: het punt is dan bewezen dat het idd prutsers zijn