Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LinuZZ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 06:12:
[...]

ik denk niet dat dit gaat werken. de hdmi aansluiting van de TF geeft volgens mij geen analoog signaal meer door en dan zou je moeten omvormen, daar lijkt me dit kabeltje te klein voor.
Beetje lulkoek wat je daar verkoopt vind je niet? Volgens mij is het te klein om te werken als normale hdmi.
Als die omvormer werkt bij hdmi dan werkt het ook bij mini-hdmi.
Voor de rest staat o.a. bij de specs van dat ding: "- High quality with connecting Digital video and Digital Audio in one" dus blijkbaar is daar al over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:21
Over het kabeltje van HDMI-VGA..
Volgens mij gaat dat niet werken dmv een simpel kabeltje!
Naar mijn weten moet het signaal omgezet/versterkt worden voor te werken. Vandaar dat de meeste HDMI naar VGA omvormer ook actief stroom moeten hebben om het signaal sterk genoeg te kunnen omzetten.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar heb laatst een keer voor een iPad zoiets moeten uitzoeken en deze informatie gevonden, wat ook door de leveranciers werd bevestigd.

Kortom..het blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Fuske schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:54:
Over het kabeltje van HDMI-VGA..
Volgens mij gaat dat niet werken dmv een simpel kabeltje!
Naar mijn weten moet het signaal omgezet/versterkt worden voor te werken. Vandaar dat de meeste HDMI naar VGA omvormer ook actief stroom moeten hebben om het signaal sterk genoeg te kunnen omzetten.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar heb laatst een keer voor een iPad zoiets moeten uitzoeken en deze informatie gevonden, wat ook door de leveranciers werd bevestigd.

Kortom..het blijft een gok.
Aangezien HDMI niets anders is dat DVI met audio, kan het gewoon passief. Denk maar aan die stekkers die je bij een videokaart krijgt (DVI > VGA). Audio is uiteraard wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Het zou goed moeten gaan, omdat het geluid via aparte stekkertjes geleid wordt. Als je puur (mini-)hdmi - vga had gehad, zou je inderdaad het geluid missen. Zelfde geldt voor (mini-)hdmi - dvi. Dat komt doordat hdmi video en audio via 1 stekker kan verwerken, en dvi en vga alleen maar beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik wil graag het volgende voorleggen aan jullie mbt eventuele battery drain:

Op woensdag avond de tablet aan de dock, met de volgende batterij status, tablet 67% en dock 100%.
Donderdag om 08.00 tablet 100% dock op 53%, is dit overigens normaal??
Vervolgens de tablet van het dock gehaald, en in Deep Sleep gezet.
Donderdag avond om 18.30, tablet 96%, en dock 50%, lijkt me dus OK.?
Donderdag avond vanaf 20.40, tablet stond op 84%, volop gebruik gemaakt, browsen, mail, maar vooral de hele avond WordFreud gespeeld.
Om 00.40 stond de tablet op 40%, is dit enigszins normaal??
Vanochtend om 09.00 uur stond de tablet op 37%, dus de Deep Sleep, gaat volgens mij wel goed.
Wat ik me afvraag is de snelheid dat de batterij verbruikt als je ermee bezig bent.
Iemand daar een oordeel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Je hebt vier uur volop lopen spelen en 44% van je batterij verbruikt, terwijl de specs van de batterij aangeven dat je er ongeveer 9.5 uur mee zou moeten kunnen. Wat denk je dan zelf? (Zal je even helpen: 44% van 9.5 uur is ongeveer 4.18u dus zeg 4 uur en 10 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Fotogravinnetje schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:00:
Je hebt vier uur volop lopen spelen en 44% van je batterij verbruikt, terwijl de specs van de batterij aangeven dat je er ongeveer 9.5 uur mee zou moeten kunnen. Wat denk je dan zelf? (Zal je even helpen: 44% van 9.5 uur is ongeveer 4.18u dus zeg 4 uur en 10 minuten)
Goeie uitleg! _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31

Rick-Jan

always connected

twijfel hier, wil toch over naar een android tablet, maar dit is wel een vervelende tijd om een tablet te kopen, binnenkort dus4 cores en ICS tablets. Misste bij de iPad toch een hardware toetsenbord, dus kwam ik al snel bij de eee pad. Heb reviews gelezen van de slider en de transformer en beide spreken mij erg aan. ook zijn er nu berichten over de nieuwe transformer. moeilijk moeilijk.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Koop de mijne maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Nog 2 links over de prime:

http://eee.asus.com/en/eeepad/transformer-prime/features (De voorlopig officiële prime site, nu meer een teaser dan iets anders)

http://blogs.nvidia.com/2...-all-things-d-asia-event/ (Nog wat info over Kal-el, niet al te veel)
quote: Nvidia CEO
Noting that Asus will likely be the first company to use quadcore Kal-El in a tablet — expected to launch early next month
Hopelijk is het dus echt launch en niet 'slechts' announce, maar jah ik ben waarschijnlijk weer dingen aant zien die er niet zijn.

Edit:

Heb ook eens de video van op AsiaD bekeken, en blijkbaar kan de low power core zelfs webbrowsen en HD video aan, volgens de ceo toch. Als dit waar is dan zal de batterij toch wel serieus veel langer kunnen meegaan, maar betwijfel het toch wat.

http://allthingsd.com/201...hlights-from-asiad-video/ Rond 5:00

[ Voor 22% gewijzigd door Cooki3s op 21-10-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26
Chris.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:23:
[...]

Beetje lulkoek wat je daar verkoopt vind je niet?
vind ik niet
Volgens mij is het te klein om te werken als normale hdmi.
Als die omvormer werkt bij hdmi dan werkt het ook bij mini-hdmi.
de genoemde kabel is geen maar een verloopje. Asus moet dan het vga signaal meesturen over de aders van HDMI / mini HDMI. als ze dat niet doen werkt de kabel niet tenzij het een omvormer is. gezien de grootte van de kabel verwacht ik dat hij geen omvorming doet en dus niet werkt. als jij denkt dat het wel werkt nodig ik je uit een advies te geven aan barchettanl
Voor de rest staat o.a. bij de specs van dat ding: "- High quality with connecting Digital video and Digital Audio in one" dus blijkbaar is daar al over nagedacht.
zie de reviews van het product:

http://www.dealextreme.co...-adapter-cable-1-2m-33557

dus blijkbaar is er niet heel lang over nagedacht.

ik zou gaan voor http://shop.asus.nl/shop/...DMI-naar-VGA-Adapter.aspx en een jackplug > tulp kabel.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Pannenkoek14 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:44:
Ik wil graag het volgende voorleggen aan jullie mbt eventuele battery drain:

Op woensdag avond de tablet aan de dock, met de volgende batterij status, tablet 67% en dock 100%.
Donderdag om 08.00 tablet 100% dock op 53%, is dit overigens normaal??
Vervolgens de tablet van het dock gehaald, en in Deep Sleep gezet.
Donderdag avond om 18.30, tablet 96%, en dock 50%, lijkt me dus OK.?
Donderdag avond vanaf 20.40, tablet stond op 84%, volop gebruik gemaakt, browsen, mail, maar vooral de hele avond WordFreud gespeeld.
Om 00.40 stond de tablet op 40%, is dit enigszins normaal??
Vanochtend om 09.00 uur stond de tablet op 37%, dus de Deep Sleep, gaat volgens mij wel goed.
Wat ik me afvraag is de snelheid dat de batterij verbruikt als je ermee bezig bent.
Iemand daar een oordeel over?
Dude why the name ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08
Volgens mij was hij iets eerder dan jij met z'n registratie. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
LinuZZ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

vind ik niet

[...]

de genoemde kabel is geen maar een verloopje. Asus moet dan het vga signaal meesturen over de aders van HDMI / mini HDMI. als ze dat niet doen werkt de kabel niet tenzij het een omvormer is. gezien de grootte van de kabel verwacht ik dat hij geen omvorming doet en dus niet werkt. als jij denkt dat het wel werkt nodig ik je uit een advies te geven aan barchettanl

[...]

zie de reviews van het product:

http://www.dealextreme.co...-adapter-cable-1-2m-33557

dus blijkbaar is er niet heel lang over nagedacht.

ik zou gaan voor http://shop.asus.nl/shop/...DMI-naar-VGA-Adapter.aspx en een jackplug > tulp kabel.
:) goed onderbouwd, 'k ben uitgeluld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Hoe kan je in de stockbrowser instellen dat websites in de desktop versie openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Selecteer menu rechtsboven, kies instellingen. Kies nu geavanceerd en scroll de rechterkolom naar de optie "gebruikersagent" en kies daar voor Desktop.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartusKN.nl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 14:29
BartusKN.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:25:
Ik zie dat de USB adapters weer op voorraad zijn bij Asus. Zullen ze die nu gewijzigd hebben aan de hand van eerder genoemde klachten??

http://shop.asus.nl/shop/...-Externe-USB-Adapter.aspx

Wil er serieus een hebben namelijk, maar dan wel een die wel blijft zitten.
Vanwege meer activiteit binnen dit draadje hier ook de vraag. Iemand bekend met de USB adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:48
BartusKN.nl schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:55:
[...]

Vanwege meer activiteit binnen dit draadje hier ook de vraag. Iemand bekend met de USB adapter?
zou me straf lijken moesten ze al zo snel een nieuwe versie van de usb adapter hebben kunnen maken,
maarja, met asus weet je nooit, kijk maar hoe snel onze android updates er altijd zijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Tijd voor een leuk onderwerp: Wat werkt er op de USB-poorten?

USB-drives: ja. Rechtsboven is USBdrive1, linksonder zit dan ook USBdrive2
USB harddisk: Ja en nee. M'n oude Lacy 2.5" kreeg te weinig stroom, maar m'n Freecom XXS doet het zonder moeite.
USB-optical: Nee. 2 DVD-writers geprobeerd (een tray en een 'slikker'); spinnen wel, maar de cd wordt niet getoond

USB-muis: ja, gelijk het touchpad van het keyboard-dock.
USB-keyboard: Ja. Interessant is dat de volume-toetsen werkten, maar ook de zoek-knop en de menuknop naast de rechter Alt. Ook zit er een 'huisje'-knop op het toetsenbord, dat me terug brengt naar de desktop. De Windows-knop die dat zou moeten doen is echter dood.Ook Esc doet het helaas niet.
USB-Joystick: Jazeker. Een mooie Competition Pro (bekend uit het C64-tijdperk) werkt als cursor-toetsen in de browser. De linker fire-button is de back-button, de rechter is de selectie-knop. Onder de ZX Spectrum-emulatoren heb ik het nog niet aan de gang gekregen (misschien later).
USB-Gamepad: Ja ook. Zie Joystick. De D-pad en de linker analog-stick werken ook hier (Google Maps, Polaris Office) als cursorkeys.

USB-speakers: Nee.
USB-handset: Nee. Noch de microfoon, noch de luidspreaker werken (onder Skype).

USB-hub: Ja! Maar meerdere USB-drives vind hij niet leuk (herkent alleen de eerst ingestoken drive). Maar een USB-drive plus toetsenbord en joystick is geen probleem.
USB-printer/scanner: Nee, krijg geen leven uit m'n HP Deskjet All-in-One. Jammer, maar er zijn vast ook geen apps die uberhaupt een printer ondersteunen.

Apple iPod Touch: Nee. De iPod bliept en de TF laat de Gallery zien en denkt dat de iPod (2e gen., geen camera) een camera is. Zelfs na zijn dood haat Steve Android.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Hoi,

Mijn TF doet sinds van de week niks meer.
Hij start niet op, helemaal niks.
RMA dus.

wat kan ik het beste doen?
Naar de MediaMarkt (daar is hij gekocht)
of via ASUS?
Als het het beste, en snelste, is via ASUS, hoe meld ik dat dan aan?
Ik heb hier op het forum gekeken, maar kan niks concreets vinden.
via deze site, of moet dat via een andere manier?

Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Leuk onderzoekje! Heb zelf geen dock, maar voor de eigenaren van een dock is dit toch handige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
JeanLeGrand schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:21:
Selecteer menu rechtsboven, kies instellingen. Kies nu geavanceerd en scroll de rechterkolom naar de optie "gebruikersagent" en kies daar voor Desktop.
Stond al op desktop. Tvgids.nl zie ik klein in de telefoon weergave. Zie geen mogelijkheid om die op desktop te zetten, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12
BartusKN.nl schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:55:
[...]

Lees hier eerst maar eens, en stel dan eventueel daar je vraag. Daar hoort het ook thuis!

Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartusKN.nl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 14:29
Pierre_nr1 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Lees hier eerst maar eens, en stel dan eventueel daar je vraag. Daar hoort het ook thuis!

Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101
Misschien heb je niet goed gelezen wat er precies bij stond...... kan gebeuren.

BartusKN.nl in "Accesoires voor de Asus Eee Pad Transformer TF101"

Daar heb ik het al geplaatst maar niets op geantwoord gekregen.

Maar ik begrijp dat dus nog niemand (????) op dit forum een goed werkende USB-adapter heeft van Asus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:18
Hey mensen,

Enkele dagen geleden ook een Transformer aangeschaft (incl. dock) en vind het tot nu toe echt een superfijn apparaat. Het beestje dient ter vervanging van mijn MacBook Pro voor dagelijks gebruik bij de studie, tekstverwerken hoeft namelijk geen 2.5kg te wegen met een accutijd van ±5 uur (met wifi). Gewicht en accuduur van de Transformer speelden daarbij een grote rol en die heeft het gewonnen van een MacBook Air. Zit nog wel even met een ding:
barchettanl schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:32:
Tijd voor een leuk onderwerp: Wat werkt er op de USB-poorten?

USB-drives: ja. Rechtsboven is USBdrive1, linksonder zit dan ook USBdrive2
USB harddisk: Ja en nee. M'n oude Lacy 2.5" kreeg te weinig stroom, maar m'n Freecom XXS doet het zonder moeite.
Ik had vandaag een harde schijf via usb aangesloten maar nergens kon ik het in terug vinden, niet in de standaard filemanager, niet in Astro, ook geen notificatie. Hoe kan ik de schijf benaderen? Indeling is fat (geformatteerd via disk utility op OSX), maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:13

The Legend

*Plop*

Als je niet automagisch een melding krijgt rechtsonderin dat er een HDD is gevonden, dan doet 'ie het blijkbaar niet ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
sigmundfreund schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:22:
Ik had vandaag een harde schijf via usb aangesloten maar nergens kon ik het in terug vinden, niet in de standaard filemanager, niet in Astro, ook geen notificatie. Hoe kan ik de schijf benaderen? Indeling is fat (geformatteerd via disk utility op OSX), maakt dat wat uit?
Ik had het zelfde 'probleem' (een paar pagina's terug). Even opnieuw opstarten en het werkte gewoon: zodra je een drive aansluit kom er naast de klok een notificatie en daarna een icoontje om bestandsbeheer te starten of om te unmounten. In de filemanager komt de drive onder /Removable te staan (/Removable/USBdrive1 of
/Removable/USBdrive2).

Probeer het anders eerst eens met een SD of Micro-SD, dat is in principe het zelfde.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
allemaal wel ff hier op de TF stemmen natuurlijk!:

Chaoss in "[Gouden Steeksleutel] Beste tablet"

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
barchettanl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:25:
[...]

Ik had het zelfde 'probleem' (een paar pagina's terug). Even opnieuw opstarten en het werkte gewoon: zodra je een drive aansluit kom er naast de klok een notificatie en daarna een icoontje om bestandsbeheer te starten of om te unmounten. In de filemanager komt de drive onder /Removable te staan (/Removable/USBdrive1 of
/Removable/USBdrive2).

Probeer het anders eerst eens met een SD of Micro-SD, dat is in principe het zelfde.
Klopt, elke keer als ik een stick of HD aansluit moet ik helaas de tablet opnieuw starten, maar dan werkt FAT of FAT32 prima! Ook grote hd's (160GB+), zolang het USB powered is (2,5"). Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Vanaf de ASUS Facebook pagina zojuist:

"ASUS Benelux
Google heeft recentelijk de nieuwste update voor Android aangekondigd: Android 4.0 Ice Cream Sandwich, dat een aantal opwindende nieuwe features en mogelijkheden biedt. Bij ASUS zijn we er trots op een geweldige gebruikservaring te bieden met onze producten, dankzij frequente updates die de mogelijkheden van onze producten verder verbeteren. We zijn blij support voor Ice Cream Sandwich op de ASUS Eee Pad Family te bevestigen – ons doel is de nieuwste Android update naar de Eee Pad Series te brengen, maar op dit moment kunnen we nog geen datum noemen voor deze release. Hou onze posts alsjeblieft in de gaten voor meer nieuws over onze Ice Cream Sandwich upgrade plannen! "

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11:49
Svenderson schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:51:
Vanaf de ASUS Facebook:

"ASUS Benelux
Google heeft recentelijk de nieuwste update voor Android aangekondigd: Android 4.0 Ice Cream Sandwich, dat een aantal opwindende nieuwe features en mogelijkheden biedt. Bij ASUS zijn we er trots op een geweldige gebruikservaring te bieden met onze producten, dankzij frequente updates die de mogelijkheden van onze producten verder verbeteren. We zijn blij support voor Ice Cream Sandwich op de ASUS Eee Pad Family te bevestigen – ons doel is de nieuwste Android update naar de Eee Pad Series te brengen, maar op dit moment kunnen we nog geen datum noemen voor deze release. Hou onze posts alsjeblieft in de gaten voor meer nieuws over onze Ice Cream Sandwich upgrade plannen! "
:9

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Naast het ontbreken van allerlei bloat, is dat de reden om niet voor een Galaxy Tab te gaan wat mij betreft. Ik hoop alleen echt dat de Transformer Prime voor de kerst in de USA te koop is, anders komt er misschien toch een Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21
Cool, dan ben ik alsnog geinteresseerd in het orgineel, vind ik eigenlijk mooier dan de Prime.
Zou de UI dankzij ICS ook op de TF1 vloeiender lopen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Is er uberhaupt iets van hardware-specificaties beschikbaar voor ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:24
Alle telefoons die op Gingerbread draait zouden theoretisch ICS ook moeten kunnen draaien, dit alles volgens Director of Android operating system User Experience Matias Duarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Naar aanleiding van het USB-onderzoekje van Barchettanl (mooi overzichtje trouwens!): sinds de laatste firmware update herkent de TF mijn USBstick niet meer, waar hij het daarvoor wel altijd deed. Stick zelf is nog in orde. Iemand die deze ervaring herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

CappieL schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:03:
Is er uberhaupt iets van hardware-specificaties beschikbaar voor ICS?
Harde eisen niet, maar men denkt 256MB RAM en een redelijke (dedicated)GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik begrijp de discussie over HC-geoptimaliseerde apps niet zo. Veel apps en vooral veel spellen zien er prima uit onder de hogere resolutie. Ook is het aanbod enorm. Ik was op zoek naar wat leuke puzzle-games, maar meer dan genoeg keus. M.i. houdt in de iOS vs Android-discussie het 'meer apps'-argument daarom ook nauwelijks stand.
Btw: kwam ook een port van Supaplex tegen. Zoooveel fun mee gehad vroegah! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 19:18
barchettanl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:25:
[...]

/Removable/USBdrive2).

Dat had ik nog niet geprobeerd! Zal er naar kijken als ik weer thuis ben, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Bij deze gedaan :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de TF! komt er wel erg goed uit als ik zo de reacties lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik vind het vreemd, maar als ik wallpapers afhaal van 1280 x 800 komen deze toch niet goed uit. Ze worden gewoon niet weergegeven zoals het hoort, voor een deel gecropt zelfs. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:48
BizonKid schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:17:
Ik vind het vreemd, maar als ik wallpapers afhaal van 1280 x 800 komen deze toch niet goed uit. Ze worden gewoon niet weergegeven zoals het hoort, voor een deel gecropt zelfs. Hebben jullie dit ook?
Je moet voor wallpapers rond de 1900x1200 gaan, die passen normaal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Laatst online: 31-07-2024
@ bizonKid, je achtergrond scrollt een stuk als je door de vijf schermen bladert, daarom moet 't groter zijn dan 1280 x800

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 14-09 09:20
BizonKid schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:17:
je kan bijvoorbeeld multipic live wallpaper uit de market halen, en die dan zo instellen dat je wallpaper niet meer mee scrollt, zoals op de ipad dus. dan is een wallpaper van die resolutie prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nice, lees net op de Asus facebook pagina dat alle Asus ee pad's ondersteuing krijgen voor android 4.0 das toch best vetjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Chaoss schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:59:
Nice, lees net op de Asus facebook pagina dat alle Asus ee pad's ondersteuing krijgen voor android 4.0 das toch best vetjes :D
Joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ah oeps... kwas ff TE enthousiast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hoe is het nu trouwens bij jullie met het batterijgebruik? Ik heb dus nog steeds vaak nadat de tablet volledig is opgeladen hij na een dag standby staan en niet gebruikt te zijn al iets van half leeg is. Als ik de tablet reboot is het probleem dan meestal 'opgelost', dan zie je dat de sterke daling in het grafiekje van batterijgebruik ineens afvlakt naar normale waarden. Het enige proces dat er voor verantwoordelijk lijkt te zijn is het 'android besturingssysteem', maar ja, die kan ik niet echt killen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

tozzke

aka tozzert

ik draai nu sinds een paar dagen Revolver met kernel-versie 2.6.36.3-g32125f7-dirty clemsyn@clemsyn-MM061 #80 en sindsdien heb ik geen last meer van drain. Hij gaat nu keurig elke keer in deep sleep al dan niet gedocked :)

Ik had deze kernel ook draaien op een andere rom, maar toen drainde hij nog wel... het lijkt dus een combinatie te zijn van revolver met die bewuste kernel

edit:

B50 tablet met B70 dock

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 25-10-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

jasjenl schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:36:
Hoe is het nu trouwens bij jullie met het batterijgebruik? Ik heb dus nog steeds vaak nadat de tablet volledig is opgeladen hij na een dag standby staan en niet gebruikt te zijn al iets van half leeg is. Als ik de tablet reboot is het probleem dan meestal 'opgelost', dan zie je dat de sterke daling in het grafiekje van batterijgebruik ineens afvlakt naar normale waarden. Het enige proces dat er voor verantwoordelijk lijkt te zijn is het 'android besturingssysteem', maar ja, die kan ik niet echt killen of zo...
Sinds dit weekend mijn toetsenbord aangeboden als RMA, heb met mijn b50 dock helaas toch last van een drain als de tablet uit staat. Nu eigenlijk voor het eerst typen met touchscreen. Dat is niet echt mijn ding ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 08:47
Ik heb sinds een kleine week dit mooie apparaat. Maar ik las ergens dat er ook een 512 mb ram versie bestaat. Nu heb ik die van mij gechecked bij instellingen -> apps -> actieve services en daar staat 139 mb in gebruik en 469 mb vrij. Oftewel 608 mb in totaal?

Heb ik hier wel met een 1 gb ram versie te maken? Lijkt me sterk dat honeycomb zelf 392 mb verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Bobel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:02:
Ik heb sinds een kleine week dit mooie apparaat. Maar ik las ergens dat er ook een 512 mb ram versie bestaat. Nu heb ik die van mij gechecked bij instellingen -> apps -> actieve services en daar staat 139 mb in gebruik en 469 mb vrij. Oftewel 608 mb in totaal?

Heb ik hier wel met een 1 gb ram versie te maken? Lijkt me sterk dat honeycomb zelf 392 mb verbruikt.
ik geloof dat van die 1GB RAM ook nog een deel als videogeheugen gebruikt word. daarnaast is er geloof ik nog een deel gebruikt door honneycomb.

verder zijn zover ik weet alle transformers uitgerust met 1GB RAM, dus waar las je dat?

[ Voor 8% gewijzigd door pimjai op 25-10-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 08:47
pimjai schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:29:
[...]

ik geloof dat van die 1GB RAM ook nog een deel als videogeheugen gebruikt word. daarnaast is er geloof ik nog een deel gebruikt door honneycomb.

verder zijn zover ik weet alle transformers uitgerust met 1GB RAM, dus waar las je dat?
Natuurlijk, video...

Ik las het hier: http://www.portablegear.nl/asus/eee-pad-transformer/review/

Maar als je goed leest staat er dat het een van de twee zou kunnen worden. Maar omdat er achter staat dat je de keuze hebt uit 16 of 32 gb opslag las ik dat verkeerd (te snel). Misschien ook omdat ik een rede had gevonden om hem terug te sturen naar de winkel omdat ik op de dag van ontvangst las dat er een nieuwe versie komt. Ik weet dat de ontwikkeling snel gaat. Maar op dezelfde dag is nogal frustrerend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ook al komt er binnenkort een TF2, dit apparaat is en blijft een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 18-09 21:48
Kiswum schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:37:
[...]

Sinds dit weekend mijn toetsenbord aangeboden als RMA, heb met mijn b50 dock helaas toch last van een drain als de tablet uit staat. Nu eigenlijk voor het eerst typen met touchscreen. Dat is niet echt mijn ding ;)
Hier ook nog steeds battery drain issue. Niks helpt, alleen een andere rom erop zal het probleem mogelijk oplossen. Ik snap echter niet dat er hier niet veel meer mensen zijn met het probleem. Het is duidelijk iets wat met Android 3.2.1 rom update te maken heeft.

Soms denk ik dat hij werkt, maar dat is wishfull thinking, plots kan hij in een staat komen dat hij niet meer in deep sleep komt. Een reboot is dan de enige oplossing. Erg jammer.

Ik zet hem maar uit dan deze avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:36:
Als het met een reboot opgelost wordt is het per definitie een app die de boel frustreert. Heb ik ook wel eens gehad.

bij mij was het MyNet wat deepsleep voorkwam, maar er zijn ook mensen die het hadden met een update van google maps of met zelf geïnstalleerde programma's.
Ik moet ook geen automatische backups in Titanium laten maken, of op afstand programma's installeren. Want daarna gaat hij bij mij ook niet terug in deep sleep.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Het start bij mij nadat ik de ASUS transformer opgeladen heb, volgens mij alleen als ik hem met dock connect. Het ligt dus niet aan een programma. Bovendien had ik afgelopen nacht eens geprobeerd alles te killen, maar niks hielp. Alleen een reboot helpt bij mij. Hij komt in een soort loop terecht, waar hij niet uit komt. het is GEEN app, het is het android besturings systeem zelf die de boel wakker houdt. Dit geeft system monitor panel ook aan.

Het is gewoon hopen dat dit probleem met ICS opgelost is, ik heb geen zin in andere rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Shodan schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:35:
Het start bij mij nadat ik de ASUS transformer opgeladen heb, volgens mij alleen als ik hem met dock connect. Het ligt dus niet aan een programma. Bovendien had ik afgelopen nacht eens geprobeerd alles te killen, maar niks hielp. Alleen een reboot helpt bij mij. Hij komt in een soort loop terecht, waar hij niet uit komt. het is GEEN app, het is het android besturings systeem zelf die de boel wakker houdt. Dit geeft system monitor panel ook aan.

Het is gewoon hopen dat dit probleem met ICS opgelost is, ik heb geen zin in andere rom erop zetten.
Dit heb ik ongeveer ook. Echter, om uit te sluiten dat het aan het dock ligt heb ik 'm de afgelopen week bijna niet op het dock gehad en ook volledig opgeladen zonder dat het dock aangesloten was. Toch komt het drain issue dan ook soms voor en is het steeds na een reboot weer weg, zo lijkt het. En het is inderdaad geen app, het is het besturingssysteem dat het veroorzaak. Althans, dat is wat de battery stats weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
jasjenl schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:08:
[...]
Dit heb ik ongeveer ook. Echter, om uit te sluiten dat het aan het dock ligt heb ik 'm de afgelopen week bijna niet op het dock gehad en ook volledig opgeladen zonder dat het dock aangesloten was. Toch komt het drain issue dan ook soms voor en is het steeds na een reboot weer weg, zo lijkt het. En het is inderdaad geen app, het is het besturingssysteem dat het veroorzaak. Althans, dat is wat de battery stats weergeven.
Ja, hier net zo. De drain is niet echt te verklaren of voorspellen. Ik heb het, sinds ik Google Maps niet update, wel een stuk minder. De drain is "normaal". En inderdaad; Android besturingssysteem is het "proces" dat doorgaans 41% batterij gebruikt, ook bij niks doen een hele nacht. Maar het keiharde leeglopen van de batterij ben ik vanaf nadat ik Google Maps Update heb verwijderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Bij mij stond ook niet in de battery status welke app het was hoor. Dat was gewoon een kwestie van dingen stoppen en dan kijken.
Ik heb het maanden geleden gehad met wizz widgets. Dat heb ik puur gevonden omdat ik ging nadenken over welke apps ik geïnstalleerd had vlak voor de drain begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Shodan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:42:
[...]

Hier ook nog steeds battery drain issue. Niks helpt, alleen een andere rom erop zal het probleem mogelijk oplossen. Ik snap echter niet dat er hier niet veel meer mensen zijn met het probleem. Het is duidelijk iets wat met Android 3.2.1 rom update te maken heeft.
Zelf heb ik een tijdje terug besloten om naast het rooten ook voor een custom rom te gaan, mede omdat sinds 3.2.1 zoveel battery drain was dat het niet meer leuk was.
En ik wilde USB 3G stick werkend krijgen :+ In Revolver met de stock ASUS kernel had ik nog steeds heel veel battery drain, met de Clemsyn v21 kernel totaal geen battery drain meer.

Dus ja, ASUS kan het eenvoudig oplossen door een update uit te rollen met een aangepaste kernel, gezien Android 3.2.1 zelf het probleem niet is. Alleen duurt dat imho te lang voordat er een update komt. Mogelijk een lange kwaliteitstest, maar toch, als eindgebruiker wordt je er niet erg vrolijk van.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nakebod schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:39:
[...]
Dus ja, ASUS kan het eenvoudig oplossen door een update uit te rollen met een aangepaste kernel, gezien Android 3.2.1 zelf het probleem niet is. Alleen duurt dat imho te lang voordat er een update komt. Mogelijk een lange kwaliteitstest, maar toch, als eindgebruiker wordt je er niet erg vrolijk van.
Asus is denk ik de snelste van alle tablet fabrikanten. Kijk maar eens naar de Galaxy Tab's: die draaien nog op 2.x of 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
Hier hetzelfde probleem..

Dock is net 1,5 maand geleden weggeweest voor het drain probleem. Daarna werkte het perfect. Nu als hij volledig opgeladen is 's avonds en ik laat hem een nacht liggen (in de dock) is de volgende ochtend de accu van de dock alweer bijna leeg... Ik hoop echt dat dit snel wordt gefixt met een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ems21
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik las vanochtend dat de workaround om de tf in deep sleep te krijgen in standby mode is om na het laden te rebooten: http://androidforums.com/...new-firmware-3-2-1-a.html

Het schijnt dat na het opladen (dock of stekker) de tf in een modus komt waarbij hij niet meer in deep sleep komt, en daar alleen door reboot weer uit te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens http://forum.xda-develope...ead.php?t=1287799&page=21 wordt het probleem nu erkend door Asus en werkt men aan een update die waarschijnlijk deze week uit komt.

Sinds de 3.2.1. update loopt de dock snel leeg wanneer de dock gedocked is aan de tablet. De tablet gebruikt de accu van de dock ook wanneer het compleet uit staat als laadstation wat de drain nog meer versnelt. Na gebruik koppel ik de dock los van de tablet en heb dan géén problemen.

Hopen dat asus ook deze week de update beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:21:
Volgens http://forum.xda-develope...ead.php?t=1287799&page=21 wordt het probleem nu erkend door Asus en werkt men aan een update die waarschijnlijk deze week uit komt.

Sinds de 3.2.1. update loopt de dock snel leeg wanneer de dock gedocked is aan de tablet. De tablet gebruikt de accu van de dock ook wanneer het compleet uit staat als laadstation wat de drain nog meer versnelt. Na gebruik koppel ik de dock los van de tablet en heb dan géén problemen.

Hopen dat asus ook deze week de update beschikbaar stelt.
Inderdaad, dat is me ook opgevallen. De dock gaat sneller leeg als de tablet er in zit, ook als deze niets doet of zelfs uit staat. Vervelend, maar ik heb 'm elke dag aan de lader liggen dus wel overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Hebben jullie ergens een toetsenbord gevonden waarmee ik de pijltjes heb om mijn cursor te verplaatsen in tekst? Ik las ergens dat dit verdwenen was sinds een bepaalde update maar ik zou het graag terughebben

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
tboheeren schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:08:
Hebben jullie ergens een toetsenbord gevonden waarmee ik de pijltjes heb om mijn cursor te verplaatsen in tekst? Ik las ergens dat dit verdwenen was sinds een bepaalde update maar ik zou het graag terughebben
Je kan IA Keyboard gebruiken. Nadeel was bij mij dat de boel er erg traag van werd in de standaard browser (nog trager dan normaal dus).

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
tboheeren schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:08:
Hackers keyboard en thumb keyboard. De laatste kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Soeski schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Inderdaad, dat is me ook opgevallen. De dock gaat sneller leeg als de tablet er in zit, ook als deze niets doet of zelfs uit staat. Vervelend, maar ik heb 'm elke dag aan de lader liggen dus wel overkomelijk.
Ben ik nou gek, of snap ik het niet?

Als de tablet in de dock zit, dan is het de bedoeling dat de dock de tablet oplaadt, dan is het toch logisch dat die dock sneller leeg is dan als die tablet er NIET in zit?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de update 3.2.1. had ik het idee dat de Tablet eerst de batterij van de dock gebruikte.
De batterij van de tablet bleef 100% totdat de dock leeg was.

Nu wordt de accu van de tablet eerst gebruikt en gebruikt het de dock als zijnde de oplader. Dit geeft de tablet ook aan " opladen." De tablet denkt dat het aan het lichtnet hangt!

Aangezien Asus zelf adviseert om de accu volledig leeg te gebruiken lijkt het mij niet wenselijk een tablet te hebben die zich constant aan het opladen is vanuit het dock. Dus continue opladen naar 100%

Dus eerst dock leeg naar +/- 5%, de tablet blijft op 100% en dan pas de tabletaccu aanspreken.

Iemand deze wijziging ook ervaren ook sinds 3.2.1. update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:22:
Voor de update 3.2.1. had ik het idee dat de Tablet eerst de batterij van de dock gebruikte.
De batterij van de tablet bleef 100% totdat de dock leeg was.

Nu wordt de accu van de tablet eerst gebruikt en gebruikt het de dock als zijnde de oplader. Dit geeft de tablet ook aan " opladen." De tablet denkt dat het aan het lichtnet hangt!

Aangezien Asus zelf adviseert om de accu volledig leeg te gebruiken lijkt het mij niet wenselijk een tablet te hebben die zich constant aan het opladen is vanuit het dock. Dus continue opladen naar 100%

Dus eerst dock leeg naar +/- 5%, de tablet blijft op 100% en dan pas de tabletaccu aanspreken.

Iemand deze wijziging ook ervaren ook sinds 3.2.1. update?
Ik heb het dock pas naderhand erbij gekocht en had dan voorheen geen batterijdrain van de TF zelf, maar nu lijkt het erop dat ik wel dan dat z.n. batterydrain "syndroom" heb. Hoe het voorheen was kan ik dan niet beoordelen maar het probleem van telkens opladen heb ik dus nu ook.

Er zijn dan ook 2 nadelen aan de combinatie dock met tablet en het eerste vind ik het jammer dat er nergens te zien valt hoe vol of leeg de accu van het dock is. Ik heb al eens een gratis app geprobeerd waarmee je de status van beide accu's zou moeten zien maar dat werkte niet. Er is ook een betaalde app maar ik weet niet of die dus wel werkt en dan vind ik het weggegooid geld om dan zo'n nutteloze app te gaan kopen.

Een tweede nadeel vind ik dus dat je nergens de mogelijkheid hebt om het laden via het dock op het tablet kan uitschakelen want daarmee zou je dat probleem kunnen voorkomen dat het tablet telkens opgeladen word. Of nog simpeler zou zijn als Asus iets ontwikkeld dat het tablet pas dan via het dock begint te laden als het ook werkelijk nodig is en ie beneden de 15 % bv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Vraagje; ik heb een TF 32gb docked en ik heb bij verschillende betaalde apps het probleem dat mijn licentie niet erkend word (ja allemaal netjes gekocht via android market).

Ik heb een aantal betaalde apps die wel werken, maar ook een aantal niet die allemaal aangeven dat ik geen gebruikersrechten/licentie heb: ik wordt dan naar Android Market gelinked om hem te downloaden.

uiteraard heb ik die apps al verwijdert en opineuw geinstalleerd, ook via mijn laptop en mijn GMAIL account.

Ik vermoed dat het volgende het probleem kan zijn, maar weet niet hoe ik dit moet oplossen:

ik heb in juni j.l. een B70 gekocht, maar die had na 1 maand gebruiken een aantal problemen; ik kreeg een nieuwe (b80) die ook op datzelfde gmail account is gelinked.

Wellicht datmijn licenties automatisch koppelen aan de oude en dus de nieuwe geen rechten heeft?

Heb in mijn account mijn oude B70 al op 'hide' gezet, maar weet niet hoe de TF die niet meer in mijn bezit is kan verwijderen (hoe doen mensen dat die hem 2e hands verkopen?) ?

Apps die niet werken:

Flight Control (heeft wel gewerkt in verleden met licentie)
Private Pilot Test Prep (nooit gewerkt: altijd licentie problelemen gehad)
GuerrillaBob (ook noit gewerkt)

Ik heb de apps al paar weken geleden gekocht, maar wil dit nu toch wel oplossen:

iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 26-10-2011 21:51 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:31:
[...]
vind ik het jammer dat er nergens te zien valt hoe vol of leeg de accu van het dock is. Ik heb al eens een gratis app geprobeerd waarmee je de status van beide accu's zou moeten zien maar dat werkte niet. Er is ook een betaalde app maar ik weet niet of die dus wel werkt en dan vind ik het weggegooid geld om dan zo'n nutteloze app te gaan kopen
Die gratis app hier uit het draadje (ben te lui om hem op te gaan zoeken voor je) werkt anders prima hoor, je bent toch de eerste die ik erover hoor klagen. Je moet hem installeren, de tablet rebooten en vervolgens de widget op je scherm zetten, voor het geval je dat allemaal nog niet gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Na de introductie van Google's nieuwe Android 'Ice Cream Sandwich' besturingssysteem begonnen veel mensen zich af te vragen of de oude generatie tablets en telefoons een update gingen krijgen. Eerder maakte ASUS via twitter al bekend dat de Eee Pad Transformer tablets de update zullen gaan krijgen naar Android 4.0. Het bedrijf weet echter nog steeds niet wanneer die update zal gaan verschijnen.

Klik op de bron voor meer...
Dat zou leuk zijn, een nieuwe update... :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Seesar schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:50:
Vraagje; ik heb een TF 32gb docked en ik heb bij verschillende betaalde apps het probleem dat mijn licentie niet erkend word (ja allemaal netjes gekocht via android market).
Het lijkt me geen probleem dat je meerdere apparaten onder hetzelfde gmail account hebt hangen. Ik heb zelf 2 tablets en een telefoon waarop allemaal dezelfde betaalde apps staan, geen probleem. Ik heb geen idee waar je probleem dan wel zit maar ik denk dus niet dat 2 TF's het issue is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hier idem dito: alles wat je koopt kan je op al je Android-devices installeren zonder bijbetaling. Zelf heb ik 2 telefoons en een TF (zie m'n sig.). Maar ... heb je wellicht 2 of meerdere Gmail-accounts? Je moet even checken of Market de juiste account gebruikt! (Via menu-knop).

(en goh, kunnen we niet een aparte thread starten voor die battery-drain verhalen? Ik probeer al andere leuke topics te starten zoals 'wat werkt er op de USB', maar word keer op keer weer ondergesneeuwd door die maffe leeglopende accu's)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
mee eens, je leest hier over niks anders dan die accus, word een beetje saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Als Windows 8 op dit dingetje gaat draaien (wat prima zou moeten kunnen), is dit erg interessant als vervanging van een notebook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Laatst online: 25-07-2015
Batterij... :X
Het is een feature dat hij eerst het dock leeg trekt! 8)7 Ik heb al een dock vanaf het begin en dual battery widget heeft altijd al laten zien dat de tablet gewoon op "laden" springt wanneer deze gebruikt wordt. Voordeel is dat je dan altijd je tab uit kan pluggen en full battery hebt om whatever te doen. Li-ion batterijen vinden het lekker steeds opgeladen te worden dus dat is geen probleem. Voor drain na de laatste update lees gewoon eens wat want dat is bekend en er wordt aan gewerkt... (Vorige pagina ofzo nog gemeld? Deze keer heb ik geen zin het op te zoeken. }:O)

Zoals regelmatig in mod-breaks over veel minder irritante dingen terugkomt: Zoek zelf eens wat op of, zoals in dit geval, blader gewoon eens serieus door het topic en klik op de links die worden gegeven voor je voor de 500ste keer over het zelfde klaagt!! |:(

Dusss, en over die apps die dwars doen. Ik weet dat GuerillaBob sowieso gezeur heeft gehad met licenties. Mijn ervaring is dat in geval van problemen met de licenties je gewoon contact op moet nemen met de maker van de app. Deze kan altijd regelen dat het werkt. Zeker bij apps die van het begin af aan al moeilijk doen is het waarschijnlijk een glitch of gewoon een bug waardoor het niet werkt. Enkel de maker kan dit fixen en naar mijn ervaring doen de meesten dat erg goed.

Edit: Vergeet ik bijna te zeggen: :9~ Ow damn wat ziet de prime er vet uit! Kan niet wachten om zonder Handbrake gewoon alles lekker te kunnen kijken. Ben wel benieuwd hoe dat brushed aluminium uit gaat pakken, hopelijk niet al te vlekkerig!

[ Voor 8% gewijzigd door Rowel81 op 27-10-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rowel81 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:56:

Edit: Vergeet ik bijna te zeggen: :9~ Ow damn wat ziet de prime er vet uit! Kan niet wachten om zonder Handbrake gewoon alles lekker te kunnen kijken. Ben wel benieuwd hoe dat brushed aluminium uit gaat pakken, hopelijk niet al te vlekkerig!
haha over smaak valt duidelijk niet te twisten. Ik vind hem er echt minder uit zien dan de TF 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Laatst online: 25-07-2015
Ghehe, inderdaad. Maarrrrr, dan moet het aluminium wel kras en vlekvrij zijn, en daar ben ik toch wel een beetje bang voor. Eigenlijk houdt ik sowieso ook wel meer van donker design, maar de bezel is nog mooi zwart en het is in ieder geval geen apple/samsung/"Lookit-this-is-real-design-man!" wit... ;) Sjah, en brushed aluminium blijft gewoon gaaf, nu nog een special edition anodized black en het feestje is compleet... :D

Ik zie nu trouwens op de foto van het lockscreen ook "MerryGoRound" staan langs het notification menu. Photoshopje of codename ofzo? Kan er zo in ieder geval niet direct iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Wybo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

haha over smaak valt duidelijk niet te twisten. Ik vind hem er echt minder uit zien dan de TF 1 :)
Eensch.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
+1

Ik kijk nog vaak met verwondering naar mijn mooie bruine transformertje als hij dichtgeklapt op tafel ligt.. Af en toe aai ik hem nog over zijn mooie geschubde huidje......... (komt wel goed met die battery drain, fluister ik hem dan zachtjes toe)

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 27-10-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Shodan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:43:
[...]

+1

Ik kijk nog vaak met verwondering naar mijn mooie bruine transformertje als hij dichtgeklapt op tafel ligt.. Af en toe aai ik hem nog over zijn mooie geschubde huidje......... (komt wel goed met die battery drain, fluister ik hem dan zachtjes toe)
Haha, herkenbaar... (sick :)). Ik vind het ontwerp echt prachtig, dat alleen al was een overweging om voor de Asus te kiezen. Samen met de naam (ach ja, jeugdsentiment!) en de dock was ik overtuigd; geen enkele andere tablet had dat. En nu de nieuwe ook nog eens "Prime" heet.... kan ik die niet laten liggen! Optimus Prime, Rhodimus Prime, The First Prime... goed bezig Asus; ze spelen goed in op mijn sentiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Waar kan je overigens instellen dat je het scherm wilt dimmen na x aantal minuten op batterij, maar op stroom niet? Ik kan maar 1 algemene instelling kiezen. Elke smartphone heeft deze setting wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Kan dat niet via Instellingen - Toepassingen - Ontwikkeling? Ik dacht dat je daar de optie had: scherm nooit uitzetten tijdens het opladen ofzo. Heb ik in ieder geval op diverse android-telefoons gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Fotogravinnetje schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:32:
Kan dat niet via Instellingen - Toepassingen - Ontwikkeling? Ik dacht dat je daar de optie had: scherm nooit uitzetten tijdens het opladen ofzo. Heb ik in ieder geval op diverse android-telefoons gezien
Dank! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi
ik heb net de dual battery widget geinstaleerd maar krijg hem niet aan de praat?
heb ge-reboot en bij instellingen-apps-toepassingen beheren zie ik hem wel staan maar kan hem niet stoppen zoals ik las dat je moet doen?
hij staat ook niet bij mijn apps ?

wie oh wie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:04:
hi
ik heb net de dual battery widget geinstaleerd maar krijg hem niet aan de praat?
heb ge-reboot en bij instellingen-apps-toepassingen beheren zie ik hem wel staan maar kan hem niet stoppen zoals ik las dat je moet doen?
hij staat ook niet bij mijn apps ?

wie oh wie :)
/widget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Een paar posts boven je:
dragon2 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:12:
[...]
<snip> Je moet hem installeren, de tablet rebooten en vervolgens de widget op je scherm zetten<snip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaah het duurde even voor dat ik het snapte maar het is me gelukt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Smurft, nu snap ik het ook wat die batterywidget betreft en de euro is gevallen en was in de war met app en widget dus vandaar dat ik die niet terugvond haha.

[ Voor 32% gewijzigd door Roel1966 op 27-10-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Roel1966 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:07:
Smurft, nu snap ik het ook wat die batterywidget betreft en de euro is gevallen en was in de war met app en widget dus vandaar dat ik die niet terugvond haha.
Je komt zeker van iOS af, dat je alleen apps kent? >:)
Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste