Kan je favorieten vernieuwen? Hmm nooit die optie gezien. Ik heb dus geen problemen hiermee
Ook zonder wifi?Cyrus The Virus schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:38:
[...]
Hier heb ik dus ook heel erg last van
Favorieten vernieuwen is vast een storing op de server(s) van whatsapp.
Er zijn namelijk meer problemen:
https://twitter.com/search?q=%23whatsapp
[ Voor 28% gewijzigd door spNk op 28-11-2012 10:34 ]
Waar kan ik de foto's in de Foto Hub vinden die ik download vanuit een Whatsapp conversatie?
Als ik een gesprek verwijder, vind ik nergens meer de foto's terug op mijn telefoon.
Als ik een gesprek verwijder, vind ik nergens meer de foto's terug op mijn telefoon.
Onder albums -> opgeslagen foto'sSheik schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:18:
Waar kan ik de foto's in de Foto Hub vinden die ik download vanuit een Whatsapp conversatie?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik kreeg ook foutmeldingen bij het refreshen van de favorieten en opeens (toen ik niet had gedrukt) kwam de naam en de foto van de persoon in beeld wat eerst enkel een telefoonnummer was en de favorieten waren met 1 opgehoogd. Ik denk dus dat ondanks de foutmelding, hij onthoudt dat je wilt refreshen en zodra beschikbaar de refresh uitvoert.
In je WhatsApp instellingen moet je dan ook wel aangegeven hebben dat foto's automatisch opgeslagen moeten worden op je telefoon.
Anders kun je ze alleen in WhatsApp terugvinden.
Dankjullie allebei voor de reactie. Ik heb de optie inderdaad niet aangevinkt in de instellingen. Ik dacht dat dat te maken zou hebben met het automatisch accepteren van foto's in conversaties
Na het installeren van de 2.8.8 update leek het erop dat er enkele gesprekken verloren waren gegaan, echter de lijst met gesprekken staat niet meer in chronologische volgorde, alles staat door elkaar.
Ik kreeg na de update, toen ik Whatsapp wilde opstarten ook de melding 'optimaliseren'.
Daarnaast zie ik dat het mogelijk is om je gesprekgeschiedenis te e-mailen, hierdoor kan men vanaf nu berichten opslaan.
Tevens zou eind december mijn account verlopen, en was ik genoodzaakt $0,99 (wereldbedrag
) moeten betalen. Ik zie nu dat dit is opgeschoven naar 9 februari 2013...
Ik kreeg na de update, toen ik Whatsapp wilde opstarten ook de melding 'optimaliseren'.
Daarnaast zie ik dat het mogelijk is om je gesprekgeschiedenis te e-mailen, hierdoor kan men vanaf nu berichten opslaan.
Tevens zou eind december mijn account verlopen, en was ik genoodzaakt $0,99 (wereldbedrag
[ Voor 42% gewijzigd door Wietsee. op 01-12-2012 09:48 ]
De problemen hierboven beschreven heb ik niet.
Moet zeggen dat heel Whatsapp ineens een stuk sneller reageert en laad op mijn Trophy 7. Zie ook dat ze er meer animaties in hebben weten te proppen
Overigens hebben ze bij mij al een hele lange tijd geleden een foutje gemaakt waardoor ik een betaald account tot 23-9-2021 heb
Moet zeggen dat heel Whatsapp ineens een stuk sneller reageert en laad op mijn Trophy 7. Zie ook dat ze er meer animaties in hebben weten te proppen
Overigens hebben ze bij mij al een hele lange tijd geleden een foutje gemaakt waardoor ik een betaald account tot 23-9-2021 heb
Ik zie momenteel geen Whatsapp update of überhaupt Whatsapp in de store staan? Wacht het wel even af.
Zit op 2.8.2 - hoe zit het met de toast notifications? En heb je nog steeds die bug dat je soms 2x whatsapp moet herstarten omdat hij anders niet het gesprek update?
Zit op 2.8.2 - hoe zit het met de toast notifications? En heb je nog steeds die bug dat je soms 2x whatsapp moet herstarten omdat hij anders niet het gesprek update?
Hier inmiddels ook geïnstalleerd, kreeg de update notificatie toen ik naar de Marketplace ging. Start hier merkbaar sneller op (Omnia W), opslaan van chatgeschiedenis is ook een welkome aanvulling. Volgens mij is er nog geen officiële changelog toch? Las ook op een Duitse site dat deze update alleen voor WP7 was op dit moment maar geen idee of dat klopt.
Nog even afwachten hoe het zit met notifications en bijvoorbeeld opslaan van foto's.
Nog even afwachten hoe het zit met notifications en bijvoorbeeld opslaan van foto's.
Whatsapp staat nog wel in de store voor WP7 telefoons. Kan voor WP8 anders zijn, maar vermoed van niet. Als die niet aangeeft dat er een update is moet je even whatsapp opzoeken, op share drukken en dan weer teruggaan. Dan krijg je de update knop wel.Narathan schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:38:
Ik zie momenteel geen Whatsapp update of überhaupt Whatsapp in de store staan? Wacht het wel even af. [..,]
Dat komt omdat WhatsApp onder WP8 niet goed werkt. Er komt nog wel een update. Onder WP7 werkt de nieuwe versie wel aardig.
Het leven is te kort om te testen
Ik heb WhatsApp gewoon draaien op WP8 hoor. Was gisteren ook nog gewoon te vinden.Beneveerg schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:45:
Dat komt omdat WhatsApp onder WP8 niet goed werkt. Er komt nog wel een update. Onder WP7 werkt de nieuwe versie wel aardig.
Maar net als een week geleden is WhatsApp nu weer verdwenen
Hopen dat er ook snel voor WP8 een update komt
Mijn god net nu ik mijn telefoon dus binnen heb.Alpha89 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:07:
[...]
Ik heb WhatsApp gewoon draaien op WP8 hoor. Was gisteren ook nog gewoon te vinden.
Maar net als een week geleden is WhatsApp nu weer verdwenen.
Hopen dat er ook snel voor WP8 een update komt

Ik heb hem ook net... als ik de link op de site volg zegt de store dat min versie niet wordt ondersteund.Kaasje123 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:33:
[...]
Mijn god net nu ik mijn telefoon dus binnen heb.Kan iemand aangeven hoe lang zoiets duurt?
Vaak is een applicatie maar een dag of twee uit de store. Vraag me alleen af waarom die nu *weer* uit de WP8 store is gehaald.Kaasje123 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:33:
[...] Mijn god net nu ik mijn telefoon dus binnen heb.Kan iemand aangeven hoe lang zoiets duurt?
Hey allemaal!
Ik heb zojuist WA geupdatet, maar het optimaliseren is fout gegaan ofzo (is mij niet helemaal duidelijk wat er gebeurde). WA is nu heel onstabiel geworden en traag. Ik zit erover na te denken om het opnieuw te installeren. Weet iemand hoe het zit met je account en gesprekken? Die worden allemaal verwijderd begrijp ik (kan ik opzich wel mee leven). Of is er een manier op het optimaliseren opnieuw te doen?
Alvast bedankt!
Ik heb zojuist WA geupdatet, maar het optimaliseren is fout gegaan ofzo (is mij niet helemaal duidelijk wat er gebeurde). WA is nu heel onstabiel geworden en traag. Ik zit erover na te denken om het opnieuw te installeren. Weet iemand hoe het zit met je account en gesprekken? Die worden allemaal verwijderd begrijp ik (kan ik opzich wel mee leven). Of is er een manier op het optimaliseren opnieuw te doen?
Alvast bedankt!
Vermoed van niet. Je account is aan je telefoonnummer gekoppeld dacht ik dus dat zit wel goed. De gesprekken ben je echter wel kwijt als je het opnieuw installeert.Glandur schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:45:
[...] Of is er een manier op het optimaliseren opnieuw te doen? [...]
Ik heb zelf ook net een HTC 8X gekocht. Helaas geen whatsapp nog in de store.. Weet iemand een andere manier om bijvoorbeeld die .xap file te installeren op een WP8?sokar24 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:38:
[...]
Ik heb hem ook net... als ik de link op de site volg zegt de store dat min versie niet wordt ondersteund.
Ik zat net te lezen over het installeren van apps via een sd kaart:Newjersey schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:26:
[...]
Ik heb zelf ook net een HTC 8X gekocht. Helaas geen whatsapp nog in de store.. Weet iemand een andere manier om bijvoorbeeld die .xap file te installeren op een WP8?
http://www.wpcentral.com/...ested-out-windows-phone-8
In de 8X zit geen SD slot
En de lumia 920 ook nietBeneveerg schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:52:
In de 8X zit geen SD slot
Nou dan maar weer terug naar mijn glaxy S lol. echt zinvol is het anders niet.
Ook heeft het niet zo veel zin. De XAP moet wel in de Store staan wil het werken
Nou de xap kan ik gewon downloaden van de Windows appstore dat is het punt niet maar dat pokke bestand installeren zodat je gewoon die app gebruiken kan is een ander issue.Beneveerg schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:09:
Ook heeft het niet zo veel zin. De XAP moet wel in de Store staan wil het werken
Nog steeds niet in de store..... Ook raar als je deze link opent op de site: http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79 - gewoon error 500......
Opent bij mij wel maar dan staat er doodleuk: "Deze app wordt niet meer gepubliceerd".sokar24 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:50:
Nog steeds niet in de store..... Ook raar als je deze link opent op de site: http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79 - gewoon error 500......
Misschien gaan ze een aparte versie voor WP8 lanceren?
Zou wel mooi zijn als WhatsApp nu 720p schermen zou ondersteunen. Ik vind het scherm maar erg krap. Snap ook niet waarom er een aparte send knop onderaan zit terwijl ze dit ook in het keyboard hadden kunnen integreren.
Een hogere resolutie maakt volgens mij geen fluit uit hoor. Wat er toe doet is de oppervlakte die je aan moet raken met je vinger. Bij 720 zal de resolutie van de knop misschien groter zijn, maar anders is ie niet aan te raken. En volgens mij kun je toch gewoon verzenden door op enter te drukken?Alpha89 schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:06:
[...]
Opent bij mij wel maar dan staat er doodleuk: "Deze app wordt niet meer gepubliceerd".
Misschien gaan ze een aparte versie voor WP8 lanceren?
Zou wel mooi zijn als WhatsApp nu 720p schermen zou ondersteunen. Ik vind het scherm maar erg krap. Snap ook niet waarom er een aparte send knop onderaan zit terwijl ze dit ook in het keyboard hadden kunnen integreren.
Nieuwe versie is op mijn Omnia 7 trouwens echt merkbaar sneller geworden. Vooral opstarttijd lijkt gehalveerd. Heb alleen nog geen gesprekken gevoerd, dus kan daar nog niets over zeggen
Heb hem ook geupdate op mijn optimus 7 nog niet echt veel verschil gemerkt, maar inderdaad foto's zoomen kan eindelijk. Wat was dat irritant, ik zie ook dat je meteen naar de vorige foto's kan gaan.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Nou als een app niet voor de 720P resolutie is geoptimaliseerd houd je een zwarte balk bovenaan over. Die wordt dan totaal niet gebruikt. Verloren ruimte dusMartinspire schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:45:
[...]
Een hogere resolutie maakt volgens mij geen fluit uit hoor. Wat er toe doet is de oppervlakte die je aan moet raken met je vinger. Bij 720 zal de resolutie van de knop misschien groter zijn, maar anders is ie niet aan te raken. En volgens mij kun je toch gewoon verzenden door op enter te drukken?
Nieuwe versie is op mijn Omnia 7 trouwens echt merkbaar sneller geworden. Vooral opstarttijd lijkt gehalveerd. Heb alleen nog geen gesprekken gevoerd, dus kan daar nog niets over zeggen
Dit is echt zuur. 80% van mijn gebruik op mn oude samsung galaxy s 2 was whatsapp... Op mn lumia 920 krijg ik hem niet.
Ik baal ook... Had getest op de telefoon van een vriendin (lumia 800) en daar 'werkte' whatsapp.... (spotify precies hetzelfde overigens..)
Gewoon even geduld hebben. Komt vanzelf terug. Waarom het altijd 2 tot 3 dagen duurt voor een App weer terug komt, géén idee. Maar ze kunnen het heus niet maken dat de app niet meer terug komt.
Verwijderd
Ik heb een 8X om te testen..ik kon prima WhatsApp instaleren vanuit de store. Gister teste ik de backup/restore functie.. mooi geen WhatsApp meer in de store!?Newjersey schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:26:
[...]
Ik heb zelf ook net een HTC 8X gekocht. Helaas geen whatsapp nog in de store.. Weet iemand een andere manier om bijvoorbeeld die .xap file te installeren op een WP8?
precies! Vreemd dus. Ik heb een tweet naar @Whatsapp gestuurd over dit probleem... Hopelijk geven ze antwoord..Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:45:
[...]
Ik heb een 8X om te testen..ik kon prima WhatsApp instaleren vanuit de store. Gister teste ik de backup/restore functie.. mooi geen WhatsApp meer in de store!?
hey die heb ik ookCaelorum schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:59:
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Voor de allereerste keer ben ik na (is het al een jaar ondertussen?) "redelijk" gelukkig met Whatsapp. De notificaties lijken nu eindelijk te kloppen en de app start nu een heel stuk sneller op.
Zouden ze dan nu eindelijk op de goede weg zijn?
De goede weg zou zijn dat ze hem ook beschikbaar maken voor nieuwe wp8 gebruikers. Ik wacht nu al 2 dagen met smart maar ik krijg onderhand sterk de neiging mijn lumia te retourneren en de galaxy s3 te nemen. Wat een blamage ditVerwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:47:
Voor de allereerste keer ben ik na (is het al een jaar ondertussen?) "redelijk" gelukkig met Whatsapp. De notificaties lijken nu eindelijk te kloppen en de app start nu een heel stuk sneller op.
Verwijderd
Is het geen optie om tijdelijk gebruik te maken van Facebook Chat, de meesten hebben toch Facebook dus je bereikt er bijna iedereen mee, zou wel erg jammer zijn hoor als je je telefoon retourneert.Kaasje123 schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:53:
[...]
De goede weg zou zijn dat ze hem ook beschikbaar maken voor nieuwe wp8 gebruikers. Ik wacht nu al 2 dagen met smart maar ik krijg onderhand sterk de neiging mijn lumia te retourneren en de galaxy s3 te nemen. Wat een blamage dit
Absoluut geen goede reclame voor Windows Phone 8 dit..
Ik zou bijna gaan denken dat het een eerste levensbehoeft is voor je.Kaasje123 schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:53:
[...]
De goede weg zou zijn dat ze hem ook beschikbaar maken voor nieuwe wp8 gebruikers. Ik wacht nu al 2 dagen met smart maar ik krijg onderhand sterk de neiging mijn lumia te retourneren en de galaxy s3 te nemen. Wat een blamage dit
Praktijk is meestal dat de app voor een dag of 2/3 uit de store is en dat dan de nieuwe versie komt.
Geduld is een schone zaak. Kan je wel wordfeud downloaden voor W8, is namelijk even een tijdelijk alternatief, kan je ook mee chatten
Inderdaad, ik ben ook sinds zaterdag in het bezit van een 8X (kom van 7.5 af) en tot mijn verbazing nog niet de nieuwe Whatsapp beschikbaar. Jammer, maar dat is toch geen reden om je telefoon om te wisselen?
Zoals Speedmaster al zegt, geef het een paar dagen.
Verwijderd
Ik zag anders wel notificaties, maar geen berichten op de 8X, dus dat is niet gefixt nog.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:47:
Ik weet niet of we hier blij van moeten worden:
'Facebook wil Whatsapp overnemen'
[ Voor 15% gewijzigd door deBennie op 03-12-2012 10:55 ]
Als daarmee de ontwikkeling wat peper in de reet krijgt, graag. En ook de ontwikkelafdeling mag wel wat meer nieuws naar buiten brengen omtrent de ontwikkeling.deBennie schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:55:
Ik weet niet of we hier blij van moeten worden:
Maar goed, ik zie dit eigenlijk niet zo snel gebeuren. En al helemaal geen integratie van de diensten.
De informatie die Whatsapp naar buiten brengt is inderdaad ronduit slecht te noemen. Met zo een userbase verwacht je toch wel iets van een updatekanaal waar ze aangeven wat er speelt. Erg jammer.
Ik 2031mrsar schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:22:
[...]
hey die heb ik ookzelfde datum
en paid...naja,zal wel
Maar ik kan nog steeds niet Whatsappen over m'n databundel

.edit: hmm, heeft misschien te maken met het feit dat internet sowieso niet meer werkt tenzij ik zelf een APN invul.
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2012 12:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De WP7 editie heeft ook een update gehad! Aangezien we nu WP8 en WP7 door elkaar heen hebben, wil ik beide ervaringen wel weten eigenlijk.
Ja heel erg geestig. Whatsapp is nou eenmaal 1 van die apps die ik toevallig veel gebruik. En nee wordfeud en facebook doe ik niet aan dus dat zijn geen alternatieven. Ik vind het gewoon erg vervelend. Als je zoekt via windows website dan zie je whatsapp staan vervolgens klik ik op install dan moet ik inloggen en dan krijg je de melding dat hij niet beschikbaar is voor jou regio dus klik je op go to my region en vervolgens krijg je de melding dat de app er niet is vanwege eventuele gezinsinstellingen.... Ja sorry hoor dit is echt slecht gewoon.Speedmaster schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:28:
[...]
Ik zou bijna gaan denken dat het een eerste levensbehoeft is voor je.
Praktijk is meestal dat de app voor een dag of 2/3 uit de store is en dat dan de nieuwe versie komt.
Geduld is een schone zaak. Kan je wel wordfeud downloaden voor W8, is namelijk even een tijdelijk alternatief, kan je ook mee chatten

Deze melding kwam langs, krijg kort berichtenscherm te zien en schiet terug naar mijn hoofdmenu.je opslagruimte voor gesprekken wordt geoptimaliseerd
Whatsapp zal daarna nog beter werken.
Opnieuw starten is meteen hoofdscherm, reboot, zelfde probleem

Edit, kon nog wel even kort zien, sortering is echt halfgaar nu. Bovenaan staat oud bericht van juli, halverwege van vandaag, onderaan uit november.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 03-12-2012 13:56 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat komt toch omdat het op alfabetische volgorde wordt gezet? Ik heb gelezen dat hij vanzelf weer op oudheid van gesprek sorteertSinergyX schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:54:
[...]
Deze melding kwam langs, krijg kort berichtenscherm te zien en schiet terug naar mijn hoofdmenu.
Opnieuw starten is meteen hoofdscherm, reboot, zelfde probleem
Edit, kon nog wel even kort zien, sortering is echt halfgaar nu. Bovenaan staat oud bericht van juli, halverwege van vandaag, onderaan uit november.
De foutmelding is wat raar, maar hij is er gewoon niet. Punt.Kaasje123 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:36:
[...]
Ja heel erg geestig. Whatsapp is nou eenmaal 1 van die apps die ik toevallig veel gebruik. En nee wordfeud en facebook doe ik niet aan dus dat zijn geen alternatieven. Ik vind het gewoon erg vervelend. Als je zoekt via windows website dan zie je whatsapp staan vervolgens klik ik op install dan moet ik inloggen en dan krijg je de melding dat hij niet beschikbaar is voor jou regio dus klik je op go to my region en vervolgens krijg je de melding dat de app er niet is vanwege eventuele gezinsinstellingen.... Ja sorry hoor dit is echt slecht gewoon.
Dat ligt niet aan MS maar (wederom) aan Whatsapp.
Geen idee hoe dat ding sorteert, voornaam/achternaam in iedergeval niet (A, G, M, K, C in de lijst).Verzo schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:27:
[...]
Dat komt toch omdat het op alfabetische volgorde wordt gezet? Ik heb gelezen dat hij vanzelf weer op oudheid van gesprek sorteert
Ik zie de lijst te kort om echt te zoeken, WA blijft hier terug naar tile-menu schieten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En wat er nu sneller/beter gaat met WA is mij ook niet helemaal duidelijk. Opstarten duurt nog steeds erg lang, en de gesprekken zelf gaan ook nog steeds niet snel.
Whatsapp werkt op mijn HTC 8x zonder problemen. Start direct op, niet instabiel en doet wat 't moet doen. Ik heb wel het vermoeden dat berichten alleen via Wifi (dus niet H/3G) niet altijd instant worden afgeleverd.
Zodra er weer berichten binnenkomen sorteert ie weer op datum (bij mij iig).SinergyX schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:50:
[...]
Geen idee hoe dat ding sorteert, voornaam/achternaam in iedergeval niet (A, G, M, K, C in de lijst).
Ik zie de lijst te kort om echt te zoeken, WA blijft hier terug naar tile-menu schieten.
Al een keer opnieuw geinstalleerd?
Nu zit er eindelijk een functie in om je chatgeschiedenis via email te versturen. Pakt ie alleen de laatste paar honderd berichten. Het lijkt wel of die ontwikkelaars totaal niet testen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Welke versie heb je dan ik neem aan "gewoon" 2.8.2 ? Deze is verre van goed.. Veel toast notificaties komen meerdere keren voor hetzelfde bericht, bij klikken op toast notificatie heb ik ook vaak dat het bericht dan als nog niet zichtbaar is en dat je dan eerst moet restarten, soms zelfs meerdere keren..Sheik schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:05:
Whatsapp werkt op mijn HTC 8x zonder problemen. Start direct op, niet instabiel en doet wat 't moet doen. Ik heb wel het vermoeden dat berichten alleen via Wifi (dus niet H/3G) niet altijd instant worden afgeleverd.
Klinkt heel erg bekend. Heb op de 8X exact hetzelfde. Echt een slechte wa versie!Verzo schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:11:
[...]
Welke versie heb je dan ik neem aan "gewoon" 2.8.2 ? Deze is verre van goed.. Veel toast notificaties komen meerdere keren voor hetzelfde bericht, bij klikken op toast notificatie heb ik ook vaak dat het bericht dan als nog niet zichtbaar is en dat je dan eerst moet restarten, soms zelfs meerdere keren..
Net maar even de stoute schoenen aangetrokken en een custom WP 7.8 rom geïnstalleerd (.oisyn schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:04:
[...]
Ik 2031
Maar ik kan nog steeds niet Whatsappen over m'n databundelAlleen Wifi.
.edit: hmm, heeft misschien te maken met het feit dat internet sowieso niet meer werkt tenzij ik zelf een APN invul.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier in Nederland is Whatsapp echt een must have en voor velen het allereerste wat ze installeren op een nieuwe telefoon (ik heb zelf rond de 150 Whatsapp contacten). Moet je voorstellen dat je net je nieuwe Windows Phone binnen hebt en Whatsapp staat niet in de Store. Dat is echt een hele slechte zaak voor Microsoft, want ik ken zat mensen die meteen hun toestel terug zouden brengen en dan voor bijvoorbeeld een Android telefoon zouden kiezen omdat ze niet zonder Whatsapp kunnen. Ook al zal het misschien maar voor een paar dagen zijn, de eerste indruk is meteen gemaakt. Erg jammer dit (ik heb toevallig 2 vrienden die net een WP8 hebben binnen gekregen en die vragen mij dus waarom Whatsapp niet beschikbaar is)
Whatsapp is inderdaad een dealbreaker. Mkrgen of overmorgen zal hij heus wel weer in de wp-store staan, daar twijfel ik niet over. Ik ga volgende week de 8x kopen en wil dan ook graag whatsapp hebben, het is nu eenmaal mijn meest gebruikte app.deuxani schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:32:
Hier in Nederland is Whatsapp echt een must have en voor velen het allereerste wat ze installeren op een nieuwe telefoon (ik heb zelf rond de 150 Whatsapp contacten). Moet je voorstellen dat je net je nieuwe Windows Phone binnen hebt en Whatsapp staat niet in de Store. Dat is echt een hele slechte zaak voor Microsoft, want ik ken zat mensen die meteen hun toestel terug zouden brengen en dan voor bijvoorbeeld een Android telefoon zouden kiezen omdat ze niet zonder Whatsapp kunnen. Ook al zal het misschien maar voor een paar dagen zijn, de eerste indruk is meteen gemaakt. Erg jammer dit (ik heb toevallig 2 vrienden die net een WP8 hebben binnen gekregen en die vragen mij dus waarom Whatsapp niet beschikbaar is)
Nouja precies waar ik nu dus ook tegenaan loop. Helaas nog steeds geen verandering in de store. Op naar dag 5 inmiddels.deuxani schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:32:

dito hier.. Heb een tweet gestuurd naar Whatsapp maar nog steeds niks gehoord. Vraag me af of ie nog wel überhaupt terugkomt in de Marketplace.Kaasje123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:34:
[...]
Nouja precies waar ik nu dus ook tegenaan loop. Helaas nog steeds geen verandering in de store. Op naar dag 5 inmiddels.
Qua response vanuit WhatsApp lijkt het inderdaad wel een eenmanszaak waar er geen tijd is voor klantencontact. Anyway, ik heb ze net even gemaild op support@, maar stiekem weet ik al wel dat ik geen reactie ga krijgen
Dat heb ik zondag al gedaan en je raad het al... geen gehoor. Alleen een autoreply waar je geen moer mee kan.Razr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:02:
Qua response vanuit WhatsApp lijkt het inderdaad wel een eenmanszaak waar er geen tijd is voor klantencontact. Anyway, ik heb ze net even gemaild op support@, maar stiekem weet ik al wel dat ik geen reactie ga krijgen
Mja bij WPCentral zijn ze het geklooi ook een beetje zat:
http://www.wpcentral.com/rumor-facebook-looking-buy-whatsapp
Vrijwel geen reactie van Whatsapp. MS heeft ook nog niets laten weten, maar die zullen wel bezig zijn met uitzoeken. De quote van wpcentral vond ik echter wel grappig:
Ik heb zelf inmiddels ook wat vrienden die me nog wel eens via Kik een berichtje sturen. Die hadden zelf ook wat problemen op Android en neigen nu ook naar overstappen. Toch zijn er wat die-hards (hardhoofden) die toch gewoon bij Whatsapp willen blijven (ongeacht de problemen die anderen ermee hebben) wat ik persoonlijk erg egoïstisch vind. Maar goed, merk je meteen weer wie je echte vrienden zijn.
http://www.wpcentral.com/rumor-facebook-looking-buy-whatsapp
Vrijwel geen reactie van Whatsapp. MS heeft ook nog niets laten weten, maar die zullen wel bezig zijn met uitzoeken. De quote van wpcentral vond ik echter wel grappig:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat dit voor een groot gedeelte aan Whatsapp ligt, wat natuurlijk gewoon erg irritant is. Kun je overstappen, zeker doen!Speaking of WhatsApp, we’d like to personally thank the 11,248 readers who sent in tips to let us know that the Windows Phone version of WhatsApp has had a minor update to version 2.8.8.
[...]
The irony is of course the app did return for a few days before this 2.8.8 update. Now that the update is out, Windows Phone 8 users are back to not having access again. Microsoft's fault? WhatsApp's fault? We don't really care at this point as we're just tired of the back and forth.
We do know that Nokia is working with WhatsApp to release a newer version (we’re unsure if it is a Lumia exclusive) and if there were anyone who could make that app finally stable, it would be Nokia’s squad of skilled devs. There is no ETA though on that version, so we’ll just have to sit tight.
Until then, please stop tipping us on WhatsApp, kthxbai!
Ik heb zelf inmiddels ook wat vrienden die me nog wel eens via Kik een berichtje sturen. Die hadden zelf ook wat problemen op Android en neigen nu ook naar overstappen. Toch zijn er wat die-hards (hardhoofden) die toch gewoon bij Whatsapp willen blijven (ongeacht de problemen die anderen ermee hebben) wat ik persoonlijk erg egoïstisch vind. Maar goed, merk je meteen weer wie je echte vrienden zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2012 11:25 ]
Ik hoop persoonlijk ook wel dat Kik een boost krijgt door de problemen met Whatsapp.
Ik gebruik kik maar ben daarin wel de enige in de vriendengroep die dat doet. Iedereen is "tevreden" met whatsapp om me heen maar persoonlijk kan ik dat niet begrijpen.
Ik hoop dat 2.8.8 snel voor WP8 gebruikers komt want met 2.8.2 die ik nu draai kan ik niets.
Totaal niet betrouwbaar.
Vroeger was er een Twitter met Status update's trouwens. Werd altijd keurig geupdate bij storingen of vertragingen van updates.
Edit: Lijkt alleen voor storingen tegenwoordig, https://twitter.com/wa_status
)
Ik gebruik kik maar ben daarin wel de enige in de vriendengroep die dat doet. Iedereen is "tevreden" met whatsapp om me heen maar persoonlijk kan ik dat niet begrijpen.
Ik hoop dat 2.8.8 snel voor WP8 gebruikers komt want met 2.8.2 die ik nu draai kan ik niets.
Totaal niet betrouwbaar.
Vroeger was er een Twitter met Status update's trouwens. Werd altijd keurig geupdate bij storingen of vertragingen van updates.
Edit: Lijkt alleen voor storingen tegenwoordig, https://twitter.com/wa_status
in het verleden wel eens contact gehad met de support mannen van Whatsapp en ben toen keurig geholpen, email contact was best vlot ondanks het tijdsverschil. Was wel in de tijd dat ze alleen nog op iOS zaten maar oke misschien zijn ze uitgebreid (Waarschijnlijk nietKaasje123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:09:
[...]
Dat heb ik zondag al gedaan en je raad het al... geen gehoor. Alleen een autoreply waar je geen moer mee kan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit kan mij echt niet snel genoeg gebeuren. Ze hebben gelijk bij WPCentral, als iemand het kan om whatsapp goed te maken voor windows phone is het nokia wel! Tot die tijd, doen we het met wat we hebbenMartinspire schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:24:
We do know that Nokia is working with WhatsApp to release a newer version (we’re unsure if it is a Lumia exclusive) and if there were anyone who could make that app finally stable, it would be Nokia’s squad of skilled devs. There is no ETA though on that version, so we’ll just have to sit tight.
[ Voor 3% gewijzigd door shenr op 04-12-2012 15:00 ]
Ik denk dat het al wel eerder zal komen, zo lastig is zo'n app nou ook weer niet, maar ik gok dat ze gewoon de iOS of Android app aan het poorten zijn met de c++ code. Wat ik nog steeds debiel blijf vinden is dat ze geen enkele indicatie van levering aangeven. Toch denk ik niet dat het een enorm probleem is, maar de communicatie kan op dit vlak wel erg verbeteren. Wel apart overigens, voor een app die toch gericht is op communicatie om dan zelf zo brak te communiceren.shenr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:59:
[...]
Dit kan mij echt niet snel genoeg gebeuren. Ze hebben gelijk bij WPCentral, als iemand het kan om whatsapp goed te maken voor windows phone is het nokia wel! Tot die tijd, doen we het met wat we hebbenIk gok dat het tegelijk met wp7.8 zal komen
PR en programmeren zijn nogal verschillende dingen
.
Het antwoord van support@whatsapp:
Spotify is er ook nog niet, ook gemaild en daar heeft Microsoft de ontwikkeling overgenomen.. Misschien bij Whatsapp ook?Hi,
Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Best / Saludos,
Max
Tis toch wel erg hoor. Tijdens de WP8 aankondiging meldde ze nog dat het een exclusieve app zou worden met speciale functies. Die speciale functies heeft niemand nog gezien en de standaard app is in geen velden of wegen te bekennen.jdejonge1991 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:11:
Het antwoord van support@whatsapp:
[...]
Spotify is er ook nog niet, ook gemaild en daar heeft Microsoft de ontwikkeling overgenomen.. Misschien bij Whatsapp ook?
Tsjah, als FB opeens een paar miljoen voor je wil neerleggen, dan zou ik wellicht ook even de ontwikkelen afwachten...
Microsoft heeft de ontwikkeling van Spotify overgenomen? MS is toch een concurrent van Spotify? Hoe kan je als Spotify nou willen dat MS je app ontwikkeld?
Microsoft heeft de ontwikkeling van Spotify overgenomen? MS is toch een concurrent van Spotify? Hoe kan je als Spotify nou willen dat MS je app ontwikkeld?
Geen idee...
Maakt mij niet zoveel uit wie de ontwikkeling doet, als er maar een goede app komt (en liefst asap ;-)).
Loop nu met twee telefoons rond..
Maakt mij niet zoveel uit wie de ontwikkeling doet, als er maar een goede app komt (en liefst asap ;-)).
Ik van ellende nu ook en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik was zaterdag dolblij met mijn telefoon maar dat was al snel bekoeld. Ik denk dat ik maar volgende week ga kijken of ik hem kan inruilen tegen een galaxy S3. Het is heel spijtig want het is een pracht toestel de lumia 920 maar dit soort dingen trek ik nou eenmaal niet. Er wordt niks nada noppes aangekondigd op de website van de Microsoft store of whatsapp.com en niemand die ook maar iets weet en voor hetzelfde geld kan je nog eens maanden wachten. Opmerkingen als "hij is vaak maar een paar dagen uit de store"stellen mij niet gerust en als ik als klap op de vuurpijl overal lees dat whatsapp schijnbaar een hack uitvoert sinds versie 2.8.2 met je audio om het actief te houden in de achtergrond dan heb ik me blijkbaar gruwelijk vergist in deze app en besturingssysteem.jdejonge1991 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:42:
Geen idee...
Dat laatste wat je las geldt alleen voor de wp7.5 platform. Daarnaast snap ik serieus niet dat je een OS volledig laat afhangen van 1 app....Kaasje123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:14:
[...]
Ik van ellende nu ook en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik was zaterdag dolblij met mijn telefoon maar dat was al snel bekoeld. Ik denk dat ik maar volgende week ga kijken of ik hem kan inruilen tegen een galaxy S3. Het is heel spijtig want het is een pracht toestel de lumia 920 maar dit soort dingen trek ik nou eenmaal niet. Er wordt niks nada noppes aangekondigd op de website van de Microsoft store of whatsapp.com en niemand die ook maar iets weet en voor hetzelfde geld kan je nog eens maanden wachten. Opmerkingen als "hij is vaak maar een paar dagen uit de store"stellen mij niet gerust en als ik als klap op de vuurpijl overal lees dat whatsapp schijnbaar een hack uitvoert sinds versie 2.8.2 met je audio om het actief te houden in de achtergrond dan heb ik me blijkbaar gruwelijk vergist in deze app en besturingssysteem.
Als ik zie dat een klasgenoot in mijn klas nog steeds apps moeten killen in de background op zijn gs3 om zijn toestel nog normaal te gebruiken, hoef ik niet na tedenken om mijn vingers te branden aan het android platform

Ik loop nu ook met 2 telefoons. Ernstig irritant. Maar ik geef het nog even tijd. Maar het inruilen van mijn HTC 8X heeft ook in m'n hoofd gespeeld...Kaasje123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:14:
[...]
Ik van ellende nu ook en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik was zaterdag dolblij met mijn telefoon maar dat was al snel bekoeld. Ik denk dat ik maar volgende week ga kijken of ik hem kan inruilen tegen een galaxy S3. Het is heel spijtig want het is een pracht toestel de lumia 920 maar dit soort dingen trek ik nou eenmaal niet. Er wordt niks nada noppes aangekondigd op de website van de Microsoft store of whatsapp.com en niemand die ook maar iets weet en voor hetzelfde geld kan je nog eens maanden wachten. Opmerkingen als "hij is vaak maar een paar dagen uit de store"stellen mij niet gerust en als ik als klap op de vuurpijl overal lees dat whatsapp schijnbaar een hack uitvoert sinds versie 2.8.2 met je audio om het actief te houden in de achtergrond dan heb ik me blijkbaar gruwelijk vergist in deze app en besturingssysteem.
Dit is al vaker voorbij gekomen. Heel simpel gezegd is 90% van mijn smartphone gebruik whatsapp, al dan niet in combinatie met een foto die ik daarvoor maak. Ik vind het dan niet heel raar. Immers, door het OS/ecosysteem, is 90% van de telefoon onbruikbaar voor mij. Lekker dan. Ook de enige reden waarom ik nog geen Lumia ga bestellen, ze moeten dat eerst eens fixen.vali schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:28:
[...]
Dat laatste wat je las geldt alleen voor de wp7.5 platform. Daarnaast snap ik serieus niet dat je een OS volledig laat afhangen van 1 app....
Totdat bovenstaande gefixt is, gebruik ik mijn galaxy S1 nog, waarbij ik overigens nooit een task kill.Als ik zie dat een klasgenoot in mijn klas nog steeds apps moeten killen in de background op zijn gs3 om zijn toestel nog normaal te gebruiken, hoef ik niet na tedenken om mijn vingers te branden aan het android platformDan maatr een seconde langer wachten bij het openen van whatsapp.
Het is wel serieus grappig eigenlijk om te zien dat het niet werken van 1 app serieus mensen ertoe doet overwegen om het hele OS dan maar te droppen, dit terwijl er gewoon alternatieven zijn.
Dit doortrekkende met een aluminiumhoedje op zou het voor Apple/Google/Microsoft dus een gouden kans zijn! Koop whatsapp op en je hebt de hele markt in handen! (is dat wat Facebook van plan was?
)
Of zou dan ineens iedereen wel de alternatieven weten te vinden?
(ik krijg hier overigens een heel erg warm ICQ/MSN gevoel bij... iedereen gebruikt de ene tool omdat het zoveel shinier lijkt terwijl de andere tool technisch en praktisch gezien significant beter werkt; stabielere client, minder reclame en commercie en een open protocol zijn wat grappige overeenkomsten
).
That said, het is wel vervelend dat Whatsapp niet te krijgen is in de store want ook ik gebruik het wel eens. Overigens vind ik de radiostilte aan alle kanten irritanter dan het feit dat het er niet is. Wat voor onprofessionele tent ben je dan als je niet ff wat info geeft aan je gebruiker (looking at you Whatsapp!).
Microsoft heeft hier overigens volgens mij geen debet in de situatie, zij zijn enkel leverancier van het OS en niet verantwoordelijk voor de apps in de store. Zou me ook niet kunnen voorstellen wat microsoft in deze situatie kan doen, zelf een whatsapp client maken?
Dit doortrekkende met een aluminiumhoedje op zou het voor Apple/Google/Microsoft dus een gouden kans zijn! Koop whatsapp op en je hebt de hele markt in handen! (is dat wat Facebook van plan was?
Of zou dan ineens iedereen wel de alternatieven weten te vinden?
(ik krijg hier overigens een heel erg warm ICQ/MSN gevoel bij... iedereen gebruikt de ene tool omdat het zoveel shinier lijkt terwijl de andere tool technisch en praktisch gezien significant beter werkt; stabielere client, minder reclame en commercie en een open protocol zijn wat grappige overeenkomsten
That said, het is wel vervelend dat Whatsapp niet te krijgen is in de store want ook ik gebruik het wel eens. Overigens vind ik de radiostilte aan alle kanten irritanter dan het feit dat het er niet is. Wat voor onprofessionele tent ben je dan als je niet ff wat info geeft aan je gebruiker (looking at you Whatsapp!).
Microsoft heeft hier overigens volgens mij geen debet in de situatie, zij zijn enkel leverancier van het OS en niet verantwoordelijk voor de apps in de store. Zou me ook niet kunnen voorstellen wat microsoft in deze situatie kan doen, zelf een whatsapp client maken?
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Dit zou hoogwaarschijnlijk een reden zijn waarom ze nog geen nieuwe release hebben uitgebracht. Ze zijn de laatste tijd al aan het klungelen met hun security en blijkbaar hebben ze het nog steeds niet in orde. Persoonlijk hoop ik dat ze snel worden overgenomen door facebook en eindelijk goede programeurs eraan gaan werken.Roet schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:51:
[...]
Dit is al vaker voorbij gekomen. Heel simpel gezegd is 90% van mijn smartphone gebruik whatsapp, al dan niet in combinatie met een foto die ik daarvoor maak. Ik vind het dan niet heel raar. Immers, door het OS/ecosysteem, is 90% van de telefoon onbruikbaar voor mij. Lekker dan. Ook de enige reden waarom ik nog geen Lumia ga bestellen, ze moeten dat eerst eens fixen.
[...]
Totdat bovenstaande gefixt is, gebruik ik mijn galaxy S1 nog, waarbij ik overigens nooit een task kill.
Het "whatsapp wordt overgenomen door Facebook" gerucht is inmiddels al ontkracht,vali schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:52:
[...]
Dit zou hoogwaarschijnlijk een reden zijn waarom ze nog geen nieuwe release hebben uitgebracht. Ze zijn de laatste tijd al aan het klungelen met hun security en blijkbaar hebben ze het nog steeds niet in orde. Persoonlijk hoop ik dat ze snel worden overgenomen door facebook en eindelijk goede programeurs eraan gaan werken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vandaag Android op m'n +/- 3.5 jaar oude HTC Touch Pro2 gezet, en zelfs dan is Whatsapp sneller. Op een telefoon met 50mb geheugen....
---RAWE CEEK!!!---
Baal er zelf ook van. Ik ben zeker geen fan van het programma gezien de bugs etc etc, maar ik heb het echt nodig voor mijn projectgroep en privé omdat iedereen helaas zweert bij deze App. Erg jammer, Kik! Messenger zou echt mijn keuze zijn geweest. Maar ja, denk niet dat mensen dit klakkeloos overnemen omdat er een ongelukkige WP gebruiker is die even geen Whatsapp kan gebruiken, ik zit tijdelijk weer even op mijn 600mhz android beestje totdat dit euvel is opgelost. En als over twee weken nog niets is veranderd dan moet ik toch eens achter m'n oren gaan krabben, want ik weiger afstand te doen van mijn WP toestel!
Wat wellicht in het hele verhaal meespeelt is het feit dat WhatsApp belemmerd wordt door zijn eigen succes. Door de enorme groei die het doorgemaakt heeft is het nu uit z'n voegen gebarste en staan ze denk ik met de rug tegen de muur. 3 of 4 verschillende OS platforms die allemaal schreeuwen om aandacht en verbetering. Waarschijnlijk intern niet de middelen en/of de mensen hebben om deze uit de hand gelopen hobby app professioneel in de markt te kunnen houden en de eigen organisatie strak en gestructureerd te blijven leiden. Ik hoop dat ze deze groeistuipen overleven en dat gebruikers vertrouwen blijven houden in de app maar ook in het OS wat ze kiezen.
Ja die zijn er dus niet realistisch gezien. Ik ken echt 0.0 mensen in mijn omgeving die een andere app gebruiken dan whatsapp. Kik? Mensen weten niet eens wat het is laat staan dat ze gaan overstappen omdat ik toevallig last heb dat whatsapp niet beschikbaar is. Iets is pas een alternatief als het ook zinvol is. Maar een messenger gebruiken die niemand heeft gaat niet werken.Ryceck schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:35:
Het is wel serieus grappig eigenlijk om te zien dat het niet werken van 1 app serieus mensen ertoe doet overwegen om het hele OS dan maar te droppen, dit terwijl er gewoon alternatieven zijn.

Toch blijf ik het asociaal vinden van mensen om dan maar gewoon iemand buiten te sluiten. Vooral bij een projectgroep kun je punten scoren als je rekening houd met je mede studiegenoten. Jij kunt er immers niets aan doen dat Whatsapp er tijdelijk niet is.
Overigens is het blijkbaar voor sommigen een ramp om een paar daagjes zonder te zitten, maar dit is totaal niet op het OS af te schuiven maar 100% op Whatsapp. Of wil je dat iedereen maar aan MS moet laten weten hoe ver ze zijn met de ontwikkeling van iets?
Wat we hier in Nederland met Whatsapp hebben, hebben ze op andere plaatsen overigens met Instagram. Die is er niet en alternatieven zijn ook maar mager.
Overigens is het blijkbaar voor sommigen een ramp om een paar daagjes zonder te zitten, maar dit is totaal niet op het OS af te schuiven maar 100% op Whatsapp. Of wil je dat iedereen maar aan MS moet laten weten hoe ver ze zijn met de ontwikkeling van iets?
Wat we hier in Nederland met Whatsapp hebben, hebben ze op andere plaatsen overigens met Instagram. Die is er niet en alternatieven zijn ook maar mager.
skype is ook een ramp. Gchat is ook een ramp. Facebook werkt ook niet naar behoren (berichten komen later binnen). Lijkt een algemene kwaal te zijn. Overigens vind ik het knap dat jij weet waar het probleem zit zonder de code te zien. Kan best zijn dat wp 8 een afweging maakt om minder snel te zijn om zo batterij te conserveren. Wil niet zeggen dat men daar blij mee is.Martinspire schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:46:
Toch blijf ik het asociaal vinden van mensen om dan maar gewoon iemand buiten te sluiten. Vooral bij een projectgroep kun je punten scoren als je rekening houd met je mede studiegenoten. Jij kunt er immers niets aan doen dat Whatsapp er tijdelijk niet is.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Het is natuurlijk eeuwig zonde dat er zoveel gedoe is met een aantal apps, maar vergeet niet dat Windows Phone nog steeds relatief nieuw is vergeleken met iOS en Android. Windows Phone 8 is daarentegen op een andere kernel gebaseerd wat mogelijk ook meespeelt met het ontwikkelen van nieuwe apps. Kijk eens naar Android in de eerste twee/drie jaar, toen miste het ook enorm veel apps die al een tijdje gemeengoed waren op bijvoorbeeld iOS. Geef het gewoon een tijdje en dan zal het vanzelf wel goed komen denk ik zo. Maar overstappen vanwege het missen van één app? Ik heb op het moment een Lumia 820 te leen en mis wel meer dan één app welke ik vaak gebruik op m'n Desire Z, maar ondanks dat vind ik WP8 een heerlijk systeem. Ik ben het overigens wel met degene eens die vinden dat de communicatie flink wat beter moet, want dat is echt een ramp (niet alleen bij Whatsapp overigens).
Afgezien van dat je overdrijft zijn dat nog geen WP8 applicaties maar gewoon WP7 en die werken inderdaad gewoon minder dan op Android/iOS. Aangezien Whatsapp geen ruk heeft om op terug te vallen kunnen ze op dit moment gewoon geen versie aanleveren die werkt, veilig is en acceptabele snelheid heeft.justice strike schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:18:
[...]
skype is ook een ramp. Gchat is ook een ramp. Facebook werkt ook niet naar behoren (berichten komen later binnen). Lijkt een algemene kwaal te zijn. Overigens vind ik het knap dat jij weet waar het probleem zit zonder de code te zien. Kan best zijn dat wp 8 een afweging maakt om minder snel te zijn om zo batterij te conserveren. Wil niet zeggen dat men daar blij mee is.
Toch nog 'vrij snel' ook een reactie van de support afdeling gehad:
Dus wel een vrij standaard afscheep bericht, maar ik vind het wel vreemd. Alsof de WP8 API niet voldoet om WhatsApp te kunnen ontwikkelen? Beetje vreemd verhaal dat 'not fully supported'.Hi,
Thanks for your message. Sorry, WhatsApp is not fully supported on Windows Phone 8 and we cannot comment on future timelines.
Best / Saludos,
Max
Ik denk niet dat een ze serieus hebben gezegd "we draaien de snelheid omlaag om batterij te besparen", dat zou een doodsteek zijn voor het OS en tegenstrijdig zijn met hun eerdere promoties waarin ze laten zien hoe snel hun OS is (smoked by windows phone o.a.).justice strike schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:18:
[...]
skype is ook een ramp. Gchat is ook een ramp. Facebook werkt ook niet naar behoren (berichten komen later binnen). Lijkt een algemene kwaal te zijn. Overigens vind ik het knap dat jij weet waar het probleem zit zonder de code te zien. Kan best zijn dat wp 8 een afweging maakt om minder snel te zijn om zo batterij te conserveren. Wil niet zeggen dat men daar blij mee is.
Maar goed, we wachten het rustig af. Skype was ik eigenlijk wel positief verrast over! Zie niet zo snel waar de ramp zit. Nou heb ik de app pas twee dagen in gebruik, dus een echt oordeel kan ik er nog niet over geven.
Was hier niet iemand die klachten had over kids corner met pin? Het blijkt zo ontworpen te zijn volgens de mensen van WP8: https://twitter.com/joebelfiore/status/269307583226073089
Sorry verkeerde topic.
Sorry verkeerde topic.
[ Voor 7% gewijzigd door L-VIS op 05-12-2012 09:11 ]
Kijk eens naar de reacties. Ik ben ook niet de enige die daar een probleem mee heeft.
Volgens mij is dat dezelfde discussie als windows 7 applicaties op windows 8. Maakt me overigens geen ruk uit of het wp7 wp8 of van mij part wp9 is, ik wil een werkende applicatie.zijn dat nog geen WP8 applicaties maar gewoon WP7 en die werken inderdaad gewoon minder dan op Android/iOS. Aangezien Whatsapp geen ruk heeft om op terug te vallen kunnen ze op dit moment gewoon geen versie aanleveren die werkt, veilig is en acceptabele snelheid heeft.
Jij weet alles wel te relativeren naar iets wat niet de schuld is van microsoft, en dat doe je bijna in elke post. Aan het eind van de dag is het resultaat gewoon dat je geen goed werkende applicaties hebt en dan maakt het mij niet uit of het MS, Nokia, Whatsapp of enige andere fabrikant is, ik wil gewoon die applicaties goed werkend hebben.
mja minder snel bedoel ik dan niet zozeer in gebruik maar in notificatie. Wat ik merk is dat berichten niet direct binnenkomen, waar dat bij ios en blackberry bijna instant is. Dit is overigens platform breed. Dus email, IM en Skype komen niet instant binnen.Narathan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 06:52:
[...]
Ik denk niet dat een ze serieus hebben gezegd "we draaien de snelheid omlaag om batterij te besparen", dat zou een doodsteek zijn voor het OS en tegenstrijdig zijn met hun eerdere promoties waarin ze laten zien hoe snel hun OS is (smoked by windows phone o.a.).
Omdat het platform breed is kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een bewuste keuze is. Overigens lijkt het er ook op dat applicaties in het geheel niet op de achtergrond kunnen werken. Zelfs bij skype (waarvan gezegd wordt dat het in de achtergrond actief blijft) moet "resumen" wat dus betekent dat het niet actief was.
ik moet het dagelijks gebruiken en geloof me, het is echt een ramp. Nu was skype uberhaupt niet een goede applicatie, maar ik wordt vaak wel geirriteerd van hoe zaken geimplementeerd zijn.Maar goed, we wachten het rustig af. Skype was ik eigenlijk wel positief verrast over! Zie niet zo snel waar de ramp zit. Nou heb ik de app pas twee dagen in gebruik, dus een echt oordeel kan ik er nog niet over geven.
Voorbeeld. Je krijgt een telefoontje binnen. Kun je rustig aannemen. Wat er dan gebeurd is dat de skype applicatie moet resumen. Dit duurt behoorlijk lang, zo lang dat het vaak voorkomt dat de call alweer gedropped is. Denk maar, na 2 of 3 keer overgaan neem je op (telefoon uit je broek etc...) Dan moet je nog een goede 10/15 seconden wachten totdat skype is geresumed). Skype moet gewoon actief in de achtergrond zijn... wellicht in een standby status, maar zeker niet tombstoned. Als je het gaat behandelen als telefoon dan moet het ook instant zijn als telefoon. En dat verwacht ik ook van im diensten. Gewoon zoals SMS is, instant.
[ Voor 49% gewijzigd door justice strike op 05-12-2012 09:29 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dat is wel een lange resume tijd... Dat duurt bij mij ongeveer 3 seconden (wat alsnog vrij lang is als je een call krijgt). Snap de frustratie. Hopelijk gaan ze dat dan nog aanpassen
Hmm bij mij komen email en skype berichten wel degelijk instant binnen. Alleen facebook messages en whatsapp notificaties kunnen soms wel even duren.justice strike schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:21:
mja minder snel bedoel ik dan niet zozeer in gebruik maar in notificatie. Wat ik merk is dat berichten niet direct binnenkomen, waar dat bij ios en blackberry bijna instant is. Dit is overigens platform breed. Dus email, IM en Skype komen niet instant binnen.
Of het is een beperking (of architectuurfout) van de server-side Push Notification Service die MS heeft gebouwd. Ik denk niet dat het vertragen van berichtjes helpt bij het besparen van batterij.Omdat het platform breed is kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een bewuste keuze is.
Dit was toch al bekend? Applicaties kunnen nooit in de background werken. Applicaties kunnen wel background tasks meeleveren die in de achtergrond gedraaid kunnen worden. Maar dit is dus niet de applicatie-code zelf, maar enkel het draaien van specifieke tasks, wat hierdoor zuiniger zou moeten zijn.Overigens lijkt het er ook op dat applicaties in het geheel niet op de achtergrond kunnen werken. Zelfs bij skype (waarvan gezegd wordt dat het in de achtergrond actief blijft) moet "resumen" wat dus betekent dat het niet actief was.
Ik gebruik Skype niet dagelijks, maar ik vond het prima werken die twee keer dat ik het gebruikte. Maar even iets anders, je zit alleen maar te klagen over WP8, is een andere telefoon met een ander OS niet geschikter voor je?[...]
ik moet het dagelijks gebruiken en geloof me, het is echt een ramp. Nu was skype uberhaupt niet een goede applicatie, maar ik wordt vaak wel geirriteerd van hoe zaken geimplementeerd zijn.
Voorbeeld. Je krijgt een telefoontje binnen. Kun je rustig aannemen. Wat er dan gebeurd is dat de skype applicatie moet resumen. Dit duurt behoorlijk lang, zo lang dat het vaak voorkomt dat de call alweer gedropped is. Denk maar, na 2 of 3 keer overgaan neem je op (telefoon uit je broek etc...) Dan moet je nog een goede 10/15 seconden wachten totdat skype is geresumed). Skype moet gewoon actief in de achtergrond zijn... wellicht in een standby status, maar zeker niet tombstoned. Als je het gaat behandelen als telefoon dan moet het ook instant zijn als telefoon. En dat verwacht ik ook van im diensten. Gewoon zoals SMS is, instant.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/