Ik snap ook wel dat het een groot probleem is, maar je brengt het wat hysterisch en overdreven. Het lijkt me niet dat je zit te watertanden wanneer die app nou terugkomt?
[...]
Volgens mij is dat dezelfde discussie als windows 7 applicaties op windows 8. Maakt me overigens geen ruk uit of het wp7 wp8 of van mij part wp9 is, ik wil een werkende applicatie.
Jij weet alles wel te relativeren naar iets wat niet de schuld is van microsoft, en dat doe je bijna in elke post. Aan het eind van de dag is het resultaat gewoon dat je geen goed werkende applicaties hebt en dan maakt het mij niet uit of het MS, Nokia, Whatsapp of enige andere fabrikant is, ik wil gewoon die applicaties goed werkend hebben.
Ik snap dat je een werkende applicatie wilt hebben en ik ben het met je eens dat de gang van zaken gewoon niet goed is, maar de vergelijkingen gaan gewoon niet goed op. De stap van Win7 naar Win8 is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de stap van WP7 naar WP8. Het is eerder een stap van XP naar Win7, maar zelfs dat klopt niet helemaal. De nieuwe mogelijkheden voor programmeurs zijn nu gewoon enorm toegenomen en het native coden zorgt gewoon voor een enorme boost in het omzetten van applicaties. Wat je echter ook meteen schijnt te vergeten is dat de applicaties nog gebouwd zijn voor WP7 met diens beperkte API's en beperkte hardware. Daarom zijn de meeste WP8 applicaties wel wat sneller, maar nog steeds niet wat je ervan moet verwachten. Zodra de nieuwe WP8 applicaties uitkomen, zul je merken dat die meteen een stuk sneller aanvoelen.
Ik hoop niet dat je hierna op de grond gaat stampen dat je je app niet krijgt, want je doet er nu wel telkens erg makkelijk over, terwijl ik gewoon probeer aan te halen waar het probleem zit. Je komt ook telkens met programma's waarvan we weten dat ze gewoon niet goed werken of wat nog WP7 ports zijn. Skype is nog niet af, Whatsapp is nog een oude app en zo zijn er nog meer. Ik verwacht dat rond de Nederlandse lancering van WP8 wel de benodigde applicaties beschikbaar zijn en nu heb je helaas early adopter problemen. Ik had hetzelfde voor de launch van WP7.5 dat ik nog maar weinig apps had en heb toen ook maar besloten om een rom erop te zetten, maar ga nou niet meteen bij mij of MS de schuld neerleggen. Ik ben ook geen medewerker of fanboy, maar vind dat je wel wat verder mag kijken dan je nu doet.
[...]
mja minder snel bedoel ik dan niet zozeer in gebruik maar in notificatie. Wat ik merk is dat berichten niet direct binnenkomen, waar dat bij ios en blackberry bijna instant is. Dit is overigens platform breed. Dus email, IM en Skype komen niet instant binnen.
Omdat het platform breed is kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een bewuste keuze is. Overigens lijkt het er ook op dat applicaties in het geheel niet op de achtergrond kunnen werken. Zelfs bij skype (waarvan gezegd wordt dat het in de achtergrond actief blijft) moet "resumen" wat dus betekent dat het niet actief was.
Mijn mail staat inmiddels op "Nieuwe items downloaden: Bij ontvangst" en daarbij komen ze tegelijk binnen als op mijn pc. Ook SMS en Kik komt normaal binnen (als iemand op de bank even een foto doorstuurt, komt die gewoon meteen binnen, zonder dat mn toestel aanstaat). Dus wat dat betreft werkt het wel prima. Dus op de probleem-apps na heb ik er geen problemen mee.
[...]
ik moet het dagelijks gebruiken en geloof me, het is echt een ramp. Nu was skype uberhaupt niet een goede applicatie, maar ik wordt vaak wel geirriteerd van hoe zaken geimplementeerd zijn.
Voorbeeld. Je krijgt een telefoontje binnen. Kun je rustig aannemen. Wat er dan gebeurd is dat de skype applicatie moet resumen. Dit duurt behoorlijk lang, zo lang dat het vaak voorkomt dat de call alweer gedropped is. Denk maar, na 2 of 3 keer overgaan neem je op (telefoon uit je broek etc...) Dan moet je nog een goede 10/15 seconden wachten totdat skype is geresumed). Skype moet gewoon actief in de achtergrond zijn... wellicht in een standby status, maar zeker niet tombstoned. Als je het gaat behandelen als telefoon dan moet het ook instant zijn als telefoon. En dat verwacht ik ook van im diensten. Gewoon zoals SMS is, instant.
De WP7 versie van skype is inderdaad een drama. Dat je in de app moet zijn om berichten te ontvangen is gewoon idioot en het geheel was ook ongelofelijk traag. Maar goed, hij was er in ieder geval, wat al wat mogelijkheden gaf, maar helaas nog niet echt goed voor dagelijks gebruik.
Ook van die app verwacht ik rond de Nederlandse lancering wel verbetering.
Ik moet overigens wel toegeven dat ik niet had verwacht dat sommige applicaties (en dan niet alleen WP7 ports) zo lang op zich laten wachten. Volgens mij missen WP8 gebruikers op dit moment toch nog aardig wat apps, terwijl dat gepresenteerd werd dat het vrijwel automatisch zou gaan. Erg jammer en ik kan begrijpen dat dit erg frustrerend kan werken, maar vergeet niet dat het problemen van de opstart zijn. iOS en Android hadden ook legio problemen aan het begin (en soms nu ook nog wel eens), dus daar ontkom je niet aan. Vooral als Early Adopter kan het gewoon erg frustrerend of oneerlijk zijn en dat is zo even niet bij te benen, maar daar komt heus nog wel verbetering in. Als ik kijk wat voor verschil de 2.8.8 app van Whatsapp gebracht heeft ten opzichte van de 2.8.2 app, dan zit er in ieder geval progressie in.